Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Zwanger zijn van je tweede kindje. Deel 2.

Zwanger zijn van je tweede kindje. Deel 2.
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
24-03-2011 12:54
Hallo meiden,

Hier kunnen jullie verder kletsen!

Liefs Tink

Link naar jullie oude topic: http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...post816745
ran83

Posting Freak

Topics: 23
24-03-2011 12:59
erykah dat is wel fijn dat je hekjes erop hebt, die je nog omhoog kunt doen dan.

Finaly hier idem hihi....amy vindt ik ook geregeld dubbel in bed en ze wordt nog vaak s'nachts wakker omdat ze met d'r hoofd tegen de bovekant knalt....

Vicky wat fijn dat evi 3 flessen goed heeft leeggedronken, is toch fijner voor je als moeder zijnde....en je mannetje dol op de loopfiets, vindt dat altijd zo gaaf om te zien.

Syl vervelend zo'n dag zeg, hopelijk gaat het vandaag wat beter met je mannetje en jou

Ik besef me elke dag meer hoe fijn ik het vindt om mama te zijn, ik geniet met de dag meer van m'n meissie en net dat ik denk dat het niet leuker kan worden....dan wordt het steeds leuker. Ze begrijpt meer, zegt meer, doet meer....zoooo GEWELDIG!!!!
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
24-03-2011 15:54
ran wat heerlijk dat je je zo voelt! Smile heerlijk toch zo een trotse mama Big Grin.. hier ook hoor! ben elke dag weer opnieuw zo trots op mn ventje.. hij verbaasd me keer op keer, en net wat je zegt het wordt steeds maar leuker! Smile ben wel stiekem een beetje bang dat een 2e dit misschien wel "verpest".. herkennen jullie dit?? omdat t misschien heel druk wordt, misschien hebben we wel een 2e kindje wat enorm veel aandacht vraagt (huilbaby, ziekte, etc) dat kan een hoop verpesten voor ons nu als gezin maar ook voor Jayron apart, misschien wordt Jayron wel enorm jaloers en heel dwars ofzo.. ja t zijn misschien rare vragen/gedachte en maak me er ook niet enorm veel zorgen om, maar t komt soms wel even om de hoek kijken. Snappen jullie dat?

Het bedje heb ik al zo uitgevogelt.. dit kamertje van Jayron heeft willen we niet voor de nieuwe baby gebruiken (alleen commode en ledikant 2e hand gehad), we willen een geheel kamertje incl kast aanschaffen via marktplaats in onze style.. dit gaat de 2e dan gebruiken, en jayron blijft in zn ledikant met zn commode.. als er dan een 3e opkomst is, schuift de nieuwe babykamer door naar de 3e, krijgt de 2e die ledikant en commode van Jayron, en Jayron heeft dan al een peuterbed enz.. Big Grin maar wil idd ook een peuterbed waar zijrekjes aan zitten, vanwege t draaien..
Syl

Posting Freak

Topics: 50
24-03-2011 19:40
Hoi!

even een berichtje zodat ik jullie weer terug vind Wink

Fijn dat je je zo voelt Ran!
E8, gefeliciteerd met je ventje!

Hahah finaly wat een gepuzzel he! Je komt er vast wel uit Wink
E82

Posting Freak

Topics: 1
24-03-2011 19:55
hier een leuke dag gehad vandaag, kinderboerderij is goed gegaan. Oudste heeft zich prima vermaakt, niet gespuugd gelukkig. Nog steeds bijna niet gegeten, maar wel goed gedronken. Leuk om te zien ook ho ehij eerst een rondje langs alle dieren maakte en toen lekker ging spelen met alle fietjes, traktors etc. Hij heeft nog wel even heel gek staan kijken toen de ezel geluid ging produceren!!

Morgen nog een dagje werken, kids naar kdv, hoop dat dat goed gaat ook!
Ran, leuk om te lezen dat je je zo goed voelt! Ik herken die momenten wel (maar even niet als er 2 ziek zijn en slecht slapen!!!!)
Finaly, kan het even niet volgen, maar ben ook super moe, zal morgen nog wel eens lezen hoe je gaat schuiven!!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
24-03-2011 20:23
@Finaly, ik snap je gevoel helemaal. Heb er tijdens m'n zwangerschap zelfs wel eens om gehuild gewoon de angst dat mijn zoontje ineens minder aandacht zou krijgen e.d. Maar ik kan nu zeggen dat het echt reuze meevalt, hij krijgt nog steeds veel aandacht en hij vind Evi geweldig. Soms moet hij even op zijn beurt wachten, tja dat is niet anders en daar leert ie ook van. Maar ik geniet nog steeds van alles wat hij doet en zegt, het is echt een enorme kletskous en heel bijdehand haha. Hij is wel heel dwars geweest rond kerst (zo'n maand na haar geboorte), gooide echt de kerstballen door de kamer. Maar dit ging vanzelf over. Het was echt grenzen opzoeken.

@Ran, heerlijk he ik geniet er ook zo enorm van. Evi groeit ook zo hard en geniet ook zo van dat bekkie als ze omhoog te tilt wordt en zo breeduit lacht heerlijk! En m'n zoontje die zo'n bijdehandje is met al de kletspraatjes haha.
ran83

Posting Freak

26-03-2011 22:12
Vicky lijkt me idd genieten van je 2 kids bij elkaar......vooral dat je nu alles nog eens meemaakt en je misschien wel weer andere dingen ontdenkt, want ieder kindje is natuurlijk anders.

E82 nee dat kan ik begrijpen, af en toe als voor de zoveelste keer de babyfoon s'nachts geluid maakt, denk ik er wel eens anders over hihi....maar tja slaapgebrek he. Klinkt als een gezellig dagje naar de kinderboerderij.

Syl jee zeg je bent gewoon morgen alweer 28 weken, wat gaat het toch snel zeg.

Finaly ik herken het gevoel wel hoor, merk af en toe aan mezelf ook wel.....dat als ik wat last van de "hormonen" heb en wat kribbiger ben, dat ook wel naar amy toe ben en achteraf voel ik me dan schuldig. Maar ik denk dat het straks met een 2de vanzelf allemaal goed komt en het went wel voor het hele gezin. Je moet gewoon straks de aandacht verdelen, maar daar went je 1ste kindje ook wel weer aan, en hij/zij voelt zich natuurlijk grote zus/broer en dat is toch ook een belangrijke taak.

Eindelijk schot in het kamertje, de man die komt spacken is geweest en komt maandag spullen brengen en dan moet m'n vriend even wat dingen afwerken en dan behang zoeken.....en behangen!!!!

Maar eerst lekker volgend weekend naar disneyland parijs, m'n pa neemt de kinderen en kleinkinderen mee, dus tja gek dat je nee zegt toch hihi
karin26

Posting Freak

Topics: 30
27-03-2011 00:49
Hey meiden, eindelijk heb jullie weer gevonden.

En heel herkenbaar het gevoel. Maar zodra de tweede er is dan valt alles als een puzzel in elkaar...

Net gewerkt en ben nu dus pas thuis. Ga nu ook lekker mijn bedje in. We kunnen een uurtje korter slapen....
E82

Posting Freak

27-03-2011 13:17
een mooie zondag vandaag! Wat betreft het weer dan!
Gister de verjaardag gevierd van ons zoontje, helemaal leuk. Erg goed gegaan ook!
Vandaag voel ik me alleen best beroerd, de kids zijn weer opgeknapt, Jasper eet ook weer een beetje fruit. Maar nu mijn buik behoorlijk overhoop dus. Hoop niet dat het doorzet..

Vanmiddag even langs m'n zus (als ik me goed genoeg voel) ze hebben een jong konijntje aangeschaft. Even bewonderen dus.
ran83

Posting Freak

27-03-2011 20:00
E82 hoop ook dat het niet doorzet bij je en wat leuk een konijntje kijken.

Karin poeh zeg laat er weer hoor, hopelijk heb je toch nog goed kunnen slapen ondanks het mindere uurtje...

Vandaag heerlijk genoten van het weer zeg, daar krijgt een mens energie van....Hebben jullie dat ook???
finaly87

Posting Freak

27-03-2011 20:27
nou en of! wordt je vrolijk van Smile schommel voor de kleine in de tuin opgezet, ideaal! Smile

ach t komt ook allemaal wel goed als de 2e er is, maar er spookt toch van alles door je hoofd nu he Wink..
ran83

Posting Freak

27-03-2011 20:29
Dus jij ook de schommel opgezet? Hier vandaag eindelijk het speeltoestel voor amy gekregen, van m'n vader. Was nogal een werk om hem op te halen, maar amy vondt het genieten hoor, ze gierde van plezier.

En idd zal allemaal wel goed komen.
E82

Posting Freak

28-03-2011 10:12
Ja buiten spelen is zo fijn....hier staat de zandbak weer. Ik wil nog kijken voor een loopfietsje.
De oudste ging van het weekend zo goed, nu vanmorgen weer koorts, huilen, slapen.....hoop niet dat hij alweer ziek wordt. Ligt nu in bed, heb hem zetpil gegeven dus ik hoop dat het dadelijk een stuk beter gaat.
Ikzelf ben ook nog steeds niet fit, hoewel het niet echt doorzet moet ik zeggen, wel misselijk enzo. Als ik niet te veel eet dan blijft het er tot nu toe wel in.

Vandaag weer een zonnige dag, geniet ervan als je kan.
Vickypreg

Posting Freak

30-03-2011 19:14
Wat is het hier stil, zo verdwijnen we in het archief :-)

Hier is alles goed, evi begint beter te eten ze snapt de bedoeling nu wel zo'n beetje al vind ze banaan nog veeeel lekkerder dan groente haha. Dat smult ze zo weg, maar de wortels gingen er nu ook helemaal in.
Gaat allemaal zo snel ze is nu alweer 20 weken gewoon een halve zwangerschap hihi.
finaly87

Posting Freak

30-03-2011 19:22
heerlijk he die buitenpret!! ik zet voor Jayron nu ook wel de speeltent op in de tuin, en als er geen gastkids zijn gaan de ballanbak ballen erook in! prachtig vind ie t! en mama dus ook Wink

idd rustig hier! haha..
heb wel ff een vraagje, heeft iemand van jullie kindjes misschien ook dat ze heeel erg veel plassen en snel doorlekken?? Jayron sinds kort wel, heb grotere luier gekocht van kruivaat (maat 5 nu ipv 4+) maar t is nog maar net aan.. iemand een tip voor een goede luier + maat? Hij weegt nu ruim 11,5 kg, slank ventje..
E82

Posting Freak

30-03-2011 19:47
Finally, heb ik met mijn mannetje ook gehad. Hier was het vooral 's nachts toen, hij kreeg voor het slapen gaan nog een flesje melk. Ik heb de luiers van de Aldi, ben er super tevreden over en het zijn de enige die hem de hele nacht droog houden! Ze vallen trouwens ook groter dan de pampers bijvoorbeeld. Ik ben uiteindelijk ook dat avondmelkje af gaan bouwen trouwens. Ik heb toen ook gezocht naar die extra inlegdingen voor in een luier, maar niet gevonden.

Hier had de oudste vanmiddag ineens weer hele hele koorts, van die felrode wangen, ligt ie te mompelen in zijn slaap....moet morgen koortsvrij zijn anders terug naar huisarts. Echt sneu zo
Syl

Posting Freak

30-03-2011 21:09
Finaly wij hebben de pampers active fit en zijn daar hartstikke tevreden over. Die zijn hier overigens niet duurder dan die van kruidvat.

hier gaat het zijn gangetje. Ben afgelopen maandag voor het laatst op mijn werk geweest tot oktober. Dat was achteraf wat veel van het goede. Ben nu ook sinds maandag steeds doodmoe en heb vandaag helemaal niks gedaan behalve vanochtend een paar kadootjes en truitjes kopen voor Tygo die volgende week zaterdag drie wordt.
Vrijdag moet ik weer naar de therapeute en volgende week op controle bij de vk. ik maakte me zorgen over dat ik ukkie niet vaak voel maar dat maakt ukkie ook al twee dagen goed nu Wink
voor de rest geen bijzonder nieuws hier.

Fijn dat evi zo lekker smult vicky! Zijn jullie ook bezig met de rapley methode?
Wat zielig voor je zoontje E82. ik hoop dat hij snel weer opgeknapt is! Ben benieuwd of je naar de ha moet en wat die dan zegt!
Ran schiet op he! alweer 23 weken, wanneer ben je precies uitgerekend?
Finaly je bent al over de 12 weken wauw! hoe voel je je?

hoe is het met de rest?
ran83

Posting Freak

31-03-2011 07:42
Syl vervelend dat je zo moe bent en jou mannetje volgende week zaterdag alweer 3 jaar.....gaat hard zeg.

Finaly ik heb voor de nacht de pampers baby dry en voor overdag de pampers van de aldi en dat bevalt me prima....

E82 ben benieuwd hoe het vandaag gaat als je mannetje nog steeds koorts heeft.

Vicky wat leuk dat het met evi zo goed gaat en ze het eten al mooi onder de knie krijgt, het gaat idd snel he...

Hier is gisternacht m'n oma overleden....beetje dubbel gevoel, want aan de ene kant weet je dat het goed is, maar aan de ander kant wou ik d'r nog helemaal niet missen....Ik heb er wel vrede mee, maar toch iemand die je dierbaar is wil je altijd bij je houden.

Verder gaan we morgen gewoon een weekendje weg even heerlijk gedachten verzetten en afleiding vinden (hopelijk) M'n vader neemt al zijn kinderen, aanhang en kleinkinderen mee naar disneyland.
E82

Posting Freak

31-03-2011 08:23
O, Ran wat verdrietig...gecondoleerd!Hopelijk kunnen jullie toch genieten van het weekendje weg!

M'n mannetje vannacht nog een zetpil gegeven, nu hangt hij hier bij mij op schoot. Koorts lijkt gezakt weer even, maar eens afwachten wat het verder vanochtend doet. Ik ben morgen jarig, en ik hoop dat m'n ukkie dan weer helemaal fit is!
Vickypreg

Posting Freak

31-03-2011 20:06
@E82, fijne verjaardag morgen. Vervelend zeg dat hij zo ziek is.
@Ran, gecondoleerd dat zijn geen leuke dingen nee. toc hveel plezier het weekend.
@Syl, wow jij ook alweer 28 weken ruim joh! Fijn dat je nu lekker verlof hebt en bij kan komen. Nee wij doe ngeen rapley hoor, maar ik maak wel alles zelf. Mijn zoontje eet alles (behalve pannenkoeken haha) dus ik heb de hoop dat zij dat dan ook gaat doen hihi.
Vickypreg

Posting Freak

31-03-2011 20:08
Oh ja Finaly, hier nog zo een. Het hielp hier wle als we een mat groter namen. Maar we zitten nu in maat 6 en groter is er niet. Wij hebben 6 van pampers, heel soms lekt ie 's nachts nog door. En hij krijgt hier echt niks voor het slapen behalve natuurlijk een toetje na het eten.
finaly87

Posting Freak

31-03-2011 20:16
aldi lueirs, verwacht je niet dat die goed zijn! maar komen we eigenlijk nooit.. denk dat we die pampers baby dry maar gaan proberen.. had in maatje 3 slechte ervaring met pampers want toen lekte Jayron alles door met pampers 3 en niks met kruidvat 3.. maar goed misschien dat t nu met grotere maat anders is..

vickypreg we zitten nu al aan maat 5 en mijn mannetje is bijna een jaar jonger dan jouwe! weegt 11,5 kg.. maar heb kruidvat 5, dus ga nu pampers 5 maar proberen.. Jayron krijgt alleen na t eten nog drinken, dus rond 6 uur.. en 7 uur naar bed.. wil em dat drinken niet onthouden (thee) want dan is t te weinig denk ik..

hier ging t vandaag niet goed.. ik zal mn berichtje van ergens anders even knippen plakken..
het ging hier dus niet goed! dachten we... vannacht en vanochtend flink wat rood bloedverlies, ik kon wel nog t hartje horen met de angelsound.. dus vanochtend vk gebeld, die zei dat t niet positief was, ondanks dat we t hartje hoorde kon t zijn dat mn lichaam t kindje aan t afstoten was en we moesten even afwachten of ik koorts kreeg, krampen en of t bloedverlies toe nam.. me werk moest ik ook maar afbellen. jee wat een rot ochtend heb ik gehad zeg!!! tegen half 12 geen krampen, geen koorts, bloedverlies nam af.. vk kwam alsnog langs, heeft mn buik gevoeld, baarmoeder was gegroeid dus ukkie ook! ze schatte mn baarmoeder eerder op 14/15 weken dan net 13 weken.. hartje geluisterd, hartstikke mooi goed regelmatig hartje, ze kon de kleppen goed horen, dus dat was goed!!! aangezien bloedverlies afnam, geen krampen had, en t bloed uiteindelijk meer rose bleek dan helderrood zoals ik zei, was er eigenlijk niets aan de hand! Wat een OPLUCHTING!! waarschijnlijk door dat we de avond ervoor sex hebben gehad hebben we iets bij de baarmoeder mond (die nu extra doorbloes is) beschadigd.. niks aan de hand met de kleine dus..
Ik kon ook niet geloven dat het echt mis zou gaan, alles ging zo goed, horode steeds mooi t hartje zelf, hoorde de kleine flink bewegen, heb gewoon allerlei kwalen, geen rare dingen.. maar was toch heel erg bang natuurlijk.. nou flink wat hoofdpijn van al het huilen overgehouden, erg moe door de gebroken nacht, maar we denken weer positief.. heb nu wel wat buikpijn maar dat komt denk ik door de spanning en stress vandaag.. Maar alles gaat weer goed!
Vickypreg

Posting Freak

03-04-2011 10:57
Finaly jeetje wat schrikken meis, hoe is het nu?? Zou ook wel gek zijn op zich als het ineens mis gaat nu nog maar je weet het nooit natuurlijk. Ik hoop voor je dat alles weer in orde is.
E82

Posting Freak

03-04-2011 13:35
Finaly, ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat. Hoop dat het allemaal goed gaat.
Pixxie

Posting Freak

Topics: 16
04-04-2011 12:32
Hee meiden,

Heb jullie ook weer gevonden! Alleen de laatste pagina bijgelezen.

Finaly wat schrikken zeg! Daarnaast vind ik dat die vk wel HEEL snel een diagnose stelt zo aan de telefoon, jemig! Had die dr dag niet ofzo? Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen, kan me de schrik goed voorstellen. Is nu alles weer rustig?
finaly87

Posting Freak

04-04-2011 20:32
hey meiden..
alles gaat weer helemaal goed hier hoor! gelukkig! die zelfde middag was t bloeden helemaal weg..
Ik vind ook achteraf wel dat ze me te bang heeft gemaakt door te zeggen: dit klinkt niet positief, waarschijnlijk stoot je lichaam t kindje af ookal klopt t hartje.. toen ze dat zei kwamen de tranen ook pas echt en kon ik niet meer stoppen.. Maaar dat komt denk ik ook omdat IK het beschreef als veel helder rood bloed verlies.. uiteindelijk was het meer rose dan rood en verdunt met vocht waardoor het meer en erger leek.. maar denk toch dat ze beter had kunnen zeggen van, maak je niet te druk, het hoeft niks te betekenen we wachten even de ochtend af en kom bij je langs.. dat had me meer gerust gesteld..

Maar goed, dat is geweest, en ik had toen al dat ik niet kon geloven dat t nog mis kon gaan want t voelt allemaal zo goed, dat positieve gevoel houden we vast en we gaan er van uit dat t hartstikke goed gaat met ons ukkie Wink Volgens mij voel ik soms al minimale beweging (voelde t met de 1e vanaf 16 weken elke dag en heb t vanaf 14 weken ook soms gevoeld) dus dat is wel fijn! over morgen controle vk, en dan 29 april de geslachtsbepaling.. daar leven we naar toe! Smile

alles goed met jullie verder?? lief, jullie bezorgdheid xx
finaly87

Posting Freak

04-04-2011 20:33
owja, en morgen 3 maanden zwanger alweer! joh, al een derde van de zwangerschap er opzitten, gek idee hoor, gaat snel..
ran83

Posting Freak

05-04-2011 18:36
Finaly jee zeg dat was idd schrikken en wat een vk zeg om dat zo even te zeggen....gelukkig is alles weer goed. En idd raar idee he alweer 1/3 er op zitten.

pixxie leuk dat je hier weer bent, nog eventjes en je hebt je meisje in je armen...

Disneyland was supergezellig en leuk. Kon overal in waar amy ook in mocht, dat was wel leuk. Jammer genoeg moest ik de achtbanen e.d. dit jaar overslaan hihi...
finaly87

Posting Freak

05-04-2011 18:52
ja maar zoals ik al zei was t ook wel dat ik erger klonk dan t was.. want ben verder juist heel tevreden over deze vk.. hoop haar zelfs bij mn bevalling te hebben..

leuk dat je t zo naar je zin hebt gehad bij Disney! super leuk voor jullie Smile ja jammer van die achtbanen, kom wel weer toch Wink
ran83

Posting Freak

05-04-2011 18:55
Finaly fijn dat je wel tevreden bent over je vk....dat is het belangrijkste.

Idd die achtbanen komen wel weer hihi....ben al zo vaak geweest en zal ook nog wel vaker heen gaan.
Vickypreg

Posting Freak

05-04-2011 20:00
Fijn dat alles goed is zeg, wat een opluchting. Ze had idd beter iets anders kunnen zeggen achteraf maar goed het is zo gegaan en gelukkig ben je wel tevreden over haar. Leuk de geslachtsbepaling dat schiet al best op!
E82

Posting Freak

06-04-2011 09:34
Goedemorgen, het beloofd weer mooi weer te worden vandaag!
Even vraagje, Vicky, ben je al begonnen met groente? En met welke groente dan...hier gaat fruit redelijk goed, maar groente dan gaan die lipjes stijf op elkaar!!
finaly87

Posting Freak

06-04-2011 10:06
hihi lastig he die eerste hapjes.. jayron luste volgens mij alleen de sperzieboontjes en niet de worteltjes, of andersom..
E82

Posting Freak

06-04-2011 12:21
wortel is hier helemaal een ramp, bloemkool is geen favoriet, tot nu toe alleen het potje bruine bonen met appel, die gaat helemaal op. Maar kook het liefst zelf, en hij kan toch ook niet alleen maar bruine bonen eten!

Vanmorgen al lekker in de zandbak gespeeld met zoonlief. Wat een lekker weer nu, jammer dat ik vanmiddag/vanavond moet werken.
finaly87

Posting Freak

06-04-2011 12:28
ik heb ook altijd alles zelf gekookt voor de kleine,, maar alleen die eerste paar potjes om te proberen heb ik wel gekocht..
maar mijn baby kook kunsten waren best goed, lustte dat ook wel graag! hahaha..

hier is t helaas minder weer hoor.. :S..
Vickypreg

Posting Freak

06-04-2011 19:37
E82, ja evi krijgt groente en fruit. Ben begonnen met groente, wortels, sperziebonen, courgette, brocolli heeft ze gehad. Ze vind alleen wortels echt lekker, heb ook wortels met appel gemaakt en dat vond ze heerlijk. Fruit vind ze nog lekkerder, peer en banaan heeft ze gehad tot nu toe. Maar wat jij ook zegt met sperziebonen, courgette en brocolli is het lipjes stijf op elkaar, al krijg ik er dan alsnog wel wat in het gaat niet zo gemakkelijk. Je merkt duidelijk verschil in voorkeur van smaak.
E82

Posting Freak

06-04-2011 20:35
lastig dat eigen willetje nu al!! Is courgette niet erg waterig als je dat klaarmaakt? Ach we blijven gewoon volhouden, die ukken moeten wat vaker proeven voordat ze weten of ze het lusten toch!

Hier vanmiddag gewoon 22graden (echt jammer dat ik moest werken) kids hebben heerlijk buiten gespeeld!
Hoe is het met de zwangeren, ook lekker in het zonnetje kunnen genieten?
Vickypreg

Posting Freak

06-04-2011 21:02
@E82, ja vooral als je het ingevroren gehad hebt maar wat je kunt doen is wat rijstebloem erdoor doen, maakt het romiger en dikker. Heb ik uit het AH opperdepop boek! Heb jij die ook? Jammer dat je niet naar buiten kon, hier wel lekker naar buiten maar als ik werk kan ik ook naar buiten dus het is altijd goed dat mooie weer ;-)
Syl

Posting Freak

06-04-2011 21:25
met deze zwangere gaat het wel. vandaag was ik helemaal in paniek. ik voelde ukkie niet meer en ook na een paar minuten porren in mijn buik voelde ik het niet. Normaal voel ik de baby s'ochtends en s'avonds en nu dus helemaal niet. ik had ook een heel gespannen buik voor mijn gevoel, geen harde buik dus helemaal in tranen de vk gebeld en mijn man. beide waren binnen drie kwartier hier. gelukkig hoorden we snel het hartje en heeft ze gekeken of mijn buik oke aanvoelt. Blijkbaar ligt ukkie een beetje dwars nu waardoor ik de bewegingen niet goed voel. daarnaast is ukkie een stuk rustiger als Tygo toen en dat is ook wel vreemd.
heeft ze gelijk gekeken of ik vruchtwater verloor omdat ik vaker vocht lijk te verliezen maar dat is gelukkig ook niet het geval.
De vk was heel lief en doortastend. Ik heb haar de situatie wel uitgelegd dat ik in therapie ben en dat het allemaal niet zo rooskleurig voelt deze keer en daar had ze alle begrip voor. vond het echt fijn dat ze zo snel hier was en naar me luisterde. bij de vorige zwangerschap had ik wat moeite met deze vk maar dat lag meer aan ons dan aan haar.
Maar jeetje wat een paniek vanmiddag. dacht echt dat ik mijn kindje aan het verliezen was. Had dat gevoel nog nooit zo sterk gehad.

Verder gaat het hier erg op en neer. de ene dag gaat het goed, de andere dag minder. Het belangrijkste nu is is dat de baby in orde is.

Tygo vond wortel toen hij zo klein was ook het lekkerst, dat is lekker zoet Wink En hij was dol op bruine bonen.
vanaf wanneer mogen de kleintjes tegenwoordig een hapje? Dat verandert volgens mij elke keer.
Wij willen nu wel eens de rapley methode gaan proberen. Tygo eet heel slecht en kreeg altijd geprakt eten. niet dat het daarmee te maken zal hebben maar ik wil nu toch eens bij de tweede gaan kijken hoe dat bevalt. mijn nichtje kreeg ook volgens die methode en die eet het liefst de hele dag! maar dat kan ook aan de genen van haar vader liggen hihihi (wat het meest waarschijnlijke is)
Bedoel ook niet dat door de rapley methode kinderen beter zouden eten want dat weet ik gewoonweg niet.

fijn dat alles goed is finaly!
hoe is het eignelijk met pixxie?
maha

Senior Member

Topics: 0
06-04-2011 21:34
Hoi meiden
Ik denk ik kom weer eens even spieken hoe het met de zwangere dames gaat! Iederen volop met hapjes aan de gang....leuk hoor! En idd gewoon blijven aanbieden ze moeten het echt allemaal leren eten! Faye is echt heel makkelijk met eten! Ze eet inmiddels ook al zo goed als met de pot mee ideaal! Kook ook veel uit opperdepop....staan echt hele leuke gerechtjes in ook voor de oudere kindjes!

@Syl, meid het begint nu echt op te schieten voor jou! Wat zou je geschrokken zijn zeg vanmiddag! Echt super dat de VK zo snel heeft gereageerd en dat alles gewoon goed gaat met de baby! Meid nog even volhouden! Zet hem op!

@Hier, hier gaat het echt super! Zo genieten 2 kleintjes! Faye is al een hele dame en Maxx is nog steeds een hele lieve grote broer! Hijis inmiddels helemaal zindelijk en kletst en zingt de oreg van je kop! Hij kan ook inmiddels fietsen....zo makkelijk, fietst gewoon met me mee naar de winkel...super! Faye kan nu mee op de fiets dus mijn leven begint weer een beetje makkelijker te worden!

Probeer weer even wat vaker te komen...maar heb het toch best wel druk met werk en 2 kiddies!

Succes voor de zwangere dames em voor de rest lekker genieten van jullie kleintjes!

Liefs maha
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
06-04-2011 21:39
heeh ik zag dit onderwerp. misschien wel leuk voor mij. ik zal morgen hier eens gaan lezen.
finaly87

Posting Freak

07-04-2011 21:03
jaa mariekepiek, tuurlijk ook leuk voor jou! Smile alleen zijn alle mama's van 2 heel druk :p haha de zwangere mama's van 2 vallen wel mee Wink
(geintje hoor dames!)

syl, jeetje wat schrikken dan he! goed dat je zo snel gereageerd hebt, vreselijk he die paniek dat je je kindje kwijt raakt? pff had ik dus ook vorige week, alleen ben jij al verder, NOG erger! gelukkig is alles goed..

nou ik heb nu weer last van steekjes die ik voor de zwangerschap ook vaak had, onderzoeken voor gehad enzo, waren of cystes of mn darmen.. beetje vaag allemaal, mirena laten verwijderen want dat kon werken, nou toen geen last meer gehad dus t gelaten.. en nu is t er ineens weer! even in de gaten houden, anders maar weer laten onderzoeken.. moet misschien ook gewoon wat rustiger doen afentoe..
maar nu weer lekker vrij tot maandag..
E82

Posting Freak

08-04-2011 19:07
Mariekepiek, gewoon mee komen kletsen hoor!!
Finaly...rustig aan, lekker genieten, moet lukken met dit weer of niet??
Hier inderdaad een drukke mama van 2! Vandag superdrukke werkdag gehad, vanalles tussendoor moeten plannen en heel veel telefoon gehad. Toen op weg naar huis groot ongeluk gebeurd, dus moest een eindje om wilde ik niet weet ik hoe lang stil komen staan. Maar goed, nu liggen de ukken alle 2 gewassen op bed en verhuis ik zo eens naar de tv.
Morgen niks op de planning, eens lekker genieten van dat mooie weer!

Oja..gister sperzieboontjes gegeven....die sputterde hij er lekker uit, vandaag weer gegeven en alles op!!
ran83

Posting Freak

08-04-2011 20:29
E82 ja ze moeten natuurlijk wel weer wennen hihi.....

Marieke leuk dat je hier ook komt kletsen...

Finaly vervelend die steken zeg....misschien idd wat rustig aan doen.

Maha lijkt me idd ook druk met 2 ukkies, fijn dat het nu allemaal wat makkelijker wordt...

Syl meid toch wat angstig voor je, gelukkig was de vk begripvol en was alles gewoon goed met ukkie....balen dat het met ups en downs gaat....hopelijk snel dat het alleen maar met ups gaat.

Vicky gek he dat ze al zo'n voorkeur van smaak hebben...

Hier gaat het eigenlijk allemaal wel lekker, mag niet klagen. Heb alleen last van zuurbranden weer heel erg, dus niet zo'n fijn vooruitzicht eigenlijk....maar hoort erbij. En ben deze week heel vermoeid geweest, maar heb wel een vermoeden waar dat door kwam. Hopelijk vanaf volgende week weer lekker energie, aan het weer zal het in ieder geval niet liggen.
E82

Posting Freak

09-04-2011 09:12
Ran, dat maagzuur heb ik ook heel veel last van gehad met de 2e. Vooral 's nachts, bij mij hielp het hoofdeind omhoog en een rennie, meestal wel redelijk.

Heerlijk weertje vandaag alweer. Wasje hangt buiten en ik was de bijkeuken met de stoomreiniger aan het behandelen. Maar nu even pauze. Vanavond komen pap en mam eten, zorgen dat het een beetje opgeruimd is hier!
Hoop dat jullie allemaal kunnen genieten van het mooie weekend!
ran83

Posting Freak

09-04-2011 09:41
E82 ik had het bij amy ook al zo erg....en bij mij hielp toen alleen de vloeibare gaviscon...had altijd een flesje in de tas hihi.....denk dat ik dat nu maar weer ff ga doen. Het is voor een goed doel zeg ik maar.

Ja echt heerlijk weer, ga lekker aan de schoonmaak...raampjes doen enzo en dan vanmiddag lekker bbq-en bij m'n zwager....
finaly87

Posting Freak

09-04-2011 11:56
nou ik voel me echt flut vandaag.. gister drukke dag gehad, moet t de volgende dag dan steeds bezuren Confused.. maarja geen verplichtingen vandaag dus prima.. morgen wordt t hier warmer dan vandaag, gaan we ook bbq-n enzo.. dus als ik vandaag een rust-dag neem, is t morgen weer goed! alleen Jayron is echt heeel erg drama vandaag.. zo erg is ie nog nooit geweest. chagrijnig, moeilijk doen, boos doen en gillen.. misschien heeft ie ergens pijn ofzo maar kan em ff niet uitstaan en hij mij niet haha.. heb em om 12 uur op bed, ligt ie nu nog te zingen! alhoewel, t wordt nu wat stiller, hopelijk gaat ie lekker slapen en wordt ie vrolijker wakker, maken we nog ff een wandelingetje strax, knap ik misschien ook wat op..
heb ook heel vreemd bruin verlies van onder, iemand dat wel eens gehad in zw.? al vanaf woensdag, ook wat zeurderig gevoel in mn onderbuik, weet niet zeker of ik daar vk of huisarts voor moet bellen of niemand..
E82

Posting Freak

09-04-2011 13:41
finaly, bruin verlies is meestal oud bloed, maar ik zou zeker vk bellen als je je ongerust maakt, daar zijn ze toch ook voor. Hopelijk is je uk straks in een beter humeur!!
Evie

Unregistered

09-04-2011 17:23
Dag dames,

mag ik gezellig met jullie meepraten? Ik zag al wat bekenden, dus lijkt me leuk om te horen hoe het iedereen verder vergaat. Ik weet pas net dat ik weer zwanger ben, dus heel pril, maar laten we hopen dat alles goed gaat. Heeft even geduurd na m'n miskraam, dus vind het wel spannend nu....
E82

Posting Freak

09-04-2011 19:27
Evie, gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat het erg spannend is, we hopen hier voor je mee dat het allemaal gewoon goed blijft gaan deze keer hoor!!
Vickypreg

Posting Freak

09-04-2011 20:46
@Mariekepiek, welkom leuk en gefeliciteerd met je zwangerschap!! In Nov uitgerekend?
@Evie, wat leuk dat je nu ook mee komt kletsen, moet even wennen aan die e erachter ;-) Heb je geen banners? Hoe oud is je eerste en is het een hij/zij?
@Syl, wat naar meis kan me voorstellen dat je schrok. En rot dat het psychisch zo slecht met je gaat eigenlijk, heel vervelend lijkt me ddat. Je hebt er ook geen grip op he.
@Finaly, rottig dat je je zo ellendig voelt vandaag, beetje opgeknapt nu? En bruinverlies en beetje buikpijn hoeft niks te zijn maar als je je zorgen makat idd gewoon bellen. Ik zou het in elk geval ff melden, gezien dat bloedverlies van een paar dagen geleden. Dan kunnen ze even kijken of ze er wat mee moeten.
@Ran irritant die zuurbranden zeg, ging het de vorige keer vanzelf weg of bleef het? Ik had er eigenlijk amper last van gelukkig.
@hier, lekkerd dagje genoten van het mooie weer. Evi was laat wakker en is de hele ochtend zowat wakker gebleven, kennelijk was ze uitgeslapen. Toen ik haar naar bed bracht rond 10 uur wilde ze niet slapen dus er maar weer uit, fruit gegeven en later gaan wandelen toen viel ze in slaap. Worteltjes met appel gegeten en dat vond ze lekker, haar favo haha. Ze probeert nu steeds overal bij te komen maar dat lukt nog niet erg, ze draait haar hele hoofd zowat om maar d'r lijf wil nog niet mee haha.
karin26

Posting Freak

Topics: 30
10-04-2011 08:21
Hey Meiden hier ben ik ook weer ff..

@Syl en Finaly, hele dikke knuffel voor jullie beiden. Het blijft toch altijd spannend zo'n zwangerschap hè???

@Hier gaat het allemaal goed. Ruben is al een flinke man aan het worden. Hij weegt nu 9140 gram en is 68,5 cm.
Hij lust werkelijk alles. Ben sinds een paar dagen begonnen met een paar stukjes brood. En ook dat vind hij helemaal super.
Ben er wel blij om hoor, janneke at vanaf het begin zoooo slecht....

Janneke heeft ene paar keer een ongelukje gehad op het werk en een blaasontsteking en nu is het zindelijk zijn weer over. pfff vind het wel lastig allemaal hoor...
Maar over 14 dagen heb ik een week vakantie en dan krijgt ze de broeken aan die te klein zijn en dan gewoon geen luier meer om. Als ze dan een groot ongelukje heeft gooi ik de broek gewoon weg hahahahahaha.

Nou ik ga het bad vol laten lopen en dan met beide kindjes ff lekker badderen...
ran83

Posting Freak

10-04-2011 18:40
Karin wat fijn dat ruben zo goed eet, vooral omdat janneke dat eigenlijk direct niet deed.....wat jammer dat janneke d'r zindelijkheid weer over is, zal vast weer goed komen in dat weekje vakantie.

Vicky heerlijk dat je zo genoten hebt van het heerlijk weer, zal je vandaag ook wel genoten hebben.... Zuurbranden had ik bij amy ook totaan het eind....dus heb nog ff Sad

Evie tuurlijk mag je hier meepraten...hoop zo voor je dat het nu goed blijf gaan...ik duim met je mee.

Finaly als je onzeker bent zou ik zoiezo de vk bellen....hoe is het vandaag???
E82

Posting Freak

10-04-2011 20:14
Karin, hoop dat het snel goed komt weer met de zindelijkheid. Wij zijn er ook mee begonnen.... En wat goed dat Ruben zo goed eet.
Ik heb trouwens ook het kookboek opperdepop, toch er weer eens bijpakken dus.
Evie welkom hier en gefeliciteerd!!
Finaly hoe is het met je vandaag?
Syl en met jou??

Hier naar de kermis geweest vanmiddag, samen met schoonbroer en schoonzus en hun twee kindjes. Geweldig vonden ze het, draaimolen helemaal leuk, maar toen een keer met papa in de vliegtuigjes, nou dat was helemaal geweldig! Zo mooi om te zien. En jasper lag tussen al de herrie/muziek gewoon onverstoorbaar in de kinderwagen te spelen!
Evie

Unregistered

11-04-2011 16:02
Hi!

@finaly, ik heb bij de zwangerschap van mn zoontje ook wat bloedverlies gehad, kwam waarschijnlijk door wat hardere ontlasting en goed doorbloede baarmoeder(mond), dus als het niet aanhoudt en je geen krampen erbij hebt zou ik me geen zorgen maken. Maar je altijd de verloskundige bellen, ze waren bij mij toen ook heel lief.

@Syl, ik heb niet teruggelezen wat er allemaal gebeurd is, maar in ieder geval wel een dikke knuffel!

Ik heb wel geprobeerd om die banner toe te voegen, maar ben echt een digibeet en het lukte na 10 keer nog niet dus heb het maar opgegeven, haha. Ik heb ieder geval een zoontje van nu ruim 2 en een half.
@ Vickypreg: Wel grappig inderdaad dat mn forumnaam bijna hetzelfde is als je dochters naam.
finaly87

Posting Freak

11-04-2011 18:15
karin wat leuk dat je zoontje nu broodjes lust.. altijd leuk he die mijlpaaltjes.. flinke vent al! sneu dat je dochter een blaasontsteking had Confused.. zo klein is t helemaal moeilijk uit te leggen!

vandaag en gister gaat t wel goed.. nog wel beetje bruin verlies, maar niet heel erg.. begin wel t idee te krijgen dat er een "luchtje" aan zit.. ook toch wel wat zeurderig gevoel nog in mn buik, maar niet zozeer vaker plassen of jeuk.. dus om t nou op blaasontsteking of candida-infectie te laten testen ..? geen idee! misschien dat ik morgen de huisarts (ass.) even bel om te vragen wat zij denkt.. als ze vind dat ik de vk moet bellen dan bel ik de vk wel..

evie, ja beetje bloedverlies kan geen kwaad, maar heb 6 dagen achter elkaar bruin verlies, toch beetje vreemd..
jammer dat je banner niet lukt! hoe lang ben je nu zwanger??
Evie

Unregistered

11-04-2011 18:43
@finaly, ik ben nu 4 weken en 4 dagen zwanger, heel kort nog dus...ik ga het nog wel een keertje proberen om de banner erop te krijgen.
finaly87

Posting Freak

11-04-2011 19:00
oke leuk! je moet tegenwoordig de BB code hebben ofzo.. misschien heb je er wat aan Wink
ik ga bevallingsverhalen kijken!
Evie

Unregistered

11-04-2011 19:33
Hoi, nou ik heb het weer geprobeerd met die banner, maar krijg steeds ongeldig bestand, als ik de code gebruik voor bb zeg maar. Ik weet het ook niet, digibeet zullen we maar zeggen.....
Pixxie

Posting Freak

12-04-2011 10:27
Hier een dikke Pixxie die het ZAT is! Wink Ben nog nooit zo lang zwanger geweest hahaha Tongue Morgen weer controle bij de vk en daarna gaat ze op vakantie dus word ik wrs doorverwezen naar de huisarts, al denkt zei dat het niet nodig is.. Seks hebben helpt hier tot nu toe niks, muren komen ook op me af, dus het is echt doorbijten hier. Liam is onwijs makkelijk en lief en de dvdspeler is gewillig Wink
ran83

Posting Freak

12-04-2011 11:39
Je vk op vakantie pixxie??? en wie doet de bevalling dan???? Meid ik hoop zo dat jullie meisje niet meer lang laat wachten, maar houdt in je achterhoofd dat het niet meer langer dan 3 weken duurt....

Evie ik hoop dat een banner toch lukt hoor, zou toch mooi zijn dat die banner even 8 maand blijft staan hihi..

Finaly nou vandaag nog bij de ha geweest???

E82 wat leuk zeg de kermis, en dat je kleine man gewoon heeft doorgeslapen door al het kabaal.

Nou hier gaat het wel goed, slecht slapen....vaak plassen en amy is goed verkouden...snotneusje en de longetjes vol
Syl

Posting Freak

12-04-2011 15:58
Hey pixxie, nog even doorbijten meis, hoe moeilijk dat ook is! ik hoop dat je meissie zich snel aankondigt zodat je haar in je armen kan houden!
fijn dat Liam wel heel lief is! Dat is toch alweer een stuk rust. Zie ook erg op tegen die laatste weken. Heb het nu soms al zwaar als ik met Tygo alleen thuis ben en ik moe en neit goed uit de voeten kan.

sterkte meis en dikke knuffel!
Evie

Unregistered

12-04-2011 16:26
Dag dames,

volgens mij is het eindelijk gelukt met die banner, haha. Ik zat gewoon op de verkeerde plek die links de plakken, haha.

Jeetje Syl, wat is dat snel gegaan, nu al weer 30 weken, hou je het nog wel een beetje vol.

Pixxie, ik duim voor je dat je snel je kleintje in je armen mag hebben!
E82

Posting Freak

12-04-2011 19:20
Evie, ja hoor het is gelukt, zie twee mooie banners staan!!
Pixxie...succes met de laatste loodjes en ik hoop mee dat je vk je bevalling gewoon kan doen!

Hier vandaag veel geld uitgegeven....leren zomerjas gekocht. Wel een supermooie, en ach....ik heb al twee jaar zowat geen kleding gekocht...eerst weer terug in model komen na twee zwangerschappen. Ben een heel eind en een jas moet je toch hebben!
ran83

Posting Freak

14-04-2011 11:27
E82 een jas is iets waar je vaak wat langer mee doet, dus een soort van "investering" toch???

Evie de banner is gelukt hoor.....

Syl kan begrijpen dat het soms voor jou ook niet makkelijk moet zijn, alleen thuis met je mannetje en dat hij zeg maar "baldadig" is en jij niet lekker in je vel....kan je het nu wel al volhouden???

Ligt het aan het weer ofzo....maar ben weer zo energieloos....soms denk ik "he voel me weer toppie" maar dat is vaak maar 1 dag.....Vandaag ga ik even behang bestellen voor amy, paars/roze en dan werk ik het af met zilveren asseccoires en witte meubeltjes...., maar als het klaar is plaats ik wel een foto.

Gisteravond wel 2 uur lang van onze meid kunnen genieten, ze was zo bezig in m'n buikje en goed voelbaar...zoooo genieten is dat om dat gewoon nog eens te mogen meemaken....
E82

Posting Freak

14-04-2011 11:49
Ran, ben benieuwd naar het eindresultaat van het kamertje, klinkt al leuk in ieder geval. En mooi die bewegingen voelen hè, blijft gewoon een bijzonder iets.

Hier een mannetje wat niet wil slapen vandaag.....zucht, zo nog maar eens fiepje geven
Syl

Posting Freak

17-04-2011 09:02
Hey meiden,

is weer rustig hier Wink
hier gaat het wel. Ik hou het op zich wel vol maar zie op tegen de laatste weken.Wat scheelt is dat Tygo de laatste paar weken lijkt te veranderen van een druk jongetje naar een rustig jongetje die soms gewoon een beetje druk is. Wat ook heel normaal is natuurlijk.
Het zijn er nog maar negen, uiterlijk elf! Het gaat erg snel nu en mijn man en schoonvader gaan vandaag schilderen op de babykamer dus daar ga ik na de pasen lekker aan de slag. Heb wel al ideeen hoe ik het hebben wil.
Met mij zelf gaat het redelijk.
finaly87

Posting Freak

17-04-2011 09:28
zeker rustig hier ja Wink
fijn dat je ventje wat rustiger is geworden syl.. dat scheelt toch die laatste weekjes..
ja nog maar ff he, dan heb je je 2e ukkie in je armen.. weet je zelf wel wat het is of blijft t nou een verrassing??
mooi dat alles goed gaat met jou!

hier ook alles oke hoor.. hoop dat ik snel van die ochtendmisselijkheid af ben.. mag nu ook wel eens denk ik zo! maar begin de kleine ook steeds beter te voelen dus dat is wel heel leuk!!
E82

Posting Freak

17-04-2011 13:13
iedereen van het weekend aan het genieten hier??
Wij zijn met z'n allen verkouden aamn het worden...Zometeen eindje wandelen, lekker naar buiten

Finaly, hoop dat je snel niet meer misselijk bent, kun je helemaal genieten van de bewegingen in je buik!
Vickypreg

Posting Freak

17-04-2011 20:18
@Syl, het gaat toch wel opschieten nu voor je. Hebben je psychische klachten nu met de zwangerschap te maken en gaan die over als je bevallen bent of weet je dat niet?
@E82, lekker weekend weg geweest hier en nu weer terug. Wasje alweer gedraaid. Morgen weer werken, altijd ff wennen weer na zo'n weekend. Die vliegt dan zo gauw voorbij. Maar ach vanaf woensdagmiddag heb ik meivakantie dus heb geen klagen.
@Finaly volgens mij weet ze het wel maar de rest niet. Fijn dat je minder misselijk bent en de kleine nu beter gaat voelen zo leuk!!
finaly87

Posting Freak

17-04-2011 20:23
e82, dankje hoop t ook.. vandaag voel ik de uk wel echt een stuk duidelijker! Big Grin

vicky, heerlijk een weekendje weg! waar was je heen?? lekker dat je ook meivakantie hebt.. mijn vakantie is pas 30 mei tot 14 juni.. moet dus nog ff wachten.. en daarna wachten op mn zwangerschapsverlof! eind Augustus ergens..
oke dus syl houd t spannend Wink
nog 12 dagen, dan weten wij (en jullie) wat het is! Smile
Syl

Posting Freak

17-04-2011 20:30
Syl houdt het geslacht van ukkie nog even geheim :d Alleen directe familie weet het.

Vicky, de klachten hebben wel met de zwangerschap te maken. Ik hoop dan ook dat het na de bevalling snel weg gaat.

Finaly, ik hoop voor je dat je die misselijkheid snel kwijt bent! lijkt me helemaal niks!
finaly87

Posting Freak

17-04-2011 20:41
hihi vind je ons hier zo bijzonder dat je t voor ons geheim houd? :p.. maar leuk dat je t al weet! kan ook niet wachten!
E82

Posting Freak

18-04-2011 19:14
Vicky, mooi weer gehad het weekendje weg?! Waar waren jullie naar toe?
Spannend als je wil weten wat het geslacht is! Wij wisten het met de 2e ook!

Vandaag weer keuring gehad op het cb. Jasper blijft met gewicht onder het gemiddelde, maar er werd verder niks over gezegd, ze zag ook wel dat hij het verder erg goed deed. Groente eten gaat ook een stuk beter nu. Van de week de courgette en vandaag witlof met een appeltje....dan smult hij wel.
De oudste vandaag bij opa en oma in het zand kunnen spelen....haha, die was echt aan een douchebeurt toe!! Maar hij heeft weer genoten vandaag. Hele week zo'n weertje.....8-)
Pixxie

Posting Freak

19-04-2011 01:18
Jeetje, gaat hard hier! Ran alweer 25 wk en Syl 31 wk! Big Grin Hopelijk gaat alles goed met jullie groeiende buikkies.

Ik kan weer eens niet slapen Sad

Even een korte update. Afgelopen donderdagavond dacht ik beetje vruchtwater te lekker, de vk gebeld en die wou dat ik naar het zkh ging, dus alles in werking gezet. Zwager kwam hierheen voor Liam etc. In het ziekenhuis aan de ctg, alles was goed. Vriendlief toch naar huis gegaan want ik vond dat een fijner idee, dat hij bij Liam was. Heb die nacht 3 uurtjes geslapen. 's ochtends weer aan ctg gelegd en had duidelijk meetbare en voelbare weeën. Inwendig onderzoek, 1 cm ontsluiting. Tot 14:00 uur onregelmatige weeën en toen stopte het. 2 uurtjes daarna besloten om het thuis af te wachten. In het zkh doe ik toch geen oog dicht en ze waren nog niet van plan actie te ondernemen. Nu 3 dagen verder en het rommelt met vlagen, soms een uurtje of 2 en dan stopt het weer. Ik ben doodmoe. Slapen gaat rampzalig en uitgerekende deze week is de kdv dicht ivm paasvakantie. Liam is een heel makkelijk ventje, maar enorm gevoelig voor zn mama's humeur. Vriendlief is gewoon aan het werk, maar is vanaf donderdag vrij t/m maandag. Ik ga morgenochtend aan de bel trekken dat ik dit niet zo trek en dat ze me maar gaan inleiden. Genoeg is genoeg. Ik wil niet uitgeput aan een bevalling beginnen en kort daarna alleen thuis zijn met 2 kleintjes.
Syl

Posting Freak

19-04-2011 06:09
Hee pixxie.
Wat vervelend voor je dat het al zolang rommelt! Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt. Mij hebben ze na twee dagen al ingeleid omdat ik toen ook niet kon slapen en doodmoe werd.
Ik hoop dat ze naar je luisteren en je vandaag of morgen je meisje in je armen hebt. Succes met die laatste loodjes!
ran83

Posting Freak

19-04-2011 10:09
He pixxie meid dit is echt vervelend voor je, hopelijk gaan ze je een beetje helpen hoor.....je moet natuurlijk niet bekaf aan een bevalling beginnen....heel veel sterkte meid, hopelijk laat jullie meissie niet lang meer op zich wachten.

E82 fijn dat ze op het cb niet zeuren dat hij onder de curve zit, op sommige cb's ........ En wat fijn dat je oudste heerlijk in het zand heeft gespeelt, het is ook echt heerlijk weer zeg...

Finaly houdt je het geslacht van jullie uk ook geheim???? want ben wel nieuwschierig zeg. hihi

Syl houdt het idd spannend voor ons, maar ben wel heeeeeeeeel benieuwd hihi....en wat fijn trouwens dat tygo zo'n rustig jongentje is geworden, is voor jou toch wel fijner....

Vicky heerlijk dat je een weekend weg bent geweest en dan ook nog straks de meivakantie erachter aan.....

Hier gaat alles wel goed, de energie is ver te zoeken de laatste weken.....alhoewel ik vandaag redelijk wat gedaan heb. Had vorige week een behoorlijke stressweek wat zich uitte in harde buiken, dus ff wat rustiger aan proberen te doen in m'n koppie (wat iet altijd even makkelijk is) :-D
Vickypreg

Posting Freak

19-04-2011 19:22
@Pixxie, gelijk heb je meid zeker bij de 2de. Bij mij ging het ook zo al was ik al 41,5 week was echt kapot van al die voorweeen 's nachts. Sterkte en succes met de bevalling!
@Ran, rustig aan doen is idd niet altijd makkelijk maar wel het beste nu voor je! Lekker ja de meivakantie, morgenochtend nog werken en dan begint het al :-)
@Syl, kan je me niet een pb sturen met het geslacht ben zo benieuwd :-)
finaly87

Posting Freak

19-04-2011 19:49
pixxie, jemig wat irritant allemaal.. goed van je dat je gaat aangeven dat t genoeg is zo! hopelijk luisteren ze naar je..

ran, nee joh! iedereen mag t weten Wink
E82

Posting Freak

19-04-2011 19:54
Hey Vicky niet valsspelen hoor....dan blijven we lekker met z'n allen in spanning tot syl bevallen is!!!:-D
Pixxie, hopelijk heb jij je ukkie heel snel in je armen! Ik heb bij de 2e ook echt lang voorweeën gehad, sliep daardoor slecht en vond dat zeker meespelen bij de bevalling. Dus hoop echt dat ze je niet lang zo meer door laten lopen.

Vanavond de BBQ weer eens onder het stof vandaan gehaald, het was zo'n lekker weer! Beetje vakantie gevoel zo...beetje jammer dat ik morgen gewoon moet werken.
ran83

Posting Freak

20-04-2011 09:04
E82 ja vakantiegevoel krijg je er idd wel van hihi, idd dat jammer dat er ook gewerkt moet worden.

Finaly hihi, ik ben heeeeel benieuwd of er een broertje of zusje komt....

Vicky vandaag laatste daggie werken en dan lekker vakantie....geniet ervan, ben wel beetje jaloers hoor....ik heb niet eerder vakantie dan wanneer m'n verlof begint eind juni, dus ik mag nog ff.
E82

Posting Freak

20-04-2011 09:14
meivakantie...als het dan zo'n weer is!! Ran, voor je het weet is het juni! Ik heb pas in september vakantie!!
Vickypreg

Posting Freak

21-04-2011 20:10
Heerlijk heb n udus vakantie!!!

Evi rolt ineens de hele tijd om van rug naar buik zelfs in bed. Is vandaag eindelijk gelukt en ze weet van geen ophouden, maar dat het in bed ook ukt met slaapzak en al verbaasde me wel.
E82

Posting Freak

21-04-2011 20:48
knap van je meisje! In bed ligt m'n manneke gelukkig nog wel stil.
Heerlijk nu vakantie zeg, met dit weertje....gaan jullie nog leuke dingen doen of genieten van de nieuwe tuin?
Syl

Posting Freak

22-04-2011 16:17
hai!

Nee nee vicky, ook jij nog even geduld Wink En fijne vakantie! heb je twee weken of een?
En wat knap van Evi!

Pixxie hoe is het met je?

Ran toen ik het geschreven had, had Tyg die dinsdag alweer een boef dagje! heeft wel 6 keer in de hoek gestaan maar ach, het hoort er ook een beetje bij he.
Ik lees dat je erg moe bent. Hoe slaap jij nu?

hier gaat het zijn gangetje. Het lijkt dat ik mijn ritme een klein beetje begin te vinden. Ik slaap alleen erg slecht en lig dus veel wakker en daar baal ik wel van.
heb daar gisteren de vk nog over gesproken en zij raadde me toch aan om eens na te denken over medicijnen zodat ik me beter ga voelen. Weet niet of ik daar wat voor voel.
Ook heeft ze me aangeraden om in het ziekenhuis te bevallen ivm mijn klachten. Dan kan er na de bevalling gekeken worden of het nodig is dat ik nog even blijf of dat ik gewoon naar huis kan dan. Wat uiteraard wel mijn voorkeur heeft. wil ook gewoon bij mijn gezin zijn dan en ik wil het Tygo ook niet aan doen. voor hem verandert er dan toch al veel en dan moet hij mama ook nog missen, liever niet!
Dalijk mijn kleine man van het kdv halen met mijn grote man en dan genieten van drie dagen vrij samen. mijn man gaat wel veel schilderen was het plan maar dan zijn we ook sneller klaar. Babykamer is bijna klaar wat schilderwerk betreft dus daar kan ik volgende week gaan inrichten en eindelijk spulletjes voor halen die ik nog nodig heb.
vandaag bij de buurvrouw/vriendin spulletjes opgehaald voor de baby. Badje, standaard, tummytub en kruiken en nog zo een ding zodat de baby op de zij kan liggen, weet even niet hoe het heet.

nou meiden, als ik jullie hier niet meer zie de komdende dagen: Vrolijk pasen!
En vicky, Fijne vakantie meid! Geniet ervan!
Vickypreg

Posting Freak

22-04-2011 20:20
Syl, heb 2 weken vrij heerlijk!! Ben ook wel ff klaar met werk, er moeten mensen uit of krijgen in elk geval minder uren omdat er niet genoeg aanmeldingen zijn van nieuwe kindjes en er gaan dagdelen dicht. Helaas helaas maar het geeft veel onrust op het werk. Ik heb maar een contract tot eind juni dus ja...ben wel een makkelijke prooi natuurlijk. Fijn dat je die dingen weer kunt lenen, scheelt een hoop kosten! Knuffel voor jou!

Amybaby hoe is het met jou zie je hier nooit meer?? En karin?
Pixxie

Posting Freak

23-04-2011 13:53
Hier weer ff en update. Woensdagochtend opgenomen, aan de CTG, gestript etc en kreeg meteen te horen dat ik zonder medische indicatie niet zou worden ingeleid. 's Nachts absoluut niet kunnen slapen en toen een spuit morfine gekregen om de pijn van de valse weeën en harde buiken te onderdrukken. Donderdagochtend opnieuw gestript en aan CTG, 2-3 cm ontsluiting en nog steeds weeënactiviteit die maar niet doorzet Sad Daarna echte weeën gehad en kotsmisselijk dus dacht dat het eindelijk was begonnen, maar nee het stopte weer. Aan het eind van de middag besloten om naar huis te gaan want ik zag het niet zitten om zo lang in het zkh te blijven rond hobbelen. Er werd ons elke keer weer verteld dat ze niet inleiden zonder medische reden. Vriendlief heeft zn onbegrip niet onder stoelen en banken gestoken. Ze kijken er totaal niet naar hoe moeders er aan toe is, en dat vinden we gewoon onmenselijk. Maar goed.

Gisterochtend de slijmprop verloren, 's middags een stuk gewandeld, vandaag de badkamer gesopt en nog meer aan het rommelen geweest. Het enige resultaat ervan nu is ontzettende pijn in mn bekken en een drukke beeb Sad
finaly87

Posting Freak

23-04-2011 18:14
pixxie, jeeemig meid wat een drama voor je zo!
wat belachelijk dat ze jou niet inleiden zeg, je bent nu zo kapot dat je de bevalling nog moeilijk aan gaat kunnen.. sjonge jonge wat belachelijk.. heel goed van je partner dat hij t heeft laten horen hoor! snap dat nooit hoor.. kan me er helemaal om opwinden!
*zucht.. heb met je te doen. Wat hoop ik voor je dat het vannacht allemaal goed doorzet, je bent eigenlijk al bezig natuurlijk met je 2-3 cm, en weeenactiviteit, maar t schiet niet op.. Komt de vk regelmatig op controle om de activiteit van je ukje in de gaten te houden?? vind dit echt belachelijk hoor.. als je t niet vertrouwd meteen weer aan de bel trekken he! jij voelt t beste alles aan, dus goed naar je gevoel luisteren.. Sterkte nog! Hopelijk heb je morgen je dochter in je armen.. -X-
Syl

Posting Freak

23-04-2011 20:31
Sterkte pixxie! Vreemd hoor dat ze je niet inleiden! Je bent straks kapot als je moet bevallen.
Gelukkig doen ze dat hier anders!
heel veel sterkte en ik hoop dat je mup snel komt!
E82

Posting Freak

23-04-2011 20:32
Pixxie...ik wens je ook veel sterkte en ik hoop echt dat het inmiddels allemaal goed doorzet en je snel je ukkie in je armen hebt liggen!
Evie

Unregistered

23-04-2011 22:11
Jeetje pixxie, wat naar allemaal. Hoop echt dat het snel doorzet en snel je kindje in je armen hebt. Ik duim voor je!
En trouwens belachelijk dat ze je niet verder helpen....
Syl

Posting Freak

24-04-2011 16:36
Hier vandaag best wel wat gedaan. Vanochtend heeft mijn man de babykamer nog even het plafond een beetje bijgewerkt en ik heb daarna opgeruimd en wat gepoetst. Het begint een beetje ergens op te lijken nu. moet nu wel even rustig aan gaan doen. Krijg ook langzaam last van dikke voeten, krijg je met dit weer Wink
van de week even (online)shoppen voor spulletjes die we nog nodig hebben. ik ga bij simplycolors een lakentje voor de wieg bestellen met de naam van ukkie. En voor Tygo een t-shirt met: grote broer van [naam ukkie] en die krijgt ie dan aan naar het kdv als ukkie geboren is.

pixxie ik ben erg benieuwd hoe het vandaag met je gaat? Ik hoop dat je ukkie nu gewoon in je armen ligt meid! ik denk aan je!
ran83

Posting Freak

24-04-2011 20:12
Syl poeh dat zijn idd wel moeilijke keuze's die je dan moet maken, kan natuurlijk begrijpen dat je om tygo thuis wil blijven, moeilijk hoor.

Trouwens slapen gaat hier slecht, minimaal 1 keer eruit om te plassen en met pech soms 3 keer. Daarna wordt amy nog weleens wakker s'nachts...dus al met al k*tnachten, maar het went.

Pixxie meid hele dikke knuff van hier en hoop dat je meisje niet lang meer op zich laat wachten, vindt het echt niet normaal dat ze je door laten lopen.

Amy heeft hier last van de hoektanden, kwijlen, bijten, weinig hard eten, koorts....hoop dat ze snel door zijn, maar het kan ook nog ff duren....jammer genoeg.

Verder geniet ik wel van het heerlijke weer en ben s'middags vaak in de tuin met een boekje en kopje leut te vinden.....daar geniet ik zoooo van.
E82

Posting Freak

25-04-2011 12:17
Even maar weer eens een vraagje over een buggy. Ik wil een extra buggy erbij kopen voor de oudste, eigenlijk gewoon een simpele, wel met kap. Hebben jullie tips? Voor kleinere stukjes en als ik alleen ben heb ik een plankje waar hij op kan staan, gaat ook goed hoor. Maar als we naar de stad gaan, wat verder willen wandelen en voor op vakantie straks...dus aan het kijken voor een buggy.
finaly87

Posting Freak

25-04-2011 18:37
E82 tja ik ben heel makkelijk met buggy's.. heb er een keer 1 bij de Hema vandaan voor 40,-.. alleen we zaten 2 weken op een camping in Italie en zijn toen niet zo zuinig met die buggy om gegaan (vol bepakt met strandspullen, over grintpaden en stenen douwen hahahah) dus die hebben we toen afgeschreven en toen bij de kruidvat een nieuwe gekocht voor ook ca 35/40 euro.. (met kap en regenhoes) nou prima ding hoor, gaat nog steeds mee en hebben we toch al vanaf Augustus.. Wink Maar je hebt ze natuurlijk ook voor minimaal 100,- bij de prenatal, net wat je zelf wilt Wink
Als je ook voor niet te duur wilt gaan zou ik kruidvat en hema goed in de gaten houden, die hebben zeer regelmatig buggy's te koop..
Syl

Posting Freak

26-04-2011 14:46
Hai,

Wij hadden voor Tygo een buggy van Mac Laren a €179,00. Bij een zaak die ze goedkoper verkocht. Geloof dat ze normaal iets over de €200,00 zijn.
De prijs-kwaliteit verhouding zijn wij niet tevreden over en zullen deze dan ook niet nog een keer kopen. Wat ik gezien heb lijkt mij de buggy van maxi cosi wel wat maar weet niet wat die kost verder.

Vandaag allemaal spullen besteld voor de baby. Ook telefoon gehad van de vk. Helaas een verhoogd bloedsuikergehalte dus volgende week naar de gyn om te kijken wat er verder moet gebeuren.
ik word er allemaal niet vrolijker van hoor! Bah.

Finaly bij jou gaat het ook alweer snel!
snippie

Unregistered

26-04-2011 15:07
syl wta naar zegSad!
finaly87

Posting Freak

26-04-2011 15:32
jeetje syl, dat is ff schrikken dan.. Confused.. ben benieuwd wat de gyn besluit volgende week.. werk je nog of niet meer???

het gaat zeker snel! morgen 17 weken, en vrijdag weten we wie er in mn buikje zit! vind t zo spannend Big Grin
Jullie horen t dan nog Wink
Syl

Posting Freak

26-04-2011 18:59
Hoi Finaly,

Nee ik ben al sinds 8 maart in de ziektwet wegens psychische en ook wel lichamelijke klachten.
Spannend hoor! Ben erg benieuwd!

liefs
ran83

Posting Freak

27-04-2011 11:35
syl ben benieuwd hoor wat de gyn zegt of doet volgende week....

finaly nog eventjes en je weet het geslacht van je ukkie!!!!!

E82 kan je niet helpen wb een goedkope goede buggy, misschien eens even googlen...

Hier zijn ze gister begonnen met behangen van amy d'r kamertje.....vanavond weer verder....alleen gister kreeg ik telefoon dat de gordijnen langer duren...1ste week juni krijg ik ze pas, *grr* misschien dat ik dan eerst de ouden er nog maar voor doe, wil ook graag met ukkie d'r kamertje aan de slag.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (8): 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave