Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Lange cyclus

Lange cyclus
Zwolle1987

Senior Member

Topics: 2
23-11-2010 12:41
Goedemiddag,

Zijn er nog meer meiden die zwanger willen worden maar een lange cyclus hebben? Mijn cyclus is rond de 60 dagen. Daarvan ben ik dan 2 weken ongi. Erg vervelend. Ik denk wel dat ik een eisprong heb, maar zeker weten doe ik het niet. Heb nu ovulatie testen gehaald, even kijken of dat uitkomst bied. Ik weet ook niet zo goed wanneer ik dan kan testen??

Groetjs Wilma
Co

Unregistered

23-11-2010 13:37
Hoi Wilma,

Heb ook een lange cyclus, kon het nooit peilen wanneer mijn eisprong zou zijn en heb een tijdje ovulatietesten gebruikt, maar dan kon ik soms wel 12 dagen achter elkaar gaan testen..... Nu ben ik bij de huisarts geweest en heb een kuur Orgametril voorgeschreven gekregen van 10 dagen. Daarna moet ik een bloeding krijgen en moet mijn lichaam de cyclus oppakken en het zou dus zo moeten zijn dat dan je lichaam "gereset" is..... Ben benieuwd, ga vd week testen voor eisprong, die moet dan deze week komen. Ik zou als ik jou was even langs je huisarts gaan, misschien kan je dit ook proberen.

Succes!
Zwolle1987

Senior Member

23-11-2010 13:56
Heej heej,

Ben al meerdere malen bij de huisarts geweest, heb al echo's en alles gehad, gelukkig was alles goed. Nu moet ik eerst afvallen, heb overgewicht. Daar gooit mijn huisarts het op. Ben al 10 kilo kwijt, maar nog geen resultaat. Als dit nog lang duurt zal ik weer eens bij de huisarts aankloppen. Bedankt voor de tip, zal het in mijn achterhoofd houden.
Ik ben benieuwd of die kuur helpt. Laat je het even weten als het heeft gewerkt?

Jij ook succes!!!
Lin76

Posting Freak

Topics: 4
23-11-2010 15:52
Mijn cyclus is zo'n 45 dagen...ook lang dus. Door te temperaturen weet ik op welke dag mijn ei is geweest en ik ong mijn menstruatie kan verwachten. Ik ben ook bij de huisarts geweest maar die vond het niet verontrustend omdat er wel elke cyclus een duidelijke eisprong naar voren komt uit mijn tempkaart. Ws hoort een lange cyclus gewoon bij mij. Het is alleen wel erg vervelend want je hebt natuurlijk wel minder vaak een eisprong. Mijn eisprongdag varieert tussen dag 26 en dag 35 (tot nu toe dan)
Zwolle1987

Senior Member

23-11-2010 22:53
Misschien dat het inderdaad ook wel gewoon bij mij hoort, ik weet het niet. Moet wel zeggen dat ik nu eindelijk eens wat eerder ongi ben geworden. Zo'n 10 dagen eerder als normaal, dus dat is mooi. Hoe werkt dat dan met zo'n tempkaart? Dat is elke dag op dezelfde tijd temperaturen toch?

Groetjes
Babii

Posting Freak

Topics: 48
23-11-2010 23:34
Jeetje, 2 weken ongesteld is niet goed hoor. Wil je zeker niet onzeker maken, maar dat kan duiden op Endometriose of PCO. Ga hiervoor eens naar je HA, want normaliter ben je max. 7 dagen ongesteld.

Heel veel succes meid!
Zwolle1987

Senior Member

24-11-2010 13:40
Ik ben hiervoor al meerdere malen naar de HA geweest. Zijn reactie was hierop dat omdat ik zo'n lange cyclus heb mijn lichaam veel tijd heeft om slijm op te bouwen. Als ik dan ongesteld wordt komt het er in 1x uit, waardoor ik dus zo lang ongesteld ben. Ik wacht het nog wel even af. Als het in januari nog zo is dan ga ik weer eens naar de HA.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Lin76

Posting Freak

Topics: 4
24-11-2010 14:13
Mijn menstruatie duurt vaak ook lang maar hooguit 8 a 10 dagen voordat het echt helemaal weg is, en dan de eerste 4 dagen echt bloedverlies en de laatste dagen wat donkere afscheiding. Maar het wisselt wel per periode, soms heb ik ook wel eens een kortere menstruatie.

Dat temperaturen staat uitgelegd op de eerste pagina van het topic temperatuurkaartjes. Misschien kun je daar wat mee? Ik ben daarmee begonnen vanwege mijn lange cyclus en omdat ik me afvroeg of ik uberhaupt wel een eisprong had.
Babii

Posting Freak

24-11-2010 15:41
Apart dat jouw HA dit als gezond verklaart, want mijn IVF arts en al mijn voormalige gynaecologen verklaren dit niet als gezond Sad. Ik heb namelijk weleens 11 dagen gebloed en moest echt direct naar het ziekenhuis komen. 11 dagen is gewoon niet goed volgens IVF artsen en gynaecologen. Kijk dat je nog 8 dagen bloed ala, maar 14 dagen :?.....

Je gaat overigens pas baarmoederslijmvlies opbouwen, zodra een eitje oestrogenen gaat afscheiden. En een eitje gaat pas oestrogenen afscheiden wanneer hij rond de 12 mm is, dus die 2 weken voor je menstruatie, eerder niet. Daarbij heb ik net z'n lange cyclus als jou, soms nog veel langer en ik ondervind dat probleem niet (maar ik ben weer een geval apart hahahah). Zucht, wat weet ik toch veel van die ellendige eisprong Sad.

Je kan overigens temperaturen, maar dan meet je achteraf pas je eisprong. Je kan ovulatietesten doen, maar met een cyclus van 60 dagen is dat ook nog eens duur, mits hij altijd 60 dagen is. Dan kan je bijv. rond CD40 starten ermee.

Nogmaals, succes!
Seep

Posting Freak

24-11-2010 16:07
Hee meiden,
ik heb ook een lange cyclus. Eind augustus ben ik gestopt met de pil, en sindsdien een cyclus van 42 en een van 39 dagen. Ik vind het vooral frustrerend, omdat je veel langer moet wachten op je eisprong. Ik heb zelf mijn vorige cyclus getemperatuurd en gebruik gemaakt van ovulatietests, heel fijn om te weten dat ik wel ovuleer. Ik hoop zelf stiekem dat mijn lange cycli aan mijn pilgebruik liggen, en dat deze nog wat korter zullen worden.
Als het na deze cyclus niet korter wordt ga ik misschien ook even langs de huisarts. Wie weet kan ze mij ook 'resetten'. Ik zou zo graag wat vaker willen proberen...
Babii

Posting Freak

24-11-2010 16:41
Resetten helpt niet hoor meis..... Mijn cyclus is heel lang weg gebleven en nu weer terug. Ze hebben van alles gegeven, maar het enige wat het doet is een ontrekkingsbloeding geven, die je na de pil ook krijgt. Daarna moet je lichaam het zelf gaan oppakken en zolang de hypofese niet op tijd wordt aangestuurd, blijf je een lange cyclus houden. Meestal zegt een HA ook: wacht maar een jaar, ontpillen en het reguleren van het lichaam kan zo onwijs lang duren. In mijn geval 2 jaar.
Seep

Posting Freak

24-11-2010 17:28
Mja, ik vond het wel aangenaam klinken van Co ;-)
Maar goed, ik hoop dat het nog wat korter wordt, maar ik kan me herinneren dat ik 10 jaar geleden, voor de pil, ook een redelijk lange cyclus had.
Babii

Posting Freak

24-11-2010 17:49
Het kan zomaar voorkomen dat je een lange cyclus hebt hoor. Ik had altijd een pracht cyclus, maar mijn hele lichaam is door de prikpil verpest. Daarom ondergaan we nu ook IVF, is een mega lang verhaal Sad.

Bij mij hebben ze meerdere malen getracht de boel te resetten, zonder resultaat. Bij heel veel mensen die ik ken overigens, mijn arts zei ook: we kunnen nu deze pillen geven en zorgen dat er een "ontrekkingsbloeding" optreedt, maar daarna moet je lichaam het weer zelf doen. En dat klinkt ook logisch, want ze geven alleen maar pillen om ongesteld te worden en je hypofese moet zelf het e.a.a. aansturen.

Maar goed, kan me voorstellen dat je toch naar de HA wilt hoor, maar wees niet beduusd of teleurgesteld als ie zegt: je hebt net 2 cyclussen gehad, ontpillen kan wel een jaar duren, althans het reguleren van de cyclus. Ik hoop dat je een goede HA hebt die dit dus niet doet hihi :p. Maar als je cyclus altijd "zo lang" is geweest, hoop ik onwijs dat ie korter wordt meid.
Zwolle1987

Senior Member

24-11-2010 21:50
Voor mijn gevoel klopt het lange ongesteld zijn ook niet. Ben echt 2 weken lang erg heftig ongesteld. Laatste paar keer was ik er gewoon ziek van van de buikpijn en moest een paar dagen in bed liggen van de pijn. Jullie zetten me wel aan het denken hoor;-) Heb van de week ovulatietesten gehaald. Voor mijn gevoel heb ik wel eisprongen. Krijg dan onder in mijn buik wat steken (ongesteldheidssteken) en heb van dat draderige slijm. Nog even een maandje aankijken en dan maar weer eens langs de HA. Ik ben trouwens met dit verhaal ook al bij de gynacoloog geweest. Die heeft er verder ook niet zoveel van gezegt. Heeft wat onderzoeken en een inwendige echo gedaan, en me "gezond verklaard".
@seep: Ik zal het als ik jou was nog even afwachten. Je lichaam moet eerst weer even zijn draai zien te vinden na het pilgebruik. Dit kan idd wel een jaar duren. En een cyclus rond de 40 dagen valt nog mee, in vergelijking met mij;-) Maar als je er geen goed gevoel oid bij hebt, moet je gewoon bij de HA aankloppen hoor.
Babii

Posting Freak

24-11-2010 21:55
Ik denk ook wel dat je eisprongen hebt, maar verga jij echt van de pijn tijdens het menstrueren???
Babii

Posting Freak

24-11-2010 21:57
@ Seep, wil je nog wel even attenderen op het feit, dat je door die reset, je lichaam ook geheel van slag kan brengen. Maar ik heb al uitgelegd hoe het werkt hierboven.

Liefs
Zwolle1987

Senior Member

25-11-2010 06:37
De laatste 3 a 4 keer wel ja, moest ook elk uur naar de wc ander lekte ik door..Echt geen pretje meer. Ben nu ook sinds 4 dagen ongesteld en dat is al 10 dagen eerder als normaal en hier heb ik helemaal niets van gemerkt gelukkig... Hopelijk blijft het zo...
Pff zo werken, veels te vroeg!!!!
Co

Unregistered

25-11-2010 13:56
Ben sinds gister aan de ovulatietesten geslagen om te kijken of het "resetten" werkt...... Tot nu toe nog geen resultaat, maar volgens een "normale" cyclus moet ik vrijdag of zaterdag mijn eisprong hebben..... Ben benieuwd! @Babii, snap dat je dat resetten maar onzin vindt en misschien werkt het ook helemaal niet. Het klopt dat je lichaam nu door moet krijgen dat hij zelf een cyclus van 28 dagen moet aanmaken, hoop alleen dat het lukt bij mij.
Ik hou jullie op de hoogte.

Succes!
Zwolle1987

Senior Member

25-11-2010 16:38
Ben ook benieuwd of het resetten werkt!!
Succes ermee.. Horen het wel
Seep

Posting Freak

29-11-2010 12:31
Hmm het is voor mij wel duidelijk, ik ga maar niet beginnen aan zo'n reset, en hoop dat mijn lichaam zelf de cycli wat korter maakt.
Het is ook weer even aanpassen na de pil natuurlijk. Als ik een cyclus van 28 dagen zou hebben ovuleer ik eind deze week. Ik wil toch maar weer gaan beginnen met ovulatietests maar ga ze wel om de dag doen. Anders wordt het een duur geintje.

2 weken menstruatie lijkt mij ook niet normaal, jemig! Die van mij zijn dus juist lekker kort nu ik gestopt ben. 3 dagen. Heerlijk!
Hoewel ik me dan wel weer zorgen maak of ik wel genoeg baarmoederslijmvlies aanmaak... (ja ik kan mezelf soms helemaal gek maken!)
roos

Unregistered

29-11-2010 18:37
Ik heb nu een cyclus van ongeveer 160 dagen.....
Ben sinds dat ik gestopt ben met de pil nooit meer normaal ongesteld geweest..
Heb onderzoek gehad bij de gyn, daar kwam uit dat ik een te dun baarmoederslijmvlies heb.
Bloed laten prikken, over 2 weken terug komen, dan kijken wat ze verder gaan doen...

Iemand ervaring mee?
Seep

Posting Freak

29-11-2010 18:58
He Roos, wat rot voor je joh! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
Maar ik hoop dat je hier toch een beetje je ei kwijt kan!
Zwolle1987

Senior Member

29-11-2010 22:38
@ Roos
Toen ik gestopt was met de pil vorig jaar augustus, ben ik de eerste 5 maanden ongeveer ook niet ongesteld geweest. Op zich wel heerlijk natuurlijk, maar ook geen eisprongen natuurlijk. Toen was ik ook nog niet echt bezig met zwanger worden. Ben daarvoor toen ook naar de HA geweest en die zei dat het niet ongewoon was. Daarna kwam er wel wat meer regelmaat in, maar nog steeds cyclussen van 60 dagen. Ik begrijp dat je dus nog niet weer ongesteld bent geweest?? Hopelijk komt jou syclus dan wat beter op gang, want kan je vertellen, is geen pretje!!

Succes en hoor graag wat er verder uitkomt
Seep

Posting Freak

29-11-2010 22:42
Jeetje... een cyclus van 60 dagen. Ik mag echt niet zeuren!
Zwolle1987

Senior Member

29-11-2010 22:58
Haha...
roos

Unregistered

30-11-2010 11:01
Zwolle1987 schreef:@ Roos
Toen ik gestopt was met de pil vorig jaar augustus, ben ik de eerste 5 maanden ongeveer ook niet ongesteld geweest. Op zich wel heerlijk natuurlijk, maar ook geen eisprongen natuurlijk. Toen was ik ook nog niet echt bezig met zwanger worden. Ben daarvoor toen ook naar de HA geweest en die zei dat het niet ongewoon was. Daarna kwam er wel wat meer regelmaat in, maar nog steeds cyclussen van 60 dagen. Ik begrijp dat je dus nog niet weer ongesteld bent geweest?? Hopelijk komt jou syclus dan wat beter op gang, want kan je vertellen, is geen pretje!!

de gyn zei dat ik niet ongesteld kan worden want mijn baarmoederslijmvlies is te dun....:?Sad
Seep

Posting Freak

01-12-2010 10:06
He Roos wat naar, en nu? Kan je er wat aan doen?
roos

Unregistered

01-12-2010 11:45
Seep schreef:He Roos wat naar, en nu? Kan je er wat aan doen?

Ben bij de gyn geweest, die heeft mij onderzocht, moest ook bloed prikken, heb over ongeveer 1,5 week weer een afspraak, dan krijg ik ook de uitslag van bloed onderzoek... en dan gaat ze kijken hoe verder....
Zwolle1987

Senior Member

01-12-2010 13:43
@ Roos: Wat vervelend, hopelijk kunnen ze er wat mee!!

Inmiddels ben ik alweer 2 weken ongesteld, pff....Wordt er niet goed van, loop leeg;-) Hopelijk is het nu bijna klaar, is al een heel stuk minder dan normaal. Had een beetje hoop dat ik nu ook minder lang ongesteld zou zijn omdat ik ook 2 weken eerder ongesteld werd dan anders. Naja afwachten maar weer. Deze maand maar eens bekijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb dmv ovulatietesten. Zoniet, maar weer eens aankloppen bij de HA!!
dropveter

Senior Member

Topics: 1
17-12-2010 12:32
Fijn te horen dat ik niet de enige ben. Bij mij wisselt het momenteel tussen de 4 en 8 weken. Ik heb 1 kindje. Voor haar was ik maar 4x per jaar ongesteld. Ben bij de HA geweest toen ik probeerde zwanger te worden van de eerste. Die zei dat ik het eerst een jaar moest proberen, maar dat het niet betekende dat ik niet elke maand gewoon een eisprong had, het kon ook gewoon betekenen dat er geen bloed vrij kwam? Ja ik vond het zelf ook een raar verhaal. Heb altijd onregelmatige ongesteldheid gehad. 4x per jaar is normaal wel lekker, maar niet als je zwanger probeert te worden...
Heb ongeveer een jaar gedaan over zwanger worden van de eerste.
De 2e (mk na 8 weken) was binnen een halfjaar raak en nu dus weer bezig. Ben nu alleen dus wel wat regelmatiger ongesteld. Blijft moeilijk gokken wanneer ik nu precies een eisprong heb...
Oh ik las dat jullie het over de lengte van ongesteldheid hadden. Ik ben maar 4 dagen ongesteld en dan nog niet eens echt erg. Gewoon een klein beetje.

Blijft een raar iets... die cyclus van ons...
roos

Unregistered

17-12-2010 13:03
Zwolle1987 schreef:@ Roos

Ik zit nu op dag 182 van mijn cyclus....
Ben in juni gestopt met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geweest.
Volgens de gyn kan ik niet ongesteld worden omdat mijn baarmoederslijmvlies te dun is... ik heb ook geen eisprong.
In de 2e week van januari heb ik weer een afspraak met de gyn, dan kijkt ze voor de zekerheid nog even of het baarmoederslijmvlies toch niet misschien uitzich zelf is gaan groeien, daar gaat ze niet vanuit... Om de eisprong op gang te brengen krijg ik dan medicijnen, ik krijg clomid... ik moet dan ook regelmatig terugkomen om een echo te maken, kijken of mijn eisprong op gang komt... Spannend allemaal....
dropveter

Senior Member

Topics: 1
17-12-2010 18:20
@roos: jeetje... helemaal geen eisprong? Da's lastig. Ik hoor wel goede verhalen over dat clomid. Ik ken het zelf niet, maar als je verder op dit forum zoekt kom je het vaker tegen. Schijnt goed te werken. Maar was je vroeger (voor pil e.d.) ook nooit ongesteld?

Sterkte!
roos

Unregistered

17-12-2010 23:21
dropveter schreef:@roos: jeetje... helemaal geen eisprong? Da's lastig. Ik hoor wel goede verhalen over dat clomid. Ik ken het zelf niet, maar als je verder op dit forum zoekt kom je het vaker tegen. Schijnt goed te werken. Maar was je vroeger (voor pil e.d.) ook nooit ongesteld?

Sterkte!

Jawel, voordat ik aan de pil begon werd ik gewoon ongesteld.... en nu niet...:-(
Zwolle1987

Senior Member

18-12-2010 11:37
@ Roos Dat lijkt mij inderdaad ook wel lastig om geen eisprong te hebben. Hopelijk is je baarmoederslijmvlies vanzelf gegroeid. En anders dat de Clomid gaat werken. Ik lees er inderdaad ook wel veel over op dit forum.
@ Dropveter Het is inderdaad wel een raar verhaal dat je geen bloed verliest maar wel een eisprong dan hebt. Dan kan je helemaal niet weten wanneer de eisprong is, tenzij je hem zelf voelt natuurlijk. Wel lekker dat je maar 4 dagen ongesteld bent.

Ik ben nu net een klein weekje verlost van mijn lange en heftige ongesteldheid. 1e week was gewoon normaal, 2e week echt heftig veel buikpijn en veel bloed en 3e week maar ietsiepietsie maar nog wel teveel om zonder tampon enzo te doen. Wordt echt gek van die lange ongesteldheid. Vooral omdat ik nu weet dat ik nog wel een week of 6 moet doen voordat ik weer ongesteld wordt. Op zich wel lekker maar niet als je zwanger wilt worden. Heb voor deze maand ook ovulatietesten gehaald. Volgens mij heb ik afgelopen maanden wel een eisprong gehad maar zeker weten doe ik het niet. Als ik er deze periode niet achter kom dan ga ik in Januari maar weer eens naar de HA. Kijken wat hij te zeggen heeft. Ben al vanaf vorig jaar augustus van de pil af dus zou nu toch wel wat meer regelmaat in moeten zitten maarja, HA schuift het af op mijn overgewicht. Kan ik me zo boos om maken he dat die dat zegt. Laat hem eerst maar eens verder kijken, en als er niets uitkomt schuif het dan maar op overgewicht. Nouja, we zullen wel zien.

Sterkte meiden met alles
roos

Unregistered

18-12-2010 18:02
Ik wilde het vandaag tegen mijn moeder vertellen...
Ik heb mijn moeder vanmiddag gezien, maar heb het niet verteld, ik kon het niet, wist gewoon niet hoe ik moest beginnen.... pfffSad
Zwolle1987

Senior Member

18-12-2010 19:15
Waarom durfde je het niet te vertellen dan? Bang voor haar reactie?
roos

Unregistered

20-12-2010 09:53
Zwolle1987 schreef:Waarom durfde je het niet te vertellen dan? Bang voor haar reactie?

Nee ben niet bang voor haar reactie. Maar weet gewoon niet hoe ik moet beginnen, in één keer uit het niets.....
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, even vertellen...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave