Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden moet 't gewoon ff kwijt...

moet 't gewoon ff kwijt...
San-

Unregistered

03-02-2008 11:41
Ha Iuno,

Spuien mag je hier volop! En het is vaak voor velen van ons herkenbaar!
En soms is het dus ook echt niet te verklaren, sommigen vrouwen worden door de pil heen zwanger en anderen moeten er heel lang op wachten terwijl ze er alles aan doen om het te laten "slagen". Nou ja, waarschijnlijk niets nieuws voor je....

Het gevoel wat je beschrijft van... ik doe er alles aan en mijn zus zo de een na de ander, is voor mij heel herkenbaar. Wij zijn nu 3,5 maanden bezig (niet zo heel lang dus) maar mijn zus is vrolijk zwanger van de vierde... terwijl ze later dan wij er voor gegaan zijn voor die laatste. En hoe blij ik ook ben voor haar, was toch even zuur...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en ook veel plezier!
Groetjes San
amandake01

Unregistered

17-02-2008 21:27
hallo allemaal,

Ik kan ongeveer meevoelen in jullie situatie. Ik ben gestopt met de pil in juni vorig jaar en heb sinds toen mijn maandstonden drie keer gehad :roll:
Mijn dokter zei dat er niets mis was maar ik vertrouwde het niet zo en ben gwn nr de gynae gegaan voor een onderzoek.
Uit dit onderzoek bleek dat ik PCO had en dat mijn linkereierstok te weinig follikels bevat die niet snel genoeg rijpen.
Dit was toch wel een hele schok om te boven te komen, al wist ik dat ik toch nog kans maakte met mijn rechtereierstok maar toch... Heb er toch moeite mee Cry Cry
Nu moest ik dus gedurende 5 dgn clomid innemen om wat vrouwelijke hormonen aan te wakkeren. Ik zag er niets kwaad in, en dacht dat dit een gewoon stom pilletje was zonder effect.
Heb ik me toch even vergist... ik ben aan mijn derde pilleke en moet er 5 innemen en ik ben alles behalve gezellig tegenwoordig. Super slechtgezind, dan weer goedgezind, en kan het niet verklaren. Kan er met niemand over praten omdat ik niet weet wat ik juist voel, voel te veel tegenlijkertijd, maar mijn vriend is toch wel serieus de dupe hiervan. Dat vind ik uiteraard zeer erg, wnt hij kan er niets aan doen!! Maar weet zelf gn blijf met mezelf!!! Cry
Als je dan hoort dat sommige mensen serieus lang deze hormonen moeten innemen eer ze zwanger worden,... Weet niet of ik dit aankan eerlijk gezegd.
Wou dit even tegen iemand zeggen zodat het toch van me af is.
Zie het even niet meer zitten, hoop enorm dat dit snel beter gaat!
groetjes
Frummel

Unregistered

18-02-2008 12:18
Tja...het lijkt zo oneerlijk. Mijn zus is inmiddels al twee keer "per ongeluk" door de pil heen zwanger geweest. De eerste zwangerschap heeft zij af laten breken. Dat klinkt in onze oren vreselijk, maar ik denk dat zij niet heel veel alternatieven had op dat moment. Ik ga de situatie hier verder niet uitleggen, omdat ik dat niet fair vind naar haar toe. De tweede heeft zij na anderhalve maand relatie, al rokend voldragen en daaruit is een vreselijk leuk kindje geboren, exact op de geplande datum, kerngezond en alles erop en eraan.

Hoewel ik daar natuurlijk niet over mag oordelen, is het wel frustrerend dat de een het als het ware zomaar cadeau krijgt en de ander er zoveel moeite voor moet doen. Als mensen in de omgeving dan ook nog gaan zeggen: "och, over een jaar of twee begint jouw klok ook wel te tikken", alsof kinderen krijgen een keuze is, kan ik echt heel boos worden. En dan ben ik "pas" in ronde 4.
amandake01

Unregistered

19-02-2008 11:38
hey Iuno,

Het is idd een hele schok om dit te verwerken. De hormonen maken het alsmaar lastiger om een normaal leven te leiden en dit begint mijn werk ook te beinvloeden (spijtig genoeg) Cry
Ik werk in een supermarkt aan de kassa, dus geduld en vriendelijkheid zijn de 1ste prioriteit. Normaal heb ik hier heelmaal gn probleem mee, maar nu ik me zelf wat ik de war voel, is dit toch moeilijk. En rara, wat is bij ons deze week in promotie. Kindermeubeltjes, buggy's, auto stoeltjes, koetsen,.... Cry dus ik zie constant zwangere vrouwen met hun parner op zoek nr iets voor hun kleine spruit zooo frustrerend, echt niet normaal.
Heb al wat rondgezocht hier, zijn toch wel wat mensen die ook zo veel last hebben van clomid maar is nog afwachten. Heb net mijn laatste pilletje genomen (5 dgn) en moet donderdag terug nr de gynae ben wel enorm benieuwd, maar zal jullie op de hoogte houden.
Probeer positief te zijn, maar is niet zo heel simpel
groetjes xxx
Frummel

Unregistered

19-02-2008 13:36
@ amandake: Pfff...dat valt ook niet mee. Zelf werk ik in een hele andere branche. In mijn eigen team zelfs met drie mannen die er niet over zullen beginnen en een vrouw die single is. Op mijn werk word ik er dus niet op die manier mee geconfronteerd. Ik heb geen ervaring met clomid en ik moet ook eerlijk zeggen, ik hoop niet dat het voor ons zover komt. Zelfs gedurende mijn eigen normale cyclus, reageer ik bijzonder heftig op hormoonschommelingen. In de periode na mijn eisprong, word ik standaard misselijk en emotioneel labiel. Daar nog een keer hormonen overheen en dan houd je een hoopje puinhoop over denk ik. Ik kan me dus een beetje voorstellen hoe heftig het moet zijn. Het dan ook nog een keer niet aan iedereen uit kunnen en willen leggen, moet het er voor jou niet makkelijker op maken. Ik wens je echt heel erg veel succes en hoop dat je medicatie er snel voor mag zorgen dat het ook bij jou raak is!

Iuno...ik denk dat je daar dan ook weer gelijk in hebt en misschien niet eens zozeer voor mijzelf, maar zeker voor mij partner. Voor hem was het in eerste instantie allemaal meer vanzelfsprekend. Zwanger worden, daar koos je voor, was zijn instelling in eerste instantie. In mijn emotioneel labiele periode grapte hij: "Jeetje, het lijkt wel of we zwanger zijn." Ik werd superkwaad en gilde: "We...we...ik...ik moet nu vanalles laten, overal op letten, straks negen maanden rondsjouwen en zorgen dat het er weer uitkomt, voor iets wat jij gewoon cadeau krijgt!" Nu weet hij ook wel dat ik dat niet zo meen en hij reageerde erg lief. Om vervolgens wel duidelijk te maken dat hij het nu wel even erg hoopte als ik en er alles aan bij wilde dragen wat hij kon. Ook hij begint nu sinds enkele dagen informatie op te zoeken!

En inderdaad...nu ik weer aan de start van een nieuwe ronde sta, ben ik weer wat nuchterder. Ik ga tempen, heb testen besteld en wie weet kan ik maart dan eindelijk naar de babydump om daar veel te veel geld uit te geven aan alle leuke schattige spulletjes die ik normaal alleen voor anderen mag kopen. En eh...dat negen maanden rondsjouwen...dat lijkt me stiekem wel heel erg leuk :oops:

Doe je mee?
amandake01

Unregistered

20-02-2008 12:01
hey frummel,

Ja is inderdaad niet nix nee. Probeer me zo sterk mogelijk te houden maar is niet altijd even gemakkelijk. Op't werk kan ik hier niet veel en niet tegen iedereen iets over zeggen, aangezien ik een vervangingscontract heb, en dit kan betekenen dat ik mijn job verlies Cry terwijl ik dit werk toch wel heel erg graag doe. Cry
Heb gisteren mijn laatste pilletje clomid genomen en morgen kan ik terug nr de gynae gaan om te kijken of er follikels zijn bijgekomen in mijn rechtereierstok. Hoop van wel en hoop ook dat ik de pillen niet meer moet nemen, maar vrees er toch wel enorm voor. Wrs zal ik de kuur gwn moeten verlengen tot er follikels bij zijn gekomen. We zullen wel zien, niet te snel vooruit lopen op de feiten. Is al leuk om te weten dat ik hier toch de steun krijg die ik nodig heb, aangezien ik het toch ff niet meer zo zie zitten.
Groetjes en hou je op de hoogte
Frummel

Unregistered

20-02-2008 19:32
Heeej Amandake,

Ik hoop met je mee, dat je niet aan een nieuwe kuur moet. Tja, met een vervangingscontract is lastig. Gelukkig is het wel zo, dat ze je als je zwanger bent en je dit meldt, ze je niet kunnen ontslaan. Wel kunnen ze ervoor kiezen het contract niet te verlengen. Dan wordt je verlof vergoed door het UWV, op basis van de gewerkte uren in het jaar voor je zwangerschap. Niet leuk, maar beter dan niks.

Liefs,
Frummel
amandake01

Unregistered

21-02-2008 20:58
hey Iuno,

Ben nr de gynae geweest vndg. Clomid is niet aangeslagen Cry nog erger zelfs Cry ikh eb helemaal geen dominante follikels in mijn eierstokken zitten Cry
heb een afspraak moeten maken bij fertilliteitskliniek en moet de 19de maart samen met mijn vriend gaan. Volgens de gynae zag het er niet goed uit, en leek het erop dat mijn eileiders dicht waren.
Had echt serieus op positief nieuws verwacht, maar dit doet echt echt pijn!
Zie het niet zitten!!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave