Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Zelf leren inslapen

Zelf leren inslapen
lotje76

Posting Freak

Topics: 9
27-10-2010 09:44
Hallo,

Ik heb een vraagje en mis dat iemand me daarmee kan helpen. Mijn kleine meid is nu 2,5 week. De eerste twee weken viel ze altijd als een blok in slaap tijdens de borstvoeding en konden we haar daarna gewoon lekker in bed leggen en sliep ze gewoon verder.
Sinds twee dagen wil ze eigenlijk liefst niet in haar wieg maar lekker bij mama liggen. Dus dat betekende dat ik gisteren eigenlijk heel de dag met haar gezeten heb. Als ze dan sliep legde ik haar in de wieg of wagen maar na ongeveer een half uur werd ze weer wakker en begon het opnieuw. Als ze dan bij mij lag en dan soms met de pink dan viel ze wel weer inslaap. Ik heb het idee dat ze niet zelf in slaap kan vallen....Is dit normaal voor deze leeftijd of moet ik nu al beginnen met haar dit zelf te leren.Haar laten huilen hebben we geprobeerd maar ze huilt zich dan overstuur. En dat vind ik zelf eigenlijk geen optie....

Ik wilde mis een puckababy gaan proberen, omdat ze zich toch ook wel met haar handjes wakker slaat. Alleen daarmee ben ik weer bang dat ik de hongersignalen gaan missen want ze kan niet op haar handjes gaan sabbelen...
brusje

Unregistered

27-10-2010 10:03
oeh lastig he..
hier hebben we de woombie slaapzak gebruikt (vind ik nog fijner dan puckababy!) erg fijn ding! (ff googlen, is ook hyves van)
lastige is dat als je op verzoek voed dat je dan beter idd signalen op moet pikken dan dat je op redelijke vaste tijden voed..
e moet dan gewoon goed zien/weten wanneer ze moe is en slaap nodig heeft..daar komt echt ritme in..zulke kleintjes zijn vaak voor of na voeden maar eventjes wakker 20 min en dan zou je ze alweer te slape kunnen leggen..
(dit bouwt langzaam op naar half uur-uur-1,5 uur als ze groter worden, nu met 11 mnd zit ze hier bv op 2,5-3,5 uur wakker zijn..is natuurlijk wel verschillend per kindje..)
maar wees niet bang, honger geven ze echt wel aan..smakken, zoeken of jammeren/huilen
en als ze slapen hebben ze geen honger..(neem aan dat je wel in de gaen houd dt er niet te lang tussen voeden zit Wink)

hier ook de eerste weken wat getobt..
succes
suus1

Posting Freak

Topics: 16
27-10-2010 10:34
Hey lotje,

Ik heb hier wat informatiefolders liggen van TNO omdat ik mee doe aan een onderzoek over slapen (via ons CB).
Daarin staat dat het heel belangrijk is om je kleintje al zo snel mogelijk aan te leren dat ze zelf in slaap kunnen vallen.
Vallen ze nog in slaap tijdens het voeden kan het natuurlijk niet, maar zodra ze uitgegeten zijn en ze zijn nog wakker word geadviseerd je kindje gelijk in bed te leggen zodra je duidelijk kan zien dat hij slaperig wordt.
Zo moeten ze dus wel telkens zelf in slaap vallen.

In jou geval is het lastig omdat noa al gewend is bij jou in slaap te vallen.
Ik zou toch proberen om haar even te laten huilen (staat ook in die folders).
Ze hebben het dan over 10-15minuten laten huilen, omdat sommige kinderen zichzelf niet anders in slaap krijgen dan door te huilen.
Uiteindelijk huilen ze steeds korter en leren ze in slaap te vallen zonder lang te huilen.
Lukt het niet en huilt ze nog steeds na 10-15minuten, dan staat er geschreven dat je het beste kan nagaan of ze nog honger heeft, een schone luier nodig heeft of even wilt knuffelen (maar kijk uit dat ze dan niet in slaap valt in je armen).

Het is makkelijker gezegd dan gedaan denk ik maar dat staat er.

Ook lijkt het me slim zo'n woombie of puckababy te gebruiken als ze zichzelf wakker maakt met haar armpjes.

Die honger signalen herken je nu doordat ze op haar handje gaat sabbelen, maar je leert al snel genoeg naar andere signalen te kijken als ze niet meer kan sabbelen.
Hier begint lucas eerst te mopperen, en als we daar niet op reageren (zoals als we slapen dan worden we daar niet wakker van) dan begint hij vanzelf heel hard te huilen, en met zijn beentjes te spartelen.
Als we zijn over zijn wangetje aaien en hij probeert naar onze hand te happen weten we dat hij honger heeft en dat hij geen last heeft van krampjes ofzo.

Suc6 ermee, lijkt me ook heel moeilijk.
lotje76

Posting Freak

27-10-2010 11:39
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan die puckababy slaapzak overnemen van iemand van de zwangerschapscursus. Dus ga die eerst maar eens uit proberen. Ik vind het lastig om haar te laten huilen. heb het een keer 5 minuten geprobeerd, maar hartsverscheurend...plus ze huilt zich dan zo overstuur. Voor de rest is het helemaal geen huilerd. Alleen als ik te lang wacht met voeden, maar dat is dan zo voorbij en af en toe krampjes. Ik heb net geprobeerd om haar toen ze wakker werd in de wieg over haar neusje te aaien even de pink erin en haar handjes vastgehouden. Tot nu toe heeft dat gewerkt, maar daarvoor was ze al wel in slaap gevallen in mijn armen na de voeding.
troetelbeertje85

Unregistered

27-10-2010 12:05
ik stuur net naar cindy allemaal tips over het slapen en dergelijke..
even kijken of ie er nog staat bij verzonden berichten
dan kan ik het jou ook sturen

xxx sam
troetelbeertje85

Unregistered

27-10-2010 12:09
ik heb hem naar je gestuurd..
ik gebruik een woombie erg prakties ding hoor...makkelijk te gebruiken..en hij slaapt er heerlijk in houdt geborgen gevoel namelijk...
ook lucas slaat met ze armen heen en weer en knijpt zichzelf in ze gezicht..waardoor hij slecht in slaap viel..nu gaat het goed..kan hem wakker in bed leggen en hij valt meestal na 15 min vanzelf in slaap

xxx
roosje

Unregistered

27-10-2010 12:58
Hoi,

Op borstvoeding.com staat een heel stuk over bv en het laten slapen van je kindje met de titel: Helping baby sleep
Misschien heb je daar wat aan? Geniet lekker van je dochter en de bv!

Liefs Roos
lotje76

Posting Freak

27-10-2010 14:17
hoi hoi, nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik denk ook echt dat het mis wel daar handjes komt, die zo druk zijn. ik ga alle info even lezen!
troetelbeertje85

Unregistered

14-11-2010 20:23
lotje ik heb evt ook de woombie voor je die je wel kan lenen tot noa er niet meer in past...aangezien we bij elkaar in de buurt wonen...
misschien wel handig mocht de puckababy niet bevallen...

xxx
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave