Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden geen menstruatie en een negatieve test deel 2.

geen menstruatie en een negatieve test deel 2.
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
17-08-2011 16:43
Hey meiden

Jullie hebben 300 pagina's volgekletst hierbij deel 2 van jullie topic!!

Hier de link naar de oude:http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...st/page300

Veel kletsplezier!!
Bernadet

Posting Freak

Topics: 1
17-08-2011 19:01
@ lovy gecondoleerd met het verlies van je schoonvader wat een heftige periode zeg.
Kan me voorstellen dat je hoofd er inderdaad niet naar stond maar misschien doordat je eigenijk
met hele andere dingen bezig was dat het nu wel is gelukt.
Ja dat worden geen rustige vakantie weken jullie hebben genoeg te verwerken en te regelen ja.
plusje

Senior Member

17-08-2011 20:12
Lovy, ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

Eef, ik vind het echt zo moedig van jullie en hoop echt dat het sneller gaat dan verwacht met de KID!

Bernadet, wel leuk om jou verhaal te lezen, je "typt" zo vlot! Smile Fijn dat jullie al zoveel hebben gekocht en spannend voor de 5e september hé!

Poelepetoet, hoe is't ondertussen met je nachtrust?

Ik wil nog niet meteen voor IVF gaan, omdat ik denk als het daarmee niet lukt, het nog een grotere teleurstelling gaat zijn. Omdat ik zo lang niet ongi werd en toch geen kans had om zwanger te geraken wil ik (nu ik onregelmatig ongi ben) het nog even proberen om toch op een natuurlijke manier zwanger te worden (misschien naïef als ik afga op de gesprekken met de gynae, maar ik wil mijn gevoel gewoon volgen...).
We zijn dit weekend naar zee geweest en 't was echt een zalige vakantiesfeer Smile En...zondag ben ik ongi geworden, wooohooow, na 8 weken Smile Op naar een nieuwe kans nu. Ik ga verder temperaturen en ga toch ook wat ovu-testen proberen. Ik ben zo blij dat mijn lichaam na zo lang nu toch een beetje functioneert. M'n ventje pakt nu wat meer vitaminen en doet nog steeds z'n best om zaad-positief te leven. Smile
Heel veel succes allemaal!
eef28

Senior Member

18-08-2011 17:17
lovy.. gecondoleerd met je schoonvader. Wat een heftige tijd zeg. Hoop dat je veel steun kunt vinden bij elkaar. Sterkte meid.

plusje.. goed dat je je gevoel volgt, is toch altijd het fijnste. Grappig hoe we soms zo blij kunnen zijn met een ongi Smile.

Deel 2 alweer..
Mijn vakantie zit er na vandaag weer op. Die 6 weken gaan toch altijd veel te snel voorbij. Gister een dagje met bezoek gehad. Eerst mijn schoonzusje met de kleine, echt zo'n leuk meisje. Over een paar weekjes komt ze een dagje naar ons, kijk daar nu al naar uit. En 's avonds vrienden (zij is 7 maanden zwanger) en lekker een spelletje gedaan. Nader hand met mijn man nog even gekletst over de dag. Af en toe denk je dan wel even "hadden wij dat ook maar" maar gelukkig kunnen we er ook zo van genieten en zijn die gedachtes niet zo vaak aanwezig, maar soms.. Vandaag ook het ziekenhuis gebeld, wilde alleen dat ze de gegevens naar ons zouden sturen zodat we dit mee kunnen nemen voor KID maar dat ging niet zo gemakkelijk. Moest een telefonische afspraak maken Confused.
Liefs
poelepetoet

Posting Freak

18-08-2011 20:03
@ Lovy
Gecondoleerd meis, en heel veel sterkte toegewenst in deze tijd.

@ Eef
Ja bij mij zijn ze nu ook echt om die 6 weken... gaat echt te snel..
Gaan jullie nu voor KID? En hoe gaat dat allemaal in zijn werking?

@ Plusje
De nachten gaan alweer ietsje beter, maar kan vanaf maandag niet meer uitslapen, dus ben benieuwd hoe ik het ga hebben de weken voor mijn verlof.
Hoe gaat het met jou?

Hier verder weinig te melden.
Ben alleen mn enkels kwijt.. iemand ze gezien? ;-)

xxx
femke

Senior Member

19-08-2011 08:21
hey lieve meiden!

@lovy gecondeleerd met het verlies van je schoonvader. Wat een heftige tijd is het geweest zeg.. en nu natuurlijk nog steeds. Ik wens je heel veel sterkte bij de begravenis. Ik vind het echt ontzetten vervelend voor jullie dat jullie er zo alleen voor staan. Echt heel egoistisch van je schoonbroer, zo ga je toch niet met je familie om. Probeer nu wel een stapje terug te nemen en weer eens aan jullie zelf te denken.
Fijn dat de clomid toch zijn werk heeft gedaan. Ik hoop dat je nog een kansje hebt gemaakt ondanks de vervelende situatie. Ik duim voor je!

@ poel wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Heb je je enkels inmiddels alweer teruggevonden ;-) hihi Daar zal je nu wel last van houden denk ik he.. Goed dat jij ook in het ziekenhuis gaat bevallen, ik wil dat ook graag, geeft toch een veiliger gevoel naar mijn idee. En ik woon ook niet dicht bij het ziekenhuis dus als er wel wat is ben je eerst ook nog een tijd onderweg.
Haha dus je hebt echt een druktemaker in je buik! Hopelijk wordt tie de laatste weekjes iets rustiger om jou "pijnlijke"schopjes te bewaren.
Je moet bijna weer aan het werk he.. nog 1 week? of 2? en dan nog een paar weekjes voor je verlof.. hoeveel moet je er dan nog? 2? Nou het komt nu lekkerdichtbij meid! Heb je nu alles bijna geregeld?

@bernadet... vakantie alweer voorbij! wat gaat dat snel.. Balen dat het zo tegen is gevallen met je schoonmoeder! Het is ook altijd vervelend als je rekening moet houden met anderen.. voorral als het je schoonfamilie is. Je kan er geluk mee hebben maar ook pech.. je hebt ze immers niet zelf uitgekozen he! Nou geen tweede keer meer dus voor jou!
Fijn dat je toch een creche hebt gevonden die meteen plek heeft, is toch wel fijn die zekerheid!
Wat fijn dat de echo zo goed is gegaan! Heerlijk he om je wondertje daar zo te zien groeien! Bij jou schiet het nu ook mooi op meid! Leuk dat je vriend het gefilmd heeft, kan je lekker terugkijken! En die misselijkheid is echt klote! Maar het gaat nu echt goed komen, na 14 weken had ik echt geen last meer.. wel veel last van maagzuur nu!
Leuk he dat shoppen voor de kleine! Hebben jullie ook alles bij babypark gehaald? wanneer laten jullie het komen? wij met 26/27 weken.
Lastig he met die kleding.. ik heb voornamelijk rokjes aan, dat zit toch het mooist!

@plusje.. heftig dat de gyn al meteen ivf voorstelde. Ik snap dat je het eerst nog op de natuurlijke manier wil proberen. Idd dat tempraturen is een heel gedoe maar je rkijgt er snel handigheid in en bij ons heeft het echt gewerkt! (samen met de clomid en hsg dan he) je krijgt echt een duidelijk beel van je eisprong en cyclus. Voel je de eisprong ook? Nou heel veel succes met klussen, hoop dat het voor jullie nu toch ook snel gaat lukken.

@ eef.. wat ben je toch sterk!
Balen he dat die vakantie altijd zo snel gaat! wel fijn dat je samen met je mannetje lekker de tijd hebt gehad. Wat goed dat jullie verder gaan met de kid. hoelang moet je daar nou weer op wachten? en hoe voel je je nu bij het besluit om voor kid te gaan?
wat leuk dat je binnenkort die kleine een dagje krijgt! Zal idd wel een beetje dubbel zijn af en toe, moeilijk. Maar fijn dat julli er toch ook nog van kunnen genieten. Weer een telefonische afspraak, ik hoop dat je snel contact hebt.

@ zwolle.. lang niets gehoord.. hoe is het bij jou? trouwens ook niets gehoord van de rest.. nienke.. gnd..lady??

Hier woendsag 20 weken echo gehad! :-) We stonden binnen 20 minuten weer buiten. Ons mannetje werkte perfect mee! Alles was goed, gezond en geen afwijkingen super! We waren zo blij! En natuurlijk het geslacht weer bevestigd. Het peimeltje was duidelijk aanwezig hihi. Ook voel ik de kleine nu schoppen, heerlijk zeg. De ene dag wel wat meer dan de ander. Komt ook vooral omdat mijn placenta rechtvoor ligt en daarom minder snel/ minder vaak wat voel.
Ook de mevrouw van het gastouderbureau is langsgeweest en we hebben alles besproken, fijn allemaal.
Verder gaat het hier goed. Wel veel last van brandend maagzuur, is erg vervelend. Gisteren voor t eerst last van mijn banden tijdens het lopen maar verder alles super. Mijn buikje komt behoorlijk, ben namelijk erg klein en draag het echt naar voren. Tot nu toe 4 kilo aangekomen dus valt me nog mee.. gaat nu wel hard hihi.. hopelijk blijf ik onder de 10 kilo hihi anders wordt ik net zo'n stuiterbal met mn korte armpjes en beetjes!

tot snel meiden en alvast een fijn weekeind!

liefs
plusje

Senior Member

19-08-2011 17:55
Femke, stuiterbal, ik kon me er meteen een beeld bij vormen en had er de slappe lach van Smile Fijn dat je nog kan lopen of binnenkort stuiteren Smile Ben je altijd blijven lopen? En zo fantastisch dat alles goed gaat!!! Geniet ervan. Ivm eisprong-gevoel: de eerste cyclus die ik had, dacht ik (tijdens mijn eisprong) dat ik zwangerschapsverschijnselen had (beetje overmoedig...) en daarom hebben we niet geklust toen (kans verkeken Sad) Het was achteraf bekeken echt heel duidelijk een eisprong geweest (cervixslijm), maar ik wist na 9 jaar niet meer hoe het er weer allemaal uitzag. Mijn tweede cyclus is dus net voorbij en daar heb ik niet echt zo duidelijke verschijnselen gehad. Op naar de volgende kans Smile Ik ben nu op dag 6 van m'n cyclus en zou graag ovu-testen doen, maar wanneer zou ik daar best mee beginnen? (vorige cyclussen 6 weken en 8 weken, dus daar kan ik niet echt op af gaan).

Poelepetoet, kan jij nog iets doen van sport (wandelen, zwemmen, fietsen?). Veel succes met de nachten en de enkel-zoektocht Smile

Eef, heb je al een afspraak kunnen maken? Vervelend dat ze het niet gewoon kunnen doorsturen.
femke

Senior Member

19-08-2011 20:47
@ pluisje.. hihi een stuiterende stuiterbal... soms stuiter ik nu ook al maar dan komt het van de hormonen hihi..
goed dat je iig je cervixslijm herkent, dat is ook een handig meetmiddel. Gezien je lange cyclus zou ik nog even wachten met ovu testen. Het is zonde om er zoveel van te gebruiken (alhoewel je ze op internet voor weinig kan bestellen) Als je het toch wil gebruiken zou ik rond dag 14 beginnen. Je cyclus is van 8 naar 6 weken gegaan dus ik denk dat je cyclus nu nog wel wat korter wordt. Maar iid goed je slijm en je temp in de gaten houden, daar kom je echt een heel eind mee! En misschien kan je je eisprong voelen, ik heel duidelijk. Je voelt dan steken/ krampen aan de linker of rechter kant. Maarjah ik had dan ook eitjes van 30 mm Confused terwijl ze bij de 20 ongeveer knappen... Ik hoop voor je dat het raak is deze ronde! succes met draden zoeken hihi
Bernadet

Posting Freak

19-08-2011 21:26
heel verhaal getypt is het verdwenen ik probeer en van het weekend opnieuw ga nu lekker slapen
poelepetoet

Posting Freak

20-08-2011 22:17
@ Femke
Hey! Wat fijn dat je het toch weer bevestigd hebt gekregen!! Leuk!
Sinds een paar dagen voelt het anders in mn buik.. uk zit heel strak tegen mn buikwand aan te duwen, alsof 'ie er aan de voorkant uit wil hahahahaha.
Moet nog 5 weken en 2 dagen werken ;-) Dan 4 weken voor mn uitgerekende datum verlof. Moet nu nog maar 9 weekjes.... gaat stiekem wel heel snel!!
Maar jij bent nu ook al over de helft!
Voel jij de kleine goed?

@ plusje
Ik doe aan zwangerfit (soort aerobics) en aan zwangerschapszwemmen. Ben volgens mij de afgelopen 3 jaar niet meer zo actief geweest ;-)
Merk wel dat ik sneller moe ben en echt rekening moet houden met mn rug, maar afgezien daarvan kan ik nog prima sporten hoor! Wel op een zwangerschaps- tempo ;-)
Dat cervixslijm trouwens.. is bij mij helemaal niet duidelijk geweest. Dus dat wil niet altijd wat zeggen hoor!
Bij mij waren de tekenen iedere cyclus ook weer anders hahahaa!
Lukt het al met tempen?

@ Bernadet
truste meis, goed rusten is belangrijk voor je!

xxx
Bernadet

Posting Freak

21-08-2011 21:32
@ plusje je moet doen wat jou het beste lijkt met ivf kan je altijd nog beginnen hoor.
Je moet doen wat je gevoel je zegt.

@ Femke wat fijn meid dat je mannetje zich zo goed liet zien op de echo en dat alles goed was.
En wat leuk dat je die kleine al voelt dat lijkt me zo bijzonder.
Wij hebben al onze spullentjes bij de babydump gekocht als we hopelijk over 2 weken weten of het een jongen of een meid is
kan ik helemaal lekker losgaan met shoppen hopelijk hebben ze het niet mis.

@ Poel heb je je enkels alweer terug gevonden ben ik blij dat ik in de winter hoogzwanger ben :-)
Ik wil ook een zwangerschapsgym of zoiets gaan doen maar kan helemaal niks vinden hier in de buurt heb al op google gekeken
maar niet echt veel te vinden ga van de week maar weer eens op zoek.

@ Eef voor jou een *dikke knuf* vanaf hier

Nou hier gelukkig al 3 dagen niet overgegeven dus hopelijk blijft dat ook zo nog niet te hard roepen.
Zo dat eerste werkweekje viel wel even tegen was ook een weekje van 43 uur nog 1 z'n weekje en dan
lekker luxe weer een weekje vakantie dus al hard aan het duimen voor mooi weer.
Bernadet

Posting Freak

23-08-2011 18:54
Hier iets te vroeg blij geweest heb de hele ochtend boven de wc gehangen beetje jammer.
Spontanious1983

Member

Topics: 5
24-08-2011 21:09
Hallo dames!

Ten eerste wil ik Lovy condoleren. Heel veel sterkte met je verlies!
Ik zag de titel van dit forum en dacht misschien hebben jullie ook zo'n zelfde soort ervaring als ik..

Inmiddels ben ik vanaf april gestopt met de pil, heb een regelmatige cyclus gekregen van 26 dagen. In juli hebben wij besloten om te gaan "klussen" en ging er vanuit dat het nog een hele tijd zal duren voordat wij in verwachting zijn. Nadat ik 4 dagen over tijd was heb ik toch maar even een test gedaan en die was negatief. Daarna heb ik 3 dagen gewacht om nogmaals een test te doen, deze was ook negatief. Afgelopen donderdag nog maar weer 1 en weer negatief. Ondertussen ben ik 13 dagen over tijd en nog geen ongesteldheid. Ik de HA maar gebeld en die zei dat ik tot volgende week vrijdag moet wachten en dan weer testen. Als deze ook weer negatief is, kan ik in het ziekenhuis een bloedonderzoek krijgen. Ik vind het zo raar, ben 's ochtends wel misselijk maar verder geen symptomen die op een zwangerschap kunnen duiden. \

Heeft iemand hier ervaring mee?
Lovy

Posting Freak

Topics: 0
24-08-2011 23:59
Meiden, dank jullie wel voor jullie lieve woorden!
We hebben nu vakantie en pendelen wat op en neer tussen huis en stacaravan en schoonmoeder. Ik ben dus niet zo vaak online in de vakantie.
Ik heb mijn handtekening weer up-to-date gemaakt. Ik weet deze ronde echt niet meer wat ik er van moet denken. Zaterdag (cyclusdag 20) had ik een enorme steek in mijn buik. Sinsdien gevoelige borsten, af en toe een ongi-achtige kramp in mijn buik en vanavond (cyclusdag 24) op toilet wat helder rood bloedverlies? Ik wacht het maar af. De vorige keren werd ik met Clomid op dag 30 ongi...

@ Femke, fijn dat de echo zo goed was! En leuk dat je die kleine al voelt... lijkt me heel speciaal gevoel Smile

@ Plusje, kan geen kwaad om gewoon je eigen gevoel te volgen. Dat is wel het beste.

@ Bernadet, jammer dat je zo misselijk bent.

@ Poele, enkels al gevonden nu het niet meer zo warm is? Wink

@ Spontanious, gedoe met cyclussen en negatieve testen en geen ongi klinkt bekend. Ik had dan wel geen heel regelmatige cyclussen, maar wel iedere keer "tekens" van een eisprong, maar vervolgens geen ongi. Is vooral heel frusterend. Bij mij bleek het later PCOS te zijn, maar dit "gedoe" kan van alles betekenen. Heb je lang de pil gebruikt? Ontpillen kan overigens tot wel een jaar duren... Ook kan het gebeuren dat je wel zwanger bent, maar erg weinig HCG aangemaakt hebt. HCG is het zwangerschapshormoon waar een test op reageert als je zwanger bent, maar je moet voor een test wel een bepaalde hoeveelheid hormoon hebben. Daarom lijkt me het advies van de huisarts nog niet zo gek. Maar wel heel erg frusterend als je niet weet waar je aan toe bent... Sterkte met wachten meid!

En hoe is het met de rest van de dames?

x Lovy
Bernadet

Posting Freak

25-08-2011 18:49
@ Lovy hopelijk kunnen jullie nog een beetje van jullie vakantie genieten.
Ik hoop echt zo hard dat je niet ongi wordt maar het wordt dus weer spannend.

@ Spontanious vervelend die onzekerheid en zeker omdat je hiervoor wel een regelmatige cyclus had
maar helaas weten de meeste van ons hier dat dat nog wel eens heel verschillend kan zijn.
Dus dat wordt helaas nog even afwachten.

Hier nog steeds misselijk heb weer nieuwe pilletjes hopelijk werken die goed.
Ik weet niet of het hier al had laten zien maar misschien vinden jullie het wel leuk om te zien
welk kamertje en welke kinderwagen het gaan worden.
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=p...&merk=2509
http://www.baby-dump.nl/index.php?page=p...&merk=2038
poelepetoet

Posting Freak

25-08-2011 19:35
Hey meiden,

Erg druk op het moment met de laatste weken werken.
Die dikke enkels zijn niet door het warme weer, meer van het teveel doen ;-)

@ Lovy
Een kortere cyclus zou ook een eerder ei betekenen, dus dat is dan ook wel weer positief toch?
Hoe gaat het nu met je meis? Lukt het allemaal met de verwerking?

@ spontanious
Even de bloedtest afwachten. Zoals Lovy zegt kan het zijn dat je te weinig HCG aanmaakt, maar pin je daar niet op vast.
Kan ook best dat je cyclus nu wat schommelt.
Overigens is het ook 'psychisch' aangezien je er nu voor wilt gaan en er bewust mee bezig bent, brengt dat toch spanning met zich mee, wat je cyclus kan doen veranderen. Sterkte met afwachten!

@ Bernadet
Waar woon je ergens als ik vragen mag?
Vervelend dat je zo veel misselijk bent!

xxxx
Bernadet

Posting Freak

26-08-2011 20:46
@ Poel ik woon in Zoetermeer weet niet of dat je wat zegt maar anders ligt het naast Den-haag.

Zo nog 1 dag werken en dan weer lekker een weekje vakantie wat een luxe.
Hopelijk wordt het mooi weer want we nemen ons bootje mee dus dat wordt niks
als het regent.
Lovy

Posting Freak

28-08-2011 16:28
Bernadet wat een leuke spulletjes hebben jullie gekozen! Helpen de pillen tegen de misselijkheid een beetje?

Poele, hier gaat het wel. Alleen hebben we weleens het gevoel dat het kwartje nog niet gevallen is of dat alles gewone een nare droom was? Nou ja dat zal er wel bij horen.
Verder wacht ik op mijn ongi. Ik had na het rood verlies van de week nog 2 dagen af en toe wat bruinverlies en dat is sinds gisteren over. Zo zijn ook mijn borsten ineens veel minder gevoelig en heb ik veel minder vaak een oni-achtig gevoel in mijn onderbuik? Met Clomid heb ik steeds een cyclus van 29 dagen (op dag 30 word ik dan ongi). Toch vond ik dat bloed op dag 24 wel raar (zeker als ik weet dat ik rond 17 of 18 een eisprong heb met Clomid en een luteale fase van 11 of 12 dagen)?
Nou ja ik zal het van de week wel zien.

Hoe is het met de andere dames?

x Lovy
plusje

Senior Member

28-08-2011 17:07
Dag allemaal

Poelepetoet, niet te hard werken hé... Hoe voel je je nu, krijg je nog veel schopjes??? En wat fijn dat je nog steeds kan sporten! Voel je de baby dan meer bewegen of minder?

Bernadet, fijne vakantie met weinig misselijkheid gewenst!!!

Lovy, moet je clomid nu verder blijven nemen? Is de volgende behandeling eigenlijk dicht bij jullie thuis of moeten jullie daar een heel eind verder voor? Veel sterkte!!!

Ik heb gisteren een ovu-test gedaan (cyclusdag 14) en die was positief, wooohoow (ik kon het eigenlijk niet geloven, ik hoop dat die PCO er voor niks tussen zit!). Mijn temp is nu ook al 3 dagen op rij 0.1 aan het zakken. Uiterlijke tekenen heb ik nog niet gehad. Mag ik nu elke dag klussen of toch best om de dag? Ik zou het echt een wonder vinden als er echt zo snel een eisprong is! Nu nog goede zwemmertjes...Smile
eef28

Senior Member

29-08-2011 19:38
heey meiden,

even een kort berichtje van mij. Ik ga even wat afstand houden van het forum, het duurt nu voor ons te lang om nog zo veel ermee bezig te zijn.
Ik hoop dat jullie allemaal snel een positieve test in handen zullen krijgen of een mooi gezond kindje. Wanneer het bij ons zover is zal ik wel weer wat meer op het forum zijn maar nu even niet.

Liefs
plusje

Senior Member

29-08-2011 19:47
Eef, heeeel veel sterkte in deze wachttijd! Ik hoop dat de tijd voorbij vliegt voor jullie en hoop je hier vlug terug te zien! Veel moed.
Lovy

Posting Freak

31-08-2011 19:17
WHOEHOE!! Ik had vanmiddag een knalpositieve test!!

Wat een rare maand is het voor ons: 8 augustus is mijn schoonvader overleden, 13 augustus is hij begraven, volgens mij heb ik rond 18 augustus een eisprong gehad en op de laatste dag van augustus een positieve test! Ik begin haast te geloven dat mijn schoonvader daarboven een goed woordje heeft gedaan voor ons... Hopelijk blijft dit wonder wel zitten...
Morgen ga ik een afspraak voor de eerste echo maken...

x Lovy
Spontanious1983

Member

04-09-2011 20:28
@Lovy: Gefeliciteerd meid! Wij duimen met je mee!! Een hele fijne zwangerschap gewenst!
@Eef: las dat je al lang bezig bent? Heel veel sterkte en hopelijk zien we je terug!

Hier is nog steeds alles rustig.. Ben bijna 4 weken over tijd. Geen teken van ongi. Heb vrijdag de 4e test gedaan.. weer negatief. HA gebeld en ik mocht langskomen voor bloedonderzoek. Dinsdag mag ik bellen voor uitslag. We zullen zien wat daarvan de uitslag is. Mocht deze ook negatief zijn, dan ga ik een afspraak met de HA maken om te zien wanneer mijn vruchtbaarste dagen zijn of dat er misschien iets anders aan de hand is.. Ben benieuwd!
Zwolle1987

Senior Member

Topics: 2
05-09-2011 09:40
Heej meiden,

Hier ben ik weer. Heb een tijdje niets van me laten horen, omdat eerst de compu kapot was en ik zelf zo belachelijk druk was dat ik gewoon niet de puf had om het forum bij te houden. Zat/zit ook niet zo lekker in mijn vel waardoor ik het wel eens moeilijk vond om het forum te lezen. Heb ook niet alles bijgehouden, want er is zoveel getypt sinds de laatste keer dat ik er was. Ik heb nu lekker 3 weken vakantie, dus alle tijd om het forum bij te houden.
@Lovy: Gefeliciteerd meid. Wat fijn dat je een positieve test hebt. Ik begreep dat je schoonvader overleden was?? Gecondoleert. Wel een beetje dubbel om dit hier zo neer te zetten. Het zal een moeilijke tijd voor je zijn (geweest), maar hopelijk heb je het een plekje kunnen geven en kan je nu volledig genieten van het nieuwe leventje wat in je groeit.
@Spontanious: Balen dat je en niet ongi bent en geen positieve test hebt. Hopelijk wordt er meer duidelijk bij de HA.

@hier alles rustig. Nette cyclussen van rond de 40 dagen gehad. Volgens mijn ticker zou ik vanaf vandaag kunnen testen, dus ben benieuwd. Ik ga er gewoon van uit dat als ik ongi ben geworden weer naar de fertiliteitsarts moet. Ze gaan dan een maand lang mijn cyclus in de gaten houden en mocht mijn cyclus dan langer dan 35 dagen duren en ik geen eisprong gehad heb, dan krijg ik (eindelijk) hormonen voorgeschreven. Het zal me benieuwen. Het lange wachten steeds valt me steeds meer tegen. Ben de laatste maand echt zo emo bah, niet leuk meer. Arme kerel van me, die heeft wel wat te verduren gehad zeg. En dan moet ik nog zwanger worden haha, dan krijgt hij het 9 maanden helemaal zwaar;-)

Meiden succes met alles wat er momenteel in jullie leven speelt en ik ga vanaf nu weer lekker meekletsen.

Groetjes Zwolle
plusje

Senior Member

05-09-2011 10:23
Zwolle, fijn dat je 3 weekjes vakantie hebt!!! Vanaf wanneer ben je bezig met zwanger worden? Hoe gaat dat in z'n werk om je cyclus in de gaten te houden? Dat zou ik ook wel eens willen. Maar mijn gynae is zo afstandelijk en hard, ik denk dat ik op zoek ga naar een andere... Ik zou nog eventjes zonder hormonen willen proberen, maar als ik weet dat ik geen goede eisprong heb, heeft het niet veel zin hé. Ik zit nu op cyclusdag 23 en mijn temperatuur schommelt nog altijd tussen 36.2 en 36.6. Is je man al getest? Wat een vragen hé... Smile Laat vlug iets weten van je test hé, succes!!! Ja, dat wachten is maar niks hé! Maar goed dat wel onze ventjes een beetje kunnen sparen en hier op het forum ons verhaal doen Smile
Zwolle1987

Senior Member

05-09-2011 11:25
@Plusje: Ik ben gestopt met de pil in augustus 2009. Vanaf april 2010 voor het eggie bezig. Ze houden mijn cyclus in de gaten vanaf dag 10 door middel van inwendige echo's. Ze kunnen dan precies zien hoe mijn eiblaasjes zich ontwikkelen. Balen dat je gynae zo afstandelijk is. Als je je niet prettig er bij voelt zou ik inderdaad een andere zoeken, waar je je wel prettig bij voelt. Mijn kereltje is al getest ja, alles was bij hem gelukkig goed. Bij jou zie ik dat hij verminderde zaadkwaliteit heeft? Wat is bij jou nu het proces dan? Mag je al wel aan de hormonen??
Bernadet

Posting Freak

05-09-2011 13:00
Zo ik ben weer terug van een heerlijk weekje duitsland super weer gehad wat we eigenlijk niet verwacht hadden.
We hadden lekker ons bootje mee dus hebben heerlijk gevaren ook wel aardig gestuiterd dus was blij dat we vandaag
bij de vk moesten zijn hebben we lekker het hartje kunnen horen.
En vanmiddag echo hopelijk weten we dan of we een jongen of een meid hebben ben zo benieuwd.

@ Eef jammer dat we je even moeten missen meid hopelijk ben je snel weer terug maar begrijp heel goed dat je er een kleinbeetje
afstand van wil doen lekker genieten van andere dingen.

@ Zwolle spannend

@ Lovy een voorzichtig GEFELICITEERD Hopelijk krijgen jullie heel snel een mooi hartje te zien.

Gelukkig werken me pilletjes wel aardig helaas nog steeds niet helemaal er vanaf maarja we doen het er maar mee.
Jullie horen het zo snel mogelijk als ik vanmiddag wat weet.
Zwolle1987

Senior Member

05-09-2011 13:04
@Bernadet: Spannend!!! Ben heel benieuwd!!
Bernadet

Posting Freak

05-09-2011 15:56
Wil jullie even snel laten weten dat we een mooie meisje krijgen ze was heel mooi te zien
Zwolle1987

Senior Member

05-09-2011 16:13
Gefeliciteerd meid!! Leuk leuk!
Spontanious1983

Member

05-09-2011 17:26
@bernadet: Gefeliciteerd!! Een meisje, wat gezellig!
plusje

Senior Member

05-09-2011 17:40
Bernadet, fijn van je kleine meisje!!! Geniet er van!

Zwolle, de gynae heeft me clomid voorgeschreven. Ik ben na 14 maanden met homeopatische middelen uiteindelijk ongi geworden en wil er nog even in geloven voordat ik aan de clomid begin...
Lovy

Posting Freak

05-09-2011 20:24
Bernadet, wat leuk een meisje! Gefeliciteerd!

Plusje, succes meid!

x Lovy
Bernadet

Posting Freak

06-09-2011 19:39
Bedankt voor jullie felicitaties we vinden het zo leuk om te weten wat het is.
Nu zitten we op de roze wolk we hebben al een aantal hele leuke kleertjes gekocht.
femke

Senior Member

07-09-2011 08:48
Hey meiden!!

potveredorie, bijna klaar met mn verhaal...springt de laptop ineens uit grrrr... af en toe zijn t echt rotdingen! weer opnieuw...

Hier heerlijk 2,5 week vakantie gehad, vandaar dat ik ook even niet op het forum was, heb de laptop niet aangeraakt en hebben heerlijk van de laatste vakantie met elkaar genoten:-) even lekker bijkomen en even niets aan je hoofd. Vandaar dat ik er dus even niet was.

@eef.. meid heel begrijpelijk dat je afstand neem, wel jammer want ik vind je echt een toppertje! Als je wel weer nieuws hebt, of gewoon even je verhaal kwijt wil, hoop ik dat je hier nog even aan komt waaien want ik ben wel erg beniuewd hoe het verder met jullie gaat. Je bent hier altijd welkom! Het is allemaal zo oneerlijk en dubbel, ik had het jullie zo gegund om samen met zn tweetjes een wondertje te krijgen! Nou hoop ik echt voor jullie dat het op de andere manier gaat lukken zodat jullie samen ook een wondertje in jullie armen hebben liggen in de toekomst! lieve eef, zorg goed voor jezelf! veel liefs!

@bernadet... wat geweldig ... een meisje!! Gefeliciteerd!! nu kan je echt lekker gericht shoppen voor de kleine, super. Fijn dat je lekker op je roze wolk zit! Nog even en dan voel je je kleine meis ook lekker bewegen, super is dat! Hoe voel je je verder? Begint je buik al goed te groeien? en wanneer heb je de 20 weken echo?

@ lovy.. wat lees ik nu?!! Wat geweldig, je bent gewoon zwanger! en dat na deze moeilijke tijd, wat dubbel maar ook zo bijzonder! Het moest vast zo zijn..Gefeliciteerd meid! Ik hoop dat je ukkie zich goed vasthoud aan z'n mama! Ik hoop dat je snel de eerste 3 maanden doorbent, dan zal je je vast wat zekerder voelen. Probeer er ook alvast een beetje van te genieten.. hoe voel je je verder?

@poel.. hoe is het bij jou meis? Nog 3 weekjes, dan heb je verlof!! hou je het allemaal nog een beetje vol? en heb je alles nu zover klaar?? Ohw zo spannend, het komt voor jou nu zo dichtbij! Ik hoop dat alles goed met je gaat!

@ zwolle.. leuk dat je er weer bent! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt! wel fijn dat ze nu eindelijk je cyclus in de gaten gaan houden, dat geeft echt een hoop duidelijkheid. Nog even geduld hebben...

@ plusje.. voor jou nog eventje geduld en dan kan je er ook een testje aan wagen, ik hoop het voor je!

hier gaat alles goed, inmiddels 23 weken wanger :-) en de kleine voel ik nu elke dag goed. Mijn vriend kan het ook al voelen en eergisteren zagen we zelf mijn buik bewegen van het schoppen :-) Dat is echt geweldig.
Verder hebben we het kamertje geverfd, ik denk dat we de meubeltjes over 4 weken laten komen, dan ben ik 27 weken zwanger. We willen met 28 weken nog een 3d pretecho laten doen, dat lijkt me geweldig om te zien. Hopen dat het kereltje er dan goed voor ligt.
Verder beginnen nu wat kwaaltjes zoals rugpijn en af en toe steken tijdens het lopen (bandenpijn). Verder groeit mijn buik nu heel hard, in 3 weken maar liefst 8 cm!! en ook van 3 kilo naar 6 kilo aangekomen.. en echt niet van het eten haha. nog 17 weekjes wachten!

fijne dag meiden!
Bernadet

Posting Freak

08-09-2011 18:54
@ Femke ik voel nog niks die mevr die de echo maakte zei ook dat dat waarschijnlijk nog wel even kon duren want
me placenta ligt in de weg beetje jammer. Me buikkie begint al een beetje te groeien ja nog niet heel hard hoor.
Helaas is het misselijk zijn en het spuugen nog niet over.
Ik heb 3 okt 20 weken echo.
Zo bij jou gaat het ook al aardig opschieten lekker met het kamertje bezig leuk is dat he.
Wij gaan ook een 3-4d echo laten maken dan kan je echt al heel goed zien hoe je kindje eruit gaat zien lijkt me zo mooi.
Leuk he die kilotjes die erbij komen die zijn er ook zo weer vanaf joh
Me zus was 20 kilo aangekomen ze woog net als ik 50 kilo voor de zwangerschap maar die extra kilo's waren er ook zo weer bij haar af
dus hoop dat ik ook zoveel mazzel heb.
poelepetoet

Posting Freak

10-09-2011 13:05
Hoi meiden,

heel even een teken van leven.
Het gaat hier goed, wel erg moe. Werk ook teveel en te hard op het moment, maar heb over 2 en een halve week verlof.
Dus het gaat echt megasnel.
Dan heb ik weer genoeg tijd om jullie eens goed bij te houden en mensen die het nodig hebben een hart onder de riem te steken!

@ Bernadet
Wat leuk een meisje! Hebben ze dan wel vroeg kunnen zien of niet?
Ga je het nog een extra keer bekijken?
Gefeliciteerd!

@ de rest
even een dikke knuf voor jullie!

xx
Bernadet

Posting Freak

11-09-2011 09:47
@ Poel zo meis bij jou gaat het nu echt opschieten zeg al bijna verlof lekker hoor.
Ja de laatste werkdagen zullen wel steeds zwaarder worden.
Wij hadden met 16 weken een pretecho laten maken ze zei dat het overduidelijk een meisje is dus
we zijn lekker aan het shoppen geslagen.
We gaan ook nog een 3-4D echo laten maken vind het zo mooi om te zien hoe zo'n kleintje elke keer weer verandert
is en steeds meer op een echt mensje begint te lijken met alles erop en eraan.

Vanmiddag ga ik met me vriend samen naar het alexandrium behang kijken ben druk met het kamertje bezig
ben zelf een hele creatieveling dus wil er ook echt iets bijzonders van maken.
Gistere ook zulke leuke kleertje gehad van me ouders echt helemaal leuk
Zwolle1987

Senior Member

13-09-2011 09:23
Wat is het rustig hier!!! Iedereen weer druk met werken enzo? Ik heb nu lekker vakantie, verveel me alleen wel een beetje want de kerel heeft al vakantie gehad. Vrienden en vriendinnen zijn ook allemaal aan het werk, dus heb wel eens een leukere vakantie gehad;-)
Mijn cyclus duurt jammer genoeg weer langer. Ben nou ongeveer een weekje over tijd, maar nog geen positieve test in handen. Denk dat mijn lichaam weer raar aan het doen is, maar kan de fertiliteitsarts pas bellen als ik ongi ben geworden. Pff en we wachten maar weer af!!
Alles goed met jullie??
Lovy

Posting Freak

13-09-2011 20:09
@ hier ben ik toch wel heel hard geschrokken daarnet. Ik was gisteren niet lekker en ben gisteren ook niet gaan werken. Vandaag ben ik weer gaan werken, maar had steeds buikpijn. Mijn darmen waren helemaal van slag. En daarnet had ik opeens bruin-roze verlies in mijn inlegkruisje. Het is een beetje een vreemd kleurtje en was de vorige keer een voorbode van de miskraam... Ik had toen voor het eerst ook die kleur verlies en toen bleek het kindje al te zijn overleden. Verder heb ik toen ruim een week later ook dat verlies gehad maar dan vaker per dag. Toen kreeg ik bij een echo te horen dat het kindje was overleden en 2 dagen later had ik al de miskraam.
Ik krijg donderdagochtend mijn eerste echo, maar ik ben zooo bang dat het weer mis is... Sad Heb er net een flinke huilbui over gehad...

x Lovy
Zwolle1987

Senior Member

13-09-2011 20:54
Jeetje Lovy, hopelijk gaat het allemaal goed komen!! Succes meid, komt vast goed allemaal
Spontanious1983

Member

13-09-2011 22:51
Hey lieve Lovy,

Hopelijk heeft het niets te betekenen! Is het nog een innestelingsbloeding.. Ga je voor de zekerheid naar de huisarts? Sterkte meis!!
Spontanious1983

Member

13-09-2011 22:52
Hier is nog steeds alles rustig. Heb mn 2e cycly na overtijd overgeslagen. Morgenvroeg om half 10 naar de gyn. Ben benieuwd!
Spontanious1983

Member

14-09-2011 10:07
Hallo hallo,
Ben net terug van de Gyn. Heb inwendige echo gehad en ze hebben de baarmoedermond bekeken. Deze zag er goed uit. En ik had genoeg eitjes. Het probleem was dat ik niet 1 dominant eitje heb. Ze zijn dus allemaal even groot. Als ik hier niets mee doe, kan het heel lang duren voor we zwanger zijn. Zit nu op dag 8, over 5 dagen (als er ongeveer een eitje rijp zou moeten worden) moet ik weer komen en gaan ze weer een nieuwe inwendige echo maken om te zien of er 1 eitje rijp is geworden. Mijn man moet een kwakkie inleveren. De 3e dag van mijn vermoedelijke volgende cycli, bloed laten prikken. En over een maand weer een afspraak om de uitslagen te horen.. PCO heet deze "aandoening". Vind het best wel spannend! Als er geen eitje rijp wordt, krijg ik hormonen die ervoor moeten zorgen dat dit wel gebeurt.
Zwolle1987

Senior Member

14-09-2011 15:33
@Spontanious: Dat is zeker spannend allemaal, wel fijn dat ze direct actie ondernemen. Hopelijk heb jij over 5 dagen 1 goed eitje, duim duim
Lovy

Posting Freak

14-09-2011 18:15
Spannend hoor spontanious! Wel fijn dat er iets gebeurt. Ik heb ook PCOS, maar ik reageer heel goed op Clomid 50 mgr... (dat blijkt wel, zie banner Smile )
Ik ga alleen niet naar de huisarts omdat ik onder behandeling ben bij de gyn op de fertiliteitspoli. Dat is ook de reden dat ik al zo vroeg een echo heb. Dat is een voordeel van zo'n traject dat je al snel je eerste echo hebt.
Morgen dus maar kijken hoe het nu is... jeetje wat ben ik er zenuwachtig voor, ik doe liever een examen...

x Lovy
Bernadet

Posting Freak

14-09-2011 21:06
@ Lovy oh meissie ik hoop zo dat het gewoon allemaal goed zit ik ben
zelfs zenuwachtig voor je :-) je gaat morgen gewoon een heel mooi hartje zien dat
moet gewoon.

@ spontanious ik heb ook clomid gebruikt en bij mij heeft het ook heel goed gewerkt dus dat
gaat helemaal goed komen bij je.

Hier druk bezig met het kamertje van de week behang besteld en siergordijnen met dezelfde print helemaal leuk.
Vandaag even op pad geweest voor rolgordijn verduisterend want de zon komt in het kamertje op
maar wij hebben natuurlijk weer een groot raam waar geen standaard gordijn in past dus moet speciaal gemaakt
worden en dan gaan de prijzen ineens heel hard omhoog hebben wij weer.
Lovy

Posting Freak

15-09-2011 16:05
Bernadet wat leuk lekker shoppen voor de kleine meid! Smile Jammer is dat he dat alles zo duur wordt als je geen standaardramen hebt... wel slim om verduisterende rolgordijnen te nemen met de zon erop. Kan toch vlug te heet worden.

@ hier vanmorgen bij de gyn geweest. Er was een dooierzakje te zien met daarin een piepklein vruchtje. Het was alleen nog zo klein dat het niet op te meten was door het echo-apparaat. Verder leek er aan het randje van het vruchtje iets kleins te "flapperen", maar dat was zooo onduidelijk dat we (mijn man, ik, een verloskundige in opleiding en de gyn) niet konden zeggen of het het beeldscherm was of toch een hartje. Het is ook wel erg vroeg voor een echo. Nou mag ik 26-9 terugkomen en gaan ze weer kijken. Dan zou ik 7,5 week zijn, dus zou je wel iets moeten kunnen zien als het goed is.
Verder had ik helaas vanmiddag toch wat bloedverlies (nu niet bruin/roze slijm, maar heel klein beetje bloed. Een uur later had ik bij afvegen weer geen bloed, dus ik weet het ook niet meer). Vind het doodeng, ben veel te bang dat het weer misgaat...Sad

x Lovy
Bernadet

Posting Freak

15-09-2011 18:20
@ Lovy ik ben zo hard voor je aan het duimen dat alles goed gaat met je kleintje.
Hopelijk heeft het bruin verlies niks te betekenen zijn mensen die daar gewoon elke maand nog
last van hebben.
Lovy

Posting Freak

15-09-2011 20:50
Tot op heden heb ik geen bloed meer verloren, maar ben er niet echt gerust op. Vorige keer was bloedverlies een voorbode van een miskraam. Krampen enzo kreeg ik toen pas bij de miskraam, terwijl het kindje toen al anderhalve week eerder overleden bleek te zijn...
Maar de gyn zei ook al dat bijna alle zwangeren wel een keer wat bloed verliezen en het hoeft inderdaad niets te betekenen. Zit nu even niets anders op dan wachten (en daar ben ik heeeel slecht in Wink )

x Lovy
poelepetoet

Posting Freak

16-09-2011 12:28
Ben hier weinig op het moment, maar wil even laten weten:

@ Lovy
Gefeliciteerd! en ik heb hele goede hoop voor je dat het goed blijft gaan!!!
Dit prulleke moet maar eens lekker blijven zitten!
Succes meis! knuf

xxx
pepernootje

Unregistered

17-09-2011 12:24
hoi meiden,

het is al weer lang geleden dat ik hier ook eventjes geweest ben, ik werd toen niet ongesteld na het stoppen met de pil.
Ondertussen is sinds mijn laatste bezoek veel gebeurd:
7 maanden na de pil werd ik ongesteld, de rond erna werd ik zwanger, maar dit was een miskraam met 6,5 week. Toen ik 10 weken na de miskraam weer niet ongesteld werd terug naar de huisarts die me doorverwees naar de gynaecoloog. daar na de nodige onderzoeken naar bij het fertiliteitscentrum terecht gekomen. Ik heb pco, maar niet heel typisch: normaal gewicht, normale labwaarden, wel acne en haaruitval en dus hele lange cylcussen. Toen zou ik met clomid gaan beginnen, maar was ik net uit mijn eigen weer een rijpe eicel aan het ontwikkelen zagen ze op de echo's. van deze ronde ben ik dus weer zwanger geworden. Helaas weer een miskraam na 6,5 week. Na een maand ontzwangeren nu bezig met eerste ronde clomid. Deze lijkt niet echt aan te slaan. als er maandag geen follikel van 20 mm is wordt deze ronde afgebroken en ga ik over op 100 mg clomid.
De opbrengst na 16 maanden stoppen met de pil: 3 eisprongen gehad, waarvan er 2 bevrucht zijn, maar beiden in miskramen geeindigd.
ik hoop nu eindelijk eens op goed nieuws, want het begint me aardig op te breken deze lange hobbelige weg......
sommigen namen ken ik nog van vorig jaar, ik ga zo jullie verhalen allemaal eens lezen....
liefs pepernootje
Bernadet

Posting Freak

18-09-2011 20:56
@ Pepernootje jeetje wat heftig meid hopelijk gaan je eitjes nog even een groeispurt maken en gaat deze ronde niet verloren

@ Lovy hoe gaat het bij jou meis hopelijk geen bloedverlies meer gehad.

@ Zwolle en hoe gaat het bij jou.

@ hier vandaag druk bezig geweest met de kinderkamer heb bij 2 muren het behang eraf gehaald op de 2 andere
muren kan het gewoon blijven zitten. Maandag kunnen we ons nieuwe behang ophalen ben zo benieuwd hoe het eruit
ziet als het erop zit. Heb ook me vogelhuisjes en me uiltjes geverfd helemaal leuk.
Heb vrijdag voor het eerst de kleine gevoeld gistere niet helaas en nu is ze weer druk aan het doen zo leuk.
Spontanious1983

Member

18-09-2011 21:15
@Bernadet: Bedankt voor je reactie! Het lijkt me heerlijk om je eigen baby te voelen in je buik!
@Pepernootje: Wat ik zo over je las was idd een hobbelige weg, waar natuurlijk ook een eind aan komt! (dan bedoel ik natuurlijk zwanger!) Geef de moed niet op. Heel veel succes met de chlomid 100!

Zitten er veel bijwerkingen aan chlomid 50?
Zwolle1987

Senior Member

19-09-2011 09:05
@Lovy: Het komt allemaal goed meid. Probeer je niet te druk te maken, makkelijker gezegt dan gedaan. Heb je wel een beetje afleiding?
@Pepernootje: Wat een verhaal allemaal zeg. Ik kan me voorstellen dat het je aardig aan het opbreken is. Hopelijk slaat de 100 wel goed aan en kan je ons binnenkort verblijden met goed nieuws.

@Hier lekker aan het genieten van mijn vakantie. Nog 1 week te gaan. Van het weekend eventjes lekker er tussenuit geweest naar Center parcs met mijn moeder. Verder sta ik nog steeds in de wacht. Ik word maar niet ongesteld. Als ik niet ongesteld wordt hoef ik ook het fertiliteitscentrum nog niet te bellen (ze zouden een cyclusanalyse gaan doen). PFF, echt balen dat mijn cyclus nou weer een stuk langer is. Zit nu rond dag 50 ofzo. Terwijl de afgelopen tijd mijn cyclus zo netjes rond dag 37 zat. Maar goed, als het nog langer duurt dan bel ik de fertiliteit gewoon op. Zou het anders ook niet weten. Wel had ik anderhalve week een paar dagen achter elkaar 1 veegje bloed. Niet echt ongi te noemen. Dit had ik eergisteren en gisteren ook weer. Normaal gesproken is dat een voorbode dat de ongi er aan komt, maar nog niets te bekennen. Ook weer zo raar. Pff, wat zit een lichaam toch raar in elkaar af en toe.
Bernadet

Posting Freak

21-09-2011 18:20
@ Zwolle jeetje heb jij weer ineens een veel langere cyclus anders moet je ze gewoon bellen hoor
misschien krijg je dan wel wat op je menstruatie optewekken dat wachten is toch ook niks.

@ spontanious ja bijwerkingen zijn natuurlijk bij iedereen anders ik zelf had wel last van een korter lontje zeg maar :-)
maar ja dat kan natuurlijk ook komen doordat er gewoon teveel mee bezig bent. Verder weet ik het eigenlijk niet meer.
Spontanious1983

Member

23-09-2011 21:45
@Bernadet: Ben benieuwd of ik ook last van bijwerkingen krijg.
Heb nl. deze morgen weer een FM gehad. Nu had (dezelfde gyn. als maandag) iets meer tijd en gaf ze me uitleg erbij. Als een follikel groter dan 13 mm is dan is er een kans dat dit een eitje wordt. Mijn follikels zijn allemaal onder de 10 mm dus nog niets te bekennen. Het slijmvlies was even dun als maandag dus ook daar geen verbetering. Ze heeft me een folder meegegeven over clomid. Heb a.s. woensdag weer een afspraak met mijn eigen gyn. en zij zal dan met mij nog even over de metingen hebben. Vanavond belde mn schoonzus. Ze is 10 weken zwanger van de 2e. Ben echt blij voor haar!
Bernadet

Posting Freak

25-09-2011 11:05
@ Spontanious ja je follikels zij inderdaad aan de kleine kant de mijne werden met clomid zelfs 18 tot 21mm.
Nou hopelijk gaat bij jou de clomid straks ook goed werken ik ben begonnen met 50mg maar dat was bij mij iets teveel van het goede
ik had toen 3en zelfs misschien 4 groot genoege follikels dus die maand moest ik stoppen de kans op eventueel een 3-ling was veel te groot.
Ben toen verder gegaan met clomid 25mg en dat ging goed. Hou er wel rekening mee dat je meer kans hebt op een tweeling misschien staat dit ook
wel in je folder maar dan weet je wat je iniedergeval kunt verwachten.

Hier weer een heel druk weekje achter de rug gelukkig gaan nu de gewone weken weer beginnen geen collega's
meer met vakantie dus hoef niet meer extra te werken.
Donderdag ga ik samen met me vader het kamertje behangen hoeven maar 2 muren te doen.
Ze belde van de week ook om de babykamer te bezorgen over 2 weken al me vriend kreeg al bijna een hart verzakking
want het zou pas 2 weken later komen eigenlijk :-) maar ik vindt het niet erg we hoeven alleen die 2 muurtje verder hoeven
we niks te doen.
Ik ben afgelopen week met dekentjes wezen kopen voor het bedje kon geen leuke lakentjes vinden helaas de dekens zijn van koeka
waren wel belachelijk duur maar we hebben geld van me schoonmoeder gehad voor het bedje en aankleding dus dat is leuk.
Vandaag ga ik met me ouders naar kidsfactory echt een hele leuke winkel wel duur maar je kan er een hoop leuke ideeen opdoen krijg van me
ouders een schommelstoel en die gaan we uitzoeken ze hebben daar ook van alles van koeka dus hopelijk hebben ze daar wel leuke lakentjes.
Lovy

Posting Freak

26-09-2011 18:20
Bernadet nog leuke lakentjes kunnen vinden?

@ Hier vanmiddag de tweede echo gehad. Alles zag er goed uit en het hartje klopte!! Kindje was nu 1,49 cm. groot en volgens het ziekenhuis ben ik zelfs twee dagen verder, namelijk 7 weken en 5 dagen. Ik laat mijn ticker nog maar even staan tot de termijnecho.
Heel bijzonder om al echt een hoofdje te zien en het hartje zo te zien kloppen.
Toch vond ik het erg spannend. Toen ik vorige keer een echo had gevraagd met 9 weken bleek het kindje toen bij 7,5 week te zijn overleden. Maar nu hebben we dan een levend kindje van 7 weken en 5 dagen gezien :-D
We krijgen nu over 2 weken (op 10 oktober) de termijnecho en dan een combi-spreekuur, waarbij ik behalve de echo ook een gesprek met een verpleegkundige en daarna met de gyn heb.

x Lovy
Zwolle1987

Senior Member

26-09-2011 19:53
@Lovy: Wat fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien en dat alles goed was met ukkepuk. Geniet er van meid, je hebt het verdient
Bernadet

Posting Freak

26-09-2011 20:46
@ Lovy nu dan echt GEFELICITEERD!!!!!!!!!! helemaal super dat je je kleintje hebt kunnen zien
en met een mooi kloppend hartje ben zo blij voor je.
Wel nog even een hele spannende tijd tot 10 okt denk ik maar dat gaat vast helemaal goedkomen.
Ja ik heb nog leuke lakentjes gekocht en nog veel meer nu stop ik echt even met kopen tot het kamertje bezorgdt
is en netjes staat.

@ Zwolle hoe is het met jou meid is je ongi al gekomen of heb je de gyn nog gebeld
Zwolle1987

Senior Member

27-09-2011 17:12
@Bernadet: Nog steeds niet echt ongi geworden. Hang er nog steeds tegen aan, af en toe een klein bloedinkje, maar niet echt ongi te noemen. Ik wacht het nog eventjes tot vrijdag af en dan ga ik bellen. Moeten ze me maar iets voorschrijven wat de ongi opwekt, hier wordt ik ook niet goed van!!
Bernadet

Posting Freak

27-09-2011 19:14
@ zwolle echt bellen hoor dan vinden ze je misschien maar irritant ofzo dan gaan ze misschien wel
eindelijk wat doen om gek van te worden. Ik vindt wel dat je veel geduld hebt hoor ik was allang gillend gek geworden.
Zwolle1987

Senior Member

27-09-2011 19:47
Ja ik zal echt gaan bellen, mijn geduld raakt zo langzamerhand ook wel op hoor!!
Bernadet

Posting Freak

27-09-2011 20:49
Helemaal goed meissie ik ben benieuwd wat ze zeggen.
poelepetoet

Posting Freak

28-09-2011 10:46
hey meiden,

mijn verlof is ingegaan dus ben weer terug om met jullie mee te lezen.
wilde nu ff terug lezen, maar krijg erge last van mn buik dus doe ik aankomende dagen.

Lovy.. jou had ik al gefeliciteerd, maar wat geweldig dat alles nu zeker goed gaat!!! JOEHOE!

Dikke knuf voor jullie!!
Zwolle1987

Senior Member

28-09-2011 12:03
@Poelepetoet: Jeetje dat is ook snel gegaan, gewoon al verlof. Ben je al aan het aftellen? Vervelend dat je last van je buik hebt. Voel je verder wel goed?
Lovy

Posting Freak

28-09-2011 19:44
Poele lekker genieten van je verlof!

Zwolle, gewoon bellen hoor! Snap dat je geduld op is. Is er een reden dat er op je eigen ongi gewacht wordt voor verder kunt?

@ hier had ik me maandag aangemeld voor moeders voor moeders en vanavond is ze al langs geweest. Heb me weer gelijk druk gemaakt dat het streepje wel heel snel verscheen, maar ietsje lichter is als de controlestreep... pfff
Maar vanaf vandaag dus plassen in een potje Wink

x Lovy
poelepetoet

Posting Freak

28-09-2011 21:50
@ lovy
heb ik ook gedaan! en vond het helemaal niet erg!
Maar je weet waar je het voor doet he!
Hoe voel je je?

@ zwolle
bij jou wil het niet echt vlotten he? bah zeg.. hoe voel je je verder?
ja bij mij schiet het nu op, maar tel eigenlijk nog steeds niet af.. gek he?
Zit nog zo met mn hoofd in het werk.

de kleine trapt veel op zenuwen in mn rug en lies wat dan doorstraalt naar mn benen, doet ie sinds 2 dagen en is behoorlijk pijnlijk.
maar ach... ik wil nog steeds dat ik de kleine voldraag en wil niet dat ie eerder komt, dus houd het nog wel ff uit ;-)
heb niks te klagen hoor!

xxx
Bernadet

Posting Freak

29-09-2011 16:47
@ Lovy maak je niet te druk he meis het is je van boven gegund.
Goed dat je mee doet met MVM heb ik ook gedaan vond het zelf een kleine moeite.

@ Poel die kleine komt wanneer die er zelf klaar voor is misschien is dat morgen wel maar zo erg is dat
toch niet ken zelf ook een paar mensen waarbij die kleine 3 weken te vroeg kwam en die kleintje deden
het perfect.

Hier het resultaat van een dagje werken ben er zelf echt super blij mee vindt het echt zo schattig geworden.
Als ze nu maar maandag met de echo niet zeggen dat het toch een jongen blijkt te zijn :-)

[ATTACH=CONFIG]5568[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5569[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5570[/ATTACH]
poelepetoet

Posting Freak

29-09-2011 18:47
@ Bernadet
oh kindje mag zelf weten wanneer ie komt hoor, dat bedoel ik ook niet.
Maar heb tot 36 weken gewerkt fulltime, en als ie nu al zou besluiten om te komen, ben ik er zelf eigenlijk nog niet klaar voor.
Ik heb nog geen rust gehad en met mn hoofd zit ik nog heel erg bij mijn werk. Vandaar dat ik het liefst zou willen voldragen (wat mij voor de kleine ook wel het beste lijkt, kan ie nog lekker groeien) al piep ik misschien over een week wel anders ;-)
Vind jouw kamertje super!!! keileuk dat behang!
En och, mocht het toch een jongen zijn... vind dat behang best kunnen. Zo roze is het nu ook weer niet en vind de figuurtjes ook voor een jongen wel grappig.
anders kleur je de roze vlakjes blauw ;-)

xxx
Bernadet

Posting Freak

29-09-2011 19:19
@ poel ja je moet nu wel je rust proberen te nemen inderdaad zo'n bevalling is niet niks inderdaad.
Ja ik zie me al staan met me penceel maar het is vast maandag nog steeds een meid
heb al zo'n zin in de echo ze gaan natuurlijk alles cotroleren dus ook wel erg spannend maar dat zit vast helemaal goed.
Dan zit ik gewoon al op de helft wat gaan de weken dan hard 10 keer sneller dan toen ik zwanger wou worden.
poelepetoet

Posting Freak

29-09-2011 21:52
oh meis, na die 20 weken gaat het ineens zo hard!
Zo sloom als dat het zwanger worden ging, en die eerste 12 weken... pfoe zo vlug vliegt de tijd nu!!
Ik heb nog niet eens in de gaten dat ik binnen een maand mama ben hoor! Begin net een beetje aan het idee te wennen!
Maar goed dat wij vrouwen 9 maanden de tijd hebben! Korter zou het ook echt niet moeten duren!
Succes maandag!!

En wat betreft die onzekerheid over het geslacht. Wij hebben het nu 2x gezien en vandaag bij de liggingsecho konden we weer niks zien... ga ik toch wel weer twijfelen, wat als...... maar is onzin natuurlijk.
Bedoel als ze het echt gezien hebben, ga ik ervan uit dat die mensen kundig genoeg zijn toch??

xxx
Zwolle1987

Senior Member

30-09-2011 20:38
EINDELIJK ongesteld geworden, pff, na dik 60 dagen. Direct naar de fertiliteit gebeld en ik moet zaterdag 8 oktober komen voor een echo. Heel benieuwd wat ze daar op gaan zien.
poelepetoet

Posting Freak

01-10-2011 12:01
@ Zwolle
Eindelijk weer een beetje schot in de zaak zeg! Poeh... ik ken het gevoel van dat lange wachten helaas maar al te goed.
En nu vliegt de tijd nu ik zwanger ben, is zooo oneerlijk!
Wens je alvast heel veel succes voor aankomende zaterdag meid!
Duim voor je!
Lovy

Posting Freak

01-10-2011 20:01
He wat fijn zwolle! Kun je weer verder voor het moment. Al dat wachten is ook niets (en ook ik kan het weten helaas)...
Succes hoor volgende week! Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

x Lovy
poelepetoet

Posting Freak

01-10-2011 20:58
Lovy.. hoe gaat het met jou en je kleine hummel?
Voel je je goed?

xxx
Bernadet

Posting Freak

02-10-2011 08:50
@ Poel ze zullen het vast wel goed gehad hebben vorige keer mijn gevoel zegt ook heel sterk een meid.
Ja de weken vliegen zeker snel voorbij er zijn ook elke keer weer leuke dingen om naar toe te leven.
Maandag bijv. de echo en 14 okt worden het kamertje en alle ander dingen al bezorgd.
Kan ik lekker gaan inrichten en me creatieve uitspatting in uitvoering brengen.
Ik vind de tijd nu ook veel te vlug gaan vindt het zwanger zijn alleen al super leuk alleen de misselijkheid en het spugen
zou nu wel een keer mogen stoppen maar ja. Zie wel een beetje op tegen de maand december op me werk dan wordt er altijd veel
overgewerkt en we lopen ons normaal gesproken al rot maarja wat niet gaat gaat niet het de kleine gaat voor alles.

@ Zwolle jippie eindelijk ongi helemaal goed meid hopelijk gaan ze nu echt iets voor je doen.
Nog een weekje wachten en dan weet je hopelijk meer.

@ Lovy hoe is het met jou begin je al een beetje aan het idee te wennen dat je weer zwanger bent.
Kan me goed voorstellen dat je nog een beetje onzeker bent.
Bernadet

Posting Freak

03-10-2011 18:33
Vandaag 20 weken echo gehad en alles gaat helemaal goed met onze kleine meid
geen rare dingen te zien gelukkig dus we zijn helemaal blij.
We hebben een heleboel mooie foto's mee gekregen.
Lovy

Posting Freak

03-10-2011 19:34
Bernadet wat fijn dat alles goed was met jullie meisje! Smile Hoef je gelukkig ook niet je behang over te schilderen Wink
Het schiet al op meis, op de helft alweer...

@ hier gaat redelijk, alleen erg moe (en pijnlijke borsten, rare eetgewoontes enz). Volgende week maandag hebben we al de termijnecho. Op de een of andere manier kan ik niet meer geloven dat ik zwanger ben, soms met vlagen komt het wel even, maar toch. Verder ben ik nog wel bang dat het weer mis gaat, maar ergens voelt het wel beter als de eerste keer. Blijft alleen wel een raar idee dat ik anders nu bijna 38 weken zwanger was geweest... Maar ja... het is niet anders.

(Volgens het ziekenhuis vorige week ben ik overigens 2 dagen verder dan mijn banner. Ik laat het maar even zo tot na de termijnecho...)

x Lovy
Zwolle1987

Senior Member

04-10-2011 06:12
@Bernadet: Wat fijn dat de echo goed was. Geniet ervan meid.
@Lovy: Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Als je straks een goede echo hebt gehad kan je hopelijk meer genieten.
poelepetoet

Posting Freak

04-10-2011 10:16
@ Bernadet
Wat fijn dat alles goed was met de kleine meid!
Nu lekker aan de slag met de rest van de voorbereidingen!

@ Lovy
Ik ben bang geweest tot aan de 16 weken zo'n beetje, en vervolgens natuurlijk weer voor de 20 weken echo.
Moet zeggen dat ik nu weer de kriebels krijg.. wat als het kindje niet gezond is, of de bevalling niet voorspoedig verloopt?
Dus kan me je onzekerheid heel goed voorstellen! Zeker na wat je al meegemaakt hebt!
Blijf vertrouwen hebben! Er worden nog steeds verreweg meer gezonde baby's geboren dan ongezonde, daar houd ik me ook maar aan vast.
Ik hoop voor jou dat uk zich enorm goed vasthoudt en dat de 13 weken zo voorbij zijn, dan is er ook een klein beetje onzekerheid weg!

@ Zwolle
Nog 4 daagjes meis, spannend!
Hoop dat er bij jou ook iets heel goeds uit mag komen!!

xxx
poelepetoet

Posting Freak

04-10-2011 10:21
Vroeg me trouwens af hoe het met Meissie en Femke gaat.
Zou Meissie al bevallen zijn? Ze is nu over de 39 weken, dus het hoeft niet, maar het is wel mogelijk!
Heeft iemand nog iets van ze gehoord?
Spannend!!
femke

Senior Member

05-10-2011 09:16
hey meiden!

jullie hebben even niets van me gehoord, wilde steeds even reageren maar dat vergat ik het weer, kwam er wat tussen enz.. natuurlijk geen excuus maar we hebben het echt erg druk de laatste tijd. Veel werken, sociale dingen en we zitten in een verbouwing dus tjah de momentje dat ik dan lekker thuis ben, wil ik alleen nog maar op de bank zitten hihi...

@poel thx voor je pb'tje :-) heeft me even weer waker geschud want ik wil jullie natuurlijk niet in de steek laten. Wat fijn dat je nu echt lekker verlof hebt! nog maar 3 weekjes meid! zoooo spannend! Ik kan me voorstellen dat het nu wel zwaar en vermoeidend wordt, de laatste loodjes he.. maar wat fijn dat je nu al zover bent en dat het allemaal zo goed is gegaan tot nu toe! Daar sta ik nog wel regelmatig bij stil, wij weten dat het niet allemaal zo vanzelfsprekend is. Nu gaat het allemaal beginnen voor jullie.. nog maar even met z'n tweetjes. Alles helemaal klaar voor de kleine? Neem lekker je tijd meid, relaxen, lezen, leuke dingen doen zolang het nog kan/ lukt. Al voorweeen gehad? veel harde buiken? ik vind t zo spannend voor je! ons wel op de hoogte houden he..

@bernadet.. meid wat ga je nu ook hard! En de 20 weken echo gehad... wat fijn dat alles goed was, dat is een hele opluchting he! Nu kan je echt lekker genieten! Al druk met het kamertje bezig las ik, leuk hoor. Wat heb je leuk behang uitgekozen! Kan je het allemaal nog goed volhouden? geen last van kwaaltjes? denk goed aan jezelf he! heerlijk he dat je die kleine voelt bewegen!

@zwolle.. fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden.. wat een gedoe zeg elke keer wachten.. het wordt nu ook echt eens tijd voor jou! Je wacht al zo lang maar nu kan je eindelijk weer een stapje verder. Ik hoop dat je zaterdag eindelijk meer duidelijkheid krijgt.. geduld geduld.. zucht.. komt goed meid!

@lovy.. meid wat goed dat je een goede echo hebt gehad en dat het nog steeds goed gaat met je kleintje! Ik ga zo hard voor je duimen dat je kleintje zich goed vasthoudt! Ik snap je onzekerheid meid, dat zal ook nog wel even blijven maar heb vertrouwen en blijf positief voor je ukkie! dit kleintje is vast heel sterk! Je hebt al snel weer de termijnecho dus dan weer een beetje meer zekerheid! En als je echt nog heel onzeker blijft, kan je altijd nog eens een pretecho tussendoor doen (betaal jezlef bij particulier) dan kun je nog eens het hartje zien kloppen en je kleintje zien mocht dat je nog wat extra geruststellen maar dat is natuurlijk aan jou. Ben in ieder geval superblij voor je!

Hier gaat alles goed meiden.. het is wel een erg drukke tijd nu, zoals ik al zei midden in een verbouwing, veel werken, veel sociale verplichtingen en de babykamer is nog alng niet klaar hihi. Maar nog twee weekjes en dan komt mijn vader behangen en de dag erna komt de kamer dus dan ook iets meer tijd om er lekker mee bezig te zijn. Ik ben dan 29 weken. Verder mag ik absoluut niet klagen, met mij en de kleine gaat het erg goed (tot hoever je het kan weten). Ik krijg nu echt een band met de kleine doordat het nu ook echt op je reageert met bewegingen, echt super leuk. Samen genieten we er erg van maar ook nog wel van de tijd met elkaar. Die momenten krijg je natuurlijk niet snel weer dat alle nog zo lekker spontaan kan.
Gisteren een bijeekomst over bevallen gehad vanuit kraamzorg, dan komt het ineens wel dichtbij hoor hihi al moet ik nog 13 weken. wel veel aan gehad.
Zaterdag hebben wij een 3d pretecho, ik ben erg benieuwd en kijk er naar uit! Even de kleine weer zien... toch wel heel fijn.

Nou meiden.. ik wens jullie een fijne dag en zal weer wat meer hier aanwezig zijn!

liefs
poelepetoet

Posting Freak

05-10-2011 11:56
Hey Fem!
Reageer straks even op je, want er komt zo een vriendin en ik zit nog in mn pyjama. (ik sliep pas om 5u vanochtend...)
Leuk dat je er weer bent! Enne... best logisch dat je het zo druk hebt hoor!
Ik ben ook een hele tijd van het forum weggeweest, maar nu weer terug omdat ik verlof heb! ;-)

Kom straks bijkletsen!

xxx
Bernadet

Posting Freak

05-10-2011 18:32
@ Femke mooi dat alles goed met je gaat. Ja dat is wel fijn als je straks lekker in het kamertje kan gaan rommelen.
Leuk hoor bijna 3d echo ga ik ook laten doen toch fijn om je kleintje weer even te zien.
Zo dus jij bent helemaal op de hoogte over het bevallen wil je thuis of in het ziekenhuis gaan bevallen.
Ja ik ben nog steeds veel misselijk en aan het overgeven sinds een paar dagen ook een beetje last van me banden en
kom bijna me bed niet uit maar verder gaat alles helemaal super lekker aan het genieten.

@ Poel dat is niet zo'n lang nachtje dus. Had je ergens last van dat je niet kon slapen?
femke

Senior Member

07-10-2011 08:10
@ poel... wat balen meid dat je pas zo laat sliep.. kwam dat door de kleine? vind het zo spannend voor je!! :-) Heb je vannacht wel goed geslapen? Heb je trouwens al iets onder je matras liggen voor als je vliezen breken? en zat dat bij het kraampakket in of heb je daar zelf iets voor gekocht? hihi jij bent nu de ervaringsdeskundige..
Hoe voel je je verder? is de kleine erg druk? en hoe voel t nu je kleintje zo wieing ruimte heeft? meer aan het slapen?

@bernadet.. wat vervelend meid dat je maar niet van die misselijkheid af komt! :-( Heb jij weer die pech dat je t misschien je hele zwangerschap houdt. Kan je je eten de rest van de dag nog wel binnen houden? ben je alleen op bepaalde momenten misselijk of komt t e gaat t? Nou ik hoop dat t toch nog snel weggaat. Zit je nu in de ziektewet?
Jah ben erg benieuwd naar de 3 d echo al ben ik wel bang dat het een btje tegen gaat vallen en het is ook best prijzig maar ik vind het zo fijn om de kleine nog even te zien. Leuk dat je ook de echo laat doen. Heb je m al gepland? Het mooiste is rond 28 weken geloof ik he..
Ik ga in het ziekenhuis bevallen, ik woon 25 minuten van het ziekenhuis af, dat vind ik te ver voor als er eenmaal iets gebeurt en het geeft me een veilig gevoel en ook geen gesmeer thuis hihi en geen bezoek dat toch maar even thuis langs komt omdat je aan het bevallen bent hihi..

fijn daggie meiden!
poelepetoet

Posting Freak

07-10-2011 11:14
@ Femke
Ja ik heb al een matrasje onder het hoeslaken liggen. Sinds gister pas hoor ;-)
Da's zo'n matrasje wat ademend is, maar waterdicht. Eigenlijk bedoeld voor bedplassers (kinderen dan he? ;-))
Heb ik gekocht bij de thuiszorgwinkel.
Verder gaat alles wel goed. Slapen gaat de ene nacht goed en de andere wat minder. Heeft te maken met lichamelijke ongemakken, maar ook zeker met de emotionele. Pieker soms en heb bizarre dromen ;-)
Kindje ligt met hoofd naar beneden en is flink in aan het dalen. Maar bewegen doet ie er niet minder om. Voel de kleine al sinds 18 weken, en tis er alleen maar drukker op geworden. Natuurlijk wordt ie steeds sterker, dus de schoppen worden ook harder.
Wel fijn dat ik veel en vaak voel, weet ik in ieder geval dat het goed is. Wel voelt mijn hele buik de hele dag door beurs. Alsof er iemand tegen blauwe plekken loopt te duwen, je kent dat gevoel wel :-D
Hoe voel jij je? Gaat alles lekker?

@ Bernadet
Wat vervelend zeg die misselijkheid. Heb je dat de hele dag door of op bepaalde momenten? Bij mij komt het sinds 3 dagen nu weer terug in de avond en ochtend, maar denk dat dat met indalen te maken heeft. Fijn dat je wel van je zwangerschap kan genieten verder. Gaat het werken wel gewoon nog?

@ Zwolle
Hoe gaat het met jou meis? Houd je het nog een beetje vol?

Vandaag bij de vk geweest en we krijgen een bovemgemiddeld kind. Ook niet verrassend, want dat roep ik al vanaf het begin dat wij een groot kind krijgen.
Daarbij waren ik en mijn vriend bij de geboorte ook lange slungels. (nu niet meer hoor, ben niet zo groot ;-))
Heb alleen enorme koppijn gekregen en heb de hele tijd flitsen voor mijn ogen, dus ga zo weer even op de bank zitten.
Weet niet waar dat ineens vandaan komt.... ?

xxx
Bernadet

Posting Freak

07-10-2011 21:12
@ Femke de misselijkheid verschild heel erg soms ben ik de hele dag misselijk zonder te spugen de andere dag hang ik
al boven de wc voordat ik zelfs ontbeten heb en is het daarna over en de andere keer hang ik 3a4 keer per dag boven de wc
en soms heb ik ook 1of 2 of als ik heel veel mazzel heb 3 dagen nergens last van. Ja ik ben nog steeds aan het werk gewoon is wel pittig hoor
vooral zoals vandaag werk ik van 9 tot 9 heb 1,5 uur pauze op de hele dag en de rest sta ik op mijn beentjes.
Had van de week me medicijnen ingenomen die door de huisarts waren voorgeschreven maar daar kan je heel moe van worden nou dat werd ik dus ook
dus daar ben ik maar weer mee gestopt ben de hele week al gesloopt.
Ja belachelijk duur he zo'n 3d echo maar wel leuk ik ga volgende week alvast een afspraak maken voor zo rond de 26, 27 weken.
Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen hoef al die troep ook niet thuis.

@ Poel ik heb een heel verhaal of me misselijkheid bij femke getikt.
Oh jee dat bovengemiddelde kind moet er ook nog uit he :-) hoop dat je niet teveel hele kleine maatje hebt
past die kleine het straks niet eens.

@ Zwolle succes morgen zal aan je denken.
Zwolle1987

Senior Member

09-10-2011 00:45
Heej meiden, hier eventjes een kort berichtje van mij. Ik heb vandaag een echo gehad ivm een cyclusanalyse. Hier was verder nog niet zoveel op te zien. Woensdag moet ik terug komen. Echo was niet echt fijn omdat ik nog ongi ben, bah. Hopelijk wordt dit niet weer zo'n lange cyclus want dat betekent ook veel echo's. Best wel lastig te plannen met mijn onregelmatige diensten. Maar goed, het is voor een goed doel.

Weltrusten allemaal
poelepetoet

Posting Freak

09-10-2011 10:09
Vervelend Zwolle..
En die echo's zijn dan idd niet prettig, omdat alles dan toch al veel gevoeliger is.
Hopelijk is je cyclus niet zo lang dit keer en kunnen ze vrij snel iets op de echo's zien.
Krijg je nog geen medicijnen?
xxx
Bernadet

Posting Freak

09-10-2011 10:18
@ Zwolle hopelijk niet zo'n lange cyclus deze keer dus hopelijk kunnen ze snel wat voor je betekenen.
Ja en al die onderzoeken combineren met je werk is inderdaad erg lastig weten ze op je werk
dat je bezig bent met zwanger worden?
Zwolle1987

Senior Member

09-10-2011 10:49
@Poel: Nee ik krijg nog geen medicijnen. Als mijn cyclus langer is dan 35 dagen en ik nog geen eisprong heb gehad dan krijg ik medicijnen. De man die de echo deed had wel een logische verklaring voor mijn rare cyclussen namelijk dat mijn eitjes onderling aan het uitvechten zijn wie de baas is. De ene keer komt hier vrij snel een "winnaar" uit en wordt ik dus redelijk op tijd ongesteld, de andere keer komen ze er niet uit en dan krijg ik dus van die rare lange cyclussen. Ik vond het wel logisch klinken haha.
@Bernadet: Op mijn werk weten ze wel dat ik er mee bezig ben en in het zh loop. Gelukkig zijn ze in het zh ook wel flixibel. Eigenlijk moest ik donderdag komen maar dat ging echt niet lukken met mijn werk. Een dagje eerder komen was gelukkig geen probleem.

Gelukkig is mijn ongi bijna voorbij, maar zit alweer op dag 11. Niet echt fijn om zo lang ongi te zijn, bah.
poelepetoet

Posting Freak

09-10-2011 11:03
Kan ik me iets bij voorstellen Zwolle!
Ben je vaker zo lang ongi? Kan me herinneren dat dat bij mij ook heel wisselend was, maar nooit minder dan 7 dagen..
Fijn dat het ziekenhuis ook een beetje meewerkt aan jouw werktijden, erg lief van ze.
Grappig hoe hij het heeft uitgelegd.
Heb je toch een beetje het gevoel dat er 'mannetjes' zijn in je lichaam die ook allemaal actief bezig zijn! ;-)
Nu maar hopen dat je snel van die ongi af bent en weer verder kunt!
xx
Zwolle1987

Senior Member

09-10-2011 12:44
Voor Januari waren mijn cyclussen nooit korter dan 60 dagen totdat ik 16 kilo afviel, toen heeft hij een hele tijd rond de 40 dagen gezeten. Hopelijk is vandaag mijn laatste dag ongi. Ben er wel weer klaar mee.
poelepetoet

Posting Freak

09-10-2011 22:37
Mijn cycli waren idd ook nooit minder dan 60 dagen, behalve de laatste en daarna ben ik zwanger geraakt met de clomid.
Kan me helemaal voorstellen dat je het nu wel beu bent.. er zijn leukere dingen idd.
Succes meid!!
femke

Senior Member

10-10-2011 08:48
@poel.. ohw mooi dat ik dat nu weet van dat martasje, zal ik tegen die tijd ook eens bestellen daar, geen zin om mn matras weg te moeten gooien hihi..
Hoe heb je de laatste dagen geslapen? al iets rustiger? of nog steeds wisselvallig? dat van die rara dromen herken ik inderdaad, en om de haverklap wakker. Kan je sochtends wel wat langer doorslapen? of ben je dan ook al vroeg wakker?
Jah idd fijn dat je de kleine nog veel voelt, al zal t je af en toe ook wel pijn opleveren. Hoe gaat het met je bekken en het lopen, lukt dat nog een beetje? en vermaak je je nog een beetje de laatste dagen ;-) hihi.. meis over ruim twee weken zit je al aan je uitgerekende datum!! dan ben je mama! :-) misschien al wel eerder... zoooo spannend!
en een bovengemiddeld kind! het moet er ook nog uit he ;-) waar wordt t op geschat?
nou meid ik hoop dat je je vandaag goed voelt! Ik hou je in de gaten!!!

@Bernadet.. wat balen van die misselijkheid zeg en dan ook nog gewoon aan t werk met zulke lange dagen! je moet wel goed aan jezelf denken he... Als zwangere heb je ook recht op vaker pauze he!! en misschien moet je die lange dagen maar eens gaan afbouwen! leuk dat je ook zo'n 3d echo gaat doen, wij vonden het super!
hoe voel je je nu?

@zwolle.. wat vervelend meid dat ze die echo's gingen maken tijdens je menstruatie... was daar een speciale reden voor? Bij mij deden ze het vanaf de 10 de cyclusdag. Maar wel fijn dat je nu eindelijk geholpen wordt, nu kan je eindelijk verder. Je zal zien dat je eitjes gewoon een flinke schop onder de kont nodig hebben! dus een beetje clomid. Misschien nog een HSG ( ik was meteen zwanger na HSG en clomid tweede ronde) dus ik heb echt hoop voor je! :-) Nu zal je zien dat het op gaat schieten! Ik vind dat je er belachelijk lang op hebt moeten wachten! Het is wel vervelend dat je eerst deze ronde nog af moet wachten zonder clomid maarjah dat hoort er nu even bij om alles duidelijk te krijgen maar meid, ik heb nu het gevoel dat het bij jou ook echt goed gaat komen! ik duim voor je meid!

hier gaat t goed! Vrijdag even wat minder, mijn schouder weer half uit de kom, schoot er zo uit! grr was de eerste keer na mn ski ongeluk afgelopen winter. Gelukkig kon ik m zelf vrij snel terug zetten (had gehoord dat dit kon) want had geen zin om midden in de supermarkt poeha te maken grrr.. Van t weekeind wel behoorlijk last van gehad maar nu gaat t weer beter. Even advies van de huisarts afwachten..
zaterdag hebben we de 3d echo gehad en we hebben een prachtig beel van ons mannetje gekregen, geweldig om hem weer even te zien! Een uur lang! mooie plaatjes en een dvd mee naar huis gekregen.
Hij is nu erg beweeglijk de laatste dagen en de bewegingen voelen nu ook anders aan, geen kleine schopjes mee maar hele stukken die je docht onder je huid voelt bewegen. Ook als ik zelf contact met m zoek, heerlijk zo. Nu krijg ik echt een band met mn kindje! geweldig!

ik wens jullie een fijn dagje meiden!

liefs
poelepetoet

Posting Freak

10-10-2011 09:28
@ Femke
Geniet maar van alle bewegingen van je kleintje!
Kan me herinneren dat ik dat zo rond week 27/28 ook het meest en het fijnst had.
Nu trappelt de mijne nog net zo hard (nee... harder..) en nu begint het minder prettig te worden. Mijn placenta ligt ook achter, dus heb een behoorlijk beurse buik nu.

Heb vannacht een zwaar beroerde nacht gehad. Heb gister erg veel trappen gehad op mijn rugzenuwen en in bed werd dit alleen maar erger.
Mijn benen, rug en kont vielen ook steeds "uit" en deden erg heftig zeer.
Ook de steken onder waren niet te houden. De tranen schoten steeds in mijn ogen.
Vervolgens een paniekaanval gehad, want als dit ook maar een mini-beetje leek op weeën, dan weet ik niet of ik dat trek.
Voel me nu een enorm watje.
Heel mn lijf voelt nu ook beurs. De kleine heeft vannacht aan een stuk door getrappeld. Deed zelfs pijn bij mijn vriend die zijn hand op mijn buik hield, kun je nagaan..
Maar ik moet niet zeuren... grote meid blijven! :-D
Er zijn ergere dingen natuurlijk... en kleintje is in ieder geval helemaal in orde, want die heeft nergens last van!

xxx
Lovy

Posting Freak

10-10-2011 20:53
Poelepetoet, ja wel, maar helemaal beurs te zijn door die kleine is ook niet niks en dan ook nog op je rugzenuwen... Voor jou te hopen dat-ie niet nog 4 weken blijft zitten, hoor Smile
Weten jullie trouwens wat het wordt?

Femke beterschap met je schouder en geniet lekker van je kleine man!

@ hier vandaag de termijnecho gehad en de combiafspraak bij de verpleegkundige en gyn. Alles was goed met die kleine, hartje klopte goed en hij bewoog lekker rond! :-D Zo mooi... Ik heb mijn ticker aangepast, ik ben namelijk 1 dag teruggezet en ben nu uitgerekend op 10 mei 2012, vandaag dus 9 wkn + 4. Die kleine was vandaag 2,77 cm.
Verder intake bij de verpleegkundige gehad en bij de gyn. Ik blijf in het ziekenhuis onder behandeling bij de gyn op eigen verzoek. Ik ken daar natuurlijk al zo langzamerhand iedereen vanwege het fertiliteitstraject en ik wil toch in het ziekenhuis bevallen, dus leek me het meest prettig.
Ook de gyn (een man!) was heel lief. Ik wilde niet te lang wachten voor ik weer een echo kreeg (ben nog erg onzeker over de miskraam de vorige keer) en nu mag ik over 3 weken alweer komen! Confusedmile:

Deze zwangerschap heeft alleen best een heel regiment bijzondere datums. Mijn schoonouders hebben beide ernstig ziek in het ziekenhuis gelegen van de zomer en op 8 augustus is mijn schoonvader overleden (mijn schoonmoeder is weer beter). Wij zouden ons traject met Clomid weer op gaan starten toen mijn schoonvader terminaal verklaard werd, maar toen we werkelijk zouden moeten beginnen, ging het even wat beter met hem en is hij zelfs nog naar huis gegaan wat niemand verwacht had. Toen ik de laatste Clomid had geslikt, is hij een dag later alsnog overleden. Wij hebben verder niet meer aan de Clomid gedacht, tot ik de week na de begrafenis erachter kwam dat de Clomid gewerkt had. Toch maar geprobeerd (en de gedachten waren echter elders), maar toch.
Op 31 augustus testte ik dus positief en sloten we met dit nieuws de maand augustus af. Heel bijzonder...
En nu komt het: de eerste termijn is afgelopen rond de verjaardag van mijn schoonvader, sterker nog de volgende echo is toevallig op zijn verjaardag.
Met de 20-weken echo willen we weten wat het is en die echo is 21 dec. Met kerst weten we dus het geslacht.
De tweede termijn (bij 26 weken is het kindje meer levensvatbaar buiten de baarmoeder) eindigt rond mijn eigen verjaardag in februari.
En ik ben uitgerekend in dezelfde maand als de verjaardag van mijn schoonmoeder, hun trouwdag, moederdag en de 40e verjaardag van mijn man :-D
Ik word er bijna bijgelovig van :wink:

x Lovy
poelepetoet

Posting Freak

10-10-2011 21:17
@ Lovy
Dan heeft het zo helemaal moeten zijn!!
Wat fijn dat alles goed is nu en dat je onder behandeling blijft van een gyn die jou heel serieus neemt!
Fijn om te horen! Zelf zul je nu ook wel lekkerder in je vel zitten!

Wij weten wel wat het wordt, maar ik kan dat niet op het forum zetten omdat hier bekenden van mij rondzwerven ;-)
De 4 weken zal ik niet halen denk ik, maar hoop wel dat uk nog even blijft zitten.
Al heb ik het idee dat mijn voorspelling van 40+3 toch niet helemaal uit gaat komen....?

We zullen zien, kan alleen maar afwachten en volhouden.
Ben het nog niet zat hoor, dat komt pas na een paar van de afgelopen nachten denk ik ;-)

@ Zwolle
Overmorgen weer je echo! Spannend..

xxx
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (6): 1 2 3 4 5 6 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop