Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Alles over Luiers!

Alles over Luiers!
Roos81

Posting Freak

Topics: 2
10-05-2011 13:11
Hallo Mama's!
Naar aanleiding van de Kassa consumenten test over luiers besloot ik me er verder in te verdiepen!

Kruitvat komt als beste uit de test op de hielen gezeten door de Pampers!
Helaas werden er maar 8 getest, en ik miste bijvoorbeeld de AH luiers en de Europrofit van de Kruitvat.

Welke luier gebruik jij? En welke juist niet? En waarom??
Heb je een goede aanbieding gezien? Of weet je waar we kortingsbonnen kunnen printen?
ran83

Posting Freak

Topics: 23
10-05-2011 13:14
Ik heb nu de aldi luiers en die bevallen me goed.....voor de nacht gebruik ik een pampers luier, omdat ik al meerdere malen een doorgelekte aldi luier had.

Ik vindt de pampers zo snel geuren....bij 1 plasje ruik je het al. Dit is vooral zo bij de oudere kindjes...

Straks gebruik ik voor de 2de toch weer eerst pampers, omdat deze in het begin zo handig zijn ivm de geurloze plasjes en je het nog niet echt kunt voelen.
Roos81

Posting Freak

10-05-2011 13:42
Okay, en waarom dan bv geen Kruitvat? Die hebben ook een plasjes alarm en als je slim inkoopt zij ze half zo duur...
Ik heb ze (maat 1) naast mijn maat 1 van pampers gehouden, en zo op het oog lijkt KV me er comfortabeler uit te zien, zit meer rek in.
Mijn maatje 1 van AH vind ik stug en vormloos. We zullen zien straks. Misschien hebben jullie wel top ervaringen met AH!
ran83

Posting Freak

10-05-2011 14:15
roos ik ken niemand met ervaring van kv en ik kende wel mensen die tevreden waren over de aldi luiers vandaar....

enne zeg nou zelf 80 luiers voor 11,60 ongeveer!? das toch voordelig.

Maar ik wil binnenkort even gaan kijken welk merk luierbroekjes hebben en dan eens testen.....
angie77

Posting Freak

Topics: 8
10-05-2011 14:26
hallo ik zal mijn ervaring ook even neerzetten

ik gebruik voor tristan pampers omdat nik die de beste vind heb in het begin wel kv luiers gehad toennie net geboren was die vond ik toen het fijnst heb den een paar maanden terug kv luiers gehaald voor tristan maar alsie naar bed ging onder de middag en maakte hem wakker wassie kletsnat dus geen succes dus en met pampers heeft hij daar geen last van.
ohjah en die van de ah zijn ook heel goed die heeft mn moeder thuis altyd voor tristan daar blijftie ook droog in.

groetjes angela
Roos81

Posting Freak

10-05-2011 14:31
@Ran: Dat is nog 0,145 per luier. De aanbieding van Kruitvat is nu 0,089 cent per stuk. (Maatje 1 en 2)

Ja ik reken alles om per stuk, want niet alle aanbiedingen zijn zo goedkoop als ze lijken. En elk merk heeft weer andere verpakkingen.

@Angie, die goede ervaring met AH luiers heb ik wel bij de grotere kids op het KDV, maar bij de kleine babietjes niet. AH ook ok voor maar 1 en 2?
Daan

Senior Member

Topics: 0
10-05-2011 14:40
Mijn moeder had een keer een pak AH luiers, maar ik vind deze een stuk stugger dan de pampers. Ook een keer een pak bumblies gehad( van de plus), maar deze vind ik ook een stuk stugger dan de pampers. Heb toen beide pakken wel opgemaakt, de ah snachts, omdat hij dan toch stil lag en dus geen last zou hebben van het stuggere en de bumblies wel overdag, want daar lekte hij doorheen snachts.
Ik gebruik altijd pampers en heb tijdens een vakantie een keer kruidvat geprobeerd van een vriendin, die ze bij zich had voor haar dochter.
Ik kijk altijd op www.voordeelmuis.nl waar de pampers in de aanbieding zijn.
debje25

Member

10-05-2011 14:41
hallo dames.

mijn zoontje is nu bijna 9 maand en ik gebruik nu al een aantal maanden de luiers van de aldi.
Vind ze perfect. Collin is nog nooit doorgelekt met die luiers. En 80 stuks voor 11,50 is een mooie prijs. Heb voorheen ook eens huggies gebruikt, maar dat is ellende. de kleine man was dan elke ochtend nat.
ran83

Posting Freak

10-05-2011 14:49
Roos ik praat over maatje 4.....enne ik heb me gewoon niet verdiept in de kruidvat luiers....anders kun je zelf wel alle luiers gaan testen en dan ben ik ook niet van plan hihi....

ik koopte trouwens wel altijd de pamers in de aanbieding.....3 pakken voor 20 euro en haalde er dan 6 of 9 op.....tja ben een hollander en gek op korting hihi...
Sweetangel

Unregistered

10-05-2011 21:21
Hoooi,

ik heb ongeveer 9 maanden kruidvat luiers gebruikt en was er super tevreden over. Nu gebruik ik de luiers van de Jumbo, omdat ik dan maar naar 1 winkel hoef, en deze ook goed bevallen. Beide zijn hetzelfde qua prijs.

xxx
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
11-05-2011 16:39
Ik heb altijd pampers gebruikt, ben er tevreden over...en heb geen anderen geprobeerd. Ik ben geen op en top hollander ;-)
Pickle

Senior Member

Topics: 4
11-05-2011 17:59
Ik gebruik wasbare luiers, is ook nog altijd een optie! Is gelukkig niet meer zo'n gehannes al vroeger, dus goed te doen, goed voor de portemonnee, de kleine en voor het milieu.

In de kraamweek moesten we wel wegwerpluiers gebruiken ivm navelstompje (de wasbare vielen er net overheen en dat mocht nog niet), we hebben eerst de Nature Care luiers gebruikt van de Etos, die zijn echt super, maar ook superduur, en daarna noodgedwongen een paar dagen die van de AH. Ze zat gelijk onder de luieruitslag. Die zou ik dus niet aanraden ;-).
adniL

Posting Freak

Topics: 7
12-05-2011 08:41
Hier de kv, bumblies, etos en pampers geprobeert en ik vind pampers toch echt het fijnst. Bumblies en kv zijn ook prima hoor maar die zijnway dikker en stugger. Die van de etos zijn net karton die neem ik nooit meer.
Die van de aldi wil ik ook nog wel een x proberen..
Roos81

Posting Freak

12-05-2011 09:21
Pickle welke luiers gebruik jij dan? Er zijn diverse merken zag ik. Een waar kun je deze luiers het best kopen?
Ik overweeg nog serieus aan de 'katoenen' of 'bamboe' luiers te gaan.
Free

Posting Freak

12-05-2011 09:24
Wij hebben hier al verschillende luiers geprobeerd.

Yara krijgt luieruitslag van de aldi luiers. Die van de Lidl gaan wel goed. Wel stug trouwens, beiden! Voor de nacht gebruiken we wel pampers. Kv luiers hebben we in t begin veel gebruikt, maar zijn toen ze elke dag lekluiers had over gegaan op pampers. Was bij 1 en 2..

Nu dus maat 4 en proberen we van alles uit..

Je krijgt regelmatig kortingsbonnen en dan zijn de pampers nog niet zo duur.. Vandaar onze keuze hiervoor Wink
Roos81

Posting Freak

12-05-2011 09:49
Hoi Mayella, ik hoor vaker dat men kortingsbonnen kan krijgen voor Pampers.
Maar hoe kom je daar dan aan?
Ik heb 1 bon gehad in mijn Felicitas doos, en dat was het dan wel.
Free

Posting Freak

12-05-2011 09:53
Ik had alle dozen aangevraagd, en zo ineens kreeg ik een boekje van lekker in t leven (geloof ik) en daar zitten veel bonnen bij. Niet alleen van pampers Wink

Ook krijg ik soms 'post' van Pampers, bonnen via de etos, ah.. Sinds ik die dozen heb aangevraagd, wordt ik plat gegooid met veel reclame... En soms leuke kortingsbonnen Wink
Roos81

Posting Freak

12-05-2011 10:49
Met alle dozen bedoel je Felicitas, Prenatal, babydump... Verder dan dat kom ik niet hoor :-)
Sweetangel

Unregistered

12-05-2011 11:02
Pampers zijn ook vaak in de aanbiedingWink
Free

Posting Freak

12-05-2011 11:13
Roos, ja die Wink Maare volgens mij gaat of van de felicitas of blijde doos uit.. Wink Niet van die van babydump.. (geloof ik niet, haha!)
Pickle

Senior Member

12-05-2011 11:30
Je krijgt ook mail van pampers met kortingsbonnen als je je voor die dozen hebt ingeschreven, als ik mij niet vergis. Bij mij komen ze allemaal in de 'spam' folder terecht, misschien bij anderen ook?

Roos81 schreef:Pickle welke luiers gebruik jij dan? Er zijn diverse merken zag ik. Een waar kun je deze luiers het best kopen?
Ik overweeg nog serieus aan de 'katoenen' of 'bamboe' luiers te gaan.

Ik gebruik de Bamboozle Stretch van Tots Bots. Ik heb ze gekocht via Kaatje Katoen http://kaatjekatoen.nl/, je kan bij hun ook een afspraak met een luierconsulente in de buurt aanvragen (gratis én vrijblijvend) en zij kan je dan meer uitleg geven en voorbeelden van luiers laten zien. Dat zou ik echt aanraden, het is namelijk echt geheel vrijblijvend en je krijgt wel een hele hoop info, je kan daarna altijd nog kiezen of je er wel of niet voor gaat.

Er is in juli ook de beurs 'Ouders Natuurlijk', volgens mij staan ze daar ook (meer info: http://www.oudersnatuurlijk.nl/). Bij die beurzen heb je ook altijd leuke aanbiedingen, heeft ons zo 100 euro gescheeld op een heel luierpakket!
Roos81

Posting Freak

12-05-2011 18:36
Ja ik zag op Marktplaats ook 9 luiers voor 100 euro. Lijkt me niet duur. Is alleen niet genoeg. Gok met 8 luiers per dag toch het dubbele nodig te hebben.
Ik vraag me serieus af wat dat wassen dan kost aan water en stroom. Ik zal mijn man eens vragen dit uit te zoeken met onze machine. Is toch dagelijks een was van 60 of 90 graden.
Pickle

Senior Member

13-05-2011 09:25
Roos81 schreef:Ja ik zag op Marktplaats ook 9 luiers voor 100 euro. Lijkt me niet duur. Is alleen niet genoeg. Gok met 8 luiers per dag toch het dubbele nodig te hebben.
Ik vraag me serieus af wat dat wassen dan kost aan water en stroom. Ik zal mijn man eens vragen dit uit te zoeken met onze machine. Is toch dagelijks een was van 60 of 90 graden.

9 voor 100 is zeker niet duur! Hou er alleen wel rekening mee dat het absorptie vermogen geleidelijk aan minder wordt, dus 2dehands is niet altijd goedkoper, als je al snel nieuwe moet kopen (is natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe lang gebruikt en hoe lang jij ze wil gaan gebruiken!).

Ik heb 18 luiers en ik was om de dag. Ik heb speciaal wasmiddel (van het luiermerk zelf) dat antibacterieel is en vanaf 30 graden schoon wast. Dat wasmiddel is dan wel weer duurder en alleen via internet te kopen, maar het grote voordeel is dat ik nu de was doe op 40 graden (scheelt nogal met 60 en 90 qua water- en stroomverbruik) en er daardoor ook alles bij in kan gooien. De luiers zelf zijn ongeveer een halve was, de rest vul ik op met babygoed en ons eigen lichte goed. Zo heb ik een wasmachine vol en ben ik altijd bij. Ik was op kort programma (scheelt ook in stroom en water) en af en toe een lang programma er tussen door. Drogen doe ik aan het wasrek, vooral nu met dat warme weer is het ideaal. Het zonnetje haalt de vlekken er ook goed uit! Ik gok dat ik zo'n 2 wasjes meer draai per week door de luiers, omdat ik het dus combineer met andere was, dat scheelt echt een hoop. Mijn meisje heeft ook veel bonte kleertjes (roze en rood voornamelijk) daarvoor draai ik dan nog wel 1 extra babywasje in de week, omdat ik die kleuren er zo niet bij durf te gooien.
adniL

Posting Freak

Topics: 7
13-05-2011 09:37
pickle, coller catcher doekjes werken (bij mij) echt heel goed.
vind het soms nog wel eng maar gooi met zo'n doekje gewoon alles bij elkaar en tot nu toe nog geen verkleurde was gehad
Roos81

Posting Freak

13-05-2011 18:46
Klinkt goed Pickle, ben er nog niet over uit, dus ik ga nog es denken en rekenen! Als je slim inkoopt dan kost een wegwerp luier een duppie...
Hmmm dilemma's, hahaha
Pickle

Senior Member

13-05-2011 18:49
Kids in wasbare luiers zijn over het algemeen eerder zindelijk... dus je gebruikt ze minder lang ;-). Ach, er is voor beiden wat te zeggen, je moet doen wat je zelf het prettigst lijkt. Maar goed, als je vragen hebt wil ik ze altijd beantwoorden, en de consulentes van Kaatje Katoen zijn ook echt prettig (hmm, je zou bijna denken dat ik voor ze werk ;-) Nee hoor! Gewoon enthousiast)
Roos81

Posting Freak

14-05-2011 07:39
Over zindelijkheid, ik werk in de kinderopvang met peuters. Het is heel erg afhankelijk van het kind en zijn of haar karakter. We hebben ze van 3 die nog niet willen en we hebben ze van 2 die vrolijk zeggen dat ze even gaan poepen...
Gemiddeld genomen zal het misschien wel kloppen, maar ik ken mijn kind nog niet, dus ja, of dat daar ook voor geld?

Ik heb ook even gekeken bij Kaatje Katoen, en een set luiers kost 522 euro. Als ik dat omreken naar een pak wegwerpluiers in de week, 5 euro per pak, dan heb ik daarvoor ook twee jaar luiers! Dan heb ik het wassen nog niet eens mee berekend.
Denk dat het pas goedkoop kan zijn als ik hydrofielen ga vouwen als luier, want die kosten niet veel in aanschaf....
Nien85

Posting Freak

Topics: 3
11-06-2011 17:09
Wij gebruiken pampers. Ik heb nog geen enkel pak gekocht zonder korting (bonnen en aanbiedingen). We hebben ook een keer etos merk geprobeerd. Dat vond ik wel redelijk, maar mijn man niet. Die van de Jumbo zijn echt verschrikkelijk. Het zit niet en ze lekken.
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
11-06-2011 18:47
ik gebruik ook pampers voor de nacht omdat hij dan ruim 13 uur slaapt en dan wil ik dat hij een goede luier aan heeft. overdag heeft hij kv luiers. bevallen prima. hij is nog nooit nat geweest en heeft er ook geen uitslag van ofzo. bevallen prima en zijn niet duur + regelmatig in de aanbieding.

ik krijg ook dat boekje van lekker in het leven. zitten soms leuke bonnen bij en idd meestal 2x 3 pakken pampers voor 20 euro. die ga ik dan ook altijd halen.
weet niet meer wie het vroeg/zei maar van t kruitvat was er toen ik zwanger was ook een zwanger/baby doos. weet alleen niet of ze die nu nog hebben.
loesje80

Posting Freak

11-06-2011 19:15
Ik kwam hier toevallig even lang, en wij gebruiken ook wasbare luiers. Ik was met gewoon wasmiddel op 40 graden, en mix de luiers ook met de gewone was. De poepluiers, daar heb ik een inlegvelletje voordat zo in de wc kan, en daarna de luier in een emmer water. Gaat prima. Ik was wel wat meer maar minimaal om de 2 dagen. Helemaal nu onze kleine man een grotere maat luiers heeft en er geen 10 per dag nodig heeft ofzo ;-) Wij hebben trouwens in de kraamweek ook gewoon wasbare luiers gebruikt. Vond de kraam erg handig, dan kon ze goed zien of het een plasluier was ;-)
hierbij de 'adresjes' voor wasbare luiers
Kaatjekatoen: http://www.kaatjekatoen.nl (al gepromoot zag ik, hahah)
Bambino mio: Uitleg --> http://nl.bambino-mio.com/
Een site waar je ze kan kopen, met prijzen ;-) --> http://www.hetrietje.nl/contents/nl/d105...luier.html
Of Ecologische bamboe luiers van daizy babies http://www.daizybabies.com/
Wij gebruiken de bambino mio, van geboorte tot potje, en hebben dan van beide maten luiers er 1 pakketje bijgekocht zodat we 1 keer in de 2 dagen moeten wassen. Het zijn hele "saaie" luiers, maar wel de goedkoopste.
Als we lang weggaan krijgt hij trouwens kv luiers, omdat ik dan niet zo'n zin heb om met vieze poepluiers te zitten die niet meteen in een luieremmer kunnen ;-)
Succes met de keuze!
Free

Posting Freak

11-06-2011 21:26
Wij hebben inmiddels vele andere luiers geprobeerd.

Die van de Lidl, gaan goed. Aldi vinden we wat minder. En de jumbo eigen merk luiers zijn ook fijn!! Zelfs voor de nacht! (we waren vergeten pampers voor de nacht te halen... :oops: )

Maare als ze in de aanbieding zijn blijven we wel bij pampers hoor Wink
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
11-06-2011 22:13
hm ik gebruik dezelfde pampers voor overdag als voor de nacht en dat is prima. We gebruiken trouwens pampers, ben ik tevreden over
miesss

Posting Freak

Topics: 0
01-07-2011 10:26
Pickle schreef:Kids in wasbare luiers zijn over het algemeen eerder zindelijk... dus je gebruikt ze minder lang ;-). Ach, er is voor beiden wat te zeggen, je moet doen wat je zelf het prettigst lijkt. Maar goed, als je vragen hebt wil ik ze altijd beantwoorden, en de consulentes van Kaatje Katoen zijn ook echt prettig (hmm, je zou bijna denken dat ik voor ze werk ;-) Nee hoor! Gewoon enthousiast)

Hoi,

kom hier ook toevalllig langs! Ik gebruik ook de katoenen luiers van Bambino mio. En dat bevalt goed. Gooi de luiers gewoon bij de rest van de kleertjes in de was, wel eerst even uitspoelen onder de kraan. Ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als ik alleen maar pampers om had, maar mijn dochter heeft nu alleen nog een luier om als we weggaan, in huis is ze zindelijk (ze is net twee) Merk wel aan haar dat ze dus inderdaad eerder in "haar broek" plast met een pamper om als met een katoenen luier.
De bambino mio luiers zijn overigens te koop bij het groene kruis!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave