Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Uitgerekend juni 2011. Deel 2

Uitgerekend juni 2011. Deel 2
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
10-01-2011 16:56
Hallo dames,

Jullie vorige topic hebben jullie 300 pagina's volgekletst, vandaar dat we een nieuw topic openen.

Veel kletsplezier nog!!

Liefs Tink
carolientje

Senior Member

Topics: 0
10-01-2011 17:04
Zal ik dan maar meteen het lijstje er weer inzetten, anders zijn we die straks misschien kwijt.

Naam........ Leeftijd......Uitgerekend ..........20-weken echo........... Jongen / Meisje

Beebie25.....25 jaar......3 juni 2011............14 januari................... we krijgen een zoon
Ikke26........26 jaar.......3 juni 2011..............??...........................we krijgen een zoon
Emi............25 jaar.......3 juni 2011..............20 januari 2011..........denk een meisje 20-01 geslachtsbepaling
Carolientje...35 jaar......5 juni 2011.............21 januari 2011...........denk een jongen, 11-01 geslachtsbepaling
Schattemie...25 jaar.....10 juni 2011............14 januari 2011...........geen idee...
Rebecca......25 jaar......10 juni 2011............21 januari 2011...........ik denk een meisje
KarinM........26 jaar.......13 juni 2011...........26 januari 2011............geen idee
Wondertje78...31 jaar....13 juni 2011...........24 januari 2011...........ik denk een meisje
Pinkcloud......25 jaar.....13 juni 2011............26 januari 2011...........we krijgen een zoon
Tammie78.....32 jaar.....15 juni 2011...........27 januari 2011............denk een meisje
Mama2be....23 jaar.......16 juni 2011............2 februari 2011............verrassing (geen geslachtsbepaling)
Blondie1985..25 jaar......20 juni 2011............2 februari...................verrassing, denk een meisje
Marloesspin...25 jaar......21 juni 2011............8 februari...................verrassing denk een jongen
Sophie1978....32 jaar.....21 juni............................?................. .....denk een jongen
Mara............23 jaar.....26 juni 2011............8 februari 2011............verrassing
Vero............29 jaar.....26 juni 2011............ 9 februari 2011............denk een jongen
Naïma...........27 jaar.....30 juni 2011................7 februari 2011........denk een meisje
Angel26........27 jaar.....30 juni 2011..............10 februari 2011.........verrassing, denk een jongen
Ann.............24 jaar......4 juli 2011................15 februari................denk een meisje 01-02 geslachts bepaling

Deze week
Carolientje.........11 januari........pretecho
Vero.................12 januari........echo+hopelijk geslachtsbepaling
Beebie25...........14 januari........20 weken echo
Schattemie........14 januari........20 weken echo
emi

Posting Freak

Topics: 4
10-01-2011 17:06
Nou dan zal ik het spits maar afbijten. Wat is er al weer lekker gekletst vandaag! Leuk al die geplande echo's! Ik vind het vooral spannend of alles goed zal zijn.. En daarnaast is natuurlijk het geslacht ook spannend..
Vanavond ga ik voor het eerst naar zwangerschapszwemmen, iemand ervaring? Ik vind het wel spannend want ik ken daar natuurlijk nog niemand..

Ik heb vandaag mijn verlof doorgesproken met m'n leidinggevende en hij is akkoord met alles wat ik wil. Ik heb dan 6 weken zwangerschapsverlof, 10 weken bevallingsverlof, 4 weken vakantie en 3 weken onbetaald ouderschapsverlof. Dat betekent dat ik vanaf 23 april verlof neem en 1 oktober weer start met werken!
Daarna ga ik 3 dagen werken ipv 4 (dat gaat 1 okt in). Ook heel schappelijk want dan krijg ik tijdens mijn 4 weken vakantie nog hetzelfde loon als voorheen en daarna pas minder!

Ben helemaal blij dat het nu rond is!
Naïma

Posting Freak

Topics: 2
10-01-2011 17:36
@ Emi, wat fijn dat het rond is. Is toch altijd geruststellend.
Syl

Posting Freak

Topics: 50
10-01-2011 18:51
hoi emi!

Ik ben dan erg benieuwd naar jou ervaring. ik wil ook zwangerschapszwemmen gaan doen maar heb nog geen ervaring!

@ iedereen
Tijdje niet meegekletst in het vorige topic, wil toch weer een beetje gaan meekletsen. altijd fijn met mensen die ongeveer even ver zijn :d
Heb wel een beetje meegelezen maar weet het niet echt meer wat iedereen geschreven heeft, hier wordt ook zoveel gekletst! Big Grin
Ga het weer proberen bij te houden.

hier gaat alles zijn gangetje. Voel me prima, heb alleen bekkenklachten dat is wat minder. Begin woensdag met fysio.
Syl

Posting Freak

10-01-2011 18:52
Oh en Emi, ik zie dat jij je verlof ook al geregeld hebt! we zijn bijna even lang thuis. Ik ga 20 april de laatste keer en begin dan 3 oktober weer. Lekker is dat he, die lange tijd!
Heb je ook wel nodig!
carolientje

Senior Member

10-01-2011 20:00
@Emi: Was ik je toch net even voor. HAHA. Lekker dat dat geregeld is en 1 oktober pas weer aan het werk zalig.

Bij ons werkt dat iets anders. Ik ga strakjes 50% vliegen. Dus 20 uur, dat betekent 3 dagen beschikbaarheid en in de praktijk 2 vluchten per week, aangezien een gewone Kreta al een werkdag van 10 uur is. Ik heb gekozen voor de do/vr/za, waardoor ik dus meestal do en vr moet werken en het weekend vrij ben. En die ene keer dat ik toch op zaterdag weg ben is papa gewoon thuis. De onregelmatigheid blijft, maar na jaren van alles kan is het een lekker vooruitzicht dat er weer wat regelmaat komt.
IK ga 25 april met zwangerschapverlof tot 16 augustus. Ik weet dus nog niet of het langer kan, vast wel. Het liefst ga ik dan pas 1 september weer aan de slag. Binnenkort eens naar kijken.

@Syl wat ga je dan al vroeg met zwangerschapverlof. Van 20 april tot 19 juni zijn 9 weken? Of heb ik iets gemist? Leuk dat je er weer bent, gezellig.
angel26

Posting Freak

Topics: 1
10-01-2011 20:22
@ rebecca: Wat een vervelend rooster heb je zeg!

@ vero: Wat spannend dat je woensdag weer een echo krijgt!

@ mara: je hebt die woensdag en vrijdag toch gekregen als vrije dagen, laat de andere toch kletsen dan.

@ mama2 be: mooi kamertje!

@ carolientje: Spannend dat je het geslacht morgen weet!!

@ emi: Lekker lang verlof heb je zeg! Ik wil graag 4 weken zwangerschapsverlof en dan 12 weken bevallingsverlof en dan zeker 2 weken vakantie. Maar ik begin maandag in mijn nieuwe functie, moet het daar nog even over hebben, zodra ik daar een beetje gesetteld ben.

We zijn eruit welk kamertje we gaan bestellen, deze:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=14503&groep_id=2130&merk=4773

Kast hebben we al, die zit verzinkt in de grond en wordt wit geverfd. De muren worden groen, Zodra het geverft is , wordt de babykamer besteld, die heeft gelukkig niet een hele lange levertijd!

We zijn aan het kijken naar een kinderwagen.

angel26

Posting Freak

10-01-2011 20:39
Naam........ Leeftijd......Uitgerekend ..........20-weken echo........... Jongen / Meisje

Beebie25.....25 jaar......3 juni 2011............14 januari................... we krijgen een zoon
Ikke26........26 jaar.......3 juni 2011..............??...........................we krijgen een zoon
Emi............25 jaar.......3 juni 2011..............20 januari 2011..........denk een meisje 20-01 geslachtsbepaling
Carolientje...35 jaar......5 juni 2011.............21 januari 2011...........denk een jongen, 11-01 geslachtsbepaling
Schattemie...25 jaar.....10 juni 2011............14 januari 2011...........geen idee...
Rebecca......25 jaar......10 juni 2011............21 januari 2011...........ik denk een meisje
KarinM........26 jaar.......13 juni 2011...........26 januari 2011............geen idee
Wondertje78...31 jaar....13 juni 2011...........24 januari 2011...........ik denk een meisje
Pinkcloud......25 jaar.....13 juni 2011............26 januari 2011...........we krijgen een zoon
Tammie78.....32 jaar.....15 juni 2011...........27 januari 2011............denk een meisje
Mama2be....23 jaar.......16 juni 2011............2 februari 2011............verrassing (geen geslachtsbepaling)
Blondie1985..25 jaar......20 juni 2011............2 februari...................verrassing, denk een meisje
Marloesspin...25 jaar......21 juni 2011............8 februari...................verrassing denk een jongen
Sophie1978....32 jaar.....21 juni............................?................. .....denk een jongen
Mara............23 jaar.....26 juni 2011............8 februari 2011............verrassing
Vero............29 jaar.....26 juni 2011............ 9 februari 2011............denk een jongen
Naïma...........27 jaar.....30 juni 2011................7 februari 2011........denk een meisje
Angel26........27 jaar.....30 juni 2011..............10 februari 2011.........verrassing, denk een jongen 29-01 pretecho (geslachtsbepaling)
.............24 jaar......4 juli 2011................15 februari................denk een meisje 01-02 geslachts bepaling

Deze week
Syl

Posting Freak

10-01-2011 20:48
Hoi Carolientje,

Mijn voordeel is dat ik in het onderwijs werk. Ik heb dus alle schoolvakantie vrij. Officieel begint mijn verlof op 8 mei, toevallig ook nog mijn verjaardag Big Grin
Die week daarvoor is de meivakantie. het weekend voor de meivakantie is het paasweekemnd. vanaf paasweekend tot vakantie hoef ik maar twee dagen te werken en die heb ik vrij genomen zodat ik wat langer van tevoren vrij heb Big Grin. ik weet van Tygo nog dat ik het op een gegeven moment zat was en te moe was om te gaan werken dus ik vond dit wel ideaal.
oh en daarnaast is het ook zo dat de 4 weken zomervakantie en drie feestdagen in mijn verlof vallen waardoor ik aansluitend aan het verlof nog eens vijf weken extra heb.
En nee, ik klaag niet hihihii.
Klinkt wel heel verwend he, zoveel vrij..

Carolientje, tot wanneer mag je eigenlijk vliegen met je zwangerschap? En hoeveel uur werk je dan ongeveer per week?

Angel heb je al een idee welke kinderwagen je wilt hebben?

Groetjes!
schattemie

Posting Freak

10-01-2011 21:07
idd spannend al die echo's,
hihi zwangerschapszwemmen zie ik me echt niet doen Smile
dames goed nieuws, ons appartement staat sinds zaterdag te koop en is vandaag al verkocht aan de vraagprijs !!
als de koper een lening krijgt is het rond, duimen maar, zou zo super zijn !!!!
groetjes !!
angel26

Posting Freak

10-01-2011 21:35
@ syl:

Ik twijfel tussen deze: Ik denk de zwartwitte:

http://cgi.ebay.nl/Luxus-Kombi-Kinderwag...2a0d2dbfc1

of deze:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=p...&merk=4533

of deze:

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=p...&merk=3456

We zijn er nog niet helemaal uit.
angel26

Posting Freak

10-01-2011 21:36
@ schattemie: Wat fijn voor je!!
carolientje

Senior Member

10-01-2011 21:51
@Angel: Bah ja is zo spannend, na morgen krijg ik niet gewoon een baby, maar een zoon of een dochter en dat lijkt me toch anders. Vind het zelfs zo spannend dat we het er thuis gewoon de hele dag niet over gehad hebben. Pfff ben blij als het morgen is. Zie dat het kamertje in de aanbieding is, komt dat even mooi uit.

@Syl, ah snappie, dat komt allemaal wel lekker uit zeg. Dan kan je lekker genieten van je zwangerschap. Bij ons mag je vliegen tot 13 weken, maar nadat ik tijdens een vlucht kermend van de pijn achter in de pantry heb gelegen, ben ik onmiddellijk gestopt. Ik was toen 4w5d. Dat was ergens eind september. Ik heb gekozen om vanaf 20 dec geen vervangend werk te doen en zit nu de komende maanden betaald lekker thuis. Heerlijk. Mis het vliegen wel, maar ja moet het even zonder doen. Normaal werk je gewoon 40 uur gemiddeld per week. Strakjes 20 uur.

@Schattemie: Oh wow wat goed, nog even duimen, maar dan mag de kinderchampagne dus open. Gefeliciteerd.
marloesspin

Posting Freak

10-01-2011 22:18
Lastig om alles weer terug te lezen zo. Maar gelukkig kunnen we hier veel vele pagina's vol schrijven.

Emi en Syll ik heb ook zo lang verlof van te voren. de mei vakantie begint 22 april (2weken) en dan plak ik mijn 10 adv dagen die ik nog open heb staan er achter. Heerlijk idee he?

Hebben jullie ook aan het eind van de dag een zwaar gevoel onder aan je baarmoeder. op mijn bikinirand zeg maar. Heel erg vervelend gevoel.
Hoe was het zwemmen Emi???
Ik ga zaterdag mee doen met zwangerschapspilates. ben benieuwd.

Schattemie: gefeliciteerd, wat fijn dat je appartement verkocht is.
emi

Posting Freak

10-01-2011 22:45
Syl ik vond het zwemmen heel erg leuk, het is heerlijk om weer actief te kunnen zijn na de misselijkheid & vermoeidheid. En verder eindelijk andere zwangere ontmoeten die ook nergens anders over willen praten! Heerlijk!
Wat toevallig dat ons verlof ongeveer gelijk oploopt. Ga jij ook borstvoeding geven? Ik denk dat ik echt die tijd wel nodig heb om te ‘wennen’ en september is ook gewoon nog een hele fijne maand om vrij te zijn lijkt me.

Angel knap dat je tot 4 weken voor de uitgerekende datum doorwerkt. Bij ons wordt het niet aangeraden omdat je het toch niet volhoudt in de verpleging..

Schattemie wauw dat is wel uniek zo snel verkocht!! Dan heb je een scherpe vraagprijs gevraagd! Gefeliciteerd!!

Carolientje hoe kan het dat je BETAALD thuis zit!?!? Dan doe ik toch iets niet goed als verpleegkundige….
Syl

Posting Freak

10-01-2011 22:49
schattemie wat geweldig voor jullie! Gefeliciteerd!

Angel, ik weet niet of je in de stad woont of wat meer landelijker maar ik denk dat het ook goed is om daar naar te kijken. Zag dat die van Topmark geen luchtbanden heeft. die zijn wel echt aan te raden! Weet ik uit eigen ervaring Big Grin

Carolientje, van de ene kant zeg ik wat heerlijk dat je nu thuis bent! Van de andere kant zou ik daar geloof ik zelf niet goed tegen kunnen om zo lang thuis zijn. Heb je wel genoeg leuke dingen om te doen?
je kunt nu wel natuurlijk alles op je gemak doen Wink

marloesspin, inderdaad heerlijk, kijk er wel al een beetje naar uit Wink
Is de pijn vlak boven je schaambeen of is het je schaambeen? Het kan zijn dat je bandenpijn hebt. Je baarmoeder is nu natuurlijk heel hard aan het werk en alles in je buik rekt zich nu op dus dat kan aan het einde van de dag wel een vervelend gevoel geven. doe je wel een beetje rustig aan Wink
Syl

Posting Freak

10-01-2011 22:54
Emi wat fijn dat het je zo goed bevallen is! Krijg je ook echt oefeningen in het water? Weet niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen.
inderdaad toevallig! je bent toch dik twee weken verder dan ik Big Grin
ik ga geen bv geven. ik heb het bij Tygo niet mogen doen omdat ik toen ad nam en nu kies ik er bewust voor. Ik weet dat het qua voeding het beste is wat je je kind kan geven maar wat ik ook belangrijk vind, minstens even belangrijk is dat de moeder zich er goed bij voelt. Als dat niet het geval is, is dat ook niet het beste voor het kindje. Dan heb je nl steeds de stress van voeden.
En bij het idee van bv geven, krijg ik geen goede en warme gevoelens bij... ik vind het heel bijzonder als een vrouw dat wel kan en wil, maar ik dus niet.

Die tijd heb je zeker nodig, niet alleen met borstvoeding. Er gebeurd toch heel wat in je leven en ook met je lichaam. Bij tygo was ik ook zo lang thuis maar twee weken voor ik weer begon vond ik het ook wel genoeg. Nu denk ik dat ik het wel nodig ga hebben, zeker omdat we nog een peuter in huis hebben en die zit echt in de "puberteit" Wink
carolientje

Senior Member

10-01-2011 23:18
@Emi; ja goed geregeld he. Nou het zit wel ingewikkeld in elkaar. Als je zwanger bent heb je twee keuzes, vervangend werk dus 40 uur op kantoor zitten en 100% betaald krijgen excl toeslagen, of non-actief en lekker thuis blijven en 60% betaald krijgen. De keus was voor mij niet moeilijk en wordt veel gemaakt door collega`s die ver weg van Schiphol wonen. Anders moest ik om 6:45 op de trein en ik was dan pas om half 7 thuis. No way Jose.

@Syl: Oh ben een bezig bijtje, het kwam wel lekker uit eigenlijk omdat ik zo lang ziek ben geweest en nu ik me beter voel heb ik genoeg te doen. Ik ga 3x in de week sporten strakjes nog zwangerschapgym erbij, schilder, scrapbook, ben verslaafd aan computerspelletjes, ga veel lunchen met vriendinnen en ik weet niet of je die foto`s van het kamertje nog herinnerd? Ja het opknappen van de Babydump daar gaat ook veel tijd in zitten. Dat wordt nog een mega project.
Kom mijn tijd wel door.

@Marloesspin: je kan natuurlijk ook nog gewoon gaan zwemmen, dat doe ik ook nog 1 of 2 in de week , is heerlijk voor je buik en rug.
Ann

Senior Member

Topics: 3
11-01-2011 00:24
@ Angel Wat een leuk kamertje :-) Wij hebben dezelfde besteld!

@ Carolientje Wat heerlijk zeg voor 60% lekker thuis zitten. kan me voorstellen dat je geen zin hebt in 40 uur kantoor en dan met het reizen zulke lange dagen maken! Succes morgen met je echo....ben heel benieuwd wat het word!

@ Emi Fijn dat je verlof rond is! Ik wil proberen door te werken tot 5 weken van te voren. Dan 11 weken erna + 3 weken vakantie en 1 week verlof van speciale leefplan uren die we hebben...Ben dan van 30 mei tot 17 oktober lekker thuis en heb dan dus 15 weker als de baby er is. Lijkt me lekker!

Voor alle dames met echo's veel succes en plezier en dat het eerste meisje zich maar aan mag dienen haha!
Ik heb er weer een late opzitten en ga nu proberen te slapen aangezien ik morgen weer om 6uur op mag voor mijn vroege dienst! Pfff ben nu al geloopt dus ben benieuwd hoe het morgen gaat.....Slaap erg slecht deze week dus heb het een beetje gehad. Nu heb ik morgen eerst vroege dienst en daarna snel naar huis, douchen en dan gaan we in ondertrouw :-) Daarna uit eten maar hoop dat ik het allemaal een beetje volhoud.

Slaap lekker allemaal.
emi

Posting Freak

11-01-2011 07:27
Ann dat is toch veel te druk allemaal :-S :-S Pas een beetje op jezelf, anders geeft je lichaam straks wel ergens aan dat het niet meer gaat (ziek worden) ofzo..

Syl je hoeft je niet te verdedigen waarom je geen bv gaat geven :-) Heb vaak het idee dat mensen dat doen ook in m'n werk. Maar ik vind het ook veel belangrijker dat een moeder zich er happy bij voelt. En kids worden ook nog steeds groot op het geven van flesvoeding!
Wel wil ik iets uit de wereld helpen ;-) Met antidepressiva kan je prima bv geven! Gebruik het nl zelf ook. Je mag alleen een paar uur na inname geen bv geven afhankelijk van welk medicijn je gebruikt.
Syl

Posting Freak

11-01-2011 08:48
Dankjewel Emi. ik heb wel altijd het idee dat ik me dan moet verdedigen omdat er mensen zijn die zo pro bv zijn dat ze maar niet kunnen begrijpen waarom een vrouw het niet doet Wink En inderdaad, mijn boef doet het prima hihihi.

misschien dat het protocol dan veranderd is? Of heb jij het in je werk vaker meegemaakt?
ik mocht toen ik Tygo kreeg geen bv geven en ik moest zelfs in het ziekenhuis bevallen op medische indicatie plus 48 uur ter observatie blijven. Tygo dan. Daarnaast had ik volgens alles onder controle van de gyn moeten zijn geweest ipv vk.
Hoe is dat nu bij jou dan? Mag je ook thuis bevallen als je dat zou willen?

Wel fijn dat je dan wel gewoon bv mag geven!
Syl

Posting Freak

11-01-2011 08:49
doe je een beetje rustig aan ann!
Naïma

Posting Freak

11-01-2011 08:52
@ Schattemie, wat goed en wat snel!

Vanavond op controle bij de verloskundige.
Beebie25

Posting Freak

11-01-2011 09:18
Wow ladies, alweer een deel 2 jeetjeBig Grin wat wordt er hier toch lekker veel gekletst.

En wat hebben jullie allemaal lang verlof zeg....ik heb gewoon 16 weken meer niet, laatste dag is 6 mei en moet 29 augustus weer aan het werk. Dus 4 weken voor en 12 weken na ( hoop dat ik het volhou, heb wel een administratieve baan dus hoop het, anders neem ik zo af en toe een dagje vrij door de weeks Wink) want wil natuurlijk ook zolang mogelijk van onze kleine beebie genietenBig Grin

Ik ga hier na 22 uur werken ipv 38, ma,di van 8.30-17.00 en vrijdag tot 3 uur dan sluiten wij dus dat lijkt me heerlijk!!

Ik ga denk ik ook geen borstvoeding geven, maar misschien verander ik nog van mening, wie weet!!
Ik doe sinds 3 weken zwangerfit, dus lekker sporten en bewegen met andere zwangeren onder begeleiding ik vind het super, voel me erg actief als ik er ben geweest.
Wij gaan binnenkort een weekendje na centerparcs en dan ga ik ook lekker zwemmen, nu al zin inSmile lijkt me heerlijk.

Ik ben ineens heel veel aangekomen? Hebben meer daar last van?? de eerste 15 weken bijna niks 1,5 kilo geloof ik en nu ineens in totaal al 4,5 kilo??? schrok me rot vanochtendSad ga echt op me voeding letten want ben van mezelf als niet echt dun en wil na de bevalling niet als een pad rond blijven lopen.

Veel plezier ann...

Carolientje...heel veel plezier vandaag en idd als je weet dat het een jongen of een meisje is, is het een heel ander gevoelWink
vero

Senior Member

11-01-2011 09:27
@ Schattemie
Lekker hoor als julllie huisje al verkocht is!

@ Syl
Ik zou op zich wel bv willen geven maar omdat ik na m'n bevalling zo snel mogelijk weer m'n medicijnen voor
cholestrol moet innemen kan ik het ook niet gaan doen. Ik heb de verkeerde cholesterol dus moet wel aan de medicijnen.
Ik heb ook zoiets van dan de kleine uk net gewend er aan dan moet ik weer afbouwen. En ach ik ben er ook groot op geworden.

Ik zou ook heel graag iets van sport of willen zwemmen zoals ik eerst sportte mag ik niet meer van de gyn en zwemmen ook nog niet, dat mag ik pas als die bloedingen zijn gestopt. Ik vroeg de laatste keer of ik mocht zwemmen en toen zei hij wacht maar eerst even de 18 weken af dat is omdat m'n moeder haar bloedingen tot 18 weken hebben geduurd.
mara

Unregistered

11-01-2011 09:39
@angel: ik ga juist de woensdag en de vrijdag werken, gister is de vergadering geweest en ze vinden toch dat een vijfde persoon te veel word, dus dat 1 parttimer van de groep afmoet en 1 fulltimer ervoor in de plaats moet komen. Mijn vriend gaf al aan dat ik misschien maar eens op zoek moet gaan naar ander werk. het blijft continu gezeur daar.

@schattemie, wat snel!!! heerlijk! hopenlijk dat die persoon snel zijn financiering rond heeft!

heb het gevoel dat ik grieperig word, bah. en heb het kindje al bijna 2,5 dag niet gevoeld. hoop dat dit komt omdat ie gedraaid is ofzo, maar maak me stiekem wel een beetje zorgen. moet de 25e weer naar de vk. dat duurt nog zo lang
mama2be

Posting Freak

11-01-2011 09:47
jeej deel 2!

@ schattemie: alvast een voorzichtige felicitatie want tja het is nog niet helemaal zeker, maar wel super snel zeg!

@ ann: alvast gefeliciteerd met jullie ondertrouw! maak er een mooi middag/avond van! en denk goed om jezelf en de kleine he!

@ vero: balen dat je geen bv kan geven!

hier een drukke ochtend! ben weer aan het oppassen en de kleine man van 14 maanden doet alles wat niet mag! ben dus druk politieagentje aan het spelen... ook is ie nog gevallen en bloed zijn bovenlip :S hij laat het niet echt toe dat ik kijk maar toen ik net een poging deed leek het alsof dat stukje huid in je mond die zeg maar je lip en tandvlees verbind dat dat bloedde... het bloedde best heftig maar ik mag niks doen :S volgens mij kan ik ook niet meer doen dan een koude doek of wel??? ook moet ik hem de hele morgen op zien te houden... hier slaapt hij `s morgens en `s middags een klein uurtje maar thuis blijkt hij bijna niet te slapen dus zijn ze nu begonnen dat hij tussen de middag op bed moet... dat word nog een hele strijd want al van kleins af aan wil hij overdag niet op bed slapen maar alleen op de arm of in de wandelwagen... maar goed we komen er wel doorheen Wink

verder gaat het met mij en de kleine goed al voelde mijn buik gister niet super... kan niet echt beschrijven wat ik voelde het deed ook weer niet echt pijn ofzo maar wel vol te vol zeg maar... naja het zal vast wel goed komen! ik denk dat ik nu maar even de wandelwagen pak en bij mn schoonouders op de koffie ga... heb echt geen zin de hele dag binnen te zitten met zo een dondersteen Wink
Delien_79

Posting Freak

11-01-2011 10:02
Jeetje zeg meiden wat gaan jullie hard. Alweer een nieuw deeltje!!
Emi en Carolientje wat fijn dat jullie je verlof allemaal al geregeld hebben. En ook lekker lang. Kun je optimaal van je kleintje genieten straks. En Carolientje succes vandaag. Zal dit het eerste meisje worden?

Schattemie, jeetje zeg dat is snel. Helemaal super, beter zo dan dat je er lang mee blijft zitten. Hebben jullie al wat anders of moeten jullie daar nog voor kijken?

Angel26: succes met uitzoeken.

Syl vervelend dat je nog bekkenklachten hebt. Weet er ook alles van helaas.

Marloesspin, nee ik heb geen last van mijn baarmoeder aan het einde van de dag. Maar kan me bij de eerste dit wel herinneren. Het kan heel goed bandenpijn zijn.

Jeetje Ann wat een drukke dag vandaag. En heel veel plezier en succes met je ondertrouw. Is toch spannend.

Naima, succes bij de verloskundige.

Hier gaat het allemaal wel. Voel de kleine alleen erg weinig de laatste tijd en dat maakt me toch wel weer wat onzeker. Ik voel de kleine al vanaf 12 weken, dus vandaar. Maar goede hij heeft nu nog zoveel ruimte dus dat zal de reden wel zijn. Ja mijn verlof gaat einde van de maand al in omdat ik dan geen werk meer heb. Ik ga natuurlijk wel op zoek naar iets anders maar ja dat is toch heel lastig met een dikke buik. Ach we zien we l hoe het gaat. Ik zal me zo ook nog even in de tabel zetten.
angel26

Posting Freak

11-01-2011 10:05
@carolientje: Ik vind het ook wel spannend als we het geslacht gaan weten!
En wat lekker dat je al zo vroeg in de zwangerschap thuis mocht zijn betaald! Goed voor mekaar. Ik lees nu dat je voor 60 procent betaald krijgt, als je dan niet de hele dag van huis bent, is wel een aardig redelijke regeling. Heel veel plezier vandaag!

@ emi: leuk dat je lekker zwemt met andere zwangere! Ik werk op kantoor, dus lichamelijk niet echt zwaar, dat is bij jou beroep wel wat anders!

@ syl: ik woon in de stad, maar dan zou die bovenste het beste zijn van die drie, want die heeft luchtbanden. Daarbij zijn er denk ik niet zoveel mensen die zo’n kinderwagen nemen van ebay. Driedelig vind ik wel belangrijk. Maar wie weet kom ik nog iets anders tegen. Op ebay hebben ze ook veel driedelige wagens met alle toebehoren erbij, voor niet zo heel duur.

@ ann: ja leuk kamertje en niet zo heel prijzig omdat we ook al een kast hebben en dan alleen de commode en ledikant bestellen. Doe je rustig aan met het werken?

@ beeby: Ik ben de afgelopen 4 weken maar 700 gram erbij, vind ik wel netjes, aangezien ik de eerste 12 weken 5 kg erbij was, gaat het gewicht gelukkig nu iets minder snel omhoog. Leuk dat je lekker sport!

@ mara: Oh je gaat juist de woendag en vrijdag werken, beetje verkeerd begrepen! Als je het niet meer naar zin hebt, mm Ik zou toch tot na je verlof gewoon gaan werken waar je nu werkt, zwanger solliciteren, weet ik niet of je veel kans maakt op een andere baan! En dan na je verlof verder solliciteren. Wat een gedoe op je werk zeg, ze weten ook niet wat ze willen! Daarvoor voelde je je kindje wel al. Mischien een snel bezoekje aan de VK om het hartje te luisteren maken? Wachten tot de 25e lijkt mij wat lang.

Ik wil zeker proberen om borstvoeding te geven. Hopelijk lukt het! En aankomende donderdag heb ik een afspraak bij de VK. Hopelijk kunnen we dan eindelijk het hartje horen! Zal toch wel te horen zijn met 16 weken?
Delien_79

Posting Freak

11-01-2011 10:06
[INDENT]Naam........ Leeftijd......Uitgerekend ..........20-weken echo........... Jongen / Meisje

Delien_79......31 jaar.....20 juni 2011...........31 januari 2011...........denk een meisje
Angel26........27 jaar.....30 juni 2011..............10 februari 2011.........verrassing, denk een jongen 29-01 pretecho (geslachtsbepaling)
.............24 jaar......4 juli 2011................15 februari................denk een meisje 01-02 geslachts bepaling

Deze week
[/INDENT]
angel26

Posting Freak

11-01-2011 10:07
Ik ga ook nog op zoek naar een fietskar, we hebben geen auto dus dat is wel handig voor ons! Verder heb gisteravond een lijstje gemaakt wat nog allemaal gekocht moet worden. Dat is al een aardig lang lijstje.
Syl

Posting Freak

11-01-2011 10:12
Angel, ben je al eens bij babyzaken gaan kijken naar kinderwagens? Wat je kan doen is er daar eens proberen hoe ze met en zonder luchtbanden rijden en dan kijken wat voor jou het prettigste is.
En dan kijken op internet waar je hem het goedkoopst kan krijgen Wink
Wij hebben de eerste wagen zonder proberen gekocht zeg maar. nu wilden we ons wel een beetje voor laten lichten omdat we wel een goede wagen willen hebben. Was de eerste ook maar die had voor ons toch een essentieel nadeel die van dat belang was dat ik m nu meer niet koop ook al is ie spotgoedkoop nu!
We hadden de quinny speedi. heerlijke wagne om te rijden, goed in klappen en verder geen klachten. alleen hij kan niet goed recht waardoor het kindje niet echt rechtop kan en dat vind ik wel jammer als het wat ouder is. En het zitje is wat kort zeg maar.
Nu gaan we voor de maxicosi mura 3.

Delien, ja zolang ik me rustig hou gaat het wel Wink heb ik bijna nergens last van. Hoe is het met jou dan? heb je ook fysio?

oh en Angel, je hoort het hartje zeker wel met 16 weken! spannend altijd weer!
mara

Unregistered

11-01-2011 10:48
hoihoi

Ben nu bezig met orienteren om gastouder te gaan worden, daar is hier veel vraag naar. vraag me alleen af hoe dat werkt qua doorbetaling van ziekte of verlof.iemand tips?
@ Angel:ben op vakantie dus dat word pas volgende week dat ik evt. naar de vk kan. voelde het kindje niet elke dag,maar vind dit wel erg lang, misschien dat het temaken heeft met mn grieperig zijn./
mama2be

Posting Freak

11-01-2011 10:49
@ mara: ik ben gastouder en helaas word je niet doorbetaald... ook niet als het kind ziek is en dus niet komt... het is een behoorlijk nadeel baal er ook van nu ik zwanger ben maar het is helaas niet anders...
emi

Posting Freak

11-01-2011 11:04
Syl ik maak het in m’n werk heel vaak mee. Het is nog wel steeds zo dat je in het ziekenhuis moet bevallen op medische indicatie (mag wel met de verloskundige van thuis) en dan moet je inderdaad 48 uur blijven ter observatie. Je mag dus niet thuis bevallen.

Naïma succes met de afspraak bij de VK gaan ze nog een echo doen of alleen hartje luisteren?

Beebie25 ik ben ook al op m’n voeding aan het letten en dus begonnen met zwemmen. Ik was namelijk ook al heel veel aangekomen (veel meer als jij) en hoop dat nu een beetje stabiel te houden..

Mara ik voel de kleine nu ook minder.. Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ie gedraaid is! Ik hoop niet dat de griep doorzet. Al zou ik het voor mezelf niet zo erg vinden. Ik heb het veel te druk momenteel en draaf maar door maar lijk geen keuze te hebben. Als ik dan ziek ben heb ik rust.. Maar goed dat mag ik niet wensen J

Mama2be sterkte met die dondersteen :O wat een klus..
Delien_79

Posting Freak

11-01-2011 11:05
Syl, ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap fysio gehad maar dat hielp niet echt helaas. Ik loop nu bij de osteopaat en dat gaat veel beter. Maar ja ik ben dan ook al onder behandeling vanaf de geboorte van mijn eerste kindje dus dat zal ook wel meespelen. Bij mij gat het de ene dag beter dan de andere. Verder heb ik ook nog heel veel last van mijn stuitje waardoor ik bijna niet kan zitten. Zit ik 1 uur dan kom ik daarna mijn toel niet meer uit. Niet echt handig met een kantoorbaan maar goed. Ik loop danook veel de gang op en neer.

Mara, ik voel mijn kindje nu ook bijna niet. Vorige week heb ik hem ook bijna 1 week niet gevoeld. De vk zij tegen mij dat je rond je 16de week weer een behoorlijk groeispurt krijgt vna je baarmoeder en dat het kindje dan weer veel erg veel ruimte heeft. Het kan dan zijn dat hij in het luchtledige schopt in plaats van tegen je baarmoeder.
wondertje78

Unregistered

11-01-2011 11:09
he meiden! Even een vraagje over het verlof. Zag ook dat in het verlof een paar feestdagen zitten (hebben jullie allemaal denk ik wel) Maar hoe zit dit dan, las net bij iemand hier dat die er dan nog achter komen als extra dagen? Maar kan me ook voorstellen dat mn werkgever dat niet echt kan waarderen als ik daarover begin. Hebben jullie een idee hoe dit zit?
wondertje78

Unregistered

11-01-2011 11:10
ooh ja en delien wat fijn dat je dat zegt! Ik voelde de beeb met 15 weken ook duidelijker. Toen was het echt een plopje. Maar met week 16 werden dit weer net vlindertjes. Dat heb ik nu nog steeds. Dus dat kan wel! Dacht al dat ik gek was Wink
angel26

Posting Freak

11-01-2011 11:24
@ delien: Wat erg voor je dat je werk ophoud aan het einde van de maand! Zelfs als je niet zwanger bent, is het nog een werk om een nieuwe baan te vinden, maar als je zwanger bent zijn er denk ik niet veel bedrijven die je aannemen.

@ syl: We hebben een babyhuis bij ons in de woonplaats, kunnen we daar zaterdag wel heen om wat kinderwagens te testen. Dat hebben we nog niet gedaan. Wel goed plan.

@ mara: oh ja je was op vakantie, nog even geduld dan nog.

@ wondertje: Bij mij zitten Hemelvaartsdag en tweede pinksterdag in het verlof, weet niet of die er nog bijkomen op het eind.

Ik heb mijn kindje nog niet bewust gevoelt, komt nog wel denk ik, nog een paar weken geduld.
mara

Unregistered

11-01-2011 11:28
hey Delien, dat klinkt erg logisch wat je zegt, heb namelijk in een week tijd een behoorlijke buik gekregen jij ook?

mama2be: thanks voor de info, hoe doe jij dat met je verlof dan??ga je weer eerder aan het werk?anders loop je lang je inkomen mis?
wondertje78

Unregistered

11-01-2011 11:31
ooh ja weet niet wie het zei maar ik ben ook 4.5kg aangekomen.
mama2be

Posting Freak

11-01-2011 11:40
@ mara: ik hoop tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te kunnen werken maar ga niet eerder weer beginnen... wilde dit eerst wel maar dat valt precies in de bouwvak dan heeft mijn man vakantie en willen we lekker genieten! dus als de bouwvak voorbij is begin ik weer! dat is geloof ik dan na 10 a 11 weken...

hier zijn we helaas binnen opgesloten het sneeuwt!! het blijft nog liggen ook en toen ik net de luier buiten weggooide bleek het ook nog eens super glad te zijn! aangezien de hond ook nog uit moet hoop ik hier dat het wat droger word dan kunnen even gauw naar buiten!
Syl

Posting Freak

11-01-2011 12:18
Wondertje dat was bij mij dat de feestdagen er nog achteraan komen. ik weet niet hoe het precies zit in het bedrijfsleven.
Bij ons zit het zo: ik heb volgens onze CAO recht op 428 verlofuren. Dit omdat ik in het onderwijs werk als admin. medewerkster. Daarin zitten alle schoolvakanties en feestdagen.
Dus die worden van die 428 uur afgetrokken. Omdat het dan wordt gezien als een vakantiedag heb ik daar naderhand nog recht op.

ik weet niet of jullie een CAO hebben? Dan zou je daarin eens kunnen kijken hoe dat is geregeld.
wondertje78

Unregistered

11-01-2011 12:30
oke bedankt! Nee we hebben geen cao. Ik vind het goed zo, die 2 dagen zijn verder ook niet zo spannend!
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 12:35
zo ff bijlezen hoor. moet eerst ff wat posten om dit topic deel 2 ook weer ff in me lijst te hebben Wink
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 12:49
djeez moest 5 pagina's bijlezen :-o sorry ben dur een beetje heul snel doorheen gefietst. ben niet bezig met verlof. zit vanaf de 25e toch thuis met uitkering. maar krijg wel zwangerschapsverlof hoor. dus mag denk ook dan wel kiezen hoeveel weken ervoor en hoeveel erna. maar dat vraag ik tzt nog wel.

ik ga wel bv geven Wink (david krijgt ook nog bv) slik ook ad en mag gewoon bv geven. maar moet idd in zh bevallen en kindje moet ter observatie blijven idd. Sad was bij david ook.

voel de kleine ook niet vaak. komt denk omdat een deel van de placenta aan de voorkant ligt. bij david lag die helemaal achter. hier vreemd genoeg nog amper aangekomen. eigenlijk zo goed als niet :-? weird.

sorry verder niet veel te melden. ben moeoeoeoe! Wink en heb koppijn Sad
emi

Posting Freak

11-01-2011 13:12
slaat de moeheid weer toe? ik ben ook al zo moe..
is toch fijn dat je nog niet bent aangekomen??
beterschap
ik ga toch maar even wat ondermenen, even de stad in..
Lowiena

Unregistered

11-01-2011 13:23
Tuurlijk heb ik geen tijd, moet nog lunchen. Denk laat ik toch eens proberen in te loggen. En natuurlijk dan kom ik er wel in. Als ik tijd heb kom ik er maar niet op en nou ineens doet ie het weer. Snap er niks van. Denk dat ik maar ingelog blijf en later vanmiddag eens wat ga lezen.

Ben al zolang niet meer hier geweest. Erg druk. Ga namelijk in maart verhuizen en we moeten onze oude huis nog verkopen. Hier alles goed. Zit alweer op de helft, zaterdag de 20 weken echo.

Ben mijn baan kwijt dus ik hoef niet na te denken over verlof, tenzij ik natuurlijk weer nieuw werk vind. Wordt nog doorbetaald tot 1 feb.
Mocht ik geen werk vinden dan laat ik mijn ww omzetten in wazo 4 weken voor de uitgerekende datum, dan hoef ik pas 2 weken later weer te gaan werken of werk zoeken. Maar goed dat zien we tegen die tijd wel weer.

Nou ga ik bijna van mijn stokkie moet echt gaan eten..... tot later hopelijk.

Liefs L.
Lowiena

Unregistered

11-01-2011 14:25
emi schreef:Nou dan zal ik het spits maar afbijten. Wat is er al weer lekker gekletst vandaag! Leuk al die geplande echo's! Ik vind het vooral spannend of alles goed zal zijn.. En daarnaast is natuurlijk het geslacht ook spannend..
Vanavond ga ik voor het eerst naar zwangerschapszwemmen, iemand ervaring? Ik vind het wel spannend want ik ken daar natuurlijk nog niemand..

Ik heb vandaag mijn verlof doorgesproken met m'n leidinggevende en hij is akkoord met alles wat ik wil. Ik heb dan 6 weken zwangerschapsverlof, 10 weken bevallingsverlof, 4 weken vakantie en 3 weken onbetaald ouderschapsverlof. Dat betekent dat ik vanaf 23 april verlof neem en 1 oktober weer start met werken!
Daarna ga ik 3 dagen werken ipv 4 (dat gaat 1 okt in). Ook heel schappelijk want dan krijg ik tijdens mijn 4 weken vakantie nog hetzelfde loon als voorheen en daarna pas minder!

Ben helemaal blij dat het nu rond is!

nou dat ingelogd blijven werkt dus ook niet, maar goed ik kon weer opnieuw erin komen dus we gaan eens een paar pagina's bijlezen.

Wat ik me afvroeg heb je ook iets afgesproken met je baas mocht je dus later bevallen dan de uitgerekende datum, je hebt dan nog je 10 weken wordt je vakantie dan korter of ga je later weer beginnen. zo eens verder lezen......
Lowiena

Unregistered

11-01-2011 14:33
mara schreef:@angel: ik ga juist de woensdag en de vrijdag werken, gister is de vergadering geweest en ze vinden toch dat een vijfde persoon te veel word, dus dat 1 parttimer van de groep afmoet en 1 fulltimer ervoor in de plaats moet komen. Mijn vriend gaf al aan dat ik misschien maar eens op zoek moet gaan naar ander werk. het blijft continu gezeur daar.

@schattemie, wat snel!!! heerlijk! hopenlijk dat die persoon snel zijn financiering rond heeft!

heb het gevoel dat ik grieperig word, bah. en heb het kindje al bijna 2,5 dag niet gevoeld. hoop dat dit komt omdat ie gedraaid is ofzo, maar maak me stiekem wel een beetje zorgen. moet de 25e weer naar de vk. dat duurt nog zo lang

Is er geen telefoonisch spreekuur bij de vk, zou gewoon even bellen, misschien hebben ze dan wel sneller tijd voor je. Gewoon doen.
Lowiena

Unregistered

11-01-2011 14:42
[INDENT]Naam........ Leeftijd......Uitgerekend ..........20-weken echo........... Jongen / Meisje

Lowiena......36 jaar......1 juni 2011............15 januari................... Geen idee, ik wil het weten maar manlief niet
Delien_79......31 jaar.....20 juni 2011...........31 januari 2011...........denk een meisje

Deze week
Lowiena.............15 januari.......20 weken echo
[/INDENT]
Lowiena

Unregistered

11-01-2011 14:46
Hier ook aan het zwangerschapszwemmen, deed ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Nu echter in een ander dorp, is dichterbij. Hier is zwangerschapszwemmen echt voor de conditie en niet ter voorbereiding op de bevalling, dus moet je er nog gym, yoga, menschedieck(?) of weet ik wat voor andere vorm erbij dan. Ik ga na de verhuizing waarschijnlijk weer yoga erbij doen dan is wel lekker rust gevend, hoop dat ze daar ook een beetje een "normale" yoga hebben en niet zo'n spiritueel blabla gebeuren. Nou ja ik zie wel.

Tot de volgende keer dames, en veel plezier met de echo's en geslachtsbepalingen ik heb nog 3,5 dag om manlief over te halen hahaha.
Syl

Posting Freak

11-01-2011 15:18
Lowiena schreef:t

Wat ik me afvroeg heb je ook iets afgesproken met je baas mocht je dus later bevallen dan de uitgerekende datum, je hebt dan nog je 10 weken wordt je vakantie dan korter of ga je later weer beginnen. zo eens verder lezen......

Dit hoef je in principe niet af te spreken, dit is volgens de wet zo geregeld en als je later bevalt dat uitgerekende datum,wordt je verlof verlengd met de hoeveelheid dagen die je later bent bevallen.

Tammie, is misschien een hele stomme vraag maar ik neem aan dat je de bv met David dan af gaat bouwen? Of ga je daar ook nog gewoon mee door?
hoe vaak krijgt hij nu nog bv.

Spannend Loewiena, nieuw huis zoeken naar ander werk! Veel succes daarmee en probeer je rust te nemen!
emi

Posting Freak

11-01-2011 17:38
nou het winkelen met vriendin is niet gelukt, we hadden 2 winkels gehad en ik werd helemaal niet lekker. Duizelig, zweten, moe, slap. Ben dus maar weer naar huis gegaan hoe lullig ook voor haar.. Heb 2 uur geslapen.

Lowiena als je later bevalt gaat je bevallingsverlof ook later in. Dan begin ik alsnog 1 oktober maar kost het me vakantiedagen minder..

Carolientje heb je al nieuws!?!?!??! hoe laat mag je?? misschien handig voor de dames van deze week om ook de tijd er bij te zetten wanneer jullie mogen voor echo.. ik ben namelijk enorm nieuwsgierig aangelegd ;-)
Naïma

Posting Freak

11-01-2011 18:25
Even snel een berichtje van mij. Kom net bij de verloskundige vandaan. Had mijn moeder meegevraagd, omdat mijn geen vrij kon krijgen van het werk. Zitten we daar en wie komt eraan. Mijn man! Het was hem toch gelukt. Heel fijn. Nu hebben we met z'n drietjes het hartje kunnen horen en wat een mooi gevoel is dat.

Het overgeven ook nog besproken. Als dit over 2 weken niet beter is dan wil ze dat ik haar bel zodat ze me toch naar het ziekenhuis kan verwijzen. Ik was weer afgevallen. Bloeddruk heeft ze nog even gemeten en die was prima. Zelfs iets lager dan bij de intake in november.
mama2be

Posting Freak

11-01-2011 18:28
@ naima: fijn dat je man er toch bij kon zijn! maar is dit pas je 2de controle dan???
Naïma

Posting Freak

11-01-2011 18:34
@ Mama2be, we hebben 1 intake, 2 echo's gehad en dan nu naar het hartje geluisterd.
schattemie

Posting Freak

11-01-2011 18:46
@iedereen: dankjewel voor de verkoop-felicitaties, we gaan voorlopig iets huren om daarna op zoek te gaan naar een goede koopwoning/appartement.
over twee weken officiëel tekenen definitief verkoopscontract, hoop zo dat de koper z'n lening dan rond heeft, dan kunnen we op zoek naar iets anders !
spannend, blijven duimen he ç

@carolientje: waar zit je, weet je al iets ? Smile
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 19:15
syl is geen stomme vraag hoor Wink nee ik ga niet afbouwen. ik ga tandem voeden Wink dus allebei de kids. david krijgt vooral als die wil. is vaak vooral voor troost en comfort. heb niet zo veel melk meer vanwege de zwangerschapshormonen, dus heel veel drinkt ie niet meer, maar dat vind ie niet erg.

ja spannend carolientje!
emi

Posting Freak

11-01-2011 19:39
naïma je bloeddruk daalt waarschijnlijk omdat je overgeeft.. echt balen zeg! je zou toch denken dat het wel beter moet gaan..
angel26

Posting Freak

11-01-2011 20:43
@ lowiena: vervelend dat je je baan kwijt bent!

@ naima: fijn dat je het hartje hebt gehoord!!

@ tammie: fijn dat je borst voeding geven zo goed bevalt!
pinkcloud

Senior Member

11-01-2011 21:05
Wow tammie, 2 kids voeden! pfff.... knap hoor!
pinkcloud

Senior Member

11-01-2011 21:06
Waar zit carolientje? Smile
Spannend! zou nu toch het 1ste meisje in aantocht zijn?
Ann

Senior Member

11-01-2011 21:55
Het word erg spannend met Carolientje...Hoop dat alles goed is en ze ons snel komt vertellen dat het een gezond meisje/jongentje is!

Emi Wat vervelend zeg dat je niet lekker werd en het winkelen moest afbreken. Gaat het nu weer wat beter met je?

Schattemie Gefeliciteerd met jullie verlopige verkoop! Fijn zeg zo snel! Nu hopen dat jullie snel iets gaan vinden voor jullie gezinnetje!

Naïma Wat fijn dat je man onverwachts toch meekon. Leuk hoor! En prachtig geluid he dat hartje :-)

Iedereen bedankt voor de bezorgde woorden. Ik moet nu even volhouden en daarna ga ik wel proberen wat te doen als ik weer zo een rooster heb want dit ga ik niet volhouden zo. Na deze week heb ik voorlopig wel een fijn rooster met iig 2 dagen vrij achter elkaar en niet steeds laat/vroeg en maar 1 dag vrij. Hoop dan ook wat minder moe te zijn.
Verder vandaag dus in ondertrouw gegaan! Toch wel bijzonder hoor. Dan moet je je naam gaan kiezen voor straks enz...Daarna lekker met zijn tweetjes uit eten geweest. Wel heel gezellig maar was eigenlijk veels te moe maar ja wou het niet overslaan en gewoon naar huis na de ondertrouw....
Ga nu dus maar lekker mijn bed in en morgen even een dagje bijkomen voordat het werken weer begint donderdag.

Alvast slaap lekker allemaal!
carolientje

Senior Member

11-01-2011 22:21
Daar is ze dan het eerste meisje we krijgen een dochter. Het was zo duidelijk te zien, we waren helemaal verrast. We dachten echt allebei een jongen. Maar na 5sec wist hij het al en heeft het ons van alle kanten laten zien. Oh we vinden het zo speciaal, het is zo mooi, ik ben helemaal verliefd op haar. Een meisje ik krijg een dochter, ik kan het nog niet geloven. Ben uiteraard meteen gaan shoppen heb 1 jurkje gekocht, dus heb me nog kunnen inhouden.
Had ik al gezegd dat ik verliefd ben????? Haha.
Sorry meiden dat ik jullie zolang heb laten wachten, maar het was hier ontzettend druk. Belletjes en bezoekjes en nu eindelijk heb ik dan een gestolen momentje.

[ATTACH=CONFIG]558[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]559[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]560[/ATTACH]

Duidelijk te zien de lipjes en hij was er 100% zeker van. Mijn man vind het ook helemaal fantastisch, geen koude ochtenden op het voetbalveld. HAHA. Nou dan wordt de 2e toch gewoon een jongen zei ik toen, hij in totale shock? Huh 2e nu al? Drs Papa is fantastisch echt een aanrader. 22 foto`s en alle uitleg die je maar kan bedenken. Die 20 weken echo wordt een makkie hij heeft al 99% gecheckt, alles goed.
Ga weer even genieten van mijn roze wolk.
X
Syl

Posting Freak

11-01-2011 22:40
Gefeliciteerd Carolientje! Wat leuk voor jullie dat jullie een dochter krijgen.

Tammie, knap hoor twee kindjes voeden.

ik hoop dat je je snel beter voelt emi!

Wij willen het geslacht wel weten van tevoren maar gaan het niemand vertellen. wordt nog spannend hoe lang ik dat vol ga houden hahah
ik ga mijn bed opzoeken!
pinkcloud

Senior Member

11-01-2011 22:41
Gefeliciteerd! Super! Geniet ervan!
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 22:42
Hihi das zeker duidelijk Wink gefeliciteerd hoor Smile leuk het eerste meisje is bekend!
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 22:42
wij willen misschien het geslacht nog wel weten, maar dan wat verder naar het einde van de zwangerschap toe.
pinkcloud

Senior Member

11-01-2011 22:43
mooie echofoto's ook carolientje!
Tammie78

Unregistered

11-01-2011 22:55
euhm tsja ik vind er niet zoveel knaps aan hoor bv geven. ik zie dat als normaal Wink maar ben zeker we trots hoor.
emi

Posting Freak

12-01-2011 06:30
carolientje wat gaaf een dochter!! En inderdaad wel duidelijk te zien! Nou blijf nog maar lekker op die roze wolk, je hebt het verdiend!
ik ga aan het werk DOEII
Syl

Posting Freak

12-01-2011 06:49
Werk ze!

inderdaad mooie foto's carolientje!

ik ga zo mijn mannetje aankleden, dan mezelf en dan begint de dag hier ook weer!

fijne dag!
angel26

Posting Freak

12-01-2011 09:16
Wat leuk carolientje! Een dochtertje! Wat zal dat vreemd zijn geweest als je voorgevoel een jongen was!

Mooie echofoto's!
angel26

Posting Freak

12-01-2011 09:22
Ik heb nog even geduld nodig, nog 2 weken en 3 dagen, dan gaan wij zeer waarschijnlijk het geslacht horen. Normaal zouden ze dat kunnen zien met 18 weken en 2 dagen op de 3d/4d pretecho.
Tammie78

Unregistered

12-01-2011 09:37
euh op een 3/4d echo kunnen ze het meestal al veel eerder zien hoor. al helemaal als het een jochie is. bij een vriendin van mij zagen ze met 12 weken al overduidelijk dat het een jongen was Smile en anders zien ze het meestal rond de 17 weken op een gewone 2d echo.
Beebie25

Posting Freak

12-01-2011 09:42
carolientje....GEFELICITEERD met je meisje....Big Grin Big Grin fijn dat alles goed is met de kleine meid!!
carolientje

Senior Member

12-01-2011 10:34

Lowiena......36 jaar......1 juni 2011............15 januari................... Geen idee, ik wil het weten maar manlief niet
Carolientje...35 jaar......5 juni 2011.............21 januari 2011...........We krijgen een dochter

Deze week
Lowiena.............15 januari.......20 weken echo

Zo even aangepast. Loop nog steeds met een grote glimlach rond, het is zo speciaal om het te weten.
Syl

Posting Freak

12-01-2011 11:12
Net terug van fysio. Heb (nog) geen bekkeninstabiliteit. Zit wel op de grens. moet het dus wel rustig aan doen.

Ik ben ook steeds benieuwder wat het wordt! heb soms de neiging om alvast een echo te laten maken voor het geslacht..maar we wachten braaf nog 19 dagen Wink

Speciaal he is dat carolientje! Ik vond het bij Tygo ook geweldig toen ik het wist al wist ik het voor mijn gevoel wel al zeg maar..
angel26

Posting Freak

12-01-2011 11:24
Tammie78 schreef:euh op een 3/4d echo kunnen ze het meestal al veel eerder zien hoor. al helemaal als het een jochie is. bij een vriendin van mij zagen ze met 12 weken al overduidelijk dat het een jongen was Smile en anders zien ze het meestal rond de 17 weken op een gewone 2d echo.

Ja , Het pretechobureau deed geen geslachtsbepalingen voor 18 weken zwangerschap en die op 29 januari ( pretecho) is mijn eerstvolgende echo, dus ik moet nog even geduld hebben.
Delien_79

Posting Freak

12-01-2011 11:40
Carolientje, super zeg een meisje. Voorlopig lekker even op die roze wolk blijven zitten hoor.

Mara, ja mijn buik is in die periode ook heel hard gegroeid.

Syl, goed dat je naar de fysio bent geweest. Hopelijk kun je alles voor blijven.
Beebie25

Posting Freak

12-01-2011 12:39
Heerlijk he carolientje als je weet wat je in je buik hebt groeienBig Grin zooo speciaal....ik zit al 2,5 week op mn blauwe wolk hihiBig Grin ben er niet meer vanaf te krijgen...vrijdag 20 weken echo en hopelijk is het dan weer een jongentje hahaWink je weet nooit....vind het toch wel weer spannend!!
mama2be

Posting Freak

12-01-2011 12:41
@ carolientje: wat leuk het eerste meisje! gefeliciteerd!!

@ tammie: wat goed dat je borstvoeding zo lang volhoud! je hoort veel dat het na 3 maanden al word afgebouwd dus het is zeker bijzonder dat je het na een ruim een jaar nog steeds volhoud!

toen vorig jaar een vriendin zwanger was ging ze altijd naar zwanger fit in de sportschool was ze altijd enorm enthousiast over, maar nu hebben ze dat gewoon niet meer :S zal van de week dus eens informeren naar zwangerschapszwemmen en dan maar een pufcursus erbij Wink
hoe zien jullie eigenlijk de zomervakantie voor jullie?? blijven jullie thuis of gaan jullie lekker op vakantie??? wij hebben besloten dat we lekker een lang weekend naar texel gaan... mijn man heeft daar vorig jaar een hotel herbouwt en dat was super gezellig en daar hebben we nog steeds een weekendje weg van liggen dus die gaan we maar eens gebruiken! even al het kraambezoek ontlopen en lekker genieten met z`n 3tjes en de hond!
hoeveel dagen krijgen jullie mannen vrij?? de mijne krijgt maar 2 dagen (1 dag bevalling + 1 voor de aangifte) baal er wel van, maar het is helaas niet anders... daarbij is hij uitvoerder en zitten ze dan in de laatste weken voor de oplevering dus zijn meer dagen niet mogelijk...
carolientje

Senior Member

12-01-2011 12:48
Allemaal bedankt voor de reacties. We vinden het gewoon zo leuk om te weten en we kunnen nu al helemaal niet meer wachten tot we het kamertje klaar kunnen maken, inrichten en mooi aankleden.

@Vero, nu jij vandaag. Ben benieuwd of de meiden nu een inhaalslag gaan maken.

@Angel, ja dat was wel even omschakelen en we moesten dan ook erg hard lachen. Maar roze of blauw, de wolk voelt heerlijk.

@Beebie, Spannend toch altijd weer die echo`s en afspraken bij de VK. Oef zou niet goed zijn als ze nu opeens zeggen oh het is een meisje. Want jij bent ook al lekker gaan shoppen toch?

Las nog iets over borstvoeding geven. Ik ga het hopelijk ook doen, maar zodra ik aan het werk ga zal ik het al snel afbouwen. Zo ga even aan de slag in de babydump.
angel26

Posting Freak

12-01-2011 13:01
@ mama2be: Wij gaan in mijn verlof een weekend weg, denk wel naar Scheveningen, lekker op het strand wandelen. Of van vrijdag t/m zondag, of zaterdag en zondag, moeten we nog even kijken. Is wel een eind met de trein, maar de baby zal vaker met de trein gaan, omdat we geen auto hebben, kan hij of zei er gelijk aan wennen. En is natuurlijk wel leuk om met een kleine baby even weg te gaan. Ik denk dat het ergens gaat gebeuren als ons kindje een maand of 2 is.
Syl

Posting Freak

12-01-2011 13:33
wij hopen ook nog een paar dagen weg te kunnen. Mijn man neemt na de bevalling vakantie op en dna blijven we natuurlijk lekker thuis.
Nu zijn we ook meer van weekendjes weg dan op vakantie. Ben met mijn man nog nooit echt weg geweest. Altijd met of naar een vriendin Wink
angel26

Posting Freak

12-01-2011 14:00
Wij zijn trouwens op 1 jaar na, ( toen we gingen verhuizen) Elk jaar wel op vakantie geweest. Met het vliegtuig naar een warm land. *(turkije, malta, bulgarije) En we zijn al bijna 9.5 jaar bij elkaar.

Maar met zo'n jonge baby gaan we niet uren in het vliegtuig en naar een warm land. Wie weet in 2012 wel.
angel26

Posting Freak

12-01-2011 14:01
ps.Meestal gaan we 8/9 dagen op vakantie , niet langer. Langer kunnen we onze katten niet missen!
Syl

Posting Freak

12-01-2011 14:15
En zij jullie vast ook niet Wink
angel26

Posting Freak

12-01-2011 14:17
@ syl: En andersom zullen de katten ons ook te lang missen idd.
mama2be

Posting Freak

12-01-2011 14:18
@ angel wij kunnen ook niet lang weg zijn... 2 jaar terug dacht we 4 weken te gaan varen, maar waren na 3 weken weer thuis afgelopen jaar zijn we nog geen 2 weken op het water geweest ipv 3 we hadden niet echt mooi weer en wilden lekker naar huis! wij hebben nog nooit gevlogen 10 febr word voor mij de eerste keer als ik met een vriendin naar lissabon ga!
carolientje

Senior Member

12-01-2011 14:19
Jeeh wij zijn juist van de hele vakanties. Rondrijden door Amerika en Canada. Dat hebben we nu al een paar jaar gedaan ook afgelopen jaar voor onze Honeymoon. We hebben altijd gezegt jongen of meisje, als het kan lopen kan het ook hiken. Nou zullen we dit jaar niet gaan natuurlijk, behalve misschien in de winter naar de miamizon ofzo. Tja het is voor ons gewoon een verslaving en hopelijk kunnen we dat op de rest van het gezin overbrengen. (Shoppen met mama in NYC is natuurlijk ook prima, haha)
Van de zomer blijven we gewoon lekker thuis en daarna gaan we weer helemaal los.

@mama2be, ik moet me nu eindelijk ook eens gaan opgeven voor zwangerschapsgym. Lijkt me wel gezellig. Zwemmen doe ik zowiezo al 1 of 2 keer in de week, dus dat zou zonde zijn.

Vero moest zeker vanavond?

@Ann als je nog een weddingplanner nodig hebt, ik doe niks liever. Wij zijn vorig jaar getrouwd, ik heb nog zoveel leuke ideetjes over. Het was de dag van mijn leven, maar ook de maanden ervoor waren helemaal super. met alles plannen. Wij hadden roze als kleur, dus kan ik nu weer los gaan met hetzelfde kleuren palletje.
angel26

Posting Freak

12-01-2011 14:20
Ik heb me trouwens ingeschreven voor "gezond en fit" zwangerschapscursus. Dan vanaf 12 april , dat zijn dan 7 lessen s'avonds. Die is dan eind mei wel afgelopen.
Beebie25

Posting Freak

12-01-2011 14:22
wij gaan eind september een weekendje weg naar belgie, heb er nu al zin in met zn 3tjesBig Grin en onze hond....spannend allemaal hoor....

Ik heb echt al veel te veel geshopt niet normaal....:$
carolientje

Senior Member

12-01-2011 14:23
Haha het is je vergeven Beebie.
wondertje78

Unregistered

12-01-2011 14:32
word nu ook ZOOOOO nieuwsgierig of er een jongen of meisje in mn buik zit Big Grin Nog eventjes geduld!
Tammie78

Unregistered

12-01-2011 16:10
wij gaan dit jaar helaas niet op vakantie. komt financieel niet goed uit. maar volgend jaar hopen we wel te gaan. wel buitenland. misschien een camping ofzo. dit jaar zomervakantie wordt toch lastig want of je hebt dan een pasgeboren baby of je bent hoogzwanger.

grappig, ik ben er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig meer met wat er in mn buik zit. ja een baby whahaha :mrgreen: heb momenteel niet zo'n enorme nieuwsgierigheid. dus heb nu ook niet zoiets van dat ik een geslachtsbepaling wil.
Syl

Posting Freak

12-01-2011 16:19
angel26 schreef:@ syl: En andersom zullen de katten ons ook te lang missen idd.

Hahaha Wij hebben er drie, en de oudste, de dame in huis is altijd erg boos als ik te lang weg ben en dan heb ik het over een dag of 2 Wink
EN dat ondanks we een hele goede kattenoppas hebben
emi

Posting Freak

12-01-2011 17:36
Mama2be balen dat je man niet langer vrij kan krijgen.. Mijne heeft ook maar 2 dagen officieel maar neemt nog vakantie erbij.
Een weekendje weg klinkt wel heel goed! Lijkt me ook wel een goed plan! Mijn man ziet ons nog wel met de caravan weg gaan maar dat lijkt mij niks in de kou met een pasgeborene..

Beebie25 wat heb je allemaal al geshopt? Veel blauw of ook neutraal!?

Wondertje ik word ook zooo nieuwsgierig naar of het een jongetje of een meisje is.. Nog een week wachten.. pff..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave