Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Kwaaltjes??

Kwaaltjes??
johan.miranda

Unregistered

30-08-2006 20:02
Ik ben op 13 augustus gestopt met de pil om zwanger te worden van een eerste kindje.
Sinds een paar dagen heb ik steeds buikpijn, een beetje te vergelijken met een opgeblazen gevoel.
Ook ben ik met opstaan en nadat ik wat gegeten heb steeds heel misselijk.
Zijn dit tekenen van een zwangerschap?
Ik lees wel in andere berichten dat ze denken dat ze zwanger zijn omdat ze dat voelen, maar wat moet je dan voelen??
Ik ben nog nooit zwanger geweest dus heb daar ook geen ervaring mee.
lenny

Administrator

Topics: 668
30-08-2006 21:44
Hoi miranda,

Het zou kunnen dat je nu al iets voelt, maar het is nog wel erg vroeg (17 dagen geleden) om iets te kunnen voelen. Als je zwanger zou zijn, zou je dit hooguit 4-5 dagen kunnen zijn, afhankelijk van de lengte van je eigen cyclus. Als je een "standaard" cyclus van 4 weken neemt, zou je rond dag 14 ovuleren en bevrucht kunnen zijn.

Het lastige met alle tekens is dat je het nooit zeker weet. Kan ook een griepje zijn, opkomende menstruatie of stress of wat dan ook. Jammer dat je er je eigen niet aan kan vasthouden.

Houdt er ook rekening mee dat dit ook kan komen door het stoppen met de pil en je eerste ovulatie daarna, daar kun je ook last van hebben.

Nog even volhouden en dan kun je testen en weet je meer!

Succes!
johan.miranda

Unregistered

31-08-2006 07:11
Ja ik ga het zeker even afwachten, maar vind wachten toch wel lang duren.

Ik ga volgende week op vakantie, zou dus daar moeten testen als ik niet ongi word.
Zijn de buitenlandse testen net zo betrouwbaar als de nederlandse of zal ik ze voor de zekerheid beter mee kunnen nemen?
lenny

Administrator

01-09-2006 13:24
Ik denk dat de betrouwbaarheid van testen in het buitenland gelijk is. Het probleem ligt meer in de handleiding: die is meestal alleen in de locale taal opgesteld. Als je niet zo goed bekend bent met de taal van het land waar je naartoe gaat, dan kun je beter een test uit nederland meenemen. Houdt wel rekening met de bewaartemperatuur van maximaal 40 graden (dus niet laten liggen in de warme auto, bij voorkeur in koelkast of koeltas).
johan.miranda

Unregistered

01-09-2006 19:53
Bedankt voor je reactie.
Neem inderdaad een nederlandse test mee voor de zekerheid.
Gister had ik z'n buikpijn dat ik niet kon zitten, staan, lopen enz.
Vandaag is de pijn een stuk minder, maar heb wel meer afscheiding dan anders.
Kan dit te maken hebben met een zwangerschap?
johan.miranda

Unregistered

06-09-2006 20:51
Ik ben intussen bij de huisarts geweest vanwege mijn buikpijn.
Een echte verklaring is moeilijk te geven maar er zijn wel twee mogelijkheden.
Een innesteling of het lichaam moet wennen zonder de hormonen van de pil.
Ik hoop natuurlijk het eerste, maarja dat is nu nog moeilijk te zeggen.
Over een week moet ik weer ongi worden teminste als ik een regelmatige cyclus heb..
Het word steeds spannender, maar moet nog even afwachten.
Op de vakantie mag ik testen.
Ik houd jullie nog wel op de hoogte.

Nog even een vraag:
Wat zijn nou typische dingen die je beter niet kan eten en drinken tijdens een zwangerschap?
Ik weet het zelf al van rood vlees, alcohol en roken.
De laatste twee doe ik al bijna niet dus dat is niet moeilijk, maar zijn er nog meer dingen??

groetjes miranda
lenny

Administrator

06-09-2006 21:12
Citaat:Oppassen met....
Een aantal dingen worden dringend afgeraden tijdens de zwangerschap. Onderstaande tabel geeft daarvan een overzicht met een bijbehorende toelichting.

Alcohol drinken
Kans op nadelige gevolgen voor het kind.
Roken
Roken is schadelijk voor de baby.

Lijnen en veel afvallen
Lijnen geeft kans op tekorten aan voedingsstoffen.

Lever
Lever bevat zeer veel vitamine A dat schadelijk kan zijn voor de baby.

Rauw vlees
Kans op besmetting met listeria en toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

Kattenbak verschonen
Kans op besmetting met toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose).

Eten van zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk en rauwe melk
Kans op besmetting met de listeriabacterie die schadelijk kan zijn voor het kind.

Gerookte zalm of andere vacuümverpakte rauwe vis eten
Idem: listeriabesmetting

Roofvissen eten zoals zwaardvis, haai, koningsmakreel en verse tonijn Roofvissen kunnen relatief veel kwik bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn.
Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades
Idem: listeriabesmetting

Geneeskrachtige kruiden en kruidenpreparaten gebruiken
Sommige kruiden zijn schadelijk voor het ongeboren kind.

Meer dan vier koppen koffie drinken per dag
Te veel cafeïne is niet goed voor het kind.

Veel drop eten
De stof glycyrrhizine in drop kan de bloeddruk verhogen.

Pimba (kalebaskalk) gebruiken
In kalebaskalk kan veel lood zitten.
bron: voedingscentrum
johan.miranda

Unregistered

09-09-2006 09:39
Zo nou de dagen vliegen voorbij.
Nog 5 dagen wachten voordat ik een test mag doen.
Maar die zijn vast ook voorbij voordat ik het weet.
Natuurlijk heb ik nog een vraagje.
Vandaag vertelde een collega dat je vooral aan het begin van een zwangerschap een schimmelinfectie kan krijgen. Nou ben ik benieuws of de vrouwen die al een zwangerschap hebben gehad dat herkennen of juist niet??

groetjes miranda
sporty

Unregistered

10-09-2006 17:43
ja ontpillen en zo ik weet er alles van...

en ook dat je lichaam je behoorlijk in de maling kan nemen :?
johan.miranda

Unregistered

18-09-2006 18:03
Helaas ben niet zwanger was wel 1 dag over tijd en de test gaf negatief aan na 5 minuten ongeveer werd ik dan ook ongesteld helaas maar we hebben de tijd!!
Nieuwe maand nieuwe kansen haha..
johan.miranda

Unregistered

25-09-2006 20:30
Toch is het maar raar dat je lichaam zo'n last kan hebben doordat je "de pil" niet meer slikt, terwijl je zou denken zo'n klein pilletje kan toch niet zoveel invloed hebben op je lichaam, maar kennelijk toch wel???
Deze nieuwe maand begint weer met veel buikpijn.
Duurt het lang voordat je lichaam eraan is gewend dat je "de pil" niet meer slikt?
Of zal mijn gyneacoloog toch gelijk hebben en heb ik endometriose?
Maarja wat zal daar dan het gevolg van zijn voor mijn kinderwens??
Zijn er meer vrouwen met endometriose die zwanger willen worden?
Mijn kans zal wel klein zijn omdat het een aandoening is die het meest voorkomt bij wat oudere vrouwen..
Maar toch graag reacties als je er iets over weet..

groetjes miranda
sporty

Unregistered

25-09-2006 21:27
wat is dat endometriose?
Adine

Unregistered

26-09-2006 10:38
Ik heb even gegoogled. Wist het namelijk ook niet en kwam op deze site uit.

http://users.raketnet.nl/stronks/endo.html

hier wordt wel duidelijk uitgelegd wat het nu is.
sporty

Unregistered

26-09-2006 12:49
Iedere maand bouwen hormonen het baarmoederslijmvlies op. Bij elke cyclus wordt dit baarmoederslijmvlies afgestoten en ontstaat de menstruatie. Normaal gezien blijft dit slijmvlies in de baarmoeder. Wanneer zich dit nu buiten de baarmoeder gaat verspreiden en hecht op allerlei andere organen als darmen, blaas, eierstokken spreekt men van endometriose (endo=binnen).

dus dat betekend dat ook de zaat cel zicht niet kan hechten in het slijmvlies in de baarmoeder. jeej dat is wel vervelend ja
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 16:32
Ja ik wist wel al wat het was, sorry dat ik dat er niet even bijvermelde.
Je kan het op allerlei plaatsen hebben.
In februari heb ik een kijkoperatie gehad, waarbij ze niks hebben kunnen vinden, maar op plekken zoals het buikvlies en de baarmoederwand kunnen niet gezien worden op wat voor manier dan ook.
Mij is verteld dat als ik stop met de pil, mijn buikpijn erger zou worden en zich niet meer zou beperken tot de stopweek. Tot nu toe heb ik onwijze pijn in me buik erger dan voor ik stopte met de pil, maarja dit is pas mijn tweede cyclus, vandaar de vraag hoe lang je lichaam nodig heeft om te ontpillen??
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:41
oei klinkt niet fijn

en wat voor buik pijn heb je. gewone buik pijn net asl bij menstruatie die zeurderige pijn?
of anders
Adine

Unregistered

26-09-2006 16:48
Die vraag had ik ook in mijn hoofd, hoe lang duurt dat ontpillen?

Op zich heb ik niet echt ergens last van, alleen het springen van mijn eitje voel ik weer, maar dat is nu wel handig :wink:.
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 16:51
dat springen van het eitje voel ik dus niet.
Mijn buikpijn is inderdaad een zeurende pijn die toeneemt en dan weer iets minder word maar daarna weer erger en zo schommelt dat de hele dag.
Soms is de pijn zo erg dat ik echt op bed moet gaan liggen en dan nog niet weet hoe ik moet liggen van de pijn
meestal pas ik dan ook mijn gewone broeken niet.
Zitten dan zo strak dat dat de pijn nog erger maakt.
Ervaring met buikpijn??
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:51
tja goede vraag ik hoop dat ik na een jaar toch ontpilt ben

zou niet weten waar je dat aan kan merken
Marisca

Unregistered

26-09-2006 16:54
Hoi,

Ik ben in april met de pil gestopt, en bij mij is de buikpijn langzaam aan verminderd. Heb nu alleen tijdens de menstruatie last, en stukken minder dan voorheen.
Gek genoeg ook minder dan in de stopweek van de pil, maar ja, hormonen zijn gekke dingen...
Het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar misschien wordt het in de loop van de tijd bijjou ook wel minder pijnlijk. Ik zou even afwachten of dat zo is, anders kun je altijd nog naar de HA of gyn.

Liefs marisca
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:54
poe hee... da's heel vervelend zeg die buik pijn jeej... ik zou zeggen sterkte

ik hoop dat je toch zwanger kan worden en er niet al te veel pijn er bij heb
sporty

Unregistered

26-09-2006 16:56
Marisca
en hoe is het met jou?
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 17:07
ik loop al bij een gyneacoloog en volgende week moet ik bloed laten prikken om te kijken of ik wel een eisprong heb..
Ik moet dan op 19 oktober weer naar de gyneacoloog toe en dan horen we wel weer verder.
Dit is nu me tweede maand en zit nu op dag 13 dus nog een paar tegaan...
sporty

Unregistered

26-09-2006 17:08
spannend voor je... hoe lang was je bezig?
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 17:10
hoe lang was ik bezig???

ben jij alweer een jaar zonder pil sporty??
sporty

Unregistered

26-09-2006 17:11
ja, maar ben nog geen jar bezig hoor
van af maart pas
dus nog net een half jaar bezig zit nu in ronde 6
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 17:17
maar wat bedoelde je met de vraag hoe lang was je bezig?
Marisca

Unregistered

26-09-2006 17:27
Hoi,

Volgens mij bedoelt Sporty hoe lang je al aan het proberen bent om zwanger te worden?

Sporty, met mij gaat het wel hoor, nog steeds niks duidelijk, maar ik ga er nog steeds vanuit dat het niet raak is. Morgen of eind van de week nog maar eens testen, en daarna wacht ik 6 oktober af, of mijn volgende ong. wel komt.

Maar jij zit dus nu in ronde zes, hoe (on)regelmatig ben jij?

Groetjes
Maris
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 17:34
ik zit nu in de tweede maand cyclus sinds ik ben gestopt met de pil dus dat is nog maar net eigenlijk

Jeetje zeg daar word je zeker wel onzeker van of valt dat wel mee? marisca?
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 17:37
lees net je berichtje op de andere reactie..
Ik heb dat ook twee maanden gehad was toen nog wel aan de pil, maar had toen ook een heel klein beetje bruine afscheiding 1 of twee dagen en daar hield het dan mee op..
Toen ik daarvoor de arts belde werd er mij verteld dat het geen kwaad kon, maar volgens mij kwam het toen bij mij door de nieuwe pil die ik toen slikte heb het namelijk met de andere allemaal niet gehad, heb in het begin erg moeten zoeken naar de juiste dus heb er heel wat gehad
Marisca

Unregistered

26-09-2006 18:48
Hoi,

Ik word er erg onzeker van inderdaad. Merk wel dat hoe langer het duurt, hoe meer ik eigenlijk juist neig naar: ik zal wel niet zwanger zijn, want waarom zou ik dan weer zo'n uitzondering zijn waarbij je het pas zo laat ziet op een test.
Ik ben er minder vaak mee bezig (want er wel mee bezig blijven heeft geen zin), maar ik schrijf bijna iedere dag op een paar forums even alles van me af, en dan zit het de rest van de tijd niet zo meer in mijn hoofd.
Maar ik zou het nu onderhand wel graag eens duidelijk willen hebben ja! Smile

Maar jij zit in de 2e ronde dus, hoever ben je nu met deze cyclus?
(kan hier niet teruglezen, dus weet niet meer of je dat er al had geschreven, sorry!)

Maris
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 19:22
dat geeft niet hoor marisca

ik ben nu in de tweede maand dag nummer 13..
Moet op dag 21 bloed prikken.
Vind dat ook wel erg spannend omdat ik bij de uitslag weer een stapje verder ben ik weet al dat me eierstokken allebei open staan en dan weet ik ook of ik wel ovuleer

Snap wel dat het voor jou vervelend is, maar afleiding is dan het einige wat je ermee kan.
Ik heb wel eens gehoord dat je wel eens een maand geen ovulatie kan hebben, misschien is het dat en snap ook wel dat je meer gaat neigen dat je niet zwanger bent.
Heb je wel ergens last van??
gevoelige borsten misselijk of iets dergelijks??

Groetjes miranda
sporty

Unregistered

26-09-2006 20:10
ben ik weer was even sporten...

mmm hoe onregelmatig??? vorige cyclus 47 dgaen daarvoor 30 dagen (ik dacht dus dat het raak was)
het liep eigenlijk van 53 dagen iedere keer af tot 30 dagen dat was ronde 4 en ronde 5 was weer een keer 47 dagen.

dus ik ga niet testen voor ik 53 dagen ben gepaseerd of ik moet nu 3 cyclussen 47 dagen hebben......duurt alleen zo lang dan he......

maar als ik ongi word dan ga ik ov-testen halen dan weet ik dat ik op de preciese ov dag kan klussen.
sporty

Unregistered

26-09-2006 20:10
meiden hebben we ook een msnadres? praat wat makkelijker als jullie dat leuk vinden natuurlijk... :wink:
johan.miranda

Unregistered

26-09-2006 20:52
Als je zo lang bezig bent snap ik dat je het ook op een andere manier wil proberen door wat hulp..
Ik heb trouwens wel een msnadres jij ook?
groetjes miranda
sporty

Unregistered

26-09-2006 20:59
ik hen eeen pb gestuurd
Marisca

Unregistered

29-09-2006 09:21
Hoi,

Ben er een paar dagen weinig geweest (tja, ik moest een keer werken voor mijn eld vond de baas Wink )....

Inmiddels weer wat bruin bloedverlies met precies 1 rode druppel ertussendoor, lijkt erop of de menstr. toch gaat komen. Ik wacht maar weer af...
Miranda, wij zijn eigenlijk niet bezig, zou meer een ongelukje zijn eigenlijk. Maar omdat ik vorig jaar al een vroege mk heb gehad zit ik er nu bovenop als ik iets geks merk aan mijn lichaam of aan mijn cyclus.

Hoe is het met jullie??

Liefs Marisca
sporty

Unregistered

29-09-2006 11:40
rustig hier hoor nog even wachten tot 10 okt geloof ik maar dnek dat het weer niks is had pijnlijke borsten maar nu weer niks meer dus ...... w wachten op de :evil:
Adine

Unregistered

29-09-2006 11:46
Hier is alles rustig. Volgende week weet ik meer. Als het goed is moeten de :evil: op 7 oktober komen. Of niet. Big Grin
johan.miranda

Unregistered

29-09-2006 16:23
Hallo,

Ik begrijp het nu niet helemaal meer hoor, Je bent eigenlijk niet bezig met zwanger worden of wel??
Zoniet ben je dan niet aan de pil als dit een foutje zou zijn?
Wil je wel kinderen??

Ik moet ook nog even wachten.
Moet woensdag bloed laten prikken voor de gyneacoloog om te kijken of ik wel een ovulatie heb en daarvan krijg ik op 19 oktober de uitslag.
Ik moet 12 oktober weer ongesteld worden dus dat duurt ook nog even, maar ondertussen oefenen wij gewoon door haha
Marisca

Unregistered

02-10-2006 13:48
Hoi Miranda,

Ik wil heel graag kinderen! Vorig jaar ben ik zwanger geraakt door de pil heen eigenlijk. Ivm plotselinge ziekte van mijn vader ben ik een paar pillen vergeten en hup raak. Dat is een paar weken later misgegaan. Ik ben toen wel weer met de pil begonnen, omdat mijn mannetje nog niet aan de kinderen wil beginnen. In april was ik het helemaal zat en ben ik ermee gestopt. Sindsdien is het in het algemeen met condoom, maar in de tijd dat hij denkt dat het geen kwaad kan (net na de duivels bv) laat hij ze achterwege, hoewel ik hem heb gewaarschuwd dat ik niet erg regelmatig ben!

succes woensdag, hopelijk goed nieuws!

btw, de duivels zijn onverrichterzake vertrokken, zie het andere topic van overtijd, getest,negatief...

Liefs Maris
sporty

Unregistered

02-10-2006 14:54
hehe hier ook weer de :evil: ... 31 dagen dus das weer positief beter dan 47 dagen

heb net ov testen besteld en begin donderdag met testen en teunisbloemolie gekocht voor een korte cyclus

dus we hebben ronde 7 :?
Marisca

Unregistered

02-10-2006 15:18
Balen sporty,maar inderdaad je cyclus wordt korter! Hopelijk heb je de testen maar een cyclus nodig! Wink

Liefs Maris
sporty

Unregistered

02-10-2006 15:19
Ik hoop het wel ja

en hoe is het met jou?
johan.miranda

Unregistered

02-10-2006 18:37
Vervelend sporty, maar hopelijk werken de testen!
Ik heb nu nog weinig last van behalve me buikpijn, maarja die had ik ook al voordat ik stopte met de pil..
Toch heb ik het idee dat de maanden veel langer duren.
Normaal dacht ik jeetje nu alweer aan het einde van de strip.

Wat ik ook heel moeilijk vind is me mond houden tegen me moeder.
Van het weekend gingen we daar slapen, dus ik de gravitamon pillen goed verstopt, want ja wil ook niet dat me moeder er daardoor achter komt haha..

Is je man er inmiddels wel aan toe marisca of wil hij het eigenlijk nog steeds niet??
Zonder condoom kan je beter tegen de tijd dat je ongesteld word doen dan erna en eigenlijk helemaal niet natuurlijk als je niet zwanger wil worden...
Vervelend van je vader dat hij zo ziek was of is...
Maar waarom ben je niet meer aan de pil??

groetjes miranda
sporty

Unregistered

02-10-2006 18:43
gravitamon is dat het zelfde al davitamon?
johan.miranda

Unregistered

02-10-2006 18:57
nee gravitamon is speciaal voor zwangerschap en het geven van borstvoeding zit foliumzuur in en nog vitamine die goed zijn voor het ongeboren kind en voor tijdens het geven van borstvoeding
johan.miranda

Unregistered

20-10-2006 17:20
Zo hier weer eens een berichtje.
Ben inmiddels weer bij de gyneacoloog geweest en heb de vorige maand een eisprong gehad, dus dat betekend dat mij alles goed zit.
Omdat we nog maar 3 maanden bezig zijn moeten we het nog tot januari aankijken voordat er een sperma test gedaan gaat worden.
Door de endometriose word ik wel eerder geholpen dan een ander die het niet heeft.
Normaal staat er een jaar voor voordat ze onderzoeken gaan doen.
Nou weet ik niet of ik er wel zo blij mee moet zijn hoor dat we nu al geholpen worden, maar de uitslag dat ik een eisprong heb en open eierstokken is toch wel prettig om te weten.
Eigenlijk vind ik het maar een stom idee dat me vriend zijn sperma in een potje moet doen, dus hoop dat we de komende twee maanden raak gaan schieten.
Heb vanmorgen ovulatie testen gekocht om het een beetje te helpen, dus ben benieuwd.
Hoe is het met jullie?
Al positieve testen etc.

Groetjes Miranda
Adine

Unregistered

20-10-2006 17:23
hoi,
Hier is er nog niet veel te beleven. Van de week mijn eisprong gehad. Natuurlijk geklust. Het is nu weer wachten tot 4 november.

Hoop voor jullie dat het de komende maanden raak is. Lijk me niet zo leuk al die testen enzo.
sporty

Unregistered

20-10-2006 18:40
nee hier nogsteeds geen pos test Cry
johan.miranda

Unregistered

20-10-2006 19:46
al die testen vallen wel mee.
Had een kijkoperatie en toen hebben ze meteen gekeken of me eierstokken open waren terwijl ik toen nog niet bezig was met zwanger worden.
Voor de eisprong is bloedgeprikt dus valt wel mee.
De ovulatie testen wil ik proberen, omdat je dan weet wanneer je eisprong is.
Mijn vriend werkt onregelmatig en we hebben al geprobeerd om het om de dag te doen, maarja dat kwam ook vaak niet uit omdat ik thuis kwam als hij aan het werk was en wanneer hij thuis kwam sliep ik, dus ja dit lijkt mij dan een betere oplossing, maarja weet niet hoe lang het duurt voor je ze binnen hebt bij matcare.

Jammer sporty dat je nog steeds negatief test!
Hopelijk krijg je snel een positieve test en lukt het dan ook daadwerkelijk om zwanger te raken..

Groetjes Miranda
johan.miranda

Unregistered

21-10-2006 09:08
sorry sporty gravitamon is wel hetzelfde als davitamon femnatal.
Ik wist dat niet maar lees dat net of internet gebruik jij dat?
sporty

Unregistered

21-10-2006 11:20
nee alleen teunisbloem olie en foliumzuur
johan.miranda

Unregistered

21-10-2006 11:59
waarvoor is het teunisbloem?
sporty

Unregistered

21-10-2006 12:11
een kortere cyclus hihi :roll: heb ik wel nodig he
johan.miranda

Unregistered

21-10-2006 12:21
nou dan is het niks voor mij..
Helpt het wel een beetje?
Al een positieve test gehad??
sporty

Unregistered

21-10-2006 19:27
Nope helemaal niks......... maar weer wachten misschein morgen heb wel pijnlekije borsten en meer witte vloed dus misschien is hij op komst
johan.miranda

Unregistered

22-10-2006 10:00
ok spannend!
Op welke dag van je cyclus zit je dan nu??
sporty

Unregistered

22-10-2006 15:22
dag 23 dus word weer een lange cyc Cry
johan.miranda

Unregistered

22-10-2006 18:38
dan ben je wel al ver voordat je een ovulatie krijgt zeg.
Vervelend is dat als je onregelmatige cyclus hebt ik heb dat niet, dus kan er ook niet over mee praten..
Had jij ook via matcare de testen besteld?
Adine

Unregistered

23-10-2006 08:44
Ik heb de testen van MatCare wel liggen. Heb ik van deze site. Ze schijnen erg goed te zijn. Maar ik heb ze nog niet hoeven te gebruiken.

Vervelend sporty, zo'n lange cyclus. Kan me best voorstellen, dat je daar niet echt vrolijk van wordt. Heb je altijd zo'n onregelmatige cyclus gehad?
sporty

Unregistered

23-10-2006 08:49
ik zou het niet weten vasn voor ik aan de pil was???

ik gebruikte de pil was het elke maand 5 dagen ongi

toen ik overstapte op de prikpil was het 1 keerin de 3 maanden ongi en dan 2 weken lang
ik heb nogsteeds 2 weken lang ongi maar nu de ene keer 30 dagen cyc of 47 dagen cyc

kan niks doebn dan wachten :?
Adine

Unregistered

23-10-2006 08:51
Ik las dat jij Teunisbloemolie gebruikte. Is dat hetzelfde als Monnikspeper?
sporty

Unregistered

23-10-2006 08:53
geen idee. teunis bloem staat op het potje dat het voor je stemming is teidens de menstruatie en zo. maar ik hoorde dat het ook hiepl bij onrigelmatige cyclussen

ik weet niet monikepeper doet?
Adine

Unregistered

23-10-2006 09:08
Ik heb even voor je gegoogled.

Monnikspeper (Vitex agnus-castus) bij alle klachten die samenhangen met de menstruatie, zoals PMS, pijnlijke, gevoelige borsten, vochtophoping en hoofdpijn, verder bij labiele stemmingen. Ook als deze klachten optreden tijdens de menopauze. Een aangewezen middel om na pilgebruik de normale menstruatie en ovulatie weer op gang te brengen. Verder heeft het een regulerend effect op de menstruatie, en zou het de vruchtbaarheid verbeteren door de eierstokken te ondersteunen bij het vormen van de hormonen (LH) in de tweede helft van de cyclus. Monnikspeper is zeer uitgebreid wetenschappelijk getest, met een zeer positief resultaat

Ik weet dat er best veel vrouwen zijn die dit gebruiken om weer een goede cyclus te hebben.
sporty

Unregistered

23-10-2006 09:10
waar kop je dat want als dit potje teunisbloem op is ga ik dat gebruiken ik heb namelijk nog een baat bij de teunis bloem
Adine

Unregistered

23-10-2006 09:18
Bij een reformwinkel en misschien ook wel bij de 'Tuinen'winkels.
Adine

Unregistered

25-10-2006 16:21
Dat heet je eisprong. Er zijn vrouwen (waaronder ik) die daar erg veel last van hebben. Ze zeggen dat het op een blindedarmontsteking lijkt. Heb ik nog nooit gehad, dus kan ik niet vergelijken. Ik loop wel dagen met buikpijn, totdat het ei er is en dan is de buikpijn over. Ongeveer 14 dagen daarna wordt je ongesteld. Het is niet erg prettig gevoel, maar je weet tenminsten wel wanneer je ei eraan komt en dat je dan aan de klus moet.
johan.miranda

Unregistered

25-10-2006 17:11
hallo lee
Mijn buikpijn komt doordat ik endometriose heb, teminste mijn gyneacoloog denkt dat maar heeft het helaas niet kunnen aan tonen.
Soms heb ik z'n buikpijn dat ik denk ga weer aan de pil want dan beperkt zich dat tot alleen de stopweek, maarja dan kan me kinderwens nooit vervuld worden dus zet nog even door.
Gisteravond kreeg ik ineens heel erg buikpijn (15de dag) het was een andere pijn dan anders misschien mijn ovulatie??
Ik hoop dat ik snel zwanger raak en de buikpijn dan minder is want ben er soms gewoon ziek van.
Vervelend dat jij ook zoveel pijn hebt.
hoe lang ben je nu gestopt met de pil??

Groetjes miranda
Adine

Unregistered

26-10-2006 17:10
Het kan best hoor. Ik had ook gelijk een eisprong, nadat ik gestopt was met de pil.
johan.miranda

Unregistered

26-10-2006 18:03
de eerste maand dat ik gestopt was met de pil heb ik ook heel erg buikpijn gehad, zoals jij het omschrijft alleen dan aan beide kanten.
Bij mij kwam het door het ontpillen.
Het enige wat je kan is afwachten tot de ongesteldheden weer komen of moeten komen..
Succes!

Groetjes miranda
Jamilya

Unregistered

27-10-2006 08:39
zijn er hier dan vrouwen die monnikspeper gebruiken?
Adine

Unregistered

27-10-2006 09:09
Ik geloof dat Sporty het wilde gaan proberen met Monnikspeper.
ImmieY

Unregistered

27-03-2007 12:31
Ik heb nu wit verlies en af en toe heel erg buikpijn en dus al 8 dagen overtijd.. en heb vorige maand een miskraam gehad
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave