Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn hoe merk je dat je vliezen breken op de wc?

hoe merk je dat je vliezen breken op de wc?
snippie

Unregistered

31-10-2010 09:37
Hoi dames de titel zegt het al!
hoe merk je dat je vliezen zijn gebroken als je al naar de wc moest?en dus gewoon op de wc zit?
lijkt het dan niet gewoon dat je veel plast?
knuf
Mutsie

Posting Freak

Topics: 13
31-10-2010 10:08
Weet het niet uit ervaring maar wat ik op internet gelezen heb

Vruchtwater is duidelijk te onderscheiden van urine. Ten eerste is het vruchtwater kleurloos en heeft het niet de typische urinegeur, maar een beetje een zoetige geur. Ten tweede zie je in het vruchtwater vaak witachtige vlokjes zitten, dat wordt vernix genoemd, dit is de wittige smeer die op de huid van de ongeboren baby zit.
Verder zou het wel heel toevallig zijn als het toevallig gelijk met je plas komt!?
Bij de ene vrouw druppelt het er uit en bij de andere is het een stortvloed.. Maar denk je dat je vliezen gebroken zijn?
snippie

Unregistered

31-10-2010 11:36
nee vroeg het me gewoon af.
knuf
trisha

Unregistered

31-10-2010 12:30
heb eigenlijk g1 idee
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
31-10-2010 12:31
als je vliezen zijn gebroken blijf je vocht verliezen, ook na het plassen. dus je komt van de wc af en je voelt druppeltjes, gaat weer zitten want je denkt dat je niet uitgeplast bent.
tijdens het lopen en bewegen kun je ook nog steeds vocht verliezen, als je op je handpalm blaast en je verliest vocht dan zijn je vliezen gebroken.
Nootje38

Posting Freak

Topics: 17
31-10-2010 13:03
snippie als je vermoed dat je vliezen zijn gebroken... dat kan idd heel snel gaan maar ook druppel gewijs. bij mij 2 was het een vloedgolf.. dus wist het zeker.. maar tip heb het ook gehoort.... door op je handpalm te blazen.. en voel je dan vocht weg lopen dan is het vruchtwater...
probeer wat op te vangen via een schoon "plastic" bekertje... en laat het even bekijken door de verloskunde..
knuff
pickwick

Member

Topics: 3
31-10-2010 19:25
Hoi Snippie,
Het meeste is al gezegd. Ik ben ervaringsdeskundige Wink Bij mijn eerste braken mijn vliezen op de wc tijdens het plassen. Ik verloor kleine plasjes/ druppels. Dat stopte dus inderdaad niet meer bij het afvegen en gaan staan etc. Ik heb toen een schoon bakje gepakt en wat opgevangen. Het vruchtwater ruikt enorm zoetig, is kleurloos met kleine witte vlokjes en echt heel anders dan urine. (als het bruinig/ groenig is heeft je baby in het vruchtwater gepoept en moet je altijd direct contact opnemen met de vk!) Maar zelfs toen had ik nog twijfels, het was mijn eerste, dus tja... Maar het uur erna bleef ik dus vocht verliezen en dan weet je echt wel zeker dat je niet in je broek aan het plassen bent hoor Wink

Het is trouwens wel een leuk verhaal om later te vertellen, want het gebeurt natuurlijk niet bij iedereen dat de bevalling start met het breken van de vliezen en dan ook nog eens op het toilet!:-D
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave