Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden in 2011 voor een tweede kindje!!!

in 2011 voor een tweede kindje!!!
Leutje1982

Senior Member

Topics: 4
30-11-2010 21:11
Wie wil er nog meer in 2011 voor een tweede kindje gaan?!
Onze zoon is nu 3 maanden oud...
wij willen als hij ongeveer een jaar is weer beginnen voor een broertje of zusje voor hem erbij!!
Het lijkt me leuk om de verhalen met iedereen te delen! van de weg ernaartoe, het echte beginnen, en natuurlijjk als het is gelukt!!!!!!!!!!!:-D
wizz29

Unregistered

30-11-2010 21:14
qij krijgen volgend jaar een baby jippie
Joya

Posting Freak

Topics: 21
02-12-2010 21:32
Heey!!

onze zoon is nu 3 mnd oud en ik wil liever niet teveel leeftijdsverschil.. gebruik geen anticonceptie dus waarschijnlijk zullen wij ook in 2011 voor een brusje gaan.. wanneer precies weten we nog niet.. ik kijk er iig nu al naar uit Wink

xx
loesje80

Posting Freak

Topics: 2
11-12-2010 19:39
Zal ik wel, zal ik niet... Ach, waarom niet ;-)
Ons menneke is 2,5 maanden oud en als het lichamelijk verantwoord was geweest als ik nu alweer bezig met zwanger worden :oops: Maar goed, ik wil dus wel heel graag een 2de, en vriendlief gelukkig ook. Vanavond zei hij opeens "Als ik een vast contact heb gaan we voor een brusje" en hij krijgt in maart/april te horen of hij een vast contract krijgt. Dus ik dat we begin mei de condooms uit het raam gooien :-)
Heeft het de vorige keer bij jullie lang geduurd voordat je zwanger was? Ik was in ronde 3 zwanger, dus ik hoop dat het straks ook weer snel mag gaan.
Een fijn weekend!
mick

Posting Freak

Topics: 0
13-12-2010 13:31
ons zoontje is ruim 4 maanden oud. Wij willen graag een 2e kindje, maar wanneer????
Te veel leeftijdsverschil vind ik niets, maar als ze te snel achter elkaar zitten lijkt het me ook wel erg zwaar.
Ga in januari weer beginnen met werken, eerst maar even afwachten hoe dat gaat.
Denk dat als we in 2011 weer zwanger willen worden, het wel eind 2011 zal zijn. Maar je weet maar nooit! ;-)
jk1988

Posting Freak

Topics: 1
13-12-2010 13:58
ook wij willen in 2011 voor een 2e kindje gaan! we letten nog wel een beetje op tijdens de vruchtbare periode maar gebruiken sinds vorige week geen voorbehoedsmiddel meer :wink:
loesje80

Posting Freak

13-12-2010 15:43
Wat leuk om te lezen dat er meer zijn die, ondanks dat jullie hummeltjes ook nog niet zo oud zijn, voor een 2de willen gaan in 2011.
Wat spannend Mick, weer werken in januari, wat doe je? Ik mag 1 feb weer beginnen als docente aardrijkskunde op een middelbare school.
En JK, al zonder voorbehoedsmiddelen... ik ben benieuwd :-) Was het bij Sem snel raak?
Vandaag bij het cb geweest en de kleine man weegt gewoon alweer 4950 Confusedhock: Sinds hij flesvoeding heeft, groeit hij echt de spuigaten uit ;-)
jk1988

Posting Freak

13-12-2010 16:02
loesje, bij sem was ik binnen 3 maanden zwanger.. maar nu zijn mijn cyclussen nog onregelmatig dus we zien wel hoe het loopt!

en fijn dat je mannetje goed is gegroeid! :-D
mick

Posting Freak

13-12-2010 20:54
loesje: ik werk op een basisschool, heb nu sinds eind juni niet meer gewerkt. Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat!
dropveter

Senior Member

14-12-2010 18:03
Hallo, mag ik met jullie meekletsen?
30 jaar, mama van een kindje van 2 en in juni "miskraam" gehad. Tussen aanhalingstekens omdat ik pas 8 weken zwanger was en geen kloppend hartje heb gezien, dus ik zie het niet echt als een miskraam. Heb gezien dat er iets in m'n baarmoeder zat, maar te klein om te zien wat en ff later was het er niet meer...

Probleempje: ben heel onregelmatig ongesteld. Voor m'n eerste maar 4x per jaar. Tussen 1e en miskraam zo ongeveer om de 8 weken en nu (na miskraam) is het wisselend van 4 weken (netjes dus) tot 8 weken en kan ik er echt geen touw meer aan vastknopen (maar 't is ieder geval meer dan voorheen).

Nou dat was het wel zo'n beetje... zie dat ik hier wel het oudste kindje heb geloof ik. Maar goed... zit dus alweer een mk tussen... Ik had het leuk gevonden om zo rond 2,5 jaar leeftijdverschil te hebben, maar dat gaat er denk ik niet in zitten. Leek me erg zwaar (heb stiekem bij vrienden kunnen afkijken) om een kleintje te hebben van nog geen 1,5 en dan alweer een 2e... maar 't lijkt me inderdaad wel geweldig om er niet te veel leeftijdsverschil tussen te hebben.

Laten we allemaal hopen dat we hier begin volgend jaar niet meer zitten, maar in het forum van zwangeren!!!

(ik heb m'n handtekening er niet bij staan omdat daar nog in staat dat ik zwanger ben van de 2e... dat moet dus nog ff aangepast worden Smile)
mick

Posting Freak

14-12-2010 19:41
wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad dropveter!
En erg lastig dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt.
Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent! Hoe lang hebben jullie er over gedaan om zwanger te worden van jullie 1e kindje?
loesje80

Posting Freak

15-12-2010 11:54
@ Mick, wat leuk, basisonderwijs! En wat is jullie menneke dan goed getimed qua verlof enzo ;-) Ik moet altijd zo lachen als mensen dat tegen me zeggen, duidelijk mensen die zelf nog geen kids hebben en niet weten dat je kids echt niet kan plannen. Ik iig niet ;-)
@ Dropveter, wat balen van je onregelmatige cyclus! Die van mijn zat tussen de 4 à 5 weken en dat vond ik al onhandig :oops: Verdrietig dat je vorige zwangerschap geen wondertje is geworden, hopelijk gaat het snel wel goed en zit er nog geen 3 jaar tussen de kindjes.
Ik ben gister weer eens lekker met vriendlief een avond naar een musical geweest waar mijn vader in meespeelde. Toch ook wel weer heel fijn zeg, om even vriend&vriendin te zijn :-) Nu wel gaar, want lag pas om kwart voor 1 in bed en had al een slaapgebrek voor we gingen (de kleine man slaapt nog niet door ;-) )
mick

Posting Freak

15-12-2010 14:57
Loesje: hopelijk heb je vandaag overdag nog wat slaap kunnen pakken!
Ons mannetje is 1 augustus geboren, had eigenlijk 15 november weer moeten werken. Maar heb ouderschapsverlof opgenomen tot de kerstvakantie. En ik kreeg 1 week voor de zomervakantie verlof, niet helemaal goed gepland dus ;-) 7 weken van mijn verlof vielen in de vakantie....
dropveter

Senior Member

16-12-2010 16:25
@loesje: Ja fijn he om zo af en toe ook ff vriend en vriendin te zijn ipv alleen maar papa en mama van... (ook al zijn onze wondertjes natuurlijk ook geweldig!)
@mick: bij de eerste zijn we een jaar bezig geweest, bij de "2de" euh... iets meer dan een half jaar. Zit je in het onderwijs dan? Ik had geluk. Bij de eerste begon mijn zwangerschapsverlof 2 weken na mijn zomervakantie (had ik gewoon opgenomen, heb geen vaste data). Dat was ideaal! Maar ja... 't is niet te plannen he?
dropveter

Senior Member

16-12-2010 16:26
oeps... handtekening nog steeds niet aangepast... ga ik eerst maar eens doen...
dropveter

Senior Member

17-12-2010 12:10
Ben al 3 dagen misselijk met eten en heb het koud. Als ik eten ruik hoef ik al niet meer. Misschien??? Nou vast niet, heb namelijk geen zere borsten en die had ik de vorige keren wel. Maar ik word wel gek van die misselijkheid! De hele dag geen honger, zeker 's avonds met eten is het verschrikkelijk. 't is dat ik al een kleintje heb rondlopen anders zou ik waarschijnlijk niet eens koken...

Hadden jullie veel symptomen bij je eerste zwangerschap?
jk1988

Posting Freak

17-12-2010 12:13
dropveter, ik had bijna geen symptomen alleen zere borsten en met een vlaag misselijk!

spannend voor je!
loesje80

Posting Freak

17-12-2010 14:20
@ Mick, die weken in de vakantie tellen toch niet mee? dat is mij iig verteld... Tja, ik ben 29 sept bevallen, dus heb weken vooraf verlof gehad, en zou eigenlijk 3 jan moeten beginnen, maar begin dus 1 feb...
@ Dropveter, ik vind het stiekem heerlijk om zo nu en dan even gewoon "mezelf" te zijn :oops: Qua kwaaltjes had ik eigenlijk nergens last van (al had ik opeens heeeel veeeel zin in vlees, hahaha) de kwaaltjes kwamen pas in week 5 ofzo. Maar ben nooit echt misselijk ofzo geweest, alleen heel moe en ik had elke middag om 4 uur echt hele erge zin in een kippenpoot :lol: Maar euhm, een testje er tegenaan gooien? Of is dat nog te vroeg?
Ben net door de sneeuw even naar de supermarkt geweest, vind het toch wel heel mooi, zo wit! Gelukkig geen verplichtingen vandaag en vriendlief blijft bij een vriend slapen dicht bij zijn werk (was al afgesproken) dus om hem hoef ik me ook niet druk te maken. I'm dreaming of a white christmas ;-) Onee, liever nu, met kerst hebben we een hele Tour de Holland gepland staan, en dan is dit weer niet handig :lol:
Fijn weekend en Dropveter, ik zeg: even testen en hier vooral melden!
dropveter

Senior Member

17-12-2010 18:17
Ja als je in het onderwijs zit, zal het wel anders zitten met zwangerschap en vrije dagen, maar bij mij op 't werk bleven mijn vrije dagen gewoon staan. Ik had dus toen ik terug kwam gewoon veel vrije dagen. Misschien is dat bij jou ook zo Mick? Dat je die vrije dagen een soort van "gespaard" hebt? Voor zover dat kan in 't onderwijs natuurlijk.

Haha nog een beetje vroeg om te testen denk ik. Was 22-11 ongi.... dus dan zou ik zo 20-12 kunnen testen gok ik. Da's maandag toch? Dan nog maar even een paar daagjes wachten. Zo lang ik geen zere borsten heb vermoed ik eigenlijk niet zo veel, baal ik alleen van die misselijkheid! Ik was er bij de eerste pas na 9 weken achter dag ik zwanger was (vanwege die rare onregelmatige ongesteldheid), dus ben ook niet gewend zo vroeg al te testen. Maar omdat ik de laatste maanden redelijk om de maand ongesteld was begin ik toch benieuwd te worden. Ga er maar niet vanuit, dan kan het alleen maar meevallen. Ben net wel boven op een test wezen kijken vanaf wanneer dat kan... grappig he?

Ja die sneeuw is schitterend, maar dan wel in een weekend. Er staat zoooooo veel file! Niet te geloven! Gelukkig werk ik thuis, dus da's wel handig. Ben de deur niet uitgeweest vandaag. Morgen maar even boodschappen doen...

Fijn weekend allemaal!!!

(en ja tuurlijk hou ik jullie op de hoogte)
Leutje1982

Senior Member

19-12-2010 09:50
Hallo dames,

Tijdje niet geweest...ik weet t...slecht moet me diep schamen!
Ons mannetje is nu straks 4 maanden, en kan echt niet wachten om weer zwanger te zijn!! We hebben gisteren een maand afgesproken waarin we weer gaan beginnen!! spannend!!
Bij de eerste waren we bij de 4e poging zwanger!! hopen dat het straks ook weer zo snel gaat!
Ik had bij de eerste niet veel klachten wel wat misselijk maar verder niks(tja bekkeninstabiliteit..)
Ik heb nog geen idee of mijn cyclus weer normaal gaat lopen...ben nog niet weer ongesteld geweest..geef nog borstvoeding en het blijft maar uit...eerst vond ik het niet zo erg maar nu we toch weer denken aan een 2e wil ik toch wel graag weten of het allemaal nog werkt!! haha

Het is hier ook mooi wit!! heerlijk die sneeuw!
Ik moet dinsdag weer beginenn met therapeutisch te werken ivm bekken mag ik nog niet teveel en ik werk in de verpleging! dus ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen, ben al sinds april niet meer aan het werk...ai...

Vertellen jullie het de omgeving dat jullie met een 2e kindje bezig gaan straks?? wij niet...bij de eerste wisten heel veel mensen het en ook al snel dat we zwanger waren..ik hoop dat nu lekker geheim te kunnen houden! ook als we zwanger zijn..maar de vorige keer moest ik met 8 weken al een zwangerschapsbroek aan..dus afwachten!!

VInd het leuk zo de ervaring te delen!! en samen er naartoe leven naar een 2e wondertje!!!

Fijne zondag!!
dropveter

Senior Member

19-12-2010 12:38
@leutje: sterkte met werken weer. Zal dan inderdaad wel weer even wennen zijn omdat je zo rustig moet opstarten.
Ik heb mensen wel verteld dat we een miskraam gehad hebben, dus ze verwachten natuurlijk wel dat we weer bezig zijn voor een 2de. Ik had het trouwens een paar mensen verteld dat we zwanger waren van de 2de. Met die kratten (van mvm) voor de deur heb ik het de buurvrouw verteld. En onze ouders wisten het ook. Verder eigenlijk nog niet, toen ging het al mis. Maar ik dacht daar eigenlijk wel heel makkelijk over: je wilt ook je verhaal kwijt als het mis zou gaan, dus ik zag niet in waarom ik bij sommige mensen moest wachten. Maar de meesten had ik het niet verteld hoor. Ik wist het de vorige keer pas na 8/9 weken, dus hoefde het maar een maandje geheim te houden. Dat vond ik al lastig, dus mocht het nu langer dan 4 weken zijn dan weet ik niet of ik dat kan hoor Smile

Fijne zondag! (straks ff lekker sleeen met ons kleintje...)
mick

Posting Freak

19-12-2010 13:46
loesje: de weken in de (zomer)vakantie tellen wel mee. Ik kreeg uiteindelijk 3 weken compensatie, maar de andere 4 weken die in de vakantie vielen was ik 'kwijt'.

Dropveter: spannend!

Wij gaan het denk ik niet vertellen dat we met het 2e kindje bezig zijn. Is nu nog niet ter sprake, maar als het zover is vertel ik het wel als we zwanger zijn.
dropveter

Senior Member

20-12-2010 08:18
Goedemorgen allemaal! Test zegt nee. Ben alleen nog steeds beroerd... (stiekem denk ik terug aan de vorige keer.... toen was de eerste test ook negatief en een week later was hij positief. Was ik gewoon te vroeg met testen... maar ik weet ook wel dat dat niet realistisch is en ik dus hoogstwaarschijnlijk gewoon niet zwanger ben....)

Werkse allemaal! En geniet van de sneeuw! Wij zijn gisteren wezen sleeen, en hebben alle 3 genoten!!
mick

Posting Freak

20-12-2010 21:23
balen dropveter, maar je weet inderdaad maar nooit!
Helaas is ons kleintje nog niet grot genoeg voor een slee. Gaan wij allemaal volgend jaar doen!
loesje80

Posting Freak

29-12-2010 17:52
En dropveter? Al meer duidelijkheid?
Het is bijna 2011 meiden... Ik vind het nu al spannend ;-) Vooral omdat ik gister een vriendin aan de lijn had die in 1 keer zwanger was van haar zoontje, maar nu ronde 5 in gaat... Maar ik ben vooral ook heel benieuwd naar 2011 om te zien hoe de kleine man zich blijft ontwikkelen en groeien. Ik geloof dat ik mag gaan zeggen dat hij doorslaapt, en hij past in maatje 62. Dat had ik 3 maanden geleden niet verwacht. Toen zat ik in mijn badjas op de bank, verbaasd te zijn dat er echt een babytje in mijn buik zat :oops: Wat lijkt de tijd dan snel te gaan :-)
Alvast een heel gezellig oud&nieuw en hopelijk gaan we 2011 zwanger uit!
loesje80

Posting Freak

30-12-2010 15:28
Voor iedereen met goede voornemens, het lijkt soms zo makkelijk :razz:
[Afbeelding: dailyimage.php]
erykah

Senior Member

30-12-2010 17:53
Wij gaan ook voor een tweede. 1 oktober heb ik mijn mirena laten verwijderen. Toen gelijk in de 1ste ronde zwanger (net als bij mijn dochter) Heb half november een vroege miskraam gehad met 5 weken. Zitten nu weer in de 1ste ronde na de miskraam.
Joya

Posting Freak

31-12-2010 15:16
@erykah balen zeg dat je een mk hebt gehad.. ik hoop voor je dat je snel zwanger bent en dat het dan goed gaat!!

ik heb vanmorgen maar een test gedaan.. heb een 35 dgn cyclus en zit nu op dag 32 maar ik voel me zo anders.. had van de week een soort steken in mijn buik dat me heel erg deed denken aan bandenpijn.. heb veel honger maar ben ook veel misselijk.. toch bleef de test op de controlestreep na veel te wit naar mijn zin Wink misschien te vroeg?? :?
vorig jaar was ik 1 wk overtijd en had toen 's avonds getest.. lijntje was erg duidelijk maar niet heel dik ofzo.. (wie foto wil zien.. staat op hyves.. voor degene die mij niet op hyves heeft.. ff pbtje sturen Wink het is de onderste test op de foto met testen..) ik kan foto niet hier uploaden op 1 of andere manier..

[url=javascript:void(0)][Afbeelding: 855027339_6_qnRw.jpeg][/url]

jeeeej hij doet ut Wink

de onderste test is van 1 week overtijd van vorig jaar!!

zit nu dus nog 3 dagen voor mijn nod maar denk dus dat ik te vroeg getest heb..

op zich is het nog niet de planning maar ik zou het echt niet erg vinden als het wel zo zou zijn Wink
loesje80

Posting Freak

01-01-2011 12:13
Een heel bijzonder, gelukkig, vruchtbaar en vooral leuk 2011 gewenst!
Welkom Erykah! wat gaat dat zwanger worden bij jou snek zeg. Maar wat verdrietig dat het mis is gegaan. Heel veel geluk deze ronde, hopelijk gaat het nu wel goed als je zwanger raakt.
Lana, ik dacht, Whoei, hier gaat iemand positief het nieuwe jaar in! Tot ik las dat het je testen van vorige zwangerschap waren :oops: Maar vorige zwangerschap dus pas laat een positieve test, dus nog een weekje in spanning.... Ik hoop dat je "klachtjes" ook echte zwangerschapsklachten blijken te zijn.
Ik ben vooral op mijn ongi aan het wachten. Ik weet het, het klinkt stom, maar ik heb al een paar weken krampjes, veel afscheiding, geen afscheiding, en ik geef sinds anderhalve maand flesvoeding (eerst deels, en sinds 3 weken alleen maar) dus van mij mag mijn lichaam zeggen dat het weer werkt ;-)
Leutje1982

Senior Member

01-01-2011 14:27
Hallo dames!!!
Allemaal een goed 2011!! en hopelijk voor ons allemaal ook erg vruchtbaar!!!
Van de week voor het eerst weer ongesteld geworden...fijn dat alles het nog doet in mijn lijf!! Nu hopen dat hij snel op regel komt de cyclus en dan maar eens proberen voor een brusje voor ons mannetje!!!

Liefs
Joya

Posting Freak

03-01-2011 14:23
Dames ik wens jullie allen (en mezelf ook natuurlijk Wink ) een vruchtbaar 2011 toe!! Dat er maar veel brusjes geboren mogen worden in dit topic Big Grin

ik snap mijn lijf ff niet hahaha.. eergister en gister een beetje lichtroze bij het afvegen.. vanmorgen een heel klein beetje felrood dus ik denk nou ik ben ongesteld geworden.. en daarna weer helemaal niks.. toch nog maar ff testen gaan scoren dan want die van vrijdag waren negatief maar vorig jaar ook pas een week na nod getest en niet zo heel donker.. ben dus heel benieuwd wat dit nou weer allemaal is..

heb ook nog geen duidelijkheid van mijn vriend.. hij lijkt het niet erg te vinden dat ik nu misschien wel zwanger zou kunnen zijn.. zegt nog steeds dat ie niet weet wanneer hij voor een brusje wil gaan maar ik heb het idee dat hij het wel wilt.. als hij dat niet zou willen dan zou hij daar 100% zeker weten heel duidelijk in zijn.. vanavond maar eens ff erover gaan hebben..

wat is het toch eigenlijk raar he.. ik heb dit allemaal al eerder mee gemaakt en dat is zelfs pas iets meer dan een jaar geleden en ondanks dat ben ik er toch weer zo veel mee bezig..
TJM

Senior Member

03-01-2011 15:36
Ook wij gaan voor een tweede! Zoals jullie zien is onze zoon wat ouder als jullie kindjes, maar voor ons prima.
Vooral ik was er lange tijd niet aan toe voor een tweede te gaan, heeft erg lang geduurd voordat ik mijzelf weer was fysiek vooral en ik vond dat ik het om die rede n wel rustig aan moest doen.
Ben nu wel blij dat we besloten hebben er voor te gaan, ons mannetje zal 3 jaar of ouder zijn als de volgende geboren zou mogen worden.
Respect voor de dames die voor een klein leeftijdsverschil gaan:-D

Afgelopen november AC de deur uit gegooid (mirena was al verwijders, alleen nog CD's) en gelijk zwanger maar helaas is dat met 5,5wk misgegaan.
Vanmorgen op de controle-echo gezien dat alles schoon is en dus klaar om weer te proberen. Hopelijk hebben we gauw meer geluk.
loesje80

Posting Freak

03-01-2011 15:46
@ Leutje, is de ongi alweer voor bij? Wel zo prettig in het nieuwe jaar ;-)
@ Lana, wat is die week rondom je NOD toch altijd verwarrend, en al helemaal als je bij je vorige zwangerschap pas na een week positief testte.. En dat er weer "veel mee bezig zijn" kan ik me goed voorstellen hoor, het blijft toch een hele spannende periode!
@ JTM, welkom! Wat verdrietig van je miskraam, hopelijk wordt 2011 een jaar met een voldragen zwangerschap. En dat er 3 jaar tussen jullie kindjes zal zitten is toch geen probleem. Als het voor jullie goed voelt (en zeker als je nu weer zelf lekker in je vel zit) dan is het toch super om weer te proberen zwanger te worden. Ik hoop dat het snel raak is!

Hier nog steeds weinig spannends (zal ook nog wel een maandje of 3 zo blijven, want dan gaan op z'n vroegst de CD's de deur uit) zelfs nog geen :twisted:'s gespot. Ach ik zie wel, nu nog lekker aan het genieten van de kleine man en het feit dat ik nog een maandje vrij heb ;-)
Sylverstertje

Posting Freak

Topics: 5
03-01-2011 16:51
Ja, wij willen in 2011 ook voor een tweede gaan Big Grin Onze meid is nu bijna 8 maanden, dus we willen wel snel weer voor een tweede gaan... We willen in de toekomst nog meer kids (als ons dat gegunt is), dus we willen er niet teveel tijd tussen laten, aangezien ik al 30 ben en het niet zie zitten om met mijn 40ste nog een kind te krijgen (maar dat is natuurlijk voor mijn eigen geval, wil niemand aanvallen die dat nog wel wil natuurlijk)
Leutje1982

Senior Member

03-01-2011 18:23
Hi dames,

Ik hoop dat we straks hier veel zwangeren hebben in 2011!!! Mijn ongi is bijna voorbij..nog beetje verlies..ben benieuwd of het direct weer wat op regel is of dat dat nog even duurt...
Hier slaan soms de twijfels toe voor een tweede..dit omdat iknog steeds last heb van bekkeninstabiliteit..heb woensdag een afsrpaak bijd e huisarts en wil graag doorgestuurd worden om te kijken bij een orthopeed wat die zegt ivm de risicos voor een tweede!!

liefs
jk1988

Posting Freak

03-01-2011 21:41
hallo dames,

leutje, vervelend dat je nog last hebt van bekkeninstabiliteit... ik hoop dat het voor jullie geen risico's meebrengt voor een tweede!
sylvestertje, leuk dat jullie ook voor een 2e gaan dit jaar!
loesje, heerlijk dat je nog een maandje vrij hebt! lekker van genieten inderdaad!
TJM, wat verdrietig dat je een mk hebt gehad, ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
lana, balen dat je test negatief is! ik hoop dat je net als bij je 1e zwangerschap toch later nog positief test! spannend hoor!
En heb je al met je vriend gesproken? mijn mannetje kan soms ook twijflend overkomen mannen hahahaha

Mijn cyclussen zijn naar de bevalling nog steeds onregelmatig... dus best lastig om de vruchtbare dagen te bepalen, voor de zwangerschap had ik een keurige cyclus van 31 dagen... nu 35, 27, 31, 25..... ik moet nu tussen 15 en 25 jan. ongesteld worden (als ik het wordt :wink)
Sylverstertje

Posting Freak

03-01-2011 21:55
jk, wat leuk dat jullie er zo snel weer voor gaan!
Je zoontje is wel vroeg geboren zeg! maar wat is hij nu groot! En ik dacht al dat ik een hulk had, met 7,5 maand, 72 cm en 9370, maar misschien haalt hij haar nog wel in hahaha
jk1988

Posting Freak

03-01-2011 21:59
sylvestertje, ja sem heeft echt een inhaalslag gemaakt met groei! maar jou dochter is inderdaad een flinke meid zeg!
Morgen ga ik hem even wegen dus ik ben benieuwd wat hij gegroeid is in een maand tijd....ik schat rond 8300 gram :mrgreen:
Sylverstertje

Posting Freak

03-01-2011 22:08
Ja ik zag het op je ticker. En als je dan ziet hoe licht hij was... echt en grote inhaalslag!
De mijne was al 4290 bij geboorte, dus ze loopt gelukkig wel op schema.
jk1988

Posting Freak

03-01-2011 22:15
wauw bijna 9 pond! Dan was ze inderdaad al flink bij de geboorte, fijn dat ze goed op schema loopt!

Sem kwam soms wel 500 gram in een week aan, echt niet normaal.. maar hij is ook in de lengt goed meegegroeid (2-12 68,5cm) dus ligt nu ook mooi op schema! ook qua ontwikkeling loopt hij goed mee, zo trots op mijn mannetje :-D
Leutje1982

Senior Member

04-01-2011 10:00
@jk1988, ons mannetje is geboren met 35 weken...ook hij is super sterk en heeft ook een goede inhaalslag gemaakt. Vrijdag moeten we weer naar het cb, ben erg benieuwd hoe groot hij dan is!! bij de geboorte was hij 2635 gram. Wat gaat het ontzettend snel he met die kleintjes...alweer 4 maanden en 1 week..wat gaat de tijd toch snel!!

Ik hoop ook dat er geen consequenties aan zitten voor een tweede...dat zal wel een teleurstelling zijn ondanks dat ik denk van: soms moet je gewoon blij zijn met wat je hebt en we hebben een gezond en mooi mannetje..maar ik wil wel heel graag eenbrusje erbij!!! we hopen op goede berichten!!!

Geven jullie nog borstvoeding of flesvoeding?

Liefs
loesje80

Posting Freak

04-01-2011 10:01
- Sylvestertje, wat spannend, ook nu echt voor een tweede! En wat is nog meer, 3 kids, of als het jullie gegund is nog wel meer? Maar jeetje, ruim 8 pond bij de geboorte, wat een meid zeg! En dan zeggen ze dat de 2de best nog eens zwaarder kan worden... Onze kleine man, was ook echt een kleine man, 3050 gram en 49,5 cm. Vrijdag gaan we voor de 2de prikjes, ben benieuwd hoe zwaar & lang hij dan is. Ik hoop zo rond de 5,5 kilo en 60 cm :-)
- Leutje, wat zwaar dat je nog steeds zo'n last hebt van bekkeninstabiliteit. Heb je daar bij de eerste ook een groot deel van je zwangerschap last van gehad of kwam het pas aan het einde en wil het niet over gaan? Bah, vervelend hoor! Ik hoop dat het een 2de zwangerschap niet te veel in de weg zal staan
- JK88, onhandig hè, van die onduidelijk cycli! Maar wat heerlijk dat jullie kleine, grote man het zo goed doet op alle vlakken! Was er nog een reden dat hij zo vroeg is geboren? Of had hij zelf bedacht dat het wel tijd was om te komen?
Hier een zware nacht gehad, de kleine man heeft vorige week redelijk ontdekt wat doorslapen zou kunnen betekenen, dus na 3 maanden gebroken nachten was ik daar echt wel heel blij mee. Helaas was hij gister al om half 5 wakker en vandaag zelfs om half 4 en daarna om kwart voor 6... uiteindelijk was hij om kwart over 7 echt klaar wakker, dus maar zijn 2de fles van vandaag gegeven (en dan maar uit zien te komen met 6 flessen :-( ) Nu is hij naar het kinderdagverblijf, ik hoef pas over 3 weken te beginnen, maar zo kunnen we beide wennen aan het idee. Vind het nu wel even lekker, ga zo lekker op de bank een filmpje slapen ipv het huis poetsen wat ik eigenlijk van plan was :oops:
loesje80

Posting Freak

04-01-2011 10:09
@ Leutje, dan loopt jullie kleine man een maandje "voor" op onze kleine man... Maar met 35 weken vond hij het wel welletjes geweest? Of vond jouw lichaam het wel welletjes geweest? In beide gevallen was het vast erg schrikken!

Ik geef sinds half december alleen nog maar flesvoeding. Ik ben begonnen met bv, en ik moet zeggen dat ik het een hele uitdaging vond. Het deed mij zo'n pijn!!! Na een week, op advies van de vk maar paracetamol gaan slikken, wat eigenlijk heel erg tegen mijn principes was, maar elke keer als ik de kleine man aanlegde was ik in tranen van de pijn... Toen op aanraden van een vriendin een tepelhoedje laten halen door vriendlief en mensen, wat was dat een opluchting! Toen ging de bv wel goed, maar de kleine man, bleef een erg kleine man en door de vk en het cb werd de hele tijd moeizaam gekeken als ik hem weer kwam wegen. Na 6 weken wilde ik gaan kolven om een voorraadje aan te leggen (omdat ik met 10 weken voor mijn werk een dagje naar zwolle zou gaan voor een studiedag) en dat liep voor geen meter. Toen eerst geprobeerd om langzaam af te bouwen en de combi bv&fv te houden, maar dat vind mijn lichaam niks, dus maakte bijna geen bv meer aan, dus toen maar helemaal over gegaan op fv en mensen wat groeit de kleine man nu de pan uit, soms 300 gr per week Confusedhock: Ben er dus nog niet helemaal uit of ik bij een tweede aan bv wil beginnen :oops:
Leutje1982

Senior Member

04-01-2011 10:10
ik had met 14 weken zwangerschap al last van bekkeninstabiliteit..op het laatst kon ik alleen nog in huis lopen, als ik naar buiten wou moest ik in rolstoel.
Ik heb een hele zware bevalling gehad en ons mannetje is met de vacuum geboren..dat heeft er waarschijnlijk geen goed aangedaan. en ik had al een scheefstaand bekken van mezelf..wil nu graag dat alles uitgezocht wordt. zodat ik ook weet hoe en wat met een tweede kindje. Misschien dat devolgende wel met een keizersnee moet, dan heb ik daar vrede mee...maar als je de risicos soms hoort als je nog een tweede kindje krijgt met bekkeninstabiliteit..maar ja het kan ook heel goed gaan.
Wij hebben nog steeds gebroken nachten...begint nu wel op te bbreken..meestal rond 2 uur en dan 5 uuir weer...
Ik moet vanavond pas werken en wou straks in huis aan de gang..maar kan me er nog niet zo toe zetten!! hihi!
loesje80

Posting Freak

04-01-2011 10:29
Poeh, dan mag ik niet klagen met mijn nachten... Kan jij na die voedingen wel meteen weer slapen? Ik doe vandaag lekker niks, dear john staat nu aan (nu maar hopen dat het niet een te zielige film is, want dan ben ik vast heel de film aan het huilen :oopsSmile
jk1988

Posting Freak

04-01-2011 11:50
leutje, jou zoontje ook tevroeg geboren... had het bij jou een oorzaak of was het spontaan? hij had ook een goed gewicht bij de geboorte voor het termijn! en super dat hij een inhaalslag heeft gemaakt!

zware bevalling inderdaad, en balen van de gebroken nachten.. ik kan me voorstellen dat het begint op te breken, ik hoop dat je mannetje snel doorslaapt!

Sem sliep met 9 weken voor het eerst een nachtje door en daarna duurde het een paar weken voor hij iedere nacht doorsliep... met 3,5 maand sliep hij ineens de klok rond?!

loesje, heerlijk toch een dagje niks doen! hier is het meestal op maandag :wink:
en jij ook een gebroken nacht pfff vervelend... hier nog 1 hahaha sem was om 5u wakker.. hij had zich helemaal omhoog gewerkt in bed en lag ook onder de dekens uit! om 5.45 dus maar een fles gegeven...gelukkig sliep hij daarna weer verder tot 8.30!

ik heb helaas geen borstvoeding gegeven... na de bevalling was ik een beetje van slag en toen vroeg de vk ( niet mijn eigen vk maar van het ziekenhuis) of ik bv of fv wilde geven... ik aarzelde even omdat ik niet wist door de vroeggeboorte hoe het zou gaan,toen zei ze omdat je nu twijfelt kun je beter fv geven... dus heb ik haar advies opgevolgd.. en wel veel spijt van.... dus bij een 2e wil ik het zeker doen/proberen!

aaaah sem zit nu op schoot bij mij en schatert het uit door het tikken op het toetsenbord hahaha zo lief! hij ligt helemaal in een deuk!
Rian-kippie

Posting Freak

Topics: 3
04-01-2011 12:58
twijfel twijfel... ja toch maar wel..

ook wij willen in 2011 wel weer zwanger raken van een 2e... Hailey is nu ruim 3 maanden oud, dus tis nu nog wel wat vroegjes... zal waarschijnlijk 3e kwartaal worden dat we ervoor gaan!! als t aan mijn eierstokken lag werd ik meteen weer zwanger hoor... maar eerst ook maar even genieten van me kleine meissie!!

ik ben erg vruchtbaar en mijn cyclus komt al weer aardig regelmaat in dus dat zit denk ik wel goed..

ik ben 10 jaar geleden een keer ongewenst zwanger geweest... van 1 keer seks.. en we deden nog wel voor t zingen de kerk uit :???:
van Hailey was ik de 2e ronde zwanger...

nu gebruiken we alleen condooms!! geen zin om voor een paar maanden aan de pil te gaan!!

meiden allemaal succes!!!!
loesje80

Posting Freak

04-01-2011 13:03
Heey rian,
gezellig!!! En jij alweer een "normale" cyclus, ik "hoop" na het weekend weer eens ongi te zijn. Dat ik dat ooit zou zeggen :lol:
Rian-kippie

Posting Freak

04-01-2011 13:31
@ loesje, ja was 38 dagen na de bevalling alweer ongesteld, 2e ongi kwam na 34 dagen... zit nu op 24 dagen... dus verwacht het ergens volgend week wel...
Leutje1982

Senior Member

04-01-2011 14:00
Hi meiden,

er was geen oorzaak voor zijn vroeggeboorte, ze hebben wel allemaal testen en zo gedaan. denk dat hij er klaar voor was en dat mijn lichaam er ook wel klaar voor was ivm alle ongemakken!
we willen in juni weer van start gaan voor een tweede kindje(als alles goed gaat en het mag) maar kan ook wel mei worden! haha ik kan niet wachten! ik vond zwanger zijn zo heerlijk!!

@jk1988, wat jammer dat ze je zo overdondert hebben met de vraag borst of fles voeding! de volgende inderdaad lekker borstvoeding gaan geven!! bij mij werd door de kinderarts geadviseerde om borstvoeding te geven, de eerste dagen liep het niet en viel ons mannetje vreselijk af, kreeg een sonde, maar na 3 dagen had hij de slag te pakken en kon de sonde eruit!

Ik moet zo therapeutisch aan het werk van 16 tot 20. niet echt zin...vind het zo heerlijk om bij mijn mannetje thuis te zijn!!

ik werd na 4 maanden voor t eerst ongesteld ben er nu net weer vanaf dus hoop dat het snel op regel is!!!
Leutje1982

Senior Member

04-01-2011 14:02
ooo ja en wij zijn ook niet aan de pil ofzo, we gebruiken alleen condooms! voor die paar maanden wil ik niet meer aan de pil!
jk1988

Posting Freak

04-01-2011 15:49
rian, wat leuk dat jullie ook snel voor een 2e kindje gaan! en dat je cyclus weer regelmatig wordt ik wel fijn zeg!

na de bevalling heb ik 1 maand de pil geslikt maar voelde me daar niet lekker bij al die hormonen weer enz.. dus toen ook condooms gebruikt, vorige maand hebben we ze de deur uitgedaan maar we letten nog wel een beetje op in de vruchtbare periode...

leutje, bij jullie ook geen oorzaak gevonden dus.. hier ook niet, wel steeg mijn bloeddruk steeds verder en hield ik ontzettend veel vochtvast maar ze kunnen geen oorzaak zeggen...

ja onze kinderarts vroeg ook waarom ik geen borstvoeding gaf na 4 dagen....ik voelde me toen zo schuldig...fijn zeg dat hij na 3 dagen geen sonde meer nodig had, echt knap! sem heeft 1,5 week een sonde gehad en daarna dronk hij zelf alle voeding uit de fles.

Ik ben vanmiddag met sem naar hij cb geweest en hij was weer goed gegroeid, 8690 gram en 70cm! :-D ook heeft hij vandaag voor het eerst brood gegeten, hij vond het super lekker en kauwde goed op de stukjes!
Rian-kippie

Posting Freak

04-01-2011 16:23
ik snap echt niet dat er altijd maar zo'n schuldgevoel word aangepraat over het geven van flesvoeding ipv borstvoeding... ikzelf zag bv helemaal niet zitten en heb dat duidelijk gemaakt ook... maar ow wee wat moest ik me vaak verdedigen zeg!!

natuurlijk is er niks boven bv, maar de fv van tegenwoordig is ook hartstikke goed!! en je hebt voor ieder kindje wel een geschikt type!
jk1988

Posting Freak

04-01-2011 16:47
rian, ja klopt ik voelde me zo schuldig omdat de kinderarts me er zo op aansprak steeds....

vervelend dat je je vaak hebt moeten verdedigen....
Joya

Posting Freak

04-01-2011 17:38
@sylvestertje hier ook 1 van 4215 gram bij de geboorte.. maandje geleden 7860 gram.. we moeten vrijdag weer naar het cb dus ben benieuwd :p met hoeveel weken ben je bevallen??
@jk ik kan me voorstellen dat je trots bent dat hij het zo goed doet!! wat een rare vk die zegt omdat je twijfelt kan je beter fv geven.. ik zou dat juist andersom doen.. het is makkelijker om van bv over te gaan op fv dan andersom..
@leutje wij geven fv.. helemaal geen bv gegeven.. nu krijgt ie ook groente en fruit.. ik loop trouwens ook met problemen met bekken en rug bij de fysio.. ons mannetje is ook met de vacuum gehaald.. en ik vond zwanger zijn ook heeeeeeeeerlijk ondanks dat ik er op het laatst echt genoeg van had.. ik wil nu weer hahaha..
@loesje moet kunnen toch na zo'n nacht.. welke film heb je gekeken??
@rian ik heb ook zelf ervoor gekozen om geen bv te geven maar eigenlijk de enige mensen waar ik me moest verdedigen (voor mijn gevoel) waren een aantal meiden hier op het forum die maar meteen het gevoel gaven dat je een slechte moeder bent als je geen bv geeft.. zonder ook maar naar een reden te vragen.. ik wil het misschien bij de volgende wel proberen maar da's meer een gevoel.. fv vind ik ook heel fijn want het is toch even een momentje met z'n 2en en ik denk niet dat bv dat heel anders zou maken maar toch.. daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niks zo vrouwonvriendelijk vind als een kolfapparaat (sorry als ik mensen beledig :oopsSmile

nog steeds gebroken nachten dames?? ppff balen zeg.. hier al vanaf 6 weken een mannetje die zo'n 8 tot 10 uur op een nacht sliep en vanaf zijn eerste prikjes met 8 weken slaapt ie 12 uur op een nacht.. van 23.00 uur tot 11.00..
mijn cyclus is ook eigenlijk alweer regelmatig tot nu toe.. werd na 2 maanden weer ongesteld en nu steeds 35 dagen.. nu dus volgens mij weer ongesteld.. maar de ene x wel wat met afvegen en andere x niet.. heel vaag.. heb wel last van mijn buik maar ik herken dat meer als bandenpijn.. dat kan het niet zijn want ben wel ongesteld (denk ik) mocht het nu zo blijven tot vrijdag dan gooi ik er nog een testje tegenaan maar die van gister was negatief dus ik denk niet dat ik zwanger ben..
wel met vriendjelief erover gehad.. hij maakte er meer een grapje van zeg maar.. zegt ie: als julian wat groter is.. dus ik zeg hoe bedoel je.. zegt ie: ja 5 cm.. hahahaha.. vaaaag dus.. maar hij zegt dat hij nog even wil wachten maar niet weet hoelang.. dus ik zeg: maar ik gebruik geen pil.. ja dat weet ik zegt ie dan.. ik zeg nou dan ben ik wel vruchtbaar.. ja dat zien we wel.. hahaha.. dus maar op de gok verder tot hij het weet hahaha.. het is ook meer dat hij vind dat we geen ruimte hebben.. we hebben onze flat alleen al 3 jaar te koop staan dus ik zeg ja als je moet wachten tot dit verkocht is dan kan je misschien nog wel 3 jaar wachten Confused
Sylverstertje

Posting Freak

04-01-2011 19:06
loesje80 schreef:- Sylvestertje, wat spannend, ook nu echt voor een tweede! En wat is nog meer, 3 kids, of als het jullie gegund is nog wel meer? Maar jeetje, ruim 8 pond bij de geboorte, wat een meid zeg! En dan zeggen ze dat de 2de best nog eens zwaarder kan worden... Onze kleine man, was ook echt een kleine man, 3050 gram en 49,5 cm. Vrijdag gaan we voor de 2de prikjes, ben benieuwd hoe zwaar & lang hij dan is. Ik hoop zo rond de 5,5 kilo en 60 cm :-)

Ja, we vinden allebei 4 wel een mooi aantal, maar eerst maar eens kijken hoe druk het is met een tweede en derde hihi...
8,5 pond voor de eerste en dan ook nog een meid is idd erg zwaar. En gelukkig 1,5 week te vroeg gehaald... moet er niet aan denken hoe groot ze was geweest als ik 2 weken over had gelopen!
Ik was zelf 20 gram lichter en 2 cm korter... Mijn nicht heeft als tweede jongen eentje van 11 pond... dus ben benieuwd... Zal het wel leuk vinden als het een natuurlijke bevalling zou zijn (keizersnede lijkt me zo erg, die pijn achteraf!)
Sylverstertje

Posting Freak

04-01-2011 19:20
Lana, ben met 38wk3dg bevallen..
Leutje, wat een zware zwangerschap zeg!!! Hopelijk mag je goed met de volgende beginnen!

Hier ook iemand die alleen fv heeft gegeven. Ik durf het meestal bijna niet te zeggen, want dan krijg je altijd als reactie: maar borstvoeding is zo fijn! je krijgt echt een band met je kindje!
Nou ik geloof niet dat ik zo'n goede band had gehad als ik met tegenzin, pijn en irritaties met bv was begonnen. Het idee van fv gaf me een relax en fijn gevoel en ik vind het heerlijk om haar de fles te geven. Ik ben trouwens wel de enige die de fles gaf (en nu ook voornamelijk nog steeds geeft). Mijn man mocht af en toe de nacht hahah en mijn moeder als ze oppast en ik werk. Heb wel altijd als standpunt gehad: als ik bv had gegeven, had ik het ook zelf alleen kunnen doen, dus verder geen opa's, oma's of andere familieleden en vrienden.
Maar misschien word ik bij de volgende wel iets makkelijker na een paar weken?

Vind het trouwens wel erg knap van moeders die bv geven! Vooral de pijn enzo...(als het niet goed lukt). En kan me wel voorstellen dat je erg voor bv bent.
Alleen ik ga bij de volgende gewoon weer fv geven en ik hoop dat ik dat niet constant tegen HA, VK, Gyn, vrienden, familie, collega's hoef te verdedigen...
Sylverstertje

Posting Freak

04-01-2011 19:22
o ja, de VK vroeg toen trouwens of ik wel alle redenen om borstvoeding te geven wist....
Hoe bedoel je, ik moet me verdedigen Wink hahahaha
Joya

Posting Freak

04-01-2011 20:20
Oke ik ben op de dag dat ik 42 weken was ingeleid en julian is uiteindelijk met 42 weken en 1 dag geboren.. 4215 gram en 51 cm en dat terwijl de gyn 3 dagen eerder nog een echo had gemaakt en zei dat ie aan de kleine kant was..

De vk vroeg of ik bv of fv ging geven.. Ik zei dat ik fv wilde geven en ze zei oke dat is prima en verder nooit hoeven verantwoorden..
jk1988

Posting Freak

04-01-2011 20:32
lana, de vk die mij adviseerde om fv te geven zei dat het niet zou lukken als ik op dat moment niet 100% voor bv zou gaan... dit vooral omdat sem niet goed uit de borst zou kunnen drinken en langer in het zk moest blijven waardoor ik nog niet zelf zou kunnen voeden... ik had hierdoor dus ook twijfels (al voor ze het advies gaf) achteraf denk ik, had ik het maar gewoon geprobeerd en als het dan niet was gelukt jammer dan.. maar dat is achteraf natuurlijk...

maar fijn dat jou mannetje al snel doorsliep, en ook zulke lange nachten heerlijk zeg!
En ik ben benieuwd of het echt je menstruatie is...
jeetje vervelend dat jullie flat al zolang te koop staat, komen er nog weleens kijkers?

sylverstertje, je nichtje een kindje van 11 pond wauw dat is echt groot! je hebt dan volgens mij helemaal niet het kleine baby idee of wel?
en ik snap helemaal wat je bedoeld met niemand anders de fles laten geven.... ik had er ook veel moeite mee, vooral ook omdat we in het begin zelf weinig voedingen gaven, er hebben ook maar weinig andere sem de fles gegeven...
Joya

Posting Freak

04-01-2011 20:54
Nee al sinds 31-8 geen kijkers meer gehad..

Pff zit hier met een mannetje die niks maar dan ook echt niks wil.. Zo ontzettend moe maar vechten tegen de slaap en maar huilen.. Wat ik ook probeerde niks helpt.. Nu ligt ie in bed maar hij huilt nog steeds.. Geen idee wat er is.. Hij had wel een beetje dikke poep maar ook op 2 of 3 plaatsen witte puntjes in z'n mondje (tandjes) maar voel nog niks.. Vind het wel zielig Sad denk dat ie gewoon te moe is om te gaan slapen..
Sylverstertje

Posting Freak

04-01-2011 21:13
zo dat is al een tijdje lana... Dacht dat de huizenmarkt wel weer een beetje aantrok, maar valt dus flink tegen?
Leutje1982

Senior Member

05-01-2011 11:36
Hi dames,

Ten eerste voor de dames die flesvoeding geven!! NIKS MIS MEE!!! ik snap het heel goed!! het is net zo goed als borstvoeding! en misschien wel handiger ook!! Ik heb het borstvoeding geven zovaak op willen geven(stuwing/tepelkloven/je een melkkoe voelen/het altijd alleen moeten doen) het is beide goed fles en borst. En ik vind niet dat je je moet verdedigen!! iedereen zijn eigen keuze!! Ik ben nu weer aan het werk en vind het waardeloos, tussentijds moet ik kolfen(en we hebben geen eigenruimte dus moet in de voorraadkast zitten) de kleine wil de fles haast niet pakken. dus ik denk dat flesvoeding nog wel eens voordelen kan hebben tegenover borstvoeding. haha! ik zit er sterk over te denke om het af te bouwen en op de fles over te gaan! en idd een borstkolf is vreselijk vrouwonvriendelijk! haha voel me net een koe als ik moet kolfen!
ik heb gekozen voor borstvoeding omdat ik astma heb en veel allergieen, op advies van de longarts. maar of het helpt kan niemand me vertellen want voor het zelfde geldt krijgt ons mannetje gewoon allergieen!!

Ben bij de arts geweest: scoliose, scheefstand bekken/jeup, beenlengteverschil...tja maar geen gevolgen voor een tweede!!! wooohoooo we mogen nog wel een kindje!! moet wel behandeld worden voor de klachten en hopen dat ik weer pijnvrij wordt..of in elk geval minder pijn heb en normaal kan functioneren!!

Ik dach ook dat de huizenmarkt weer wat aan het aantrekken was...hoop dat er snel weer kijkers komen!!

Vanavond weer aan het werk...nog niet echt zin in...ben nog moe van de onderzoeken...

Wat doet iedereen eigenlijk voor werk????
Leutje1982

Senior Member

05-01-2011 11:37
jeup is natuurlijk heup..dat snelle typen geeft nogal eens spelfouten bij mij...blond...
Rian-kippie

Posting Freak

05-01-2011 11:41
@ leutje, ik ben het helemaal met je eens als het gaat om voeding hoor!!

enne ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg, op een groep met jong volwassen mannen... groep met veel gedragsproblemen vooral mentaal... echte pubers alleen dan een standje erger.. super leuk!! en werk dus onregelmatig...
over 2,5 week moet ik weer beginnen en ben nu al met het idee over een 2e bezig haha is eigenlijk best bizar...

@ lana, jeetje balen zeg.. wij zijn sinds kort na 1,5 jaar dubbele hypotheek van ons oude huis af!! was een zware tijd!!
Leutje1982

Senior Member

05-01-2011 11:47
ik werk in de psychogeriatrie! erg leuk! werk onregelmatig(alleen geen nachtdiensten).
Is dat niet zwaar om met jongeren te werken? @rian-kippie

Ik ben ook erg veel bezig met een tweede!!! lijkt me heerlijk om weer zwanger te zijn, maar ik kan ook heerlijk genieten van ons mannetje en denk dan: ach eerst maar lekker van hem genieten en dan zien we wel weer.
ons mannetje is nu 4 maanden en bijna 2 weken! gaat zo hard allemaal!!
Rian-kippie

Posting Freak

05-01-2011 12:13
mij lijkt het ook heerlijk om weer zwanger te zijn ondanks dat ik een waardeloos zware zwangerschap had! toch heb ik er intens van genoten!!

enne over werk.. tja wat is zwaar... soms is het wel is erg zwaar ja... maar meer omdat ze dan alle 9 tegelijk een beetje gaan etteren enzo haha dan ben je net een politieagent... maar goed.. ik zou de hele dag achter een bureautje zitten veel zwaarder vinden hoor!
loesje80

Posting Freak

05-01-2011 16:19
Wat zie ik "flinke" baby's voorbij komen :-) ruim 8, 11, poeh!!! Onze kleine man was precies 6 pond. Ben benieuwd hoeveel hij vrijdag weegt.
En tja, de discussie fv of bv, ik zeg, doe waar je jezelf fijn bij voelt. Maar heb wel gemerkt dat ik veel druk van buitenaf heb gevoeld hoor. Hier mag trouwens iedereen zijn flesje geven hoor. Ik heb met bv ook niet het idee gehad "wat bijzonder dat ik dat alleen kan" Ik vond het vooral qua antistoffen goed. Maar wederom, lekker doen wat goed voelt, daar worden mama&kind het blijste van.

En over werk & pubers gesproken, ik werk op een middelbare school en geef aardrijkskunde :-) Dus pubers in overvloed, hahahah. Heb eerst een paar maanden bij een advies bureau gewerkt, maar dat was echt niks voor mij. Les geven valt me soms wel zwaar, maar dat is meer omdat ik alles iets te goed wil doen, maar het is wel werk wat ik me de komende jaren zie doen :-)

Dat nadenken over een 2de terwijl ik ook nog niet werk, tja... Helemaal omdat ik er vannacht weer flink wat keren eruit mocht... Maar toch... Hij is zo'n schatje! Zo wil ik er nog wel eentje, (of twee :oopsSmile Hahaha
Sylverstertje

Posting Freak

05-01-2011 18:21
Wat fijn dat je voor een tweede mag gaan!!!!!!!!!! YES!!
Sylverstertje

Posting Freak

05-01-2011 18:28
Had het over leutje, dacht dat hij automatisch de naam erbij zou zetten hahaha, niet dus...

Ik ben ook juf. In het BO. groep 7. Erg leuk, vooral met de kids. Maar wel jammer dat je er zo onderhand een tweede kantoorbaan bij krijgt met al die administratie... Vroeger kon je tussen de middag nog naar huis om te eten en na schooltijd met de kids mee naar huis. Kan me niet denken hoe ze dat deden ahahha. Ze hadden geen toetsen e.d. zeggen de oude garde dan...
Maar goed, ik doe het voor de kids. Dat is toch echt wel erg leuk Big Grin
Hoeveel dagen werken jullie nog?
loesje wel herkenbaar Big Grin soms denk ik: wil er nog zo een, of 2 of 3 hahaha.. Maar wil ook genieten van de tijd die we nu samen hebben Big Grin
jk1988

Posting Freak

05-01-2011 19:04
leutje, wat super dat je voor een 2e mag! ik hoop voor je dat je wel snel pijn vrij bent....

ik werk 2 dagen in de week in een babywinkel! erg leuk, ik ben hier na mijn verlof begonnen.....
Sylverstertje

Posting Freak

05-01-2011 19:26
ow, dat lijkt me ook echt leuk!
Heb je ook wel eens vervelende klanten? hahahaha. Lijkt mij dat bijna iedereen altijd vrolijk is als ze komen winkelen, maar misschien ook wel erg lastig?
jk1988

Posting Freak

05-01-2011 20:55
nou vervelend niet echt... wel mensen met klachten ofzo maar logisch dat ze dan niet altijd blij zijn natuurlijk! maar er hangt inderdaad altijd een leuke sfeer, leuk om al die ouders te zien stralen! ik moet me alleen wel inhouden om niet steeds wat te kopen :wink: maar lukt goed hoor hahaha
Leutje1982

Senior Member

05-01-2011 21:13
wow in een babywinkel lijkt mij ook wel wat!!!
Ik ben net weer terug van het werk..tjonge wat worden onze mensen lichamelijk slecht en daardoor zwaar te verzorgen...maar ja hoort er allemaal bij!
Ik ben wel super blij dat we een tweede mogen!! kannie wacht!!
Ik werk nu nog 30 uur(mijn man studeert en is daarom altijd bij de kleine als ik aan het werk ben) maar wil graag minder gaan werken omdat ik zoveel mis van de kleine dan dnek ik...
minimi

Senior Member

05-01-2011 21:16
hey meiden... ik kom me ook melden... wij willen idd ook geen groot leeftijdsverschil. Ons zoontje is nu bijna 12 weken.. ik wil proberen borstvoeding 6 maanden vol te houden en daarna moet ik helaas nog een inenting halen voor de rode hond en mag ik 3 maanden niet zwanger worden maar daarna zullen we er weer voor gaan... Dus als het zo snel gaat als afgelopen keer dan is het inderdaad nog 2011.... Björn is wel geboren met de keizersnede dus moet sowieso 6 maanden wachten (zei de gyneacoloog) en de verloskundige zei zelfs 12 maanden... Waarom ze dat zo verschillend zeggen?
Sylverstertje

Posting Freak

05-01-2011 22:57
@jk ja lijkt me idd moeilijk om niets te kopen... Ik vind ook altijd wel iets hahaha dus daar werken zal ook echt slecht zijn. Kan ik mijn loon daar beter laten hahaha.

@leutje, blijf je altijd bij dezelfde groep mensen? in het begin zijn ze misschien allemaal nog wat beter, maar als ze jaren ouder worden en je moet voor dezelfde blijven zorgen dankrijg je het zelf ook steeds zwaarder volgens mij...

@minimi, je zoontje is op mijn moeders verjaardag geboren.. Echt grappig toen ik die datum zag staan.
Balen dat je zo lang moet wachten na een keizersnee, dat wist ik helemaal niet. Een half jaar is wel te doen, het is zo voorbij gevlogen... maar nu merk ik dat ik echt wel steeds meer een tweede wil en ze moet nog 4 maanden tot een jaar... dus ben wel benieuwd wie er gelijk heeft. Gynaecoloog weet volgens mij iets meer over operaties en keizersnedes enzo...
Hebben wij trouwens ook samen op een forum gezeten? je nick komt me erg bekend voor..
Leutje1982

Senior Member

06-01-2011 16:26
@minimi welkom op dit forum!! gezellig dat je mee komt kletsen!!!
Wat een verschil in wat de gyn en de verloskundige zeggen..apart..

@sylvestertj": ja ik sta altijd op dezelfde groep, ik weet ook dat mensen steeds slechter worden maar we krijgen ze tegenwoordig ook al heel zwaar binnen, maar dat houdt wel uitdaging in je werk.!

Is het bij jullie ook zulk vies weer...wou net even de stad in..wat en regen..maar goed dat er regenkappen bestaan voor de wandelwagen.
loesje80

Posting Freak

06-01-2011 16:33
@ Leutje, fijn dat je lichaam een 2de kindje niet in de weg staat. ik hoop wel dat ze je van de pijn af kunnen helpen!
@ Sylvester, ik ga 3 dagen werken :-) Papa heeft een papadag, mijn zusje komt een dagje oppassen en de kleine man gaat een dagje naar het kdv
@ JK, kan me voorstellen dat het moeilijk is om niets te kopen :-)
@ minimi, wat een gezelligheid! Ik hoop voor je dat je na de 3 maanden na je prik je ook weer "aan de klus" kan.
@Lana, is er nog nieuws? Positief of ongi?

Morgen mag ik met de kleine man naar het cb, ben erg benieuwd! Vooral omdat ik vandaag opeens "bedacht" dat ik niet heb geoefend met zijn hoofd optillen als hij op zijn buik ligt, omdat ik erg het oefenen ben om hem van zijn platte hoofdje af te helpen... Ach ja, ik hoor het wel weer morgen. Hoop ook dat hij weinig last heeft van zijn 2de lading prikjes..
Rian-kippie

Posting Freak

07-01-2011 10:24
loesje80 schreef:Morgen mag ik met de kleine man naar het cb, ben erg benieuwd! Vooral omdat ik vandaag opeens "bedacht" dat ik niet heb geoefend met zijn hoofd optillen als hij op zijn buik ligt, omdat ik erg het oefenen ben om hem van zijn platte hoofdje af te helpen... Ach ja, ik hoor het wel weer morgen. Hoop ook dat hij weinig last heeft van zijn 2de lading prikjes..

ja ik vergeet het ook vaak!!! en tis zoo belangrijk haha maar Hailey gaat ook meteen brullen als ik der wel op der buik leg... ze vind er geen reet aan haha ze wil alleen maar rechtop zitten!! wijsneusje..
loesje80

Posting Freak

07-01-2011 16:59
Hahaha, gijs vindt het ook niet echt leuk, al slaapt hij (na enig protest ;-) ) overdag wel op zijn buik, maar dat is voor zijn hoofdje, en helpt niet met zijn hoofd rechtop houden.
Poeh, het cb liep gewoon een uur uit!!! Oftewel, de kleine man was heel de tijd gezellig, maar toen we eindelijk aan de beurt waren was hij wel erg moe.
Hij is 5 cm gegroeid (is nu 61,5 cm) en 1,5 kilo aangekomen in 1 maand (weegt nu 6,0 kilo ConfusedhockSmile Hiermee is hij van een "ondermaatse" baby een gemiddelde baby geworden, haha! Maar ik was wel een beetje verbaasd dat hij zo zwaar was :-) Gelukkig lijkt hij nog geen last van zijn prikjes te hebben, dus ik hoop dat dat zo blijft. En omdat de arts zo uitliep, heeft ze Gijs alleen even snel op zijn buik gelegd met zijn armpjes onder zich en dan kan hij best zijn hoofd omhoog houden ;-)
Fijn weekend meiden!
Joya

Posting Freak

07-01-2011 17:43
@minimi ik heb ook altijd gehoord dat je minimaal een jaar moet wachten als je een ks gehad hebt.. ik zou het toch maar goed navragen.. mijn zus moest ook een jaar wachten..
@loesje fijn dat jullie mannetje goed gegroeid is!!

hier ook naar het cb geweest.. mannetje is nu 70 cm en 8690 gram Wink nog steeds boven gemiddeld dus hahaha maar wel in verhouding Wink
hier ook prikjes gehad maar m'n mannetje gaat daar altijd enorm veel van slapen..

ben de afgelopen week volgens mij helemaal leeg gelopen.. zo lang als de menstruatie op zich liet wachten en opeens kwam alles volgens mij tegelijk.. nu wordt het namelijk al veel minder..

ben weer weg.. ff groentehapje maken ;p
Leutje1982

Senior Member

07-01-2011 18:43
hi dames,

Hier ook naar het cb geweest...ons mannetje is weer ziek van de prikjes...pfff koorts en vreselijk krijzen..niet willen slapen..wat een gedoe elke keer..vind het zo zielig hij is dan helemaal overstuur.
Hij was 66.2 cm en 7090 gram! schiet al mooi op!! hij heeft een goede inhaalslag gemaakt!!
De eerste keer dat ik ongesteld werd na de bevalling liep het me ook af...vreselijk wat een zooi...hahaha! maar wel fijn dat alles het nog doet!!! nu maar hopen dat de cyclus weer op orde komt..ik had voor de zwangerschap een hele onregelmatige dus afwcahte wat er nu van komt..

wat een mooie bovengemiddelde baby @lana!! trots op zijn!!!!
minimi

Senior Member

08-01-2011 00:26
@sylverstertje… geen idee… heb wel op het forum voor 1984 gezeten en stoppen met de pil in december.. jou nick komt mij niet bekend voor!!
@leutje.. hier ook 2 dagen veel regen gehad.. gelukkig is alle sneeuw nu wel weg…
@loesje…. Is het goed gegaan bij CB?
@lana.. ja de verloskundige zei een jaar maar de gyn weer 6 maanden? Mijn zus was trouwens na 7 maanden weer zwanger…. Jammer van je ongi… bleh heb ik zo niet gemist…
@leutje… jammer dat hij er zo ziek van is…

Hier mag ik as donderdag weer voor zijn 2de lading prikjes… ben benieuwd.. heb tujababy gehaald… moeten ze er minder last van hebben.. nou gaan we proberen
Joya

Posting Freak

08-01-2011 14:49
@minimi nee die menstruatie is ook wel het laatste wat ik gemist heb hahaha..

is overigens de 3e al na de bevalling en het lijkt elke keer wel meer te worden :?

@leutje waarom heb je geen banner Wink ben steeds aan het denken hoe oud die van jou is haha.. is wel licht dan of niet??

gelukkig gaat onze kleine man altijd heel veel slapen van de prikjes Wink heerlijk hahaha..
Rian-kippie

Posting Freak

08-01-2011 14:56
ongi's blijven gewoon niet echt hobby!!! ik hier te wachten op de 3e... of niet haha we hebben gisteravond int heetst van de strijd de regenjas vergeten haha
ach t interesseerd met niet zo als ik nu al zwanger zou raken per ongeluk... al denk ik niet dat ik in me vruchtbare periode zit, je weet maar nooit hihi
Joya

Posting Freak

08-01-2011 15:00
hahaha je weet maar nooit inderdaad Wink dat dacht ik dus ook laatst.. alleen waren wij te laat haha..
Joya

Posting Freak

08-01-2011 15:00
pff wat irritant dat steeds die reclame in die berichten komt te staan.. vinden jullie ook niet??
loesje80

Posting Freak

08-01-2011 19:44
Ik heb een hele verstandige vent, ik denk soms ook wel eens "boeiend" maar hij is dan weer heel netjes ;-)
Hier nog geen ongi gehad, ik had er nooit last van, niet vooraf, ook niet tijdens. Vergat het ook vaak met dus de nodige doorlek-stress :lol: Maar moet zeggen dat mijn buik nu al een tijdje rommelt (of ik ben er meer mee bezig) Ach, ik zie wel.
@ Lana, jeetje wat is jullie menneke groot!
@ Leutje, ziet er ook goed uit, toch?
@ Minimi, laat maar even weten of het spul helpt. ik ken het niet. De eerste keer had ik vooraf aan de prikjes de kleine man een zetpilletje gegeven en hij had nergens last van. Deze keer ook een zetpilletje gegeven, maar die heeft hij er na een kwartier weer uit gepoept, hahahaha. En nu zonder heeft hij ook echt nergens last van gehad (Gelukkig!)
Rian-kippie

Posting Freak

08-01-2011 20:01
gelukkig had ie nergens last van!! Hailey had van de 2e prikken goed last!!!
Rian-kippie

Posting Freak

09-01-2011 12:54
Vanmorgen weer ongi geworden!! gadver.. maar goed, er komt wel al snel ritme in!! ik houd het netjes bij, zodat ik weet waar ik aan toe ben hihi

dus onze vergeten condoom kon gelukkig geen kwaad hahahaah
loesje80

Posting Freak

09-01-2011 19:21
Wat ziet dat er goed uit Rian! En ondanks dat :twisted:-bezoek geen feest is, is het toch fijn dat er al zo snel weer "ritme" in komt. Ik ben 11 dec resoluut gestopt mijn de laatste 2 bv-en per dag, dus ik hoop dat mijn lichaam vanaf toen is gaan bedenken dat het geen melk meer hoefde te maken, en dat mijn gewone hormoonhuishouding weer aan de bak kan ;-)
Leutje1982

Senior Member

11-01-2011 17:03
hi dames,

wat is het hier rustig...ben zelf ook een aantal dagen niet geweest...maar goed.
Ik ben weer therapeutisch aan het werk..erg leuk om weer terug te zijn maar valt me wel zwaar. Maar als je dan thuiskomt en dat kleine mannetje lacht zo heerlijk naar je is mijn hele dag weer goed! Wordt wel erg moe van het constant pijn hebben..maar daar bijten we maar gewoon doorheen.
Wie heeft de cyclus alweer op regel? Ik heb nog geen idee..en ik geef nog volledig bv dus kan er ook niet van op aan...
Joya

Posting Freak

11-01-2011 17:16
nee idd met bv heb je vaak geen regelmatige cyclus.. ik geef geen bv en heb nu een regelmatige cyclus van 35 dagen..
fijn dat je mannetje je dag weer goed kan maken maar kan me voorstellen dat het je zwaar valt..
jk1988

Posting Freak

11-01-2011 18:31
heey dames,

Mijn mannetje is vanaf woensdagavond erg ziek geweest dus ik ben hier ook vrijwel niet geweest... hij is gelukkig weer een heel stuk opgeknapt!

Mijn cyclus is ook nog erg onregelmatig.... ben benieuwd of mijn cyclus wel weer net zo regelmatig wordt als voor de zwangerschap...

leutje, vervelend dat je constant pijn hebt!
Sylverstertje

Posting Freak

11-01-2011 18:39
ongi was met die lichte pil die ik moest blijven doorslikken echt mega onregelmatig. Nou ja, heel vaak gewoon... om de week of sneller...
Nu ff een heftige periode gehad en nu maar afwachten.... ben er net vanaf...
loesje80

Posting Freak

11-01-2011 19:14
@ Leutje, wat heftig meid, kan me voorstellen dat het zwaar is om constant met pijn te werken. Is het daarom dat je op therapeutische basis werkt? Fijn dat je zo blij kan worden van je kleine mannetje (wie is dat niet ;-) )
@ Lana, wat fijn dat je alweer zo'n regelmatige cyclus hebt
@ JK, wat ontzettend vervelend dat je mannetje zo ziek was. gelukkig gaat het nu weer beter!
@ Sylvestertje, dat is ook kl*te, om de week of eerder ongi, dat kan nooit de bedoeling zijn!
Ik heb vanmorgen voor het eerst weer eens tampons gekocht en bedacht me toen dat ik meer dan een jaar geleden voor het laatst ongi ben geweest :-)
Vandaag een beetje een rare dag gehad, om weer op school te zijn was echt heerlijk. Lekker trots verteld over de kleine man, wat klassen het fotoboek laten zien en ook wat leerlingen die vroegen of ik ze snel weer les kom geven. Super! Ook natuurlijk verteld dat Gijs zo'n makkelijk mannetje is... Dus om 16 uur richting de trein en zie ik dat het kdv heeft gebeld. Blijkt dat Gijs geen rust kan vinden om te slapen en dus heel veel huilt. War een crime is dat zeg! Zeker omdat ik hem heel hard hoorde huilen toen ik een van de leidsters aan de lijn had. En ik kon echt niet eerder dan een uur later pas bij het kdv zijn om hem op te halen. Heb met tranen over mijn wangen in de trein gezeten :oops: Volgende week maar zijn eigen slaapzak meenemen, een hydrofiele luier waar ik maar een weekje mee ga slapen en een poppetje om te knuffelen... Wie weet gaat het dan beter... Cry Bah, ik vond het echt geen probleem om hem weg te brengen, hij is al 2 keer geweest. Dat was wel met veel minder kids dan nu maar toch. Poeh zie nu al op tegen volgende week :-( Ach, alle begin is moeilijk...
Leutje1982

Senior Member

11-01-2011 19:37
@loesje80: ja ik werk daarom therapeutisch omdat het nog niet zo goed wil..nu na de bevalling komen ze erachter dat ik een afwijking heb in heupen en rug...tja dat hadden we natuurlijk liever voor de zwangerschap geweten..misschien dat ik er dan wat aan had kunnen doen..maar nu afwachten hoe het gaat lopen.
wat rot dat je mannetje zijn rust niet kon vinden op het kdv, kan me voorstellen dat je dan met tranen in je ogen zit te wachten tot je hem weer vast kunt houden en kunt troosten.
Misschien dat het volgende week beter gaat als je idd iets mee geeft waar jouwn geur aan zit.

Het is wel fijn dat de cyclussen weer wat op regel komen bij iedereen!! Dan wordt het proberen voor een tweede al wat makkelijker van...zo weet je in elk geval wanneer je ongeveer het meeste vruchtbaar bent.

Zijn jullie met de eerste lang bezig geweest voor het raak was?? en waren jullie echt bezig met de dagen tellen tot je vruchtbaar bent enzo??
Rian-kippie

Posting Freak

11-01-2011 21:37
@ leutje ik was er helemaal niet mee bezig en t was de 2e ronde raak! best snel dus..
loesje80

Posting Freak

12-01-2011 10:04
Ik had een cyclus tussen de 29 & 34 dagen, de eerste 2 ronden was vriendlief er niet echt mee bezig en hoopte ik maar dat we op de juiste momenten aan het klussen waren... Ik was wel een beetje teleurgesteld dat het toen niet raak was. In ronde 3 was vriendlief er wel mee bezig en hebben we gewoon een week een klus-marathon gehouden, hahahahha Met als resultaat de kleine man :-) Het was absoluut nog geen obsessie, maar ik was er wel echt mee bezig...
Rian-kippie

Posting Freak

12-01-2011 10:11
ohja mijn cyclussen waren voor de zwangerschap altijd 28 of 29 dagen... bij uitzondering 30...

@ loesje, ik had destijds mijn laatste ongi op 23 december... dus ik zit al over dat jaar heen... gek idee he!! vorig jaar op 22 januari had ik de eerste positieve test in handen!!

ik ben vanaf de 2e ongi weer tampons gaan gebruiken.. de eerste nog niet, want toen zaten mijn hechtingen er nog in!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave