Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Menstruatie na Bevalling

Menstruatie na Bevalling
precious123

Posting Freak

Topics: 9
20-10-2010 12:40
Hallo allemaal.

Ik ben bevallen van een prematuur kindje, ik heb 14 dagen gekolft.
Vanaf dag 12 ben ik druk af gaan kolven omdat mijn zoontje overleden is.
Op dag 14 werd er geen druk meer opgebouwt in mijn borsten en ben ik gestopt met kolven.
Ook het bloeden na de bevalling stopte al vrij snel (ongeveer een week).

Mijn VK vertelde mij dat ik mijn eerste menstruatie kan verwachten na 6-8 weken na bevalling.
Echter bloed ik nu al kleine beetjes (4 weken na bevalling).
Tussendoor heb ik weer "gewoon slijm".

Komt het soms voor dat je tussendoor wat bloed kan verliezen?
Of word ik ongesteld maar dan met veel minder bloed?

Heb nu een paar dagen last van scherpe steekjes naar het schaambot.

Hoe is dit bij jullie gegaan? en hebben jullie tips voor mij?
suus1

Posting Freak

Topics: 16
21-10-2010 17:59
Hallo,

Ik ben 3,5week geleden bevallen, en hoewel ik geen borstvoeding heb gegeven heb ik ook gehad dat het vloeien gestopt was en toen weer lichtelijk begon.
Ik hoor het vaker dat dat gewoon kan.
Ik zou er niet vanuit gaan dat het je ongi al is, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Aan de ene kant zou je zeggen dat je ongi juist wat langer op zich zou moeten laten w88 omdat je 2 weken gekolft hebt, en de andere kant hoor je wel eens dat de ongi weer heel snel na de bevalling kan komen.

Met andere woorden: denk niet dat je het zeker kan weten, en denk dat je alleen maar kan afwachten.

groetjes suus
enjoy

Senior Member

Topics: 1
21-10-2010 19:25
Alsnog gecondoleerd, zo oneerlijk! Hopelijk kun je het een plekje geven. Ik wens je veel sterkte!

Ik ben 28 juli bevallen en mijn kleine meid is nu dus al 12 weken en nog steeds ben ik niet ongesteld geweest. Ik heb ook 14 dagen gekolfd en ben toen gestopt met de borstvoeding, omdat Chloë niet aan wilde leggen en alles bij elkaar krijste (achteraf Kiss-syndroom).
Het vloeien duurde bij mij ook niet zo lang, maar daarna ook helemaal nog geen bloedverlies meer gehad. Ik wacht het dus nog maar even af en ga er dus maar vanuit dat het bij iedereen anders is. Het enige wat je kan doen is even rustig afwachten denk ik.
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
21-10-2010 19:30
mmm ik denk niet dat je al ongi bent hoor. Het kan wel, maar zou wel heel snel zijn. Zeker omdat je gekolfd hebt. Bij mij was het bloedverlies destijds ook al een aantal dagen weg, toen ik rond de 4 weken na de bevalling opeens weer een dag of 3 wat bloed verloor wat verdacht veel leek op een ongi. Achteraf was dit gewoon nog van de bevalling. Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder en ben ik nog steeds niet ongi geweest, maar dat zal komen door de borstvoeding.
Snow

Unregistered

21-10-2010 20:25
Ik heb 4 weken gevloeid.. (1 week heel erg, toen 2 weken weinig en laatste week een keer een drupje..) en 2 weken later was ik 'echt' ongesteld..
troetelbeertje85

Unregistered

21-10-2010 20:30
hey

ik ben 8 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld geweest....wel heb ik licht bloed verlies gehad vorige week maar of het menstruatie was???denk zelf van niet..
weet wel dat als je na 3 weken stopt met vloeien en je weer druk bent..je weer kan gaan vloeien want de wond in je baarmoeder blijft nat namelijk...dus kan snel weer bloeden..

xxx
Gerjanne1981

Unregistered

21-10-2010 21:11
Precious, via je onderschrift kwam ik op de site van jullie Quinn terecht... Wat oneerlijk dat jullie prachtige ventje de strijd niet heeft kunnen winnen. Ik heb tranen met tuiten gehuild om je dagboekverhalen en de mooie foto's. Heel veel sterkte!

Wat betreft de bloedingen: ik denk niet dat dit al een ongi is... Ook al is het bloeden in eerste instantie gestopt, je kunt nog tot 6 weken na je bevalling last hebben van bloedverlies. Je hebt natuurlijk een enorme wond in je baarmoeder. Je merkt het volgens mij meteen als je weer 'echt' ongesteld wordt, tenminste dat had ik.

Ik ben pas 15 weken na mijn bevalling weer ongesteld geworden. Niet zo lang en heftig als voor mijn zwangerschap, maar ik wist wel meteen dat dit mijn menstruatie was. Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven aan onze zoon Vince, ben toen in 1 week tijd afgebouwd maar het duurder vervolgens nog heel lang voordat ik ongesteld werd.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid, en ik wil jullie nogmaals vele sterkte toewensen en hoop dat jullie het verlies een plekje kunnen geven!
cassie247

Posting Freak

Topics: 0
21-10-2010 21:40
@ Precious...Heb ook de site van Quinn bekeken, wat een prachtige jongen was het! Wat jullie is overkomen heeft mij ook erg aangegrepen en ik wens jullie veel sterkte.

Ik heb 6 weken na de bevalling bloedingen gehad. Met 4 weken dacht ik er vanaf te zijn maar een week later begon het weer dus tot 6 weken zou ik er vannuit gaan dat het nog geen menstruatie is. Ze zeggen dat je op zijn vroegst 10 weken na de bevalling een menstruatie kan verwachten. Ik heb tot op het heden nog steeds geen menstruatie , maar dat komt ook waarschijnlijk door de borstvoeding.
Lautje

Posting Freak

Topics: 2
23-10-2010 22:25
Ik heb ook borstvoeding gegeven...2 weken...en daarna nog kleine 1,5week gekolfd....
Ik weet niet eens meer precies hoelang ik gevloeid heb....volgens mij 4 weken, waarvan 1 week heel erg en 2 weken erna nog heeel iets....maar na precies! 3 maanden ben ik ongesteld geworden....
precious123

Posting Freak

27-10-2010 16:58
Hallo dames!
Fijn dat er toch reactie is gekomen!

Bedankt voor het medeleven!

Sinds 12 oktober ben ik maar begonnen met tempen en volgens mij heb ik nog geen eisprong gehad, dus ook geen ongi.
Afwachten maar! en voor de zekerheid altijd wat mee in mijn tasje hahaha.
Ik vind het wel vreemd dat ik 12 en 13 oktober cervixslijm heb gehad.. blijkbaar geen eitje gesprongen anders was ik wel ongi geworden.
troetelbeertje85

Unregistered

27-10-2010 20:00
heb ergens hier gelezen dat je wel een eisprong kan hebben maar niet menstruatie krijgt..

zou even googlen ofzo.
succes

xxx
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
03-11-2010 14:13
ingewikkeld hoor bepalen wanneer je eerste ongi zich weer aandiend.ik vloei nog steeds een klein beetje, soms ook slijmerig en roodbruin, bij inspanning soms weer helderrood maar niet gek veel, ik heb ook aan inlegkruisjes genoeg.
Komt mijn eerste menstruatie in november weer of hoeft dat niet?Volgens mij zou ik het verschil wel kunnen merken als ik weer flink krampen zal krijgen en MEEEr bloed ga verliezen, dat zal dan de ongi zijn zeker he? Ik heb de pil weer in de la liggen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat straks mijn eerste ongi dag gaat zijn.Heeft iemand hier ervaring? Ik geef geen bv.
Monalisa

Posting Freak

03-11-2010 15:38
dus dan zou het ongeveer mijn uitgerekende datum moeten zijn dat de ongi terug komt...ben benieuwd ik ga het in ieder geval in de gaten houden.
troetelbeertje85

Unregistered

04-11-2010 17:21
heyhey

ik ben 22 aug bevallen en ik ben dinsdag weer voor het eerst ongesteld geworden..ik heb gewacht tot het echt goed doorzette en ben gister begonnen met de pil..
dus ong 9 weken na de bevalling weer ongi geworden en erg ook pff he heb maar weer de kraamverband gepakt haha want heb aan maandverband ff niet genoeg..

maar het is wel anders gegaan dan normaal hoor..normaal ben ik er echt ziek van als ik ongi ben maar nu nergens last van geen buikpijn wel beetje rugpijn niet misselijk...
dus het klopt wel dat je lichaam echt anders is na de bevalling..

xxx
Monalisa

Posting Freak

04-11-2010 22:01
nou dat zou super zijn! Dan is mijn menstruatie hopelijk minder pijnlijk want die is normaal gesproken echt Living Hell voor mij!
Wat voor voeding geef jij eigenlijk?
troetelbeertje85

Unregistered

05-11-2010 20:34
ik geef flesvoeding,eerst had ik friso maar ben overgestapt naar etos comfort...en dat gaat goed...
en jij??

xxx
Monalisa

Posting Freak

06-11-2010 00:06
ik had frisolac in het ziekenhuis en toen ik thuis ben gekomen heb ik Nutrilon gehaald, en dat gaat op zich ook wel goed.
Comfort voeding, is dat voor hongerige babies of niet?
troetelbeertje85

Unregistered

07-11-2010 20:00
nee is voor spugen en darmkrampjes...en frisolac is friso geworden...voor hongerige baby's is er van friso de extra..

xxx
precious123

Posting Freak

16-11-2010 14:19
Hier nog steeds geen ongi.. zit nu op 8 weken na de bevalling..
Ik temp al een poosje en al 7 dagen stabiele temp gehad en vanmorgen was het gestegen met 0.2 graden
Hoop dat ik mijn ei heb gehad zodat ik weet wanneer ik ongi kan worden.
Monalisa

Posting Freak

16-11-2010 16:41
ik hoop dat die van mij volgende week of die week daarop zich laat zien hoor!
precious123

Posting Freak

17-11-2010 14:38
onderhand al weer 1 maand en 27 dagen geleden dat ik bevallen ben..
Gister pijnlijke baarmoeder gehad, dus hoop dat ik mijn ei heb gehad, nog geen echte tempstijging..
dus afwachten nog steeds.
troetelbeertje85

Unregistered

17-11-2010 20:55
heyhey
bij mij heeft het 9 weken geduurd ik kreeg precies 9 weken na me bevalling bloed verlies en die dinsdag erop is het doorgezet..dus kan nog ff duren hoor..

@precious hoe gaat het met jullie..kunnen jullie het een beetje een plekje geven???
Monalisa

Posting Freak

17-11-2010 22:53
Het is hier doorgezet! ben ongi!
Lautje

Posting Freak

18-11-2010 20:39
heeey wat fijn meid!!!!! Big Grin
precious123

Posting Freak

21-11-2010 13:05
Ik kan echt zeggen dat het goed met mij gaat!
we doen leuke dingen en lachen veel.
Tuurlijk zullen we nog wel eens moeilijke momenten hebben, maar dat zal ons hele leven wel zo blijven.

Ik vermoed dat ik dinsdagavond/nacht 16-11 mijn ei heb gehad!
FF geeft aan dat het ietsje later is geweest, maar heb in ieder geval een ei gehad Big Grin
Nu wachten wat er gaat gebeuren eind deze maand.
cassie247

Posting Freak

Topics: 0
21-11-2010 14:14
Wat fijn dat het zo goed met je gaat precious ondanks alles! Hopelijk heb je snel weer een voorspelbare cyclus.
Fijn hoor monalisa , jouw lichaam doet iig weer wat het hoort te doen! Haha
Ik zit nog steeds op mijn ongi te wachten...al weer 7 maanden....geef nog gedeeltelijk borstvoeding dus ja we zullen zien wanneer het komt. Veel vrouwen klagen over de menstruatie maar ik vind het een fijne maandelijkse bevestiging dat alles in orde is!
precious123

Posting Freak

24-11-2010 20:23
volgens de berekeningen word ik over 5 dagen ongi (of niet)
volgens FF heb ik op 17-11 mijn ei gehad.
Heb nu op DPO 7 een flinke tempdaling..
nu maar afwachten wat het morgenvroeg doet..
Lautje

Posting Freak

24-11-2010 20:35
Ja irritant is dat hè dat wachten op je ongi.....normaal ben je blij dat je ongi afgelopen is....en nu ben je straks blij dat je eindelijk weer ongi bent...
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave