Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Stoppen Augustus/September 2011 met de pil

Stoppen Augustus/September 2011 met de pil
Poppy

Senior Member

Topics: 4
10-06-2011 18:04
Hoi Hoi!

Mijn vriend en ik hebben besloten om in augustus/september (tot nu toe het weekend van Lowlands) te stoppen met de pil.
Ik ben 23 jaar (in november 24) en mijn vriend is ook 23 jaar en wordt in september 24 jaar.
Wij hebben in mei 2010 ons huis gekocht. Een mooie eengezinswoning met tuin en 2 extra kamers. Hiervoor woonden wij sinds april 2008 in een klein huurhuisje samen.
Wij zijn sinds maart 2004 bij elkaar en zijn niet getrouwd.

Ik ben benieuwd wie er nog meer in augustus/september gaat stoppen met de pil en hoe jullie er nu mee bezig zijn.
Zal leuk zijn als je je al aanmeldt hier en je even in het kort voorstelt.
Dan kunnen we met z'n allen gaan aftellen!!! :-D
Dib

Senior Member

Topics: 2
13-06-2011 10:49
Hoi! Ik kan me hier ook melden.
Ik ben 25 jaar en sinds 8 september 2010 mama van een geweldige dochter. Mijn vriend is 31 en we zijn nu 3 jaar samen en ook wij zijn niet getrouwd Smile
Vanaf augustus stop ik weer met de pil en de eerstvolgende ronde gaan we er weer voor. De vorige keer was het binnen 2 maanden raak dus we zijn heel erg benieuwd hoe het nu zal gaan.
Ikke 24

Posting Freak

13-06-2011 11:04
Hoi,
Nou heb me aangemeld hoor Mariska!

Ik ben 25 jaar en mijn vriend 34. We wonen 5 jaar samen en stoppen eind augustus voor het eerst met de pil. Ik wil eerst 2 keer ongesteld worden om een beetje zicht te hebben op mijn menstruatie. En jullie?
Maar ben er in mijn hoofd al veel mee bezig. Lijkt me mooi om een kindje te krijgen, maar ook wel weer heel spannend!
Poppy

Senior Member

13-06-2011 16:38
Wat leuk meiden!
Als wij stoppen eind augustus dan gaan we gewoon rustig aan klussen. Ik ga niet tellen en ook niet vaker seks hebben. Gewoon op ons gemakje en mocht ik nou toch opeens die drang krijgen van: NU MOET T Tongue
Dan gaan we tellen en vaker klussen denk hihi
@Dib, zo binnen twee maanden! Das snel. Leuk dat je voor een kleine gaat!
Ikke 24

Posting Freak

13-06-2011 17:08
Ik ga het ook gewoon rustig aan doen. Ik wil gewoon weten hoe mijn menstruatie is, maar ga ook niet tellen ofzo. We laten gewoon de natuur zijn gang gaan zeg maar, tenzij het echt lang gaat duren.
Ze zeggen toch dat het niet goed is als je na de pil meteen wil beginnen? misschien 2 menstruaties afwachten , maar misschien ook maar 1. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Dib

Senior Member

14-06-2011 17:02
wij gaan geen menstruatie afwachten, en ook niet tellen ofzo er was toch geen touw aan vast te knopen bij mij de vorige keer. mijn eerste ronde (na 8 jaar pilgebruik) was 36 dagen, de tweede (waarin ik zwanger werd) was 42 dagen. Bij de eerste echo werd ik dus 2 weken terug gezet dus ja, ga me er niet te veel mee bezig houden Smile
Ikke 24

Posting Freak

14-06-2011 18:42
Hey hey
Dib jij heb het allemaal al een keer mee gemaakt natuurlijk dus voor jou is het misschien makkelijker om een beslissing te nemen. Ik vind het lastig, want je hoort zoveel verschillende verhalen. Misschien kan jij me nog voor augustus overtuigen hehe!
Dib

Senior Member

15-06-2011 09:14
ikke, daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk Smile je moet doen waar je je goed bij voelt. het enige nadeel, zo ver ik weet, aan geen menstruatie afwachten is dat je dan niet weet hoe lang je zwanger bent (mocht het meteen raak zijn natuurlijk).

ik vind het nu alweer spannend worden hoor, augustus komt al behoorlijk dichtbij Smile
Ikke 24

Posting Freak

15-06-2011 12:28
Waar ik me goed bij voel? zwanger zijn! hehe.
Ik heb ook gehoord dat als je meteen begint dan de kans op een miskraam groter is. Ach in ieder geval wacht ik er 1 of en misschien ook wel twee.
Poppy

Senior Member

15-06-2011 16:40
Direct een miskraam lijkt mij niet hoor.
Het is alleen dat ze niet goed kunnen zien hoever je bent. Maar tegenwoordig is de aparatuur zo goed, dat ze het wel goed kunnen inschatten!
Ben benieuwd meiden, half juni... nog 2 maanden Smile
Ikke 24

Posting Freak

16-06-2011 16:16
Jij gaat ook meteen beginnen met klussen als je stopt met de pil of een menstruatie afwachten?
Poppy

Senior Member

16-06-2011 19:56
Ik ga ook gewoon gelijk klussen. Niet extra ofzo, gewoon zoals we nu oefenen hihi Smile

Hebben vandaag het nieuwe bed gehaald. Echt super! Gaan we zaterdag ochtend in elkaar zetten en dan heerlijk slapen Smile Via een veiling gekocht van een bedrijf dat failliet is. Een bed met matrassen van 5500 voor 699 euro gekocht!!! Whiiiii, echt super blij mee!
Weekend erna, de 25e, gaat de muur op zolder eruit (als het goed is) en daarna is de woonkamer aan de buurt met het behang afhalen en weer behangen en verven.
Dan is het ondertussen wel augustus en mocht ik dan snel zwanger zijn dan zal de babykamer als eerste volgen.

Ik wil zeker voor ik zwanger ben de zolder klaar hebben (alleen muurtje eruit en laminaat verleggen). Dan de tuin (coniferen eruit en hortensia's plaatsen) en de woonkamer, keuken en hal moeten opnieuw behangen worden.

Hebben jullie nog een lijstje wat je gedaan wilt hebben voordat je zwanger bent?
Ikke 24

Posting Freak

16-06-2011 21:08
Druk druk druk dus. Op vakantie gaan,een vast contract tekenen en de woonkamer opnieuw verven. En beetje door sparen! Verder niet geloof ik.
Dib even een persoonlijk vraagje. Wat ben jij nou maandelijks aan je kindje kwijt? heb geen idee van de kosten namelijk.
Dib

Senior Member

17-06-2011 08:35
Hier hoeft niet zoveel meer geregeld te worden, tzt gaat Myla naar de andere slaapkamer aangezien die veel groter is dus die zal nog geverfd en aangekleed moeten worden.

Wat betreft kosten voor de kleine.. tsja dat verschilt eigenlijk; in het begin kreeg ze de fles (bv lukte niet) en dat was geloof ik een pak per week dus een euro of 24 in de maand (kruidvat voeding). en aan luiers en billendoekjes.. die haalden we altijd in de aanbieding dus ik weet het niet precies. 1 pak pampers per week geloof ik, dus een euro of 35 per maand? zoiets?
en de billendoekjes hebben we met dozen tegelijk ingekocht voor de geboorte en nu hebben we er nog 2 van op zolder staan (met elk 12 pakjes) dus voor haar 1e verjaardag hoeven we vast nog steeds geen doekjes te kopen Smile

dan komen alle andere uitgaven er nog overheen, kleertjes; speelgoed; flessen; elke 6 weken nieuwe speentjes; laatst een nieuwe buggy; grotere autostoel enz enz enz

nu met 9 maanden hebben we qua vaste kosten bambix, liga en andere koekjes, groente, fruit, vlees, aardappelen, rozijntjes en roosvicee/diksap er nog bij.
Ikke 24

Posting Freak

17-06-2011 18:09
Dus met 300 euro in de maand moet het wel lukken denk of meer?!
Dib

Senior Member

18-06-2011 08:28
ja hoor Smile lijkt me wel Smile
Poppy

Senior Member

18-06-2011 13:43
Het lijkt mij dat 300 euro eigenlijk best aan de hoge kant is toch?
Je kan het zelf zo gek maken als je wilt. De aanschaf is alleen zo duur! De babykamer, box, kinderwagen, autostoeltje etc.. het telt lekker op zeg pff.
Ik heb al een beetje zitten neuzen, maar ben ik ook weer gauw mee gestopt, want dat heeft nog helemaal geen zin en maak mezelf er gek mee!

En wat een rotweer dames! We wilden de bomen eruit halen, maar dat is maar weer verschoven. Hoop regen en harde wind.
Het nieuwe bed staat wel en slaapt echt heerlijk!!! Ben er super blij mee! Oude bed is ook al weg.
Ikke 24

Posting Freak

18-06-2011 14:51
Fijn dat het bed zo goed slaapt, zeker voor die prijs.
Ja maar ik denk 300 euro omdat je ook meer gaat betalen aan gas water en ligt of niet?
Waarom maak je je helemaal gek daarmee dan? Ik vind het ook leuk om te kijken wat ik zou willen hebben. Ik reken op zo een 3500 euro voor de babyuitzet.

Met die bomen zit het ook niet mee he!
Dib

Senior Member

18-06-2011 16:12
de hele babyuitzet zal rond de 1000 euro hebben gezeten bij ons, moet er wel eerlijk bij zeggen dat we veel dingen tweedehands hebben gekocht. en verder zijn de maandelijkse kosten echt niet zo hoog hoor, tsja ik draai wat meer wasjes maar verder..? t valt allemaal best mee, en vergeet niet dat je ook nog kinderbijslag krijgt en/of kindgebonden budget dus dat scheelt ook weer aardig voor je maandlasten Wink
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 09:59
Je hoort altijd. Kinderen zijn duur, maar denk idd dat het wel mee valt. Zeker als ik jou zo hoor!
Liefde geven is toch het allerbelangrijkst!
Diamonds

Senior Member

Topics: 0
19-06-2011 11:49
Hey dames

Ik zou me hier ook graag aanmelden.
Ik ben 27 en lief is 28. We zijn bijna 8 jaar samen en wonen sinds 2008 samen, maar zijn niet getrouwd.
We zouden eigenlijk afgelopen december beginnen met klussen voor een beeb maar door een ontzettend grote kans op mijn werk hebben we dat moeten verschuiven. Ik ben toen 3 maanden gestopt met de pil maar voor het gemak weer begonnen (leek mij handig toen haha) maar in mei ben ik alweer gestopt omdat we toch echt heel graag in augustus weer willen gaan proberen. Ik vind het erg belangrijk om te ontpillen, vandaar dat ik 3 maanden eerder gestopt was met de pil. Ontpillen was vorige keer echt een drama; 3 maanden geen eisprong terwijl ik wel een regelmatige cyclus van 28 dagen had. Pas de 4de maand (die moest dus ronde 1 worden) een eisprong gedetecteerd maar toen had ik de keuze om het te verzetten al moeten maken.

Vorige maand, de eerste cyclus zonder pil geen eisprong gevonden (dus ik dacht daar gaan we weer) maar deze maand al 3 dagen een positieve ovu test dus het werkt in ieder geval. Ik hoop dat wanneer we eindelijk beginnen, ik mijn cyclus kan en die testen los kan laten zodat het niet zo gedwongen voelt Big Grin
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 12:37
Hoi Diamonds,
Leuk dat je er ook bij komt.
Wat voor een kans heb je gekregen als ik vragen mag?

Wel apart dat het bij de eerste keer 3 maanden duurde voordat je een eisprong had en nu al meteen de 2e keer. Wat is de natuur toch vreemd eigenlijk!
Ik stop eind augustus(wil niet ongesteld zijn tijdens mijn vakantie) en wil in ieder geval 1 menstruatie afwachten. Daarna gaan we gewoon beginnen en zien we wel hoe het loopt. Ik ga niks met ovulatie testen doen, tenzij het echt heel lang gaat duren misschien.
Heb voor ik met de pil begon(11 jaar geleden) echt drama's gehad met ongesteld zijn. 8 dagen lang waarvan 4 heel erg. Moest alles plannen, zodat ik optijd naar de wc kon. Echt vreselijk. In bed had ik altijd een dubbele onderbroek ana en probeerde ik zo stil mogelijk te liggen anders had ik lekkage. Ik hoop echt niet dat ik het op deze manier dan weer terug ga krijgen.

Wat voor werk hebben jullie?
koop of huurhuis?
Diamonds

Senior Member

19-06-2011 13:01
@Ikke: misschien wat opbeurend nieuws Wink mijn ongesteldheid voor dat ik aan de pil begon was ook echt een drama! nu, na het stoppen met de pil, amper last van. Wel wat krampen maar lang niet meer zo lang en veel. Af en toe denk ik ook dat het toen kwam omdat ik nog jong was, misschien zijn de eerste jaren van je menstruatie altijd wat heftiger?

Lief en ik wonen in een koophuis, een eengezinswoning met grote tuin (waar nog heeeel veel aan moet gebeuren, de tuin dan). Ik ben docent en lief heeft een eigen bedrijf en rechten gestudeerd. Nu lijken we heel saai maar dat zijn we niet hoor Wink we kunnen zelfs echt NIET tegen burgerlijkheid en het enige dat lief ooit tegen heeft gehouden met kinderen is dat hij dan ook een gezin had in een kindvriendelijke buurt met twee fietsen voor de deur (en nog net geen stationwagen zegt ie dan altijd Wink ). Ieder zijn ding natuurlijk maar wij zijn wat avontuurlijker.

De kans op werk; ik kreeg de vraag of ik stagecoordinator wilde worden. Het was voor mij de uitgelezen kans om me te bewijzen op het werk dus ik kon het niet laten liggen. De stages beginnen komend september, ik kon dus dan onmogelijk met zwangerschapsverlof gaan, dus moest ik kiezen. Eerst leek augustus nog ZO ver weg maar de tijd is omgevlogen en ik ben ontzettend blij met mijn keuze nu; ik heb nu voor mijn gevoel beide; betere kansen op mijn werk EN we beginnen bijna aan een kindje. De laatste paar weken gaan echter wat langzaam Sad maar dit komt omdat ik bijna zomervakantie heb, dus daar kijk ik ook onwijs naar uit Big Grin

Hoe ziet jou leven er uit? Ik las dat je een menstruatie wilt afwachten. Lijkt mij idd ook verstandig. Ik heb ook gehoord dat de kans op een miskraam hoger is als je direct begint. Mijn nicht heeft dat gedaan en helaas ook (erg vroeg in de zwangerschap) het vruchtje verloren. Zij heeft mij ook aangeraden eerst te ontpillen. Ik trek dat dan weer meteen naar 3 maanden Wink haha maar ja, dat komt ook omdat ik vorige keer heb gezien dat een eisprong echt op zich kan laten wachten. en ik wil deze keer ECHT in augustus beginnen haha.
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 13:27
Ik ben 25 en mijn vriend 34(niet gertrouwd). Ik werk nu net een jaar op een basisschool(nog 2 weken en dan vakantie!) en mijn vriend zit in de ziektewet. Moeten ook afwachten of hij nog volledig kan gaan werken . Hebben een huurhuis en een hondje!

Fijn om te horen dat je menstruatie na zoveel jaren dus kan veranderen. Ik hoop dat dat bij mij ook zo is.

Eerst wilde ik er 1 afwachten, toen weer 2 en nu weer 1. Ik zit apart in elkaar ik weet het. Ik heb zo iets van ik stop in augustus en dan zien we wel hoe lang het duurt, heeft geen haast. Vind het ook best spannend, dus ik kan het beter allemaal niet te veel plannen. Heb jij geen zenuwen dan over het zwanger worden/zijn?

Jullie leven ziet er goed uit hoor!
Hoe lang werken jullie al?
Diamonds

Senior Member

19-06-2011 13:46
@ikke: mijn vriend en ik werken nu zo'n 4 jaar. Ik heb ook hartstikke veel zenuwen hoor. Lief loopt maar te roepen: je bent meteen zwanger joh! (totaal overtuigd van zijn eigen zaad natuurlijk, terwijl hij rookt als een ketter en graag wat drankjes drinkt haha Wink) ik moet het maar zien maar ga er super positief in. Ik zit wat dat betreft ook apart in elkaar en vind het moeilijk dingen aan hun lot over te laten. Ik zal altijd proberen alles zo goed mogelijk in banen te leiden om snel en gezond zwanger te zijn. Wanneer beginnen jullie dames met het slikken van foliumzuur en vit D?
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 14:03
Als ik stop met de pil wil ik daar meteen mee beginnen. Moet je ook extra vit d slikken? ik dacht allleen foliumzuur.
Diamonds

Senior Member

19-06-2011 14:12
@Ikke: het was heel toevallig een paar weken gelezen in de krant te lezen dat een kwart van de baby's wordt geboren met een vitamine D tekort. Maar als je niet los foliumzuur slikt maar bijvoorbeeld Kruidvat vitaal zwanger (of de meeste andere vitamine preparaten voor zwanger worden en zijn) zal vit D en sowieso bij zitten. Foliumzuur dien je minimaal 6 weken voor de conceptie mee te beginnen (omdat het even duurt voordat het lichaam het op het juiste niveau heeft denk ik) tot 10 weken in de zwangerschap. Dus wellicht iets eerder beginnen dan wanneer je stopt met de pil? Ik ben hier heel secuur mee voor mijzelf omdat mijn oma twee doodgeboren kindjes heeft gehad met een waterhoofdje en wellicht ook een open ruggetje. Ik schijn geen verjoogde kans te hebben, maar better safe than sorry Wink
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 14:24
Wat ga jij slikken?
Diamonds

Senior Member

19-06-2011 14:37
@ikke: Kruidvat vitaal zwanger. Je hebt ook Etos Zwanger worden, daar zit een kruid in dat schijnt te helpen bij het opgang brengen van een regelmatige cyclus. Etos is redelijk prijzig, Kruidvat is goed betaalbaar. Je kunt ook los foliumzuur halen, die zijn denk ik het goedkoopst. Ik vind het alleen wel fijn om wat meer vitamine binnen te krijgen dan alleen foliumzuur dus vandaar de Kruidvat zwanger.
Ikke 24

Posting Freak

19-06-2011 14:44
Dan ga ik daar maar is voor kijken. Dan begin ik daar begin augustus maar mee.Heel gek maar daar denk ik elke keer niet aan. Hoop niet dat ik het ga vergeten te slikken. Niet dat ik er ineens halverwege achter kom: oja ik moest nog iets slikken.
Ben jij ook al op internet aan het rondkijken wat je graag zou willen kopen voor de babykamer? Ik wel. Is eigenlijk te gek, ben nog niet eens begonnen met zwanger worden, maar vind het zo leuk om lekker rond te neuzen en ideeen op te doen?
Diamonds

Senior Member

19-06-2011 19:46
@Ikke: dat doe ik oko hoor Wink ik vind het geweldig om rond te neuzen! Ik kijk idd vooral naar wiegjes, kamers en kinderwagens (zo'n beetje alles dus haha). Ik zal je wel aan je foliumzuur helpen herinneren tegen half juli Wink ik heb mijn potje bij het bestek liggen, dan zie ik het echt elke dag als ik ontbijt dus vergeet het nooit. Als ik dat niet doe dan zou ik het ook vergeten Wink
Poppy

Senior Member

20-06-2011 16:46
Wat een gepraat dames! hihi
Diamond, welkom hier! Wat goed dat je die kans hebt gepakt, en nu in augustus is het jouw beurt!
Je hebt al in mijn eerste post kunnen lezen wie ik ben.

Ik ga eind augustus stoppen met de pil. Eind juli ga ik foliumzuur slikken en dan ook vitamine pillen voor als je zwanger wilt worden.
Als ik eenmaal zwanger ben, dan de foliumzuur nog slikken zolang dat nodig is (de een zegt 4, de ander 6 en Diamond zegt 10 weken...)
Ik ga dan ook over op vitamine pillen voor de moeder en baby.

Ik ga niet met een ovalutietest en dergelijke. Gewoon rustig aan en dan zien we wel wanneer het gebeurd!
Diamonds

Senior Member

20-06-2011 17:27
@Mariska: dat is waarschijnlijk ook het beste hoor, zonder testen enzo Wink mijn idee is om nu mijn cyclus in kaart te brengen zodat ik het met het echte klussen kan loslaten, of dat gaat lukken is een tweede haha.

Kijken jullie ook baby boom? ik vind het hartstikke interessant, moet alleen de afl. van afgelopen woensdag nog wel ff kijken Smile
Ikke 24

Posting Freak

20-06-2011 17:38
Ja ik kijk ook babyboom. Zeker interessant! ook leuk dat hele jonge stel, maar niet handig dat zijn nog met haar middelbare school bezig is.
boke

Member

20-06-2011 18:39
Hallo allemaal

Ik zal me hier ook eens aanmelden. Ik ben 21 en mijn vriend 23. We zijn nu 5 en half jaar samen en wonen sinds kort ook in zijn huisje, dus denk ik wel dat we er klaar voor zijn. Wij stoppen dus ook in augustus met de pil en verder zullen we dan wel zien Smile
Diamonds

Senior Member

20-06-2011 18:49
@Ikke: nee idd, dat vond ik nou ook. Ze hadden misschien beter even kunnen wachten tot de school afgelopen was. En het zag er ook wel wat onwennig uit met dat jasje enzo Wink

@Boke: Gezellig! Welkom Smile
boke

Member

20-06-2011 18:57
ik ben hier precies wel de jongste Smile. maar heb al wel wat ervaring met die kleine spruitje want ik ben namelijk kinderverzorgster en werk bijna een jaartje in een kinderdagverblijf.
Poppy

Senior Member

20-06-2011 20:01
Welkom Boke! Leuk dat jullie erook voor gaan.
Je zal inderdaad geen moeite hebben met aankleden Wink

Ik kijk ook babyboom, maar ik vind dat jonge stel nou juist de minst leuke eigenlijk. Niet omdat ze zo jong zijn, maar om hun gedrag en de redenen van de baby. (Dat is mijn mening.)
Ik vind het stel dat nu zwanger is en hun dochtertje verloor 3 maanden terug, die vind ik zo sterk! En zo'n leuk stel. Ik mis echt geen aflevering en zeg mijn afspraken er ook voor af. Vind ook dat je er best nog wat leert en ach het is zo leuk om die dikke buiken te zien en te ervaren hoe anderen het ervaren.

Hoe ga jij het allemaal aanpakken Boke? Met je werk en dergelijke. Jullie zijn ook niet getrouwd? (er is hier tot nu toe niemand getrouwd, toch?)
Ikke 24

Posting Freak

20-06-2011 20:17
En het zag er ook wel wat onwennig uit met dat jasje enzo Wink

Haha ja heb echt dubbel gelegen om dat jasje, zeker dat muziekje erbij.

Nou wil me avond daar ook wel vrij voor houden, maar had eerst bruiloft feestje en dat wil ik toch wel voor laten gaan.
Boke welkom!Wat voor werk doet je vriend? is hij ook pas aan het werk of al wat langer?
Koop of huurhuis?
Neem aan dat je nog geen vast contract heb?
Ja we willen hier alles van je weten Boke!
Ikke 24

Posting Freak

21-06-2011 18:16
Mariska kom jij nog op het andere topic? werd gevraagd namelijk.
boke

Member

21-06-2011 19:22
heey heey
Mijn vriend werkt inderdaad al langer hoor al bijna 5 jaar denk ik en hij is schrijnwerker. En we hebben allebei wel een vast contract en ook allebei voltijds. Al wou ik soms wel eens een dagje vrij om alles in orde te brengen in het huis Wink
Mijn werk: Als ik niet bestant ven tegen CMV mag ik tijdens mijn zwangerschap niet meer werken. Kdenk dat ik dat nog het ergste vind van al. zolang thuis zitten.
Het huis heeft mijn vriend gekocht en we zijn inderdaad niet getrouwd nee Smile
En als je iets moet weten moet je het maar vragen en zal ik er proberen op te antwoorden
Ikke 24

Posting Freak

21-06-2011 19:55
Hey Boke,
Wat is een schrijnwerker? Enne Heb je meten een vast contract gekregen dan?
Ga je als je een kleine heb wel minder werken of niet? Ik niet, ik zal wel moeten.
wat is cmv?
boke

Member

21-06-2011 20:05
mijn vriend maakt vooral deuren enzo. dus weel werken met hout. Ik denk niet dat ik minder ga werken als er een kindje is mss als het kan wil ik wel een dagje thuis zijn dus zo'n 30 uur werken dan. en CMV is een ziekte die kindjes meedragen maar dat is wel gevaarlijk voor het ongebore kindje dus aangezien ik met kindjes werk is dat nogal gevaarlijk Smile
boke

Member

21-06-2011 20:05
en dat contract. ik heb eerst 3 maand opleiding gedaan in dat kinderdagverblijf en dan direct vast contract gekregen
Poppy

Senior Member

21-06-2011 20:31
Ikke 24 schreef:Mariska kom jij nog op het andere topic? werd gevraagd namelijk.

Uhm.. hihi dat wil ik wel, maar ik kan er geen touw meer aan vast knopen. het is zo moelijk te volgen. Er wordt zoveel gezegd. Iedere dag moet ik zo'n 8 pagina's lezen. Ik zal er weer eens reageren oepsie Wink

@ Boke, ik hoop inderdaad dat je bestand bent tegen CMV. 9 maanden thuis zitten is echt niet leuk op den duur denk ik.
Wil je nog bepaalde dingen doen voor je zwanger bent?
boke

Member

22-06-2011 19:06
hoe bedoel je nog dingen doen? voor mezelf,...
Poppy

Senior Member

22-06-2011 20:29
Ik bedoel in huis nog iets ofzo. Zo wil ik graag dat de benedenverdieping behangen en geverfd is en dat de tuin klaar is en dat boven de muur eruit is. Dat laatste gaat dit weekend al gebeuren, dus dat halen we wel!
Maar aangezien je beter niet kan verven als je zwanger bent, moet de woonkamer dus wel voordat ik stop met de pil of mijn vriend moet alles alleen doen Wink
Of misschien wil je nog een vakantie samen doen?

Ik ga van de week ook eens even uitzoeken hoe het precies zit als je een kindje hebt en je bent niet getrouwd. Ik wil dat heel goed vast hebben liggen. Ben een beetje een pietje precies Big Grin
Ikke 24

Posting Freak

22-06-2011 21:17
Ik denk dat ik als iets weet van het regelen als je niet getrouwd ben,maar misschien heb jij nog andere info.
boke

Member

23-06-2011 09:08
nee in ons huisje moet eigenlijk niets meer gebeuren. we gaan alleen in bouwverlof (ik moet toch werken, dus vooral vriend) de oprit veranderen. en de tuin zou ook nog een beetje moeten maar is nog net echt nodig. we moeten een hok van de vogels wegdoen en daar mss gras leggen. maar dus ook niet echt werk voor mij Smile.
En de vakantie denk ik niet dat dat er zal inzitten. we gaan wel samen naar tomorrowland dis denk dat dat de vakantie word Wink. en de babykamer dat zal iets voor later zijn eerst maar zien of het wel lukt he Smile
Ikke 24

Posting Freak

23-06-2011 18:29
Geen zin in echt vakantie of geen idee waar naar toe?
boke

Member

23-06-2011 19:41
nee ik en mijn vriend hebben niet tesamen vakantie. Mijn vriend heeft in juli verlof en ik in augustus. dus dan is het nogal moeilijk om om vakantie te gaan.
Bi@nc@24

Member

23-06-2011 20:47
[INDENT]Hoi Hoi!

Ik wil me ook graag aanmelden.
Mijn vriend en ik hebben besloten om in augustus te stoppen met de pil en dan voor ons 1e kindje te gaan.
Ik ben 24 jaar en mijn vriend is 25 jaar.
Wij zijn sinds april 2005 bij elkaar en zijn niet getrouwd.
Vind het allemaal erg spannend!!Big Grin
[/INDENT]
Poppy

Senior Member

24-06-2011 13:21
Hoi Bianca! welkom.
Ik vind het ook super spannend hoor en twijfel soms opeens enorm. Is dit wel juist? Ben ik er wel aan toe? Het hoort erbij denk ik dan maar.
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 18:22
Hoi bianca
Daar heb ik ook echt last van.
Welkom bianca!
Waar woont iedereen eigenlijk zo een beetje?
Ik in delft.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 18:44
Hoihoi!!

Ja vind het erg spannend allemaal, denk dat ik alle zwangerschaps sites wel door heb gelezen haha!!Smile
Ik woon in Almelo, voor wie dat niet weet het ligt dicht bij Enschede.
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 19:12
Ik ben ook zo hoor.
Hebben jullie een reden waraom jullie in aug willen beginnen?
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 19:19
Nee, hebben we eigenlijk geen reden voor. Me vriend wou er eerst niet zo veel van weten
maar zo opeens zei die vanaf augustus mag je stoppen met de pil,.. Ik blijTongue
Hebben jullie een reden om in augustus te stoppen dan?
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 19:24
Dan heb ik mijn vastcontract getekend en begint er een nieuwschooljaar(ben lerares). Dus goed begin van het nieuwe schooljaar. Ga jij menstruaties afwachten? ik dacht eerst 2 en dat is nu al 1 geworden. Het kan zelfs zo zijn dat ik over een tijdje er toch geen 1 wil afwachten.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 19:31
Dat is mooi en vast contractSmile dat heb ik ook gelukkig!
Nee ik denk ook niet dat ik menstruatie afwacht, denk ook dat we er direct voor gaan!
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 19:34
Wat voor werk doen jullie? en heb je al lang vastcontract?
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 19:43
Ik werk bij een tabak en gemakswinkel en werk als postbaliemederwerster bij ons in de winkel.
Heb nu 3 jaar ongeveer een vast contract en werk 32 uur.
maar dat gaat per januari veranderen omdat het postkantoor verdwijnt en dan krijgen we een balie aan de kassa in de winkel.
Dus waarschijnlijk minder uren werken, maar dat horen we allemaal nog.
Me vriend is fietsenmaker, werkt bijna naast ons huis en we huren deze woning van zijn baas.
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 19:46
Klinkt goed.
Ik hoop natuurlijk snel zwanger te worden, maar ben benieuwd hoe er dan gereageerd wordt op mijn zwangerschap(net na het tekenen mijn vastcontract).
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 19:57
Ja dat is afwachten, maja logisch dat je eerst wacht tot je getekend hebt!! Ik zou dat in jou geval ook het zelfde hebben gedaan hoor!!
Ik zit ook een beetje met het zelfde, zit op het moment in de ziektewet. paniekaanvallen enzo. zit sinds 16 april al thuis, en aan gezien hij op uren moet minderen is het voor mij ook beetje spannend, niet dat hij mij kan ontslaan maar toch, ik vind het werk hartstikke leuk!! En dat weet hij ook wel.
Voor welke klas ben je lerares dan??
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 19:59
Voor groep 2.
Dus jij ben ook benieuwd naar de reacties. Ach ben ik niet de enige.
Heb jij ook van die dagen dat de wens in eens iets minder is? Had ik van de week en toen dacht ik: hoe kan dat nou. Ik wil het zo graag. Wat is er met me? klopt het wel? maar nu is het gelukkig weer terug. Weet nog niet waarom ik daar last van had.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:08
Wat leuk voor de kleuters. Vriendin van me doet ook de de kleuters die verhalen altijd wel grappig,haha.
Heb ik in het begin een beetje gehad, maar dat is nu helemaal over. kan niet snel genoeg augustus zijnBig Grin
Praat die van jou er over met je? Wat hij vind en denkt?? die van mij niet eigenlijk...
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 20:12
Ja hoor. Hij denkt alleen maar: kan je nu niet stoppen. Denk soms wel dat hij er te makkelijk over denkt. Ik kom vaak met: hoe zie je dit voor je? heb je daar al een idee over? Dan zegt hij doe is rustig. Komt allemaal goed.
Soms heb ik wel eens van: liefst stop ik vandaag nog en de andere keer denk ik weer: ach vind het nog niet zo erg dat het nog geen aug is. Is dit wel goed vraag ik me dan af?
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:22
Je moet je er natuurlijk wel goed bij voelen,. en dat wat je vriend zegt komt wel goed, misschien als augustus dichter bijkomt dat je denkt heb ik dit ooit gedacht?
In het begin had ik soms ook wel me twijfels van klopt alles wel.. maaropeens wat dat over.
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 20:27
Als het bij jou opeens weg is gegaan, ga ik er van uit dat het bij mij ook gebeurt, want lijkt me zo leuk een kleine uk! Misschien komt het allemaal wel omdat het allemaal nieuw en spannend is.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:31
Ja mij lijkt het ook helemaal geweldig!! Een vriendin is 4 maand geleden bevallen en toen mocht ik hem vast houden en toen dacht ik nee ik ben der nog niet zo klaar voor als ik dacht,
maar na mate ik hem vaker zag en zo,,, dacht ik er opeens helemaal anders over ik was elke keer blij als ik hem zag en zo en zo snel groeit enzo,,,
En het is ook allemaal spannend je bent dan opeens mama en je bent verantwoordelijk!! Is ook allemaal niet niks....!!
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 20:35
Daarom, denk dat het daar ook wel aan ligt. Vriendin van me heeft kindje van 8 maanden en is echt een lekker ventje. Gaat nu echt dingen ondernemen enzo!
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:36
Ja helemaal geweldig!! komt allemaal wel goed!!Smile
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 20:37
Heb je eigenlijk goede band met je ouders en schoonouders? zijn het oppas opa's en oma's?
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:42
Ja met me ouders opzich wel,, misschien dat zei 1 dag in de week oppast,,, maar dat moeten we nog zien of dat kan omdat zei ook werken.
Me schoon moeder is 31 december overleden en me schoonvader niet zo veel contact mee. en jullie dan?
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 20:46
Nou mijn vriend zijn vader is overleden en zijn moeder heeft hij geen contact mee. ik heb redelijk contact met mijn ouders, maar mogen mijn vriend niet. Wonen ook niet in de buurt dus moeten het zelf regelen.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 20:59
Ow dat is vervelendSad lastige situatie dat je ouders je vriend niet mogen,...
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 21:11
nou ja. ze zeggen dat ze zich niet op hun gemak voelen bij hem. en waarom geen idee!al 7 jaar lang. is toch vreemd.
Bi@nc@24

Member

24-06-2011 21:17
Ja na 7 jaar is dat wel vreemd.mijn schoonzus mocht mij de eerste jaren ook nooit,, lagen elkaar niet zo,,nou is ouders wel anders natuurlijk!!! Als jij maar gelukkig met hem bent ,,, !!
boke

Member

24-06-2011 22:15
heey heey
veel gebabbeld ondertussen.
ik stop met de pil in augustus: 1 omdat we in juli nog naar tomorrowland gaan en dan zwanger zijn zou niets zijn denk ik, 2 omdat er iemand net bevallen is en nog met zwangerschapsverlof is.
Ik woon in belgie valk bij nederlandse grens.
Mijn contract heb ik sinds januari en kom wel goed overeen met de ouders(ma) en schoonouders. Maar deze heb ik nog niets vertelt dat we gaan stoppen. Ze zullen het wel horen als het zover is Smile
Ik denk dat dit alle vrage waren Wink
Ikke 24

Posting Freak

24-06-2011 23:01
Zo boke.je heb inderdaad alle vragen wel denk. Maar ik snap reden 2 niet.je hebt toch niks met andere te maken?
chanty

Member

Topics: 1
25-06-2011 07:57
Hoi Dames,

Ik ben 27 (mijn vriend ook) en wij willen ook in augustus stoppen met de pil.
Voor ons heeft het meerdere reden: ons eerste zoontje is geboren in juni 2010 en wij willen graag een tweede. We willen daar het liefst daar 2 tot 3 jaar tussen hebben zitten. De tweede rede (en die heb ik hier al vaker gelezen) is dat ik niet ongesteld wil zijn in onze vakantie.
Wij stoppen half augustus en dan zien we wel hoe het loopt. Bij onze eerste zoon wilde we een maand wachten. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan en was ik direct zwanger. Ben dus alleen na het stoppen met de pil ongesteld geworden en daarna niet meer. Alles is ook goed gegaan en we hebben nu een gezonde en geweldige zoon. Bij ons heeft het direct zwanger worden na de pil dus geen gevolgen gehad.
Ik heb nog geen vast contract, maar dat zegt tegenwoordig ook niet zoveel meer. Mijn vriend is ontslagen toen ik zwanger was en ik toen hij geboren was, allebei met een vast contract. Nu heb ik een jaarcontract, maar ze zijn heel tevreden met mij, dus ik hoop dat het begin 2012 wordt omgezet naar een vast contract. We hebben getwijfeld of we daarop moesten wachten, maar dan is er altijd wel een reden om het uit te stellen. En wij willen heel graag een broertje of zusje voor onze kleine man.
Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen. Het komt bij mij ook gelijk weer boven van de eerste. Je weet echt niet wat je te wachten staat. Dat is bij mij nu anders, maar maakt het niet minder bijzonder.
Ik vind het erg leuk om met jullie mee te praten. Ik begin begin juli met vitaminnenpillen met foliumzuur.
boke

Member

25-06-2011 09:48
nee inderdaad heb ik daar niets mee te maken maar ik heb wel gezien hoe mijn baas er mee in zat toen ze niemand vond als vervanger en dat wij al het werk met 2 moesten doen. maar dat is niet de voornaamste reden hoor Wink ik zou niet willen dat ik op tomorrowland mijn ms zou hebben, dat zou niet praktisch zijn.
En mijn collega komt terug in september dus vermoed in niet dat we dan al zwanger zullen zijn Smile.
Ikke 24

Posting Freak

25-06-2011 15:12
Hoi Chanty welkom!
Jij kan dus onze onzekerheden goed begrijpen?
Met een vastconract is idd niks zeker, maar ik werk in het onderwijs en daar zit iemand die al 4 jaar niet functioneert maar ze kunnen haar er niet uit gooien omdat ze een vastcontract heeft(werkt in het onderwijs dus anders). Wat waren de redenen dat jullie ontslagen werden als ik vragen mag?
Konden julie toen wel rond komen met net een kleine uk?
Waar woon je ongeveer?

Ik begrijp hem boke, zou ik ook niet leuk vinden als je met zijn 2 al het werk moet opknappen.
chanty

Member

25-06-2011 18:58
Ik begrijp jullie onzekerheden heel goed. Ja, het onderwijs is inderdaad anders.
We werden beide ontslagen door de crisis. Mijn vriend zit in de bouw. Hij werkt nu via een uitzendbureau en heeft nog altijd werk gehad. Alleen in de winter is het wat lastig met de vorst. Ik ben een jaar later ontslagen vanwege een reorganisatie. Ik had gelukkig gelijk weer ander werk en heb dus niet zonder werk gezeten. Al is het wel allemaal een erg onzekere periode geweest. Dat was wel vervelend. Maar uiteindelijk kwam alles meer dan goed. Nu leuk werk en een fantastische zoon en bijna opweg naar een 2de. Kan niet beter dus. O ja, en ik woon in het oosten.
Ikke 24

Posting Freak

25-06-2011 19:58
Gelukkig had je meteen weer werk. Hoe heet je zoontje?
Waar gaan jullie naartoe op vakantie?
chanty

Member

26-06-2011 07:22
Ja dat was wel fijn.
Mijn zoontje heet Ywan en we gaan naar Spanje op vakantie. Gaan jullie ook nog op vakantie?
Ikke 24

Posting Freak

26-06-2011 08:45
Ik ga volgende week op vakantie naar portugal,beetje luxer dan normaal omdat ik zo iets hebvan:kan wel eens de laatstekeer zijn(stel dat ik snel zwanger mag zijn)
Dib

Senior Member

26-06-2011 09:46
hoi chanty! leuk nog een mama in dit topic! mijn dochter is van september 2010 Smile
ben even een poosje niet geweest, heb het erg druk op het moment. als het goed is kan ik over een dikke week namelijk afstuderen (studeer hbo communicatie) spannende tijden dus hier Smile
verder werk ik niet, ben lekker full-time mama en dat bevalt me prima!

kom binnenkort wel weer meer lezen en schrijven
chanty

Member

26-06-2011 10:17
@ikke. Wij dachten inderdaad ook nog even een andere vakantie dan als ik straks moeder ben. Met een kleintje is het toch anders. Wij zijn voordat we aan Ywan begonnen naar Gambia geweest. Dat was ook erg leuk!

@dib Leuk dat je ook al moeder bent! Gaat het goed met jullie dochter?
Ywan is een heel makkelijk mannetje. Wanneer gaan jullie voor een tweede?
Wij half augustus, eerst even lekker op vakantie met de kleine.
Succes met je afstuderen.
Poppy

Senior Member

26-06-2011 16:05
@Chanty, welkom hier! Leuk dat jullie voor een tweede gaan!
Je eerste zwangerschap is wel snel gegaan dan! Schrok je niet een beetje dat het gelijk raak was? Ik zou er denk wel even van schrikken maar ook erg blij zijn!

@Dib, heel veel succes met je afstuderen! Ik duim voor je dat je het haalt!!!!
chanty

Member

26-06-2011 18:59
We waren enorm blij verrast. We dachten dat we niet rond de vruchtbare dagen hadden geklust. Ik kreeg rond dag 45 (ik was nog steeds niet ongesteld en had al een paar testjes gedaan maar ook niet zwanger) enorme pijn in mijn buik. Voordat ik met de pil begon had ik dat ook, dus ik dacht: o jee, ik krijg weer net zo'n pijn als een aantal jaren geleden. Het werd zo erg dat ik er niet meer van kon slapen. Ik dacht ik ga eerst maar eens naar de dokter om te vragen of hij iets voor die pijn heeft, want als ik dit krijg totdat ik zwanger ben, ben ik niet blij. De dokter kon gelukkig de volgende dag al, maar hij wilde dat ik nog wel even een testje deed. Ik deed dat meer voor hem dan voor mezelf, want ik had het niet meer verwacht. En toen tussen het koken door kwamen we erachter dat ik zwanger was. ECHT GEWELDIG!
Ik ben ook erg benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren.
daphne1984

Posting Freak

26-06-2011 19:56
Hallo allemaal!

Mag ik me ook bij jullie melden? Wij hebben besloten om in augustus voor een 2e te gaan. Aangezien ik niet aan de pil ben geweest na mijn bevalling heb ik geen last van ontpillen. Ben na de bevalling pas 2x ongesteld geweest dus ben benieuwd hoe mijn cyclussen gaan verlopen. Voor mijn zwangerschap waren deze vrij onregelmatig. We hebben besloten om nu vrij snel voor een 2e te gaan omdat we voor de 1e 15 maanden bezig zijn geweest. Mocht het nu snel raak zijn dan is dat fijn, mocht het weer een tijdje duren dan zit er toch niet al te veel leeftijdsverschil tussen...

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 26 jaar en mijn man 27. Wij zijn in december 10 jaar samen en 2,5 getrouwd. Sinds januari zijn wij de trotse papa en mama van Lynn. Mijn man werkt fulltime in de bouw (gelukkig geen last van de crisis) en ik werk 2 dagen (na mijn ouderschapsverlof 2,5 dag) in het onderwijs.
Wij wonen in het oosten van het land in een fijne eengezinswoning. Voordat de 2e geboren wordt willen wij nog graag een dakkapel plaatsen op zolder en hierheen verhuizen zodat de kinderen 2 grote slaapkamers krijgen en er nog een kasten/ speel kamer overblijft.

Ik hoop dat er vanaf augustus een hoop snel zwanger zullen zijn!

Groetjes Daphne
Poppy

Senior Member

26-06-2011 20:32
@Chanty: Dat is dan wel een hele grote verrassing!

@Daphne: Ook jij van harte welkom hier! Groot gelijk dat jullie voor een tweede gaan! Is Lynn wel op de normale manier verwekt?

Ik ben zelf wel een beetje bang. Ik heb twee zussen. 1 zus heeft nu wel 2 kindjes, maar heeft 4 miskramen gehad. Mijn andere zus heeft 4 maanden terug een kindje verloren van +/- 10 weken oud. Dit hebben ze weg moeten halen, omdat het kindje niet vanzelf eruit kwam. Ze kreeg geen miskraam.
Zelf ben ik een tweeling geweest, maar heeft mijn moeder een miskraam gehad rond de 3 maanden van mijn wederhelft.
Ik ben dan wel bang dat het ook lang duurt bij ons of veel fout zal gaan. Ik vind het ook moeilijk voor mijn zus. Stel dat ik snel zwanger raak en zij nog steeds niet. Dat vind ik erg moeilijk. Maar ik ga niet mijn wens uitstellen voor haar. Al is het echt wel lastig.
Zelf heb ik een keer een miskraam gehad. Ik was echt nog maar heel kort zwanger, dat kon niet anders. Ik slikte de pil, dus daar is het doorheen gegaan. Ik wist het niet eens. Tot ik enorme buikpijn kreeg en ben gaan douchen. Onder de douche verloor ik bloed en zag ik een soort propje of iets. Heel vreemd, later aan mijn zus gevraagd of dit een losgelaten vruchtje kon zijn en volgens haar kon dat wel. Wat dat betreft, ben ik dan wel vruchtbaar Wink
ook merk ik het heel duidelijk aan mijn borsten en lichaam als ik ongesteld ga worden. Buikpijn, gevoelige borsten etc..
daphne1984

Posting Freak

26-06-2011 20:43
@ Mariska, ik begrijp je angsten heel goed. Het enige wat ik kan zeggen is. Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn. Ze zeggen dat veel stress niet goed is, maar of dat ook mk kan veroorzaken weet ik niet. Helaas is dat iets waar wij niks over te zeggen hebben.

Lynn is wel op de natuurlijke manier verwekt gelukkig! Nu hopen dat dat ook bij nummer 2 zo mag gaan Big Grin
Ikke 24

Posting Freak

26-06-2011 21:14
Welkom daphne! Bij de tweede kan het ineens heel snel gaan,dat had mijn zus ook. Eerst een miskraam,daarna heel lang moeten wachten. En toen uiteindelijk zwanger.Toen snel voor een tweede gegaan en heel snel zwanger.
daphne1984

Posting Freak

27-06-2011 08:17
Hoi Ikke 24,

Ik weet dat het erg snel kan gaan, daar hoop ik ook op! Vind het niet erg als er maar weinig leeftijdsverschil zit tussen Lynn en een eventueel broertje of zusje. Zal erg blij zijn als ik snel weer zwanger ben, want iedere maand die ongi was ook geen pretje als je erg graag wilSmile
Ikke 24

Posting Freak

27-06-2011 18:46
Hoi hoi misschien een hele persoonlijke vraag. En geen antwoord is ook prima,maar probeer het toch. Hoeveel spaargeld hebben jullie als jullie stoppen met de pil?
Poppy

Senior Member

27-06-2011 18:55
Ikke, dat is wel een persoonlijke vraag, maar ik antwoord er toch op. Als wij zo door sparen, dan kunnen wij een redelijk nieuwe babykamer kopen en alle benodigde spullen en hebben we nog wat achter de hand voor het geval de wasmachine stukgaat.

Als er een baby geboren wordt, dan openen mijn ouders een spaarrekening met een bepaald bedrag erop. Hier ga ik iedere maand 20 euro (denk ik) opzetten, zodat ik later de middelbare school en opleidingen kan betalen voor de kleine
daphne1984

Posting Freak

28-06-2011 04:42
Wij hebben ook zoveel geld achter de hand dat we na het aanschaffen van alle benodigde spullen nog geld hebben voor het stuk gaan vd auto, wasmachine, ketel e.d.
Maar ik denk dat dat voor ieder persoonlijk is...je hebt hele dure kinderspullen, maar je kan ook een stuk goedkoper wat vinden...nieuw of 2e hands etc.
Poppy

Senior Member

28-06-2011 18:29
Wij zijn wel van het sparen, maar hebben net een nieuwe inboedel gekocht, dus niet echt veel geld op de rekening staan.

Daarbij, zie ik genoeg mensen om mij heen, die krap zitten met een kindje en het kindje ook alles kunnen geven wat het nodig heeft.
Het ligt er echt aan hoe jij wilt omgaan met de benodigde spullen. Wil je het duurste, of ga je voor wat goedkoper. Uit kleren zijn ze zo gegroeit, dus gewoon kleertjes bij de zeeman vandaan.
En luiers inslaan in de aanbieding.
Ikke 24

Posting Freak

28-06-2011 18:36
Wil wel leuke spullen hebben, maar niet voor een te hoge prijs. Moet leuk, maar wel betaalbaar zijn. Waarom een babykamer van 1200 euro als er ook leuke in de aanbieding zijn voor 500 euro toch? En kleertjes... je hebt hele leuke bij de zeeman, daar zal ik ook zeker naar toe gaan.
Je ziet zo vaak luiers in de aanbieding dus gewoon genoeg inslaan tot de volgende aanbieding. Dan is het nog de vraag wil je pampers,aldi of kruidvatluiers!?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (31): 1 2 3 4 5 ... 31 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave