Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Hormoonzalf slecht?

Hormoonzalf slecht?
Residee

Unregistered

14-02-2008 20:14
Ik had last van exzeem, en nu nog maar af en toe. Vaak wordt dit in de zomer erger en dan gebruik ik dus een hormoonzalf. Op mijn onderbenen. De lichtste in zijn soort, wordt ook gebruikt bij kinderen en in het gezicht.

Maar kan het kwaad om te smeren nu ik straks misschien zwanger ben??

Bedankt alvast!

Grt Residee
manon_ik

Unregistered

17-02-2008 17:23
Hallo Residee,

Miconazol creme wat je zonder recept bij de apotheek kan kopen mag je tijdens de
zwangerschap aanbrengen.
voor andere hormoonzalven/creme's moet je toch de apotheek navragen. Zij kunnen dit
voor je uitzoeken.

groetjes manon_ik
maaikegrift@tiscali.nl

Unregistered

18-02-2008 12:49
Hallo residee

Hormoon zalf is zeker slecht in combi met zwanger zijn, ik had ook last van exceem, maar raad je aan niet te smeren. als je echt zwanger bent, heb je kan dat de exceem uit zich zelf weg gaat hierdoor. Was bij mij het geval en als je straks borstvoeding wil geven mag het ook niet. Ik heb toen van de dermatoloog cutivaten voorgeschreven gekregen maar eigenlijk niet gebruikt. succes!
Guest

Unregistered

18-02-2008 14:50
HOi
Ik gebruik het af en toe ook, hooguit paar keer per week, op handen en soms op meerdere plekken. Geen probleem vlgs. huisarts.
NB. ik ben nog niet zwanger, maar heb het wel gevraagd.
Residee

Unregistered

19-02-2008 20:45
Hoi hoi, nee het is niet een hormoonzalf die ik zomaar kan kopen maar alleen op recept verkrijgbaar. Heb sinds een paar dagen last van eczeem, volgens de dermatoloog zit het gewoon in mij en komt het naar buiten bij stress oid. Kan er dus weinig aandoen, behalve smeren tegen de jeuk en droogte.

Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik zal het eens navragen bij de dokter. Niet dat ik al zwanger ben hoor, we werken eraan Wink maar wil het gewoon voor de zekerheid weten.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave