Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend September 2011. Deel 2

Uitgerekend September 2011. Deel 2
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
09-07-2011 23:11
Hallo dames,

Bij deze jullie nieuwe topic.

Veel kletsplezier!

Liefs Tink

Link oude topic: http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...!!/page300
Aphrodite

Posting Freak

Topics: 3
09-07-2011 23:16
Hey meisjes,

vandaag leefde ik in een heppie roes: alles beslist m.b.t. doopsuiker enzo, maar on top of that, hebben we ook al beslist voor de geboortekaartjes! Twee vliegen in één klap dus. Maandag gaat vriendlief alles regelen voor de drukproef en alles bestellen voor de doopsuiker. Het materiaal gaan we wel pas eind juli - begin augustus afhalen, want we willen niet dat tijdens onze verhuis iemand per abuis de doopsuikerspullen ziet. Eigenlijk wel jammer, want ik heb al superveel zin om alles in mekaar te prutsen. Maar ik ben echt superblij dat we begonnen zijn!

@djinnie: oew, jij hebt er al langere tijd last van, van gezwollen enkels? Moet echt kl*te zijn, zeker omdat het bij jou niet mindert na een nachtje slapen... Ik zou zeggen: laat die kuis maar staan! Spaar je energie voor de werkweek.

@daffie: ben blij dat het beter gaat met de buiken, en dat je probeert niet teveel te doen. EN dat je goed slaapt, da's echt goud waard!

@deedee: vandaag een lekker lui dagje gehad dan?

@kersie: hey meis, jammer dat de vakantie voorbij is! Dat vliegt! Pfoew ik kan aannemen dat je het zo vreselijk zwaar hebt, met nog een puberpeutertje en een zieke man. Ik hoop dat je genoeg rust kunt vinden en dat je het kunt volhouden tot je verlof...
Aphrodite

Posting Freak

09-07-2011 23:18
Ah ja, kersie: doopsuiker kan je makkelijk regelen hoor. Je hebt heel veel winkels waar je alles kan laten doen (verpakken inclusief), maar je hebt ook winkels waar je materiaal voor doosjes e.d. zelf kan kopen en in mekaar steken en de doopsuiker apart kunt kopen. Da's uiteraard minder duur. Grappig trouwens dat je m'n schrijftaaltje zo grappig vind: ikzelf doe veel moeite om AN te schrijven, en soms "klinkt" het voor mij zelfs al Nederlands, maar blijkbaar "klink" ik toch nog Belgisch Smile
BiBI76

Posting Freak

Topics: 1
10-07-2011 07:19
Even een reactie om juli niet kwijt te raken met nieuwe topic. Zijn op vakantie dus lees via telefoon wel mee maar reageren via telefoon vind ik lastig en kort zoveel tijd. Tot later maar weer!
BiBI76

Posting Freak

10-07-2011 07:22
Haha daar heb je het al...lang leve woordenboek....not. juli = jullie....
Deedee

Posting Freak

10-07-2011 08:46
Deel 2 alweer!!
Apart idee dat we in dit deel gaan schrijven wanneer we bevallen enz zijn (tenzij we zoveel kletsen dat er nog een deel 3komt..)

@ aphro dus jullie zijn gisteren goed geslaagd met shoppen!
@daffie af en toe best lekker hè. Z,on avondje alleen met film,chips en chocolade!

Vandaag weer niet veel plannen. Huis opruimen en schoonmaken,wasjes draaien en vanavond uit eten met mijn ouders zusje+vriend en nichtje.
Jullie nog leuke plannen??
djinnie

Posting Freak

10-07-2011 08:50
Jee, 300 pagina's volgekletst en nu mogen we hier verder :-)

Goedemorgen allemaal! Weer de hele nacht knock-out geweest, wordt dan ook niet wakker en zo, maar wel heel veel gedroomd vannacht. Ben ook weer bezig geweest met bevallen :-) en dat is blijkbaar ook in je dromen vermoeiend, want voel me nog niet helemaal uitgerust.

@Aphrodite: mijn enkels zijn inderdaad al een tijdje dik, maar zijn niet verschrikkelijk erg. 's Ochtends scheelt het inderdaad niet veel. Het was echter pas vrijdag, toen ik bij de verjaardag van mijn broer de hele tijd had gestaan (hij heeft altijd een 'staan-feestje') dat ik ze 's ochtends de volgende dag nog steeds erg dik vond. Inmiddels is het iets afgezwakt. Van de dikte heb ik weinig last (al vind ik het erg lelijk), maar heb wel erg last van mijn stijve handen en enkels. Kost me altijd even om de boel weer soepel te krijgen. Dat had ik altijd al (ook pijnlijke handen), maar door het vocht is dat nu constant. Ach, het zijn de laatste loodjes, daarna zal het wel minderen (zeker met het koelere weer dan weer in aantocht).

@Bibi: heerlijk genieten van je vakantie hoor!

Gisteren de wikkeldoek binnen gekregen. Die had ik via MP gekocht. Heel fijn warm en zacht ding, lijkt me heerlijk voor de wintermaanden en mocht het in september ook wat koeler zijn, met die pasgeboren kleine die zijn temperatuur nog niet kan beheersen, lijkt ie me ook al fijn :-)

Vanmiddag ga ik naar de verjaardag van het oudste zoontje van vrienden, hij wordt 5. En verder is vriendlief bezig op de voorzolder. Ik ga alleen wat strijk/vouw was weg werken, verder niets, denk ik.
Roos81

Posting Freak

Topics: 2
10-07-2011 09:22
Ik zeg niks, want nog niet wakker, maar was jullie even kwijt...
Renske

Senior Member

10-07-2011 10:21
Verwarring, mijn topic was weg =(
Maar jullie zijn allemaal hier =)
Net wakker, zaligheid ten top, vanavond voor de herhaling van zoveel slaap achter elkaar!
Nu naar schoonouders, later meer tijd om te reageren, maar dan hoef ik jullie niet weer verdwaasd te zoeken met mijn ochtendhoofd (goedemorgen Roos, of ben jij al wel wakker inmiddels?).

Liefs
Roos81

Posting Freak

10-07-2011 11:10
Al aan het klussen. Babykamer moet leeg voor de stucadoor....
Zweet staat op mijn rug!
djinnie

Posting Freak

10-07-2011 12:07
Jemig Roos, actief an die arbeit! Knap hoor, ik moet er niet aan denken. Net snel even gedouched en dan gaan we zo naar een kinderverjaardag. Het weer ziet er prima uit, kunnen wel lekker buiten zitten, vermoed ik! :-)
Aphrodite

Posting Freak

10-07-2011 16:44
Hoi meisjes,

@BIBI: geniet nog van je vakantie! xxx

@deedee: neen, ik heb althans niet veel plannen. We zijn boodschappen gaan doen, nu steekt er een wasje in en voor de rest een beetje naar de Ronde zien. Allee, voornamelijk vriendlief. Ik volg half-half en tussendoor zoek ik nog baby-info op.

@djinnie: bèh, jij droomt al over bevallen, huu! Ik kan de gedachte gelukkig nog verbannen uit m'n onderbewuste! En ooooh zo'n zachte wikkeldoek! Zit je al te dromen dat daar zo'n klein schattig beebje in ligt!

@roos: rustig aan eh meid! Als het niet meer gaat, gaat het niet meer! Je kan beter op tijd stoppen dan ineens een klap krijgen waar je dagenlang niet goed van bent! Zorg voor jezelf!
djinnie

Posting Freak

10-07-2011 17:06
Zo, zit me hier een beetje te vervelend... blegh. Net de tuin (schrik niet, t is maar een klein stukje tuin :-) ) geschoffeld en geharkt. Caafjes hebben lekker buiten gelopen vandaag. Jammer alleen dat ze zo kieskeurig 'maaien', hihi. Vriendlief zit formule 1 te kijken, ik kijk wel een beetje mee, maar het kan me niet enorm boeien. Ondertussen eten aan het koken en beetje internetten, maar kan weinig interessants vinden om op internet te bekijken. Heb ook niet voldoende energie om echt iets ingewikkelds of belangrijks te gaan lezen... Pffff.

Nou ja, t is niet anders. Nog 11 rondes te gaan en dan kan er iets anders op :-) Beebje is aan het bouncen in de buik :-)
Deedee

Posting Freak

10-07-2011 19:38
Heerlijk dagje achter de rug. Huis is lekker schoon. Vanmiddag bootje gevaren en net uit eten geweest bij de griek. Nu uitbuiken op de bank.
Vol goede zin begin ik aan de nieuwe werkweek. Nog 9 daagjes werken!!
djinnie

Posting Freak

10-07-2011 21:04
Oeh, 9 daagjes werken, dat klinkt lekker :-) En fijn dat je vol goede moed aan de nieuwe werkweek gaat beginnen. Hier ontbreekt de moed nog even, maar dat komt omdat mijn rug gaandeweg pijnlijker wordt. Het zal vast goed komen, daar niet van, maar is toch even aanzien...

Ik moet trouwens nog, uhm, even rekenen, 11 1/2 dag werken :-) Dinsdag heb ik maar een half dagje (want 's ochtends groei-echo, jippie) en volgende week maandag ben ik vrij. Dus zo valt er toch weer anderhalve dag vanaf. Lekker zeg!

Nu nog even verder harry potter 2 kijken en nog wat drinken en dan is het bedtijd!
daffie

Posting Freak

Topics: 0
11-07-2011 05:04
Kort bericht van mij.
Lig in zkh. Gisteravond veel pijn. Naar zutphen.
Veel harde buiken. touche toch iets ontsluiting. Medicijnen.
Deed niet veel. Toch over naar academisch zkh, utrecht helaas vol.
Nu in Zwolle, infuus met medicijnen. Helpt goed, buik rustig.
Mag nu eindelijk slapen maar ben klaarwakker.....
Jullie horen van mij.
djinnie

Posting Freak

11-07-2011 05:29
Jee Daffie, wat een vervelend bericht. Gelukkig helpt dit infuus met medicijnen wel. Jammer dat je dan helemaal naar Zwolle moest. Ik hoop dat je buikje zich voorlopig rustig houdt en je kleintje nog even mag blijven zitten.

Ik ben ondertussen lekker beroerd. Voel me erg misselijk, buik/maag voelt overstuur... Getsiedekkie...
Deedee

Posting Freak

11-07-2011 06:30
jeetje daffie dat is schrikken!! en wat vervelend dat je naar verschillende ziekenhuizen moest. zwolle ligt ook niet echt in de buurt lijkt me...
hopelijk gaat het snel beter want jullie kleintje moet eigelijk nog wel een tijdje blijven zitten hoor!!!!

@djinnie he bah een buik/maag die overstuur is. hopelijk zakt het straks weg...

hier een onrustig nachtje met veel dromen gehad. altijd zo typisch dat als je aan het werk moet je dan weer niet zo goed slaapt.... nou ja een half dagje werken overleef ik wel.
het word volgens mij weer zonnig en warm dus ik laat alle gordijnen uit voorzorg maar dicht. misschien dat dan de warmte een beetje buiten blijft..
Aphrodite

Posting Freak

11-07-2011 07:50
Goeiemorgen meisjes!

Klaar voor een nieuwe werkweek? How are we feeling today?

Zijn er nog meiden die gisteren weer lang wakker hebben gelegen? Ah ja, deedee zie ik. Man, ik heb heel 't weekend goed geslapen, maar dat haalt de laatste weken toch niks uit, want van zondag op maandag lig ik gegarandeerd wakker tot minimum 3 uur. Zelfs al ben ik moe. Maar we tellen af, we tellen af.

@deedee: 9 daagjes? Da's peanuts! Gaan met die banaan!

@djinnie: 11 dagen is ook niet slecht. Maar lees ff later dat je je belabberd voelt... Da's uiteraard ni zo fijn!

Hier: nog 21,5 dag, als ik geen congé meer bij pak.

@daffie: woew, da's schrikken!!!! Ben wel blij dat die medicijnen lijken te helpen! De beeb moet toch nog ff blijven zitten he!

Iedereen goeie moed!

xxx
Roos81

Posting Freak

11-07-2011 09:23
Buik van Daffie: DOE EENS NIET!! Meis je bent gelukkig in goede handen! Ik denk aan je want het is nog veel te vroeg! Laat je vertroetelen in Zwolle!

Djinnie ook ziekjes, pff, moet je werken meis? Je kan ook een dag ziek zijn he? Niet op je tandvlees gaan lopen hoor!

DeeDee & Aphro dat is een mental issue hoor, ik heb dat ook vaak. Ook al heb je het naar je zin op je werk, op zondag in slaap komen of doorslapen....

Ik heb heerlijk naast mijn vent gelegen. Lekker geslapen. Ondanks dat het gister wel een heftig dagje was bij paps. Mijn man heeft deze week heerlijk dagdiensten! Dus ik heb hem elke avond voor mezelf! <3
Renske

Senior Member

11-07-2011 12:35
Haaalllo!

Daffie: Oei, jeetje zeg =( Had je veel ontsluiting? Trekt dat trouwens nog dicht, of is dat een rare vraag? Amai, ik hoop toch echt dat ze je niet tot 36 weken daar gaan houden en dan de kleine halen, dan lig je nog zo lang ver weg van huis.. Heb iets van een prognose te horen gekregen?
Ik hoop dat je nu lekker slaapt, ook al zal dat niet makkelijk zijn, dat begrijp ik.

Hier druk aan het inpakken, we vertrekken morgenvroeg rond 09:00 naar Duitsland! Woehoe, ik heb er best wel zin in, even helemaal weg. Ben super moe, volgens mij ben ik mijn post-scriptie krater in gedonderd. Nuja, prima, op vakantie ga ik toch niks anders doen dan slapen en zwemmen.

Beterschap voor de zieken en iedereen veel goede nachtrust toegewenst!
Misschien kom ik nog ff hoi zeggen en iets meer lezen en reageren en anders tot over een week of zo.
Deedee

Posting Freak

11-07-2011 13:15
@aprho nu nog 8 daagjes voor mij!!! jij nog 21,5! woooooow dat is echt veel.je gaat dus door tot 36 weken zwangerschap, dan heb je daarna wel lekker langer verlof!
respect hoor dat je het al zo lang volhoud!
@renske joehoe vakantie!heerlijk slapen,zwemmen en genieten!!

ik ga languit in de zon, voor zolang de zon bijft schijnen!
djinnie

Posting Freak

11-07-2011 14:19
Jee, ben al thuis :-) Gelukkig ging het vandaag wel weer. Vanochtend stond ik beroerd op, kon ook bijna niet ontbijten, maar maag is goed gekalmeerd. Dus geen probleem daar. Weinig kinderen op het werk, dus heb 2 1/2 uurtjes opgenomen :-) Relaxed. Nu ga ik zo lekker hartige taart maken, hihi. Helaas heb ik nu sinds vorige week woensdag last van mijn rug. Niet heel vreemd misschien, maar handig is anders ;-)

@Aphro: nog 21 1/2 dag? Allemachtig, dat klinkt wel heel lang. Ik ben zelf al blij dat ik er bijna doorheen ben, knap dat je het zo lang gaat volhouden.
@Roos: fijn dat je je man iedere avond voor jezelf hebt. Heerlijk hoor. En heftige dag gisteren, pfff... Gelukkig kon je wel slapen.
@Renske: veel plezier in duitsland. Lekker genieten en uitrusten, je hebt hard genoeg gewerkt aan je scriptie.
@Deedee: balen dat je slecht geslapen hebt. Valt niet mee soms he, die zondag op maandag nacht. En juist DIE wil je goed slapen... Klinkt zó bekend.
@Daffie: hopenlijk kun je het een beetje accepteren dat je nu zelfs echt niets kan en mag doen... Bah, ziekenhuis, das ook niets. Hopenlijk mag je toch weer naar huis snel. Maar goed, belangrijkste is ukkepuk, lekker blijven zitten hoor, kleine beeb van Daffie!
sterretje37

Posting Freak

11-07-2011 15:44
@Daffie: jeetje, dat is wel schrikken hoor!! Mijn collegaatje is ook 9 weken te vroeg bevallen, maar alles gaat goed. Maar ik hoop uiteraard dat jullie Uk nog ff lekker een paar weekjes blijft zitten.
Doe het rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen.
Roos81

Posting Freak

11-07-2011 19:09
Zucht.....
kom net uit het ziekenhuis...
Mijn vader is van 'Intern' weer terug geplaatst naar 'Oncologie' Vanmorgen drie artsen aan zijn bed en die schrokken van hem. Ze hebben geluisterd en waarschijnlijk zit de tumor ook in of aan zijn darmen.
Hij lag de afgelopen dagen ook alleen aan een zout infuus. Toen ik dat opmerkte heeft mijn moeder vanmorgen gevraagd waarom. Oh, ja, we kunnen hem ook wel Glucose geven. JA Jezus, moeten WIJ voor het personeel denken??? Hij knapte daar wel van op. Want ja als je niets eet en je leeft op zout water...

Vannacht wilde hij op de po-stoel omdat hij dacht dat hij moest poepen. Na tien minuten kwam de zuster maar hij was nog niet klaar. Hebben ze hem verdomme een uur laten zitten. Hij kan helemaal niet zo lang zitten, maar hij kon ook niet bij zijn belletje voor hulp. Helemaal in tranen de arme ziel zojuist en ik natuurlijk ook. Wat een laks kut ziekenhuis. Eerst die zetpil en nu dit weer.
We hebben wel samen een raketje zitten eten, hij had het zo warm. Elk pleziertje dat ik hem kan geven is er dan weer een he? Ben ik ook een zakje met ijsklontjes gaan regelen... Je zal maar geen familie hebben die naar je omkijkt... Als je dan zo ziek bent ben je van het personeel afhankelijk. Hij heeft zelfs tegen en zuster gezegd: Als je je werk dan niet leuk vind, wat doe je dan nog hier? Dat soort types, daar is mijn vadertje van afhankelijk.

Afgelopen dagen was hij zo ziek dat hij heeft gezegd dan maar dood... pfff.... Nou beter wordt hij niet meer, dat weten we wel, we gaan nu voor een zo hoog mogelijke kwaliteit van het leven en ik hoop zo dat hij die kleine nog mag meemaken. Je weet het niet. Mss kunnen ze hem nog wel een jaar op de been houden.

Ben helemaal van slag en bibberig... Heb jullie berichtjes gelezen maar red het even niet te reageren, sorry. Hoop dat Daffie ok is.
djinnie

Posting Freak

11-07-2011 19:17
Jemig Roos, na de hele emotionele rollercoaster waar jij en je ouders al doorheen moeten, zou je op zijn minst toch wat steun en begrip van het verplegend personeel mogen verwachten...? Dat is wel het minste dat ze kunnen doen. En dan ook nog zulk rotnieuws er overheen. Hopenlijk kunnen ze je vader inderdaad nog eventjes een behoorlijk goede kwaliteit van leven geven, zodat hij van zijn kleinkind kan genieten. Maar jemig hoor, het is en blijft gewoon k*t. En inderdaad, hoe gaat het dan bij mensen die geen familie meer om hen heen hebben om ze te helpen :-(

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode, Roos. Ik zou willen dat ik meer kon doen :-(
BiBI76

Posting Freak

11-07-2011 19:32
Daffie: oh jeetje. Niet fijn. Hoe is het nu? Niet meer ontsluiting geworden? Sterkte.

Roos: Afschuwelijk te lezen dat hij niet prettig verzorgd wordt. Mensen die dit moeten mee maken hebben recht op liefdevolle en professionele zorg. Zo vervelend dat je hier weinig aan kunt doen. Zo verwachten dus uitzaai-ingen bij en darmen. Das niet best... Veel sterkte voor jou en je familie!

Renske: fijne vakantie. Lekker relaxen

Voor de rest...ik weet niet meer wat er gerschreven is.... hoop dat alles goed gaat met de moedertjes en toekomstige babytjes
Roos81

Posting Freak

11-07-2011 19:59
Nee geen uitzaaiingen.
Het is een tumor die heel actief ook bloedvaten aanlegt om zichzelf te voeden. Woekert dus behoorlijk. Schijnbaar is hij ook aan de darmen gaan hechten. De medicijnen die dit moesten tegengaan, slaan helaas niet aan. Hij is bij opname weer binnenste buiten gekeerd, maar ze hebben vandaag pas wat 'raars' bij zijn darmen gehoord.
Ik begin last te krijgen van irrationele gedachten. Dat het niet eerlijk is, dat het niet mag, dat hij nog moet fietsen en vissen met zijn kleinzoon, moet kamperen, etc, etc... De hoop vloeit zo'n beetje weg he...
Daar moet ik voor gaan waken want dat trekt je in een dip en je hebt niets aan die gedachten. Daarnaast kan ik niet 'omvallen' want er komt een baby aan die niets minder dan liefde en aandacht verdiend. Dus ik weet nog niet hoe, maar opgeven is geen optie.
Deedee

Posting Freak

11-07-2011 20:28
Roos een hele dikke knuffel!!!
sterretje37

Posting Freak

11-07-2011 20:37
@roos: heel veel sterkte!!!
daffie

Posting Freak

11-07-2011 20:46
Ik reageer even heel kort......

Roos sterkte meid.....dikke knuffel van mij.

Hier gaat het eigenlijk wel goed. Buik is sinds de medicijnen echt een heel stuk rustiger. Af en toe een harde buik, maar ze zijn niet meer pijnlijk.
Ik blijf hier in iedergeval niet tot 36 weken hoor. Ik heb nu een prik gekregen voor een versnelde longrijping van de kleine, krijg er vanavond nog 1. Morgenavond is dat alles ingewerkt en wordt ook de weeenremming stopgezet. Woensdag ben ik 32 weken en dan mag ik in principe weer terug naar Zutphen. Tis even de vraag of ze dat doen.
Beleid is nu, dinsdagavond weeenremming stop, zet bevalling door, dan laten ze dat zo zijn. Blijf ik rustig, woendag meer bewegen. En dan eventueel woensdag naar Zutphen en van daaruit naar huis. Of donderdag vanuit Zwolle naar huis.

Ik had 1 vinger ontsluiting, maar ze konden niet op hoofde komen, dus alleen buitenkant van de baarmoedermond was open. Lengte van de baarmoedermond was nog hetzelfde als dinsdag. Dus dat is eigenlijk heel gunstig......
Zal een proberen om foto van mijn hartfilmpje hier te plaatsen. Kan je zien hoevaak ik contracties had......
Lig nu weer aan het hartfilmpje, wordt 3x per dag gedaan. Vandaag helaas niet geslapen, dus ga dat zo na het filmpje maar eens doen.
Renske

Senior Member

11-07-2011 21:01
Hey dames!

Roos: Sterke meisje.. Vind het allemaal zo rot voor je.

Daffie: Dus, met de longrijpingsprikken heb je kans dat jullie zoontje komende week al komt in goede gezondheid? Ik hoop dat hij nog even blijft zitten hoor. Ben benieuwd naar je hartfilmpje, maar misschien heb je die inmiddels wel omhoog geladen en zie ik die zo.

De rest: dank voor de wensen, ik ben nog steeds zo moe =( Maar heb wel antagel bij de apotheek gehaald, ga ik zo eens proberen voor het eerst. Hopelijk helpt dat spul goed, lijkt me werkelijk heerlijk!
Ik wens jullie een hele fijne week en 'spreek' iedereen weer later =)
daffie

Posting Freak

11-07-2011 21:13
[ATTACH=CONFIG]3768[/ATTACH]
Bovenste lijn is de hartslag van onze uk. Daaronder die heuvels zijn mijn contracties. Dit is een kleine 10 minuten.
BiBI76

Posting Freak

11-07-2011 21:50
Roos: hoe gaat het nu dan verder? Sterke chemo? Wat is de prognose nu? Blijft ie in het ziekenhuis? Begrijp je gedachten. Zou fijn zijn als je gedachten emoties en gevoelens zelf meer zou kunnen sturen. Maar ja dat is niet zo. Dubbel om naast bezorgde en zorgzame dochter ook een bijna moeder te zijn. Denk aan je.

Daffie: beebje wil er dus uit... Na longrijpingsinjecties laten ze het dus eigenlijk op zijn beloop. Zet het door dan ga je bevallen en blijft het rustig dan blijft ie zitten. Hoe ben je er zelf onder? Zou je graag in je eigen utrecht bevallen?? Daar werk jij toch? Of liever in zutphen? Lijkt me allemaal erg spannend. Blijf maar zo rustig mogelijk.... Sterkte
Deedee

Posting Freak

12-07-2011 06:40
goedemorgen,

jeetje daffie wat spannend bij jou. ook omdat als de contracties wel weer komen het dus op z'n beloop laten en jullie kleine dus geboren mag worden.
\ga jij dan de 1ste van ons groepje zijn die gaat bevallen.......
hoop voor je dat jullie kleine nog even de tijd krijgt om verder te groeien en sterker te worden! en dat jij nog even thuis mag zijn. of heb je zelf ook zoiets dat je er wel klaar voor bent en dat jullie kleine nu ook wel mag komen???

@roos beetje kunnen slapen vannacht?? het is niet niks wat jij moet doormaken op dit moment...
@renske fijne vakantie!

ik ga weer naar het werk. een ochtendje dus vanmiddag ga ik denk ik niets doen. had gistermiddag een ***middag. misselijk,buikpijn en zo moe. heb zelfs nog een uurtje geslapen, met het gevolg dat ik gisteravond en nacht niet in slaap kon komen... ga dus maar niet meer aan mijn vermoeidheid overdag toegeven denk ik...
vind het zón fijn idee dat het verlof in zicht komt. nog ruim 2,5 week en dan zou ik elke ochtend kunnen uitslapen!!!
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 06:42
@Daffie: zo, das nog even spannend dus. Kijken wat je buik gaat doen als de weeën remmers worden stopgezet.

@Roos: heel lastige gedachtes natuurlijk, maar ook zo logisch. Ze helpen natuurlijk niet, maar kan me voorstellen dat ze toch je gedachten binnen sluipen. Het is werkelijk een rotziekte :-(
Aphrodite

Posting Freak

12-07-2011 07:49
Hey meissies,

veel rotnieuws, zie ik... Is zo dubbel allemaal...

@deedee: hoe, toch niet kunnen genieten van 't zonneke? Toch een k*tmiddag gehad? Wat kl*te!

@djinnie: jij van de regen in de drop, zie ik. Nu heb je weer rugpijn? Bij mij valt dat mee (afkloppen). Ik slaap met een kussen tussen m'n benen en een kussen voor m'n buik/romp, zodat ik goed recht op m'n zij kan blijven liggen en niet doorzak. Misschien kan dat ook helpen bij jou? En voor klusjes als de was in de wasmachine laden en uitladen enzo, zit ik op een stoel.

@daffie: f*ck wat spannend! Toch veel contracties hoor, als ik die grafiek goed interpreteer. Zo hard verschieten! Zeker nu je weet dat, als de beeb komt, ze de beeb gewoon zullen laten komen. Heb je liever nog van niet? Of mag het wel van jou, gesteld dat de longetjes enzo al goed werken uiteraard? Had je de voornaamste dingen al gereed? Nu ja, het voornaamste is de beeb zelf uiteraard.

@roos: sh*t... Kan weinig meer dan vloeken, hoewel vloeken niet helpt. 't Is zo oncontroleerbaar, zeker nu die medicijnen niet aanslaan. Lijkt zo snel te gaan, en als je ziet dat je pa ook z'n hoofd laat hangen... Plus dan dat f*cking kl*tepersoneel! Onmacht en woede, dat komt er ook nog bij, toe maar! Lieve schat, ik wens je onwijs veel sterkte in deze onwijs kl*terige tijden.
Aphrodite

Posting Freak

12-07-2011 07:55
Sorry mensen, ik kòn het niet, ook een "vrolijke noot" erbij voegen. Het goede nieuws is teveel voor die vorige post...

Dus...

@rens: goeie reis! En, als je dit niet meer leest, zend ik je good vibes voor een rustige, zalige vakantie!

Hier: gisteren aangename change of plans. In de namiddag belde m'n vriend dat we naar het appartement konden voor de plaatsbeschrijving. Konden we nog ff kijken naar hoe het er leeg uitziet, om al in gedachten te bekijken hoe we de babykamer e.d. konden inrichten. Appartement bleek toch groter dan gedacht, nu alle rommel en meubels er niet meer instonden. De dressing is bvb echt een volwaardige derde kamer. En ook een meevaller voor de kinderkamer: ik wist niet goed meer wat voor vloer die had, welke kleur... Dus ik wist niet welke kleur van bedje e.d. er wel en niet op zouden passen. De dochter van de eigenaresse had ons verteld dat ze dacht dat het zwart-witte tegels waren. Ik vreesde dus dat het moeilijk ging worden. Maar het blijkt gewoon zachtgeel/beige te zijn. Alle kleuren bedje e.d. zullen dus wel passen. Oefs...
Vandaag gaat vriendlief de bestelling plaatsen voor de kaartjes en de drukproef.
En morgen nog eens een echo. Jipsie joepsie.
Aphrodite

Posting Freak

12-07-2011 07:56
Man, wat voel ik me dubbel. Ik voel me macherig en huilerig tegelijk, bij al dat nieuws.

Sterkte aan iedereen die het hier nodig heeft... Ik wil best een deel van m'n geluk afstaan aan jullie, als dat zou kunnen...
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 08:03
@Aphro: kijk, dat is mooi mee genomen, die kleur van de vloer! Toppie! En de proefdruk ook besteld, cool! Leuk he, al dat voorbereidende werk :-) Tja, ook de vrolijke noot hoort hier thuis, dus geen zorgen, gewoon vertellen, is alleen maar fijn.
Ik heb trouwens niet heel erg last van mijn rug, het is 'gewone lage rugpijn', heb ik al vaker gehad, dus kan het wel hebben. Ik ben stiekem blij dat het zo lang heeft geduurd voor ik rugpijn kreeg, want van mezelf heb ik niet de meest sterke rug. Dus afkloppen, ik mag mijn handjes dichtknijpen bij mijn zwangerschap, verloopt vrij moeiteloos, op wat flinke vermoeidheid en een beetje rugpijn na. Dus mag eigenlijk niet klagen, toch...? Nu nog verlof krijgen en dan ben ik helemaal blij :-)

Vanochtend vroeg wakker (rond half 5 moest ik naar de wc, even in slaap gevallen, en om half 7 echt wakker... Toen was de kleine man druk aan het wiebelen in de buik en daardoor kon ik niet meer slapen. Was eigenlijk best een fijn moment. Vriendlief lag nog te slapen en ik lag met een big smile met mijn handen op mijn buik naar mijn andere ventje te voelen.

En dan hebben we zo meteen ook nog de groei-echo! Jee, daar heb ik zin in. Om 13.00 uur moet ik werken, maar een half dagje, dus das ook fijn. Gisteren ook maar 6 1/2 uur gewerkt, vandaag maar 4 1/2 uur... :-) Ik ben een bofferd deze week...

Maar zoals Aphro zegt, ik zou graag wat met jullie willen delen, Roos en Daffie... Jammer dat het niet kan.
daffie

Posting Freak

12-07-2011 08:27
Ach meiden, het klinkt misschien heel nuchter (en dat ben ik denk ik ook wel, "gelukkig") en ik zeg dit zeker NIET voor de situatie van Roos. Maar ik heb hiervoor ontzettend kunnen genieten van mijn zwangerschap. En eigenlijk, doe ik dat nu ook nog, elke keer als ie schopt.
Nee, ik wil niet dat kleine nu geboren wordt, ookal heb ik die longrijping gehad, die kleine moet dan zeker nog een week of 6 in het ziekenhuis blijven. Dat is echt niet de start die ik samen had bedacht. Ik wilde gewoon lekker thuis bevallen. Kleine op mijn borst, trotse pappa ernaast en dan meteen lekker aanleggen enzo. Als onze Uk nu geboren wordt, dan betekent dat hij meteen meegenomen wordt, ik hem niet even bij mij kan houden en dat ie voor de komende weken in een couveuse ligt. Ik wil er gewoon niet aan denken.
Daarom klint het bij mij allemaal zo positief. Maar als ik dit zo opschrijf, schieten de tranen me in de ogen. DIT WIL IK NIET!!!

Heb vanacht gelukkig redelijk geslapen. Was ook ondertussen al 40 uur wakker. Wel vaak wakker geweest, werd dan badent in het zweet wakker.....bleh.....
Buik is vanmorgen weer ietwat onrustig. Heb toch op het hartfilmpje weer duidelijk wat contracties. Niet zoveel als de foto, maar ze zijn er toch. Gisteren was het bijna een flatline zeg maar. Daar baal ik wel van. Want de hartfilmpjes en mijn gevoel qua buik gaven mij gisteren nog wat hoop. Nu begin ik me toch weer wat ongerust te maken. Heb nu de medicijnen nog en dan ook ietwat onrustig. Hoe is het straks dan zonder.......
Zo maar even warme douche nemen, misschien ontspant dat wel iets.....

Roos, ik leef ontzettend met je mee.....gadver....wat jullie allemaal moeten doorstaan..... Hele dikke knuffel van mij.

Aprho. leuk dat het appartement groter uitviel dan in je gedachten en beter dat de vloer voor de babykamer een meer neutralere kleur heeft.

Djinnie, balen van je rug, zou de tips van aphro even proberen, misschien helpt het iets.....
Roos81

Posting Freak

12-07-2011 08:44
chemo werkt niet op dergelijke tumoren. Het bekendste medicijn heeft hij nu gehad, en ik ben aan het googelen (want ja je moet in dat verrekte diakonessenhuis overal zelf aan denken) naar alternatieve medicijnen. Die zijn er op zich wel.
Nu is het belangrijk dat zijn ontstekingen (oa longontsteking) geneest, dat ie weer op krachten komt (daarom hebben ze hem op een dieet van zout water gezet...zucht) en dan is het foto's en scan's afwachten. EN hopen dat de dokter met een trukendoos komt.
Kwaliteit van leven staat voorop. Maar met een goede voorbereiding, dwz, aan het infuus houden en straks sondevoeding, kan hij mss thuis nog aan een kuurtje beginnen. Blijft hij iig op krachten.
We hebben geen prognose gekregen. Hij kan nog 2 maanden leven of 20, geen idee werkelijk. Ligt aan zoveel factoren.

Gister avond had ik het wel zwaar. Ik ben zo boos, dat ze pa pijn doen met een zetpil, rustig een uur (!!) op een po stoel laten hangen midden in de nacht.. Dat er niemand even denkt laten we die man zijn belletje geven, kan die drukkan als hij klaar is.. Dat ze hem rustig op een dieet van zout water zetten. Ze zien toch dat hij niets eet!? Let er dan niemand op!? Daar word ik zo verdrietig dan van.
Wat een kut ziekenhuis.
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 09:42
Nou Roos, dat klinkt absoluut als een k*t ziekenhuis. Een beetje nadenken is niet teveel gevraagd... Gelukkig maar dat jullie er voor hem zijn en in de gaten houden dat wat het ziekenhuis doet, ook goed gebeurt. Alleen, dat zou eigenlijk niet moeten...

@Daffie: ik kan me voorstellen dat dit niet is wat je wilt. Ik duim dat de contracties toch weer weg gaan en beeb voorlopig nog lekker blijft zitten (op zijn minst tot 37 weken eigenlijk, kun je misschien toch gewoon thuis bevallen). Maar kan me voorstellen dat je je ongerust maakt als de contracties nu door de medicatie heen weer wat op komen zetten. Ook jij sterkte!

Ik ben net terug van de groei-echo. Onze kleine knul (jaja, het is weer bevestigd, hihi) is weer goedgekeurd. Hij is geen grote baby vooralsnog (momenteel zit hij op een groei van 30+1, bij een duur van 31+1), maar hij valt nog prima binnen de lijntjes, de geen zorgen daar. Ook vruchtwater heeft de ukkepuk voldoende. En, heel grappig om te horen, zijn balletjes zitten al in het balzakje... De vk zei zo mooi: hoeven we daar niet meer naar te voelen straks :-) hihi Het was zéér overduidelijk een knul :-)
De kleine was erg druk tijdens de echo, dus het viel niet mee om hem op te meten, lekker aan het wiebelen, schoppen en duwen. Ruggetje lag links, beentjes en armpjes rechts. En hoofdje lag al behoorlijk laag, ze kon hem bijna niet meten. Meteen even gevraagd of het kan dat hij soms al wat meer daalt (soms voelt mijn buik heel laag en zwaar en doet het pijn onderin, zeg maar) en dan daarna weer terug omhoog komt. En dat kon inderdaad. Ze verwachtte dat hij op rustige dagen dan weer omhoog krabbelt, maar moet eigenlijk zeggen dat hij juist op rustige dagen naar beneden zakt, en op drukke dagen weer omhoog. Hoog = fijn, op dit moment, want dan kan ik het gewicht beter hebben, maar ben wel blij dat hij al braaf met koppie de goede kant op ligt en ook al mooi laag ligt. De vk was niet verbaasd toen ik vroeg van het dalen, want ze vond dat hij al aardig laag lag.

Nu heb ik net nog even een cake gemaakt, die staat nu in de oven. Mag er zelf niet zoveel van hebben, geloof ik (zit aardig wat kaneel doorheen), maar toch, een lekkere appel-kaneel cake sla ik niet af. Hij is mooi op tijd klaar (als ie lukt) om deels mee te nemen naar het werk... :-) En dan de rest voor mij en vriendlief vanaaf...
Roos81

Posting Freak

12-07-2011 11:18
Ik had tijdens het posten niet gezien dat er nog gereageerd was net.

Daffie, ik hoop zo voor je dat je mak aan in ieder geval de 36 weken haalt! Hoe jij het omschrijft is het ook helemaal niet leuk als die kleine te vroeg komt. Ik duim voor je hoor.

Aphro, ik hoop ook telkens als ik thuis kom en mijn huis van binnen zie, dat het groter is dan ik dacht Wink

Djinnie, volgens mij hebben we dezelfde baby. Ik denk ook steeds dat de mijne zo ligt. EN dat gemier in de ochtend is ook heel herkenbaar Smile

Aan alle gelukkigen, ik ben blij jullie verhalen te lezen. Het is ook allemaal heel leuk. En ik ben blij dat ik met jullie kan delen. Hier in real life draait het (logisch) even allemaal om pa, maar ik ben er ook nog! Doet soms wel zeer als mensen vragen hoe is het met je pa. Ja en ehm, hoe is het met mij dan???
Ik ervaar dat als een zeer egoistische gedachte, maar iedere zwangere heeft toch wat recht op aandacht? Ook voor de beeb???

In real life zijn er ook best wat mensen waar we gewoon niks van horen. Ik heb een vriend die is zijn ma verloren vorig jaar, daar heb ik intensief contact mee. Maar het lijkt wel of mensen je soms alleen willen kennen als het goed gaat. Mensen van wie ik in de zwangerschap niets heb gehoord, hoeven wat mij betreft ook niet op kraambezoek te komen, of ben ik dan heel zuur?
Denken jullie dat ik erg zuur aan het worden ben? Met mijn sores en gedoe? Als het een overkill wordt zeg het dan, dan schrijf ik wat minder.

Heb mezelf net wel in de watten gelegd met een vers geperst fruitsapje en een Bretons saucijzen broodje, nadat ik 2x naar de Appie ben geweest, omdat ik mijn portemonnee was vergeten....
Aphrodite

Posting Freak

12-07-2011 12:34
@djinnie: ah okee, maar toch, liever geen rugpijn dan een beetje Smile Oe je hebt al nieuws van de groeiecho! Wel grappig dat het zo duidelijk is dat het een jongetje is. Zegt je vent dan niet dingen zoals: "Ja, je kunt meteen zien van wie hij dat heeft" en zo van die flauwe moppen? Smile Trouwens: mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm appel-kaneel! Een goddelijke combinatie!

@daffie: inderdaad, kindje kan sowieso beter in de buik blijven groeien en aansterken. Het is volgens mij hartverscheurend om je kindje een paar weken alleen in de couveuse te kunnen zien liggen, ookal weet je dat het goed komt. Dus: f*cking buik van daffie, hou er stante pede me op!!!!!

Hier: oe, ik mag precies niet meer te dicht tegen m'n bureau zitten, of ik voel de beeb wriemelen en wroeten en duwen, haha.

En Roos: hou op joh, hier kan je alles toch kwijt? Je hoeft je niet in te houden hoor! Ik had daarstraks ook een stom vergeet-moment: had ik een paar kaften gepakt uit de kast en op het bureau van de persoon naast mij gezet, omdat ik nog wat moest opruimen in die kast. NAdien heb ik een kwartier (ja, echt een kwartier) en al rondkijken liggen zoeken naar die kaften. Tot die persoon zei: "Euhm, zoek je die kaften misschien?" Smile Echt voos!
Deedee

Posting Freak

12-07-2011 14:23
haha aphro heel herkenbaar die vergeetachtigheid/dromerigheid!
ik werd vanochtend geholpen aan de kassa en wou met de pin betalen. dus zei ik 'ik wil graag pinnen' vervolgens sta ik een tijdje naar het pinautomaat te staren totdat ik mijn pas er door kan halen. de man die mij hielp keek me eens vragend aan... en toen werd ik weer 'wakker'' ik kon allang beginnen met pinnen! stond echt te dagdromen...
@roos helemaal geen overkill aan jouw sores hoor. je mag het hier gewoon kwijt!
kan me voorstellen dat je het vervelend vind als mensen niet eens naar jou vragen maar alleen naar je vader. jij maakt ook bijzondere,moeilijke en mooie momenten mee die je graag aan iemand zou willen vertellen.
ik heb juist het tegenovergestelde. word soms echt verlegen/onzeker van alle vragen. is allemaal lief bedoelt dat mensen vragen hoe het met je gaat. en ik wil dan graag vrolijk en blij antwoorden dat ik mij goed voel enz maar ik voel me ook vaak moe. en dan denk ik ik kan wel vrolijk vertellen hoe blij enz ik ben maar je ziet gewoon aan me dat ik het allemaal zwaar vind. maar wil ook niet dat mensen denken dat ik ondankbaar ben ofzo. maar wil er ook niet over liegen ofzo... snappen jullie het nog?haha
@djinnie wat fijn dat de groei echo goed was. wel jammer dat ze je niet kon vertellen hoe zwaar jullie boy is. dat is iets waar ik bij mijzelf heel nieuwsgierig naar ben maar krijg geen groei echo en de vk kon het (nog niet?) zeggen hoe zwaar de beeb is.
jammie cake! krijg spontaan zin om een cake te bakken, dan ruikt je huis ook zo lekker. maar doe het niet want ik moet rustig aan doen.

mijn moeder heeft net het hemeltje voor de hangwieg gebracht. hij is zo mooi zilver!(al zeg ik het zelf)
verder heeft ze alles wat moet worden gewassen en gestreken meegenomen! yes daar hoopte ik al op. ben niet zón huishoudelijk wonder dus was bang dat alles ging verkleuren en heb ook geen strijkijzer. heb nu alleen zelf alle witte was(rompers,broekje en shirtjes) in de wasmachine. daar kan niets aan fout gaan en hoeft ook niet gestreken haha
Deedee

Posting Freak

12-07-2011 14:24
ooo daffie vergeet jou helemaal! ben blij dat je een beetje hebt kunnen slapen. hoop echt voor je dat je naar huis mag en dat alles goed gaat zonder medicatie...... jullie kleintje moet gewoon blijven zitten!!
Aphrodite

Posting Freak

12-07-2011 15:29
@deedee: haha, hoe genant! Smile Gelukkig zien mensen dat je zwanger bent, zodat ze het daar wel aan zullen wijten Smile En van die vragen, da snap ik wel. Je wil geen zuer zijn, niet beginnen zagen over moeheid en af en toe rugpijn of bandenpijn en af en toe gezwollen enkels. Ookal kan dat enorm frustrerend zijn. Maar je bent bang dat, als je dat verteld, mensen gaan denken: "o jee, ik wilde gewoon een standaard antwoord." of "amai, wat een zaag, zo erg is dat toch allemaal niet." Dus dan komen we hier zagen he! En ooooooooooooooh een mooi hemelbedje! Ik wil oooooooook graag al een babykamertje met een lief bedje enzo!
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 18:49
Nou, ik vertelde in het begin ook altijd dat alles super ging ;-) Maar nu wil ik ook tegen mijn collega's best aangeven dat het me wat zwaarder valt. Zien ze namelijk toch wel ;-)

@Aphro: ik pas op met mijn rug ;-) til al veel minder dan eerst en ga inderdaad in plaats van bukken eerder zitten op een stoel of zo. Maar zitten en staan (en zelfs bukken) gaat vrijwel probleemloos. Wat het meeste pijn doet is het weglopen na het stilstaan/zitten... Dus opstartproblemen. Zou ik dan toch in een oude diesel veranderen? Mijn vriend maakt niet van dat soort opmerkingen. Hij is een echte zachtaardige vent en is nu al helemaal fliefd op zijn mannetje :-) Volgens mij kon hij alleen maar staren naar ons wiebelende beebje. Heb hem de hele echo niet gehoord, hahaha.

@Roos: mmm, bretons saucijzenbroodje, dat klinkt wel heel lekker. En een vers geperst vruchtensapje is ook nooit weg. Lekker zeg! Enne, van mij hoef je je ook niet in te houden hoor. Lucht je hart maar lekker, als je dat fijn vindt.

@Deedee: oei, die vergeetachtigheid is hier heel erg toegeslagen, hahaha. Ik had vandaag op het werk een kindje uit bed gehaald, aangekleed en ik til haar op (ze moest in de kinderstoel voor haar groentehap) toen ik alweer met haar richting slaapkamer liep... Collega vroeg nog wat ik ging doen :-) Toen ik me bedacht dat ze daar net vandaan kwam. Ze had alleen haar slaapknuffel nog in de hand, dus ik dacht blijkbaar dat ze naar bed moest, hahaha. Woepsie! En verkeerde dingen zeggen, letters omdraaien, niet uit je woorden komen... Dat heb ik ook. Heel vervelend, vooral voor mijn collega's, maar het geeft ook wel geinige momenten :-)

We zouden eigenlijk met een groepje collega's aanstaande zaterdag naar de Efteling gaan, maar het schijnt niet zulk mooi weer te worden, dus dat is nu verzet naar 6 augustus. Wallie Walrus, die waggelend door de Efteling sjokt, wordt dat, denk ik :-)
BiBI76

Posting Freak

12-07-2011 18:55
Djinnie: fijn weer een goed echo.

Aphro: wanneer krijgen jullie de sleutel van het appartement??

Roos: alles lekker van je af blijven schrijven meid. En idd ook aan jezelf denken
Deedee

Posting Freak

12-07-2011 19:10
haha djinnie ik zie het helemaal voor me dat je met dat meisje weer terug loopt naar de slaapkamer. uit mijn woorden komen heb ik soms ook. komt zo stom over!
en dat opstaan na even te hebben gezeten is ook heel herkenbaar. ik kom echt zuchtend en steunend overeind van de bank. mijn man moet er dan hard om lachen!

ik ga mezelf even verwennen. verse aardbeien met.......... slagroom!!!! zo slecht maar ook zooo lekker!!
Roos81

Posting Freak

12-07-2011 19:23
Zo, pfffff ik zit vol.... We wilden gaan BBQ-en, maar vanwege de regen... hebben we het vlees kort gesneden en hebben we het gourmetstel aangezet.
Nu lekker onderuit, roosje is moe!
Fijne avond meiden!
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 19:42
oeh, gooi wat aardbeien met slagroom over de internet verbinding deze kant op... mjammie! Begin spontaan mijn lippen af te likken.... :-)

Maar aangezien de verse aardbeien hier op zijn (de niet verse trouwens ook) en ook slagroom nergens te bekennen is... vriendlief hem gesmeerd is om (heel lief natuurlijk) de balken hout, waar hij de bedklossen van gaat maken, te zagen en we ook geen chippies in huis hebben... ga ik maar even een lekker vers kopje thee zetten ;-) Het regent en dan is thee altijd extra lekker. Met een speculaasje erbij. Bon appetit, dames!
Deedee

Posting Freak

12-07-2011 20:46
Aardbeien waren heerlijk! Heb nog wat bewaard voor morgen bij mijn ontbijt.

Ik vind regen ook zo heerlijk als ik warm binnenzit. Ik wacht hier nog steeds op de regen. Dan kan het hier wat afkoelen. Heb de ramen al tegen elkaar open gezet maar nu is het binnen alweer 22.6graden!
Roos81

Posting Freak

12-07-2011 20:52
Hier regent het flink! Lekker hoor. Babykamer heeft mijn man net in de voorstrijk gezet met een maatje, dus de stucadoor kan komen!
Oef, aardbeien... Wij hadden altijd emmers vol van de moestuin af, maar dit jaar.... ik weet niet wat het is maar de oogst is zooo slecht...
daffie

Posting Freak

12-07-2011 21:09
Hier nog even snel een berichtje.
De medicijnen zijn er net af...... En ben er toch behoorlijk gestressed onder. Nichtje (4jaar) vertelde gisteren in de auto ineens aan mijn zwager dat wij vandaag een kindje zouden krijgen. En zij was ook al degene die met kerst (toen ik nog maar 3 weken zwanger was en het zelf nog niet eens wist) die vroeg wanneer onze baby zou komen. Niemand wist dat we bezig waren.
Net toen lief om half 9 naar huis ging even flink gehuild. Hoop zo dat onze kleine vanacht niet gaat komen. Hij moet echt nog even blijven zitten.......
Daarom alleen even egoberichtje van mij......
Probeer echt weer straks wat meer aandacht voor jullie te hebben sorry..... Sad
Hoop jullie morgenochtend gewoon weer zwanger te spreken.....
BiBI76

Posting Freak

12-07-2011 21:15
Daffie: ik duim met je mee voor een rustige nacht. Was je buik rustig met de medicatie? Waarom kiezen ze er niet voor wat langer wee-remmers te gebruiken? Toi toi toi meid!
daffie

Posting Freak

12-07-2011 21:25
Omdat ze de weeenremming geven om ervoor te zorgen dat de medicijnen voor de longrijping kunnen inwerken. Als die zijn ingewerkt accepteren ze in principe de geboorte van je kindje. Want er is een bepaalde reden dat ik vroegtijdig weeen heb gekregen. Alleen kunnen ze die niet benoemen. Maar er is een reden waarom onze uk eigenlijk geboren had willen worden. Vaak zie je dat na de weeenremming het helemaal rustig blijft, maar het gebeurt ook dat vrouwen dan alsnog gaan bevallen erna......
djinnie

Posting Freak

12-07-2011 21:28
Daffie: focus jij je maar even op jezelf! En op jullie kleintje. Dan duimen wij ondertussen dat jullie beebje nog even blijft zitten. Probeer (he, das lekker makkelijk gezegd) zoveel mogelijk te ontspannen (al zou ik dat niet zo goed kunnen als ik in jouw schoenen stond). Staat vriendlief op stand-by? Mocht het vannacht toch flink gaan rommelen, dat hij er ook kan zijn? Ik heb geen idee natuurlijk hoe lang jullie moeten rijden naar dat ziekenhuis?
Succes vannacht!

Hier was ik net klaar om de gekko's te gaan sproeien en hun fruithapje geven en dan snel in bed te duiken om NCIS af te kijken, toen ik ineens een minigekko in de bak zag zitten. Meteen vriendlief geroepen ("we hebben een baby") die snel naar boven kwam rennen. De kleine is wel zijn staart kwijt, waarschijnlijk door papa of mama, dus hij zit nu veilig apart in een ander terrarium, dat we als een debiel zijn gaan inrichten voor de ukkepuk! Maar ik ben wel helemaal heppie, hihi. Niet verwacht, maar wel een erg leuk cadeautje :-)
Aphrodite

Posting Freak

13-07-2011 07:49
Haj meisjes,

vandaag nog eens naar de gyn. (Hoewel: "nog eens", het is nog maar twee weken geleden.) Hoezee! Toch ben ik opgestaan met een humeurtje. Bwah, we overleven het wel! Smile

@djinnie: haha leuk, een baby gekko! Is ook wel schattig, vind ik! Heb je eigenlijk wel zin in de Efteling? Al die dingen waar je niet in mag? (Amai, klinkt lekker positief, mijn vraag!)

@BIBI: we krijgen de sleutel zaterdag. Kunnen we al een beetje dozen verhuizen enzo. De eigenlijke verhuis gaat de 30ste zijn.

@daffie: en? Ik hoop zo op een BIB melding!
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 07:56
Nou, ben weer terug van de controle bij de verloskundige. Had weer dezelfde waarnemende verloskundige als 2 keer geleden en ik vind haar eigenlijk niet zo fijn... Vorige keer had zij mijn buik gemeten (nou ja, de keer daarvoor dus) en toen leek de buik dus helemaal niet gegroeid, de keer daarop bij een van de vaste verloskundige was buik (bij waarnemende 21 cm) ineens 29 cm, en nu bij de waarnemende verloskundige is buik ineens 26 cm... Blegh, blij dat ik gisteren met de echo nog heb gehoord dat mijn ventje prima groeit, al is ie niet een van de grootsten...

Verder baal ik als een stekker dat ik dus niet gewoon in mijn eigen slaapkamer mag gaan bevallen, de beruchte 3 cijfers zijn bereikt... :-( (Weeg nu 100,2 kg, ben de afgelopen 3 weken 300 gram aangekomen en in totaal nu 8,6 kg aangekomen) dus ik mag niet meer boven bevallen. Een bed in de woonkamer spreekt me helemaal niet aan, ziet iedereen die op kraamvisite komt meteen dat ik veel te veel weg :-( En als ik dan even onder de douche wil en het gaat daar mis? (Waar ik niet vanuit ga, maar zou dat dan nog wel mogen?) In het ziekenhuis waar ik wilde bevallen, mag je poliklinisch niet meer bevallen, dus als ik niet in de woonkamer wil bevallen (heel groot, dus ook niet echt een knus gevoel), moet ik dus weer terug naar de twee keuzes die me beide minder aanspraken... Het geboortehuis (geen pijnbestrijding mogelijk en geen artsen aanwezig, dus volgens bevriende vk een gevoel van schijnveiligheid) of het UMC St. Radboud ziekenhuis, waar ik me niet fijn bij voel...

Ik weet het echt even niet meer, voel me even niet zo heppie nu... Stom overgewicht. Ik weet heus wel, ieder pondje gaat door het mondje, maar toch...

Afijn, met ukkepuk is alles goed, dus ik moet dit even in het juiste perspectief zetten (zo erg is het niet, er zijn ergere dingen, ik weet het wel), maar ben nu toch even verdrietig, zo stom... Sorry voor dit ego-bericht, meiden...

Hoe is het met jullie? Roos, Daffie?
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 08:00
@Aphro: leuk, zaterdag de sleutel. Spannend joh! En vandaag weer naar de gyn, met weer een echo! Leuk joh. Opgestaan met een humeurtje, geeft niets, gaat vast weer weg als je de kleine ziet wiebelen in beeld. :-) Enne, ja, ik heb best zin in de efteling. Wel jammer van sommige dingen (zoals de Piranha, die wildwaterbaan), maar ik ben een echte angsthaas, dus in de meeste dingen durf ik toch niet (achtbanen bijvoorbeeld). Ach, gezellig met mijn collega's en verder ben ik van de tassenbewaking :-) Babygekko, echt inimini, zo'n anderhalf vingerkootje groot, is super schattig. Ben benieuwd of broertje/zusje ook nog uitkomt, ei wel gevonden, maar dat ging per ongeluk, dus als die iets gedraaid is, komt ie niet meer uit. We shall see!
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 09:47
goedemorgen allemaal,

@daffie hoe gaat het nu????
nog niets van je gehoord dus ik hoop dat dit betekend dat je onderweg naar huis bent of zelf al thuis in je eigen bedje ligt.....
@djinnie he bah wat vervelend van de vervangende vk. gelukkig gisteren een top groei echo gehad!
enne wat *** dat je niet meer boven in je huis mag bevallen. wat is daarvan dan de reden.(ik heb daarvan nog nooit eerder gehoord namelijk..) want mocht het je wat troosten ik ben al 10 kg aangekomen en heb de beruchte 3 cijfers helaas al een paar weken geleden bereikt. alleen hoef ik me bij mijn vk nooit te wegen en wist ik al wel dat ik die 3 cijfers ging halen omdat ik voor mijn zwangerschap ook al flink overgewicht had.
maar ik snap hoe je je voelt. ik heb het gevoel van dat ik niet mag aankomen al een tijdje geleden laten varen en geprobeerd te accepteren dat je ik nu eenmaal flink ga aankomen met een zwangerschap. je beeb heeft ook voeding nodig en normaal gun ik mezelf niets lekkers zoals taart,chips of choc. nu neem ik het er gewoon af en toe lekker van en dan na de bevalling en de bv maar heel hard op dieet.
@roos jammer dat jullie aardbeien niet goed willen groeien, misschien te strenge winter gehad??? ik ga zo even ontbijten met aardbeitjes op brood jumjum!
@aphro dus jullie krijgen al bijna de sleutel. yes kun je ook beginnen met inrichten van de babykamer. wanneer komen de meubels voor het kamertje???

vandaag mijn vrije dag. zo maar eens ontbijten en dan bedenken wat ik eens ga doen vandaag.....het lijkt net herfst als je naar buiten kijtk dus veel zin om uit huis te gaan heb ik dan ook weer niet
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 09:58
Djinnie, dat is ook he-le-maal niet leuk en je mag je daar best rot om voelen. Zou ik ook doen hoor. Probeer de zaken misschien op papier te zetten, alle voor en nadelen.
Het is toch zo, dat iedere barende vrouw sinds 2008 RECHT heeft op pijnbestrijding??EN als je in het Geboortehotel zit, en je trekt het niet, dat ze gewoon MOETEN helpen?? Ze laten je daar toch niet creperen? Volgens mij wordt je dan gewoon medisch en ga je naar het ziekenhuis.
Zijn er geen ervarings verhalen te vinden op internet??
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 11:24
@Roos: het klopt dat iedere barende vrouw recht heeft op pijnbestrijding, maar ik ga er niet vanuit dat ik dan ineens in het CWZ terecht kom... Als je dan een medische indicatie krijgt, dan zou het wel mogen natuurlijk, maar zou me niets verbazen als ze me dan doorverwijzen naar het Radboud ziekenhuis... Maar goed, misschien als ik 'gewoon' aangeef in het geboortehuis te willen bevallen en het daar uiteindelijk echt niet trek, dat ik dan wel naar het CWZ door mag??? Het grootste nadeel van het geboortehuis vind ik nog dat ze maar 3 kraamsuites hebben (het is verder allemaal net nieuw, dus wel toppie daar, 2 kraamsuites met bad waar je in zou kunnen bevallen (moet je wel van te voren aangeven) en allemaal met eigen douche en toilet, dacht ik) en dat, als het daar vol is, je door moet naar het radboud ziekenhuis. Dat ziekenhuis is academisch (vaak veel mensen aan je bed, al boeit dat je niet als je echt bevalt, blijkbaar) en zo groot. Wel hebben ze nu je kind met bedje aan jouw bedje hangen, maar vriendlief mag dan niet blijven, schijnt... Daarom dacht ik, nou, dan beval ik thuis, daar is altijd plek :-) Maar goed, in mijn woonkamer is mijn inziens wel wat teveel plek, die is zo groot!

Zat al te twijfelen, gewoon aangeven dat ik in het geboortehuis wil bevallen en dan, indien geen plek, dat we in de berging even een simpel bed neerzetten en die in de woonkamer kunnen zetten, maar das natuurlijk ook niets, hahaha. Ach, ik ga er gewoon vanuit dat er niet al 3 mensen aan het bevallen zijn in het geboortehuis als ik moet bevallen...

@Deedee: ik heb in het begin wel een beetje gelet op wat ik eet, maar zeker niet gelijnd. Heel goed fruit en groenten gegeten en het snoepen een beetje achterwege gelaten. De laatste tijd heb ik er niet meer zo opgelet, maar ben ik toch maar weinig aangekomen nog. Ik zit er ook niet zo heel erg mee, wist van te voren al dat ik niet onder de 100 kilo ging blijven (woog 91,6 toen ik zwanger raakte), en het is dus ook niet het getalletje zozeer dat me nu dwars zit, maar die fijne regel dat je dus niet boven mag bevallen als je meer dan 100 kilo weegt. Dat is dan voor het ambulance personeel die jou de trap af moet zeulen als het mis gaat (mijn trap is goed te doen, geen steile, lastige trap, dus dat zou geen probleem vormen). En ergens snap ik die regel best wel, maar ik baal er wel van.
Nou vraag ik me wel af wat de uitkomst zou zijn als ik me niet elke keer hoefde te wegen bij de vk, want dan zouden ze het niet weten. Ik oog stevig, maar niet heel dik, ben ook geen kleine vrouw. Met 1.76 meter en normaal zo rond de 90 kilo ben ik wel te zwaar, maar de nu extra aanwezige kilo's, zitten allemaal in mijn buik, dus het valt reuze mee. Ik ben zelfs wel trots op mijn buikje die lekker opbolt...

Afijn, ben wel weer gekalmeerd, maar baal nog steeds als een stekker...

:-) Misschien moeten gewoon eerst flink mijn vliezen breken, ben ik een deel vruchtwater al kwijt :-) Mag ik toch thuis in mijn eigen bedje bevallen...

Vraag over 5 weken (dan heb ik eindelijk weer een eigen vk, ipv waarnemend) en dan heb ik ook het bevalgesprek, of ze daar nou echt zo moeilijk over gaan doen. Wat zou dat ambulance personeel doen? Een weegschaal meenemen en dan eerst wegen voor ze me de trap afzeulen (voorop gesteld dat het al mis zou gaan, waar we helemaal niet vanuit willen gaan?) En als ik dan te zwaar blijk te zijn, wat dan? Laten ze me liggen? :-) OF bellen ze de brandweer...?

Wat zou er gebeuren als ik eigenwijs aangeef thuis te willen bevallen op de 1e verdieping in mijn eigen bed...? Komt de vk dan niet, omdat ik te zwaar ben ;-)

Wordt er een beetje baldadig van, hihi :-)

Ik hoop trouwens dat Daffie ook al fijn thuis is en in haar eigen bedje ligt!
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 11:34
Ik zou naar het geboortehuis gaan. Lijkt me van de zotte dat ze je daarvandaan nog eens op pad sturen naar een ander ziekenhuis!
Dat baldadige herken ik wel, haha.
Ik zou bijna zeggen, ruilen? Ik weeg nu nog geen 80 kilo....

Hoorde van ma dat pa er vanmorgen goed uitzag en dat zijn ontstekingswaarden goed waren. Dus de longontsteking gaat de goede kant op. Ik ben wel een beetje bang voor als hij zich straks beter voelt, dat hij ook meer besef krijgt van wat er gaat komen.
Het is allemaal zo onwerkelijk. Ik duim intens dat de tumor niet aan zijn darmen zit, dat er nog nieuwe medicijnen gebruikt gaan worden, en dat hij nog even mee kan.
In de straat heeft een man met prostaatkanker nog 10 jaar geleefd.... Ga zo naar een vriend en dan om 16.00 uur weer even een ijsje eten met die 'ouwe'.
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 11:35
Al die dingen die jij opnoemt djinnie dat zijn dus ook mijn gedachtes. zouden ze je echt gaan wegen (terwijl het op dat moment wel een heftige sittuatie moet zijn als jij per brancard naar beneden moet) en dan tegen je zeggen. sprry we mogen je niet naar beneden tillen.....
en je zou ook heel eigenwijs gewoon geen ander bed kunnen regelen. dus dan word het bevallen in je bed boven of op de bank beneden ofzo haha bedoel er worden zelfs baby;s geboren in auto's, op de snelweg,op de wc enz enz.

blijf het vooral raar vinden dat vk's verspreid in het land allemaal zo verschillend behandelen. en dan bedoel ik met gewicht bijhouden, wel/geen groeiecho's, wel/niet strippen na 40 weken zw, in belgie elke keer een echo (ben jaloers daarop!)
ach ja het zal allemaal wel goed komen. ik denk maar zo er is nog nooit een baby er neit uitgekomen :wink:

ik heb trouwens selly hier ook al een tijdje niet gezien?..zou ze misschien het nieuwe topic nog niet hebben gevonden??of is ze op vakantie??
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 11:38
@roos bijna tegelijk een berichtje gepost. zal nu nog ff op jou reageren.
fijn dat het wat beter lijkt te gaan met je vader.... heo oud is hij eigelijks?? ik hoop voor jullie dat de tumor niet op zijn darmen zit...het blijft afwachten hoe het allemaal gaat lopen. konden we maar in de toekomst kijken....

enne je mag ook wel een kilootje of 10(of meer) van mij over nemen hoor :wink:
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 11:41
@Roos: nou, na de bevalling mag er wel een hoop af, dus bij een eventuele 2e hoop ik hier geen last mee van te hebben ;-) Fijn dat de longontsteking bij je vader de goede kant op gaat. Hij zal dan vast meer mee gaan krijgen van de hele klote situatie, maar als hij zich iets beter voelt, is dat natuurlijk ook wat waard. En ik hoop gewoon met je mee dat je vader nog een tijd mee kan, en dat ze dan in die tijd ook nog een nieuw medicijn ontwikkeld waar hij bij wijze van 100 mee kan worden... Rottige ziekte, zou mooi zijn als ze daar nou eens iets tegen vonden. Geniet straks maar lekker van je ijsje :-) Al zit het weer dan niet helemaal mee.

@Deedee: nee inderdaad, kan me niet voorstellen dat ze je laten liggen :-) Maar ga het toch gewoon eerlijk en open bespreken met mijn vk, zij zijn niet degene die me naar beneden moeten tillen ;-) dus kan ik het met hen vast wel bespreken. Trouwens, iemand van meer dan 150 kilo, die zijn bed niet meer uit kan en 'gered' moet worden uit zijn huis (heb ik wel eens op tv gezien) die laten ze toch ook niet liggen? Trouwens, als het nog een beetje kan (en je kunt veel als het moet) kruip ik potjandorie zelf die trap nog wel af ;-)

Enne, het is niet eens aan de orde, want ik heb met ukkepuk afgesproken dat we een bevalling volgens het boekje krijgen :-) Of zoals mijn moeder ze heeft gehad (die heeft alleen 2 uurtjes heftige weeën gehad, incl persweeën en toen was ik er :-) ) Wishfull thinking, i know :-)
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 11:52
altijd positief blijven denken he djinnie!
mijn droombevalling is ook zo ong. ik had bedacht dat ik na 3 uurtjes beetje buikpijn en het word nu wel heftig ik bel de vk. en als ze dan komt blijkt dat ik al 9cm onsluiting heb. heb zelfs gedroomd dat manlief het niet eens haalde om bij de bevalling te zijn. beetje ego maar denk dat als dat echt zou gebeuren ik het niet eens zo erg zou vinden. lijkt me altijd beter dan dat hij meer dan 24 uur aan mijn bed zit en mijn pijn moet zien terwijl hij niets kan doen om het te verlichten.
denk ook dat het voor mannen ook niet prettig/mooi is om naar je barende vrouw te kijken.... weet van mijn zwager dat hij nog steeds het horrorbeeld van mijn zusje met vacuumpomp op der piep en een arts die zich aan het bed afzet op zijn netvlies heeft.

ach nog 9-11 weekjes en dan zullen we weten hoe we het ervaren hebben. en of jij fijn in je eigen bedje bent bevallen...
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 12:04
In december wordt mijn pa 59 hoop ik.

Ik heb werkelijk geen idee wanneer ik naar het ZKH moet gaan. Heb geen vlos in de buurt die ontsluiting kan meten!!!
Ik ga hangen, op naar Utrecht!
Aphrodite

Posting Freak

13-07-2011 12:28
@djinnie: amai, da's ook stom, die buikmetingen waar zoveel speling op kan zitten. Gelukkig heb je bij de echo gezien dat je uk okee was, anders zou je toch krankzinnig worden. Wat zou je dan kunnen geloven? Wel kl*te van die bovenbevalling ja. Anders kunnen ze de brancard naar beneden laten glijden indien nodig? Smile Echt voos!

@deedee: we gaan zaterdag voor de geboortelijst zien en de meubeltjes bestellen. Normaal is het zo'n week levertijd, heb ik me laten wijsmaken. Als het op stock is natuurlijk. Fingers crossed. Geniet van je vrije luilekkere dagje!

@roos: ah, da's eens fijn, zo'n opbeurend nieuws nog eens. Een longontsteking is niet niks, dus 't is fantastisch als dat beter is!
BiBI76

Posting Freak

13-07-2011 13:37
Ik mocht bij mijn 1e bevalling ook niet boven (zolder) bevallen. Zeiden dat als je naar beneden moet of echt de brandweer zouden bellen. Tja dat wilde ik echt niet met de hele buurt er om heen. Hadden dus bed in hoekje van de woonkamer. Achteraf niet gebruikt want werd bij 42 wk overgedragen aan gyn en beviel in het z'huis. Baalde in eerste instantie enorm van z'huis bevalling maar achteraf prima zorg en ruggenprik gehad. Moest ook flink gehecht had anders na thuis bevalling na z'huis gemoeten voor hechten. Nadeel vond ik veel mensen aan bed en door slangen kon ik bed niet af. Nu weer z'huis bevalling en vind het prima.

Leuk een baby gekko, kan je foto plaatsen?

Sinds gisteravond ineens flink relatieproblemen.... ben erg van slag hier in vakantiehuisje, schijn ophoudend voor dochterlief en geen idee hoe het verder gaat. Ben je 32 wk zwanger van je 2e kind en loopt je relatie ineens stroef. Wat een ellende.
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 14:13
@aphro met 'als het op stock is' bedoel je vast dat het gelijk leverbaar is.... als het dat betekend dan hoop ik dat ook voor je. of dat het in iedergeval binnen 6 weken leverbaar is ofzo haha
@roos goh dus geen vk die je ontsluiting komt checken. ja dan heb ik ook geen idee wanneer je naar het zk moet gaan. kan dus ook maar zo zijn dat ze je vanuit het zk terug sturen als je nog niet genoeg onsluiting hebt (sommige mensen lopen toch wel weken met 1a2cm onsluiting voor het echt doorzet?)
@bibi whats wrong? geen fijne vakantie als je relatie problemen hebt en dan heb je ook nog zón regenachtige dag. hoop voor je dat alles goed komt!...
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 14:22
@Bibi: jee, dat klinkt niet fijn... Ben je ook nog eens niet thuis, wat het allemaal lastiger maakt. Ik hoop dat het allemaal meevalt en jullie deze stroeve periode goed doorkomen. Veel spanningen misschien? Met de nieuwe baby op komst?

@Aphrodite: leuk, meubeltjes bestellen. Een week levertijd, dat zou mooi zijn. 6 weken klinkt al minder (als ik eraan denk dat ik over 6 weken al 37+2 ben, en jij nog verder, dan lijkt dat me niet zo fijn). Maar komt vast goed, het werkt bij jullie toch net wat anders dan hier ;-) En dan ook de sleutel van je huisje, kun je echt beginnen aan het creeëren van je eigen paleisje :-)

Zo, net even boodschappen gedaan, kleine krekeltjes niet kunnen vinden, maar beeb heeft al wel vruchtenhap gehad (kan trouwens maar lastig foto maken van uk, hij is zo klein! Misschien probeer ik vanavond wel een foto van paps of mams te maken, die zijn wat groter, hihi). De boodschappen zijn gelukkig wel binnen, en nu ga ik zo verder met de was. Maar tis wel een dag dat ik beter in bed had kunnen blijven. Alles loopt mis vandaag.

Eerst natuurlijk die vk en mijn gewicht/in slaapkamer bevallen, toen nog langs stoepje gegaan met band (vrij zachtjes) van auto en hup, wieldop letterlijk in gruzelementen (en ik vraag me af of ik niet meer heb gesloopt). Vervolgens hebben ze nergens krekels (ja, eind van de dag, maar heb geen puf om weer terug te gaan naar andere dorp), glij ik bijna op mijn bakkes bij de voordeur... zucht. Soms heb je van die dagen... en dan heb ik nog niet eens rugpijn (even afkloppen)...
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 14:24
Oh ja, @Roos, dat lijkt me helemaal lastig, als je geen vk hebt die je ontsluiting komt checken voor je naar het z'huis gaat. Hoe je dat dan moet doen is me werkelijk een raadsel (ziet in gedachten Roos tig keer naar het z'huis rijden en weer naar huis, nope, nog niet genoeg ontsluiting)... Volgens mij was dat trouwens vroeger ook wel, want kan me herinneren dat mijn moeder zich (bij mij) meldde in het z'huis en weer naar huis werd gestuurd, nee hoor, ging nog wel even duren...
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 18:56
Roosje is wel goed maar niet gek. Het is tussen de 30 en 40 minuten rijden naar het ziekenhuis en als ik daar ben, dan blijf ik. Desnoods in de wachtkamer. Ik zal het wel horen vrijdag.

BIBI! Da's niet leuk! Zomaar? Ineens? Schiet je vent in de stress? Hormonen? Pfff, dat is niet leuk om te lezen meid...

Leuk project Aphro! Eindelijk je huisje!

Net uit het ziekenhuis. Ik vond pa er goed uitzien. Hij had zijn gebitje in en oogde erg 'bij'. Als het gesprek stil viel vielen zijn ogen ook dicht, maar hij is zeker veel beter dan afgelopen weekeind, dat was hartverscheurend.
Ma vertelde nadien het volgende, ze was weggestuurd buiten de bezoektijden, dat had ik volgens mij al verteld. Nu vertelde ze ook waarom. Pa had in zijn luier gepoept, hij is erg aan de diarree en hij red de po gewoon niet. Had hij om hulp gebeld, maar niks. Ze hebben hem 20 minuten in de poep laten liggen. Dus, ma denkt, ik doe het wel, zo laat ik hem niet liggen. Dat mag dan niet. Stomme heksen.
Nu heeft ze wel bijval gehad van diverse mensen, maar dan schiet ik toch weer vol. Ze heeft die zuster aangesproken en gezegd: ik zorg al 32 jaar voor mijn man, en u denkt dat te kunnen veranderen? Dacht het niet! Go for it Pitbull-mom!
Als hij weer thuis komt en hij moet nogmaals naar het ziekenhuis, dan wil ma hem ook naar het UMC hebben. Ik ben alleen bang dat we te lang achter de feiten hebben aangelopen.....
Hij lijkt ook steeds een stukje verder te bezinken in de situatie. De paniek is wat weggetrokken en het lijkt of de acceptatie groeit. Ergens is dat heel goed, maar hij moet potdorie wel blijven vechten hoor!
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 19:18
Nou Roos, hij moet zeker blijven vechten. Is het niet mogelijk hem over te laten plaatsen naar het UMC? Want dit vind ik buiten proporties slecht, zeg! Allemachtig zeg, ronduit belachelijk. Ik had een officiele klacht ingediend (slechter voor hem zorgen is namelijk toch niet mogelijk, stomme **grrrrr***). Goed dat je moeder een pitbull blijkt te zijn, zij kent je vader natuurlijk door en door en is er altijd voor hem en dat denken de mensen in het z'huis dan even weg te kunnen nemen? Fout! Goed van haar zeg, respect!

Pfff, ik zit al te koken hier achter de pc, dus ik kan me voorstellen hoe jij je voelt... *zoekt smilie met duivelshoorntjes*

Het lijkt wel herfst met het weer (begrijp me niet verkeerd, met mijn vochtpootjes vind ik dit weer véél fijner dan het warme weer ;-) ) en we hebben dan ook heerlijk andijviestampot met spekjes gegeten *big smile* Oeh, zo lekker is dat! En ik ben al de hele dag aan de koppen thee (met een scheutje melk). Was vanmiddag echt kapot (toch teveel gedaan), maar nu na het eten voel ik me alweer een beetje mens, dus nu kunnen we straks lekker op de bank beetje tv kijken (nieuwe verslaving, keek eerst nauwelijks tv en las veel boeken, maar daar word ik meer moe van dan van tv kijken) met popcorn :-) Laat maar vallen die regen :-)
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 19:29
Ik ben ook blij met dit weer hoor. Die hitte is niks voor een zwangere en ook niets voor pa in dat Hell-House.

Nou pa zei zelf al als ik naar huis mag en ik moet weer naar het ziekenhuis, dan wil ma me in het UMC hebben.
Want dat ze niet goed voor pa zorgen is erg, maar dat ze mijn ma zo behandelen is natuurlijk over de top. Ja dat is een taaie hoor, gelukkig lijk ik behalve heel veel op mijn vader, ook op mijn moeder. Wink

Mijn man is naar de verjaardag van zijn moeder, mijn hoofd staat er niet naar dus ik blijf heerlijk thuis. Heb ik alle reden voor vind ik!
djinnie

Posting Freak

13-07-2011 19:56
Is het zo warm dan in dat Diakonessenhuis? Hebben ze geen klimaatbeheersing of zo? Pfff, want dan is dat nog erger afzien. En ja, voor onze bolle lijfen gevuld met beeb en hormonen is dat warme weer ook niet echt wat. Heb wel lekker warm gedouched (vond het vanmiddag fris, was ook op bed even in slaap gevallen en dan vind ik het normaal al fris, dus liep in een dikke fleece trui, hahaha, in juli) maar dat voel ik dan wel in de pootjes, niet echt handig misschien... :-)

Eerste twee klossen voor het bed zijn af (vriendlief maakt ze zelf, want we hebben zo'n onhandig bed), ziet er erg degelijk uit, dus dat komt wel goed :-) Nu nog 2 klossen en klaar is Klara! Al doe ik hem niet voor 37 weken omhoog hoor, lijkt me niks, zo'n hoog bed. Kan ik iedere nacht het bed in klauteren...
Roos81

Posting Freak

13-07-2011 20:03
Sja, ik ben 1.57 en dan in een bed van 70 cm klimmen is op zijn zachtst gezegd een uitdaging...
Diak heeft het vast wel, maar het was er afgelopen dagen zo warm... pffff
Deedee

Posting Freak

13-07-2011 21:20
Ons bed hoeft niet op klossen. Is gewoon including toplaag al 71cm. Ik vind het heerlijk, kan me er zo op laten vallen en vanaf rollen. Maar ben dan ook 1.76 dus hoog is prettig!!
djinnie

Posting Freak

14-07-2011 06:10
Hahaha, is maar net wat je gewend bent, denk ik, Deedee. Ik ben ook 1.76 meter, dus zou voor mij ook geen probleem hoeven zijn, maar mijn bed is 40 cm hoog, dus daar ben ik helemaal aan gewend ;-)

@Roos: dat is een uitdaging ja, 1.57 mtr en dan op een bed van 70 cm moeten klauteren... pffff...

Ik dacht trouwens dat de bedden naar 80 cm moesten? Zal ik wel verkeerd onthouden hebben dan ;-)

Ik ben heel benieuwd hoe het met Daffie gaat...
Deedee

Posting Freak

14-07-2011 06:33
@djinnie van 40 naar 70-80 zal voor jou dan ook wel even wennen zijn. maar het is volgens mij vooral veel makkelijker met in en uit gaan van je bed hoor.

ik ben ook heel beneiuwd hoe het met daffie gaat...al een dag niets gehoord,zou ze dan toch al bevallen zijn???.....
Aphrodite

Posting Freak

14-07-2011 07:56
Hey meiden,

gisterenavond dus weer heerlijk naar de gyn. Alles nog prima met de uk. Ze had de hik, en da's wel grappig om te zien op die echo's Smile Ze weegt ongeveer 2100 gram. En ze ligt gelukkig nog netjes methaar hoofdje naar beneden. Wel beetje vervelend nieuws: de gyn zit op de 6de (of 7de, ben het even kwijt) verdieping van een gebouw. En in augustus komen ze daar werken en dan zouden we de lift niet mogen gebruiken. Nu, die trappen zijn breed en ze gaan op elke verdieping stoelen zetten om bij te komen, maar ik kijk er toch niet naar uit haha Smile

@BIBI: sh*t, relatietroubles? Was het iets dat langer sluimerde en nu zijn hoogtepunt bereikt? Of is het iets dat nu ontstaan is? It's none of my business, maar ik hoop zo hard dat het opgelost kan geraken!

@djinnie: misschien kan je toch proberen foto's te nemen van de baby-gekko, en dan zoomen wij wel in Smile Ik hoop dat de andijviestomp met spekjes je pechdag heeft goedgemaakt! Wat zijn klossen eigenlijk? Zijn dat extra steunpoten ofzo om een bed op te zetten?

@roos: raaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!! Wat een kl*tek*tzooi! Ik snap niet dat verplegend personeel zo kan zijn! Dat tart echt alle verbeelding!

@daffie: daffie? Daffie? *duimerdeduim*
BiBI76

Posting Freak

14-07-2011 08:08
Kwam ook even kijken of er bericht was van Daffie. Niet dus... duim duim duim dan maar.

Roos: goed te lezen dat je vader wat meer 'bij' leek maar wat naar dat de zorg zo beroerd geregeld is. Zijn ze onderbezet of zo? Is het een idee als je moeder en jij eens serieus in gesprek gaan met eindverantwoordelijke verpleegkundige van je vader met alle voorvallen op papier?

Hier: relatie issues hebben niets met de kinderen te maken. Meer met iets te close zijn van vriend met meisje in concertweekend (graspop) van bijna 3 wk terug. Kan allemaal maar net door de beugel en is wat geschaad in vertrouwen van mij naar hem. Ziet hij goed is. Goede intensieve en emotionele gesprekken gevoerd. Komt goed maar kost tijd. Ik had het onder invloed van hormonen en dikke buik wel erg groot gemaakt.... achteraf gezien valt alles wel mee... Gezellig maar.
BiBI76

Posting Freak

14-07-2011 08:09
xzien jullie mijn banners nog? ik alleen vraagtekens in blauw vierkant....bij mezelf
daffie

Posting Freak

14-07-2011 08:40
Sorry meiden, hier gelukkig nog zwanger! Gisteren weer terug verhuisd naar Zutphen. Buik na medicijne wel weer wat onrustig. Maar onderzoek laat geen veranderingen zien, dus dat is goed.

Heb hier geen wifi dus moetvia telefoon reageren, gaat lastig maar heb de tij. Zal straks op jullie reageren.
daffie

Posting Freak

14-07-2011 09:24
@roos, heb echt met jullie te doen. Verschrikkelijk hoe ze je vader en moeder behandelen! Goed dat je moeder telkens als een pitbull erop gaat. Hoop dat hij vlot weer naar huis mag!

@bibi, vervelend dat jullie troubles hebben. Hopelijk lost het snel op.
daffie

Posting Freak

14-07-2011 09:31
@ Aphro. LEUK! Alles uitzoeken! En bijna de sleutel, dan kan je gaan nestelen!

@Djinnie, aaaahhhh babygekko! Wil foto's zien!

Balen van alle bevalgewichtsproblemen, weet ook niet hoe streng ze daarmee zijn. Hoop dat jullie eruit komen.
Ik hoop zo dat ik straks nog wel thuis mag bevallen, ALS ik 37 weken haal.
Roos81

Posting Freak

14-07-2011 09:47
@Djinnie, inderdaad, zet je camera op super-micro en schiet es wat plaatjes van de Gekko!

Aphro, Ik heb mijn man gezegd, als mijn vliezen breken in het diakonessenhuis, bij mijn vader, dan neem je me als de sodemieter mee weg daar!! Ja het is echt te erg toch? Gelukkig is mijn moeder klein maar dapper en gaat ze gewoon in de ochtend even zijn tanden poetsen ed, in de middag even helpen en in de avond, dan is het gewoon bezoekuur.

@BIBI Als dit gedrag van je hubbie geen norm maar een incident is, en hij heeft spijt en er is niet ECHT wat gebeurd, dan denk ik ook wel dat het goed komt meid. Mannen hebben nu eenmaal wat sturing nodig en de zwangerschap maakt ook mannen in de war.

Goed dat de baby nog zit Daffie! Gaat goehoed!

Ik zet denk ik een trampoline naast het bed!

Slecht geslapen hey! Vaak als ik bij pa ben geweest spookt het nog wel even door mijn hoofd, maar nu spookte er vanalles en ik kon het niet uit zetten. Manlief had twee pilsjes op en die stonk lekker.... Elke ker als ik me had omgedraaid op mijn linkerzij lag ik in de walm.... En mijn geur is heel scherp door de hormonen denk ik, maar dit nam ik hem niet in dank af. Lekker snurken erbij...
Acht, ik ben vrij vandaag. Doe straks een powernap en om 16.00 komen de stucadoors starten!
Aphrodite

Posting Freak

14-07-2011 10:32
@BIBI: ah, zulke rommel... Hoop dat jullie het goed kunnen uitpraten, dat je nog met mekaar verder wilt... (En ik zie geen banners meer bij jou nee)

@daffie: oef, nog een BIB! Jij kan ons wel in spanning houden hoor! Smile

@roos: ja voos he, als je je omdraait en je vent ligt met zijn stinkbek naar je toe gedraaid. En je kunt niet op de andere kant in slaap geraken... Smile
Roos81

Posting Freak

14-07-2011 11:47
Mannen... Hij is chauffeur op de vrachtwagen en daarom vind ik het belangrijk dat hij goed slaapt. Hij heeft zijn aandacht op de weg nodig. Ongelukken kan ik nu helemaal niet gebruiken.
Maar anders zou ik hem kwellen. Heb wel eens heel zachtjes twee oordoppen in zijn neus gestoken, HILARISCH als hij dan wakker schrikt Big Grin
Of als die met zijn mond open snurkt wat water druppelen in zijn mond.... Allemaal onschuldig, meer wel voor mijn vermaak Big Grin Gedeelde smart....
Hij moet gewoon fijn op zijn helft blijven liggen op zijn linker zij, heeft hij van mij geen last!
Aphrodite

Posting Freak

14-07-2011 12:04
@roos: haha, oordoppen in zijn neus! Smile Die heb ik jammer genoeg zelf af en toe nodig wanneer hij snurkt, haha. Soms houdt hij ermee op als ik een paar keer aai (of por), maar soms ook niet.
daffie

Posting Freak

14-07-2011 12:15
Ik por lief dan altijd en vraag of ie zich omdraait. Zodat ie met zn rug naar mij ligt. Geen nare geurtjes en minder herrie. Heb ook een echte speurneus sinds zwangerschap.
Roos81

Posting Freak

14-07-2011 12:26
Doe ik ook wel eens netjes hoor, porren en vragen, maar soms moet ik me even uitleven....
Deedee

Posting Freak

14-07-2011 13:21
@daffie goed om te horen dat je nog zwanger bent! en nu dus in zutphen dat is dicht bij voor jou toch??
@bibi wat kunnen die hormonen toch een loopje met je nemen he. gelukkig wel on speaking terms en vertrouwen moet gewoon weer even groeien
@aphro heb nu al medelijden met je als je nog verder hoogzwanger als nu 6 of 7 verdiepingen de trap omhoog moet. op elke verdieping een stoel om uit te rusten is geen overbodige luxe. zou ook een kwartier eerder dan normaal weggaan van huis :wink:

als mijn man gedronken heeft en begint te snurken helpt het alleen als ik een harde por tussen zijn ribben geef. anders word ie niet wakker. hij draait dan om en slaapt zo weer verder. ik wou dat ik zo makkelijk kon slapen. ook als die gewoon savonds gaat slapen. hij gaat in bed liggen en binnen een minuut slaapt ie! ongelovelijk!

ik heb weekend!!!! nog 2 weekjes werken. zo meteen komt een vriendin met haar 8 weken oude zoontje ff koppie thee dinken.gezellig!
Roos81

Posting Freak

14-07-2011 13:33
Jaaah DeeDee, hij zegt dan zet ik gewoon mijn gedachten uit! Nou leer mij die Truc!!
Deedee

Posting Freak

14-07-2011 13:37
ja die truc wil ik ook heel graag leren.
hetzelfde probleem als ik sochtends wakker word en het is nog heel vroeg. gelijk gaan mijn herensen op 'aan' en kan ik niet verder slapen omdat ik van aloles ga denken. hij kijkt op de wekker,denkt o veel te vroeg en slaapt zo verder! wonderbaarlijk volkje die mannen!
BiBI76

Posting Freak

14-07-2011 13:44
Haha idd wonderbaarlijk volkje. Hier merkt hij vaak niet dat ik por en draait hij in zijn slaap om. En luchtjes vind ik ook vreselijk in mijn zwangerschap. Je geur is veel scherper. Verder heb ik me waarschijnlijk beetje te druk gemaakt om te weinig... Zag spoken en hormonen deden de rest. Ben eigenlijk helemaal niet bezitterig of jaloers van aard maar nu dus wel...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave