20-10-2010 09:34
En hier kunnen jullie weer verder dames!
Veel kletsplezier :mrgreen:.
20-10-2010 09:34
En hier kunnen jullie weer verder dames!
20-10-2010 10:01
heb het lijstje even meegenomen ;-)
NOD Naam.................... Leeftijd.................ronde............datum……… ....hoeveelste kindje lola.............................27............... ..ronde 8...........12??-11..............1e kindje Lisi.............................24............... ..ronde 6............??-10................1e kindje Anne-87......................23................ ronde 4/4 .........28-10................1e kindje Joy1982......................28..................r onde .............19-10................1e kindje Precious123................ 24..................ronde 1 .......... 01-11................2e kindje (geen serieuze poging) Poelepetoet................. ??.................ronde 2..............??-??................1e kindje Zwanger: Naam................Leeftijd...zwanger in ronde............datum.............hoeveelste kindje Marissii................22...................ronde 2.............14-12-2010....................1e kindje Steef..................24..................ronde 1..............12-01-2011....................1e kindje Nien....................25..................ronde 1..............24-01-2011....................1e kindje Francis1983.........27....................ronde 4.............25-01-2011....................3e kindje Zwanger1986.......23.....................ronde 4...........09-02-2011.....................1e kindje Pusta.................25...................ronde 4..............09-02-2011....................1e kindje Ana...................33....................ronde 5.............03-03-2011...................1e kindje Vera23...............31...................ronde 6..............25-04-2011...................1e kindje Suusgroep..........29....................ronde 7.............15-05-2011....................1e kindje Cruesli...............26....................ronde 8.............30-05-2011....................1e kindje Miskraam/vroeggeboorte Naam.............. Leeftijd..............Zwanger in ronde........................ miskraam/geboren op: Anne-87................23...................ronde 4 en ronde 5 ................09-06 bij 5 weken & 12-07 vmk Precious123........... 24....................ronde 2...............................21-09-2010 met 27w6d
20-10-2010 11:16
ow ik zat in een andere nieuwe topic vanochtend. maar goed, maakt niet uit, gaan we hier verder!
20-10-2010 11:29
Meiden ik snap er niks meer van..
vandaag trof ik best wel rood bloed aan, niet veel, maar dacht doe maar een maandverbandje voor want het kan wel eens doorzetten. Ga ik zo net weer naar de wc, is het weer bijna normaal :-? Wat is dit nou.. word ik nou ongi of niet :-|
20-10-2010 12:08
he wat vervelend die onzekerheid, Precious! ik weet echt niet hoe het werkt na een zwangerschap, hoe je cyclus dan weer op gang komt. Afwachten maar.... niet leuk!
20-10-2010 13:29
Ik moet even kwijt wat er gisteren gebeurde en dan laat ik het achter me en ben ik er weer helemaal voor jullie...
We hadden een afspraak staan bij de vk en zouden (volgens telefonisch afgesproken met de gyn vorige vrijdag) praten over de mogelijkheden. Onze vragen zouden opgelost worden en we zouden dan beslissen wat we zouden doen. Zodanig dat de vk verdere afspraken kon maken enz... We kwamen bij de vk en ze vroeg heel opgewekt: En? Hoe is het met je? Dus ik: nou, tgaat wel, tis wat lastig. 'Oh, zei ze, heb je zoveel last van kwaaltjes?' Nou, ik kon er echt niet tegen dat ze van niks wist en vertelde ik in vijf woorden wat we te horen hadden gekregen. âOei, sorry, daar weet ik niks van, das een blunder van onsâ, zei ze en ze ging even weg. Ik zag op de computer dat de uitslag van de testen wel in de computer stonden, dus ze had zich niet goed voorbereid op haar afspraak. Ze kwam terug en vertelde ons dat ze dit gesprek niet kon voeren, dat we daarvoor bij de gyn moesten zijn en dat ze gevraagd had om ons tussen de afspraken te zetten. Ze heeft me verder onderzocht zoals ze zou gedaan hebben: bloeddruk van mij en hartslag van Sjarel. Ze wilde geen afspraak maken voor volgende maand: want met een kans van 1 op 5 denk ik niet dat dat nodig is, zei ze. Ook al hadden we al verteld dat we het kindje zouden houden als het syndroom van down had. Ze kon ons een paar dingen vertellen over de ricico's van de onderzoeken, maar twijfelde af en toe of ze het bij het rechte eind had. Een foldertje had ze niet liggen. Nou ja, ik was er helemaal niet goed van. Wij naar buiten, naar de gyn. De assistente kwam naar ons in de wachtzaal met de vraag: En? doen jullie vlokkentest of vruchtwaterpunctie? Toen ik vroeg om nog een gesprek met de gyn zei ze dat het lastig was, maar dat ze ging proberen en ze ging ons nog bellen. We kregen een paar uur later een telefoontje van haar dat de gyneacoloog niet veel informatie meer had en dat hij toch niet voor ons ging beslissen. Dus het is normaal dat je al je informatie van internet moet halen en daar dan een beslissing op moet nemen? Ik voelde me echt een nummertje en zeker niet menselijk behandeld. Een vk moet toch weten dat een zwangere vrouw nog emotioneler is dan anders? Na een paar keer heen en weer bellen, heb ik gevraagd om de vruchtwaterpunctie te regelen. We willen toch enige vorm van zekerheid, maar dan betrouwbaar. Vruchtwaterpunctie zou betrouwbaarder zijn dan de vlokkentest. Over zes weken weten we waar we ons moeten op voorbereiden en in de tussentijd heb ik beloofd om niet teveel te piekeren. Zo... nu positief denken en verder proberen genieten van mijn zwangerschap...!
20-10-2010 13:38
@vera
Nee dat is zeker niet normaal hoe ze je behandeld hebben! Lijkt me meer dan normaal dat je eerst informatie krijgt over alle risico's van beide testen enzo.. Kun je niet nog van gynocoloog wisselen of maakt dat verder niet uit? @precious Wat raar van die bloedigen.. Kan het niet zijn dat je lijf gewoon een beetje in de war is van alles? Hier niks bijzonders, moet nog een week wachten tot mn ei en hoop dat deze cyclus het echt gaat worden! Ga netjes om de dag klussen en extra gezond doen rond de dagen van mn ei, hopen dat dat helpt. Wat doen/hebben jullie eigenlijk gedaan, bij een positieve ovutest elke dag of ook gewoon om de dag?
20-10-2010 14:20
he getsie Vera!!! dan hebben jullie het al zo moeilijk en zoveel spanning en onzekerheid.... en dan laat de verloskundige zich van haar slechtste kant zien! Zij zou echt alle informatie moeten kunnen geven!! wat ontzettend slecht!
en ze heeft het dus niet goed afgestemd met de gyneacoloog en jullie dus als het ware van het kastje naar de muur gestuurd. Ook niet goed naar jullie geluisterd... Getsie!! maar nog altijd helemaal super zoals je erin blijft staan hoor!!! positieve kant kijken, genieten van je zwangerschap, want jullie kindje is welkom en mag er komen!!! Ik wens je dan ook echt toe dat je niet zult piekeren, en dat je oprecht kunt genieten van het zwanger-zijn! en hopelijk dat uit de punctie blijkt dat het toch goed is allemaal!!
20-10-2010 17:32
hey meiden,
Verdorie vera, gelijk heb je meid, jeetje wat erg van de VK en GYN. echt triest!! maar probeer het los te laten en ga genieten!!!!! @hiero: nog altijd niet ongesteld, en vanmorgen was de temp 36,8 !!! dus wordt een beetje wild van alles!! waarom zegt het lichaam niet wat het mij moet vertellen, ik word er echt VERDRIETIG om omdat ik niet weet wat ik moet! kan wel huilen, huilen en nog eens huilen.... sorry!!! iedereen verder heel veel succes!! liefs Joy
20-10-2010 18:08
@ Joy, als ik me er even goed mee mag bemoeien . Ik ben namelijk een oude trouwe temper in de MMM en weet er helaas veel vanaf...
Hoe werkt het? Voor het opnemen van je temperatuur kun je een gewone koortsthermometer gebruiken. Gebruik liever wel iedere dag dezelfde thermometer en noteer het als je onverhoopt toch moet switchen. Denk eraan dat je bij een ouderwetse kwikthermometer een langere opnametijd moet aanhouden dan bij de digitale thermometers van tegenwoordig. Sla er voor de zekerheid de gebruiksaanwijzing even op na. Als je een digitale thermometer gebruikt, zorg dan dat deze tenminste twee cijfers achter de komma heeft. In principe neem je je temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip op, direct na het opstaan. Dit betekent overigens dat je in het weekend misschien de wekker zult moeten zetten, om je vaste tijdstip aan te houden. Dit is zo belangrijk, omdat er onnauwkeurigheden in je temperatuurkalender kunnen voorkomen wanneer je je temperatuur op verschillende tijden opneemt. Ook bijvoorbeeld eten en drinken of roken vóór het opnemen van de temperatuur kan tot onnauwkeurigheid leiden. Leg de thermometer het liefste voor je gaat slapen binnen handbereik, bijvoorbeeld op je nachtkastje. Zo kun je nog voor je opstaat temperaturen en is de kans dat je het vergeet minimaal. Vóór je gaat meten moet je tenminste een uur geslapen, of in ieder geval ontspannen gelegen hebben. Hoe meten? Het is het verstandigst de temperatuur rectaal te meten, via je anus dus. De rectale meting geeft over het algemeen heel exacte waarden en is het minst storingsgevoelig. Ook de orale en vaginale waarden kunnen nauwkeurig zijn, wanneer erop gelet wordt, dat tijdens de orale meting de punt van de thermometer onder de tong tegen de tongwortel ligt en de mond gesloten blijft, of dat tijdens meting in de schede de thermometer er niet uitglijdt. Meting onder de oksel is te onnauwkeurig en daarom ongeschikt. Voor welke methode je ook kiest, houd die in ieder geval vol. De waarden tussen de verschillende ‘meetplekken’ kunnen iets variëren, waardoor tussentijds switchen je metingen onmiddellijk minder betrouwbaar maakt. Wanneer beginnen? Teneinde de kalender zo nauwkeurig mogelijk te maken, is het aan te raden te beginnen met temperaturen op de allereerste dag van je menstruatie. Let op: hiermee bedoelen we de dag dat je menstruatie echt doorzet, dus niet de dagen daaraan voorafgaand waarop je misschien een paar druppeltjes verliest. Die eerste dag temperatuur je dus eigenlijk iets later dan je normaal zou doen, omdat de menstruatie meestal pas later op de dag doorzet. Beginnen je bloedingen pas écht na 18.00 uur, dan tel je die dag als dag nul en begin je de volgende dag met het opnemen van de temperatuur. Hoe ziet je kalender eruit? We tellen een cyclus vanaf dus vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van de daaropvolgende menstruatie. Gedurende die periode geef je je temperatuur en alle bijzonderheden van iedere dag op jouw persoonlijke kalender aan (zie voorbeeld op deze pagina). Hierbij rond je het tweede cijfer achter de komma af (naar boven vanaf een vijf, alles eronder wordt naar beneden afgerond). Tussen de dagelijkse stippen trek je een lijn, tenzij je een dag per ongeluk niet gemeten hebt. In dat geval laat je het vakje leeg en trek je de lijn niet door. In de ruimte voor bijzonderheden geef je aan of er iets is dat de meting zou kunnen verstoren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een verkoudheid, alcoholgebruik, wisseling van thermometer, veranderde bedtijd of een verstoorde nachtrust. Vergeet ook de wisseling van zomertijd naar wintertijd of andersom niet te vermelden. Heb je seks gehad, dan is het handig om dit ook in de grafiek te zetten, bijvoorbeeld door een andere kleur te gebruiken. Ook vakanties of stressvolle periodes noteer je. Wat zijn je vruchtbare dagen? Wanneer je je temperatuur keurig bijhoudt, zul je zien dat er twee temperatuurniveaus zijn: Die van vóór de eisprong en die van erna. Voor de eisprong, in de eerste cyclusfase, is je basale lichaamstemperatuur (de temperatuur van je lichaam ‘in rust’ iets lager. Rond de eisprong stijgt de temperatuur met tenminste 0,2°C. Veroorzaker is het hormoon progesteron, dat in je tweede cyclusfase door het gele lichaam wordt aangemaakt. Dit hormoon stimuleert het baarmoederslijmvlies om zich klaar te maken voor de innesteling van een eventuele bevruchte eicel. Het gele lichaam wordt overigens ook wel eens corpus luteum genoemd. Het ontstaat zodra het rijpe eiblaasje (follikel) openbarst en zich met bloed vult. De cellen van de follikelwand dringen de met bloed gevulde holte binnen en beladen zich met een gele kleurstof, vandaar de naam. Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de eisprong over het algemeen plaatsvindt in een periode van twee dagen vóór de temperatuursverhoging tot een dag erna. Wanneer jouw cyclus een beetje regelmatig is, dan zijn die dagen dus na een paar maanden redelijk te voorspellen. Seks op deze dagen vergroot de kans op zwangerschap. Succes meissie!!!
20-10-2010 18:29
hallo Babbii,
hartstikke bedankt voor de uitleg, ik ga er zelf ook echt wel vanuit dat de kans momenteel erg klein is dat ik toch zwanger ben. ik heb wel nog een vraagje: sinds vanmiddag verllies ik wel slijm, maar dat is gewoon normaal slijm, niet doorzichtig of dat ik er slierten mee kan trekken, dit heb ik ook nog niet mee gemaakt. Verder nog altijd geen menstruatie...... Moet ik nu wel gewoon blijven tempraturen, ik zal mijn best gaan doen om ook in het weekend en eigenlijk de andere dagen dat ik middag dienst heb op dezelfde tijdstippen te tempraturen, wilt het nu dan ook echt zeker weten, is het dan ook handig om ovaluatie testen erbij te gebruiken.???????? en moet ik nu gewoon blijven door tempraturen??? of stoppen en als ik dan toch ongesteld word opnieuw beginnen met een cyclus.......... Sorry ik heb soms echt het idee dat ik zo veel minder weet dan jullie!! Liefs Joy
20-10-2010 19:04
Hey meis,
Graag gedaan hoor! Je kan gewoon doorgaan met temperaturen en het feit dat er nu slijm aankomt, kan wel betekenen dat er een eitje groeit . Weet niet of je ook andere dingen voelt? Je kan ook besluiten nu te stoppen met temperaturen en even ovulatietesten te doen en vanaf de volgende cyclus weer tempen. Dan wel op een vast tijdstip hihi. Zelf gebruikte ik wel ovulatietesten bij het temperaturen, omdat je bij temperaturen achteraf een ovulatie vaststelt en in feite dan te laat bent met klussen. Met een ovulatietest zie je al heel snel of die positief is en je klust op het juiste moment . Ik kan het je alleen maar aanraden . Maar lieve Joy, ik weet gewoon heel veel en weet je hoe dat komt? Ik probeer inmiddels al 2,5 jaar zwanger te raken en zit sinds mei 2009 in de MMM en ga nu door voor IVF. Het is dus wel een beetje logisch dat ik dit weet, want heb het helaas allemaal moeten doen van de artsen. Als er iets is, gewoon vragen hoor!
20-10-2010 19:54
Hey Babii,
Dat slijm heb ik vorige maand ook gehad maar wel pas nadat ik ongesteld werd. en nu ben ik dus nog altijd niet ongesteld. maar dan heb ik misschien weer een stomme vraag wanneer moet ik dan beginnen met ovaluatie testen?? ik word een beetje gek van mezelf, er komen vaak zo het s'avonds heel veel vragen in mij op. net zoals waarom lukt het toch niet, waarom heeft mijn schoonzusje het geluk gehad dat die nadat het spiraaltje verwijderd heeft meteen zwanger was terwijl het niet in de planning zat! en tevens wilde ik vragen wat MMM inhoudt en wat IVF inhoudt, sorry! voel me soms echt iemand die nog veel te weinig weet!!! liefs, Joy
20-10-2010 20:06
MMM = Medische Malle Molen
IVF = In-vitrofertilisatie ==> IVF Hoelang ben je nu van de pil af en welke pil heb je gehad? Het kan ook zijn dat je nog aan het ontpillen bent. Nu is het zo dat ik zelf niets kan opmaken uit je temperatuurcurve en nu dus kan zeggen: ik zie geen eisprong. Normaliter begin je dag 10 met ovulatietesten, maar ik weet niet of jij al kan beginnen, stel je ei is wel geweest en stel niet. Ik zou wachten tot je volgende menstruatie en dan CD = cyclusdag 10 met ovulatietesten beginnen. Het feit dat je slijm verliest betekend dat je lichaam iets doet....
20-10-2010 21:25
Vera wat ontzettend vervelend dat de VK zo slecht voorbereid was.
Hoop dat je nu toch genoeg info hebt over de testen. Hier nog steeds geen ongi.. :|
20-10-2010 21:35
@ Precious, meid ik heb je babysite echt met heel veel tranen zitten lezen! Gecondoleerd meid, het is echt VRESELIJK! Trek je het zelf allemaal wel???
En ehm... lieffie, na een bevalling kan het tot een jaar duren voordat je cyclus terug is.... Je lichaam is helemaal ontregeld. Hoeft niet hoor, maar het kan voorkomen.
21-10-2010 08:19
Nou dat hoop ik niet :|
Geen idee wat dat bloed betekende, maar sinds gisterochtend niks meer gehad. Ook heb ik al weer slijm gehad waar je draden mee kunt trekken, dit geeft natuurlijk geen garantie dat ik een eisprong heb gehad. Wel een hele lage temp.. we zullen wel zien wanneer ik echt ongi word. Of ik het al verwerkt heb.. ze zeggen dat de verwerking nu pas begint. Zelf vind ik dat we het al aardig geaccepteerd hebben, maar het doet nog steeds zeer en we missen hem nog elke dag. Dit zal ook altijd blijven dat gaat nooit weg.. maar we hebben het wel een plekje kunnen geven.
21-10-2010 08:38
@Vera,
Jeetje meis wat onbeschoft allemaal!! Ik zit dit echt met volle verbazing te lezen.. Ik kan gewoon niet geloven dat ze zo met mensen omgaan. Pff, wat naar voor jullie zeg. Zou je niet een second opinion willen in een ander zkh? Als ze je daar zo behandelen wil je dan nog wel daar blijven? Ik vind het echt erg dat ze na zo een moeilijke uitslag jullie zo in het diepe laten. Meid heel veel sterkte en ik vind het knap van je dat je het nu achter je laat. Dikke knuffel voor jou. @Precious, zou het niet een tussentijdse bloeding zijn? Dat zou betekenen dat je lichaam weer aan het herstellen is en dat er wat aan zit te komen. Ik had de eerste ronde een cyclus van 49 dgn en toen op dag 21 een tussentijdse bloeding. Ruim een week later kreeg ik toen mijn ei. Hèhè ik ben blij dat ik jullie weer gevonden heb, haha.. ik had helemaal niet door dat jullie hier verder zijn gegaan.
21-10-2010 10:50
Ja daar zat ik ook aan te denken lisi.
Mijn temp is vandaag erg gezakt, dus ik beschouw het maar als ongi ivm lage temp. Hihi het andere topic is gesloten dus er zat niks anders op om hier verder te gaan ;-)
21-10-2010 10:55
worden gesloten topics eigenlijk verwijderd of blijven ze bestaan?
21-10-2010 12:31
Ik denk dat ze gewoon blijven staan. Ik heb ook al andere topics gezien die gesloten zijn.
Misschien dat ze na een tijdje verwijderd worden als het al te lang geleden is... Ja, ik denk het ook Precious, een tussentijdse bloeding klinkt aannemelijk. Het was ook niet zoveel, zei je, dus ongi zou ik niet denken. Dank je wel voor jullie vele berichtjes en knuffeltjes. Lief van jullie! Gisteren ben ik naar een fabrieksuitverkoop geweest. Echt super! Heb veel te veel gekocht (volgens mijn vriend), een safaritreintje, badspeelgoed, boekje van fischer-price en een ballenbaan van vtech! Echt geweldig. En het was echt goedkoop. Er ging telkens 25 tot 30 procent af!
21-10-2010 13:56
Ana schreef:worden gesloten topics eigenlijk verwijderd of blijven ze bestaan? Ze worden gesloten en verdwijnen naar ergens in the middle of nowhere haha.
21-10-2010 14:58
lekker he dat inkopen doen!!
Daar kon ik mij ook altijd mee vermaken! Ookal is het alleen maar kijken in de baby winkels Nu denk ik soms wel eens: wat moet ik met al die babyspullen.. Maar dan denk ik weer: Daar kan mooi het broertje/zusje van Quinn mee spelen. Wij hebben ons vanmiddag vermaakt in het bos samen met een vriendin van mij en de hond natuurlijk. Het was heerlijk weer hier, beetje koud maar het zonnetje scheen lekker.
21-10-2010 15:47
@precious : ik heb het ook gehad in de maand dat ik geen ei had. Ik had het toen rond dag 19.
@ vera : Heerlijk hea shoppen . Wat naar dat ze zo deed. Dat zou absoluut niet mogen ! Als je haar nog eens ziet zou ik er zeker wat van zeggen. @ hier me temp blijft stijgen. Ik vind het weer enorm spannend. Ik het gevoel dat ik eindelijk weer een kans krijg na de mk en de onregelde cyclusssen . liefs,
21-10-2010 15:56
@ Anne: ik hoop ook dat ik ze niet meer tegenkom (het is een team van 15, dus veel kans van niet)
Je temperatuurcurve gaat aardig hoog... Spannend! Voel je iets veranderen? @ Precious: het broertje/zusje van Quinn zal zeker veel hebben aan al die spulletjes die je al liggen hebt. Als je dan je volgende zwangerschap nog eens zoveel koopt, is je kleine dubbel verwend! Haha Voelt lekker om spulletjes te kopen en het was ook lekker om weg te zijn en mijn gedachten te kunnen verzetten. We waren met vier vrouwen en hebben daar de halve hal leeggekocht. Mijn station zat helemaal tot de nok vol! En dan lagen er ook spullen op de achterbank in het midden! Er zijn er dus nog die thuis iets zullen moeten uitleggen.
21-10-2010 17:21
Hallo meiden :-(
ben vanmorgen ongesteld geworden het is dus weer niet raak geweest, ik wist wel dat het zou gebeuren want mijn tempratuur was vanmorgen flink gedaald naat 36.4 dit is dus de tempratuur waar ik deze nieuwe ronde mee moet beginnen he?? Iedereeen heel veel succes en ik hoop dat het de volgende ronde echt raak mag zijn, helaas heb ik nu geen leuk cadeautje met kerst om te vertellen maar de moed opgeven dat doe ik NOOIT!!! fijne avond... Liefs, Joy
21-10-2010 17:35
Jeetje balen joy! Leek er bij jouw wel echt op deze ronde!
Kan nog steeds voor de kerst, toch?
21-10-2010 17:50
joy1982 schreef:Hallo meiden :-( fijne avond... Liefs, Joy Dit is zwaar balen meid, zeker omdat er geen eisprong is af te lijden uit je temperatuurcurce. Nu ben je volgens mij halverwege je cyclus gestart met temperaturen, dus kan je hem gemist hebben. Vanaf nu is het belangrijk:
Succes meissie!
21-10-2010 17:53
:-( jammer Joy!
En zo is het maar net! Niet opgeven he!
21-10-2010 19:35
Das inderdaad balen, Joy!
Kan pijn doen, ik ken het gevoel. Knuffel, meid! Ben je nu ongesteld, Precious? (ronde 1: 28 dagen?) Vanochtend ben ik met mijn klasje (nu niet echt meer 'mijn' klasje, maar ja) meegeweest naar het bos. Was wel leuk om ze terug te zien, ze waren allemaal wel blij! Geweldig, wat een schatjes toch! Stiekem mis ik ze best wel veel, eigenlijk...
21-10-2010 21:54
Ik weet niet of ik ongi ben eigenlijk :-s
Het is niet meer dan een inleggertje geweest en tussen de bloedinkjes door heb ik gewoon slijm. Maar ik heb wel een hele lage temp dus denk dat het elk moment kan gaan doorzetten. Wat ik wel vreemd vind is dat ik steekjes heb naar mijn schaambot en af en toe een vlaagje misselijkheid heb.. Maar dat zal ik mij wel inbeelden want dat kan niet omdat ik een te lage temp daarvoor heb.. Ik snap wat je bedoelt, ik heb vannacht gedroomt over mijn werk.. dus mis het ook wel een beetje.
21-10-2010 22:21
Joy wat rot! mag je zeker verdrietig over zijn hoor, ook omdat je zoveel symptomen leek te hebben en je het zo gehoopt had.
Heel erg balen. Niet opgeven, er komt een ronde die jullie ronde is! Precious, wat rot, dan weet je ook niet waar je aan toe bent natuurlijk. Handigst als het gewoon doorzet nu. trusten allemaal
22-10-2010 08:15
@Precious,
Ja miss is het wel een hele andere bloeding geweest Eventjes afwachten.. Mijn gyn zegt dat ik pas een menstruatie mag tellen als ik drie dagen helder rood bloed heb gehad.. Dat is heel belangrijk zei hij want anders is het een tussentijdse bloeding en zou ik te vroeg met mijn medicatie beginnen volgende maand. Wel spannend dat je misselijk bent af en toe!! Zou geweldig zijn toch! @Joy, wat verdrietig meis!! Sterkte!
22-10-2010 08:25
oke, ik word nu echt gek..
Of me lichaam haalt spelletjes met me uit. Gisteren heb ik zeker 2 momentjes gehad dat ik dacht: hé ik ben lichtelijk misselijk. maar mijn temp is echt te laag (mijn temp moet dan min 37.2 zijn, toen ik zwanger was was het zelfs 37,5) Nu vanochtend stijgt het weer naar 36.9 :| je temp stijgt toch NA de ovulatie.. en niet na innesteling (even theorie hoor). Maar laat ik mezelf niet gek maken, ik word gewoon ongi... (toch?) :?
22-10-2010 12:16
Hallo .
@ precious: tijdens een innesteling kan je tempratuur een dip hebben . Ze zeggen juist dat een temp vaak 3 fases heeft en 2 verhogingen ( kan hebben) . 1: temp die van VOOR de ovulatie , 2: verhoging NA de ovulatie , 3: en nog een stapje hoger NA de innestling. Zo had ik in mei toen ik zwanger was voor me ovulatie rond 36,6 na de eisprong 39,9 en na de innesteling precies 6 dagen na eisprong een tweede stijgingsniveau naar 37.2 en daar is die toen gebleven tot een dag voor de mk toen zakte mijn temp. @ hier : Ik heb zinds gister en vandaag steekjes. Die heb ik voorheen in mei ook gehad . Ik hoop zo dat dit van een innesteling is. Ik weet het niet hoor. En me temp blijft netjes stijgen hij is best hoog nu vergeleken met de temp voor mijn ei . spannend spanned , ik gok de kans wel klein als ik reeel blijf want we hebben donderdag en zondags geklust terwijl zaterdag me ei was. Ik ben bang dat we hem gemist hebben Nog een weekje wachten dan weet ik het donderdag zou ik NIET ongesteld moeten worden
22-10-2010 12:17
@ precious: ohja als je bij mijn lijstje kijk zie je dat ik vanaf donderdag ook een stapje hoger ben gegaan. Ik weet niet meer welke site dat was daar stond dat toen op de je temp 3 niveau's kan hebben.
22-10-2010 15:10
@ anne Dat zal geweldig zijn!! het is jullie zo gegunt!!
mijn temp schommelt per dag.. de ene dag is het 37 dan weer 36.7 dan weer 36.9 etc etc Ook nu weer bloed getroffen.. ik denk echt dat ik ongi moet worden maar mijn emoties mij in de weg staan. Mijn vriend moest vanmiddag naar de Arbo arts en ik ben mee gegaan (wat moet ik anders thuis doen). Daar kon ik mijn tranen niet meer bedwingen, voordat we gingen heb ik ook nog een potje zitten brullen.. Ik denk dan nog niet eens zo zeer aan alles wat gebeurd is maar ik ben zo emotioneel, het staat me vandaag echt tegen. Vandaar uit zijn we naar de Intratuin gegaan om de zinnen even te verzetten.. en toen trof ik dus daar op de wc weer bloed aan. Dus hoop dat het nu echt gaat doorzetten.. dan maar even wat labieler. (.. stomme hormonen ..)
22-10-2010 16:55
Anne dat zou geweldig zijn!!!! spannend nog een weekje wachten tot je zekerheid hebt!
Precious, sterkte met de hormonen... zeker als je nu ongesteld wordt, dan kan dat alle kanten op. net als de eerste keer na stoppen met de pil. alles uit balans... hopelijk zet het snel door en komt het een beetje tot rust.
22-10-2010 20:06
hallo Allemaal,
ik heb even een vraagje ik ben ongesteld geworden, maar verlies vandaag allemaal zwarte (donkere) dikke spatjes (kleine stukjes) wat kan dit zijn???? verder mijn temp 36.4 om 6.25 opgenomen, het is me vandaag gelukt op mijn vrije dag om toch even de moiete te nemen om te tempen. Vandaag een leuke dag gehad maar ook minder, ben lekker gaan shoppen met mijn moeder en schoonzus, op een gegeven moment ben ik de winkel uit gelopen huilend, ik hield het niet meer, overal zag ik baby's, baby kleertjes en zwangere vrouwen. Nou dat werd me niet in dank afgenomen door mijn schoonzus, ik moest me niet zo aanstellen, want zij was ook niet zwanger! nou kan je zeggen dat het gelukkig op het einde van de dag gebeurde, anders had ik denk ik niet samen met de bus naar huis gegaan!! Maar goed.... Verder nog een druk weekend voor de boeg, morgen visite van mijn beste vriendin met man en kids, hopelijk heb ik dan ook weer een beetje afleiding, want moet toch zeggen dat ik het deze ronde toch wel erg moeilijk heb dat ik niet zwanger ben....... maar we gaan door!! tot het RAAK zal ZIJN!! Liefs Joy
22-10-2010 20:32
Ooh Joy dat gevoel ken ik helemaal!!
Ik loop dan ook met een brok in de keel en tranen in me ogen.. maar weet mezelf nog wel bij elkaar te houden. Soms is het allemaal te veel.. En laat je zus maar lullen, zij kan niet bepalen hoe jij je er onder voelt!
22-10-2010 20:32
Owja dat donkere zijn stolseltjes.
22-10-2010 22:47
ja Joy stolseltjes zijn heel normaal, dat heb ik altijd.
Get wat een roteind van een dagje winkelen. Je mag echt verdrietig zijn hoor! en de reactie van je schoonzus was niet echt tactisch ofzo. Had je wel wat aan je moeder, begreep zij je?
23-10-2010 07:58
Hallo allemaal,
ben weer even druk geweest, met een paar daagjes weg, dan de rommel daarvan opruimen en het huis poetsen en gisteren was mijn moeder bij ons want moesten we weer op controle in het ziekenhuis bij de gyn. Omdat de vorige keer met de 20 weken echo niks vertelt was over de organen heb ik daar gisteren gewoon naar gevraagd. Dat was allemaal prima in orde gelukkig. Mijn baarmoederhals was meer dan 7 cm dus geen teken dat de baby eerder zal komen. Ons kleintje was 31cm en woog 735 gram en is dus erg goed gegroeid. Omdat de echo zo uitgebreid was deze keer kreeg ik al in het begin het geslacht in beeld (wat we niet wilden weten), hij heeft ook niet gezegd wat het was, maar voor mij was dat overduidelijk een piemeltje met twee balletjes en ben ik nu dus overtuigd dat het een jongen word. Later met de echo keek ik blijkbaar net even weg en kwam hij weer langs een beeld waar het te zien was en zei hij; 'het geslacht' en toen zag ook mijn moeder, vent en vroedvrouw inopleiding (zij volgt voor haar opleiding ook mijn zwangerschap van begin tot eind) duidelijk balletjes en een piemel. Later hebben we hem in een gesloten envelop het geslacht laten schrijven zodat we een geboortekaartje voor een jongen en een meisje kunnen kiezen en dan de envelop erbij kunnen geven in de drukkerij zodat we zeker het goede kaartje hebben. We zijn nu dus allemaal overtuigd dat het een jongen word, zoals we al dachten, maar 100% zeker weten doen we het natuurlijk niet, bij zijn geen echoscopisten. Ik ga dus ook geen jongenskleertjes of zo kopen. Joy meid, jammer dat je ongi bent geworden, maar je weet nu eindelijk waar je aan toe bent en hopelijk kun je op dezelfde tijd blijven tempen en zo duidelijk zien of je een eisprong hebt en wanneer je het beste kunt klussen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het nu lastig is voor je om zwangere vrouwen en baby's te zien. Voor ik zwanger was vond ik dat ook moeilijk en zo lang hoefde ik niet eens te proberen... Precious jammer dat je lichaam niet heel duidelijk is, maar meestal rekeken ze toch zowiezo 6 weken na de bevalling voor je cyclus weer normaal is. Misschien is dat anders bij jou omdat je niet de volledige negen maanden zwanger bent geweest. Ik hoop dat je lichaam zichzelf snel weer in een 'normale' cyclus heeft gezet, dan weet je in elk geal weer een beetje waar je aan toe bent. Hoe gaat het verder vandaagweer met je? Alles met ups en downs zeker? Anne ik hoop voor je dat het raak is deze ronde en je gevoel/temperatuur klopt. Vera echt erg dat ze je zo in onwetendheid laten zitten en je geen duidelijk voorlichting geven! Ik hoop dat je toch de komende zes weken kunt genieten van je zwangerschap! Ana hoe gaat het met jou? voel je je nog lekker?
23-10-2010 08:08
Zo een heel verhaal pusta
het geslacht van een jongetje is idd heel duidelijk te zien, ik zag het ook meteen bij de 20 weken echo. Ik moet je even uit die droom helpen dat je geen kans hebt op een vroeggeboorte.. Dat onderzoek (baarmoedermond opmeten) heb ik ook gehad en was ook prima.. geen kans op vroeggeboorte.. Yeah Right.. :| Ondoerzoek van lik me de kont!! Aan dit onderzoek heb je dus alleen wat als je wekelijks word opgemeten ;-) Vandaag gaat het weer, heb wel weer zin in vandaag! Ik mag shoppen haha daar heb ik geen moeite mee.. moet nog een cadeautje kopen voor mijn oma en voor een vriend die vanavond ons mee uit eten neemt. Ik ben blij dat gisteren voorbij is want dat is ook niks.. We gaan er vandaag weer tegen aan. :-)
23-10-2010 08:13
Hai Pusta fijn dat alles goed is met je kleine joh! en leuk dat het geslacht te zien was, ook al heeft hij niets gezegd, want ik heb gemerkt dat het niet altijd lukt met 20-weken echo's, dus laat staan met latere echo's. In de maart-topic waar ik zit, waren er echt een paar achter elkaar waarbij het kindje zodanig lag dat er met geen mogelijkheid gezien kon worden of het een jongetje of meisje was.
met mij gaat het eigenlijk heel goed! Heb veel energie en voel me hartstikke gelukkig. ik heb wat kleine dingetjes waar ik mee om leer gaan. Vb ik kan niet lang zitten, last van spieren ergens halverwege mijn rug (misschien door zwaardere buste) en soms brandend maagzuur, hoewel dat de laatste tijd weer best goed gaat. Ik moet vaak plassen, hangt ws af van hoe de kleine ligt. en bandenpijn natuurlijk. Ze schopt veel, leuk hoor!
23-10-2010 11:09
Nou, ana, ik vind het best een lang lijstje met kwaaltjes...
Op dit moment heb ik nergens last van. Ben wel aan het wachten tot ik meer energie krijg. Er werd verteld dat dat ging komen vanaf dat je drie maanden was. Ik ben nog steeds best wel moe en heb niet de energie die ik voor mijn zwangerschap had. Ik voel me emotioneel wel beter. Lijkt of ik de balans gevonden heb tussen de onzekerheid en het kunnen genieten van mijn zwangerschap. Ik heb de hormonen ook beter onder controle, denk ik. Of ik ben eraan gewend geraakt? Vanmiddag gaan we eindelijk de eerste buikfoto maken. We stellen het alsmaar uit, maar nu vind ik het toch wel eens tijd worden.
23-10-2010 11:13
echt hoor Vera als je eenmaal die energie terugkrijgt en nog extra veel ook... dan voel je je geweldig, zelfs al heb je van die kleine dingetjes, je buik groeit, iedereen ziet dat je zwanger bent en je voelt de baby... zo mooi! en dan neem je de rest voor lief, dat die buik in de weg zit, dat de baby op je blaas ligt/trapt, enz enz...
23-10-2010 11:14
Is jullie ijzergehalte geprikt??
Omdat je lichaam meer bloed aanmaakt kun je soms te kort hebben aan ijzer. Dit had ik ook.. Dit kan de VK/GYN simpel controleren met een vingerprikje.
23-10-2010 13:10
Hey meiden,
Ik heb jullie weer gevonden en weer bijgelezen! Poeh wat hebben jullie weer veel megemaakt! @ Vera Wat belachelijk hoe dat is gegaan bij de VK en de gyn. Ben je ondertussen wel wat wijzer of niet? Gaan jullie die onderzoeken doen? Heel veel sterkte in ieder geval ermee! @ Precious Vervelend die hormonen die je voor de gek kunnen houden. Die emo-schommelingen kan ik over meepraten, heb ze op het moment ook heel erg. Heb idd ook vaker gehoord dat je na een zwangerschap er wel even over kunt doen om je cyclus weer normaal te krijgen. Hopelijk duurt het niet te lang voor je, al die onzekerheid is ook niks. @ Pusta Wat fijn dat alles goed is. Wat leuk als het straks echt een jongetje blijkt te zijn! Vind je het niet erg dat je het per ongeluk toch gezien hebt? ?Vind je het ook lastig om het voor je te houden? Geniet ervan! @ Ana Is het een meisje bij jou? Of spreek je sowieso in de "ze"- vorm? Leuk dat je het kindje zo goed voelt. Doet ze dat op bepaalde momenten of gedurende de hele dag! Lijkt me heel mooi om mee te maken ondanks alle kwaaltjes die erbij komen kijken. @ Lisi Hoe gaat het daar meid? Nog verdere onderzoeken gehad? Hier ben ik na een ronde van 64 dagen eindelijk weer ongi geworden. Hopelijk wordt ronde 3 ook weer de helft korter en gaan mijn cycli zich wat meer normaliseren! xx
23-10-2010 14:32
Hoi Meiden,
Wat spannend Anne-87!! Ik duim voor je hoor. Je hebt het zo ondertussen ook wel eens verdiend na alles hè! @precious, Voor jou ook spannend!! Wat is het nou?! Een naderende ongi of miss wel een zwangerschap? Ik wacht het nieuwsgierig af Hier even een ego berichtje: Ik heb Pcos maar af en toe doet mijn lichaam het toch wel zelf! Ik voel me de laatste dgn een beetje gek en hier het resultaat van mijn ovu test: Het komt me goed uit want 5 nov moet ik naar de gyn en dan mag ik volgens mij met clomid starten. Als me eitje dan dit weekend gaat springen dan komt mijn mentruatie echt mega goed uit met mijn afspr want dan kan ik een week later al met mijn medicijnen beginnen EIndelijk weer een lichtpuntje.
23-10-2010 14:38
Zo goed nieuws, poele!
Geweldig dat je cyclussen 'een beetje' korter worden. Ga zo verder en cyclus drie is rond de dertig dagen! We hebben ondertussen een foldertje gekregen van het ziekenhuis in Dordrecht. Daar moeten we de vruchtwaterpunctie laten uitvoeren. Het is echt een heel duidelijke folder met alle details over het onderzoek en zo. Sinds het begin van mijn zwangerschap ben ik de harry potter serie beginnen lezen... Elke keer als er een boek uit is, kijk ik die film. Ik ben ondertussen aan boek 6 (bijna aan de helft...) En ik heb nog een maand om boek 7 ook nog uit te lezen, want dan komt de nieuwe film uit. Dus ik ga maar weer eens verder in mijn boek. Ik heb nog goed nieuws! We hebben gisteren een lastminute geboekt. We gaan lekker nog een weekje naar de zon. Op 1 nov wordt de keuken geplaatst. Misschien werken ze er dan twee dagen aan, dat weten we nog niet. Dan nog een dagje inpakken en we vertrekken op 4 november. De 13e zijn we dan weer terug. Dan nog twee keer slapen en dan is het onderzoek al...
23-10-2010 14:53
Oww wat heerlijk Vera! Even iets om naar uit te kijken. Lekker een weekje bijkomen en relaxen. Waar gaan jullie heen?
Waarom kan de punctie pas 15 nov? moet je daar een x aantal weken zwanger voor zijn of hadden ze de 15de pas tijd?
23-10-2010 15:42
@lisi en poelepetoet: Fijn dat er weer positief nieuws is voor jullie!
@vera: Lekker even weekje weg! Heb ook net geboekt, ga de 12e een weekje naar de zon. Is op mijn NOD hoop dat ik met positief nieuws op vakantie ga!
23-10-2010 15:43
@ Lisi
Wat fijn! Zo'n smiley op een test doet dan toch goed he! Welk onderzoek ga je hierna krijgen? @ Vera Harry Potters lezen op zich wel lekker weg toch? Ik heb er alleen totaal geen tijd voor! Da's dan weer het voordeel van het zwanger zijn ;-) (als je tenminste al met verlof bent) Ow wat lekker! Eventjes eruit, de zon in! Waar ga je heen als ik vragen mag? En dan ook nog een nieuwe keuken? Zo Vera, veel veranderingen die eraan komen! En dan komt vrij snel je onderzoek.. laten we hopen dat je kindje helemaal gezond is en zich gewoon goed door die punctie heenslaat! De tijd gaat vliegt op deze manier echt voorbij! Geniet van je vakantie meis! Het is te hopen dat mijn cyclus zich weer normaliseert. Lisi, vind jij in mijn geval het nog steeds verstandig om naar de HA te stappen? Er zijn een aantal forumgebruiksters die echt denken dat ik PCOS heb.. ik denk daar zelf eigenlijk helemaal niet aan.. Wat vind jij? xx
23-10-2010 16:33
@ poele: Ja, die lezen heel makkelijk weg. Het werkt bij mij ook heel goed om mijn gedachten te verzetten.
Ik zit gelijk weer midden in het boek. Ik zal superblij zijn als onze keuken er eindelijk is, want op het moment zitten we al bijna 2 maand zonder keuken. Ik heb alleen een magnetron om evt iets op te warmen en voor de rest gaan we steeds naar de ouders eten of tante of vriendin... Superlief van hen, maar niet altijd zo makkelijk. @ lisi: ja, je moet minstens 16 weken zijn voor de vruchtwaterpunctie. het onderzoek is op maandag en mijn week begint op maandag. Vandaar dat het bij mij op 17 weken is, dan weten ze zeker dat ik ver genoeg ben. We gaan naar de Canarische eilanden (zo een beetje de enige 'goedkope' zekerheid op heel mooi weer). Ik ben er nog nooit geweest, dus we kunnen hier en daar wat dingen ontdekken daar. Ben gaan zoeken op de forums welke positieve test je had. Een positieve ovulatietest las ik. Ben heel blij voor je! Zal een druk weekend worden voor jullie! @ lola: dan gaan jullie door als wij weer terugkomen. Ik hoop het zeker dat je dan goed nieuws hebt!!! @ iedereen: Er hangt weer een positieve sfeer op het forum. Lekker !!! Veel plezier vant weekend, meiden! Knuffeltje
23-10-2010 16:37
@ Vera
al 2 maanden zonder keuken! Poeh! Hoe houd je het uit!! Waarom heeft dat zo lang geduurd? Altijd afhankelijk zijn van anderen is idd niet fijn. Dus over een weekje zit er een nieuwe keuken in! Nu met ingebouwde magnetron? ;-) Ben jaloers op je... lekker naar de Canarische eilanden! Kun je dan een héél klein beetje zon mee terug nemen, de hele dag die regen is ook niks! En je hebt gelijk.. het topic straalt weer iets meer positiviteit uit. Dat mag ook wel na al dat rotnieuws van de afgelopen maanden! Nu gaan we er met zijn allen weer fris en positief tegenaan!
23-10-2010 17:29
We doen alles zelf (ik op moment wat minder, jammer genoeg) en er moest een heel stuk bijgebouwd worden.
De keuken is nu dubbel zo groot. En de oude keuken is er een beetje te snel uitgesloopt. Onze papa's doen het meeste en die vonden dat hij op dat moment in de weg stond. Ze hadden er niet zo over nagedacht dat de nieuwe keuken pas twee maand later kwam, denk ik. Nou ja, ze doen ook om goed te doen en hebben hier al superveel werk verricht. Ik klaag er dan ook niet over. Zal wel blij zijn als het volgende week is. Het wordt echt geweldig! Ik krijg mijn foto er niet bij... Heb ondertussen een buikfoto gemaakt. Best wel mooi, vind ik zelf. Ik denk dat het bestand te groot is, maar ik krijg hem niet genoeg verkleind. Iemand ervaring mee? Hoe doen jullie dat?
23-10-2010 17:53
Nou ja, dan voorlopig maar als schermafbeelding (of hoe heet het), tis wel klein, maar je ziet toch iets...
24-10-2010 08:29
Hallo meiden,
Bedankt voor jullie lieve reactie's , ik hoop het ook zo graag , alleen deze maand ben ik er bang voor (ivm dat ik zaterdag's me ei heb gehad en donderdag en zondag's hebt geklust. Naja nog even we weten meer. Donderdag is mijn n.o.d @ vera , wat super dat jullie lekker even weg gaan heerlijk ! wat fijn dat ook de keuken al bijna komt @ lisi: yeahhhh een positieve ovu-test. Zou dus idd helemaal goed uitkomen ,voor je nieuwe bezoek aan de gyn @ poepeletoe: wat fijn dat ze al korter worden de cyclussen @ ana : Lijkt me ook zo geweldig om je kindje te voelen in je buik Sorry voor wie ik vergeten ben , het was echt enorm veel om te lezen hahha liefs,
24-10-2010 09:49
@poelepetoet,
Nou ik hoop dat ik geen nieuwe onderzoeken meer krijg, maar dat ik eindelijk kan gaan starten met hormonen!! Aangezien ik PCOS heb zal dit eitje wat gaat springen geen goede ovulatie zijn en dus is er ook geen kans op bevruchting. Als ik 5 nov naar de gyn ga en ik mag eindelijk starten met clomid dan zal mijn eitje hopelijk goed gaan groeien en niet in zo een lange cyclus want dan is je eitje al te oud om nog bevrucht te worden.Ik hoop dat de medicijnen mogen aanslaan en ik daarna snel zwanger ben. Wel moeten ze nog even naar mijn baarmoederslijmvlies gaan kijken want ik heb nog nooit een normale dikte gehad bij mijn ovulaties. Dit kan ook komen door de slechte ovulatie, maar ik maak me daar nog het meeste druk om omdat daar niks aan te doen is. Ik denk eerlijk gezegd ook dat jij PCOS hebt. Ik heb nl veel meer rondes en kortere dan jou gehad en ik heb ook PCOS. Ik heb geen overgewicht geen andere symptomen die erbij horen maar heb het ook. Dit heeft gewoon alles met mijn lange rondes te maken. Een normale ronde is tussen de 25 en de 35. Alles daarbuiten is niet goed zegt mijn gyn. Na vier maanden zou je cyclus toch wel op gang gekomen moeten zijn (zijn de woorden van mijn gyn) Als je naar mijn onderschrift kijkt zie je dat ik ook wel eens een ronde van in de 30 heb gehad, maar nog is het niet goed. Ik zou als ik jou was dus wel naar de huisarts gaan want als jij de zelfde onderzoeken moet krijgen als ik dan ben je zo een half jaar verder. Ik ben in april in het zkh begonnen en pas 5 nov kunnen we waarschijnlijk verder. Het duurt dus een eeuwigheid en ik zou het zekere voor het onzekere nemen.Maar miss heb jij het helemaal niet en dat hoop ik natuurlijk van harte!! Wat houdt je tegen om naar de ha te gaan?
24-10-2010 10:59
Goede Morgen hock: wat is er veel geschreven
En zeker veel leuk nieuws gelezen: vakanties, verbouwingen en ovulaties Super! Ik heb gisteren een super leuke avond gehad met vrienden. Een vriend van ons heeft de hele groep mee uit eten genomen, in totaal zaten we met 6 personen aan tafel. een andere vriend moest helaas werken tot half negen maar die hebben we na het heerlijke maal thuis opgehaald om naar de film te gaan. We hebben de film: RED gekeken humor & actie, ook voor de dames is die leuk! Na de film zijn we nog doorgegaan naar een discotheek, daar heb ik 2 uur op de dansvloer gestaan Even lekker los gegaan en plezier gemaakt. Ik had zelfs nog sjans hahahaha Wie is hier de Hot Mama :lol: Vandaag hebben we 2 verjaardagen.. blegh, daar heb ik minder zin in. Al die stomme vragen weer beantwoorden, misschien vandaag bij mijn oma aan alle oudjes kort en bondig vertellen en dan vind ik het wel mooi geweest. En als ik echt de bokkepruik op heb dan wimpel ik ze wel af, moeten ze maar begrijpen.. Iedereen een fijne zondag!!
24-10-2010 13:23
Lekker, he, even losgaan.
Je hebt gelijk, hoor! Lekker genieten! Wij zijn gisteren ook weggeweest en waren pas om 3u thuis. Sinds mijn zwangerschap had ik het niet meer volgehouden om zo laat op te blijven. Was supergezellig en ik heb vandaag heel lekker geslapen tot 13u... :oops: Lola, waar gaan jullie naartoe? Leuk vooruitzicht, he, een beetje zon?
24-10-2010 21:11
Ga naar Egypte, in een resort. Lekker helemaal niks doen! Zijn we normaal helemaal niet van maar hebben al lang geen vakantie gehad en willen eventjes relaxen. Ben benieuwd of het ons lukt, niks doen!
25-10-2010 07:16
Hallo meiden,
Vanmorgen was mijn temp gestegen dussss... ik dacht ik doe een testje. Helaas negatief ik zit nu op 9 dpo en donderdag is mijn nod ( op 12 dpo). Alleen realiseerde ik me net pas dat ik een korte luteale fase heb en zaterdag pas 14 dagen na mijn eisprong zit. Ik weet nu dus niet of ik veelste vroeg heb getest of dat ik idd gewoon ong ga worden donderdag. De vorige zwangerschap had ik wel op 9 dpo in de avond een positieve test, maarja elke zwangerschap is natuurlijk anders , ook kwa stijging van het hormoon. Afwachten dus ..ik ben bang voor het laatste dat de :evil: komen. Liefs,
25-10-2010 07:37
@ anne: 9 dpo is misschien wel een beetje vroeg. tja, best is natuurlijk om nog te wachten...
@ lola: ja, wij hadden ook het gedacht om lekker lui te zijn op vakantie. Maar ik heb al veel uitstappen opgezocht die we kunnen doen. Wrsch zal het 1 dag uitstapje, 1 dag luieren worden bij ons...
25-10-2010 07:44
oow veel geschreven!!
Anne wat heb je vroeg getest, ik hoop natuurlijk TE vroeg en dat je alsnog heel blij gaat worden deze week! Lisi super dat het nou eens een keer goed uitkomt...!!! en dan volgende ronde gelijk raak he? je hebt lang genoeg moeten wachten met al die onderzoeken Poel, lekker dat je cyclus nu zoveel korter is! Het is inderdaad een meisje. (al zou het fijn zijn omdat nog es bevestigd te zien op de eerstvolgende echo, just to be sure) Ze beweegt niet heel de dag hoor, ze slaapt veel en verder 'schopt' ze niet altijd op de plekken waar het voor mij goed te voelen is. De meeste activiteit merk je dus niet eens. Maar gisteren was het zo duidelijk dat ik het met mijn hand kon voelen en mijn man daarna ook voor het eerst! Vera en Lola, neem het er maar lekker van en ga genieten! (maar het duurt nog eventjes toch?) Precious heb je de verjaardagen overleeft?
25-10-2010 09:18
Hey meiden,
@ Precious Fijn hoor dat je ff lekker helemaal los bent kunnen gaan! Zeker een hotmama! ;-) Nam aan dat je daar toch niet bang voor was dat je niet meer in de markt zou liggen na een zwangerschap? Zoals ik je op de foto's heb gezien, heb jij niks om je voor te schamen :-) De verjaardagen nog doorgekomen zonder gezeur van de oudjes? @ Anne Toch nog even spannend.. We blijven hoop houden hoor! Wie weet! @ Ana Gaaf hoor lijkt me dat om die kleine te voelen bewegen! Heel bijzonder! Wanneer heb je je volgende echo, zodat je zeker weet dat het een meisje is? @ Vera Leuke foto hoor! Al is ie idd klein! Maar je kunt al goed je buikje zien! @ Vera en Lola Pffff.... verschrikkelijk hoor, om op vakantie in de zon te moeten.. Moet je toch niet aan denken? BAH! Doe mij maar regen! ;-) (eigenlijk ben ik stikjaloers hoor:-D) @ Lisi Wat houdt me tegen om naar de HA te gaan? Sja.. 2 dingen eigenlijk.. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik niks heb, en dan voel ik me een beetje stom.. Ik heb een HA die al snel zegt: Wacht nog maar eens even rustig af! En wat als ik nou wel PCOs heb? Dat wil ik nog liever niet onder ogen zien. Ik dacht misschien nog 1 ronde af te wachten, maar door jouw verhaal ben ik toch gaan twijfelen.. Misschien zo maar eens even bellen dan.. 5 nov is zo! Eindelijk meis! Dus jij begint dan met clomid? Ik hoop, duim en bid voor je dat die meteen aanslaat! Hier ben ik begonnen aan mijn herfstvakantie. Lekker een weekje ertussenuit, al ben ik bang dat ie zo omvliegt. Ik heb namelijk zoveel te doen!! Ga zo aan mijn opleiding werken en van de week ga ik nog even terug naar mijn werk, om een heleboel werk te doen wat ik eigenlijk volgende week ook af moet hebben. Verder ben ik nog steeds ongi, dat duurt sinds ik de pil niet meer slik ook een stukje langer (net als mijn cycli ;-)) Zo rond de 8 dagen.. Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt. Nou meiden, ik ga aan het werk! Fijne dag vandaag! xx
25-10-2010 13:32
ff snel een berichtje tussendoor.
@poelepetoet, Ja ik snap je angst heel goed hoor!! Ik wilde het eigenlijk wel weten, maar ja nu ik het weet natuurlijk liever niet. Hoe was je cyclus voor je aan de pil ging? Ik had een hele mooie vroeger van 28dgn daarom wist ik gelijk dat het nu anders was. Maar een HA ziet zo veel patienten op een dag dat hij heus niet denkt dat als jij al 8mdn van de pil af bent en nog steeds geen regelmatige cyclus hebt dat je zeurt hoor. ALs je daar nou elke week 3x aan de tel hangt met die vraag dan wordt het een ander verhaal. Ik zou zeggen: Meis je hebt niks te verliezen! Stel dat je niks hebt dan heb je ook zekerheid en stel je hebt wel pcos dan zijn er nog zooo veel mogelijkheden om toch zwanger te raken. Het is alleen wel handig om er dan op tijd bij te zijn! De keuze blijft aan jou en ik ga je natuurlijk niets opdringen.. IK hoop alleen maar van harte dat je ook snel zwanger mag zijn! E
25-10-2010 15:01
@ Lisi
Ik heb vanochtend tijdens het telefonisch spreekuur toch even de HA aan de lijn gehad. Hij vond dat ik nog maar even af moest wachten, hij zei: Nu we het erover gehad hebben, weet ik zeker dat het goedkomt met jullie! En.. wel blijven seksen he?? Zo'n lolbroek die vent... Hij zei ook nog dat als ik per sé wilde, hij me wel door wilde sturen, maar beter vond hij het dat ik eventjes rustig afwachtte.. Dus dan wacht ik gewoon nog een ronde, als die weer zo lang duurt zit ik al op een jaar.. dus op zich gaat dat zo voorbij. Misschien dat het in de tussentijd nog wel leukt..? Wie weet. Ik probeer me maar geen zorgen te maken. Mijn cycli waren vantevoren ook al heel onregelmatig, dus het was wel te verwachten dat dat terug zou komen. Nu weer druk bezig met mijn studie, heb vandaag al hard gewerkt al zeg ik het zelf! xx
25-10-2010 17:17
Nu jullie over vakantie hebben, begint het bij mij ook wel te kriebelen
Alleen ik zou zo niet weten waar.. Weten jullie nog een leuke vakantieplek in NL of Be??
25-10-2010 20:18
Wij gaan vaak met de hond naar de veluwe. Kan je echt geweldige wandelingen maken. En veel lekkere restaurantjes
25-10-2010 20:36
Das misschien wel iets voor jullie.
Dan kan je lekker wandelen met de hond. Wij zijn in het voorjaar drie dagen naar sunparks 'kempense meren' geweest in mol. Ik vond het wel lekker om daar in een bungalowtje te zitten. De hond mag dan ook zonder problemen mee... Je kan er ook lekker wandelen en het is eens een andere streek dan je gewend bent. Meestal zijn er ook aanbiedingen. Je kan op de site van Sunparks kijken als het je interessant lijkt.
25-10-2010 20:43
Zo Lola, ik heb eens gekeken hoe ver dat is vanaf hier... Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Als je regelmatig met elkaar op het forum zit, vergeet je soms dat we zo ver van elkaar zitten, vind ik... Ik zit helemaal in het zuiden van 't land en de veluwe zou vanaf hier 3,5 uur rijden zijn.
26-10-2010 07:07
Hallo dames,
Lekker hea vakantie !! ik heb ook al rond gekeken hahha . Je wordt toch wel lekker gemaakt hahha. Ik denk dat we toch nog even wachten en miss van het voorjaar ofzo, effe kijken hahaha. Texel is ook mooi preciouss. Is ook een enorm vakantie gevoel je zit heerlijk op een eiland hahah en je kan daar heel leuk wandellen in de bossen maar ook op het strand etc. Leuke winkeltjes en eet/drink cafe's en restauranten. Vooral de koog is een aanrader. @ hier me temp blijft hoog. Ik ben zo benieuwd wat hij morgen doet. Als ik donderdag niet ong ben ga ik vrijdag morgen een testje wagen. Ik hoop dat dan het eventuele hcg is gestegen aangezien me test gister negatief was. Het rommelt behoorlijk in me buik ook voelen me borsten alsof ze blauw zijn (iet zo erg hoor iets), en gister had ik een opgeblazen buik.De steekjes heb ik niet zo meer gevoelt. Het kan hier dus alle kanten op. Liefs,
26-10-2010 07:12
Wat spannend Anne-87!! Ik hoop het voor jullie hoor!!
@Precious, WIj hebben net ook een weekje weg geboekt naar de veluwe in op een landal green park in een huisje met sauna (ga ik zelf niet in) zonnebank en vaatwasser dus als dat geen luxe is Heerlijk met de hond over de veluwe en door de bossen struinen!! Ik heb er zo een zin in, maar we gaan pas in dec.. Het kost trouwens geen drol zo in dec buiten de schoolvakantie om Mijn temp is vanmorgen gestegen dus mijn eitje is gesprongen!
26-10-2010 07:52
Ja dat is waar vera, ligt er maar waar je woont. Vanaf mij is het maar iets meer dan een uurtje..
26-10-2010 08:23
Oeeeh, nu kriebelt het helemaal!
Bedankt voor de tips! Wij zijn deze zomer naar Sunparks in Limburg geweest! Lag ook vlak aan een bos dus dat was goed te doen met de hond! Veluwe klinkt ook goed! moet ik eens even op verkenning op het internet! Meiden ik heb vage misselijkheidsklachtjes, mijn baarmoeder voelt harder en hoger aan. Ik weet niet of ik al een ovulatie heb gehad, maar ik denk het wel, omdat ik 2 dagen (12 en 13 okt) Cervixslijm heb gehad en daar kon ik enorme slierten mee trekken. Daarvoor hebben we wel geklust. Maar mijn temp is echt te laag voor evt zwangerschap.... Ik heb gisteren testjes besteld en verwachts ze vandaag te krijgen.. Im confused... :| @lisi, Yeah!! wat fijn nieuws.. heb je er gebruik van gemaakt?? Nu hopen dat het ook raak is. @anne, spannend! ik duim voor je!
26-10-2010 09:38
@Precious,
ja we hebben er zeker gebruik van gemaakt, maar ik verwacht er niks van hoor. De voorgaande maanden is mijn ei niet goed gesprongen en daarom ga ik volgende maand natuurlijk met hormonen starten. Maar je weet het natuurlijk nooit, dus overgeslagen hebben we hem zeker niet.. Ik had pas op dag 35 mijn eisprong en al vanaf dag 18 cervixslijm waar ik ook enorme draden mee kon maken. Me lichaam wil dus wel maar het kost gewoon veel moeite om zo een eitje te laten rijpen. Spannend je klachtjes Precious!! Wat voor testjes heb je besteld? Ovu of zwangerschapstesten? OP welke dag zit jij nu?
26-10-2010 09:45
Ik heb dus maar 2 dagen cervixslijm gehad.. dus weet bijna zeker dat ik ook een eitje heb gehad.
Echt ik snap er niks van.. ik heb dus van die vage kleine bloedinkjes gehad 5 dagen na het cervixslijm.. Dat zou kunnen duiden op een innesteling want het was zeker geen ongi (roze/bruin/slijmerig bloed). Nu ondertussen 14 dagen na dat cervixslijm: geen ongi maar wel vrij lage temp. Ik weet dus niet precies op welke cyclusdag ik zit.. omdat je cyclus alle kanten op kan gaan na een bevalling. Officieel zit ik op dag: 36 na bevalling. en 14 dagen na cervixslijm. Ik heb dus zwangerschapstestjes besteld. Begrijpelijk dat jij deze ronde nergens van uit gaat, je bent al zo vaak teleurgesteld. MAAR, er is wel een kans dat het wel lukt.. dus geef de moed niet op. Zou toch fantastisch zijn dat het toch op de natuurlijke manier zou lukken.
26-10-2010 11:28
Zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat het dan toch op de natuurlijke manier lukt...
We hopen met je mee, Lisi! Precious, ik vind het best wel spannend... Van Quinn was je ook heel snel zwanger. Vanaf wanneer ben je beginnen tempen? Kan je templijstje niet bekijken...
26-10-2010 11:55
In het begin werd ik getempt door de verpleging in het ziekenhuis. thuis heb ik nog een paar keer getempt om het in de gaten te houden voor borstontsteking (niet gehad hoor). Daarna gestopt.. en weer begonnen toen ik cervixslijm aantrof.. weet dus niet of ik een tempdip heb gehad en daar baal ik van! Want kan dus eigenlijk niet zeggen of mijn temp nu hoog of laag is.. maar toen ik zwanger was was het tussen de 37.2 en 37.5 en zit nu onder de 37 Dus vrees dat ik gewoon ongi ga worden..
26-10-2010 15:30
Spannend Precious!! Wanneer ga je testen? Morgenochtend?
Ja dat is waar in ene kan het toch nog raak zijn als je het niet meer verwacht.. Zou wel een leuk kerstcadeautje zijn Ik ben gewoon vrij nuchter en ik zie het allemaal wel gebeuren.. Zou natuurlijk wel het allerfijnst zijn op eigen kracht..
26-10-2010 16:11
vandaag ben ik onverwachts naar de gyneacoloog gegaan omdat ik veel pijn in mijn onderbuik had sinds zondag, vooral gisteren en vannacht. eerst dacht ik dat de baby ongelukkig op mijn blaas drukte, toen dacht ik dat ik blaasontsteking had. Vanochtend eerst urine laten testen maar dat leverde niets op.
Toen ben ik gelijk doorgereden naar mijn gyneacoloog. (da's hier eerstelijns, zeg maar) en kon gelijk, lekker tussen het spreekuur door, bij hem terecht. Was eerst bang dat hij zou vinden dat ik me aanstelde. Maar hij heeft me eerst inwendig onderzocht en stelde vast dat ik heel erg veel harde buiken heb en dat dat absoluut tot rust gebracht moest worden. dus daar heb ik nu medicatie voor gekregen, een soort lichte weeenremmers als ik het goed begrijp. Daarna heeft hij een inwendige en uitwendige echo gedaan, alle metingen enzovoorts, dus een week eerder dan gepland. Alles was helemaal goed met ons meisje, ja het is nog steeds een meisje, heb hem maar niet gezegd dat ik dat al wist en dat ik in NL voor een echo ben geweest want ik denk niet of hij dat zou waarderen. (cultuurverschillen he!) hij wilde me met ziekteverlof sturen, maar goed dat kan niet want ik ben vrijwilliger (wat het wel makkelijker maakt natuurlijk) Ik hoef niet twee weken plat, maar moet wel veel meer echt liggen, want zitten is niet genoeg. Dus eventjes minimaal werken enzo. Preventief allemaal hoor, er is dus niets ernstigs aan de hand, maar die contante harde buiken kunnen wel tot complicaties leiden.
26-10-2010 16:54
Wat ben ik blij dat jij zo snel gehandeld hebt!
Anders had jou verhaal veel op de mijne kunnen gaan lijken!! En dat meen ik serieus!!!!! Goed gedaan! Ik heb stiekum al getest, maar die is dus Hartstikke negatief.. Morgenvroeg wil ik nog eens testen.. en dan gewoon weer wachten!
26-10-2010 17:24
ja ik ben ook blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb
en ik herinner me jouw verhaal natuurlijk ook nog... als ik nu zo even op internet kijk, dan lees ik dat veel VK's zeggen dat het geen kwaad kan, maar ja er zijn nou eenmaal gevallen waar het wel kwaad kan... hij heeft ook inwendige echo gedaan dus ook extra naar de baarmoedermond gekeken en op zich vond hij het geen reden voor verdere maatregelen, behalve dat mijn baarmoeder tot rust moet komen. Ik denk dat ze hier eerder medicatie geven als in NL, maar weet je hoe heerlijk dat mijn baarmoeder nu al meer ontspannen is!
26-10-2010 17:32
Gelukkig maar Ana!!
Bij mij was het echt te laat! Ik heb de hoogste dosering aan weeënremmers gehad.. Hou het wel in de gaten he!! Je moet nog minimaal 15 weken!!!!
26-10-2010 18:34
doe ik hoor nu ga ik lekker in bad met heerlijk hollands: zwitsal olie voor mama's.
26-10-2010 19:25
@ ana : Wat goed dat je naar je lichaam heb geluisterd. Zoiets lijkt me idd moeilijk omdat je soms denk van .. hoort dat erbij ? of is het niet goed? Doe het rustig aan hea !!!
@ preciousz : Wie weet morgen een positieve test . Het is frustrerend hea als je niet op je cyclus aan kan ? Vooral omdat je niet weet of je zwanger bent of dat je ong wordt en je weet natuurlijk niet wanneer dat dan gebeurt. Ik denk idd dat deze ronde zowieso anders is vanwege de bevalling. Mijn cyclus was ook helemaal door de war. Het kan enorm frusterend zijn. Dat vind ik verslavend aan het tempen je weet precies wanneer je ong moet worden en dus op je hoede moet zijn of dat je juist misschien wel zwanger bent. @ lisi : Dat zou idd wel mooi zijn als het natuurlijk zou gebeuren. Ik ben zo blij voor je / jullie dat er bijna een andere tijd aan komt en dat jullie nu ook 'eindelijk' is een goede kans krijgen voor jullie wondertje. @ hier : me borsten voelen nog steeds als een lichte blauwe plek. Ook heb ik weer steekjes gehad en een rommelend gevoel. Vanmiddag moest ik naar de wc rennen ivm een broodje ei . Het ging gelukkig net goed. Ik weet niet of dat ik me dit nu inbeeld en me lichaam me echt voor de gek houd of dat die juist wat wilt zeggen. Ik wil morgenvroeg zo graag testen maar me man wilt dat ik nog even wacht of ik donderdag ong wordt of niet. Ik vind het zooooooo spannend hahahha.
26-10-2010 19:40
wat onwijs spannend Anne!!! je klinkt absoluut zwanger en je weet ook hoe het voelt natuurlijk.
maar ja je lichaam kan je dus ook voor de gek houden helaas. Ik hoop het zo voor jullie!!! Ook voor jou en je vriend, Precious!
26-10-2010 19:45
Hey meiden,
Tjonge een deel 2 alweer, wat gaat het toch snel met ons. Wat is er hier veel gebeurd zeg. Kan het even zo snel niet allemaal oprakelen maar ik ga het gewoon proberen. @ana, heel goed van je dat je zo snel gehandeld hebt. Hopelijk kan je ook meer rust houden, want het moet ook wel een beetje in je karakter zitten om rustig aan te doen volgens mij. En daar kom ik weer, het goede doel he....denk daar nog maar even aan. @lisi, ook bij jou spannende tijden. Nog een anderhalve week begreep ik en dan mag je met Clomid beginnen. Ik vind het zo jammer dat je eitje maar niet wil rijpen, maar hij rijpt wel en dat is positief. Volhouden hoor! @poele, duurt wel erg lang he al die cyclussen, maar kan me voorstellen dat je nu wel wilt weten waar het aan ligt. Hopelijk wordt je cyclus steeds korter uit zichzelf en dat je weer gericht kan klussen. @lola, lekker naar Egypte, lijkt me heerlijk! geniet ervan hoor! @precious, ook een kleine vakantie gevonden anders heb ik nog wel een paar tips: met hond, texel, veluwe, zandvoort, eindhoven (huisjes van center parcs of landal). Qua steden kan ik je Den Bosch, Gent, Antwerpen, Brussel, Valkenburg of Maastricht aanraden, is helaas wel zonder hond, hoewel er in Brussel 1 hotel is waar ze honden toestaan (de naam ben ik alleen kwijt). Fijn om te lezen dat het wel weer redelijk met je gaat, ik heb nog steeds veel bewondering voor je. Gelukkig blijf je lekker hier praten. En verder ben ik het kwijt wat jullie allemaal nog meer hebben geschreven, sorry het was ook zoveel om te lezen. Hier bij mij gaat het goed. Vanaf nu hoop ik wat vaker online te zijn. De bruiloft is helemaal geregeld en vandaag zijn we in ondertrouw gegaan. Het was wel hectisch allemaal, maar ben blij dat we nu zo goed als achterover kunnen hangen. Op mijn werk heb ik al moeten vertellen dat ik zwanger ben. Afgelopen vrijdag heb ik het door de omstandigheden op mijn werk ook verteld aan de directeur. Hij was niet echt verrast, maar wel superblij. En wat denk je, gooit ie erover heen dat ie bezig is een vast contract voor me te regelen, maar dat het nog in de kinderschoenen staat en hij me het nog niet kon vertellen. Maar goed, ik juich natuurlijk pas echt als mijn handtekening staat. Dus dat was fantastisch nieuws. Van de week ben ik een weekje vrij, het is bij ons herfstvakantie dus nu kan ik even heerlijk bijslapen. Want ik ben echt nog steeds supermoe. En het lijkt wel nu ik de laatste weken van misselijkheid inga dat het steeds heftiger wordt. Ineens geef ik iedere morgen over en ben ik de hele dag door misselijk. Van mij mag die placenta het nu wel overnemen hoor. Ik weet wel waar ik het voor doe, maar soms is het echt lastig. In ieder geval ben ik al weer bij de gyn geweest en ukkie ligt op schema en ook ik doe het goed. Ik heb ook al de bloedtest gehad en over anderhalve week de combinatietest. Dus dat wordt nog wel even spannend, alhoewel ik zelf het gevoel heb dat het wel heel goed gaat met uk en met mij. Dus ik maak me er eigenlijk niet zo heel druk om. Nou dat was het weer van mijn kant. Tot gauw en fijne avond!
27-10-2010 07:09
Hallo ,
Me temp is gezakt vanmorgen ik denk dat ik morgen of vrijdag ( indien ei op zondag's is gesprongen) ongesteld ga worden. Ik vind het wel jammer ik had er stiekum weer opgehoopt ook al wist ik dat deze maand niet veel kans zou hebben ivm het missen van me ei met klussen @ suusgroep : Wat fijn dat alles is geregelt en wat een goed nieuws van je baas nu heerlijk genieten ! van de rust
27-10-2010 07:31
fijn suusgroep dat alles goed gaat met jou en de baby, en super dat je gewoon in je zwangerschap een vast contract aangeboden krijgt!
hopelijk is de misselijkheid ook snel over en kun je dan echt compleet genieten. Anne, door je temperatuur weet je nu zeker dat je ongesteld wordt? wel jammer ja...! ik heb lekker geslapen!! heb nog wel harde buiken maar minder frequent en het doet veel minder pijn onderin mijn buik en ik ren ook niet meer constant naar het toilet. (moeilijk te omschrijven - maar het was voor een groot deel dus de "pijn" van al je heel nodig moet plassen.) Dus de medicatie helpt! ik heb ook voor het eerst mijn body pillow gebruikt, even wennen maar wel comfortabel hoor. Hij gaat vast en zeker mijn grote vriend worden de komende maanden.
27-10-2010 09:44
hallo meiden'
hier weer druk aan het werk, maar even neuzen, wat een hoop geschreven.... eerst maar eens bijlezen voordat ik ga reageren! Hoe is het met iedereen?? Hiero goed, we gaan weer opnieuw beginnen deze ronde, wat was het toch even moeilijk afgelopen ronde, dacht echt dat ik zwanger was, maar helaas. Nu ben ik echt bezig met te tempraturen om 6.25 elke dag,..... zie onderstaand schema, nu nog even ovaluatietesten gaan kopen en dan kunnen we starten. heeft nog iemand goede tips ;-) groetjes Joy
27-10-2010 10:09
Hallo Meiden!
Dankje Suus voor de tips Ik heb nog niks geboekt moeten alles eerst even uitpluizen. Wat een goed nieuws ook! Lekker hoor! Anne, wat balen dat je temp gezakt is! Ana fijn dat de harde buiken afnemen!! @ hier, vanochtend getest en negatief Maar wel een redelijke temp: 36.9 geen idee wat er gaat gebeuren.
27-10-2010 11:36
Hoi meiden!
Poeh heb steeds een hoop bij te lezen hoor! @ Ana Wat goed dat je zo supersnel gereageerd hebt! Word je idd eerder geholpen daar dan hier? Da's alleen maar een voordeel dan! Hoe gaat het nu met je harde buiken? Heb je er veel last van? @ Anne Balen dat je temp gezakt is zeg.. nu nog even afwachten of de ongi daadwerkelijk komt. @ joy Zie net jouw temperatuurgrafiek.. ik zou die niet eens kunnen gebruiken, aangezien ik zo'n koude kikker ben.. Vanochtend tempte ik 35,7 en da's warm vergeleken met de rest van de week! @ Precious Welke temp hoort er bij een zwangerschap ongeveer? Of is dat bij iedereen anders? Het zou natuurlijk nog steeds bij je kunnen, niet meteen is het HCG zichtbaar toch? Maar valse hoop is ook niks natuurlijk. @ Suusgroep Gefeliciteerd met je ondertrouw! En wat fijn dat er waarschijnlijk een vast contract aan zit te komen!! Ben blij voor je dat alles zo soepeltjes verloopt! @ Lisi Wanneer mocht je beginnen met de hormonen? Sorry ik heb zoveel gelezen dta ik het niet allemaal heb onthouden. @ Vera Dan wonen wij niet zo ver van elkaar hoor ;-) Hoewel het Zuiden... is ook nog een breed begrip he? :-D Sorry als ik meiden ben vergeten... Morgen gaan mijn mannetje en ik naar cirque du soleil: Totem! Heb er kei zin in, ben paar jaar terug ook al bij Varekai geweest en dat was echt super. Hij heeft ook nog een verrassing geregeld: een nacht in het kraznapolsky! Keilief van hem! Wij gaan niet op vakantie, maar maken het met dit soort dingetjes goed.. We hebben niet zoveel geld op het moment :-( Dus lekker naar de veluwe en zo zit er voor ons niet in.. zeker ook omdat wij niet buiten de schoolvakanties kunnen gaan (ben juf, dus dat wordt lastig) Even een vraagje aan jullie: Hoelang na je ongi is je temp weer terug op de basale temp? Want vanochtend had ik nog een temp van 35,7... erg koud dus. Wel al iets warmer dan tijdens mijn ongi, maar basaal zit ik normaal op 36,1.. ook koud.. Is dat wel okay? xx
27-10-2010 15:58
@ poele, dat is idd wel erg laag hock: je zal haast denken dat je koude koorts hebt.
Maar als jij dat altijd hebt zal het bij je horen. Overdag is je temp (bij bezigheid) ook hoger dan als je tempt net na je slaap. Dat is meteen het antwoord op je vraag haha Temp na de eisprong is dus bij iedereen verschillend, maar hoort wel 0,3 tot 0,5 graden hoger zijn dan je basale temp. Toen ik zwanger was, was mijn temp rond de 37,5
28-10-2010 08:32
tja of het een voordeel is dat je hier zo snel wordt geholpen? over het algemeen is het niet echt goed. Huisartsen hier schrijven heel snel antibiotica voor, te gemakkelijk in plaats van dat ze een preciezere diagnose stellen. Ik vind het zo belangrijk om een arts te hebben die ik vertrouw! daarom ga ik ook naar een andere stad naar de gynaecoloog, omdat die veel beter bekend staat.
In Nederland is het beleid om in de zwangerschap heel terughoudend met medicatie te zijn. Hier zijn ze iets gemakkelijker en ik vertrouw deze arts echt dat dit geen kwaad kan (bijsluiter zegt dat ook hoor). Ik weet van hem dat hij niet zomaar iets voorschrijft als er geen reden is. De harde buiken zijn echt heerlijk afgenomen, heb er nog maar af en toe eentje. voor de medicatie voor mijn idee meerdere per uur, na 1 dag medicatie iets van 1 per uur, maar dat is nu alweer veel minder. Gisteravond voelde ik het kindje niet bewegen dus was alsnog in de zorgen, maar vanochtend meldde ze zich weer. Ik probeer echt onderscheid te maken tussen de pijn die ik voel. De harde buiken doen geen zeer meer, er is ook nog 'gewone' bandenpijn, verder doet het pijn als je moet plassen of gewoon je ontlasting kwijt moet. Anders lijkt bij alles iets mis met de baarmoeder en dat is onzin natuurlijk. meiden heb een fijne dag!
28-10-2010 09:38
Ana, Als ik mijn blaas leegplas heb ik ook last van buikpijn. Ik heb ook medicatiegehad om mijn baarmoeder tot rust te krijgen toen ik bloedverlies en harde buiken had. Ben er nu al een hele tijd vanaf en het gaat goed. Heb af en toe bij een snelle beweging wel erg pijnlijke steken en mijn heupen doen zeer als ik wat langer wandel dan de hoek om.
Anne ben je al ongesteld geworden? Poele fijn dat je cyclus al een heel stuk korter is geworden! Vera heel fijn dat je nog even lekker weg gaat voor het onderzoek, dan heb je iets leuks om naar uit te kijken en lijkt het wachten misschien wat minder lang. Precious spannend hoor dat je nu in onwetendheid zit of je zwanger bent of niet. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, maar moest weer erg veel bijlezen!!!
28-10-2010 15:29
Hoi Pusta wat fijn dat het zo goed gaat! ik was bijna vergeten dat jij ook medicatie had gehad, maar jouw problemen waren wel groter dan de mijne hoor, ik heb geen bloedverlies verder. Komt ook met mij vast weer goed, dit wil niet zeggen dat ik vanaf nu tot het eind constant harde buiken zal hebben natuurlijk. (weet jij nog wat voor medicijnen je kreeg trouwens? is vast niet hetzelfde als hier maar goed)
Anne en Precious ik ben benieuwd of jullie nog nieuws hebben. Poel wat lief van je man, heel veel plezier samen vandaag.
28-10-2010 16:10
Hallo ,
@ ana : wat fijn dat het weer beter gaat Me temp is vanmorgen behoorlijk gezakt. Vanmorgen trof ik ook wat roze slijm aan. Ik denk dat het vanavond of morgen doorzet. Ik weet zeker dat er geen kans is dat ik zwanger bent ivm mijn temp . Tenzei het een tijdelijke dip was, maar dat denk ik niet ! Het kan ook zijn dat me ei zondag morgen is gesprongen dan is dus morgen mijn nod. Ik heb dat weekend niet kunnen tempen die zondagavond tempte ik verhoging en die dag daarvoor had ik rekbaar slijm het eitje kan dus ook zaterdagavond laat of zondag morgen zijn gesprongen. |