Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen welke kolf?

welke kolf?
daantje

Posting Freak

Topics: 2
18-05-2011 21:52
Ik ben opzoek naar een goede en stille kolf. Ik huur nu de Medele sympfonie, maar dat kost me 2,50 per dag. Graag wil ik er zelf een aanschaffen. Ik heb de Medela electric mini uitgeprobeerd van de buurvrouw, maar dat ding maakt echt een herrie. Ik denk zelf aan:
- Calipso van Ardo
- Medela pump in style
- Medela Freestyle

Iemand ervaring?
maria11

Posting Freak

Topics: 8
19-05-2011 09:09
Hoi Daantje,

Net als jij huurde ik via het kraambureau ook de Medela Symphony, een hele fijne kolf is dat!
Ik ben ook op zoek gegaan naar een eigen kolf en heb uiteindelijk de Medela Freestyle gekocht.
In vergelijking met de Symphony maken ze allemaal een herrie! er zit zo'n krachtige stille motor in die Symphony, mij is verteld dat de inkoopsprijs van die kolf zo'n 1700 euro is Confusedhock:

De Freestyle die ik gekocht heb maakt best wel herrie maar niet enorm. Er zijn drie dingen fijn aan deze kolf vind ik:
1. Het fijne aan deze kolf is hij superklein is en dat je net een hele rugzak voor dat ding nodig hebt, hij past bij wijze van spreken in je handtas.
2. Ook kan je de zuigkracht instellen en vastleggen in het geheugen zodat je niet elke keer het in hoeft te toetsen.
3. Als je zuigkracht van 1 naar 2 verhoogt wordt hij een heeeeeel klein beetje sterker, je kan dus heel precies de zuigkracht instellen. Bij andere kolven zijn die standen "groter" en kan je dus minder nauwkeurig de zuigkracht kiezen die je wil. (hmm..ben ik een beetje duidelijk? :?)
Enige minpuntje is dat deze kolf best wel duur is. Ik krijg via mijn verzekering wel een gedeelte terug. Daarentegen zag ik dat je de kolven heel makkelijk weer voor veel geld op Marktplaats kwijt kan, ze behouden hun waarde.

Tot zover mijn ervaring met de borstkolven! succes met je keuze! :-D

Grt.
Maria
Wopper

Posting Freak

Topics: 3
01-06-2011 22:48
Ik heb zelf de Freestyle en ben er super blij mee! Heb 'm ook aangeschaft na een huurkolf.
Voordelen vind ik dat hij superklein is maar wel krachtig. Daarnaast werkt 'ie op een accu, wat ik erg handig vindt aangezien er in de kolfruimte bij mij op het werk geen electriciteitsaansluiting is. Persoonlijk merk ik mbt de kracht geen verschil tussen kolven met accu of kolven met electriciteit.

Mijn collega heeft een pisa, waar zij ook erg tevreden over is. Nadeel is wel dat de zuigkracht minder is als je alleen op de batterij moet kolven. Daarnaast is 'ie een stuk groter dan de Freestyle.

Overigens hoorde ik laatst dat de pisa eruit gaat. Misschien tzt lastiger om aan onderdelen te komen maar wel weer handig met het oog op de prijs?
Mijn Freestyle heb ik via een Engelse webshop gekocht waardoor ik 'm goedkoper kreeg dan hier in NL! Misschien is dat nog een optie voor je?

Met de Ardo heb ik geen ervaringen. Maar misschien kun je eens op het borstvoedingsforum kijken. Daar is een topic waarin dames hun ervaringen geven, oa mbt de Ardo kolf!
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
03-06-2011 08:42
Ik heb ook de Freestyle gekocht, maar ik vind het allemaal maar tegenvallen. Ik had blijkbaar veel te hoge verwachtingen Sad. Ik vind hem ook qua zuigkracht veel minder dan de symphony. Denk dat ik de handkolf van Avent dan nog het fijnste vind.
Nien85

Posting Freak

11-06-2011 17:01
Ik heb de pump in style. Handig voor op het werk (hij zit ingebouwd in een rugtas) en je kunt dubbelzijdig kolven. Hij is redelijk krachtig en als je het klepje dicht houdt, ook niet erg lawaaiig. Ik ben er best tevreden over.
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
12-06-2011 13:21
Ik heb de Freestyle weer verkocht en besloten dat ik de huurkolf mee naar mijn werk ga nemen. Het kost 17,50 per week, maar dat kost kv ook. Ik vind de productie belangrijker en de Freestyle redde het gewoon niet goed.
Nien85

Posting Freak

13-06-2011 20:14
Ja, tegen de symphonie gaat niks op. Jammer dat hij zo duur is, want ik had hem ook best gewild.
Sandra7175

Posting Freak

Topics: 0
13-07-2011 10:01
Ik heb de freestyle en kolf fulltime. Kolf nu 4-5x per dag. Dit is goed voor 5-6 flesjes van 200ml. Ruim voldoende voor onze kleine dus.
Ik kolf het meeste aan beide kanten tegelijk. Dit duurt dan zo'n 12 minuten. 's Ochtends kolf ik 20-25 minuten, dan kolf ik 400ml.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave