Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Hoe heb jij het je (schoon)ouders verteld!?

Hoe heb jij het je (schoon)ouders verteld!?
kuin

Unregistered

09-06-2011 11:31
Zit zelf heel erg na te denken over hoe ik het ga vertellen maar leek me tegelijkertijd ook een superleuk onderwerp om het over te hebben en anderen ideeen te geven met de reactie erbij!

Dus ben benieuwd....
suus1

Posting Freak

Topics: 16
09-06-2011 11:35
Ik had de test ingepakt en aan mijn moeder gegeven toen we met mijn ouders, broer en oma aan tafel zaten te eten.
Ze snapte het eerst niet maar toen het duidelijk werd was het feest haha.

Aan mijn schoonouders hadden we het gewoon verteld.
En hun waren net zo verrast als mijn ouders Smile
kuin

Unregistered

10-06-2011 07:23
Wat een leuke manier, nog meer mooie verhalen??? Ben er nog steeds niet uit hihi
Lola01

Posting Freak

Topics: 0
10-06-2011 10:26
Ik heb sokjes gekocht met i love oma en i love opa.
Dit heb ik ingepakt en aan mijn ouders gegeven.

Aan mijn schoonouders moeten we het nog vertellen.
slotje

Posting Freak

10-06-2011 10:55
Wij hebben de moeders het boek cadeau gedaan Mam, je wordt oma. op de achterkant een kopie van de 9 weken echo. De moeders waren helemaal blij. Schoonmoeder moest huilen, mijn moeder was ook erg blij natuurlijk.

Schoonvader (zijn ouders zijn uitelkaar) hebben we het verteld met een kaartje. Was een kaartje met feest. Binnenin ook een kopie van de echo maar daarin dat het tussen sinterklaas en kerst geboren wordt.

Verder hebben we het iedereen gewoon mondeling verteld.
pumi

Posting Freak

Topics: 2
10-06-2011 20:41
voor mijn moeder hadden we een fotolijstje gekocht, waar je ook een voorwerp in kunt doen (ikea) en heb ik een gedichtje in gedaan en een tutje erbij. Op het gedichtje stond: je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar in oktober word ik geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?
Voor mijn schoonmoeder een mok met mijn oma is een kanjer
Aphrodite

Posting Freak

Topics: 3
14-06-2011 12:21
We hebben bij beiden de eerste echo (met boontje erop Smile) in een enveloppe gestoken en hen dat gegeven. Voor mijn ouders met de boodschap: "we hebben een leuk geschenk voor jullie verjaardag". En voor de schoonouders: "we hebben nog iets gevonden om samen op vakantie te gaan". Niet origineel, maar we wilden niet wachten na die echo. We wilden het zo snel mogelijk vertellen, en dan heb je niet veel tijd om voor te bereiden Smile
Prinses88

Posting Freak

Topics: 2
14-06-2011 12:36
Wij hebben mijn ouders beide een boekje gegeven van Stip.. Stip met zn opa en Stip met zn oma! En daarbij de echofoto.. Wink

Mn schoonouders hebben we het tijdschrift Ook! gegeven die speciaal is voor opa's en oma's.. Maar ze snapten de hint niet, dus we hadden ook nog een taartje meegenomen van de hema (klein aarbei kwarktaartje) en die voor de helft met blauwe en voor de helft met roze muisjes bestrooid.. Ze vroegen toen of er iemand bevallen was, dus de hint kwam daar absoluut niet over! erg jammer maar ze zaten alleen maar aan mn schoonzus te denken die 13 weken verder zwanger is..
Jootje82

Posting Freak

Topics: 14
19-06-2011 03:50
Wij hebben het de eerste x verteld via een fotolijstje met een heel mooi gedichtje erin en de 2e x gewoon de test ingepakt.. Mijn moeder vroeg zich al af wat ze met een thermometer moest Wink
cyn87

Posting Freak

Topics: 9
10-07-2011 22:25
wij hebben een flesje gevuld met roze en bauwe muisjes.
deze hebben we ingepakt en gegeven als "verlaat verjaardags cadeautje"
Faithe

Unregistered

07-08-2011 11:00
Wij hebben zo opa en oma op de hoogte gesteld,
Een brief voor opa en een brief voor oma.

Hey lieve pap,

Ga maar even zitten mam.
Want let op wat wij jullie zeggen gaan,
Er is iets heel bijzonder,
In jullie (schoon)dochter groeit nu een heel groot wonder,

Wat zal het zijn ra ra
Jullie worden opnieuw opa en oma,
Dit is echt geen flauwe mop,
Ons geluk kan niet op.

Hij/zij is nu al in jullie gedachten,
Maar jullie zullen nog een paar maandjes moeten wachten,
Wat het ook gaat worden en hoe het zal gaan heten ,
Dat zullen jullie allemaal begin februari komen te weten.
http://94.100.121.104/1325150001-132...99_5_BurL.jpeg

En dan nog voor de meters (peettante's)

HEY LIEVE MONIQUE,

SORRY DAT IK HEEL EVEN KOM STOREN.
SAMEN MET MIJN MAMA EN PAPA BEN IK OP ZOEK NAAR IEMAND:
- DIE HEEL ERG LIEF IS!
- DIE GRAAG KUSJES GEEFT EN KNUFFELT!
- DIE ER ALTIJD VOOR ME ZAL ZIJN!
- DIE AF EN TOE MIJN LOGEERKAMERAADJE WIL ZIJN!

IK BEN NOG HEEL ERG KLEIN, EN IK KEN JE NOG NIET GOED.
MAAR IK DENK DAT JIJ AAN AL DEZE EIGENSCHAPPEN VOLDOET.

IN MIJN MAMA'S BUIK IS HET LEKKER WARM EN HEEL FIJN.
STRAKS WORDT DIT PLAATSJE VOOR MIJ TE KLEIN.

WIL JIJ DAN MIJN LIEVE METER ZIJN???

Met nog een fotolijstje erbij van http://cache.hyves-static.net/images...s/closebox.png
da-silva

Posting Freak

Topics: 4
17-08-2011 09:43
Bij de eerste zwangerschap heb ik aan mijn moeder een EHBO kistje gevuld met babyspulletjes (slabber, speen, billenzalf enz) Toen ze het uitpakte en het doosje zag was ze verbaast. Ik vroeg haar toen waar de letters EHBO voor staan, toen ze antwoordde 'eerste hulp bij ongelukken' zei ik dat ze het doosje open moest maken. Terwijl ze het openmaakte zei ik: nee, het betekend eerste hulp bij oppassen!
Mijn vader hadden we een taartje laten maken met in het glazuur de uitgerekende datum. Toen ik de taart aan hem gaf vroeg hij wat voor rare datum erop stond. Toen zeiden we: dan word jij opa!
De schoonouders hadden we het tijdschrift OOK gegeven, speciaal voor opa's en oma's. Dat kwartje viel niet meteen, want ook hun dachten dat het was omdat ze ook al opa en oma waren van mijn schoonbroer.

Nu ben ik zwanger van een tweede en morgen komt mijn moeder. We hebben een shirtje voor mijn zoontje laten drukken met op de voorkant de tekst: STOER en op de achterkant: IK WORD GROTE BROER!
Ik ben erg benieuwd naar hun reacties....
Inolino

Member

21-08-2011 12:49
@Pumi, leuk idee, mooi gedichtje, misschien dat het idee ook ga doen! We wachten er zeker nog even mee
@ jootje82.. Mijn schoon moeder en moeder zullen(kunnen) waarschijnlijk ook zo reageren, wel ontzettend grappig! Iets wat je altijd bij zou blijven!!
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
21-08-2011 12:55
wij hebben ook een fotolijstje gekocht met daarin de tekst. je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien. in December word ik geboren, mag mijn foto dan in dit lijstje misschien.
ze snapte het echt meteen.

nu we voor een 2e gaan heb ik een shirt gekocht voor mn zoontje met daarop grote broer. die wil ik aangeven en dan kijken of ze het zien.
Bati

Posting Freak

Topics: 4
21-08-2011 15:34
Misschien niet zo orgineel maar wij hebben fopspenen gekocht, waarop elk stond: I love oma en de ander natuurlijk I love opa
Pusta

Posting Freak

Topics: 6
18-09-2011 17:42
Bij mijn eerste zwangerschap verliep alles wat vreemd omdat ik een dag voor mijn positieve test echt niet meer kon verzwijgen tegen mijn moeder dat we bezig waren met zwanger worden, dit omdat zij het vreemd vond dat ik geen bier dronk en we altijd alles vertellen tegen elkaar en ik vrij zeker was dat ik zwanger was (erg moe en pijnlijke borsten sinds de bevruchting). Toen vond zij dat ik de ochtend erop een test moest doen en kon ik haar dus wakker maken, met een positieve test; goedemorgen oma.' Dat was op[ maandag, nog niet eens 4 weken zwanger. De vrijdag erna kon mijn moeder niet meer zwijgen tegen haar man en omdat mijn schoonouders en broer toch de dag erop bij ons zouden komen omdat wij het hen dan zouden vertellen, mocht ze het dan vertellen. De dag erop dus een bbq voor het 'verlate verjaardagsfeestje'van Tim, daardoor kwam ook nog een maat, met zijn zusje en een vriendin die ik niet eens kende, maar ja, niemand die iets verwachtte dus kon moeilijk zeggen dat ze er niet bij mochten zijn. Voor mijn schoonouders hadden we voor elk een cadeautje ingepakt, een boekje: 'waar opa's/oma's goed voor zijn. Voor ze het openmaakte grapte mijn broer; 'geboortekaartjes'. Maar die wist echt helemaal niks. Dus toen ze het hadden uitgepakt en inderdaad bleek dat hij er wel erg dicht bij zat liep hij huilend weg. Mijn schoonmoeder probeerde niet te huilen, maar toen ze mijn broer zag huilen, begon zij ook. En die vrienden, die voelden zich best opgelaten, maar nu vinden ze het erg grappig! Mijn broer was zo blij met het nieuws dat hij na de bbq het terras van het café op de camping op liep (waar we iedereen al ons hele leven kennen) en met zijn armen omhoog riep; 'Ik wordt oom, ik wordt oom'!
Bij deze zwangerschap wist iedereen al dat we er mee bezig waren omdat we meteen door wilden voor een tweede. Had voor de peter en meter (mijn broer en zijn vriendin) een klein notitieblaadje nog kleiner opgevouwen en daarin geschreven: 'Nu ben ik misschien nog overdreven klein, maar als ik groot en sterk ter wereld kom, wil jij dan mijn peter/meter zijn?'. Mijn schoonouders en moeder en stiefvader hebben we het gewon vertelt. Mijn familie was erg blij, mijn schoonouders zijn op hun manier vast ook blij, maar vonden het wat te snel denk ik.
3dewonder

Junior Member

Topics: 3
08-10-2011 19:02
Wij hebben mijn ouders en mijn schoonmoeder baby sokjes gegeven in een hart vormpje
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave