Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Mama's augustus 2011

Mama's augustus 2011
tweety1982

Unregistered

01-08-2011 06:07
Hoi Mama's

We hebben nu 3 bevallen mama's en 4 kindjes daaruit. Dus dacht miss is het tijd geworden om een mama topic te maken, want de rest volgt nu vast snel ook.

Ben benieuwd of het hier net zo druk gaat worden al uitgerekend Wink nu we straks allemaal een kleintje hebben die tijd vraagt:-D
tweety1982

Unregistered

01-08-2011 06:09
Ohh sorry vergeet Super mama. We hebben dus al 4 bevallen mama's Big Grin sorryyyy
butterfly1984

Posting Freak

Topics: 1
01-08-2011 09:48
Nou hoop me hier snel te melden!!
BiBI76

Posting Freak

01-08-2011 14:43
Hey tweety: zie dat je bevallen bent, gaat alles goed met jou en de kleine nynke? Gefeliciteerd en geniet Van deze bijzondere tijd! Liefs van Bibi
tweety1982

Unregistered

01-08-2011 16:28
dank je wel Bibi. Ja alles gaat naar behoren goed, ze is nog wel in ziekenhuis he. Ze drinkt niet goed, inmiddels drink ze wel 20 CC zelf en word de sonde dus minder maar helaas nog niet genoeg. Ligt nu bijna week al in ziekenhuis.(woensdag)

Jij 34 weken alweer, schiet ook al op he. Vind je het spannend worden nu?
Rakker1980

Senior Member

01-08-2011 19:35
@Tweety: las hier op het forum al dat je vorige week bevallen bent. Van harte gefeliciteerd met je dochtertje Nynke! Best een zware bevalling geweest niet? En de kleine ligt nog in het ziekenhuis? Hoe gaat het nu met haar? Hopelijk mag ze snel mee naar huis zodat jullie echt kunnen gaan genieten.

Groetjes Rakker!
tweety1982

Unregistered

05-08-2011 18:02
Dank je wel Rakker, het weekend word er nu gekeken hoe ze het doet zonder de Sonde voeding. Ze drinkt nu wel meer, behalve nacht, dan wil ze slapen, dus ze is nu over op 6 voedingen van 65-70 CC en dan de nacht door laten slapen. ze was helaas afgevallen dus moet nu gekeken worden of ze voor zondag stabiel genoeg is, dan mag ze mee, anders word steeds dagje later.

ze moet helaas week wiegrust houden, dus alleen eten en verschonen en dan meteen weer bedje in, maar ja ik kan haar dan wel continu zien en voor haar zorgen, ze hoort me stem....alleen nog niet knuffelen, of bezoek krijgen, even goed aansterken en wennen thuis.
supermama

Posting Freak

Topics: 0
21-08-2011 11:50
Even een berichtje hier, zodat dit topic bij mijn abonnementen komt te staan.
tweety1982

Unregistered

21-08-2011 18:24
het zal wel drukker worden als aug uitgerekend 2011 gesloten word :-) nu kletsen we daar nog op los. Nog 2 BUB meldingen Big Grin
Lin76

Posting Freak

Topics: 4
24-08-2011 13:50
We zijn nu officieel verhuisd!!!
Lin76

Posting Freak

24-08-2011 13:58
Ik heb toch maar een difrax fles gekocht en geprobeerd met Tijn maar die speen is kleiner dan de Avent en dat ging ook niet echt. Hij was er zo moe van dat hij bijna de halve fles liet staan. Hij zoog niet goed aan deze kleinere speen en omsloot deze daardoor niet goed. Jammer maar dan hou ik het denk ik toch maar bij de Avent fles
Lucinda

Senior Member

24-08-2011 14:28
even een berichtje om dit topic terug te vinden.

Hier liggen de meiden lekker te slapen! Yes!

Las net op hyves dat er een vierde collega van mij een kindje verwacht! De directeur zal echt blij zijn... hihihi
Een echte babyboom bij ons op school.

Vandaag zijn ze ook weer geweest om de meiden te wegen
Lyna weegt nu 3380 en Milou 3070 gram. Erg netjes dus!
Allegra

Posting Freak

Topics: 3
24-08-2011 15:38
Naam..............Uitgerekend.....Hoeveelste kindje.......Geslacht........Bevallen op.......Naam
Allegra..............31 juli................1e.................... jongen............5-8..............jenson
Elmo.................31 juli................5e.................... jongen.......... 13-7..............Flynn
Butterfly1984.....1.aug................1 e...................jongen............5-8..... ..........jenne
supermama........3 aug................1e....................jongen... .............................Jesse
Loesm..............4.aug............... .1e....................meisje.................... ............BIB
tweety.............7 aug.................1e...................m eisje...........26-7..............Nynke
Tej..................7.aug............. ...1e....................meisje.................1-8. .............Zoë
Lucinda............8.aug.............. .1e (tweeling)......2 meiden........26-7...........Lyna & Milou
Zoë.................9 aug................1e.....................meisje.. ...........5-8............Benthe
Lin76..............12.aug............. ..3e....................jongen................... ............BIB
muis88............17..aug............ .1e.....................geheim.................... ..........BIB
Midara............22.aug.............. .1e................... jongen...............1-8............Ayoub
Miek...............23.aug............. ..1e....................geheim.................. ...........BIB
Selly1985........30 aug................1e................... meisje...............................BUB
Pinkymeid............................. ...1e...................jongen................. .............BUB*

Zo, ik heb het lijstje maar even opgezocht, moest een eind terug op het oude forum ;-)

Lin ik vraag me toch af waar het aan ligt, vandaag het cb maar even gebeld want gisterenavond zat ik er echt helemaal doorheen :-S Zij konden ook niet echt zeggen waardoor het veroorzaakt wordt, die vrouw zei dat het waarschijnlijk oververmoeidheid is en raadde aan om te proberen of een badje helpt om hem te kalmeren, of hem stevig vasthouden en tegen hem zeggen dat mama bij hem is... Ook meteen even gevraagd of we 'm nou moeten wakker maken voor voedingen of per se 3 uur tussen de voedingen moeten hebben en dat vond ze niet nodig, ze zei dat als hij goed groeit, we beter zijn eigen ritme kunnen volgen. Dus volgende week even naar het inloopspreekuur om te wegen, of misschien morgen als we dan met de auto kunnen...

Zoe jeetje doe je een beetje rustig aan? Dat huishouden loopt niet weg hoor! Ik vind 't ook moeilijk als het wat rommeliger is of dingen niet meteen gedaan worden maar de kleine is een hoop werk, als je daarnaast ook het huishouden perfect op orde wilt houden, loop je je kapot!

Nu ik het lijstje zie, Butterfly is hier ook al een hele tijd niet geweest he?

Hier loopt meneertje weer rood aan, hij heeft honger... Ik ga eerst nog even gauw naar de supermarkt en dan is het weer tijd voor een voeding.
loesm

Senior Member

24-08-2011 16:54
Naam..............Uitgerekend.....Hoeveelste kindje.......Geslacht........Bevallen op.......Naam
Allegra..............31 juli................1e.................... jongen............5-8..............jenson
Elmo.................31 juli................5e.................... jongen.......... 13-7..............Flynn
Butterfly1984.....1.aug................1 e...................jongen............5-8..... ..........jenne
supermama........3 aug................1e....................jongen... .............................Jesse
Loesm..............4.aug............... .1e....................meisje..........17-8... ............Sam
tweety.............7 aug.................1e...................m eisje...........26-7..............Nynke
Tej..................7.aug............. ...1e....................meisje.................1-8. .............Zoë
Lucinda............8.aug.............. .1e (tweeling)......2 meiden........26-7...........Lyna & Milou
Zoë.................9 aug................1e.....................meisje.. ...........5-8............Benthe
Lin76..............12.aug............. ..3e....................jongen................... ............BIB
muis88............17..aug............ .1e.....................geheim.................... ..........BIB
Midara............22.aug.............. .1e................... jongen...............1-8............Ayoub
Miek...............23.aug............. ..1e....................meisje................23-8..........Romee
Selly1985........30 aug................1e................... meisje...............................BUB
Pinkymeid............................. ...1e...................jongen................. .............BUB*

Heb het lijstje even aangepast. Miek en ik stonden nog BIB.

Dus Miek: Gefeliciteerd!!!!! Mooie naam! Een slanke dame als ik het gewicht en de lengte zo zie!
Gelukkig viel de duur van de bevalling mee. Jammer dat de pijn je tegen viel. Ik had dat ook hoor. Maar ik ken meerdere mensen met 2 kinderen die bij 1 zijn ingeleid, en die vonden inleiden allemaal erger. Dus hopelijk krijgen wij het makkelijker bij een 2e Smile

De anti-mannen nacht ging helemaal goed hier. Sam kwam om 23:00, 02:30 en 06:00, maar met luier verschonen en voeding sliep ze steeds weer binnen een half uurtje.
Ik merk wel dat mijn borsten echt goed aan het werk zijn. Mijn linker zit nu al weer te wachten tot ze wakker wordt haha.
Gelukkig is mijn stuwing wel helemaal weg. Wat vond ik dat verschrikkelijk zeg. Al ik voorover leunde liepen er gewoon hele stralen uit!!

Vandaag de laatste dag van de kraamzorg gehad. Ik vond haar echt heel aardig, maar 8 dagen was precies lang genoeg. We weten volgens mij nu alles wel en kunnen lekker saampjes aan de gang met ons wondertje. Straks bij de volgense voeding alleen een lepeltje vitamine K en D naar binnen proberen te krijgen bij haar, dat moet vandaag voor het eerst.

Haar navelstrengetje is er trouwens gisteren afgevallen. Denk dat ze expres heeft gewacht tot papa niet thuis was :-P

Raar idee dat het alweer een week geleden is dat ik bevallen ben. De tijd gaat echt snel. Mijn onderkant is nog wel erg gevoelig, al is de zwelling helemaal weg. De hechtingen hebben ze er ook uitgehaald (ookal waren ze zelfoplosbaar). Dit was erg pinlijk, maar scheelt nu heel veel. Alleen had ik in mijn schaamlippen diepe schaafwonden, die zijn nog steeds erg gevoelig, waren ook maar deels gehecht.
In ieder geval kan ik weer redelijk zitten.

Sam was kwa gewicht blijven steken op 3740 (komt van 3930 af). Maar we mogen vanaf nu toch met haar naar buiten, omdat ze er helemaal goed uitziet en goed drinkt enzo.

Ik zal hier ook even wat fotootjes plaatsen van Sam, want bedenk net dat ik dat nog helemaal niet gedaan heb Smile

[ATTACH=CONFIG]4828[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]4830[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4829[/ATTACH]
loesm

Senior Member

24-08-2011 16:56
Vergeet bijna de mooiste foto, van net na de geboorte Smile
[ATTACH=CONFIG]4831[/ATTACH]
Dat neandethaler rimpeltje boven haar neus is trouwens al bijna weggetrokken, ze wordt met de dag een mooier prinsesje Smile
loesm

Senior Member

24-08-2011 16:59
Loesm..............4.aug............... .1e....................meisje..........17-8... ............Sam
Miek...............23.aug............. ..1e....................meisje................23-8..........Romee

Jongen/meisje is trouwens aardig verdeeld bij ons!

Allegra

Posting Freak

24-08-2011 17:16
Ik vul Muis en Selly ook maar even in:

Allegra..............31 juli................1e.................... jongen............5-8..............Jenson
Lin76..............12.aug............. ..3e....................jongen................... ............Tijn
muis88............17..aug............ .1e.....................meisje.................... ..........Lizzy
Selly1985........30 aug................1e................... meisje...............................Naima
Pinkymeid............................. ...1e...................jongen................. .............Bjorn*

Jongen/meisje is trouwens aardig verdeeld bij ons!

Loes wat een leuke foto's, wat een mooie meid!!!
Marleen8

Unregistered

24-08-2011 18:09
He meiden,

Ook even een berichtje om jullie terug te kunnen vinden.
Miek van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
Hier nog even geen baby. Dus officieel mag ik nog niet met jullie mee schrijven ;-). Ik ben nu 41 weken en 5 dagen. Vrijdag moet ik in het ziekenhuis zijn voor de inleiding en dus hebben we nog 1 volle dag en 2 nachten dat het spontaan kan komen.
Hoop me gauw bij jullie moeders aan te kunnen sluiten! En jullie ervaringen echt in de praktijk te gaan brengen.

Groetjes! Marleen
Tej

Senior Member

24-08-2011 18:11
Hee het mama topic is geopend! Super!

Miek van harte met de geboorte van jullie dochter! Nu lekker genieten van jullie meisje.

Lin, vervelend is dat als je echt moet zoeken naar een goede speen. Heb je 1 fles van avent? Of meerdere? Weet niet of het misschien aan de speen zelf ligt?

Zoë85, rustig aan hoor! Anders loop je jezelf voorbij..

Loesm, klinkt goed bij jou! Fijn dat de nacht goed verlopen is, is toch altijd spannend als je alleen bent he?

Allegra, kan me voorstellen dat je je afvraagt waar dat huilen vandaan komt. Hopelijk kun je wat met de adviezen van het cb. Meldt Jenson zich niet als jullie hem niet wakker maken? Of probeer je, door hem om de drie uur wakker te maken, er een ritme in te krijgen?
Ik vind het erg lastig hoor. Ik wek Zoë niet voor een voeding maar we komen nu zo moeilijk de nacht door. De laatste voeding is bijna altijd op een rottijd. Dat je eigenlijk al net slaapt zeg maar, zo rond 23-24uur. Vannacht ook echt een vervelende nacht gehad. Sowieso ging ik al te laat naar bed (eigen schuld). Vervolgens tot 1.15uur met haar bezig geweest. Om 4uur kwam ze weer.. daarna tot 5.15 met haar bezig geweest.. daarna nog gekolfd.. speen erin gestopt om 6uur en om half 9 meldde mevrouw zich weer.

Het breekt me echt enorm op en ik ga vanavond maar eens echt vroeg naar bed. Mn vriend doet dan de rest van de avond. Hopelijk kan ik dan wat beter de nacht door.

Heb ook niet het idee dat de puckababy helpt. Het verlengt in ieder geval niet haar uren aan slaap. Of ze veel eerder in slaapt valt weet ik ook niet. Volgende week maar eens bespreken op het cb.

Nou, nu even relaxen, en dan maar op naar bed.. hopelijk een goeie nacht zodat ik me morgen weer wat fitter voel!
Lin76

Posting Freak

24-08-2011 18:21
Mooie foto's Loesm!!

Tej dat is zeer vermoeiend zo'n nacht, hopelijk komende nacht wat beter

Marleen tjee bijna 42 weken dan zul je er ook wel klaar mee zijn. Nu duurt het gelukkig niet lang meer voordat je je kleintje ook in je armen mag houden.
supermama

Posting Freak

24-08-2011 18:27
@ tej, jammer dat je zo moeilijk de nachten doorkomt. En dat de puckababy voor jullie niet zo'n succes is als bij ons.
@ miek, gefeliciteerd met Romee!
@ wakker maken, wij hebben Jesse de afgelopen tijd ook steeds overdag wakker gemaakt. Eerst om de drie uur, nu overdag maximaal vier uur.
Vind het wel lastig. Hoe veel tijd mag er tussen de voedingen zitten, moeten we hem wakker maken. (dit moesten we de eerste weken wel omdat Jesse zo slecht dronk.) Allemaal twijfels...
loesm

Senior Member

24-08-2011 18:59
@Marleen, bijna 42 weken. Verschrikkelijk hè! ik hoop voor je dat het vanzelf komt en dat je niet mijn record van 41+6 hoeft te overschrijden...

Hier meldt Sam zich uit zichzelf iedere 3-4 uur. Slaapt ze langer, dan laten we jaar slapen. tot nu toe slaapt ze smorgens van 4-10. Nu we morgen voor het eerst geen kraamzorg meer hebben hoop ik dat we dus een beetje uit kunnen slapen haha.

Net voor het eerst naar buiten geweest. Als 2 trotse ouders met kinderwagen en hond. Ik mocht heen achter de wagen en mijn man terug haha. Sam was de hele weg wakker maar gaf geen kik. Ze huilt sowieso niet veel. Ligt nu nog steeds in de wagen maar ligt een beetje geluidjes te maken. Niet huilen. Hopelijk blijft ze zo rustig :-)
elmo

Senior Member

24-08-2011 19:21
Miek gefeliciteerd! Loes prachtige foto's en ook zo'n mooie bos haar... Heeft Flynn ook.
Moet nog effe foto's op de computer zetten, en dan zal ik ze hier plaatsen, maar moet weer via de gewone computer verzenden naar mijn laptop, altijd een heel gedoe...
Maar komt binnenkort..Marleen succes vrijdag!
muis88

Senior Member

24-08-2011 19:33
hier even kort heb behoorlijke kapotte tepels tot bloedens toe ben nu aan het kolven dat gaat gelukkig erg goed kolf ong 75cc per keer en lizzy krijgt de melk met een calma speen van medela hier moeten ze het zelfde aan drinken als de borst hoop dat mn tepels snel weer heel zijn en ik haar weer kan voeden

heb alleen even geen tijd hierdoor om hier veel te zijn probeer jullie beetje bij te houden foto volgt
Allegra

Posting Freak

24-08-2011 20:31
OMG... ik durf het bijna niet te zeggen maar... kwart over 9 en geen boze of huilende Jenson... Hij was nu tussen 5 en 8 wakker en een beetje dwars, maar niks vergeleken bij wat we de afgelopen nachten hadden. Na de fles van 8 uur heeft hij bij mij gelegen en is-ie in slaap gevallen en nu ligt hij heerlijk in de kinderwagen... Toevallig heb ik hem vandaag niet wakker hoeven maken voor voedingen, misschien dat-ie daardoor gewoon helemaal van de wap raakte...

Tej jeetje wat een nacht :-( Ja het probleem met de kleine zelf de tijden laten bepalen is dat je de nacht vaak al ingaat met een voeding op een rottijd... Daarom probeerden wij idd aan die drie uur vast te houden, zodat we om 11 uur de laatste voeding konden doen, daarna slaapt hij tot 3 uur, half 4 en dan weer tot een uur of 7, half 8... Ik dacht ook dat het met flesvoeding niet de bedoeling was dat je op verzoek ging voeden maar eigenlijk was het advies van het cb dus om het wel te doen. Jenson lijkt vandaag wel rustiger in elk geval, hopelijk zit hij zo beter in zijn velletje! Jammer dat de Puckababy geen effect heeft bij Zoe inderdaad, misschien is de tip van het cb die ik kreeg om voor het slapen een badje te doen iets voor jou?

Muis knap hoor dat je doorgaat met de bv door te kolven, wel fijn dat dat beter werkt dan Lizzy aanleggen! Ik ben erg benieuwd naar een fotootje!

Marleen succes vrijdag, hopelijk komt je uk in de komende 1,5 dag (2 nachten) gewoon vanzelf nog!

Loes grappig is dat als je voor het eerst gaat wandelen he, je moet wel allebei achter de wagen. Ik moet zeggen dat ik zonder wagen het gevoel had dat ik iets vergeten was haha, terwijl mijn man gewoon naast me liep met Jenson. Lekker dat Sam zo'n relaxed kindje is, en dat jullie gewoon 6 uur mogen slapen van haar zeg, ik ben echt stikjaloers! Die kraamzorg daar ben je na 8 dagen ook wel klaar mee he... Ik vond het wel jammer toen de onze weg ging maar aan de andere kant was het heeeeeel fijn om de volgende dag niet om 9 uur beneden te hoeven zijn om haar binnen te laten en met z'n drietjes thuis te zijn!

Nou, ben benieuwd of Jenson uit zichzelf om 11 uur wakker wordt, hij heeft nu 100cc in zijn pens dus ik vrees dat de laatste voeding later gaat worden...
Lin76

Posting Freak

25-08-2011 10:08
Allegra ik had gisteren ook het geweldige idee om Tijn 's avonds in bad te doen en zo gezegd zo gedaan, op het aanrecht in de keuken. Alleen had Tijn een fles in gedachten en brulde hij dus zo hard hij kon tijdens het badderen......en hij was er niet extra moe van helaas. Hij heeft overdag veel geslapen gisteren en was dus gisteravond onrustig. Vannacht kwam hij om half 2 en half 5 maar kwam daarna moeilijk in slaap dus dat kostte wat extra tijd, was beide keren met voeden en in slaap krijgen wel een uur bezig. Maar tussendoor heb ik gelukkig wel geslapen.

Net even tijd gehad om een wasje op te ruimen en een nieuwe op te hangen, de wc's te soppen en de badkamer een klein beurtje te geven (wastafel gepoetst en dweil over de vloer) Nu even tijd voor koffie......overdag is Tijn best rustig, uitzonderingen daargelaten, en heeft 's avonds vaak een onrustig momentje. Hij drinkt best al veel, 135 ml per fles en liet hij er eerst nog wel eens wat van staan nu gaat het meestal wel op. Het is een hongerig mannetje....hij wil zeker snel groot worden. We maken hem ook niet wakker voor voedingen, hij meld zich zelf wel als hij honger heeft. De ene keer is dat na 2 uur en de andere keer na 4 uur en een heel enkele keer na 5 uur.

Muis wat vervelend dat je nu niet zelf kan voeden, hopelijk herstelt het zich snel en kun je weer zelf voeden, wat zal dat gevoelig zijn als je tepels zo kapot zijn.

Fijn dat Sam het zo goed doet Loesm. Heerlijk dat ze nu en dan wat langer slaapt, hoop dat Tijn dat ook snel gaat doen, 1 keer per nacht een voeding zou al fijn zijn ipv 2, maar goed hij is amper 2 weken oud dus dan kan je nog niet verwachten dat ie doorslaapt. Onze middelste heeft tot 18 maanden 's nachts gespookt dus ik hoop niet dat Tijn daar een voorbeeld aan neemt, liever aan zijn oudste broer, die sliep toen hij 3 maanden oud was de klok al rond.

Zal mijn afspraak bij CB even verzetten, ik moet 23 sept om 11:20 uur en aangezien ik om 12 uur de andere twee van school moet halen is dat wat aan de krappe kant, het loopt meestal wel uit.
Tej

Senior Member

25-08-2011 10:54
Hai meiden,

Ik klikt op het forum automatisch op 'zwanger zijn' haha maaaaar daar zitten we niet meer! Even wennen..

@Allegra: Hee das fijn! Misschien dat hij idd door het wakker maken op een gegeven moment wat te moe was? En dat dan uitte in huilen? Bij ons was dat wakker maken ook echt geen succes. Wat we nu wel doen is haar wel wakker maken voor de laatste voeding, als er niet te weinig tijd tussen zit.
Dat badje is inderdaad wel een idee.. alleen vindt Zoë het niet fijn om met een lege maag het bad in te gaan (dan is het echt alleen maar huilen). Dan zouden we haar rond 22uur eten moeten geven.. daarna in bad en slapen. Eens kijken of we dat misschien morgenavond kunnen proberen.

@Lin: Vermoeiend is dat he, 2 voedingen in een nacht. Het breekt mij ook echt op. Maar goed, ik hou me eraan vast dat ze al bijna 4 weken oud is en dat het vast telkens een stapje dichterbij doorslapen is..

@Muis: Jee wat vervelend dat je tepels zo kapot zijn. Dat had ik dus ook met voeden.. ik kolf nu alleen maar omdat het gewoon veels te veel pijn deed!
Hopelijk herstellen je tepels snel en kun je je kleintje gewoon aan de borst leggen.

Hier nu even eten, Zoë ligt net te slapen (in de puckababy! Was toch iets te snel met mn conclusie dat het niet echt succesvol was. De afgelopen 3 slaapjes viel ze redelijk snel in slaap!!) Mn schoonzusje komt zo. Wilt me eventueel wat helpen in huis en vanmiddag gaan we Zoë dan lekker in bad doen.

Het zonnetje schijnt, heerlijk is dat. Krijg je toch ook weer wat meer energie van he?
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 12:13
heey meiden
heb ik het topic niet voor niets geopend hihi, was er beetje vroeg bij maar nu zit bijna iedeen er, gezellig.

Lees veel problemen met slapen, en onrustig, hier helaas ook. Overdag steeds wakkeer en alleen slapen bij mij of wandelwagen/box, en nacht 3 voedingen ( 23-3-5.30) en tussendoor 100 keer speen terug stoppen, en dus max 1-2 uur slaap....mar das dus veel voorkomend.
Heb haar ook ingebakerd in molton en nu slaapt ze al ruim uur.....Jammer dat dat bij ZOe niet werkte loes Sad

Oei muis bloedende tepels? au. Jeetje. gelukkig gaat kolven wel goed dan, hopelijk snel weer lekker kunnen BV geven.

Wat een mooie baby's allemaal, leuk die fotos Big Grin zal er ook ff recente plaatsen. al heeft ze nu veel pukkels gekregen.

Marleen succes met de inleiding!

Lukt jullie huishouden inmiddels al? ik doe overdag wel wat, stofzuigen, badkamer en op maandag wat baby strijkwas, maar snachts als ik dood moe ben zie ik als een blok tegen de dag op en zeg liefst alles qua visite af.

gaan jullie al op bezoek bij mensen? onze schoonzus, en toekomstige gastouder wil dat ik morgen even kom op de koffie, Nynke slaapt ook gewoon in maxicose en wandelwagen, dus dan zou hetmoeten kunnen lijkt mij.

voeding: wij deden op verzoek maar hebben schema weer gepakt. 7 voedingen van 75 cc ( ze weegt maar 2955 gr) om 530-9.30-13-1630-20-23-3..en ging gisteren goed en vandaag ook, maar haar alleen nu niet wakker, ja pas als ze 2 uur nog niet geweest is, want ze moet wel genoeg binnen krijgen.

Hier gisteren hele zak met maatje 50 aan kleding gehad van me andere schoonzus, haar dochtertje is 11 maanden en draagt al 74. zitten echt leuke dingen bij Big Grin

Succes iedereen met de beebs

Foto gisteren tijdens een wakker moment:
[attachment=o4839]
Allegra

Posting Freak

25-08-2011 13:32
Pfff hier hebben we het krijsuurtje er weer opzitten geloof ik, vandaag was het van ong. 1 tot kwart over 2 en het eerste deel lag Jenson in de wagen met boodschappen doen en was-ie alleen aan het jengelen... eenmaal thuis ging het volume weer vol open alleen, heb de achter. En nu slaapt-ie weer, ingelooflijk... Ik ben wel blij dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben, ws ligt het dan niet aan mij....

Tweety wat een schattige foto!
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 13:57
idd allegra dat is fijn van zon forum, dingen herkennen, want je gaat aan jezelf twijfelen.
dank je wel :-)
is van gisterenavond
Allegra

Posting Freak

25-08-2011 15:10
Ow Lin dus dat plan werkte uiteindelijk ook niet... Hmm zal straks eens met manlief bespreken of we het erop gaan wagen met een badje vanavond dan, aangezien Jenson momenteel ook voornamelijk wakker wordt om te eten :-S Als we 'm dan wakker maken en hem ook nog eens in bad stoppen, wordt hij misschien wel nog bozer inderdaad.

Ik heb de kleine vent een half uur geleden ein-de-lijk in bed kunnen stoppen en een beetje kunnen lunchen :-S Sjongejonge wat een kleine eigenwijs is het toch. Ik heb hem mooi boven in zijn wiegje gelegd, hopelijk gaat-ie na zijn 100 cc fles (en al de 5e voeding van vandaag :-S) gewoon goed lang slapen en wordt hij pas rond 7 weer wakker...
muis88

Senior Member

25-08-2011 16:27
[ATTACH=CONFIG]4843[/ATTACH]hier is vanmiddag de lactatiekundige geweest lizzy had een tekort tongriempje dat is nu geklieft of terwijl geknipt heeft te weinig last van gehad is echt super snel gegaan heb ook verlegging gekregen van de kraamzorg met 2 dagen om het aanleggen niet goed gaat heb alleen nog maar liggend gedaan het gaat met mn tepels gelukkig al stukke beter heb nu ook al weer geprobeerd aanteleggen aan 1 borst wat stuk minder pijnlijk was alleen moet lizzy nog door krijgen dat ze haar tong uit kan steken. ze groeit gelukkig erg goed 50 gram aangekomen in 1 dag!

het kolven doet gelukkig geen pijn
[attachment=o4843]
muis88

Senior Member

25-08-2011 16:28
was even aan het klungelen hier een foto van vanmorgen met hanekamWink
Lin76

Posting Freak

25-08-2011 17:32
Wat een bos haar heeft ze Muis! Mooie foto, mooi meisje. Ik zie dat ze ook last heeft van droge huid op haar handjes, Tijn heeft dat ook, veel losse velletjes. Op zijn buikje wordt het wat minder maar ook op zijn handjes en armpjes en beentjes. Ik smeer hem steeds in, hopelijk helpt het. Fijn dat je wat langer kraamzorg krijgt om de borstvoeding goed op gang te krijgen.

Tijn heeft vanmiddag zowaar een klein kwartiertje wakker in de box gelegen zonder huilen. Hij keek vol aandacht naar de mobiel die boven hem hing. Nu is hij alweer een tijdje onrustig, heeft om kwart over 4 een fles gehad maar wil alweer.....
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 18:43
leuke foto!

Goed zo van Tijn, heerlijk Lin. Hoest met nieuwe huis?

Muis fijn dat hij er weinig last van had van het knippen.

Hier ging voeden goed, tot ze na de voeding van 1630....om 18 en 19 uur weer wilde eten heb beide keren maar weinig gegeven, want de voedingstijd is pas 20 uur, ze krijgt zo dus neog restant! ze huilt nu weer.
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 18:45
poging 2....ga haar dus zo in bad doen na de voeding, daarna weer inbakeren, hopelijk helpt het voor de nacht want ik heb koppijn. Merk wel dat ik me dood erger aan de hond, verharen, niet luisteren, word er kranzinnig van,....
Lin76

Posting Freak

25-08-2011 19:29
Heb effe een dipje, beetje heimwee naar ons oude stekkie, onze oude buurt. Ben het thuis zitten met twee boys die moeite hebben zich te vermaken (behalve dan met de Nintendo) een beetje zat. Net even een blokje om geweest met de jongens en ze waren me daar net toch vervelend aan het doen, echt opzettelijk dwars doen. Ik kon er effe niet tegen. Heb ze meteen maar op bed gebonjourd. Kan wel tegen de komende dagen opzien, het wordt wederom weer eens prutweer dus dat wordt weer binnenzitten.....ook weet ik haast niet wat ik moet aantrekken, mijn eigen kleding past me nog niet, een enkele rok die een wat hogere taille heeft gaat nog, maar mijn broeken gaan nog niet dicht en als ze wel dicht gaan is het geen gezicht omdat mijn buikje eroverheen valt. De zwangerschapskleding zit ook niet mooi meer omdat die buik weg is. Sorry voor deze klaagzang maar moest het effe kwijt...........
Miek

Posting Freak

25-08-2011 19:55
hallo dames, hierbij mijn bevallingsverhaal:

Om 6.45 op 23 augustus hebben we ons gemeld in het ziekenhuis en om 7.30 is de gel ingebracht. De harde buiken die daarop volgenden waren prima te doen.
Om 11.00 ongeveer zouden ze komen kijken hoe het was en of er opnieuw gel ingebracht moest worden of dat mn lichaam zelf de baarmoedermond had verweekt.
ze kwamen rondom 11.30 en ik wilde eerst graag naar de wc omdat na het inbrengen van de gel ik een uur aan de ctg moest, ik zat nog niet op de wc of mn vliezen braken.
Daarna was het afwachten wat mn lichaam ging doen, dus eerst geen gel.

Om 14.30 waren de weeeen behoorlijk aanwezig, ik had rugweeen. Ik ben toen naar de verloskamer gebracht en bleek al 4 cm ontsluiting te hebben. Iets later heb ik om pijnstilling gevraagd om de ergste piek van de weeen af te halen, zo'n pompje kreeg ik. Wat een verademing! Ik lag zowaar wat te soezen tussen de weeen in. Toen dat op een gegeven moment ook niet meer hielp (tegen 18.00) toen hebben ze opnieuw gekeken hoever ik was en bleek ik al 9.5 cm ontsluiting te hebben. Een ruggeprik kon niet meer en de pijn was om gek van te worden, met name die rug.

Om half 7 mocht ik gaan meepersen, dat viel me trouwens ook nog knap zwaar. Uiteindelijk hebben ze een knip gezet om het iets te versnellen en toen ging het wel snel. Om 19.26 is Romee geboren. Ze huilde gelijk goed en Apgar-score was 9/10/10 dus ook prima.

Na een nachtje overblijven mochten we gister om 11.00 naar huis. Ik heb staaltabletten omdat mn HB te laag was. Borstvoeding gaat wel goed, ze doet haar mond eigenlijk net niet wijd genoeg open om toe te happen dus we moeten wel een beetje helpen. Inmiddels ben ik vandaag ook begonnen met kolven, dat gaat prima.

Ik probeer gauw even weer bij te lezen en te reageren maar voor nu worden we compleet geleefd door bezoek/ borstvoeding/ eigen eten - drinken/ slapen waardoor ik echt nergens aan toe kom. Sorry.

Even wat vraagjes van een nieuwe moeder:

1. de hechtingen zien er prima uit, maar inmiddels beginnen ze wat te trekken, hoelang duurt het ongeveer voordat het daar weer wat normaler voelt met gaan zitten enzo? een week???
2. Mijn tepels zijn best wel gevoelig als Romee aanhapt. Niet dat het écht pijn is maar het is zeker wel gevoelig, als ze goed drinkt is dat gevoel wel weer een stuk minder. hebben jullie die gevoeligheid ook (gehad)? met kolven heb ik dat niet echt. Tepels zien er trouwens prima uit, geen scheuren of blaasjes ofzo. Denk dat het gewenning is hoor maar vroeg me af of het nog beter wordt of dat het zo blijft.

Hoop dat het voor de rest met iedereen goed gaat. Ik ga komend weekend even bijlezen, zondag een bezoekvrije dag.
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 20:13
Lin he meis vervelend dat je zon dipje heb, je hebt ook zoveel op je af gekregen met die verhuizing, nu komt alles op je af. Heb je genoeg hulp van je manlief? kan je even tijd voor jezelf nemen? lekker lang douchen of even optijd slapen?

Nynke ligt al voor 3e keer ingebakerd te slapen, ohh laat het aub vanacht ook zo gaan, ben echt toe aan goed slapen. Morgen met haar opstap!
tweety1982

Unregistered

25-08-2011 20:22
Miek jeetje das een snelle bevalling geweest de gel werkte goed zeg!

Hechtingen: bij mij duurde het wel 1,5-2 weken. Maar ligt eraan hoe ze zitten. Nu voel ik ze nog als ik teveel doe, dus hou wel rekening dat je mis 3 weken voelt, maar aangezen jij minder geknipt ben zal wel meevallen, maar hou er rekning mee

Ook kreeg ik als tip, maar das op eigen risico dus ga aub niet alleen uit van wat ik zeg,....een soda badje met je must om het schoon te houden, maar dan niet langer dan 10 min en echt alleen de hechtingen, want er mag geen water naar binnen, maar bespreek dit wel met je VK voor je het doet.
ook 3 keer per dag spoelen is aan te bevelen...

sterlte ermee meis!
elmo

Senior Member

25-08-2011 20:43
Miek:

De eerste tijd had ik ook gevoelige tepels, nu nog wel, vooral bij het aanhappen en als de borst bijna leeg is...Maar, borstvoeding mag eigenlijk geen pijn doen. Ik denk dat het nu nog gewenning is: je tepels moeten er even aan wennen, Ik gebruik er vaak bepanthen voor, een dun laagje zalf na de voeding op je tepels... Niet teveel anders worden ze weer te week en dan doet het nog zeerder! Mooi meisje hoor!!!
Wat helpt tegen hechtingen? Op een harde stoel zitten, en verder spoelen na de toiletgang....

lin: ik ken het gevoel: dat rotweer ook: hier precies zo ze kunnen zich idd alleen maar vermaken achter de computer of ds of psp.. ik wordt er ook gek van; en dan gaan ze weer ruzie maken, ben vandaag ook even lekker uit mijn vel gesprongen. Morgen gaan we de hele dag naar apekooi en volgende week is hier huttenbouw week, daarna begint de school gelukkig weer... En als je dan zoals jij pas geleden bevallen bent... Dan valt het al helemaal niet mee...
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 07:07
elmo: apekooi? is dat dat spel met touwen enzo in een gym zaal, uit onze tijd? ( voel me oud als ik dat zeg)

wat een NOODWEER, onweert en regent keihard lucht is zwart, heef wel sfeer maar ik wil vandaag naar hema Sad

Ik ben supertrots momenteeel. Na inbakeren heeft nynke al heerlijk geslapen. Avond gisteren er even uit voor wandeling, bad enzo. Toen om 21 uur er weer in en tot me verbazing doorgeslapen tot 4 uur. daarna voeden, en nu weer doorgeslapen tot aan heden, nu word ze licht wakker, maar ik probeer te rekken tot 9.30 want dan zit ze weer op haar voedings schema. ze heeft 23.30 en 3 uur en 5.30 overgeslagen. maar heeft 4 uur gehad. dus ze moet overdag nu wel flink drinken, ga haar dan ok meer aanbieden..

vind noodweer nu eng, onweer en regent komt bijna door huis heen, zo erg maak ik zelden mee. lijkt wel of ik in een film zit :-) Bij jullie ook zo erg?
elmo

Senior Member

26-08-2011 07:51
Hier gewoon droog... Geen regen of onweer...
tweety: apekooi is in Groningen; een overdekt speel paradijs!
Goedzeg van Nynke! Daar mag je ook trots op zijn!!!!
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 08:11
elmo ohh wat leuk! jammer zo ver weg.

Ja ben ok trots op nynke, alleen nadeel ervan, en dat vind ik nog beetje lastig. Is dat ze 3 voedingen mis. Die van 2330, en 3 uur en 5.30. Omdat ze slaapt. Nu heeft ze 4 uur wel wat gehad.....en nu wilde ik om het in te halen 90 geven ipc 75, maar dat ging er niet in, moest dwingen en werd spugen (beetje)....dus das wel nadeel van doorslapen, ze is nog niet toe aan 6 of 5 voedingen van meer cc. Andere kant als ze door die gemiste voedingen honger heeft zal ze toch wel vragen zelf
elmo

Senior Member

26-08-2011 08:50
Ja idd tweety als ze honger heeft komt ze wel! Niet te druk over maken, ze kunnen heel goed zelf hun ritme bepalen!
Nou ik ga mijn kids inladen! Fijne dag iedereen!!!
Lin76

Posting Freak

26-08-2011 08:52
Fijn dat je een goede nacht hebt gehad Tweety, daar knap je zo van op! En als ze echt honger heeft Tweety meld ze zich wel hoor!!

Het is hier ook nog droog maar als ik buienradar moet geloven zijn wij eind van de ochtend/begin van de middag aan de beurt. Ik denk dat ik zo dus nog even een stukje met de jongens ga wandelen, even een frisse neus want anders wordt het een lange dag....
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 09:01
ja idd Lin het is nu hier beter us komt jullie kant op sorry Wink

Fijn die ervaren mama's hier Big Grin dank je wel
Tej

Senior Member

26-08-2011 09:43
@Allegra: Tuurlijk ligt het niet aan jou! Dat moet je niet denken.. Veel baby's hebben een huiluutje. Helaas dat zijn huiluurtje nu verschoven ipv verdwenen lijkt te zijn?

@Muis: Ah dat was het dus.. een te kort tongriempje. Dat dachten ze bij Zoë eerst ook maar dat was niet het geval. Fijn dat je nu twee kraamdagen extra krijgt, heb je hard nodig he?

@Lin: Kan me voorstellen dat je even heimwee hebt. Het is natuurlijk een heftige periode geweest voor jullie. Veel gebeurtenissen, en wat voor gebeurtenissen, kort op elkaar.
Erg balen dat je nog niet lekker je kleding past, hopelijk is het er snel een beetje af en kun je je normale kleding weer dragen. Hier heb ik ook moeite met wat leuks uit de kast trekken.. veel kleding is of niet meer leuk of het zit niet!

@Miek: Volgensmij is het zo dat wanneer je kleine goed aan de borst zit, de pijn weg moet zijn. Het is vaak wel zo dat het aanhappen en in de tussentijd tot het goeie drinken dat het dan wel even gevoelig kan zijn.

@Tweety: Zo, hier was er 1 harde klap onweer.. en dat was het! Gelukkig.. weet niet of er nog meer aan zit te komen..
En wat een heerlijke nacht hebben jullie gehad! Ben jaloers! Dat inbakeren helpt dus goed?
En ik zou me ook niet druk maken hoor om haar voedingen. Als ze door kan slapen, dan doet ze dat. Dat betekent dus dat ze lichamelijk het aankan om de nacht door te halen, anders zou ze zich echt wel melden!

@Lucinda: Jij gebruikt ook de flessen van tommee tippee he? Hoe vind jij ze? En hoe snel drinken jouw meiden de fles leeg? Zoë drinkt hier de fles in iets meer dan 10 minuten leeg (zo'n 100ml) is dat niet te snel? Heb het idee van wel.. Soms spuugt ze wat maar dat is niet veel.

@De doorslapers onder ons: Was het voor 1 nachtje? Of zit het er daarna in zeg maar? Ben benieuwd hoe snel ons meisje erover gaat doen. Alhoewel het vannacht niet verkeerd ging..

Zo, vandaag wel een goeie dag. Heb het idee dat Zoë het in slaap vallen goed doorheeft, ze is al snel vertrokken als we haar neerleggen! Lang leve de puckababy en het muziekknuffeltje..
Heb inmiddels een was aan kunnen zetten, kunnen douchen, keuken op kunnen ruimen.. heerlijk! De kleine zal zo wel weer wakker worden voor der voeding.
Lin76

Posting Freak

26-08-2011 10:55
Tej dat ritme komt vanzelf, ook dat ze 's nachts langer doorslapen al is dat wel per kind verschillend. De ene slaapt al snel langer door en de ander heeft 's nachts nog een voeding nodig. Het is alleen erg vermoeiend voor jezelf die gebroken nachten. En lekker dat je wat hebt kunnen doen, ik merk ook dat het me toch wel goed afgaat alleen te zijn met de jongens, als Tijn slaapt kan ik aandacht besteden aan de andere twee en wat dingetjes in huis doen. Ik moet wel zeggen, normaal ben ik echt een poetser maar omdat dit ons eigen huis niet is en we er tijdelijk wonen heb ik minder die drang om alles tiptop te hebben, ik hou het bij, hou de toiletten en badkamer schoon en stofzuig regelmatig maar ga niet uitgebreid de ramen lappen bijvoorbeeld. De was is er natuurlijk iedere dag en de gewone dagelijkse dingen zoals boodschappen doen en eten koken. Ik kijk erg uit naar ons nieuwe huis, weer fijn in een buurt wonen waar een speelveldje en een speeltuin is voor de jongens, een mooi nieuw en fris huis en hopelijk wat kinderen in de buurt voor de jongens om mee te spelen. De bouwvergunning is in ieder geval binnen en ben benieuwd wanneer de eerste schep de grond ingaat, de planning is ergens week 40 te beginnen met de fundering. Ik denk dat als de bouw van ons huis eenmaal begonnen is en de kinderen weer naar school zijn, alles dus weer in zijn normale ritme is, ik zelf ook weer een beetje in mijn normale doen kom.

Het is hier nog steeds droog met een waterig zonnetje. Ik ben net even met de jongens naar de speeltuin bij onze oude buurt geweest, we wonen nl op loopafstand van onze 'oude' buurt. We waren er alleen maar de jongens vonden het wel even fijn. Vlak voor we weg gingen kwamen de buurkindjes er nog aan van ons vorige huis. Die houden de nieuwe buren goed in de gaten want ze vertelden dat ze wel aardig waren en er een nieuwe keuken in hadden gezet hahaha.
muis88

Senior Member

26-08-2011 14:02
ik ben blij!!! lizzy vandaag weer aan de borst gehad zonder pijn! het gaat de goede kant op alleen zittend aanleggen lukt nog niet raakt ze helemaal overstuur van maar liggend ging goed dus geven we haar weer even de tijd om te wennen.

Miek de hechtingen zijn bij mij na 5dagen verwijderd en toen voelde het ook al stukke beter alleen een knip blijkt wel pijnlijker te zijn als scheurtje en ik had een scheurtje, het voeden moet echt niet te veel pijn doen heb het verschil goed gevoeld inmiddels!

Lin het is inderdaad echt een bos haar! en kan me voorstellen dat je de bale hebt ik weet ook niet goed wat ik aan moet durf eerlijk gezegt mn oude kleding nog niet echt te voor schijn te halen.... en vervelend dat je jongens zo lekker mee werken..!?!

Tweety probeer je ook overdag te slapen als je meisje wel licht te slapen zo dat je toch je uurtjes kan mee pikken
Lucinda

Senior Member

26-08-2011 14:55
tej ik gebruik ook die flessen ja. Ik vind ze erg fijn vooral omdat ik hiermee ook borstvoeding kan geven. De meiden drinken hier 90 cc per fles en dan ongeveer 10 tot 15 minuten over een fles. Snel, misschien wel ja maar ze geven niks terug dus het kan geen kwaad lijkt mij. De VK en kraamverzorgster zeiden ook dat het goede flessen waren.

Moet zo weer eens gaan kolven.
Wil vanavond nog naar een bruiloft, weet alleen niet of ik het trek om te gaan. Ach we zien wel als het gaat om 20 uur ga ik anders blijf ik lekker thuis. Iedereen begrijpt het wel als ik lekker thuis blijft.
Lucinda

Senior Member

26-08-2011 14:57
muis wat een mooie foto en wat heeft ze veel haar!! Jaloers ben ik! Die van mij zijn net twee kale knikkertjes, hahaha, oke ze hebben wel iets haar maar niet veel!
muis88

Senior Member

26-08-2011 16:30
lucinda dat haar heeft ze van der vader, die moest met 8mnd al naar de kapper dus dat belooft wat!
Allegra

Posting Freak

26-08-2011 19:14
Hee Lucinda gefeliciteerd, jouw meiden hebben hun vermaanddag vandaag hihi!

Muis nou inderdaad wat heeft Lizzy al veel haar zeg!!! Grappig, je kunt haar nu al bijna een klein staartje indoen :-D Het handige aan een meisje is dat ze haar haar lekker lang kan laten groeien, het dochtertje van mijn baas had ook al toen ze 1 was echt een lange bos haar :-D

Lin ja het is wel lastig om nu kleren te vinden om aan te trekken he... Ik moet zeggen dat ik wel weer en aantal van mijn normale broeken en topjes pas, maar de meeste broeken en rokjes zitten me echt nog te strak... En veel shirtjes staan niet mooi omdat ik dan zo'n flubberbuik heb. Gelukkig trekt die redelijk snel plat, zal blij zijn als ik straks weer mag sporten en ik mijn figuur weer terugkrijg!

Tweety fijn dat het inbakeren werkt bij Nynke! Gek is dat he, dat baby's door zo'n simpel trucje zo veel beter gaan slapen!
Ik erger me ook nog steeds ontzettend aan onze katten trouwens, gisteren zat de een haarbalgeluiden te maken onder de boekenkast en vanmorgen vond ik een plasje kots in de badkamer, zucht, en de andere vindt het nodig om als ik kook de hele tijd te gaan bleren omdat ze eten wil. Ik kan ze wel wat aandoen af en toe.

Miek mooi bevallingsverhaal, toen het eenmaal op gang was, ging het snel zo te zien! Wat de hechtingen betreft (ik had geen knip en had ook geen last van de hechtingen, had er alleen een flink aantal in mijn schaamlip), als je aangeeft dat ze trekken, kan de vk ze er idd na een aantal dagen uithalen als het goed is!

Hier vandaag een beetje onweer halverwege de ochtend maar gelukkig niet zo erg als afgelopen woensdag!
Verder hebben we na een slopende huildag van Jenson een supergoede nacht gehad, we hadden hem toch even gebadderd voor de laatste fles met die zwitsal met lavendel en hij lag helemaal te genieten in het warme water. Vervolgens plaste hij tijdens het afdrogen op de hydrofylluier en zijn badcape dus konden we hem weer even opnieuw onderdompelen haha! Toen een fles van 100 cc erin, om half 12 licht uit en om half 5 kwam hij pas weer :-D Gewoon vijf uur ononderbroken slaap, ongelooflijk! Vervolgens werd hij iets minder dan 3 uur later weer wakker, weer een flesje erin (wel beide keren weinig, 70 en 65 cc) en toen weer in slaap gevallen. Omdat we bezoek kregen om half 11 en ik gisteren niks aan het huishouden had kunnen doen, ben ik om 10 voor 9 opgestaan maar manlief heeft nog tot half 10 kunnen doorslapen. Maar goed, we waren lekker uitgerust.
Nu hebben we fijn weer eens ruzie, ik geloof niet dat hij helemaal snapt dat ik overdag echt niet lekker op de bank zit te relaxen met Jenson maar dat ik gewoon constant aan de gang ben om hem tevreden te houden en ook het huis een beetje op orde te houden. Loop ik net na het eten weg om de borden in de vaatwasser te gaan zetten, ik ben nog geen 20 seconden in de keuken en hij roept me terug omdat hij niet bij de afstandbediening kan. Vanmorgen gebeurde al hetzelfde, toen was ik op zolder op zoek naar iets in de administratie en na een minuut staat hij al beneden aan de trap omdat hij per se iets moet doen wat zo belangrijk is dat ik niet af kan maken wat ik aan het doen ben. Dus ik werd een beetje pissig net en zei dat ik er niet goed van word dat ik niks kan doen zonder dat ik het weer uit mijn handen moet laten vallen omdat hij iets wil of moet. Nu zit hij in de slaapkamer te mokken, en heeft Jenson meegenomen, erg irritant want ik wil mijn kleine mannetje eigenlijk wel gewoon kunnen knuffelen als ik daar zin in heb maar ik heb geen zin om mijn excuses aan te gaan bieden voor iets wat ik onredelijk van hem vind. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ik weer naar de sportschool ga, misschien dat hij dan gaat begrijpen dat je gewoon constant standby moet staan met zo'n kleine...
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 20:10
Wil even tussendoor de groetjes doen van Pinkie meid. Die lieve meid wil ons allemaal feliciteren. Als goed is weten ze nu inmiddels meer, maar worden schoftelijk behandeld, leugens enzo Sad
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 20:39
allegra jeetje ja vrvelend hoor als " mensen" maar denken dat met verlof zijn als een vakantie is. ja en wie zorgt er dan voor natje en droogje voor de baby.jawel de moeder, dus ik snap je frustratie heel goed! hopelijk draait je ventje bij.

Leuk hoor een staartje in kunnen doen!

was vandaag bij een andere locatie van een CB met me schoonzus, om haar te helpen met de tweeling aan te kleden enzo...moest ik min kinderwagen p de gang laten staan incl. kind. want nee geen kinderwagens in de kamer....beetje raar, heb maar niets gezegd, hou niet zo van heisa maken, maar ik toon me goede wil iemand te helpen, tenkoste van me eigen kind, had dan keer uitzondering gemaakt. Hoe kan me schoonzus nou twee jongens aankleden en wegen enzo.

Ik heb vandaag zitten klooien met voedingen, ze heeft door vele slapen snachts gewoon teveel gemist, maar ja dat haal ze overdag niet in, 70-90 cc is de max, en 90 cc krijg je er bijna al niet in, moet je echt tussendoor verschonen. DUs andere voedingen waren gewoon 70. Nu slaapt ze weer maar ga haar wel even wakker maken voor de 23.30 voeding....de 3 uur mag ze dan doorslapen, en die van 5.30 komt wel goed. maar anders komt ze te kort.
supermama

Posting Freak

26-08-2011 21:07
@ snel drinken. Hier zegt het CB dat baby's toch minimaal 15 á 20 minuten aan de fles moeten drinken, om ook huin zuigbehoefte te voorzien.
Tip om langzamer te drinken is de speen goed vast op de fles te draaien.

@ tongriempje, Bij Jesse hebben ze ook het tongriempje ingeknipt, hij gaf geen kik zei mijn man. Alleen heeft het bij hem niet geholpen en lukte de BV nog niet goed.

@Kindje meenemen. Ik heb Jesse al meerdere keren meegenomen, naar mijn ouders, naar schoonvader, vandaag naar mijn werk, naar de winkel. Hij slaapt in de reiswieg goed. Bij mijn ouders staat een ledikantje en een box, dit vond hij maar niks haha.

@Slapen, Jesse begint wat langer te slapen. Niet steeds 3 uur tussen de voedingen, nu vaker 3,5/4 uur tussen de voedingen. Dus we gaan in feite ook een voeding minder geven. Hij komt nog wel 's nachts. Is nu nog niet zo erg mijn man is nog vrij. Maar maandag moet die ook weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het dan zal gaan. Ik heb Jesse wel steeds in de puckababy, denk dat ik er nog een bij ga halen. Kan deze in de was Big Grin

Verschonen jullie de kinderen 's nachts? Ik krijg zo veel reacties op het verschonen 's nachts. Omdat kinderen daar tè wakker van zouden worden. En hierdoor ook het verschil tussen dag en nacht leren kennen.
tweety1982

Unregistered

26-08-2011 21:32
heey
ik verschoon nacht niet, laaste 23.30 na voeding en eerste smorgens vroeg. idd ook vanwege teveel wakker. verschoon ook met heeel gedimd licht.

kan die die inbaker dekens ook ergens kopen? ik wil die van swaddle wel, maar zie alleen online, lastig, koop liever in winkel. Prental zal ze wel niet hebben Wink
loesm

Senior Member

27-08-2011 08:28
Ik verschoon Sam ook gewoon 's nachts. Anders ligt ze de hele nacht met een poepluier en dat lijkt me niet zo fijn.
Ze is wel veel wakker 's nachts, maar heb alle vertrouwen dat dat nog wel goed komt,

Mijn hechtingen waren ook erg pijnlijk en daarom met 5 dagen verwijderd. Verwijderen was pijnlijk, maar de dag erna verlies minder last. Alleen mijn schaamlippen doen nog steeds zeer. ( zaten ook hechtingen en diepe schaafwonden)

Probeer iedere dag even buiten te komen met Sam. Eergisteren een uur met de hond wezen lopen en terrasje gepikt. Sam vindt de kinderwagen en autorijden nogal slaapverwekkend, dus die heeft er weinig van meegekregen volgens mij haha.
Gisteren koffie wezen doen bij mijn ouders mrt de kleine. En ik denk vandaag even de stad in :-)

Aanleggen hier ook wel gevoelig, maar alleen de eerst 2 teugen ofzo. Volgens mijn kraamOrg blijft dat ook wel zo, je tepels moeten gewoon iedere keer ff wennen dat er iets aan zuigt :-p
loesm

Senior Member

27-08-2011 08:30
Al nieuws van Marleen trouwens? Die is tot de 42 weken gekomen denk ik ?
Allegra

Posting Freak

27-08-2011 09:52
Ach die Pinky :-( Wat een schatje dat ze het kan opbrengen om ons te feliciteren, wat zij meemaakt dat wens ik echt niemand toe... Wat erg dat het zh ook nog eens niet eens eerlijk is over wat er is misgegaan, dat is toch wel het minste wat ze kunnen doen na wat er gebeurd is. En zorgen dat er nooit meer zoiets gebeurt...
Tweety wat belachelijk van dat cb zeg, ik snap wel dat 't vol wordt als iedereen haar kinderwagen mee naar binnen neemt maar je kan een ouder toch niet dwingen haar baby van een paar weken oud op de gang te laten staan in zo'n situatie...
Groeit Nynke wel goed trouwens? Ik heb nu met die voedingen van het cb het advies gekregen om me niet te veel te fixeren op die tijden en voedingsschema's en op basis van gewicht te controleren of Jenson genoeg groeit. Creeert wel wat rust, we gaan woensdag even naar het inloopspreekuur om te wegen.

Loes wat ben jij al veel op pad zeg, een uur lopen met de hond, jeetje. Nou heeft jullie mr beagle dat waarschijnlijk wel nodig om niet het halve huis af te breken maar het lijkt me zwaar! Iedereen verklaarde mij al gek dat ik na 6 dagen een half uurtje de stad in ging hihi. Vanaf komende week ga ik denk ik ook maar eens wat verder van huis met Jenson, dan gaat manlief weer fulltime aan het werk en is het wel fijn als Jenson lekker in de wagen slaapt.

Ben ook benieuwd naar Marleen! Als het goed is zal haar kleintje er ook wel zijn!

@' s nachts verschonen, wij doen halverwege elke voeding even een schone luier om, wel met heel gedimd licht. Als Jenson de tweede helft van de fles op heeft, valt hij vanzelf weer in slaap, meestal tenminste. Als hij om 6 a 7 uur alleen geplast heeft, laten we de luier nog wel eens zitten, dan verschonen we als we zelf opstaan.

Haha weer wat nieuws, meneer wil niet in de wagen slapen, en op schoot is ook niet comfortabel genoeg, dus nu ligt hij tegen me aan op de bank, binnen 2 minuten was hij knock-out :-D
Lin76

Posting Freak

27-08-2011 12:35
Wat lief van Pinkymeid. Wat een toestand zeg dat ze dan niet eerlijk en rechtvaardig worden behandeld. Ze hebben al genoeg doorstaan.

Is de lucht weer een beetje geklaard tussen jullie Allegra? Vervelend dat hij schijnbaar het idee heeft dat jij de hele dag lekker met Jenson aankeutelt ipv het grootste deel van de dag bezig bent met verzorgen en huishouden.

Ik verschoon wel 's nachts. Heb het ook wel eens niet gedaan maar dan is hij helemaal nat. Dus voor de fles verschonen.

Tweety wat vreemd dat jij de kinderwagen buiten de CB ruimte moest laten staan.

Tijn drinkt erg gulzig af en toe. Dan moet hij ook meer spugen. Ook heeft hij nu af en toe last van krampjes lijkt het. Als hij zo gulzig drinkt is hij naderhand ook niet tevreden. Als de jongens weer naar school zijn is in ons dorp het inloopspreekuur ook weer, dan denk ik dat ik ook maar eens langsga om Tijn te laten wegen en te vragen naar dat gulzige drinken. Ik belde laatst om de eerste afspraak te verzetten maar dan kan ik pas twee weken later dus heb het eerst maar zo laten staan, hopelijk loopt het dan niet uit zodat ik dan op tijd bij school kan staan. De dame aan de telefoon vertelde dat de volgende afspraak ook al staat, 11 oktober en dan krijgt hij zijn eerste prikjes al!
Lucinda

Senior Member

27-08-2011 14:46
allgera hier ook frustraties met mijn man. Hij raakt helemaal gefrustreerd als de kids beginnen te huilen en ze dan niet stil worden van de speen. De meiden hebben hun huilmoment tussen de fles van 19.00 uur en 22.00 uur. Gisteren ook weer, ik vraag nog aan hem wil jij 1 uurtje op ze letten zodat ik in bad kan zonder dat ik steeds gehuil hoor. Nou hij beloofde het... nu ga ik lekker in bad en je raad het al meneer stond in de badkamer de leidingen van de wasbakken schoon te maken terwijl de meiden aan het huilen waren beneden. Ik dus weer uit bad want even huilen vind ik niet erg maar als het niet nodig is omdat je met z'n 2 thuis bent!!
De rest van de avond waren de dames ook erg onrustig dus mijn man ook.
Dat was ook de reden waarom ik niet naar de bruiloft ben gegaan van een collega van mij. Ik ben gewoon bang dat mijn man ze de hele avond laat huilen en ik ben dan lekker weg!
Gelukkig heeft hij zijn excuses aangeboden voor het badmoment!
Ook zoiets gisteren maakte hij een opmerking van ik kan toch niet 24 uur speen erin speen eruit doen! Ik zeg zo van HALLO ik ben er 24 uur mee bezig en jij komt thuis en dan zou ik het fijn vinden als je ook even met ze bezig kan zijn. Toen liep hij boos naar buitne!! Gelukkig kwam hij vrij snel naar binnen, ik was echt aan het huilen, alsof het normaal is dat ik het allemaal doe! Weer een sorry ontvangen van hem!
Gelukkig verwacht hij van mij niet dat ik overdag ook nog poets want hij zegt wel dat het een full-time baan is om te zorgen voor die twee meiden.
Heb het hem vanorgen ook gezegd... het zat me zo dwars. het is idd voor beide gevallen wennen maar hij zal zich toch moeten gaan aanpassen en er aan wennen dat hij niet meer steeds naar de garage kan om daar lekker te prutsen. De meiden hebben ook zijn aandacht nodig en ik wil eigenlijk ook wel eens even alleen weg zonder dat ik me zorgen moet gaan maken of de papa thuis gefrustreerd zit te wezen!
Ergens snap ik wel dat koppels uit elkaar gaan als er kinderen komen, er komt veel stress bij kijken die ook op je relatie drukt. Maar we hebben afgesproken dat we er veel gaan praten als ons wat dwars zit en de meiden gewoon eens een avondje weg brengen naar mijn zus zodat we wat ons-tijd hebben.

Sorry van mijn klaag verhaal maar ik moet het gewoon even kwijt hoor.

Het was een zware week zo alleen thuis, kijk ook erg op tegen volgende week.
Hopelijk gaat het dan weer wat makkelijker!
Lucinda

Senior Member

27-08-2011 14:48
@ verschonen: ik verschoon 's nachts niet... anders slapen die van mij echt niet. 's morgens wel een flinke plasluier maar geen doorlekken.
elmo

Senior Member

27-08-2011 15:21
Lucinda en allegra:

heel herkenbaar! Dat is ook hier het geval! manlief gaat weg: o van ik ga even daar en daar heen hoor... Ik zit al weken thuis met alle kids en hij kan zijn gang maar gaan,hij heeft ook niks met baby's als hij Flynn 4 x vastgehouden heeft is het veel. Ook omdat ik borstvoeding geef komt alles op mij neer. Op zich vind ik het niet erg hoor, maar hij zou dan op zijn minst de zorg voor de andere kids even op zich kunnen nemen, maar goed vaak is dat teveel gevraagd. Ik wordt daar helemaal niet goed van: we hebben gisteren een bbq gehad met de buurt en meneer staat daar lekker relaxt te bbq en en te drinken, en ik kan constant achter de kids aan: Flynn onrustig... ik doe het met liefde hoor, maar soms denk ik wel eens van hallo... het zijn ook jouw kids... Meneer lag om5!!! uur vanmorgen op bed, en is natuurlijk de hele dag brak... dus je raad wel weer wie er hier vanmorgen weer om half 7 in de kamer stind...
Heb hem gisteren ook een beste sneer gegeven waar de hele buurt bij zat... ik was er helemaal klaar mee!!!

Wat betreft verschonen"; ik deed het nooit 'snachts, maar nu doe ik het 1 keer: Flynn komt 'snachts meestal 3 keer: de eerste keer ga ik met hem naar beneden en verschoon ik hem, daarna gaat hij in zijn wieg naast ons bed en als hij dan weer wakker is: doe ik hem bij ons op bed; hij slaapt dan op mijn buik of ligt met zijn hoofdje op mijn bovenarm: als hij dan honger heeft kan hij zo aan de borst en slapen we daarna allebei weer verder!
hij heeft vandaag een tuinbroek aan... Het is een echt jongetje: en ik ben toch zo verliefd op hem....Als ik hem zie kan ik soms van geluk wel in tranen uit barsten

Ik moet maandag voor na controle nnaar de gyneacoloog: krijg ws ook een echo van de vleesboom... Ik had sinds twee weken geen bloedverlies meer: nu sinds maandag wel weer: ik vraag me af of dit nog van de keizersnee is of dat ik alweer ongesteld ben, meestal duurt dat heel lang bij bv... Was bij de anderen wel zo en je bent toch niet een hele week ongesteld????
tweety1982

Unregistered

27-08-2011 16:50
hier zelfde verhaal ook als ik even een slaap uurtje wil laat me man ook sneller huilen en weet geen raad, hor dus huilen en ga er dan ook uit, weg slaap uurtje. vrouwen zijn daar miss toch echt anders in. balen is dat gewoon.
tweety1982

Unregistered

27-08-2011 16:57
ik ga trouwens over op nutrilon. gebruik nu nestle maar nynke red maar 1,5 uur op een fles en heeft weer honger, en bied haar altijd 100 cc aan!! das veeel dan dan ze moet hebben du te kort komt ze niet. miss voed nestle niet genoeg....kan haar allee trosten met speen en liefde anders gaat ze huilen en zoekt de borst
muis88

Senior Member

27-08-2011 17:40
zit er even helemaal doorheen! de voeden aan de borst wil maar niet en we weten gewoon niet waarom het niet lukt ben er helemaal moe van wil mn meisje zo graag aan de borst

en dan krijg ik ook nog een berichtje van mn neef zn vrouw was woensdag uitgeteld dat hun kindje een waterhoofd heeft en vermoedelijk blind is en zwaargehandicapt en ze vandaag is in geleid het eerste wat ik na dit bericht heb gedaan is mn meisje bij me gepakt en aleen maar vast gehouden. weet echt even niet hoe ik me moet voelen!
Allegra

Posting Freak

27-08-2011 18:01
Owwww Muis wat erg... en daar komen ze nu pas achter? Als je zoiets hoort, kun je niet anders dan het verdriet er even uitlaten, je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt... Zo besef je je alleen maar meer dat het een wonder is dat je eigen kindje helemaal goed gelukt is. Hopelijk blijkt na de geboorte toch dat ze het ernstiger hadden ingeschat dan het echt is, heel veel sterkte meis, voor jou en vooral voor hun!
Met de voeding, heb je bij jullie in de buurt niet van die borstvoedingsspecialisten die kunnen helpen? Misschien dat je er iets over kunt vinden op de website van de La Leche League...

Tweety op mijn gestopt met de pil-topic kreeg ik de tip om een schepje gewone voeding te vervangen door een schepje voeding voor hongerige baby's (forte heet dat schijnbaar) en een vriendin van me heeft johannesbroodpitmeel aan de voeding toegevoegd. Ik weet niet of het wat uitmaakt als je de ene gewone voeding vervangt door de andere, het lijkt me dat de voedingswaarde een beetje hetzelfde is....

Lucinda ik kan me voorstellen dat jij helemaal gek wordt als je man niet meewerkt, ik ben wel blij dat jullie een beetje hetzelfde probleem hebben met jullie mannen... Mijn man is op zich helemaal gek op Jenson hoor, en hij doet ook echt zijn best maar ik merk gewoon dat hij na een halfuurtje met Jenson op schoot zitten er een beetje klaar mee is, dan vraagt hij of ik hem wil overnemen... Prima natuurlijk, ik knuffel graag urenlang met mijn mannetje maar ik moet ook andere dingen doen in het huishouden. Soms lijkt het wel alsof hij denkt dat ik expres allemaal andere dingen ga doen zodat hij Jenson moet vermaken, dat is natuurlijk helemaal niet zo. En wat ik ook erg vermoeiend vind, is dat hij lijkt te denken dat ik precies weet hoe alles werkt enzo, ik doe ook maar wat... Maar ik moet zeggen dat het bij jullie wel iets extremer is als ik het zo lees, ik zou het echt niet pikken als mijn man om 5 uur naar bed kwam (tenzij hij de voeding van 3/4 uur dan zou doen ofzo). Het is voor ons denk ik ook moeilijk te begrijpen dat iemand niet urenlang naar zijn kindje zou kunnen staren, wat Elmo zegt, ik ben ook helemaal verliefd, als Jenson ligt te slapen kan ik alleen maar denken hoe mooi hij is en wat een wonder dat hij helemaal goed gelukt is. Zucht, ik ben zo'n weekdier geworden ;-)
Gelukkig kunnen we hier de frustratie over de mannen kwijt, anders ontplof je op een gegeven moment gewoon!

Hier is het bed net eindelijk weer van de klossen af, mijn moeder en broers waren hier dus ik heb de mannen even aan het werk gezet hihi. Raar hoor, nu moet ik rechtop gaan zitten om in de wieg te kijken.
Net ook nog even lekker geshopt op kleertjes.com, ik wou even kijken of ze een shirtje van Noppies dat Jenson nu heeft toevallig nog in grotere maten hadden want ik vind 't zo'n leuk shirtje. Helaas pindakaas hadden ze het niet meer, dus heb nu twee andere in de uitverkoop gekocht, en twee niet in de uitverkoop, en een broekje in de uitverkoop. Wel zo slim geweest om ze in 62 en 68 te kopen zodat we vast een voorraadje hebben :-D Volgende week maar weer eens voor mezelf kleren kopen, dat is lang geleden!

Gauw nog ff naar de supermarkt om lampjes voor de afzuigkap te halen, die zijn allebei stuk :-(
Miek

Posting Freak

27-08-2011 18:22

Hallo dames,

Nou ik heb alles bijgelezen, lees dat het over hetalgemeen goed gaat met iedereen, gelukkig.

Wat ontzettend lief van pinkymeid van de felicitaties enwat vreselijk dat de antwoorden op al hun vragen niet zo soepel worden gegeven,alsof het niet al erg genoeg is wat ze hebben meegemaakt!

@Supermama; wij verschonen wel gewoon ’s nachts. Sowiesovoor de voeding dat we kijken of ze een schone luier moet omdat ze meestal nade voeding weer moe is en wil slapen, kan ze dan gelijk haar bedje weer in. Enom nou je kind een hele nacht in een vieze luier te laten liggen, dat vind ikook niet wat. Denk dat ze dan mogelijk ook eerder last krijgen van de billetjesenzo.

@Loesm; oh hemel doet het verwijderen van die dingen ooknog zeer? Ik dacht dat dat gewoon een kwestie was van een knoopje knippen endat dat gelijk verlichting zou geven, maar dat is dus helaas niet zo?

Ik heb blijkbaar de boel beneden hartstikke blauw,maardaar heb ik eigenlijk geen last van. Ik heb van 2 knoopjes last, dat voelt eenbeetje alsof je kapotte huid hebt, wat schraal. Maar de verloskundige durfde deknoopjes er vandaag nog niet uit te knippen, maandag komt ze weer kijken en alsik dan nog zoveel last heb dan knipt ze ze er dan uit. Verder gelukkig weiniglast van de knip.

Wat ben je alweer actief zeg! Wat lekker! Ik heb evengevraagd wanneer we naar buiten kunnen (uitkijken met borstontsteking etc) enbegin volgende week moet prima kunnen, dus hoop op mooi weer maandag endinsdag.

@Slapen; Romee is op dit moment echt een modelkind. Zewas gister alweer 20 gram gegroeid en vandaag alweer 70 gram. Borstvoeding gaatharstikke goed. Alleen aanhappen is me wat gevoelig maar inderdaad na een teugof 2 a 3 is dat klaar. De rugby-houding vind ik erg fijn, enige nadeel is datdat het beste kan op de bank en dat is beneden. Liggend voeden doe ik ook veel,zittend eigenlijk niet, dan krijg ik haar niet goed aangelegd.

Afgelopen nacht is ze alleen wakker geweest voor devoeding (1x hebben we haar wakker gemaakt) en als ze wakker wordt dan huilt zeook nog niet, maar ligt ze tevreden wat te kijken en wat te smakken J we mogen al over naar 6voedingen op een dag, overdag om de 4 uur en snachts mag er 6 uur tussenzitten, tenzij ze eerder komt natuurlijk.

@Marleen; ik hoop voor je dat het nog spontaan begonnenis, maar als dat niet zo is dan is jullie zoon/dochter inmiddels vast geboren.Hopelijk gaat alles goed met jullie!

@Allegra; wat vervelend dat je man niet doorheeft hoedruk het is zo met zo’n kleintje! Lijkt me niet onredelijk dat je hemaanspreekt dat je zelf ook graag even wat dingen wil afmaken en dat hij noueenmaal niet het belangrijkste is in het gezin! Hopelijk heeft hij dat zelf ooksnel door.

@Lin; hoe is het nu met jou? Het laatste wat ik eenbeetje meekreeg was dat je niet zo lekker in je vel zat omdat je je oude huismistte en de jongens vervelende waren. Hoop dat het weer wat beter gaat. Nog 1weekje dat de jongens thuis zijn denk ik? Daarna weer naar school? En hoe staathet met de bouw van de nieuwe woning? Wordt de opgeleverde datum gehaald? Dan hebje weer wat om naar uit te kijken.

@Muis wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Dat ze daar ookpas zo laat achter komen, dat is ook wel vreemd. Maar wat een rijkdom voel jedan dat je eigen kindje gezond is. Ondanks dat het met de borstvoeding nietlukt. Frustrerend is dat, jij wilt, je dochter wil, waarom lukt het dan niet!

@Lucinda/Elmo; wat vervelend dat jullie mannen niet watmeer de taken op zich nemen zoals jullie dat vragen. De kinderen zijn toch ookvan jullie samen? Is niets te veel gevraagd om even op hun eigen kinderen teletten/ verzorgen/ aandacht geven! Jullie zijn natuurlijk al verder dan wij,dus ga mn man maar goed volgen en in de gaten houden en anders maar heldereafspraken. Kinderen krijgen doe je samen!

Dames ik moet even weer voeden, Romee begint wat tepruttelen en voordat ze verschoond is en aangelegd ben ik wel weer 15 minverder en dan wil ze echt wel J
ps. prachtige foto's zag ik trouwens voorbij komen!!
selly1985

Posting Freak

Topics: 16
27-08-2011 18:44
Selly1985........30 aug................1e................... meisje...............05-08..........Naïma
Lin76

Posting Freak

27-08-2011 19:15
Muis dat is heel verdrietig om te horen, dan besef je des te meer wat een wonder het is een gezond kindje te mogen krijgen!
elmo

Senior Member

27-08-2011 20:08
Muis idd heel vervelend nieuws, wat mogen we dankbaar zijn voor onze gezonde kindjes! Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend!
Wat betreft de borstvoeding: wat lukt er precies niet? Krijg je haar er niet aan, of wil ze niet happen, of doet het pijn,of iets anders?

Je kunt altijd een lactatie kundige bellen he? En wat ik ook heel veel doe is op het forum kijken van vbn: vereniging borstvoeding natuurlijk.
Google maar eens: daar kun je heel veel antwoorden vinden op je vragen/ problemen...
Misschien kan ik je ook wel helpen... heb inmiddels een beetje ervaring: dit is nr 3 aan de borst: maar ook ik vraag me wel eens af of Flynn wel goed aangelegd is...
Bij mij is het ook niet altijd pijnloos..

Super Miek dat het zo goed gaat!!!
Geniet er lekker van!!!

Wat betreft mannen: ja idd kinderen krijg je samen... En natuurlijk mag je ook wel eens een uitspatting hebben, en wat betreft voeden heeft mijn man het heel makkelijk, dat kan hij toch niet: en ik kan Flynn echt niet laten huilen! Ik ben er ook van overtuigd dat dat niet goed is... Vroeger zeiden ze altijd laat maar huilen: is goed voor de longetjes... belachelijk: ok soms moet hij even wachten omdat een van de andere kids aandacht vragen: maar liever laat ik hem niet huilen...
Ik neem Flynn ook altijd mee; mijn man kan er erg weinig mee, hij vind hem wel lief, maar vind ze leuker als ze wat groter zijn...
Ik kan er ook niet tegen dat als ik weg ben hij misschien gaat huilen of zo...
Vind ik op zich niet erg, want ik kan uren met hem knuffelen: maar een helpende hand en een beetje waardering op zijn tijd is wel prettig..
Volgens mij denken mannen dat wij superwezens zijn of zo..

Nou ga even mijn name is,,, kijken
Allegra

Posting Freak

28-08-2011 12:16
Haha Elmo maar wij ZIJN ook supermensen, we moeten zo'n baby 9 maanden meeslepen en dan naar buiten persen en daarna functioneren we op weinig slaap en leren we een baby die allerlei onbegrijpelijke taal uitslaat te begrijpen en tevreden te houden, en dat alles met bovenmenselijke liefde en geduld... Het is ook niet heel verrassend dat de gemiddelde man dat ons niet nadoet, maar wel jammer! Gelukkig voor mijn man mis ik Jenson al na een half uurtje zonder hem dus hij hoeft zelden lang te wachten tot ik hem overneem...
Wat betreft huilen, ik laat hem niet expres huilen maar soms is-ie niet stil te krijgen dus dan oefet hij toch zijn longen.
Tej

Senior Member

28-08-2011 13:19
Ah wat lief zeg van pinkymeid. En wat erg dat ze voorgelogen worden, het is al erg genoeg voor ze.. Sad

@mannen: Je hoort vaak dat vaders hun kinderen pas een beetje leuk gaan vinden als ze wat ouder zijn en ze echt wat kunnen. Wel is het erg vervelend als je je niet genoeg gesteund voelt door je partner!
Elmo, kan me voorstellen dat je het helemala gehad had! Als mijn vriend om 5uur het bed in zou duiken zou ik ook echt kwaad zijn!!
En Tweety, ik herken het wel wat jij zegt. Mijn vriend is ook wat makkelijker in het laten huilen, terwijl ik meteen naast de wieg sta bij wijze van spreken. Achja, dan komen de supermoedergevoelens boven! haha
Hoe is het nu met de nutrilon gegaan?

@supermama: Haha hier hetzelfde.. de puckababy kan wel een wasbeurt gebruiken! Misschien dat wij er ook nog één gaan halen..

@'s nachts verschonen: Als het nodig is (poepluier) dan verschoon ik Zoë 's nachts.. anders niet. Wat me trouwens opviel.. Sinds der geboorte gebruiken we luiers van pampers, steeds waren der billetjes wel rood maar de kraamverzorgster had gezegd dat we dat niet moesten stimuleren door sudocreme of iets dergelijks te gaan gebruiken. Nu de pampers luiers bijna op zijn en ik nog andere pakken van andere merken heb liggen, ben ik begonnen aan een pak van de kruidvat.. en wat viel me op: geen rode billen meer! Wel grappig want je hoort echt van iedereen dat pampers toch de beste luiers zijn.. voor onze kleine dus niet!

@hechtingen: Ik heb het idee dat er bij mij nog wat zit.. morgen maar even bellen met het gezondheidscentrum, kijken wie dat eruit kan halen.

@muis: Vervelend dat het niet lukt! Hier was het ook zo.. heb je al een tepelhoedje geprobeerd? Dan kan de kleine net wat makkelijker aanhappen.
En wat erg voor je neef en zijn vrouw Sad Dan besef je maar weer hoe gelukkig je jezelf mag prijzen he? Hopelijk valt het mee bij de geboorte.

Hier een rustig weekend. Erg fijn een keer weer na de drukte van alle visite.
Morgenochtend de 1e afspraak bij het cb, ben erg benieuwd! Hebben ook wat vragen opgeschreven.. Zag gister dat Zoë, onder de berg haar in der nek, ze heeft echt een matje haha, een flinke rode vlek heeft.. eens vragen wat dat precies is. Een ooievaarsbeet of een wijnvlek..

Kijk wel n btje op tegen de week.. alhoewel die wel snel voorbij zal gaan denk ik.
Wat een weer trouwens he? Hier kwam het met bakken uit de lucht vallen!
Lin76

Posting Freak

28-08-2011 13:20
Hahaha Allegra, inderdaad, want het is niet voor niks dat wij vrouwen degenen zijn die kinderen baren! Mijn man doet erg zijn best om mee te helpen, vangt de andere twee jongens op als ik met Tijn bezig ben (in de kraamweek en nu in het weekend en natuurlijk 's avonds) Hij vind het ook leuker als ze wat groter zijn. Vanmorgen Tijn met papa en de grote broers in bad maar dat vond ie toch niet echt leuk, hij brulde als een grote. Later bij mij op de arm in slaap gevallen, heb een hele tijd met hem gezeten, hij lag zooooo lekker ontspannen bij me.

Het is hier soms wat lastig met de flesvoeding, Tijn drinkt erg gulzig en laat steeds de speen los tijdens het drinken waardoor hij erg veel lucht binnenkrijgt en ook meer moet spugen. Vannacht had hij zoveel lucht binnengekregen dat hij met een boertje gewoon kokhalsde, heel akelig. En vanmorgen had hij ruim 4 uur tussen twee voedingen en toen dronk hij wel redelijk rustig terwijl je zou denken dat hij dan een vreselijke honger zou hebben. Hij mag ook 4 uur tussen twee voedingen met de hoeveelheid die hij krijgt maar hij meld zich vaak al eerder en als hij dan niet meteen die fles krijgt kan hij flink brullen. Als we hem dan te lang laten brullen drinkt hij vervolgens ook weer erg onrustig en is dan niet tevreden na een fles maar heeft dan last van de lucht die hij door dat onrustige drinken heeft binnengekregen. Heb al een berichtje gestuurd naar het CB voor wat advies. Hij kan ook erg liggen kreunen en steunen als ik hem in bed leg. Denk dat hij toch ook wel last van zijn buikje heeft dan. Zo zie je maar, ook al is het voor ons de derde, toch heb je weer dezelfde 'problemen' als met de eerste twee. Je wilt het toch goed doen voor je kleintje.

Nou, zal weer verder, krijgen straks de visite voor de verjaardag van mijn man (was de 25e jarig). Tot later maar weer......
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 13:31
Lin nou succes dan meis, en idd je zal bij elke kindje wel wat hebben waar je onzeker over bent ja. Hopelijk gaat snel beter!

Muis oh meis wat erg zeg voor hen, sterkte ermee Sad idd wat moeten wij dan dankbaar zijn, ook met oog op Pinkie-meid Sad

Leuk he Allegra kleertjes kopen. Alles wat alvast te krijgen is in grote maten heb je maar alvast. Ik heb ook rompers maat 84 Wink omdat iemand zich vergist had in de maat.

Forte: ja idd in probeer eerst nutrilon gewoon en daarna evt forte erbij, bespreek het dinsdag ook even in inloopspreek uur van CB. Want ik moet nu na een paar flesjes van 90 cc echt maar 70 cc aanbieden en dan speen erin, want anders drinkt ze ect teveel, ze mag maar 450cc per dag voor kindje van 3 kg.
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 13:33
tweety; ik zou ook een schepje forte er door heen doen..

ik weet niet wie het zei, maar;

johannes brood pitmeel voed niet meer. dat is zodat de voeding dikker wordt en beter in de maag blijft. ze krijgen er snel dunnen poep van = een nadeel.

-ik breek weer uit-
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 13:35
tweety; ze mogen 150-180 ml per lichaamsgewicht. minstens 150 ml / maximaal 180 ml .. ze hebben weken dat ze wat meer willen, als ze blijft huilen heeft ze misschien echt honger. niet te moeilijk over doen... lekker geven!
Lucinda

Senior Member

28-08-2011 13:57
hier heeft het gesprek met mijn man goed geholpen!
Hij laat de meiden nu niet meer lang huilen. We hebben afgesproken om ze 5 minuten te laten huilen als ze dan niet stil zijn pakken we ze bij ons.
Heb het net zelfs aangedurfd om even naar de kruidvat te gaan!
Ben wel blij dat er dus meer mannen zo zijn... toen de meiden net geboren waren was het super betrokken maar sinds mijn man aan het werk is...
hij moet toch echt leren om dingen uit te stellen. Za wel allemaal goed komen.
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 14:50
lucinda fijn dat je goed gesprek gehad heb met manlief!

Koekkoek, ja idd gewoon wat blijven geven. Ik hou ook wel weer beetje bij wat ik geef, ze mag 450 cc en ik rek uit tot 500....Die forte gebruik je dus naast de gewone nutrilon? het is niet een aparte volledige voeding? Ik heb nu een nieuw blik nutrilon staan, ga ik gebruiken als nestle op is, maar ik kan du blik forte erbij kopen en bij elke voeding erbij doen dus? niet achten tot gewone blik op is. Ik ga ff op de site kijken bij nutrilon. Miss probeer verpakking krijgen.
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 14:51
Selly, nog gen 4 weken oud en al 7kg?? jeetje wat een flinkerd. is dat vanwege de diabetes? .is gewoon 2x nynke joh. Bedoel het niet lullig hoor maar dat weet je wel he :-)
Allegra

Posting Freak

28-08-2011 15:46
Tweety haha je maakt mij ook in de war - volgens mij bedoelt Selly dat ze 13 aug al 7 kg kwijt was :-D

Lin het klinkt alsof Tijn een beetje hetzelfde werkt als Jenson, die eet ook snel en wordt snel onrustig. Lastig is dat want als-ie eenmaal zo is, is het lastig hem te kalmeren en wil hij ook niet slapen enzo. Heeft Tijn ook dat als hij onrustig is en zijn speen niet wil, dat hij zijn hoofd heen en weer gaat schudden als je hem toch zijn speen probeert te geven?

Koekoek dat was ik van dat johannesbroodmeel, een vriendin van mij gaf dat aan haar zoontje als hij extra hongerig was...
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 17:28
allegra; de kinderarts zei dat het absoluut geen effect heeft als het om 'honger' gaat.. ook op het pak staat dat het enkel en alleen voor spugen is.

tweety: je kunt het ook als volledige voeding geven. hebben wij ook gedaan toen Joas 10 weken was..
maar je kunt dus ook als een flesje van 100 cc geeft; 1 schepje forte en 2 schepjes gewone nutrilon doen.
Ik zou als ik jou was eerst tot 540 cc gaan.. en dan pas een pak kopen. Misschien heeft ze wel een weekje dat ze enorm wil drinken [net als een regeldag met bv]..
en die forte voeding bijft maar 4 weken goed..
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 17:30
ik weet niet waar je woont, anders kun je hier wat schepjes halen Big Grin Wink
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 17:30
ooh zie het al
nee dat is een beetje ver weg hahaha
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 17:37
haha koekkoek Big Grin... bij Rotterdam idd Wink....

ik ga dan idd maar gewoon aan de 540 cc zitten, 90 meer dan de 150mlx 3 kilo. dus 180cc keer 3kg...thx!
Lin76

Posting Freak

28-08-2011 18:27
Lucinda fijn dat jullie even hebben gepraat. Het is toch wel vaak een extra druk voor je relatie een kleintje, maar als je er maar met elkaar over kan praten.

Allegra dat schudden met het hoofdje doet Tijn als hij honger heeft, hij doet dat ook als ik hem de fles wil geven, soms is het echt effe goed mikken om die fles in het mondje te krijgen want hij zit er met zijn handjes driftig voor en hij schud met zijn hoofdje omdat hij die fles wil. En inderdaad met de fopspeen doet hij dat ook maar spuugt deze vrijwel meteen weer uit, dat vind hij maar niks. En zeker niet als hij honger heeft!

Tweety ik heb bij onze beide andere jongens Nutrilon met Johannesbroodpitmeel gebruikt vanwege het spugen. Het is inderdaad dikker, voordeel was ook dat ze wat langer over de fles deden (had er wel een iets grotere speen opgedaan want met de kleinste krijgen ze er niks uit met deze voeding) Ik kijk eerst even hoe Tijn het doet met de standaard voeding. Vandaag gaat het aardig goed, heeft al twee keer 4 uur tussen twee flessen gehad, alleen nu, na de fles van half 6, is hij onrustig en lijkt hij nog honger te hebben maar hij kan ook gewoon zijn 'huiluurtje' hebben. Hopelijk doet hij het vannacht ook zo goed al mogen we niet echt klagen.

De verjaardagsvisite is weer weg, ons neefje die een maandje ouder is was natuurlijk ook mee. Hij is net zo groot als Tijn, hij was drie weken te vroeg dus een stuk lichter bij de geboorte. Tijn is zelfs zwaarder dan hij is. Wel grappig, twee van die mannetjes. Allebei sliepen ze het grootste deel van de tijd en hadden eigenlijk ook tegelijk honger.
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 18:54
Lin heel herkenbaar zoals Tijn doet als hij honger heeft :-)
Leuk dat het zo gezellig was met neefje en dat gewicht zo kan schelen he? ik had laaste op CB een trotse moeder, haar meisje was 2 weken en woog 3300, dat vond zij helemaal super....haha ze moest eens weten nynke is bijna 5 weken en weegt nog kleine 3000 :-)

Hier nynke ook honger en is alleen te troosten met kangaroen, dus doen we nu om en om. 20 uur mag ze weer eten n we gaan vanavond samen even douchen, een lekker onder warme straal na verschonen en na laaste flesje ( als het zover komt) geeft haar nu om 20 uur lekker 100 cc en dan hopen dat ze lekker vol zit, en gewoon goed slaapt.

ik ben blij als ik weer in bad mag, ben over een week 6 weken na bevalling en dan zou je dicht zijn, ik hoop dat ze woe bij de controle even kijken voor me of ik dicht ben, als het maar geen vinger werk is want dat vind ik niet fijn. Maar durf er ook niet zomaar vanuit te gaan dat ik dicht ben.....mis me bad en wil met die kleine in bad :d
muis88

Senior Member

28-08-2011 19:44
elmo alles lukt niet aanhappen e het doet pijn door het vele aanhappen en loslaten, heb tepelhoedjes gebruikt eerst gekolft en dan aangeboden wil gewoon niet en mn meisje wil graag en ik wil en we doen alle bij onze best maar iwl niet de lk snapt het ook niet ze heeft advies gegeven het loslaten en kolven en stoppen met proberen na 8 dagen begint dit nog al ffrustrerend en teleurstellend ben echtg al die tijd positief gebleven maar nu kan ik het niet meer opbrengen en mn meisje ook niet meer als ze weer verkeerd aanhapt en ik haar na een paar keer losmaak word ze echt verdrietig!

kreeg een telefoontje van mn moeder kindje van mn neef heeft maar 1uurtje geleeft zo zwaar gehandicapt als het was, komt dat even hard aan zo dichtbij altijd als ik hun zaql zien zal de gedachten er zijn van hun dochter zou nueen week jonger zijn
tweety1982

Unregistered

28-08-2011 19:52
muis lastige situatie als het niet lukt met BV gewoon stoppen hoor, heb ik helaas ook moeten doen en het is even moeilijk maar jij en je meisje moeten er niet onder lijden, en je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, ik snap wel want het doet me soms nog wel pijn dt ik geen BV heb kunnen geven, maar andere kant als je er alles aan gedan heb, dan kan je jezelf daarmee troosten. sterkte met beslissen meid

en je neefje, gecondeleerd meis, wat onwijs verschrikkelijk. Nu pas kan ik voelen hoe het moet voelen je kindje te verliezen, en er is niets erger dan dat in mij mening Sad wat onwijs erg. Heel veel sterkte voor jou en je familie....
muis88

Senior Member

28-08-2011 20:11
ga niet stoppen heb vanmiddag besloten om te blijven kolven heb nu de medela freestyl gekocht en kolven gaat ook echt heel erg goed ben binne 10 min klaar en heb dan meer als genoeg

het is ook zn contrast ik heb een gezond meisje en hun hebben nu geen meisje mee en het is zo dichtbij en je kunt je idd nu niks ergers meer indenken!
Koekoek

Posting Freak

28-08-2011 20:49
muis; gecondoleerd. wat verschrikkelijk. kwamen ze daar nu deze week pas achter..? omdat ze al uitgerekend was..? hebben ze het over het hoofd gezien met de 20-weken echo? sterkte. zal wel dubbel zijn voor je idd.. jullie een gezond meisje, zij een meisje wat er niet meer is..
muis88

Senior Member

29-08-2011 07:05
ze hebben het idd van de week pas te horen gekregen dat snappen wij ook al niet.... of er zijn erge fouten gemaakt of het heeft zich pas later ontwikkeld.
roep in iedergeval veel vragen op!
selly1985

Posting Freak

29-08-2011 07:44
tweety1982 schreef:Selly, nog gen 4 weken oud en al 7kg?? jeetje wat een flinkerd. is dat vanwege de diabetes? .is gewoon 2x nynke joh. Bedoel het niet lullig hoor maar dat weet je wel he :-)

hahahahaha
ik ben op 13 augustus 7 kg afgevallen hahahahaha
naïma weegt: 3175 gr hahahahaha
selly1985

Posting Freak

29-08-2011 07:46
gecondoleerd muis! wat vreselijk moeilijk zeg. ik heb er geen woorden voor. dikke knuffel
Lucinda

Senior Member

29-08-2011 07:52
wat vreselijk muis voor je neef! Gecondoleerd.
Lucinda

Senior Member

29-08-2011 07:56
Hier zit ik met een heel verdrietig meisje op mijn borst. Gelukkig wordt ze nu wat rustiger nu ze op mijn borst ligt. Typt alleen wat moeilijker.

Vraagje ik kolf nu af en normaal gesproken haal ik uit beide borsten evenveel. Maar nu ljikt het wel of 1 borst ermee stopt!! 's nachts kolf ik niet maar 's morgens zitten ze dan zo vol dat ik bijna plof maar vanmorgen haalde ik er met moeite 30cc uit terwijl het normaal toch 90 cc is. Het viel me de laatste dagen al wat op dat het steeds wat minder werd. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Anders bel ik dadelijk maar eens de vk op, die zijn hier ook gespecialiseerd in borstvoeding geven.
Lin76

Posting Freak

29-08-2011 08:22
Over borstvoeding kan ik je niet helpen Lucinda. Inderdaad gewoon advies vragen aan de verloskundige

Muis wat ontzettend verdrietig voor je neef dat hun kindje dusdanig gehandicapt was dat het is overleden. Dat terwijl je het grootste deel van je zwangerschap hebt gedacht dat alles goed was, echt vreselijk. Sterkte!
tweety1982

Unregistered

29-08-2011 08:24
Lucinda ik had ook veel verschil per borst in kolven. Miss is je ene borst sneller " leeg". Pas wel op voor pijnlijke plekken en grieperig voelen he. ICM minder produktie, dat je geen borst onsteking krijgt.....en omdat miss de vraag minder is in de nacht, dat je ene borst daar sneller op reageerd.

Hoest nu met je meisje?

Selly jaa stom van mj ook, sorry ben nog suf vaak hahaha....ik ben idd ook weer op oude gewicht en nu rond de 12 kilo kwijt. Ben ook dunner als voorheen, gek he....door de diabetes mocht ik niets hebben, en me maag is dus kleiner want snoep amper nu nog :-)....straks sporten en ik ben gewoon weer slank Wink

net auto weggebracht, arme Nynke wilde net slapen, liep te huilen dus ik nam haar in me armen, viel ze in slaap en zelfs toen ik ging aankleden bleef ze slapen, arm kind, moest haar toch wakker maken. NU slaap ze weer beetje in op de bank naast me :-)
vanacht kwam ze na haar fles van 23 uur en douche, toch weer om 2.30 en wilde niet meer slapen, had ingebakerd met doek maar wurmde zichzelf los, de veiligheid spelden zaten er wel nog, moet ook wel, maar de armen waren er half uit Wink heb haar toen maar ingepakt. en om 7 uur wilde ze weer flesje....Vrijdag gaat z 1 nachtje logeren bij oma, gaan me man en ik naar bios en even nachtje slapen, zal haar wel missen maar zal me goed doen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (9): 1 2 3 4 5 ... 9 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave