Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten Negatieve test, maar dag 55 is al voorbij

Negatieve test, maar dag 55 is al voorbij
Nicole-s

Unregistered

03-08-2011 15:16
Hallo,

Mag ik jullie mening vragen over het volgende:
Mijn cyclus is altijd onregelmatig en ik zit het afgelopen half jaar (vanaf het stoppen met de pil) tussen de 34 en 39 dagen. Daarom ben ik de laatste 2 maanden gebruik gaan maken van ovulatietesten. De eerste maand zag ik duidelijk wanneer de test positief was en kon ik precies de cyclus verder uitrekenen. Deze maand twijfelde ik, de 2 streepjes moeten of gelijk aan kleur zijn of de teststreep moet donkerder zijn. Ik dacht dat ze gelijk aan elkaar waren, maar twijfelde wel een beetje. Het kwam nogal nauw. De verwachting was dat de cyclus 38 dagen zou duren.
Nu zit ik al op dag 55 en geen menstruatie. 5 dagen geleden heb ik nog een zwangerschapstest gedaan van Clearblue, speciaal in de ochtend. Deze was negatief. Maar we zijn nu alweer 5 dagen verder. Ik heb toch maar voor de zekerheid een afspraak gemaakt met de dokter. Als ik zoek op het internet, dan zie je ook nog weleens verhalen van testen die negatief waren, maar toch een zwangerschap. Hebben jullie hier ook ervaringen mee? Dit geeft toch wel veel onzekerheid, ik heb liever een duidelijke Ja of Nee Confusedhock:

Groetjes
Faithe

Unregistered

03-08-2011 17:09
Ik denk dat je dan beter gewoon na de ha kunt gaan en bloed kunt laten prikken want die onzekerheid is niet leuk!

Succes!
Liminous

Posting Freak

Topics: 9
04-08-2011 09:28
Hoi Nicole,

Ik geloof niet dat je zwanger kan zijn, maar al zover ''overtijd'' zou zijn en negatieve testen hebt..

Ikzelf heb PCOS en herken daar meer in, zeker in je onregelmatige cyclussen en niet duidelijke ovulatietesten..

Wanneer moet je naar de HA?
Seep

Posting Freak

Topics: 2
06-08-2011 12:42
Hoi Nicole,

hier ook even mijn mening. Ik herken het namelijk ook heel erg en heb ook PCOS.
Ik had ook af en toe een halve positieve test, dat kwam omdat mijn LH hormoon hoog was (om je ei te laten springen), maar mijn ei nog niet volgroeid, ik slik nu clomid en het gaat gelijk een stuk beter. Hopelijk kan je huisarts je goed helpen!

Sterkte ermee!
Sanniess

Unregistered

08-08-2011 06:36
@nicole-S

Lastig die onzekerheid.. Misschien idd even naar de huisarts gaan. Maar toenik ging stoppen met de pil was ik toevallig voor iets anders bij de huisarts en deelde dit toen mee. hij zei toen tegen mij dat je je lichaam er een jaar voor moet geven om weer een eigen cyclus op gang te brengen nadat je met de pil bent gestopt. Je lichaam is misschien nog steeds ontregeld? maar als t je niet lekker zit is een bezoekje bij de huisarts zo gedaan natuurlijk en kun je gewoon vragen voor een doorverw. naar de gyn. Daar mag je altijd heen, ook al ben je nog geen jaar gestopt.
Nikita

Unregistered

08-08-2011 17:12
Nou sannies, niet alle huisartsen geven zomaar een verwijzing hoor...
De meeste HA stellen inderdaad dat je het een jaar de tijd moet geven en willen pas na dat jaar actie ondernemen en je doorverwijzen... Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet naar je HA kunt gaan, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je kan worden doorverwezen, want zo werkt het niet overal..
Sanniess

Unregistered

08-08-2011 21:14
@Nikita, nee misschien niet inderdaad. Mijn huisarts gaf al aan dat ik er een jaar voor moest tellen waarin mijn cyclus op gang moest komen.
Oftewel, kom niet over een half jaar al aan van 'het lukt niet'. Maar ik denk, als ik zou gaan en aangeef dat ik me zorgen maak enz. en graag een inw. onderzoek wil dan zal hij me doorverwijzen, alleen al om me gerust te stellen, misschien heb ik dan geluk met mijn huisarts ja.
Faithe

Unregistered

12-08-2011 18:09
Al iets meer bekend?
Babii

Posting Freak

Topics: 48
23-08-2011 14:19
Je hebt tegenwoordig geen doorverwijzing meer nodig van de HA. Je kan gewoon zelf een afspraak bij de gynaecoloog maken, hun kijken of je relevant genoeg bent om al onder behandeling te gana, en hun verwijzen het e.e.a. door aan je HA.

Zo ben ik er ook gekomen, is tegenwoordig niet meer nodig.... Enige waar ik een verwijzing voor nodig had, was van het oude ziekenhuis (gynaecoloog) naar een ander ziekenhuis voor doorverwijzing IVF.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave