Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Thuis willen bevallen! (of nog in twijfel..)

Thuis willen bevallen! (of nog in twijfel..)
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
30-05-2011 19:01
Hallo dames!
Ik ben heel erg benieuwd wie er ook thuis willen bevallen, en waarom.. Smile
Ik wil erg graag thuis bevallen. Ben bij de 1e thuis begonnen maar ben door de vk op geven moment naar ziekenhuis gestuurd voor pijnbestrijding. Dus uiteindelijk wel in het ziekenhuis bevallen.
Maar ga het nu bij de 2e gewoon weer thuis proberen! Woon nu ook in een ander huis, alles veel fijner enzo, dus heb er alle vertrouwen in Wink..

Ik vind het jammer dat veel meiden "angst" hebben voor thuis bevallen, of het ziekenhuis als "veiliger" zien..
Zou het daarom leuk vinden vrouwen te spreken die er niet zo over denken...
Ik heb zelf veel thuisbevallingen mee gemaakt in de kraamzorg, en ook veel die thuis begonnen en toch door moesten naar het ziekenhuis. Ik weet daarom hoe mooi en fijn een thuis bevalling kan zijn en hoe snel een vk ingrijpt als ze denkt dat er complicaties zijn en dat je dan dus ook zo in het ziekenhuis bent (met eigen vervoer als dat nog kan, met vk-vervoer, of gewoon per ambulance)..
Misschien dat ik daarom geen angst hiervoor heb en dat veel andere vrouwen hier geen idee bij hebben..?

Kortom, zou t erg leuk vinden om meer vrouwen over thuis bevallen te spreken, je ideeen erbij, waarom je t graag wilt, misschien al ervaring van een vorige bevalling..
Wie weet kunnen we (kan ik) vrouwen die twijfelen wel over de streep trekken Wink alhoewel je altijd 100% achter je beslissing moet staan natuurlijk, zeker mbt bevallen..

Ben benieuwd!
liefs xx
J_mylove

Unregistered

30-05-2011 21:10
Hoi Finaly,

Ik wilde bij allebei m'n kids thuisbevallen, maar helaas allebei ziekenhuisbevallingen geworden ivm 'slechte' 20 weken echo.
Gelukkig ben ik nog niet 'uitgekinderd', als het ons nog eens gegeven wordt willen we graag nog een 3e en evt. zelfs 4e kindje... als de kleine dan helemaal gezond is hoop ik alsnog een keer thuis te bevallen, dat lijkt me zo mooi!!

Kan dus niet met je meepraten in dit topic, maar had wel een vraagje aan jou omdat jij kraamverzorgende was..
Merk jij dat thuisbevallingen in het algemeen makkelijker / sneller gaan dan ziekenhuisbevallingen? Lijkt mij dat je thuis ontspannender bent dan in het ziekenhuis dus dat het ook allemaal wat sneller gaat. Maar kan het natuurlijk helemaal mis hebben..
Teken daar overigens wel voor, haha, dat thuis bevallen sneller gaat. Want ik beviel van mijn dochter in 2:17 uur (vanaf het breken van m'n vliezen, ben namelijk ingeleid) dus dan zou ik thuis helemaal snel bevallen whaha!
finaly87

Posting Freak

30-05-2011 21:26
Jammer zeg dat je geen keuze had door de 20 weken echos! was het zo mis dan? je hebt nu toch wel 2 gezonde kindjes of niet??

tja thuisbevallingen makkelijker en sneller.. laat ik het zo zeggen, als je er echt alle vertrouwen in hebt en helemaal achter het thuis bevallen staat loopt zo een thuis bevalling wel heel erg relaxt en rustig. Geen stress om je heen door veel of wisseling van personeel (alleen je partner, vk en kraamzorg), je eigen rustige omgeving met gedempt licht, muziekje, wat je wilt.. al wil je tv kijken bij wijze van spreke! hahaha.. je kunt door je hele huis lopen, onder de douche stappen als je wilt.. kortom, dat maakt het wel meer ontspannen waardoor je je meer kunt geven aan de bevalling zelf.. maar heb ook wel mee gemaakt dat vrouwen toch niet durfde en dat belemmert dan de voortgang van de bevalling, maar dan gaat de vk gewoon met je naar het ziekenhuis.. dus daarom ligt het er aan hoe je er zelf achter staat.. En niet alle thuis bevallingen slagen dus, ook door niet vorderende uitdrijving, meconium in vruchtwater, verkeerde ligging van het kindje, te veel pijn, etc kan de verloskundige ervoor kiezen (of moet) om naar t ziekenhuis te gaan met je.. maar dan is t ook direct medische indicatie en niet voor je eigen portemonee Wink..
Maar ik heb dus ook hele fijne en relaxte thuis bevallingen mee gemaakt.. in dus een relaxt sfeertje, alle rust, geen felle lichte, rustig in je bed kunnen blijven liggen, op je gemak douche, met de baby knuffen, je andere kindjes erna er meteen bij.. gewoon geen druk enzo.. ik teken ervoor! nu hopen dat t me deze 2e x wel gegunt is Wink
finaly87

Posting Freak

30-05-2011 21:28
oja wat ik ook een fijne van thuisbevallen vind.. dat je niet direct na een bevalling (of zeg maar binnen 48 uur) naar buiten hoeft met je kindje.. niet met weeen in een auto hoeft te zitten (als alles goed gaat), je kindje na de bevalling in je armen kan blijven liggen of in t eigen wiegje kan liggen.. gewoon thuis, veilig en vertrouwd..
J_mylove

Unregistered

30-05-2011 21:30
Oké ik snappem! Ook wel logisch natuurlijk dat het er aan ligt hoe je zelf tegen de bevalling aankijkt. Bij de bevalling van m'n dochter heb ik me heel erg gefocust op het ontspannend van m'n onderkant zeg maar (buik, onderkantje en benen) en voila, ze was er na 2 uurtjes al. Wat natuurlijk niet zegt dat dat anders ook niet gebeurd was, maar ontspannen helpt volgens mij inderdaad wel.

M'n zoontje heeft een gaatje in z'n hart waar hij aan geopereerd moet worden, weet nog niet wanneer maar waarschijnlijk nog wel dit jaar. Hij doet het verder prima hoor! En m'n dochtertje had een wit plekje in haar buikje waarvan ze niet wisten wat het was. Dus in het ziekenhuis bevallen en ze moest meteen naar de IC. Gelukkig blijkt het 'maar' een oude bijnierbloeding te zijn, wat verder geen consequenties heeft.
Dus 2 minder leuke zwangerschappen gehad vanaf 20 weken!! Maar heb besloten het een eventuele volgende keer allemaal normaal te doen, hahah!
finaly87

Posting Freak

30-05-2011 21:35
ow das beide toch wel schrikken ja Confused.. nou hopen dat een 3e zwangerschap letterlijk "vlekkenloos" loopt Wink hihi..
maar wanneer wil je ongeveer voor een 3e gaan denk je??
pff ik wil ook zo een snelle bevalling hoor haha! heb er bij de 1e 17 uur over gedaan vanaf de pijnlijke weeen zeg maar Wink
french

Posting Freak

Topics: 19
30-05-2011 21:43
Mss kun je mij over de streep trekken haha.
het duurt nog wel even en eerste de eerste echo nog afwachten natuurlijk of ook alles goed gaat daarbinnen.
Maar van mijn zoontje ben ik thuis bevallen, achteraf allemaal wat riskant geweest.
Ik woon wel 20km van een zkh vandaan, dus dat even in je achterhoofd houdende Wink
Ik heb 2 uur moeten persen voordat ik er was, tussen de weeen door zakte zijn hartslag regelmatig wat weg en
hij bleek in het vruchtwater gepoept te hebben. Vliezen zijn pas gebroken toen ik al een uur aan het persen was, ze
kreeg ze niet kapot. En dat vruchtwater kwam dus ook pas mee toen kleine man eruit was.
Het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen gelukkig, maak vk heeft nog wel gezegd dat ze even niet zo goed wist was ze moest...toen
ik zolang bezig was. Er zat wel schot in..maar in het achterhoofd had ze dus ook dat het wel een half uur duurt voordat je in het zkh bent.
Dus vandaar dat ze ervoor heeft gekozen om het door te zetten thuis.
Maar manlief vond het dus allemaal behoorlijk eng en wil niet dat ik weer thuis beval, ik liever ook niet...
maar aan de andere kant, tis wel heerlijk dat je kan douchen tijdens de weeen, dat je direct na de bevalling geen auto in hoeft etc..
Maar hier dus nog een keuze maken. whow wat een verhaal haha.
finaly87

Posting Freak

30-05-2011 21:48
french, je hebt wel echt pech gehad ja.. en de vk kon dit dan ook niet echt voorzien.. behalve dan dat ze bij de 2e je vliezen eerder kunnen breken (doen ze vaak al met 3 cm dus ze had t eerder kunnen doen alleen kiezen sommige er idd voor om t natuurlijk te laten gaan).. volgens mij hebben we t hier laatst nog over gehad of niet? hihi staat me iets van bij van je verhaal.. toen gaf ik volgens mij ook als advies om dit goed met je vk te overleggen en te kijken wat zij hier van zegt en of ze dit anders aan kan/wil pakken.. misschien dat zij jullie dan gerust kan stellen.. en als ze die optie niet heeft dan is t ziekenhuis toch beter voor je misschien.. en als er wat is thuis kun je ook met ambulance opgehaalt worden aangezien je ver van t ziekenhuis woont..
jammer dat vk's dit vaak pas rond de 36 weken willen bespreken, ben wel benieuwd wat ze hierover zegt!
french

Posting Freak

30-05-2011 21:54
Volgens mij hebben wij het hier niet over gehad samen, mss met iemand met een soort gelijk verhaal...
Ik was al een uur aan het persen met 10cm onsluiting en toen kreeg ze ze pas kapot, ze heeft het wel geprobeerd toen
ik al op de 10cm zat. Maar door taaie vliezen (zoals zij het zei haha) lukte dat dus niet.
En die 2 uur persen was echt mega killing zeg, had ook wel wat hulp kunnen gebruiken van een pomp ofzo...ik zakte gewoon weg
tussen de weeen door door vermoeidheid (viel in slaap zeg maar)
Maar ja bij een 2e hoor je wel vaker dat het makkelijker gaat dan met persen..
J_mylove

Unregistered

30-05-2011 21:56
Voorlopig nog geen 3e hier hoor Smile
Vind het geweldig, 2 ukkies zo dicht op elkaar. Heb ook haast geen werk aan ze, ze zijn beiden echt super makkelijk. Maar ik wil voorlopig eerst helemaal van ze kunnen genieten. En dan over een jaar of 2, 3 ofzo weer eens nadenken over een volgende :mrgreen:
finaly87

Posting Freak

30-05-2011 22:06
ow french dan is t idd iemand anders..
maar alsnog zou ik dit dus even overleggen met je verloskundige.. en zoals ik al zij kunnen ze de vliezen veel eerder breken, kan ze optijd zien of t niet meconium-houdend is en je dus wel of niet naar ziekenhuis moet.. zullen ze vast wel doen een volgende x vanwege deze bevalling! maar inprincipe dan verder geen problemen om thuis te bevallen, behalve misschien de angst van jou en je partner voor herhaling?

Jmylove, oja zie dat je idd snel achter elkaar de kleintjes hebt! haha.. na 4 maanden weer zwanger ongeveer, klopt dat? snel hoor! was t geplant of niet?
WIj willen na ca 9 maanden voor een 3e gaan (na t ontzwangeren) maar kijk wel eerst aan hoe t daadwerkelijk is met de 2e erbij.. misschien krabbel ik nog terug en laten we er wat langer tussen haha..
loesje80

Posting Freak

Topics: 2
31-05-2011 12:42
Laat ik maar beginnen dat iedereen vooral moet bevallen op de plek die haar het veiligst/rustigste gevoel geeft :-)
Ik wilde heel graag thuis bevallen, en met ruim 38 weken braken 's nachts iets voor 12 de vliezen, de weeën kwamen vrij snel best heftig, maar de vk kwam snel even kijken (helaas pas 1 cm ontsluiting) maar ze hielp me goed ontspannen (lag lekker in een schemer donkere kamer op mijn zij met vriendlief achter mij op ons bed) en 2,5 uur later volledige ontsluiting en na een half uurtje persen was de kleine man er (zonder kraamzorgm die was te laat ;-) ) Ik vond het echt een prima bevalling en hoop dat ales er ooit een 2de komt, het weer zo gaat. Dus ik ben heel blij met mijn thuis bevalling! Maar tja, of dit mensen "over de streep" haalt ;-)
finaly87

Posting Freak

31-05-2011 15:32
heerlijk zo een bevalling loesje!
het hoeft mensen ook niet "over de streep te trekken" die graag ziekenhuis bevalling willen.. maar misschien de vrouwen die vragen hebben over thuis bevallen omdat ze misschien thuis willen bevallen Wink...
maar dat is niet perse mn insteek van dit topic.. meer om dit soort positieve ervaringen te horen en dus meer meiden te spreken die ook thuis willen gaan bevallen Smile
maar voor zo een bevalling als de jouwe, daar teken ik voor! Smile
silke

Posting Freak

Topics: 1
31-05-2011 15:47
Leuk topic! Ik woon in amerika en hier kennen ze amper thuisbevallingen. Het systeem is er hier niet naar, dus ik zou er hier nooit voor kiezen, maar als ik in Nederland was zou ik het wel heel graag willen (afhankelijk van afstand tot zh denk ik). Met mn eerste heb ik een doula genomen (soort van bevallingsbegeleidster?) omdat ik het graag op de natuurlijke manier wilde (lees, niet meteen een ruggeprik zodra je zh in komt) en ik ben met haar wel zolang mogelijk thuisgebleven. Dat was gelukt, want ik was 10 cm toen ik in het zh aankwam (en inderdaad, met weeen in de auto is ellende). Wel uiteindelijk spoedks, want kleine bleek in stuit, dus achteraf wel maar net goed afgelopen. Maar had ik een vk, dan had die dat al op tijd gevoeld natuurlijk en was ik eerder in het zh geweest.

Mij lijkt het voordeel van thuis zijn dat je je veel beter kan ontspannen, lekker in je eigen omgeving zoals het hoort voor mn gevoel. Als het allemaal achter de rug is, lekker gedouched je eigen schone bedje in met je kleine in een wiegje naast je. Zucht... Ach, ziekenhuis is ook zo slecht nog niet hoor en je kunt het ziekenhuis ook wat huiselijker maken met muziek, fotootjes enzo.
finaly87

Posting Freak

31-05-2011 18:33
Silke, bij bevallingsverhalen zie je toch ook wel thuis bevallingen in Amerika hoor.. Of ligt dat net aan de staat waar je woont??
Tja als je geen andere keuze heb is een ziekenhuis niet een ramp ofzo, alleen vind er aardig wat nadelen aan zitten waardoor ik bij keuze liever niet voor ziekenhuis kies.. Maar dat zeg ik, als t erop aan komt toch weer naar t ziekenhuis te moeten, so be it, dan is t op dat moment t beste..

Wat wonen er veel op dit forum in andere landen! Grappoig hoor.. Belgie, Spanje, Italie en dus Amerika Smile gaaf.. Waar in Amerika woon je dan??
silke

Posting Freak

31-05-2011 19:08
Het kan inderdaad wel, afhankelijk waar je woont, in sommige staten is het verboden en als het niet verboden is moet er ook maar net een vk in de buurt wonen die het doet en die zijn er niet zoveel. Ik woon in Pennsylvania, hier mag het wel en er is 1 iemand die het doet, maar zoals ik al zei, het systeem is er niet naar, dus daar voel ik me niet prettig onder.

Ik snap absoluut dat jij liever niet voor het zh kiest, hopelijk gaat het uiteindelijk ook zo! En ik moet wel zeggen, ik heb van mn vorige bevalling wel geleerd dat je je eigenlijk 9 maanden lang mee bezig kunt houden, met de bevalling, maar uiteindelijk is het maar 1 dag (of langer als je pech hebt :S) en hoe en waar je kindje ook te wereld komt, als hij/zij en mama maar gezond eruit komen!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
31-05-2011 19:55
Ik ben beide keren in ziekenhuis bevallen, heb altijd getwijfeld met name bij de eerste. Het leek me zo heerlijk thuis, alles om je heen wat je lief hebt maar het idee dat ik als het mis gaat niet op tijd zou zijn hield me zo tegen. Uiteindelijk bij 1ste ingeleid. Daarna gebeurde mijn vriendin iets waardoor ik er nooit meer voor zou kiezen, haar kindje was bijna overleden omdat ze thuis aan het bevallen was en het kindje ineens het handje omhoog deed. Hij had het nooit kunnen overleven als ze nog naar het ziekenhuis moesten. Gelukkig kreeg de vk het met geweld eruit (totaal ruptuur!) maar zij gaat ook nooit meer thuis bevallen. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik er aan denk, zoiets kun je niet voorzien maar juist daarom liever het ziekenhuis wat mij betreft. Je weet maar nooit en ik woon toch wel 20 min van het ziekenhuis af. Dat is veel te ver als een kindje ademnood heeft. gelukkig is het bij haar uiteindelijk goed gegaan.
Ik heb dus bij de 2de voor ziekenhuis gekozen, thuis begonnen gelukkig kwam het dit keer spontaan maar het ziekenhuis beviel me prima.

Iedereen maakt zijn eigen keuze maar wilde dit toch even meegeven....
finaly87

Posting Freak

31-05-2011 20:10
Oke, maar wil dus juist meiden spreken die wel voor thuis bevallen (kunnen) kiezen, aangezien volgens mij 9/10e van t forum voor ziekenhuis gaat..

Ook in t ziekenhuis gebeuren er verkeerde dingen he, ook kinderen die wel overlijden.. Klinkt hard maar zo is t toch..
greetje83

Posting Freak

Topics: 10
31-05-2011 20:22
Ik wilde ook heel graag thuis bevallen van Max, maar ben uiteindelijk blij dat het in het ziekenhuis is gebeurd en zou ook nooit meer thuis gaan bevallen. Niet alleen vanwege de medische zorg die dichtbij is (helaas hoor je idd ook nog vaak dat het zelfs in het zkh fout gaat), maar ook vanwege de zooi. Ik ben thuis begonnen bij de bevalling van Max en het was een slachtveld (lichtelijk overdreven natuurlijk Wink ). Toch, alles was vies, de douche, mijn bed, ik was er niet van gecharmeerd. Gelukkig hoefde ik het zelf niet op te ruimen! :oops: Mijn ideale tweede bevalling, mocht het er ooit van komen, gebeurt in een kraamhotel. Alle gemakken van een huisje en toch vlakbij het zkh mocht het nodig zijn. De romantiek van een thuisbevalling is voor mij ver te zoeken...
suus1

Posting Freak

Topics: 16
31-05-2011 21:32
He dames,
Klinkt allemaal wel erg positief inderdaad dat thuis bevallen Smile

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zelf voor een thuis bevalling zou kiezen.
Ik heb in mijn omgeving iets te vaak gehoord dat het kindje het niet gered zou hebben als ze niet al in het ziekenhuis te plaatsen waren geweest tijdens de bevalling.
Ikzelf en bijvoorbeeld mijn neef zouden dat niet overleeft hebben.
Ikzelf heb namelijk in het vruchtwater gepoept en dat was pas te zien te mijn moeder ging persen.
Op dat moment volgde ik zo snel dat ik een flinke slok ervan nam en helemaal rood en blauw aan liep.
Na mijn geboorte ben ik gelijk opgevangen door de IC in het ziekenhuis, en heb het maar net gered.
Zo hoor ik veel meer verhalen om mij heen.
Dus voor mij geen denken aan, omdat het toch een groter risico blijft dan als je in het ziekenhuis al bent en ik zou het mezelf nooit vergeven als er door zo'n keus van mij iets helemaal mis gaat.

Ben zelf in het ziekenhuis bevallen (had toen geen keus want had zwangerschapsvergiftiging) en moet zeggen dat het mij ook prima bevallen is!
Het ligt er denk ik ook maar net aan wat voor een ziekenhuis je bevalt, want hoor ook wel eens dat mensen zich een nummer voelen en zo snel mogelijk weg moeten.
Maar ik mocht ook precies doen wat ik wilde tijdens de bevalling (tv kijken, douchen, in bad,muziek aan, lichten uit of dempen etc).
Ook gelijk erna mocht ik me heerlijk rustig douchen en bijkomen.
Ik denk dat als je twijfelt je gewoon ook eens moet gaan kijken in het ziekenhuis in de buurt (er zijn vaak wel kijk dagen).

Ik denk ook wat jullie zeggen: je moet er wel 100% achter staan wil een thuis bevalling lukken.
EN als dat zo is en alles gaat goed is dat natuurlijk wel heel prettig dat je niet snel een auto in hoeft etc.
Het blijft lastig Smile
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
31-05-2011 23:39
Ik ben beide keren thuis bevallen en dat beviel prima Wink Helaas bij de tweede eindigde het wat minder prima, door veel bloedverlies van mij en slechte start van dochterlief toch in het ziekenhuis beland. Dit vond ik echt niet fijn; ik vond het erg moeilijk om de regie uit handen te moeten geven, om maar niet te spreken van jan en alleman die binnen kwamen gewandeld terwijl ik daar gehecht moest worden. Een evt. volgende moet met medische indicatie helaas in het ziekenhuis geboren worden. Ik kan daar nu al tegenop zien, niet meer het vertrouwde plekje thuis, lekker alles zelf voor het zeggen hebben en heerlijk bij kunnen komen in mijn eigen bedje.

Ik heb trouwens wel ervaren dat er ook bij een thuisbevalling heel veel ingrijpen mogelijk is. Mijn placenta wilde niet komen, de vk heeft deze toen met de hand (in het ziekenhuis brengen ze je dan meteen onder narcose) verwijderd. Doordat dochterlief snel zuurstof toegediend kreeg van de vk kwam zij in redelijke conditie in het ziekenhuis. Ik heb echt enorm veel respect gekregen voor vk's. Het was echt een crisissituatie, maar ze handelde direct, bleef enorm rustig en wist ook ons gerust te stellen.
Dus: ondanks een nogal heftige ervaring bij mijn tweede thuisbevalling zou ik bij een volgende absoluut weer voor een thuisbevalling kiezen!
finaly87

Posting Freak

01-06-2011 11:35
heel mooi bericht sofietje! wel minder dat de 2e bevalling zo eindigde, maar wat je zegt, vk's zijn ook opgeleid om in te kunnen grijpen en de ambulance staat zo voor de deur om direct je kindje naar het ziekenhuis te krijgen (bij een nood geval)..
Ik heb ook mee gemaakt dat een kindje ter wereld kwam (thuis) en niet wilde ademen! helemaal slap, wel hartslag (naar gezicht hoor) maar de vk heeft zo een reanimeer apparaat altijd bij en daarme was t kindje snel weer helemaal in orde.. hoefde ook niet naar ziekenhuis ofzo.. dus heb ook ingrijpen van vk mee gemaakt bij een thuisbevalling.. het zijn ook vakmensen natuurlijk.

sommige dingen zijn inderdaad helaas niet te voorzien.. je hoopt nooit zo een uitzondering te zijn natuurlijk.. maar goed dat soort dingen gebeuren ook in het ziekenhuis waarbij ze niet op tijd in kunnen grijpen of iets.. dus ja t blijft een beetje dubbel..
mijn plus punten wegen op tegen de min punten in elk geval..

ook zo iets, zag gister weer op tv hoe ruw en rap zo een kindje wordt opgevangen door de zusters, meteen hard met doeken gedroogt en gewreven en ze pakken het heel hard en kil op aan de been en hoofdje, en helemaal geen zachtaardig rustig welkom op de wereld! lijkt me ook een trauma zeg voor een baby.. die van mij is ook zo bruut ter wereld getrokken, arm ventje.. dat gaat thuis gelukkig ook wel anders..
loesje80

Posting Freak

Topics: 2
01-06-2011 19:30
finaly87 schreef:heerlijk zo een bevalling loesje! maar voor zo een bevalling als de jouwe, daar teken ik voor! Smile
Ik bij een tweede (als ons dat gegund is natuurlijk) ook hoor :-)
Maar even in favour of thuisbevallen: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/99...html?p=7,1
Inge82

Senior Member

02-06-2011 21:40
Hallo allemaal,

leuk topic! Ik ben bij mijn zoontje thuis bevallen. Voor mij was het heel belangrijk voor het kunnen ontspannen en overgeven aan de bevalling dat ik mij veilig voelde en dat was juist thuis, op mijn eigen plekje. Intiem (niet zo intiem als ik had voorgesteld met zacht licht, hahaha, de vk moet alles natuurlijk wel goed kunnen zien Wink) en rustige start van de bevalling. Kon nu allerlei houdingen afwisselen (liggend, baarschelp, baarkruk) en dat was erg plezierig, die afwisseling had ik nml ook nodig om de persweeen goed op gang te houden. In het ZH hebben ze geen baarschelp, en daar wilde ik echt graag op. Heb wel flink moeten persen, 1,5 uur, maar doordat ze begon te dreigen met inknippen nog het laatste wat ik had gegeven en toen kwam onze uk ter wereld! Want doordat zij het had over het klaarleggen van de schaar, kreeg ik een doemscenario voor ogen dat we de vacuum nodig hadden en dus eerst nog 20 min. in een ambulance naar het zh moesten! Daar had ik niet zo'n zin in Wink.

Het is mij heel goed bevallen, de rust, de veiligheid, alles weten te vinden (vanaf het bed manlief er nogmaals op wijzen waar de kleertjes nu toch lagen Wink), lekker gewassen op mijn eigen bed. Plassen was wel een gedoe, we hadden geen wc en stromend water boven... dus dat moest op een po en die stond op een klapstoeltje... hahaha... maar dat is goed gegaan hoor! Big Grin
Daarna heerlijk genieten met die kleine aan de borst, of even tussen ons in liggend voordat de uk door de kraam in bedje werd gelegd. Heerlijk samen napraten in bed, genieten van de roes waar je inzit, de familie wakker bellen... dat kan voor een deel ook wel in het zh, maar toch anders... Ligt je man niet naast je, kan niet je armen om jou en de baby heen slaan samen in bed liggend... je ziet niet de vertederende vergelijking als het hoofdje van je baby zo vlak naast die van je man ligt terwijl ze allebei hun ogen dicht hebben en wegsoezen (en jij te wakker bent om ook ff met je ogen dicht te genieten). Tuurlijk zie je dat wel als je man de uk vast heeft, maar zo samen in bed, in het bed waar de kleine is verwerkt, waar je lief en leed deelt, waarbij je nooit meer vergeet welk beddegoed erop lag toen je aan het bevallen was Wink, dat is zo heerlijk intiem, gaf mij zo'n beschermend gevoel! En dat hielp mij wel door de angst rond bevalling heen!

Ik zou nu weer graag thuis willen, maar we zijn verhuisd en er zit een draai in deze trap. Dus ik zal eerst moeten laten checken of die draai niet te krap is, maar ik ben er bang voor... Dan zou ik nog in de woonkamer kunnen bevallen, maar dat vindt ik dan net weer niet zo intiem... ben bang dat het dan toch ziekenhuis gaat worden. Maar goed, de vorige keer zou het ook niet kunnen vanwege de wc en geen stromend water, en een hele kleine slaapkamer met schuin dak. Maar ik ben gewoon dwars op bed op het voeteneind bevallen en gewassen met water uit een emmertje, kwam helemaal goed Big Grin. Dus wie weet is die trap nu geen probleem (duimduim)
Inge82

Senior Member

02-06-2011 21:41
haha, verwerkt is natuurlijk verwekt Wink
finaly87

Posting Freak

03-06-2011 12:32
dat klinkt heel bijzonder inge.. mooi hoe je dat omschrijft van het met z;n 3e in bed na dromen en bijkomen van alles wat is gebeurd.. heerlijk!
Je hebt t over baarkruk en baarschelp... ken de baarkruk wel, wil daar ook graag gebruik van kunnen maken de 2e bevalling, maar de baarschelp ken ik zo niet voor me halen.. wat is dat dan precies??

tja met die trap moet je inderdaad even na vragen, maar ik heb ook een thuis bevalling mee gemaakt waar de kraamvrouw na de bevalling (wegens fluxus) per ambulance naar ziekenhuis moest, en ook een draai in de trap waardoor de brancard niet naar boven kon, maar de ambulancebroeders hebben deze kraamvrouw "gewoon" met z'n 2e naar beneden gedragen en onderaan de trap op de brancard gelegd, dus heb goeie hoop voor je dat het gewoon mag! Big Grin
Ik bedoel, als er onverwachts nood aan de man is (hartaanval of wat dan ook, gewoon buiten bevallingen om) wordt je ook niet gevraagd beneden te gaan liggen voor de ambulance haha, ze krijgen je daar echt wel weg, hoe dan ook!

loesje, bijzonder artikel! zo zie je maar weer... Wink
Lola miracle

Senior Member

Topics: 0
03-06-2011 21:30
Hallo allemaal, leuk topic!

Ook ik heb het voornemen thuis te bevallen, zoals je ziet is het mijn eerste dus heb er nog geen ervaring mee zoals de rest. Ik heb ervoor gekozen omdat ik me er het beste bij voel, natuurlijk heb ik alle voor- en nadelen afgewogen maar ik heb er niet over getwijfeld. Ik vertrouw erop dat mijn lichaam dit kan, en het samen met mijn man en vk allemaal goed zal komen. Ik ben gezond, de baby ook voorzover we weten en hij/zij ligt goed dus ik zie niet in waarom ik naar het ziekenhuis zou gaan. Ook zijn de meeste van mijn familie en vriendinnen gewoon thuis bevallen,allemaal zonder complicaties. Geloof dat het hier in de omgeving zelfs meer voorkomt dan in het ziekenhuis bevallen. Mocht het de komende weken of tijdens de bevalling toch nodig blijken te zijn vanwege complicaties ga ik natuurlijk naar het ziekenhuis toe, ik heb er niets op tegen.

Ook ik ben ervan overtuigd dat iedereen vooral haar gevoel moet volgen!
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
03-06-2011 21:47
Inge, mooi beschreven. En die po op een klapstoeltje.. dat herken ik helemaal :-D
Wij wonen ook in een huis waar ze niet met de brancard naar boven kunnen komen, (en zonder water en toilet boven), maar dat was voor de vk geen reden om niet thuis te kunnen bevallen. Toen ik bij de tweede naar het ziekenhuis moest werd ik door de vk snel naar beneden gestuurd omdat je door de adrenaline de eerste tijd nog niet zoveel last hebt van bloedverlies ed. Ik heb toen op de bank de ambulance afgewacht. Als ik niet zelf naar beneden had kunnen komen, had ik door de brandweer uit het raam getakeld moeten worden, ook nog altijd een optie dus :mrgreen:
pitbullgup

Senior Member

10-06-2011 12:21
Ik wil ook graag thuis bevallen. Lijkt me heerlijk gewoon in je eigen omgeving in alle rust (of welke keuze's je hierin ook maakt).
Ik blijf zowieso liever uit het ziekenhuis hahaha Wink Zo klinisch en onpersoonlijk daar altijd...
VK kunnen ook heel veel dus zo heel bang ben ik niet voor de complicatie's.
french

Posting Freak

10-06-2011 15:00
Finaly grappig dat je zei dat je het pas laat bespreekt met je vk wat te doen thuis bevallen of zkh.
Bij mijn intake vorige week vroeg ze er naar namelijk.
Ze begreep wel waarom we nu in het zkh wilen w.s, maar ze zei misschien zeg ik wel; jammer te laat
we kunnen niet meer heen. ze verwacht dat ik heel snel ga bevallen van de 2e namelijk.
Ik had bij mijn zoontje in 7uur 10cm namelijk en de laatste 7cm ging echt een uur tijd, en met een 2e denkt ze dat het nog sneller zal gaan.
En het persen duurt dan zeker geen 2uur meer volgens haar.
Beangstigd me ook wel hoor, kan dus mogelijk helemaal niet in zkh bevallen daarom...
Dan ga ik mss met angst een thuisbevalling in en dat lijkt me ook niet prettig zeg. Moeten het maar afwachten, we zullen het zien.
finaly87

Posting Freak

10-06-2011 21:28
Leuk te lezen dat er toch meer meiden zijn die positief tegen een thuis bevalling aan kijken! Big Grin
Ik heb ook zoiets van mocht t niet gaan of moet t toch ziekenhuis worden, dan zij t zo.. maar zo lang ik de keuze heb wil ik gewoon thuis "proberen".. en daar ga ik gewoon 100% voor Wink

french, wat zijn ze er vroeg bij dan bij jouw! wel fijn.. mijn vk zei dat ik me tot die tijd gewoon op de zwangerschap moet focussen en geen angsten moet opwekken voor de bevalling (die dan nog ver weg is).. ook bij 'de vorige vk-praktijk waar ik met de 1e zat begonnen ze er pas laat over.. misschien ook omdat je pas vanaf 37 weken thuis mag bevallen, dus gebeurt er voor die tijd iets moet je sowieso naar ziekenhuis.. misschien dat ze daarom pas met 36 weken het er echt over gaan hebben?
nahja ik kan niet wachten tot we er een gesprek over hebben want wil toch wat angsten bespreken met de vk! en wensen Wink

hebben de meiden die nog moeten bevallen (thuis) bepaalde wensen bij de bevalling?
ik heb wel wat wensen.. ik wil ten eerste dat de baarkruk er is zodat ik die eventueel kan gebruiken..
ik wil dat ze m'n vliezen optijd breken (niet pas richting 9 cm, voor t geval er meconium in zit)
ik wil de baby zelf aan kunnen pakken
ik wil de baby via mn buik zelf naar mn borst laten "kruipen" (zo mooi om te zien he!)
ik wil de baby eerst een tijdje bloot op bloot aan de borst bij me hebben voor ze em gaan aankleden
ik wil dat papa de baby aan gaat kleden (na de controles van de kraamverzorgende natuurlijk)
Dat zijn vast wensen die ik op een rijtje heb en voor wil leggen aan de vk! Maar er kunnen altijd dingen afwijken natuurlik door t een en ander.. had veel van deze wensen ook bij m;n 1e en is door ziekenhuisbevalling ook allemaal anders gelopen helaas, maar zo be it.. Big Grin
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 13:20
heey ojee zie nu dat er al topic is, ik klets graag mee want heb net discussie gemaakt omdat ik zoveeeel vragen heb over thuisbevallen....zal proberen me stukje te kopieren dan, anders post ik dubbele discussies.

Liefs
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 13:23
hier kopie van mijn geplaatste bericht: zal ondertussen beetje bijlezen. en andere discussie laten sluiten.

Hoi Meiden en dan denk ik vooral mama's

Ik ben nu 32 weken en verdiep me al tijdje in hoe en wat bevallen, alleen zit ik steeds met dezelfde dingen, hier kan ik niemand het laten zien en erover praten. ( hier = thuis in prive omgeving) dus zou zo dolgraag met meiden hier willen kletsen want mijn bos word beetje vol.

ik heb fotos gemaakt van twee artikelen die in me kraampakket zaten waarvan ik niet snap wat het is.zie onderaan de fotos. Wat ik wel heb en ook snap zijn: matras beschermer, steriel gaas, alcohol, kraamverband, thermometer en watten......

verder staat er op me lijst dat ik een ondersteek en kraammatras nodig heb, maar weet dus niet of die dingen al in me kraampakket zitten en dus 1 van de 2 fotos is.

Hoop dat iemand me dit verteld.

verder begrijp ik dat ik nodig heb: 1 of 2 emmers, ondersteek, watten, keukenpapier, vuilniszak, kraammatras. navel klem ( heb er 1 gehad) en zaklamp.....zie ik nog iets over hoofd?

mijn dank is groot. ik maak me echt veel te druk anders en met de VK kan ik geen fotos ofzo laten zien en uitgebreid kletsen.

hier de fotos van die met die blauwe streep heb ik er stuk of 6 gehad in me pakket, en van die totaal witte heb ik er 1, weet dus alleen niet wat het is:oops:

[attachment=o3038]
[attachment=o3039]
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
11-06-2011 13:32
Tweety, heb de discussie gesloten ;-)
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 13:36
is goed dank je wel, want dubbel schiet niet op. sorry dat ik deze niet gezien had, had wel gezocht maar niet goed dus Wink

heb inmiddels gevonden dat die blauwe streep dingen celstofmatjes zijn, en ik daar dus nog wat nodig heb, 6 is niet genoeg....en die geheel witte ziet eruit als kraammatras, daar heb ik er dus nog 1 van nodig.
Anntje

Posting Freak

11-06-2011 13:56
Heey Tweety, zie dat je hierheen verhuisd bent. Maar waarom heb je daar dan nog één van nodig? Je hebt aan één kraammatras genoeg hoor. En wat ik had en ook erg fijn vond, bij de Action verkopen ze hoeslakens met een waterdichte onderkant, dan wordt je matras niet vies en je hebt dan ook geen last van zo'n irritant, krakend, ritselend kraammatras onder je. X Anntje
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 14:08
ok dus dat witte ding op mijn foto is al een kraammatras. Handig dat ze dat er niet bij zetten.....op mijn uitzetlijst staat dat ik er 2 nodig heb....maar 1 is dus genoeg.......en die celstofmatjes? zijn 5-6 genoeg daarvan? das met die blauwe streep heb ik begrepen.

dan heb ik nu in huis: matras beschermer ( kan er nog 1 halen bij ctio voor exstra comfort)
2x kraamverband
1x inlegverband
1 matrasverband/ kraammatras ( die witte op de foto)
thermometer
alcohol
2x 16 stuk steriel wond compress
nog meer wond compres
1 navel klem
8 celstofmatjes ( die op mijn foto met blauwe streep
1 desinfectie zeep
1 keer tape/pleister
watten
daarnaast: keukenrol, veuilniszak, lamp
emmers koop ik nog even bij bouwmarkt
een ondersteek/po en klossen huur ik

dat was het dan he? niets meer nodig dan?

mijn dank is echt groot want ik werd vandaag ineens helemaal hyper dat ik dit en dat allemaal nog moet hebben en bang dat ik dingen ga vergeten steeds alles opschrijven, was even de weg kwijt Sad
finaly87

Posting Freak

11-06-2011 17:19
hey tweety!
leuk dat je ook thuis wilt bevallen Smile
dat 1e plaatje ziet er uit als een zeiltje.. matrasbeschermer.. of zit er een laagje kunsstof op??
als je dat zeiltje eerst op je matras legt, en daarover heen een gewoon (oud) hoeslaken (of die waar Anntje t over heeft) en dan een kraammatje (die met die blauwe strepen waar je er een aantal van nodig zal hebben) dan komt t helemaal goed! Wink dat kraammatje wordt regelmatig tijdens bevalling verschoont door de vk, daarom heb je er een aantal nodig..
Je hebt ook extra grote kraammat waar aan beide kanten een stuk zeil aan zit, dat zijn volgens mij de kraammatrassen want dat is dus een extra grote kraammat met zeil om om je matras heen vast te kunnen zetten.. maar daar zit er ook meestal 1 van in je kraampakket.. maar aan gewone kraammatjes heb je al genoeg als je er een aantal hebt.. Smile
Hoop dat alles zo duidelijk is voor je! Wink Vooral geen stress want je hebt nog 5 weken de tijd om dit in orde te maken Wink
Voor de rest is je lijstje mooi compleet!
ik zou nog aanraden; een extra thermometer (1 voor jou en 1 voor de baby is nodig).. en vaseline of sudo creme (om t temperaturen makkelijker te maken) Kraamverband heb je er ook wel meer van nodig dan 2 stuks, of bedoel je dat je 2 pakken hebt? (die over-sizes maandverbanden bedoel ik Wink) Leg ook washandjes klaar zodat je man of kraamverzorgster deze nat kan maken voor op je voorhoofd om op te zuigen voor water (om je mond nat te houden tijdens t puffen) en zodat de vk een warm/heet washandje kan gebruiken voor je perineum tijdens persen om uitscheuren tegen te gaan Wink

Nog meer vragen? kom maar kom maar kom maar! hihi kan ik nog een beetje kraamverzorgende spelen Wink
finaly87

Posting Freak

11-06-2011 17:23
ow zie nu dat dat met die strepen niet het kraammatje is (die grote vierkante plastic/stoffen "doeken",)maar je over-sized maandverband Wink oftewel kraamverband.. haha.. maar daar was je zelf al achter toch? die zijn voor in je onderbroek om je ergste bloedverlies op te vangen na je bevalling de eerste 2/3 dagen of langer.. heb je er idd een aantal van nodig! vaak zitten er 6 per pak en daar mag je dan wel 2 pakken van hebben..
Heb je wel kraammatjes dan??
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 17:29
finaly leuk dat je het leuk vind me te helpen, heb ik minder gevoel dat ik iemand tot last ben Big Grin ben jij kraamverzorgende van beroep normaal dan?

Over die matjes met blauwe strepen zei iemand me dat dat celstofmatjes zijn. En die grote witte een kraam matras. Naast die twee dingen heb ik nog een soort blauwe zeil, matras beschermer. DIe ligt nu onder me hoeslaken.

IK heb idd twee pakken kraam/maand verband Big Grin

ik moet denk ik eens paar dingen meenemen nar de verloskundige en met haar bespreken wat ik evt nog nodig heb. Gewoon wat in tasje doen en haar laten uitleggen.

de risico's zijn tegenwoordig klein toch als ziekenhuis hier binnen 5 min is?

Ik was bang dat als er wat met kindje is ik in ZH beter af bent. Maar me schoonmoeder, die 4 keer thuisbevallen is, zei dat ik ZH de kinderarts of gyn ook niet altijd standvye is....en snachts ligt ie ook thuis in ze bed en moet ie opgeroepen worden.....en als de ambulance binnen 3 min bij je kan zijn dan ben je thuis net zo goed af als in ziekenhuis....dus toen heb ik besloten om toch maar thuis te bevallen

kraamzorg en VK weten nog niet beter dat ik in ZH beval, moet ik hen op hoogte brengen?
finaly87

Posting Freak

11-06-2011 17:40
graag gedaan Wink
Oke dan kan ik t niet goed zien op de foto.. haha.. is ook lastig uit te leggen want al die termen lijken op elkaar Wink kraam dit, matras dat.. pfff haha
ben kraamverzorgende geweest.. heb de opleiding gedaan en 2 jaar gewerkt in de kraamzorg maar momenteel thuis als gastouder aan t werk omdat ik een kleintje heb (en nog 1 op komst en 1 in de planning Wink) na de baby tijd van alle kids wil ik weer aan t werk gaan als kraamverzorgende, dan t liefst in t ziekenhuis..

inderdaad wat je schoonmoeer al zegt, met de ambu ben je er zo, zeker als je ZH om de hoek is Wink en de vk kan optijd inschatten wanneer je eventueel naar t ziekenhuis moet zodat je zelfs met eigen vervoer nog op tijd naar t zh kan gaan.. en bij noodgevallen heb je de ambu..
ik zelf vind persoonlijk dat baby's in het ziekenhuis meer risico's lopen op ziektes/overlijden vanwege alle bacterien en infecties die daar rond zwerven.. hoe vaak hoor je niet dat een gezonde pasgeborene ziek wordt of overlijd door dat er een bepaalde bacterie bij de baby is gekomen in t ziekenhuis.. ik heb t al meerdere keren gehoord iig.. maarja soms heb je geen keuze en vele maken liever wel de keuze voor zh.. ieder z'n ding!

goeie van je om die dingen waar je over twijfelt gewoon ff mee te nemen naar de vk! zij kan je precies vertellen wat het is en hoeveel je er van nodig hebt..
heb je al een intake gehad met de kraamzorg en door gegeven dat je in ziekenhuis bevalt? zo ja dan kun je beter nog ff bellen dat je thuis bevalt want dan weten ze dat als je belt ze naar je toe moeten komen.. en als je nog een intake moet krijgen dan vragen ze er dan wel naar.. de vk zal er waarschijnlijk je eerst volgende controle zelf over beginnen, tenzij je hun ook hebt gezegd in Zh te willen bevallen? dan moet je nog ff zeggen dat je thuis wilt ..
Inge82

Senior Member

11-06-2011 17:51
Zie nu pas jullie reacties, heb ff dit topic niet meer gevolgd.
fijn om te horen dat de trap waarschijnlijk geen belemmering is!

Die baarschelp, daar kan je als je googled vast wel een afbeelding van vinden. Het is een soort schelp Wink waar je in een soort van hurkstand op zit. Het is zo vorm gegeven dat je voeten wat gekanteld zijn, want hier in het westen is onze spier in de hiel wat korter dan in de rimboe. De houding is dus gebasseerd om vrouwen die in de binnenlanden bevallen. Daar zitten ze altijd in die houding en is die spier dus wel lang genoeg om dat te kunnen volhouden. Voordeel van deze houding is de zwaartekracht die meewerkt (net als baarkruk) alleen dat je minder kans hebt dat het te snel gaat zoals bij de baarkruk en dus heftig kan zijn voor je bekken. Het is eigenlijk de meest natuurlijke baarhouding! En dat sprak mij heel erg aan, liggend leek mij niets. Dat moest wel soms, maar dat vond ik echt de allerzwaarste pershouding. Op de baarkruk waren de rugweeen vreselijk heftig, de baarschelp vond ik het prettigste. Alleen daarop nam bij mij de weeenactiviteit wat af, dus ik had die afwisseling gewoon echt nodig!
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 18:25
ohh fijn zeg iemand zoals jij hier :-) jij heb er verstand van. ja en idd al die termen zijn zo lasig. Als ik kraammatras in tik in google krijgt ik ook zoiets te zien als wat ik heb. Ik neem ze idd gewoon alle twee even mee, en als de VK zegt dat ik iets nodig heb 15 juni, zit de apotheek ernaast Wink

me man denkt het zelfde als jij over risico's en daarom heb ik besloten thuis te bevallen. Tot nu toe gaat me hele zwangerschap perfect, alleen suiker is evt te hoog, dus moet maar gewoon vanuit gaan dat het een normale bevalling word.

Me schoonmoeder noemde aantal voordelen....je kan in bad zitten tijdens de wee-en, wat de wee-en verzacht, en je heb TV, radio Laptop alles bij de hand om gewoon lekker de tijd voor de komen tussen wee-en en bevalling zelf.

kraamzorg en VK weten idd beide niet beter dat ik ZH beval, dus moet even met de VK overleggen en aangeven dat ik toch thuis wil proberen....ook even haar ervaring bespreken die zij met dit ziekenhuis heeft, hoe snel ze er kunnen zijn....want lijkt me een hel als me kindje geboren word me navelstreng om nek of niet adement ofzo.......

is dit topic zo rustig? ik ga proberen wat terug te lezen Big Grin kan er vast tips uithalen ook.

was trouwens opzoek naar inleg luiers omdat ik zelf dus katoenen luiers ga gebruiken, heb ze eindelijk gevonden :-) op baby -walz. Meteen 4 pakken, 400 stuks, gekocht, kan ik even voorruit :-)
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 18:28
bijzonder zeg inge zon baarschelp Big Grin
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 18:34
fijn om te lezen hoe iedereen dit ervaren heeft. En leuk nieuwe zwangere te leren kennen :-)....vind dit onderwerp erg belangrijk.

Is het alleen nodig om een Po te hebben ( op de lijst staat rare naam) als je boven geen wc heb? ik heb namelijk wel een wc en badkamer boven dus dan zou ik geen Po hoeven huren?
Inge82

Senior Member

11-06-2011 21:02
Goeie vraag Tweety! Volgens mij stond hij bij ons op de lijst voor als je geen wc boven hebt, en dat hadden wij dus idd niet. Heb je geen lijstje gekregen van je kraamzorg waar het in staat? Ik heb die toen gevolgd omdat er zoveel verschillende lijsten zijn... Zij moeten het werk doen en zullen wel weten wat ze nodig hebben bij een thuisbevalling Wink. Als je ze toch nog belt om in te lichten over het thuisbevallen...!

Wel fijn als je thuis kan bevallen wanneer je dat graag wilt! Je kan idd de tijd doden zoals je dat zelf het liefste wilt, al zou je een stuk buiten willen gaan wandelen bij wijze van spreken Wink (zonder gekheid, mijn moeder heeft tijdens de bevalling van één van ons nog ff een ommetje door het dorp gedaan... haar vliezen waren al gebroken maar ze voelde dat het nog even zou duren, ging ze nog ff vrolijk naar mijn oma (haar mdr) zwaaien Big Grin Maar was een heel klein dorp, dus een heel klein rondje Wink). Succes met het organiseren er van! En met de bevalling zelf natuurlijk Smile
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 21:14
dank je wel. Jij wilt dus ook nu wee thuis gaan bevallen?

Ik ga idd VK even vragen of ik zon Po nodig heb ja. En of die emmers echt nodig zijn. Ik heb sowieso een luier emmer en een schoonmaak emmer.

ben er inmiddels wel wat meer uit wat die onderleggers allemaal zijn...zijn gewoon alle 3 zelfde, alleen de ene voor nu al ( 100% zijltje is net een vuilniszak), de andere voor als de wee-en er al zijn en de bevalling dus echt begint ( die is zacht ene kant en zeil andere kant en heel groot) en dan 7 voor tijdens de bevalling ( zacht ene kant en zeiltje andere kant)......geeft toch wel rust dat ik niet de eerste ben die ga bevallen en dus veel kan leren van andere moeders....hoop straks zelfde op forum te kunnen doen voor meiden di dezelfde vragen hebben Big Grin
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 21:15
ye snel gedrukt..oeps...wat gaaf dat je moeder nog rondje ging lopen zeg Big GrinBig Grin en dat al met gebroken vliezen, lijkt me eng idee.
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
11-06-2011 21:40
Ik heb 3 verschillende bevallingen gehad. De eerste thuis gepland, maar na 2 uur persen toch naar het ziekenhuis met de ambulance. De 2de gewoon helemaal thuis en de 3de in het geboortehotel in het zieskenhuis (eigen keuze).

Ik heb pas de laatste zwangerschap opgevat dat 50% van de eerste bevallingen alsnog in het ziekenhuis eindigen, wat dat betreft zou ik zeggen, ga bij de eerste alvast naar het ziekenhuis. Alhoewel ik de rit in de ambulance nooit als heel storend heb ervaren. Het enige wat je nog mee krijgt is, Wie haalt dit kind er NU uit haha. Maar toch, als ik dat toen had geweten dan had ik misschien wel meteen voor het ziekenhuis gekozen.

Bij de 2de was ik gewoon thuis, mijn dochter lag boven lekker te slapen en toen ze wakker werd had ze een broertje. Bij de 3de wilde ik zelf graag weg, zodat de kinderen rust in huis hadden. Had het gevoel dat het op die manier beter te behappen was voor hun. Mama gaat weg om te bevallen en komt thuis met een baby. Ik heb wel alle opties open gelaten tot het moment supreme. Maar toen het zover was samen met de vk besloten om toch naar het zkh te verkassen. Dat is wel fijn aan zo'n geboortehotel, dat je je eigen vk meeneemt.
tweety1982

Unregistered

11-06-2011 21:45
mooi mijntje dat je het zo heb kunnen doen allemaal. Ik hoor helaas zoveel tegens en adviezen om wel of niet thuis te bevallen, dat maakt het heel moeilijk. ik heb de keus uiteindelijk maar gemaakt maar heb wel een vlucht tas al klar staan.

Het lijkt me bij de eerste idd ook moeilijker. Ik ga de VK ook ervaringen vragen.

Kraamhotel is idd super alleen helaas kan dat bij ons op eiland niet. de VK staat er niet achter omdat zij beschikbaar wil blijven voor volgende bevalling Sad dus dan had ik andere VK moeten zoeken voor de bevalling alleen, daa zag ik tegen op.

ik had altijd zon idee dat babys bij thuisbevallingen vaak sterfen Sad
finaly87

Posting Freak

11-06-2011 22:42
Tweety, dat van dat baby's vaak thuis sterven is echt niet zo hoor.. Daar zijn weinig gevallen van bekend zover ik weet en hoeveel sterven er wel niet in t ziekenhuis? Niet omdat t t ziekenhuis is maar omdat daar ook alle probleem gevallen naartoe gaan natuurlijk en thuis vooral aan de slag wordt gegaan meet niet probleem gevallen.. En tuurliijk zullen er ook uitzonderingen zijn, maar een baby kan ook overlijden in je buik of aan wiegendood etc.. Om t maar ff hard te zeggen Wink now worries! En wbt navelstreng om nek, die haalt de vk er dan gewoon vanaf, ook thuis, en als t kindje ademnood heeft heeft de vk beademingsapparatuur altijd klaar staan!

De PO is nodig voor t geval je gekatheretiseert moet worden tijdens de bevalling.. Dat doet de vk ook thuis dus die po heb je sowieso nodig. Ook leggen ze daar vaak de placenta in. De 2 emmers heb je nodig: 1 voor de vuile was en 1 voor het afval.

Als je een bad hebt: weeen in bad opvangen is echt heeerlijk! Dan zijn ze zo goed te handelen, heb dit echt als zeer fijn ervaren. Jammer genoeg heb ik dit x geen bad tot m'n beschikking Wink

Die baarschelp klinkt echt ideaal! Ik ga mn vk eens navragen of ze die ook hebben..
EsRe

Unregistered

11-06-2011 23:12
Hallo dames,

Ik had van mijn dochter ook heeeel graag thuis willen bevallen, net zoals jij het beschreef Finaly; zacht lichtje, douchen, baby rustig op je borst de wereld laten verkennen, samen met man in bed genieten.... het liefst nog een onderwater bevalling. Helaas werd ik met 42 weken ingeleid (in het zkh uiteraard) en werd het een hele zware bevalling inclusief knip, vacuum, fluxus, totaalruptuur en anderhalf uur hechten op de ok.... Sad Achteraf gezien dus maar goed dat ik in het zkh bevallen ben. Bij een tweede mag ik ook niet meer thuis bevallen ivm de fluxus en dat vind ik heel erg jammer (al is mijn man er blij mee)
Ik hoop in ieder geval op een iets minder "medische" bevalling. Bijvoorbeeld dat ik het eerste stuk wel thuis kan zijn en met een cm of 6 rustig naar het zkh gaan. Maar dat zien we dan wel weer.

Nog een tip voor Tweety; ondersteek en klossen hoef je niet te huren hoor. Je hebt recht op gratis uitleen van deze artikelen. Als je zou willen mag je zelfs gratis een bed lenen om thuis te bevallen als je een lastige trap hebt zodat je dat bed in je woonkamer kan zetten.
Als je wil weten waar je het kan lenen pb me maar... (ik werk namelijk voor een bedrijf dat die artikelen uitleent o.a. aan kraamvrouwen, en we bezorgen gratis thuis in heel nederland Smile )
finaly87

Posting Freak

11-06-2011 23:18
Balen Esra! Waardoor kwam je tot vacuum etc? Waarschijnlijk niet vorderende uitdrijving in eerste instantie? Al had je thuis begoonnen had de vk je op dat moment sowieso naar ziekenhuis gestuurt, zo ver gaan ze thuis namelijk niet.. Vk's nemen weinig risico's thuis!.. Jammer dat je nu een volgende x in ziekenhuis moet, maarja je weet wel waar je aan toe bent en als t niet medisch is mag je ook in t ziekenhuis vaak gewoon rondlopen en muziekje aan en je eigen dingetjes enzo.. Zou fijn zijn he!

Volgens mij zit overal wel een thuiszorg winkel via waar je gratis deze spullen leent toch?? Hier iig wel!
Mijntje

Posting Freak

12-06-2011 12:46
Finally, in het geboortehotel hebben ze ook een bad. Ik had me er helemaal op verheugd, want thuis heb ik dat niet. Helaas had Vieve haast haha. Ik kwam in het geboortehotel, kon klaar gaan liggen, want mijn vruchtwater gingen ze breken en 20 minuten later was ze er! Klinkt misschien gek, maar ik vind het echt jammer dat de bevalling zo snel ging. Ik had me namelijk ook verheugd op kaarsjes/muziekje etc. Bij de 2de heb ik wel zo'n relaxte bevalling thuis gehad, heerlijk!

En over babysterfte thuis, ik maak me daar ook niet druk over. Als je in een streekziekenhuis bevalt is de gyn 's nachts vaak niet eens in huis. Dus mocht er iets gebeuren dan duurt het even lang, thuis/ziekehuis. 20 minuten totdat jij en de gyn zijn gearriveerd, of jij wachten in het zkh totdat de gyn komt.
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 13:56
Heey

Finaly: ok dan schaf ik sowieso een PO aan....en heb idd een bad, dus das dan wel lekker ja :-)..Jammer als je geen bad heb, maar douchen schijnt ook goed te werken toch?
En fijn dat de VK al die dingen ook tot haar beschikking geeft, geeft gerust gevoel.

EsRe: he balen zeg dat jouw bevalling zo verliep Sad das idd niet wat je graag zou willen nee. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.

enne bedankt voor de tip. Ander bed hoeft bij ons niet en de rest kan ik idd huren bij de zorgwinkel hier in de stad.

Mijntje: haha balen dat het snel ging, ja kan me voorstellen dat je dan de sfeer wel mist, maar dan was de pijn ook minder neem ik aan? Fijn dat de 2e wel meer naar wens was.
Tinkerbell79

Posting Freak

12-06-2011 15:26
Had ook graag thuis willen bevallen, maar helaas wilden de artsen, gynaecoloog en verpleegkundigen niet bij mij thuis een keizersnede komen doen Sad Zo flauw he Big Grin
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 15:28
zo flauw idd Wink miss de volgende keer?
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 15:29
de hond hangt trouwens heel erg aan me laaste dagen, word er niet goed van....ze wil constant op en bij me liggen, is niet weg te slaan....hoop niet dat dat betekend dat de baby komt hahaha
Tinkerbell79

Posting Freak

12-06-2011 15:34
tweety, die komt er niet ;-)
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 15:36
ohh ok jammer Big Grin
EsRe

Unregistered

12-06-2011 15:50
finaly87 schreef:Balen Esra! Waardoor kwam je tot vacuum etc? Waarschijnlijk niet vorderende uitdrijving in eerste instantie? Al had je thuis begoonnen had de vk je op dat moment sowieso naar ziekenhuis gestuurt, zo ver gaan ze thuis namelijk niet.. Vk's nemen weinig risico's thuis!.. Jammer dat je nu een volgende x in ziekenhuis moet, maarja je weet wel waar je aan toe bent en als t niet medisch is mag je ook in t ziekenhuis vaak gewoon rondlopen en muziekje aan en je eigen dingetjes enzo.. Zou fijn zijn he!

Volgens mij zit overal wel een thuiszorg winkel via waar je gratis deze spullen leent toch?? Hier iig wel!
`

Ik heb een ruggeprik gehad omdat de ontsluiting totaal niet vorderde en ik bij elke wee verkrampte en me totaal niet kon ontspannen. Ik heb van 7 uur 's ochtends tot 1 uur 's middags over 2 cm gedaan. Toen heb ik een ruggeprik gehad en toen ging het heel snel, om 1 uur de ruggeprik, om 3 uur 5 cm en om 5 uur had ik 10 cm. Maar ik had (vanwege de inleiding) geen natuurlijke weeen, en ook geen persweeen.... omdat tijdens elke wee het hartje van Naomi erg zakte heb ik op eigen kracht moeten persen, maar ik voelde heel weinig door die ruggeprik. Naomi lag ook verkeerd met haar hoofd, dus vanwege de noodzaak hebben ze de vacuum gebruikt. Gelukkig deed ze het daarna gelijk heel goed, apgar 8 en 9. Daarna heb ik haar helaas maar 15 minuten op mijn borst gehad want ik moest naar de ok om gehecht te worden. Dat vond ik ook jammer, maar ja, je doet er zo weinig aan.....
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 16:07
jeetje heftige bevalling zeg, gelukkig is alles goed gekomen dan met naomi, lijkt me idd erg als het niet wil lukken....vind betreft de wee-en en pers wee-en ook wel beetje eng hoor.....probeer er steeds niet aan te denken....en me conditie is zooo slecht. na stukje wandelen ben ik heel erg buiten adem en MOET ike cht zitten.....zal dat tegen werken bij de bevalling?
Tinkerbell79

Posting Freak

12-06-2011 16:13
tweety1982 schreef:ohh ok jammer Big Grin

Nee, helemaal niet jammer ;-) Willen het gewoon bij onze Mik houden Big Grin
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 16:29
haha ja idd das niet goed geformuleerd dan Wink Meer jammer dat de bevalling dan niet liep zoals je gewenst had. Maar geloof meteen dat je ziels gelukkig bent met je kleine Mik
Tinkerbell79

Posting Freak

12-06-2011 16:31
Niet erg Big Grin. Ja het is wel jammer dat het niet gegaan is zoals we wilden. maar goed, het zij zo....hebben wel een super lief, prachtig, gezond, grappig dochtertje. Zie dat jullie ook een dochtertje krijgen, super leuk Big GrinBig Grin Had even gespiekt op jullie site ook Big Grin Altijd leuk, snuffelen in foto's enzo!!
tweety1982

Unregistered

12-06-2011 16:38
ja leuk he een dochter Wink jullie ook in het begin roze? ik denk dat dat er op den duur wel af gaat. Nu koop en krijg ik alles in roze Wink hahah.

fantaseer weleens dat ze straks 10 is en dan naar school wil met de merken, en strings Wink omdat ze er anders niet bij hoort hahaha.....
Tinkerbell79

Posting Freak

12-06-2011 16:44
Tweety, ach schei uit zeg..en 16 en allemaal jongens met scooters voor de deur...nu maar hopen dat ze lesbisch wordt ;-)
Nou, in het begin juist helemaal niet roze, omdat ik daar niets aan vind. Alleen heeft Mikje nogal weinig haar, whahha, dus zeggen mensen wel vaak (en nog steeds) jongetje tegen haar. Tinky wordt dan boos, haha. Maar goed, daarom juist roze gaan aandoen, zodat ze zouden zien dat het een meisje is. Helaas zijn er dan nog mensen die jongetje zeggen GRRRRRRRR. Maar nu is het behoorlijk roze allemaal....wel stoer roze overigens.
Mijntje

Posting Freak

12-06-2011 19:39
Tweety, supersnel was het, maar ook SUPERpijnlijk haha. Zoveel pijn had ik nog nooit meegemaakt, ik heb het echt bij elkaar geschreeuw die 20 minuten. Maar je bent er wel snel af en fit dat ik was na de bevalling Wink. Geen scheurtjes, geen bloed verloren en een bevalling van 20 minuten Big Grin. Bij de eerste een knip, 28 uur vanaf de eerste weeen en 2 lite bloed verloren Confused, dus niet bang zijn allemaal haha. Een tweede of derde kindje is waarschijnlijk heeeel anders dan de eerste.
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 07:31
tinkerbel was maar grapje he Wink haha. Wel balen zeg dat ze steeds zeggen dat jongetje is, frusterend ook. helemaal als ze haar roze gekleed heb.

mijntje ja geloof ook wel dat 2e of meer anders is dan eerste. Ben heel erg benieuwd allemaal.
finaly87

Posting Freak

13-06-2011 07:47
Esre, jouw bevalling is PRECIES t zelfde verlopen als de mijne!! wat grappig! nahja, totaal niet grappig die bevalling hahaha maar je snapt me wel Wink Alleen sloegen bij mij de ruggenprikken niet aan (scheef gepritk) en ik begon thuis en ben toen door niet vorderende uitdrijving en veel pijn door rugweeen naar ziekenhuis gegaan op aanraden van vk Wink zou daar eigenlijk zo een pompje krijgen tegen de pijn maar mn pijn was zo heftig dat ik ruggenprik moest, maarja moeten ze wel goed prikken! had er geen donder aan behalve dat de rest van mn lijf wel verdoofd was en dus ook geen persweeen voelde etc.. ook met vacuum en al ter wereld getrokken (ook dalende hartslag, mede door ruggenprik denk ik) en ik daarna flink gehecht maar geen subruptuur gewoon een flinke knip gehad en dus op de kamer gewoon gehecht..
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 07:55
jeetje zeg klinkt niet fijn. Is ruggeprik nou ook risico's? Omdat sommige mensen dat niet willen? Of is dat meer het princepe erachter?
finaly87

Posting Freak

13-06-2011 07:59
bij ruggenprik kan je kindje ook "slechter" gaan, daling hartslag omdat die verdoving door werkt.. maar hoeft geen probleem te zijn hoor, als t een groot risico was zouden ze geen ruggenprikken mogen geven.. maar ja bij mijn ventje moestten we toen op gaan schieten door dat zn hartslag steeds ver zakte en langzaam aan weer sterk werd.. ik hoor dat nu zo vaak na t geven van ruggenprik dus denk dat er wel een verband in zit..
maarja, als ik em weer nodig zou hebben, die prik, dan graag! maar wel goed! hahaha.. maar t liefst natuurlijk helemaal niet en gewoon lekker thuis.. maar de 1e bevalling had ik em echt wel nodig..
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 08:01
ja jeetje zeg. thuis hebben ze dat soort dingen dus niet.....ik durf niet te zeggen mar probeer idd ook zoveel mogelijk zonder. ALs wel nodig is dan moet je naar ZHK? of kunnen ze thuis weer wat anders doen?

ja ik ben erg nieuwsgierig hoor en lees vol bewondering en respect jullie ervaringen.
angie77

Posting Freak

Topics: 8
13-06-2011 08:14
goedenmorgen dames

ik mag helaas niet meer thuis bevallen al zou ik dat wel heel graag willen tis gewoon ff wat intiemer en vertrouwder in je eigen omgeving.
ik zal ook mn verhaal vertellen waarom ik dat niet meer mag.
ik ben van naomi mn oudeste wel thuis bevallen maar werd daarna met spoed met ambulance naar het ziekenhuis gebracht de bevalling ging wel heel snel 4 uurtjes heb ik er over gedaan snachts om 4 uur begonnen de weeen en om 8 uur was ze geboren en ik was gelijk doodmoe dus dacht ik dan kan ik nu gaan slapen nou dat had ik dus fout gedacht.
de placenta wou er niet uit komen was inmiddels al een hoop bloed verloren en in het ziekenhuis hebben ze toen nog heelhard op mn buik geduwd om die placenta eruit te krijgen is uiteindelijk wel gelukt maar was in totaal 2300 ml bloed verloren dus daarna een boedtransfusie gekregen en had 1 hechting .

toen ik zwanger was van tristan was ik dan ook heel bang voor de bevalling en dat ging als een ssnel trein wel iets langer over gedaan totaal 7 uur met de ween meegerekend want die weeen waren wel heeel herftig dus in het zh aangekomen heb ik dan ook een slaapmiddel gekregen om op krachten te komen en gelijk een infuus nou en toen kon ik even slapen 2 uurtje kater werd ik ineens wakker en zei ik tegen mn vriend ik moet poepen neej helemaal niet zei remco nou snel naar de verloskamer gebracht 2 persweeen en ons mannetje was geboren de uitdrijving heeft intotaal 9 minuten geduurd geen hechtingen alleen wat haarscheurtjes nadeel van dat slaapmiddel was wel dat ik mn bevalling in een roes beleeft heb was derest van die dag ook zo suf als een konijn heb de heletijd geslapen remco zei op een gegeven moment van schat ik ga naar huis en toen was het half 10 savonds .
tristan was ook erg misselijk door dat slappmiddel wat ik gekregen had dus die is de volgende dag pas echt gaan drinken maar die bevalling is me dus alles meegevallen dus heb nu ook totaal geen angst meer alleen zijn ze wel bang dat als ik zonder infuus beval dat de geschiedenis van de geboorte van naomi zich dan herhaald dus vandaar dat ik in het zh moet bevallen.
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 08:29
jeetje angie voor jou ook geen prettige ervaring zeg. Goed dat je nu in juiste handen bent mocht er weer wat aan de hand zijn...snelle bevalling is niet altijd de perfecte zoals jij bewijst. Hopelijk gaat de 3e keer meer naar wens hoor meis. Voel je je goed trouwens?
angie77

Posting Freak

13-06-2011 08:36
@tweety zo is het ook ik heb 1 niet zown prettige bevalling gehad en een wel prettig alleen beetje jammer van die slaapprik mar voorderest heb ik dat wel als een fijne bevalling ervaren zonder toeters en bellen en het gaat zo hard joh die laatste bevalling is vandaag alweer pcies 2 jaar terug en weg is je baby hahah .
ik voel me goed hoor heb eigenlijk weinig klachten erg moe en veel last van obstipatie das wel erg vervelend maar voorderest heb ik weinig te klagen hoor .
en hoe gaat het bij jou hou je het nog een beetje vol???
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 08:39
ka die obstipatie kan idd iritant zijn. moest wel lachen om jou " weg is je baby" hoop niet dat ie echt weg is Wink
ja hoor hou wel vol, alleen werken niet meer zo, dus ben aan aftelllen, nog 4 weken. 4x8 hele dagen en 8 halve dagen Big Grin
angie77

Posting Freak

13-06-2011 08:56
haha tweety neej ik bedoel dattie nu echt baby af is hij is nu echt een peutertje .
ow nog ff doorbuffelen dus en dan lekker genieten van je verlof ook wel lekker jah .
ik moest trouwens om jou ook wel lachen dat je fantaseert dat ze 10 is en met strings rondloopt hahahahah nou mijn dochter is 13 en heeft geen strings aan hoor zei draagt die heupbroekjes van bjorn borg zitten erg lekker en verder is ze wel van de merk kleding jah vooral adidas daar is ze helemaal gek van maar dat betaald haar pa
verdder draagt ze van die strakke broeken en die zijn merkloos hoor alleen haar schoenen zijn addidas en der vest is adidas dus het valt nog mee maaaar ze gaat na de zomervakantie naar de middelbare school dus dat kan nog komen hou mn hart vast hahahah
EsRe

Unregistered

13-06-2011 12:27
@ Finaly; Naomi haar hartje zakte doordat haar navelstrang strak om haar nek gewikkeld zat, dus als ik perste, ging zij naar beneden, werd de navelstreng korter, dus nog strakker om haar nekje, en dus ging haar hartje omlaag...

Maar even alle heftige bevallingsverhalen op een stokje;

Tweety; laat jezelf niet bang maken door (onze) verhalen. Weet je.. ik had zo'n bevalling ook totaal niet verwacht, maar op het moment dat het zover is dan ga je op een automatische piloot, pijn of geen pijn. En ja, pijn gaat het zeker doen, ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet zo was. Maar als ik voor mezelf spreek, ik zou mijn bevalling zo nog een keer overdoen als het moet. Ik kijk nu al uit naar een tweede zwangerschap met bevalling!
En voor wat betreft conditie, ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken. Mijn conditie was ook ruk, en ik ben er ook gekomen....
Geniet gewoon lekker van je zwangerschap, en laar die bevalling gewoon over je heen komen... die wordt toch nooit zoals je je van te voren kunt bedenken...
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 15:46
angie ja haha idd, ach is toch ook wel leuk als ze die fase hebben.

esre jeetje erg hoor die navelstreng om nekje, das altijd mijn grootste angst. Gelukkig is het goed gegaan.

en ik trek me idd negatief niets aan van de bevallings verhalen, ik probeer er juist iets va op te steken, ik weet dat ik me er idd niet op kan voorbereiden, ik zie allemaal wel.
finaly87

Posting Freak

13-06-2011 18:53
alle nare verhalen die je leest (ook hier) zijn sowieso ziekenhuisbevallingen en als t thuis was begonnen (zoals die van mij) wordt je op tijd naar t ziekenhuis getsuurd.. dus idd no worries! Wink
vk houd ook thuis de hartslag van je baby in de gaten met de doptone, merkt ze dat je kindje t moeilijker krijgt, ben je zo in t ziekenhuis..

angie, pittige 1e bevalling hoor! er staat trouwens niks in je onderschrift over je 1e kind! lijkt alsof je 1 kindje hebt en een 2e op komst, Wink maar dit is dus je 3e.. gaaf!

ik zie ook juist uit naar mn 2e bevalling! juist omdat de 1e zo "slecht" ging denk ik.. hoop gewoon heel erg op een betere bevalling en denk dat t helemaal goed gaat komen, heb er vertrouwen in! alhoewel je nooit van te voren kunt aanzien hoe het gaat lopen.. dus we zien het wel! gaan er gewoon weer opnieuw tegen aan Wink en ach, wat is nou 1-3 dagen in je leven pijn lijden op de rest van je leven met je prachtige kindje!
tweety1982

Unregistered

13-06-2011 19:32
das heel mooi gesproken meid, die 3 dagen in leven pijn en rest een kindje hebben....hoop dat je volgende bevalling beter word.

als je trouwens net als ik met 20 weken laaste echo had ( en 28 weken pretecho) en thuis bevalt, word er dus niet meer gecontroleerd hoe kindje ligt enzo, de VK voelt gewoon elke 2 eken of kindje goed ligt en dan gaan ze er gewoon vanuit dat alles goed zit?.......vind het altijd zo eng met die navelstreng of die goed zit enzo......ik voel ook alleen het kindje bij me navel/boven dus alleen de voetjes...handjes voel ik niet.....hoe kunnen ze dan zien of merken of de navel streng goed ligt?
angie77

Posting Freak

14-06-2011 10:38
hey dames

@finaly jah dat komt omdat je voorheen 3 banners mocht hebben en nu maar 2 dus dat moest ik nog steeds veranderen haha dus heb haar er nu maar zo bijgezet en idd ons 3e en laatste kindje dan zijn wij compleet en laat manlief zich eigen helpen .
en idd mooi gezegt je krijgt er iets heel moois voor terug nou ik ga ff hobbelen naar de apotheek voor lactulose dan kan ik mischien eindelijk na een week es normaal naar de wc haha lang leve de kwalenWink
tweety1982

Unregistered

14-06-2011 11:31
had net iets raars joh.....ging plassen, en ik kijk altijd achterom..mis een tik na de miskramen ofzo...zag dus iets drijven...leek een wormpje, wilde eruit vissen maar was heel zacht....beetje soort weefsel iets, 2 cm ofzo.....dit zal toch geen kwaad kunnen en toch ook niets zeggen of een bevalling ofzo die op gang komt?..ga meteen goed in de gaten houden...miss beetje weefsel losgelaten ofzo.....zegt het iemand wat?
finaly87

Posting Freak

14-06-2011 16:02
Haha vaag tweety! Een slijmerig wormpje.. Geen idee! Wink maar geen bloed??
En ze voelen idd hoe je baby ligt.. Die navelstreng zegt ook niks over hoe de baby ligt, zitten heel vaak om t nekje alleen niet altijd strak. Enkele keer en dan is t omdat ie kort is, dit is volgens mij niet eens op echo te zien. Puur een "pech" waar je pas bij bevalling achter komt.
De vk kan wel wanneer t hoofdje "staat" (dus dat ze t hoofdje kan voelen inwendig tijdens bevalling) goed voelen hoe je baby ligt en soms zelfs inwwendig de navelstreng om t nekje weg halen en anders direct als het hoofdje eruit is.. Zou t kindje t moeilijk hebben door strakke/korte navelstreng om nekje zal ze dit al eerder merken aan de hartslag en je dus optijd naar ziekenhuis sturen..
Beetje gerust gesteld? Hihi..

Ja flauw he angie van die 3 banners! Hahaha.. Maar mooi opgelost zo Wink zat er bewust veel verschil tussen leeftijden? Of had je dat al verteldv sorry dan, geheugen als vergiet hier!
tweety1982

Unregistered

15-06-2011 06:45
finaly je lacht ne toch niet ui he hahaha.......ik ben idd gerust gesteld weer dank je wel.......gaat beetje met zwanger zijn en een spruit hebben rondlopen?

angie idd mooi gedaan zo....leuk dat naomi een kleintje erbij krijgt

xxxx
finaly87

Posting Freak

15-06-2011 07:08
hihi sorry tweety Wink
Ja t gaat wel hoor, heb gelukkig een man die veel thuis is en dus veel zorg voor de kleine man over neemt Wink.. heb ook gastkinderen en dat is vaak een stuk zwaarder, maar vanwege mn bekken helpt mn man ook met hun in kinderstoelen tillen of naar bed brengen etc.. heb vanaf nu tot mn verlof max 3 kinderen per dag (incl eigen knul) dus moet te doen zijn..
maar de eerste weken was t zwaar vanwege mn misselijkheid, nu is t zwaar vanwege mn bekken en vermoeidheid.. haha.. altijd wat! maar pak gewoon mn rust momentjes zodra dat kan en heb dus hulp dus komt vast goed allemaal!

red jij t nog allemaal zo richting t end?? de spanning zal wel flink toenemen nu!
tweety1982

Unregistered

15-06-2011 15:41
fijn Finaly dat alles goed te doen is nog met hulp van je manlief, dat scheelt wel hoor. en anders gewoon even aankijken tot hoever je red.

ja het is aardig spannend idd hier nu, het voelt nu echt he. Vandaag over bevalling gehad bij de VK.

Bij de VK was alles goed, ze heeft weer flink zitten voelen. Urine was goed. Bloed ook. Heb geen anti-stoffen aan gemaakt. gewicht was goed. ben amper aangekomen Big Grin Ze kon niet goed voelen of kindje al goed lag, als ze dat over twee weken nog niet goed voelt krijg ik een extra echo om te kijken of ze goed ligt, het kan met 32-33 weken nog draaien. Baarmoederhoogte was 30 cm.....Hartslag was 130 RPM........met thuisbevalling controleren ze meteen of navelstreng er omheen ligt, ze hebben zuurtsof apperaat bij zich en ze kunnen ten alle tijden de ambulance bellen, dus het is veilig.....dat snelle getrappel wat ik soms voel is wrs een zenuwtrekje.
NoaM

Posting Freak

Topics: 5
15-06-2011 15:56
@ Tweety, o ik herken het gelijk want ik was ook zo bang dat de navelstreng om het nekje zou zitten. En dat zat ie dus ook bij de bevalling alleen wist ik dat niet en mijn vriend vertelde dat pas een paar weken later. Die dacht at ik dat had gezien/meegekregen. Maar schijnt toen het hoofdje eruit was, dat de vk echt in een fractie van een sec. de navelstreng van het nekje draaide. Hij was wel blauw toen hij was geboren maar hij had ook dik 2 uur in het geboortekanaal gelegen.

Ben trouwens gewoon thuis bevallen, pittig zonder persweeen, maar zou niet anders willen! Soms heb je natuurlijk geen keus.
tweety1982

Unregistered

15-06-2011 16:01
Oei Noam, wat eng zeg......het gebeurd volgens mij zelden maar dat kindje overlijd door de navelstreng.....fijn dat bij jou wel goed is gekomen.......hoezo geen perswee-en bij jou?

jij gefeliciteerd met je 2e wondertje Big Grin
NoaM

Posting Freak

15-06-2011 16:05
Ja dank je! We zijn weer helemaal in love haha!

Nee ik had geen persweeen. Ik had wel weeen maar geen persdrang, dus wat iedereen noemt: oerkracht. Ik weet niet wat het is, dus ik deed maar wat en voelde Milan ook niet door het geboortekanaal komen, zelfs niet toen het hoofdje al tegen de uitgang lag. Daarom heeftde vk uiteindelijk een spiegel neergezet om te laten zien wat ik deed en ze liet me het hoofdje voelen. Het vervelende was dat de pijn van mijn ontsluitingsweeen doorgingen, dus ik moets daar doorheen persen en dat deed zeer!

Ik zie nu alweer uit naar de bevalling (gek he) want tis en blijft gewoon een wonder!
NoaM

Posting Freak

15-06-2011 16:05
Jij nog eventjes dus, zie je er tegenop of niet?
tweety1982

Unregistered

15-06-2011 16:08
Ohh jeetje dat lijkt me ook vervelend, wel fijn van die spiegel, moet je ook maar net bij je hebben dan, goed idee Wink........miss is maar beter dat je niet wist van je navelstreng, anders zou je miss zorgen maken tijdens de bevalling.

nou zal ik eerlijk zijn? ik verheug me op de baevalling Big Grin....zoals jij ook zegt, gewoon het bijzondere van je kindje op de wereld brengen, en het grote moment.....het is iets bijzonders.......ik ben wel bang, bang dat er iets misgaat enzo...maar ja met 2 miskramen zit die angst er gewoon in.
EsRe

Unregistered

15-06-2011 18:44
Finaly; hoe gaat dat als je gastouder bent en je hebt zwangerschapsverlof? Waar gaan die kleintjes dan naar toe?
finaly87

Posting Freak

15-06-2011 18:53
Heeey Noam, jij hier!! Wink wil je ook thuis bevallen bij de 2e?

Met die spiegel, ik wil ook een spiegel klaar leggen zodat als daar tijd voor is en alles loopt zoals ik hoop, de kraamverzorgster de spiegel ervoor kan houden tijdens t moment dat t hoofdje naar buiten komt. Lijkt me bijzonder om van mezelf te zien! Heb dat wel eens vaker bij andere vrouwen gedaan, die spiegel ervoor.. Dat wordt vaak als heel bijzonder ervaren.. Smile

Esre, een paar van de gastkids regelen de ouders zelf wat voor dmv opa of oma's of wat dan ook, maar ze hebben allemaal de optie dat t gastbureau voor een vervangende gastouder zoekt.. Een van de vraagouders maakt daar gebruik van. Dus zo gaat dat! Krijg verders mn zw-verlof via de UWV uitgekeert...
tweety1982

Unregistered

15-06-2011 19:20
Esre das goede vraag, fijn dat goed op te lossen is Finaly.

Leuk dat het vaker voorkomt dat vrouwen spiegel voorhouden, is ook bijzonder.
tweety1982

Unregistered

20-06-2011 10:45
nou meiden, alsof zo moet zijn Wink ik mag nit meer thuis bevallen, ben ik eindelijk gerust gesteld door de lieve meiden hier.
zal wel ff melden hieronder waarom.

Hoi even ego berichtje knippen en plakken

Suikerwaardes waren veel te hoog. 9.8. Mag max 7 zijn. 7.7 vonden ze vorige keer al te hoog. ze gaven ook aan dat 9.8 echt veel te hoog was. ik ben na het eerste onderzoek gaan opletten met eten dus vroeg waarom die waards dan toch zo veel hoger zijn, maar diabetis word erger naar mate de zwangerschap vorderd.

Heb dus zwangerschap diabetis. Geen reden tot zorgen hoor. Heb echo gehad, kindje was niet te groot nog, was zelfs week te klein, alles n orde, ook water was goed.

Moet nu wel onder controle blijven van de gyn. en moet in ziekenhuis bevallen. Ook ben ik bij de diabetis verpleegkundige geweest en heb een apperaatje waarmee ik 7 keer per dag moet prikken op suikerwaardes en die door moet geven. Zo word ik in de gaten gehouden

Woe heb ik afspraak met de dieetiste voor een eetpatroon bespreking.

of ik wel of niet insulline moet prikken zal moeten blijken uit de suikerwaardes die ik 7 keer per dag prik.

Dus even lastig maar niet gevaarlijk, word goed in de gaten gehouden.

Liefs
pitbullgup

Senior Member

20-06-2011 11:38
@ tweety; wat vervelend maar wel fijn dat ze je goe din de gaten houden!
finaly87

Posting Freak

12-07-2011 17:39
lees t nu pas tweety, balen dat je geen keuze meer hebt, maarja nu weet je wel 100% zeker waar je aan toe bent.. geen twijfels meer Wink
finaly87

Posting Freak

29-07-2011 12:00
hmm dit topic is wel erg stilletjes.. juist zo interesant!
of is iedereen terug gedeinst na het nieuws over ziekenhuis bevallen??
vond dit artikel.. best een goed en duidelijk stukje..

http://www.radio1.nl/contents/34728-het-...s-bevallen
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave