Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Zwangere dames uit 1983!

Zwangere dames uit 1983!
Botske

Unregistered

19-04-2011 19:14
Hoi zwangere dames uit 1983. Het leek me een goed idee om te verhuizen naar dit topic, omdat de nog niet zwangeren uit ons topic het wellicht confronterend vinden als wij daar veel schrijven over de zwangerschap. We kunnen daar natuurlijk volop blijven kletsen, maar misschien kunnen we de kwaaltjes etc hier bespreken. Goed idee?

Liefs,
Botske :-D
Naïma

Posting Freak

Topics: 2
19-04-2011 20:41
Helemaal leuk meis. :-)
Botske

Unregistered

19-04-2011 20:45
Hey Naima, Leuk dat je hier mee komt kletsen! Hoe is het nu met je? En met de familie van je ventje?
Naïma

Posting Freak

19-04-2011 22:12
Met mij wel goed. Druk dagje in het ziekenhuis gehad. Moest me laten testen op zwangerschapsdiabetes. Voor het drinken vd glucose was mijn bloedsuikergehalte keurig, maar een uur daarna was het wat te hoog en nu moet ik het dus in de gaten houden en mezelf 7x per dag prikken. Heb nu alweer een paar x geprikt en het is weer keurig. Dus of het een momentopname is geweest? Geen idee. We zullen het in de gaten houden.

Met de familie van mijn man gaat het naar omstandigheden goed. In Benghazi zelf is het rustig momenteel, maar het blijft gewoon een spannende situatie.

Hoe is het met jou?
Blondy

Member

20-04-2011 07:51
Heeey ladies!

ik sluit me bij jullie topic aan! Gezellig!

@ Naima: da's ook niet fijn zo vaak prikken! Hopelijk blijft met je familie ook alles goed gaan.

Gisteren was ik ziek naar huis gegaan van m'n werk. Had echt een misselijk gevoel in m'n buik. Lekker even geslapen en daarna ging het wel weer. Merk wel dat als ik het ff druk heb (met werk, koken, poetsen of wat dan ook) dat ik daarna ff enkele minuten rustig aan moet doen (man, ik lijk wel een halfjaar zwanger! haha). Verder moet ik blij zijn dat ik nog zo weinig kwaaltjes heb. Hoe is dat met jullie? Jullie zijn allemaal al een stuk verder dan ik.

xxx Blondy
Naïma

Posting Freak

20-04-2011 08:22
@ Blondy, het is heel normaal hoor meis dat je zo moe bent. In het begin was ik ook soms niet vooruit te branden en dat begint nu een beetje terug te komen. Wanneer moet jij trouwens voor het eerst naar de vk? Of ben je al geweest?
Blondy

Member

20-04-2011 08:45
Wij gaan 28 april naar de VK Big Grin spannend!! Ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat, het is zo nieuw en ook nog steeds wat onwerkelijk dat we zwanger zijn. Ik voel me gewoon nog niet echt zwanger. Vooral vandaag niet, vandaag heb ik echt nergens last van.
Botske

Unregistered

20-04-2011 11:25
@Naima, dat is niet zo fijn van dat prikken. Ik moet vanavond weer naar de vk en dan krijg ik ook de uitslag van de vorige glucose test. Ben benieuwd!

@Blondy, Naima en ik zijn allebei de eerste periode van de zwangerschap ontzettend misselijk geweest! Ik heb bijna 20 weken dagelijks (vaak meerdere keren per dag) moeten overgeven en bij Naima was het nog erger, dus ben maar blij dat je dat niet hebt! Geen aanrader! De eerste keer bij de vk doen ze nog niet veel......of maakt jouw vk ook echo's? Dat doet de mijne namelijk niet. Dan is het wel super spannend natuurlijk. Wat de klachten betreft: ik begin nu echt veel last te krijgen van mijn rug en ik heb hooikoorts (en mag daar nu niets voor hebben) en dat maakt me heel erg moe. Dus echt geweldig voel ik me niet momenteel
Botske

Unregistered

20-04-2011 21:15
Vandaag bij de vk geweest. Bloeddruk (140/80) en suikers waren in orde. Bovendruk was wel wat hoog, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik me druk zat te maken over mijn bloeddruk..... schiet lekker op!. Heb wel te horen gekregen dat ik op de begane grond moet bevallen als ik thuis wil bevallen ivm mijn gewicht. Als ik naar het ziekenhuis zou moeten tijdens de bevalling dan zou de brandweer me moeten komen halen, omdat ze boven de 100 kilo ( en daar zit ik nu net boven) altijd de brandweer moeten bellen...... Beetje belachelijk, maar ja! Ik ga waarschijnlijk dus voor een poliklinische bevalling. Ik zit echt niet op de brandweer te wachten en op de begane grond bij ons thuis vind ik geen optie. Het klinkt nu trouwens net alsof ik een of andere tientonner ben, maar dat valt echt wel mee hoor. hihi. Verder lag de kleine al met het koppie naar beneden, de vorige keer lag hij/zij precies hetzelfde, dus zal wel de voorkeursligging zijn. Formulier meegekregen voor de liggingsecho. Kan niet wachten om onze ukkepuk weer te zien!
Naïma

Posting Freak

21-04-2011 09:58
@ Botske, ik zit in dezelfde situatie hoor. Woon in een flat met trappetjes en dat kan dus ook niet. Het ligt er even aan of ik nu medisch word ivm de suikers of ik in het ziekenhuis beval of niet. Anders ga ik bij mijn moeder in haar huis bevallen. Fijn dat alles nog steeds goed gaat.

Mijn suikers zijn nu trouwens al sinds dat ik bij de diabetesverpleegkundige ben geweest heel netjes. Meestal nog onder de 5. Vanmiddag de groeiecho. Even weer kijken naar ons mannetje. Ik ben benieuwd hoe hij ligt.
Botske

Unregistered

21-04-2011 10:14
@Naima, ik heb er ook over gedacht om bij mijn ouders thuis te bevallen, maar als ik dan toch niet thuis kan zijn dan doe ik het eigenlijk net zo graag poliklinisch. Alhoewel bij mijn ouders misschien wel relaxter is. Wat fijn dat je suikers nu onder controle zijn. Mijn niet-nuchtere waarde was de vorige keer 4.8 en nu 5.8, maar was wel net na het ontbijt deze keer en lees nu wel terug dat je eigenlijk een uur moet wachten. Maar ja, was in orde dus geen probleem. Mijn nichtje heeft zwangerschapssuiker en de suiker heeft ze na de bevalling gehouden. Ze is nu weer zwanger en vooral met het overgeven is het erg moeilijk om de waardes stabiel te houden. Ben blij dat het ondanks mijn gewicht bij mij in orde is. Heb toch een groter risico. Mijn nichtje met suiker is echt de enige in de familie die netjes op gewicht is en zij heeft suiker gekregen. Eigenlijk heel oneerlijk! Veel plezier bij de groeiecho!!!!!!
Naïma

Posting Freak

21-04-2011 14:19
@ Botske, wat vervelend voor je nichtje. Zo zie je maar weer dat het niet per se gewichtsafhankelijk hoeft te zijn.

De groeiecho ging prima. Mannetje wilde wederom niet echt meewerken, maar uiteindelijk is het toch gelukt om een meting te doen. Hij ligt nog steeds voor op groei. Ik ben trouwens weer afgevallen. Van -9 naar -10.1 gegaan. Snap er niets van. Over 2 weken moeten we weer op controle komen en met 36 weken krijgen we nog een groeiecho.
Blondy

Member

22-04-2011 07:42
Morning ladies!

@ Botske: fijn dat je suikers en bloeddruk goed waren!
@ Naima:wat raar idd dat je bent afgevallen. Maar wel fijn dat je suikers goed zijn.

Lees dat jullie al denken over bevallen; ik heb daar ook al eens over nagedacht. Ik wil eigenlijk per se in het ziekenhuis gaan bevallen (je weet maar nooit als er wat mis is dan is alles bij de hand) maar ik moet er niet aan denken dat als ie net geboren is dat ze m'n kind naar een andere kamer nemen om hem/haar te checken!! Ik ken mezelf een beetje en denk dat ik dan helemaal flip en in staat ben om het bed uit te kruipen en er achteraan te gaan. Hebben jullie dat niet, die vreselijke gedachte dat ze dan gelijk je kind 'weghalen'?? :oops:
poelepetoet

Posting Freak

Topics: 1
22-04-2011 14:43
hey meiden.
ben er! gevonden!
hahaha!

hahahahahahahahahaha
Botske.... moet zo om je bericht lachen... dat de brandweer dan moet komen...hahaha dat heb ik nog nooit gehoord!!
En zo dik ben je helemaal niet... ik zie het alleen al voor me.

Ik wil graag een waterbevalling.... ben bang dat dat niet gaat lukken. Doen ze niet bij ons in het zkh en thuis wil ik niet bevallen...

xxx
Botske

Unregistered

22-04-2011 18:53
Hey die Poele!
Lach er maar om :-D. Ik zie het ook al voor me! Dan zitten mijn zwager en een goede vriend van ons ook nog eens bij de lokale brandweer....moet er niet aan denken dat zij me naar beneden moeten tillen!

Waterbevalling lijkt me ook wel relaxed. Heb geen idee of de ziekenhuizen waar ik uit kan kiezen dat doen. Gewoonweg liggend op een bed is misschien voor mij wel de beste manier.

@Blondy, haha, je kunt je maar ergens druk over maken!

Liefs,
Botske
poelepetoet

Posting Freak

23-04-2011 11:17
@ Blondy
ik maak me er op het moment meer druk om dat ik met 3 maanden mn baby naar de opvang moet brengen.
Dat zie ik dus echt niet zitten......

Mijn twee beste vriendinnetjes zijn nu ook zwanger! 1 precies een maand na mij uitgerekend en de ander twee maanden na mij!
Kan ik mooi opvang met hen samen regelen ;-)

@ Botske
wat een drama he? Ik vind het eigenlijk onzin hoor dat de brandweer dan moet komen..
Ja heb al veel gelezen over een waterbevalling en een bed is gewoon steeds minder aantrekkelijk voor me..
Hoop dat ik er tegen die tijd een oplossing voor heb gevonden!

xxx
Botske

Unregistered

23-04-2011 17:22
@Poele, daar kan ik me ook al druk om maken inderdaad. Ons kindje gaat straks maar 1 dag naar de opvang, omdat mijn moeder twee dagen gaat doen en manlief 1 middag. Toch kan ik me helemaal voorstellen dat ik het verschrikkelijk ga vinden als ons mannetje of meisje naar de opvang gaat. Dat terwijl ik zelf in de opvang werk en weet dat er echt wel goed gezorgd wordt voor die kleine hummels. Ik heb minder moeite met de dagen dat mijn moeder komt. Dan is de kleine lekker thuis bij iemand die alle aandacht voor hem/haar heeft. Schrijf je trouwens op tijd in voor de opvang he! Volgend jaar wordt wel een terugval verwacht in de opvang, vanwege de stijgende kosten, maar nu zijn wachtlijsten vaak lang!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je voorkeur uitgaat naar een waterbevalling trouwens. Lijkt mij ook heel natuurlijk. Je hebt me echt aan het denken gezet. Nu ik toch niet thuis kan bevallen. Thuis was het sowieso geen optie namelijk..... Ga me er ook eens in verdiepen.

Vandaag ben ik helemaal losgegaan op de babykleertjes!!! Heb alles nu in huis in maat 50/56 en 62/68. Heerlijk shoppen voor die kleine met ons mam. We hadden al wel veel, maar nu alles. Alleen nog een trappelzak voor het slapen. Het wordt echt steeds echter. Vandaag alweer 30 weken! Whoehoe!!

Hoe is het met de rest van de dames?
Mieke25

Posting Freak

Topics: 5
24-04-2011 13:57
Oh leuk dat je 'm opnieuw hebt aangemaakt Botske!

Weet niet of iedereen mij kent maar ik schreef al mee van het begin van zwanger worden 1983, en nu zwanger van de tweede!

Poele leuk zeg dat je twee vriendinnen ook zwanger zijn!

Botske de hele kleerkast al vol dus, leuk!

Over die waterbevalling, ik heb vorige keer ook in bad gezeten en wou er echt niet meer uit! Helaas moest het wel want was in het ziekenhuis en geen bevallingsbad.

De rest
poelepetoet

Posting Freak

24-04-2011 15:02
@ mieke
Hoi!
Ja ik wil echt een waterbevalling. Alleen doet ons zkh daar niet aan mee, ga eens informeren of ze het goed vinden dat ik mn eigen bad daarheen sjouw ;-)
Kan me nu al niet voorstellen dat ik in een bed met die viezigheid moet gaan liggen creperen van de pijn.
ik weet dat 98% van de vrouwen dat doet, laat mij maar de eerste uitzondering zijn!
In België en de rest van Europa zijn waterbevallingen heel normaal!
Alleen in NL vinden ze nog dat we maar gewoon moeten pijn lijden ;-)
Beetje ontspannen lijkt me ook wel prettig.

Ga er in ieder geval achteraan. En mn gezondheid en die van het kindje moeten het toelaten natuurlijk. Alleen heb ik dat niet zelf voor het zeggen.

@ botske
als jij een zkh vindt waar het wel kan, dan stap ik daarnaar over :-D!!

xx
marie

Unregistered

26-04-2011 07:35
dag dames

mijn bouw jaar is 1983 dus zit ik hier helemaal goed! ik hoop dat ik bij jullie mag aan schuiven en mee kan kletsen.
Ik ben 6 maand geleden gestopt met de pil, en had tot onze grote blijschap vorige week een positieve test in handen.

Groetjes marie
Blondy

Member

26-04-2011 08:03
Gefeliciteerd marie! Hopelijk kun je er lekker van gaan genieten.

Botske, wij willen die van ons ook straks 1 dag per week naar de kinderopvang doen. Het lijkt ons goed dat ie met andere kindjes leert omgaan.

Pfffffff een waterbevalling. Jakkes dat lijk mij maar niks!
Donderdag mogen we naar de vk! jeuhhhhh zin in!!! Big Grin
poelepetoet

Posting Freak

26-04-2011 18:02
@ Marie
Welkom en gefeliciteerd!

@ Blondy
Ik wil mn kindje wel naar de opvang, maar niet met 3mnd al..... dat voelt op een of andere manier ineens niet meer goed.
Omgaan met andere kindjes is dan nog geen sprake van.
Dus ben al aan het kijken of ik niet daarna ouderschapsverlof op kan nemen ofzo..
Scheelt dat mn twee beste dinnetjes ook zwanger zijn, kunnen we samen dagen switchen en oppassen.
Hoe voel je je?

@ botske
hoe gaat ie daar? Al zin in de date zondag?

hier.. ik begin een buikje te krijgen en ben er kei onzeker over.
Tis nu nog meer een kwabbel zeg maar.
En ben altijd heel erg onzeker geweest over mijn buik (ben 10 kilo afgevallen)
Ik wil liever een hele grote dikke buik, zodat meteen duidelijk is dat ik zwanger ben. Hoef ik me gelijk niet meer te schamen.
Mensen zeggen wel tegen mij: is normaal hoor als je zwanger bent... Goh.. had ik nou niet door...
Kan ik er wat aan doen dat die gekke hormonen mij zo onzeker daarover maken? ;-)
Botske

Unregistered

26-04-2011 18:08
@Poele, Hier gaat het goed, buik is al best wel groot, maar wat je buikje betreft: Bij mij heeft het echt heel erg lang geduurd voordat ik duidelijk een zwangere buik had. Nog steeds in sommige kleding is het twijfelachtig of het gewoon een dikke buik is of een zwangere buik voor onbekenden. Nou heb ik natuurlijk wel een ander figuur dan jij, dus het zal bij jou niet zo lang meer duren voordat je duidelijk een zwangere buik hebt. Ik heb zeker zin in de date, maar hoe laat hebben we afgesproken? Ik heb nog geen tijd in mijn agenda staan.
poelepetoet

Posting Freak

26-04-2011 18:26
@ botske
heb ik net aan nancke gevraagd.. ik namelijk ook niet.
Dacht al dat ik de enige was..hihi ;-)

xx
Blondy

Member

28-04-2011 10:59
@ Poele: Da's wel echt ideaal joh dat je vriendinnen ook zwanger zijn, dan kunnen jullie mooi op elkaars kids passen. Wat een uitkomst! Ergens heb ik dat gevoel ook wel een beetje, dat ik nog niet gelijk mn baby naar de kinderopvang wil doen. Dat voelt bij mij ook nog niet goed. Pas als hij/ zij ruim een jaar is, vind ik dat tijd worden. Probeer je niet te druk te maken over je buikje. Dat hoort er allemaal bij. Lekker belangrijk ook wat anderen over je denken, als jij je maar goed voelt.

Hier: wij zijn vandaag voor het eerst naar de vk geweest!! Echo gehad en alles was goehoed!!!! Hartje klopte!! Jeuuhhhjjj!! Wij waren echt helemaal blij (ben nu nog door het dolle heen!). Volgens de meting van het vruchtje zijn we ook echt op 5 december uitgerekend. Volgende echo (over 3 weken) dan zullen ze definitief de uitgerekende datum vaststellen. Verder voel ik me gewoon goed! Soms wel eens ff een uurtje wat misselijker maar eigenlijk geen klachten Big Grin
Naïma

Posting Freak

28-04-2011 11:14
@ Blondy, wat fijn dat jullie kleine spruit het zo goed doet. Wat een magisch moment he om je kleintje zo te zien?
@ Poelepetoet, met 14 weken kreeg ik ook een soort van buikje, maar het was ook nog meer een bobbeltje. Dat is over een aantal weken wel anders hoor ;-).
@ Botske, hoe staat het met de kinderkamer? Al helemaal klaar?

Vandaag 31 weken zwanger en op zich gaat het wel goed allemaal (op het nog steeds af en toe overgeven na dan). Zondag is mijn broer het wiegje komen brengen en mams is druk met de bekleding voor de wieg. Ook hebben we vorige week een paar leuke stofjes voor lakentjes gekocht en we hebben een leuke lamp met wolkenprint gekocht. Zo leuk om een rommelkamertje omgetoverd te zien worden in een kinderkamer.

De kleine is de laatste dagen heel actief. Mijn buik gaat heen en weer als hij aan het trappen is. Zo leuk om te zien. Mams heeft het van het weekend ook voor het eerst gevoeld.
Blondy

Member

28-04-2011 11:29
@ Naima: wat geinig dat ie al aan het trappen is. Hopelijk wordt dat niet erger en kun je het nog even volhouden. Lijkt mij ook leuk ja om te gaan shoppen voor je baby(kamer). Ik kan ook niet wáchten! Fijn dat jij je redelijk goed voelt. Hopelijk is het overgeven voor jou gauw verleden tijd want dat lijkt me geen pretje.
Het was idd een heel apart moment, die echo. Gewoon heel gek en onwerkelijk dat ik een mini-mensje in mijn buik heb! Gelukkig zat er maar 1 vruchtje dus dat was (voor ons) ook wel even goed nieuws. Het begint nu ook echt leuk te worden vind ik, ben niet ziek en het hartje klopt, dat geeft heel veel energie en zin in wat komen gaat.
ran83

Posting Freak

Topics: 23
28-04-2011 11:30
hallo dames,

Ik kletste wel nooit mee in julie topic, maar altijd in mama's 1983....hoop dat ik me hier ook bij julie mag voegen. Wel gezellig om met leeftijdsgenoten te kletsen.

Ik ben ran, 27 jaar....mama van amy die bijna 1,5jaar is en zwanger van ons 2de ukkie.....die eind juli verwacht wordt.
Botske

Unregistered

28-04-2011 12:51
Hey Ran, welkom hier. Ik heb een tijdje meegekletst in het "wist je dat"topic, daar ken ik je van....en ik heb je ook op hyves. hihi

@Blondy, super dat het allemaal goed was en je het hartje hebt gezien! Gefeliciteerd!!!

@Naima, grappig he dat je buik helemaal op en neer gaat! Mijn man heeft gisterenavond in bed ook gezien dat 1 kant van mijn buik ineens omhoog ging en de andere kant inzakte. Mijn broertje heeft de kleine ook gevoeld dit weekend. Was zo grappig. Kamertje is niet meer echt opgeschoten de afgelopen weken, maar zaterdag gaan we weer vol goede moed verder! Heb er zin in!

Heb de liggingsecho gepland.....18 mei kunnen we weer naar onze hummel kijken! Joehoe!!!
poelepetoet

Posting Freak

28-04-2011 19:47
@ Ran
Welkom!
Wij kennen elkaar van mama's 1983, alleen hoor ik daar nog niet helemaal thuis ;-)
Vandaar dat ik meegegaan ben naar dit topic.
Hoe gaat het met je?

@ botske
Rond het middaguur zei Nancke.
Heb er wel zin in om je weer te zien. Ben zo benieuwd naar jouw mooie buikje!

@ naima
Jij weet toch al wat het wordt, toch?
Tenminste... dat dacht ik.
En ik heb stiekem toch wel al iets meer dan een kwabbel..
Mn buik begint echt op te blazen, al leek het mij wel een beetje vroeg...
Spuug je nog steeds ja?

@ blondy
Wat fijn dat alles goed ging bij de echo.
Is toch wel een opluchting.

Zelf ben ik toe aan een nieuwe echo... heb er wel al 4 gehad, maar vind dat nog steeds niet genoeg ;-)
Blijf erg onzeker en kan nog steeds niet echt genieten.
Nu ben ik aan het wachten op de 20 weken, dan weet ik of medisch gezien alles goed gaat en wat het wordt!
Nog maar 6 weekjes (stiekem gaat het best wel snel toch)

xxxx
Naïma

Posting Freak

29-04-2011 08:06
@ Marie & Ran83 gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
@ Botske, zeker een grappig gezicht en wat leuk dat jullie de liggingsecho hebben gepland.
@ Poelepetoet, wij weten inderdaad wat het wordt. We krijgen een zoon. :-) Ik spuug inderdaad nog steeds, maar veel minder dan voorheen. Nu is het alleen soms nog 's ochtends (voornamelijk als ik net wakker ben) en daarvoor ging het soms de hele dag door. En ik kan me goed voorstellen dat je wel weer aan een echo toe bent hoor. Dat blijft zo mooi!
Botske

Unregistered

29-04-2011 08:52
Hoi toekomstige mama's!
Hier nog een dame die nog moet overgeven. Ook veel minder dan in de eerste 18 weken, maar toch nog wel regelmatig. Woensdagavond en vanmorgen was het weer raak. En waarom? Geen idee. Hebben jullie trouwens gekke dingen die jullie ineens lekker vinden? Ik namelijk niet. Zit nu wel aan een peperkoek met pindakaas. Voor sommige mensen heel vreemd, maar dat at ik al graag voor de zwangerschap. Ben benieuwd of jullie wel ineens trek hebben in haring met slagroom oid?
Liefs,
Botske

ps: nog een paar uurtjes werken vanmiddag en dan eindelijk weekend!
Mieke25

Posting Freak

29-04-2011 09:19
Jah ik ben aan de augurken! Mmm Verder niet echt vreemde dingen. Vind alleen koffie niet meer lekker.

Naïma en Botske vervelend dat jullie nog moeten overgeven! En ik maar klagen, maar ben er nu al vanaf.

Poele dat van die buik heb ik ook! Lijkt gewoon een dikke buik i.p.v. zwangere buik. Ik ga mezelf zo'n t-shirt halen met voetjes of handjes op denk ik :mrgreen:, want nu zie ik er veel kijken (bijv. tijdens het sporten) maar ze durven niks te vragen.

Blondy fijn dat de echo goed was, wat een geruststelling! Nu volop genieten en wees blij dat je nergens last van hebt (al kan dat natuurlijk ook nog komen).

Marie gefeliciteerd!

Ran wij kennen elkaar al, kunnen we straks iedereen hier meeslepen naar mama's uit 1983, dan wordt daar ook weer meer gekletst :-D.
Botske

Unregistered

30-04-2011 11:19
@Mieke, ik heb ook zo;n t-shirt met "mum forever" erop. Die heb ik ook veel aangehad om te laten zien dat ik toch echt zwanger ben niet gewoon een dikke buik heb. Haha.

Vandaag weer aan de babykamer werken en mijn ouders komen even kijken naar de babykamer. Mijn vader heeft de commode geschilderd, maar heeft nog niet gezien hoe het staat op het kamertje. Hij is super mooi geworden, dus hij mag er trots op zijn.

Heerlijk weekend!!!! Geniet ervan meiden!
Naïma

Posting Freak

30-04-2011 13:30
@ Botske, ik heb geen andere voorkeuren voor eten en drinken die ik eerst niet had. Ja sommige dingen smaken me soms wat minder, maar ik zit nog niet aan de augurken met slagroom ;-). Geniet van je weekend.
@ Mieke, fijn dat je niet meer hoeft over te geven, want dat is helemaal niet fijn. Zeker als het lang duurt.

Manlief is gisteravond naar A'dam vertrokken. Gaat een vriend helpen met verkopen van accessoires (die vriend heeft een winkeltje daar). Hier is toch niet zoveel te doen en ik zag A'dam nu echt niet meer zitten. Veel te druk! Vanavond misschien even met mams naar de stad, maar verder doe ik het lekker rustig aan. Ik merk dat wanneer ik een poosje gestaan of gelopen heb, wat last krijg van mijn rug. Bij het winkelen is het dan ook meer zitten dan shoppen ;-).

Fijn weekend allemaal!
ran83

Posting Freak

30-04-2011 13:40
Naima amsterdam zag ik idd ook niet zo zitten dan, vooral niet omdat je toch meer last van je rug krijgt.....lekker thuis rustig aan doen.

Botske wat fijn aan de babykamer werken en dat je vader de commode heeft geverfd leuk hoor. En dat overgeven is dat dan ook misselijkheid erbij??? hier namelijk ook nog wel eens overgeven, maar puur overgeven niet misselijk ofzo....vaak omdat ik dan waarschijnlijk net te veel gegeten heb en daar last van krijg.

Mieke idd haha, wij kenne elkaar al....staks idd iedereen meeslepen.

Poelepetoet ja een echo is altijd fijn om te krijgen....enne die 6 weekjes zijn voorbij voor je het weet.

Hier gaat het allemaal wat lekker, begin alleen steeds meer zuurbranden te krijgen en harde buiken zo af en toe....Verder vandaag eindelijk een leuk 1ste pakje voor onze spruit gekocht.....en kan niet wachten om met de babykamer te beginnen, maar moet nog zo'n 5/6 weken wachten......
Botske

Unregistered

30-04-2011 17:27
@Ran, ik ben wel misselijk als ik moet overgeven, maar niet meer zo als in de eerste 18 weken. Toen was ik de hele dag misselijk. Nu is het alleen even voor het overgeven en dan is het weer voorbij. Leuk dat je een pakje hebt gekocht! Waarom moet je nog 5 of 6 weken wachten voor de babykamer?

@Naima, wij zijn ook lekker thuis vandaag. Een aantal vrienden zijn vandaag naar Eindhoven, maar dat zag ik ook echt niet zitten! Mijn rug speelt al op na een kwartiertje staan of lopen. Mijn vader, moeder en broer zijn vanmiddag even langsgekomen en hebben de commode gekeurd. Pap was trots op eigen werk! hihi. Mag ook wel, hij heeft het mooi gedaan.
ran83

Posting Freak

30-04-2011 17:36
Botske dat is minder dat je er wel misselijk bij bent....

Nou m'n dochtertje slaapt nu nog in de babykamer er haar nieuwe kamer is pas over 5/6 weken klaar.....vindt het echt jammer dat ik niet eerder kan beginnen aan de babykamer....hoeft niet veel aan te gebeuren maar toch, altijd leuk om de kastjes in te pakken en bedje op te maken enzo...
poelepetoet

Posting Freak

30-04-2011 22:27
@ botske
spugen hoef ik niet..
Vind frietjes erg lekker nu.. en een heleboel lust ik niet meer.. ben nu een hele lastige met eten. Word wel snel misselijk van etensgeuren, dus dat wordt wat morgen ;-)

@ ran
bij jou gaat het nu ook echt snel he? je nadert gewoon de 30 weken!

@ naima
ja dat dacht ik al.. maar omdat ik niet meer zeker wist of je bekend had gemaakt dat je een zoon kreeg, durfde ik het niet op die manier te vragen ;-)

vandaag geen k-dag maar babydag geweest. nieuwe box ook besteld.
wel behoorlijk moe nu, maar ja.. tis ook al laat en ik slaap tussendoor veel.

heb trouwens softijs gegeten... nu schijnt dat niet te mogen.
hebben jullie daar ervaring mee?

xxx
Botske

Unregistered

01-05-2011 10:12
@Poele, als softijs niet mag dan heb ik wel hele grote fouten begaan, want ik ben verslaafd geraakt aan softijs in de zwangerschap. Zo erg dat ik speciaal naar het dorp ging fietsen om een softijsje te halen. Ik heb even op de site van het voedingscentrum gekeken en daar kan ik niet vinden dat zwangeren geen softijs mogen hebben. Op enkele forums hebben ze het erover en hebben ze het over de listeria-bacterie, maar bij het voedingscentrum zeggen ze dat dit in NL alleen in rauwmelkse kazen zit, en in vacuüm verpakte zalm etc. Niets over softijs en milkshakes. Tot strakjes, Poele!
poelepetoet

Posting Freak

01-05-2011 16:33
@ botske
Stond op de site van het nivm, maar evengoed... schepijs is ook heeel lekker ;-)
Wat was het weer gezellig!

Al lekker verbrand nu, gaat nu idd wel sneller dan normaal.
Moet toch een beetje oppassen in de zon!

xx
Mieke25

Posting Freak

01-05-2011 19:30
Haha of softijs mag weet ik niet maar mc Flurry van de mc wel!! Daar ben ik helemaal gek van.

Poele kijk inderdaad maar n beetje uit met de zon! Goed insmeren tegen zwangerschapsmasker.

Ran ik begin ook al helemaal te dromen over het nieuwe kamertje van Jo. Ben die foto's van het kamertje dat je besteld hebt nog niet vergeten, dat gaat super mooi worden!!

Botske inderdaad goed idee van dat t-shirt! En wat zeiden je ouders van het kamertje? Heb je er toevallig ergens foto's van gepost?

Pff hier vandaag een off dagje vannacht slecht geslapen door blaasontsteking. Ben er zeker 6 keer uitgeweest. Direct weer heel de dag misselijk door de vermoeidheid, enkele keren naar de pot gespurt maar kwam er net niet uit. Dan is het toch een stuk zwaarder als er al een uk rondloopt en ons ventje is nog zo braaf de laatste tijd.
poelepetoet

Posting Freak

01-05-2011 22:20
@ mieke
flurry is ook softijs ;-)
Maarre... ik eet het wel... er zijn er al behoorlijk wat meiden die me gerust gesteld hebben!
oei kijk jij wel uit met die blaasontsteking? al naar de ha geweest?
niet mee door blijven lopen he! anders kan het naar je nieren slaan, ben je verder van huis!
Hopelijk is het snel over meis!

xx
ran83

Posting Freak

02-05-2011 11:15
mieke idd....we hebben nu 1 kant van d'r nieuwe kamertje behangen (hard roze) en nog 3 muurtjes te gaan...2 roze/1 paars. Dan witte meubeltjes en afwerken met grijs/zilver asseccoires...maar als het af is kom je vast een foto te zien hihi...

Oei blaasontsteking dat is minder, krijg je er ook wat voor??? idd in de gaten houden.

Poelepetoet oei verbranden dat is minder, kan idd sneller gaan nu. En je hebt de box ook besteld, heerlijk he dat babyshoppen :-D

Hier gaat het idd snel zeg, de weken vliegen voorbij.....we hebben vorige week ook het kaartje al gevonden, nu hopen dat ze hem ook bij onze drukker hebben, anders moet ik hem online bestellen. Heb vorige week ook al een leuk pakje voor onze uk gekocht, ik hoef natuurlijk niet zoveel kleren te hebben...heb nog bakken vol kleding van amy en aangezien dit ook een meisje is.....maar toch leuk om een leuk pakje te kopen hihi...
Botske

Unregistered

02-05-2011 16:12
@Mieke, zoals Poelepetoet al zegt, niet mee doorlopen met die blaasontsteking, want dan kan het helemaal ellendig worden!

@Ran, leuk dat je het kaartje al hebt uitgezocht. Wij hebben 3 proefdrukken besteld van kaartjes die op de site mooi leken. Ben benieuwd of er iets tussen zit. Altijd leuk om kleertjes te kopen, ook al heb je al veel! Snap ik heel goed!

Vanmorgen twee uurtjes gewerkt en toen was ik alweer vrij. Morgen van 7.30 tot 13.00, dus ook maar lekker een half dagje. Heerlijk! Woensdag en donderdag moet ik wel van half 8 tot 17.00 en vrijdag weer een ochtenddienst. En dan is de week alweer om en hoef ik nog maar 17 dagen te werken! haha. Lekker aan het aftellen hier
ran83

Posting Freak

03-05-2011 13:19
Botske dat is nog eens een mooi vooruitzicht he.....de dagen aan het aftellen.

Hier komt volgende week het kamertje van amy, dus het er zit gelukkig schot in.....dan neem ik ruim 2 weken tijd voor de afwerking en dan hoop ik dat de gordijnen 1ste week juni komen, anders hang ik de anderen er eerst voor.....

en dan kan ik aan de slag met de BABYKAMER!!!!!!
Naïma

Posting Freak

04-05-2011 15:37
Gisteravond zijn we naar een voorlichtingsavond van de vk geweest. We waren samen met nog ongeveer 10 andere stellen. Het was zeker informatief en nuttig. Vanmiddag zijn we weer op controle geweest bij de vk. We moeten nu om de 2 weken komen. Het hartje weer gehoord en wat blijft dat toch een heerlijk geluid. Ik ben trouwens nog steeds geen grammetje aangekomen en dat terwijl ik in de afgelopen week toch behoorlijk wat ijsjes heb gehad. Gelukkig groeit de kleine wel goed en dat is een hele geruststelling. Over 2 weken weer op controle en over 4 weken een echo. We kunnen niet wachten om nog even naar de kleine te mogen kijken.
poelepetoet

Posting Freak

05-05-2011 10:39
oh vandaag te horen gekregen van de vk dat ik toch geen softijs en schepijs mag eten.....
Dus dat slaan we dan vanaf nu ook maar over :-(

Enne.. mag ook geen waterbevalling...GRRRR.... wil de vk niet..
Heb wel afgesproken dat ik nu het eerste gedeelte in bad mag bevallen en als het hoofdje eruit komt (ja hahahaha) moet ik er uit...

Vandaag ook voor het eerst het hartje gehoord! JEUJ! Alles goed!

@ Mieke
Hoe gaat het met je blaas?

@ botske
Welke site heb jij gekeken voor de kaartjes?

@ naima
ben jij nog helemaal niks aangekomen? Of lees ik dat nu verkeerd?
Ik ben nu anderhalve kilo aangekomen.

@ ran
Toch leuk dat babyshoppen he! Wel fijn dat je kleertjes van Amy weer kunt gebruiken, scheelt weer een hoop!

xxx
Naïma

Posting Freak

05-05-2011 12:21
@ Poelepetoet, wat mooi dat je het hartje van jullie kindje hebt gehoord. Je hebt het trouwens niet verkeerd gelezen. Sinds ik 10kg ben afgevallen in de eerste maanden, ben ik niets meer aangekomen. Twee weken terug was ik zelfs nog weer een paar ons afgevallen en dat is er nog steeds af. En ik doe er echt niets voor.
Mieke25

Posting Freak

05-05-2011 13:05
Naïma zo dan ga je lekker slank zijn als je bevallen bent :-D! Zo lang als de baby maar goed groeit zal het niet veel kwaad kunnen of moet je van de gyn/vk wel bijkomen nu?

Poele ook geen schepijs zo hé, dat kan ik echt niet laten (heb ik vorige keer ook niet gedaan trouwens). En die mc flurry kan geen kwaad omdat ze bij de mac heel strenge hygiëne eisen hebben, heeft iemand me toch wijsgemaakt. Ik zou wel geen ijs eten van zo'n karretje op de markt ofzo maar in een fatsoenlijke ijszaak lijkt me niet veel kwaad te kunnen. Je mag nu bijv. ook geen spiegelei of zacht eitje, ik vind het toch wat overdreven soms.

De blaas tja, antibiotica voor gekregen. Al mijn tweede kuur in 2 weken :-? hopelijk de laatste deze zwangerschap!
poelepetoet

Posting Freak

05-05-2011 18:22
even mn fotootje ook hier plaatsen:
[Afbeelding: 1298692420_5_ecLq.jpeg]
Mijn 15 weken buik / buikband

Wat vinden jullie ervan?

xx
Naïma

Posting Freak

05-05-2011 19:18
Die is leuk!! :-)
Mieke25

Posting Freak

05-05-2011 20:29
Poele super leuk die band! Heb je al reacties gekregen? Heb je ook een foto van opzij?? Haha dan kan ik vergelijken met die van mij.

Ik heb net de beeb heel duidelijk voelen stampen ... wat heerlijk weer.
poelepetoet

Posting Freak

06-05-2011 10:30
@ Mieke
Nee foto van opzij moet ik nog maken..
oh wat fijn dat jij de kleine al voelt!
Ik niks hoor.... of ja... dat weet ik eigenlijk niet.
Jij hebt natuurlijk met Jo al eerder kunnen voelen en vergelijken ;-)
Waar lijkt het een beetje op? Dacht vanochtend wat te voelen, maar was zo vluchtig en lichtjes dat ik me afvroeg of ik het me inbeeldde of dat het gewoon mn darmen ofzo waren??

Wanneer heeft de rest de kleine voor het eerst gevoeld?

Vannacht is mijn vriendin bevallen van een zoon Enzo.
Binnenkort zal ik met bevallingen om de oren geslagen worden. Ben nummer 12 in mijn omgeving ;-)

xx
Naïma

Posting Freak

06-05-2011 11:05
@ Poelepetoet, wat leuk dat er zoveel in je omgeving oom zwanger zijn. Een paar vriendinnen van mij zijn ook zwanger en ik ben de eerste die is uitgerekend. Ik voelde volgens mij de baby voor het eerst toen ik een week of 16 a 17 zwanger was.

Ik wil iedereen alvast een fijn weekend wensen!
Mieke25

Posting Freak

06-05-2011 12:30
Poele kom op met die foto lol! Dan zal ik ook eentje van mijn buik maken. Leuk zeg zoveel kleintjes in je omgeving, dan heb je overal wel een speelkameraadje straks. In het begin voel je inderdaad kleine plopjes e.d. die veel lijken op je darmen. Dat voelde ik al een paar dagen maar nu was het echt een heel duidelijke schop. Kan goed zijn dat je nog een hele tijd moet wachten tot je iets voelt, hangt ervanaf hoe je placenta ligt.

Naïma ik was ook de eerste, wel leuk want nu komen andere vriendinnen raad vragen.

Fijn weekend!
Botske

Unregistered

07-05-2011 10:39
Haha, die buikband is echt geweldig! De beeb voelde ik ook voor het eerst met 16/17 weken. Het waren toen meer plopjes, in het begin wist ik nog niet of het de darmen waren of niet, maar op een gegeven moment herken je het goed. Ze zeggen ook wel eens dat het voelt als een vlindertje, maar dat vind ik helemaal niet. Voor iedereen ook van mij een fijn weekend!

Liefs,
Botske
poelepetoet

Posting Freak

08-05-2011 11:50
Fijne moederdag allemaal!

Heb mn eerste moederdagcadeautje al binnen ;-)
Jullie ook wat gekregen?

Gister naar concert van Marco geweest en veel bekijks getrokken met mn buikband :-D

Fijne dag vandaag!

xxxx
ran83

Posting Freak

08-05-2011 19:35
Poele mooie buikband....
Blondy

Member

09-05-2011 07:40
wooow vet, Poelepetoet, je buikband!! Big Grin
Botske

Unregistered

09-05-2011 08:46
Dadelijk weer op controle bij de vk. Ben benieuwd hoe onze kleine dame of heer nu ligt. Vorige controles lag hij/zij al keurig met het hoofdje beneden en denk dat het nu ook nog zo is. Natuurlijk ook weer even hartje luisteren! Blijft bijzonder om te horen. Even op de weegschaal en de bloeddruk (de minder leuke dingen). Weegschaal zal niet veel anders aangeven dan de vorige keer, hopelijk de bloeddruk ook niet.

Liefs,
Botske
ran83

Posting Freak

09-05-2011 09:49
botske ben benieuwd hoe het bij de vk was.

Hier vrijdag geweest, bloeddruk iets hoger dan de laatste keer, kilo'tje gegroeid. Verder weer goedgekeurd....madame lag ook al met het hoofdje naar beneden, maar dat kan nog veranderen.

Over ruim 2 weken de groeiecho dus ff naar onze dame kijken.
Botske

Unregistered

09-05-2011 10:35
Alles was goed! Bloeddruk was gezakt! Gewicht was gelijk gebleven (dus is nog steeds precies het startgewicht). Mannetje/meisje ligt nog steeds met het hoofdje onder, het kontje links boven mijn navel en de voetjes rechts boven de navel. Hartje klopt nog steeds erg goed! Echt een harde en rustige hartslag....zo leuk om te horen! Heb even nagevraagd hoe het nu zit met mijn gewicht en thuis bevallen. Mijn bmi is net te hoog om thuis te bevallen, dus ik heb een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen (wel gewoon een bevalling door de verloskundige, dat vind ik wel prettig). Nou ja, wat moet dat moet. Thuis had ik prettiger gevonden, maar het ziekenhuis is wel zo veilig.

@Ran, jullie meissie kan inderdaad nog draaien, bij mij kan er ook nog gedraaid worden, maar op de een of andere manier verwacht ik dat niet. Onze kleine ligt al 7 weken op deze manier, dus zal wel een duidelijke voorkeursligging zijn. Mooi dat je weer goedgekeurd bent! Altijd fijn om te horen, niet?
ran83

Posting Freak

09-05-2011 11:14
botske idd als het medisch gezien moet, is het wel zo fijn....En alles weer prima dus. Meestal heeft je kindje idd een voorkeurs houding, vindt dat altijd wel grappig.

Toen ik zwanger was van amy is ze nog gedraaid voor de 32 weken en lag ze even in een stuit, maar de controle erna lag ze alweer met d'r hoofdje naar beneden....hihi... en lag ze voornamelijk rechts met d'r kontje tegen m'n ribben aan....en deze uk ook weer rechts tegen m'n ribben aan....(die hebben wat te voortduren hihi)

Hebben ze trouwens bij jullie ook een groeiecho en liggingsecho? of krijg je geen echo's meer?
Botske

Unregistered

09-05-2011 11:32
Wij hebben een liggingsecho/groeiecho op 18 mei met 34 weken dus. Doen ze dat niet overal? Ben wel benieuwd wat we te zien krijgen....of we misschien stiekem zien of het een jongetje of een meisje wordt.....haha. We willen het eigenlijk niet weten, maar begin het nu toch wel spannend te vinden!
Naïma

Posting Freak

09-05-2011 16:58
@ Botske wat fijn dat de controle en echo weer goed waren. Is toch altijd een fijn gevoel. :-)
@ Ran wij hebben een paar weken terug een groeiecho gehad en over 3 weken hebben we de liggingsecho. Ik weet eigenlijk niet of dit inmiddels standaard is en opgenomen in de zorgverzekering. Ik weet wel dat ze er toen mee bezig waren.

Zaterdag is er een vriendinnetje van me op bezoek geweest. Ze is ook zwanger vd eerste en in augustus uitgerekend. We hebben heerlijk bij kunnen kletsen en in de stad wat gegeten. Erg gezellig!
Zondagmiddag ben ik naar mijn moeder gegaan voor moederdag en daar kwamen mijn oudste broer en zijn dochter (mijn allerliefste nichtje) ook even. Van mijn broer heb ik een hangmat voor de baby gekregen. Mijn nichtje en neefje vonden het maar niets dus nu is het kijken of onze spruit het wel leuk vindt. Aan het eind vd middag zijn mams and me richting mijn andere broer gereden voor een barbecue. Mijn man was daar inmiddels ook al en de mannen hebben zich met het vlees bezig gehouden. Al met al een gezellige dag gehad.

Ik ben inmiddels ook met een adreslijst voor de geboortekaartjes begonnen.
Botske

Unregistered

10-05-2011 10:51
@naima, klinkt gezellie! Wij zijn voor moederdag bij mijn moeder geweest, mijn schoonmoeder is op vakantie. Ook wij hebben de BBQ aangezet. Heb er alleen niet veel van gegeten, want vlees is nog steeds niet zo mijn ding. Maar de aardbeien, de meloen, de salades en het stokbrood waren ook lekker! Aan de adressenlijst beginnen is wel een goed idee trouwens. We hebben al heel veel in de computer staan, maar iedere keer komen we weer een paar mensen tegen waarvan we de oude adressen nog hebben. Zal er ook eens aan gaan beginnen morgen....ben dan toch vrij. Nog 15 dagen werken.....
poelepetoet

Posting Freak

10-05-2011 10:54
Goh Botske.. wat gaat dat snel zeg!
Hoeveel weken vantevoren neem jij je zw. verlof op dan?
Fijn dat alles goed was bij de laatste echo!

Ik heb er over 2 weken weer eentje..
Hoop dat ze me bij de fontys kunnen/mogen vertellen wat het is als ze het zien.
Ben zo enorm benieuwd!!

xx
Botske

Unregistered

10-05-2011 11:09
@Poele, ik neem 4 weken van tevoren verlof op. Mijn verlof zou de dag na hemelvaart ingaan, maar ik heb die vrijdag ook vrij genomen, dus smokkel ik een klein half weekje en gaat mijn verlof nu op de woensdag starten. Ik moet na vandaag dus nog drie weekjes werken.....aftellen! haha. Heb iedere dag minder zin om te gaan. Voornamelijk omdat ik iedere dag meer last heb van mijn rug en buik. Nog maar eventjes volhouden!
ran83

Posting Freak

10-05-2011 12:23
Botske ik heb rond de 30 weken een groeiecho en rond de 35 weken een liggingsecho.....dit is niet standaard in elke praktijk en doen ze hier nu ongeveer sinds 1 jaar.... Wat een fijn vooruitzicht he nog 15 dagen werken...!!!!

Naima klinkt als een gezellige dag....enne wat voor een hangmat is het??? ik heb een minimonkey en amy vondt het heerlijk....

Poele jullie willen dus het geslacht weten???

Hier nog ruim 7 weken werken!!! en ik ben al aan het aftellen hihi.......hopelijk kan ik het volhouden, bij amy was ik voortijdig in de ziektewet met rugklachten....tot nu toe gaat het nog goed.
Naïma

Posting Freak

10-05-2011 14:04
@ Ran83, zo'n idee is het [ATTACH=CONFIG]2355[/ATTACH]. Alleen dan net ietsje anders.
ran83

Posting Freak

10-05-2011 14:14
O ok, wel een gaaf ding hoor....ik heb zo'n ding om in de box te hangen, maar dit is ook gaaf zeg.
french

Posting Freak

Topics: 19
10-05-2011 20:30
Meiden mag ik me hier ook melden, kom ook uit het mooie jaar 1983 en nu net zwanger van ons
2e kindje Smile

Ran kom jij ook overal tegen haha Smile
Botske

Unregistered

10-05-2011 20:46
@French, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! je weet het net zie ik. Gezellig dat je hier mee komt kletsen!
ran83

Posting Freak

10-05-2011 20:54
french idd we komen elkaar overal tegen hihi....gezellig toch.
Mieke25

Posting Freak

10-05-2011 20:58
French gefeliciteerd! Enne Ran kom je inderdaad overal tegen hihi.

Wij hebben vandaag opnieuw echo gehad, alles was goed en mijn ventje weet het geslacht :-D.

De rest lees ik morgen ff bij! Groetjes
french

Posting Freak

10-05-2011 23:07
Ran ja hoor erg gezellig Smile

Mieke weet jij het geslacht niet dan ?
Fijn dat alles er goed uit zag !!

Botske weet het idd net 1 dagje, dus erg spannend of het goed gaat natuurlijk.
ran83

Posting Freak

11-05-2011 08:26
Jaaaa die ran is een fanatiekeling hihi.....

french tuurlijk gaat het helemaal goed komen....

Mieke enne jij dan????
Mieke25

Posting Freak

11-05-2011 09:13
Botske nog even aftellen dus tot je verlof! Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug en buik, da's niet fijn natuurlijk.

Haha Ran wil je zeggen dat je mij ook overal tegenkomt? Valt nog wel mee toch :-?. Fijn dat het deze keer beter meevalt met de rugklachten, nog 7 weken dat lijkt lang maar is ook zo weer daar. Gebruikte je de mini-monkey ook als draagzak? Vond je hem gemakkelijk? Ik wil graag een nieuwe draagzak/draagdoek maar weet nog niet welke. Ik had een tricotti zo met twee doeken over elkaar maar daarin zakte Jo steeds weg.

French ik ken het geslacht inderdaad niet, misschien dat ik het tegen het einde wel wil weten maar nu nog niet. Als het een meisje is koop ik alle winkels leeg denk ik :mrgreen:.

Naïma leuk zo'n hangmat!

Ik ga vanmiddag lekker buiten met de kids denk ik, kunnen ze lekker op het gras spelen en ik languit in de ligstoel :-D. Morgen een super druk dagje met 5 kleintjes in huis, ben benieuwd wat dat zal geven.
ran83

Posting Freak

11-05-2011 11:21
mieke nee ik bedoelde of jij het geslacht ook wist hihi...

nee heb de minimonkey niet als draagzak gebruikt....wil nu wel graag een draagdoek....
poelepetoet

Posting Freak

11-05-2011 15:03
@ mieke
Jou kom je ook wel degelijk overal tegen ;-)
haha!
Vind het erg knap dat jij niks weet.. Of ja.. make an educated guess.. want als jouw man het zoooo overduidelijk heeft gezien, dan weten wij het ook wel denk ik ;-)

@ Ran
Ja ik wil het zo graag weten wat het wordt dat ik er bijna gek van wordt!
Ga zelfs niet meer babyshoppen, omdat ik mezelf helemaal gek maak.
Ben blij met beiden hoor, maar wil gewoon weten waar ik aan toe ben ;-)
Klinkt stom he?

@ french
Welkom! en gefeliciteerd!!

Nog 2 weken wachten..pfff
xx
Naïma

Posting Freak

11-05-2011 15:05
@ French, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe.
@ Mieke, wat fijn dat jullie weer een goed echo hebben gehad.
@ Botske, ben je ook al met je bevallingsplan begonnen?
Botske

Unregistered

11-05-2011 17:41
@Naima. nee mijn vk heeft het nog niet over een bevallingsplan gehad. Het enige wat ik weet is dat ik in het Maxima Medisch centrum in Veldhoven ga bevallen. Meer nog niet. Heb jij het al wel klaar?
Mieke25

Posting Freak

11-05-2011 20:13
Poele ik snap je heel goed, heb vorige keer ook gewacht tot ik het geslacht wist en direct daarna een leuk jongenssetje gekocht. Kan je de inrichting van het kamertje ook gemakkelijker kiezen hé. Ik denk ook een jongen maar weet het natuurlijk niet 100% zeker maakt het toch net iets spannender.

Hier werken ze niet met een bevallingsplan, wat is dat voor iets?
french

Posting Freak

11-05-2011 23:43
Mieke hopelijk kan je man zijn mond houden, en zich niet per ongeluk verspreken tegen je Wink
Bevallingsplan is iets waarop je je wensen aan kan geven bij de bevalling.
Dus of je wel pijnstilling wil etc...
Ik heb het zelf niet gehad met mijn zoontje, is ook nooit naar gevraagd. Verschilt volgens mij
ook per vk in NL.
ran83

Posting Freak

12-05-2011 11:22
poele ik begrijp het wel hoor....vooral omdat jullie het willen weten, wil je gewoon gericht shoppen. Van amy wisten we het geslacht niet en heb ik de 40 weken wel een beetje spanning gehad, maar anders als deze keer....omdat we het nu wel wilden weten hihi, is was zooooooo nieuwschierig.
Mieke25

Posting Freak

13-05-2011 15:42
Ah hier hebben ze een vragenlijst die ze invullen wanneer je al in het ziekenhuis ligt. Maar in Nl is het natuurlijk wel iets anders omdat de meeste vrouwen thuis bevallen. Hier zeggen ze dat je naar het ziekenhuis moet vertrekken als je om de 5 min. weeen hebt en bij de tweede om de 10 min. omdat het dan meestal sneller gaat.

Zo ik heb er een paar drukke dagen opzitten. Ben blij dat het eindelijk weekend is!
Naïma

Posting Freak

13-05-2011 16:41
Even over het bevallingsplan dit verschilt inderdaad per verloskundige hoor of er wel of niet om wordt gevraagd. Ik moet het over 2,5 week klaar hebben, want dan bespreken we het. Maar ik ben er nog niet aan begonnen. Volgende week ga ik er eens even voor zitten.

Fijn weekend allemaal.
ran83

Posting Freak

14-05-2011 20:50
ik heb trouwens geen flauw idee of we hier bij de vk een bevallingsplan hebben, kan me niet herinneren dat ik dat bij amy wel had.
Botske

Unregistered

19-05-2011 08:05
Hey meiden,
Gisteren 34-weken echo gehad en ons kleine hummel ligt netjes met het hoofdje beneden. Wat een braaf kindje hebben wij!. Schrok wel een beetje van de grote van ons kindje. Hoofdje en buikje lopen 3 weken voor! Beentjes lopen een paar dagen achter. Dat klopt wel met de 20-weken echo. Toen had onze mini ook al korte beentjes (liepen toen zelfs 1,5 week achter). Momenteel wordt het gewicht geschat rond de 2550 gram!!!! Ik woog 2650 gram toen ik geboren werd en manlief 2900 gram.....Wij zijn wel allebei te vroeg geboren.We krijgen dus een bollie, alhoewel ik die metingen niet zo vertrouw. Eigenlijk was de meting klaar en ging ze de resultaten invoeren. Toen had ze de beentjes gemeten op 34 weken exact. Ik was gisteren 33 weken en 4 dagen. Toen wilde ze nog een keer meten en kwamen we uit op 33 weken exact! Zo nauwkeurig is dat volgens mij dus allemaal niet. Heb al veel verhalen gehoord van dames die te horen hadden gekregen dat de kleine heel erg zwaar zou zijn en waar dat helemaal niet het geval bleek te zijn.

Verder was alles wel helemaal in orde. Mooi de 4 hartkamertjes kunnen zien. Blaasje was vol. Ukkie was druk aan het oefenen met "ademhalen". Ons eigenwijsje had wel de vuistjes voor het gezicht, dus daar hebben we weinig van gezien. Wel grappig was dat manlief en ik echt overtuigd zijn dat het een jongen wordt. Sowieso zegt echt iedereen die mij ziet dat het een jongen wordt. We weten het echter niet. Gisteren bij de echo toen de bovenbeentjes opnieuw gemeten werden, vergat ik even weg te kijken en zag ik tussen de beentjes echter een streepje lopen....het was maar heel eventjes en heel onduidelijk, want de echoscopiste wist dat we het niet willen weten, dus ze hield er rekening mee, maar zou het dan toch een meisje zijn? haha, zou wel heel erg grappig zijn, want echt iedereen denkt een jongen!
Naïma

Posting Freak

19-05-2011 09:22
@ Botske, ik had ook al in het andere topic gereageerd, maar die metingen zijn inderdaad niet nauwkeurig. Fijn dat verder alles goed gaat met jullie kleintje.

Maandag onverwacht een echo gehad, want onze kleine fopte de vk. Ze dachten dat hij met zijn rug rechts lag en probeerden het hartje te vinden, maar buiten een vage hartslag in de verte kwamen ze niet. Nu hadden ze ook weinig gel gebruikt en zit mijn placenta ervoor dus dat hielp ook niet echt. Maar goed voor de zekerheid wilden ze daarom toch een echo maken en wat bleek, frummel ligt links met zijn rug en al snel zagen we een duidelijke hartslag.

[ATTACH=CONFIG]2570[/ATTACH]
ran83

Posting Freak

19-05-2011 13:00
naima een extra echo is nooit weg natuurlijk......

botske metingen zijn idd niet altijd "nauwkeurig" hier werd met de 20 weken echo gezegd dat amy lange benen zou hebben, maar ze had toch echt korte beentjes hihi....

Volgende week woensdag weer naar onze uk kijken....hebben de groeiecho
poelepetoet

Posting Freak

20-05-2011 17:06
Fijn Botske dat het goed gaat.
En die metingen kloppen van geen kant!
Heb steeds een verkeerde meting gehad.. Ik weet hoever ik precies ben, omdat we door zkh bezoeken weten wanneer bevruchting heeft plaatsgevonden.
Beweren die echoscopistes dat ik toch steeds een week voor of zelfs achter loop ;-) Kan helemaal niet, dus mijn vk houdt het zkh aan.

Ik heb aankomende dinsdag fontys echo.
Hoop dat we kunnen zien wat het wordt.. ben zo benieuwd!

Hebben jullie ook een voedingskussen waar je mee slaapt?
Mijn rugpijn is op het moment niet te houden 's nachts en ze zeggen dat zo'n kussen helpt.
Iemand ervaring mee?

xx
Botske

Unregistered

20-05-2011 18:42
@Poele, ik heb zelf zo een kussen niet, maar ik leg wel vaak een kussen tussen mijn knieën als ik slaap (ik slaap met opgetrokken knieën) op mijn zij en dat helpt wel. Misschien een idee?

Vandaag is mijn verlof ingegaan! Ik zou eigenlijk 4 weken voor de datum stoppen end at is nu 6 geworden, want ik hield het niet meer van de rugpijn en de harde buiken. Raar gevoel hoor dat je nu zo lang thuis bent!
ran83

Posting Freak

21-05-2011 02:17
botske fijn dat je verlof hebt, je moet het natuurlijk wel uit kunnen houden......geniet van je verlof....

poele nog eventjes en dan weten jullie misschien het geslacht...
poelepetoet

Posting Freak

21-05-2011 09:30
@ ran
Inderdaad! Ik hoop dat ik dinsdag iets meer weet, anders moet ik weer twee weken wachten ;-)
Wat gaat het bij jou hard zeg!

De rugpijn die ik heb, is wss bekkeninstabiliteit...
Vandaar de ontzettende pijn.
Iemand daar ervaring mee?

xx
Botske

Unregistered

21-05-2011 11:04
@Iedereen, fijn dat jullie allemaal zeggen dat de metingen inderdaad niet nauwkeurig zijn. Bij de 20 weken echo klopte alles op de dag af, behalve de beentjes, die liepen 1,5 week achter. Nu ineens zo een groot verschil vond ik wel apart. Onze "bollie" zal heus wel een flink kopke krijgen, want dat heb ik ook en de rest van mijn familie ook, maar ik heb wel aan "bollie" gevraagd of hij/zij wat rekening wil houden met mama......

@Naima, dat is wel even schrikken, lijkt me als de kleine je zo fopt! Maar een extra echo is nooit weg!

@Poele, dat is geen goed nieuws en wat ontzettend vroeg in de zwangerschap of ligt dat aan mij? Ik heb geen ervaring met bekkeninstabiliteit, maar er zijn genoeg dames op het forum te vinden die dat wel hebben, dus er is er vast wel eentje die jou van advies kan voorzien

Het voelt nog steeds vreemd om nu officieel verlof te hebben. Alles komt ineens een stuk dichterbij. Vandaag moeten we nog een box gaan uitzoeken. We hebben verder alles in huis, maar een box is erbij ingeschoten, omdat we eigenlijk een tweedehandse van mijn zwager zouden krijgen. Mijn opa en oma wilden echter graag iets groots voor ons kopen (en verder hebben we alles al), dus vandaag nog even snel uitzoeken. Babyfoon en luiertas moeten we trouwens ook nog, dus die nemen we ook meteen mee.
french

Posting Freak

21-05-2011 12:39
Botske fijn dat de echo helemaal goed was, hoort idd wel eens dat die metingen helemaal niet kloppen.
En anders hebben jullie mss een 7-8 ponder Wink
Tis toch afwachten allemaal, maar belangrijkste alles zag er goed uit dus !
french

Posting Freak

21-05-2011 12:45
Naima fijn dat jullie echo ook goed was, eigenwijs beebje haha Smile
Is toch wel even schrikken lijkt me als ze eerste de hartslag niet kunnen vinden.

poelepetoet ik had bij de vorige zwangerschap wel een voedingskussen met slapen, ik
had ook bekkenklachten. Maar kan niet zeggen dat het daarvoor hielp.
Was meer toen mijn buik mega was en ik wat steun nodig was voor mijn buik etc..
Maar je kan altijd zón ding kopen toch, heb hem wel veel gebruikt en vond hem fijn om mee te slapen
en later heeft mijn zoontje er veel in gelegen. Dus komt altijd wel van pas.

Botske lekker verlof houden dus, als het vanwege die klachten niet meer wil is het
een goede keuze. Lekker rustig aandoen maar nu Smile

Hier niks te melden, voel me nog steeds niet zwanger afgezien van wat darmklachten en vermoeidheid.
Dus maakt me wel onzeker of er wel een ukkie groeit daarbinnen.
16 juni pas echo, dus moet nog een poos wachten helaas om de bevestiging te krijgen.
Naïma

Posting Freak

21-05-2011 13:19
@ Botske & French, eigenlijk was ik ontspannen, want zelf hoorde ik af en toe wel een vlaag vd hartslag. Wel niet constant, maar op de één of andere manier schoot ik toch niet in de stress. Veloskundige probeerde me tevens tot 5 a 6 keer aan toe gerust te stellen ;-). Ik voelde hem zelfs, toen ik daar op de bank lag. Hij is gewoon nu al net zo'n grapjas, als zijn papa ;-).

@ Botske, het schiet nu echt op he. Nog maar een week of 6 :-). Al begonnen met alles uit te wassen?

@ Poelepetoet, wat naar dat je zo'n rugpijn hebt. Kan heel goed bekkeninstabiliteit zijn. Hopelijk kun je oefeningen krijgen waardoor je er wat minder last van zult hebben.

Met mij gaat het best goed. Kleine is goed actief en ik voel me redelijk goed. Begin wel pijntjes te krijgen onderin. Een soort spierpijn. Waarschijnlijk is alles zich lekker aan het oprekken. Maar verder gaat het goed. De wiegbekleding is nu bijna af en ik kan niet wachten om het wiegje echt te bekleden. Helemaal leuk. Verder gaan we beginnen om de babyspulletjes uit te wassen. Ik vind het zo heerlijk om met alle voorbereidingen bezig te zijn.

Fijn weekend!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (7): 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave