Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden 5 maanden niet ongesteld

5 maanden niet ongesteld
pepernootje

Unregistered

04-11-2010 20:31
hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 5 maanden gestopt met de pil en nog niet ongesteld geworden. Nou lees ik hier dat dit vaker voorkomt na het stoppen van de pil.
Toch ben ik benieuwd hoe lang het uiteindelijk duurde, kwam je cyclus daarna snel weer in orde of ben je naar de dokter geweest?

Groetjes en succes voor iedereen hier die nog niet zwanger is
Seep

Posting Freak

Topics: 2
08-11-2010 19:17
Hoi pepernoot,
wat vervelend voor je dat je zo lang moet wachten.
Ik ben zelf nog niet zo lang geleden gestopt met de pil en ben binnen 42 dagen ongesteld geworden. Dus dat viel erg mee.
Heb je voor jezelf al iets van temperaturen bijgehouden?
pepernootje

Unregistered

09-11-2010 18:40
Hoi Seep

ja, het begint echt lang te duren. Ik weet ook nog wel dat ik de dagen telde dat ik niet ongesteld was. Nu tel ik de dagen niet meer maar de maanden, en zo zijn we ineens bijna een half jaar verder (ben eind mei gestopt).
Heb idd ook een tijdje mijn temperatuur bijgehouden, maar er gebeurde weinig. Soms liep hij wel iets op en had ik weer even hoop, maar na 3 dagen zakte hij weer net zo hard naar beneden. Dus daar ben ik mee gestopt. Ik weet wat mijn basaal temp ongeveer is en af en toe temp ik nog even om te kijken hoe het ervoor staat.
En ben jij aan het temperaturen? Zit je in spanning of je ongestelheid doorkomt, ik zie dat je nu op dag 29 zit. Hopelijk nu een wat kortere cyclus.
Groetjes
precious123

Posting Freak

Topics: 9
09-11-2010 19:03
hallo pepernootje,
Ben je zelf al naar de huisarts geweest?
Want daar heb je alle reden toe.
Ik kan helaas geen ervaring met je delen, maar weet wel dat dit alles te maken kan hebben met het ontpillen.
zelf zit ik nu op dag 50 na mijn bevalling.. ik ben dus ook wachtende tot mijn ongi komt, maar heb ook nog geen ei gehad..
afwachten maar!
pepernootje

Unregistered

10-11-2010 11:25
hoi Precious,

Ben idd aantal weken geleden naar de h.a geweest. Hij zei dat 4-6 maanden wachten normaal was na stoppen pil en volgens mij doen ze pas iets na een jaar. Dat lijkt me nog lang....
Maar precious ik schirk wel van jouw onderschrift, wat verschrikkelijk. Hoe gaat het met je?
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
10-11-2010 11:43
Hoi pepernootje,

Ik heb dit (gelukkig toen ik nog geen actuele kinderwens had) zelf ook meegemaakt. Daarom heb ik goed bericht en slecht bericht.

Het slechte bericht eerst: bij mij heeft het destijds inderdaad ongeveer een jaar geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Dat komt voor, volgens mijn huisarts was dat niet eens heel ongebruikelijk. Waarop ik dacht: dat hadden ze wel eens mogen vertellen vóórdat ik die troep begon te slikken.

Dan het goede bericht: na dat jaar kwam het wel helemaal vanzelf weer op gang. Daar waren geen kunstgrepen voor nodig, en voor zover bekend heeft het verder helemaal geen gevolgen gehad. Ik ben tegenwoordig een beetje onregelmatig (was ik vóór de pil trouwens ook), maar heb gewoon iedere maand netjes een eisprong.

Heb je je huisarts trouwens verteld dat je zwanger wilt worden? De mijne zou destijds ook na een jaar actie gaan ondernemen (dat was dus net niet nodig meer), maar hij zei ook dat hij alleen zo lang wilde wachten omdat ik geen actuele kinderwens had.
liek84

Posting Freak

Topics: 1
10-11-2010 11:49
hoi Pepernootje, vervelend zeg! dat wachten!
het is overigens niet zo dat er pas na een jaar wordt verder gekeken, het is gangbaar dat na een half jaar zonder cyclus (of een zeer lange / onregelmatige cyclus)
wordt bekeken of lichamelijk alles in orde is. Meestal wordt je dan doorgestuurd naar de gyn voor bloedonderzoek en soms ook een echo.

ik ben ook na een half jaar naar de gyn gegaan en ben meteen verder geholpen! langer wachten had voor mij ook geen zin gehad.
hoop dat je alsnog snel een eigen cyclus krijgt! das toch het allerbeste!

xx
pepernootje

Unregistered

10-11-2010 12:04
ik heb de huisarts idd verteld dat ik een zwangerschapswens had. Daarnaast ging het ook over mijn acne, waar ik nu een goed middel voor gekregen heb en dat mijn haar zo uitvalt. Volgens de h.a normaal na het stoppen met de Diane. Welke pil heb jij destijds geslikt en had je toen ook deze klachten? Ik had idd precies hetzelfde van waarom vertellen ze dit niet, voor mij in ieder geval nooit meer de pil!
Door de acne en haaruitval was ik ook een beetje bang voor pco, maar ik heb geen overgewicht, hoewel dit volgens mij ook niet altijd hoeft te zijn
Mirena0110

Senior Member

Topics: 6
10-11-2010 12:11
Ik slikte destijds Microgynon 30, verder heb ik nooit last gehad van haaruitval of acné. Tegenwoordig krijg ik wel eens een puistje vlak voor of tijdens mijn menstruatie, maar dat is alles.

Volgens mijn huisarts maakt het voor het langdurig niet ongesteld worden niet uit welke pil je hebt geslikt. Het zou puur komen doordat je eierstokken zo lang niets hebben hoeven doen dat jhet lang kan duren voordat de boel weer vanzelf op gang komt.

Na deze ervaring ga ik natuurlijk nooit meer de pil slikken. Ik heb later gekozen voor een Mirena, en toen die eruit ging, had ik direct weer een cyclus. Best kans dat ik die later weer neem.
liek84

Posting Freak

Topics: 1
10-11-2010 12:26
ik slikte ook de diane-35, ben die gaan gebruiken omdat ik vrij veel last had van puistjes
ik had ook last van haaruitval na de pilstop, ook een vette huid, jeuk op mn hoofd en vettig haar.
verder is mijn haargroei wel wat toegenomen (benen, schaamstreek en een beetje in mn gezicht) maar noem het nog geen overbeharing hoor!

ik dacht met deze kwaaltjes dan ook al snel aan pcos en kreeg ook gelijk,
ik heb geen overgewicht (wel wat lovehandles...) maar hoor ook van veel slanke meiden dat ze pcos hebben

ik zeg niet dat je het hebt, maar het zou goed kunnen; 1 op de 10 vrouwen heeft het en lang niet allemaal hebben ze het zelf in de gaten!
en meestal is het met een beetje hulp goed mogelijk om zwanger te worden.

Pcos wordt overigens niet door de pil veroorzaakt, alleen worden de klachten erdoor verdoezeld
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave