Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Mama's oktober 2010

Mama's oktober 2010
EsRe

Unregistered

07-11-2010 17:26
Hier is tie dan.....

Mama's oktober 2010... joepie....!

Ik hoop op net zoveel klets plezier als in het uitgerekend topic, maar dat gaat vast lukken!

Groetjes EsRe
kapster1985

Senior Member

Topics: 0
07-11-2010 17:29
@esre dat zal denk ik wel gaan lukken alleen denk ik iets minder dan toen we verlof hadden denk ik
Lex

Posting Freak

Topics: 1
07-11-2010 17:43
voila we zijn er! X
minimi

Senior Member

Topics: 3
07-11-2010 17:52
ja... inderdaad... even posten dan kan ik jullie weer vinden...
Jolanda10

Posting Freak

Topics: 4
07-11-2010 17:56
La-princessa, gefeliciteerd!!

wauw,het mama topic..
zo gek, we keken hier zolang naar uit en nu is het al zover!!! :-)
wij gaan een hapje eten, bezoek is net weg..
wendela

Senior Member

07-11-2010 18:20
La Princessa,
Gefeliciteerd!!!!!

Eindelijk zitten we dan in het Mama toppicBig Grin
tijgertjuh5

Senior Member

07-11-2010 18:32
gefeli la princessa!!
loesje80

Posting Freak

Topics: 2
07-11-2010 18:38
Ja, met z'n allen mama!!!
Weet je wat nou het rare is :oops: :oops: Ik zag gister wat zwangere vrouwen op tv, maar ik kon me echt niet meer voorstellen dat ik ook zwanger was :oops: :oops:
E82

Posting Freak

07-11-2010 18:47
La princessa gefeliciteerd!!

Ik vind het met 2 kids een stuk drukker in ieder geval, maar probeer trouw mee te lezen en te reageren.
Hier het bezoek ook weer weg, bleven vrij lang zitten, maar goed moesten dan ook bijna een uur rijden. Jasper heeft heerlijk in de kinderwagen liggen slapen. Vanmiddag zowaar 3,5 uur (rest van de dag nog om de 2 uur).
Nu verder een rustige avond gelukkig.
H83

Posting Freak

07-11-2010 18:55
Zo dames, daar zijn we dan... ons mama-topic! Big Grin

La Princessa....gefeliciteerd!! Geniet lekker van jullie wondertje!
E82

Posting Freak

07-11-2010 19:02
Het was me nog niet gelukt een foto te plaatsen van ukkie. Bij deze:

[Afbeelding: 10rstuq.jpg]
Nadia30

Member

07-11-2010 19:11
Jeej!! Princesa gefeliciteerd!!!

Wauw wat gaat het snel he. Kan me herinneren dat we van die onzekere berichten plaatsten over vage buikpijnklachten, angst voor miskramen, blijdschap na 12 weken.
Nu liggen ze hier lekker naast ons!
minimi

Senior Member

07-11-2010 19:12
@nadia30... ik had het ook nog over met mijn schoonmoeder... je kan het je gewoon niet meer voorstellen dat uit eigenlijk 'niets' zo'n wezentje ontstaan... Echt niet te geloven...

@e82... wat een hoop haren... En wat een knap kindje zeg....
Noor

Posting Freak

Topics: 11
07-11-2010 19:43
Jaaaaa.... het nieuwe topic, eindelijk!!! Big Grin

La princessa, gefeliciteerd!!! Het laatste oktober wondertje is een feit. Je hebt er lang op moeten wachten, geniet er maar lekker van! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal.
H82, wat een enorm leuke foto!! Lekker koppie...
Loesje80, ook ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik zwanger ben geweest. We hebben er best lang over gedaan en veel ups en downs gehad, maar uiteindelijk is het gelukt en net wat Nadia zegt... nu liggen ze al naast ons! Soms nog zo onwerkelijk!

Hier alles goed. Noor heeft gisteren een rare dag gehad. Veel willen drinken en veel wakker en jengelig. We hadden verwacht dat de nacht ook drama zou worden, maar het tegendeel was waar. Vannacht namelijk een fantastische nacht gehad!! Noor heeft gewoon van half 1 tot kwart over 7 doorgeslapen en na haar voeding weer tot 11 uur... Heerlijk!!! Daar hebben we het even lekker van genomen!
Vandaag wil ze ook weer veel drinken en is ze veel wakker, dus hopelijk krijgen we weer zo'n heerlijke nacht erachteraan. Big Grin

Verder twijfel ik of het een echte ongesteldheid is... Ik bloed maar weinig, maar het is wel helder en nog niet over. Morgenvroeg de VK toch maar even bellen. Het gevoel van de bal die erg laag zit is trouwens wisselend aanwezig. Ben erg benieuwd wat ze daar van zeggen.

Even een vraagje aan de oktober 2010 mama's Wink...
Hebben jullie al een wipstoeltje in huis voor jullie kleintjes. Ik zit er aan te denken om haar er een cadeau te doen voor Sinterklaas. Dat gaan we dit jaar lekker vieren met opa, oma, tante en het nichtje. Er zijn er alleen zo ontzettend veel en in zoveel verschillende prijsklassen. Ben benieuwd of jullie er een hebben en waarvoor jullie dan gekozen hebben.
loesje80

Posting Freak

07-11-2010 19:53
Ik dacht, misschien handig, een mama&wondertjes-lijstje. En nu niet op uitgerekende datum, maar op geboorte datum… Maar mochten jullie een andere vorm van lijst handiger vinden, pas het vooral aan :-)
[INDENT]Mama...................................naam wonder en geboren op
[/INDENT]

[INDENT]sannie1978...................................Liz & Tess (30+5) 17 augustus
Sam81...........................................Noah (32+3) 24 augustus
wendela.........................................Luna... (37+1) 13 september
suusdemuus (suzanna) ...............Jesley Eliaz (37+5) 18 september
Nadia30........................................ Elina Sofia (38) 23 september
Natascha1982...............................Mika (39) 27 september
Anmiek...........................................Joel (39+5) 29 september
Loesje............................................ Gijs (38+4) 29 september
kapster1985..................................Davinio (38+1) 29 september
Rian-kippie.....................................Hailey (40+4) 30 september
Karin26...........................................Ruben (39+6) 30 sept
miek4..............................................Britt (38+5) 30 september
Suuzje..............................................Julian (38+1) 30 september
Noor................................................Noor Aurelia (38) 30 september
Pumi................................................Romy (37) 1 oktober
Lex...................................................Billie (39+3) 4 oktober
Beer.................................................Noa (39+5) 7 oktober
J.D. ..................................................Lucas (41+3) 9 oktober
Tijgertjuh....................................... Gerwin (40+4) 9 oktober
Florance26.....................................Jenna ( 37+6) 12 oktober
EsRe............................................... Naomi (41+1) 13 oktober
SelOg..............................................Almila (40+6) 13 oktober
Maj.................................................Isis (40+1) 14 oktober
Susanne.a......................................Jip (38+6) 15 oktober
Jorina............................................ Ruben (41+3) 16 oktober
Brabants Boerinneke...................Hannah (41+6) 17 oktober
Minimi...........................................Björn (38+4) 17 oktober
H83............................................... Nadé (39) 18 oktober
P.S..................................................Alano (40+4) 20 oktober
E82................................................Jasper (40+2 ) 20 oktober
Eef82.............................................Faas (40+1) 24 oktober
Jolanda10.....................................Siem (41+1) 31 oktober
Art.................................................jongen(40+3) 31 oktober
La-princesa................................. Elijano (41+1) 7 november
[/INDENT]
miek4

Posting Freak

Topics: 9
07-11-2010 19:56
la princessa; gefeliciteerd!!

Meiden ik ben ff niet zo actief, heb een beetje griep... bleh...
Ons meisje huilt veel, ze kan telkens niet in slaap komen, alleen als ze in onze armen ligt. Als ze moe wordt na haar fles dan leg ik ze in bed of de box, ze huilt dan enorm. Niet even, ze blijft doorgaan en wordt echt hysterisch!! Als we ze pakken is dit over of in ieder geval minder.... Ze is zo druk en onrustig, dit zei de fysio ook al. Hij gaf me oefeningen om ze rustig te krijgen, omdat dit voorheen ook moeizamer ging, dit werkt nu wel wat beter. Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze meestal wel goed door, maar voordat ze echt goed slaapt...... zucht. We moeten ze dan lange tijd vast houden en er zeker van zijn dat ze echt goed slaapt, als je ze anders neerlegt dan is ze weer klaarwakker!!
De voedingen zitten nu om de 4 uur, dat scheelt enorm... Maar goed, regelmatig is ze gewoon 3 a 4 uur lang wakker, lijkt me niet oke voor zo'n kleintje...
Overmorgen komt de fysio weer. Ik denk erover na om de puckababy piep aan te schaffen, iemand ervaring mee?? Ik hoor goede berichten over inbakeren hiermee... Als ik ze namelijk in een deken wikkel dan lijkt ze toch sneller rustiger te worden...

Sorry voor mijn ego berichtje... Hoop dat het bij jullie iets rustiger verloopt meiden...
minimi

Senior Member

07-11-2010 19:56
@loesje80... goed gedaan....
@noor... ik heb zo'n wipstoeltje boven staan maar meer omdat mijn zus hem aan mij gegeven heeft... Haar dochtertje heeft er heel veel plezier aan gehad...
loesje80

Posting Freak

07-11-2010 20:00
E82, net een stampertje uit Pluk van de petteflat met al dat haar, super! Wat een schatje!
Noor, ik heb een wipstoeltje van de prenatal, die waren in de aanbieding toen ik de zwanger-doos op ging halen :-) Maar hij verzuipt er nog een beetje in.
H83

Posting Freak

07-11-2010 20:19
E82, wat een mooi ventje zeg! En zo'n mooi koppie met haar ook!
Loesje, mooie lijst, helemaal prima!
Miek4, erg vervelend als je kleintje zoveel huild... ik heb al moeite met het jengeluurtje van Nadé.... wens je veel sterkte en ik hoop dat inbakeren helpt!!
Noor, geen wipstoeltje hier.... geen ervaring dus...
pumi

Posting Freak

07-11-2010 21:00
Jeej! het mama-topic Big Grin

@E82, wat een haar! Mooie foto hoor!!!
@Noor, wij hebben zo'n wipstoel met trilfunctie en zo'n boog met lampjes en muziek.. gekregen, als het aan mij lag hadden we gewoon zo'n simpele van prenatal gehaald
@Miek, beterschap!
@Loesje, ik mis het zwanger zijn heel erg! Ik vond het zo'n geweldig gevoel dat getrappel! Maar vind het wel weer vreemd om foto's te zien van mezelf met zo'n buik, vooral als ik zie hoe dat ie gegroeid is

Romy is vandaag erg lief! is lekker met papa in bad geweest, vond ze heerlijk! ze lag gewoon te slapen haha
Vanmorgen was ze lekker veel wakker en eigenlijk de rest van de dag veel geslapen, nu is ze weer lekker wakker dus ga ff lekker met d'r kroelen! Hopelijk krijgen we een beetje een goede nacht!
J.D.

Posting Freak

07-11-2010 21:18
Jeeeeej, eindelijk is het dan zover!!

Ga nu weer lekker op de bank, want mijn bekken doen zo een pijn, maar wilde even reageren op:
@miek, owwww zo herkenbaar, hier gaat het iedere dag net zo. Slaapt goed bij mama, maar niet in box, bed. Zo gauw we hem neerleggen komt hij vaak heel snel en krijsen dat hij dan doet. In de nacht slaapt hij wel gewoon goed!

Vandaag heeft hij wel 1,5 uur in zijn eigen bedje gelegen!! we moesten wel paar keer even naar hem toe. Nu ligt hij in de box, hopelijk voor een tijdje!
minimi

Senior Member

08-11-2010 07:10
@j.d en Miek4.. hopelijk komen jullie kleintjes nu wat in hun ritme...

Hier gelukkig een betere nacht gehad.... woehoe... gisterenavond heeft ie 4 uur tussen de voeding gehad en vannacht zo'n 3 uur/3:15... dus ben al wat uitgeruster...
Vloei nog wel. Hoop dat dat snel stopt... Daarbij word het nog steeds zwart voor de ogen als ik snel opsta...

Vandaag even de dokter bellen voor de minipil en ook voor de inenting van de rode hond... heb deze wel gehad maar niet genoeg antistoffen aangemaakt dus moet voor een eventuele nieuwe zwangerschap gebeuren... maar liever gelijk dan dat ik het vergeet natuurlijk!!
Vanmiddag even het dorp in.. foto's af laten drukken voor de oma van mijn man. En luiers halen die zijn in de aanbieding...
Morgen weer naar het CB. Ben benieuwd....

Moet nog zo'n 8 kilo afvallen. Ben benieuwd want wil toch eigenlijk wel weer de normale kleren aan maar geduld is een schone zaak!!
Brabants Boerinneke

Senior Member

08-11-2010 08:26
Zo das nog snel gegaan :-D!
Ineens zitten we al weer op pagina 3 van het mama-forum!

Afgelopen nacht hier een goede nacht gehad, de langste tot nu toe. Hannah had om 23.00u haar laatste voeding en kwam toen pas om 05.00u weer. Echt een record voor hier (ze ligt nu nog weer te pitten). Bovendien moest ze zichzelf nog wel echt even in slaap huilen na haar voeding (heeft ze eigenlijk momenteel altijd 's avonds wel), maar dat duurde niet heel erg lang gelukkig.
De avond ervoor daarentegen.. tjonge jonge. Toen heb ik echt van 23.00u tot 02.00u weer met haar gezeten, nog maar weer voeding gegeven en daarna was ze eindelijk een beetje rustig. Ik snap echt nog niet goed, waarom het zo kan verschillen per avond/ nacht ?!!

Nou dames, jullie hopelijk ook een redelijke nacht gehad en voor vandaag een fijne dag gewenst!
loesje80

Posting Freak

08-11-2010 08:40
Ik snap het soms ook niet BB, Gijs heeft een tijdje 's nachts nog maar 1 voeding gehad, maar nu komt hij weer 2 keer... Moet zeggen dat ik het wel vermoeiend vind, maar het komt vanzelf goed hou ik me maar voor ;-)
J.D. & Miek, hopelijk gaan jullie kindjes overdag ook wat makkelijker slapen in hun bed of de box, zodat jullie ook even wat tijd voor jezelf hebben.
Hier nu aan het voeden (leve het multi-tasken) en zo bij een vriendin op kraamvisite, haar zoontje is anderhalve week jonger dan Gijs, ben benieuwd :-)
karin26

Posting Freak

Topics: 30
08-11-2010 09:17
Ik ben er ook weer!!!!!!!!!!!!!!
jorina

Posting Freak

Topics: 6
08-11-2010 09:39
la princessa gefeliciteerd !

he he eindelijk het mama topic
hier weer een goede nacht gehad ruben komt gelukkig maar 1 x

@miek en JD misschien eens proberen om je kindje juist wakker in bed te leggen
niet al half slapend of helemaal want vaak werkt dat niet
als je ze er wakker in legt gaan ze wel om hun heen liggen kijken en vaak werkt dat erg rustgevend waardoor ze juist in slaap vallen
jorina

Posting Freak

08-11-2010 09:41
@e82 snap het helemaal dat je het drukker hebt met 2 kids
hier idem en dan gaat die van mij nog naar school ook
s'morgens is het echt een race tegen de klok om beide kids eten te geven en dan ook nog op tijd op school te komen
ben iedere ochtend weer trots als we de school binnen lopen voor de bel :mrgreen:
H83

Posting Freak

08-11-2010 10:15
Ego berichtje.....

Hier een roerige nacht gehad zeg... van half 2 tot half 4 in de weer geweest en om half 5 kwam Nadé voor de fles... daarna tussen ons in gelegd en geslapen tot 9 uur, fles gegeven... in d'r lediknatje gelegd waar ze nu weer een kwartier aan het huilen is.... wat zo langzamerhand steeds meer krijsen wordt... en nu? Hoelang laten jullie je kindjes huilen?? Dat in slaap huilen werkt soms... maar dan is ze na 10 min. echt al wel stil... nu dus niet... Jammer he... dat we niet in de koppies kunnen kijken... ik weet zeker als ik d'r nu pak dat ze stil is.... moeilijk hoor!! :-(
E82

Posting Freak

08-11-2010 10:29
Jorina, doet je oudste al veel zelf? Vanaf volgende week moet ik de oudste ook 1 dag op tijd op het kdv hebben. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Gelukkig komt het daar niet op 5 min, als ze er maar voor 9 uur zijn!
En dan de bult extra was...heb echt het idee dat ik elke dag bergen te strijken heb!

H83, ik laat hem meestal in het bedje liggen, maar ga er wel naar toe. Wat aaien over het bolletje of buikje, speen of pink en dan kalmeert hij wel weer (meestal) En anders haal ik hem er even uit om te kijken of er geen boertje ofzo in de weg zit, en dan weer terug er in! De aanhouder wint denk ik dan maar....!
kapster1985

Senior Member

08-11-2010 10:50
@loesje ik kan het me ook al weer niet meer voorstellen dat ik zwanger ben geweest
@e82 je hebt zeker gelijk dat het met twee veel drukker is dat ervaar ik ook en op dinsdag en donderdag heb ik dat al helemaal
want kyano gaat sinds een week naar de creche toe en daar moet hij om half negen zijn dus dan moet ik ze alle twee eten hebben gegeven
je het alle twee aan hebben gedaan en dat is meetsal wel even racen vind ik. maar hoe vind jullie andere zoontje het
wat een hoop haren heeft jasper en wta een mooi kindje.
@noor fijn dat met jullie meisje ook alles goed gaat hier hebben we ook een wipstoeltje gewoon van de v&d en daar ligt hij heel soms in
@loesje mooi lijsje
@miek beterschap en hoop dat het inbakeren gaat helpen meid
@JD HOOP DAT HIJ SNEL HET RITME VIND DAT JE OOK EVEN TIJD HEBT VOOR JEZELF
@minimi fijn dat jullie all een betere nacht hebben gehad dat scheelt alweer en die acht kilo gaan er ook nog wel vanaf
maar dat duurt even.
@bb fijn dat hannah het goed doet en dat jullie een beter nacht hebben gehad
@e82 hier ook zoveel was je vraagt je af waar het allemaal vanaf komt he
@h83 wat vervelend zon nacht even een vraag krijgt hij fles voeding zoja kan ook zijn dat hij een allergie heeft daarvoor
en daarom zoveel huilt dat hadden wij ook tot we er achterkwamen dat hij en koemelk allergie theeft en nu metde nieuwe
voeding een heel ander kind mischien dat dat het is

@hier een goede nacht gehad ik ben om 10 uur naar bed gegaan man heeft de fles van twaalf uur gedaan en toen kwam meneer
pas weer om 5.30 dus langste nach tot nu toe. nu even poeten en was doen.
Natascha1982

Posting Freak

08-11-2010 10:56
Joehoe!! Moest effe zoeken, maar dan is er toch eindelijk het mama forum. la Princessa van harte gefeliciteerd!!!
Hier een tijdje niet actief geweest, had al eerder gemeld dat Mika niet meer wilde slapen. Donderdag zijn we bij de ostopaat geweest en heeft geconstateerd dat er iets niet goed zat in zijn nekje en dat zijn bekken gekanteld staan. Ze heeft een begin gemaakt aan het nekje, maar kon het niet afmaken, omdat het te inspannend is voor Mika, we moeten donderdag terug komen, en dan kijkt ze gelijk naar zijn bekken. Het enige verschil dat we merkte was dat hij niet meer zo hard zuigde aan zijn speentje. Donderdagmiddag heeft meneer heerlijk liggen slapen, maar 's avonds en 's nachts begon het weer. Het was nacht nummer 7 en we konden niet meer!! Ben gewoon in huilen uitgebarsten, dat was voor mij de druppel. Heb gedaan wat ik anders nooit zou doen, heb hem opgepakt en ben naar mijn moeder gegaan. Daar heb ik lekker 2 uurtjes geslapen, en vervolgens ben ik om 5 uur naar huis gegaan, en heb Mika daar achtergelaten. Thuis heerlijk uitgebreid gedouchd saampjes en daarna lekker uiteten geweest. Verder wilde we er een leuke avond van maken, met wat lekkers erbij, wijntje erbij, maar helaas... We waren zo moe!! We lagen lekker om half 10 in bed, en hebben aan 1 stuk doorgeslapen tot half 9. Daarna boodschappen gedaan en effe snel de stad in om wat dingetjes te halen. Daarna Mika weer opgehaald en meegenomen. Vanaf het moment dat we thuis kwamen begon meneer weer te krijsen, heb hem gegeven tot de volgende fles, want zag het gewoon niet meer zitten. En wat gebeurd er na de fles op bed gelegd en meneer sliep gewoon. Nu is het maandag en meneer doet het super, hij slaapt lekker en roept alleen voor zijn fles. We hadden de voeding verhoogd omdat ie om de 3,5 a 4 uur kwam, maar dat was nog iets te veel van het goede, want alles wat ie extra krijgt spuugt ie weer uit, dus gewoon weer terug, en danmaar om de 3,5 a 4 uur, das beter dan wat het was. Nu hopen dat we het volhouden zo. Verder hier ook weer ongi geworden, blehhh was effe vergeten hoe dat voelde.Maarja betekend wel dat alles weer werkt en gelijk weer aan de pil begonnen. Wil toch nog wel even wachten met de volgende hihi.

Zo lekker ego berichtje
H83

Posting Freak

08-11-2010 11:30
kapster1985 schreef:@h83 wat vervelend zon nacht even een vraag krijgt hij fles voeding zoja kan ook zijn dat hij een allergie heeft daarvoor
en daarom zoveel huilt dat hadden wij ook tot we er achterkwamen dat hij en koemelk allergie theeft en nu metde nieuwe
voeding een heel ander kind mischien dat dat het is

Nadé krijgt inderdaad flesvoeding, Hypo Allergeen zelfs... Geen idee of ik dan nog andere voeding kan proberen. Ze heeft wel last van krampjes, maar de ene keer erger dan de andere keer.
Woensdag komt de wijkverpleegkundige, dan leg ik het ook even voor.
Maj

Unregistered

08-11-2010 12:00
gefeliciteerd la-princessa!!\

Daar zitten we dan, allemaal moeder.... soms genieten, veel zorgen!!

Hier doet Isis het prima!! ze slaapt veel, dus als pappa thuis is, slepen we haar overal naartoe, want dan is mama wel zat van het binnen zitten!!
Zaterdag hebben we boodschappen gedaan en zijn we naar mijn Oma geweest, we konden maar geen afspraak maken voor kraambezoek, toen bedacht ze dat het misschien makkelijker was om naar haar toe te gaan, mijn ouders waren ook gekomen, ik denk dat mijn vader Isis langer vast heeft gehad dan mijn oma haha..
gisteren naar een consumentenbeurs omdat de zus van mijn vriend op moest treden, muziek hard ed, maar Isis slaapt gewoon door!!!

vorige week vrijdag trouwens naar het cb geweest, phoe hey op mijn vragen heb ik in ieder geval geen antwoord gehad.... Maaaaar mevrouw was wel 4 kg! Ze was in twee weken iets minder dan 300 gr aangekomen, ik heb begrepen dat dat voldoende is?

Vandaag voor het eerst alleen thuis, mevrouw slaapt (hoe doen jullie dat internetten tijdens het voeden??) en ik lig nog met pyama op de bank, want aan douchen ben ik nog niet toegekomen haha, straks wil ik kijken of het lukt om een stukje te gaan wandelen, de kinderwagen staat beneden klaar zodat ik ermee weg kan. Hopen dat het lukt, dan kan ik gaan oefenen, want autorijden is denk ik nog een brug te ver...

Dames die het zwaar hebben, probeer te relaxen idd wat natascha beschrijft, even relaxen, vaak wordt je kindje daar ook rustiger van!
SelOg

Posting Freak

Topics: 7
08-11-2010 12:03
Hallo!

Eindelijk ons mama-topic! En wat hebben jullie al veel gekletst!

Allereerst La-Princessa, gefeliciteerd!

Hier slaapt madam veel beter nu ik haar wikkel in hydrofiele doekjes. Zij is er niet heel erg blij mee en probeert elke keer haar handjes tevoorschijn te halen,maar na een tijdje geeft ze het op en valt ze netjes in slaap.
Vorige week vrijdag waarschijnlijk weer een regeldag gehad die ik totaal gemist heb!!! Almila wilde een half uur na haar voeding weer drinken, maar ik gooide het op zuigbehoefte en gaf haar de fopspeen. Pas in de avond toen ze gepoept had, zag ik dat de kleur donkergroen was ipv okergeel. Ik moest meteen aan Noor's berichtje denken dat de kleur van de ontlasting verandert bij een regeldag. Achteraf vond ik het heel zielig, maar ja!

Oh en ben helemaal jaloers op de mama's met lange nachten. Hier zie ik wel verbetering; we zijn van stipt 3 uur naar 4,5 uur gegaan, maa ik zou het heel erg waarderen als mevrouw eens zou besluiten dat ze om de 5-6 uur komt.

@Loesje, ik kan me ook niet voorstellen dat ik zwanger was! Vorige keer zag ik een zwangere vrouw rondwaggelen. Ik keek naar haar lichaam, zag dat ze rond haar dijen was uitgedijd en zag dat ze instappers droeg en had best wel medelijden met haar. Ik was zó blij dat ik dat niet meer had!
@E82, wat een droppie!!!
@miek, sterkte met je meisje!
@Noor, ik heb een Doomoo. We hebben het cadeau gekregen, anders had ik zelf een goedkope van Koolsta ( was dat nou het merk?) gekocht. Almila ligt er nog niet vaak in, dus ik kan mijn ervaringen nog niet delen
@JD, Jij ook sterkte met Lucas!
@Minimi, Ik moet nog officieel 9 kilo, maar wil 11 kilo afvallen. Bovenkleding pas ik wel, maar mijn broeken nog niet. En om nou nog steeds met mijn zwangerschapsspijkerbroek rond te lopen...ik voel me elke keer zwanger als ik dat ding aantrok. Dus ben afgelopen zaterdag de stad ingegaan en twee goedkope spijkerbroeken gescoord. Ik kan weer verder totdat ik op mijn streefgewicht zit
@natascha, blij dat Mika het weer wat beter doet!
SelOg

Posting Freak

Topics: 7
08-11-2010 12:04
Maj, ik lees mee tijdens het voeden, maar schrijven lukt me niet Smile
Maj

Unregistered

08-11-2010 12:09
haha, jeetje zelfs meelezen lukt denk ik niet, ik heb echt 2 handen nodig bij het voeden! Ik kan heeeeeel even een hand missen (om bv te zappen met de tv) maar niet lang...

Wij hebben een tweedehands wipstoeltje van chicco gekocht via marktplaats, ze heeft er al 1 keer in gelegen en vond het prima, volgens mij maakt het niet zo uit wat voor wipstoeltje, ik zal bij ons bij de kruidvat trouwens wel een bambinowipstoeltje staan, die had ik anders gekocht denk ik...
Lex

Posting Freak

08-11-2010 12:20
hey dames!

leuk he ons nieuw topic :-D
Hier komt onze dochter noga altijd om de drie uur snachts piepen, ik hoop echt dat het gauw zal veranderen, maar niet te veel verwachten zeker? Alhoewel ik wel hier vaak lees dat er al meerdere uren bij de meesten tussenzitten... pf
Deze middag koffie gaan drinken met een kennis waarvan haar zoontje een week ouder is dan Billie. Hopelijk wat ervaringen uitwisselen.
Schoonzus gaat niet mee omdat ze nog altijd pissed off is. Mijn schoonmoeder kan ze een weekje of twee 'kussen' hoor, ik heb het er voorlopig mee gehad. Heb gezegd tegen ventje dat hij het nu maar met haar moet regelen, het is tenslotte zijn ma é.

@Loes , bedankt voor de lijst, is prima zo! Ik weet nog dat je wasbare luiers gebruikt. Van welke ben je tevreden? Heb nu een proefpakket en ik zou er binnen een maand mee willen starten. Enige tips, merken? X
@E82 dat zal een prachtig ventje worden!
@H83, ik laat ze niet langer dan vijf min huilen omdat ik weet dat ze het niet zomaar doet, meestal is het van krampjes...
@Minimi, ik heb er wel nog 17 te gaan, troost je.
@Maj, blij te lezen dat Isis het prima doet! Fijn zo!

Fijne dag ladies!
kapster1985

Senior Member

08-11-2010 12:23
@h83 ja zou het gewoon eens voor slaan kan altijd en de hypo allergeen zit ook koemelk dus wij hebben nu de nutramigen 1
die kun je via de huisarts dan aanvragen als het zo mocht zijn die is tegen krampjes en allergien van koemelk en eczeem en lactose allegergie
@maj wat fjn dat i zo goed isis het zo goed doet en dat het met jou ook goed gaat is toch netjes wat ze aan is gekomen he
@natascha fijnn dat jullie Er achter zijn wat mika heeft hopen dat ze hem nu kunnen helpen he en lekker dat je hem een dagje en nacht weg hebt gedaan
dan kom je zelf ook even aan je rust toe is dan weer even lekker
zo hier weer alles schoon davinio slaapt nog en straks moeten we op nacontrole bij de verloskundige ben eens benieuwd
Jolanda10

Posting Freak

08-11-2010 12:26
Even snel... Wij hebben zo'n doomoo zitzak. Met een nestje er boven op en de wipper om eronder te zetten. Siem ligt er graag op, hij staat nu in de box..
Hij ligt dan niet helemaal polat waardoor hij makkelijk in slaap valt na zijn flesje... Ik vind het een aanrader maar het is natuurlijk wel wat duurder dan het simpele wipstoeltje (hier was t een kado van al me vriendinnen..)
J.D.

Posting Freak

08-11-2010 13:14
Hier ben ik heel vrolijk!! Lucas heeft gisteravond in zijn eigen bedje geslapen (1,5 uur) daarna ook nog in de box (uren)... en vanmorgen heeft hij weer in de box geslapen en nu ligt hij weer te slapen in de box, ben benieuwd hoelang hij het nu volhoudt!
Dus hij slaapt zonder dat hij bij zijn mama ligt!! whoeiiii, ieder uurtje is er één!!
En heb vanmorgen gewoon weer dingen in het huis kunnen doen (alhoewel mijn man gister alles al schoon had gemaakt, hihi).

@minimi, fijn dat je een betere nacht hebt gehad.
@BB, fijn dat je een lange nacht hebt kunnen maken.
@loesje, veel plezier op kraamvisite. Zul je zien hoe groot Gijs alweer is!
@jorina, ook wakker in bed geprobeerd! Eigenlijk van alles wel, maar niks hielp. Maar er is verbetering!! Haha, kan me voorstellen dat het echt even wennen is zo met 2 kindjes en optijd op school zijn.
@H83, ow lastig, ja als Nadé overgaat in krijsen, heeft het laten huilen niet zoveel nut meer volgens mij, want dan is ze al zover over de toeren. Idd zoals E82 zegt even kijken of je er kunt laten liggen en rustig kan maken.
@E82, kan me voorstellen dat je zoveel was hebt!! Bllg heb een hekel aan strijken, doe het ook bijna nooit hoor!
@Kapster, lekker dat je zo goed hebt geslapen!!
@Natascha, MEGA-KNUFFEL!! gossie kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Heb je het gevoel dat de osteopaat heeft geholpen bij het nu wel kunnen slapen? Hopelijk blijft het zo!
@Maj, fijn dat Isis het zo goed doet!! Hopelijk lukt het om vandaag lekker met haar te gaan wandelen buiten.
@SelOg, als Almila echt honger had gehad dan had ze ook geen genoegen genomen met een speen hoor, dan zou ze gewoon door huilen tot je er zou voeden. Dus voel je niet schuldig.
@Lex, snap dat je het even hebt gehad met haar, dus gewoon lekker je ding doen, hopelijk slaapt Billie snel wat langer 's nachts.
@Jolanda, die doomoo is leuk!

Wij hebben trouwens zo een wipstoeltje dat je echt aan alle kanten kunt verstellen, wel zo makkelijk.
loesje80

Posting Freak

08-11-2010 13:25
Haha, Gijs ligt op 1 arm&een kussen aan de borst en dan staat de laptop naast me en type ik met 1 hand :-)
@ Lex, wij hebben de luiers van bambino mio. En ze bevallen me heel goed! Ik kan je wel even een pb-tje sturen (alsGijs vanmiddag slaapt) We hebben ze ook meteen vanaf de geboorte gebruikt.
@H83, Gijs laat ik ongeveer 15 minuutjes huilen en als hij dan nog wakker is, is het vaak een vieze broek en gaat hij daarna weer zijn bedje in
@ Natascha, wat fijn dat Mika het zo goed doet nu, maar ik vind het echt heel goed dat je de kleine man naar je moeder hebt gebracht!
@Minimi, ik mag er nog 4, en dat was 2 weken geleden ook al zo Cry
@Maj, blij te lezen dat Isis het prima doet! Fijn zo!
Ik ga zo even bij het cb-inloopuurtje, even vragen wat ik kan doen tegen de slaap-voorkeurshouding van de kleine man. Als hij wakker is gebruikt hij beide kanten om te draaien en te lihggen, maar als hij slaapt altijd rechts... En daarna lekker boodschappen doen. Ojee, zijn buikje borrelt heel hard tijdens het drinken Confusedhock:
H83

Posting Freak

08-11-2010 14:08
kapster1985 schreef:@h83 ja zou het gewoon eens voor slaan kan altijd en de hypo allergeen zit ook koemelk dus wij hebben nu de nutramigen 1
die kun je via de huisarts dan aanvragen als het zo mocht zijn die is tegen krampjes en allergien van koemelk en eczeem en lactose allegergie

Maar Hypo Allergeen (van Friso) is juist voor verminderde kans op koemelk allergie...:confused: nou ja, ik zal woensdag even vragen... ;-)
jorina

Posting Freak

08-11-2010 14:11
E82 thomas doet eigenlijk alles zelf
ik leg zijn kleren klaar die hij dan zelf aantrekt ( wat de laatste tijd overigens een drama is want meneer trekt in eens alles verkeerd om aan )
ik maak wel zijn broodje maar voor de rest gaat het eigenlijk vanzelf
maar moet ook nog zijn broodtrommeltje maken en bekertje drinken erbij en dan nog ruben eten geven
kom zelf tegenwoordig pas weer aan eten toe als thomas naar school is :mrgreen:
maar ik vind het altijd wel gezellig zo'n chaotische ochtend al moet het niet iedere dag gebeuren want dan word ik gek
J.D.

Posting Freak

08-11-2010 14:14
Lucas ligt nog steeds te slapen!! ow heerlijk!! *Glunder*
Lex

Posting Freak

08-11-2010 14:17
@Loes, graag een bptje :-D Bedankt
Rian-kippie

Posting Freak

08-11-2010 15:06
heeej hallo allemaal!!
zo eindelijk dan ons mama topic!!!

hier vanmorgen terug gereden naar huis, hailey heeft de hele weg geslapen! heerlijk vind ze het in de auto..
haar nachtritme is wat aan het veranderen! ze was tot nu toe steeds wakker tot een uur of 10 sávonds, kreeg dan haar laatste fles en sliep dan tot 8 uur..
nu gaat ze rond 7/8 uur slapen en komt dan rond half 5/5 uur... daarna slaapt ze dan weer tot 8/9 uur.. ook nie slecht dus!

hier trouwens gister ongesteld geworden!! pfff wat had ik dat niet gemist zeg....
Maj

Unregistered

08-11-2010 15:28
@ loesje, hier zei de kraamzorg meteen, mocht het kind altijd op dezelfde manier in slaap vallen, kan je ook voorzichtig het hoofdje draaien als het slaapt. zo leren ze ook op de andere kant liggen, ik begin ook het idee te krijgen dat isis een voorkeur heeft, maar ik krijg het nog goed opgelost met licht en speeltjes aan de andere kant te leggen.
@ Jd, is een draagdoek niets voor jou dan? Nu doet ie het natuurlijk goed (gelukkig, afkloppen!!) maar mocht hij nu toch vaker niet bij jou weg willen, zou je nog wel wat in huis kunnen doen met een draagdoek, vriendlief gebruikt hem al voor isis en zijn moeder ook, is een indische draagdoek (slendang) dus dat moet ik nog leren als echt kaaskop. maar er zijn ook andere varianten, die wat makkelijker zijn.

Hier liep natuurlijk alles in de soep haha, ik moet de honden nog uitlaten en zit net aan mijn middagboterham. natuurlijk voelde ik me vandaag zo top dat ik besloot mijn pijnstillers meteen maar te halveren, terwijl het mijn eerste dag alleen was (hoezo stom) maar het gaat goed, maar ik voel het verschil wel, dus moet wat rustiger aan doen.. Maar ik baal zo van die stomme paracetamol, die ik nu al bijna 4 weken slik, dat is toch niet normaal!
J.D.

Posting Freak

08-11-2010 15:39
@Rian, hoe was jullie weekendje weg?
@Maj, ja we hebben een draagdoek (heeft hij ook wel al ingelegen), maar dat is op het moment nog wat te zwaar voor mij. (heb nog erg last van mijn bekken/rug). Kan me voorstellen dat je van de paracetamol afwilt, hopelijk lukt dat snel!

Nou, hier wordt Lucas wakker na 3 uur slaap zonder mama!! dus ga hem maar eens verschonen en voeden! Ow volgens mij is hij toch weer in slaap gevallen, lol!
Maj

Unregistered

08-11-2010 15:50
Geniet van je rust JD, balen zeg dat je nog zo een last hebt van je bekken/rug, hopelijk is dat ook snel verdwenen.
Nou ik ga mijn boeltje bij elkaar pakken en de honden mee, voor het eerste met de kinderwagen en de honden buiten, ik ben benieuwd!!
EsRe

Unregistered

08-11-2010 16:51
Hallo Dames,

Hier alles lekker... Naomi goed geslapen dus mama en papa ook. Vandaag is mijn man weer helemaal fulltime aan het werk. De afgelopen weken had hij tussendoor lekker vrije dagen opgenomen, maar nu is het uit met de pret. Het was lekker dat hij thuis was, maar ook lekker dat ik nu mijn eigen ritme kan opbouwen.
Vandaag een beetje huishoudelijke klusjes gedaan, ennnn.............. naar de supermarkt gelopen en weer terug... wat heerlijk!!

JD en Natas; wat fijn dat jullie mannetjes wat beter slapen!
E82; wat een allerschattigst mannetje heb je daar zeg! net wat Loesje zegt, lijkt wel pluk van de petteflat!
Maj; hoe was je eerste wandelingetje??
Loesje; borrelbuikje betekend feest in broekje? Wink

Vraagje voor de flesvoedende mama's.... hoe weten jullie wanneer je de hoeveelheid voeding moet ophogen? Als ik namelijk kijk op de zijkant van het pak dan staat daar dat ze nu 5 flessen van 165cc Confusedhock: zou moeten drinken, maar zoveel kan ze helemaal niet op in een keer....

Oh, en duimen jullie even mee voor ons? morgen komt er weer (eindelijk) een kijker voor ons appartement.... please laat het ook een koper zijn!!

Fijne avond!
Maj

Unregistered

08-11-2010 16:58
Wauw het was heerlijk, toen ik thuis kwam, had ik helemaal rode wangen!!!

Ik heb het rondje zelfs nog groter gemaakt omdat het zo goed ging, ik ben zo trots op mijn honden dat ik bijna een traantje liet, ach ja het zijn eigenlijk ook mijn kindjes!!
Naar de supermarkt durf ik nog niet, het is toch 5 min fietsen, dus best een stuk lopen, ben zo bang dat ik niet meer terug kom... Maar nu de boel uitbreiden.

Ook wel een grappig iets trouwens, ik kwam een tante van de buurman tegen, die natuurlijk in de maxi cosi wilde kijken, en de overbuurvrouw kwam vertellen dat ze overmorgen op kraamvisite kwamen, beide meteen, zo je hebt het niet voor niets gekregen!! Momenteel kijk ik er redelijk ontspannen op terug (alhoewel het me nog niet gelukt is om het helemaal uit te schrijven voor het bevallingstopic) maar ze hadden via via natuurlijk wel gehoord dat ik het niet voor niets gekregen had hahaha. maar ja van de andere kant, wie heeft het wel voor niets gekregen?
pumi

Posting Freak

08-11-2010 17:05
JD, geniet er ff van Smile
Rian, lekker weekendje gehad??
Maj, gelukt met de hond en de kleine?
Esre, je moet kijken wat Naomi wil.. als ze steeds eerder komt moet je het iets verhogen. Dat is wat het cb en de kinderarts tegen mij zeiden. Ik merkte van de week dat ze steeds een half uur eerder kwam, dus heb weer verhoogd en nu komt ze om de 3 a 3,5 uur. Anders gewoon ff cb bellen!

Hier vanmiddag naar de keukenboer geweest en Romy is bij oma geweest, vind het stiekem toch lekker als we ff weg zijn, maar ben ook heel blij als Romy weer lekker thuis is.
De nachten gaan nu ook wel weer goed. Ze komt om de 3,5 a 4uur. Donderdag komt er iemand voor het inbakeren, ben benieuwd!
Rian-kippie

Posting Freak

08-11-2010 17:10
@ esre, ik kijk gewoon naar Hailey... wat geeft ze aan, meestal zodra ze haar flesjes leegdrinkt een dag of 2 en ze krijgt behoefte aan meer verhoog ik met 10 cc..
maar ik kan er niet echt een pijl op trekken hoor... sommige dagen drinkt ze haar flesjes bijna of helemaal leeg... dan verhoog ik en laat ze het weer staan... maar ik laat het dan wel op die hoeveelheid.. soms komt ze ook om de 3 uur, en soms om de 4... ik voed haar gewoon als ze trek heeft hoor!

volgens de zijkant van het pak (nutrilon) zou Hailey nu 5 flessen van 150 cc (water zonder de voeding) mogen maar de ene dag zit ik aan 5 flessen, en de andere toch weer 6...
EsRe

Unregistered

08-11-2010 17:11
Pumi; ik heb as woensdag mijn eerste afspraak bij het CB, dan ga ik het ook even overleggen. We krijgen er maar met moeite een regelmaat in, en de ene keer wil ze meer, en de andere keer laat ze weer staan... dus eigenlijk weet ik het nu gewoon even niet zo goed. Ze komt in ieder geval niks tekort..
Maj

Unregistered

08-11-2010 17:19
hmm nu wilde ik via google maps, mijn rondje uittekenen om te kijken hoe ver het was zodat ik kon vergelijken met de winkel, maar weet niet meer hoe het moet.
Ik was net ook al de naam van mijn kinderwagen kwijt, begin het idee te krijgen dat ik nu pas last krijg van zwangerschapsdementie
Maj

Unregistered

08-11-2010 17:27
via google toch nog gevonden, morgen toch maar proberen naar de winkel te lopen, volgens het systeem heb ik zo ddn 1,5 km gelopen en de winkel is 0.8 km hier vandaan, dus dat zou moeten lukken, heb ook een kortere weg gevonden (volgens dat programma dan) dus morgen gaat mamma naar de winkel!!!
Suuzje

Unregistered

08-11-2010 18:18
Jaaaa! Daar ben ik ook weer! LaPricessa ook bevallen! Gefeliciteerd meid! Big Grin
Even heel druk geweest de afgelopen dagen... :roll:

Maj, ik begrijp je helemaal over de paracetamol. Ik slik nu nog regelmatig 's avonds voor ik naar bed ga 1-2 paracetamol. Maar overdag heb ik ze niet meer nodig sinds een paar weekjes. Moet ook zeggen dat het heel goed gaat met de wond! Hij is al echt aan het "verdwijnen", het is nu een redelijk rechte streep, niet meer rood. Vrijdag moet ik naar de gynaecoloog voor de 6 weken controle. Ben erg benieuwd.

Esre, wij zitten ook te rommelen met de hoeveelheid voeding. Ik verhoog inderdaad de voeding als hij weer sneller honger lijkt te hebben. Afgelopen maandag was hij 4 kilo en hij kreeg 120cc. We hebben dat nu alweer opgeschroefd naar 140cc. En hij wil nu om de 4, soms 5 uur, eten. Heel soms laat hij er 6 uur tussen, maar dat is vaak als we in de auto zitten. Dan slaapt hij lekker door. ;-)

E82, wat een lief schatje! En zoveel haar! :-D

Wie vroeg het nou over de Puckababy Piep? :oops:Wij hebben er eentje al een paar weken en het werkt heel goed bij Julian. Hij moest wel even huilen toen hij er voor het eerst in lag, maar we hebben echt het idee dat hij beter slaapt! En het ziet er heel schattig uit, zo'n wurm in een zakje... :lol:
[Afbeelding: 2624jsh.jpg]

Donderdag naar de jonge gezinnen beurs geweest met mijn nichtje (ene haar wurm van 4 mnd). Met de trein nog wel! Een hele onderneming, maar het is allemaal heel goed gegaan. Leuke dingetjes gekocht op de beurs, waaronder een draagdoek. Heel leuk en hij vind het heel fijn! :-D Terug in de trein was wat minder, hij moest eigenlijk al eten dus hij was moeilijk stil te krijgen! Heel leuk zo in de trein... ahum. :oops:
Zaterdag naar het feestje van de bruiloft van schoonbroer geweest, met Julian, aangezien het ook een kinderfeestje was vanaf 3 uur. Ging best goed allemaal, we zijn om 9 uur naar huis gegaan, toen was Julian het echt zat. Waar ik wel moeite mee had is dat er gewoon gerookt werd daar, de sigaretten stonden zelfs in glazen op tafel als een soort tractatie ofzo, bah. Hmmm... was ik niet zo blij mee. Maar Julian thuislaten vond ik ook geen optie. :oops: Voelde me een hele slechte moeder...

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je je een slechte moeder voelt omdat je hem ...even laat huilen, ...meeneemt naar een ruimte waar gerookt wordt, ...hem een hele dag ergens mee naartoe sleept, ...hij maar blijft huilen als je hem troost, etc. Ik vind het best moeilijk zo nu en dan! Maar dan kijk ik weer naar zijn lieve hoofdje en dan smelt ik weer... Big Grin Soms kan ik nog steeds niet geloven dat we samen zoiets moois hebben gemaakt en dat hij echt ons kindje is! Zo ontzettend bijzonder!

Nou, ik ben wel weer op mijn eigen gewicht, 70 kg - maar er mag ng wel 5 kg meer af -, maar ik heb nog wel een buikje waardoor ik mijn broeken ook nog niet aankan. Ik kan echt niet wachten tot ik wat meer aan beweging kan doen en dat buikje weg kan werken. Platte buik had ik hiervoor ook niet, maar nu is het nog echt iets teveel van het goede. Sad En Selog, ik ben ook mijn zwangerschapsbroeken en leggings zat! Zeker als je je dan ook leuk moet aanjurken voor een bruiloft! :-o Maarrrr, ik pas wel mijn laarzen weer!!! Joehoeeee! Weer normale voeten en kuiten. Heeeeel erg fijn!

Onze knapperd... :-D
[Afbeelding: 6iwx35.jpg][Afbeelding: 3445owp.jpg]
karin26

Posting Freak

Topics: 30
08-11-2010 18:26
Hey meiden wat wordt er veel geschreven zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier gaat het goed, Ruben krijgt Omneo voeding en gaat super. Geen krampjes meer, af en toe nog wel. Maar niet meer zo erg als dat het was.

@Esre, gewoon kijken naar je kindje. Ruben krijgt nu 5x 165 en soms 6x. En daar doet hij het heel goed op.

@Suuzje ik ben zaterdag geweest. Welke draagdoek heb je gekocht~???? Ik vond ze allemaal nog wel vrij duur zeg!!! Ik heb een 4in1 buikdrager gekocht.
Verder heb ik een zwitsal mandje met spulletjes, en van een vriendin van mij heeft Janneke een nijntje tasje gehad met inhoud en een douche ding. Voor haar haren hahaahahah

Vanavond zouden eigenlijk mijn collega´s komen. Maar omdat er zoveel zieken zijn moesten er een paar extra werken dus zouden er maar 2 komen. Dus nu komen ze een andere keer.

Oja gisteren uit eten geweest en Janneke en Ruben waren superlief.
J.D.

Posting Freak

08-11-2010 19:22
@Maj, wat fijn dat het lopen zo goed is gegaan, dus morgen naar de supermarkt! Ik zal duimen voor goed weer!
@pumi, hopelijk werkt het inbakeren goed!
@Suuzje, leuke foto's!! wij hebben ook een puckababy, maar hij vind het toch niet zo leuk!! En hij wurmt zijn handjes er aan de bovenkant uit hier, haha. De swaddle me werkt hier beter, maar ook dat vindt hij eigenlijk niks.
@Karin, super uit eten, dat doen wij nog niet met Lucas hoor, BurgerKing was al geen succes, lol.

Nou, hier gaat het vandaag echt helemaal toppie. Net rustig kunnen eten!! Lucas wilde toch graag net nog even bij mama liggen, na 20 minuten heb ik zijn voeding gegeven en toen heb ik hem weggelegd en nu slaapt hij weer! Weet niet wat de dag voor morgen brengt, maar vandaag heb ik iig al meegepakt.
Manlief slaapt ook eventjes, ga hem zo wakker maken voor het badje van Lucas.
Maj

Unregistered

08-11-2010 22:33
@ suuzje, oke, ik ben nu aan het minderen en nog geen 4 weken geleden bevallen, dus hopelijk gaat het de goede kant op...
Ook ik voel me soms een slechte moeder, vooral toen ik naar school moest en vriendlief met Isis in de kantine gingen wachten (voor 4 uur) omdat ik dan Isis nog kon voeden als het pauze was (of als ze eerder een keel op zou zetten). Ook gisteren toen we naar een optreden gingen van mijn schoonzus en de muziek, maar vooral de microfoon zo gruwelijk hard stond en we natuurlijk naast de boxen stonden... Gelukkig sliep ze gewoon door en hebben we alleen dat optreden gekeken...

zo lang ze het er goed op doet, troost ik me daarmee en zal ik toch wel een goede moeder zijn....

@ JD, geniet ervan! hopelijk blijft het zo!
miek4

Posting Freak

09-11-2010 09:49
Meiden, ik moet weg, maar ga later reageren, maar wilde het toch even kwijt!!

De puckababy piep doet wonderen!! Mevrouw ligt nu al 1 uur lang rond te kijken, tevreden te zijn.... en niet te huilen!! Dit is nog nooit voorgekomen!!
Ze viel vannacht ook vanzelf in slaap!! We zijn zo blij dat ze nu eindelijk haar rust kan pakken....
Suuzje, ik las net dat jij dus ook goede ervaring ermee hebt!
Meiden, ik heb hem overgenomen van iemand voor 20 euro, nieuw kost hij 40. Ik kan hem echt aanbevelen!!
Tot later, ik moet op gaan schieten...
miek4

Posting Freak

09-11-2010 09:53
Toch nog even op Maj reageren.. je bent zeker een goede moeder!!
Ons meisje gaat ook overal mee naar toe, zaterdag naar de voetbalkantine, waar de muziek ook vollop aanstaat, ze slaapt er heerlijk doorheen!!
Toen ze wakker was had ze natuurlijk vollop aandacht!! Zolang ze gewoon tevreden zijn is er niks aan de hand!
Twijfel niet aan jezelf hoor!!

enne ons kleine meisje slaapt nu heerlijk!! Ik ben zo blij!!!
minimi

Senior Member

09-11-2010 09:55
@suuzje.. ja dat heb ik ook... dat ik wel eens denk hoe zo'n wondertje eigenlijk ontstaan... zo van 'niks' naar zo'n babytje. Gewoon ongelofelijk...
@J.D. geniet ervan en ik hoop dat ie vandaag net zo is....
@maj... fijn dat ze gewoon doorsliep...

Wat ik me afvroeg... zijn er hier ook nog meiden die helderbloed verliezen bij het vloeien? ik lek ook regelmatig door met het normale maandverband... Vind het verschrikkelijk aangezien ik normaal tampons gebruik... BLEHHH.... Denk namelijk nog niet dat het de ongesteldheid kan zijn..

Hier ga ik van de week trouwens de minipil halen maar mag daar pas na 6 weken mee beginnen dus 1 december... Ook moet ik daarna een inenting hebben tegen de BMR maar de dokter wil dit liever niet omdat dit overgaat in de borstvoeding en daarbij mag ik daarna zeker de eerste 3 maanden niet zwanger worden... Ga eens overleggen denk ik met de VK. Ik wil zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven en mag sowieso het eerste jaar niet zwanger worden... maar wij willen de 2de niet al te veel uit elkaar nemen dus na dat jaar was ik wel weer van plan zwanger te raken... Voorlopig krijg ik dus de inenting nog niet....
H83

Posting Freak

09-11-2010 10:43
Goedemorgen meiden, na een moeilijke dag gister hebben we een mega goede nacht gehad! Nadé heeft geslapen na de fles van 0:30 tot 06:15 uur.... erg fijn!!

Dames met de Puckababy en andere, waarom hebben jullie voor deze gekozen en wat vinden jullie we zo fijn aan?? Ik ben namelijk even gaan google-en en kwam op de site ikbenmama.nl terecht. Daar staat ontzettend veel info over inbakeren en de verschillende mogelijkheden, met filmpjes. Toen viel mij oog op de ErgoCocoon... iemand daar ervaring mee??

Vanmiddag komt een vriendinnetje op de thee, even gezellig! En vanavond de "verzekeringsmeneer"... even checken of alles nog up to date is!

Dames, een heel fijne, en vooral goede dag gewenst!
Noor

Posting Freak

09-11-2010 10:51
Hier even een ego bericht...

Noor heeft vannacht geslapen van 0.30 - 7.15 uur..... :mrgreen:

Even dacht ik dat ze rond 4.00 uur wakker zou worden, maar toen ik na een toiletbezoek met de lamp aan naast haar bed stond, sliep ze alweer... En omdat je geen 'slapende honden' wakker moet maken, ben ik weer lekker mijn bedje in gedoken. We hebben dus gewoon een voeding overgeslagen, jippie!!! Moet wel zeggen dat mijn borsten het vanmorgen minder leuk vonden! :-?

Later vandaag meer....
Jolanda10

Posting Freak

09-11-2010 11:35
Hoi mama's!
Ik klik elke keer nog naar het zwanger zijn topic! Haha.. :-D

Hier een vervelend nachtje achter de rug! Siem heeft helaas al last van spruw.. Zijn hele tongetje, en gehemelte staan onder. Nu had hij er gister nog niet zoveel last van, maar sinds vannacht laat hij steeds 20 tot 30 cc (van de 90) staan van zijn flesje. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. De kraamverzorgster had wel gezegt dat die spruw de komende dagen erger kon worden maar ook weer wegtrekt daarna. En dat hij dan wel eens een flesje kon laten staan. Dus ik maak me niet direct druk maar toch..
Hij zit trouwens alweer boven zijn geboortegewicht! :-D Bij de geboorte was hij 3320 en zondag was hij 3360.
Ook verdenken wij hem van een sterke voorkeurshouding, ook al houden we er zelf steeds rekening mee. Als hij huilt trekt hij zijn hoofdje altijd sterk naar rechts. Ook als hij op zijn rugje ligt, draait ie steeds met zijn koppie naar rechts.
Verder doet ie het super goed. Slaapt eigenlijk van voeding naar voeding, waar hij af en toe 15 min voor nodig heeft om in slaap te komen. :-)

@ Noor, wat een lekkere nacht! :-) Ik geloof dat je borsten wel op springen stonden na die uurtjes :-D
@ H83, ik kan je geen antwoord geven want wij gebruiken nog helemaal niets. Die afspraak met de verzekeringsman hebben wij ook gemaakt idd.. Ff luisteren wat er allemaal veranderd met of zonder kind enzo.
@ Miek, fijn dat de puckababypiep zo goed werkt voor Britt! Moet vast een hele opluchting voor jullie allemaal zijn!! Hopelijk houd ze dit vol!

Volgens mij zijn er een aantal meiden uit het zwanger zijn topic allang niet geweest toch? Zouden ze het te druk hebben met hun ukkies?

Ik ga lekker met papa ff op de bank hangen, vandaag alleen vanmiddag bezoek. Papa gaat vanavond voetballen.
Ik hoop dat het strakjes ff droog is buiten, dan wil ik voor het eerst een rondje met ons gezinnetje gaan maken!! Ik verlang erna om ff een frisse neus te halen! :-)
(wanneer gingen jullie voor het eerst naar buiten?)

xxx
suusdemuus

Member

09-11-2010 12:00
hoi dames,

Jeetje het mama topic ik kan me idd de eerste berichten nog goed herinneren en hebz e van de week allemaal weer eens doorgelezen die onzekerheid de 3mnd de twintig weken echo,s en noem maar op dan nog de geslachtsbepalende echo,s en nu zijn we allemaal mama. La princessa gefeliciteerd meid en geniet ervan.
Hier is de wijkverpleegkundige vanmorgen geweest om ff een keer extra te wegen en jeetje ben geschrokken hihi
Jesley was bij de geboorte 2705 gram daarna viel die af na 2500 gram en is opgenomen in het ziekenhuis anderhalve week geleden heeft ie zijn eerste prikjes gehad en woog ie 3930 gram en vandaag maar lieft 600 gram meer 4530 gram mijn kleine bolletje. Hier gaat het verder hartstikkende goed we genieten vollop van jesley. om het weekend logeren we een heel weekend bij me vriend die echt een trotse papa is. volgende maand gaan ook wij een weekendje weg met Jesley ik kijk er erg naar uit.
Nou ik reageer misschien niet veel maar ik lees wel dagelijks mee hoor.
Geniet er allemaal van ze worden zo snel groot ik kan het weten met me zoon van bijna 12 (groter als mij) en van bijna 8 hihi.

Liefs Suus
Rian-kippie

Posting Freak

09-11-2010 12:15
@ maj, ja ik herken je gevoel wel... afgelopen zaterdag in de dierentuin kwam mevrouw een half uur eerder voor de fles, met als gevolg dat we de hele dierentuin zowat ron dmoeste op zoek naar een restaurant met magnetron... en Hailey maar huilen in de wagen... mensen kijken je aan en je voelt je zo opgelaten!!
@ miek, heerlijk dat je meisje zo lekker rustig word van de puck-a-baby..
@ minimi, nee zo hevig was mijn vloeien niet... alleen de eerste 2/3 dagen.. daarna redde ik het makkelijk met een normaal maandverbandje!
@ jolanda, wij gingen na 6 dagen voor het eerst met z'n 3-en naar buiten... op dag 7 ging ik zelf boodschappen halen haha
@ suus, ja gek he... dat het allemaal zo snel is gegaan!!!

dames die ook alweer ongesteld zijn, was het bij jullie ook zo hevig? ik loop gewoon leeg joh... ieder uur is mijn maandverband volledig verzadigd!!
J.D.

Posting Freak

09-11-2010 12:17
@miek, geweldig dat het zo goed werkt! Wij hebben er ook één, maar hij wilt er niet aan..lol!
@H83, wij hebben de puckababy en de swaddle me, de laatste werkt voor ons beter omdat hij dan echt vast ligt, in de puckababy hebben ze nog best ruimte.
@Noor, fijn zeg zolang geslapen!
@Jolanda, ik klik ook steeds verkeerd! Ow wat vervelend dat Siem spruw heeft, hopelijk is het snel over. 15 minuten om in slaap te komen is geweldig. Hier duurt het meestal 1,5 uur! Veel plezier buiten!

Vannacht kwam Lucas om 5 uur en hij had zoveel geplast dat zijn kleertjes helemaal nat waren, dus mocht ik vannacht hem nog helemaal schoon maken.
Gister heeft hij de hele dag steeds zijn slaapjes zonder mama gedaan!
Nu heeft hij wel veel slaap en ligt ook in de box, maar zijn speentje valt steeds uit en dan begint hij weer te huilen..Maar hij krijst niet en volgens mij doet hij hard zijn best om te slapen.
H83

Posting Freak

09-11-2010 12:45
J.D. schreef:@H83, wij hebben de puckababy en de swaddle me, de laatste werkt voor ons beter omdat hij dan echt vast ligt, in de puckababy hebben ze nog best ruimte.

Ja, de verschillen las ik inderdaad op die site. Ik ben ook opzoek naar iets waarmee ze haar armpjes gewoon niet zo kan bewegen, het hoeft niet strak te zitten dus de puckababy of ergococoon is dat een mooie optie dacht ik zo....
Nadia30

Member

09-11-2010 13:02
Ola dames,

Gebruik je een puckababy alleen als je kind veel huilt? of onrustig is? Of kan het ook gebruikt worden als een soort slaapzak s'nachts?
Wil natuurlijk alles proberen om Elina door te laten slapen.
Vannacht kwam ze trouwens wel om de 4 uur. Ze begint rond de 3 uur/3,5 uur te jengelen en ik rek het met een fopspeen uit waarbij ze dus elke keer in slaap valt. Als ze echt gaat huilen dan haal ik haar eruit om te voeden. Dus van voeding tot voeding rek ik het nu op naar de 4 uur. Hopelijk wordt dit steeds langer. Iedere keer lees ik wel een bericht van een mama met een doorslapende kind, argggh. Ik gun het jullie hartstikke, ben wel een beetje jaloers hihih.
Om half elf heb ik haar in bed gelegd en om 12 uur begon ze te jengelen en heb ik haar gehaald en beneden in de box gelegd om het flesje te maken, valt ze gewoon weer in slaap haha en ze slaapt nog steeds en het is 13:00 uur. Laatste voeding was om half 10. Wauw!
pumi

Posting Freak

09-11-2010 13:16
heb nog niet bijgelezen, maar de puckababy word niet aanbevolen door t cb, omdat deze niet getest is. de zakken van pacco wel.

nadia, hier ook een die om de 3 a 4uur komt snachts..
Rian-kippie

Posting Freak

09-11-2010 13:20
@ nadia... sorry, ik had me al voorgenomen hier niet meer te melden dat Hailey doorslaapt hoor hihi
Rian-kippie

Posting Freak

09-11-2010 13:21
wij gebruiken trouwens geen inbakerzak.. Hailey slaapt gewoon in een gewatteerde slaapzak.. ze zijn nog wel veels te groot, maar ze beweegt toch nog niet zoveel dat ze erin zou kunnen zakken...
J.D.

Posting Freak

09-11-2010 13:25
@Nadia, heerlijk dat ze nog steeds slaapt!

Hier ligt Lucas nog altijd in de box, net tussendoor wel even in zijn inbakerzak gelegd en hij is heel erg rustig, maar die verdomde rotspeen!! ben alwel 600 keer gelopen!! Nah goed voor de lijn Big Grin
Noor

Posting Freak

09-11-2010 13:32
Misschien iets te enthousiast geweest over Noor haar nacht. Het is de rest van de ochtend niet echt een feestje hier in huis. Mevrouw heeft geen zin om te slapen en huilt veeeeeel liever, zucht. Net wederom haar laten drinken, als zo vaak vanmorgen en haar nu in bed liggen. Weer huilen, maar helaas, het moet maar even. Mama is er even klaar mee. :-D Dan is zo'n forum een goede afleiding, dan horen we het bijna niet, :-?.

@Nadia, dat doorslapen is hier ook heel wisselend hoor. Vannacht ging het goed, maar dat is ook wel eens anders geweest. Verwacht ook echt niet dat ze dit elke nacht doet. Maar... het komt vanzelf. En zo te horen, doet Elina het nu al super... Heerlijk aan het slapen, neem het ervan! Wink
@J.D., dat zijn de leuke dingen 's nachts. Sad Pffff... Volgens mij heeft iedereen het wel eens. Dan ben je al zo moe en moeten ze ook nog een volledig andere outfit aan. Dan maakt het nog vermoeiender. Zo te horen gaat het wel heel goed met Lucas. Slapen zonder mama, goed joh!!
@Rian, gelukkig is mijn ongesteldheid niet zo heftig. Nog niet althans. Het begon vrijdag geloof ik, maar vandaag wordt het wel wat erger. Verlies nu ook wat meer stolsels, dus ben bang dat ik nog niet alles gehad heb. :-| Had de ongesteldheid met volledige borstvoeding ook nog niet verwacht, maar helaas. Misschien is de heftigheid ook minder tijdens de borstvoeding, geen idee.
@Suusdemuus, fijn dat je wel tijd hebt om mee te lezen, kan me ook voorstellen dat je niet altijd tijd hebt om te reageren, ik ken dat. Fijn dat Jesley ook zo gigantisch goed groeit. Je bent trots op je mannetje zeker! :-D
@Jolanda, wij gingen voor het eerst naar buiten met 12 dagen geloof ik. Ivm het niet zo hard groeien van Noor raadde de kraamhulp ons aan wat langer binnen te blijven, zodat ze haar energie vooral in het groeien kon stoppen. Maar na dag 12 vonden we het wel prima, het was zo ongelofelijk mooi weer dat we het er lekker van genomen hebben.
@minimi, ik heb denk ik bijna 4 weken gevloeid heb na de bevalling. In het begin helder, daarna alleen nog maar donker bloed. 2 weken later begon mijn ongesteldheid alweer. Ik kan even tijdens het reageren niet zien hoelang je bevalling geleden is, maar wanneer je het heldere bloedverlies niet vertrouwd, zou ik toch de VK even bellen. Helder verlies mocht hier niet te lang duren, is me verteld. Maar ja... wat is lang? Misschien is het dan toch al de ongesteldheid?

Trouwens morgen naar de VK voor de nacontrole. Ben benieuwd wat ze over de 'bal' van onderen zegt. Moet wel zeggen dat het minder is geworden, zouden de intensieve spieroefeningen dan toch werken?? We horen het wel. Overigens ben ik wel een beetje bang dat ze een inwendig onderzoek wil doen. Tijdens de bevalling had ik er absoluut geen moeite mee, maar vind het nu toch wel heel anders. Helemaal ook omdat ik ongesteld ben, bah. Maar goed, ga maar niet teveel erop vooruit lopen.

En.. voilà, einde bericht en Noor is stil, hahaha... zie nu wel dat het forum wonderen verricht! Big Grin Kan ik eindelijk even de hond eruit doen, zou ze ook fijn vinden.

Tot later meiden...
Maj

Unregistered

09-11-2010 13:35
Hier alles prima, vandaag voor het eerst alleen Isis in bad gedaan, was even wennen want hoe doe ik dat handig? Ze had gelukkig geduld met me...
Nu ligt ze te slapen, vond het trouwens wel heel raar, ineens begon ze hard te huilen en toen ik op het schermpje keek om te kijken wat er aan de hand was, lag ze weer te slapen...

Ik weet niet wie het zei over het om 400 wakker worden en weer inslapen voordat ze bij het bedje was? Ik las vandaag dat het slaapritme van een mens (dus ook van een baby) zo is dat je altijd wel een keer in de nacht wakker wordt en dan weer inslaapt, dus dat zou het wel eens geweest kunnen zijn?

Dadelijk naar de winkel, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen ...
J.D.

Posting Freak

09-11-2010 14:09
@Noor, ow balen dat ze niet wilt slapen, nouja als het éénmalig is, ik ben het wel gewend Wink
@Maj, ow leuk in badje doen.. veel fun met naar de winkel wandelen.

Hier lukt het Lucas niet om in slaap te komen, iedere keer voor paar minuutjes.
jorina

Posting Freak

09-11-2010 14:39
h83 ik heb een bakerzak van mumu2mum die heeft aan de binnenkant 2 stoffen alppen die je om de armen heen draait waardoor de armen aan de binnenkant ook vast liggen en dan gaat het zakje dicht en daar over heen gaan nog een 2 grote lappen met klittenband waardoor ze goed vast liggen
ruben slaapt er goed mee niet beter als anders maar hij krabt zich iig niet meer open
pumi

Posting Freak

09-11-2010 14:41
hier had ik vanmorgen ook dat Romy elke keer voor een paar minuten sliep en dan weer wakker werd.. na een half uur heb ik d'r maar uit de box gehaald en bij me gehouden en toen sliep ze wel! Soms snap ik er niks van.. maar na d'r fles van half2 slaapt ze al de hele tijd in d'r ledikantje Big Grin
J.D.

Posting Freak

09-11-2010 14:52
@pumi, haha snap er af en toe ook de ballen van. Fijn dat ze nu slaapt.
pumi

Posting Freak

09-11-2010 14:58
maakt jullie kleintje ook allemaal geluidjes als hij/zij op bed ligt? Volgens mij ligt Romy nu te slapen, maar hoor elke keer gekreun en gepiep.. ze huilt niet en als ik ga kijken slaapt ze toch echt
J.D.

Posting Freak

09-11-2010 15:30
@pumi, ja hoor Lucas maakt ook altijd geluidjes..
E82

Posting Freak

09-11-2010 15:42
Hier vandaag ook eentje die niet wil slapen in het bedje!! In de auto of als we wandelen dan is ie vertrokken, maar ja daar kan je ook niet de hele dag mee aan de gang blijven! Ach ja, hopelijk is hij dan zo moe dat hij vannacht goed doorslaapt! Kunnen we wel gebruiken, zelfs papa is er een beetje knorrig van!
Natascha1982

Posting Freak

09-11-2010 15:59
@E82: Ik ken het hier nog zo een die alleen in de auto of wandelwagen slaapt, had de wandelwagenbak al in de kamer staan, maar daar trapt meneer niet in, wil echt wandelen.
@Pumi: Mika maakt ook allemaal geluidjes, soms ook een huiltje en dan ga je kijken slaapt meneer
@Maj: Fijn dat Isis zoveel geduld heeft met je, en je wordt er vanzelf handig in hor. Ben benieuwd of het naar de winkel lopen goed ging, maar dat zal vast wel!!
@Noor: Ik ken het hor, hier ook een meneer die niet wilt slapen. Fijn dat de bal van onderen minder wordt, misschien toch blijven trainen die spieren. Ik moet zeggen ik had het in het begin ook een klein beetje, maar dat ging snel over. Mara je kan het altijd vragen. Ik mag morgen ook op nacontrole bij de vk. En wat lekker een voeding overslaan! Knap jezelf ook van op.
@J.D.: Fijn he die spenen, als ze nou eens blijven zitten…. En wat erg dat ie zoveel geplast heeft, dat heb je natuurlijk liever niet ’s nachts. Fijn dat Lucas veel geslapen heeft zonder je.
@Rian: Helaas, hier wel iemand die ongesteld is, maar het was na 1 dag alweer bijna over, heb het nog nooit zo weinig gehad, en het was altijd al niet veel.
@SuusdeMuus: Wat goed dat Jesley zo gegroeid is!!!
@Jolanda: Wat balen dat Siem last van spruw heeft, ik zou maar een middeltje gaan halen voor hem, ik dcaht namelijk dat het niet vanzelf over ging? Wel fijn dat Siem het verder zo goed doet. Is het droog gebleven? Hopelijk heb je lekker effe kunnen wandelen.
@Nadia:Hier nog iemand met gebroken nachten hor!! Elke 4 uur komt meneer gewoon. Dus ken het helaas. Rian is gewoon een uitzondering hihi

Hier dacht ik dat het goed ging, meneer had er vanaf half 6 vanacht geen zin meer in, sinsdien is ie lekker aan het huilen geweest, met wat kleine pauzes. Om half 1 toch maar de fles gegeven,, ondanks dat het zijn tijd niet was, daarna op bed gelegd. Om kwart over 2 sliep meneer eindelijk, dus ik denk ga ik gauw effe mee, wat slaap inhalen, ligt ie te brabbelen en te huilen in zijn slaap, maarja heb toch weer een half uur meegepakt!!Beter dan niets. Vraag me af en toe wel eens af wanneer dat huilen stopt en dat meneer eens gaat slapen, ik kom nergens meer aan toe zo. Tussen de huilbuien door, kook ik de flessen uit, doe ik een wasje en een strijk, maar dat was het dan, en om is de dag alweer, pffff. Vraag me wel eens af hoe ik dat ga doen als ik weer moet werken. Aan de andere kant ook wel lekker werken, effe geen gehuil en gevecht om hem in bed te krijgen.
EsRe

Unregistered

09-11-2010 16:07
Ladies...

JD; wat wij doen met Naomi, als ze een beetje in slaap is, dan trekken wij zelf de speen eruit, als ze dan in slaap valt dan schrikt ze niet wakker als die speen eruit valt en voorkom je dat je de hele tijd dat ding weer terug moet stoppen... hoop dat dat voor Lucas ook werkt.
Pumi; ook hier veel geluidjes hoor.. als ze 's nachts een fles heeft gehad en ik leg haar terug dan slaap ze meteen, maar ik lig wakker door al dat gepiep, gekreun en gesteun, maar zijn best grappige geluidjes...

Hier geen inbakerzak/doek, als ze slaapt slaapt ze als een roosje.. heb nu wel een slaapzak gekocht voor de winter omdat ze wel de dekentjes naar beneden trappelt en dan wordt ze zo koud vind ik, hele koude handjes ook.

Net weer naar de stad geweest om boodschappen te doen, toch bijna een uur weggeweest, op een slakkentempo gelopen. samen met mijn schoonmoeder, och je had dat mensje moeten zien glunderen van trots achter die wagen, echt fantastisch om te zien! En toen we naar huis liepen zei ze "nou, ik ben helemaal geen bekenden tegengekomen aan wie ik Naomi even kon showen" echt te schattig gewoon!

Moppie ligt vanaf de fles van half 2 te ronken als een roosje in de kinderwagen, om half 5 weer eten, en dan zelf maar even eten maken...

Tot later allemaal!
Nadia30

Member

09-11-2010 16:10
@Natascha; ik snap het helemaal! ik zou het aan de ene kant ook niet erg vinden om weer te gaan werken. Onze leven bestaat nu alleen uit voeden, verschonen en huilen en slapen pff.
@Rian; haha tnx
@Pumi; Ja leuk he haha, de mijne doet vaak een slippende auto na.

Een vraagje; Elina is nu 6 weken maar weegt pas 3330 gr. naar gelang de aantal weken en maanden neemt de aantal voedingen af. Waar moet ik naar kijken? Naar haar leeftijd of toch gewicht?
Maj

Unregistered

09-11-2010 16:21
nou, hier is ook alles weer geslaagd. Met een paar opstakels, maar het is gelukt!!!

Na de voeding van 14.10 heb ik het boodschappenlijstje gemaakt, onder protest van Isis, want die wilde niet weeeeer gaan slapen... Nadat ik alles bij elkaar had gezocht heb ik Isis haar jasje aangetrokken, in de maxi cosi gelegd en was ik klaar om te gaan, kom ik buiten, regent het!!!!

Shit!
Terug naar binnen dus, uiteindelijk de wieg maar van boven gehaald (want daar hebben we een regencover voor) die op het onderstel gezet, Isis erin gelegd, de cover eroverheen, paraplu mee (die ik niet gebruikt heb, want zo hard regende het ook weer niet) en konden we alsnog gaan...

Ik ben helemaal trots op mezelf dat ik gegaan ben en dat het goed ging, ik vraag me alleen af of ik niet teveel getild heb uiteindelijk. de kinderwagenbak en de boodschappentas, kwamen niet zelf aangelopen.... helaas.

Morgen een groter rondje proberen en dan kijken of ik donderdag naar de markt kan lopen...
La-princesa

Senior Member

09-11-2010 16:26
Hallo Dames!
Hier ben ik dan ook eindelijk met een BUB melding zoals jullie al wisten!
Ik ben zondag ochtend bevallen van een hele mooie gezonde zoon!
Zijn naam is Elijano en woog met zijn geboorte 3290 gr en is 49 cm
Ik heb een hele zware bevalling achter de rug (helemaal uitgescheurd en dat is nog niet alles!) maar de kleine en ik maken het goed! Morgen mag ik weer naar huis..
Bedankt voor alle felicitaties!
Maj

Unregistered

09-11-2010 16:30
fijn wat van je te horen la-princessa!! Balen zeg dat je helemaal uitgescheurd bent, succes met herstellen en genieten van jullie kleine man!
Maj

Unregistered

09-11-2010 16:40
Dames die gebruik gaan maken van kinderopvang:

http://kinderopvang.groenlinks.nl/
Natascha1982

Posting Freak

09-11-2010 17:00
@Esre: FIjn dat je er lekker uit bent geweest!!
@Nadia: Er is een formule voor om het te berekenen , maar die gebruiken wij niet, wij kijken naar de behoeftes van Mika. En op de zijkant van het pak met flesvoeding staat een standaard tabel.
@Maj: Balen dat het regende, maar toch goed van je dat je boodschappen hebt gedaan, gaat allemaal vanzelf makkelijker
@La Princessa: Nogmaals gefeliciteerd, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Geniet van het thuis zijn morgen!!
@Maj: Ik heb getekend hor!!

Hier ligt meneer nog steeds te tukken. Ovenschotel staat al klaar, dus hoeft alleen zo de oven maar in, lekker makkelijk.
juff

Senior Member

09-11-2010 17:02
Dag dames!!
In het begin van mijn zwangerschap heb ik met jullie meegekletst, maar daarna eigenlijk altijd alleen maar mee gelezen. Ik heb erg veel herkend in jullie verhalen en vond het ook leuk om te lezen, maar reageren had ik een hele tijd niet meer gedaan. Hoogstwaarschijnlijk weten jullie niet eens meer dat ik ooit mee heb gekletst haha!!
Ik vond het dan ook raar om zomaar ineens weer mee te kletsen, maar nu jullie in het mama forum zitten vind ik het wel erg leuk om weer mee te praten :-)
Ff een update over mij dan maar: ik ben op 18 oktober bevallen van een prachtige dochter Daimy!
Op Hyves heb ik een aantal van jullie wel als vriendje en op de oktober Hyves heb ik ook wel gepost, misschien weten een aantal van jullie nu wel weer wie ik ben..

Ik las wat over inbakeren.. Nou onze meid is snachts en eigenlijk alleen snachts erg onrustig en wil maar niet slapen. Ik ben dan ook 9 van de 10 nachten de hele nacht met haar in de weer zodat mijn vriend in iedr geval kan slapen.
Ze is zo onrustig dat ze snachts niet eens bij mij kan drinken, zo druk..
Krampen heeft ze wel, maar nu we Cina baby gebruiken en we haar laatste twee voedingen nu afgekolfd via de fles geven is dat stukken minder..
Toch ben ik vandaag naar de babydump gegaan om daar een inbakerzak te halen. Ze hebben me daar de Pacco aangeraden. We gaan het proberen en ik zal mijn bevindingen daarover zeker hier posten..

Alle dames in ieder geval alsnog van harte met jullie prachtige baby's en ik hoop hier nog een tijd gezellig mee te kunnen kletsen :-)
Lex

Posting Freak

09-11-2010 17:09
hey!

@nadia, kijken naar het gewicht. Je hebt ook meer kans vanaf 4 à 5 kilogram dat ze beginnen doorslapen.

Hier was Billie wakker van 9u tot 16u!!! En dit begint meer en meer zo te komen, lijkt me niet al te gezond, maar de vroedvrouw zei dat zolang ze dan 's nachts slaapt het niet erg is. Is wel echt lastig hoor!! 'S nachts komt ze nu ongeveer om de vier uur. Dus slaapt ze misschien op 24u slechts 9u. Pf
Ik heb nu toch druppeltjes gaan halen voor de krampjes, misschien dat ze dan toch een uurtje slaap inhaalt. Zo is het echt slopend voor haar en mij...
Gelukkig komt mijn ma af en toe eens piepen.

Vroedvrouw is langs geweest en nu is Billie 5weken en 1dag en weegt ze 4420gr en meet 55,5cm! Das bijna 400 gram verdikt in twee weken en 2cm gegroeid in twee weken, er zit vast slagroom in mijn borsten :-D

@Suuzje, wat een mooi manneke toch :-) Blij te lezen dat je wonde goed heelt! X
@Rian, heb je wat kunnen genieten van je weekendje weg?
@Pumi, Billie is ook wel levendig in haar slaap, maakt ook geluidjes en piepjes, perfect normaal hoor :-)
@Natasha sterkte meid, is zeker niet evident zo! X

Fijne avond meiden! X
pumi

Posting Freak

09-11-2010 17:30
[QUOTE=Nadia30;643443 Een vraagje; Elina is nu 6 weken maar weegt pas 3330 gr. naar gelang de aantal weken en maanden neemt de aantal voedingen af. Waar moet ik naar kijken? Naar haar leeftijd of toch gewicht?[/QUOTE]

Ik zou het cb om advies vragen.. Aangezien ze vrij licht is, moet je uitkijken dat ze teveel aan gaat komen. Ze adviseren 150ml vocht per kilo lichaamsgewicht. Dus 3,3 x 150= 495cc ongeveer. En dat dan delen door het aantal voedingen.
Romy weegt nu net 3005gram en krijgt 7x70cc. Minder voedingen kan ze nog niet aan, moet het rustig opbouwen.
pumi

Posting Freak

09-11-2010 17:31
dat ging dus niet goed :p haha
Noor

Posting Freak

09-11-2010 17:34
@Juff, ik had het inderdaad al gespot op hyves dat je was bevallen van een prachtige dochter. Fijn dat je laat weten hoe het met jullie is.
@Lex, zo jullie Billie groeit ook al als kool. Zou het echt slagroom zijn? Hahaha.
@La-Princesa, heftige bevalling zo te horen. En toch ben ik dan wanneer je er aan toe bent benieuwd naar je bevallingsverhaal. Herstel eerst maar goed en geniet van jullie prachtige mannetje.
@Maj, fijn dat jullie bezoekje aan de supermarkt toch nog gelukt is. Lekker om er zo even tussenuit te zijn.
@Pumi, ook hier erg veel geluidjes. Zo schattig!
Jolanda10

Posting Freak

09-11-2010 17:35
Jaaa!! Ik heb gewandeld! Wat heerlijk om ff een frisse neus te hebben gehaald! :-)
Gelukkig zijn we niemand tegen gekomen en konden we ook lekker door.. Showen doe ik later wel ;-)
Daarna een uurtje geslapen met zijn 3tjes en net weer visite gehad. Wat een drukte he!

@ Juff, leuk dat je terug bent! GEfeliciteerd met Daimy! En, probeer ons maar eens bij te houden hier.. hihi
@ Lex.. haha slagroom! Heerlijk toch dat Billie het zo goed doet op je borstvoeding, iets om trots op te zijn!
@ Nadia, volgens mij moet je uit blijven gaan van gewicht?? Weet het natuurlijk niet zeker.
@ Maj, knap hoor! Hele onderneming zo met kind om ff te gaan he? Tjeetje. Hopelijk krijg je vanavond geen last dat je teveel gedaan hebt!
@ Mama's met slecht slapende baby's... ik duim voor jullie dat het snel over is. Dat jullie snel een beetje ritme krijgen!

Hier net een telefoontje gehad van het CB. Eindelijk :-D Was er gister al op aan het wachten.
Ze komen a.s. donderdag langs. Ben heel benieuwd. De vrouw die ik aan de telefoon had was heel aardig. Ze heeft me gerust gesteld over zijn spruw voor nu.
Siem mag voor iedere kilo lichaamsgewicht 150cc voeding hebben. Hij is nog geen 3500 en krijgt 7x90 dus 630cc. Terwijl op dit moment 525 cc genoeg zou zijn. Als hij een aantal keer op een dag wat laat staan is dus niet erg nu :-) Heeft mama ook weer wat rust in haar lijf :-D
Wat je je toch zorgen kan maken om zo'n klein frummeltje.

Ik ga lekker lasagne eten, tot snel!
Jolanda10

Posting Freak

09-11-2010 17:36
Ohja, Esre, wat leuk van je schoonmoeder!
Hier hebben alle 2 de oma's wat foto's gekregen van ons. En die gaan blijkbaar overal mee naar toe! Iedereen die ook maar vraagt hoe het met ons is, krijgt ons mannetje te zien! Haha, hoezo trots? Wel grappig idd! :-)
Sam81

Unregistered

09-11-2010 19:15
Hey dames,
Over voedingen gesproken, noah kreeg bij 2380 gram 100cc per keer en dan 7 voedingen dit omdat hij nog wat in te halen heeft. En natuurlijk met goedkeuring van de kinderarts, afgelopen week naar cb geweest omdat hij steeds 2 uur na zijn voeding wakker werd omdat hij honger had, heb ik voeding voor hongerige baby's gehaald. Dit werkte ook niet omdat de voeding op zijn maag bleef liggen en voor reflux heeft hij medicijnen dat zijn voeding snel in zijn darmen stroomt. Vandaag weer geweest naar de cb hij was in 5 dagen tijd maar 70. Gram aangekomen en dat gaf aan volgens hun dat hij meer voeding nodig heeft dus nu moet ik 120cc water en 4 schepjes standaard nutrilon aanmaken en kijken wat hij drinkt daarnet had hij zijn fles helemaal leeg gedronken. Dus volgende week weer naar cb.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (30): 1 2 3 4 5 ... 30 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave