Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Stoppen met dé pil én roken!

Stoppen met dé pil én roken!
ikbenhet

Junior Member

Topics: 3
04-03-2011 13:15
Hoi allen,

Ik ben 25 jaar en heb 8 jaar een relatie met mijn vriend. Graag zouden wij een kindje op de wereld willen zetten! Het begint nu toch echt te kriebelen... Alleen heb ik mij altijd voorgenomen, dat als ik ga stoppen met de pil ik dan ook moet stoppen met roken!
Inmiddels ben in 1 februari gestopt met de pil en afgelopen maandag met roken! Ondanks dat je weet dat je voor een goed doel stopt, zijn er af en toe best wel moeilijke momenten.
Zijn er andere mensen hier op het forum die ook zijn gestopt? Of misschien hier aan denken of mee bezig zijn? Graag hoor ik van jullie...
Denk dat dit forum een goede steun in de rug zal zijn!

Bedankt alvast,
Liefs ik
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
04-03-2011 13:20
Hoi,

heel veel succes met zwanger worden!!! En met niet roken Wink
Ik ben gelukkig al zwanger en heb nooit gerookt dus kan je niet echt steunen!!
nonam

Senior Member

Topics: 2
04-03-2011 14:54
ik rook zelf ook, als een ketter, mijn vriend ook
We hebben allebei al meerdere pogingen gedaan, maar het valt ons erg zwaar.
Ik heb GEHOORD dat je 60 procent meer kans hebt om snel zwanger te raken als je niet rookt, ma goed
Sommige mensen kunnen van roken ook kanker krijgen (niet respectloos/verkeerd bedoeld) maar worden er ook honderd mee, terwijl mensen die niet roken na hun pensioen overlijden aan een hartstilstand en altijd gezond geleefd hebben.
Ik wil er maar mee zeggen dat je er niks van op aan kunt, wat natuurlijk niet betekent dat niet roken niet beter is!!
Sowieso als ik zwanger ga ik per direct stoppen omdat ik dan een beetje in mij heb, en maakt de stap denk ik wat makkelijk.
Ook wil ik het liefste nu stoppen maar het is oh, oh zo moeilijk
nonam

Senior Member

04-03-2011 14:55
beetje=baby haha
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
04-03-2011 15:04
Vooral voor het zaad van je partner is het heel veel beter om niet te roken. Als je in het ziekenhuistraject komt (wat ik natuurlijk hoop dat dat nooit nodig zal zijn voor jullie) behandelen ze je echt niet als je gewoon door rookt! Tenminste dat hoorde ik toen wij er waren..
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
04-03-2011 16:16
Hoooi!
Ik ben ook gestopt met roken...nou ik ga nog regelmatig de fout in.
Het is zo ontzettend moeilijk om niet te roken, elke keer als ik de fout inga dan herstel ik mezelf wel.
na de laatste mislukte UIU-D poging ben ik toch weer gaan roken, nadat ik er 6 weken af ben geweest....
Het is moeilijk, maar morgen ga ik weer stoppen. Ik zal het uiteindelijk eens een keertje gaan volhouden.
De gyn in het ziekenhuis heeft gezegt dat stoppen met roken wenselijk is, en mocht dat echt niet gaan dat 4 peukjes op een dag op zich geen kwaad kan.
Als je 15 siagretten per dag rookt neemt de vruchtbaarheid van de vrouw af met 20%.

Wij zijn in behandeling, de gyn weet dat ik een haat-liefde verhouding heb met de sigaret. Ook gewoon omdat het zo zwaar is...maar ik weet zeker dat als ik straks wel zwanger blijk, ik geen sigaret meer aanraak.
En nu morgen weer opnieuw stoppen, het gaat me lukken dat heb ik met die 6 weken niet roken al bewezen. Het is gewoon moeilijk steun te vinden want mensen zeggen al snel: je weet waarvoor je het doet. Maar wat als een zwangerschap uitblijft...waarvoor doe je het dan?
Pfff zo een heel verhaal...het zat me kennelijk hoog. Voel me schuldig dat ik weer aan het roken ben geslagen en wil ook echt weer opnieuw stoppen.

liefs
ikbenhet

Junior Member

04-03-2011 16:36
Wat fijn dat jullie je verhalen ook kwijt kunnen hier en dat ik dus niet de enige ben.
Misschien kunnen we elkaar op deze manier steunen. Vandaag dag 5 dat ik niet gerookt heb. Tot nu toe gaat het me goed af, al heb ik soms wel behoefte aan een sigaret.
Hoop voor een ieder dat zij op hun eigen manier ooit ook zullen stoppen. Ik heb bij mezelf gemerkt, dat het me alleen lukt als ik er voor 200% achter sta!
Ben benieuwd wanneer ik zwanger zal raken, morgen mijn eerste NOD! Spannend... Weet zeker dat ik het een stuk makkelijker krijg met niet roken als ik ook daadwerkelijk zwanger ben.

Iedereen veel succes met zwanger worden en het stoppen met roken!

X
ruthje

Posting Freak

05-03-2011 14:26
En? Zwanger?
Zou de ultieme beloning zijn voor het niet roken!

Ik word onderhand helemaal gek van de trek in een sigaret. Chagerijnig, lichtgeraakt, zenuwachtig. Ben zelfs duizelig...pfff.
Niet best....6 weken gestopt en 14 dagen weer gerookt en de eerste ontwenningsverschijnselen zijn meteen weer zo heftig.
Heb in de winkel ruzie lopen maken met lief, heb daar heel raar gedaan.....schaam me er gewoon voor hahaha. Die arme schat...hij zei net: rook dan gewoon 3 sigaretten per dag.
Maar ik weet van mezelf dat ik dat niet ga volhouden...ik ga dan toch stiekem en mss wel ongemerkt meer roken...

liefs
ruthje

Posting Freak

05-03-2011 14:27
Toch doordat hij zie: rook er dan 3 per dag...is dat vlammetje weer gaan wakkeren...

liefs
ikbenhet

Junior Member

07-03-2011 21:13
Hoi ruthje,

Zaterdag was mijn NOD, het is nu maandag en nog geen menstruatie te bekennen. Vanmiddag een testje gedaan, maar negatief Cry Misschien dus te vroeg getest en anders komt het waarschijnlijk door het 'ontpillen'...
Ben benieuwd!

Oh heb jij het ook zo lastig met het roken! Jammer dat je nu weer wat rookt, probeer het zoveel mogelijk te beperken. Kan me heel goed voorstellen dat je het lastig vind, ik zou ook niet 'maar' 3 sigaretjes kunnen roken! Het is alles of niks haha!
Wie weet dat als je zwanger mag raken je uiteindelijk zo
stopt. De tijd zal het leren!

Zag onderaan je bericht dat je al een tijd probeerd zwanger te worden, frustrerend of niet?

Tot mails,
X
nonam

Senior Member

07-03-2011 21:18
Stoppen met roken is lastig, vriendinnen van mij roken allemaal en waren binnen vijf maand zwanger, dus het hoeft niet perse mee te spelen
Alleen toen ze zwanger waren kwam alles dubbel zo hard aan, niet roken en zwanger zijn gaat blijkbaar niet samen.
Dus het zou idd fijn zijn als we gestopt waren voordat we zwanger zijn, maar het blijft lastig
Een vriend van me heeft zon hulseltje die teer en nicotine tegen houdt en toch heeft hij iets in de hand
Misschien is dat een optie? Wel zonde geld natuurlijk

Succes dames
ikbenhet

Junior Member

07-03-2011 21:23
Hoi nonam,

In mijn vriendenkring waren er ook meiden die gingen stoppen met roken op het moment dat ze wisten dat ze zwanger waren. Dit was inderdaad, volgens hen, niet te doen. Uiteindelijk rookte zij weer net zo veel als voor de zwangerschap.

Ik heb me altijd voorgenomen om echt niet te roken tijdens mijn eventuele zwangerschap en ben nu dus gestopt. En de pil de deur uit en de sigaretten Wink
Momenteel rook ik al (pas haha) een week niet!
En nu volhouden, dat is het aller moeilijkste!!!

X
ikbenhet

Junior Member

07-03-2011 21:24
@nonam;
Morgen NOD? Spannend...
Boraya

Senior Member

Topics: 1
07-03-2011 22:00
Hier is het stoppen ook errug moeilijk.
Ik heb wel periodes gehad dat ik gestopt was, maar toch doordat het zwanger worden niet gelukt is, weer begonnen.
Nu zitten we in de medische molen en as woensdag heb ik mn 1e IUI. Ik ben nu mn pakje aan het leeg maken en dan is het klaar. De kans is er dat ik na woensdag mn lichaam moet delen.....
Normaal rook ik tussen de 8-14 sigaretten per dag. Heb er nu nog 7 waar ik het 2 dagen mee moet doen. En dan GEEN nieuwe meer kopen. Momenteel heb ik alleen mn ID kaart en mn rijbewijs bij me, de rest heb ik ingeleverd bij mn vriend. Ik moet mezelf daar echt tegen beschermen. Vooral omdat ik ook in een supermarkt werk, is de verleiding heel groot om wat te gaan halen
ruthje

Posting Freak

08-03-2011 09:00
Boraya, sterkte en succes met stoppen.
Ik word onderhand helemaal gek...de dagen gaan zó langzaam, ben misselijk en heb totaal geen energie.
En chagerijnig...pfff niet normaal.

Maar al wel 4 dagen ( dit is dag 4) niet gerookt.

liefs
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave