Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Vruchtbaarheidshandelingen Zwanger na IVF/ICSI/IUI en/ of andere behandelingen!!

Zwanger na IVF/ICSI/IUI en/ of andere behandelingen!!
stiertje761

Senior Member

Topics: 3
26-09-2011 17:35
Hallo Dames,

Ik ben zwanger geworden na een ICSI behandeling en zou het leuk vinden om met andere dames te kletsen die ook na een (of meerdere) behandeling(en) zwanger zijn geworden, welke behandeling dan ook.

Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik erg voorzichtig was met het blij kunnen zijn en het genieten van het zwanger zijn omdat de hele medische molen toch een behoorlijke impact op me had gemaakt, wie ervaart dit ook zo?

En verder moet het natuurlijk gewoon een lekker gezellig kletsclubbie worden, oja ik ben 20 weken zwanger van een meisjes tweeling!

Liefs en tot gauw!
stiertje
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
26-09-2011 18:33
Yoooo stiertje!

Hier ook nog maar eens: van harte meis! Ik hoop dat ik zeer spoedig hier met je mee kan komen kletsen.

liefs
henriette

Senior Member

Topics: 13
26-09-2011 19:07
he stiertje, gefeliciteerd met je zwangerschap! een dubbel wonder draag je in je...wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!
ik kan me heel goed voorstellen dat door de hele medische mallemolen je het moeilijk vindt om te genieten, maar je hebt het verdiend! juist door die hele mallemolen...je hebt er zoveel voor moeten doorstaan, je hebt er een fantastisch "cadeau" voor teruggekregen, helemaal verdiend!
lekker genieten meid, ik denk dat je het helemaal gaat doen als je je mooie meiden in je armen hebt. heel veel succes en sterkte met de komende weken...nogmaals, je verdient het!!!!!

liefs henriette
Lucky

Posting Freak

Topics: 0
26-09-2011 19:33
Hoi Stiertje,

Ik heb je topic gevonden en kom hier graag met je meekletsen.

Ik ben Lucky en zwanger geworden na een gryo terugplaatsing.
Ik heb 5 iui behandeling gehad zonder hormonen. Van de eerste behandeling ben ik zwanger geworden maar helaas kreeg ik een miskraam. Daarna ben ik gestart met icsi. De eerste icsi behandeling is gestaakt omdat er niet genoeg eitjes groeide. Hier hebben ze wel nog iui toegepast. De tweede icsi poging is wel doorgegaan, er waren 9 super bevruchtingen. 1 teruggeplaatst en 8 zijn er ingevroren. Helaas is ook deze poging mislukt. Na 2 maanden wachten werd er een gryo teruggeplaats en ik ben hiervan zwanger geworden.
Ik vind het nog steeds heel moeilijk om er mee oom te gaan en op een roze wolk te klimmen maar stapje voor stapje gaat het beter.

Ik zou het net als Stiertje leuk vinden om andere te ontmoeten die ook zwanger zijn geworden na een behandeling.

Liefs Lucky
stiertje761

Senior Member

27-09-2011 06:49
Yoooo Ruthje!! dankjewel meid.
Anders sluit je hier toch ook alvast lekker aan want zwanger wordt je toch wel daar ben ik van overtuigd:-D...in ieder geval ga ik van het positieve scenario uit haha!

Henriette, wauw meid, jij kan er ook zooooo over meepraten helaas..!! Maarrrrr ik lees dat je een cryo hebt teruggeplaatst gekregen en op 30 september mag testen..woei..spannend!! nog 3 daagjes, de duimen draaien overuren. En lekker meekletsen hoor. Veel liefs en succes!

Hey Lucky, tof dat je het topic hebt gevonden en gezellig mee komt kletsen!
Ik had gisteren de 20 weken echo en was 's middags echt helemaal kapot..af en doodop. Er valt dan toch een soort last van me af, ik kon gewoon niet geloven dat het goed was. Nou moeten we over twee weken nog even terug voor een vervolg echo want ze konden van beide dames het middenrif niet goed zien en van de dame die het diepst in mijn buik ligt konden ze de hartactiviteiet niet goed doormeten omdat ze met haar rug verkeerd lag...haha ze ligt nu al dwars!

Ruthje wanneer mag jij trouwens weer testen? Je hebt toch net een iui gehad dacht ik?

liefs en een fijne dag allemaal en ik hoop op veel reacties!!

stiertje
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 12:07
Ik mag 8 okt weer testen! Mag ik hier meeschrijven als ik niet zwanger ben dan? Das lief!
Heb ik toch weer wat een plekje om te schrijven, met vertrouwde forumvriendinnetjes. Big Grin
Lucky

Posting Freak

27-09-2011 12:17
Ruhtje tuurlijk mag je hier mee komen schrijven. Ik zou het heel fijn vinden juist.
Ik weet hoe het is om via de mmm zwanger te mogen worden dus ik weet ook heel goed hoe jij je voelt.
8 oktober weer testen, spannend hoor.

Liefs Lucky
Roosie

Posting Freak

27-09-2011 15:45
@Stiertje gefeliciteerd met je zwangerschap, wow een tweeling!!! En wat een goed idee van je op dit topic te starten, want het is voor vele zwangeren erg herkenbaar wat je schrijft.
Ik zit veel op het ivfmoeders.nl forum en daar wordt dit veel besproken het zwanger zijn na een behandeling en hoe hiermee om te gaan. Op dit forum vond ik dat niet, dus heel goed dat je dit topic gestart bent.

Ik zie hier ook bekenden zoals Ruthje en Lucky.

Ik wil hier ook wel meeschrijven, ik zal eerst wat over mezelf vertellen.
Ik ben na 6 x IUI, 1x IVF, 1 x ICSI zwanger geraakt en 29 juli bevallen van een mooie dochter.
Wat je omschrijft niet gelijk te kunnen genieten, voorzichtig zijn etc. is heel herkenbaar.
Ik had wel een goed gevoel over mijn zwangerschap, maar sinds ik positief teste kwam er een lading verwerking en vermoeidheid over me heen.
Voor mijn gevoel kan ik de mmm eindelijk loslaten, omdat ik heel duidelijk het gevoel had dat nu alles goed zou komen ik had eindelijk een embryo in mijn buik.
De gehele zwangerschap heb ik dan ook de tijd genomen om hiervan tot rust te komen, dat heeft me erg veel goed gedaan. En het genieten kwam beetje bij beetje steeds meer, naar mate je ook meer mooie echo's gehad hebt, hartje(s) steeds hebt horen kloppen kom je steeds meer op de roze of blauwe wolk.
Ik had bijv. moeite met kleertjes kopen, ik durfde dat pas met 22 weken ik moest mezelf echt over een drempel heen duwen, net of ik door een emotionele muur heen moest. Ik was heel trots dat het me gelukt was! Ik had met kleertjes meer moeite mee dan met meubels e.d. kleertjes zijn zo persoonlijk. Maar het is zo gek ineens loop je de prenatal binnen waar ik altijd omheen gelopen heb.

Sinds mijn dochter Jane geboren is, leek gelijk de dikke buik lang geleden en de mmm helemaal. Voor mijn gevoel doet het er niet meer toe hoe mijn dochter ontstaan is, ze is er en het is zo onwijs genieten.
Ik hoop dat het voor jou Stiertje en Lucky ook zo gaat voelen na de bevalling.

Voor nu neem de tijd nu om alles te verwerken, straks ben je zo in de weer met de kleine en vooral met een tweeling! Je wordt eerst ook erg geleefd door de kraamverzorgster en verloskundige. Neem nu lekker de tijd en dwing jezelf niet dat je moet genieten dat werkt niet, het komt vanzelf wel. Het is gek eerst moeite doen om zwanger te worden je hebt er van alles voor over en je denkt dan onwijs gelukkig te zijn, dan ben je zwanger en blijkt het toch anders te voelen. Maar komt goed hoor meiden.

Als jullie vragen hebben roep maar, ik heb het van begin tot eind meegemaakt en alle behandelingen zowat wel gehad.

Liefs Roosie
ananda

Member

Topics: 2
27-09-2011 16:08
Roosie: wat fijn om je ervaringen te lezen. Bedankt daarvoor. Doet me goed om te horen dat je al die ellende achter je kan laten.
stiertje761

Senior Member

27-09-2011 17:00
Ruthje blijf aub!! Ik heb in vorige communicaties altijd heel veel steun gehad aan je wijze woorden en vind jou echt een topper..zo positief als jij altijd blijft daar haal ik energie uit!! En tis wel weer gezellig met oude forumvriendinnetjes en nieuwe erbij toch hihi? En we duimen met z'n allen naar 8 oktober toe!

Roosie bedankt voor je reactie en leuk dat je ook lekker aan schuift! Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je prachtige dochter Jane (leuke naam trouwens). Ik heb ook een tijdje op ivfmoeders geschreven maar vond het too much. Die hele site gaat alleen maar over behandelingen en ik vind het fijn om te lezen dat sommigen dat bespaart blijft en toch heerlijk op de natuurlijke manier zwanger mogen worden. Dat soort verhalen vind ik verfrissend en leuk om te lezen. Dus jij hebt net als Lucky eerst IUI behandelingen gehad en daarna overgestapt op IVF, en onze Ruthje zit er natuurlijk nog middenin (niet lang meer want binnenkort is ze zwanger..haha) Voor ons heeft IUI er nooit ingezeten, zaad was te slecht. Zelfs IVF ging niet, alleen maar ICSI, maarrr het heeft resultaat gehad.

Ikzelf heb 4 "eigen cyclus" ICSI behandelingen gehad die op niets uitliepen omdat er telkens geen bevruchting plaatsvond. Toen overgestapt naar de gestimuleerde behandeling en die is dus aangeslagen. Helaas heb ik al mijn energie opgebruikt tijdens de behandelingen omdat ik erg slecht op de hormonen reageerde en toen ik dus zwanger was leek ik uitgeput. Mentaal ben ik de energie ruimschoots aan het inhalen maar lichamelijk lijkt niet te lukken.

Oja, leuk feitje..vandaag heb ik voor het eerst kleertjes gekocht voor de dames..en nog vond ik het moeilijk, stom heh?!!

Ananda, ik zie dat ik jou ook mag feiciteren?

liefs stiertje
Roosie

Posting Freak

27-09-2011 19:37
@Ananda gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Stiertje, we zijn na IVF nog overgestapt op ICSI. Bij ons was steeds niets te vinden totdat we IVF deden, er had geen enkele bevruchting plaats gevonden ondanks de goede eitjes en zwemmers. ICSI was de enige mogelijkheid en gelijk na de 1e tp zwanger. We hebben nog 1 cryo, die willen we misschien al in januari gaan gebruiken voor een brusje, we willen dit zo snel omdat ik in maart 41 jaar wordt.

En het is niet stom hoor dat je het moeilijk vind om kleertjes te kopen, maar je hebt het nu wel gepresteerd en het gaat steeds makkelijker.

Liefs Roosie
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 19:49
Dan blijf ik hier lekker met jullie kletsen! Leuk!
Kan ik alvast lezen wat mij in de toekomst te wachten staat!

Tja zal ik dan ook maar ff:

Ik ben ruthje, 32 jaar en hoop via IUI-D zwanger te worden. Ik schreef eerst op een ander topic mee, maar daar was vanalles aan de hand en dat voelde niet meer veilig.
Stiertje en Lucky ken ik van dat topic en Roosie ken ik weer van een ander gedeelte van het forum. Ik heb 2x zwanger geweest via IUI-D maar helaas 2x een miskraam gekregen. Nu net weer de eerste poging na de 2de miskraam, ik kan 8 okt testen.

liefs
noortje

Posting Freak

27-09-2011 20:21
Hey
Ik zie hier allemaal bekenden, Roosie, Ruthje en Lucky. Ik ben ook zwanger geweest na ICSI, alleen mijn verhaal is niet echt fijn om te horen denk ik.
Wel hoop ik snel weer zwanger te worden, we hebben nog 2 cryo's, wordt dat niks gaan we weer opnieuw met ICSI beginnen. Ook al is het moeilijk om te kunnen genieten, probeer het toch want een zwangerschap is zo kostbaar.
Ruthje, ik lees dat je weer een miskraam hebt gehad? Wat klote voor je, ik hoop dat het nu eens goed gaat bij jou.
Roosie, hoe gaat het met Jane?
Ik zal hier niet mee gaan schrijven want ik wil jullie niet met mijn verhaal ontmoedigen.

Liefs Noortje
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 20:24
Noortje, wat mij betreft ben je meer dan welkom hoor! Jouw verhaal is heftig, maar het is wel de realiteit.
Zoiets kan ook gebeuren, hoe rot ook. ( en ik vind je lief natuurlijk en wil niet dat je je niet welkom voelt omdat Thomas is overleden)
Ik volg je op sterrenhemel, hoorde van de uitslagen. Heftig, maar ergens ook fijn dat de antistoffen niet de oorzaak waren. Want dan had je het gevoel gehad alsof je het mss had veroorzaakt.
Wanneer horen jullie de andere uitslagen?

Hopelijk kunnen jullie snel verder met de cryo's, weet je al wanneer jullie weer mogen starten?

liefs
noortje

Posting Freak

27-09-2011 20:30
Ruthje, wat lief van je. Ik was zo opgelucht dat de antistoffen niet de doodsoorzaak zijn, al begrijp ik het nog niet helemaal, maar vorige week bij de gyn was weer zo'n heftig gesprek dat ik er vergeten was verder naar te vragen, maar dat ga ik nog doen. Het is zo wrang, in feite was hij helemaal gezond en ligt het waarschijnlijk bij de placenta. Deze is nu voor een second opinion naar het Erasmus en ik moet nog een laatste onderzoek krijgen op mogelijke stollingsproblemen. We hebben 14 november (de dag dat ik uitgerekend was) weer een afspraak voor deze laatste uitslagen.
De gyn adviseerde om toch 3 maanden te wachten om weer zwanger te worden, mede door de complicaties na de bevalling. Ze zou ervoor zorgen dat we meteen weer het traject in kunnen. Maar ik ben een beetje eigenwijs, vandaag positieve ovulatietest gehad en we proberen het tot die tijd gewoon zelf, al is de kans dat het lukt zeer klein. Maar ja, beter dan wachten. En weer zwanger worden is het enige dat me weer een beetje blij zou kunnen maken.
Ik heb een hoop steun aan het sterrenhemel topic, maar ik miste jullie ook wel een beetje.
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 20:35
Heel begrijpelijk Noortje, dat je snel weer verder wilt.
Als je eraan toe bent is dat normaal lijkt me, en wie weet lukt het wel op eigen kracht in de tussentijd. Wel bijzonder dat de cryo's uit hetzelfde "hout" als Thomas zijn gesneden he?
Ze zijn tegelijk ontstaan, zou volgens mij heel symbolisch ook zijn om daar een kindje uit te krijgen. Die stollingsnderzoeken, de uitslagen daarvan duren toch 3 maanden?
Misschien dat de gyn daarom die 3 maanden aanhoud, omdat ie zeker wil weten dat het niet aan de stolling lag?

Ik vind je krachtig noortje, je bent een sterkte vrouw.

liefs
noortje

Posting Freak

27-09-2011 20:41
Ruthje, nee die 3 maanden is om de baarmoeder wat rust te geven en het baarmoederslijmvlies moet weer goed kunnen groeien na de curettage. Ik moet 2 weken voor de afspraak bloed gaan prikken en dan heeft ze de uitslagen al. Ik moet in ieder geval mocht ik weer zwanger worden aan de bloedverdunners (tabletten) voor de placenta maar in geval van een stollingsprobleem ook aan de fragmin injecties.
En die cryo's betekenen ook heel veel voor me, gevoelsmatig. Ik wil het liefst zo snel mogelijk weer zwanger worden maar eigenlijk van een cryo. Tja, dat duurt nog heel even. Maar gisteren was het alweer 7 weken geleden dat ik ben bevallen dus die 3 maanden zijn alweer een eindje om. En ik ben echt niet sterk hoor, je moest eens weten hoe erg ik ingestort ben...
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 20:46
Logisch da je ingestort bent, de wereld is vergaan voor jullie. Maar het feit dat je je er zo doorheen slaat, en al denkt aan de toekomst laat zien dat je enorm sterk bent.
Er is weer een toekomstperspectief voor jullie, en daar is moed voor nodig, en kracht.
Roosie

Posting Freak

27-09-2011 20:54
@noortje, ik sluit me bij Ruth aan hoor! Kom hier kletsen, het is zoals Ruth mooi zegt de harde werkelijkheid, zulke dingen gebeuren erg genoeg ook. Mijn eerste reactie toen ik zag dat je hier geschreven had was heeeeeeee Noortje! Zo van ben zo benieuwd hoe het met je gaat. Heel fijn om wat van je te lezen meis. Heftig allemaal hoor die gesprekken met je gyn, maar wel goed ook voor de verwerking en om verder te gaan met een volgende zwangerschap. Hopelijk vinden ze iets, waarmee ze je kunnen helpen en het de volgende keer geen miskraam wordt. En heel bijzonder inderdaad die cryo's van hetzelfde cyclus als Thomas. Ik vind het heel moedig en sterk van je dat je weer voor een zwangerschap wil gaan. Je schrijft je moest eens weten hoe ik ingestort ben, dat is zeer begrijpelijk en toch ben je een sterke vrouw meis omdat je toch weer verder gaat, dat kan niet iedereen hoor! Dikke knuffel en ik duim heel hard dat je weer zwanger raakt en dan 9 maanden lang!

Wij hebben ook nog 1 cryo van dezelfde ronde als Jane, die vinden we ook erg speciaal, ik hoop daarmee in januari zwanger te raken.

Wat lief dat je naar Jane vraagt! Met Jane gaat het erg goed, ze groeit als kool, ze kan al maatje 62 aan. Haar ontwikkelingen gaan erg snel, erg mooi om te zien. Morgen naar het consultatiebureau daar krijgt ze haar eerste vaccinaties. En volgende week woensdag gaan we babyzwemmen. Jane is erg relaxt, ze kan bijv. zelf in slaap vallen en ze huilt alleen als ze honger heeft, of moe is en een speentje wil dat is alleen savonds meestal. Ze slaapt zelfs al door, best vlot met borstvoeding, vannacht van 24.00 uur tot 07.00 uur, echt fijn.

Liefs Roosie
noortje

Posting Freak

27-09-2011 20:59
Misschien, maar het is nog een lange weg te gaan. Maar het is ook zo moeilijk, met de geboorte van Thomas ben ik moeder geworden, alleen is er geen kindje meer om voor te zorgen. Ik wil hem niet vervangen, hij is ook niet te vervangen maar ik wil zo graag een kindje om voor te zorgen. Maar toch was hij alle moeite en al het verdriet ook zo waard, zo'n mooi kindje was het. Ik ben ook zo blij met de foto's die ik van hem heb.
Lukt het jou nog om positief te blijven, alweer 8 keer iui gehad zie ik en dan ook 2x een miskraam, is niet niks. Maar weet je, als het dan uiteindelijk toch lukt, is het zo de moeite waard allemaal...
noortje

Posting Freak

27-09-2011 21:07
Roosie, het iui topic kon ik niet meer aan. Ben gaan meeschrijven bij het sterrenhemel topic, dat voelde beter aan. Maar zag toen hier allemaal bekende namen.. Fijn dat het goed gaat met Jane. Jij hebt natuurlijk ook nog een cryo, heb jij dat ook dat je het een naar idee vind dat er toch een kindje van je in de vriezer ligt? Sinds de dood van Thomas heb ik dat gevoel heel sterk, het was toch een soort van een drieling. En zo bizar nu, 1 kindje hebben we begraven en 2 liggen in de vriezer. Maar niet teveel over nadenken. Zeker toen de begrafenisondernemer het over 's nachts in de koelkast leggen had, dat ging me echt te ver. Hebben we ook niet gedaan hoor, hij heeft gewoon in zijn eigen bedje gelegen.
Wat fijn dat Jane al doorslaapt, echt goed zeg. Ik vind het wel fijn om hier mee te schrijven, als ik te gedeprimeerd doe moeten jullie het maar zeggen. Word nu echt moe en dan ook meer somber dus ga er nu maar even mee stoppen.
ruthje

Posting Freak

27-09-2011 21:08
Ik ben een geboren positivo. Natuurlijk voel ik me ook wel eens rot, maar dat zijn momentopnames.
Het gaat vanzelf eens een keer lukken hier, daar heb ik alle vertrouwen in.

Wat fijn dat je foto's hebt van jullie en Thomas. Van stichting make a memory? Of hebben jullie zelf foto's gemaakt?
noortje

Posting Freak

27-09-2011 21:13
Ruthje, goed van jou dat je zo positief blijft, dat is pas sterk.
De foto's hebben we zelf gemaakt, meer dan 100... Van make a memory zouden ze eerst wel komen, maar toen ik bevallen was, was er geen fotograaf beschikbaar vanwege de vakantietijd. Het kon wel de andere avond thuis, maar hij ging zo snel achteruit dat we dit toen afgezegd hadden. Ik wilde hem verder met rust laten, dat kleine mannetje had genoeg doorstaan, 's middags nog helemaal naar het Erasmus geweest voor de obductie. Het was genoeg zo. We hadden die avond dat we hem mee naar huis namen nog een paar laatste foto's gemaakt en het daarbij gelaten. Gelukkig kon ik hem nog wel steeds voorzichtig vasthouden, ook de laatste momenten thuis vlak voor de begrafenis heb ik hem nog in mijn armen gehad.
Roosie

Posting Freak

27-09-2011 21:19
@Noortje, ik schrijf ook niet meer op het IUI topic sinds het samengevoegd is, is het er zo druk en zoveel nieuwe mensen. Ik voel me er ook niet meer zo thuis.
Ik herken je gevoel heel goed, ik vond het al raar vanaf begin af aan. Heb er regelmatig met mijn man over gehad, maakte soms ook weleens grapjes van zullen we geen winterjasje brengen.
Toen Jane in mijn buik zat noemden we haar Emmy, nu hebben we het over die cryo Emmy2. Het voelt inderdaad ook als een tweeling broertje of zusje van Jane, zo bijzonder en tegelijkertijd ook zo raar inderdaad je kindje in de vriezer. Spiritueel gezien, misschien ga ik voor jou daarvoor te ver, maar voor mij voelt het goed om regelmatig aan die cryo te denken, zo van die hoort er ook bij en met mijn gedachten stuur ik er energie naar toe zo van jou vergeten we niet, blijf goed je best doen we komen je halen.
Dus ik snap je helemaal!
En Thomas blijft jullie zoon, hij is ook niet te vervangen, jullie gaan nu voor een 2e kindje.

Liefs Roosie
la bella

Posting Freak

Topics: 23
27-09-2011 21:54
hoi lieve allemaal

ik ben door roosie gewezen op dit nieuwe topic (dank je wel, wat lief van je)
ken al een aantal van jullie
fijn te lezen hoe het met iedereen gaat (noortje heb veel aan je gedacht, wat fijn je hier te vinden)
ook ik ben weg uit het iui topic en eigenlijk uit de meeste andere
ik spreek lisi nog veel in het december topic, en ruth soms in het 2009 topic
ben nu 30 weken zwanger van een jongetje
na bijna 2,5 jaar zelf proberen was het met ivf in een keer raak
de mmm en het zwanger zijn doet veel met me..
ik ben ongeloofelijk dankbaar dat ik dit mag meemaken maar het beangstigd me ook
ik lijd al jaren aan een ernstige angststoornis met paniekaanvallen
als ik een aanval heb mag ik normaal medicijnen nemen, soms ook preventief
heb allerlei therapieen gehad en had het redelijk onder controle
echter onder invloed van hormonen is ie terug, haast heftiger dan ook
ik heb nu een vaste gyn in het zkh gekregen, ipv steeds een ander
en een medische indicatie, therapie en elke 2 weken een gesprek met de gyn
dat helpt me enorm, maar ik blijf bang, en aanvallen houden
we zijn al een paar keer op de ehbo terechtgekomen
ik voelde mijn kindje niet meer en kwam er niet uit
over de oorzaak wil ik niet teveel vertellen
het heeft te maken met een trauma dat ik als zeer jong kind heb opgelopen
daardoor heb ik een ingewikkelde relatie met mijn lichaam
het (niet) zwanger raken, de ivf, de zwangerschap, en straks de bevalling beleef ik erg intens
ik geniet maar vind het ook heel erg moeilijk, wat veel mensen niet begrijpen
de 1e schopjes maakten me bang bijvoorbeeld
en nog steeds voelt het soms alsof er iemand in me woont die de boel bepaalt
alsof ik geen controle heb, en dat geeft angst en paniek
ik schaam me hier enorm voor en praat er moeilijk over
op het forum is het dan nog wat makkelijker al reageren veel mensen toch met; ik ben ook bang
een paniekstoornis is echter niet zomaar bang zijn..
maar dat is moeilijk uitleggen :-(
ik sla dan helemaal door, val flauw en ben doodsbang. maar letterlijk en figuurlijk doodsbang
ik ben enorm blij met de begeleiding die ik nu krijg
ook mijn liefje is een rots in de branding
ik zou het fijn vinden hier met jullie mee te praten

liefs la bella
Roosie

Posting Freak

27-09-2011 22:06
@labella, wat fijn dat je hier mee komt praten, moest gelijk ook aan jou en Lisi denken toen ik dit topic vond. Maar meis poeh, wat heftig zeg voor je!
Ik hoop zo dat je na de bevalling beter voelt, dan mag je in ieder geval je medicatie innemen. Fijn te lezen dat je goed begeleid wordt en dat je een vaste gyn hebt, anders moet je iedere keer van voren af aan beginnen. Nog 10 weken en dan heb je je wolk van een zoon in je armen, ik duim voor je dat je dan kunt genieten!

Liefs Roosie
huisje_boompje_beestje

Posting Freak

Topics: 7
27-09-2011 22:40
Hoi meiden, ik sluit me (nog) niet aan... Stom bijgeloof van me :-D
Maar wil wel met jullie meelezen als inspiratie.. Al was je dat natuurlijk al hè bella Wink
Geniet van jullie zwangerschap en heeel misschien mag ik me in november wel bij jullie aansluiten..... *duim duim duim*

@ stiertje: wauw meis een tweeling!!!! En wat een tijd geleden!!!! (we kletsten al in het IVF/ICSI januari topic)

Liefs HBB
Lucky

Posting Freak

28-09-2011 06:26
Huisje boompje beesje, wat leuk dat je al mee komt lezen op dit topic. Zoals ik kan zien zit je nu middenin het ivf traject. Ow wat is dat een spannende tijd he. Hoop dat het deze keer wel gaat lukken voor jullie. En je bent natuurlijk altijd welkom hier ook voor vragen of om gewoon even je hart te luchten tussen alle ziekenhuisbezoekjes en spuiten door.

Amanda, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat ontzettend fijn voor je zeg.

Roosie wat leuk om je hier te ontmoeten. Fijn om weer met je te schrijven.

Noortje voor mij ben je hier ook meer dan welkom lieverd. En jou verhaal is helaas wel de werkelijkheid die ontzettend pijn doet, maar doordoor mag je je niet van dit topic weghouden hoor meis. Je bent een lieverd en zo'n sterkte en dappere meid.

Stiertje, gezellig he dat er steeds meer mensen op je topic erbij komen. Ik voel me hier al helemaal thuis.

La Bella, wat goed dat je hier komt meepraten. Ik weet dat je soms denkt dat anderen je niet begrijpen of snappen want het is jou gevoel wat je hebt maar veel andere mensen kunnen zich echt wel verplaatsen in anderen. Ik heb helaas ook veel mee gemaakt inz. angst en panniek aanvallen van mijn man en van zijn psych. heb ik echt heel veel geleerd hoe ik hiermee om moet gaan en hoe ik mijn man kan snappen, begrijpen en helpen.
Ik wil je een hele dikke knuffel geven en weet dat je hier altijd je hart mag luchten en praten over je gevoelens.

Ruthje wat leuk dat je hier alvast blijft plakken. Ik mistje al je goede adviezen en raad nu al. Je bent een slimme tante!!!
En ook jij hebt wel eens een dipje wat heel begrijpelijk is natuurlijk. Maar ook daar helpen we je doorheen.
Al hoop ik dat je binnenkort heel hoog op de roze wolk mag klimmen en vooral mag blijven zitten natuurlijk.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders hiervoor sorry.

Met mij gaat het goed. Heb ook al een setje kleertjes gekocht en ow wat was ik trots op mezelf, weer een stapje verder.
Soms ben ik ineens heel verdrietig en bang en soms ben ik heel gelukkig en blij. Nu ga ik ervoor om vooral gelukkig en blij te zijn.

Liefs Lucky
tinkerbel77

Posting Freak

Topics: 4
28-09-2011 06:31
hallo allemaal
ik las net dit topic
ik ben ook zwanger geworden middels icsi/ivf
en nog even en dan kan /mag ik bevallen
ben 37wk en 4dgn
blijft toch een heel bijzonder iets echt een groot wonder:-D
kan dan ook niet wachten om dit wondertje te mogen omarmen.
la bella

Posting Freak

28-09-2011 07:25
dank je wel roosie
wat lief van je
heerlijk om te lezen hoe het met jane gaat..
heeft ze haar tarzan al op het oog? ;-) x

lieve hbb, je bent een moppie en ik hoop je hier snel te vinden x

stiertje ik vergeet je helemaal te feliciteren met het geweldige nieuws
ik weet nog dat we pb-den over de behandeling
hoe voel je je?
spannend zeg 2 meiden; gaaf! x

lucky fijn jou ook weer hier te vinden
en wat naar te lezen dat ook jij paniek kent
het is een stoornis die moeilijk te behandelen is
althans, in combinatie met de andere klachten
enfin, het heeft niet zoveel zin er heel diep inhoudelijk op in te gaan ;-)
tis fijn dat we in deze topic elkaar kunnen steunen
merk toch dat je na een behandeling een zwangerschap heel anders beleefd
veel angstiger en voorzichtiger
wat heerlijk te lezen van die kleertjes
ons kamertje is bijna klaar, dat maakt het voor mij ook veel echter
door die positieve dingen kan het genieten beginnen ;-) x

hoi tinkerbell
wow dat schiet op!
wat spannend
ben je al zenuwachtig voor de bevalling?
ga je thuis bevallen of in het zkh? x
Lucky

Posting Freak

28-09-2011 07:37
Tinkerbell, welkom hier. Jee meis jij bent al een eind op weg. Nog maar heel even wachten en dan mag je jullie wondertje bewonderen.

La Bella we gaan er verder ook niet op in maar ik wilde alleen maar aangeven dat ik je begrijp en weet wat je voelt/meemaakt.

Liefs Lucky
stiertje761

Senior Member

28-09-2011 07:43
Ik zit hier met tranen in mijn ogen..waarom? Nou bv om het verhaal van Noortje, wat vreselijk hard en vreselijk de realiteiet soms..ik wens je heel veel sterkte met dit alles en nodig je uit om gewoon over alles te praten hier op dit forum. Tuurlijk is het voor de zwangeren onder ons moeilijk om zo'n verhaal te lezen maar ik wil graag dat iedereen z'n verhaal kan doen en dat we een steun kunnen zijn voor elkaar.

Ook een diepe zucht bij het verhaal van La Bella, meid je was zo blij na de 1e terugplaatsing en ik vind het vreselijk voor je dat de paniekaanvallen het allemaal een stuk minder leuk maken. Wel leuk te lezen dat het kamertje bijna af is! Weet je ook al wat het wordt of is dat een verssing. Meid nogmaals welkom hier!

HBB is inderdaad even geleden, haha bijgeloof ..ja ik ken het..maar we reserveren alvast een plekje voor jou in november ok?

Wauw tinkerbell jij bent al flink op weg! ben je zenuwachtig?

Over de cryo's, wij hebben er ook nog 1 in de vriezer maar die gaan we niet gebruiken want twee kinderen vinden we genoeg en mijn man heeft nog een zoon uit een vorig huwelijk. Wat we er wel mee gaan doen weet ik niet want vernietigen lijkt me ook vreselijk.

Leuk dat er al veel dames aangesloten hebben en hopen dat er veel gekletst gaat worden, gezellig!!

een fijne dag allemaal!
liefs stiertje
noortje

Posting Freak

28-09-2011 08:24
Stiertje, jou ken ik nog niet dus even in het kort mijn verhaal. Na de 1e vruchtbaarheidsonderzoeken bleek al snel dat het zaad van mijn man zeer slecht was, daarmee kwamen we in aanmerking voor ivf. Na 3 maanden is het onderzoek herhaald en was het net zo slecht. We zijn toen begonnen met ICSI, zelfs voor IVF was het niet goed genoeg. De 1e behandeling is vorig jaar met kerst mislukt, helaas geen cryo's. We zijn gelijk doorgegaan met poging 2 en hiervan werd ik zwanger, ik was zo blij. En 2 cryo's ook nog. Maar de zwangerschap was niet echt onbezorgd, in het begin heb ik geregeld bloedverlies gehad en was ik heel bang voor een miskraam. Bij de 20 weken echo zag alles er goed uit, ik voelde hem ook al vanaf 16 weken bewegen en toen pas werd ik er gerust op, de misselijkheid was eindelijk minder geworden. Ik genoot volop. Helaas maar voor een paar weken. Toen ik bijna 24 weken was voelde ik hem opeens veel minder bewegen totdat hij helemaal niet bewoog. De verloskundige hoorde wel het hartje kloppen en dit paste bij de termijn maar ik was enorm ongerust. Iedereen kon zeggen wat hij wilde, maar ik voelde gewoon dat het niet goed ging met ons kindje. Doorverwezen voor een echo, alleen maar vanwege mijn ongerustheid, en toen ontdekten ze een behoorlijke groeiachterstand. Hij leefde nog wel, ctg en doorstroming navelstreng was goed. Moest meteen rust houden en een week later terugkomen, het was te vroeg om in te grijpen. Dat had hij niet gered, hij was nog te licht. Een week later zou ik zeker opgenomen worden in het EMC maar helaas leefde hij toen niet meer. Toen ik 26 weken was, is de bevalling ingeleid en is onze mooie zoon geboren. We hebben hem de volgende dag mee naar huis genomen en daar is hij gebleven tot aan de begrafenis. Een week later moest ik nog gecuretteerd worden omdat er een stukje placenta was achtergebleven. En dat was het dan, die paar dagen dat we ons kindje bij ons hadden zijn zo kostbaar alleen veel te kort.

La Bella, wat naar te lezen over die paniekaanvallen. Ik kan me niet echt een voorstelling erbij maken omdat ik er nooit last van heb gehad. Maar wel fijn dat je erg goed begeleid wordt zo te lezen.

Lucky, ik vind het fijn jou hier weer tegen te komen. Je bent echt al een heel eind zeg, het gaat nu dichtbij komen he?

Weet nog niet of ik hier blijf hangen, ligt eraan hoe het gaat, dit kan van moment tot moment zo verschillen.
la bella

Posting Freak

28-09-2011 09:30
lieve noortje
meis ik vind je zo dapper en sterk en open
jullie verhaal raakt me enorm..
je bent hier meer dan welkom, als je wilt mag je me ook altijd pb-en ok? x

stiertje dank je wel..
ja het is heftig maar we gaan ervoor!!
net weer bij de gyn geweest, vanmiddag de psych
ons zoontje gaat goed, nu mama nog ;-) x

ow sorry lieve lucky, die opmerking was meer tegen mezelf
zo van; ik wil niet teveel zeuren en blijven hangen in mijn gevoel :-)
fijn dat we elkaar hier weer gevonden hebben meid x

ruth hoe ga jij?
ben even kwijt waar je zit..
net je ei gehad? x
tinkerbel77

Posting Freak

28-09-2011 09:31
moet er nog even in komen met de namen hier:-D
zenuwachtig ja maar op een goeie manier
omschrijf het beetje als het gevoel als je vroeger jarig moest worden zo hyper gevoel:-D
de angsten waar jullie over vertellen komt ook bij mij heel bekent voor hoor
als je al zo,n lange weg te gaan hebt gehad om uberhaupt al zwanger te mogen worden
en je bent het dan Confusedhock: ik kon er niet bij en nu soms nog niet[stom he]
zo onwerkelijk zo,n fijn gevoel en tegelijk ook heel erg angstig
zal nu ook zo blij zijn als ik ons meisje eindelijk echt mag zien ,knuffelen wow
de angst voor de bevalling heb ik hoe zal ik het zeggen van me af geschoven ga er nu in met het idee ik weet het niet dus we zien wel.
ik heb ook bepaalde ernstige trauma s uit mijn jeugd en ben dus ook wel angstig !

even wat meer over mijn behandelingen
wij zijn nadat we al een tijd bezig waren om zwanger te raken naar de huisarts gegaan
daar bleek sperma erg slecht toen nogmaals een test nog slechter dus doorverwezen
toen de mmm in bij mij was alles goed maar zaad was erg slecht en er kon alleen icsi mee
toen weer doorverwezen naar ander zh weer opnieuw onderzoeken toen werd er bij mij ineens pcos neiging geconstateerd
wel veel eitjes maar wel een regelmatige cyclus
toen de 1e opstart icsi die is geeindigd in een ernstige overstimulatie
2e opstart ander medicatie schema die verliep snel en goed
tp 1 emmy toppertje volede zo goed en ik wist zeker dat het was gelukt groot was dan ook de teleurstelling toen ik op een avond een enorm groot stolsel verloor
echt zo,n vruchtje heel erg verdrietig was ik toen
toen een cryo tp gehad die is ook op niets uitgedraaid
op voor weer een cryo tp deze is helaas niet goed ontdooit dus over .
zaten er even helemaal doorheen toen en waren erg druk met ons net gekochte huisje
verstandelijk wisten we dat het beter was time out maar in je koppie ben je zo bezig met zwanger worden en dan elke maand weer die frustratie weer ongi:twisted:
terwijl je wist een natuurlijke zwangerschap is echt zo goed als nihil de hoop blijft
toen eindelijk we konden wonen in ons huisje
en begonnen weer in het mmm circus ik had veel angst
je hebt maar zoveel kansen nog dat vond ik zo,n druk op je liggen
als het nu weer niet zou lukken zou ik ooit mama mogen worden word ook al wat ouder
en een leven kinderloos had ik nooit voor gedachte gehouden
deze poging wilde ik 2 emmys tp hebben ,en dat is gebeurd
durfde niet e geloven en al helemaal niet te testen:-D
toen begonnen er ineens de sympthomen van overstimulatie kon bijna niet meer lopen non stopplassen
en erg benauwd naar huisarts om te kijken geen blaasontsteking nee dat was het niet ben je niet zwanger:oops: dokter heeft gezegd even te testen
ik hiedl het 2 dagen er voor niet meer uit en heb getest wouwie hij sloeg direct uit hartstikke zwanger ik heb wel zoveel testen gedaan niet normaal.
ben nu dus zwanger van een meisje .

voor de meiden die ook zwanger zijn gefeliciteerd
tinkerbel77

Posting Freak

28-09-2011 09:36
ohh en wat ik nog vergeet[sorry leidt nogal aan dementie nu ik zwanger ben]
laatste keer bleek zaad ineens stuk beter er was nu ineens ivf mogelijk mee
ze wilden dit uitproberen dus er waren er 4 op ivf gezet en 8op icsi ivf had het veel beter gedaan alle 4 bevrucht van de icsi 2
ik heb uiteindelijk een emmy tp gekregen van 1 icsi en 1 van de ivf waar ik nu dus zwanger van ben? geen idee dat zullen we nooit weten maar dat maakt ook niet uit.
we hebben nog 2 cryootjes in 1 rietje uit deze poging in de vriezer.
Lucky

Posting Freak

28-09-2011 09:56
Noortje met tranen in mijn ogen lees ik je verhaal. Ow lieverd wat zijn jullie een sterke papa en mama. Jullie hebben Thomas heerlijk mee naar huis genomen en van hem kunnen genieten. Al is die tijd veeeeel te kort geweest.
Doe wat goed voelt. Wil je komen praten hier dan ben je welkom, kan je het even niet opbrengen dan is dat ook prima en dan begrijpen wij dat hier. Ik wil je een hele dikke knuffel geven en jou en je mannetje heel veel sterkte wensen.

Liefs Lucky
Lucky

Posting Freak

28-09-2011 10:50
Tinkerbel, jeetje meis wat hebben jullie veel door moeten maken voordat je zwanger mocht raken zeg.
Ow wat is het wonder dat in je groeit dan extra groot he!
Geniet nog maar even van het wondertje in je buik want voor je het weet begint de bevalling.

Liefs Lucky
ruthje

Posting Freak

28-09-2011 10:53
Citaat:Doe wat goed voelt. Wil je komen praten hier dan ben je welkom, kan je het even niet opbrengen dan is dat ook prima en dan begrijpen wij dat hier.

Noortje, ik sluit me hierbij aan. Niet erg als je een poos niet kunt komen kletsen. Voel je daarna echter niet bezwaard er weer tussen te springen. Ook al is het 3 maanden geleden dat je voor het laatst hier schreef.

Tinkerbell, welkom meis! Ook een hele lange weg afgelegd.

Stiertje, je zou altijd je cryo nog kunnen doneren aan de onvruchtbare vrouw. maar dat moet je kunnen.
En willen..maar die optie is er wel.

Hier alweer wakker na de nachtdienst...gaap! Straks nog maar ff proberen te slapen.

liefs
Lucky

Posting Freak

28-09-2011 12:25
Ruthje wat erg dat je nu alweer wakker bent. Ow als je het nu vannacht maar niet extra moeilijk gaat krijgen.
Pffff nachtdiensten niks voor mij hoor!

Wij hebben nog 7 gryo's in de vriezer. Wat een aantal he. Wij weten nog niet wat we hier mee gaan doen. Wij hopen natuurlijk dat dit wondertje dat nu in mij groeit ooit geboren mag worden en daarna zien we wel weer.

Liefs Lucky
stiertje761

Senior Member

28-09-2011 12:32
Ruthje ik zou het wel willen doneren alleen mijn man is daar bang voor. Hij zou het vreselijk vinden als er over 18 jaar dan iemand op de stoep zou staan die zegt..hallo jij bent mijn vader...
Mijn schoonzus en zwager zijn ook in de mmm bezig geweest en het is bij hun niet gelukt en ik zou de cryo dus aan hun willen doneren maar durf er niet over te beginnen. Geloof dat hun bezig zijn om hun leventje in te stellen op saampjes met z'n tweeen en ik wil niet weer hun wereld op de kop zetten..

Tinkerbell, geweldig dat je zwanger bent geworden na al die mmm ellende..een vruchtje verliezen lijkt me ook vreselijk!

Ik heb nooit last gehad van bloedverlies of slechte echo's en toch maak ik me nog steeds druk over of het allemaal wel goed zal gaan. Ik heb maandag de 20 weken echo gehad en die was toch echt goed en verder krijg ik elke controle een echo om te kijken of de tweeling nog goed groeit dus eigenlijk geen reden om me zorgen te maken maar ja....

liefs stiertje
Roosie

Posting Freak

28-09-2011 14:29
@huisje_boompje_beestje, leuk dat je hier mee komt lezen, hopelijk gaat dat snel over in schrijven wat dus betekent dat je dan zwanger bent!

@Lucky, ik ben ook blij dat we samen weer op een topic zitten, we hebben al zoveel met elkaar geschreven. En wat goed zeg je hebt kleertjes gekocht! En wat fijn dat je er gelukkig bij voelt! Een hele stap hé en hou inderdaad dat gelukkige gevoel vast!

@tinkerbel, welkom hier en oh wat spannend je mag al bijna gaan bevallen! Laat alles over je heen komen en het beste advies wat ik kan geven is, let goed op je ademhaling adem innnnn......adem uit.........en kom na iedere wee weer terug naar je eigen ademhaling. Bijzonder hé zo'n zwangerschap, heb het ook al die maanden zo bijzonder gevonden. Wat een verhaal van jou ook zeg wow en dan ineens toch zwanger, ongelooflijk hé! Ik kan me nog goed herinneren dat het zo onwerkelijk was, tot het einde aan toe.

@Labella, graag gedaan hoor! Vind het ook fijn om weer met je te schrijven. En nee nog geen tarzan op het oog hahaha......al wordt Jane wel al een grote stoere meid ;-)
Wat leuk dat het kamertje bijna klaar is en dat je er van kunt genieten.

@Ruth, succes in je nachtdienst!

@Noortje, krijg ook weer tranen in mijn ogen als ik je verhaal weer lees. En je hoeft je niet verplicht te voelen hier te komen schrijven, kom schrijven naar behoefte!

@Stiertje, ook een heel traject achter de rug, mooi zeg een tweeling. Kan me voorstellen dat jullie 3 kindjes genoeg vinden. Misschien de cryo laten gebruiken voor de wetenschap?

Jane heeft haar eerste prikjes gehad, ging goed, ze heeft gehuild toen de prikjes gezet werden en tijdens het aankleden. Verder was ze rustig en heeft ze geslapen, ze slaapt nu nog in haar bedje. Grote meid! Ben erg trots op haar. Ik heb er ook foto's van gemaakt.
Ze is nu 60 cm lang en ze weegt 5 kg, boven het gemiddelde maar het klopt wel met elkaar.
Met haar kleding merken we ook dat ze echt tussen maat 56 en 62 in zit, vaak aan en uitkleden dus wat ze nog wel of nog niet aan kan. Maar de dame vindt dat allemaal prima, ze vindt het nu al erg leuk al die leuke kleertjes, dat wordt wat als ze ouder is hahaha.....Mijn man zei al, kunnen je gezellig later met mama gaan shoppen.
Je krijgt wel aparte vragen altijd bij het CB, maar wel goed zo vissen ze de gezinnen eruit waar het moeilijk gaat. Het voelde deze keer beter, we hadden ook de verpleegkundige die bij ons thuis is geweest en geen invaller.
27 okt. weer terug, dan krijgt ze weer prikjes.

Ik heb net bij het consultatiebureau over mijn heupen gehad, ze zei ook dat het door de zwangerschapshormonen komt en als ik er veel last van heb naar de huisarts gaan en door laten verwijzen naar een fysio.

Vandaag ook even bij opa geweest en boodschappen gedaan. Morgenavond komen vrienden van mijn man op bezoek. En morgen voelt als een feestdag dan is ze precies 2 maanden!!!! HOERAAAAA!!!!

Eens kijken of Jane nu wakker is voor haar voeding.

Liefs Roosie
tinkerbel77

Posting Freak

28-09-2011 14:35
stiertje ik bleef dat gevoel ook houden elke controle was het goed
en dan ben je blij,maar keek toch ook weer uit naar volgende controle.

ik kwam van de week toen ik controle had mijn fertiliteits arts tegen
kwam gelijk op me af en pakte me beet en werd hevig gehugd:-D zo,n lief mens.
daar koesteren wij een warme band mee.
hebben jullie dat ook dat je zo,n warme en of goeie band hebt met je arts/gyn
ik vond het erg jammer dat ik een andere gyn kreeg
ook al is hij ook de kwaaiste niet,

in welk zkh zijn jullie onder behandeling?
ik in het st elisabeth.
Roosie

Posting Freak

28-09-2011 14:44
@tinkerbell wij hadden een leuke band met de gyn van het St. Antonius, helaas moesten we afscheid van haar nemen toen we ICSI moesten gaan doen.
Heb haar email wel gevonden op internet en haar toen verteld dat ik zwanger was, ik heb toen een erg leuke reactie van haar gehad. Had haar ook een geboortekaartje gestuurd en kregen er ook weer eentje terug. Op de verloskundigen praktijk hadden we ook een favoriet, ook een heel leuk en lief mens, we vinden het jammer dat we niet meer van die gezellige bezoekjes meer hebben. Mijn man en ik zeiden al tegen elkaar, alleen al om haar zou je nog een keer zwanger worden hahaha....

En ik had het ook, ik was zo blij na iedere goede echo ik liep dan bijna te springen hahaha

Liefs Roosie
stiertje761

Senior Member

28-09-2011 15:35
ach gossie die arme Jane, die prikjes zijn gemeen..moest je zelf niet een traantje laten?
En morgen alweer 2 maanden, gaat erg snel zeker?

Ik ben in het UMCG behandeld en loop daar nu nog steeds voor controle van de tweeling. Kon kiezen of ik wilde blijven of naar een ander ziekenhuis wilde maar heb alleen maar leuke en lieve professionals gehad in het UMCG dus besloten om daar te blijven. De arts die de terugplaatsing het laatst heeft gedaan was onze favo en een echt topmens. Bij de tp hebben we haar een doos merci gegeven en ze krijgt ook zeker een geboortekaartje. We love you dokter de B!!

Roosie ik denk inderdaad dat we de cryo zullen doneren aan de wetenschap..daar zal het wel op neer komen dan hebben anderen er toch nog iets aan.

Mijn moeder kwam net weer aanzetten met een setje roze kleertjes...superzoet en erg leuk hihi.

liefs stiertje
tinkerbel77

Posting Freak

28-09-2011 16:00
roossie ja leuk is dat he als je zo,n goede band hebt.
ik zie dat jou dochtertje ook pas geboren is
gaat alles goed met jou en jane. leuke naam trouwens hoor je niet vaak .

stiertje ja die keuze stond ik toen ook ik mocht daar blijven voor controles
en heb dat ook gedaan voel het als een soort van warm bad:-D alles is vrij vertrouwd ook al
zie ik nu telkens nieuwe gezichten je voelt je daar geen nr
en ik wilde ook in het zh bevallen dus dat gaat ook daar gebeuren.

ik stuur ook de arts waar ik het over had een kaart en 1 aan het gehele team.
Roosie

Posting Freak

28-09-2011 21:12
@Stiertje, nee heb geen traantje gelaten ik stond foto's te maken. Maar als ze huilt breekt wel mijn hart hoor en dan trekt ze zo'n zielig pruillipje.
Het gaat super snel, ze groeit zo hard en ze ontwikkeld zich zo snel!
Wat leuk dat je moeder roze kleertjes gekocht heeft, leuk dat je het met haar kan delen.
Mijn ouders en mijn schoonmoeder leven niet meer, heb mijn schoonmoeder nooit gekend erg jammer. Maar nu met mijn kleine meisje mis ik mijn ouders en vooral mijn moeder nog meer.

@Tinkerbel, ja alles gaat goed boven verwachting eigenlijk.
Ze is erg relaxt, ze huilt alleen als ze honger heeft en ze heeft maar 2 dagen last gehad van krampjes. Het is echt genieten zo'n kleintje. Met mij gaat het ook goed alleen nog last van mijn heupen als ik te lang sta of loop, schijnen de hormonen nog te zijn. Als ik er veel last van krijg moet ik naar een fysio. Ontzwangeren schijnt ook 9 maanden te duren en met borstvoeding maak je ook hormonen aan.
Inderdaad erg leuk zo'n band met een gyn en vk. Ik was toen wel blij toen ik gewoon naar een verloskundige kon gaan. Het was 5 min. lopen bij ons vandaan, relaxte sfeer en ze nam alle tijd voor ons en altijd gezellig. Zo heel anders dan naar een ziekenhuis gaan.

Liefs Roosie
tinkerbel77

Posting Freak

29-09-2011 04:38
roosie fijn dat alles goed gaat met jane
en ind ontzwangeren heeft ook zijn tijd nodig.
ik heb gelukkig een lieve schoonmoeder waar ik een vrij goede band mee heb
met mijn eigen moeder heb ik geen contact.
Lucky

Posting Freak

29-09-2011 06:19
Roosie wat een stoere meid die Jane van jullie. Zielig als ze spuitjes moeten he!
En ik wil je feliciteren met haar 2 maanden! Maak er maar een gezeliggge dag van.

Stiertje wat lief dat je moeder je zo verast met kleertjes.

Tinkerbell, ik ben niet meer onder behandeling van een gyn maar bij een vk.

Liefs Lucky
la bella

Posting Freak

29-09-2011 07:06
hoi meiden

hier la bella weer even
ik had gisteren weer gesprekken; met de gyn en de psych
bevalt me heel erg goed en ik heb er veel steun aan
vandaag de 30 weken echo om te zien hoe de placenta nu ligt
ik heb erg veel rugpijn, dus straks maar eens kijken of ik een fysio kan vinden
de laatste loodjes gaan waar wegen vrees ik ;-)
maar voor een goed doel natuurlijk!
ook ik heb een leuke band met mijn ivf gyn
nu hebben we een ander
vond dat heel lastig, heb haar een mand met verzorgingsproducten en een bos bloemen gegeven
toevallig ben ik vorige week langsgegaan om mn buik te showen
ze vloog me zowat om mn nek hahaha
nou lieve schatten, ben er vanavond pas weer vrees ik
fijne dag xx
Roosie

Posting Freak

29-09-2011 09:14
@Tinkerbell, oh wat vervelend dat je geen goed contact hebt met je moeder, vooral nu je zwanger bent!

@Lucky, ja is zielig hoor die prikjes, maar onze Jane is een bikkel net zoals mama hahaha....en bedankt voor je felicitatie!

@Labella, succes vandaag met de 30 weken echo! Hopelijk kun je een fysio vinden die je kan helpen en wat fijn dat je een goed gesprek gehad hebt met je gyn en psych!

Hier leuk nieuws, ons nichtje (dochter van mijn schoonzus) gaat trouwen volgend jaar eind juni/begin juli. Ze is ten huwelijk gevraagd op het strand in Amerika tijdens hun vakantie, ze zijn net terug.
Wie weet wordt Jane wel bruidsmeisje!

Liefs Roosie
Lucky

Posting Freak

29-09-2011 10:32
Roosie wha Jane bruidsmeisje dat zou fantastisch zijn. Dan willen wij hier wel een foto zien hoor!!!!

Liefs Lucky
lisi

Posting Freak

Topics: 10
29-09-2011 14:43
Hoi meiden,

Dankzij Roosie en La bella heb ik dit topic gevonden!
Wat fijn om alle bekende namen weer voorbij te zien komen.. Heb contact met jullie echt gemist!
Ik schrijf ook niet meer mee in het iui topic want met het samenvoegen van de topics en de vele nieuwe voelde ik me er niet meer "thuis"
Hier zie ik veel bekende vanuit mijn start periode waar je toch een band mee op hebt gebouwd. Zo vraag ik me in mijn prive leven vaak af hoe gaat het met die van het forum.. Zo raar want in het echte leven ken je elkaar helemaal niet maar toch leef je met elkaar mee.
Ik ga vanavond als ik tijd heb alles even bijlezen vanaf het begin en dan wat persoonlijker op iedereen in.

Ondertussen ben ik morgen alweer 28 weken zwanger dmv iui en ik voel me super goed.
Ik heb echt een hele makkelijke zwangerschap en zit nog steeds vol met energie! Afgelopen maandag heb ik een groeiecho gehad omdat ze na de combitest door de bloeduitslagen hadden aangegeven dat als ons kindje geen down syndroom had (waar ik de punctie voor het laten doen) dan zou hij heel goed een groeiachterstand kunnen krijgen. Vandaar dus afgelopen maandag de echo en van groeiachterstand is absoluut geen sprake! Hij loopt zelfs 2 weken voor op groei en weegt al bijna 3 pond! Wie had dat nou gedacht!? Ze schatten hem nu op 8 pond met de geboorte dus dat is al een hele vooruitgang want met de vorige groeiecho kwamen ze uit op net aan zes pond. Blijkbaar heeft hij het toch heel fijn in mijn buik.

Noortje
Jij bent nog steeds heel vaak in mijn gedachte! Ik kan me niet voorstellen hoe jij/jullie je moet voelen want ik heb nooit in jouw schoenen gestaan maar ik kan me wel indenken dat het echt verschrikkelijk is.. Ik kan niks zeggen om de pijn te verzachten maar wilde even laten weten dat ik nog vaak aan jou en Thomas denk.
xx
stiertje761

Senior Member

29-09-2011 15:05
Roosie ik kan me voorstellen dat je je ouders heel erg mist nu je zelf mama bent geworden.
En tinkerbel wat jammer dat je geen contact meer hebt met je moeder(of misschien ook niet), wel tof dat het goed klikt met je schoonmoeder

Lisi welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn zeg dat je je supergoed voelt en veel energie hebt!

La bella, vandaag een echo? Leuk ben benieuwd! Wel shit van je rugpijn zeg!

Ruthje meid hoe gaat ie?, hoe voel je je?

ZIt vandaag zelf een beetje in een dipje. Kan namelijk al niet veel meer door bekkenklachten en daar baal ik behoorlijk van.
Met 16 weken ben ik halve dagen gaan werken en nu met 20 weken moet ik het helaaml laten afweten omdat ik met zitten en lopen veel pijn heb.
Fysio kan niks meer voor me doen. Voel me zo vreselijk nutteloos momenteel.
Klagen wil ik niet te veel want dan heb ik een schuldgevoel...veel mensen die de mmm doorlopen lukt het namelijk nooit en bij ons gelijk in tweevoud!
Vanaf 1 week na de terugplaatsing ben ik zwaar misselijk geweest en heb veel overgegeven, dat is bij week 14 afgezakt. BIj 16 weken kreeg ik veel last van mijn bekken en moets dus halve dagen gaan werken een week later waren de duim wijs en middelvinger van mijn linkerhand gevoelloos en kreeg ik geen laars meer dicht aan mijn voeten allemaal van het vocht, carpaal tunnelsyndroom noemen ze dat in de handen dus daar draag ik nu braces voor...erg charming (NOT)
En energie heb ik 0,00.. heb ijzerpillen maar dat helpt niet echt. Nu zit ik dus thuis en daar moet ik echt aan wennen (heb vanaf mijn 18 altijd keihard gewerkt)...de knop moet om...HELP!!

Zo heb ik dat in ieder geval weer ff lekker van me afgekletst hihi.

liefs stiertje
lisi

Posting Freak

29-09-2011 15:29
@Stiertje
Jeetje meis wat een pech heb jij! En je mag klagen hoor.. Je hebt toch evengoed last ook al ben jij nu wel zwanger en een ander miss niet!?
Het is niet niks om met 20 weken al niet meer te kunnen werken en je zo te moeten voelen! Heb echt met je te doen want je moet nog wel eventjes..
Is er geen fysiobehandeling die je verlichting kan bieden? Je hebt het natuurlijk ook wel extra zwaar met 2 kleintjes in je buik.
Hou je taai!
lisi

Posting Freak

29-09-2011 15:32
.
stiertje761

Senior Member

29-09-2011 15:37
Lisi dankje wel voor je woorden. Tja ik voel me ook wel eventjes zielig, ik had zo graag een lekkere relaxte zwangerschap en een roze wolk gewenst maar krijg daarvoor in de plaats al die klachten. Is gewoon SHIT!
Ik kwam bij een fysio die gespecialiseerd is in bekkenproblematiek en zij heeft mij alle oefeningen geleerd die zouden moeten helpen en dus kan ze niks meer voor me doen.
In het ziekenhuis zeggen ze ook ..tja mevrouw het zijn er twee dus dan zijn de klachten ook dubbel...nou ja gewoon doorbikkelen, ben in ieder geval over de helft!
lisi

Posting Freak

29-09-2011 16:18
Stiertje
Ja lekker makkelijk gezegd van het zkh.. Heb je niet zo een bekkenband? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er wel eens vriendinnen over!?
Echt balen hoor dat je zo een last hebt. Hopelijk wordt het ergens toch minder zodat je nog een aantal weken kunt genieten!

Ik heb me niet helemaal voorgesteld omdat ik op de laatste pagina alleen bekende zag maar nu dan even uitgebreid.
Ik ben Lisa 26 jaar en dus na de 2de iui poging zwanger geraakt.
Wij zijn in feb 2010 ongeveer met de pil gestopt en in april 2010 kwamen wij er al achter dat het zaad van mijn vriend niet zo goed was.. Na nog een paar keer controleren bleek het erg wisselend van kwaliteit. We konden toen helaas niet gelijk met een behandeling starten omdat ik eerst nog een hsg moest ondergaan. Helaas was hier een wachtlijst voor en in juli waren we aan de beurt. Bi de hsg bleek 1 eileider dicht te zitten dus weer konden we niet verder met een behandelplan. Ik kwam op de wachtlijst voor een kijkoperatie. In aug bleek mijn cyclus helemaal gestopt en bij nader onderzoek bleek ik een heftige vorm van PCOS te hebben. Uiteindelijk heb ik in okt de kijkoperatie gehad en bleek alles bij mij van binnen met mijn eileiders gelukkig helemaal goed. Wel werd de pcos steeds heftiger en aangezien ik ondergewicht had waren niet alle behandelingen voor ons mogelijk. ZO mocht ik bv niet veel hormonen gebruiken en al helemaal niet spuiten omdat de kans op overstimulatie te groot was met de hoeveelheid follikels door de pcos. In aug had ik nog rond de 9 tot 13 follikels/cystes en ten tijden van de kijkoperatie in okt waren het er al 50 per eierstok! Na de kijkoperatie moest ik 2 mnd herstellen en daarna konden we eind dec eindelijk starten met clomid. Helaas bracht dit niks op want ik reageerde totaal niet meer door de hoeveelheid follikels. De maand erop zijn we gestart met een dubbele dosis en prompt ik had op dag 10 al een ovulatie van een follikel van 28 mm. Helaas werd ik daarna ongesteld. Gelijk weer door met clomid 100 en helaas sloeg het dit keer alweer niet meer aan. Het zaad werd tussendoor ook nog eens getest en helaas bleek het erg verslechterd. We mochten wel met iui starten omdat ik nog niet gelijk met andere behandelingen wilde starten maar eigenlijk was het zaad van ICSI kwaliteit kregen we te horen. EInd feb/maart kreeg ik iui 1 met clomid 150 mg pas op dag 23 kon de iui plaats vinden.. Ik reageerde dus alweer bijna niet meer meer op de hormonen en daarom kreeg ik er actos bij. Een medicijn tegen insuline resistentie. Na deze iui kregen we te horen dat ik nog 1 keer iui mocht krijgen en daarna geopereerd zou worden aan de hoeveelheid follikels omdat het te riskant werd. Een leo was nu dus het plan. Alleen na de iui 1 bleek ik zwanger maar helaas kreeg ik nog voor de 5de week al een mk. Iui 2 volgde heel rap doordat ik een hogere dosis clomid kreeg en in april bleek ik alweer zwanger en daar is dit kleintje dus van! Gelukkig ben ik dus onder de leo uit gekomen.
Ik hoop dat ik na deze zwangerschap genezen ben van de pcos want dat schijnt nog wel eens te gebeuren maar zo niet dan weet ik eigenlijk niet of ik als nog de leo moet ondergaan!? Naja dat is voor nu een zorg voor later.

Lucky
Wat leuk om je hier te treffen. Jeetje wat ga jij ook alweer hard zeg. Weten jullie eigenlijk het geslacht van jullie kindje?

Ruth
Gezellig om weer forumcontact te hebben Smile Was je overal kwijt, hihi.

La bella
Jou spreek ik natuurlijk ook in het dec topic en soms via pb maar ik wil even zeggen dat ik mega trots op je ben meis! Je doet het zo super ondanks je angst en paniek stoornis! Ik weet natuurlijk heel goed hoe het is omdat te hebben en kan alleen maar zeggen: Petje af!

Roosie
Ik reageer later even op je pb. Heb er nog geen tijd voor gehad.. Echt zo super dat het zo goed gaat met Jane en jij je ook weer steeds beter voelt (lichamelijk)
Wat spannend dat jullie in jan waarschijnlijk de cyro terug willen laten plaatsen! Hopelijk is dat de lucky one! Smile Zou wel heel speciaal zijn hè.

Tinkerbell
Wauw jij gaat al bijna bevallen! Wat super spannend. Voel jij je verder goed?

Ik hoop dat ik iedereen gehad heb zo.
la bella

Posting Freak

29-09-2011 22:27
hoi lieve meiden
even een ego update, sorry ga zo slapen dus vandaar...

echo was goed, placenta is mooi naar boven geschoven
niks dus meer voor de in/uitgang [Afbeelding: icon_e_wink.gif]
kindje groeit goed, weegt 1600 gram bovenbeentje was al bijna 5,5 cm
schatting konden ze niet echt maken van het gewicht
tussen de 6 en max 7,5 pond
omtrek hoofdje was (als ik het goed begrepen heb) bijna 30 cm
geen klein kind, maar ik zit binnen alle curves; niks bijzonders dus
ik ben/was daar heel onzeker over
ben zo angstig steeds dat ik iets verkeerd doe of dat ik een soort reus ga baren
maar de gyn/ echoscopist stelde me gerust
alles gaat hardstikke goed
toch blijf ik bang en onzeker
wel leuk dat de baby nu weer net andersom lag dan gisteren
ruggetje lag nu links, gisteren nog rechts!
ik voel de kleine ook veel bewegen
en dat schijnt een goed teken te zijn (?)
kindje had de hik en wreef met de knuistjes in zn oogjes zo lief...
nou ja hoe dan ook..
even iets anders; we gaan dit weekend naar parijs
liefje verraste me ineens met de mededeling dat ie me meeneemt naar de stad van de liefde
zo fijn..
we gaan morgen al rijden (jammer vliegen mag niet meer [Afbeelding: icon_e_sad.gif])
dus even eruit, even bijkomen
even geen stress (hoop ik)

vraagje; ik heb nog geen lakentjes voor het mozesmandje
wel voor het grote ledikant daarna
waar kan ik dat soort kleine lakentjes kopen? tips?

nou meiden dikke kus, morgenochtend lees ik nog wel even xxxx
tinkerbel77

Posting Freak

30-09-2011 05:21
@roossie en stiertje
nou het contact is niet voor niets verbroken met mijn moeder
daar is helaas teveel voor gebeurd
heb al vele jaren geen contact ik zeg maar zo ze heeft mij gebaart en dat was het
klinkt mischien beetje raar maar er is mij zoveel verdriet en ellende door haar aangedaan komt in de beste soap nog niet voor.
tuurlijk heb ik daar veel verdriet om gehad en baal dat ik dus wel een moeder? heb die leeft maar toch heb je geen moeder
klinkt lekker duidelijk he:-D
i heb zoveel schade erdoor opgelopen en ben nu blij dat ik nu mijn eigen leven kan leiden
ik voel nu al zoveel liefde voor mijn uk en wat ik niet heb gehad krijgt zij van ons wel.

la bella wat fijn dat je controle weer goed was
en heel leuk dat je vriend je zo verrast met een romantisch uitje naar parijs
heel veel plezier.
Lucky

Posting Freak

30-09-2011 07:27
Lisi wat leuk dat je hier ook mee komt schrijven. Ik was je al kwijt. Las ook niks meer op het iui topic van je. Ik ben er om dezelfde reden ook weggegaan.
Heb nog vaak aan je gedacht want ow wat heb jij een spanning gehad rond je punctie. Wat super dat alles nu zo goed gaat met je. Ik vind het fijn om je verdere zwangerschap hier te volgen. En om je vraag te beantwoorden, wij krijgen een jongetje.

Ruthje heb je nog steeds nachtdiensten? Of zitten ze erop. Mijn duimen blijven draaien meis. Je laatste wachtweek gaat in en ik weet uit ervaring dat dat de zwaarste is.

Stiertje meis klaag hier lekker dat mag best hoor. Het is ook wel heel heftig wat jij mee maakt. Bekkeninstabiliteit, klinkt ernstig en erg pijnlijk maar mag ik vragen wat het precies inhoud?
Nu al thuis zitten is misschien helemaal niks voor jou omdat je een harde werker bent maar lieverd er groeien 2 wondertjes in je en dat is dubbel zo zwaar. Probeer een andere wending aan je dagen te geven. Ga kijken wat je leuk vind om te doen en wat je lichamelijk ook aan kan natuurlijk. Lezen, puzelen, enz. enz. Heel veel beterschap gewenst en hopelijk word de pijn door de rust wat minder en draaglijker.

La Bella wat super dat je echo helemaal goed was. En wat heb jij een schat van een man die je zo verast met een weekendje Parijs. Ga er samen van genieten meis. Ik wens jullie heel veel plezier.

Tinkerbell, wat jammer dat je zo'n vervelende ervaring met je moeder hebt gehad tijdens je jeugd, en dat je daar nu nog steeds de naweeen van ondervind.
Jij weet als geen ander wat je gemist hebt aan je moeder en dat ga jij jou kindje extra geven. Je word een fantastische moeder meid.

Roosie moet je niet 9 maanden wachten voor je een cryo mag laten terugplaatsen? Ik dacht dat je 9 maanden moest ontzwangeren na een bevalling? Wel heel fijn dat jullie voor deze gryo willen gaan. Dan krijgt Jane een broertje of zusje of eigenlijk een tweeling broer of zus maar dan wel met leeftijd verschil.

Vandaag lekker vrij. Ga huis poetsen en lekker relaxen. Heb een drukke werkweek achter de rug dus moet echt wel weer even bijkomen. Dinsdag avond mag ik weer naar de vk. Spannend of alles nog steeds goed gaat.

Liefs Lucky
noortje

Posting Freak

30-09-2011 08:45
Lisi, leuk om hier weer wat van je te horen, fijn dat alles zo goed gaat. Zeker na alle spanningen rondom de vruchtwaterpunctie, moest nog aan jou denken toen ik ook die punctie kreeg. Alleen bij mij waren er geen zorgen meer om een miskraam...

Lucky, je bent al een aardig eind nu. Kan je er al wat meer van genieten of maak je je nog erg zorgen? Wat leuk dat jij ook een jongetje krijgt. Die cryo was toch in je eigen cyclus teruggeplaatst? Moest je toen ovulatietesten doen of is er een echo gemaakt? Ik hoop dat wij in november een cryo kunnen laten ontdooien of misschien in oktober als ik het niet meer uithoud. Nu hebben we het op de normale manier geprobeerd, ik heb denk ik gisteren mijn eisprong gevoeld. Nu hebben we toch weer iets om naar uit te kijken.

Ga zo maar eens douchen en dan fiets ik naar de begraafplaats. De dagen dat ik alleen thuis ben ga ik overdag altijd even heen, een kaarsje aansteken en gewoon een poosje erbij zitten, beetje tegen hem praten. 's Avonds gaan we altijd samen een kaarsje aansteken.
Lucky

Posting Freak

30-09-2011 08:57
Noortje wat lief dat je zo vaak naar Thomas gaat. Ik weet zeker dat hij je aanwezigheid voelt meis.
Onze gryo heb ik in eigen cyclus terug laten plaatsen inderdaad. Ik moest toen een paar keer komen voor een echo en toen mijn eigen eitje groot genoeg was moest ik op een bepaalde tijd pregnyl zetten en zoveel uur later kreeg ik de gryo teruggeplaats. Mijn gyn vertelde dat gryo terugplaatsingen steeds grotere kans van slagen hebben omdat de kwaliteit van bevriezen en ontdooien steeds beter is. Meis ik hoop dat je gauw voor een volgende kans mag en wie weet is het deze ronde zelf wel gelukt. Ik wil je een hele dikke knuffel geven gewoon omdat ik je een kanjer vind.

Liefs Lucky
Roosie

Posting Freak

30-09-2011 13:04
@labella, wat fijn dat de echo goed was! En wat heerlijk dat je vriend je trakteert op een reisje naar Parijs!
Voor het mozesmandje kun je gewoon wieglakentjes en dekentjes nemen, ik gebruik die ook voor de kinderwagen. Ze zijn ovaal gevormd. Je kunt ze o.a. kopen bij babydump en prenatal. Babydump vind ik een fijne winkel, ze hebben van alles voor en niet al te hoge prijs als elders.

@Lisi, ah leuk dat je hier ook komt meeschrijven!

@Stiertje, zwanger zijn kan ook best zwaar zijn vooral als je bekkeninstabiliteit hebt en dan ook nog twee kindjes dragen. Je mag hier best je zwangerschapsklachten schrijven hoor, iedere zwangere heeft zwangerschapsklachten de ene wat meer dan de ander.

@Tinkerbell, wat naar dat je geen fijne moeder hebt en ook gehad hebt. Dat heeft zoveel invloed op je verdere leven, straks kun je veel liefde aan je kleintje kwijt. Ik zeg ook vaak ik heb dan wel geen moeder meer, maar heb wel een hele goede moeder gehad. Heb je wel een fijne band met je vader?

@Lucky, nee dat hoeft niet 9 maanden wachten om weer zwanger te worden. Ik vroeg het aan de verloskundige ze zei eerst dat wat jullie zelf willen. Ik zei ja maar wat is lichamelijk nou het beste, ze zei minstens na een half jaar. Ja apart hé dat ze dan eigenlijk een soort van tweeling zijn, ze zullen wel een bijzondere band met elkaar hebben dan.

Lekker zeg dat je vrij bent met dit mooie weer! En spannend weer dinsdagavond naar de vk.

@Noortje, wat mooi dat je regelmatig naar het graf van Thomas kan en met hem praat. Heel goed voor je verwerking en Thomas die zal altijd bij zijn mama zijn. Spannend hoor dat jullie weer voor een cryo willen gaan!

Morgen naar een bruiloft van een vriend van mij, we gaan alleen naar de receptie. Heb een jurk in de kast gevonden die ik aan kan, manlief vond het ook leuk staan, alleen lastig met borstvoeding geven maar daar vinden we wel wat op.

Liefs Roosie
stiertje761

Senior Member

30-09-2011 15:34
La bella, wat een leuk idee van je mannetje zeg een weekend parijs wauw!! Geniet er maar lekker van en ook van het feit dat de echo weer goed was!<BR><BR>Tinkerbel, ik snap het er is zoveel gebeurd dat je nu zonder haar waarschijnlijk gelukkiger bent dan met haar als ik het een beetje goed verwoord? Je hebt geen goed voorbeeld gehad maar je wordt zelf een geweldige moeder!!!<BR><BR>Lisi bedankt voor je introductie, zo he jij hebt ook al heel wat ondergaan zeg. Wat is PCOS eigenlijk precies? <BR><BR>Lucky doordat de bekkenbanden slapper worden (door hormonen) &nbsp;krijgen de botten meer speling dat moet ook anders kun je niet bevallen maar bij 5% van de zwangere vrouwen (jahoor ik mag weer bij die 5% zitten..) gaan diverse bekkenonderdelen ten opzichte van elkaar schuiven en de spieren zijn dan onvoldoende sterk om alles te stabiliseren.<BR>Dat doet dan erg veel pijn bij het lopen en opstaan en kracht zetten (traplopen bv).<BR>Dus het is erg bellemerend in het dagelijkse doen en laten maar ik zal me er toch bij neer moeten leggen.<BR>Bedankt voor je lieve woorden, ik zal inderdaad proberen een andere wending aan mijn dag te geven, voor het goeie doel zeg maar..haha!<BR>Is je huisje al weer lekker schoongepoetst?<BR><BR>Noortje goed dat je vaak naar de begraafplaats gaat. Voor je eigen verwerking. Vind jou heel sterk hoor!<BR><BR>Roosie wat spannend zeg dat je in januari al een cryo terug laat plaatsen, is leuk als het dan lukt ziet er niet zoveel leeftijdsverschil tussen en hebben ze wat aan elkaar!<BR><BR>VAndaag even boodschapjes gedaan samen met mannetje, toch even het huis uit en onder de mensen maar ow wat heb ik nu weer een pijn in me liezen zeg pfff.<BR>Morgen ochtend even lekker over de markt, ik wil gewoon onder de mensen blijven ook al moet ik dat aan het einde van de dag bekopen ..in ieder geval nu ik nog de ene voet voor de ander krijg.<BR>Volgende week even lekker met mijn moeder zwemmen in een verwarmd zwembad, misschien helpt dat.<BR><BR>Wat een prachtige dag vandaag heh? Het lijkt wel hoog zomer!<BR><BR>Veel liefs stiertje<BR><BR>
stiertje761

Senior Member

30-09-2011 15:38
nog een keer maar nu leesbaar, weet niet wat er fout ging.

La bella, wat een leuk idee van je mannetje zeg een weekend parijs wauw!! Geniet er maar lekker van en ook van het feit dat de echo weer goed was!

Tinkerbel, ik snap het er is zoveel gebeurd dat je nu zonder haar waarschijnlijk gelukkiger bent dan met haar als ik het een beetje goed verwoord? Je hebt geen goed voorbeeld gehad maar je wordt zelf een geweldige moeder!!!<BR><BR>Lisi bedankt voor je introductie, zo he jij hebt ook al heel wat ondergaan zeg. Wat is PCOS eigenlijk precies?

Lucky doordat de bekkenbanden slapper worden (door hormonen) &nbsp;krijgen de botten meer speling dat moet ook anders kun je niet bevallen maar bij 5% van de zwangere vrouwen (jahoor ik mag weer bij die 5% zitten..) gaan diverse bekkenonderdelen ten opzichte van elkaar schuiven en de spieren zijn dan onvoldoende sterk om alles te stabiliseren.
Dat doet dan erg veel pijn bij het lopen en opstaan en kracht zetten (traplopen bv).
Dus het is erg bellemerend in het dagelijkse doen en laten maar ik zal me er toch bij neer moeten leggen.
Bedankt voor je lieve woorden, ik zal inderdaad proberen een andere wending aan mijn dag te geven, voor het goeie doel zeg maar..haha!
Is je huisje al weer lekker schoongepoetst?

Noortje goed dat je vaak naar de begraafplaats gaat. Voor je eigen verwerking. Vind jou heel sterk hoor!

Roosie wat spannend zeg dat je in januari al een cryo terug laat plaatsen, is leuk als het dan lukt ziet er niet zoveel leeftijdsverschil tussen en hebben ze wat aan elkaar!

VAndaag even boodschapjes gedaan samen met mannetje, toch even het huis uit en onder de mensen maar ow wat heb ik nu weer een pijn in me liezen zeg pfff.
Morgen ochtend even lekker over de markt, ik wil gewoon onder de mensen blijven ook al moet ik dat aan het einde van de dag bekopen ..in ieder geval nu ik nog de ene voet voor de ander krijg.Volgende week even lekker met mijn moeder zwemmen in een verwarmd zwembad, misschien helpt dat.
Wat een prachtige dag vandaag heh? Het lijkt wel hoog zomer!

Veel liefs stiertje
ruthje

Posting Freak

30-09-2011 17:46
Hoi dames,

Was ff uiit de lucht, allemaal drukte gehad. Zal het weekend ff bijlezen en reageren!

xxx
lein1979

Posting Freak

Topics: 1
30-09-2011 19:18
Hai lieve meiden,

Heb net alles doorgelezen, met een brok ik mijn keel. Wat moeten we met ons allen toch veel doorstaan om ook een wondertje in onze armen te mogen houden. Dit schept een band, juist omdat alle verhalen zo herkenbaar zijn.

Mijn/ons verhaal begon in januari 2010. Na lang proberen werd ik niet zwanger. Al snel bleek het aan de zaadkwaliteit van mijn vriend te liggen. In mei 2010 kon ik starten met de hormonen. 14 juni had ik de punctie en 17 juni de 1e tp, helaas op dag 10 werd ik omgesteld. Mijn cyclus moest daarna weer normaal worden, zodat ik weer tp kon krijgen in mijn cyclus. Dit kon pas in sept, maar ook dit cryootje bleef niet zitten. Uiteindelijk hadden we in sept. nog 2 cryo's over. Op 31 okt is de laatste cryo teruggeplaatst, want de ander deelde niet door. In de 1e week had ik veel hoofdpijn, was ik erg bang en had ook nog eens bruin bloedverlies. Na een negatieve (te vroege test) zat ik er even doorheen. Toen even gebeld naar zkh en die gaven aan dat ik te vroeg was...en idd een week later had ik toch een positieve test. Iets wat ik niet meer had verwacht. De 1e twee echo's hadden we in het zkh, daarna kon ik naar de vk. Alles ging prima..tot wk 29. Mijn bloeddruk bleek te hoog. Ik werd doorverwezen naar de gyn. Na controle mocht ik naar huis. Een week later (30 wk +1) weer controle. Mijn bloeddruk was veel te hoog (onderdruk 115!!!) en veel eiwit in urine. Conclusie: zwangerschapsvergiftiging en ik moest dus blijven. Mijn roze wolk was weg.
Tot wk 13 waren we ongerust geweest en we waren juist lekker aan het genieten van mijn buik. Maarja...dus zo werd ik op vridjag 13 mei (!!!) opgenomen. Geen gezelligheid, alleen maar rust tenminste tot wk 37. Terwijl ik een bezige bij ben en mijn klas ook nog eens achter moest laten. Op maandag 16 mei werd ik 's avonds steeds zieker. Pijn in mijn maag, nieren, spieren. Alles verkrampte....mijn zwangerschapsvergiftiging was het HELLP-syndroom geworden. Je nieren en lever doen dan hun werk niet meer goed. Je bent ahw allergisch voor je kindje. Op di-ochtend ben ik van Rijnstate Arnhem naar UMC St Radboud gebracht, voor mn het kindje. Ik had ook al injecties voor de longrijping gehad, mocht het kindje komen.
Ik ben in Nijmegen stabiel geworden en afgesproken werd mij op 19 mei in te leiden. Dit werkte niet, ik kreeg ook nog eens een dip. Op vridjag 20 mei was er nog niks gebeurd, maar op de CTG zagen ze dat het kindje het niet meer fijn vond. Dus werd er besloten om een keizersnede te doen onder algehele narcose, vanwege mijn bloedstolling.
Op 20 mei 22.16 uur is onze kleine Florine geboren met 31 wk + 2 dgn. 1446 gram en 41 cm. Klein en teer lag ze in de couveuse. Ik voelde me zo rot. Eerst liet mijn lichaam mij in de steek toen ik zwanger wilde worden en nu was het niet meer veilig geweest voor haar. Na 4 dagen mocht ik naar huis, Florine moest natuurlijk blijven. 2 wk was ze nog in Nijmegen, daarna kon ze naar Arnhem. Na 5,5 week mocht ze mee naar huis.
Ze is nu 4 mnd (gecorrigeerd ong 2 mand (was 20-07 uitgerekend)), 58,3 cm en 5200 gram. Een mooi lief, perfect meisje.

Heb het nu wel verwerkt, maar ik begrijp niet waarom wij deze beproevingen moesten doorstaan. Heb het er ook over gehad met maatsch. werk. Het zijn vragen waar je geen antwoord op krijgt.

Voor alle meiden die zwanger zijn: let goed op jezelf en geniet met volle teugen. Ik heb gelukkig 1 buikfoto op de valreep gemaakt, maar heb wel ontzettend genoten van de eerste 30 wk.
Voor alle meiden die nog niet zwanger zijn: ik hoop en duim dat jullie ook een keer het Wonder mogen meemaken.
Voor alle mama's: geniet van je kleintje...het zijn stuk voor stuk Wonders!

Speciaal voor Noortje: wat ben jij een ontzettend krachtige mama, wat zal Thomas trots zijn op jou. Vanuit de sterren kijkt hij op jullie neer en zal ervoor zorgen dat er vast weer een kindje komt, zijn broertje of zusje.

Liefs Lein
Erica-J

Senior Member

Topics: 2
30-09-2011 21:40
Hallo lieve meiden,
Ik stuitte op dit topic en vond hier een hoop bekende namen. Ook wel een aantal nieuwe namen, en evenzoveel verhalen.. Het is zeker niet niks allemaal..
Ik hoop dat ik me bij jullie mag aansluiten, de laatste tijd ben ik wat 'zwervende' geweest op het forum, kon mijn plekje niet meer vinden in een topic waar ik voorheen meeschreef.

Mag ik in het kort ons verhaal doen?
In september 2008 gestopt met de pil, en in april 2009 zowaar zwanger. In mei ging dat helaas na ruim 7 weken mis en in het jaar dat daarop volgde nam ons vertrouwen af. In april 2010 zijn we toen in de medische molen gestapt, waar echter niets afwijkends werd geconstateerd. In juli 2010 heb ik een kijkoperatie met hsg gehad, maar niets gevonden.
Vanwege de terminale ziekte van mijn vader en mijn diepe wens hem voor hij ons verlaten moet een kleinkind te kunnen schenken, bood de gyn ons IUI in de eigen cyclus aan. De 3de behandeling leidde in januari 2011 tot weer een zwangerschap, die helaas in de 5de week alweer mis ging.
Tot de 5de IUI in april uiteindelijk op 2 mei dit jaar tot een positieve test leidde, en deze keer bleef het goddank goed gaan Smile Sterker nog, bij de eerste echo met bijna 8 weken bleek dat ik zwanger ben van een tweeling Big Grin
Ook ik heb er lang over gedaan om er een beetje van te durven gaan genieten, maar ik kan nu echt niet meer om die drukte in mijn buik heen Wink Twee weken geleden hebben we de gezichtjes van onze kindjes gezien met de 3D echo, en nu ben ik vooral gewoon helemaal verliefd. Hoewel ook ik wel begin te merken dat het nu wat zwaarder wordt, kan ik bijna niet wachten tot we onze zoon en dochter in onze armen mogen sluiten, tot ik mijn papa zijn eerste kleinkindjes mag aanreiken...
tinkerbel77

Posting Freak

01-10-2011 06:49
stiertje je verwoordt het ind goed zo:-D
roossie nee mijn biologische vader had ik geen band mee[waren gescheiden toen ik 1,5 was]
en is nu inmiddels ook overleden zelfs na overlijden nog even een trap nagegeven door mij te onterven:-D nou hij stikt er maar lekker in daar boven
want dat boeit me totaal niet.
verders is er enorm veel gebeurd in onze familie teveel waardoor ik nu alleen met mijn [stief]pa contact heb
daar heb ik zorgen nu genoeg om hij heeft hartfalen en moet nu met spoed een operatie gaan krijgen voor een liesbreuk
zul je net zien als ik dan moet bevallen vind dat niet echt leuk .
zo,n operatie op zich is normaal nl niet echt een zware ingreep maar wel als je dus hartpatient bent
laatste weken heeft hij veel problematiek rond zijn hart gekregen door de vele pijn
dus veel naar zh met hem geweest. nu zijn alle doktoren met elkaar afgestemd cardioloog chirug en internist. maandag krijgt hij sreening voor operatie en dan word er gekeken waarof hij t snelt terecht kan.
wat ook volledig op mijn schouders komt,er zijn nl wel ook 2 dochters van hem
maar van de éne heeft mijn neefje haar zoon in mei zelfmoord gepleegd[18] die is daar dus niet toe instaat
de andere kijkt niet naar haar pa om heeft het te druk:-o
maar goed wat een geklaag allemaal zo .
kan het helaas ook niet anders verpakken:-D
ik kom dus om het hier maar bij te laten uit een erg complexe en rare familie met vele problemen
ik heb doe het nu op mijn eigen wijze en dat gaat goed
is echt niet altijd makkelijk maar wel t beste zo.

lein jou ken ik uit ander topic
fijn dat alles goed gaat met florine.

en alle andere ook welkom
we hebben allemaal ons rugzakje wel bij ons.

ik zal proberen om het bij te houden
en laat hier zo nu en dan is een berichtje achter.
het word hier erg spannend ben vandaag 38 weken
ben zo benieuwd waneer ukje zich gaat aandienen.
Lucky

Posting Freak

01-10-2011 07:40
Ruthje fijn dat je even laat weten dat alles goed met je gaat. We zien je vanzelf wel weer verschijnen als je het wat rustiger hebt.

Stiertje wat een verhaal meid over je bekkeninstabiliteit. Bedankt ook voor je uitleg. En waarom jij nu weer bij die 5% hoort is een goede vraag maar daar zul je helaas nooit antwoord op krijgen. Ik vind het wel heel erg goed van je dat je iedere dag iets kleins onderneemt om onder de mensen te blijven, weet niet of ik dat gedaan zou hebben hoor. Dus meis ik vind je een kanjer. Fijn dat je zo van het zonnetje hebt kunnen genieten gisteren. Hopelijk gaat dit vandaag ook weer lukken want het word volgens mij een mooie dag.

Lein, ook namen mij welkom op dit topic. En wat heb jij een rugzak bij je zeg. Jeetje wat heb jij veel mee moeten maken zeg. Eerst om zwanger te mogen worden en dan tijdens je zwangerschap dat het helemaal niet goed ging. Heb je het allemaal een beetje kunnen verwerken of heb je daar nog steeds hulp bij?
Geniet van jullie kleine meisje, je weet als geen ander dat het een heel groot wonder is.

Erica, wat leuk je hier te vinden. Miste je al op het 30+ forum, maar snap je beslissing dat je er niet meer mee schrijft.
Wat goed te lezen dat alles goed met je gaat en met je 2 wondertjes in je buik.
Hoe gaat het met je vader op dit moment?

Tinkerbell wat een verhaal over jou jeugd meis. Ow wat erg wat jij allemaal hebt mee moeten maken. Maar wat zul je trots zijn op jezelf dat je nu een eigen huisje hebt. En je eigen gezinnetje aan het stichten bent. Jullie wondertje wat zich ieder moment kan aankondigen zal niks tekort komen kwa liefde want dat zul je hem of haar heel veel geven.

Roosie veel plezier op de receptie en succes met de borstvoeding in je jurk hi hi. Ben benieuwd wat je erop gaat vinden.

Gisteren heerlijk huisje gepoetst. Vandaag lekker rustig aan doen en vanavond een verjaardag.

Liefs Lucky
lein1979

Posting Freak

01-10-2011 18:59
@Lucky: het gaat nu prima met me hoor, ben ik ook wel blij om. Ik heb het allemaal een plekje kunnen geven. Heb veel van me afgeschreven in een dagboekje.

@Erica: wat fijn dat het gelukt is, en dat je je vader idd nog twee kleinkinderen kan schenken. Die gedachten gingen ook door mijn hoofd toen het alsmaar niet lukte. Gelukkig is mijn vader gezond, wel krakkemikkig door artrose, maar geen enge dingen.

Ons meisje ligt lekker te slapen, papa is naar voetbal en ik even een vrij avondje.

tot de volgende keer, liefs Lein
ruthje

Posting Freak

02-10-2011 10:15
Hoi dames,

Lein, wat heb jij ook veel meegemaakt om zover te komen! Gelukkig gaat het allemaal goed met florine!

Stiertje, heftig ook die BI!!! Heb jij weer....

Lucky, hoe voel jij je?

Erica wat fijn je hier te zien! Vroeg me vaak af hoe het met je ging! Nu kan ik je weer volgen.

Roosie, hoe heb je het borstvoeden gehad met je jurk?

Hier alles goed, de 2de wachtweek is begonnen! Wel weer spannend hoor...heb hele gevoelige tepels en dat heb ik anders nooit. Gisteren na het douchen zag ik ook de blauwe aderen weer verschijnen wat bij mijn 2 MK het teken was dat ik zwanger was.
Ik durf het niet te hopen, en wat als het weer zo mag zijn? Mag het dan wel blijven zitten of ga ik het weer verliezen? Dat ga ik niet nog een keertje trekken...

liefs
noortje

Posting Freak

02-10-2011 14:18
Ruthje, spannend, wel hoopgevend en tegelijkertijd heel eng. Maar helaas kun je niet meer doen dan afwachten. Ik hoop wel voor je dat het nu eens goed gaat.
stiertje761

Senior Member

02-10-2011 15:36
Hallo ladies,

Lekker van het weer genoten vandaag? De buurtkinderen hadden in hun zwembroek een watergevecht met balonnen enzo..zo grappig om te zien en dat op 2 oktober!!

Lein welkom en bedankt voor je introductie en natuurlijk gefelcititeerd met je prachtige dochter, wat een plaatje zeg! Maar wat heb je veel moeten doorstaan om haar ter wereld te brengen zeg! gelukkig is ze er goed doorheen gekomen en is ze mooi op gewicht enzovoorts! Wat is eigenlijk de reden van zwangerschapsvergiftiging? of is daar geen reden voor en komt dat zomaar?

Erica, leuk dat je er ook bij komt..ook gezellig nog een tweeling mama!! Ik heb het begin van jouw verhaal meegekregen op het 30+ forum en ben blij te lezen dat alles goed met jullie gaat en kan me voorstellen dat je biojna niet kan wachten totdat jouw papa zijn kleinkindjes kan knuffelen!! Een hart onder de riem meid! Leuk trouwens een konigskoppel een jongen en een meid !!!

WOW Rutjhe ik ga nonstop 6 dagen duimen!! Spannend dat je toch weer al kwaaltjes hebt nu!

Tinkerbell het wordt voor jou nu inderdaad spannend, ben benieuwd wanneer het gaat beginnen!!

Roosie en Lein, effe een praktische vraag aan jullie "reeds mama's" hoe vaak moet je nou flesjes uitkoken??? overal op internet kom ik een ander antwoord tegen. Elke dag of 1 x in de week...?
Zit te twijfelen of ik zo'n sterilisator aan moet schaffen of alles gewoon in een groet pan gooien...we hebben straks natuurljk wel het dubbele aantal flesjes...

liefs stiertje
la bella

Posting Freak

02-10-2011 18:45
Meiden even kort gedag zeggen :-)
Parijs was te gek, veel te kort maar goed er moet morgen weer gewerkt worden ;-)
Ik was wel onwijs snel moe
Herken dat van; normaal doe ik dit in een uur-gevoel
Probeer me zoet te houden met dat het tijdelijk is, over een week of 10/12 is het voorbij
Dan krijgen we langzaam ons lichaam, energie en spieren weer terug
Kindje gaat nog steeds goed, beweegt enorm veel
Ik kan trouwens mn eigen schoenen nog amper aantrekken, jullie?
Nou, maar eens een wasje aanzetten en beetje bankhangen

Allemaal een knuffel, sorry voor mijn korte egoverhaal maar we zijn net thuis
Doeiiiiii X
lein1979

Posting Freak

02-10-2011 19:00
@Ruthje: ik duim voor je meid, is te hopen dat het gaat lukken en dat het nu goed gaat.

@La bella: idd lekker zo'n weekendje Parijs. Lekker nagenieten. Heb je nog babykleertjes kunnen scoren?

@Stiertje: zwangerschapsvergiftiging kan ineens de kop opsteken. Er zijn wel symptomen die het aan kunnen geven, maar daar had ik geen last van. Tja ik hield wel vocht vast, maar dat heb je snel met warm weer. Als je bloeddruk te hoog wordt en je hebt eiwit in je urine, dan wordt je sowieso door je vk doorgestuurd, ik in ieder geval wel.
en wb uitkoken. Ik heb zo'n Avent-ding, van mijn zus. Erg handig. Eerst even alles met een sopje, dan afspoelen en 6 min in de magnetron. We doen het eigenlijk wel elke dag of om de dag. We hebben meerdere flessen, dus da's een beetje bijhouden. De kraamzorg deed het netjes in een pannetje volgens een tijdschema, even gedaan, maar dat duurde allemaal zo lang. Die dingen zijn bedacht en dus ok. Ze zeggen ook dat je de flessen in de afwasmachine kan doen, maar dat lijkt mee niks.

Zo...ons meisje heeft vandaag lekker in d'r rompertje in de wagen gelegen en gekeken naar de bomen enz. Nu ligt ze lekker te slapen, tot 22.00 dan maken we haar wakker voor haar flesje...

Fijne avond.
Lucky

Posting Freak

03-10-2011 08:23
Lein wat goed dat je alles van je af geschreven hebt en fijn te horen dat het nu goed met je gaat. Geniet maar extra van je wondertje meis.
lein bijzonder he, in een rompertje liggen en dat op 2 oktober.

Ruthje deze laatste week is slopen maar ik weet dat jij je er wel doorheen sleept en anders help ik je hoor. Ik hoop zo dat het gaat lukken deze keer en dat het ook blijft plakken. Ik duim extra hard voor je dat beloof ik.

Stiertje fijn dat je hebt kunnen genieten van de buurtkindjes. Moet steeds aan je denken omdat je zoveel pijn hebt en zo huis gekluisterd bent. Heb je je een beetje kunnen vermaken het weekend?

La Bella goed te horen dat je een fijn weekend gehad hebt in Parijs. En ja die moeheid hoort erbij meid. Straks als je jullie kindje in je armen mag sluiten word jou moeheid hopelijk vanzelf minder en voel je je ook gauw beter.

Morgen naar de vk. Ow ik kan niet wachten. Ben benieuwd of alles nog steeds goed is.
Gisteravond zat ik er even helemaal doorheen. Was echt op. Kon wel huilen van moeheid. Ben om half negen naar bed gegaan. Gelukkig voel ik em nu alweer wat beter.

Liefs Lucky
lisi

Posting Freak

03-10-2011 09:05
@Lein
Wow wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig gaat nu alles goed met je kleine meisje!! Merk je nog iets aan haar dat ze te vroeg is geboren of loopt ze nu qua ontwikkeling zoals ieder ander kind van haar leeftijd?

@erica
Wauw een tweeling en nog een jongen en een meid ook! Wat fantastisch. Wat heerlijk voor je dat je vader dit nu ook kan mee maken!

Lucky wat gaaf ook een jongetje! Ik had vanaf het begin het gevoel dat het een jongetje was! Echt heel sterk. La bella had dat vlgns mij ook. Had jij dat ook?
Zijn jullie al met het kamertje bezig?
veel succes vandaag bij de vk! Wat kan je soms in ene intens moe zijn hè.. Ik slaap al vanaf vlgens mij de uitslag van de combitest niet meer goed. Dat was met 12 weken. Toen de stress van de vruchtwaterpunctie en daarna gewoon niet meer kunnen slapen.. Echt zo waardeloos! Maarja miss maar beter dat ik er nu alvast aan wen want straks zal ik ook niet meer veel slapen. Mijn vriend werkt vaak in nachtdiensten en in het weekend dus ik ga er sowieso veel alleen voor staan straks.

Ruth
Wat spannend weer voor je! Het klinkt erg hoopvol! Ik kan me voorstellen dat je zegt dat je nu hoopt dat als je zwanger bent het dit keer wel blijft zitten omdat je het anders echt niet meer trekt. Ik had dat gevoel al na iui 1 de mk voor de vijfde week. Werd daar zo onzeker en bang van dus ik kan me heel goed voorstellen dat je daar angstig van wordt!? Hoe is jouw mannetje hieronder? Die van mij was altijd heeel lief hoor maar stond er toch wat nuchterder in dan ik merkte ik toen..

@stiertje
Ik zit idd met precies dezelfde vraag.. Ik vind het alleen lastig om nu al een sterilisator te kopen want stel dat je kleintje precies dat merk fles niet pakt en je daar ook dat ding van hebt passen andere merken flesjes er dan ook in? Ik heb flessen van tommy tippee gekocht omdat die goed zouden zijn bij borstvoeding maar ja dat is natuurlijk altijd maar afwachten denk ik!?
Hoe gaat het met de pijn?

Noortje
Toch spannend dat jullie je ei hebben benut nu! Heb je toch het gevoel dat je iets vooruit gaat hè!? Heb je weer iets om naar toe te leven..

Hier,
Net even mijn bloed laten prikken op suiker. Ik heb op zich nergens last van maar ik heb natuurlijk Actos gebruikt ivm insuline resistentie dus vrijdag was ik bij de HA en vroeg ik of mijn suiker niet weer eens geprikt moest worden. Vroeg ze: Heeft de vk dat niet gedaan dan??? Dus ik nee.. Nou kon vanmorgen gelijk gaan en ze vond het ook erg slecht van de vk dat ze dat niet in de gaten heeft gehouden. Ik hoop dat het gewoon goed is maar soms vraag ik het me wel af. Ik eet absoluut niet veel maar ben afgelopen week zo maar 1,5 kilo aangekomen in 5 dgn tijd ofzo. ( nu moet ik wel zeggen dat ik al een week niet naar de wc kan) maar goed ons kindje lag natuurlijk ook 2 weken voor op groei. Ik hoop gewoon dat het goed is want ik heb echt niet zo veel zin in die narigheid met dingen die je wel en niet mag eten enz enz.
Verder gaat alles gewoon goed! Heb wel veel last van mijn buik gehad sinds vrijdag. Steken boven mijn schaambot en veel harde buiken maarja dat hoort er gewoon bij.
Ik heb de afgelopen week echt nesteldrang gehad, haha.. Heb alle kleertjes gewassen en gestreken en op zijn plek in de kast en commode gelegd. Ook heb ik voor mezelf alles voor in het zkh gekocht, gewassen en klaar gelegd naast de tas in mijn kast waar ik later de vluchttas van ga maken. Waarom zo vroeg?? Geen idee? Ook alle adressen verzameld en het geboortekaartje geregeld. Het lijkt op die momenten wel alsof je wordt overgenomen het MOET in ene allemaal dan gebeuren.. En dat terwijl ik nog super lang moet, haha.. Nou ja mijn vriend die kijkt zorgelijk toe Wink
lein1979

Posting Freak

03-10-2011 10:48
@Lisi: Florine ontwikkeld zich een beetje ertussenin. De fysio merkte op dat ze met veel bewegingen precies zit op ong 2 mnd(haar gecorrigeerde leeftijd), maar met andere bewegingen zoals spelen met de babygym loopt ze weer goed met 4 mnd. Ze is nog wel een ukje. Als mensen haar zien vragen ze ook steevast "net geboren?" of "wat een kleintje, zeker nog jong?" hihi. Het belangrijkste is dat ze zich goed blijft ontwikkelen, blijft groeien en zich lekker voelt. En dat doet ze, want het is een zeer tevreden meisje.
Hou het goed in de gaten hoor, als je je niet prettig voelt, aan de bel trekken. Sowieso altijd, maar in 'onze' situaties vind ik het nog belangrijker, we worden al niet 'makkelijk' zwanger, dus extra voorzichtigheid mag geboden worden. Wij hadden gelukkig alles al klaar toen ze geboren werd, anders hadden we echt stress gehad haha. He, maar je uitgerekende datum is 23 decmeber. Wie weet een kerstkindje?
stiertje761

Senior Member

03-10-2011 11:23
La bella, Fijn fdat je een top weekend hebt gehad. Ik ben eens een week in parijs geweest en vond het geweldig!!

Lein thanks voor de uitleg over de zwangerschapsvergiftiging, ik ben gelukkig onder controle in het ziekenhuis dus de bloedroek en groei van de kindjes wordt elke keer gecheckt.

Lisi ik moet wel lachen om jouw nesteldrang, ik heb het namelijk ook en ben 7 weken minder lang zwanger dan jij haha. Wij hebben de babykamer al een paar week helemaal klaar en de kast ligt al vol met kleertjes.oeps!!
We hebben alles tweedehands via marktplaats gekocht en dan moet je er snel bij zijn als je iets leuks ziet.

Lucky, lief dat je aan me denkt! Als ik rustig op de bank blijf hangen valt het met de pijn mee maar gisteren heb ik een paar keer te vaak de trap op en af gelopen (tuin in en er weer uit) en 's avonds kon ik dus bijna niet meer op of af..
Verder heb ik een nieuwe tijdsbesteding gevonden, ga namelijk de geboortetegels voor mijn dochters zelf borduren...ow my god..ik en borduren..maar ja je moet wat en misschien vind ik het wel erg leuk om te doen..(heb heel vroeger wel es wat geborduurd.
Jij morgen weer naar de vk toch?, Heerlijk het hartje even weer horen? doen ze dat elke keer?

Liefs en een fijne dag allemaal!!
Lucky

Posting Freak

03-10-2011 13:00
Lisi wat fijn dat je alles al aan het klaarmaken bent. Als jij je daar goed bij voelt moet je dat gewoon lekker doen hoor meid.
Wij hadden echt een meisje verwacht hi hi. Iedereen om ons heen dacht een jongen en wij dachten echt een meisje hi hi. Maar het maakt echt helemaal niks uit, we zijn super blij met een zwangerschap.

Stiertje stoer hoor, borduren. Ik zou er de kriebels van krijgen denk ik hi hi.
Probeer vandaag maar extra rustig te doen dan zodat je minder pijn hebt vanavond. Vind je echt zielig hoor.

Wij hebben nog helemaal geen kamertje. Word over 5 weken bezorgd. Ben ik nu veel te laat?????
Ik ben dan 30 weken zwanger.
Spulletjes en een paar kleertjes hebben we al wel, ik moet volgens mij alleen nog luiers en zwitsal produkten kopen.

Liefs Lucky
Roosie

Posting Freak

04-10-2011 14:15
@stiertje wat leuk dat je aan het borduren bent. Vervelend dat je zo rustig aan moet doen hé en je moet nog een tijdje. Blijf goed naar je lichaam luisteren!
Ja dat lijkt me ook leuk dat als ik de cryo dan terugplaats dat het brusje niet zoveel met Jane scheelt. Dan lijken ze nog meer een tweeling.

Wat betreft de flesjes. Ik gebruik nog niet zoveel flesjes omdat ik borstvoeding geef. Soms ga ik kolven en dan kook ik de flesjes in een pannetje. Ik heb nu ook magnetronzakken gekocht waarin je het kun steriliseren. Ik gebruik alles van medela omdat ik ook een kolf van medela heb. Zo'n sterilisator voor in de magnetron schijnt wel handig te zijn, maar even een pannetje opzetten is ook zo gedaan. Als je borstvoeding wil gaan geven dan zou ik zo'n sterilisator niet kopen denk ik. Met borstvoeding heb je de eerste tijd in ieder geval geen flesjes nodig. Je zou het ook gewoon aan kunnen kijken tijdens de kraamtijd, je kunt het daarna altijd alsnog kopen.

@Lein, welkom hier! Wat een verhaal zeg wow, gelukkig gaat het goed met jullie meisje!

@Erica, welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat super zeg een jongen en een meisje!

@Tinkerbel, jeetje dat je vader je ook nog onterft heeft. Fijn dat je wel goed contact hebt met je stiefvader, maar wat naar zeg dat hij hartfalen heeft en geopeerd moet worden voor zijn liesbreuk, veel sterkte met hem.

@Ruthje mijn duimen draaien! Super spannend weer!

@labella, wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad in Parijs! Ja joh voor je het weer is je zwangerschap voorbij en dan ben je ineens druk met je kleine manneke. Lastig hé als je schoenen niet meer aan kon, ik kon op gegeven moment alleen nog slippers en wandelschoenen aan.

@Lucky hoe was het bij de vk? Met 30 weken ben je niet te laat hoor met je kamertje. Officieel hoef je pas met 37 weken echt alles klaar te hebben. Als je maar luiers, badje, bedje en kleertjes hebt dan kom je al een heel eind. Wat wij fijn vinden is babyolie van weleda dat doen we bij haar in bad. De verpleegkundige van het CB adviseerde om natuurlijke olie te gebruiken. Ik heb het van mijn broertje gekregen, ook billencreme hij gebruikte het ook veel voor zijn kinderen.

@lisi, grappig die nesteldrang. Ik had op gegeven moment in de 30 weken ergens van dat ik vond dat alles in het babykamertje klaar moest zijn en ook de vluchttas en alles voor geboortekaartje, want ze kon ook eerder komen.
Heel goed hoor om je suiker te laten checken, bij mij was de suiker ook iets te hoog maar had nergens last van. Op gegeven moment bleef ik het liefste thuis.

Jane is nu zo groot, ze past al bijna niet meer in het badje. Het is nu ook even zoeken wat ze nog wel of niet aan kan, maar ze vindt dat allemaal wel prima, ze vindt die mooie kleertjes wel leuk allemaal. Ze krijgt nu ook steeds meer een ritme en ze slaapt goed door nu ‘s nachts. Om 23.30 uur haar laatste voeding en dan is ze om 07.15 uur pas weer wakker. Enige nadeel is dat ik dan overstroom, maar dat schijnt zich vanzelf weer aan te passen. Eigenlijk zou ik ‘s nachts dan kunnen kolven, maarja dan kan ik nog niet doorslapen. Ik probeer dan na haar laatste voeding nog wat te kolven, ze drinkt dan niet altijd heel erg veel. Morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen, ik kan dan ook nog mee tijdens mijn verlof, kan ik foto’s maken.

Verder geniet ik nog van mijn verlof, jammer dat ik straks weer moet werken, maar gelukkig hoef ik mijn kleine meisje alleen op woensdag de hele dag missen, dat zal wel erg wennen zijn.
15 okt. hebben we een verjaardagsfeestje in het restaurant waar ons trouwfeest was, mijn schoonzus gaat dan een paar uurtjes oppassen, gelijk een beetje oefenen om even zonder haar te zijn.
24 okt. is officieel mijn laatste zwangerschapsverlofdag, misschien dat ik dan in die week op woensdag weer bij freelance bedrijf ga beginnen.
Maar nu nog even lekker niet, ik geniet nu zo met Jane de hele dag heb nog helemaal geen zin om te werken.

Mijn man heeft zijn pink op 2 plaatsen uit de kom gehad, opgelopen tijdens het voetballen. Het is alweer bijna over gelukkig, dan kan hij zijn trouwring weer om hahaha want de vingers naast zijn pink waren ook wat gekneust.

Nog een avontuur beleefd met onze poes, we zijn haar een nacht kwijt geweest, bleek dat ze in de dakgoot zat bij de schuin achterburen waar ze ook regelmatig wat gaat eten.
Gelukkig vinden die mensen dat niet erg. De brandweer hebben we gelukkig niet hoeven bellen, er waren mensen met een lange ladder en een man is naar boven geklommen om de poes te redden. Ze was helemaal nat, arm beestje.
Daarna zijn we nog snel naar trouwreceptie geweest, was erg chique in het Kasteel Keukenhof in Lisse.
@Lucky, ik had onder de jurk een korte legging aan gedaan. We gingen eerst een vriend van ons ophalen, daar heb ik Jane even gevoed, daarna heeft ze het uitgehouden totdat we weer thuis waren. Jane is best wel makkelijk in de auto valt ze al snel in slaap en wat met haar rondlopen en afleiden kunnen we de tijd rekken.
Met mijn heupen gaan het een stuk beter, Heb ontdekt dat ik wat losser moet gaan lopen. Heb me daarop gefocust met wandelen en dat gaat goed gelukkig.

Dit weekend shoppen! Manlief kwam zelf met het idee om zaterdag een nieuwe winterjas voor mij te gaan kopen! :-)

Hier ligt iemand flink te gymen in de babygym hahaha......

Liefs Roosie
Lucky

Posting Freak

05-10-2011 05:03
Roosie fijn dat je dat met Jane zo goed is gegaan. En dat het voeden op het feestje zelf niet nodig was.
Jeetje past ze al bijna niet meer in het badje! Wat groeit jullie meid hard zeg. Geniet nog maar lekker even van je welverdiende verlof.
Wat lief van je man dat hij je mee uit shoppen gaat nemen, laat je maar even lekker verwennen meis!
Ik moet alleen nog maar wat truitjes, luiers en zwitsal produkten kopen en dan misschien van die olie die jij vertelde. Ik ga over 4 weken naar de jongen gezinnen beurs in Utrecht en daar wil ik graag kijken naar wat spulletjes.
Heel erg leuk want ik ga met mijn beste vriendinnetje en zei is nu ook zwanger.

Hoe gaat het met alle andere meiden? Het is rustig hier.

Gisteravond naar de vk geweest. Alles was goed, baarmoeder was goed gegroeid en bloeddruk was 110/65 en dat was ook mooi zei ze. Ze ging wel voor het eerst met een meetlint mijn buik opmeten. Ben vergeten te vragen waarom ze dat deed eigenlijk. Over drie weken moet ik weer terug komen.

Heb vandaag een lange werkdag voor de boeg en ook nog eens een hele drukke. Door die drukte vliegt wel de tijd en dat is heerlijk.

Liefs Lucky
ruthje

Posting Freak

05-10-2011 07:23
Lucky, ze meten je buik om te kijken of alles volgens schema groeit. Is dat zo dan groeit je kindje vaak ook mooi op schema.

Roosie wat geniet ik van je verhalen over Jane, wat gaat het snel zeg! Nu al zo gegroeid!! Nog even genieten van je verlof hoor!!

Hier alles in orde. Vind het wel heel spannend deze keer, aangezien mijn temperatuur zo hoog blijft en stabiel. Thermometer is niet stuk want gisteravond gaf ie 37.6 aan. Al 5 ochtenden 36.9
Lucky

Posting Freak

05-10-2011 10:37
Ruthje het word nu wel heel spannend voor jou. Ik duim me suf voor je!
Je hebt het nu toch meer dan verdiend hoor.
Heb je een beetje afleiding? Moet je werken of ben je vrij?
Bedankt voor je uitleg over het meten van mijn buik.

Liefs Lucky
tinkerbel77

Posting Freak

05-10-2011 11:15
ruthje wat spannend voor je
voelt het anders aan ?
zal meeduimen voor je.

la bella leuk dat je weekndje zo gezellig is geweest

lisi en stiertje ja das wat he die nesteldrang:-D
heb er ook vreselijk veel last van al een tijd en nu krijg ik helemaal soms op mijn heupen.
wil alles netjes en aan kant houden:-D

gister was ik jarig
niet zoveel aan gedaan s.middag wat visite
heerlijk verwend met veel bloemen:-D
v
ook m,n controle gisteren weer gehad en alles was goed
nu echt aan het wachten op waneer ze zin heeft om zich aan te dienen.
Lucky

Posting Freak

05-10-2011 13:05
Tinkerbel nog vanharte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoe oud ben je geworden?
Ow wat spannend he, je meisje kan nu ieder moment geboren gaan worden.

Liefs Lucky
Roosie

Posting Freak

05-10-2011 17:09
@Tinkerbel gefeliciteerd met je verjaardag!

@Ruth, wat spannend! En wat leuk dat je van mijn Jane verhalen geniet. Je leest ze denk ik wel dubbel, ik kopieer mijn verhaaltjes en plak ze op 2 topics waar jij ook schrijft.

Vanochtend wezen babyzwemmen, het was nog niet echt een succes ze vond het niet zo leuk. Ik zei ook tegen mijn man we moeten wat geduld met haar hebben denk ik, misschien eerst bij ons in bad oefenen.
Ik vond het water ook koud, zitten wij heel secuur met onze 37 graden op de thermometer. Ik weet niet of manlief volgende week weer gaat. Het is wel een heel gedoe het is dat we samen waren dat scheelt.
Terug heb ik voor het eerst weer autogereden, heb mijn hele zwangerschap en erna niet gereden, dat ging ook niet zo goed ben best wel vergeetachtig merk ik nog maarja die zwangerschapshormonen.
Ben ook nooit een held geweest met autorijden, heb het ook nooit leuk gevonden, heb altijd wat angst gehad. Ik kon wel huilen maar had er geen zin in.

Vanmiddag boodschappen wezen doen met de kleine in de kinderwagen, even kop in de wind en lekker wandelen. Baal van mezelf dat het autorijden zo slecht ging zucht.............
Ik kwam wel een buurvrouw tegen die had het over een ander zwembad in de buurt waar ze ook babyzwemmen hebben, daar schijnt het leuker te zijn en ook meer wat wij ervan verwachten met liedjes zingen enzo. Dus misschien gaan we volgende week daar wel naar toe.
Oh net las ik op internet dat we misschien op een verkeerd tijdstip gegaan zijn, op de website staat het anders dan in de folder. Volgende week misschien maar om 8.30 uur gaan, wel vroeg mogen we wel om 6 uur op gaan staan.......:???:
lisi

Posting Freak

05-10-2011 17:37
Haha Roosie ik zie het al helemaal voor me! Jullie met slaapkoppen naar het zwembad en Jane vind er helemaal niks aan..
Het zal idd wel wennen voor haar zijn. Is toch ook allemaal wat die indrukken.. Ik vind het ook altijd erg leuk om je uitgebreiden verhalen over Jane en hoe jullie het beleven te lezen. Heb er ook veel aan moet ik zeggen. Ook van de verhalen van toen je nog zwanger was want op de 1 of andere manier zijn die ook blijven hangen. Zoals je vertelde over de olie die je van onder kunt smeren tegen een knip. Ik heb hem trouw gehaald en de walnootolie toen ter verbetering van de innsteling toen der tijd. Altijd handig die info en nu dan over hoe alles gaat nu de kleine er is.
Wat vervelend van je man zijn pink! Kan hij Jane nu wel goed verzorgen of moet jij dat nu even doen? En dan jullie poes.. Gelukkig is ze weer terug.
Leuk zeg shoppen en dat je man dat zo voorsteld. Die van mij moet ook maar eens wat meer van dat soort buien hebben, haha.. Al zal hij vast vinden dat ik wat minder moet gaan shoppen Wink
Heb jij trouwens veel last gehad van je knip? Is dat al helemaal goed genezen? Ik zie er erg tegenop moet ik zeggen :S

Ruth
Wat spannend dat je temp zo constant is. Wanneer is je nod? Vlgns mij zitten er een hele hoop mensen voor jou te hopen dat mag lukken.
Gun het je zo erg maarja dat zeg ik vlgns mij ook iedere keer en wordt je miss van juist die opmerking wel doodziek!?
Hoe gaat het eigenlijk met jouw schouder? Heb jij aangepast werk gekregen of doe je alles weer wat je eigenlijk niet meer mocht doen?

TInkerbel
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Dat wachten lijkt me zo irritant. Ik blijf het ook bizar vinden dat je niet weet wanneer je moeder wordt. Het kan bij wijze van spreken morgen al het geval zijn maar het feit is dat je dat nu gewoon niet weet.. Ik ben heel erg van de feitjes en controle dus vind dat iets heel lastigs. Wil graag alles plannen, haha.

Lucky
Wat fijn dat alles goed was bij de vk! Ik heb nog nooit zo een buikmeting gehad maar mijn buik groeit ook prima. Ik heb echt nul vet op mijn buik dus als ik op mijn rug lig dan zie je echt het bolletje van mijn baarmoeder zitten en dat vind de vk altijd genoeg. Voel jij de kleine ook veel bewegen?

Stiertje
Lekker toch om het kamertje al klaar te hebben Smile Wij hadden de kamer ook al met een week of 10 vlngs mij besteld bij babypark. Was toen zo een aanbiedingsactie en als het niet goed gaat kan je daar altijd annuleren dus dat speelde wel mee.

Hier
Gelukkig waren mijn bloeduitslagen goed! Geen suiker Smile Ben er wel heel blij om want ik ben een enorme snoepkont en zou het echt een drama vinden als ik niks meer mag. Op dit moment heb ik al een paar dgn ontzettend last van mijn navel! Hij plopt er s'avonds bijna uit en dat doet best zeer. Ik vind het wel apart want ik heb niet zo een hele grote buik maar toch is de rek op en gaat mijn navel bijna. Vraag me echt af dat als mijn navel eruit is hoe mijn buik dan in hemelsnaam nog kan groeien want voor je gevoel kan het niet strakker.. !?
Verder voel ik me kiplekker! Een vriendinnetje van ons gaat bijna bevallen en ik moet zeggen dan gaat het echt wel kriebelen om dit ventje ook te zien hoor! Soms kan het me niet lang genoeg duren en soms kan ik niet wachten. Vannacht droomde ik weer dat de kleine eral was ( heb ik regelmatig) en ik ben dan zo intens gelukkig maar overdag kan ik soms ook heel angstig zijn om het feit dat we nu echt een kindje krijgen samen. Dat het hierna allemaal anders is voor altijd. Soms word ik bang van die gedachte en denk ik kan ik wel een goede moeder zijn? Zo stom die gedachtes. Hiervoor heb ik dat nooit gehad maarja ik hoor van vriendinnen dat het normaal is en erbij hoort maar toch vind ik het helemaal niet leuk. Hebben jullie dat ook/gehad?
Lucky

Posting Freak

05-10-2011 18:49
Lisi ik droom minstens een paar keer per week dat ik mijn baby over vergeet. In de winkel op mijn werk overal. Gekke dromen he! Jij buikje klinkt mooi zeg. Geniet er maar lekker van.
Ik voel mijn kindje wel een paar keer per dag bewegen. De vk zei dat dat nog niet eens persee hoeft iedere dag met dit aantal weken zwangerschap. Spannend dat je vriendinnetje bijna bevalt.

Roosie ik zie jullie helemaal voor me in het zwembad. Lekker stuntelen met aan en uitkleden, bibberen van de kou hi hi. Leuk hoe je het verteld zeg. Ook ik geniet van je verhalen.

Net heerlijk met de hond gewandeld en ik ga zo lekker op de bank liggen en vroeg naar bedje. Hele lange dag gehad op mijn werk van 10,5 uur. pffff heb het nu wel gehad hoor.

Slaap lekker voor straks allemaal.

Liefs Lucky
noortje

Posting Freak

05-10-2011 18:50
Roosie, dat autorijden herken ik wel, heb zelf voor het laatst gereden toen we te horen kregen van die groeiachterstand. Morgen moet ik weer naar het zkh en ga alleen, dus weer voor het eerst in de auto, ben ook niet zo'n held. En die vergeetachtigheid, heb daar ook zo'n last van...
Vroeg me trouwens af, zomaar hoor, stel dat de cryo niet goed ontdooit of niet blijft zitten, gaan jullie dan voor een nieuwe behandeling?
noortje

Posting Freak

05-10-2011 18:55
Ruthje, spannend zeg, ik hoop het zo voor je. Hoe lang nog wachten?
lisi

Posting Freak

05-10-2011 20:02
@Noortje,
Wat naar dat je dan morgen weer alleen voor het eerst met de auto moet!
Veel succes en sterkte in het zkh. Heb je een speciale afspr?
Ik ben ook niet zo een fan van autorijden.. Krijg er altijd hoofdpijn van. Waar ik niet bekend ben vind ik het ook altijd ff spannend zo rij ik niet in het buitenland.

Lucky
Jeetje wat een lange dag! Kruip maar lekker vroeg onder je deken Wink
Nee idd pas vanaf 27 moet je iedere dag wat voelen dus die bevestiging nu is alleen maar fijn. Mijn ervaring is dat ons kindje een paar dgn mega druk is en dan weer een paar dgn super rustig. Soms geeft dat me stress maar het kan alkemaal zegt mijn Vk.

Ik heb mega rugkrampen sinds een uur dus ik lig met pijnstillers op bedSad vreselijk het trekt door mijn bil mijn benen in en net boven mijn schaambot. Hopelijk stopt het snel.. Had het laatst ook een dag en daarna heeft de Vk mijn geboortekanaal opgemeten maar die was gelukkig nog super lang. Zal der wel bijhoren!?

Slaap lekker zo allemaal.
lein1979

Posting Freak

06-10-2011 19:18
Lisi:da's niet fijn, lekker laten verwennen en goed uitrusten. Hoe was het vandaag?

Ruthje: hoe gaat het?
lisi

Posting Freak

06-10-2011 21:10
Gisteravond/nacht was vreselijk ik ben tot half vijf opgeweest door allerlei pijntjes en maagzuur maar overdag ging het weer super.
Ik was alleen wat vermoeid maar verder niks maar nu lig ik weer met ontzettende buikpijn op bed. Harde buiken, krampen, steken alles komt voorbij. Het is toch nog veel te vroeg voor oefenweeën? De trappen doen ook ontzettend pijn. Hij schopt telkens heel laag tegen mijn blaas en in mijn lies en ik vind het echt niet meer leuk. De tranen schieten af en toe in mijn ogen van zulke trappen. Karate kid heeft het karakter van zijn moeder vlgns mij Wink
Lucky

Posting Freak

07-10-2011 06:37
Lisi jeetje wat vervelend die rugkrampen zeg. Had er nog niet eerder van gehoord dat je daar nou al last van kunt krijgen. Misschien is een warme kruik wel een idee. Als je echt zo'n last hebt van je rug en je buik moet je gewoon even je vk bellen hoor. Dikke knuffel.

Noortje heel veel succes in het ziekenhuis vandaag. Sorry het is mij even ontgaan waarom je ook alweer een afspraak hebt. Ik denk aan je. En ook veel succes met autorijden.

Ruthje hoe gaat het met jou? Ik duim nog steeds voor je.

Stiertje hoe gaat het met borduren?

Ik ga zo heerlijk naar de acupunctuur. Het weer is hier heel slecht dus ik kan daar lekker genieten van het relaxen hopelijk.
Gisteren een doos bij prenatal opgehaald. Jeetje wat word je soms verwend door bedrijven die dingen gratis wegggeven. Ze hadden 25% korting op de mode. En heb twee truitjes van lief gekocht.

Liefs Lucky
la bella

Posting Freak

07-10-2011 08:10
he lisi wat naar zeg..
ik heb ook enorme rugpijn en was gisteren vh eerst bij de fysio
vrees dat het de beroemde laatste loodjes gaan zijn :-(
sterkte meis en dikke knuffel

ik was gisteren ook bij een lactatiekundige
was heel fijn
nu ben ik al een klein beetje voorbereidt op wat er straks gaat komen
geen idee of het gaat lukken met bv natuurlijk
wel grappig dat ik er eerst niks van wilde weten en dat dat langzaam zo verandert
xxx

ruthje al nieuws? ben benieuwd weer meis.. x

noortje zet hem op vandaag, ik vind het knap dat je alleen gaat, en dan ook met de auto! x

stiertje hoe gaan je meisjes? zit je al in de roze sferen? ;-) x

lucky wat zat er in de doos dan? ik vond het eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen
of ben ik gewoon verwend haahhahahahaha x

lein wanneer mogen we weer eens een nieuwe foto van je meisje zien? x

fijne dag allemaal, gelukkig is het forum weer open, ik miste jullie al ;-) x
lisi

Posting Freak

07-10-2011 08:27
Ik vond die doos ook niks en vd Eros ook niet. Haal ook geen dozen meer want je hebt telkens meer papier bende.
Kan de fysio iets aan je rug doen? Fijn dat je er wat aan hebt gehad la bella. Ik neig juist steeds meer naar geen bv willen geven terwijl ik juist vanaf het begin zei en dacht dat ik het graag wilde geven. Bij mij speelt wel mee dat ik na de hormoon behandeling ongelooflijk pijnlijke tepels heb over gehouden. De ha kan er niks aan doen. Mijn bh verdraag ik al maanden niet meer Sad zo waardeloos hoe kan ik die kleine dan voeden? Snap je? Baal er zo van..

Noortje
Succes vandaag!
la bella

Posting Freak

07-10-2011 09:17
he dat is zeker balen lisi
al hele zachte voedingsbh's geprobeerd zonder beugeltjes?
ik ga zo naar de sexuoloog
ben erg zenuwachtig omdat ik eigenlijk liever niet over vroeger maar over nu wil praten
nieuwe mensen tav medische dingen vind ik altijd eng
gisteren was eigenlijk een beetje teveel
en de fysio en de lactatiekundige
maar goed..
mijn adem zit nu ook zo hoog pff
jammer dat mn lief niet mee kan
ik laat hier straks weten hoe het was ok? x
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (28): 1 2 3 4 5 ... 28 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie