Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Wat te doen tegen voor keurshouding!!?

Wat te doen tegen voor keurshouding!!?
snippie

Unregistered

17-11-2010 08:28
De titel zegt het al!
Giovanni heeft last van een voorkeurs houding!het maakt niet uit hoe je zijn wiegje neer zet of dat je zijn hoofdje goed legt terwijl hij slaapt hij draaid automatisch weer naar 1kant!
Heb heb alle adviezen die ik tot nu toe gekregen heb op gevolgd maar niks helpt!
Toen hij nog op zijn zaai mocht liggen was het geen probleem!maar hij rolde al zo snel om dat hij nu op zijn rug moet liggen!
Nou dames graag advies!Knuf
suus1

Posting Freak

Topics: 16
17-11-2010 08:39
Hey snippie.
Hier ook een knul met voorkeurshouding.
Heb je al een boekje gehad met info? Kreeg ik van het CB.
Maar als je al die adviezen al hebt geprobeerd word het lastig.
Onze Lucas trapt ook niet in die tips met de lichtbron verplaatsen enzo.
Wij leggen lucas overdag gewoon op zijn zij (als we hem in de gaten kunnen houden), en dan met dekens als rolletjes gemaakt tegen hem aan.
Dat gaat goed ook al is hij erg sterk en wil hij graag omdraaien.
Als hij 's nachts op zijn rug moet slapen leg ik 1 opgerolde deken aan de voorkeurskant dicht tegen de zijkant van zijn hoofd.
Hij kan dan niet goed naar die kant draaien en moet dus naar de andere kant kijken of recht omhoog.

De adviezen als: aan beide kanten dragen/voeden/oppakken etc doen we ook maar lijken niet echt te helpen.
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
17-11-2010 08:41
Gelijk naar de osteopaat en de fysiotherapeut toe. De osteopaat kan met zachte manuele handelingen de voorkeurshouding verhelpen en bij de fysio krijg je oefeningen mee, mocht de voorkeurshouding komen doordat 1 kant sterker is dan de andere. Hoe eerder je nu in ieder geval naar de osteopaat gaat hoe beter. Ik heb het met Joost ook gehad en die heeft nu een helmpje. Ik zou bij een volgende baby toch een zijligkussen gebruiken, zodat ze om en om toch op de zijkant van hun hoofdje liggen. Hier en daar wordt ie echter afgeraden. Ze zijn bang voor wiegendood. Maar ikzelf geloof dat dta wel meevalt. Succes.
Oh, let wel op dat de osteopaat aangesloten is bij het NOF.
http://www.osteopathiefederatie.nl/regis...ister.html
hier kun je even kijken wie er in de buurt zit.

Laat maar even weten hoe het gaat. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, want het is wel lastig.
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 08:43
suus1 schreef:Hey snippie.
Hier ook een knul met voorkeurshouding.
Heb je al een boekje gehad met info? Kreeg ik van het CB.
Maar als je al die adviezen al hebt geprobeerd word het lastig.
Onze Lucas trapt ook niet in die tips met de lichtbron verplaatsen enzo.
Wij leggen lucas overdag gewoon op zijn zij (als we hem in de gaten kunnen houden), en dan met dekens als rolletjes gemaakt tegen hem aan.
Dat gaat goed ook al is hij erg sterk en wil hij graag omdraaien.
Als hij 's nachts op zijn rug moet slapen leg ik 1 opgerolde deken aan de voorkeurskant dicht tegen de zijkant van zijn hoofd.
Hij kan dan niet goed naar die kant draaien en moet dus naar de andere kant kijken of recht omhoog.

De adviezen als: aan beide kanten dragen/voeden/oppakken etc doen we ook maar lijken niet echt te helpen.

dit deed ik ook allemaal al, maar hielp geen zier jammergenoeg.
Kan toch zijn dat de babies een bewegingsbeperking hebben door bijv. een zware bevalling of in de baarmoeder al een voorkeurshouding hebben en dan kun je doen wat je wilt. Zodra je ze op de andere kant legt, draaien ze gewoon weer terugSad
snippie

Unregistered

17-11-2010 08:50
Dank je Marieke!
Het rare is dat hij het alleen heeft als hij slaapt voor de rest draaid hij zijn hoofdje alle kanten op!
Consultatie bureua vond het dus nog niet heel ernstig!
Het vervelende is ik ben bevallen door keizersnee dus ben de komende weken erg afhankelijk van andere baal daar wel van!maar goed in hou het in de gaten!
Dank je voor de tips!
snippie

Unregistered

17-11-2010 08:52
Oja wat ik zei met zei ligging ging het dus wel goed!
Dus wie weet dat ik voor overdag zo,n driehoeks kussen ga kopen !

Knuf
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 09:01
heeh,

joost kan ook alle kanten opdraaien, dus geen Kisssyndroom gelukkig. Hij had er ook geen pijn van. Ikzelf denk dat Joost maandenlang in dezelfde positie in de buik heeft gelegen en daardoor 1 kant net wat korteer was dan de andere. Joost trok met zijn rug ook krom. Door manipuleren van de spieren in rug en nek is dit zeker verholpen. En hem overdag in het zijligkussen doen, is een topidee. Ook daarvoor hoe eerder hoe beter. En pas op met adviezen opvolgen van het consultatiebureau. Ze vonden Joost eerst ook niet erg, maar als ik helemaal naar hun geluisterd had, was het koppie van Joost helemaal dramatisch vervormd. Juist de eerst 3 maanden zijn het belangrijkst om verder problemen te voorkomen. Consultatiebureau is heel laks of onwetend wat dit onderwerp betreft. Als je daar al afplatting krijgt en niets doet, is het heel moeilijk die afplatting er nog uit te krijgen.
Volgens mij woonde je ook helemaal aan de andere kant van nederland (randstad toch). Kan je wat dat betreft niet helpen.
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
17-11-2010 13:20
hey snippie! Gefeliciteerd met je kereltje! Wij hadden ook een zijligkussen voor Jesper, ook hier was het CB erg afwachtend, hebben zelf gekozen voor een zijlinggingskussen om (verdere) afplatting te voorkomen. Ging als een trein!!
troetelbeertje85

Unregistered

17-11-2010 13:38
hey

gefeliciteerd met je kleine..

hier heeft lucas ook een voorkeur....maar achteraf leek hij ook het kiss syndroom te hebben..dus we hebben een osteopaat ingeschakeld..want ook wij hadden tips gekregen van cb en fisio maar niks hielp...ze hoofdje is achter ook erg afgeplat..
we zijn nu 3 keer met lucas naar de osteopaat geweest..en al na de eerste behandeling draaide lucas ze hoofdje al naar de andere kant en hij overstrekte zich niet meer...(dat deed hij heel erg als we hem wilde laten boeren gooide hij ze hoofd helemaal naar achteren al vanaf dag 3)
bij de tweede behandeling lucas slaapt links en rechts afwisselend en overstrekt niet meer en draait ook ze hoofd links en rechts overdag..bij de derde en laatste behandeling lucas is soepel en relax eindelijk hij slaapt goed ze hoofdje is minder plat en hij kan ook op ze zei slapen en blijft op ze zei ik had eerst een kussen de babysleep maar nu stop ik hem goed in de dekens en blijft ie ook liggen...

dus ik zou zeggen kijk of je ergens terecht kan bij een osteopaat of fisio die er ook vanaf weet en ga er heen het scheelt echt en je ziet je kind veranderen naar een nog leuke blijere kind...

succes
xxx
enjoy

Senior Member

Topics: 1
17-11-2010 13:48
Ook hier heeft had onze kleine meid een voorkeurshouding. Bij een osteopaat geweest, want ze had wel het kiss-syndroom en haar hoofdje was aan 1 kant al aardig plat aan het worden. Zij raadde ons een stabiliteitskussen aan en dat heb ik toen dan ook direct gehaald.
Hier leg ik haar tussen op 1 zij. Overdag ligt ze op haar zij tussen het kussen en 's nachts mag ze liggen zoals ze zelf wil. Met 4 weken zijn we met dat kussen begonnen en nu is ze 15 weken en de afplatting is gelukkig al een stuk minder!
Ik kan dan ook iedereen het kussen aanbevelen!
Dit is 'm: van redcastle de bebecal.

http://www.redcastle.nl/index1.html

Succes!
enjoy

Senior Member

Topics: 1
17-11-2010 13:49
ps: kijk op de website onder het kopje medische producten en dan zie je hem links meteen in beeld.
brusje

Unregistered

17-11-2010 13:59
lastig he!!
zie trouwens nu pas dat je bent bevallen!!! wauw!

hier ook fysio gehad bij mn zoon , die had t ook en overstrekte ook erg..zijn afplatting zat echt midden achter, flink plat, ook t driehoekskussne gehad ging goed, maakte t tussenstukje iets korter dmv een veiligheidsspeld.
zn hoofd is wel altijd platter gebleven, je ziet er nu niks meer van als zn haar nat is en je weet het zie je het iets..

ik was heel blij dat mn dochter en totaal geen last van had want t blijft lastig
snippie

Unregistered

17-11-2010 14:32
Dank jullie dames!
op een of andere manier slaapt hij nu plots steeds op de goede kant!(vanacht dus op de kant geslapen die hij wilt en vandaag slapat hij dus al de hele tijd op de andere kant.
maar hou het in de gatenSmile!

verder is het geen ont te vreden baby hoor. hij overtrekt niet en hij komt heel makkelijk in slaap en slaapt al vanaf het ben 3 a4 uur achter elkaar dus heb verder geen klagen.

maar ga zo'n kussen maar eens aan schaffen denk ikSmile
snippie

Unregistered

17-11-2010 14:35
wara kan je die kopen?
knuf
snippie

Unregistered

17-11-2010 14:40
oh al gezien op baby dump!ik kijk nog even hoe het vandaag en morgen gaat! en doet hij het weer
dan bestel ik zo'n kussenSmile!
tanx voor de tips.hoop dat zo'n kussen helpt en anders toch fysio
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 14:42
zo´n kussen wou ik ook kopen maar die zijn bij prenetal uit de handel gehaald vanwege onveiligheid denk meld het even weet er verder ook niet precies het fijne van
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 15:29
ik heb wel een slechte ervaring met op 1 kant in het kussen leggen, want daardoor ging ie doorzakken in zijn rug en lag ie weer in C-houding.
snippie

Unregistered

17-11-2010 15:35
ja hoorde het omdat het wiegendood kan veroorzaken toch?
maar hij meld zich altijd netjes en overdag ga ik altijd bij hem kijken.
lastig!
ga maar opzoek naar aan fysio!die kan me vast vertellen of het ernstig is.
ik twijfel heel erg omdat hij bijna nooit huilt.hij huilt als hij honger heeft!en jah rond 7uur is zijn regel uurtje maar verder huild hihi dus bijna niet
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 15:37
ze wilde mij het niet vertellen alleen dat het niet veilig was dus dan hoef ik het ook niet daisy had 2 weken een voorkeurs houding en in ene was het weer weg
snippie

Unregistered

17-11-2010 15:46
ben je naar iemand toe geweest?
knuf
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 15:54
pas daarna naar een osteophaat ik zou daar toch even voor de zekerheid heen gaan misschien heeft hij wel te lang in 1 bepaalde houding gelegen in jou buik
snippie

Unregistered

17-11-2010 15:57
was al een adres aan het zoeken.dahmzz wat baal ik hier vanSad! kan wel huilenSad
susieq12

Posting Freak

17-11-2010 16:00
ow niet huilen hoor.... je hebt verschillende zijligkussens hoor.... ik heb die van babykamerpaleis, prima ding... ik maakte het tussenstuk ook wat kleiner trouwens. Ik zou trouwens als je verder niks aan hem merkt en hij nu toch de andere kant op kijkt het nog eventjes aankijken....
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 16:00
niet doen meid wij hebben het ook gehad en je doet het harstikke goed door dat je er al op let
Dikke knuf
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:01
jamaar krijg het gevoel dat ik vaalSad
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 16:03
nou zeker niet ken dat gevoel wel maar waarom misschien is het wel helemaal niets en anders is het met 1 of 2 behandelingen al verholpen hoor daisy is daar 3x geweest
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 16:09
en als die kleine echt heel erg last had dan huilde hij alles bij mekaar dat deed daisy ook dus echt meid niet druk maken anders hadden ze je bij het cb ook direct doorgestuurd
susieq12

Posting Freak

17-11-2010 16:13
he lieverd, je faalt niet hoor, je mannetje is er net en moet ook wennen aan de grote wereld, je schrijft dat hij verder hartstikke tevreden is. Wees jij dat dan ook. Als hij iets aan zijn nekje heeft hoor je hem echt hoor. Hij kijkt nu toch de goed kant op? Misschien heeft hij pas net ontdekt dat dat ook kan.... kalm aan je doet het hartstikke goed!
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 16:17
snippie schreef:jamaar krijg het gevoel dat ik vaalSad

hoezo dan? je bent toch heel oplettend met de voorkeurshouding en gaat nu toch kijken wat je kan doen voor hem. En met de info die je hebt, moet je een beslissing nemen die jij denkt dat het beste is voor Giovanni!!! Het is alleen soms niet makkelijk omdat je tegenstrijdige dingen hoort en de ene zegt dit en de ander zegt dat!!!!
Maar ik heb gelijk hoor! HAHAHA! Maar achteraf gezien had ik veel eerder naar een osteopaat gegaan en dat vanaf het begin gecombineerd met een fysio. Da's achteraf.... Ik weet wel dat ik alles gedaan heb (met de kennis die ik had) om problemen te voorkomen.
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 16:18
sonja2009 schreef:en als die kleine echt heel erg last had dan huilde hij alles bij mekaar dat deed daisy ook dus echt meid niet druk maken anders hadden ze je bij het cb ook direct doorgestuurd
da's dus echt niet waar.

maar het is wel echt zo dat als ie er last van had dat ie dan het echt wel had laten merken.
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:19
Jah hij is verder hartstikke te vreden.natuurlijk huild een baby wel eens.maar hij is over het al gemeen heel rustig! op zijn huil uurtje na dan.en slaapt goed enzo.
het is zeker geen huil baby en ben niet de hele dag met hem heen en weer.en snachts ook niet.
maar zou zo voor de zekerheid een osteophaat bellen.hopelijk kan ik snel terecht.

hij kijkt nu de goede kant op.
heb hem nu weer op de zelfde kant als vanmorgen /vanmiddag gelegd.
want vanacht keek hij de hele nacht de andere kant op!
dus dan kan hij vannacht weer zijn eigen kant kiezen.als hij maar overdag ook de andere kant op kijkt
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:20
waar merk je dan?zou hij dan niet goed slapen of zo?of zou hij aan de borst dan ook niet rustig zijn?
knuf
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:22
Mariekepiek schreef:hoezo dan? je bent toch heel oplettend met de voorkeurshouding en gaat nu toch kijken wat je kan doen voor hem. En met de info die je hebt, moet je een beslissing nemen die jij denkt dat het beste is voor Giovanni!!! Het is alleen soms niet makkelijk omdat je tegenstrijdige dingen hoort en de ene zegt dit en de ander zegt dat!!!!
Maar ik heb gelijk hoor! HAHAHA! Maar achteraf gezien had ik veel eerder naar een osteopaat gegaan en dat vanaf het begin gecombineerd met een fysio. Da's achteraf.... Ik weet wel dat ik alles gedaan heb (met de kennis die ik had) om problemen te voorkomen.

Hoe bedoel je dat je gelijk hebt meissie Smile!
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:24
susieq12 schreef:ow niet huilen hoor.... je hebt verschillende zijligkussens hoor.... ik heb die van babykamerpaleis, prima ding... ik maakte het tussenstuk ook wat kleiner trouwens. Ik zou trouwens als je verder niks aan hem merkt en hij nu toch de andere kant op kijkt het nog eventjes aankijken....

jij zou dus niet meteen iemand bellen?
poeh lastig! anders kijk ik het weekend nog aan.
even overleggen met me man.is het na het weekend nog zo.
dan maar bellen.
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:24
wel balen dat ik zo afhankelijk ben!
ik mag namelijk nog niet alleen oppad!
susieq12

Posting Freak

17-11-2010 16:26
volgens mij is het zo snippie dat als je diep in je hartje kijkt je weet of je met hem naar een osteopaat moet gaan of niet. Je bent natuurlijk gewoon heel onzeker, je wil het graag goed doen. Dat hoort er allemaal bij. Ontevreden baby's huilen of kreunen of spugen heel veel, misschien overstrekt hij zich of trekt hij zijn rugje krom. Maar wat ook vaak voorkomt is dat hij op het laatst lekker een week naar link (of rechts haha) keek en daar de eerste week na de geboorte nog fijn mee door is gegaan. Kijk in je hartje meis en neem dan je beslissing, wij kunnen je beebje niet zien en dus ook moeilijk oordelen.
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 16:27
als hij pijn heeft bedoel je??
dan zou hij ontroostbaar zijn en denk dat je dat dan inderdaad merkt bij drinken. En anders zou hij ook pijn moeten aangeven als je zijn koppie draait en als het echt helemaal fout zit, kan ie zijn koppie ook niet draaien. Maar in zijn nek en rug zitten natuurlijk allemaal spieren en als je heel lang in een bepaalde houding hebt gelegen in de buik is de ene kant wat soepeler als de andere kant. Als de spier die voor het naar rechtsdraaien van het hoofd soepeler of langer is dan de spier die zorgt voor het naar links draaien, dan kun je dus al heel snel een voorkeurshouding krijgen. Vroeger hoorde je daar amper van, maar door de rugligging is het makkelijker om je voorkeurshouding aan te nemen.
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 16:29
overigens gaan baby's inderdaad vaak overstrekken bij pijn. Kan pijn in het buikje zijn. Voorkeurshoudingen gaan wel vaak samen met buikklachten.
Maar het kan nooit kwaad om hem een keer na te laten kijken.
sonja2009

Unregistered

17-11-2010 16:29
je kan ook altijd een osteophaat bellen en telefonisch advies vragen misschien kan hij/zij je wat gerust stellen

en bij mijn cb sturen ze me wel door hoor marieke maar dat komt misschien omdat het me eigen ha is
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:30
daar heb je gelijk in susieq.ik ben gewoon bang dat als ik niet ga en er is wel iets aan de hand dat ik het me zelf niet vergeef.
nou straks maar goed met me man bespreken.

dank je wel meissie.

knuf
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:32
sonja2009 schreef:je kan ook altijd een osteophaat bellen en telefonisch advies vragen misschien kan hij/zij je wat gerust stellen

en bij mijn cb sturen ze me wel door hoor marieke maar dat komt misschien omdat het me eigen ha is

cb is gisteren langs geweest en die vertelde dat we het alleen in de gaten moesten houden.ze zei hij oogt heel ontspannen en als hij echt last van zijn nek zou hebben.
zou hij ook moeilijk doen met de borst pakken.en dat doet hij niet.hij drinkt aan beide kanten even goed.
maar idd ga sowieso maar bellen
susieq12

Posting Freak

17-11-2010 16:32
ach snippie het komt echt goed, ook als je het nog een paar daagjes aankijkt komt het goed... ik weet er alles van hoor was zelf ook de eerste tijd een onzeker monster haha Maar ook dat gaat over. Luister naar je oergevoel. Als je vind dat je moet gaan ga je.... it's as simpel as that
snippie

Unregistered

17-11-2010 16:58
ja das waar.mijn oer gevoel zegt voor de zekerheid bellen dus dat wordt hem dan.
dan weten we het tenminste zeker.
hij is namelijk wel met keizersnee gehad.
snippie

Unregistered

17-11-2010 19:21
Zo ben goed gerust gesteld door de vkSmile!
die is nog even langs geweestSmile!
mag hem overdag gewoon op zijn zei laten liggen!
knuf
troetelbeertje85

Unregistered

17-11-2010 20:36
oo goed dat je gerust gesteld bent snippie..
ik leg lucas ook te slapen op ze zei hoor..

maar als je kleintje er echt last van hebt heb je dat echt door..ik had het door met drinken dat hij heel onrustig dronk en veel krampjes had..ook kon hij niet naar rechts draaien met ze hoofd en als die het deed brulde die het uit...dus voor mik was de osteopaat een directe oplossing met goede afloop..hij heeft geen pijn meer en draait nu met ze hoofd...

je moet echt doen wat je hart je ingeeft hoor en waar jij je goed bij voelt...

xxx
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 21:00
waarom ik er zo op hamer is niet omdat je je zorgen moet maken hoor. Maar meer omdat het jammer is als je met 6 maanden een helmpje zou moeten. Dus is het goed om er alles aan te doen wat je kunt om dat te voorkomen. Scheelt weer zo'n stom ding op je hoofd van je ventje. Ikzelf baal er gewoon echt van en wou achteraf dat ik toch anders gehandeld had.
Bente

Senior Member

Topics: 0
19-11-2010 09:29
Dames, ik heb niet alles gelezen, maar wij hebben een zijligkussen gebruikt en wat oefeningen van een fysiotherapeute gekregen, het hoofdje van onze kleine man is niet helemaal mooi rond nu, maar tot 1jaar verandert dat nog.
nu begint hij toch meer te draaien dus zou vanzelf beter gaan worden, aangezien zijn gezichtje verder helemaal symetrisch is hoefde we geen helmpje.
zijligkussen vonden wij ideaal!
succes
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave