Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen draagdoek of draagzakken vanaf geboorte

draagdoek of draagzakken vanaf geboorte
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
19-05-2011 09:53
Wie weet welke draagdoeken of draagzakken je mag gebruiken vanaf de geboorte? en waar moet je daarbij op letten? en wat zijn de ervaringen?
wil waarschijnlijk mijn oudste zoontje nog lang in de buggy en baby in de draagzak of -doek
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
19-05-2011 10:13
Een draagdoek kan altijd direct vanaf de geboorte. Ik heb zelf een ErgoBaby, dit is een SSC (een voorgevormde drager), die kan met infant insert ook direct vanaf de geboorte gebruikt worden. Je draagt dan je kindje volgens hetzelfde principe als in een draagdoek (dus: ergonomisch), alleen hoef je de Ergo niet meer te knopen. Voordeel van een doek is wel dat die (als je het knopen onder de knie hebt) op heel veel manieren te gebruiken is. Andere SSC's zijn bijv. Manduca of Beco.
Ergonomisch dragen is erg fijn (en veel beter voor het kindje dan bijv. een BabyBjorn), doordat de baby niet echt 'hangt' is het absoluut niet zwaar en dus makkelijk vol te houden. Google maar eens op 'ergonomisch dragen'!
Ik heb zelf bij de eerste een BabyBjorn gehad, maar nu ik het ergonomisch dragen ontdekt heb vind ik dat maar een onding.
Veel succes met je keuze!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave