@daisy: hij studeert onderwijskunde in groningen
Met Mees gaat het beter. Ben net thuis en hij heeft veel geslapen en de koorts is gezakt. Zag al even snel dat er nog steeds veel zieke kindjes zijn. Ik ga eten dan naar zumba en dan heel vroeg mijn bedje in.
Vraagje meiden.
Saphira slaapt altijd om de twee uur een uurtje en dan maak ik haar wakker.
De rede daarvoor was dat ze om 16:00 echt even moest liggen tot 17:00 omdat ze het anders niet vol hield tot 19:00
Maar ik merk dat ze nu langer huilt om 16:00 en pas na 20:00 minuten in slaapt valt.
Hoeveel slapen de kindjes die dat ook deden ?
Ik zit te denken dat het misschien beter is haar om 13:00 naar bed te doen net als anders maar haar dan niet meer wakker te maken maar laat slapen tot ze zelf wil.
Ze is nu wat ouder en kan nu misschien wel de ruk maken na 19:00 van bijvb 15:00 ????
@ prinses , fijn dat het iets beter gaat.
Nu lekker weekend.
SB , wat lief dat je er naar vraagt.
het gaat nu beter met me.
Ik kan weer wat eten.
@minka: hier hetzelfde probleem maar merk toch dat mees het niet redt. hij slaapt om 13 uur en ook om 17 uur nog even. Soms lukt het hem ook niet hoor om 17 uur in slaap te vallen. Fijn dat je weer wat opknapt bent. Hopelijk zet deze stijgende lijn voort.
nou net heeft saphira toch wel geslapen al is het dan maar 45 minuten.
manlief zei laat het toch maar even zo vind de ruk van bijv 15:00 naar 19:00 met iets te groot.
Ik moest Luuk ook proberen om wakker te houden, maar mij lukte het ook niet. Ben gaan wandelen en toen is hij op de terug weg in slaap gevallen en heeft thuis ook nog doorgeslapen in de wagen.
Hij heeft net courgette en aardappels en kip op. Hij vond het niet heel geweldig, terwijl ik het wel lekker vond..... Wel vond hij de yoghurt lekker.
Nu mag hij eigenlijk nog maar 1 fles, maar ik geef er nog 2 want hij heeft echt te weinig groente op. Het is nog geen volledige maaltijd.
Prinses: fijn dat het al beter gaat met Mees en veel plezier bij zumba!
SB: fijn dat Linde geen keelontsteking heeft, maar vervelend dat het toch pijn doet. Ik hoop dat je de ors niet nodig hebt!
Iedereen veel plezier vanavond. wie gaat er ook tvoh kijken? Ik wel!!!!
Minka zou je het schema van thom niet kunnen proberen? Die krijgt om half acht de eerste fles en dan rond half tien fruithap. Om tien uur ligt hij in zijn bedje en slaapt tot twaalf uur. Krijgt om half 1 een fles en om half drie nog wat sap en gaat tussen half drie en drie weer naar bed. Slaapt dan tot half vijf en krijgt tussen vijf en half zes zijn groente...dan om kwart voor zeven de laatste fles en om zeven uur naar bed.
Overigens is tot 7.5 maand brood nog bijvoeding en mag je er gewoon nog een fles bij geven!
Zo, weer een dag gewerkt en alweer deel 3!!
Heerlijk hoor! 'k Heb weer ff bijgelezen, maar heb ff geen tijd om te reageren. Toen ik thuiskwam lag manlief zeer warm te klappertanden op de bank en na een half uur kwam alles eruit. Die heb ik in bed gestopt en ben maar ff naar de snackbar gelopen, had ook geen zin meer om te koken om 7 uur. En nu is het voor Emma weer tijd voor d'r pyjama en een fles dus ik ga snel ff. Misschien tot straks en anders tot morgen. Xxx
Ik heb onverwachts een heerlijk dagje met mijn mannetje gehad. Nadat we de kids weg hadden gebracht zei hij "ik heb een verrassing ik heb vrij genomen en we gaan lekker de stad in samen! ;-) gelukkig had ik van de week s avonds al veel gewerkt dus kon ik het me ook veroorloven.
Voelde me wel enorm schuldig naar de kindjes toe en hij wist dat. Daarom heeft hij niets gezegt tot we ze al weg gebracht hadden.
Heb leuke kleertjes gescoord voor thom en sanne en een super mooie broek. Hij was afgeprijsd en alleen nog in maatje 34, ik dacht daar pas ik nooit in en hield al rekening met een teleurstelling toen ik het pashokje in ging....maar hij zat echt als gegoten. Jippie ik ben zo blij!
Wel ben ik lichtelijk geirriteerd omdat ze nu voor de tweede keer twee flessen hebben gegeven op het kdv terwijl hij ee maar 1 hoort te krijgen.
Er werd gezegt ja nu hij geen brood mag konden we hem ook geen soepstengel geven :O
Nou die krijgt ie thuis ook niet en hij doet het hier prima op drie flessen...
Second baby: klinkt goed zo'n shopdag! echt een leuke verrassing van je man! En leuk dat je zo goed geslaagd bent met kleding!
Stom dat het kdv zich niet aan jouw schema houdt.
Op het cb zeiden ze dat Luuk als 'toetje' volle yoghurt met een beetje vanillevla mocht.
Anntje: nu ook je man ziek..... Sterkte met verzorgen! En heerlijk even langs de snackbar!
Luuk wil helaas weer niet slapen.... :-( Daar gaat mij gezellige avondje met mijn man. Ga het zo nog wel een keer proberen en anders vervroeg ik zijn laatste fles wel!
Second baby, klinkt heerlijk, zo'n weekend heb ik volgende week en ik heb er nu al zin in.
Mick, thanks, maar van verzorgen komt even niet zoveel. 'k Was bezig met Emma's fles te maken toen ik mezelf terug vond op de keukenvloer.. Ben flauwgevallen van de ongi pijn.. Jeetje, das me lang niet meer gebeurd, dat ik er zoveel last van had. Gelukkig lag ik vlak bij de deur en kon ik die open doen om manlief te roepen. Hij heeft net Emma dus de fles gegeven en brengt haar nu weer naar bed. Ik vertrouwde mezelf even niet en ben op m'n heup gevallen denk ik, die doet best veel pijn en m'n arm ook..
Sorry voor m'n ego berichtje, ik ga m'n bed maar opzoeken en daar tvoh kijken en hopen dat een goede nachtrust helpt. Tot morgen. Xxx
Ach lieve anntje!! sterkte meid! ik weet hoe vreselijk veel pijn je kunt hebben van je ongi! Maar ik ben er nog nooit van flauwgevallen! Doe maar lekker rustig aan meid, en hou jezelf in de gaten....ik weet niet of je veel bloedverliest, maar misschien is het goed om na te laten kijken of je er geen bloedarmoede van hebt gekregen en daar zo "flauw" van bent geworden! Denk echt dat je dit wel even moet melden bij de ha en misschien is met een gyn moet praten!!
Mick goed om te weten dat ze dus al wel yoghurt mogen, dan kan ik zeggen dat ze als Thom honger heeft ze yoghurt kunnen geven om 3 uur ofzo!! ipv een fles erin te gooien...
Tja ik vind het ook enorm irritant, vind het eigenlijk een beetje oncompetent over komen, hij huilt dus hij zal wel honger hebben.
Ik vroeg had hij honger dan? ja zei ze, en toen oh nee eigenlijk niet eens zo want hij dronk niet echt goed, ging spugen tijdens de fles (? waren we net een paar dagen vanaf...??) en vervolgens hadden ze ook nog niet de ring van de aventfles erin gedaan waardoor de laatste zoveel cc over zijn kleren heen knalde...:-S
Nouja...ik bespreek het maandag maar weer opnieuw...
Ook had mijn dochter blijkbaar weer gebeten vorige week vrijdag wat we maandag te horen kregen, dat vind ik ook slecht, zoiets meld je toch bij de overdracht?
Pff...ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om niet te werken bij mijn kindjes en geen controle te hebben op wat er daar gebeurt...Ik weet dat ik het los moet laten, maar ik ben hier gewoon enorm perfectionistisch in en stoor me er gewoon aan...
Wat balen dat Luuk niet wil slapen!! hoop dat hij dit inmiddels wel doet en je nog een beetje kunt genieten van je avondje met je mannetje!!
Liefs
Anntje: doe je voorzichtig? Ik hoop dat je lekker geslapen hebt en dat je al wat minder pijn hebt.
Second baby: vind ik inderdaad niet erg competent klinken dat verhaal van jou! Balen dat je dochtertje weer heeft gebeten, wat moet je er mee hè?
Luuk is gisteren om 21.30 in slaap gevallen en we hebben hem laten liggen. Ik heb hem de hele nacht niet gehoord! Vanmorgen om 6.30 lag hij even te kletsen maar viel hij weer in slaap. Om 7.45 was hij echt wakker en heeft hij zijn papfles gekregen. Was de 1e keer en hij vond het volgens mij wel lekker.
Heb hem net weer op bed gelegd, maar weet niet of hij nog wil slapen. Maar ik ben al super trots op hem!!!!
Vind hem wel een beetje zielig, want hij is ineens erg verkouden en heeft een schorre stem. Hoop niet dat hij echt ziek wordt!
We gaan straks even naar babypark om naar autostoeltjes te kijken. Moet er 2 kopen: 1 voor ons en 1 voor mijn ouders. Wil even live zien hoe alles werkt voor ik er 1 koop.
Daarna weer volleyballen, gelukkig is het een thuiswedstrijd!
@mick:wat heerlijk zo'n nacht.....
@anntje: hoe voel je je nu?
@second baby: wat irritant dat ze zich niet aan jou schema houden zeg.....zeker als het om een hele extra fles gaat. Ik zal ook eens yoghurt kopen voor mijn mannetje...kijken wat hij er van vindt.
Hier een super nacht. Klokje rond van 7 tot 7 dus zeer te vreden. Hij ligt er al weer in, omdat hij al weer moe was. Geen koorts meer. Straks lekker boodschappen doen met zijn 3en en verder een rustig dagje denk ik zo maar.
Heey meiden, thanks voor jullie knuffels. Second baby, ik verloor helemaal niet zoveel bloed als dat ik voor Emma elke maand deed, maar ik had er gewoon heel veel pijn van. Denk dat het daardoor gekomen is. Maar het gaat weer goed hoor, ik voel m'n heup alleen nog bij bepaalde bewegingen, maar dat zijn gewoon spieren, gaat wel weer over.
Emma heeft een goede nacht gehad. Net als Mees klokje rond, maar dan van 9 tot 9. (Lekke hè, Prinses) Ze is nu echt super vrolijk en heeft voor het eerst sinds ze ziek werd weer een fles van 150 opgedronken.
Manlief heeft het echt flink te pakken. Vannacht weer gespuugd terwijl hij zo goed als leeg was, echt raar, 'k heb hem in de 5 jaar dat we elkaar (deze week) kennen nog nooit zien spugen. Maar hij heeft koorts en ligt in een fleece trui onder 2 fleece dekens naast me op de bank. Hoop dat ie snel weer opknapt.
Mick, 'k heb het denk ik even gemist. Jij was alweer bij het cb geweest? Want Luuk is 2 dagen jonger dan Emma, dus dan zou zij ook al veel meer mogen hebben.. En wat een heerlijke nacht voor je ventje! Veel plezier vandaag!
Second baby, ik vind dit (als moeder, maar zeker als leidster op een kdv) absoluut niet kunnen!! Als het bij ons zou gebeuren dat een kind honger heeft en het hoeft geen fles meer, dan bellen we de ouders op om te overleggen. Zo maar geven zonder overleg is gewoon uit den boze!! Sorry, ik kan hier echt een beetje boos om worden. Zulke mensen verpesten de kinderopvang voor anderen! Heb je er al eens eerder over gepraat met de leidsters? Zo ja, dan zou ik het nu een stapje hogerop gaan zoeken. Als die meiden niet naar jou luisteren, laten ze dan maar naar hun baas luisteren ofzo. Dit kan gewoon echt niet. Laat je even weten hoe het verder gaat? Dikke knuffel!!
Heey meiden. Thanks voor jullie reacties. Ik heb het inderdaad al eerder aangekaart en ook schrijf ik iedere keer alles in zijn schriftje en ik heb notabene vorige week nog een gesprekje gehad over hoe wij het daar ervaren.
Het kdv is er nog niet zo lang misschien komt het daardoor? Hoger op pakken kan helaas niet omdat gisteren de bazin zelf op de groep stond. Maar ik ga er zeker maandag op terug komen bij de mentor van de kids.
Nu is het zo dat de kids in april ook nog van de vrijdag naar de maandag gaan wisselen. Is mijn eigen schuld omdat dat mijn vaste dagen waren en ik dacht dat dat fijn was. Maar nu ik zie hoe mijn dochter op de vrijdag al moet wennen en ze ineens weer gaat bijten, naar mijn mening omdat ze zich op die dag nog niet veilig voelt en haar lek weer moet veroveren.
Zit er nu sterk aan te denken of ik die tweede dag niet moet schrappen. . .
Maar ik ga zeker melden dat ze me voortaan moeten bellen om te overleggen.
Heb er gewoon een rot gevoel over maar wil ook niet alleen maar als een zeik moeder die zo goed weet hoe het beter moet overkomen!
Even voor de leidsters, mogen de ouders bij jullie gewoon met schoenen aan binnen komen? Bij mijn oude werk moesten de ouders schoenen uit doen of van die overschoentjes (blauwe soort zakjes die je ook wel in het zwembad ziet) over de schoenen aan doen om te voorkomen dat er kleine steentjes. Stokjes of glas e.d mee naar binnen wordt gelopen wat babys die op de grond spelen in de mond kunnen stoppen,
Anntje. Fijn dat je je weer wat beter voelt! Was
wel even geschrokken van je verhaal hoor! Pff wel lekker dat emma zo goed geslapen heeft!
Mick en prinses jullie ook zo'n goede nacht he? Lekker hoor!
Wij zijn onderweg naar de andere kant van het land! Gaan een zwager en schoonzus helpen met verhuizen. De hele famulie is er dus dat is gezellig! De kids slapen gelukkig! Fijne dag meiden
Bij mij op m'n werk hebben we niet van die hoesjes, maar bij Emma op het kdv wel en ik vind het wel erg fijn. Maar op mijn eigen werk hebben we verticale groepen, en de baby's liggen alleen in de 'babytuin' op de grond en daar lopen we dus niet met schoenen.
Veel plezier vandaag met de hele fam. Ik ga manlief maar weer es in bed stoppen en dan met Emma boodschappen doen.
Zo ik heb bijgelezen maar geen tijd om op alles te reageren. Maar over de zakjes over de schoenen? Nee die hebben wij ook niet, heb ze eerlijk gezegd ook nog nergens eerder gezien hier. En heb denk ik ongeveer zon 6 kdv's van binnen gezien. Maar bij ons is het dus ook zo dat de kleine baby's of op een groot speelkleed liggen of in een hele grote box. En op het deken word ook niet met schoenen gelopen, uiteraard Maar aangezien ik op een horizontale groep werk. Liggen de baby's alleen rond de middag dat de grotere kindjes na bed gaan op het speelkleed. En ook dan vaak niet want dan slapen ze zelf
Ik ga vanmiddag op kraamvisite bij een oud klasgenootje. Samen met een ander oud-klasgenootje en haar zoontje van dik een week ouders als Nica. Gezellig! Dus zal er waarschijnlijk vanavond of later op de dag weer zijn! Fijne dag allemaal!
Ow en Mick: Bij mij zeiden ze het dus ook om de pap uit een bordje te geven. Het maakte niet uit hoelaat ik dat deed en welke fles dus vervangen werd door de pap. Ik heb er dus voor gekozen om dan de middag fles om te toveren in pap voor 1 maand ongeveer. Want dan geef ik ipv de pap een boterham... Ik geef de pap wel uit een bordje. Ze zeggen dat het beter is voor de ontwikkeling van de spraakmotoriek. En aangezien Nica heel goed van de lepel eet, vind ik dit ook niet lastiger ofzo. Misschien heb je hier iets aan hihi
@ Anttje, sterkte en beterschap voor jullie. Is Emma inmiddels weer helemaal opgeknapt?
@ Second baby, ik zou daar zeker nog een keer een melding van maken op het kdv. Dat kan toch niet? Jullie als ouder bepalen wat je kind krijgt, niet het kdv.
@ schorpioentje & Mick, mogen jullie pap geven? Bij ons op het cb raden ze dat juist af. Zou een dikmaker zijn? Nou ja, dan hebben wij ook wel een forse tante van 9240 gram en ong 70 cm, maar toch. Brood spuugt ze nog steeds van, maar dat is beter, zeggen ze.
Misschien toch maar eens proberen.
Hier ben ik zelf nog niet helemaal weer beter en mijn vriend ook niet, maar goed, langzaam aan gaat het beter. Linde knapt ook weer op.
Helaas wil ze nu steeds niet slapen, ben iedere keer een uur bezig haar in slaap te krijgen. Zodra ik weg loop is het krijsen en dan wordt ze ook niet meer rustig.
SB, ja met Emma gaat het langzaamaan wat beter. aar oren en keel gaan prima, alleen die luchtweginfectie is nog niet weg.. Ze heeft vandaag wel voor het eerst weer 2 flessen van 150 gedronken en over een half uur mag ze weer, dus ik ben benieuwd.
Maar dan is Linde idd een forse dame. Nou ja, maakt ook niet uit toch. Mijn nichtje is net 4 maanden en weegt ook al 8,1 kilo en haar broer had dat ook maar toen hij ging lopen zag je er al heel snel niets meer van. Hoop voor jullie dat ze snel weer beter gaat slapen. Succes!
Wat is het rustig hier. Ieder cb zegt ook weer wat anders he...ik geef nl wel gewoon pap en was geen probleem. doe dat in een fles 's morgens. ik geef fijne granen (zitten geen suikers enzo in) Het maakt natuurlijk wel verschil welke pap je kiest. Want er zijn ook papsoorten met verschillende lekkere smaakjes. Mees eet fruit en groente prima van een lepeltje en 's morgens heeft hij zo'n honger dat het dan niet snel genoeg gaat met een lepeltje. En wil de pap wel 's morgens geven.
Wij hebben ook een heerlijk rustig dagje vandaag. Manlief is even patat halen nu. Zin in.
Ik heb m'n eten ook weer op en Emma heeft net voor het eerst broccoli gegeten.
Over dat eten van haar heb ik een vraagje. De eerste hapjes gaan altijd prima, maar daarna houd ze haar mondje altijd dicht en moet ik hem met de lepel opendoen. Hoe doen jullie kindjes dat? Emma eet niet meer dan 40 - 60 gram groente per keer.
En de groente wordt ook altijd zo snel koud, kan dat het probleem zijn? Want Emma drinkt haar fles ook altijd super warm, maar ja, ik kan toch moeilijk na elke 5 happen weer naar de magnetron lopen.. Tips zijn welkom!
Anntje: Mijn meisje at eerst ook maar heel weinig groente en dat werd vanzelf meer na verloop van tijd. Ik merkte dat ze beter ging eten toen er aardappelen of rijst bij kwam, dat vond ze lekkerder. Maar als ze haar mondje niet open doet heeft ze er volgens mij geen zin in. Ik heb dat ook een tijdje gehad en ben toen een week gestopt met groente geven en daarna lustte ze het ineens weer. Ik warm de groente altijd maar 1x op. Altijd lastig om te bepalen wat er is he?
Wat een gave foto's trouwens van je dochtertje!
Daisy: heerlijk he, als ze zo'n plezier hebben in bad. Mijn meisje is ook altijd zo enthousiast en spettert alles nat. Ik doe haar afwisselend op haar rug en buik.
Schorpioentje: Hoe gaat het met je voet? Al wat beter? En nog gefeliciteerd met de foto overwinning, gaaf hoor!
Minka: Ik voel die druk om hier te schrijven soms ook wel hoor, voel me soms schuldig als ik niet reageer en moet ook altijd zoveel bijlezen na 2 dagen werken. Maar een goed idee van je om iedereen in zijn waarde te laten hier, hoe vaak of hoe weinig je ook komt. Gaat het verder een beetje goed met je?
Misslola: Wat vervelend die kroepaanval. En hoe gaat het nu met jou, je hebt nogal last van je schildklier he?
Greetje: Ik heb deze week ook voor het eerst brood geprobeerd. Ze hapte zonder tanden meteen een groot stuk eraf. Ik schrok ervan en heb snel het stuk uit haar mond gehaald. Ik doe dat dus niet meer. Ik geef liever gewoon kleine stukjes van het midden van de boterham, vind ik een stuk veiliger. Raar dat ze dit toch adviseren op het buro. Op mijn werk maak ik het brood vaak nat met wat water, als ze net brood eten, dan glijd het wat makkelijker naar binnen en kokhalzen ze minder.
MMMM, lekker patat en pizza, ik heb net lekker mexicaanse burritos van Knorr gegeten, die waren ook heerlijk.
Mijn meisje is weer helemaal opgeknapt, het viel erg mee uiteindelijk het hoesten, was gelukkig snel over. Ik denk dat ik binnenkort ook maar over ga op 3 flessen, want mijn meisje krijgt er nog steeds 4. Ik lees dat de meesten van jullie er 3 geven.
Ik had een nieuw papje, melkpap van Nutricia, biscuit. Een speciaal avondpapje om de nacht goed door te slapen. Sinds ze dit krijgt wordt ze ineens rond 4/5 uur wakker en heeft honger, hmmmm. Hier stop ik dus snel mee. Ik ga vanavond de opvolgmelk speciaal voor de nacht geven van Nutrilon. Dat was een kleine blauwe verpakkingsbox. Kijken of deze beter werkt.
@wammie: ze vindt die biscuit vast zo lekker dat ze daar 's nachts ook zin in heeft...Fijn dat ze weer opgeknapt is.
En de patat was heerlijk!
Ik wil volgende week ook eens brood proberen. Ik heb juist gehoord dat je beter brood van 1 dag oud kan geven dan plakt het niet zo aan het gehemelte. Maar heb nog geen ervaring.
@anntje: ik doe de groente in een smal hoger bakje ipv in een bordje, dan kan de warmte niet zo snel weg. Ook meng ik de groente altijd met was lauwwater aan zodat het iets smeuïger wordt. Dan eet Mees het ook beter.
Anntje: wij hebben een bord die je kan vullen met warm water, misschien is dit iets? Balen dat je geen rust hebt met een zieke man....
Wammie: ik hoop dat die andere voeding helpt vannacht. Misschien dat die andere pap niet genoeg vult of zo?
Op ons kdv hebben ze wel van die blauwe sloffen, maar die hoef je volgens mij niet altijd om te doen. Heb het alleen met sneeuw gedaan.
Wij hebben trouwens een Römer King plus gekocht. Was helaas niet in de aanbieding, maar ja. We zetten hem nu op zolder. En het was een leuk uitje!
We hebben trouwens gewonnen met volleybal! Eindelijk weer eens.
Luuk heeft net zijn laatste fles op, maar wil weer niet slapen. Nu ligt hij nog even op zijn kleed te slapen. Probeer het straks weer.
Ik zal morgen ook eens pap gaan proberen.
Eerst eens half fles en de andere helft pap.
Anntje, ik kan je daar helaas niet mee helpen. Hier een dame die voor alles haar mond open doet.
Op moment vindt ze het eten van papa en mama nog het leukst.
Mick, thanks voor de tip, ga die volgende week ook maar eens halen denk ik.
Prinses, dat deed ik dus ook, in zo'n aventbakje maar dat helpt hier dus voor geen meter.
Misschien moet ik er hier ook maar es een aardappel door doen, ze is tenslotte volgend weekend 6 maanden dus dan moet dat nu wel lukken.
Verder hier een goede dag gehad met m'n meisje, alle flessen van 150 die ik aanbood dronk ze op. Ik heb toch het idee dat ze bij mij beter drinkt en eet als bij papa of oma, omdat ze weet dat ik doorzet en hun sneller opgeven. Begrijpen ze dat al op deze leeftijd?
SB, ik geef nog geen fijne granen, maar ik heb hem al wel in huis. De naturel, want bij die andere is die al aangemaakt met nutrilon opvolg, maar Emma krijgt voeding tegen darmkrampjes, dus dat durf ik nog niet zomaar te veranderen.
Mick: Bij mij zeiden ze dat je moet beginnen met Rijstebloem. Gaat dit goed kun je naar de fijne granen.Maar dit is niet goed om eerder te geven aangezien er meer ijzer inzit dan wat een baby die nog geen 6 maanden is kan verteren. Ze zeiden de rijstebloem is een soort van oefenpap. Want als ze zich verslikken kan dit geen kwaad als dit in de longen komt. En bij de 6 maanden granen pap wel. Hier kunnen ze longonsteking van krijgen! Dus ik ben begonnen vorige week met de Rijstebloem. Pakje is nu bijna op maar gaat echt super dus heb de granen pap voor 6 maanden al gehaald
SB: Over dikmakers. Tja dat kreeg ik dus ook te horen, maar toen was Nica nog 4 maanden. Nu zeiden ze dat het wel goed is om te geven. Daarbij geef ik het waarschijnlijk maar 1 maand ongeveer. Want als ze 7 maanden is wil ik het vervangen door brood aanvullende met een halve fles ofzo..
Ow en Antje, de pizza was heerlijk:mrgreen: Misschien idd een idee op zon warmhoudbordje te proberen! En in jou geval zou ik het ook iet durven. Ik heb overigens ook de naturel. Volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker, zijn de andere wat ongezonder.
Wammie: met mijn voet gaat het goed! Ik heb vandaag de tape eraf gehaald en loop weer normaal. Voel het wel nog licht maar is niet meer storend Ow en laat je even weten hoe het met de voeding is gegaan in het blauwe doosje, voor de nacht? Ben wel benieuwd!
Das wel een goede tip Schorpioentje, om te beginnen met de rijstebloem. Emma krijgt die wel elke avond door haar fles, maar ik kan er natuurlijk ook pap van maken om te oefenen voordat ik met de fijne granen begin. Ik heb toch nog een nieuw pak rijstebloem staan. Als ik morgenochtend voor de kerk genoeg tijd heb ga ik dat wel proberen denk ik.
Op zich heel logisch, maar ik ben bang dat Emma dan niet eet omdat ze al zo lastig eet van een lepel, dus vandaar dat ik morgenochtend een poging ga doen. (Maar als dat niet lukt probeer ik het morgenmiddag denk ik wel )
En nu ga ik lekker m'n bedje opzoeken, kan ik daar nog ff tv kijken. Slaap lekker allemaal en tot morgen.
Hier vanmorgen voor het eerst de pap fijne granen geprobeerd. Ze vond het erg lekker. Eerst ong. 65 cc pap en vervolgens een fles met 4 schepjes nutrilon.
Vannacht voor het eerst weer een goede nacht gehad. Ze was alleen al vroeg wakker om 7.00 uur ipv 8 uur, maar verder haar vannacht niet gehoord, dus wij zijn lekker uitgeslapen.
Ik zal morgen ook even de fijne granen naturel halen, heb nu alleen de peer variant in huis.
@ Schorpioentje, wat heb jij heerlijk kunnen uitslapen zeg! Super.
@ Anntje, heeft Emma inmiddels ook wat pap gehad?
@ Mick, hoe is het met Luuk gegaan gisteravond en vannacht?
@ Prinses, Mees alweer helemaal beter?
Hier een wat mindere nacht gehad, is heel zeldzaam. Gisternamiddag moest Gilles al af en toe overgeven (hij bleek er zelf niet veel last van te hebben), savond fles en dan om 19.30u in zijn bedje. Hij slief direct, maar om 22u kwam hoorde ik hem luid huilen. Ik direct naar hem toe en toen ik hem oppakte gaf hij over. Maar hij bleef lachen, tutje en direct weer geslapen. Dan heb ik maar besloten bij hem te slapen. Om 1u weer huilen, maar niet overgeven, tutje en weer doorgeslapen en dan vanaf 6u weer wakker en huilen, en steeds tutje gegeven. Vanmorgen dan gewoon flesje en tljkt allemaal weer ok.
Nu ligt hij op zijn speelmat in de grond en hij is ondertussen al zo ver verkropen dat hij tegen zijn box ligt te schoppen, en dat is natuurlijk plezant, haha.., precies ne gek die tekeer gaat!
Mick, kan Luuk nu nog niet in zijn nieuwe autostoel? Ik heb zelf vorige week een gaan halen (Recaro Young Sport) en Gilles zit daar al in. Mijn man heeft ook een in zijn auto (BMW Junior Seat I-II), maar ik vind die nog te groot voor Gilles, alhoewel hij er wel al inzit, maar der zit zo'n bumper voor hem, zodat je hem bijna niet ziet zitten.
Als ik hier aan mensen om mij heen info vraag ivm pap, dan weet niemand daar blijkbaar iets van. Als ik het goed begrijp vervangt de pap dus eerst een fles, en wordt de pap later ingeruild voor een boterham? Ik zit nu op 2 flessen (smorgens en savonds), smiddags warm eten en om 15u fruitpapje. Dit zou dan mss betekenen dat ik aan Gilles smorgens pap kan geven ipv een fles? En later dus een boterham?
Daisy, geef jij pap aan Julie?
Even snel een berichtje! We zijn gisteravond met ons kleine muisje naar de huisartsenpost geweest. Ze had nog steeds koorts en met een zetpil was de koorts na een uur nog niet gezakt. Ze heeft nu antibiotica gekregen. Vanmorgen heeft ze 80cc melk op, maar fruithapje wilde ze niet. Het flesje ORS staat klaar om te zorgen dat ze wel genoeg vocht binnen krijgt. Nu ligt ze lekker te slapen.
Morgen reageer ik op jullie berichten en lees ik ze even door. Vandaag is mijn aandacht helemaal voor ons mupke!
Misslola: wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met Myla! Vocht is inderdaad het belangrijkste!! Knuffel en sterkte vandaag!
Vicky: ze raden aan om zo lang mogelijk de maxi cosi te gebruiken omdat dat veiliger is. Luuk is ook nog geen 9 kilo..... Wat een vervelende nacht had jij trouwens, echt balen!
Elk cb zegt ook wat anders. Ik moest juist stoppen met de rijstebloem en beginnen met de 6 maanden fijne granenpap van bambix. Is deze er ook in een appel en peer smaak?
Schorpioentje: fijn dat het al beter gaat met je voet. Wat heeft Nica weer heerlijk geslapen zeg! Ben jaloers.....
Anntje: fijn dat Emma weer goed drinkt. Het zou kunnen dat ze nu al door heeft dat jij doorzet, ze zijn slimmer dan je denkt!
Is het nog gelukt met de pap?
Daisy: hoe is het met je nagels? Nog niet gebeten hoop ik?
SB: heerlijk weer zo'n goede nacht! Hopelijk blijft dat zo!
Schorpioentje, das inderdaad uniek!
SB, fijn dat jullie zo'n goede nacht hebben gehad en dat Linde de pap lekker vond.
Vicky, hopelijk blijft het bij deze paar keer overgeven en knapt Gilles snel weer op.
Misslola, natuurlijk is de aandacht voor jullie kleine meid! Beterschap en geef 'r maar een dikke knuffel van Emma en mij! En idd, zieke mannen zijn lastiger dan zieke kinderen. Nou zeurt hij wel niet veel, maar hij heeft gewoon vanaf vrijdagmiddag op bed gelegen en ik bleef maar het bed verschonen.. Hopelijk alleen morgen nog thuis en dan weer in zoverre opgeknapt dat hij dinsdag gewoon weer naar zijn werk kan.
Hier vanmorgen geen pap gegeven, was het alweer vergeten dat ik dat van plan was.. :S Misschien probeer ik het straks wel. Verder een hele goede nacht gehad en Emma ook. Manlief lijkt dus wel weer op te knappen, dus ik heb Emma dan ook bij hem gelaten toen ik naar de kerk was.
Wij hebben geen goede nacht achter de rug.... :-(
Luuk is gisteren uiteindelijk lief gaan slapen om 21.40 uur. Ik zelf ben een uur later naar bed gegaan, was zo moe!
Rond 3 uur werd Luuk wakker en hij was helemaal niet lekker: hoesten, snotteren en heel zielig huilen..... Uiteindelijk heb ik hem er maar even uit gehaald want zijn speentje hielp niet. Ook maar een beetje diksap gegeven en een schone broek. Uiteindelijk is hij met veel moeite weer gaan slapen.
Om 7.15 werd hij weer zielig huilend wakker. Hebben hem een papfles gegeven. Hij had hem bijna leeg toen hij begon te hoesten. Hij hoestte zo hard dat hij ineens zijn hele fles er uit spuugde...... Over ons dekbed, zijn slaapzak en mijn nachthemd heen....
We hebben hem verschoond en op bed gelegd. Hij sliep even maar begon toen weer te jammeren.
Uiteindelijk een klein flesje gegeven en dit ging goed. Toen nog maar een beetje melk gegeven en toen viel hij in slaap op mijn schoot. Daarna heeft hij nog geslapen van 9.15 tot 10.45 uur. Konden wij ook nog even tukken! ;-)
Nu staat de wasmachine al te draaien en heb ik nog een paar wassen liggen....
Zijn fruithapje ging ook goed en hij heeft geen koorts. Hoop dat het spugen dus door het hoesten kwam!
Vanmiddag gaan we naar mijn schoonvader die jarig is. Neem Luuk zijn eten mee, hopelijk blijft hij een beetje vrolijk vandaag!
Mick, wat vervelend joh, hopelijk kwam het inderdaad door het hoesten en wordt Luuk niet ziek.
Het is wat met al die zieke kindjes en papa's en mama's hier. Het wordt tijd dat het lente wordt, het is wel weer mooi geweest zo. Beterschap voor iedereen!!
Wel Anntje, dat dacht ik nu net ook, se! Mooi en warm weer hebben we allemaal nodig!
Mick, hier ook de wasmachine op volle toeren... Duimen voor Luuk dat hij beter is. Gilles lijkt helemaal weer ok. 'k Denk niet dat hij ziek wordt, kdenk dat het overgeven komt door teveel joghurt gisternamiddag. Hij is een heel hongerig kereltje met een gevoelig maagje...
Enne... de maxicosi is te klein geworden voor onze grote jongen... Hij zat er precies in geperst, vond ie zelf ook niet leuk meer, telkens huilen als hij derin moest... Als we gaan wandelen, zit hij nu in de buggy, is ook veel beter.
Thuis zit hij het liefst van al in de zetel, dan neemt hij steeds zijn voeten vast, en ja, dan valt ie ook om, grappig om zien.
goedemiddag, ik ben weer bijgelezen! deel 3 inmiddels, vrijdag en gisteren gewerkt en sávonds uiteten geweest... dus eerder geen tijd gehad!
Vannacht om 2.30 werd sem wakker en piepte enorm met ademen.. hij had het weer super benauwd, het leek erg op de pseudokroep aanval van 2 weken geleden maar toch net anders.. dus eerst gestoomd in de badkamer dit leek niet echt te helpen.. dus de ha-post gebeld, aangezien sem toen een puffer had gekregen vroeg ik of ik deze mocht geven.. en dit vond ze inderdaad een goed idee om te proberen, mocht het niet minder worden dat moesten we langskomen.. gelukkig gaf het wat verlichting en ging hij weer lekker slapen, ik wilde het dus ook even aankijken en vanmorgen ging het een stuk beter! was wel weer even schrikken zeg!
Ik geef nu s'morgens een papfles, sem slaapt altijd weer verder na de 1e voeding... dus deze kan ik boven geven! s'middags krijgt hij brood met 120cc melk en ik denk dat hij inmiddels al wel 1,5 boterham lust dus als hij zo wakker wordt maar eens proberen!
Ook krijgt hij sinds hij ziek is geweest wat yogurt naar de warme hap of een toetje van olvarit... hij vind het zo lekker dat we er mee zijn doorgegaan hahahaha
Ik wissel vaak ook een beetje af met de papsmaak.. fijne granen, appelpap, met peer, en biscuit heeft hij nu gehad... hierop staat dat er geen suiker in zit alleen die van nature aanwezig?
oh en sem heeft door dat hij met slaapzak ook kan omrollen... maar hij kan alleen terug naar zijn rug als hij verder doorrolt maar in bed gaat dat dus niet hahahaha! dus vrijdagnacht kon ik er 5x uit om hem terug te draaien....
SB, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!
anntje, gelukkig begint je man weer wat op te knappen.. jammer dat je het weekend niet veel hebt kunnen doen!
misslola, beterschap met Myla.. sem heeft precies hetzelfde gehad en knapte gelukkig snel op met de ab kuur! ik hoop dat het bij Myla ook snel aanslaat
mick, de romer is inderdaad ook een super fijne stoel! en hoe was je nacht?
vicky, ach wat sneu dat Gilles moest overgeven.. gelukkig gaat het nu weer beter! en super leuk he als ze zich zo vermaken op het speelkleed!
en je kunt inderdaad s'morgens pap geven i.p.v. een fles!
schorpioentje, wauw wat heeft nica lekker geslapen zeg! heerlijk!
minka, saphira geeft zelf wel goed aan als ze genoeg heeft gegeten of als ze nog honger heeft toch? gewoon doen waar je je goed bij voelt meid!
second baby, heerlijk geshopt! en altijd super als een broek als gegoten zit!
jk: jeetje, Sem laat jullie ook vaak schrikken! Gelukkig dat de puffer hielp!
Balen dat hij nu ook in zijn slaapzak rolt, moet jij hem steeds weer terugdraaien! Jullie hebben het ledikantje zeker ook al om laag gedaan? Wij nog niet, maar Luuk draait of kruipt nog niet zo.
Wij hebben Luuk net 1/4 boterham gegeven. Moest ik boter op doen en dan een plukje in zijn wang stoppen. Hij vond het wel lekker geloof ik! Nu nog een 'gewone' fles er achter aan. Sem eet al echt goed zeg!!!
Luuk wil de hele tijd staan. Dan gaat hij met zijn beentjes trappelen en wil hij omhoog. Alleen kan hij dit natuurlijk nog niet, dus moet je hem de hele tijd vast houden. Ook wil hij graag zittend spelen, maar als je hem los laat valt hij om!
Vicky: Luuk past nog in de maxi cosi en vind het nu niet erg meer om er in te zitten. Kan hij lekker veel zien, denk ik. Is Gilles al 9 kilo dan? En hoe lang is hij nu?
Anntje: kom maar op met het mooie weer!! Jij moet zeker binnenkort ook aar het cb met emma?
Greetje: hoe gaat het met de borstvoeding en met het bijvoeden van Max? Hou je het nog een beetje vol? en heb je al met iemand van je school gesproken?
mick, het ledikantje gaat hier inderdaad vandaag omlaag aangezien hij ook zich probeert op te trekken aan de spijlen! lukt natuurlijk nog niet maar ik wilniet ineen voor een verassing komen staan!
wat leuk dat luuk het brood lekker lijkt te vinden, hier deed ik inderdaad in het begin ook het stukje in zijn wang... maar nu eet hij van een mini vorkje af of pakt het stukje zelf op en stopt het in zijn mond!
Luuk loopt een beetje achter bij Sem en anderen, maar dat komt natuurlijk ook omdat Luuk bijna de jongste is. Is voor mij wel handig, ik lees hier allemaal dingen die voor ons nog gaan komen. Ben ik goed voorbereid!
Luuk is trouwens sinds 2 dagen enorm aan het kletsen. echt leuk! zegt de hele tijd wawa en we hebben ook al een paar keer mama en papa voor bij horen komen!
ja, sem is nu 7,5 maand en loopt qua ontwikkelin goed bij ookal hoeft dat niet vanwege de vroeggeboorte! anders was hij net 6 maanden....en het komt toch wanner ze er zelf aan toe zijn!wat super dat brabbelen! en wauw papa en mama zeggen!!!!!
Emma wil ook steeds zitten, maar valt ook nog steeds om. Beetje jammer, ik heb m'n voedingskussen uitgeleend aan m'n beste vriendin, anders had ik haar daar mooi in kunnen zetten dat ze wat meer steun heeft...
JK, jeetje, die Sem, hij moet het maar snel afleren om z'n papa en mama zo te laten schrikken.
Mick, dat geldt voor mij ook, Emma is maar 2 dagen ouder dan Luuk, dus ook ik kan op m'n gemak luisteren naar wat jullie kindjes al kunnen en mogen en het dan later zelf uitproberen. Toch wel handig.
Nou, de pap was geen succes, net als de groente laat ze na een paar hapjes alles uit haar mond lopen. Dan maar gewoon uit de fles. En nu heb ik haar en Chris allebei naar bed gebonjourd en lig ik zelf heel zielig alleen op de bank.. (Hihi.. Wat een zelfmedelijden ) Maar ik heb me een filmpje gebrand en ga die nu lekker onder het genot van een filmpje kijken. Hopen dat die 2 goed slapen dat ik niet gestoord wordt
K*T!! Is de film die manlief gedownload had niet compleet, dus heb ik een film zonder geluid..
Nu maar een nieuwe film aan het branden, terwijl ik die andere zo graag wilde zien. Blech..
Lekker allemaal een dagje vrij? Wij zijn op kraamvisite geweest vanochtend en verder lekker een rustig dagje.
Schorpioentje: De voeding van ons meisje was veel dikker als de gewone. Ze moest hem met de papspeen drinken. Dus waarschijnlijk heeft het hetzelfde effect als een papfles. Ze werd vanochtend om 6 uur wakker en had toen honger. Ietsje later als de laatste nachten, maar nog ietsje te vroeg voor papa en mama.
Het heet trouwens: Goede nacht van Nutrilon. Ik ga het de komende dagen nog even aankijken. Ik heb ook al de 6 maanden fijne granen gekocht, dus kan die ook eens proberen.
Misslola: beterschap met je meisje.
Jk: Wat schrikken zeg, zo benauwd. Je wilt gewoon niet dat ze zoiets krijgen he?
Ik heb dit weekend nog niet veel tijd gehad voor het forum. Ik heb net alles bijgelezen, maar ga voor 1 keertje eens niet op alles reageren :-) Ik ben moe, dus ga me zo dadelijk even lekker lui neerleggen nu Julie nog eens even slaapt.
Op dat slapen wil ik ook wel even reageren. Hier lukt dat helemaal niet om een slaapschema te hebben. Julie slaapt overdag ontzettend weinig. Als we haar dan eens in bed krijgen, dan slaapt ze meestal maar max drie kwartiertjes. Het is heel zelden dat ze meer slaapt.
Is wel enorm vermoeiend voor ons en vandaar dat ik dus zelfs als we overdag thuis zijn, amper op het forum geraak.
Julie eist enorm veel aandacht en verveelt zich heel vlug. We moeten steeds nieuwe dingen verzinnen om haar bezig te houden.
Zo, ik ga me even naarleggen!
allemaal een heeeeeeel dikke knuffel en misschien tot straks!
@daisy: Goed zo meid lekker rusten....Ik herken je verhaal wat betreft slaapschema. Mees is de laatste weken ook veel wakker, wil echt niet slapen overdag en wil wel graag vermaakt worden. De avonden en nachten slaapt hij ineens ook minder goed. Dat vind ik minder leuk.
@wammie: hoop dat Linde lekker blijft slapen en de nachten nog iets langer maakt.
@minka: knuffel terug
@anntje: lekker genoten van je chippies?
@jk: fijn dat het zo goed gaat met Sem. Mees loopt ook gewoon op schema en hoef dus ook geen rekening met zijn vroege geboorte te houden.
@mick: Wat leuk dat Luuk zo kletst en je er zelfs al papa en mama van kunt maken....Schattig zeg!
@daisy: hoe ziet jouw voedingsschema eruit? Mees en Julie zijn namelijk even oud. Ik geef Mees 3 flessen, fruit en groente met een aardappeltje. Geef jij al brood bijv.
Hier ook nog even een berichtje. Linde ligt nog even te slapen, zal ieder moment wel wakker worden, denk ik.
Hier een fijne dag gehad met zijn 3-tjes. Gewoon lekker thuis.
@ JK, wat vervelend dat Sem weer een aanval heeft gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter.
@ Mick, hoe was de verjaardag?
@ Prinses, Linde heeft dit ook een aantal dagen gehad. Gelukkig gaat het nu weer beter. Ze slaapt 's ochtends ong 1 uur, 's middags 2 uur en 's avonds nog ong. 3 kwartier. Na de laatste fles slaapt ze het klokje rond.
@ Minka, geniet van je weekend en tot morgen! Knuffel!
@ Daisy, succes met Julie. Hopelijk wel een goede nacht vannacht. Rust maar lekker uit.
Prinses, Julie krijgt de laatste week nog maar 2 flessen.
's morgens 1 en 's avonds voor het slapen 1.
Voor de rest krijgt ze groenten met aardappelen en vlees
fruitpap met koekjesmeel bij in
en tussendoor eens een broodkorstje (daar sabbelt ze voorlopig gewoon op, want ze heeft nog geen tandjes) of een betterfoodkoek of een yoghurt.
Ik heb nog nooit echt mijn schema aangepast, ze geeft het telkens zelf aan dat ze klaar is voor een fles minder en het is nu sinds een paar dagen dat ze nog maar 2 flessen krijgt.
Daisy: Luuk sliep eerst ook niet zoveel overdag, is inderdaad erg vermoeiend! Lekker vroeg naar bed vanavond!
Anntje: hoe was de film en smaakten de chips lekker?
SB: heerlijk zo'n dagje thuis!
De verjaardag was leuk. We waren er alleen iets later dan gepland omdat Luuk ineens ruim 2,5 uur sliep! Voor Luuk was het wel een beetje druk. Hij viel op het eind in slaap in zijn mc, dat gebeurt normaal nooit!
Iedereen die moet werken morgen: werkze!!!
En alvast welterusten allemaal!!
Hè meiden, nog even vlug een berichtje voor ik mijn bed in duik! Tjonge, was me toch een tijd bezig met bijlezen!
JK: tjeeminee, wat schrikken zeg. Is nu alles goed?
Mick: hopelijk slaapt Luuk vannacht wel een beetje na het lange tukje. En nog bedankt voor je interesse! Max eet steeds iets beter, waardoor ik hoop dat ik over 2 maanden alleen 's ochtends en 's avonds nog een bv hoef te geven. Hij eet nu 's ochtends ong. 2 eetlepels fruit en rond 18.00 uur een paar happen groente, maar dat gaat niet van harte... Tja, alles op zijn tijd, hij zal gewoon moeten wennen. Ik ben nog niet naar school geweest. Ik wil niet opgeven, maar heb ook nog steeds niet het idee dat het goed gaat komen op de korte termijn. Wel met mijn vriend erover gehad, maar zoals verwacht weinig medeleven...
Anntje: heb je uiteindelijk toch een film kunnen bekijken?
Misslola: hoe is het met je kleintje?
Minka: lekker van je gezinnetje aan het genieten?
Prinses: is bij jou soms weer een sprongetje in zicht? Ik merk nooit iets van die sprongetjes, maar Max heeft ook wel eens een periode dat hij klote slaapt en daarna kan hij weer meer. Ik gooi het dan maar op een sprongetje, hoewel ik geen idee heb of dat correspondeert met het Oei ik groei-schema
Sb: klinkt goed, zo'n dagje!
Schorpioentje: nog gefeliciteerd met je Baby van 2010!
Pff koste me ook ardog wat tijd bij te lezen. Ga even niet reageren. Wil even mijn verhaal kwijt voor ik ga sluiten en nog even tv kijk en mijn bedje in kruip.
Nica heeft al langere tijd last van een rood nekje. Ik heb het elke dag met wassen goed schoongemaakt en droog gemaakt. In mijn ogen was dat het gene wat ik eraan moest doen. Maar vanaf gisterochtend toen ik haar uit bedje haalde. Was haar nek ineens echt enorm rood, vuurrood!! Echt zielig. Dus in bad proberen een beetje schoon te wrijven. Heel zachtjes want het doet enorme pijn als ik eraan kom en helemaal al ik een beetje wrijf. Deppen doet minder pijn maar dan krijg ik het niet zo goed schoon. Goed afgedoorgd. Maar omdat het zo geirriteerd is blijft het steeds vochtig. Het zit precies in de plooien van haar nek. En aangezien ze wel een 'speknekkie) heeft blijft dit dus broeden. Heb met babypoeder geprobeerd maar geen succes. Je krijgt dan in de plooi zon aangekoekte witte rand Vriend de huisartsenpost gebeld want vond dit toch wel erg heavy. Helaas zeiden ze dat we nog maar met de babypoeder door moesten gaan en morgen naar de huisarts moesten. Ik me alle kleuren van de regenboog geergerd. Want als je eraan komt dan schreeuwt ze alsof ze geslacht word, Zo zielig Het doet haar echt pijn! Logisch het is vuurrood! Dus wij weer schoonmaken en de babypoeder erop gedaan. En zoo hard huilen!! Dat ik d8 sop het allemaal maar op, ik belm weer het hap! Ik jankend aan de telefoon. Assistente overlegd en ze zei dat de dokter had gezegd dat we maar even langs de apotheek moesten gaan voor Sudocrem. Nou daar hoef ik niet voor na de apotheek die heb ik allang in huis. Zeg dat dan meteen! Dus haar maar opnieuw in badje gedaan. D8 dan is het minder pijnlijk om de babypoeder er weer vanaf te 'halen' De arts zei dat hij er vandaag zowieso niks mee deed. Ik kon een zetpil geven voor de pijn en dus sudocrem smeren en morgen met mijn huisarts bellen. Ik ben dus morgen om 8 uur op want hang om 8.15 meteen aan de tel! Wil iets wat snel helpt!! Kan dit echt niet aanzien laat het vriendlief doen en ik jank net zo hard als Nica mee:oops: Heb geen zin om haar 10 keer zon pijn te moeten doen met insmeren als het met betere zalf van de huisarts met 5 keer al over is ofzo! Mijn arme meisje, wat is ze zielig!! Ze is na het insmeren nog helemaal over haar toeren en moet haar dan echt even knuffelen totdat ze weer rustig is! Pff heel verhaal..
Arme Nica! Ik hoop dat je vandaag bij de ha iets krijgt dat helpt! Dikke knuffel voor jullie beide!
Ik ga ook onmiddelijk naar de ha bellen. Julie blijft maar problemen hebben met ademen. We zijn nu al 2 maand aan het aerosollen met die ventolin en het betert totaal niet.
Sinds vrijdag slaapt ze dus ook terug enorm slecht. Overdag amper en 's nachts moet ik er constant uit.
Ik ben vannacht weer vanaf 2u er elk uur uitgemoeten :-(
Vanavond weer maar vroeg in mijn bedje :-( Ik zit nu op mijn werk, maar heb er totaal geen zin in hoewel die bergen hier rond mij zich blijven opstapelen :-(
Ik word er zo moe van. Buiten af en toe eens een paar dagen is ze al constant ziek geweest sinds ik ga werken. Het is vermoeiend. Ik zie mijn meisje doodgraag, maar doordat het zo vermoeiend is, omdat zij altijd zo enorm actief is en veeeel aandacht vraagt en dan constant dat ziek zijn erbij, word ik af en toe toch een beetje gek.
Er zijn zelfs al dagen dat ik denk van nog langer te wachten met een tweede dan tot Julie haar 2jaar. Momenteel zou ik er totaal geen zin in hebben om aan een tweede kindje te beginnen, het is zo al ontzettend vermoeiend.
Sorry meiden dat ik mijn beklag even aan het doen ben. Ik voel me schuldig tov Julie terwijl ik het typ. Ik zie haar zo doodgraag en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als sinds ik haar heb. Maar het is met momenten echt enorm vermoeiend.
Vorige week was ik zo trots op haar omdat ze zo goed doorsliep en sinds vrijdag is het weer totaal terug om zeep :-(
Ik word boos op de dokters, want ik vind het echt niet normaal dat ze na 2maand nog steeds even veel last heeft van die infectie op haar longen :-(
@schorpioentje hopelijk kan de ha er iets aan doen. Kan me voorstellen dat je met Nica meehuilt!
@daisy kan me voorstellen dat je heel erg moe bent. Als een kindje niet door slaapt dan zijn de nachten kort.
@greetje max eet al meer dan Myla. Myla eet haar fruithapje wel goed, maar groentehapje wil er gewoonweg niet in!
Met Myla gaat het al iets beter. Gisteren had ze gelukkig geen koorts meer. Ook heeft ze vannacht weer doorgeslapen. Wel heeft ze nu een vervelend roggeltje. De ha heeft haar dinsdag, vrijdag en zaterdag naar de longetjes geluisterd en hij zegt dat ze schoon zijn. Dan moet ik er ook maar op vertrouwen. Gaat het in de komende dagen niet beter dan ga ik gewoon weer naar de ha. Misschien dat het met een pufje dan beter gaat.
Ik heb al gebeld naar de ha en ze gaat terug een voorschrift schrijven voor de kinesist. Ik heb hem al proberen te bellen, maar kreeg antwoordapparaat, dus zal straks nog maar eens proberen.
misslola, veel beterschap ook met Myla! Goed dat ze al terug doorgeslapen heeft.
Daisy: Arme Julie! Heel veel beterschap en hopelijk knapt ze snel op.
Missola: Hopelijk is Myla snel weer helemaal beter. Gelukkig is ze al iets opgeknapt.
Schorpioentje: Wat sneu voor Nica. Al je eigen HA gesproken?
Greetje: Wat fijn dat Max steeds iets beter gaat eten, waardoor jij je borstvoeding kan afbouwen. Succes ook met je studie.
Mick: Heeft Luuk vannacht beter geslapen?
JK: Vannacht een goede nacht gehad samen met je kleintje?
Hier gaat het redelijk. Linde was helaas om 5 uur al wakker. De fles wel uit weten te stellen tot gewone tijd 8 uur. Nu ligt ze weer te slapen. Ze was erg moe.
Net alle strijk al weggewerkt. Ik zit nu even aan een kopje thee en dan verder met de schoonmaak in huis. Hopelijk slaapt Linde dus nog even door.
Vanmiddag moeten we nog even naar mijn ouders. Even de auto's omruilen, die van ons moet morgen voor de APK en mijn neef (werkt bij de garage) haalt de auto op bij mijn ouders morgen ochtend. Lekker makkelijk! Scheelt ons weer een extra rit naar de garage.
Allemaal een fijne dag en voor de werkende moeders vandaag werk ze!
Ik heb wel zo'n beetje af en toe bij gelezen.
Maar op alles reageren dat wil niet.
Dus pik er wat uit.
@ Daisy , ik vind ook dat jullie al lang aan het sukkelen zijn.
Hoop dat ze jullie nu snel helpen.
Schorpioentje , ik hoop dat je vandaag terecht kan en er iets aan gedaan kan worden arme Nica.
En dan alle andere zieke kindjes ik hoop dat het gauw beter gaat.
Wij hebben dan een slechte start gehad maar wat ben ik blij dat Spahira nooit ziek is.
Maar goed zulke dingen moet je niet te hard roepen.
@ Greetje , fijn dat Max wat beter begint te eten.
En wat school betreft volg je hart he.
Niet luisteren naar andere maar doen wat jij wil.
Mijn weekend was heerlijk.
Zaterdag bij onze vrienden geweest.
Mijn hemel wat doet het mij pijn mijn vrienden zo te zien.
Ze is nu dus verlamd aan haar rechter boven been en bil en haar vagina en blaas voelt ze niks meer.
Of dat nog goed komt de tijd zal het leren.
De neuroloog zegt van niet en uroloog zegt van wel nou daar heb je wat aan.
Ze ligt in de kamer en kan niks haar kindje vast pakken kan ze niet het kan alleen bij haar liggen.
Verder lekker geborreld bij mijn broer was erg gezellig.
Gisteren hebben we familiedagje en we zijn 14:00 weg gegaan en kwamen 19:00 thuis.
Rond 16:00 was Saphira echt moe en die heeft bij mijn ouders in bed geslapen een uurtje.
Ze heeft het dus nog echt nodig.
Als ik me precies aan een uur houd gaat het goed en slaapt ze zonder te huilen in.
Gisteravond lekker met haar gedoucht en flesje gegeven en ze heeft heerlijk geslapen tot 7:45 en toen heb ik haar wakker gemaakt.
Saphira eet brood van een vorkje meteen dit deze al gelijk.
Ze drinkt nu naast de boeterham een flesje van 100 ml.
Pap heeft ze even geen zin in en hoeft van mij ook niet.
Ze eet het wel maar met lange tanden dus nu krijgt ze gewoon sóchtends en sávonds een fles.
Ze geeft zelf heel goed aan wat ze wil.
flessen van 210 hoeft ze niet meer.
Eten doet ze als de beste en omdat we gisteren plotseling bleven eten bij opa en oma kreeg ze potje vond ze geen probleem.
Ze heeft ook de hele middag gespeeld en bij iedereen gezeten het was een dropje.
Nou meiden ik ga weer even verder ben weer druk vandaag.
Oja moet nog wel even vertellen dat ik gisteren rokje en shirtje maat 36/38 aan heb gehad en iedereen me compilementjes gaf.
Er is inmiddels 7.5 kilo af en bij mijn buik wel 10 cm.
De rest allemaal 8 2 9 cm.
Jippie !!!!!!!!!!!!!!!
Hmm ik ben nog even gaan slapen nadat ik Nica om 8 uur haar fles heb gegeven. Ik hoorde haar en dacht kom er maar it krijg je fles kan ik naar je nekje kijken en bel k dan de ha. Het ziet er al een stuk beter uit! Dus de sudocrem doet goed zijn werk. Vond het dus niet nodig om naar de ha te gaan en deze dan zegt ga zo maar door. Dus ik dacht we smeren gewoon verder. En als het morgen weer nog beter is, nou dan is het toch prima. En ben ik weer helemaal blij! Heb wel papa weer laten insmeren. Ik vind het vreselijk:oops: En daarna knuffel ik wel met haar hihi.. Ga me gauw klaarmaken, moet om 12 uur werken. Fijne dag meiden en tot vanavond!
Minka, goed bezig meid!! en druk weekend gehad zo te lezen, echt heel erg van je vriendin pfff
schorpioentje, gelukkig gaat het al beter met haar nekje! werkze!
daisy, ik hoop dat Julie snel helemaal opknapt! en dikke knuffel voor jou.. ik hoop dat de dag snel voorbij is!
SB, Balen dat Linde vroeg wakker was... poetse vandaag!
greetje, fijn dat het eten met max wat beter gaat...
misslola, fijn dat Myla al wat is opgeknapt
Hier hoest sem nog regelmatig maar vannacht heeft hij geen aanval gehad gelukkig! hij was om 7u wakker en ligt nu sinds 11.45 weer in bed. Ik heb net was weggewerkt, de keuken en wc gesopt! zo boven en beneden stofzuigen en dweilen en dan vind ik het wel genoeg! Straks komt een vriendin op de koffie en vanavond krijgen we weer visite....
@ Jk al lekker bezig in huis.
En weer druk dagje vol bezoek.
Ik moet nog dweilen en zo was strijken en dat was het ook weer.
Fijn dat Sem geen aanval heeft gehad vanacht.
jk: fijn dat Sem zo goed heeft geslapen!
Minka: 7,5 kilo, wauw!!!!
Schorpioentje: wat zielig voor Nica! Maar fijn dat de sudocreme goed werkt!
Daisy: fijn dat je eindelijk een doorverwijzing hebt! Het is helemaal niet gek dat je voorlopig niet aan een 2e denkt hoor, kan me voorstellen dat het erg zwaar is omdat Julie zoveel ziek is.
SB: Gelukkig dat je de 1e fles hebt kunnen uitstellen maar balen dat Linde zo vroeg wakker was!
Ga nu even snel weg, ben later weer teug. Mijn vader past even op Luuk, ga even wat spullen ophalen.
ik wordt heel erg moe vandaag van Luuk......
Heb hem om 16 uur opgehaald bij het kdv en de hele tijd zit, ligt, staat, hangt hij te jammeren. Niets is goed. Hij had gisteravond verhoging/koorts (38 .0) en viel toen pas over 22 uur in slaap. Vanmorgen had hij 37.3 dus heb ik hem weg gebracht. Op het kdv had hij om 11.30 weer 38 graden. Ook had hij een enorme vieze broek, hij moest dar zelfs in bad! Ik denk echt dat hij last heeft van zijn tanden, maar er is niets te zien (maar kan er ook niet goed bij komen). Ook begon hij meerdere keren enorm te gillen toen we hem naar bed brachten, dus maar weer op gehouden.
Hij wilde geen groente en maar een beetje yoghurt, dus maar een klein flesje gegeven. Nu ligt hij te slapen in de armen van mijn man. Wel lief!
Moeten nu zelf nog eten, had gisteren al aardappels geschild en bietjes klaar gezet. Heb eigenlijk meer zin in patat, maar doe het toch maar niet..
pfff net op iedereen gereageerd. Kijk ik een bladzijde terug (stom natuurlijk), want nu is al mijn tekst weg....Ik heb echt aan jullie allemaal gedacht maar geen zin meer om opnieuw te typen.
Fijne avond en nacht voor allemaal!
Wij zijn net weer naar de ha-post geweest. Dit keer geen koorts maar wel blijven hoesten en we kregen haar niet stil. Natuurlijk bij aankomst lag ze in de maxi cosi te slapen. De ha nogmaals naar de longen geluisterd en deze waren gelukkig schoon. Nu hebben we wel een pufje gekregen. Nu ligt ze lekker te slapen in bed.
Alleen deze week dus al drie keer bij de ha geweest.
@mick Myla is vandaag ook alleen maar aan het jammeren. Ik snap dat je er moe van wordt. Gelukkig hebben wij haar nu in bed liggen. Ze heeft dus om 1900 uur al haar fles gehad. Hopelijk houdt ze het vol tot morgen vroeg. Misschien dat we haar straks toch nog een flesje geven.
@prinses ik had vanmiddag hetzelfde. Keek ook een bladzijde terug en weg was alles. Balen!!!!
Nu wachten op mijn vriend en dan kunnen we eindelijk eten!