Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen (moeilijke mannen) lucht hier je hart.

(moeilijke mannen) lucht hier je hart.
troetelbeertje85

Unregistered

10-11-2010 22:44
hoihoi

het is me opgevallen dat er bijna nooit gesproken word over de moeilijke mannen onder ons vrouwen..
en er dus wel een aantal zijn die een best wat moeilijkere man hebben..
of te wel een man met een gebruiksaanwijzing..

zoals bij mij is dennis een niet al te makkelijke vent..
en ja ziet overal wel een makkelijke oplossing voor..
we hebben samen voor een kindje gekozen maar hij denkt er te makkelijk over..
en daar komen ergenissen van..ook wel flinke ruzie's.

wil je wat kwijt of herken je iets..
lucht je hart samen met de rest die het niet al te makkelijk hebben met hun man waar ze toch heel veel van houden..en soms niet begrepen worden waarom we toch bij ze blijven..

xxx samantha
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
10-11-2010 23:10
hoi, ik kom me er bij aansluiten!

Ik zit in het september-mama-topic bij samantha, en heb net zo'n moeilijke man, die nooit iets uit zichzelf doet, en eigenlijk gewoon ook als ik het vraag maar heel weinig doet om te helpen.

Ik snap best als benny gaat werken en ik ben thuis, dat ik wel meer doe in de verzorging van lucas dan hij, logisch ook, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat hij nul komma nul hoeft te doen. Gisteren bvb ruzie omdat hij lucas niet wou badderen voor ik hem eten gaf en ik zo es een halfuurtje langer kon liggen want meer dan twee maand laatavond -en nachtvoedingen alleen doen is toch wel vermoeiend. Hij had nog geen zin om op te staan en vond dat lucas best wel nog een beetje kon huilen. Dus ben ik dan toch maar weer zelf opgestaan. Benny is dan tot 12u30 blijven liggen in zijn bed om dan daarna in de zetel te gaan liggen ipv een handje te helpen met opruimen, afwassen, koken...
Als we beiden thuis zijn, gaat hij 's middags soms es een middagdutje doen ipv net die dag te gebruiken om zich met zijn zoontje bezig te houden en mij wat extra slaap te gunnen, want hij hoeft tenslotte 's nachts niet op voor de voedingen, ik wel...

Ik volg avondles turks en zou graag mn lessen weer oppikken, maar die vallen meestal samen met minivoetbal of groot voetbal vn mn vriend en die zal nooit ofte nimmer zijn voetbal laten vallen, dus moet ik thuisblijven van de avondles of iedere week opnieuw oppas zoeken, maar dat gaat ook niet altijd. Is mijn 5e en laatste jaar avondles nu en heb al de eerste twee maand gemist...

zo zijn er wel tal van voorbeelden, maar het punt is, we hebben beide gekozen voor een kind, maar zijn niet beiden bereid nu verantwoordelijkheid op te nemen...

Soms ben ik het gewoon allemaal zo beu en denk ik, waarom ben ik hier nog, ik doe het toch alleen, dan kan ik evengoed ook alleen zijn, dan loopt hij me ten minste niet voor de voeten en geeft hij me niet nog es extra werk ook. Maar zo werkt dat natuurlijk niet, want uiteindelijk ben ik wel bij hem omdat ik hem graag zie, veel liever dan ik ooit iemand gezien heb, dus je houdt vol en trekt je op aan de leuke momenten...
Joya

Posting Freak

Topics: 21
10-11-2010 23:32
Ook ik sluit me hierbij aan..
Heb vanavond (rond 6 uur) flinke ruzie gehad met m'n vent omdat hij zijn werk en voetbalclub belangrijker vind.. Maar de boodschap is voor deze x duidelijk!! Hij is nu de fles aan het geven!! Ben benieuwd hoelang het nu zo gaat.. Maar ik denk dat het eenmalig is..
Hij heeft ons mannetje 1x in bad gedaan.. Dat was op de dag dat we thuis kwamen uit het zkh.. Julian gaat om de dag in bad en de laatste weken altijd 's avonds dus hij is er vaak wel bij maar hij doet het nooit..
Gelukkig stofzuigd en kookt hij zo af en toe eens..
Als hij dan een x (een middag) vrij is dan wil hij weer ergens naar toe.. Meestal lopen we dan doelloos in de stad ofzo zonder iets te kopen ofzo terwijl ik het fijn zou vinden als hij dan een keer zegt we blijven lekker thuis..
Hij heeft niet eens de moeite genomen om iets van Julian tw geven voor mijn verjaardag.. Al was het maar een kaartje ofzo.. Ja 's avonds toen ik er wat van zei waar anderen bij waren krabbelde hij ff snel wat o een klein papiertje..
cindy85

Posting Freak

10-11-2010 23:50
hier heeft hij lucas al 2x in bad gedaan ofzo, maar dan moest ik er bij staan om te helpen. Ok ik begrijp wel dat hij de allereerste keren hulp nodig heeft erbij, ten slotte moet hij het ook wel leren, maar nu kan hij het wel al lang, maar heeft gewoon geen zin om op te staan. Ik doe lucas ook om de dag in bad, ook 's morgens, maar dat moet dan voor de voeding omdat hij anders gaat spugen. En Lucas is het intussen zo gewend, hij weet ook al duidelijk wat er komt, dus ga dat niet zomaar es veranderen omdat vriendlief zijn nest niet uit wil om 9u 's morgens. (had het dan nog om 6u geweest had ik het nog gesnapt). Ik heb het wel es geprobeerd om Lucas 's avonds in bad te doen, maar in plaats van moe te worden en beter te slapen wordt hij daar alleen maar wakker en onrustig door dus dat doe ik niet meer.
Hier wil benny juist helemaal nergens naar toe. Ik snak af en toe soms echt om es buiten te komen, want ik zit altijd maar thuis, maar hij is zo moeilijk om es iets samen te ondernemen. Alleen wel ja, hij is nu bvb ook weer gaan pokeren bij vrienden. Als ik echt es wil buiten komen, dan maak ik gewoon geen eten, hij doet al zeker niet, dus dan stelt hij vaak voor om gewoon uiteten te gaan (lucas is wel vrij makkelijk op restaurant gelukkig). Het zijn zo trucjes die je op den duur wel leert Smile

Wel goed dat je man nu het flesje geeft! Hopelijk is het echt niet eenmalig!

Oh maar Lucas wordt wakker, tijd voor laatste voeding vanavond. Ik doe morgen wel verder.

liefs,
cindy xxx
Joya

Posting Freak

11-11-2010 00:13
Nou hier hem er nog maar eens op aangesproken.. Hij beweert dat hij nooit iets doet (flesje, luier, badje) omdat ik dat zo leuk vind.. Ik vind het ook leuk daar gaat het niet om maar als ik hem een paar x vraag om eens iets te doen dan doet ie het nog niet..
Hij riep ook meteen ja maar ik werk 36 uur per week.. Ik zeg ik weet niet of je het soms vergeten bent naar ik ben inmiddels ook weer aan het werk..
Zondag had ik Julian in bad gedaan (gister onder de douche) en nog geen tijd gehad om zijn badje leeg te maken omdat ik na het badje de fles geef en dan in bed blijf liggen omdat hij dan slaapt..
Ik wilde hem vandaag na het eten in bad doen maar moest dus z'n badje nog leeg en schoon maken.. Het was bijna tijd voor de fles dus ik moest opschieten..
Maar ja hij moest natuurlijk in het stadion zijn als het open ging (1,5 uur voor het begin van de wedstrijd).. Ik heb Julian dus niet in bad gedaan omdat ie honger had voordat ik het badje klaar had..
Ik zei dat net tegen hem en toen zei hij dus dat ik toch wel gister of eergister even 5 minuten de tijd had om het badje leeg te maken want dan had ik dat nu niet hoeven doen enzo.. Toen zei ik dat hij ook wel een x een half uur voor de wedstrijd had kunnen gaan maar dat zag ik natuurlijk helemaal verkeerd..
Alles wat ik zeg wordt zo verdraaid alsof ik degene ben die niks doet Confused
claudiagf

Posting Freak

Topics: 1
11-11-2010 09:49
Aaah meiden, eindelijk een topic waar ik mijn ei in kwijt kan...heerlijk!
Hier ook een moeilijke man. Eentje die welliswaar wel dingen doet in huis (als ik het vraag) en 2 dagen doordeweeks papa-dagen heeft en dus alleen voor de zorg van onze zoon staat.
Maar hij is op een andere manier lastig. Hij is iemand met een gebruiksaanwijzing. Het is geen echte prater. Kropt heel veel dingen op. Die dan opeens (als de emmer vol is) allemaal eruit komen. En daar komt ruzie van. Elke keer. En hij is dan zo grof met woorden.
In het begin was hij zo ontzettend gefrustreerd over het feit dat sinds we een kleintje hadden, hij geen eigen tijd meer had. Zogenaamd dan. Want 's avonds als we beide thuis zijn, zorg ik voor de kleine man en zit hij lekker achter zijn pc.
Hij moest erg wennen aan het papa zijn. Voornamelijk toen onze zoon nog echt klein was. Het verzorgende was niks voor hem. Nu de kleine vent wat groter is en meer kan, vind ie het gelukkig een stuk leuker allemaal.
Maar nog altijd komen er geregeld frustraties naar boven zoals geld. Financieel zijn we erop achteruit gegaan sinds de komst van onze zoon. Logisch ook want we zijn beide minder gaan werken (hij wilde graag 2 papadagen) en er zijn wel meer uitgaven.
En geregeld frustreert het hem dat we minder uit te geven hebben. Komt dan weer een heftige discussie van. En ook hij is verbaal sterker dan mij en weet me altijd te overtroeven. Erg vermoeiend.
Hij vergeet dat het voor mij ook lastig is. Maar dan heeft hij als weerwoord: "Jij wilde graag een kind, je behoort het leuk te vinden!" Tuurlijk vind ik het fantastisch maar soms ben ik ook moe of chagrijnig. En ik vind dat hij dan 's avonds wel wat meer tijd aan zijn zoon mag spenderen, als ik niet zo lekker ben. Om mij te ontlasten. Maar dan komt het weer: "maar jij wilde dit graag!"
Ja dag! Wij wilden dit graag! We hebben samen het besluit genomen!
Omdat het op dit moment niet zo goed gaat met mijn moeder, valt het me allemaal best wel zwaar. Ik werk 30 uur per week, heb het huishouden, heb mijn zoon en nu ook de zorgen om mama erbij. Hij zou dan best wat zorgen van me over mogen nemen. I.p.v. zeurt hij dat we altijd stress hebben in ons leven bla bla bla.
claudiagf

Posting Freak

11-11-2010 09:52
Mijn grote droom is om nog een 2de kindje te krijgen. Maar hij is gewoon niet ervoor te porren. Hij wil er zelfs nog niet over nadenken. Voor hem is dit een gesloten hoofdstuk, eentje is genoeg. Dit vind ik heel erg omdat hij dus totaal geen rekening houd met mijn grote wens. Al was het dan dat we erover konden praten. Maar telkens als ik het onderwerp hierop wil brengen, kapt ie het af. "Nee, dat kunnen we ons financieel niet permitteren!" En "nee, dat kan ik echt niet nog een keertje aan allemaal!"
Ik vind het zo erg....
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 10:14
@ mama2b: inderdaad, wij vinden de verzorging en het vertroetelen van onze kleintjes wel leuk, maar daar gaat het niet altijd om. Hoe leuk het ook is, soms hebben we ook wel eens wat extra slaap nodig, of gewoon wat extra hulp om het allemaal gewoon wat makkelijker en vlotter te doen gaan. Ik ga nu gelukkig nog niet gaan werken, ik ben nog thuis tot maart, want ik vrees dat het anders gewoon een ramp zou worden. Nu krijg ik als weerwoord altijd: "dan moet jij maar gaan werken, ga ik wel beetje thuiszitten", ja hallo, precies of ik hang ganse dagen op de bank op mijn luie krent...

@claudia, gooi die frustraties eruit Smile
veel van wat je zegt is ook wel herkenbaar. Benny is ook echt geen prater, ik ook niet echt, maar af en toe is het gewoon nodig. Maar dan luistert hij wel maar hij hóórt mij niet, als je snapt wat ik bedoel. Financieel hebben we ook niets over hier, de laatste jaren enorm veel gerenoveerd dus alles (behalve nog wat spaarcentjes van mijzelf) is op. Komt daarbij dat hij straks een andere functie opneemt als ik weer ga werken, maar daar verdient hij minder, maar is makkelijker te combineren met gezinsleven. En hij is ook iemand die nogal graag en vlug geld uitgeeft aan zaken die we eignelijk niet nodig hebben, dus ik ben benieuwd hoe dat straks allemaal gaat gaan en of hij ook zo zal reageren als jouw man. Hier heb ik ook al es naar mijn kop geslingerd gekregen van "JIJ wou een kind" ...euh neen dat wilden WE SAMEN, hadden we al een jaar voor ik stopte met de pil besproken.
Maar wat je zegt van, nu Milan al wat groter is vindt hij het leuker, daar trek ik me wel wat aan op. Want ik denk ook dat hij gewoon niet goed weet wat hij met zo'n baby moet aanvangen. Ik ben wel ganse dagen tegen Lucas aan het vertellen, soms het belachelijkste eerst, maar dat is gewoon leuk te zien hoe lucas dan reageert. Ik denk dat het voor sommige mannen gewoon wel moeilijker is om ook zo met een baby om te gaan. Nu hij het wat gewend is dat ik zo belachelijk tegen Lucas zit te vertellen soms, begint hij dat ook af en toe te doen en steeds meer automatisch zonder bij na te denken, maar het is niet hetzelfde. Als ik lucas op de schoot heb, dan speel ik ook wat met hem en krijgt hij mijn aandacht. Als Benny lucas op de schoot heeft kijkt hij gewoon tv, waarschijnlijk omdat hij gewoon denkt dat je niet met een baby kunt spelen haha (hoewel hij toch ook ziet hoe ik dat doe). Maar ik denk idd dat het wel makkelijker en leuker is voor een man eens er al veel meer interactie komt van zn kindje en hij ook echt veel bewuster reageert en speelt...
Wat je zegt over dat je man vindt dat hij geen vrije tijd meer heeft, daar vrees ik hier ook een beetje voor. Nu heeft hij daar nog niet over geklaagd, maar waarom zou hij ook, hij is 2 of 3 dagen in de week weg voor voetbal, doet de laatste tijd wekelijks een pokeravondje, etc.... Maar toen ik begon over zijn verlof voor volgend jaar, keek hij mij aan van waar begin jij nu over, daar heb jij toch niets aan te zeggen? Maar we moeten natuurlijk wel rekening houden met de verlofperiodes van de kinderopvang. Dus zei ik dat we es gaan moeten kijken wie wanneer verlof aanvraagt daarvoor. Hij vond dat hij toch geen verlof moest 'opofferen', had gedacht dat ik wel altijd verlof zou nemen dan. Ja mooi niet. Hij ziet dat dus blijkbaar als opoffering van zijn vrije tijd, terwijl ik dat zie als eindelijk nog eens wat tijd met mijn zoontje tussen al het werken door...

jeetje klinkt wel zwaar ook de zorg voor je moeder. Ik hoop dat het niet al té ernstig is?? Sterkte in ieder geval!
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 10:18
ow dat is wel erg, als je zelf nog een grote kinderwens hebt en hij wil dan niet mee. Hier gelukkig wel erover eens dat er nog een tweede (en een derde) komt, alleen de termijn is wat anders. Ik zou graag over een klein jaartje weer proberen zwanger te worden zodat er niet te veel leeftijdsverschil in zit. Maar Benny wil toch een jaar of 3 wachten om opnieuw te proberen, ook omdat hij denkt dat het financieel niet haalbaar is zo snel een tweede. Maar uiteindelijk zijn de uitgaven voor een tweede wel drastisch minderd, want het meeste gerief heb je al allemaal. Dan is het gewoon een kwestie van wat beter op de uitgaven te letten en geen extra laptop te kopen als je al een pc hebt bijvoorbeeld toch. Zo zal je natuurlijk nooit budget over hebben...
Syl

Posting Freak

Topics: 50
11-11-2010 11:10
Hallo dames,

Was zomaar eens aan het kijken wat voor topics er waren en kwam deze tegen. En ik wil graag even reageren...
Als eerste, en los van wat jullie man denkt. Het is niet erg om het moeder zijn niet altijd even leuk en geweldig te vinden, dat is heel normaal. Moeders willen ook wel eens iets anders dan luiers verschonen, flesjes geven enz. We zijn niet alleen moeder en echtgenote maar ook gewoon onszelf en het is jammer dat er mannen zijn die dat niet snappen.

als tweede, klinkt vast heel lullig maar zoals ik jullie verhalen lees zijn jullie op dit moment vaak niet blij met jullie mannen. hij betrekt zichzelf niet bij de verzorging van de baby.
Waarom zou je dan voorlopig aan een tweede denken en zelfs aan een derde!
En zeker wanneer je man je de kans niet geeft om ook een avondje voor jezelf te nemen omdat hij 2 of 3 dagen naar voetbal moet en dan ook nog eens wekelijks een pokeravond heeft waardoor jij niet naar turkse les kan.

Ik reageer uiteraard puur uit wat ik lees hier. Er zullen vast ook leuke kanten zijn aan jullie relaties en als je daar over moet nadenken, zou ik maar eens heel goed nadenken of dit de man is waar je nog een kind mee wil en of je uberhaupt zo oud wil worden.
Ik vind het best ernstig dat jullie man tegen je zegt dat jij het kind wilde! En zo met jullie omgaat.

Ik zou in jullie situatie in ieder geval heel ernstig gaan nadenken of dit het leven is wat ik wil leiden.
Syl

Posting Freak

11-11-2010 11:13
Met mijn bericht wil ik trouwens niet zeggen dat je hier niets meer zou moeten zetten over hoe moeilijk je man is of dat je maar niet moet klagen ofzo.
Blijf je vooral uiten! jullie kindje voelt heel goed hoe mama zich voelt!

Sterkte dames Wink Ik hoop dat de situatie gauw verandert.

(ps: Mannen schamen zich ook vaker om hun gevoelens te laten zien of gek te doen met hun kind. Dan denken ze toch gauw dat ze voor gek staan of zo.)
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 12:21
@ Syl: als je zelf niet in zo'n situatie zit, is het heel moeilijk te snappen hoor. Ik snap wel dat onze verhalen mss wat raar overkomen en je je bedenkingen erbij hebt waarom we dan überhaupt een tweede of derde kind willen. Naast alle problemen die je hier leest, zijn er natuurlijk ook wel goede kanten aan onze relatie, anders hadden we gewoon nooit aan een kind begonnen als ik niet zeker was dat Benny degene was met wie ik verder wou. Ik ga nu niet beweren dat ik de meest makkelijke persoon ben, ik erger me mss ook af en toe veel te vlug en ben best ook wel koppig als iets niet gedaan wordt zoals ik het wil ipv af en toe het gewoon ook es los te kunnen laten. Benny ziet zijn zoontje doodgraag, zou echt niet mee zonder hem kunnen, dat is geen punt, alleen ziet hij gewoon geen werk en kan hij zich heel moeilijk inleven in iemand anders. Hij is dan ook enorm verwend door zijn moeder en is het gewend dat alles voor hem gedaan werd, waardoor hij er gewoon niet stil bij staat dat dat werk ook wel door iemand moet gebeuren en niet vanzelf gebeurt. Terwijl het bij mij net omgekeerd is, ik ben tweede oudste van 9 kinderen en ben altijd wel zelfstandig moeten zijn en mee de zorg dragen voor mn kleinere zusjes/broertjes. Ik heb het geluk dat Lucas wel een vrij makkelijke baby is, waardoor het meestal ook helemaal geen probleem is om alles gedaan te krijgen, maar af en toe krijg je als moeder ook eens je klopje en moet je wat bijslapen of heeft je kleintje een sprongetje of is ziek en dat zijn de momenten waarbij ik dan es wat extra hulp nodig heb, maar het vaak niet krijg.
Ook denk ik dat er vaak ook een reden is waarom hij iets niet doet maar het gewoon niet durft zeggen. Onlangs zei hij mij bvb dat hij Lucas de eerste weken gewoon niet durfde vastnemen omdat hij zo klein en breekbaar was, en hij bang was dat hij iets verkeerd zou doen ermee. Maar ik heb me dus wel kwaad gemaakt en zorgen gemaakt omdat hij de kleine nooit vastnam. Had hij mij dat toen gewoon eerlijk verteld, kon ik hem ermee geholpen hebben en zou dat al een pak in ruzies en frustraties gescheeld hebben. Maar niet alles is daaraan te wijten hoor, hij is gewoon ook wat lui en nogal egoïstisch op dat vlak. Als hij geen zin heeft iets te doen, dat vindt hij ook niet dat hij het moet doen. En dat is wel al altijd zo geweest...
claudiagf

Posting Freak

11-11-2010 12:33
Ja hier hetzelfde hoor. Ik ben hartstikke dol op mijn man hoor. We hebben al 10 jaar een relatie en zijn 2 jaar geleden getrouwd. Altijd hartstikke gelukkig. En ik ken zijn nukken ook al vanaf het begin en heb het altijd geaccepteerd. Hij is gewoon zo. Is zelfs bereid geweest om psychotherapie te volgen. Heeft dit ook gedaan. Alleen heeft het niet zoveel geholpen als ik hoopte.
Wat wel hielp is dat onze zoon ouder word. En dus meer interactie is. Onze zoon zegt nu ook papa en mama en dan glimt mijn man van trots. Vind ie fantastisch dat zijn zoon hem papa noemt. Ook zijn 2 papadagen zijn heilig voor hem. Heb hierin ook niks te klagen.
En als ik mijn man bezig zie met onze kleine vent, smelt ik gewoon.
Wat niet wil zeggen dat het altijd geweldig is bij ons thuis. Maar dat is het nergens. Helaas is mijn man een waterval wat betreft woordgebruik. En als ie zó gefrustreerd is dat het er uit moet, komt die waterval! Daar moet je tegen kunnen. Dat lukt soms wel, soms niet.
Wat betreft een 2de, daar heb je gelijk in. Ik heb wel vaker twijfels of ik met deze man nog een tweede zou willen. Omdat hij nu al aangeeft het soms heel zwaar te vinden met onze eerste. Ik wil absoluut niet van mijn man weg.
Dus dan zal het bij onze eerste blijven, het zij zo....
claudiagf

Posting Freak

11-11-2010 12:39
Maar klagen is af en toe heel lekker.... ;-)
troetelbeertje85

Unregistered

11-11-2010 12:41
heyhey

wat een verhalen hihihi is maar goed dat ik de topic heb geopend...
hier heb ik ook geregeld de zin naar me toe gekregen jij wilde een kind...maar daar reageer ik meteen op jij toch ook!!!!!

en indd er zijn ook wel leuke kanten aan onze relatie maar op dit moment zijn die leuke kanten even ver te zoeken...
ik ben vorige week dus een dag weg gegaan heb me spullen gepakt en die van ons zoontje en ben vertrokken..
ik kon het gewoon ff niet meer...was zelfs van plan om bij hem weg te gaan,maar jah ik hou wel heel veel van dennis,soms is dat niet genoeg dat weet ik.
het is denk ik voor ons mannen erg moeilijk om een verandering mee te maken..
ze willen hun leventje houden zoals het was en hebben totaal niet in hun hoofd gehad wat er allemaal bij komt kijken bij het krijgen van een kind...
en natuurlijk denken ze oo die vrouwen die kenne dat wel!!!!fout haha we kennen het wel maar raken ook uitgeput...

dennis dacht bv dat het allemaal niet zo zwaar zou zijn als ik hem vertelde maar ja zoet nu zelf dat het zwaar is en schuift liever alles op mij,want ja in zijn ogen doe ik het wel even..
nou sinds ik dus de dag en nacht weg ben geweest is hij wel gaan nadenken en hij wilde dat we naar huis kwamen en miste ons..is ook wel leuk om te horen hoor..
maar eenmaal thuis merkte ik niks van dat gemis.maar wel dat de afspraken die we hadden gemaakt die probeert ie na te komen..
alleen word dat weer moeilijk want meneer heeft een nieuw spel besteld voor op ze xbox grrrrrr....zonder te overleggen..
dus hier is het weer af en toe stop je nu met spelen want er isnog meer hoor.
huishouden doet dennis trouwens ook weing aan..dat komt omdat hij zo verwent is door ze moeder (geeft ze ook toe)
dat hij gewoon niks weet maar ook niet de moeite neemt om het te leren..
dus gebeurt hier vaak dat ikze kleren niet was of gewoon niks van hem opruim!!!met als gevolg zooi van hem maar van mij niet..
ook moet ik hem constand achter ze kont aan zitten van doe het nou eens maak die kattenbakken nou eens schoon...veeg nou is die zooi op of leeg de prullebak is..

jaja het lijkt net of de mannen niks goed doen maar jah je word er ook wel een beetje moedeloos van als ze zo zijn..
en inderdaad ik vraag mij geregeld af was dit wel een goede beslissing...een kindje.heb er totaal geen spijt van want lucas is me alles..
maar soms denk ik zonder een man redt ik het ook wel..maar jah lucas heeft ook een papa maar die nu gewoon heel weinig doet met hem..
misschien omdat ie zo klein is nog en als die ouder is dat het wel veranderd..maar ja ik voedt hier nu gewoon 2 kinderen op..zo voelt het
en dennis weet als het me echt teveel word ik echt vertrek met alles van mezelf en van lucas,..

xxx
Syl

Posting Freak

11-11-2010 12:46
Cindy, ik zelf zit inderdaad niet in die situatie en zoals ik in mijn bericht al zei, ik ga puur uit van wat ik in jullie berichten lees en dat jullie vast ook hele leuke dingen met jullie man hebben.

Klagen jullie maar lekker verder over jullie man
troetelbeertje85

Unregistered

11-11-2010 12:51
haha we kunnen ook maar beter hier klagen want als we dat doen tegen hun zelf dan hebben wij het weer gedaan haha..en dan zijn we weer aan het zeuren...

sommige mannen vinden het gewoon moeilijk om volwassen te worden of te groeien naar hun leeftijd...

dennis is niet een makkelijke man dat wist ik vanaf het begin al..en hij heeft adha..is geen excuus maar het heeft wel een groot hoofdrol in het gedrag die hij heeft..
moeilijk luisteren niet praten alles opkroppen..

ook valt het me op dat hij mij weinig aandacht geeft...geen knuffel meer geen kusje meer als we gaan slapen en er word ook niet meer gezegd hou van je..ook belt ie niet meer als die op ze werk is..normaal deed ie dat altijd..
heb al gevraagd of hij misschien een ander heeft..maar jah natuurlijk roept ie nee..maar ergens achter in me hoofd ben ik er erg bang voor en onzeker over mezelf geworden..zo van vind hij mij nog wel aantrekkelijk en mooi nu ik een nog een flubber buikje heb en alleen maar tijd heb voor onze zoon...
troetelbeertje85

Unregistered

11-11-2010 12:51
adhd moest er staan
claudiagf

Posting Freak

11-11-2010 12:56
http://www.tipswerkendeouders.nl/Hele-ge...annen.html

Lees dit stukje maar eens.....volgens mij heeft mijn mannetje hier ook last van gehad hoor....

Ook ik heb wel eens op het punt te staan om mijn zoon te pakken en te vertrekken. Voornamelijk voor mijn zoon! Maar we hebben het samen ook wel heel goed. En ik wil eigenlijk gewoon niet weg. Ik hou van mijn man en we hebben een kindje samen. En ook hij kan ondertussen niet meer zonder zijn kind.
Daarbij zei hij laatst dat hij zijn kleintje echt gemist had op zijn papa-dag, toen ik de kleine naar mijn moeder had gebracht. Hoezo, hij wil meer vrije tijd?!!? Als ie al vrije tijd heeft, mist ie zijn zoon!
Trouwens, ik zie het sowieso anders. Hij ziet vrije tijd echt als een dagje zonder hem, lekker wat slapen, computeren enz. Terwijl voor mij vrije tijd betekend dat ik een dag niet naar het werk hoef en lekker een thuisdagje heb met mijn mannetje....we verschillen hier gewoon heel veel in.
Maakt ook niet uit. Ik ben toentertijd gevallen op zijn karakter en onze verschillen. Dat maakt het in elk geval nooit saai. Maar wel vermoeiend soms.
En geloof me, die mannen draaien wel bij als die kleintjes ouder worden. Dan wordt het allemaal ook wat makkelijker. En kunnen ze tenminste weer 's nachts doorslapen. Want dat brak mijn man op een gegeven moment ook, elke nacht wakker worden.
Beebie_Wish

Posting Freak

Topics: 31
11-11-2010 13:05
Ik weet niet of ik hier even mag reageren dit omdat ik niet in dezelfde situatie zit als wat jullie allemaal mee maken?? Maar mijn vader die vond het dood normaal om mijn moeder telkens te bezwangeren als ze net bevallen was hij zegt dan tsja die maakt meteen plaats voor de volgende en ga zo maar door ...
Naatje85

Member

Topics: 0
11-11-2010 13:52
meiden het komt echt wel goed met de mannen als jullie kindjes wat ouders worden en wat meer kunnen en gaan praten
de mijne deed ook niet veel( maar dat hadden we afgesproken omdat hij heeeel veeel werkt ) maar nu onze dochter wat ouders wordt doet ie toch wat meer hoor betreft haar verzorgen, want het huishouden komt op mijn neer!
Dus hoop dat het met jullie mannen ook goed gaat komen!
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 14:22
@ beebie-wish: tuurlijk mag je hier reageren. Was jouw vader dan ook wat vergelijkbaar met onze mannen? Hoeveel kinderen hebben je ouders dan? De mijne hebben er 10 (waarvan de jongste verloren door vroeggeboorte) maar ze hadden al beiden voor ze trouwden gezegd dat ze er tien wilden, dus dat is misschien wel wat anders Smile
@ naatje: ik geloof ook wel dat het betert hoor als lucas wat ouder is, want benny ziet er zo naar uit om met zijn zoontje te kunnen voetballen enzo, maar ja daar ben ik momenteel wel niet verder mee geholpen natuurlijk. Maar echt helemaal veranderen zal hij wel nooit doen hoor. Net zoals Claudia als aangaf met haar man, heeft benny ook altijd al zijn nukken gehad en wist ik dat vanaf het begin maar heb ik dat ook geaccepteerd. Maar toen ging het natuurlijk maar om hem en mij, nu gaat het ook om onze zoon.

Soms wil hij zich dan wel bezighouden hoor met zijn zoontje. Daarstraks kwam hij thuis van zijn werk, maar had maar tien minuutjes voor hij moest vertrekken naar de voetbal (is scheidsrechter), dus hij neemt meteen lucas ff op, maar lucas is momenteel ziek van zijn prikjes en was eindelijk aan het slapen. Dus natuurlijk lucas weer wakker en begint weer te wenen. Maar als ik er dan iets op zeg, krijg ik als antwoord 'ja het is ook nooit goed, eerst ben ik zogezegd niet genoeg bezig met mijn kind en als ik er dan mee bezig ben is het ook niet goed' maar ja, hij vertrekt dan tien minuten later en ik zit hier dan nog twee uur met een huilerige hangerige baby voor die weer in slaap valt...
Op zich dus wel goed bedoeld van hem hoor (dus ik wou er dan ook niet te veel op spreken nu want op zich probeerde hij nu ten minste wel) alleen denkt hij gewoon weer niet verder na bij wat hij doet, ipv mij te ontlasten had ik gewoon weer 2u extra werk nu door die tien minuten dat hij thuis was...
Beebie_Wish

Posting Freak

Topics: 31
11-11-2010 14:25
@ Cindy, mijn ouders hebben 5 kinderen en mijn vader was er eigenlijk noooooooooooooooooooooit weet je waar we hem konden vinden???? Juistem in de schuuur!!!!
Naatje85

Member

11-11-2010 14:27
ja Cindy ik snap het helemaal hoor, deed de mijne ook als ze net rustig was oppakken en hij gaat dan werken en ik zit met een kind wat overstuur is....
tegen mij heeft ie ook vaak gezegd 'jij wilde een kind'

ik wil ook dolgraag een 2e maar me we wachten er nog maar mee want het grootste gedeelte komt op mijn neer en dat vind ik dan veelste zwaar
claudiagf

Posting Freak

11-11-2010 14:48
Ach dames, we kunnen niet met ze maar ook niet zonder ze!!! Die mannen!!!

Maar vind het wel een beetje l*llig dat hij dan de kleine oppakt, terwijl ie eigenlijk sliep waardoor je zelf met een huilende baby zit opgescheept en meneer lekker ervan door gaat.....pfff, hij kon ook zelf wel bedenken dat dit geen goed plan was....
troetelbeertje85

Unregistered

11-11-2010 15:11
ja maar dat zien ze achteraf pas en daarom gaan ze er dan vandoor..haha..

hier gebeurt het vaak dat ie buitens huis wel wil pronken met lucas maar binnen huis niet...dus daar trap ik niet meer in en als die dan gaat pronken zeg ikgewoon waar andere bij zijn mmmm doe je dat thuis ook????

we kunnen indd niet zonder ze en niet met ze..

mijn vader was er wel voor mij en me zus..maar ik ken vaders die indd meer inde schuur waren dan bij de kids...en alleen naar binnen kwam om te eten

xxx
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
11-11-2010 15:35
meiden dat is wel zwaar hoor als je het gevoel hebt een samenwonende alleenstaande moeder te zijn... ik zal je wel vertellen als mijn vent zich niet met mijn kind zou bemoeien zou ik me niet meer met mijn man bemoeien. Mijn kerel is ook niet de makkelijkste maar doet vanaf dag 1 vanalles met zijn kind. Soms (maar ik kan niet bij jullie binnen kijken) is het goed om je man eens een tijdje alleen te laten met zijn kind en hem wat dingen te laten bepalen. Mannen zijn toch snel geneigd te denken dat ze het niet goed doen en vrouwen zijn geneigd alles in eigen hand te houden....
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 15:58
@ claudia: hihi dat is net het probleem, dat hij dat niet zelf kan bedenken dat dat geen goed plan is Smile
@ susieq12: door je helemaal niet meer met je man te moeien ga je de situatie ook niet redden denk ik. Ik zou Lucas wel es een dagje bij hem alleen willen laten, maar door de bv is dat wat moeilijk. Het afkolven lukt me nog steeds heel moeizaam. Heb dus ook nog maar een beperkte voorraad melk in de vriezer en ik heb Lucas dus ook voor mezelf nodig anders staan mn borsten op springen en kan ik borstonsteking krijgen als de melk er niet uit kan. Afkolven lukt tot nu toe alleen als lucas aan de ene borst drinkt en ik terwijl de andere afkolf, anders wil de tsr maar niet komen. Langzamerhand begint het te lukken, maar nog niet genoeg om een dag zonder baby aan mijn borsten te kunnen doorbrengen...

hihihi ik heb benny daarstraks toen hij lucas toch al wakker gemaakt had, maar eens zijn koorts laten opmeten. Hahaha was wel grappig, wist niet goed wat hij met die thermometer moest doen Smile Maar dat kan hij intussen dus ook al, dus daar ook geen excuses meer mocht het es nodig zijn dat hij kijkt als ik er niet ben haha
sunshine81

Unregistered

11-11-2010 16:03
Ik breek even in

Ik snap echt niet dat iemand een slapend kindje op gaat pakken. Sorry hoor maar dan ben je toch een beetje dom bezig. En dan ook nog jou de schuld geven dat het ook nooit goed is. Ik zou dit echt niet pikken, mijn vent zou dan meteen de wind van voren krijgen. Hij kan toch zelf ook wel een beetje nadenken. Jij zit er weer mee als hij vertrokken is.

Natuurlijk kun je met een baby nog niet zoveel, maar dat is toch geen reden om er helemaal niks mee te doen en dat gpas gaan doen als ze ouder worden omdat ze dan leuker zijn, belachelijk

Meiden kom voor jezelf op anders gaan hun ogen echt niet open en breekt het je straks nog een keertje op.

Strekte meiden
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
11-11-2010 17:21
susieq12 schreef:meiden dat is wel zwaar hoor als je het gevoel hebt een samenwonende alleenstaande moeder te zijn... ik zal je wel vertellen als mijn vent zich niet met mijn kind zou bemoeien zou ik me niet meer met mijn man bemoeien. Mijn kerel is ook niet de makkelijkste maar doet vanaf dag 1 vanalles met zijn kind. Soms (maar ik kan niet bij jullie binnen kijken) is het goed om je man eens een tijdje alleen te laten met zijn kind en hem wat dingen te laten bepalen. Mannen zijn toch snel geneigd te denken dat ze het niet goed doen en vrouwen zijn geneigd alles in eigen hand te houden....

Ik ben het wel met susie eens. ( ik heb overigens geen ''moeilijke'' man) Maar mijn man denkt ook weleens dat hij het niet goed doet omdat hij ook hele dagen werkt en ik thuis ben en dus alles weet te liggen ed. In het begin corrigeerde ik hem maar nu laat ik hem zijn gang gaan en dat gaat goed. ( al wil ik me er soms nog wel mee bemoeien:mrgreenSmile
Joya

Posting Freak

11-11-2010 18:15
Dat is het hier niet.. het is niet dat ie denkt dat ie het verkeerd doet.. hij was ook heel verbaasd laatst dat ik zei dat het best veel werk is als je het allemaal alleen moet doen.. hij vind dus dat je het er ff bij doet zeg maar.. terwijl het verzorgen en alles toch wel echt een ding is waar je heel veel tijd in moet stoppen.. ik ben benieuwd hoe het komend weekend en volgende week gaat als ik late dienst heb en hij alleen voor de kleine moet zorgen.. maar hij zal dan toch nooit zeggen dat ik gelijk had want mij gelijk geven?? nee dat doe je toch niet.. ik heb nooit gelijk..
Nu ook.. de kleine slaapt, we moeten nog eten en net in de supermarkt zei ik zal ik chili con carne maken (weet niet of ik het goed schrijf Wink ) maar nee hij wilde wraps eten want die dingen moesten op omdat ze bijna over datum zijn.. prima dan eten we wraps.. nu zit hij in de eetkamer een beetje niks te doen en eten koken doet ie niet omdat hij nu opeens friet wil eten.. heb ik dus totaal geen zin in want ik moet nog 20 kilo zwangerschapskilo's kwijt.. loopt ie daar dus over te zeiken dat ik dat niet wil dus kan ik alsnog zelf gaan koken.. pfffffff..
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 18:34
haha zijn onze mannen broers mss? Die zit hier ook altijd te zagen achter frieten, maar ik wil ook nog wat kilo's kwijt eerst. Nuja soms laat ik hem er dan achter gaan en laat ik hem gewoon een broodje meebrengen voor mij. Maar meestal als ik zeg dat hij wel zelf naar het frietkot moet, is de zin in frieten al over...

Hier is het ook zo hoor dat het niet is dat hij denkt dat hij het verkeerd doet, hij onderschat het gewoon heel erg. Lucas valt nu wel heel goed mee qua lastigheid, maar de verzorging op zich vraagt sowieso wel tijd en borstvoeden vind ik ook wel vrij lastig hoor. Ik heb een slechte rug en moet daarvoor veel te veel uren op een dag rechtop zitten, wat mijn rug niet zo goed aankan en ik dus alweer bij de kinesist loop.

Vorige maand is hij wel eens twee uur alleen geweest met lucas terwijl ik naar de winkel was. Hij was van plan intussen wat op te ruimen (want 's avonds was er pokeravond dus dan kan opruimen wel plots). Ik kwam thuis en er was helemaal niets gedaan, dus ik vroeg waarom. Zijn antwoord (hou je vast): "ja zeg, je kunt dus echt wel niets gedaan krijgen he met die kleine" .... euhm ja my point exactly.... Je kunt wel dingen gedaan krijgen maar niet altijd wanneer je zelf liefst zou willen... Hij is dan een week of twee iets begripvoller geweest want iedere keer als hij weer begon wees ik hem op die twee luttele uurtjes en dan hield ie zijn mond wel. Maar dat is alweer lang over.

Ik ben ook al benieuwd naar je weekend mama2b, laat hier maar weten hoe het gegaan is dan!
troetelbeertje85

Unregistered

11-11-2010 19:08
hier word er ook niet gekookt door man lief...
zelfs erbij kome kijken doet ie ook niet en het liefst gaat elke dag die frituurpan aan...nee dat wil ik niet ook ik wil me buikie weer weg hebben..was daar druk mee bezig voor dat ik zwanger raakte..
maar daar word niet aan gedacht..
ook durf ik dus lucas niet alleen te laten bij dennis,want ben gewoon bang dat ie hem vergeet ofzo(door het xboxen)of hem maar snel in de box legt en de mobiel aan en ja verder niks geen contact met de kleine zeg maar...vorige keer ging ik ook alleen weg ff naar de winkels ff shoppen voor mezelf..word ik opgebeld wanneer kom je naar huis want hij huilt zo en is echt ontroostbaar...was nog geen uurtje weg...dus ik maar weer naar huis toe...kom thuis lucas overstuur in de box,dus ik vroeg al heb je hem wel opgepakt hij jaa maar hij word niet stil..
opeens kreeg ik een aroma in me neus en ja hoor lucas had gepoept..ik zeg tegen dennis ruik je dat niet ofzo???dat ruik je toch wel daarom huilt ie zo hij heeft een viese luier...kom op zeg als je dat niet ruikt he????nou ikwas toch een partij kwaad..misschien had ie het wel geroken maar wilde misschien wel niet de luier verschonen..heb er ook niet om gevraagd had er geen zin meer in..maar wat een vent denk je dan..

xxx
Joya

Posting Freak

11-11-2010 19:11
da's goed ik laat het weten!!
toch maar naar de frietzaak gelopen.. heb maar 1 snack genomen ipv 2 maar toch.. gelukkig valt de hoeveelheid vet die ik vandaag binnen gekregen heb mee Wink
nu is ie de hond uitlaten!! dat doet ie dan wel altijd gelukkig!!
hmm wordt dan tijd dat je hem weer ff een paar uurtjes alleen met hem laat hahaha Wink misschien moet je gewoon 1x in de 2 weken een middagje weg gaan ofzo haha.. zo lang je het kan redden ivm de bv dan he :p
Joya

Posting Freak

11-11-2010 19:14
pff troetelbeertje dat is wel heel erg idd.. dat ruik je toch..
zo erg is het hier gelukkig nog net niet.. tenminste dat denk ik.. hij is eigenlijk nog niet langer dan een half uurtje ofzo alleen met hem geweest..
maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij dan niks zou doen.. alleen als ik erbij ben dan is het wel makkelijk als ik alles doe volgens mij.. maar het is ook meer dat ik denk dat als hij alleen is dat er dan ook niks in het huishouden gebeurt enzo.. want hij onderschat het ook idd..
Babii

Posting Freak

Topics: 48
11-11-2010 19:15
Dames, letten jullie op dat dit topic verplaatst is naar het sub forum Algemeen bij Mama zijn Wink.

Maak er gerust nog meer topics aan, maak het zo gezellig als je wilt.

Liefs
cindy85

Posting Freak

11-11-2010 20:15
het kan zo maar zijn dat hij het niet ruikt hoor. Benny ruikt het hier ook echt niet hoor. Soms breng ik lucas gewoon bij mijn neus en zeg dan hij heeft gepoept of hij heeft geplast, en doet benny dat dan ook om te zien of hij het ruikt, maar hij ruikt dat dus meestal echt niet. Hij moet echt zijn broekje afdoen en gaan kijken, terwijl ik het gewoon al voel aan de pamper of die vuil is of niet. Maar bv-poep ruikt wel minder sterk dan fv-poep dacht ik, dus dat is wel nog een verschil. Maar toch, hij kan gewoon ook kijken he, een kind huilt meestal met een reden, dus als ie geen honger heeft kijk je toch gewoon of hij geen vieze luier heeft, of je het nu ruikt of niet...

Als Benny alleen is met lucas gaat hij hem in eerste instantie niet in de box laten huilen maar bij hem nemen om te troosten, maar hij raakt dat al snel beu en gaat hem dan gewoon al huilend weer in de box onder zijn mobieltje droppen als hij niet weet waarom hij huilt. Ik had hem eens gezegd dat lucas graag onder zijn mobieltje ligt omdat hij zich dan niet verveelt, maar ja dat is dan een kwartiertje tot hoogstens een halfuurtje he en niet als hij al ontroostbaar is...
Daarom dat ik ook wat schrik heb om hem gewoon een namiddag of dag alleen te laten (mocht dat met bv al mogelijk zijn) , want waarschijnljk gaat lucas dan gewoon helemaal uit zijn normale doen zijn. Maar ik zou het eigenlijk wel regelmatig es enkele uurtjes moeten doen, zou mss wel wat helpen...
stom voorbeeld:
enkele dagen geleden was benny wat moe en had lucas op zn arm, dus hij gaat liggen in de zetel met lucas en doet het licht uit. Lucas natuurlijk brullen want zat plots in het pikkedonker terwijl die klaarwakker was. Ik kom naar beneden en leg het licht weer aan en zeg dat het toch nogal logisch is dat hij gaat huilen, hij ziet niets. Ja zegt benny, maar met het licht aan gaat hij niet slapen he en ik wil dat hij slaapt. Euhhh ok...dus ik zeg ja maar als hij niet moe is kun je hem toch niet dwingen tot slapen en zelfs dan nog, je gooit het weinige schema dat hij intussen zelf 's avonds eindelijk opgebouwd heeft helemaal in de war. Zegt hij: "schema??? heeft die kleine dan een schema?? dat is het eerste wat ik ervan hoor..."

Terwijl ik hier zo zit te klagen, komt hij thuis terwijl Lucas net aan het wenen is in zn bedje en gaat hij rechtstreeks gaan kijken naar Lucas en ligt nu wat boven in bed te spelen ermee. Zou me haast al schuldig gaan voelen nu dat ik hier zo zit te klagen. Maar weet ook wel dat dit eenmalig is hoor, maar ja dan heb ik dat nu toch alweer gehad he Smile
Naatje85

Member

11-11-2010 21:02
susieq12 schreef:meiden dat is wel zwaar hoor als je het gevoel hebt een samenwonende alleenstaande moeder te zijn... ik zal je wel vertellen als mijn vent zich niet met mijn kind zou bemoeien zou ik me niet meer met mijn man bemoeien. Mijn kerel is ook niet de makkelijkste maar doet vanaf dag 1 vanalles met zijn kind. Soms (maar ik kan niet bij jullie binnen kijken) is het goed om je man eens een tijdje alleen te laten met zijn kind en hem wat dingen te laten bepalen. Mannen zijn toch snel geneigd te denken dat ze het niet goed doen en vrouwen zijn geneigd alles in eigen hand te houden....

Susieq heeft wel gelijk hoor...als je de mannen even alleen laat redden ze het echt wel ( heb ik hier ook is gedaan en het ging prima ) ik ben ook altijd thuis en doe het meeste met Amber, en als hij wat wilt wil ik me er ook altijd mee bemoeien haha
MeLu

Posting Freak

Topics: 4
12-11-2010 01:25
Ik doe ook mee!

Ik heb een depressieve vriend thuis.. Die echt niks doet tenzij ik er minimaal 10x om zeur.
Gamen staat op 1, als hij thuis komt gaat eerst de computer aan dan krijg ik een kus.
Hij wilt alleen de leuke dingen doen met Danley en ik mag de "minder leuke" dingen doen..
Ik kan eigenlijk nog wel 100 dingen op schrijven.. Maar goed.. Het komt toch merendeel door zijn depressie en ik hoop dat het gauw over gaat!
susieq12

Posting Freak

12-11-2010 10:42
ha een medestander haha, maar je hoeft je baby toch niet de hele dag bij je man alleen te laten? Je kan er toch voor kiezen om een paar uurtjes (lekker ) alleen de stad in te gaan of naar een vriendin. Een hele dag doe je niet snel in het begin, zo lang is dat nog niet voor mij geleden Wink ik gaf ook bv maar ging er wel eens ff een paar uurtjes tussen uit. Voeden, kolven en pleitos, en bij terugkomst kolven of voeden... Het is gewoon goed voor de papa kind binding dat hij alleen met zijn kind is.....
susieq12

Posting Freak

12-11-2010 10:43
zeg me lu mannen kunnen ook een postnatale depressie krijgen....
cindy85

Posting Freak

12-11-2010 11:01
@ susieq, dat is makkelijk gezegd als het kolven bij jou mss wel makkelijk lukt, maar zoals eerder al aangegeven is dat hier helemaal het geval niet, dus ik heb lucas nodig om mijn borsten leeg te drinken anders wordt dat te pijnlijk. natuurlijk laat ik hem wel bij benny als ik es een uurtje of iets langer weg moet of naar de winkel ga, maar ik kan niet langer dan 2u weg want dan heeft hij meestal alweer reuzehonger...

@ melu: join the club Smile Hier is het ook eerst computer aan en dan kus voor mij. hij wil hier ook een playstation of xbox maar heb hem dat tot ng toe steeds uit het hoofd kunnen praten. als hij dat ook ng es zou hebben schiet er helemaal geen tijd meer over voor ons.
Maar voor zijn depressie was je vriend dus veel makkelijker? Dan hoop ik echt voor je dat hij gauw beter wordt en zichzelf weer is!
Snow

Unregistered

12-11-2010 11:51
sterkte MeLu.. lijkt me lastig voor je.
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
12-11-2010 11:58
Ik geef nog bv en ben druk met mijn scriptie. Die schrijf ik voor de rust bij mijn ouders thuis. Wanneer mijn dochter dorst heeft, brengt papa haar even langs of ik ga even naar huis (5 min. lopen). Oké, hier drinkt ze niet heel veel meer, dus zit er veel langer tussen dan de twee uur die MeLu noemt, maar misschien een idee?
Probeert je vriend trouwens wat aan zijn depressie te doen (naar ha, zelf erkennen etc.)?
susieq12

Posting Freak

12-11-2010 12:03
cindy, je hebt mij nooit horen zeggen (of zien schrijven) dat kolven en de bv trouwens ook makkelijk bij mij gingen, je voelt je aangevallen terwijl ik je alleen maar probeer te helpen. Er zijn ook andere manieren om het te doen
cindy85

Posting Freak

12-11-2010 12:24
@ susieq: sorry als ik nogal bot overkwam hoor, was helemaal niet de bedoeling. Voel me ook niet aangevallen hoor, wou gewoon aangeven dat ik hem gerust wel es enkele uren alleen wou laten, maar dat dat moeilijk gaat nu. Een ganse dag zou sowieso (zelfs zonder bv) ook nog veel te lang zijn voor mij zonder mijn klein ventje hoor Wink
susieq12

Posting Freak

12-11-2010 12:34
is ook te lang hoor, dat kan ik zelfs nu nog niet haha als jesper uit logeren gaat haal ik hem binnen 24 uur weer op haha En voeden ging bij mij ook niet gemakkelijk heb heel wat lopen janken, klooien en mopperen voordat mijn kleine kerel tevreden was. Ik snap je heel goed wat dat betreft, echt waar, maar misschien is zoiets als Susanna voorstelt een goed plan, kan je gelijk ff zien hoe het met je kleine mannetje (en hoe je grote manneteje het doet haha) gaat.
MeLu

Posting Freak

12-11-2010 12:59
Ja hij loopt bij psychologen en doet een sport traject. Maar zie tot nu toe weinig verandering..
Voor zijn depressie was hij ook lui hoor, maar nu is het echt heel erg. Ook is hij verslaafd aan gamen, niet normaal! Maar ik denk dat dat zijn masker is voor die depressie.
Hij is vrij makkelijk en wil niks. Ik werk 3 dagen en heb het idee dat ons kind dan de hele dag in zn wipper voor baby tv zit :S. Hij zegt van niet, maar vaak als ik bel hoor ik Baby tv op de achtergrond..
MeLu

Posting Freak

12-11-2010 13:00
susieq12 schreef:zeg me lu mannen kunnen ook een postnatale depressie krijgen....

Geen idee, vast wel?

Maar dat heeft mijn vriend niet hoor Smile
susieq12

Posting Freak

12-11-2010 13:21
ja dat is zo hoor, is past geleden onderzocht.....ik hoop dat je man snel opknapt hoor... heeft hij verder geen dagbesteding?
troetelbeertje85

Unregistered

12-11-2010 15:38
heyhey

welkom melu....wat een moeilijke positie zit jij een man die depresief is hoe kom jij je dagen door???...hopelijk gaat het wel over bij hem....meestal is het voor mannen moeilijk om het een plek te geven als ze weten waar ze aan leiden...en kunnen dus best lastig zijn haha...hier is dennis niet depresief maar wel erg moeilijk te begrijpen wat er in hem omgaat..hij doet ook veel gamen op de xbox...oorlog spellen enzo veel schiet en bom werk haha..maar ik vind het dus totaal niet leuk dat ook hier eerst gegrepen word naar de xbox en er totaal niet gevraagd word hoe mijn dag is geweest of er nog iets gebeurt is.nee gelijk die xbox aan en spelen maar...ook raakt hij meer de controller aan dan mij en lucas..pfff word er gewoon emotioneel van nu ik het hier neer zet...dat dit toch niet kan...

@susie..ik durf lucas niet met dennis alleen te laten klinkt misschien heel stom..maar ik breng lucas liever naar me ouders...heb ik gister ook gedaan ik moest me nascholing afmaken en dat lukt dus niet als ik dennis echt op lucas laat letten want ja hij doet het gewoon anders en dan raakt lucas helemaal uit de ritme..en daar baal ik van.maar hij vraagd ooknooit hoe doe jij dat dan allemaal???dus dan gooi ik me dingen weer aan de kant om lucas maar weer te pakken omdat ie zo huilt enzo...

maar ja straks wil dennis toch een papa dag lijkt mij nu zegt ie van niet maar jah straks word dinsdag echt zijn papa dag en hij heeft nog totaal niet door hoe dat eruit ziet..
want hij denkt oo dan kan ik slapen en xboxen nou nee hoor er moet ook een fles gegeven worden verschoont worden gespeeld worden met je zoon en geknuffeld worden..echt papa zoon tijd dus..maar ja hij denkt haal hem uit bed verschoonze luier geef hem de fles en doe hem weer in bed..nou hoop toch echt niet dat dat gaat gebeuren straks...o wat zou lucas veel huilen zeg bij papa...ik zie het wel moet eerst maar is een baan zien te vinden...want me vorige werkgever kon me niet geven wat ik graag wilde...dus heb ontslag moeten nemen..

xxx
Joya

Posting Freak

14-11-2010 19:47
Hier een goed gesprek gehad en het lijkt beter te gaan..
Luiers doet hij nog steeds niet.. Dwz hij wacht net zo lang tot ik de kleine pak en het ga doen en dan zegt ie ja ik wilde het net gaan doen maar toen pakte jij hem al..
Vandaag ziek gemeld op m'n werk want ik heb een onwijs pijnlijke ontsteking onder mijn arm Confused ik kan m'n arm bijna niet bewegen.. Erg vervelend dus Sad toch was ik weer degene die hem in badmoest doen.. Heb het bad zitje er maar bij gepakt daar kan ie gelukkig al goed in zitten dus hoefde ik mijn arm niet te gebruiken..
troetelbeertje85

Unregistered

14-11-2010 20:02
heyhey

hier geregeld een gesprek en soms helpt het soms niet..nee luiers doet ie ook niet en indd er word snel gezegd ja wilde het net gaan doen...haha

lucas is vandaag voor het eerst in dat zitje gegaan hij vond het geweldig en trappelde met ze benen haha

balen dat je zo last heb van je arm mama2b ben je al naar de huisarts geweest????

xxx
Joya

Posting Freak

14-11-2010 20:39
Nee ik ga morgen bellen.. Heb het vaker maar nooit zo erg.. Hoop dat ik morgen nog bij de ha terecht kan..
cindy85

Posting Freak

14-11-2010 20:53
auch mama2b, klinkt heel pijnlijk die arm.
Goed dat je het gesprek aangegaan bent. Hier probeer ik dat wel soms, maar hij wil niet echt luisteren, het dringt niet door wat ik zeg.

Luiers doet hij hier wel als hij merkt dat lucas een vuile luier heeft, maar gaat er nooit 2 op een rij doen. Als hij al een gedaan heeft, dan gaat hij voor geen geld ter wereld de volgende doen, want hij heeft zijn werk al gedaan :? (tenzij hij alleen thuis is, dan doet hij ze wel altijd gelukkig) Maar bon, ben al blij dat hij dat toch al uit zichzelf kan doen en hem niet laat liggen met een vuile luier.

Waar ik me de laatste tijd wel enorm aan erger is dat ik niets meer mag zeggen om te helpen of hij wordt kwaad en ziet het als kritiek terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is en ik het er ook duidelijk bij zeg. Toen Lucas nog maar pasgeboren was, lag hij nogal graag op zijn buikje op mijn of benny's borstkas. Zo werd hij altijd rustig en sliep veel sneller in. Maar nu hij al weer enkele weken ouder is, heeft hij wat minder slaap nodig en zit hij nu vaak liever rechtop zodat hij wat kan rondkijken. Maar telkens als Lucas weent, blijft Benny hem op zijn buikje op zn borstkas leggen, maar dan gaat Lucas echt luidkeels brullen. Als ik dan probeer te helpen door te zeggen dat hij es moet proberen hem rechtop te zetten omdat hij niet graag op zn buikje ligt als hij niet moe is maar liever wat rondkijkt; dan is hij kwaad en zend ik zogezegd verkeerde signalen uit omdat ik de ene keer zeg dat hij wat moet gaan liggen met lucas en de andere keer zeg dat hij lucas moet rechtop zetten. Volgens hem is het 'het een of het ander he'. Ik probeer dan uit te leggen dat dat niet zo werkt, maar ervan afhangt of lucas moe is of niet en hij vooral daar moet op letten.
Ik denk dan, ik ga zwijgen en het hem zelf laten uitzoeken, maar hij blijft hem gewoon maar op zijn buik leggen waardoor lucas dan maar gaat huilen en huilen. Ik kan Lucas toch ook niet steeds laten huilen gewoon omdat Benny geen raad van mij wil aannemen ???
Jullie geen tips om het subtieler aan te pakken zodat ik toch soms iets kan duidelijk maken zonder dat hij het als kritiek ziet?
susieq12

Posting Freak

15-11-2010 09:35
vooe wat troetelbeertje betreft, misschien gewoon een dagschema op schrijven?? Misschien heeft je mannetje daar houvast aan. Ik vind het heel verevelend voor je dat je lucas niet bij hem wil achterlaten, maar ook dat is iets wat jullie allebei misschien moeten leren? Mijn man wou in het begin de kleine meenemen de hond uitlaten, ik werd alleen al gek van die gedacht haha Maar je leert het, went eraan en tuurlijk niks gaat zoals jij het zou doen als het zijn dag is, maar dat is ook goed voor een kind. Mannen komen tenslotte van mars en wij van venus. Mannen zijn vaak wat praktischer ingesteld en dat is wennen.... haha

en cindy... heeee ook een lucas haha misschien helpt het als je hem vertelt dat je uitgaat van het eten, spelen, slapen principe?? Of misschien moet je er even afstand van nemen en geen tips oid geven maar hem aan laten klooien, tis wel verevelend dat lucas dan huilt maar dat is niet het eind van de wereld natuurlijk. Je man moet ook feeling krijgen....
troetelbeertje85

Unregistered

15-11-2010 17:39
hey
@ susie die dag schema hangt er dus bedankt voor de tip. ik hoop dat dennis er wat aan heeft..en het volgt haha...

maar misschien is het ook leuk om even te vertellen dat de mannen ook wel lieve kanten hebben????of is je man romanties of juist helemaal niet

dennis is af en toe romanties maar het meest romantiese wat ie voor me heeft gedaan is het bad laten vollopen met lekker warm water en roze blaadjes erbij gedaan..kaarsjes erin gedaan en er omheen en een fles chamapgne hihi toen waren we 3 jaar bij elkaar ofzo....dat is echt het meest romantiese wat ie heeft gedaan...
daarna nog wel 1 keer met allemaal waxine lichtjes de kamer verlicht pfff wat was het warm haha...alleen was ik erg bang voor brand dus er van genieten kon ik niet..
maar hij kan het dus wel maar is echt een uitzondering..

xxx
Dib

Senior Member

Topics: 2
15-11-2010 17:44
*breekt ff in*

ik las dat wanneer jullie de luiers willen (moeten) verschonen dat jullie kerel dan wel es zegt dat hij het ook net wilde doen..
waarom geven jullie hem zijn zoon/dochter dan niet gewoon onder het mom van "oh doe jij het dan ff? ik moet echt heel nodig naar de wc!!"

hihihi Big Grin

*breekt weer uit*
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
15-11-2010 17:48
Whahaha Dib dat doe ik dus ook altijd!!! Niet dat mijn mannetje niet wil verschonen hoor. Doet ie zeker 2x per dag.
cindy85

Posting Freak

15-11-2010 19:10
hahah dib maar dat doe ik af en toe hoor zo van doe jij vlug eens dat want ik moet heel dringend dit of dat doen Smile

@ troetelbeertje, hmmm romantisch....neen toch niet hoor, hij is denk ik zo ongeveer de meest onromantische ziel die er bestaat denk ik hahah, maar dat wist ik op voorhand.
Maar lief, dat is hij af en toe wel hoor. Wij woonden tot vorige maand nog steeds enkel feitelijk samen, dus nog niet eens wettelijk terwijl ik daar zo al een jaar om zat te zagen. Dus voor mij verjaardag nam hij me mee naar de bevolkingsdienst en wonen we eindelijk wettelijk samen. Vond ik toch wel heel lief van hem. Ik heb al geleerd dat als ik iets echt wil, hij eerst doet alsof het hem helemaal niets zegt om mij dan plots te verrassen. Maar het laatste jaar bestaan de meeste verrassingen bijna altijd uit bepaalde renovaties die plots gepland zijn zonder dat ik het wist haha. Dan moet ik doen alsof ik superblij ben terwijl ik in mezelf soms denk "EINDELIJK" hahaha. Maar dan doe ik maar verrast en blij om hem de motivatie niet te ontnemen :-)
Oja nog iets positiefs: tijdens mijn zwangerschap heeft hij van de eerste tot de laatste dag mijn buik en borsten ingesmeerd met amandelolie. Na een paar maand was hij het wel wat beu en kwam het nodige gezucht wel opzetten maar hij heeft het toch maar mooi gedaan. Heb ook wel veel rugmassages gekregen toen mijn rug echt gebroken was de laatste maanden (moest er ook wel vaak iets voor terugdoen haha).
Het leukste aan hem -wat ik in andere relaties wat mistte - is dat hij wel weet hoe hij met mij om moet gaan als ik ergens heel verdrietig, bang of bezorgd om ben. Ik ben iemand die dan nogal vlug heel gestressd, opgejaagd of paniekerig wordt of me de ergste scenario's in het hoofd kan halen, dan weet hij toch altijd perfect hoe hij me moet kalmeren of hoe hij voor wat afleiding kan zorgen.
Maar het meest romantische....daar moet ik toch es heel hard op denken hoor....is echt zooooo onromantisch mijn vent Smile

Ik denk dat ik ook maar eens een soort schema ga ophangen. Overdag zit er hier nog echt niets van schema in, want door de bv op verzoek is dat echt iedere dag verschillend, maar de avonden, nachten en ochtenden zien er meestal wel hetzelfde uit, daar heeft lucas sinds een week of drie zelf een ritme in gestoken, en dat werkt goed, dus dat moet ik mss wel es gaan opschrijven, want als ik het gewoon zeg, haalt hij toch alles door elkaar Smile
troetelbeertje85

Unregistered

15-11-2010 19:46
o die met die luier ga ik onthouden hahahaha die is echt goed zeg echt nooit over nagedacht het zo sniekie te doen hihi
french

Posting Freak

Topics: 19
15-11-2010 20:03
Tjee meiden als ik het zo lees van die mannen van jullie dan valt me mond echt open.
Vraag me bijna af wat je met zón man moet. Je krijgt toch samen een kindje en samen
ervoor zorgen..
Mijn hubbie heeft ook een hekel aan poepluiers, maar hij doet het wel.
Hij doet hem in bad, bed, eten geven etc.. en spelen. Noem het maar op.
En dat is vanaf dag 1 geweest.
Zou zeggen knoop eens een goed gesprek aan, kan toch zo niet doorgaan lijkt me.
Ik zou me dood ergeren. Als jullie er niks mee doen blijft het toch op deze manier doorgaan.
Dan vinden die mannen het wel best.
Ik kan het natuurlijk makkelijk zeggen, maar jullie moeten echt voor jezelf en jullie ukken
opkomen hoor. Sterkte ermee !!!!!
troetelbeertje85

Unregistered

15-11-2010 20:39
hey
@ french ik heb dus al geregeld gesprekken gehad met dennis....maar het stomme is de eerste 4 weken van lucas deed dennis alles..behalve poepluiers..daar heeft ie er volgens mij nog maar 2 van gedaan tot nu toe...
de eerste weken was ik echt super trots op dennis zo zorgzaam en zelfs bij de bevalling was hij heel behulpzaam en heeft ook geholpenmet de gyn enzo...
maar toen dennis weer ging werken was het gelijk weer zoals normaal niks doen lui zijn te moe om op te staan of wat dan ook!!!!
zo van ik werk en jij doet niks en bent alleen met lucas bezig,maar hij ziet niet echt in hoe zwaar het is...
want doe ook het huishoude grote deels alleen..en lucas dan ook nog is..heb bijna gen tijd voor mezelf.

xxx
french

Posting Freak

15-11-2010 20:43
Je zou echt een dag weg moeten gaan, lijstje maken voor hem.
En laat hem zich maar redden, dan weet ie hoe moeilijk het is.
Vraag je even je ouders mss of die een kijkje kunnen nemen ofzo die dag.
T lijkt me zwaar frusterend zon kind erbij in huis zeg.
Tinkerbell79

Posting Freak

15-11-2010 22:27
Ik sluit me aan bij French....pfff ik zou er helemaal stapelgek van worden. Ik zie dat er mooie tips worden gegeven waar ze wat aan hebben.
Mannen doen het nu eenmaal anders dan vrouwen dat is gewoon zo en vrouwen hebben er veel moeite mee als het niet helemaal gaat zoals wij dat graag willen, dus doen we het of liever zelf en hebben commentaar, daar moeten jullie toch gelijk in geven of niet ;-)
Ik lees uiteraard ook dat ze gewoon niets doen...idd schema maken, gewoon die luier laten doen, badje, wat dan ook....
Ik ben zoooo blij met mijn man...is geen romatische kerel, maar wel de beste vader en man van de wereld Big Grin
Sanel

Posting Freak

15-11-2010 22:33
Amen!!!!
Dib

Senior Member

16-11-2010 08:04
Eens met tinkerbell Big Grin maar die van mij is dan ook nog best romantisch hihi Big Grin
Monalisa

Posting Freak

16-11-2010 12:17
Die van mij is ook heel lief, verschoont OOK de poepluiers, en laat zich ook regelmatig onderpoepen en plassen en spugen en dan is hij wel zichtbaar geirriteerd maar hij doet het toch wel maar!!!! Ik mag eigenlijk ook wel in de handjes knijpen met zo'n vent. In het begin ergerde ik me alleen maar aan het betweterige gedrag van hem, hij deed alles goed en ik moest het allemaal anders doen bla bla bla maar nu gaat het heel goed en doen we het echt samen als een team!
claudiagf

Posting Freak

16-11-2010 12:52
Ok eerlijk is eerlijk, mijn mannetje doet de poepluiers ook. Zonder te morren. Voordat de kleine geboren was, riep hij juist altijd dat ie dit noooooit zou gaan doen. Leek hem vreselijk, poepluiers! "Mijn vader heeft vroeger ook nooit poepluiers hoeven doen"
En kijk hem nu eens. Op de 2 dagen dat hij thuis is met de kleine man (en ik dus werken ben) kan hij de kleine niet al die tijd met een poepluier laten lopen, tot mama thuis is. Dus hij zal wel moeten.
En dan moet ie de rest ook doen. Zoals boterhammetjes smeren en voeren, met hem spelen enz. Maar als ik dan ook eenmaal thuis kom van het werk, krijg ik zowat letterlijk de kleine in mijn handen geduwd "Alsjeblieft".
Dan heeft ie voor zijn eigen gevoel zijn taak er weer op zitten voor die dag. Bij wijze van spreken dan.
Het kan erger. Maarja, leuk is anders.
Romantisch is ie ook niet. Kan me niet meer herinneren wanneer hij me de laatste keer heeft verrast met een bloemetje of iets dergelijks. Maar ook dit wist ik...
french

Posting Freak

16-11-2010 13:06
Mijne is ook niet romantisch, neemt zelfs geen bloemetje mee op onze trouwdag :twisted:
Maar verder een topvent :mrgreen:
french

Posting Freak

16-11-2010 13:07
Claudia haha je man denkt yeahhh ze neemt het over.
T kan ook doodvermoeiend zón kleintje natuurlijk Wink
Ik heb wel als mijn man thuis komt dat ie ook voor de kleine man mag zorgen ehhh vermaken.
heb ik even mijn handen vrij om eten te koken.
claudiagf

Posting Freak

16-11-2010 13:24
Hahahahahah, koken doet ie tenminste ook. Op de dagen dat hij thuis is dan. Normaal gesproken als hij moet werken, is ie een stuk later thuis dan mij. En dan vind ik het ook logisch dat ik alvast met koken begin.
Ik vind het ook vermoeiend hoor, de dagen dat ik thuis ben met de kleine man. Vind dit zwaarder dan een gewone werkdag. Maar dat komt ook doordat Milan zo'n ongelooflijke energie heeft. Die is niet kapot te krijgen. Blijft bezig. En gaat van hot naar her. Je moet bijna constant achter em aan rennen/lopen! Vind natuurlijk alles wat ie niet mag interessant. Logisch ook.
Maar in het opzicht dat mijn man zich niet om onze kleine bekommert, mag ik niet klagen. Hij doet best veel met hem.
Alleen dat ie zo'n klagert is. Als dat al minder was, was ik een gelukkig mens...
Nu is ie dus verkouden. Volgens eigen zeggen is hij doodziek! Gisteren heeft ie wel 10 keer geroepen dat ie het zo warm had. Of ie geen koorts zou hebben. We hebben 4 keer zijn temperatuur opgenomen. Was telkens rond de 37.3 . Whoahahahahahaah!
Een dramaqueen is er niks bij!
Vanmorgen moest hij om 10 uur beginnen met werken. Om 10.10 uur hing hij al aan de telefoon, hoe zwaar hij het wel niet had. TUurlijk, het is rot als je niet lekker bent. Maar helaas, get over it! Klagen helpt niet. Ik voel me ook niet super (hij heeft me aangestoken). En ik zeur ook niet constant erover....
french

Posting Freak

16-11-2010 14:14
Claudia dat klinkt als het tegenovergestelde van mijn hubbie, die is nooit ziek. Of wil nooit ziek zijn.
Loopt zelfs met een lomgonsteking te lang door.
2 jaar terug een x een paar ribben gebroken, maar nee meneer kon wel werken.
Is ook wel eens lastig, gunt zich zelf geen rust. Beetje adhd-ertje is het.
En jou milan dus super druk, klinkt als mijn zoontje. Whow wat een energie heeft die, idd
achteraan rennen en vliegen. Hij kan nooit eens 5 minuten stil zitten. Zet hem soms wel
eens in de kinderstoel voor de tv, even verplichte rust haha.
Maar soms voel je je idd nog vermoeider dan na een dag werken, dan ben je blij dat
ze op bed liggen :mrgreen:
cindy85

Posting Freak

16-11-2010 14:18
hahahahahahah mijn vent is eerder zoals die van Claudia als het op ziek zijn aan komt. Wat voor mij een kleine verkoudheid is, is voor hem net alsof hij op sterven ligt soms. Vroeger vond ik het gewoon grappig, maar nu heb ik dan echt van 'stel je niet aan, kom met die luie kont uit de zetel en help me es wat, ik moet ook niet in de zetel liggen niksen als ik verkouden ben.
riannetje

Posting Freak

16-11-2010 14:21
claudiagf schreef:Hahahahahah, koken doet ie tenminste ook. Op de dagen dat hij thuis is dan. Normaal gesproken als hij moet werken, is ie een stuk later thuis dan mij. En dan vind ik het ook logisch dat ik alvast met koken begin.
Ik vind het ook vermoeiend hoor, de dagen dat ik thuis ben met de kleine man. Vind dit zwaarder dan een gewone werkdag. Maar dat komt ook doordat Milan zo'n ongelooflijke energie heeft. Die is niet kapot te krijgen. Blijft bezig. En gaat van hot naar her. Je moet bijna constant achter em aan rennen/lopen! Vind natuurlijk alles wat ie niet mag interessant. Logisch ook.
Maar in het opzicht dat mijn man zich niet om onze kleine bekommert, mag ik niet klagen. Hij doet best veel met hem.
Alleen dat ie zo'n klagert is. Als dat al minder was, was ik een gelukkig mens...
Nu is ie dus verkouden. Volgens eigen zeggen is hij doodziek! Gisteren heeft ie wel 10 keer geroepen dat ie het zo warm had. Of ie geen koorts zou hebben. We hebben 4 keer zijn temperatuur opgenomen. Was telkens rond de 37.3 . Whoahahahahahaah!
Een dramaqueen is er niks bij!
Vanmorgen moest hij om 10 uur beginnen met werken. Om 10.10 uur hing hij al aan de telefoon, hoe zwaar hij het wel niet had. TUurlijk, het is rot als je niet lekker bent. Maar helaas, get over it! Klagen helpt niet. Ik voel me ook niet super (hij heeft me aangestoken). En ik zeur ook niet constant erover....

Mijn man is ook zo´n piepert.. Is misschien mannen eigen...
cindy85

Posting Freak

16-11-2010 14:35
mannen...het sterke geslacht....ik dacht het niet :mrgreen:
Tinkerbell79

Posting Freak

16-11-2010 18:06
Dib schreef:Eens met tinkerbell Big Grin maar die van mij is dan ook nog best romantisch hihi Big Grin

Heb jij even geluk Big Grin

French.....whahha ik ben zaterdag jarig en ik wed dat hij dat vergeet, hahahhaha (dat wil zeggen geen kado en vrijdagavond als ik thuis kom van werk zeggen :ohja shit je bent morgen jarig he...)
Monalisa

Posting Freak

16-11-2010 18:44
wow en die van mij kwam 29 oktober toen we 7 jaar samen waren met een grote bos rozen uit zijn werk:oops: ZUCHT!
Sanel

Posting Freak

16-11-2010 19:00
Die van mij is ook niet echt romantisch maar wel een geweldige vader!! En hij doet heel veel met kindjes en in huis. Mag ook wel anders had ik hem een trap onder zijn hol de deur uit gegeven!!!
Tinkerbell79

Posting Freak

16-11-2010 19:27
Sanel, das nog belangrijker toch?!
Sanel

Posting Freak

16-11-2010 20:21
Ja precies hoor. Ik ben zelf ook niet romantisch aangelegd dus ik heb liever dat ie zijn moeite en liefde aan zijn kindjes geeft. Ik krijg al genoeg liefde van hem op een andere manier!!:mrgreen:
Ik hecht ook niet echt veel waarde aan kadootjes en bloemen enzo.
troetelbeertje85

Unregistered

16-11-2010 21:02
hey

nou ben vandaag lekker een dag weg geweest nou ja halve dag haha...eerst moesten we met lucas naar de osteopaat en daar na ben ik lekker gaan shoppen met me moeder en dennis heeft verder de dag met lucas door gebracht...dennis heeft me 1 keer gebeld om te vragen waar lucas ze andere woombie was want had de gene die hij aan heeft in de was machine gedaan...dus het was brullen en lucas wilde niet slapen zonder woombie....
verder is het goed gegaan denk haha...nu nog even een poepluier en dan roepen die jij het even moet zo nodig naar de wc hihi..hoop dat ie erin trapt...

xxx
french

Posting Freak

16-11-2010 23:43
Aanpakken die man van je troetelbeertje Wink

Ehh alle mannen piepers, nou die van mij dus echt niet.
Zal wel een uitzondering zijn dan haha.
Die is niet ziek te krijgen Smile
troetelbeertje85

Unregistered

17-11-2010 19:41
haaay
het heeft gewerkt ik voelde dat lucas een poepluier had hahaha en ik zei dus oo den wil jij ff ze luier doen ikkrijg zo'n buikpijn...Winkdus ik zit op de wc te niksen haha hoor ik opeens jaaa tuurlijk daarom moest je naar de wc dus ik zat te grinneken op de wc hhaihihihi....maar het is gelukt...
alleen had lucas weer harde ontlasting...waar heeft ie dat toch van steeds...
Tinkerbell79

Posting Freak

17-11-2010 20:23
whahhaahahhaha ik lach me kapot, geweldig zeg. Ik ben trots op je troetelbeertje....hahhahahahahahhah te gek zeg!! hahahhahahahah ik blijf lachen, whhahahah
troetelbeertje85

Unregistered

17-11-2010 20:46
ja ik kwam ook echt met een lach van oor tot oor die wc af en dennis zei nog moet je niet door trekken dus ik begon keihard te lachen...achteraf moest hij er ook wel om lachen...
cindy85

Posting Freak

17-11-2010 21:48
hahahahahhahahaa geweldig Smile

trouwens, nog een tip die hier meestal wel werkt. Ipv te vragen of hij iets wil doen, zeg ik gewoon "schat je kunt kiezen, of je kookt of je houdt je met Lucas bezig, nu beslissen". Dan is ie zo vlug om het gemakkelijkste te kiezen, dat hij er niet eens bij stil staat dat hij eigenlijk liever niets zou doen Smile. Ik zou natuurlijk liever hebben dat hij voor het koken kiest haha maar ja, niet te veel ineens willen he Smile
french

Posting Freak

17-11-2010 23:09
Troetelbeertje alleen jammer dat ie je door had haha.
Anders kon je het nog eens gebruiken de smoes hihi :mrgreen:
troetelbeertje85

Unregistered

18-11-2010 12:25
hihi dat van koken of lucas is heel makkelijk want dennis kan niet koken hahahaha...dus die werkt niet hihi maar hij doet wel meer met lucas merk ik...gelukkig
Dib

Senior Member

18-11-2010 19:59
Hihi goed Sam! Blij dat t gewerkt heeft Big Grin
troetelbeertje85

Unregistered

22-11-2010 15:45
en meiden hoe gaat het met de mannen???zijn ze al een beetje aan het bij trekken
ik moet zeggen hoe ouder lucas word dus hoe meer hij doet en contact maakt vind dennis het steeds leuker...
lucas is echt zo'n vrolijk kind als we hem uit bed halen dan lacht ie al haha en hij lacht met ze hele lichaam zo geweldig...

soms moet ik dennis nog wel achter ze kont aan zitten met de dingen in huis want dat wil die nog wel eens verwaarlozen helaas..
maar ik ben echt niet van plan om alles te gaan doen in huis en ook nog is lucas erbij en straks ook weer werken..

xxx
cindy85

Posting Freak

22-11-2010 16:02
benny houdt zich ook wel al meer bezig met lucas, ook omdat er al veel meer interactie is, dus dat is wel leuk. Hihi hier is Lucas ook zo'n vrolijk kind 's morgens. Is om 8u wakker, geeft dan ook duidelijk aan dat hij uit zijn bedje wil hihi, maar hoeft nog geen eten. Dan komt hij gewoon wat tussen ons in liggen, en is hij echt zo aan lachen, brabbelen en slaan/schoppen, zo zalig wakker worden Smile
In het huishouden heb ik helaas ook nog steeds geen hulp. Hij blijft gewoon alles in de zetel en op de grond gooien en ruimt niets op. Deze week ga ik het hele huis nog es onder handen nemen en echt volledig opruimen, maar alles wat hij dan nog gewoon laat rondslingeren nadat ik gevraagd heb het weg te doen, gooi ik gewoon op een hoopje in de gang hoor. Heb hem al dikwijls gewaarschuwd, nu doe ik het ook. (Om de een of andere reden kan hij er niet goed tegen dat de gang vol ligt maar de woonkamer en keuken maakt hem niets uit???). Hier ligt ook nog redelijk wat stof in het ganse huis door de renovaties, maar hij vindt er niets beter op dan altijd zijn propere kleren net op een stoffige vuile plaats te gooien waardoor het weer de was in mag. Ik denk dat ik hem zelf zijn eigen kleren maar eens ga laten wassen en strijken , want 3/4 van de was is van hem, 1/4 van mij en lucas. Misschien dat hij dan beseft dat het wel veel werk is, maar ik vrees dat hij het dan gewoon naar zijn mama brengt haha Smile Maar ik ga es in was-/strijkstaking Smile
troetelbeertje85

Unregistered

22-11-2010 21:09
ik heb dat ook een keer gedaan opeens had hij geen onderbroeken meer dus ik dacht mmm wat heeft hij aan dan..had hij gewoon ze trainings broekjes aan gedaan hahaha zegt ie nog heel droog oo ik dacht dat je geen zin had om te wassen....

maar dat hielp toen dus ook niet..helaas
Sweetangel

Unregistered

26-11-2010 15:46
Dat hielp hier wel... ;-) een wasstaking....
Lunanoa

Posting Freak

Topics: 9
27-11-2010 21:21
Dames:

Het wordt echt beter. Wij zitten die eerste 3 maanden dag & nacht bij ons kind & de papa's werken. Wij bouwen een ontzettende band op & weten ALLES.
Geef je vent een kans. Geef hem de vrijheid & kijk hem niet op de vingers. Het werkt ontzéttend demotiverend als je constant zit te zeuren wat hij moet doen etc.

De eerste drie maanden zijn zwaar!!!

Maar om alles zeuren vind ik persoonlijk geen stijl. Ik zou zeggen, geef je vent en jezelf een schop onder de reet & werk aan jullie relatie Big Grin
Lunanoa

Posting Freak

27-11-2010 21:23
O enneh, bedoel het verder niet negatief. Maar als ik terugkijk was het bij ons ook wel een beetje zo.

Maar ik zou zulke dingen echt niet accepteren & net zo lang praten tot het probleem opgelost is.
cindy85

Posting Freak

27-11-2010 21:30
@ Lunanoa:
het is niet zo dat wij onze mannen op de vingers kijken het probleem is ook niet zozeer dat ze minder weten van onze kindjes dan wijzelf, want natuurlijk begrijpen wij dat, net zoals we begrijpen dat ze in huis niet evenveel kunnen doen als ons als zij daarbij ook gaan werken. Maar dat neem niet weg dat ze helemaal niets moeten doen om ons wat te ontlasten en het ons zelfs nog lastiger moeten maken dat het soms sowieso al is.

Als ik bvb aangeef aan mn vriend dat ik echt op ben omdat ik al wekenlang 2x per nacht op moet om te voeden en ik es een namiddagje wil bijslapen, en hij kruipt dan vlug in bed 's middags om een dutje te doen - met als reden dat hij gewoon te lang tv gekeken heeft 's avonds en daardoor te moe is - ipv lucas een namiddagje over te nemen en ik daardoor niet wat kan bijslapen, dan vind ik persoonlijk wel dat ik niet om niets zeur...

En dit is maar één simpel stom voorbeeldje, waar ik me dan nog makkelijk kan overzetten want er zijn vervelendere dingen die hij doet dan dat...
Lunanoa

Posting Freak

27-11-2010 21:38
Maar dan schop je hem toch keihard uit zijn bed om vervolgens een waarschuwing te maken dat hij niet zo egoïstisch moet zijn & anders maar oprot :|

Kan het zijn dat je te lief bent? En het onbewust een beetje toelaat?

Ik wil geen mensen voor hun hoofd stoten hoor, probeer me in te denken hoe en wat..
cindy85

Posting Freak

27-11-2010 21:47
je stoot me niet voor het hoofd hoor en je hebt wel gelijk trouwens, ik laat het ergens wel toe. ik heb gewoon niet altijd meer de puf om erop te reageren, want dat leidt dan steeds weer tot geruzie en daar heb ik nu gewoon ff geen zin meer in, anders kan ik helemaal niet meer genieten v mn zwangerschapsverlof. dus dan laat ik het vaak maar voorbij gaan en probeer er het beste v te maken. maar of dat nu op lange termijn zo goed is....
cindy85

Posting Freak

27-11-2010 21:48
zwangerschapsverlof = moederschapsverlof :mrgreen:
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten