Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden klingelende eierstokken: hoe gaat je vriend/man ermee om? !

klingelende eierstokken: hoe gaat je vriend/man ermee om? !
mek

Unregistered

15-02-2008 13:22
hee lieve meiden,

ik ben benieuwd hoe jullie mannen om gaan met jullie gezamelijke kinderwens!
klingelen zijn ballen net zo als jouw eierstokken?? Big Grin

ik werd écht overvallen door het gevoel dat ik NU een beebie wil krijgen, en hij gelukkig ook. alleen, ik gedraag me wel een stuk eigenaardiger!
lichamelijk, maar ook gewoon geestelijk: veel erover lezen/praten/informatie opzoeken/boeken kopen/rondsluipen op de baby-afdeling van winkels.....

mijn vriend is een beetje bang dat ik te vroeg aan het pieken ben; hij wil zich wat meer beschermen want hee, je weet nooit zeker of je wel kinderen krijgen kunt/mag.

en dan kom ik thuis met een heel blij zwangerschapsjurkje...!!

:lol:

nou ja, ben benieuwd hoe dat met jullie gaat.
vertel!!

liefs,
mek.
marieke82

Unregistered

15-02-2008 17:07
Ik heb precies hetzelfde inderdaad.
Mijn zwangerschapskleding ligt al klaar, maar helaas na ruim een jaar proberen, mag ik ze nog steeds niet dragen.... (kon ik tegen een heeel zacht prijsje overnemen)

Mijn vriend is er iets nuchterder in. Die heeft zoiets van: eerst allemaal maar eens zien of het wel mag lukken.

Is niet altijd even makkelijk, vooral omdat het bij ons iets moelijker gaat.
mek

Unregistered

15-02-2008 18:02
hi marieke!

je kleding ligt al klaar, tja herkenbaar.... is gewoon een kwestie van je er heeeeeeeeel erg op verheugen en je er op willen voorbereiden he!
je vriend wat nuchterder? tja dat heb je met die mannen. maar ik denk ook dat wij er met ons lichaam meer bij voelen ofzo..
1 jaar bezig nu? hmmz, dan hoop ik echt dat je snel je kleding mag gaan dragen!
is je cyclus 'normaal', en volg je alle tips en trucs een beetje op?

ik wens je veel succes!

Smile
mek.
Frummel

Unregistered

15-02-2008 19:26
Wel herkenbaar. Zelf durf ik nog niets te kopen. Het had voordat we echt de wens hadden, al raak kunnen zijn en dat was het niet. Maar de vraag: "Zal het lukken?" speelt zeker meer bij mij dan bij hem. Maar ook iedere maand de vraag: "Zou het dit keer zo zijn?" Hij zal het onderwerp niet aankaarten. Als ik zeg dat ik me niet helemaal lekker voel (en zelf meteen denk: Joepie! Misschien is het zover), reageert hij met een uitgebreid verslag van collega's die thuis zitten met de griep. Heb ik last van mijn borsten, dan heb ik teveel gedaan, heb ik vreemde kriebels in mijn buik dan somt hij op wat we de afgelopen dagen hebben gegeten. Hij begrijpt de termen eisprong en ongesteld. Eisprong betekent een paar leuke avonden en ongesteld betekent wachten tot het over is. Dat dat ook betekent dat het weer minimaal een maand langer wachten is, lijkt hem niets te doen, terwijl ik zelf steeds teleurgestelder ben. Mijn NOD is 17 feb. Begin deze week zei ik wel voorzichtig dat ik hoopte dat het raak zou zijn. Ik had nog een CB test liggen. "Dan test je toch gewoon?", is zijn reactie. Hij heeft geen idee dat er voor de innesteling geen HCG wordt geproduceerd en dat testen dan onzinnig is.

Soms is het wel frustrerend, omdat ik zou willen dat hij iets meer mee-hoopt en zichzelf wat meer in zou lezen. Aan de andere kant heeft hij wel gelijk. De tekenen die wij allen kennen als: "mogelijk raak geschoten", zijn behoorlijk vaag en kunnen vanalles betekenen. Het feit dat hij er, als het zover is, even blij zal zijn als ik, is voor mij meestal dan ook voldoende.

Overigens denk ik ook: zonder internet, had ik zelf ook geen flauw idee gehad. De media maakt dat informatie erg gemakkelijk toegankelijk is. Juist doordat ik weet wat tekenen zouden kunnen zijn, ga ik me bij een kleine afwijking van mijn cyclus, meteen vanalles inbeelden. Misschien vindt hij wel dat ik er teveel mee bezig ben! Tongue
mek

Unregistered

18-02-2008 18:53
hee frummel!

herkenbaar herkenbaar.
hoewel jij al langer ervoor gaat (onze eerste ronde komt midden maart pas!), is mijn lief ook veel meer van ' we zien wel, helemaal leuk, maar eerst maar eens kijken OF het lukt en dan gaan we wel hysterisch worden'.
ergens had ik wel verwacht dat hij ook op internet info ging zoeken, maar hij zegt dat hij zich een beetje beschermt in het kader van 'als het niet lukt dan is de teleurstelling minder'.
ja, dat kan wel kloppen, maar: de voorpret is dan ook minder!
grappig wat je zegt over eisprong=mooie tijd en ongi=effe wachte, hiihhihihi mooie typering :lol:

inderdaad, het internet etc maakt ons ook een beetje 'gek' misschien; al die vragen en fora en lijstjes en verhalen: ik kan er niet genoeg van krijgen maar .. als je minder weet kan je je ook minder zorgen maken enz.

jij hebt je NOD gister gehad??

... en???? :?

liefs,
mek.
Frummel

Unregistered

18-02-2008 19:50
Hey Mek,

Tja...mannen Big Grin Inderdaad NOD al gehad en nog niets. Test vandaag was negatief. Weet dus nog steeds niks, maar verwacht dat het zal eindigen met een nieuwe ronde. Sta jij al op de lijst?

liefs,
Frummel
Lowiena

Unregistered

19-02-2008 13:23
Mijn man zorgt er wel voor dat ik nu nog geen koopjes vooraf doe. Heb ik op de negenmaandenbeurs gemerkt. Hij is bang van het idee, stel dat het niet lukt zitten we met al dat spul. We hebben ook niet echt veel ruimte en we willen ook (nog) niet aan onze omgeving laten merken dat we er mee bezig zijn. Mijn man bereidt zich er in iedere geval ook opvoor (boek lezen) en spullen op internet samen bekijken erg lollig. Hoewel hij minder dan ikzelf. Ben benieuwd hoe het in april zal gaan als we (hopelijk) onze eerst test gaan doen. En ook ik kijk tijdens het winkelen in baby en mama afdelingen/winkels. Tja waar het hart van vol is..............
syllie

Unregistered

19-02-2008 13:27
Hee Hallo
O wat herkenbaar deze verhalen. Ik ben er ook erg mee bezig. Heb nog geen zwangerschapsdingen gekocht, maar ben wel veel aan het lezen/ zoeken op internet en bij wijze van de hele babykamer al ingericht. We zijn nu op ronde 7 beland en zijn vorige maand begonnen met ovulatietest (persona) om alles wat beter in beeld te brengen. Maar baal iedere keer weer als er toch weer een ongesteldheid is. Wordt daar ook erg onzeker van. En mijn hubbie.. die denkt het komt echt wel hoor! Je moet er niet zo mee bezig zijn, het komt vanzelf.. hij begrijpt ook niet als ik verdrietig ben en teleurgesteld als ik de :evil: :evil: op bezoek krijg. Gelukkig is hij dus niet de enige....
liefs syllie
marieke82

Unregistered

19-02-2008 13:34
@Mek: Tja, mijn cyclus was verre van normaal (varieerde van 25 tot 85 dagen), maar ik heb nu medicijnen gekregen omdat ze (nadat ik eindelijk naar de huisarts ben gegaan) bij mij een trage schildklier hebben ontdekt. De hormonen die je hiervoor krijgt schijnen ook erg goed te zijn voor een regelmatige cyclus....Nu maar hopen dat het werkt.

Gr. Marieke
nathalie77

Unregistered

20-02-2008 21:52
Komt me allemaal bekend voor..
Ik ben er veel meer mee bezig. Ik koop nog niks hoor, dat durf ik echt niet, maar ik kijk wel en er zijn zoveel leuke dingen!!!
Mijn man wil gelukkig ook heel graag kinderen, maar hij heeft zoiets van:joh, we zien wel.
De laatste keer dat ik een negatieve test deed had hij ook wel het gevoel van"jammer, het was zo leuk geweest".
Nouja.. ondertussen spaar ik maar vast geld zodat ik straks hopelijk helemaal los kan gaan in de winkels...
Alexia

Unregistered

26-02-2008 13:07
nou, volgens mij is het bij ons andersom en heeft m'n vriend de klingelende eierstokken... We willen echt ontzettend graag kinderen, alleen nu kan het gewoon nog even niet maar af en toe pakt hij me vast en zegt... ik wil kindjes.. Smile Smile Smile
ach, af en toe lopen we even de prenatal in en gaan we even zwijmelen... en hij weet nu al hoe de kinderkamer eruit komt te zien, welke kinderwagen we gaan hebben e.d.. daar ben ik een stuk minder mee bezig..
maar ik ben dan wel weer meer aan het lezen over zwangerschap en kinderen en dat is voor hem wat verder weg.
mek

Unregistered

29-02-2008 11:30
hihih,
grappig dat onze mannen er toch een stuk rustiger mee om schijnen te gaan.
de mijne wil zichzelf (en mij) een beetje beschermen denk ik, niet te vroeg juichen, zoiets.

tja, wij gaan nu voor ronde 1, wachten is op ei, met clearblue .
maar gister was ik echt wel nijdig, voelde me gewoon een beetje alleen Cry met al dat getest en gepluis op internet, en hij maar gewoon achter de pc!

mannen!

ik denk dat wij ook wel weer een of ander speciaal hormoontje in ons lichaam hebben nu dat ons zo nesteig maakt!

we zullen geduld moeten hebben...

(maar de babyafdeling IS gewoon zo leuk! Wink )

liefs..
Frummel

Unregistered

01-03-2008 14:24
Hoi Mek,

Ik begrijp je frustraties meisje!
Zo ging het in het begin bij ons ook hoor. Ik maar zoeken en hij was er niet mee bezig. Inmiddels is dat wel anders hoor. Gisteren testte ik positief op de ovulatietest. Hij moest het meteen zien en vond dat er dan maar meteen actie ondernomen moest worden. Hij twijfelde of het heel veel uit zou maken, maar voor de zekerheid mocht ik toch het eerste half uur het bed niet uit! Het is zo'n lieverd.
vannie

Unregistered

03-03-2008 21:13
dit is wel heel herkenbaar allemaal hoor,ik dacht echt dat ik er niet zoveel mee bezig zou zijn maar als dan je nod dagen (jaja dagen want ik ben onregelmatig ongi.)er weer aankomen dan kan ik nergens anders aan denken.
en de eerste dag van mijn ongesteldheid kan ik wel janken dat het "weer" niet gelukt is.
en mijn vriend is daarin wat nuchterder die zegt gewoon "joh we zijn pas een half jaar bezig"
maar ik vindt dat al te lang(erg he) er zijn meiden die veel langer bezig.
maarja als je allebei eenmaal zover bent dan liever gister nog zwanger dan vandaag.
maarja gelukkig kan je hier af en toe lekker je ei kwijt want tenslotte zitten we allemaal in het zelfde schuitje,wij hebben er voor gekozen om het nog verder niet tegen vrienden en familie te zeggen dat we bezig zijn.
lijkt me leuker om te zeggen dat je ineens zoveel weken zwanger bent.
nou succes iedereen!
Beau-Belle

Unregistered

02-03-2009 12:53
Wat een leuke topic! Big Grin

Hier beide een grote kinderwens.

We hadden al een tijdje besloten om in maart 09 te gaan stoppen met de pil. Toen we na de zomer ineens in bed lagen dachten we allebei, 'waarom zouden we ook alweer pas in maart stoppen' ? Ik ben toen gestopt met de pil, maar we hebben wel beschermt gevreeen. Nadat m'n mensturatie uitbleef (ontpillen, achteraf gezien), hebben we besloten er helemaal voor te gaan. Dat was eind november 2008.

We praten er veel over samen en dromen dan helemaal weg. Ik ben samen met mijn schoonzusje naar de 9 maandenbeurs geweest, we stappen af en toe een babyzaak in (kopen nog niks) en lezen er veel over. Het is ook zo spannend allemaal, als je eenmaal hebt besloten dat je samen een kindje wilt!
bloem79

Posting Freak

Topics: 14
02-03-2009 14:40
Hoi dames,

Nu we 6 maanden bezig zijn merk ik dat mijn man ook meer en meer zijn best wil doen voor het zwanger worden! Door allebei een drukke baan hebben we gewoon simpelweg niet altijd even veel zin aan sex, maar sinds de afgelopen ongi , moet en zal hij om de dag sex met me hebben! Inmiddels is na een aantal maanden "sexomzwangertewordensex" er ook wel af en is de kwaliteit van de sex veel beter en leuker! We praten er niet veel over eigenlijk en laten het zijn gangetje gaan. Ik ga niet naar baby winkels en heb dus ook nog niets gekocht. Dat vindt ik persoonlijk een beetje onzin. hahah en daar moet ik bij mijn man helemaal niet mee aankomen! Die zou me voor gek verklaren denk ik!

Zo zie je maar weer, iedereen staat er anders in.

In ieder geval is het wel zo dat ik er veel meer mee bezig ben dan hij, maar ik voel natuurlijk mijn eigen lichaam aan en heb mijn cyclus al meer dan 15 jaar.... dat hij daar nog niet veel mee heeft neem ik hem niet kwalijk. Vindt het voor nu al heel erg schattig als hij zegt: hey meid, volgens mij komen onze vruchtbare dagen eraan? hahah dan moet ik lachen!

Groetjes Bloem
anoniempje

Unregistered

02-03-2009 16:56
Wat leuk om jullie verhalen te horen.

Wij wisten allebei van elkaar heel goed dat we op een dag heel graag kinderen hopen mogen te krijgen.
Maar wanneer. Tot dat er bij mij ineens in een aantal weken wat veranderde. Ik voelde gewoon in een keer een soort van ja nu ben ik echt aan toe. En dan wil ik het het liefst meteen. :oops:
Eerst dit gevoel een beetje uit de weggegaan omdat ik dacht van mn man is er vast nog niet aan toe en ik heb nog genoeg tijd enz. Maar toen bleek dat dit gevoel alleen maar erger werd en ik overal zwangeren en baby's zag werd het tijd om het bespreekbaar te maken.
Wat bleek mn man wilde ook wel beginnen aan het proberen!
Afgesproken dat ik stopte met de pil en begon met foliumzuur en de eerste ongi afwachten zodat ik weet wat mn cycles is en mn man nog even de tijd had om dit alles te verwerken haha.
Dat zit er nu allemaal bijna op (volgende week hoop ik de :twisted: :twisted: te zien) en ondertussen veel gesprekken met elkaar gehad.
Mijn man is er wel iets minder mee bezig dan ik, maar ook hij heeft het al over oppas regelen en wat zou een leuke naam zijn enz. Dus dat zit helemaal goed.
Ik vind zelf dat ik er wel iets minder mee bezig zou moeten zijn, zit veel op dit forum en ben er heel veel aan het over na denken. Ik koop verder niets. Dat doe ik wel als ik echt zwanger ben denk ik. Maar vind natuurlijk wel alles leuk Big Grin

groetjes
Dina88

Unregistered

03-03-2009 14:20
Hey meiden,

wat komt me dit toch bekent voor Smile mijn man was ook altijd van we zien wel wanneer het komt Smile. maar afgelopen week had hij toch ook het gevoel van het is raak Smile helaas ben ik toch gister ongie geworden :? en zitten we inmiddels in ronde 12 :? maar m'n mannetje leeft nu gelukkig toch wel meer mee, daar ben ik echt blij om Smile
rheetje

Unregistered

03-03-2009 17:37
Scheelt ook veel als je mannetje achter je staat Wink

Ik heb altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde tot vorig jaar.
Heb het nog een paar maanden onderdrukt tot januari 2009 toen was iedereen ineens bezig met kinderen (dat lijkt nu nog zo, heb ik het idee).
Heb toen een goed gesprek met mijn man gehad en volgens mij voelde hij het toen al aankomen maar hij wou het zelf ook graag Smile .
Had altijd wel het idee dat hij er al eerder mee bezig was dan ik, vooral door het spelen met andermans kinderen. Smile
En nou is het straks klussen/wachten en kijken of ronde 2 iets heeft opgeleverd Wink
Jinna

Unregistered

24-03-2009 12:52
wauw wat herkenbaar allemaal, zat even wat oudere onderwerpen op de zoeken en toen zag ik deze Big Grin
zeker in het begin had ik het er zelf steeds over, ook de minder romantische kanten wou ik bespreken (oppas, financien, enz) en vriendlief reageerde er altijd heel lief op..
maar hij begint nooit zelf over het onderwerp.. heb hem ook het fenomeen "eisprong" uitgelegd en volgens mij snapt ie het wel haha! maar hij begint niet een keer zelf met: hee schat, moeten we weer aan de klus..? nee ik zeg het wel haha!
maar ik wil ook niet dat het een moetje word dus ik denk dat als ik me ei heb dat ik het gewoon niet zeg, en dan verleid ik hem gewoon spontaan haha!

Ik wilde ook al namen bedenken en ik wou graag dat hij wat dingen opnoemde, maar dat wou hij pas doen als ik zwanger ben.. eerst maar eens zien of het lukt zegt ie (grrrr Wink)
ik snap hem wel maar ben er zelf meer mee bezig dan hij, al twijfel ik er echt geen seconde aan dat hij het net zo graag wil als ik gelukkig!

xxx
kleinepukkie

Unregistered

24-03-2009 19:30
Ik herken dit ook wel hoor... ik ben er veel meer mee bezig dan hem.
En als ik een keer wat zeg dan zegt ie begin je weer?
is zeker niet altijd even leuk maar is zijn manier om er mee om te gaan.

we hebben zeker wel samen besloten om te stoppen met de pil alleen praat
hij er niet echt over. een enkele keer maar hij heeft meer zo iets van
eerst maar kijken of het lukt. En dan zien we wel verder.

als ik weer ongesteld geworden ben is ie wel erg lief hoor en is hij eigenlijk
net zo teleurgesteld. En hij weet wel dat ik een vruchtbare periode heb
alleen wanneer ide is en hoe lang dat duurt dat weet ie allemaal nietzo
ha ha ha als ik het maar weet.
Reggie

Unregistered

05-04-2009 10:06
Ik ben er ook meer mee bezig dan hij (zie mij hier maar zitten op het forum Smile ). En er hangt bij mij ook 1 shirtje in de kast wat ik aan kan als ik zwanger ben. Laatst even aangetrokken om even te genieten van hoe dat eruit zou zien. :oops:
Maar bij ons ben ik wel de voorzichtige. Hij vertrouwt erop dat het snel gaat lukken terwijl juist ik de instelling heb dat we eerst nog maar eens moeten zien of het lukt.
Maar we zijn wel beide net zo enthousiast. Ook hij kan niet wachten.
eefie1985

Senior Member

Topics: 4
05-04-2009 10:14
allemaal zo herkenbaar!! ik werk zelf bij miss etam en wij hebben ook zwangerschaps kleding!!! En ook ik heb al iets gekocht voor als ik zwanger wordt hihi, Ik ben ook erg blij dat ik niet de enige bent die al iets gekocht heb!! Me vriend gaat er gelukkig goed mee om en ook begrijpt hij dat ik er zo mee bezig bent! Ik was laatst bij prenetal in alexandruim die is echt onwijs groot en ik wou echt alles kopen Confusedhock:
gr eef.
Lein80

Unregistered

13-04-2009 18:07
Ik ben er zelf ook véél meer mee bezig dan mijn vriend,voor hem wordt het pas 'echt' als er een streepje op een test staat denk ik.
Hij vindt het wel heel leuk en spannend,maar hij kan er niet úúúren over fantaseren en praten zoals ik..haha.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave