Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Werken en mama zijn

Werken en mama zijn
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
26-01-2011 17:24
Ben nog wel niet helemaal mama maar toch even dit topic geopend.. Kunnen we hier er verder over kletsen meiden Wink

kreeg een error net dus hoop niet dat ik het 2x geopend heb!
snippie

Unregistered

26-01-2011 17:32
Ik heb nu nog 3weken vrij en dan moet ik were aan het werk.
ben benieuwd hoe het me gaat bevallenSmile
La-princesa

Senior Member

Topics: 9
26-01-2011 17:58
Ik moet over een kleine 2 weken weer werken.. Gelukkig werk ik alleen op de zondagen, dus ik hoef mn ventje niet zo veel te missen...Big Grin
Misschien dat ik er nog 1 of 2 dagen bij kan werken.
La-princesa

Senior Member

Topics: 9
26-01-2011 18:00
aaahh!! wat zeg ik nou!! Volgende week al werken!!:o
Mila

Posting Freak

Topics: 14
26-01-2011 18:56
ik moet maandag weer beginnen.. Veels te snel!!
Mutsie

Posting Freak

26-01-2011 19:36
Ik ben nog niet eens bevallen maar zie er nu al tegen op om m'n kindje weg te brengen! Hoe voelen jullie dat? Ik heb nu sterk het gevoel dat het ons kindje is en ik niet wil dat een ander voor hem/haar van alles beslist. Stom he!
snippie

Unregistered

26-01-2011 19:36
das ook snel inderdaad.
mijn officieel verlof was eigenlijk afgelopen vrijdag af gelopen dus had maandag weer moeten beginnen.
maar heb er nog 3weken aan vast geplakt.
ik wekr maar 3 halve middagen en in de vakantie max 2 dagen.dus valt ook mee
snippie

Unregistered

26-01-2011 19:37
opzich heb ik niet heel veel moeite hem weg te brengen.maar dat komt ook omdat ik dus maar halve dagen werk.
daarbij 1 middag doet me schoonmoeder,1middag gaat hij naar de oppas en 1 dag is het papa dag.
snippie

Unregistered

26-01-2011 19:38
mila inderdaad bij jouw veelste snel!
Mutsie

Posting Freak

26-01-2011 19:39
Hoe werkt dat Mila als je kindje veel te vroeg geboren wordt?
Mila

Posting Freak

26-01-2011 21:48
dan heb je gewoon dikke pech, want in nederland is er dan helemaal niets geregeld!!!
als je voor de 34 weken bevalt gaat je verlof in op de dag van de bevallling dus ik was officieel uitgerekend op 10 dec. 11 dec zijn ze thuis gekomen en 22 dec. liep mijn verlof af en toen waren ze dus gecorrigeerd 12 dagen oud!!
jersey

Posting Freak

Topics: 0
26-01-2011 21:54
Ik ga in april beginnen met werken.
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
26-01-2011 22:42
hey wat leuk, al helemaal actief hier! hahaha, en dat aan de hand van mijn "gastouder" praatje Big Grin

Ik moest pas weer aan t werk toen mijn ventje 4,5 maand was.. had er ca 5 weken vakantie achteraan geplakt want zat toch aan t end van t jaar met verlof en nam nooit dagen op aangezien ik altijd 1 week werkte en 1 week vrij was , werkte toen nog als kraamverzorgende.. Toch vond ik DAT al veel te snel hoor! Dus kan jullie heeel goed begrijpen dames, ik wilde ook absoluut niet aan t werk.. Uiteindelijk heb ik gewerkt tot Jayron 11 maanden was (dus ca 7 maanden gewerkt) en toen was ik het echt zat, ben gestopt met mijn baan als kraamverzorgende en ben gastouder geworden.. Ideaal!! Lekker altijd thuis bij mn ventje, heb nog geen moment spijt gehad. Zeker niet met een 2e kindje in t vooruitzicht.. heeerlijk hoe ik strax onbeperkt borstvoeding kan geven! verheug me er nu al op! haha..
Maar goed, ik heb al een diploma kinderopvang en vind t werken met kinderen leuk dus voor mij was t 1+1 = 2.. t moet je ook maar net liggen natuurlijk. Ik had toen ik werkte "maar" 4 x per maand opvang nodig, dan ging hij naar opa of oma.. toch ervaarde ik dit niet als prettig.. bij beide gingen dingen niet zoals ik wilde (oke ben misschien beetje controle-freak wat me kind betreft) maar nee, kdv of iets was sowieso geen optie (wil ik ook absoluut niet!) vanwege onregelmatige werk dagen, want mn man is elke 4 dagen 3 dagen thuis.. dan breng je je kind natuurlijk niet weg! dus vandaar... Nou dat dus met mn werk! haha..

Oja, natuurlijk blijf ik dit niet mn hele leven doen, en nee t is niet gewoon saai thuis zitten wat velen zeggen want hoor wat vooroordelen over werkende moeders die zeggen: nou niks voor mij hoor elke dag thuis zijn bij je kind, wat een saai leven, ben je niks waard, contactgestoord, bladiebla allemaal gehoord.. maar heb EN contact met de vraag-ouders, mede collega's.. en werk maar 4 dagen, dus ben de rest lekker op pad, naar familie, vrienden, met mn gezin op stap etc.. EN ik ben elke dag thuis dus kan altijd! visite ontvangen Big Grin... helemaal geen saaie baan dus Wink en kan ook met de kids op pad want je hebt alle vrijheid als gast-ouder, heb ik dat meteen ff recht gezet! Maar goed, mijn idee is om na ons 3e kindje (ja we willen er 3, nu zwanger van 2e net.. en willen minimaal 9 maanden na de 2e voor een 3e kindje).. het ziekenhuis in te gaan op de kraam-afdeling.. wel als de 3e oud genoeg is voor peuterspeelzaal/basisschool.. kijken we tegen die tijd wel.. wil dan part-time werken, maar zien we dan allemaal wel.. dat is nog eventjes weg Wink.. eerst even helemaal voor mn kindjes gaan, mama komt later! alhoewel, mama is er nu al, OP en TOP! Wink

Mila, ik vind t ook belachelijk dat je alweer aan t werk moet.. het is niet zo dat je maanden lang vrij bent geweest ofzo! je hebt ontzettend veel stress en moeilijke periodes mee gemaakt.. je kunt jezelf ook in de "ziektewet" zetten omdat je er nog niet aan toe bent.. ik zou t even uitzoeken meid.. succes
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
26-01-2011 22:51
dames: snap dat jullie moeite hebben om meer aan het werk te gaan. mijn meiden zijn 7,5 week te vroeg geboren en had na mijn verlof nog 4 weken vakantie erachter geplakt en had ook moeite om weer aan het werk te gaan. achteraf had ik misschien meteen in mijn zwangerschap moet regelen voor ouderschapsverlof. heb 3 maanden, 3 dagen gewerkt en heb toen ene half jaar 2 dagen gewerkt en 1 dag ouderschapsverlof opgenomen. nu ben ik weer 2 dagen aan het werk.

mila: ik vind het ook belachelijk geregeld, ik vind gewoon vroeggeboorte en ook nog een tweeling, dat je ook extra verlof moet krijgen. volgens mij zijn ze er wel mee bezig, maar ja, hebben wij weinig aan.
succes, enigst mogelijkheid is idd als je e rniet aan toe bent, wat goe dte begrijen is, ziektewet, of misschien ook ouderschapsverlof opnemen,

finaly: haha, vind het geweldig hoe je het verteld, dat het niet saai is.
ik denk dat aan beide wel voor en nadelen zit en het is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
26-01-2011 23:09
Finaly, zijn er mensen die zeggen dat je saai werk zou hebben? Pf met eentje is het al druk, laat staan met meerderen en idd je hebt genoeg contacten met ouders enzo. Leuke en fijne baan heb je hoor.

Ik vond het enorm tegenvallen om te gaan werken. Nu nog steeds trouwens. Ik werk 24 uur per week en zelfs dat vind ik teveel ;-) Gelukkig kunnen mijn man en ik ons werk redelijk indelen waardoor Mik maar zo'n drie keer in de maand weg naar mijn schoonouders moet worden gebracht, Dat scheelt dan wel weer ;-)
vj

Posting Freak

Topics: 35
26-01-2011 23:21
ik werk nu 2 dagen in de kinderopvang. Maar ik vind de dagen erg lang.
Ik zou liever een baan hebben tot 16.30 uur ofzo.
Maar ik weet niet zo goed wat ik anders wil gaan doen.

Waarschijnlijk ga ik stoppen met werken. We hebben ook veel gezeur op het werk. Vrienden van ons hebben ook 1 kindje. Mogelijk wil ik op hun kindje gaan passen 1 dag in de week gratis. Hun hebben het niet zo breed.

Als je het nog niet aankan om te werken zou ik me ziek melden. Ik heb 1 kindje met keizersnede, 10 dagen te laat.
Maar heb er spijt van dat ik me toen niet heb ziek gemeld. Mijn man kreeg na 3 weken een hernia en lag op bed.
En ik was herstellende van een keizersnede eneen dochter die elk 1,5 uur wilde drinken. Dus ik was na mijn verlof + 3 weken vakantie nog niet helemaal toe aan werken. Maar ik heb het gered!
hanse

Posting Freak

Topics: 3
27-01-2011 07:37
mijn verlof eindigd op 15 febr en heb invalwerk, dus moet dan net werk zijn, het is vaak hollen of stilstaan met werk, ik wil dan wel werken als ik weet dat mijn meissie op de juiste plaats is qua verzorging, hebben geen vaste oppas hier
Mila

Posting Freak

27-01-2011 08:52
ik ga 28.8 uur werken en valt het me te zwaar dan neem ik gedeeltelijke ouderschapsverlof op.. alleen dat kost me geld want het werk betaald maar 25% over die uren.
de meisjes gaan gemiddeld 2 a 3 x per week naar de oma's
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 09:33
leeuwinnetje idd is mn eigen keuze Wink en tuurlijk zitten overal voor en nadelen aan, maar het grootste voordeel in mijn werk als gast-ouder weegt niet op tegen welk nadeel dan ook, of welk voordeel dan ook in een andere baan, namelijk dat ik altijd bij mn kindje(s) kan zijn.. ook dat is heel persoonlijk natuurlijk!

tinkerbell, dankjewel!.. je hebt het wel heel fijn kunnen regelen met Mik als ze maar 3x per maand moet! ideaal 24 uur is ook niet veel hoor, lekker toch? Als ik echt perse iets anders moet doen dan zou ik op een peuterspeelzaal of kdv willen werken voor idd ca 24 uur en dan zorgen dat mn ventje mee kan (andere groep)..

vj, wat een fijn idee voor je dat je misschien strax ook altijd bij je meisje bent.. maar kun je dan niet beter regelen dat je dat ene kindje toch via een gastouderburo doet? verdien je er toch wat aan en de ouders krijgen een heel groot deel vergoed.. je kunt t altijd overleggen!

hanse, heb je al een idee hoe je dat gaat doen dan met je meisje? qua opvang... lastig is dat he met onregelmatig werk..

mila, fijn dat je meisjes naar opa en oma's kunnen! dat scheelt al wat werk-stress he.. gewoon ergens vertrouwd.. maar ik vind het wel grof dat hier geen goede regeling voor is qua werk van mama's met vroeg geboren kindjes.. eigenlijk zouden alle mama's met vroeg geboren kindjes in opstand moeten komen!..
Binnenkort (ehh over hoeveel jaar..) willen ze hier toch ook het zwangerschapsverlof gaan verhogen?? daar mogen ze van mij wel mee opschieten!.. kan beter in Noorwegen gaan wonen, krijg je gewoon 9 maanden verlof ofzo.. en vaders ook 3 maanden dacht ik.. nahja in elk geval stukken beter geregeld dan hier!
Mila

Posting Freak

27-01-2011 10:44
ja idd je kan beter tijdens de zwangerschap gaan emigreren en als je verlof er daar opzit weer terug verhuizen hahahaah
Shiley

Posting Freak

27-01-2011 11:12
hier nog een werkende moeder. heb na mn verlof nog 2 3 weken vakantie opgenomen maar dat was veel te kort. heb mn zoontje echt moet veel moeite weg gebracht en kwam met tranen op mn werk aan. vond het verschrikkelijk dat ik heb achter moest laten. gelukkig wel bij de oma's. maar zoals finaly zei, ik ben ook een controle freak als het om mn kind gaat. ik wil dat het gaat zoals ik dat wil en zoals mn mannetje gewend is. ik schrijf ook per dag dat ik moet werken alles op in zijn oppasboekje. gewoon stap voor stap zegmaar. (in de hoop dat ze t lezen en t ook zo doen.)
beide oma's zijn nog maar een paar keer met hem in de auto gegaan. gelukkig want ook dat vind ik niets. slaat misschien helemaal nergens op maar vind het een stuk fijner als ze thuis blijven met hem en niet gaan rijden. hij is nu al 13 maanden maar ik vind het nogsteeds niet fijn om hem weg te brengen.
mn werk ik ook veranderd sinds ik terug ben gekomen van mn verlof. er zijn 2 clienten verhuisd en 4 voor terug gekomen. met deze 4 clienten heb ik helemaal niets. vind het werk echt niet leuk meer. mn collega's maken mn werkdagen nog een beetje leuk. er is nu veel meer agressie op de werkvloer en dat ben ik niet gewend want we hadden een leuke groep clienten. (werk met verstandelijk en lichamelijk zwaar gehandicapten) ben op dit moment bezig met solliciteren (waar mn collega's niets vanaf weten) en hoop dat ik binnenkort op gesprek mag komen en dat ik een andere baan kan krijgen.

mila, ik vind het ook niet kunnen dat je zo vroeg alweer aan het werk moet. aan de ene kant snap ik het vanuit de overheid. je hebt je 16 weken gehad, daar heb je recht op....... maar dat zijn niet de makkelijkste geweest!! en dat vergeten ze dan ff! je hebt de eerste weken gewoon niet van je kraamtijd en je verlof kunnen genieten. en dan heb je ook nog een 2 kindjes!!! vind ook dat ze daar wel iets aan mogen veranderen. je zou gewoon net als andere moeders moeten gaan werken wanneer je kindjes 10 a 12 weken oud zijn (gecorrigeerd) dan heb je (ongeveer) evenveel 'tijd' met ze gehad (thuis) als elke andere moeder.
mama2be

Posting Freak

27-01-2011 11:41
hier nog een gastouder! daarnaast doe ik ook nog invalwerk op een woonvorm voor verstandelijk gehandicapten maar ik ben bang dat als de kleine er straks is ik daar niet meer in kan vallen ivm wisselende werktijden en geen oppas... moeders woont op 1,5 uur rijden en schoonmoeders wil oma zijn geen oppas verder werkt zo een beetje iedereen in mijn omgeving... dus dan blijft alleen het gastouderschap nog over! op dit moment heb ik 1 dreumes van 14maanden en vanaf volgende week ook nog een baby van 3 maanden... beide moeders hebben ook wisselende werktijden dus ik pas straks gemiddeld 3 dagen op... de dreumes krijgt in juni een brusje dus vanaf sept heb ik 3 gastouderkindjes en die van mezelf! word wel pittig met 2 baby`s van dezelfde leeftijd en hoogst waarschijnlijk 2 verschillende dagritmes... ben heel benieuwd hoe dat gaat...
wat ik het liefste zou willen qua werk is 2 dagen werken op een dagbesteding voor verstandelijk gehandicapten en dan 3 (+plus 1x i/d maand een zaterdag) dagen gastouder..
lilian

Unregistered

27-01-2011 11:56
ik werk 2 dagen (soms alleen ochtenden) in de week..
mijn man is op dat moment thuis..
vind het zelfs nog moeilijk om mijn zoontje bij zijn vader achter te laten als ik weg ga..
en vraag ook altijd hoe het gegaan is..

wil het liefs alles in eigen handen houden.. maarja dat kan gewoon niet..
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 12:07
mippie ik heb idd precies t zelfde als jij! hahaha.. ik schreef ook altijd precies in t boekje hoe zijn schema was, wanneer hij wat moest in detail.. mijn moeder was helaas van het afwijken, daardoor liet ik haar zo min mogelijk oppassen, en ik vertrouw t ook niks als Jayron met anderen mee gaat in de auto.. hij is misschien 1x bij haar in de auto geweest zonder mij erbij.. mijn vader houd zich inprincipe strikt aan de regels, maar als zijn vrouw erbij is (36 jaar, kinderloos en 0% ervaring met kids) liet hij alles aan haar over omdat ze dat "leuk" vind en die bakt er echt niks van! deed gewoon dingen zonder navragen aan mij, bijvoorbeeld jayron met 9 maanden een half uur in de zon leggen zonder insmeren *&%&*%!!.. en meer gekkigheid, mag haar soieso niet maar vertrouw haar dus al helemaal niet en baalde dat mijn vader niet zo snugger is om t anders te doen (ja zei hoort t toch te weten ze is een vrouw, maar wat voor 1!).. Als zij er niet was had de kleine rustig een nachtje bij mn vader mogen logeren, maar door haar aanwezigheid zit dat me niet lekker.. mijn moeder is met haar vreind van t ruzie'n en grof taalgebruik, dus laat ik de kleine ook niet slapen. Mijn vader wilt van t voorjaar heel graag de kleine mee nemen naar Plopsaland, vind ik goed als HIJ maar auto rijd.. Heb ook al een keer laten vallen dat ik t niet leuk vond dat hij zelf weinig met de kleine deed als zij erbij was, daar is ie toen op gaan letten.. Mijn vader is echt een schat van een opa! strax haalt ie em ook op om naar de speeltuin te wandelen, zolang zij maar niet in de buurt is.. Vandaar dus dat ik het niet fijn vond als de kleine een dagje bij opa of oma was Big Grin...

mama2b, ik heb 2 baby's van 7/8 maanden.. al vanaf 3 maanden.. gaat prima hoor.. je bent toch thuis met ze dus die evrschillende schema's maken niet veel uit hoor.. Ik wil nu geen nieuwe baby's meer.. als mijn baby er dan is zijn ze allemaal 1,5 jaar.. dat scheelt toch wel..
hoe ga je de opvang voor je kindje regelen als je 2 dagen bij de dagbesteding zou werken??
ha, schoonmoeder, tja die van mij vind ik ook niet fijn als oppas, zit altijd binnen emt gordijnen dicht en heeft nog een dochter van 6 die ontzettend schreeuwerig en verpest is.. dus zo heb ik t niet getroffen met al onze ouders en oppas he! of ben ik zo een zeur? Wink
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:09
Dat gast ouder lijkt mij ook wat,maar dan moeten we eerst groter gaan wonen.
ik heb diploma kinderopvang en diploma O.A.
ik ga proberen dat als de kleine groter is als O.A aan het werk te gaan.
dan ben ik ook thuis na school voor de kleine.
Mijn moeder was bijna nooit thuis als wij uit school kwamen of er was oppas en dat vond ik niet altijd even leuk.
dus wil dit anders voor mijn kindje
lilian

Unregistered

27-01-2011 12:11
finaly je bent helemaal geen zeur... het is jou kindje en jij weet wat goed voor hem is.. of wat je goed voor hem vind! Big Grin
en daar moet iedereen zich aan houden..
als ze dat niet doen verpesten ze het voor zichzelf.. niet jou probleem! Big Grin
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 12:12
wat is O.A snippie?? bedoel je onderwijs assistente toevalig?? dat zou wel heel idiaal zijn ja! ik zou die richting ook nog eventueel opkunnen met mijn spw 3 diploma.. maar dan zou ik t wel van groep 1 en 2 willen zijn..
mijn moeder was juist altijd thuis vroeger, en heb dat als heel prettig ervaren.. toen ik 18 was en zij er ineens vaak niet was als ik thuis kwam, door werk baalde ik gewoon! hahah en dan was ik 18! zo gewend ben je t dan.. ideaal!
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 12:14
je hebt gelijk lilian, dankjewel! maar zou t toch fijn hebben gevonden als ik hem gewoon mt een gerust hart bij opa en oma kon brengen en hij daar afentoe kon logeren enzo, want hij vind t zelf opzich wel leuk.. maar komt wel als ie wat ouder is denk ik, en ik zelf gewoon streng van te voren regels op leg.. mijn moeder weet al dat ze niet mogen schreeuwen en ruzie'n waar de kleine bij is (vanaf dag 1 gezegd) en de vrouw van mn vader weet dat ze absoluut niet in de buurt van de kleine mag roken.. alleen t rotte is dat ze dan dus als hij op bed lgit wel gewoon binnen paft, dus hij zit dan alsnog in een smerig stinkerig rookhuis.. grrr..
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:16
@Finaly dat bedoel ik idd.
voor o.a heb je een diploma nodig hoor.(ik heb o.a niveau 4)
dat is wat anders als klassen assistant dat zou je met spw3 kunnen doen.
die verwarring maken vele mensen.
lilian

Unregistered

27-01-2011 12:22
ik vertrouw mijn ouders ook wel met de kleine.. maar breng hem er niet graag heen of laat hun hier oppassen.. ookal vind kaylen het ook heel erg leuk..

op dit moment wil ik geen andere "oppas" als zijn vader of ik..
omdat ik daar zelf nog niet aan toe ben..
en zeker ergens anders overnachten.. pfff moet er niet aan denken..
als hij wat ouder is zal ik dat veel makkelijker vinden..
omdat hij het dan ook meer beseft enzo..
kunt hem dan uitleggen dat hij bij opa en oma slaapt en dat mama en papa morgen terug zijn..bijv..
ran83

Posting Freak

Topics: 23
27-01-2011 12:30
Hier nog een werkende mama, en amy is geboren op 16 november en 1ste week februari moest ik weer werken. Werk 24 uur per week.

Gelukkig werkt mijn partner s'nachts en parttime en ik overdag en parttime. Zijn werkweek begint op dinsdag en de mijne op maandag. De tijden dat ik moet werken is hij thuis, alleen ik moet haar 1 morgen in de week naar mijn zus brengen. Mijn zus brengt haar vervolgens weer naar haar vader toe.

Ik moet zeggen ondanks dat ze de 1ste werkdag gewoon thuis was vondt ik het verschrikkelijk eigenlijk, maar na 1 dag was ik al gewend eigenlijk. Soms vindt ik het wel jammer hoor dat ik werk, maar zie het voor mezelf als een stukje ontspanning.

Straks heb ik overigens na mijn verlof wel 4 weken vakantie op genomen, lijkt me toch wat fijner.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 12:33
mooi geregeld toch ran! t is toch altijd ff moeilijk, de 1e keer aan t werk.. gelukkig begon ik mijn 1e werkmaand met 2 a 1 week 4 uurtjes per dag werken, dat was goed te doen!

snippie sorry je hebt gelijk! heb t verward, stom van me..
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:34
Ik merk wel dat ik een opzich makkelijke moeder ben.
niet ten nadele van andere hoor.
Ik laat gerust mijn schoonmoeder oppassen.(ik weet dat zei het precies doet zoals ik het hebben wil)
Giovanni gaat dit weekend 1nachtje slapen bij me schoon ouders.tuurlijk vind ik het spannend en moeilijk hem
een nachtje te missen.maar toch zet ik het door.
Ikmoet wel zeggen vind het wel erg moeilijk hem naar de oppas te brengen,maar die staat ook veel verder weg natuurlijk.
over een weekje gaat hij daar een ochtend of een middag wennen.dat vind ik wel moeilijk hoor.het is toch een vreemde.
maarjah ik kon het niet anders op lossen,
jah stoppen met werken maar dat wil ik niet.ook al kan het financieel wel
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:35
finaly je hoeft geen sorry te zeggen hoor meid.

trouwens nog van harte! wat geweldig een tweede wonder op komstSmile!
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:36
en voor mij wat ik eerst alzei is het denk makkelijker.ik werk van half 3 tot kwart over 6 en dat 3 dagen in de week
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 12:36
dankje snippie! en je bent niet zozeer makkelijk, je hebt gewoon een vertrouwde oppas.. kan ik helaas niet zeggen, anders had t voor mij ook allemaal stuk makkelijker gemaakt.. fijn toch!
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:46
finaly87 schreef:dankje snippie! en je bent niet zozeer makkelijk, je hebt gewoon een vertrouwde oppas.. kan ik helaas niet zeggen, anders had t voor mij ook allemaal stuk makkelijker gemaakt.. fijn toch!

lief dat je dat zegtSmile!
dta is inderdaad waar.ik vertrouw me schoonmoeder erg en dat ze alles precies doet zoals wij het hebben willen.
van de oppas ben ik daar nog niet zeker van.vandaar dat ik het moeilijk vind.maar komt vast goed.
en gaat het echt niet.dan wil ik toch 1 dag minder gaan werken.
en op donderdag gaat me man oppassenSmile!
Eef82

Posting Freak

27-01-2011 12:52
Ha meiden,

Leuk, dit topic!
Vanaf maandag moet ik ook weer aan het werk... :-(. Ik blijf 34 uur werken (4 dagen) en heb ook nog eens +/- 2 uur reistijd op één dag. Ik zie er wel een beetje tegenop, vooral vanwege de lange dagen, het gehol en gestress.

Ik heb er gelukkig niet zo heel veel problemen mee om m'n zoontje weg te brengen, althans wanneer ik weet dat 'ie in goeie handen is. Ik heb de volste vertrouwen in de meiden op de crèche, het is tenslotte hun werk. Faas gaat drie dagen naar de crèche en één dag komt mijn moeder bij ons thuis oppassen.

Ik ga straks alles hier ff lezen, ben nu m'n nieuwe kolf aan het uitkoken en die ga ik zo proberen. Heb net Faas voor de tweede keer wennen naar de crèche gebracht dus heb nu even mijn handen vrij!
snippie

Unregistered

27-01-2011 12:55
Eefje ging eerste keer wennen goed?
Mutsie

Posting Freak

27-01-2011 12:57
Zo wat werken de meesten van jullie nog veel! Ik ga maar 2 dagen weer werken, zo'n 18 uur en vind dat geloof ik wel genoeg Smile
Mila

Posting Freak

27-01-2011 12:58
hier zit ik ook even met hoe ik alles overdraag aan mijn moeder en schoonmoeder..
qua voedingstijden en druppels en medicijnen.. waarschijnlijk haal ik ook zo'n oppasboekje en daar kan ik dan alles in opschrijven
Mutsie

Posting Freak

27-01-2011 13:01
Mijn zus gaat oppassen en daar zit ik eerlijk gezegd wel een beetje overin.. Heb zo'n voorgevoel dat zij zich echt niet aan regels gaat houden wat ik voor m'n kindje wil aangezien haar kind van 11 maanden dagelijks dubbelfris drinkt en zo. Is dat normaal trouwens? Ik zou eerder roosvicee geven geloof oid.
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:01
ik heb ook een oppas boekjeSmile! alleen dan alleen voor de oppas.
mijn schoonmoeder hoef ik alleen te vertellen om die tijd heeft hij laatste voeding gehad en dan weet ze het wel.
maar bij jouw ligt het natuurlijk anders.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 13:02
34 uur vind ik ook erg veel idd! zeker met 2 uur reistijd, poe hey!
maarja als t niet anders is.. ieder zn ding offcourse!

mila, zo een creche/oppasboek is heel handig hoor! ik schreef er gewoon alles in en schrijf er nog afentoe wat in.. als de kleine weer een dagje bij opa of oma is geef ik t boek weermee, kunnen ze schrijven erg leuk omterug te lezen ook! Je kan ook gewoon een mooi schrift met harde kaft kopen waar ze in schrijven..

ennehh.. als de kleine bij papa is.. noemen we dat GEEN oppassen he meiden! Wink foei hoor :p
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:02
Mutsie schreef:Mijn zus gaat oppassen en daar zit ik eerlijk gezegd wel een beetje overin.. Heb zo'n voorgevoel dat zij zich echt niet aan regels gaat houden wat ik voor m'n kindje wil aangezien haar kind van 11 maanden dagelijks dubbelfris drinkt en zo. Is dat normaal trouwens? Ik zou eerder roosvicee geven geloof oid.

Ik vind dat niet normaal ,maar ieder heeft zo zijn eigen opvoeding.
maar ik vind wel dat als ze op jouw kindje past ze dat heeft te respecteren.en zich daar aan te houden
Eef82

Posting Freak

27-01-2011 13:03
Citaat:Eefje ging eerste keer wennen goed?

Ja! Ze zeiden dat 'ie vooral had gelachen en gekletst, de leidsters waren al helemaal verliefd;-)! Hopelijk doet 'ie het nu net zo goed...!

Mutsie; tja, ik moet nog beginnen met werken hè...en dus maar zien of het bevalt. M'n man vindt geloof ik dat ik best minder mag werken, maar het scheelt zoveel geld! Zelfs als ik 4 uur per week minder ga werken, zodat ik elke dag een uurtje eerder naar huis kan, dan moet ik echt veel inleveren vind ik...
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:04
finaly87 schreef:34 uur vind ik ook erg veel idd! zeker met 2 uur reistijd, poe hey!
maarja als t niet anders is.. ieder zn ding offcourse!

mila, zo een creche/oppasboek is heel handig hoor! ik schreef er gewoon alles in en schrijf er nog afentoe wat in.. als de kleine weer een dagje bij opa of oma is geef ik t boek weermee, kunnen ze schrijven erg leuk omterug te lezen ook! Je kan ook gewoon een mooi schrift met harde kaft kopen waar ze in schrijven..

ennehh.. als de kleine bij papa is.. noemen we dat GEEN oppassen he meiden! Wink foei hoor :p

hihi daar heb je gelijk in hihi!
dat is gewoon papa dagSmile!
opzich noem ik me schoonmoeder ook geen oppas
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
27-01-2011 13:05
Mijn dochter is met 38 weken geboren, ik had dus 4 weken verlof van tevoren en na afloop had ik er nog drie vakantieweken achteraan. Wegbrengen vond ik niet moeilijk, mijn dochter vond het niet erg (voor zover je dat kan weten) en de eerste keer heeft mijn man haar naar het kdv gebracht, en heb ik dus thuis in rust afscheid kunnen nemen, waarna ik naar mijn werk reed. Manlief ging daarna mijn dochter wegbrengen en zelf werken. Die volgorde vind ik wel echt een aanrader.

Ik werk 4 dagen en dat vind ik goed te doen (de woensdag is een mamadag). Wat wel tegenviel: ik heb lang bv gegeven en heb (daardoor?) ontzettend last gehad van een slecht geheugen en weinig concentratie. Dat zorgde ervoor dat ik mijn werk niet goed deed en daar krijg ik nu de rekening voor. Achteraf had ik me beter ziek kunnen melden en langzaam opstarten (met halve dagen en makkelijke klusjes of zo). Dan weet je werkgever ook dat ie minder van je kan verwachten. Ik heb er echt spijt van dat ik heb 'doorgezet' en 'gewoon' aan de slag ben gegaan zoals 'iedereen' dat doet. Maar ja, ik ben altijd al een doorbijter geweest, dus dat is mijn pech.
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:05
Citaat:Ja! Ze zeiden dat 'ie vooral had gelachen en gekletst, de leidsters waren al helemaal verliefd:wink:! Hopelijk doet 'ie het nu net zo goed...!

dta zou vast wel goed komenSmile!
Mutsie

Posting Freak

27-01-2011 13:06
We gaan het gewoon proberen Snippie, ik ga gewoon op m'n strepen staan. Ze heeft zelf 5 kids dus waarschijnlijk denkt ze dat ze het beter weet Wink En wat er overdag gebeurd als ik er niet bij ben zie ik ook niet!

Vind het knap hoor Eef, zou het financieel gezien ook best lekker vinden maar ik neem genoegen met de helft Wink Mijn man heeft gelukkig een goeie baan dus mijn salaris is nu ook alleen maar een extraatje om van te sparen of om dingen in huis van op te knappen.
Eef82

Posting Freak

27-01-2011 13:09
Ik ga ook een boekje aanschaffen! Zowel voor op de crèche als thuis voor mijn moeder. Al ben ik (nog) niet zo van de regeltjes en strakke schema's. Het werkt twee kanten op vind ik; als iemand (gratis) op mijn kind wil passen, zoals mijn moeder, ga ik niet steeds lopen commanderen wat ze wel en niet mag doen. Ik mag allang blij zijn dat ze het wil doen, want de crèche is reteduur! Maar er zijn natuurlijk wel wat basisregels, zeker als ze ouder worden, over wat echt niet mag. Ik zou het absoluut niet willen dat mijn kind steeds frisdrank drinkt o.i.d. Dat soort dingen moeten ze inderdaad respecteren. Maar mijn moeder moet bijvoorbeeld wel gewoon de deur uit kunnen. Nu heb ik de volste vertrouwen in mijn moeder, dat scheelt natuurlijk ook! Vroeger kregen wij bijvoorbeeld ook nooit frisdrank, dus een hoop basisprincipes heb ik van haar overgenomen... En bij m'n schoonmoeder werkt het idemdito.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 13:10
tja dubelfris is niet goed voor je kindje.. iss diksap of roosvicee of zelfs water is t beste.. maar idd als jij dat wilt voor je kindje heeft je zus dr sowieso aan te houden! mijn moeder was ook zo van, ach hier mag hij dit.. ja daaag dat is niet wat IK wil.. Punt! maar ja dan is t een makkelijke weg om een andere "oppas" te zoeken..

susanna ik heb ook lang en nog last van slecht geheugen hoor haha! heeft gewoon met zwangerschap te maken, volgens mij neit door borstvoeding
Eef82

Posting Freak

27-01-2011 13:15
Citaat:Wat wel tegenviel: ik heb lang bv gegeven en heb (daardoor?) ontzettend last gehad van een slecht geheugen en weinig concentratie.

O,o... dat beloofd wat! Al kan ik me het helemaal voorstellen, want mijn geheugen is echt nog een zeef...

Mutsie; qua salaris kunnen we het gelukkig ook makkelijk missen. Dat maakt een eventuele beslissing daartoe wel makkelijker. Maar zoals ik gister al tegen mijn moeder zei (die vindt geloof ik dat een moeder gewoon thuis hoort te zitten, hihi); nu kan ik er geen knoop over doorhakken. Maar als het me het teveel wordt of ik mis m'n zoontje te erg, dan sta ik veel meer achter het besluit om minder te gaan werken. Als ik het bij voorbaat al doe, zal ik steeds afvragen hoe het was als ik het eerst had geprobeerd... Dus we zien wel wat de toekomst gaat brengen!
Mutsie

Posting Freak

27-01-2011 13:15
Ik zag pas iemand lauwe thee aan een kindje van 11 maanden geven. Mag dat wel? Ik kan me voorstellen dat theïne nog niet goed is voor zo'n kleintje!
Mutsie

Posting Freak

27-01-2011 13:16
Dat is ook zo. Minder werken is makkelijker vaak dan andersom toch! Jammer dat je zo ver weg van je werk woont. Maakt het wel lastiger als Faas ziek is en van de creche opgehaald moet worden. Kunnen je ouders of schoonouders hem dan ophalen of moet je zelf helemaal terug dan?
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
27-01-2011 13:17
Leuk dit topic! Fijn es te vergelijken hoe andere werkende moeders het doen Smile

Ik ben nu nog ff thuis tot lucas net geen 7mnd is. 29 maart moet ik terug aan het werk. Heb dan 3mnd moederschapsverlof, 3 weken gewoon verlof (die ik nog over had) en 3mnd ouderschapsverlof achtereen genomen. En daarna weer 5 dagen per week ofte 40u/week gaan werken Sad. Maar hier ook wel veel vertrouwen in de crèche, veel vrienden hier in de buurt brengen hun kleintjes ook naar dezelfde crèche en zijn er heel tevreden over, dus dan laat je je kleintje toch wel met een iets geruster hart achter dan wanneer het echt helemaal onbekend zou zijn. Maar goed, ik ga hem toch wel missen hoor, zal een hele ommeslag zijn van 7mnd lang dag in dag uit samen met lucas te zijn en dan plots enkel maar 's avonds eventjes en in het weekend...
Wel jammer dat mn (schoon)ouders op een uur rijden wonen, anders hadden hun wel allebei een vaste oppasdag gekregen, maar dat is nu niet haalbaar...
ran83

Posting Freak

27-01-2011 13:17
Een oppasboekje is een echte aanrader, ik heb ook zo'n boekje voor amy. In het begin als ze naar m'n zus ging schreef ik daarin hoe laat ze ongeveer de fles moest, hoeveel water enz.....

Ik probeer trouwens wel dat ze zo veel mogelijk mijn regels hanteren, gelukkig respecteert mijn zus deze mening. Amy gaat trouwens ook wel geregeld even naar m'n moeder en die respecteerd mijn regels ook. Ik weet dat als ze naar mijn vader of schoonmoeder zou gaan, ze mijn regels aan de laars lappen dus daar is ze nog niet geweest. Binnenkort gaat mijn vader een morgen oppassen en ik weet dat ze "verwend" wordt met lekkers, maar voor 1 morgen vindt ik dat geen probleem.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 13:20
tja ik heb in kdv's gewerkt en heb t daarom daar helemaal niet mee, niet om mn eigen kindje heen te brengen, maar goed snap dat t voor iedereen anders ligt..

thee is helemaal niet slecht voor je kindje.. vruchtenthee zonder suiker dan.. Jayron krijgt dat al van mij vanaf 6 maanden.. 1 x per dag sochtends.. en de rest van de dag dronk hij water.. sinds +- 1 jaar is t water vooral diksap geworden.. lauwe vruchtenthee krijgt hij nog elke ochtend, maar nu met een theelepeltje honing erdoor want meneer houdt nu toch wat meer van zoet Wink en suiker is niet goed, dus opgelost met honing.. het wordt juist aangeraden om je kindje vanaf 6 maanden water en thee te geven..
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 13:23
hmm t verwennen met een extra koekje of iets vind ik ook nog niet zo een ramp, doet mijn vader ook.. maar bij mijn moeder was t t geval dat ze gewoon slaapjes omgooide zodat ze even weg konden enzo.. nou dat vond ik toch echt niet kunnen.. ik zat daarna met een baby die van slag was thuis en of doodmoe was of niet in slaap kwam van t oververmoeid zijn.. dus wat dat betreft vond ik dat ze zich echt aan mn schema moest houden. Had sowieso toen hele mooie strakke schema's zodat er vooral mooi regelmaat in zat, vooral omdat ik toen bv gaf, vond ik dat erg prettig..
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 13:25
Cindy, ga je echt vijf dagen werken?! Ik heb gezegd dat ik hoe dan ook maximaal 4 dagen wilde werken, financiën kunnen op zo'n moment m'n rug op. Dat moet natuurlijk wel kunnen, en het blijkt bij ons gelukkig goed te gaan.
Wat ik iig wel mee wil geven: ik heb 's ochtends geen haast. Ik merk dat dat namelijk verkeerd overkomt bij m'n dochter (die wordt dan ook gestressd) en je mist dan echt je momentje samen als je de hele dag moet werken. Dus dan maar eerder opstaan (half 6), die knuffel/stoeimomentjes op bed wil ik niet kwijt.

Oppasboek zeker een aanrader, gaf er altijd één mee naar oma en het kdv schreef er tot 1 jaar ook in. Heb je een beter gevoel wat ze hebben gedronken, hoeveel geslapen en zo. En leuk om later terug te zien!

Je hebt ook theeïne-vrije thee, dat mag je uiteraard wel aan je kleintje geven. Ik gaf ook weleens lauw water. Dubbelfris vind ik zachtgezegd bezopen. Zoveel suikers en stoffen die je ukkie niet (teveel) mag hebben, tsss. Maar goed, ieder z'n ding.
ran83

Posting Freak

27-01-2011 13:26
Tja als er mate in zit is het niet erg finaly, maar denk als ze de kans krijgen dat amy de hele tijd door mag "snoepen"

He thee met beetje honing is ook een idee, zal ik amy eens doen.
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 13:28
Ja, en die schema's, wij zijn langzamerhand op het kdv-schema overgestapt zodat alle dagen hetzelfde waren, wel zo prettig voor onze uk. Oma hield zich er gelukkig ook aardig aan. Die geeft alleen tussen de middag veel te veel eten (2 boterhammen en melk, conform thuis, maar dan ook nog fruit (2 of 3 stuks) en extra stukjes brood etc.) dus als zij oppast hoef ik 's avonds niet extra voor haar te koken...
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 13:28
ow zo ran, ja dan is t idd een ander verhaal Confused..

ja thee met honing mag vanaf 1 jaar! een theelepeltje honing is al genoeg, is t net lekker zoetig,.. en gezond Wink..
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:30
finaly87 schreef:tja ik heb in kdv's gewerkt en heb t daarom daar helemaal niet mee, niet om mn eigen kindje heen te brengen, maar goed snap dat t voor iedereen anders ligt..

thee is helemaal niet slecht voor je kindje.. vruchtenthee zonder suiker dan.. Jayron krijgt dat al van mij vanaf 6 maanden.. 1 x per dag sochtends.. en de rest van de dag dronk hij water.. sinds +- 1 jaar is t water vooral diksap geworden.. lauwe vruchtenthee krijgt hij nog elke ochtend, maar nu met een theelepeltje honing erdoor want meneer houdt nu toch wat meer van zoet Wink en suiker is niet goed, dus opgelost met honing.. het wordt juist aangeraden om je kindje vanaf 6 maanden water en thee te geven..

Ik heb ook op kdv's gewerkt. werk nu op bso,s

en ik zou mijn kind ook niet naar een kdv doen
mama2be

Posting Freak

27-01-2011 13:31
@ finaly: als ik ooit een baan bij een dagbesteding vind dan wil ik mijn kindje naar het kdv brengen in tegenstelling tot jou vind ik een kdv juist wel goed voor mijn kindje.. ze leren met anderen omgaan en op hun beurt te wachten ook denk ik niet dat het goed is als ik er 7 dagen per week voor de kleine ben hoe graag ik dat zelf ook zou willen... als ik de kids van mijn schoonzus zie die plakken vast aan mama die is er ook altijd, maar als ze es een keer weg gaat is het feest alle kinderen over stuur en zelfs uit logeren willen ze niet...
wel grappig om te zien hoe anders je daar over kan denken... en ik wil natuurlijk niet zeggen dat jouw manier fout is hoor iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt!
ran83

Posting Freak

27-01-2011 13:33
finaly ik zal het eens proberen, want amy krijgt nu vaak diksap of melk overdag. En dan krijgt ze eens wat anders.

Sussanna hihi, tja dan hoef je idd niet extra te koken hihi....mijn moeder mag amy ook graag een extra stuk fruit doen, maar dat is wel gezond hè.
snippie

Unregistered

27-01-2011 13:34
giovanni gaat als hij oud genoeg is naar peuterspeelzaal zo leert hij idd met andere kinderen spelen
Mila

Posting Freak

27-01-2011 13:36
hier gaan ook de meisjes als ze 2 zijn naar de peuterspeelzaal, dat wil ik omdat ik wil dat ze leren ook met andere kinderen te spelen en niet alleen met elkaar! dat vind ik namelijk heel belangrijk bij een tweeling.
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 13:37
Ik denk dat wel/niet kdv ook een beetje van het kind afhangt. Er lopen veel kinderen rond, ze worden toch vaak alleen met een schuin oog in de gaten gehouden. En ook bij ons kdv is het meer verzorgen dat opvoeden (terwijl volgens mij de nadruk meer op dat tweede hoort te liggen gezien de beschrijvingen die verschillende kdv geven). Maar goed, als ze met andere kinderen leert spelen, op tijd eten en drinken en een schone luier krijgt en niet al te moe is als ik haar ophaal, vind ik het prima.

Wel is het zo dat mijn dochter daar heel gauw een speen krijgt, terwijl ze die thuis alleen in bed mag. En ze hebben haar wel eens drie (!) koekjes gegeven omdat ze de hare als eerste op had en er daarna wel heel graag nog één wilde (toen was ze één...) Dat vond ik een domme actie. Maar zo is er altijd wat, ik zeg niet dat als ze bij mij is, ik de hele dag pedagogisch met haar omga. Ik ken de meiden op het kdv goed (ook buiten het kdv), en al is het soms niet zoals het moet, ik weet dat mijn kind er veilig is, en ze vind het er leuk, da's voor mij voldoende.
cindy85

Posting Freak

27-01-2011 13:38
@ finaly & snippie: ik ben wel eens benieuwd eigenlijk waarom jullie je kindjes niet naar een kdv zouden brengen?

@ mama2be: maar ik geloof dat dat plakken niet noodzakelijk een gevolg is van altijd thuis bij mama te zijn eigenlijk. Mijn moeder ging ook niet werken, is ook ons hele leven thuis geweest bij ons, maar toch stonden wij te springen om eens ergens te mogen gaan logeren, en als ze dan eens wegging dan was het ook feest, maar dan in de positieve zin hahahaa. Ik kan me niet herinneren dat ooit iemand van ons daar een probleem mee gehad heeft. Maar wat je zegt , dat omgang met andere kindjes wel goed is en op je beurt leren wachten, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat hadden wij thuis sowieso al, want ik heb 8 broers en zussen, dus bijna een kdv op zich haha
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 13:38
Och ja, verwennen met fruit doet mijn man ook vaak. Alleen ben ik dan niet zo blij wanneer er teveel kiwi's doorheen zijn gegaan... die poepluiers! :lol:
ran83

Posting Freak

27-01-2011 13:42
susanna hihi, tja dat is weer een nadeel hè.

Dat plakken, nou dat doet amy nu al terwijl mijn vriend toch ook echt even vaak als mij thuis is. Ze had van de week bij m'n zus met haar jas onder de arm bij de deur staan huilen en in de auto riep ze "papapapapapa" terwijl als we thuis zijn en ik weg ga, huilt ze ook als ik weg ga. Denk dat het gewoon ook met karakter te maken heeft.
SelOg

Posting Freak

27-01-2011 13:46
hallo,

ook hier een werkende mama; 32 uur per week met dagelijks een reistijd van ongeveer 1,5 uur.

Mijn dochtertje gaat naar de creche.En net als bij Susanna krijgt ook zij heel snel de speen. Ik had het voordat ze naar het KDV ging bijna afgeleerd. Ze kreeg de speen alleen als ze heel verdrietig was. maar nu heeft ze 's nachts ineens zuigbehoefte waardoor wij eruit moeten om haar de speen te geven. Toen ik dit heb aangekaart bij het KDV, zei de leidster dat Almila zonder speen echt niet ging slapen. Volgens mij is het gemakzucht. Ergens begrijp ik het wel, maar ik vind het behoorlijk vervelend!
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 14:18
mijn kleine gaat ook zodra hij 2 is 3 ochtenden naar een peuterspeelzaal maar daarbij vang ik thuis kids op als gastouder dus aandacht verdelen en niet mama voor zich alleen leert hij al. daarbij brengen we hem alsnog dagjes/middagjes/avondjes naar opa's of oma's of komt zn tante hier oppassen..
Ik ben van mening dat je kindje zeker de eerste 1,5 / 2 jaar van zn leven verzorgd moet worden met liefde en aandacht.. liefde krijgt hij/zij niet op een kdv.. Dan heb ik t dus vooral over de b aby's vanaf 3/4 maanden he.. tot dat ze oud genoeg zijn om met de andere kids te spelen en te doen, dan is die zorg minder hard nodig en vermaken ze zich met elkaar. Ik weet uit ervaring dat baby's gewoon niet de aandacht krijgen die jij als liefhebbende moeder voor je kindje wilt. Makkelijke baby's worden de hele dag in de box onder een babygym gelegd of in zo een automatische schommelstoel, baby's die huilen om aandacht krijgen een speen in de mik gedouwt.. Niemand gaat daar even lekker zitten knuffelen met je baby omdat je baby daar behoefte aan heeft. Een fles wordt er zo snel mogelijk ingegooit en thats it.. gewoon niet wat IK voor mijn baby wil.. Als ik echt opvang moet hebben zou ik eerder voor een gastouder gaan.. veel persoonlijker voor je kindje.. die hebben wel de tijd om lekker met je kindje te knuffen en te doen. Ook is het op kdv's zo dat als je kindje net geen leuk koppie heeft of net niet de stoerste merken aan heeft hij/zij gewoon helemaal tot amper aandacht krijgt.. heb op 6 verschillende kdv's stages gelopen en gewerkt dus ik verzin t niet en t gaat overal zo.. tuurlijk heb je er ook toegeweide liefhebbende leidsters bij die wel super zijn maar ja, amper.. dus vandaar voor mij, GEEN kdv, zeker niet tot mijn kindje zich zelf prima kan vermaken en leisters inprincipe niet nodig heeft.., dus hoppa met 2 jaar naar peuterspeelzaal Wink..
Dit is GEEN aanval op mensen die hun kindje wel met liefde naar kdv brengt, zie t alsjeblieft niet zo, dit is mijn mening, mijn rede en hier werd om gevraagd...
cindy85

Posting Freak

27-01-2011 14:28
@ finaly, ik snap je redenering zeker wel hoor! Als ik de keuze had, zou ik lucas ook liever naar mijn ouders of schoonouders brengen wanneer ik gaan werken ben, want net zoals je zegt, kunnen ze in een kdv zeker nooit de liefde en aandacht krijgen die ze thuis zouden krijgen, hoe goed dat kdv dan ook mag zijn. Maar ja, bij mij wonen de (schoon)ouders gewoon te ver, en om zelf minder te gaan werken is nu voor ons financieel niet echt haalbaar...
ik had altijd gezegd dat ik zodra ik kindjes had, als zelfstandige wou beginnen zodat ik thuis was (ben vertaler Duits-Engels van opleiding) en mn hoeveelheid werk zelf kon regelen, maar dat is er niet meer van gekomen, durf het gewoon nog niet aan. Wel jammer want in mn hoofd leek het een goed plan haha
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 14:34
ja jammer is dat als je je droom (nog) niet kan realiseren.. je kunt altijd nog voor een gastouder kiezen als je je er echt niet prettig bij voelt, t kdv..
wel fijn dat jij er realistisch naar kijkt! je weet dat t niet t beste is , maar oke je kan nu even niet anders.. er zijn zoveel die zeggen, ja het is het allerbeste voor mijn kindje! en dan hebben ze t over hun baby van 5 maanden, daar kan ik echt niet bij want dat is gewoonweg niet zo.. dan "leren" ze niet samen spelen, dat doet en hoeft een baby nog niet, en t is niet beter voor ze dat als ze liefde en aandacht van papa of mama willen ze die niet krijgen en gewoon hun zelf moeten vermaken etc.. maarja..
ran83

Posting Freak

27-01-2011 14:36
ik vindt persoonlijk dat niet iedereen die keuze heeft om niet een kdv te kiezen, als je de familie niet dichtbij hebt, geen gastouders in de beurt hebt, en niet de financieen hebben om te stoppen....dan heb je geen keuze vindt ik.
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 14:37
Finaly, ik snap je helemaal, zo werkt het in de praktijjk ook vaak. Ik had het geluk dat het kdv hier net nieuw was, in het begin zaten er maximaal 4 kindjes op een groep, ja dan is het nogal makkelijk om wél lekker te knuffen, dus die mazzel hadden wij dan. Maar ze weten donders goed dat de babygym wel erg 'makkelijk' is, want als ik mijn dochter op kwam halen en ze lag onder de babygym, dan riepen die juffies al geschrokken: ze zit er nog maar 5 minuutjes in hoor! Alsof ze bang waren dat ik er wat van zou zeggen. Ze gaat er gelukkig maar twee dagen heen, dus mocht ik ooit een tweede kleintje krijgen, dan krijgt ie als het goed is van huis uit voldoende liefde mee Wink

Cindy, jammer dat je plannen niet door zijn gegaan. Maar snap het wel dat je het ergens eng vindt om voor jezelf te beginnen. Kun je niet vast wat in de avonduren doen? Of wordt het dan iets té (kan me voorstellen, als je ook nog 5 dagen werkt en je huishouden hebt).

Hoe zijn jullie wergevers trouwens met vrij voor zieke kinderen en zo? Hier is het nooit een probleem om op stel en sprong naar huis te gaan (en desgewenst kan ik thuis verder werken, dat scheelt misschien), maar ik hoef niet over calamiteitenverlof te beginnen, dat soort regels negeren ze hier een beetje :-?
ran83

Posting Freak

27-01-2011 14:41
susanna hier is het nog nooit voorgekomen, maar mocht er iets zijn zou mijn baas heel makkelijk zijn, dat weet ik nu al.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 14:47
klopt ran, is helaas ook zo, je hebt als ouders zijnde soms geen andere keuze.. en sommige hebben dat wel (minder werken, dan maar wat minder luxe, zoals ik Wink) maar willen/doen dat niet... ieder zijn eigen mening denk ik dan!

susanna dat is zeker wel fijn ja.. zo een nieuw kdv.. en idd dat van die babygym en roepen, ze ligt er nog maar net hoor! erg typisch want ze weten t idd donders goed haha Wink.. Ach ik denk dat je ook gewoon moet opletten of je kindje lekker vrolijk blijft en goed ontwikkeld etc.. EN ik vergeet te zeggen dat ik zelf 2 a 3dagen kdv helemaal geen ramp vind.. ook voor een baby is dat te doen.. maar vind 4 dagen zeker 5 dagen wel echt te veel.. zeg maar als je kind vaker op kdv zit dan thuis.. maar dat vind ik voor elke leeftijd trouwens te veel..
ik had toen 2 broertjes die werden 7 uur sochtends gebracht, 7 uur savonds opgehaald, de jongste moesten wij potje groenten geven.. thuis kreeg de oudste eten en hoppa beide naar bed, 5 dagen in de week! en t weekend logeerden ze ook nog vaak bij opá/oma, ja sorry hoor maar waarom neem je dan een kind..
silke

Posting Freak

Topics: 1
27-01-2011 14:56
Hier ook een werkende mama, sinds begin dit jaar van 4 dagen in de week naar fulltime Sad. Het liefst zou ik dat niet doen, maar ik heb geen andere keuze: wij wonen in amerika en zitten op een visum en daarvoor ben ik verplicht fulltime te werken anders moeten we allebei het land uit! Daar vind ik mn baan nog net iets te leuk voor. Het verschil van 4 naar 5 dagen vond ik best wel groot, mn man werkte ook 4 dagen, dus het was 3 dagen kdv, nu allebei fulltime en onze dochter dus ook fulltime naar kdv. Moeilijk hoor, om hele dagen te werken en je kleine alleen 's avonds te zien en dan daarbij ook nog 's avonds en in de weekenden het huishouden te doen...

Ik geef je ook groot gelijk finaly, kdv is nou eenmaal niet het beste wat er is. Al ben ik heel erg tevreden hoor, ik heb wel het idee dat Lara een hoop aandacht en liefde krijgt, maar ja, toch anders dan een gastouder of thuis, dat is nou eenmaal zo. Ik ben ook wel jaloers op moeders die (schoon)ouders hebben die kunnen oppassen, dat gaat bij ons natuurlijk niet, die zitten net iets te ver weg Wink. Mn zus heeft net een kleine gekregen en mn moeder gaat anderhalve dag per week oppassen, dat is EN leuker voor de kleine, EN het scheelt een hoop geld! Maar, toch denk ik ook wel dat er wat voordeeltjes zitten aan kdv hoor, ook al spelen ze op deze leeftijd niet echt samen natuurlijk, het omringt worden door leeftijdsgenootjes is vast ook nuttig. Lara vindt andere kindjes in ieder geval reuze interessant.
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 14:59
jeetje wat heftig voor je silke dat je MOET.. anders wordt je gewoon t land uit gezet.. zouden ze hier eens moeten toepassen in Nederland! (*grijns).. Wel gaaf dat je in Amerika woont.. gewoon omdat je daar mooi/leuk vind of andere reden?
vervelend voor je dat je dus je ouders ook niet in de buurt hebt.. lijkt me zwaar met een kindje, neit zozeer qua zorg maar je wilt toch dat geluk met je ouders delen.
Hoe is de opvang in Amerika? gewoon zulke kdv's als hier of anders/? ben benieuwd! Big Grin
cindy85

Posting Freak

27-01-2011 15:01
@ finally: aan gastouder had ik eerlijk gezegd bij het zoeken naar opvang nooit gedacht, was eigenlijk automatisch op zoek gegaan naar kdv. En omdat er hier (op 200m) een goed kdv zit en we daar terecht konden zijn we daar maar meteen op ingegaan want hier (gent) is het echt moeilijk opvang in de buurt te vinden dus we mogen eigenlijk al in onze handjes klappen dat we meteen bij onze eerste keuze terecht konden.
@ susanna: ik wil wel binnen dit en 2 jaar misschien in bijberoep starten met vertalen, maar kan evengoed nog wat langer duren. We zitten hier volop in de verbouwingen en hebben nog maar net de benedenverdieping (bijna) afgewerkt, alle kamers zijn nog zo goed als ruïnes waar zelf de electriciteit nog niet in orde is, dus eerst maar dat eens in orde brengen zodat ik op zn minst een eigen werkplekje heb Smile. Voorlopig zou nu in de avonduren al starten in bijberoep wat té zijn denk ik. Ik wil op zn minst de luttele uurtjes na mijn werk wel aan lucas besteden, en daarnaast dan ook nog eens de renovaties, zou mss wat te veel van het goeie zijn dus we bergen die plannen nog maar ff een paar jaartjes op tot we hier alles wat op een rijtje hebben...

Op mijn werk heb ik wel het geluk dat 10 van de 14 mensen op mijn afdeling kindjes hebben van 0 tot 2 jaar, dus dat maakt dat er wel veel begrip is voor onvoorziene omstandigheden. We weten dat er altijd zomaar eens iemand kan uitvallen wegens ziek kindje ofzo. Ook onze baas heeft een kindje van een jaar en moet soms ook wel eens dringend naar huis, dus die snapt het gelukkig wel allemaal, dus daar wordt niet zo moeilijk over gedaan. Natuurlijk als het echt té druk is, wordt wel gevraagd om te kijken of er geen andere oplossing mogelijk is voor opvang, maar is die er niet, dan is dat maar zo en gaan ze echt niet moeilijk gaan doen....
Ook qua verlof aanvragen, krijgen de mensen met kindjes voorrang als er echt keuze moet gemaakt worden, dus daar kan ik gelukkig echt niet over klagen.
cindy85

Posting Freak

27-01-2011 15:15
@ silke, jeetje dat is idd wel erg, als je MOET fulltime werken. Maar goed, als je je baan echt leuk vind en je anders het land uitgezet wordt, zou voor mij ook de keus gemaakt zijn denk ik.

@ finaly: jee, van 7u tot 19u in kdv en dan in het weekend ook nog eens uit logeren brengen! Dat zou hier nu toch wel teveel van het goede zijn hoor, zou ik echt niet kunnen. Mn vriend is net nieuw werk gestart zodat hij wat regelmatiger uren heeft en kon daarbij kiezen uit van 7 tot 16u werken of van 8u tot 17u, maar omdat ik al van 8u30 tot 17 werk, gaat hij dan voor de eerste optie zodat we de tijd die lucas in het kdv moet doorbrengen nog enigszins kunnen beperken. Nu zal die van 8u tot 16u15 gaan en 1 vrijdag per maand heeft mn vriend vrijaf, dus dat wordt dan een papadag. Maar de weekends zullen voor mij wel heilig zijn hoor, dat is dat volle aandacht voor lucas, 't ventje zal niet weten wat hem overkomt Smile.
Maar omdat we straks allebei zo weinig thuis zijn, heb ik er wel voor gekozen meteen na mn zwangerschapsverlof ng mn resterende 3 weken gewoon verlof (had ik opgespaard) én ouderschapsverlof te nemen, zodat lucas toch zolang mogelijk alle aandacht en liefde zou kunnen krijgen die hij nodig heeft.
Ook ben ik wel blij dat op het kdv ook vrienden van ons hun kindjes naartoe brengen die dezelfde leeftijd van lucas hebben. Nu maakt dat zoveel nog niet uit, maar als hij ietsje ouder is, is het wel leuk dat ze elkaar hebben omdat ze elkaar ook vaak buiten het kdv in onze vriendengroep zien. En de kans is ook heel groot dat ze daarna naar de dezelfde school gaan en ze bij elkaar in de klas gaan zitten.
Shiley

Posting Freak

27-01-2011 15:21
finaly, balen zeg dat de vriending/ vrouw van je vader doet hoe zij denkt dat t goed is en niet kijkt naar zijn schema enzo. zo jammer. je wil toch je kind met een goed gevoel achterlaten.

mila, een oppasboekje is zeker fijn en met een tweeling ook erg handig denk ik. je kunt er voor ieder 1 doen (als ze wat afwijken van elkaar) of gewoon 1 voor beide meiden. ik schreef er altijd in hoeveel water er in de fles moest en wanneer hij bijv een druppeltje moest en hoeveel enzo. wanneer hij meestal moe was. dat soort dingen.

ik ben heel blij dat hij naar de oma's gaat. ik weet dat de mensen die op een kdv hebben gewerkt echt wel weten wat ze doen. maar voor mij zijn het vreemden, en dat vind ik niets. over het leren samen spelen met andere kinderen, mijn moeder heeft nog 2 oppaskindjes dus dat samen spelen komt wel goed. hij maakt nu al contact met beide kindjes en reageert op ze. en als hij wat ouder is gaat hij ook naar de peuterspeelzaal toe.

snippie, knap hoor dat je giovanni al laat logeren. ik kan het echt nog niet. scheelt, ik hoef ook nergens naartoe dus zou dan zelf ook gewoon thuis zijn die nacht.
Shiley

Posting Freak

27-01-2011 15:22
Mippie1987 schreef:snippie, knap hoor dat je giovanni al laat logeren. ik kan het echt nog niet. scheelt, ik hoef ook nergens naartoe dus zou dan zelf ook gewoon thuis zijn die nacht.

bedoelde ik positief hoor!
Tinkerbell79

Posting Freak

27-01-2011 15:48
Finaly, ik las je reactie over dat men vaak schrijft dat als de kleine gewoon bij papa is, men dan zegt "oppassen". Ik heb daar ook zo'n hekel aan...
Snippie, jij schrijft dan "papadag", maar daar ben ik het ook niet mee eens. Is het dan ook "mamadag" als de kleine gewoon thuis bij jou is.

Daar hoeft toch geen naam voor worden gebruikt, aangezien de kleine dan gewoon thuis is bij papa of mama...Mik is bijna net zoveel bij papa als bij mama, dus hier geen mama en papadagen ;-)

Wilde ik even kwijt Big Grin
silke

Posting Freak

Topics: 1
27-01-2011 15:55
finaly: we zitten op een werkvisum, vandaar.. We wonen hier omdat we hier allebei een leuke baan konden vinden, we hebben al op meerdere plekken gewoond in het buitenland, we vinden het allebei wel leuk om wat meer van de wereld te zien en mee te maken. Maar nu we lara hebben trekt nederland toch wel meer dan ik verwacht had. Ik mis mn (schoon)ouders eigenlijk vooral qua dingen delen. Ze missen zoveel, ook al skypen we regelmatig. En ik vind het geen leuk idee dat Lara opgroeit zonder haar opa's en oma's echt te kennen, dus hopelijk kunnen we in de toekomst wat dichter bij huis wonen. Gaaf trouwens hoor, dat je zelf oppasmoeder bent. Vind je het af en toe niet lastig om de aandacht eerlijk te verdelen? En begrijp hij het zelf het verschil al dat mama soms wel helemaal voor hem alleen is en soms niet? Lijkt me voor zo'n kleintje soms ook best lastig?

cindy: wel fijn dat je baas dus wel heel erg flexibel is, dat scheelt toch een hoop. Mijn baas is gelukkig ook heel makkelijk daar in, ik kan ook evt wat werk thuis doen, dus dat scheelt ook. Spannend hoor, om later je eigen 'bedrijfje' op te zetten! Dat zou wel ideaal zijn en vooral lucas straks naar school gaat, kun je overdag werken en ben je altijd thuis als hij thuis komt, zou ik ook wel heel fijn vinden.

mippie: klinkt alsof je de ideale situatie hebt! Iemand die je helemaal vertrouwd, maar ook nog wat andere kindjes erbij waar hij mee kan leren spelen.
ran83

Posting Freak

27-01-2011 15:57
tink hier is het net zo, mijn vriend is net zo vaak thuis als ik....dus hier ook geen papadagen of oppassen...ze is gewoon thuis.
snippie

Unregistered

27-01-2011 16:05
Tinkerbell79 schreef:Finaly, ik las je reactie over dat men vaak schrijft dat als de kleine gewoon bij papa is, men dan zegt "oppassen". Ik heb daar ook zo'n hekel aan...
Snippie, jij schrijft dan "papadag", maar daar ben ik het ook niet mee eens. Is het dan ook "mamadag" als de kleine gewoon thuis bij jou is.

Daar hoeft toch geen naam voor worden gebruikt, aangezien de kleine dan gewoon thuis is bij papa of mama...Mik is bijna net zoveel bij papa als bij mama, dus hier geen mama en papadagen ;-)

Wilde ik even kwijt Big Grin

ik ben niet de enige die het papa dag noemt hoor hihi!
ik vind het wel een papa dag.want ik ben altijd bij hem en me man niet.die is nooit 1 hele dag alleen met de kleine.
mijn man werkt 4dagen van 9 uur! ik werk maar 3halve dagen. dus hij ziet mij vaker dan mijn man.dus vandaar papa dag
snippie

Unregistered

27-01-2011 16:07
Mippie1987 schreef:bedoelde ik positief hoor!
ik hoef ook niet perse weg hoor.maar mijn man en ik willen voordat ik aan het werk ga nog even echt met zijn tweeen weg
SelOg

Posting Freak

27-01-2011 16:09
In principe hebben jullie gelijk door te zeggen dat er geen papadag bestaat. Maar in de praktijk zien we dat de moeder de meeste zorg op zich neemt en als papa dan een keer alleen is met het kind, dan zeg je vrijwel automatisch 'papadag'.

Ik heb de bewuste keuze gemaakt om mijn kind naar het KDV te brengen. Ze gaat 3 dagen naar de creche en 1 dag is het oma's-dag. Het is al eeuwen bekend dat kinderen sneller van een vreemde leren dan van de ouders. Van mijn moeder en SM weet ik dat ze mijn baby alleen maar zullen verwennen. Dus het leek me geen goed idee om Almila de volle 4 dagen naar de oma's te brengen.
En kwa liefde komt mijn kind niets tekort. Wij geven de overige 4 dagen extra liefde en geven haar bewust veel aandacht als we thuis zijn. Quality time zeg maar Smile
En op de creche, tja, ik kan me voorstellen dat je als leidster maar al te blij bent als je een makkelijke baby hebt die je zo in de box kan leggen. Maar thuis ligt ze ook in de box na haar flesje en kroeltijd en soms blijft ze daar tot ze moet slapen.
snippie

Unregistered

27-01-2011 16:14
@salog ja dat is de reden waarom je het idd al snel zo noemt.

en je merkt het soms qua ontwikkeling vind ik ook of een kind ooit op kdv of peuterspeelzaal heeft gezeten.
althas ik merkte dat toen ik op een basisschool werkte
Susanna

Posting Freak

27-01-2011 16:28
In één van mijn reacties heb ik het woord 'mamadag' laten vallen Wink Tja, weet ook niet hoe je dat anders noemt: oppasdag? (neeeee :ugeekSmile 'mijn vrije dag'? (ben wel vrij, maar dat klinkt net alsof ik een keertje vrij heb of zo). Vind de term papadag en mamadag op zich nog niet zo verkeerd eigenlijk. Dat is het toch eigenlijk ook? We hebben hier ook een omadag en verder gaat ze naar het kdv (dat noemen we dan weer niet kdv-dag :mrgreenSmile.
SelOg

Posting Freak

27-01-2011 16:28
Snippie,Ik merk het verschil bij mijn neefjes. Ze verschillen niet veel kwa leeftijd. De een heeft wel op de creche gezeten en de ander niet. Je ziet echt wel welk kind een KDV kind is. Die is wat rustiger, kan samen spelen en slaat geen kindjes die jonger zijn dan hem.

Oh enne, ik heb mijn dochtertje met 7 weken weggebracht naar mijn moeder, zodat ik kon doorslapen. Ego? Ja! Maar had het op dat moment echt nodig
lilian

Unregistered

27-01-2011 16:31
mijn man is de 2 dagen dat ik werk thuis.. en hij vind dat zelf ook gewoon papadagen..
als ik ook thuis ben trekt kaylen toch meer naar mij toe..
of papa moet heeeeeeeel gek met hem doen..
dus op de dagen dat ik werk heeft hij quality time met zijn zoon... dus papadag..

je merkt het zeker op de basisschool of een kind wel of niet naar de psz is geweest..
dan kunnen ze al in de kring zitten..
eten wanneer iedereen eet..
en vragen om te plassen
en noem nog maar meer dingen op die ze op de psz al leren!
Tinkerbell79

Posting Freak

27-01-2011 16:32
Tja, sorry, maar ik krijg de kriebels van het woord "papadag" of papa nu vaak of niet vaak thuis is. Je bent toch gewoon 24/7 papa en ook mama.

Selog, daar ben ik het niet mee eens hoor. (hahha tinkie is rebels vandaag ;-)) Mijn kindje zit niet op een kdv. Laatst was een heel lief kereltje bij ons op bezoek van dezelfde leeftijd en die gaat wel naar het kdv. Zijn mama zei zelf dat mijn meisje zo ontzettend sociaal is. En ik wil niet opscheppen, maar mijn meisje is gewoon erg sociaal, ze speelt meteen met iedereen, "kletst" met iedereen, is niet bang etc. Dus het is niet te zeggen of een kindje naar een kdv gaat of niet, omdat een kindje van een kdv socialer zou zijn....Ik vind dat een beetje vooroordelend naar de kinderen die niet naar een kdv gaan...

zo ook dat moest ik dus even kwijt Big Grin
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 16:33
papa-dag bestaat wel! is ook geen slechte term.. maar als je kindje bij papa is en je zegt dat papa "oppast" dat vinden we een vervelende term Wink...

idd ze moeten ook van vreemden leren en krijgen thuis alle liefde die ze op kdv niet krijgen, MAAR ik moet eerlijk zeggen, dat merk je ook echt aan de kids Wink.. Ik kan op zaterdag in het centrum er precies uit halen welke ouders hun kind naar kdv's brengen en welke niet Wink.. die kinderen worden gewoon kei verwend! dan staat zo een kind te bleren en schreeuwen en dan staat zo een mama gekniet erbij: nee schatje, niet doen, kom maar bij mama... wil je alsjeblieft bij mama komen??
hahaha sorry maar ik pik ze er zo uit! Schuld gevoel, extra aandacht, snap t allemaal wel, maar ook niet goed Wink

Ik snap dat Nederland nu enorm trekt! alleen al door dat zou ik niet eens in een andere stad willen wonen.. wil ook dat mn kindje met opa's en oma's opgroeit enzo.. moet ook zeggen dat ik er zo van geniet hoe de oma's en opa's van hun kleinkind genieten.. doet me toch goed! doe ik t ook goed Wink..
Hij moest in t begin even wennen dat mama een ander baby de fles gaf ipv hem, maar is al snel over.. Hoe je t ook went of kert hij krijgt soieso nu meer aandacht van mij dan als ik buiten huis zou werken dus hij mag niet klagen Wink.. heb overigens een enorm slim kind, is 16 maanden maar praat nu al 30 woorden, liep al met 11 maanden, kroop met 7 maanden, stond met 4 maanden, ik kan wel ff door gaan! heb een slimmem en vlotte vent, "ondanks" dat hij niet naar kdv gaat Wink (en vang pas vanaf z'n 11 maanden kids op)
finaly87

Posting Freak

27-01-2011 16:35
haha tinkerbell idd!

ben t wel met lilian eens dat sowieso een psz echt een must is voor een kindje, ookal ben je altijd thuis.. Het is sowieso goed dat ze leren met kinderen te spelen, delen, naar andere juffies luisteren, in kringetje zitten, andere regeltjes dan thuis.. daarom zeg ik vanaf 2 jaar psz of kdv is gewoon echt goed. Al ben je full-time thuis mama, het is niet verstandig je kindje ook full time in en aan huis te houden..
Tinkerbell79

Posting Freak

27-01-2011 16:38
Finaly, ik heb me daar sinds kort ook bij neergelegd. Alleen wil ik Mik vanaf 3 jaar naar een psz brengen. Waar ik nogal moeite mee had was het feit dat ik dan gewoon thuis ben, of mijn man en dat ik dan Mik voor 3 uurtjes wegbreng en dat ik dan gewoon thuis zit. ik dacht "dan kan ze net zo goed bij mij zijn". Nou ondertussen weet ik dus ook dat de psz een beetje de voorganger is van school en dat het inderdaad goed is dat Mikje met andere kindjes leert spelen. Ze krijgt er immers ook geen broertje of zusje bij die ze kan gaan vervelen ;-). Dus daarin heb je helemal gelijk, alleen vind ik 3 jaar een mooie leeftijd ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (3): 1 2 3 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave