Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Zelfgemaakte Hapjes

Zelfgemaakte Hapjes
lotje76

Posting Freak

Topics: 9
28-04-2011 10:41
Hallo,

Ik vind het wel leuk om een topic te starten over hapjes.
ben benieuwd wie er allemaal zelf hapjes maakt, wat je maakt en of je uk het lekker vind of juist helemaal niet Smile

Ik heb zelf een babycook en heb tot nu toe alles zelf gemaakt. heb een babycook kookboek en het kookboek opperdepop van de AH.

fruit:
appelmoes, perenmoes, appel/peer/banaan, mango/appel/peer, mango/pruim/appel/abrikoos. Fruit vind ze allemaal erg lekker

groente:
worteltjes, pompoen, sperzieboontjes, broccoli, sperzieboontjes/aardappel, broccoli/aardappel, wortel/tomaat/komkommer, witlof/aardappel/appel.
Vind ze ook allemaal lekker vooral die laatste twee combinaties. Bloemkool was geen succes dat kwam er allemaal weer uit.

Ik had pompoen uit de vriezer gekocht, gekookt en weer ingevroren, dit was geen succes, zag er na het ontdooien niet fris uit . Ze vind het wel erg lekker, dus volgende keer pompoen in de vriezer en per keer dan maar portie maken.

groetjes
loesje80

Posting Freak

Topics: 2
28-04-2011 13:25
Wat een leuk topic!
Ik maak ook alles zo veel mogelijk zelf, maar gewoon met een staafmixer ;-) Ik heb ook de opperdepop van de AH en lekker koken voor je baby (van 6 tot 12 maanden) En kreeg laatst van een vriendin de volgende site: www.keukenkikker.nl

Fruit:
Gijs eet qua fruit eigenlijk alles wat ik voorzet: appel / peer / banaan / kiwi / aardbei of een combi van deze 5. Ben nog geen lekkere mango tegen gekomen, en wil van de zomer ook zeker aan de meloen!

"maaltijden":
Lijkt hij ook veel lekker te vinden. Niet altijd meteen de eerste keer, maar als ik het de dag erna weer aan hem geef, eet hij het altijd vol smaak op...
brocolli, bloemkool, courgette, sperzieboon/aardappel, courgette of bloemkool/rijst/rozijnen/rundvlees, bloemkool/rijst/kip, sperziebonen/aardappel/gehakt, tomaat/macaroni/ei (dat was even wennen, hahaha) tomaat/macaroni/ham/kaas, witlof/aardappel/appel/kaas (moest hij de eerste keer van huilen :oopsSmile En voor vanavond staat er op het menu: tomaat/paksoi/kip, ben benieuwd :-)

Ik gebruik vooral de boekjes om wat afwisseling erin te houden. Maar ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat ik het zo leuk zou vinden om zelf voor de kleine man te koken. Dus ik ben van plan het nog wel even vol te houden... Ben benieuwd of er nog spannende gerechten voorbij komen die ik ook kan gaan proberen!
lotje76

Posting Freak

28-04-2011 15:44
Zou wel leuk zijn om andere ervaringen-recepten voorbij zien te komen.

Ik ga nu doperwtjes met courgette proberen uit opperdepop.
Ik heb nu een pak met erwtjes gekocht maar zie dat deze eerst 8 uur moeten wellen en dan een uur moeten koken....hoe kan je nog meer aan verse erwtjes komen....??? ik maak dat nooit voor mezelf Smile
pumi

Posting Freak

28-04-2011 20:38
Leuk en handig topic!!! Ik ben niet zo goed in combinaties verzinnen.. moet ook eerlijk bekennen dat ik gestopt ben met zelf groente maken, vooral omdat de kleine dame het groffe spul niet zo lekker vind.. dan begint ze te kokhalzen! Maar ben wel weer van plan om het te maken, ze moet toch ooit "stukjes" gaan leren eten??
Maar hoe maken jullie alles? Gewoon in 1 keer en dan alles invriezen?? Dat deed ik wel, maar dan sta ik een hele dag alles te koken... zo'n gedoe vind ik!

Lotje, Ik koop gewoon diepvries erwten! Die moet je alleen ff koken een minuut of 6geloof ik.

Qua fruit lust Romy alleen geen aardbeien.. dit vind ze wel lekker: kiwi, banaan, mango (erg lekker!), appel, peer, galia meloen (echt favoriet!) of een combi van deze.
Pruimen en abrikozen nog niet uitgeprobeerd. Kan ook niet wachten tot er perzikken/ nectarines zijn! Denk dat ze dat ook erg lekker zal vinden.
Kheb trouwens 2x een potje fruit gegeven en dat vond ze gewoon smerig! Was ik toch wel heel blij mee Big Grin
lotje76

Posting Freak

28-04-2011 21:19
Pumi: met kiwi en aardbei moet je toch nog even wachten vanwege allergien...
ik had pompoen ook uit de vriezer gekocht en weer ingevroren na het koken...dat was niet zo'n succes, ben bang dat dat met erwten ook het geval is dan...
lotje76

Posting Freak

28-04-2011 21:19
pumi: met de babycook kan ik het net zo fijn maken als uit de potjes trouwens....
loesje80

Posting Freak

29-04-2011 09:33
Ik maak het fruit meestal voor 2 dagen, en als ik kook zijn het max 3 porties, dus die gaan daarna gewoon in de koelkast. En aangezien ik alles eigenlijk gewoon in 1 pannetje mik, kook en pureren met de staafmixer, doe ik dat gewoon tijdens het koken voor vriendlief en mezelf.

Ik zou idd ook erwten uit de diepvries gebruiken. Misschien iets voor aankomend weekend :-)
lotje76

Posting Freak

29-04-2011 13:19
ik ben de erwtjes nu aan het wellen...eens kijken hoe dat gaat. Mocht dat nu niks zijn, ga ik gewoon vriezer erwtjes gebruiken inderdaad, en dan maar inderdaad voor 2 porties maken.
pumi

Posting Freak

29-04-2011 19:06
die erwten maak ik meestal per portie klaar.
Fruit maak ik voor een week of 2/3.. ik heb echt geen tijd om elke dag alles klaar te maken. maar dan ben ik dus zolang bezig op 1 dag!
En ik kan het ook niet maken tegelijk met ons eten, want ik lust geen verse groente haha stom he?! Ik lust alleen alles uit blik..
loesje80

Posting Freak

30-04-2011 16:50
Ach, uit blik is ook groenten, toch?
Hier vandaag de babyvisschotel uit opperdepop getest, en zelfs de eerste hap was lekker. Ook vanmorgen voor het eerst meloen (met een liga erdoor, want het was veel te vloeibaar ;-) ) O, en voor het eerst een boterham met vruchtenhagel (daarbij ging wel het eerste stukje meteen terug) maar toen hij de structuur door had, heerlijk de hele boterham weggewerkt. En daarna nog wat zachte stukjes van een kampioenbroodje (tja, een beetje een vreetbeer is het wel) Maar dus weer een geslaagde "nieuwe"producten-proef-dag!
Lotje, hoe is het met de erwten afgelopen?
Juudje81

Senior Member

Topics: 0
02-05-2011 12:37
Ik lees mee! Hier voorlopig namelijk nog niet aan de bijvoeding, maar tzt zijn wat leuke combi's altijd goed te weten Big Grin
Leuke website trouwens: http://kokenvoormijndochter.nl/
Kan je ook op leeftijd zoeken.
lotje76

Posting Freak

04-05-2011 18:29
loesje: het is niet goed afgelopen met de ertwen, na 8 uur wellen en 1 uur koken...vond ik het er echt niet lekker uitzien, en wilde haar dat echt niet voorschotelen. Toen is het courgette met aardappel geworden en dat viel goed in de smaak.

juudje: leuk dat je mee komt lezen, zal eens op die website gaan kijken, altijd leuk!!

Gisteren en vandaag voor het eerst kant en klaar potje gegeven, omdat ik geen tijd heb gehad het weekend om te maken. ga morgen weer aan de gang. Ze vond het op zich wel lekker hoor en heeft ook de potjes helemaal leeg gegeten Smile
loesje80

Posting Freak

04-05-2011 18:35
Lotje, ideaal toch, dat de kleine meid ook potjes lekker vindt. Hoe meer variatie hoe beter denk ik dan. Wel jammer van de erwten, je hebt zo goed je best gedaan...

Gijs heeft vandaag coucous met vis (en courgette, champignons & rozijnen) gegeten uit opperdepop. Ook dit ging weer zo naar binnen! En dat terwijl hij vanmiddag al een dubbele boterham met stroop had gegeten, een flinke fruit hap er achteraan en om 16 uur nog een melkfles. Tja, een klein beetje een eetmonster is het wel. Maar hij beweegt genoeg om het ook zo weer te verbranden denk ik dan maar ;-)

Juudje, de site er erg lekker uit, maar Gijs heeft nog geen tanden, dus ik ben nog even in de purreerfase, maar ik heb hem snel bij de favorieten opgeslagen. Als hij wat ouder is komt dat helemaal goed.
lotje76

Posting Freak

05-05-2011 16:16
ik heb die site ook bij mijn favorieten opgeslagen! nog niet heel goed bekeken.

Noa is nu 7 maanden, ik mag ook met vlees beginnen. Hoe hebben jullie dat gedaan? In de potjes die ze de afgelopen 2 dagen had, zat ham in.
pumi

Posting Freak

05-05-2011 20:29
pureren jullie alles??
Vandaag kreeg Romy courgette, kip en rijst. Op zich vond ze het wel lekker, maar begon ze weer raar te doen.. niet echt kokhalzen maar wel bijna. Toen heb ik het nog een keer extra gepureerd en toen at ze het zo op. Vraag me toch af of ze ooit stukjes gaat eten haha
Vlees heb ik tot nu toe alleen nog maar kip geprobeerd. Gewoon koken en dan in stukjes met de rest mee pureren.

Lotje, wat jammer trouwens van de erwten!
lotje76

Posting Freak

05-05-2011 21:15
jaaa, jammer he van de erwtjes Smile volgens mijn moeder moet je ook wel verse in het koelvak hebben, ga ik morgen nog eens kijken.
ik pureer alles nog!
jollyjo

Posting Freak

Topics: 3
06-05-2011 07:23
Lotje, wat leuk dat je dit topic hebt gestart, ben zelf niet zo'n kookwonder dus misschien kan ik hier nog wat leuke dingen vinden.

Dat boek Opperdepop kom ik wel vaker tegen, waar kun je die krijgen?

Tessa eet in principe de dingen met ons mee, maar dan pureer ik het met de staafmixer. Op het moment dat wij iets eten wat zij nog niet mag, krijgt ze een potje. Daar zit ook alles in tenslotte en ze vind alles bijna wel lekker. Je merkt wel verschil tussen het een of ander. Vorige week hadden we eenpotje fruit met rode vruchten (was al voor 8 maand) maar die vond ze duidelijk (nog) niet lekker, de mond ging dicht en bleef dicht. hihi
lotje76

Posting Freak

06-05-2011 07:58
jolly: opperdepop kan je bij de AH kopen, staat bij de boeken. voor 9 euro!

witlof met aardappel en appel vond noa erg lekker!
loesje80

Posting Freak

06-05-2011 08:20
@ Pumi, ik pureer ook nog alles hoor, maar er zitten echt wel stukjes in, maar dat maakt Gijs niet zoveel uit ;-)
@ Lotje, ik geef Gijs al een tijdje vlees, kip, rundergehakt, rundvlees, ik kook het mee en pureer het dan mee...
@ Jollyjo, gezellig!!! Opperdepop is idd gewoon van de ah, en erg leuk.
Wel raar, we gaan zo een weekendje naar Vlieland, en alle "principes" gaan overboord, hahaha. Ik vind het niet handig om zelfgemaakt eten mee te nemen, dus voor het eerst echt aan de potjes, de wasbare luiers blijven ook thuis, en de pap worden pyama-papjes, omdat ik naast een bus met melkpoeder niet zo'n zin heb om ook nog een bus met pappoeder mee te nemen. Gelukkig zei vriendlief al, hij eet verder heel gezond en vers, dus het zal wel goedkomen, hahahaha.
Fijn weekend dames
lotje76

Posting Freak

06-05-2011 08:28
loesje: lekker genieten van je weekend! En het zal zeker wel goedkomen Smile En het wordt nog mooi weer ook!!
pumi

Posting Freak

06-05-2011 19:26
Loesje, een keer is niet erg toch?? Er zijn kindjes die alleen maar potjes krijgen en die worden ook groot Big Grin

Ik heb vandaag ook eindelijk opperdepop gekocht! Elke keer vergat ik het! Maar wat staan daar goede ideeen in! Ik ben zelf niet zo creatief in het bedenken van combinaties, dus dit is wel handig.
Ga denk ik morgen is aan de slag.. ben benieuwd hoe de kleine meid het zal vinden
lotje76

Posting Freak

07-05-2011 19:52
Ik ben vandaag weer flink aan de kook geweest. Dus kan weer even vooruit:

sperzieboontjes/kip/aardappel (eerste keer vlees meegekookt)
witlof/aardappel/appel (vind ze zooo lekker)
broccoli/rijst (eerste keer rijst)
jollyjo

Posting Freak

08-05-2011 18:53
Loesje, in de potjes zit ook alles hoor wat ze nodig hebben en als Gijs normaal allemaal eigen krijgt komt dit ook wel goed. Hoe was het op vlieland??
loesje80

Posting Freak

08-05-2011 19:44
@ Pumi, ik vind opperdepop ook erg leuk om creaties uit te maken!
@ Lotje, zo, dat is nog eens fanatiek bezig zeg :-)
@ Jollyjo, ik denk ook wel dat het goed komt hoor, hij heeft de potjes met veel smaak leeggegeten en vanavond weer netjes een zelfgemaakt prakje. Dus hier weer een blije mama. Vanavond zelf asperges gegeten en in opperdepop staat daar een ook een babyvariant van, dus ik ben benieuwd wat de kleine man er van vindt, hahaha.
Vlieland was heerlijk!!! Al is 2 nachtjes wel wat weinig, maar dat is dan weer voor de volgende keer. Gister heerlijk heel ver gelopen, met de kleine man in de kinderwagen. Ging erg goed, maar vannacht was hij opeens ontroostbaar, aan het zweten en heel heftig aan het hoesten. ik had natuurlijk geen thermometer bij me of babyparacetamol. Dus een redelijk belabberde nacht gehad, maar vandaag was hij weer prima te pas. Misschien toch iets te veel buiten geweest of indrukken gehad misschien... Nu helaas alweer aan het werk voor morgen, maar goed, het was een heerlijk weekend.
VickyS

Posting Freak

Topics: 4
09-05-2011 11:48
Hoi dames

die is nu exact een topic dat ik nog miste... Over 2 weekjes wil ik ons Rensje ook zijn eerste fruithapje gaan geven, wat hebben jullie als eerste gegeven? doen jullie bij fruit altijd koek?

een vriendin van mij heeft ook het boek opperdepop, misschien ook maar eens aanschaffen, hoor er zoveel goeds over!
snippie

Unregistered

09-05-2011 11:58
wij gaan straks op vakantie nou dan krijgt de kleine alleen maar potjes.
verder krijgt hij vers eten.maar is handiger nu we voor het eerst met zijn 3en op vakantie gaan.
later eet hij gewoon met de pot mee dus das dan handiger en anders neem ik het wel mee
snippie

Unregistered

09-05-2011 11:59
vickys G krijg geen koek bij zijn fruit.nooit gehad en krijgt hij voorlopig ookniet omdat hij aan de maat is
snippie

Unregistered

09-05-2011 12:03
ik kook het vlees en haal het dan door de blender.
pumi

Posting Freak

09-05-2011 13:24
ik doe nooit koek door het fruit.. en in het begin gewoon met 1 soort fruit beginnen een paar dagen hetzelfde geven!
Als wij met vakantie gaan, geef ik ook potjes hoor! Da's geen doen om dan alles vers mee te nemen of te maken.

ik heb net weer wat fruit gemaakt.. groente moet nog, maar heb ik voor vandaag geen zin meer in :p
loesje80

Posting Freak

09-05-2011 13:25
Hoi Vicky!
Ik ben met de kleine man begonnen met potjes groenten (omdat ik me heb laten vertellen dat ze fruit toch wel lusten, en groenten soms moeilijk gaat :-) ) En daar deed ik geen liga door. Toen ik met 5 maanden wel zelf fruit ging maken, en het was erg dun (rijpe peer, appel) dan deed ik er wat liga door of wat rijstenbloem. Nu krijgt hij eigenlijk gewoon gepurreerd fruit of groenten. Hij krijgt nu gewoon een liga in zijn hand. op het pak staat dat dat niet mag, maar hij vindt het heerlijk en ik zit er bij om te kijken of het wel goed gaat.
Veel plezier met de eerste hapjes, ik vond het hylarisch ;-)
VickyS

Posting Freak

09-05-2011 13:52
ok... ja ik dacht ook eerst te beginnen met groenten omdat ze fruit waarschijnlijk toch wel lekker(der) vinden maar hou het toch maar bij fruit denk ik.. ik denk dat ik dan de eerste keer ga beginnen met peer?? en doen jullie ook fruit invriezen, ze eten in het begin nog maar zo weinig.. groentehapjes invriezen lijkt me normaal maar fruit? vind dat een raar idee, heb dan het gevoel dat het minder vers is ofzo hahaha dat alle vitamientjes eruit gaan.. :?
jollyjo

Posting Freak

09-05-2011 14:48
VickyS ik verkruimel ook een liga door het fruit als het vers fruit is en erg rijp, anders is het erg dun en door de liga krijgt het een beetje structuur, dat kun je later wel doen. Door de potjes hoeft in principe niet dat is wel redelijk stevig.

Loesje, op het pak staat inderdaad dat het niet mag, maar op de creche doen ze het ook en Tessa vind het ook erg lekker. Maar zo zijn er wel meer dingen dan mag het op de ene site niet en op de andere weer wel. Ook altijd erg handig Smile
pumi

Posting Freak

09-05-2011 15:19
VickyS, ik vries ook fruit gewoon in! Ik pureer alles en doe het in kleine bakjes. Haal het dan 's avonds eruit en laat het in de koelkast ontdooien voor de volgende dag. Ik haal het wel uit de koelkast, anders is het te koud.
Wat je ook kunt doen in het begin is in ijsblokjes ding doen.. En dan kun je bijv, beginnen met 1 blokje en zo bouw je dat op. Dan hoef je niet veel weg te gooien.

Hier krijgt Romy geen liga, maar startkoekje. Mag geloof ik ook niet uit de hand.. ik doe dat ook gewoon.
VickyS

Posting Freak

09-05-2011 15:29
ja dat van dat ijsblokjes ding had ik ook al van een vriendin gehoord, is inderdaad erg slim :-D heb je ineens 12 porties ofzo.. ben wel erg benieuwd wat hij ervan vindt :-D
Friend

Unregistered

09-05-2011 18:07
Leuk zo'n hapjes topic Big Grin
Ik maak het ook zelf met de Avent stomer/blender, een ontzettend handig ding!

Ik ben dus begonnen met groente, omdat ik ooit eens ergens heb gelezen of gehoord dat als je met fruit begint ze teveel wennen aan die zoete smaak en de groente minder goed pakken.
Dit zal vast per kind verschillen hoor, maar aangezien mijn man en ik zelf moeilijke eters waren (mijn man eet nog geen groente) wilde ik dit bij haar voorkomen haha

Ik ben 28 april begonnen met broccoli en geef iedere keer drie dagen dezelfde groente om het op te bouwen.
Ze heeft tot nu toe dus broccoli, wortels, courgette en sperziebonen op.
Morgen begin ik met bloemkool, ik ben benieuwd Smile
Het gaat hartstikke goed en ook het eten van een lepel op zich gaat steeds beter.
Ze doet nu echt haar mond goed open en ze werkt vrijwel niets meer naar buiten met haar tong.

Als ze drie dagen bloemkool heeft gehad, wil ik gaan starten met het fruithapje en dan wil ik door de groente aardappel gaan verwerken.
Dat Opperdepop boek wil ik gaan aanschaffen, want daar hoor ik echt goeie dingen over.
De sites heb ik ook opgeslagen, altijd handig Smile
VickyS

Posting Freak

09-05-2011 18:59
mmm begin nou te twijfelen.. mijn vriend is ook zo'n moeilijke eter.. en heb idd ook gehoord dat je beter kan beginnen met het minst lekkere.. fruit lusten ze waarschijnlijk wel.. misschien dat ik ook maar met worteltjes moet beginnen.
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
09-05-2011 19:25
Hier ook nog eentje die altijd alles zelf maakt, voor mijn zoontje altijd gedaan en die eet nu als een bouwvakker alles op. Dus bij hem heeft het wel goed gewerkt en vond het wel leuk al die nieuwe dingen uitproberen. Ik gebruik ook het boek opperdepop van de AH en had een website; http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

Ik heb nu wortels/doperwtjes/aardappel, witlof/appel/aardappel (favo!), brocolli/aardappel (niet zo lekker), bloemkool/aardappel, sperziebonen/aardappel, brocolli/bloemkool/aardappel, wortels, wortels met appel. En in de vriezer ligt alvast aardappel/sperziebonen/tartaar en vis/tomaat/aubergine/rijst.

Fruit maak ik altijd vers, banaan, peer, meloen, aardbei, kiwi, appel en dan doe ik 2 soorten door elkaar. Probeer het een beetje af te wisselen. Morgen ga ik eens spinazie met ei proberen :-)
Friend

Unregistered

09-05-2011 20:31
VickyS schreef:mmm begin nou te twijfelen.. mijn vriend is ook zo'n moeilijke eter.. en heb idd ook gehoord dat je beter kan beginnen met het minst lekkere.. fruit lusten ze waarschijnlijk wel.. misschien dat ik ook maar met worteltjes moet beginnen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn man tot zijn vijfde jaar potjes heeft gekregen hoor (door een voedselprobleem in zijn eerste jaar).
Ik heb mijn kleine meid als eerste hapje zo'n potje gegeven om uit te proberen en er zelf van geproefd, maar het smaakt werkelijk overal naar behalve groente (in dit geval wortels).
Nu kun je je dus voorstellen dat als een kind deze potjes tot zijn vijfde jaar krijgt, hij nooit de echte smaken van groente heeft leren kennen.
Ik hoef het hem nu niet voor te schotelen, want hij eet het echt niet op en ik probeer het niet meer haha
VickyS

Posting Freak

10-05-2011 10:11
vickypreg, leuke en duidelijke site!! daar heb ik wat aan!! :-D
loesje80

Posting Freak

11-05-2011 07:45
Jeetje friend, 5 jaar potjes, dan zijn je smaakpapillen idd een beetje anders "opgegroeid"... Hopelijk gaat jullie kleine meid wel alles eten!

Gister zowaar magere yoghurt als toetje gegeven, maar wat vond ik het zielig. Hij at het wel hoor, maar keer er erg verdrietig bij, veel te zuur... Dus na een tijdje er maar wat vruchtenyoghurt doorheen gemengd, toen keek hij een stuk vrolijker :-)
Nog even een vraagje, ik maak ook vaak "gemengde" fruithapjes voor de kleine man, maar straks gaat hij natuurlijk "gewoon fruit eten" en dat is dan toch ook niet gemixt? Nu even zwemmen en voor vanavond weer een nieuw gerecht uitzoeken... Asperges vond hij trouwens heerlijk (en ik vond de plasluiers daardoor een crime :lolSmile
VickyS

Posting Freak

11-05-2011 08:33
haha ja daar gaat je pipi van stinken toch??

kan je door de magere yoghurt niet wat ranja doen? ik eet nl zelf altijd magere yoghurt met wat grenadine erdoor, veel lekkerder...
lotje76

Posting Freak

12-05-2011 11:59
hoi hoi, geze;;ig dat er steeds meer mensen bijkomen!Smile

ik zou dan eerder roosvicee of diksap door de yoghurt doen , dan van die zoete aanmaak.
lotje76

Posting Freak

12-05-2011 12:25
pff lastig als je als volwassene geen groente lust...tot 5 jaar potjes zeg..dat is echt wel heeeel lang.

Ik ben gewoon met fruit begonnen. ook eerst 1 soort tegelijk een paar dagen achter elkaar om te kijken of ze ergens overgevoelig voor is. daarna ben ik gaan mengen. Ik heb heel af en toe er liga doorheen gedaan als het te waterig was. Maar meestal meng ik fruitsoorten zodat het niet te waterig wordt. Ik kook nog steeds alle fruit eerst. Ik geef nog niks ongegkookt, doen ze op het KDV wel trouwens. Maar ik vind het eerst koken wel makkelijk, omdat ik dan een voorraadje in de vriezer kan maken. ik vries al het fruit gewoon in.

Probeer ook eens om er gedroogde abrikozen doorheen te doen. Noa vind het erg lekker, zolang ik er maar niet teveel doorheen doe.

Ik heb nu voor het eerst perzikken, dus daar ga ik straks mee aan de gang. Mango vind ze ook erg lekker!
lotje76

Posting Freak

12-05-2011 12:26
Groente gaat er hier trouwens erg goed in!! ondanks dat ik met fruit ben begonnen Wink
worteltjes en pompoen zijn lekker zoet om mee te beginnen.
Friend

Unregistered

12-05-2011 12:33
Bloemkool gaat er goed in hier net als broccoli en wortels Smile
Het enige wat minder ging was de courgette, maar waarschijnlijk was deze te waterig en vond ze de rijstebloem niet lekker ofzo (die heb ik er een beetje doorheen gedaan) Wink
Nina77

Senior Member

12-05-2011 12:55
Wat een leuk en handig topic is dit zeg! Ik ben geen grote forum schrijver maar lees graag mee.
Mijn mannen hebben tot vorige week steeds 1 groente of fruit per hap gekregen (met 2 hapjes per dag). Daarnaast krijgen ze een kleine rijstwafel, een stukje brood of en liga. Het wordt wel tijd om uit te breiden naar een echte boterham maar ik ben toch nog een beetje bang dat ze gelijk alles proberen door te slikken...

Banaan lusten ze (nog) niet....heel apart ;-). Appel vinden ze heerlijk. Meloen en peer vinden ze ook lekker maar krijgen ze nog niet heel vaak (heb het niet altijd in huis en ik heb geen idee of het goed in te vriezen is). Wat betreft groente krijgen ze nu wortel, broccoli en sperziebonen. Courgette was hier ook geen succes maar misschien vinden ze het wat als het samen met andere smaakjes wordt gegeven. Sinds deze week krijgen eten ze rijst en meng ik het met de groente. Ze vinden het heerlijk! Aardappel vonden ze niet lekker. Ik had het gemengd met wortel en een beetje appel maar ze wilde er niks van weten. Haha!

Het is wel grappig om te zien dat de mannen toch best verschillend zijn. L probeert alles vol enthousiasme maar als hij het niet lekker vind dan gaat z'n mond na 3 happen echt niet meer open. Als hij het lekker vindt dan eet hij vol aandacht en plezier. B is wat voorzichtiger en het duurt wat langer voordat hij aan een smaak is gewend. Als hij eenmaal op stoom is dan maakt hij er echt een sport van en hij zit aan het einde ook helemaal onder. Hij probeert ook alles in 1 keer in zijn mond te proppen terwijl zijn broer het netjes vasthoudt en kleine hapjes neemt. Ik lig regelmatig in een deuk met die twee aapies :-)

Goed, ik ben erg benieuwd naar jullie receptjes, ervaringen en getipte websites!
Groetjes,
Nina
Friend

Unregistered

12-05-2011 13:06
Haha, leuk is dat twee van die verschillende Nina Smile

Hier stopt E. na iedere hap haar vingers in haar mond haha
haar vingers blijven favoriet, maar die kan ze niet opeten helaas, al probeert ze het iedere keer gretig Wink
loesje80

Posting Freak

12-05-2011 13:20
Wat grappig Nina, om die verschillen te zien! Maar B stopt dus graag zo veel mogelijk in zijn mond? Mijn kleine man mag alleen liga of soepstengel zelf eten, de rest voer ik hem :oops: Wat goed dat ze al rijstenwafels eten. Dat is het enige dat hij niet zoveel aan vindt. Maar ja, hij heeft nog geen tanden, en sabbelen gaat lang niet zo snel als bij liga of brood.
Morgen ga ik aan de mango met hem. Ben benieuwd. Tot nu toe is elke fruitsoort prima! Gister trouwens yoghurt met diksap gegeven, vond hij erg lekker!
Nina77

Senior Member

12-05-2011 14:02
@ Friend Haha! Hier sabbelen ze ook heel graag op hun eigen vingers. Ik dacht dat hen met de komst van de eerste tandjes wel wat minder zou worden maar ze bijten op hun eigen vingers vast niet zo hard als op die van mij ;-) De lepel is ook erg interessant!
@ Loesje Ik geef ze kleine rijstwafeltjes en ze sabbelen er lekker op los. De liga's breken naar mijn idee sneller af in grote brokken. Yoghurt moet ik ook maar weer eens een keer proberen. De eerste keer vonden ze het maar niks maar misschien met een beetje diksap..
jollyjo

Posting Freak

12-05-2011 14:19
Hey Nina, gezellig jou hier tegen te komen. Het gaat dus erg goed met je mannetjes!

Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je courgette klaar? Ik eet dat eigenlijk niet (lees:nooit) en wil het ewl voor Tessa klaar maken. Ben nu ook flink bezig, de brocoli en worteltjes staan op het vuur, maak verse groente met aardappel voor haar.

5 jaar potjes!!! Dan is het wel logisch dat de smaakpupillen een beetje anders zijn. In principe eet tessa met ons mee als wij aardappels en groente eten, maar na een dagje creche krijgt ze eerder eten omdat ze dan bekaf is en dan in bed ligt als wij eten. Nu heb ik dan toch vers eten voor haar ipv een potje.
loesje80

Posting Freak

12-05-2011 18:12
Ik denk dat Gijs een beetje een schrokkop is, die vindt die grote stukken liga wel fijn ;-) Ik heb wel een zakje met rijstenwafeltjes, die zal ik morgen weer eens testen (ik denk dat hij gewoon te ongeduldig is :oopsSmile
Jollyjo, courgette in stukken snijden, breng in een pan met een bodem water de courgette aan de kook. Kook de groente afgedekt in ca 5 minuten gaar & zacht. Afgieten en pureren maar. Als het te nat is, gewoon wat rijstenbloem toevoegen :-) En courgette kan je op die manier ook mengen met aardappel, rijst etc
jollyjo

Posting Freak

12-05-2011 18:51
Loeje, thanks! Eet je dat met schil en al zeg maar? (sorry ben niet echt een kookwonder)
pumi

Posting Freak

12-05-2011 21:07
Hey dames,
ik vergeet elke keer te lezen...
De potjes vind ik ook naar niks smaken! Bah! Maar heel soms geven wij het wel, als het zo uitkomt.
Ik moet weer bijna aan de kook, want de vriezer raakt leeg! Ga denk ik de witlof met appel is proberen.

Ik meng soms 3 soorten fruit door elkaar... Romy vind het allemaal best. Merk nu ook dat ze niet meer heel erg hoeft te wennen aan nieuwe smaken. In het begin deed ze dan weleens moeilijk, maar nu kijkt ze alleen maar zo van "hé dat is nieuw!" en dan eet ze het gewoon op alsof ze niet beter weet.
Heb van de week perzik geprobeerd, vond ze erg lekker! En pruimen vind ze ook prima!

Courgette is hier echt favoriet! En ik kook het met schil..
loesje80

Posting Freak

13-05-2011 07:33
Hoe ging het met de pruimen en de poepbroeken? ;-)
Ik maak de courgette idd klaar met schil. In het kookboek staat ook dat schillen niet hoeft. Maar ik schil sowieso zo min mogelijk... Heb je Opperdepop jollyjo? Staan erg lekkere, creatieve gerechten in, die je zo maakt. Als je zelf even niet creatief bent, wel handig dat ze verder veel met de pot mee eet. Daar eten wij volgens mij toch wat te gekruid voor :-)
Zo, ik ga maar eens douchen, de kleine man was alweer om kwart over 6 wakker en ligt nu weer lekker te slapen. Daarna even mango maken. Ben benieuwd wat hij er van vindt!
jollyjo

Posting Freak

13-05-2011 09:24
Loesje, nee die wil ik nog aanschaffen. Wij eten niet echt gekruid dus de aardappels enzo kan ze rustig mee eten. Op andere momenten krijgt ze een potje, daar zit ook lekker variatie in dus dat scheelt wel weer.

Tessa was ook alweer om half 7 wakker en dan vind ze het ook gelijk wel genoeg. Gisteren om 6 uur, na de fles van half 8 heeft ze wel weer 2 uur geslapen. Als ze die nou eens voor de fles gewoon doorslaapt....hihi
VickyS

Posting Freak

13-05-2011 09:52
hier slaapt Rensje gelukkig (meestal) van 19 tot 7.. soms van 18 tot 6 en dan komt doordeweeks wel goed uit voor als ik hem naar oma moet brengen.

ik ga zo even naar ah, kijken of ze opperdepop daar hebben, heb gisteren de handleiding van mijn babycook maar eens gelezen.. ik ga denk ik toch maar met worteltjes beginnen..
lotje76

Posting Freak

13-05-2011 13:56
Ik heb courgette samen gedaan met aardappels. Courgette is inderdaad best waterig, maar aardappels vaak droog...dus dat heft elkaar wat op. Als het nog te droog is voeg ik altijd nog wat kookvocht toe. Ook voeg ik altijd wat olijfolie toe, omdat ze ook die vetten nodig hebben.
VickyS

Posting Freak

13-05-2011 14:27
kon het boekje opperdepop niet vinden.. jammer..

vanaf wanneer kan je olijfolie gebruiken, is dat echt niet slecht voor ze? klinkt nogal vettig..
lotje76

Posting Freak

13-05-2011 16:37
hadden ze het boek niet bij de AH staan? Wij hebben best een kleine AH, en daar stond ie tussen de andere boeken.

Ik die er liever plantaardige olie in dan een klont boter.
ik heb het volgende nog gevonden:

Vetten leveren energie: maar liefst 35 tot 50% van de hoeveelheid energie die zuigelingen nodig hebben, halen ze uit vetten. Daarnaast zijn vetten, in het bijzonder vetzuren, belangrijk voor het in stand houden van de celstructuur. Zuigelingen hebben in het eerste jaar ontzettend veel vetten nodig voor de snelle groei.

Het soort vetten in moedermelk verschilt van het soort vetten in poedermelk. Moedermelk bevat veel lange-keten-vetzuren, die onverzadigd zijn. Dat is gezond. Bij poedermelk is de samenstelling van vetzuren afhankelijk van wat de fabrikant erin stopt. Meestal worden er in poedermelk plantaardige vetten gebruikt. Dat is ook gezond. Om aan zelfgemaakte hapjes voor de baby meer energie te geven, kan er wat plantaardige olie worden toegevoegd. Bijvoorbeeld: zonnenbloem-olie of olijfolie.
VickyS

Posting Freak

13-05-2011 19:12
ok, goed om te weten, bedankt ;-)

nee.. hij stond er echt niet tussen.. en heb het nog gevraagd maar ze wisten niet wat ik bedoelde hoor, hadden er nog nooit van gehoord.. komt ervan als je allemaal mennekes van 18 in je winkel zet :? misschien morgen eens een andere ah proberen..
lotje76

Posting Freak

13-05-2011 19:35
En anders even zeggenn...kan er anders wel eentje voor je halen en op de post doen. Of mis kan iemand anders nog eens voor je kijken. Waar in Brabant woon je? ik ben geboren en getogen in Eindhoven. maar woon al 11,5 jaar rond Utrecht.
loesje80

Posting Freak

13-05-2011 19:39
Mango was een groot succes, heb zelfs een boterham "gesmeerd" met het restje dat hij niet op had. Ook heeft hij wat stukjes brood met peer & kaas uit de oven gegeten :-) Het was dus weer een leuke "proef"dag! Verder was het ook een redelijke "proef"dag, de kleine man was zo niet in zijn doen vandaag, werd er een beetje moe van. En dan voel ik me weer schuldig omdat hij eigenlijk altijd een heel lief, blij mannetje is. (hoe vrouwen het zichzelf toch altijd moeilijk kunnen maken :lolSmile
Ik zag het boek ook op de ah-site, om te bestellen...
loesje80

Posting Freak

13-05-2011 19:40
Wat grappig Lotje, ik ben ook geboren & getogen in Eindhoven, daarna 10 jaar in Utrecht gewoond (studie en wat jaren erna) en nu sinds 2 jaar in gelderland, op de grens van brabant (iedereen zegt op eens weer Houdoe én aangereden & afgewerkt :lolSmile
De link: http://webwinkel.ah.nl/product/AH/135668...Opperdepop!
lotje76

Posting Freak

14-05-2011 07:08
Loesje: Mijn man komt uit wijchen, dus hier een combinatie van brabant en gelderland wonend in Utrecht Smile

je kan inderdaad ook bij de albert het boek bestellen, maar dan betaal je best veel verzendkosten...best zonde
lotje76

Posting Freak

14-05-2011 07:11
ohhh ze lachen me hier nog steeds uit met mijn aanrijden en afgewerktSmile houdoe heb ik snel afgeleerd....ik heb 1x een collega gehad die zei :"je moet normaal nederlands praten, dat moeten die buitenlanders ook " .............grrrrrrrrrrrrrrrr alsof zij abn praatte....
VickyS

Posting Freak

14-05-2011 11:03
hahaha

ik kom oorspronkelijk uit Antwerpen maar woon nu 5 jaar in Tilburg, mijn vriend is een geboren en getogen Tilburger! Ja ik zag het boekje ook op de site, ga zo eerst even in een andere winkel kijken en anders bestel ik het maar gewoon!
VickyS

Posting Freak

14-05-2011 14:18
jeuj, gevonden :-D zal zo al maar eens beginnen met lezen :-D
pumi

Posting Freak

15-05-2011 13:49
ik heb nog steeds niets gemaakt.. schandalig! Gelukkig hebben we nog wel wat in de vriezer.. heb echt geen zin elke keer!
denk dat ik er morgen maar aan moet geloven haha

De perzik-mango was hier trouwens een supercombi!
MamavanLC

Senior Member

16-05-2011 15:34
ik heb gister voor lucas voor het eerst een ei gegeven door de spinazie en aardappel..en hij vond het heerlijk dus dat was ook een goede combi..
en vandaag heeft ie appel kiwi yoghurt(zelf gemaakt) op voor het eerst kiwi was toch wel even wennen maar hij vond het heerlijk....
merk wel dat het zelf gemaakte eten en fruit hem beter bevalt dan zo af en toe een potje..
loesje80

Posting Freak

16-05-2011 18:40
Wel een idee fruit met yoghurt! Meestal heb ik wel wat fruithap over als ik het zelf maak, dan kan ik dat wel door de yoghurt gooien als toetje 's avonds :-)
Hahaha, Lotje, wat grappig, wij wonen nu in Wijchen :lol:
MamavanLC

Senior Member

16-05-2011 19:41
hey

@loesje80 ik doe eigenlijk altijd een beetje yoghurt er door heen want lucas drinkt bijne geen opvolgmelk meer...hij krijgt het alleen in de ochtend door de bambix en dan af en toe trapt ie erin smiddags en savonds...dus ik vervang groten deels alles door gewone melk of yoghurt..want hij moet toch aan ze zuivel komen..dus dan maar zo..
na het eten krijgt hij ook yoghurt met peer erdoor dat ik nog over heb of een danoontje...
jollyjo

Posting Freak

17-05-2011 08:21
MamavanLC, had jij toevallig eerst een andere naam??
MamavanLC

Senior Member

17-05-2011 09:20
@jollyjo..ja ik had eerst een andere naam..ben weer terug op het forum..maar dan bij de aug mama's
jollyjo

Posting Freak

17-05-2011 14:32
mamavanLC, augustus van dit jaar???
jollyjo

Posting Freak

17-05-2011 14:39
mamavanLC, ik zag het al, augustus van vorig jaar, Lucas was tenslotte in augustus geboren. Las ook iets minder leuk nieuws, balen zeg, maar kan me voorstellen dat het nu even niet kan.
loesje80

Posting Freak

18-05-2011 06:57
Ergens kan ik me prima voorstellen dat Lucas geen opvolgmelk meer wil, wat stinkt dat zeg ;-) Hier drinkt de kleine man 's morgens en 's avonds niet meer zoveel, van de 235 ml pap laat hij rustig 70 staan, en 's avonds verschil het wel, maar ik ga misschien toch maar vitamienen D geven. Gister banaan & pruim gegeven, dat ging er erg makkelijk in! 's Avonds macaroni, ei, tomaat & champignons.
Hebben jullie misschien tips om zijn kamertje wat donkerder te maken? Hij heeft een kiepraam waar ik wel een gordijntje voor heb hangen, maar dat verduisterd niet heel goed. Als het goed is zijn we over 2 maanden verhuisd en krijgt hij een verduisteringsrolgordijn, maar dat vind ik nu een beetje zonde van het geld. De kleine man is nu vanaf 6 uur aan het babbelen, en wil er dan om half 7 echt uit. Drinkt dan wel iets van zijn pap, maar volgens mij is hij niet wakker van de honger. En om half 8 is hij weer doodop, dus gaat hij weer naar bed. Ik ben meer voor slapen tot half 8 en dan die papfles op :lol:
Fijne dag allemaal!
lotje76

Posting Freak

19-05-2011 15:11
Loesje: Grappig dat jij dan nu in Wijchen woont! Wij gaan daar zondag weer heen voor een verjaardag Smile Mis kranten voor het raam plakken of een vuilniszak, is alleen niet echt heel handig als je het weer wat lichter wilt hebben....

Ze willen noa op het KDV yoghurt geven om 14 uur...ik heb al eerder gezegd dat ik dat niet wil omdat ik 2x yoghurt op een dag teveel vind. Plus dan gaat ze er mis aan wennen en kan ik dat dadelijk thuis ook gaan doen. Ga het morgen even overleggen met KDV. Noa's eetschema nu:

0700 papfles van 200cc
0915 fruit 100 gram
1130-12 boterham
1230 fles 200 cc
15-1530 soepstengel/koekje/broodkorst met sap
1730 groente 200 gram drinken
1930 fles 200 cc

Ik geef de laatste 2 dagen 230 cc als laatste fles, drinkt ze goed op....zal ik dat blijven doen, ze slaapt al wel 2 nachten door Smile
loesje80

Posting Freak

19-05-2011 18:56
Ik heb alles afgeplakt met vuilniszak en het is nu lekker donker (en hij was een stuk minder actief vannacht) dus hopelijk slaapt hij morgen ook tot iig 7 uur. We gaan morgen trouwens voor het eerst met de trein, zelfs met een keertje overstappen ;-) Daarna een flinke NS wandeling en dan weer naar huis. Ben benieuwd hoe de kleine man dat gaat vinden :-)

Maar yoghurt op het kdv? Dat krijgt Gijs niet... Die krijgt daar brood, fruit, soepstengel enzo, en sap... Wat bijzonder dat ze daar yoghurt geven. Ik zou idd eens vragen waarom ze dat doen ipv een ander tussendoortje.
En als Noa al 2 nachten lekker slaapt op 230, wat is daar dan op tegen? Ze krijgt maar 3 flessen terwijl ze er nog best 4 zou mogen, dus die 30 cc moet het verschil niet maken :-)
Gijs zijn schema:
7(.30) uur: 210 ml papfles
10 uur: fruithap + sap
12-13 uur: dubbele boterham + sap
(14.30 soepstengel / liga / luchtige cracker + sap)
16 uur: 200 ml melkfles
18 uur: avondeten (+ beetje yoghurt & roosviscee)
19.30: 200 ml melkfles, maar die drinkt hij vaak niet leeg...

Dus volgens mij komen de schema's wel overeen. En het lijkt misschien of Gijs veel sap krijgt (of thee, of water) maar ik bied het elke keer aan, end an verschilt het erg hoeveel hij drinkt. Vaak op een dag 240 ml aan "vocht"
Nu nog even de was ophangen en dan lekker op de bank.
lotje76

Posting Freak

19-05-2011 19:02
loesje: Fijn dat het afplakken geholpen heeft. Wij hebben een rolluik klaar liggen voor Noa's kamer. Dus kan straks ook lekker donker, maar eerst moeten we nog schilderen.

Noa drinkt echt nog niet zoveel ander vocht....maar dat komt mis nog. Ben al blij als ik er 100 cc in krijg. Morgen eens overleggen allemaal op CB. Ze wilde net de laatste fles weer niet veel drinken heeft wel 60 laten staan denk ik van de 200cc.
pumi

Posting Freak

20-05-2011 17:03
Hey meiden!
Van de week ei-spinazie-aardappel geprobeerd, ze vond het wel lekker, maar ze heeft een paar dagen buikpijn gehad.. dus ze at 's avonds wat minder.
Maar vanavond ging het weer goed Big Grin Ga morgen de witlof-appel klaarmaken!

Romy dr schema:
7.00 pap
10.00 fruithap + sap/water
12.00/12.30 boterham (wat ze ervan eet..) + fles 180/6
15.30/16.00 fruithap + sap/water
17.00/17.30 groente + danoontje
19.30 180/6 + rijstebloem

Soms vervang ik haar fruithap van 's middags door een koekje/rijstewafel/soepstengel.. De rijstewafel vind ze érg lekker! Ze bijt er ook echt stukjes vanaf.
Merk nu ook dat ze steeds beter stukjes gaat eten.

Romy drinkt ook niet altijd al haar flessen leeg. Vooral de laatste laat ze vaak staan. Sommige dagen drinkt ze daar maar 50cc van. En de laatste dagen drinkt ze 'm weer helemaal leeg. En ze slaapt dan ook gewoon door, als ze zo weinig drinkt. Dus iik denk dat ze dan geen honger zal hebben...
Denk niet dat je je daar heel druk om moet maken hoor, lotje!

En water/sap vind Romy echt lekker! Vooral als ze zelf dr fles vasthoud. Alleen snapt ze niet dat ze 'm achterover moet houden haha
loesje80

Posting Freak

22-05-2011 08:16
Gister meloen gegeven, maar die was zo dun (gewoon vers gepurreerd) dat ik hem in zijn fles heb gedaan en een wat oudere speen wat heb vervormd (oftewel het gat wat groter gemaakt) Nou, meneer dronk over de dag ruim 400 ml meloen(prut/sap) En gister een aubergine-"schotel" gemaakt met kip, champignons, couscous, rozijnen én aubergine! Ging er erg goed in :-)
Pumi, wat fijn dat ze steeds meer stukjes eet en dat ze op rijstewafel kan kauwen. Onze kleine man sabbelt er op los, maar het gaat niet heel makkelijk met rijstenwafel...
Nu naar de familiedag!
jollyjo

Posting Freak

22-05-2011 14:56
Meloen is inderdaad erg water, maar wel handigom het zo in een fles te stoppen.

Ik weet niet meer wie het er over had, maar ik heb vrijdag de maakster van de website van de keukenkikker ontmoet. We hadden een trouwerij van een vriend van ons en zijn stiefmoeder heeft die site gemaakt, wel toevallig.
pumi

Posting Freak

22-05-2011 15:31
de witlof-appel was erg lekker!!! Die gaan we dus vaker maken Big Grin
Loesje, staat die aubergine-schotel ook in opperdepop?? Of hoe maak je dat? Is wel een goed idee om hier te proberen.

Hier een meisje dat het liefst niet slaapt overdag.. erg vermoeiend! Ze is heel hangerig en huilerig. Misschien komt er wel weer een tand ofzo want ze kwijlt ook opeens weer heel veel. Ze is gewoon doodmoe, maar het duurt echt lang voordat ze eindelijk in slaap valt...
pumi

Posting Freak

22-05-2011 15:32
jollyjo, wat toevallig dat je die vrouw hebt ontmoet! Ik vind het een erg leuke site..
loesje80

Posting Freak

23-05-2011 11:13
@ Pumi, ik ken het niet meer zo goed slapen idee... Gister was de kleine man al om half 6 wakker, en lag er uiteindelijk (we hadden auto-pech na de familie) pas om 22.45 in en heeft overdag wel 4 keer zo'n 30 minuten geslapen. Gelukkig was hij heel de dag erg gezellig, maar vanmorgen om 6 uur was hij alweer wakker... Nu heeft hij gelukkig al 45 minuten geslapen en ligt hij er nu weer in (na een minuut gillen zo in slaap gestort lijkt wel ;-) ) Ik dacht, misschien is het wel de leeftijd :-)
@ Jollyjo, wat leuk dat je haar hebt ontmoet, zo heb ik een keer op een bruiloft de man van de AH-reclame gesproken...
O, ik heb de aubergine-schotel zelf in elkaar verzonnen, maar is erg makkelijk:
75 gram gesneden kip + 1 gesneden aubergine + 125 gram gesneden champignons 20 minuten koken. Ondertussen 50 gram couscous + 50 gram rozijnen 6 minuten laten wellen in 100 ml kokend water. Alles door de staafmixer en eten maar :-) De kleur is errug grijs, maar hier valt het erg in de smaak.
Fijne, zonnige dag allemaal!
pumi

Posting Freak

23-05-2011 13:52
ga die aubergine-schotel is uitproberen volgende keer! Heb vanmiddag wat klaargemaakt. Courgette,rijst & kip - aubergine,tomaat en rijst - gehakt, tomaat en rijst
we zullen avn de week merken of het goede combi's zijn Wink

Loesje, misschien is het idd de leeftijd... laten we het hopen!
jollyjo

Posting Freak

23-05-2011 14:27
Gooien jullie het vlees samen emt de groente door de staafmixer? Ziet er vast erg lekker uit haha.
Ik moet toch ook eens wat meer gaan maken......
VickyS

Posting Freak

23-05-2011 15:52
hier vanavond het eerste hapje!! :-D worteltjes! ben benieuwd :-D
MamavanLC

Senior Member

23-05-2011 19:12
@ jollyjo..ik prak het gewoon de groente en vlees..maar is het vlees niet te prakken dan gaat het ff de staafmixer in..maar hier geen gladde groente hap meer hihi..
VickyS

Posting Freak

23-05-2011 19:15
zo het eerste hapje is een feit, alleen had ik het net klaar toen hij eigenlijk zijn fles moest dus hij had veel honger en ging huilen omdat het natuurlijk niet snel genoeg ging maar hij heeft toch 4 flinke happen worteltjes op! Morgen maar eens goed timen dat het tussen 2 voedingen in valt en dan eens een foto maken :-D

trouwens, gestoomde wortels zijn echt lekker :-D haha had er zelf ook wat van op ;-)
pumi

Posting Freak

23-05-2011 21:01
@Jollyjo, ik gooi alles bij elkaar en dan mixen maar! Ik gooi het trouwens sinds kort in de keukenmachine ipv met de staafmixer. Dan is het wat groffer. En dat gaat nu prima
@VickyS, keek hij niet vreemd? Al 4 happen, knap hoor! Ik vond dat in het begin wel lastig, wanneer moet je het nou geven?!
loesje80

Posting Freak

24-05-2011 07:22
Ik doe wel alles met de staafmixer, maar dan gewoon niet zo lang mixen, waardoor het echt wel grof is. De kleine man heeft nog steeds geen tanden, dus echte stukken vind ik nog niet zo'n fijn idee. Maar ik gooi idd gewoon alles in de mixer :-)
Jeetje Pumi, jij bent fanatiek bezig geweest!!! Ik moet straks weer aan de bak, want alles is op...
Vicky, wat leuk!!! En ik had het de eerste keer ook, dat hij groenten kreeg terwijl hij eigenlijk een fles moest. Dan gaat het idd niet snel genoeg ;-) Op naar de volgende happen wortel, vandaag.
Hier heeft de kleine man gelukkig weer geslapen van 19.15 tot 7 uur (toen moest hij wakker worden voor het kdv) hopelijk slaapt hij morgen ook weer tot 7 uur. Merk dat 3 dagen voor 6 uur 's morgens opstaan toch wel dodelijk is ;-)
VickyS

Posting Freak

24-05-2011 07:51
ja hij keek idd wel zo van : mam, wat doe je nou?? :mrgreen: zo schattig!!

Loesje, hoop voor jou ook dat hij morgen lekker lang slaapt, heerlijk is dat he! Rens slaapt bijna elke dag van 19 tot 6.30.
VickyS

Posting Freak

25-05-2011 09:11
gisteren vond hij de worteltjes helemaal super, begon hard te lachen tijdens het eten :-D
loesje80

Posting Freak

25-05-2011 12:05
Wat een goed teken Vicky :-) Zag toevallig een programma van Jamie Oliver, over kinderen op engelse scholen en wat die aten (en vooral niet lusten aan groenten&fruit!)
Hier sliep de kleine man fijn van 19.30 tot 7.30, een helemaal blije mama dus.
Gister trouwens rijst, vis, brocolli en oesterzwammen gemaakt voor de kleine man, en zelfs vriendlief vond het lekker :lol:
VickyS

Posting Freak

28-05-2011 12:53
Rensje heeft een beetje koorts van zijn prikjes.. zielig hoor, maar bood hem net wat banaan aan en hij heeft er toch wat van op, vond het zelfs lekker, lachen en al!! maar 3 hapjes was wel genoeg!
VickyS

Posting Freak

28-05-2011 13:17
ik heb de rest van de banaan in de vriezer gedaan, in het boek opperdepop staat dat dit kan, maar nu lees ik op allerlei andere sites en forums dat dit niet kan.. hebben jullie dat al gedaan? en was het na ontdooien nog lekker?
jollyjo

Posting Freak

28-05-2011 13:23
Vicky, het wordt afgeraden om banaan in te vriezen inderdaad, wordt volgens mij ook niet echt lekker als het uit de vriezer komt.
Wel zielig dat Rens last heeft van zijn prikjes.
VickyS

Posting Freak

28-05-2011 14:03
ja hij had net 39,3...

hmmm dan zal ik het zo maar weer uit de vriezer halen en weggooien.. beetje vreemd dat in het boek dan staat dat het wel kan terwijl iedereen het afraadt (is dat goed geschreven :?)
pumi

Posting Freak

28-05-2011 18:51
banaan kan wel in de vriezer hoor! Ik doe het vanaf het begin af aan.. nooit geen problemen mee gehad!
Alleen als je het gaat prakken zou ik het niet doen, dan word het slijmerig. Maar als je het helemaal pureerd maakt het niets uit.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (3): 1 2 3 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave