Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Ontpillen - opstart problemen

Ontpillen - opstart problemen
juliavanerp

Unregistered

13-07-2011 14:36
Ik ben in april gestopt met de pil naar 10 jaar. Na mijn normale bloeding ben ik na 40 dagen ongesteld geworden. Nu is dat alweer bijna 2 maanden geleden. Echt ritme zit er dus niet in. Mijn man en ik willen graag aan kinderen beginnen. We hebben geen haast, ik ben pas 27, maar toch ben ik bang dat er iets niet goed is als ik niet regelmatig ongesteld wordt. Ik weet dat mijn lichaam moet ontpillen. Maar het is wel frustrerend. En nog belangrijker: hoe weet ik nou of ik zwanger kan zijn als ik nog niet regelmatig ongesteld ben? Ik ben nu nog niet zwanger, heb ik getest, maar hoe weet ik dat in de toekomst? Iemand ook ervaring mee of tips?
Diamonds

Senior Member

Topics: 0
13-07-2011 17:25
Hoi Julia, bij mij heeft het ook even geduurd. Het vervelende is dat je gewoon geduld moet hebben. Je HA gaat toch zeggen dat het ontpillen, oftewel een regelmatige cyclus krijgen, zeker 6 maanden in beslag kan nemen, en soms zelfs een jaar. Er zijn wel een aantal kruiden die kunnen helpen bij een regelmatige cyclus en/of eisprong. Maar het is maar de vraag of jij dit iets vindt, het is toch iets 'alternatiefs'. Succes!
Steph

Unregistered

17-07-2011 18:04
Hey Julia

Ik weet niet zeker of ik dit als ontpil/opstart problemen moet zien .... Maar ik ben in januari gestopt met de pil, met de bedoeling om een half jaartje te ontpillen en er daarna echt voor te gaan. Mijn eerste ongesteldheid liet 37 dagen op zich wachten, maar is sindsdien erg onregelmatig. Vaak ben ik alweer binnen twee (!) weken ongesteld en het is ook veel minder dan voorheen. Op zich maak ik me daar nog niet zo'n zorgen om, voor de pil was ik ook erg onregelmatig. Maar afgelopen keer heeft mijn ongesteldheid wel ruim een maand geduurd ! Of nou ja ongesteldheid .... de 'bloeding' was minimaal (kon met een inlegkruisje toe) maar hij was er wel ... Ik stond op het punt om ermee naar de dokter te stappen, maar nu is alles weer rustig en de afscheiding weer keurig 'wit.' Zwanger ben ik nog niet, drie testen allen negatief. Ik hoop maar dat mijn volgende ongesteldheid wel weer gewoon normaal is, want hier word ik een beetje onzeker van. En timen is ook niet zo gemakkelijk natuurlijk met zo'n onregelmatige cyclus... Ik lees dat sommige meiden hun ovulatie merken, maar dat kan ik van mezelf helaas niet zeggen.
cassie247

Posting Freak

Topics: 0
17-07-2011 19:00
@ Julia...ik snap je frustratie...is erg vervelend om lang op een regelmatige cyclus te wachten, toch is dat het enige wat je echt kunt doen...het wordt op een gegeven moment steeds korter en regelmatiger. Wat je wel kunt doen is proberen ovulatie testen te gebruiken en je temperatuur meten. Op deze manier weet je wanneer je ovulatie plaats vindt. Dan heb je wellicht het gevoel dat je weet waar je aan toe bent en twijfel je niet steeds of je zwanger bent ja of nee. Stel dat je de eerste 30 dagen in de cyclus geen eisprong hebt gehad, weet je ook dat je niet in verwachting bent en dat de reden is waarom je menstruatie op zich laat wachten. Verder kun je alleen maar geduld hebben tot je lichaam went aan haar eigen hormoon huishouden regelen. Met mijn eerste heb ik fertilityfriend charts gebruikt om de ovulatie bij te houden en dan kun je ook inschatten wanneer je volgende menstruatie is. HOef je niet onnodig veel zw testen te gebruiken. Ik wens je heel veel sucess en hoop dat je snel zwanger mag zijn!
Steph

Unregistered

18-07-2011 08:43
@julia : "Ik weet niet zeker of ik dit als ontpil/opstart problemen moet zien .... " Daarmee bedoelde ik natuurlijk dat ik niet zeker weet of mijn reactie op jouw topic thuishoort en of mijn eigen verhaal onder ontpil/opstart problemen valt!! Vervelend hé die onzekerheid. Maar inderdaad ik denk dat we zoals cassie al aangeeft gewoon even moeten wachten en geduldig moeten zijn. Ik wil nu nog niet met ovulatietesten starten, dat kan altijd nog. Ga jij dat wel doen ?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave