Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen roken en zwanger

roken en zwanger
Girl23

Junior Member

Topics: 4
08-08-2011 13:06
Hallo,

Zijn er meiden hier die rookten en die gelijk gestopt zijn toen ze wisten dat ze zwanger waren...
Ik rookte namelijk zelf wel en best veel,heb veel pogingen gedaan om te stoppen toen ik nog niet zwanger was,maar lukte niet.
Maar zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik alles in de prullebak gegooid en ben ik gelijkt gestopt,heb ook totaal geen behoefte er meer aan hoe was dat bij jullie?

girl 23
mutsiemuts

Posting Freak

Topics: 2
09-08-2011 21:14
hoe lang ben je nu al gestopt dan?
ik rook zelf ook nog, kan mezelf er niet toe zetten al te stoppen pff al die spanningen in mijn lijf...............
hoop ook te kunnen stoppen zodra ik het goede nieuws heb zwanger te zijn
Girl23

Junior Member

11-08-2011 20:53
Ik ben nu 2 weken gestopt heb nog wel eens 2 hijsjes genomen,,maar daar bleef het bij ik verbaas me zelf ook haha
Heb er ook niet echt veel moeite meer mee,ik bleef ook door roken want dacht het zal toch wel weer niet raak zijn maar toch wel...
Jools

Senior Member

Topics: 0
12-08-2011 10:45
Hey Girl23,

Toen ik (onverwacht) zwanger was van mijn zoontje rookte ik ook nog, nu was ik wel niet zo'n heel zware roker, rond de 5 sigaretjes per dag, tenzij we uitgingen..Ik was al 7 weken ver toen we er achter kwamen dat ik zwanger was en heb dus ook al die tijd nog gerookt..Maar de moment dat ik met die positieve test in mijn handen stond ben ik direct gestopt..Best raar hoe dat dat ging, want ik had daarvoor ook al geprobeerd van te stoppen en dat ging dus echt niet..En toen van de ene moment op de andere! Tuurlijk zijn er moeilijke momenten in mijn zwangerschap geweest, mijn vriend rookte namelijk nog wel, dus dan is de verleiding soms wel heel groot..alleen ik heb er nooit aan toegegeven! Ben daar nog steeds trots op..Ik had gewoon het beste voor met dat ukje in mijn buik en wou het, hoe onverwacht het ook allemaal was, alle kansen geven.

Na de zwangerschap ben ik trouwens ook niet terug herbegonnen, heb wel héél uitzonderlijk eens een sigartje gerookt, maar ik kan echt zeggen nu dat ik er volledig van af ben!

Hopelijk hou ook jij het stoppen vol! Geniet nog van je zwangerschap!
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
12-08-2011 11:43
Zelf gelukkig al jaren geleden (14 jaar ongeveer) gestopt met roken.
Gefeliciteerd voor alle zwangere meiden hier.

Jools, volgens mij ben jij ook in April 2012 uitgerekend ... kom je ook op dat topic kletsen?
Jools

Senior Member

Topics: 0
12-08-2011 18:38
Thanks Kruimeltje voor de uitnodiging!
Sanniess

Unregistered

17-08-2011 06:54
@Girl23, past niet helemaal in dit topic maar ik ben gestopt met roken toen ik ook met gestopt met de pil.. had t nooit verwacht maar t gaat me heel makkelijk af, zo makkelijk dat ik me afvraag waarom ik zo nodig zo veel moest roken.. iedereen is verbaasd dat ik t zo goed volhoud (kan natuurlijk niet zeggen waarom ik t zo goed vol kan houdenWink) maar dat komt allemaal omdat ik een gezonder lichaam wil als ik een ukje ga kweken Wink
Sanniess

Unregistered

17-08-2011 06:55
o en ik vergeet helemaal te zeggen voor alle rokende zwangeren, succes met stoppen!
Bati

Posting Freak

17-08-2011 20:09
@ hier: ik ben gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. Ik heb tot nu toe nog steeds niet gerookt. Maar ik denk er zeker wel af en toe aan. En ik denk ook wel dat dit blijft. Het zal altijd denk ik wel een verleiding zijn bij bepaalde momenten. Suc6 met t stoppen met roken!
mutsiemuts

Posting Freak

Topics: 2
17-08-2011 20:22
als ik volgende week een posi test in handen heb, gooi ik ze meteen de prullenbak in
ik ben ervan overtuigd als jullie het kunnen ik het ook kan!!
zowiezo wil ik graag bv geven als de kleine er eenmaal is, en bv in combi met roken is vaak gedoemd te mislukken op de een of andere manierWink
Girl23

Junior Member

21-08-2011 10:24
Ik heb op dit moment ook helemaal niet meer gerookt,heb er wel veel moeite mee,maar ben gelukkig elke keer nog zo sterk geweest om het toch niet te doen...
Om me heen roken wel veel mensen en de sigaretten ruiken ook nog echt lekker alleen shag stinkt wel echt heel raar..
Het viel natuurlijk wel op dat ik ineens niet meer rookte dus maar allemaal smoesjes verzonnen haha en dan vragen ze ook nog heel droog ben je soms zwanger? ik met een rode kop nee hoor haha volgende week dinsdag eerste echo en dan kunnen we het eindelijk vertellen als alles goed is..
Wanneer gaan jullie het vertellen? of hebben jullie het al verteld?

groetjes,

Girl 23
Girl23

Junior Member

21-08-2011 10:27
@ mutsiemuts Tuurlijk kan jij het ook iedereen kan het als je zelf maar sterk genoeg bent en je weet waar je het voor doet...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave