Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen tips voor te snel eten

tips voor te snel eten
mcm

Senior Member

Topics: 2
10-02-2011 13:04
Dag allemaal,
Mijn zoontje Ian is nu 5 weken. Door omstandigheden hebben we hem over moeten schakelen van bv op flesjes van afgekolfde melk aangevuld met flesvoeding. Nu is het zo dat hij zo'n flesje echt in 5 minuten leeg slobbert. Hij eet echt alsof hij al in geen weken gegeten heeft, of verwacht dat er een hongersnood komt en eist ook echt het absolute maximum aan voeding dat hij mag hebben. En dat is dan met de kleinste speen, en met tussendoor zo'n 3 keer stoppen voor een boertje (waar hij inmiddels heel boos van wordt want hij wil gewoon doordrinken). Dat leidt dan vervolgens tot veel kramp en gemopper/gehuil/verdriet. Ik heb net het cb al gebeld, maar die wisten ook niet wat er nog aan te doen. De voeding verdikken vonden ze niet zo'n goed idee, dat raden ze alleen aan bij veel spugen.

Heeft iemand van jullie tips/ervaring hoe ik Ian wat langzamer kan laten eten?
Alvast onwijs bedankt!!
hanse

Posting Freak

Topics: 3
10-02-2011 13:10
hoi wij hebben hier de voeding wel met 1 schepje verdikt met johannesbroodpitmeel en hier bij de cb vonden ze het geen probleem, het maagje is ook meer gevuld dan. hebben het eerst zelf uit geprobeert en daarna gemeld bij de volgende controle bij de cb, ze drinkt nu een stuk rustiger en kunnen steeds vaker de johannesbroodpitmeel laten staan want ze drinkt nu zelfs zonder een stuk rustiger, hier krijgt ze ook afgekolfde bv in een flesje.

succes
mcm

Senior Member

10-02-2011 14:40
Dag Hanse,
Dank je wel voor je antwoord! Ga dan toch maar johannesbroodpitmeel proberen. Wat fijn dat het bij jullie nu beter gaat, ik hoop dat het hier ook gaat werken!
Juudje81

Senior Member

Topics: 0
18-02-2011 21:42
hier raadde het CB ook aan om JBPM toe te gaan voegen. En dan niet de hoeveelheid die wordt toegevoegd bij spugers, maar 1 á 2 scheppen per fles. Ik ga morgen dus ook eens JBPM kopen, want ook hier de flessen enorm snel leeg (eigenlijk exact hetzelfde verhaal als bij MCM)

Difrax dentalspeen (die ook wordt aangeradne bij sneldrinkers) heeft hier nog geen effect.

Hoorde trouwens net dat je bij Difrax ook een speen kan aanvragen waar je zelf een gaatje in prikt..... vraag me alleen af of het gaatje nog kleiner kan dan we nu al gebruiken bij de S-speen.....
mcm

Senior Member

20-02-2011 11:13
Hoi Juudje:
de difrax dental speen wordt hier pertinent geweigerd... dus dat werkt niet. Een schepje jbpm werkte in het begin goed, maar Ian heeft zich aangepast en is efficienter gaan zuigen of zo, want nu heeft hij het weer in een minuutje of 8 leeg... Maar goed, da's al beter dan 5 minuten, zullen we maar zeggen haha! Misschien inderdaad een idee om eens te kijken of we een speentje kunnen krijgen waar we zelf een gaatje in moeten prikken. Moet je dan difrax bellen of zo?

Hoe gaat het bij Niels met de jbpm? Ian kreeg er in eerste instantie hele dunne ontlasting van, maar dat is na een dag of 5 weer bijgetrokken. Op het cb zeiden ze dat babytjes vaker andere ontlasting krijgen door jbpm en dat dat ook weer bij moet trekken binnen een week, maar hopelijk valt dat bij Niels mee.
Juudje81

Senior Member

20-02-2011 15:56
Hoi mcm,

hoe je zo'n speen kan aanvragen weet ik eigenlijk niet. Kraamvisite vertelde iig dat het mogelijk was, maar heb eigenlijk niet verder gevraagd....
jbpm gebruiken we nog niet. Kon het niet vinden bij de Kruidvat, dus morgen eens ergens anders kijken. Twijfel ook nog een beetje of we het toe zullen voegen. Op zich lijkt Niels namelijk geen last te hebben van het snelle drinken. Heel soms laat hij heel veel scheetjes (en huilt dan wel even), maar voor de rest geen krampjes of spugen o.i.d. En voor de zuigbehoefte werkt het speentje hier erg goed. Zo lang we hem maar 2 á 3x laten boeren tussendoor, gaat het goed. Maar denk dat bij meer voeding jbpm wel nodig gaat zijn, want vrees dat Niels er dan wel last van gaat krijgen. Ik vind overigens dat Niels sowieso al dunne ontlasting heeft, dus moet er ook niet aan denken als het nóg dunner zou worden....

Vervelend dat Ian die speen niet pikt. En met de jbpm van 5 naar 8 minuten is toch al wel een verbetering Big Grin Heeft Ian veel last van het snelle drinken?
mcm

Senior Member

20-02-2011 18:10
Hoi Juudje,
de jbpm heet 'nutriton' - ik heb het gewoon bij het kruidvat gekocht. En als Niels er geen last van heeft is het niet zo erg toch? Dan zou ik ook niet gaan sollen met de voeding hoor! Ian had er wel echt last van, die stikte af en toe zo'n beetje in wat er terugkwam (hij spuugde het niet altijd echt uit, het leek meer een soort zure oprispingen die hij dan weer weg probeerde te slikken, reflux achtig dus) en kreeg ook echt best erg krampjes. En dan hadden we hem al twee of drie keer tussendoor laten boeren. Dat is nu wel echt veel beter gelukkig.
Juudje81

Senior Member

20-02-2011 19:06
hoi mcm: die 'zure oprispingen' herken ik dan weer wel bij Niels. Hij lijkt af en toe ook voeding terug te slikken. En kan soms ook ineens heel hard krijsen zit ik net te bedenken, als ik hem neerleg na een voeding, al heb ik hem dan al een tijdje rechtop gehouden (en loopt dan dus ook zo te slikken). Maar ik kijk het idd nog even aan. Momenteel gaat het namelijk op zich goed met zn voedingen, dat is wel anders geweest. En die oprispingen zijn gelukkig niet altijd.

Ik hoop dat jij voor Ian een goede oplossing weet te vinden, want het is wel heel vervelend als dat kleine mannetje er zo'n last van heeft.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave