Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden 40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn deel 3

40 in zicht of gepasseerd en zwanger worden/zijn deel 3
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
29-06-2011 18:39
Hallo dames,

Bij deze jullie nieuwe topic, aangezien jullie alweer 300 pagina's hebben volgekletst.

Grts Tink

Oude topic: http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...ijn-deel-2
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
29-06-2011 18:54
Inge, die steunpanty is dat niet verschrikkelijk om te moeten dragen met dit weer???
Jeukt het niet, zakt ie niet af?
Nou ja, als het maar helpt!

Hoop, hoe is je dag geweest. Ben je hem wat doorgekomen??
ruthje

Posting Freak

29-06-2011 18:55
Oh tink, thanks voor het openen van een nieuw stukkie!
sterretje37

Posting Freak

Topics: 1
29-06-2011 19:07
@ruthje: als het zo heet is als afgelopen dagen dan doe ik die halve kousen aan, is ook warm maar heb ik toch iets. En als ik verder de deur niet uit hoef laat ik ze uit en leg mijn benen hoog.
Jeukt verder niet maar panty zakt wel iets af, maar moet nu toch al weer vaker naar toilet dus hijs ik hem meteen maar weer op.
Hebben we al weer zoveel gekletst dat we 300 blz volgepraat hebben? Gaat echt snel. Gaan we nu maar door voor de volgende 300.
ruthje

Posting Freak

29-06-2011 19:13
Tegen het afzakken van een gewone panty helpt het als je er een lekker grote onderbroek overheen draagt. Mss helpt het ook bij de steunpanty?
Groot gelijk idd dat je met de warme dagen alleen de kousen draagt. Kan je het zelf nog aankrijgen?
Of zit je buik al in de weg? Je kan thuiszorg krijgen hoorWink
Heb ook ooit bij een mw thuis de steunkousen tot haar liezen aan moeten trekken de laatste 3 maanden van haar zw.schap

liefs
sterretje37

Posting Freak

29-06-2011 19:49
@ruthje: tot nu toe krijg ik ze zelf nog aan. Het enige wat lastig wordt is het strikken van de veters in mijn werkschoenen. Helaas ben ik verplicht deze te dragen (veiligheidsschoenen), maar ik hoef nog maar 2 weken dus dat lukt ook nog wel.
Jelske

Posting Freak

Topics: 2
29-06-2011 20:20
Jeee, wij kletsen toch ook wat af he? :-) Tnx Tinkerbell voor het openen van een nieuwe topic!
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
29-06-2011 20:40
yeah...alweer een deel 3 van 'mijn' topic (best wel trots dat 't zo goed loopt)

net babyboom gekeken met lief, zou volgende week dan toch ook 't onderwerp miskraam krijgen aan de orde komen??

ben de dag door hoor... puf!
nu douchen en naar bed, bah... ik stink waar ik sta... als 't goed is ben ik nu de leegloopdagen voorbij...
morgen wat meer reactie ...
Iris40

Senior Member

Topics: 11
29-06-2011 22:58
lieve lady's ,

ik lees nog steeds mee hoor. Allemaal een knuf!
Ik vertrek morgen op vakantie.
tot over 2,5 week!

Liefs Iris
ruthje

Posting Freak

30-06-2011 06:25
Iris, fijne vakantie!!!!!

liefs
Jelske

Posting Freak

30-06-2011 17:19
@Iris; fijne vakantie!

@Hoop; ik ga zo uitzending gemist kijken van Babyboom, toch wel nieuwsgierig naar alle info. Gelukkig dat je leegloop bijna over is, en inderdaad, je mag zéker trots zijn op 'jouw' topic!! Blij dat je het destijds hebt geopend en leuk om te zien dat er toch wel een vaste clan mee blijft schrijven. (aan de andere kant ook niet leuk natuurlijk want liever zaten we met z'n allen in het 40+zwanger! topic ;-))
hoop1970

Posting Freak

30-06-2011 17:26
Jelske schreef:liever zaten we met z'n allen in het 40+zwanger! topic ;-))

't leuke is... dan blijven we gewoon lekker hier hangen :-D want 't is 40 in zicht/gepasseerd en zwanger worden/zijn:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Iris hele fijne vakantie meid!! geniet er heerlijk van.

Hier gelukkig om kunnen schakelen van super plus naar normaal ;-) hopelijk morgen mini...
Carmen40

Unregistered

30-06-2011 21:18
Tinkerbell,

Thankx voor het openen van deel 3Smile

Wat gaat het hard he dames!

Iris,
Fijne vakantie:-D

En ehhhhhh.......is dit forum ook voor jonge "oma's" ?????:?

Nog wel onwerkelijk allemaal en moet het nog f een plekkie geven.......was best emo vandaag....niet om het gemis mbt mijzelf (of misschien deels??)maar gewoon een hele nieuwe ervaring....

Later meer...alles is goed gegaan verder...........

Knufff

Carmen
hoop1970

Posting Freak

30-06-2011 21:29
YEAH!!! Carmen :-)

GEFELICITEERD OMA
ruthje

Posting Freak

30-06-2011 21:54
Carmen, van harte met je kleinkind! Of stiefkleinkind, hoe moet ik het noemen?
Nou ja in ieder geval van harte!!
Roosie

Posting Freak

Topics: 3
30-06-2011 22:17
Carmen wat leuk! Gefeliciteerd!

Liefs Roosie
jersey

Posting Freak

Topics: 0
30-06-2011 22:43
Carmen gefeliciteerd met je kleinkind. Fijn dat alles goed is gegaan.

De rest ook gefeliciteerd, met het derde deel natuurlijk!!!!!
Jelske

Posting Freak

01-07-2011 06:43
Jeeeee Carmen, is het al zover?! Je bent OMA! Geweldig, wat leuk, gefeliciteerd! kan me goed voorstellen dat het een emotionele dag was, ben benieuwd naar je verhaal!
sterretje37

Posting Freak

01-07-2011 08:55
Vandaag de crematie van mijn tante, zie er best tegenop. Maar gelukkig kan vriendlief gewoon mee dus red ik het wel. Was al bang dat het werk hem zou claimen.
Nu nog een beetje rommelen in huis. Morgen krijgen we de sleutel van onze garagebox zodat we wat spullen uit mijn huis daar tijdelijk kunnen dumpen. En onze motoren.
Helaas kan ik mijn motor er niet zelf heen rijden. Is maar een klein stukje verderop maar ik neem geen risico.
ruthje

Posting Freak

01-07-2011 09:31
Sterkte met de crematie.
Geen leuke dingen, fijn dat je man meekan!

liefs
sterretje37

Posting Freak

01-07-2011 18:05
Net terug van de crematie, pfff.........
Moest weer denken aan vorig weekend. Zondagavond net het geboortekaartje uitgezocht en terwijl we de kinderen lieten kiezen krijgen we het nieuws dat ze is overleden.
Rare gewaarwording, maar zo dicht ligt het dus bij elkaar.
Jelske

Posting Freak

01-07-2011 18:19
@Inge; gelukkig heb je dit achter de rug, en fijn dat je vriend toch met je mee kon! Inderdaad, leven en dood, vreugde en verdriet, het ligt allemaal zó dicht bij elkaar.... Sterkte met het verwerken, laat je tranen maar lekker de vrije loop en ik hoop dat het kleintje in je buik je genoeg steun en kracht mag geven om toch weer te kunnen genieten. Knuf.
Jelske

Posting Freak

02-07-2011 08:37
Bij de post zat een uitnodiging voor de bijeenkomst over ivf.... geen idee wat ik ermee ga doen. Ten eerste is het op een maandag?? Laat ze het op zaterdag plannen, dan zijn veel mensen gewoon vrij. Al zou ik op m'n werk ruilen (en dat kan wel), dan kan ik op maandag wel naar het ziekenhuis maar het is in een week dat het mij heel slecht uitkomt. Toen ik de uitnodiging las, was m'n eerste ingeving 'bah, nee hoor, geen zin in', toen ik de plattegrond van het ziekenhuis bekeek dacht ik 'jeee wat groot, massaal, doolhof en wat een gedoe allemaal zeg!' dus eigenlijk zou ik gewoon niet heen moeten gaan, het voelt niet goed.
Maar ja, wil ik de mmm verder in, zal ik éérst naar deze bijeenkomst moeten voordat de gyn. het verdere traject gaat bewandelen. Maar wil ik de mmm wel verder in?! Hoe groot is die wens van een kindje dat ik er steeds meer voor over heb? En als ik nu niet ga, is het een definitieve 'nee' of blijf ik piekeren? De volgende bijeenkomst is over ca. twee maanden. Ach, laat ik er maar niet al teveel over nadenken. Manlief mag zich nu eens over de kwestie buigen en gewoon bepalen of we heen gaan of niet, ik ben het nadenken zat :-)
Jelske

Posting Freak

02-07-2011 08:39
Oh, en de ongi is zo goed als weer voorbij?? Heb ik zo een paar cyclussen achter elkaar heel veel bloed en vooral dikke stolsels, dan ineens weer een keertje bijna geen stolsels en normale hoeveelheid rood. Wel is m'n humeur werkelijk niet te genieten tijdens de ongi als ik weinig stolsels heb. Zou er een verband tussen zitten? hahaha
ruthje

Posting Freak

02-07-2011 08:52
Jelske, mss zijn de stolselongi's toch wel ïk-was-pril-zwanger ongies?
Je weet het maar nooit!!
Dat je bij de "echte" ongi een rothumeur hebt komt me bekend voor...had vorige keer helemaal geen slecht humeur toen ik de MK had en ben nu niet te genieten.
Wil iedereen zijn hoofd er wel aftrekken...

Goed plan trouwens om je man te laten beslissen of jullie naar de infoavond gaan. Info verzamelen kan altijd, dat betekend nog niet dat je ermee moet beginnen.

Inge, de crematie achter de rug. Zal emoitioneel zijn geweest. Fijn dat je man mee was.

Hoop, hoe ist?

Hier alles goed, ongi is gisteren doorgebroken. Een cyclus van 28! dagen....die had ik alleen voor mijn pil & prikpil gebruik. Ik hoop dat het zo blijft, dan hoef ik niet steeds zo lang te wachten tussen de behandelingen.

liefs
miesje_32

Member

02-07-2011 09:37
@ Ruthje
mag ik je een vraag stellen? Ik zie dat jij in het iui traject zit. Doe je dit met clomid en pregnyl???? Ik zie namelijk dat je best een lange cyclus hebt. Ik heb mijn pregnyl op 11 juni gehad en ben nog steeds niet ongesteld namelijk en ik vraag me af of dat kan dat dat zo lang duurt
ruthje

Posting Freak

02-07-2011 09:53
Miesje, heb je via PB antwoord gegeven!

liefs
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 10:00
Jelske waarom ga je niet gewoon, puur voor de informatie/orientatie, 't is niet dat als je gaat je hebt besloten dat je een verdere stap gaat nemen toch?!
volgens mij ben je nu stiekum allerlei uitvluchten aan 't zoeken :mrgreen:
Hier is de definitieve stap ook nog niet gezet hoor ;-)

enneh... wat Ruth zegt over de stolsel ongi... dat heb ik ook wel eens gedacht...

Miesje, Ruth doet iui-d in eigen cyclus, maar ik heb wel en clomid gebruikt (zonder pregnyl) en iui gedaan met puregon en ovitrelle (is ook pregnyl) enneh... dan komt er toch echt wel een ongi na een dag of 14...
Heb je al getest?
Of misschien toch geen eisprong gehad? hebben ze echo's gemaakt of progesteron geprikt?

Inge fijn dat 't achter de rug is... hopelijk was 't wel een mooi afscheid.
Dit soort dagen slopen!
Nu een lekker weekend voor jezelf pakken hoor!

Hier is 't ook bijna over, en 't prikt ook een beetje dus wie weet... Smile
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 10:01
oh... Ruth....sorry hahahaha
ruthje

Posting Freak

02-07-2011 10:19
Citaat:[INDENT]oh... Ruth....sorry hahahaha [/INDENT]

Huh, wat sorry? Ik snaphemnietwantikbenvandaagnietdeslimste Wink

Komt je ei in zicht hoop? Alweer een eigen ei?!! Big Grin
miesje_32

Member

02-07-2011 10:24
@ Hoop en Ruthje, Ik heb sinds december clomid en pregnyl en alleen de eerste 2 maanden hebben ze progesteron geprikt en die was elke keer goed. Nu doen ze alleen nog een follikel meting en aan de hand daarvan zet ik de pregnyl. Ik wist niet of het mogelijk was om geen eisprong te krijgen als je pregnyl spuit. Mijn langste cyclus was 29 dagen met pregnyl en 34 dagen z\onder enige medicatie.Ik heb geen PCO of iets anders, alleen anovulatie en bij man vriend is ook alles goed. Wel 6 juni een laparoscopie gehad.
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 10:27
ruthje schreef:Huh, wat sorry? Ik snaphemnietwantikbenvandaagnietdeslimste Wink

was voor jou aan 't antwoorden en je hebt een pb gestuurd...

teveel bloedverlies door de ongi? waardoor de hersenen iets te weinig krijgen hahahahahaha:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

fijn weekend allemaal
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 10:28
Miesje als je een FM hebt gehad voor de pregnyl dan zal er best een ovulatie geweest zijn... (tenzij er geen ei in 't follikel gezeten heeft, dat kan namelijk wel)

dan zou ik maar eens testen als je dat nog niet gedaan hebt!!
miesje_32

Member

02-07-2011 10:33
@Hoop, ik durf niet zo goed te testen, stom he!!!??? Mijn vriend is er op dit moment ook niet, dus ik ga pas maandag testen. Geen ei in een follikel, gebeurt dat vaak? Mag ik vragen waarom jij helaas nog steeds met lege handen staat?
ruthje

Posting Freak

02-07-2011 10:35
Miesje, doe eens een zwangerschapstest!
Want je bent wel erg laat...als je fm hebt gehad en de pregnyl hebt gezet mag je ervan uitgaan dat je een ei hebt gehad. Deze zal 12-13 juni zijn geweest.
Dan had je rond 27 juni ongesteld moeten worden? Of heb je na je ei nog pregnyl gespoten, zommige dames moeten dat ook ivm innesteling ofzo?

Heb je 1malig pregnyl gespoten op 11 juni dan ben je nu dus officieël 5 dagen over tijd. Whaaa wat spannend zeg!!

Hoop, joh hersens? Volgens mij zijn die er al door mijn doos uitgekomen...djeesus wat bloed ik zeg!! En nu moet ik ook nog met de buurtvereniging te fietsen met mijn lekdoos.Big Grin

liefs
Carmen40

Unregistered

02-07-2011 12:32
Hey hey,

Heel erg bedankt voor jullie felicitaties:-D
Jullie zijn schatten!!

Eerst wil ik Inge veel sterkte toewensen de komende tijd.
Dikke knuff.

Maar ehhhh..kleinkind/ stief-kleinkind/ surrogaat oma/ speciale oma....ja hoe noem je zoiets?......:?ach geef het maar een naam.....ik ga maar op het gevoel af...vindh et allemaal ok.

Een band die nog moet groeien, en kán zeker groeien en zie wel hoe het allemaal gaat lopen.
Ik heb in ieder geval nog veel liefde voor kindjes over, de liefde die ik anders in mij had gehouden...nu kan ik het allemaal gaan geven.

Ook nog even bij mijn neefje geweest van 3 weken.
Lekker lang geknuffeld op schoot, was hij heerlijk in slaap gevallen.

Ik ga nu des te meer denken hoeveel energie alles kost omtrent een kleintje.
Al blijft het een onvervulde wens......hoe ouder je wordt, hoe "zwaarder" het ook allemaal wordt (denk ik en voel ik:?)zou ik dat allemaal kunnen volhouden????

Verder ben ik ook ongi, 2e dag.
Ik heb eigelijk altijd stolsels en deze komen alleen op de 2e dag los...zoals vandaag.
Deze cyclus was weer lekker snel, 25e dag.
En zoals altijd....slappe benen van rubber:-o

Heb een beetje krampjes in mijn buikkie en had eergisteren een slechte boze bui, gewoon zonder reden.
Het trok s'avonds weer bijSmile

Verder druk, druk....volle werkweek ook.
Eigenlijk is het "tussendoor" even werken:mrgreen:

Maar goed, het is allemaal zeker niet saai en ik heb er geen hekel aan om te werken.
Genieten doen we des te meer tussendoorSmile

Liefs en een fijn weekend,

Carmen
Jelske

Posting Freak

02-07-2011 13:09
@Carmen; die gedachte heb ik ook hoor, hou ik het allemaal wel vol? straks ben ik 50 en moet ik een kind van 10 proberen bij te houden in de speeltuin, op het sportveld, met huiswerk maken, etc. .... Fijn dat je zo kan genieten van je kleinkind en je neefje! Enne.... gewoon 'oma' hoor, niks geen gesurrogaat en gestief :-)

@Hoop; ik ben geen uitvluchten aan het zoeken :-) want ik weet dat info verzamelen geen kwaad kan. Niet heengaan betekent niet definitief dat ik stop, ik kan over twee maanden weer naar een bijeenkomst. Deze waar ik een uitnodiging voor heb gehad, valt gewoon heel erg ongelukkig wat mijn agenda betreft. Die vrijdag krijg ik vakantie en heb het dan heel druk met afronden van zaken. Waarschijnlijk moet ik die week al overwerken dus een 3/4 dag vrij nemen om naar het ziekenhuis te gaan voelt dan niet goed. En van de week toen ik naar Babyboom zat te kijken, bekroop me echt het gevoel dat ik gewoon wil stoppen met al dat zwanger worden gedoe. Gewoon die keus maken en verder gaan met m'n leven. Nu geniet ik van alle dagen en alles wat ik doe, maar bij elke beslissing speelt toch een evt. moederschap in m'n achterhoofd mee waardoor ik bepaalde dingen niet onderneem of opstart.
Hoezo ben jij nog aan het twijfelen? Niks ervan, je gaat ervoor, volgend jaar tante Jelske hoor!! :-)
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 13:32
Jelske schreef:@Hoop; ik ben geen uitvluchten aan het zoeken :-) Hoezo ben jij nog aan het twijfelen? Niks ervan, je gaat ervoor, volgend jaar tante Jelske hoor!! :-)

was ook niet lullig bedoelt hoor... snap je helemaal
En ook wat betreft de twijfels... alles wat je noemt en Carmen ook... dat spookt bij mij ook zeker door de kop heen hoor... ook nu ik de laatste tijd zo slecht slaap... dat zul je maanden en maanden hebben... ik wordt gek!!
Dus ook hier zeker er nog niet uit!!!

miesje_32 schreef:@Hoop Mag ik vragen waarom jij helaas nog steeds met lege handen staat?
Ja... goede vraag!
na 5 miskramen helaas steeds geen baby ondanks 10 rondes met clomid en een jaar spuiten waarin 7 keer iui kon plaatsvinden
Jelske

Posting Freak

02-07-2011 13:55
@Hoop; natuurlijk bedoelde je dat niet lullig en zo kwam het ook zéker niet op mij over hoor, ik 'ken' je ondertussen toch wel een beetje? :-)
Tjonge, als je zo weer even leest wat jij allemaal al hebt moeten doorstaan voor een zwangerschap... petje af hoor!!
In de uitzending van BB afgelopen week kwam ook een stel uit het eerste jaar voorbij; zij zijn al 9 (!!!) jaar bezig, allerlei medische behandelingen achter de rug, prima bevruchtingen bij de ivf maar nog steeds geen zwangerschap. En tóch wilde ze blijven doorgaan, blijven proberen, ze wilde als kind alleen maar moeder worden en die droom heeft ze nog steeds. Mijn hemel, dan zakt mij de moed echt in de schoenen hoor, zó zou ik toch niet willen leven. Ik ga nu maar eens mijn bed verschonen en de ramen lappen, straks lekker eten bij vrienden, de Prosecco ligt al koud te worden en morgen heerlijk uitslapen. Kijk, met een kindje in huis wordt dát toch een stuk lastiger hahaha
hoop1970

Posting Freak

02-07-2011 17:20
Jelske schreef:@Hoop; natuurlijk bedoelde je dat niet lullig en zo kwam het ook zéker niet op mij over hoor, ik 'ken' je ondertussen toch wel een beetje? :-)

poeh! gelukkig! :-)

enneh...dat stel bij BB ja...
ik dacht ook "meid meid... ga toch genieten van de dingen die je wel hebt!, wat als 't niet gaat lukken"

ik ga douchen!!
bij m'n vader de oprit opnieuw getegeld...was verzakt, dus tegels eruit...zand ophogen/wegscheppen...en tegels er weer in...

en dan lekker banken, wijntje/toastje enneh...ongi is over dus...........:mrgreen:
anne*

Posting Freak

Topics: 6
02-07-2011 21:23
carmen gefeliciteerd

jelske ik begrijp je op het moment zo goed alleen kan ik me nog bedenken over 5 jaar wat het toch makkelijker maak
als ik naar babyboom kijk en zie die vrouwen in de behandeling kamer met de tranen in hun ogen dan word ik er helemaal misselijk van
maar er zitten natuurlijk ook mooie kanten aan

hoop succes met de nieuwe ronde en ik heb super veel respect als je voor ivf kiest

roosie nog even en je mag met verlof

ruthje wat fijn dat je weer 6 iui behandelingen mag doen
ik ga hard voor je duimen

hier helemaal antibaby maken op het moment
sorry :oops:
en het is zo'n verlossing niet denken wanneer ben ik vruchtbaar wat voel ik allemaal
sex omdat het lekker is en wanneer ik zin heb
op mijn vruchtbaarste dag gewoon geen sex gehad
al mijn energie steek ik op het moment in de winkels en leuke dingen doen
ik merk ook dat ik niet meer jaloers ben op mensen die zwanger zijn. heel raar
maar het voelt ook heel goed net of er een soort druk van mijn af valt
ik lees nog wel dagelijks met jullie mee zit zo in mijn systeem

meiden fijn weekend allemaal
liefs anne
jersey

Posting Freak

02-07-2011 21:57
Carmen en Jelske tuurlijk kunnen jullie het aan!!! Ik zie jullie als je 50 bent achter een bal aanrennen of wat dan ook. Het ligt aan je instelling en dat voelt je kindje uiteindelijk ook. Tenminste dat denk ik. Als ik sommige mensen hoor klagen dat ze moe zijn of wat dan ook. En die zijn dan veel jonger dan ik. Hier kan ik lekker mijn gang gaan. Het huis is schoner dan voor Benthe er was. En uitslapen is zelfs ook mogelijk. Ook ga ik lekker op stap naar verjaardagen of naar vriendinnen. Alleen moet je wel dingen plannen en ben je wel gebonden aan bepaalde tijden en handelingen. Ook gaat er iemand met je mee en dat is best wel gezellig.
Nee, ik snap jullie gevoel wel. Het is ook een stukje zelfbescherming van jezelf en een stukje voorbereiding op iets wat er toch niet gaat komen met een stille hoop van wel. Ik vind het heel goed hoe jullie hier mee omgaan.

Anne, gezellig dat je even komt buurten. Ook voor jou heel goed hoe je er mee omgaat. Goed dat je je energie steekt in leuke dingen doen. Je kijkt dan gelijk positiever tegen dingen aan en voelt je fijner. Jij ook fijn weekend.

Hier weer helemaal beter. Nog drie weken werken en dan zes weken vakantie. Daarna begint het echte werken weer, maar dan ook echt!
ruthje

Posting Freak

03-07-2011 06:59
Anne, wat klink je heerlijk opgeruimd! Ik ben blij voor je dat je even rust hebt gevonden.
Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen, en tot die tijd even lekker chillen!

Hier vannacht pas 2 uur in bed, hadden buurtfeest. Pfff nu er alweer uit want lief ligt te snurken en de dansen in bed. Die slaapt altijd zo onrustig als ie een paar borrels heeft gehad. Ik ben er maar uit gegaan...dus zonder baby kan je ook behoorlijke rotnachten hebben Wink
Maar goed, stuk ontbijtkoek erin, halve liter melk en een kop thee. Zometeen de hond uitlaten, dan huis opruimen, douchen en vanmiddag word ik door een vriendin opgehaald voor een dancefeest. Dat is buiten dus als het gaat regenen maken we er een theevisite vanBig Grin
ruthje

Posting Freak

03-07-2011 07:00
Jersey, fijn dat je weer betere bent! 6 weken vakantie...heeeeerlijk!! Waar gaat de reis heen?

liefs
Jelske

Posting Freak

03-07-2011 09:47
@Anne; kijk, dát gevoel wil ik ook weer terug; leven! en nu doe ik dat ook wel maar elke dag zit het piekeren in m'n hoofd 'wel, niet, wel, niet'... ik zit heel dicht tegen een besluit aan en ik voel ook dat ik die beslissing moet gaan nemen om weer lekker leeg in m'n hoofd te zijn. Komt goed hoor, over 3 weken lekker op vakantie, dan kom ik tot rust, hebben lief en ik alle tijd om onder perfecte omstandigheden goede diepgaande gesprekken te voeren en kom ik als herboren weer terug hahaha In elk geval hoeft het moeder worden van mij op het moment ook niet meer zo, dus ik kan je de hand schudden (al hoop ik wel dat jij er over een jaartje weer anders over denkt natuurlijk!)
Fijn dat je je zo goed voelt en hoe gaat het met je paardje?

@Jersey; oooh, dat klinkt wel heel makkelijk allemaal :-) En uitslapen? Heb je vast een heerlijk makkelijk kindje wat ook van uitslapen houdt. Mijn vriendin heeft 3 kids en die zijn allemaal rond de klok van 06.00u wakker ;-) Maar goed, het is wel waar wat je zegt; je eigen instelling heeft ook zijn weerslag op het kindje, het is maar net hoe je ermee omgaat.

@Ruthje; lekker weekendje bij jou, allemaal feestjes! En inderdaad, ook zonder kids kun je heeeeel onrustige nachten hebben, de mijne zaagt normaal gesproken al een bos om maar met een borrel op lijkt het wel een oerwoud wat hij weg moet werken! :-)
jersey

Posting Freak

03-07-2011 11:03
Gezellig zo'n buurtfeest Ruthje. Vooral de nasleep ervan. De reisbestemming weten we nog niet. Waarschijnlijk twee weken weg in eigen land of de buurlanden en wat dagje uit met de kleine.

Jelske, Benthe wordt ook regelmatig 6.00-6.30 uur wakker. Dan haal ik haar eruit dan eten we wat gezellig samen en dan gaan we weer naar bed en slapen we uit tot een uur of 9. Ik vind dit niet zo erg, want als ik werk (drie dagen in de week), moet ik haar rond deze tijd eten geven).
Verder ben ik heel flexibel. Ik bied de regelmaat aan, maar doe lekker mijn ding, dus gaan we regelmatig op stap als het komt. Soms wat vaker en soms wat verder weg.
Iris40

Senior Member

Topics: 11
04-07-2011 08:46
Hi ladies,

Weer een nieuw topic . We kletsen wat af. Hier een berichtje vanuit Italië. Net over de grens van zuid Frankrijk. Super weer en heerlijk strand. En inderdaad nu na drie dagen helemaal relaxed, alles even achter gelaten, even niet bezig zijn met zwanger worden, IVF etc. Gewoon lekker sex hebben omdat het lekker is:-) soms wel lastig op een camping, maar ergens in d buitenlucht is ook heerlijk....

Ik kan niet op jullie allemaal reageren want met mijn i- phone kan ik niet even een kladblokken maken . voor iedereen die nog even moet wachten op de vakantie en moet werken sterkte!
Roosie bijna met zwangerschapsverlof?
Iedereen een knuf!

Morgen gaan we naar Monaco. Ben ik nog nooit geweest. Even voor een keer de make uo en het jurkje uit de tas halen en de hakken:-)
ruthje

Posting Freak

04-07-2011 08:56
Iris, klinkt heerlijk!! Echt even genieten, veel plezier in monaco!!
Roosie

Posting Freak

04-07-2011 15:20
hallo lieve meiden, even een snel berichtje van mij. Ik lees nog steeds mee hoor via mijn iphone, maar geen tijd om met jullie bij te kletsen, dat komt nog, straks ben ik heel veel online!
ben erg druk geweest met het afronden van mijn werk morgen begint officieel mijn verlof.
ik zal nog wel een paar dingetjes moeten doen deze week, maar dan is het ook klaar!
Ik voel me ook niet top, met de zwangerschap gaat het goed hoor, maar met mijn koppie niet.
Ben onwijs verkouden, hoesten en oorpijn, de buis van eustachius zit wat verstopt.
Heb een beroerde nacht gehad, smachtend uitkijkend dat ik de huisarts kon bellen en wat krijg ik te horen moet eerst een week neussprayen pfff.......maar hopen dat het werkt.

Liefs Roosie
sterretje37

Posting Freak

05-07-2011 07:49
@Roosie: ik kan je de hand schudden. Hier is mijn hoofd ook een wattenhoofd. Dochter van mijn vriend is begonnen met verkoudheid, toen vriendlief verkouden (en nog steeds) en tja, dan kom ik natuurlijk ook aan de beurt.
En ik kreeg al zoveel lucht maar niet heus. Lekker snel buiten adem hier. Ik spray met zoutoplossing en over het algemeen helpt dat wel.
Geniet lekker van je verlof. Mijn laatste werkdag is 15 juli en dan heb ik 3 weken vakantie met aansluitend mijn verlof. Ga mijn collega's vreselijk missen.....
ruthje

Posting Freak

05-07-2011 08:38
Roosie en sterretje, beterschap!!! Hopelijk knappen jullie snel op.

Roosie, waar blijft de foto van je babykamer? Ben zóóóó benieuwd!

Hoop, hoe ist?

Hier geen neiuws!

liefs
Roosie

Posting Freak

05-07-2011 09:27
Zo heb nu even de tijd om hier bij te kletsen.

@Inge, lijkt me geen pretje die kousen te dragen met het warme weer, maarja wat moet dat moet dan maar hé. Heb ook dikke voeten en enkels en soms ook handen, maar mij is niet verteld dat ik steunkousen moet gaan dragen. Schoenen aan doen wordt steeds lastiger, dikke voeten en ik krijg ze nog maar net aan als ik mijn been op mijn knie leg. De strik van de schoenen zitten dan ook altijd aan de zijkant. De enige schoenen die ik aan kan zijn wandelschoenen en outdoor sandalen van die teva's.
Oh jij ook al zo verkouden? Beterschap! Mijn verloskundige zei gisteren ook jeetje wat ben je verkouden, zal niet al te dicht bij je in de buurt komen. Ze zei ook dat het wat langer kan duren tijdens je zwangerschap eer het over is, minder weerstand.

Sterkte met de rouwverwerking van je tante, gaat dan ineens snel hé! En leven en dood liggen inderdaad heel dicht bijelkaar. Ben me er ook iedere keer bewust van als ik naar een begravenis moet. Geniet van je zwangerschap, dat zal je tante vast gewild hebben, van bovenaf leeft ze met je mee.

@Ruth, ja dat doe ik ook altijd een onderbroek over mijn panty heen aan haha.... scheelt een hoop gehijs!
En wat goed, je ongi is doorgebroken op naar de nieuwe ronden en deze keer een plakkert! :-)

@Iris, klinkt heerlijk, nog veel plezier tijdens je vakantie!

@Hoop, de titel van je topic heb je inderdaad goed gekozen, mag ik gelukkig nog gezellig meeschrijven met jullie ;-)
Dikke knuffel! X you know why! Oh en nog aan de twijfel, ik dacht dat je de knoop doorgehakt had, nu niet terugkrabbelen hoor ;-)

@Jelske, weet je al wat je met de uitnodiging gaat doen voor die ivf bijeenkomst? Goed idee dat je je man laat beslissen als je er zelf niet meer uit komt. Bij ons was die bijeenkomst savonds, dat is dan veel makkelijker in te plannen. Blijft lastig hé zo'n beslissing als je niet weet hoe groot je kinderwens is en wat je ervoor over hebt. En ook nog bedenken dat je er later geen spijt van krijgt. Misschien is het goed om niet te lang te wachten met die bijeenkomst, het zou je kunnen helpen om de beslissing te maken? Niet te lang in het gepieker blijven hangen hoor, dat kost zoveel energie. Jullie zullen er vast samen wel uit komen. Anders kun je altijd nog 1 poging proberen? Het is moeilijk je hierin te adviseren, het is zo'n persoonlijke keuze.Ik hoop dat je snel de knoop door kunt hakken!

@Hoop en Jelske, jullie kunnen het zeker aan hoor om voor zo'n kleine te zorgen. Als je eigen kindje ter wereld komt, komt er volgens mij een flinke moedergevoel van moedernatuur naar boven en dan doe je het gewoon allemaal. Sommige kindjes slapen ook gelijk door vanaf het begin, zoals het dochtertje van mijn nichtje. Ik ben buiten mijn zwangerschap om ook best wel moe, maar zo'n kleintje wakkert je energie wel aan. Je zal ook wel minder gaan werken misschien als de kleine er is? En ik ben van plan ook nog steeds als de kleine er is naar feestjes te gaan, proseco te drinken etc...er zijn tantes die kunnen oppassen. Hier in de straat hoorde ik dat ze op elkaars kindjes passen, zetten ze de babyfoon bij elkaar neer, erg handig. We zijn al uitgenodigd om mee te doen hahaha.....En anders gaat ze gewoon zo veel mogelijk mee. Het is iets meer organiseren. Dussuh dit is geen reden hoor om te stoppen met zwanger worden! ;-)

@Carmen wat leuk dat je zo kunt genieten van je neefje en je kleinkind, die band zal zeker groeien!
En volhouden, tuurlijk kun je dat. Als jij zoveel dagen in de week kunt sporten dan kun je dat ook volhouden. Als ik denk aan al die sportavonden van jou, dan word ik al moe (ook zonder mijn zwangerschap). Fijn ook dat je werk zo goed bevalt!

@Anne, wat heerlijk voor je dat je de tijd kunt nemen om even niet met zwanger worden bezig te zijn. Wie weet raak je door deze afstand wel onverwachts zwanger! Lekker genieten meis en de tijd om zwanger te worden kan nog komen!

@Jersey wat goed dat je weer beter bent! Nog een paar weekjes werken en dan heb je vakantie!

@Ruth, hahaha ja heb het beloofd hé die foto's van de babykamer. Als ik vanmiddag weer kan horen met beide oren, voel ik me een stuk beter!
Dan wil ik ook allerlei dingen gaan doen. Ik wil naar de kapper en de babykamer netjes maken zodat foto's kan maken.

Vanavond ga ik zelf op de foto bij de yogadocente, ben benieuwd en ik hoop zo dat ik dan weer kan horen, we gaan er wel vanuit.
Vannacht kreeg ik een paniek aanval, zo van wat als ik nu moet gaan bevallen, dan hoor ik de verloskundige maar half! Heb mezelf weer rustig moeten maken. Heb ook flink mijn oor zitten stomen, toen kwam er al veel oorsmeer los, maarja kreeg mijn oor toch niet open helaas. En die neusspray helpt voor geen meter, het komt alleen maar mijn mond binnen blehhhhh ben ermee gestopt.
Zondag hebben mijn man en ik lekker relaxt gedaan, hij heeft mijn muts onderhanden genomen hihihi.....ik kan er zelf niet meer goed bij en zien, anders zou Emmy er dadelijk in blijven hangen. Ja sorry mevr. we moeten eerst wat bij je wegknippen voordat de kleine er doorheen kan komen ahahaha...... Ik ben ook lekker in bad gegaan, alleen het eruit komen viel niet mee. Ik ben eerst op mijn zij gaan draaien, toen op mijn knieen en zo kon ik opstaan. Mijn man zei al je had me moeten roepen, maarja ben toch iemand die eerst zelf wil proberen.
Zaterdag veel zakken met kleding gekregen voor de kleine, ze heeft nu meer kleding dan ik in allerlei maten. We hebben het goed uitgezocht, er zat ook veel nieuwe dingen tussen die niet of amper gedragen is en zelfs ook schoenen en merkkleding! En we hadden een kraamborrel, was erg gezellig.
En vandaag is manlief jarig! En vandaag mijn eerste officiele verlofdag. Gisteren toch veel kunnen doen ondanks de slaap en het beroerd voelen. Van de week nog wat kleine dingetjes doen, maar dan echt klaar!
En zaterdag gaan we bbqen mijn man viert dan zijn verjaardag! :-)
Gisteren bij de verloskundige geweest, ze is nog steeds aan het indalen, mijn buik voelde nog lekker soepel en ik ben niet aangekomen. Alles gaat goed met de kleine, ben nu al erg trots op haar.
Maandag weer terugkomen. We hebben ook een vragenlijst ingevuld, soort bevalplan, kun je alvast nadenken over bepaalde dingen. Mijn navel begint nu te ploppen zeg maar, uit pulpt nu wat naar buiten. En ik heb geen bruine streep van de hormonen over mijn buik, heb het alleen rond mijn navel en soort moedervlekken over mijn buik. Komt ook dat ik een sproetenkoningin ben, dan reageert je lichaam toch anders dan gemiddeld.

Liefs Roosie
vwelvira

Member

05-07-2011 11:44
@ Roosie, van Harte gefeliciteerd met je mannetje. MIjn mannetje was gister jarig en wij vieren het ook zaterdag. Geniet lekker van je verlof
Roosie

Posting Freak

05-07-2011 11:53
@vwelvira, dankjewel!!! Jij ook gefeliciteerd met je man! Dan is hij jarig op de geboortedag van mijn moeder.
Veel plezier zaterdag, geniet er samen van!

Liefs Roosie
Roosie

Posting Freak

05-07-2011 13:16
Ik kan weer horen! :-) Oh wat ben ik blij! Ze heeft mijn andere oor ook uitgespoten anders zou ik er volgende week weer zitten.
Nu op naar de kapper :-)
ruthje

Posting Freak

05-07-2011 13:21
Dan hoor je iig de VK als je gaat bevallen! Big Grin

liefs
Roosie

Posting Freak

05-07-2011 13:43
hahaha inderdaad en ik kan mijn man binnen horen komen! Gisteren was ik op de bank gaan liggen, ik was zo moe na die ellendige nacht had maar 3 uurtjes bij elkaar geslapen. Met mijn goede oor lag ik op mijn kussen het dichte oor boven. Ineens schrok ik wakker, zat mijn man naast mijn gezicht notabene op de bank met mijn mobiel spelletjes te spelen. Ik schrok me te pletter. Had hem zelfs niet gehoord of gezien toen ik even mijn neus snoot. En later ging ik theewater koken stond hij ineens naast me schrok weer pffff.....hahaha...
Wat zal ik slapen vannacht zeg!
Jelske

Posting Freak

05-07-2011 22:45
Voor alle jarigen; gefeliciteerd!!
Voor alle griepklantjes; beterschap!!

Even gauw reactie, lees morgen verder. Zondag redelijk emotionele dag gehad, veel gepraat met elkaar en we zijn 98% tot de conclusie gekomen dat we gewoon niet verder de mmm inwillen. Goed onderbouwd, zodat we later bij de 'spijtmomenten' kunnen relativeren waarom we nu deze keuze maken. Gezondheid, leeftijd en mogelijke risico's wegen voor ons zwaarder dan de kinderwens. Waarom zou ik ivf doen? Om bevestiging te zoeken waarom het zwanger worden niet lukt, en niet in de eerste plaats om de kinderwens. Verkeerde uitgangspunt om zo'n zwaar en emotioneel traject in te gaan, denk ik zo. Maar goed, de bijeenkomst waar ik een uitnodiging voor heb ontvangen laat ik in elk geval aan mij voorbij gaan, en 98% zeker dat ik me ook niet op de lijst voor een volgende bijeenkomst ga zetten. Het voelt goed zo, rustig, geeft lucht in m'n hoofd, een stuk minder gepieker! Nu gauw slapen, drukke dag gehad en het loopt alweer naar middernacht....
Morgen verder! Welterusten allemaal :-)
sterretje37

Posting Freak

06-07-2011 07:50
@Roosie: Ik heb die kousen gekregen omdat ik al last had van spataders en ze me daarvoor nog zouden behandelen. Maar omdat ik zei dat we bezig waren met zwanger proberen te worden zei hij dat we dat maar eerst moesten doen en daarna terug kon komen. En toen heb ik voor tijdelijk die kousen gekregen voor mijn onderbenen. Heb nu ook zo'n sexy steunpanty voor mijn hele benen omdat de aders wat boller worden. Maar wel warm ja. En klote om aan te trekken om zo maar ff te zeggen.
De kat van de buren is een spelletje aan het doen met mij: aan de voorkant van het huis voor het raam gaan bedelen dat ie naar binnen wil, laat ik hem door het raam naar binnen, loopt ie via de achterdeur naar buiten en dan loopt ie om en zit ie weer voor het raam. Heb hem nu 3 keer naar binnen gelaten, maar ga nu maar eens nuttige dingen doen.
Gisteravond info-avond gehad over borstvoeding. Eerste deel was slaapverwekkend en tweede deel was wat interessanter. Nu alleen de cursus nog en dan heb ik al die afspraken gehad.
Oh nee, intake nog van kraamzorg.
ruthje

Posting Freak

06-07-2011 08:09
Jelske, wat een stoere beslissing van jullie. Ik heb er respect voor!

liefs
Roosie

Posting Freak

06-07-2011 08:25
@Jelske, wat goed zeg dat jullie zo goed samen gepraat hebben en er samen uit gekomen zijn en dat het ook goed voelt zo. Je hebt ook gelijk IVF moet je ook niet doen om te kijken of het daaraan ligt dat je nog niet zwanger bent, je moet het alleen doen als je graag je kinderwens in vervulling wil laten brengen. Heel moedig van jullie om er een streep onder te zetten en heel fijn dat jullie er goed bij voelen en dat je niet meer hoeft te piekeren, dat kost zoveel energie. Nu kun je die energie op andere dingen richten. Ik heb er net als Ruth ook respect voor! Dikke knuffel!!! Ennuh je wordt natuurlijk wel tante Jelske van mijn meisje! :-)

Liefs Roosie
Roosie

Posting Freak

06-07-2011 08:33
@Inge, wat naar van je stapaders, ik heb tot nu toe alleen nog de spatadertjes die ik al had. Heb wel last van dikke voeten, als het erg warm is staat mijn huid gewoon strak. Gisteren moest ik bijv. in kleermaker zit gaan zitten tijdens de fotosessie, dat viel niet mee met die dikke pootjes van mij. Wat grappig die kat hahaha.......het houdt je wel in beweging.

Gisteren dus die fotosessie gehad, was erg leuk! Er zijn veel foto's van me gemaakt, ik zei al tegen mijn man savonds blijkbaar vindt ze mij een goed fotomodel hihihi........ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Misschien krijgen we deze week de foto's te zien als ze het redt, want vrijdag gaat ze een paar weken met vakantie, anders komt het na haar vakantie. Als bedankje heb ik van de yogadocente een cadeautje gekregen, mocht ik uitzoeken uit haar winkeltje. Het is een mamaketting geworden, een ketting die je om kunt doen waar de kleine mee kan spelen, of je hangt het in het bedje, maxi cosi e.d. erg leuk met allerlei kleurtjes. Heb ook nog zitten kletsen met een yoga-genootje, zij wil ook samen met een vriendin voor zichzelf beginnen. Ik denk dat het iets met kinderkleding wordt, echt helemaal vertellen waar het om gaat wilde ze nog niet. Maar ze heeft dus een website nodig, ze dacht ook aan mij om me hier voor te vragen, maarja ben nu met verlof en zij gaat zelf ook over 2 weken met verlof. Ze wil het wel al snel wat ze wil met de wintercollectie beginnen, dat is wel kort dag over 4 weken komt de wintercollectie al in de winkels te hangen. Ze gaat me er nog over mailen, dus wie weet nog een opdracht voor na mijn verlof. :-) En anders jammer dan, moet nu echt aan mezelf en de kleine denken.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

06-07-2011 12:54
Jelske,
Wat een moedige beslissing en ik heb daar ontzettend veel respect voor.
Hoe jij en je mannetje hiermee omgaan.......pet af!!!

Hoop,
Dikke knufff.

En bij deze wil ik ook (alsnog) graag de jarigen alsnog van harte feliciteren:
Mannetje van RoosieSmile
Mannetje van VwelviraSmile

Vandaag t/m vrijdag vrij, weekend weer aan het werk.
Straks lekker trainenSmile

Het is saai weer vandaag, bah!
Maar de ongi is weer weg.....:-D

Liefs,

Carmen
Carmen40

Unregistered

06-07-2011 12:55
Ehh,

Nu ik het zo lees "pet af" staat het een beetje vreemd....."petje af" staat wat beter!

Carmen
Roosie

Posting Freak

06-07-2011 14:49
@Carmen bedankt voor de felicitatie namens mijn man! Geniet van je vrije dagen!

Nou hier komen ze dan, de lang verwachte foto's van de babykamer. Het schilderij moet in een apart bericht omdat het er niet meer bij kan.
[ATTACH=CONFIG]3677[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3676[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3675[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3674[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]3673[/ATTACH]
Roosie

Posting Freak

06-07-2011 14:51
[ATTACH=CONFIG]3680[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3679[/ATTACH]
anne*

Posting Freak

06-07-2011 15:19
roosie wat een super mooie kamer echt zo lief

jelske ik heb zo'n respect voor je

carmen geniet je al van je kleinkind

hoop waar ben je?
ruthje

Posting Freak

06-07-2011 15:25
Roosie,ook hier: Een prachtige kamer!! Vind die manden zó tof, waar heb je die gekocht!? Wink

Carmen, fijn dat ongi weg is....heb je tenminste geen leegloop met het trainen. Hoe gaat het verder met je?

Anne, leuk dat je er even bent! Hoe gaat het met jou? Kom je al in de rust?

liefs
Roosie

Posting Freak

06-07-2011 15:30
@Anne dankje! Hoe gaat het met je paard? Ben je lekker aan het genieten?

@Ruth, ook hier dankje! :-) Die manden hebben we bij de Xenos gekocht.

Liefs Roosie
sterretje37

Posting Freak

06-07-2011 17:10
@Roosie: wauw, prachtige kamer. Bij ons is er pas 1 muur behangen.....schiet lekker op hè, maar niet heus. En dan ook nog komen met het bericht dat hij gewoon door moet werken in de vakantie...grrrrrrrrrrrrrrr. Maar als het goed is heeft meneer volgende week vrij om het behangen af te maken zodat de meubeltjes in elk geval al overgehuist kunnen worden. Eerst zien.....dan geloven.
Carmen40

Unregistered

06-07-2011 17:53
Hoi hoi,

Roosie,
Jeetje wat een mooie kamer zegSmile
Wat een lief wiegje, leuke kast, commode....ehhhh eigenlijk vind ik alles leuk, hihi:-D
Ik zou het gewoon niet meer kunnen afwachten, pffff
In gedachten zie je de kleine meid er al in liggen.........

Anne,
Zijn al een paar keer gaan kijken.
Heb al een paar foto's staanSmile heerlijk mannetje hoor.

Ruthje,
Ja de ongi was vrij snel ook weer verdwenen.
Op cd 3 kwamen er toch nog wat stolsels ( heb ik altijd hoor)
Maar nu kon ik weer lekker trainen, zonder "rubberen" benen....hé dat rijmt:-D

Inge,
De laatste loodjes/ klusjes.
Hoop dat het lekker snel af komtSmile

Anne,
Hier alles ok...

Net terug van trainen...ben helemaal compleet afgemat...jeetje wat een heftige training zeg:-o
Ben benieuwd hoe ik morgen wakker kom???
Net ook heeeeeeeeerlijk gegeten, mmmmm lekkere grote biefstuk erbij:mrgreen:

Liefs,

Carmen
sterretje37

Posting Freak

06-07-2011 20:45
Vandaag was mijn leidinggevende weer terug van haar zwangerschapsverlof en heb haar geconfronteerd met de brief die ik van de directeur heb gekregen m.b.t. mijn deeltijd werken.
Zij wist ook van niks. En haar invaller die toen tegen mij heeft gezegd dat hij met mijn leidinggevende om de tafel zou gaan zitten om te kijken wat ik kon gaan doen, heeft dat ook niet gedaan. Hier wist ze ook niks van. Nu wil ik de bond gaan bellen en mijn rechtsbijstandverzekering om info vragen. Ik heb mijn leidinggevende gevraagd of zij eens bij de directeur kon informeren over het hoe en waarom. Zit ze me aan te kijken of ze het in Keulen hoort donderen. Weer ff afwachten dus. Maar neem zeker geen ontslag.
Jelske

Posting Freak

06-07-2011 21:35
@Roosie; wat een schattig kamertje!! Leuk dat je dit met ons wilt delen :-) Nog even, dan is dat lieve roze ledikantje gevuld .... spannend!

@Inge; wat een gedoe zeg en raar dat je leidinggevende van niets weet? Noooooit zelf ontslag nemen hoor, je kunt nog beter gewoon de ziektewet ingaan en afwachten! Sterkte ermee.

@Hoop; waar zit je? gaat het weer een beetje?!

@Carmen; wat goed van je dat je steeds gaat te sporten!! petje af :-)

@Anne; knuf!
@Shanna; jij ook een knuf!! gaat het goed met je?
@iris; klinkt heerlijk je vakantie, geniet ervan!

Voor iedereen die ik niet genoemd heb; ook een knuf! Ik lees mee, heb niet aldoor zin om op alle berichtjes te reageren, sorry.
Vandaag officieel afbericht gedaan voor de ivf bijeenkomst, heb natuurlijk (domme muts als ik ben!!) nog wel de deur op een kier gelaten voor een volgende bijeenkomst ;-) Nee hoor, dat heb ik bewust gedaan. Ik wil straks op vakantie nog een keer heel diep gaan met manlief zodat ik echt 100 procent overtuigd van onze keuze ben. Proost, ik zit nu lekker aan een rood wijntje :-)
anne*

Posting Freak

07-07-2011 15:13
jelske goed dat je het nog niet helemaal hebt afgezegd
als je nog gaat twijfelen kun je nog naar de volgende bijeenkomst

carmen ik vind het zo fijn dat je lekker kan genieten van je kleinkind is toch ook wel heel speciaal

hoop waar ben je?
ik heb al een paar dagen niks van je gelezen

iris lekker aan het genieten

shanna knuffel

ruthje bij jou gaat het nu ook al weer snel nog even en je kan alweer met de ovulatietesten beginnen

roosie heb je nu ook echt verlof
het is bij jou zo snel gegaan
nog een paar weekjes en dan heb jeje kindje in je armen

ik moest gisteren ongie worden maar ben het nog niet
maar ik voel me niet zwanger heb al een paar dagen kramp in mijn buik
dat ik denk dat ik het al ben
ik weet eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben
een full timer is weggegaan en dat heeft nog al een hoop stress opgeleverd
ik denk dat mijn lichaam daar op reageert ik ben namelijk echt een gevoelsmens
voor het eerst dat ik geen testen in huis heb
en wil ze ook niet halen omdat ik eigenlijk zeker weet dat het niet zo is
maar ga nu ook wel denken van zou het zo zijn

liefs anne
ruthje

Posting Freak

07-07-2011 15:22
Jelske, was je wijntje lekker?
Goed dat je nog eens met je man n conclave gaat, zo'n beslissing neem je niet zomaar even.

Anne, kan me voorstellen dat je gaat denken van huh...had al ongi moeten zijn. Meid laat het er ff lekker op aan komen, je kan altijd volgende week een test doen als je nog niet ongi bent.
Dikke knuff!!

Hoop, ik denk aan je meis. Stuur in gedachten via de kosmos een hele dikke knuffel naar je toe.

Hier geen nieuws...zit in de nachtdienst en man oh man what a hell of a night heb ik gehad. Pffff....
Vannacht de volgende, alleen dan met 3 patiënten minder. ( dan kunnen jullie wel bedenken wat er vannacht gebeurd is)

liefs
Roosie

Posting Freak

07-07-2011 15:27
@Carmen voor jou ook petje af hoor, dat je het sporten zo vol houdt! Wordt al moe als ik jou sport verhalen zo lees, was ook al zo voor de zwangerschap.

@Inge, wat raar zeg dat je leidinggevende er allemaal niets van af weet! Heel goed nooit ontslag nemen hoor, anders heb je niet eens recht op een uitkering.

@Shan dikke knuffel!

@Hoop dikke knuffel, hoe gaat het nu met je?

@Iris geniet lekker op je vakantie!

@Jelske, goed dat je met je man nog eens heel diep gaat in de beslissing of je echt met de mmm gaat stoppen. Na zo'n emotioneel gesprek die jullie al gehad hebben is het altijd goed om er nog een keer heel goed over na te praten. Goed hoor hoe jullie het zo samen bepraten! En proost!

@Ruth, bijna de KID in aantocht? Hoe is het met je arm eigenlijk?

@Anne, jemig je maakt het weer spannend! Het kan ook stress zijn dat de ongi even uit blijft, maar ik hoop eigenlijk dat je zwanger bent!!! Maar doe maar een test als je ruim over tijd bent, anders toch weer zo'n teleurstelling zo negatieve test.
En ja ik heb nu verlof, af en toe moet ik een klein werk dingetje nog doen, maar dat is ook bijna klaar, althans als mijn klant de website eens bekijkt die ik gemaakt heb dan kan die ook online.

Bedankt voor alle lieve reacties op de babykamer. Heb manlief laten zien hoe het nu staat met zo'n opgemaakt bedje en klamboe, hij vindt het er ook erg lief uit zien. Gisterenavond zijn we uiteten geweest, nog voor manliefs verjaardag. Heb toch teveel gegeten want vannacht heb ik maagzuur gespuugd uche uche....Vanochtend nog enorm geslapen tot 11.30 uur, even weer bijgetankt van de beroerde nachten met mijn verstopte oor. Beetje administratie gedaan, vluchttas enigzins klaar gezet moet nog veel in, maarja dat heb ik allemaal nog nodig. Doe er wel een lijstje in met wat er dan nog in moet kan manlief het zo nog pakken. En ik heb de babykamer schoongemaakt. Alle meubels eens met een natte doek fris gemaakt.
Ik hoor van veel vrouwen dat ze een poetsmanie krijgen zo de laatste weken voor de bevalling, manlief was door zijn collega's daar al voor gewaarschuwd. Ik zei tegen hem nou dan moet ik je teleurstellen ben niet zo'n poetster ga dat echt niet doen en nu ik die babykamer gedaan heb pfff.......was blij dat het klaar was.
Vanavond laatste yogales, tijd gaat echt snel! In oktober komen we dan weer bij elkaar om de baby's te showen erg leuk!
Morgen ga ik de rest van de kleertjes wassen. Ik heb de geboortekaartjes ook maar eens besteld, van het weekend hebben we de tekst helemaal rond gemaakt.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

08-07-2011 10:03
Roosie,
Ben zo blij voor je dat je nu lekker kan rusten.

Ja, hahaahaha:mrgreen:heb net alweer een uurtje RPM gedaan en vanmiddag ga ik nog een uurtje tennissen:mrgreen:

Ruthje,
Lijkt mij zo erg als dat gebeurd.
Maar ik denk dat je het al vaker hebt meegemaakt, maar lijkt mij.....best heftig.
Vooral als iemand een heel aardig persoon is enzo.

Hoe is het vannacht gegaan?

Vanavond vieren we weekend hier......moeten allebei werken.
En de ongi is voorbij dus???????Geen test, geen ei, overgang e.d........gewoon aan de klus!!!:mrgreen:

Fijn weekend.

Liefs,

Carmen
Roosie

Posting Freak

08-07-2011 11:32
@Ruth, hoe is je nachtdienst gegaan? Lijkt me ook heftig om zoiets mee te maken.

@Carmen, sportvrouw! Goed hoor dat je zo sport, maar je geniet er ook van! Veel plezier in het vieren van het weekend vanavond en veel klusplezier!
Zal nog wel even duren eer ik weer aan de klus ga, eerste tijd na de bevalling zal ik te beurs zijn hahaha.........maar dan hebben we ander plezier :-)

@Lucky, veel plezier straks met het luisteren naar je kindje! Ik heb niet al het eten eruit gegooid hoor, ik heb alleen wat maagzuur eruit gegooid. Er is te weinig ruimte meer in mijn lijf om veel te eten, moet normale porties eten, achja goed voor de lijn hé hahaha......
Hier lees je alles over de aerosleep http://www.aerosleep.com/nlnl/welkom-op-...-aerosleep

@labella wat super dat alles goed was bij de gyn! Bij ons in het ziekenhuis wilden ze zich er niet aan wagen om een percentage aan te geven hoeveel mensen een ruggenprik krijgen. Het liefst wil ik geen ruggenprik, maarja als ik het niet meer uithou zal ik er wel anders over denken.
Die moeheid is normaal, vooral als je drukke werkweken hebt, straks komt er een fase dat je weer wat meer energie hebt.
Als je nog op je buik wil slapen moet je even naar het strand gaan en een kuil graven voor je buik ;-) Doe het rustig aan met trappenlopen enzo, je hebt nu 1 liter meer bloed en straks verder in je zwangerschap zelfs 2 liter meer bloed. Je hart moet dan meer rondpompen.
Saai hoor belastingen invullen blehhh... vanaf volgend jaar moet ik het ook ieder kwartaal doen.

@Lisi, oh wat goed dat je gebeld hebt en de helft van het geld teruggekregen hebt! Dat scheelt toch weer mooi hé! Kun je daar weer andere babyspulletjes van kopen. En wat leuk dat je voorgevoel juist is, een jongetje leuk hoor! Nu kun je gericht gaan shoppen. En oh je hebt een beslissing genomen, wat goed van je zeg! Heb je dit al kenbaar gemaakt in het ziekenhuis? Ik zou die afspraak dan maar snel maken, ben je ervan af kun je tenminste echt weer gaan genieten. Fijn dat alles duidelijk wordt voor je nu!

@Noortje, en zit de commode in elkaar? Veel shop plezier vanavond!

Gisteren alweer de laatste yogales gehad, wel jammer vond het wel leuk. Savonds laat heb ik de link gekregen met de foto's van de fotosessie, zitten wel een paar leuke bij. Heb net nog even een klusje (werk) gedaan, ben kleertjes aan het wassen, zo nog boodschapjes doen en beetje poetsen. Morgen verjaardagsfeest van manlief met bbq, komen ongeveer 20 mensen, ik zal wel bekaf zijn aan het einde van de dag, maar zondag hebben we niets.

Liefs Roosie
ruthje

Posting Freak

08-07-2011 12:42
Hier alles goed dames!

Ben net benaderd door het ZH of we mee willen werken aan een intervieuw voor de regionale tv daar om donoren te werven.
Ga het eens met mijn man overleggen...die zal wel niet met zijn bakkes op tv willen haha..nou mss kan ik dan alleen?

liefs
anne*

Posting Freak

09-07-2011 09:36
meiden
ik ben nog steeds niet ongesteld :-o
ik heb een cleare bleu test gehaald die wil ik morgen gaan doen
deze maand ben ik er zo niet mee bezig geweest
ik voel ook dingen die ik herken van toen ik zwanger was
kramp al een week in mijn buik
opgezwollen borsten
weinig eetlust
vochtig van ondere
ohhhhh het zou toch zo zijn

ik laat het jullie weten
liefs anne
ruthje

Posting Freak

09-07-2011 09:54
Whaaaaa Anne!!!!!! Wat spannend meid!!
xxx
Jelske

Posting Freak

09-07-2011 11:54
@Anne; whoeaaaaaaaaaaaaaaaa, het zal toch waar zijn?! Ik duim heel hard voor je spannend!!!!
jersey

Posting Freak

09-07-2011 21:07
Wat een leuk kamertje Roosie. Lekker he dat verlof rust maar goed uit en ook daarna, want dat is wel belangrijk voor je herstel. Jammer dat de laatste yogales erop zit. Hebben jullie nog een terugkomdatum afgesproken, maar dan met jullie kleintjes erbij? Gefeliciteerd met je man en veel plezier!
Thuis heb ik nog ongebruikt vitamine K liggen. Die heb je nodig als je bv gaat geven.

Anne, nog niet ongesteld. Spannend hoor. Ik hoop dat het raak is.

Jelske, wat dapper dat je de beslissing heb genomen. Volg je gevoel en dat doe je. Je probeert het los te laten en misschien is dit wel verstandig. Belangrijk is dat je weer lekker in je vel gaat voelen en ook met andere dingen gaat bezig houden. Dat doe je al, maar toch. Misschien ben je ook minder op het forum. Ik begrijp het wel. Veel liefs en een dikke knuf.

Fijn dat alles goed gaat Ruthje. Wel tanden flossen nu je ei weer in aantocht is. Wat een heftige nacht heb je gehad. En dan ook een interview. Je krijgt het nog druk.

Goed geklust Carmen? Goed bezig met al dat sporten en bewegen. Daar kan ik nog van leren.

Wat een gedoe bij jou op het werk Sterretje. Ik hoop dat het een en ander wat duidelijker gaat worden, want dat is geen pretje. Zeker nu je zwanger bent, wil je weten waar je aan toe bent en wat er mogelijk is. Verder wel goed met de beeb?

Hier gaat het lekker zijn gangetje. Nog twee weken werken en dan zes weken vrij. Dus druk met het een en ander afronden. Met Benthe gaat het ook goed. Ze eet, drinkt, poept en slaapt goed. Rolt de hele kamer door en vandaag heb ik twee staartjes in haar haren gedaan. Echt lief! Morgen is ze al weer acht maanden. Wat gaat de tijd toch snel.
sterretje37

Posting Freak

10-07-2011 10:36
@Jersey; ja, met Beeb is alles goed. Erg actief. Vriendlief heeft hem nu eindelijk ook gevoeld. Pfff.....na 30 weken eindelijk!!!
Ik voel hem al elke dag vanaf week 23 en zat steeds: kom eens met je hand, en dan stopte Uk met bewegen. Maar nu heeft ie het eindelijk ervaren.
Volgende week maandag (18 juli) weer controle.
sterretje37

Posting Freak

10-07-2011 10:38
@Anne: En, en, en? Heb je al getest?
Carmen40

Unregistered

10-07-2011 11:20
Anne,
Ik moet er nu de hele tijd aan denken.
Ohh wat zou het mooi zijn........

Liefs,

Carmen
Carmen40

Unregistered

10-07-2011 11:21
Inge,
Mooi hoor dat jouw vriend het nu ook heeft gevoeldSmile

Liefs,

Carmen
Carmen40

Unregistered

10-07-2011 11:24
Oei,

Ben nog suf want ik vergeet nog iets te zeggen.....(te lang geslapen??)

Jersey,

Wat gaat het hard zeg, 8 maanden alweer.
En ooh dat staat zo leuk, staartjesSmile

Jaaa het klussen is gelukt....maar verder test ik niets meer hoor:mrgreen:
Gewoon lekker genieten.

Nu 2 dagen (verplichte) sport-rust.
Morgen beginnen we weer aan een nieuwe sport-week, ik sta al in de startblokken!! haha

Liefs,

Carmen
Jelske

Posting Freak

10-07-2011 12:55
@inge; leuk dat je vriend het nu ook gevoeld heeft, geeft toch weer een andere dimensie aan zijn zwangerschap denk ik :-)

@Anne; en? en? en? durfde bijna niet in te loggen......

@Hoop; waar hang je uit? Gaat het?
jersey

Posting Freak

10-07-2011 14:22
Leuk he sterretje dat vriendlief het gevoeld heeft. Bij mij duurde het ook een tijdje, voordat hij iets voelde. Op een gegeven moment zie je het ook van de buitenkant. Dat is een gek gezicht.

Geeft niet Carmen, goed dat je weer even rust neemt. Vanaf morgen is het gedaan met de rust. Perje af!

Hoop en Anne dikke knuf.
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
10-07-2011 18:49
Ik kom even spieken. Ben echt even wat afstand aan het nemen en kom nog maar 1 keer per week of 2 weken even spieken op het forum.

28 juni ben ik bij de gyn geweest (ruim een week na de eisprong). Mijn bms was 5,2 mm, het is niet echt dik maar zit redelijk binnen de marges volgens mij.
Dat heeft me wel een beetje gerust gesteld. Vorige week ook weer redelijk normaal ongesteld geweest.

Ik lees dat het spannend is bij Anne* ... ik hoop het zo voor je ... laat je snel iets van je horen?
anne*

Posting Freak

11-07-2011 08:13
hey meiden

zaterdag avond een hele vage lijn bij kv test
ik durfde niet blij te zijn want voor 4 dagen over tijd moest het duidelijker zijn
gisteravond bloedverlies en nu loop ik leeg
ik weet zeker dat ik zwanger was dat voelde ik heel duidelijk

kruimeltje fijn om weer wat van je te horen
en het zal je wel geruststellen dat het goed was

heeft iemand wat van hoop gehoord?
ruthje

Posting Freak

11-07-2011 08:21
Anne, nee wat erg! Zwanger en dan gaat ie toch nog mis! Sad
Wel het bewijs dat jullie dus op eigen kracht zwanger kunnen worden, das dan weer het positieve aan het verhaal.
Maar wel ontzettend balen!! Sterkte meis!

liefs
Roosie

Posting Freak

11-07-2011 10:32
@Anne, wat naar dat je toch zwanger was en het nu al weer mis is gelopen! Net als Ruth zegt jullie kunnen echt op eigen kracht zwanger worden, maar nu nog een topper die blijft zitten. Sterkte hiermee meis.

@Ruth, is je ei al in aantocht? Wordt weer hartstikke spannend! En kom je op de regionale tv?

@Jersey, jeetje wat gaat het snel, Benthe al weer 8 maanden! Wat fijn dat alles goed met haar gaat en je hebt ook bijna vakantie!
Ja we hebben een babyshow dag gepland met yoga op 13 oktober, lijkt me wel bijzonder om alle meiden met een kleintje te zien die al die lessen in de buik heeft gezeten. Ik ben de 2e die als eerste uitgerekend is, de rest bevalt ongeveer in eind aug./sept.

@Inge, wat fijn dat je vriend de kleine nu ook gevoeld heeft. Als mijn man zijn hand op mijn buik legt is de kleine ook stil, maar als de hand er dan een tijdje op heeft gelegen gaat ze toch bewegen. Nu voelt hij het ook steeds duidelijker, kan ook niet anders ze krijgt steeds minder ruimte. Zo krijgt je vriend er ook meer gevoel bij. Hij kan ook het hartje horen kloppen met een closetrol op je buik, mijn man heeft het weleens gedaan wel grappig hahaha... Als ik nu in bad zit en steeds wat water over mijn buik gooi zie ik iedere keer mijn buik bewegen, leuk spelletje.

@Carmen je sportweek is weer begonnen! ;-)

@Kruimeltje, fijn dat je gerustgesteld bent en dat je weer normaal ongi geworden bent. Leuk dat je af en toe nog langs komt waaien.

@Hoop, laat je even weten hoe het met je is meis!!! Maak me beetje zorgen, dikke knuffel!!!! XXX

Hier vind ik het nu toch wel spannend worden, vandaag precies 37 weken wowwww....... De kleine mag officieel vanaf nu geboren worden, het is in ieder geval geen prematuurtje meer erg fijn idee. Maar ze blijft maar lekker nog een paar weken zitten, al wordt het slapen wel steeds lastiger en kan niet lang meer staan, verder voel ik me wel goed. Ik hoop dat mijn verkoudheid ook snel overgaat, maar ach als dat alles is! :-)
Babykamer is helemaal klaar, vluchttas staat grotendeels klaar, kleertjes zijn gewassen zijn er wel erg veel. We hebben zoveel kleertjes van iemand gekregen vuilniszakken vol de kleine gaat niet eens alles aan doen, achja heeft ze veel keuze hahaha.......... Dat wordt wat later ze begint nu al met een grote garderobe. We moeten alleen nog de klossen gaan halen voor onder het bed.
Vanmiddag nog naar de verloskundige, even weer de babe checken.
Verjaardagsfeest van manlief was leuk en gezellig, 20 mensen zijn er gekomen en ze wilden allemaal de babykamer zien. Mijn schoonzussen en mijn broertje hebben veel geholpen met alles en we hebben er ook veel zelfbediening van gemaakt, anders had ik het niet vol gehouden. Ik werd ook weleens gecommandeerd dat ik moest gaan zitten hahaha... wel leuk die bezorgdheid. De familie is al aan het zeggen wanneer de kleine eigenlijk zo moeten komen vanwege de vakanties, tja die kleine komt toch wanneer zij dat wil! Toen zeiden ze dat het wel handig zou zijn dat ze vandaag kwam, ik zei nou dat vind ik zelf niet zo'n goed idee hahaha........... Mijn man heeft ook stoere praat sinds een aantal weken. Als hij papadag heeft laat hij de kleine met 1 luier zitten en wacht tot ik thuis kom om het te verschonen. Binnen een paar dagen is ze zindelijk en nog meer van die stoere praat hahaha........ Ik ken hem, ik weet zeker dat hij helemaal verliefd wordt op haar als hij haar eenmaal in zijn armen heeft en haar helemaal vertroeteld en van alles voor d'r doet.
Oh en gisteren fantastisch nieuws gehoord, mijn beste vriendin vertelde dat ze zwanger is! Wij hebben er altijd samen van gedroomd dat we samen zwanger zouden zijn, het is nog net op het nippertje gelukt hahaha..... Ze is nu ongeveer 10 weken zwanger. Ik ben erg blij voor haar, want ze heeft heel veel verdriet gehad van haar miskraam. Nu is het nog steeds onwerkelijk voor haar en is ze voorzichtig, maar ik vind het zo geweldig voor haar! Anne en Hoop ik hoop niet dat ik jullie pijn doe met mijn verhaal over mijn vriendin. Vind het soms nog wel moeilijk om hier iets te schrijven, wetende dat het iemand misschien ook pijn kan doen.

Liefs Roosie
Carmen40

Unregistered

11-07-2011 10:57
Anne,

Jeetje meid, wat vind ik dit balenCryik had ook een goed gevoel!!
Maar wat Ruthje ook zegt....jullie weten nu dat het kán!
Ik hoop dat jullie daar ook de kracht uit halen.......

Dikke knuff

Carmen
Carmen40

Unregistered

11-07-2011 11:03
Hoop,
Dikke knuff.

Kruimeltje,
Wat fijn dat je ook even langs komt.
Goed dat jouw cyclus weer hersteld is.

Roosie,
Wat fijn dat jullie zoveel hulp hebben.
En wat een goed gevoel zal het geven dat je nu die 37e week voorbij bentSmile
Ook fijn voor jouw en je vriendin dit nog te kunnen delen.....Smile

Succes bij de verloskundige vanmiddag.

En jaaaaaa, moedig mij maar goed aan met de sport, haha:-D
Ik sta al in de startblokken en kan niet haast niet wachten tot vanmiddag 16.30 uur....

Eerst even in huis rommelen...

Liefs,

Carmen
hoop1970

Posting Freak

12-07-2011 12:52
Hey,

niet ongerust zijn hoor... ik leef nog, maar 't gaat momenteel gewoon even wat minder.
Ook nog geen ei te bekennen, zul je net zien... 5x op rij en dan ga je erin geloven en is 't afgelopen...

voor iedereen een dikke knuffel!!
Roosie

Posting Freak

12-07-2011 13:58
@Hoop, dikke knuffel!!!! Ik hoop dat je toch je ei zal vinden, ik ga heel hard voor je duimen!!!! Fijn om weer even wat van je te lezen! X

@Carmen en lekker gesport?

Gisteren bij de verloskundige geweest, we zijn weer door de keuring heen.
De kleine is goed aan het indalen, de verloskundige is erg tevreden hoe het gaat.
Savonds nog klossen gehaald voor onder het bed, manlief gaat mee omhoog met het bed, anders kijk ik zo op hem neer hahahaha............
Ik slaap nu ook met een matje in bed, wel apart dat het nu allemaal moet.
Verder bekijk ik per dag wat ik aan kan, vrijdag heeft manlief bbq van zijn werk waar de partners ook welkom zijn en zaterdag verjaardagsfeest.
Vandaag ook voor ogen controle geweest, zag er heel goed uit, het kan een beetje achteruit gaan door de zwangerschap of minder vocht in de ogen.
Heb zelfs nog genetwerkt met die opticien hahaha..........hij wil meer geld proberen te verdienen met zijn website, meer reclame en aantrekkelijker maken, heb hem wat tips gegeven en mijn visitekaartje. Ik zei denk er maar over na, voorlopig ben ik toch uit de running, wel lachen dit soort dingen.

Liefs Roosie
Jelske

Posting Freak

12-07-2011 17:10
@Anne; gadverdarrie..... ik had anders nieuws gehoopt te lezen :-( Hele dikke knuf!

@Hoop; knuffffffffie!!!!!!!!!
Carmen40

Unregistered

12-07-2011 18:18
Hoop,
Jeetje balen, ik hoop dat je ei toch nog komt.
Dikke knuff.

Roosie,
Gelukkig was alles weer goedSmile
De laatste loodjes......doe je rustig aan?

Hier idd de sportweek weer begonnen.
Vanmorgen alweer prive training gevolgd....gisteren ook nog naar mijn favo les geweest.
Morgen weerSmile

Liefs,

Carmen
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop