Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Chronisch zieke aanstaande mama's?

Chronisch zieke aanstaande mama's?
Pickle

Senior Member

Topics: 4
17-10-2010 15:55
Ik vroeg mij af of er hier nog meer aanstaande mama's zijn die chronisch ziek zijn, en hoe zij de zwangerschap ervaren?

Ik heb zelf een aandoening aan mijn rug waar ik voor ben geopereerd (mijn bovenrug is nu gefixeerd) en daarnaast heb ik fibromyalgie and spastische darmen en naar nu blijkt ook al tijden een chronisch bekken probleem.

Liever loop ik hier niet te koop mee, maar ik dacht maar zo dat als er meerdere mensen zijn met chronische gezondheidsproblemen dat we misschien steun aan elkaar kunnen hebben en tips kunnen geven?

Ik ben benieuwd...
Mijntje

Posting Freak

Topics: 6
18-10-2010 19:48
Helemaal geen reacties? Dat is vervelend Pickle. Ik hoop voor je dat je je zwangerschap goed kunt doorlopen zonder al te veel last te hebben van alle klachten.
Pickle

Senior Member

19-10-2010 14:15
Mijntje schreef:Helemaal geen reacties? Dat is vervelend Pickle. Ik hoop voor je dat je je zwangerschap goed kunt doorlopen zonder al te veel last te hebben van alle klachten.

Tis eigenlijk wel goed dat er geen reacties zijn, allemaal relatief gezonde mensen hier op het forum (muv de vele zwangerschapskwaaltjes, daar heeft iedereen last van :-p)! Het gaat met mij tot nu toe redelijk goed gelukkig, ik heb door de hormonen in ieder geval minder last van mijn fibromyalgie, dus dat scheelt alweer :-D.
Prinses88

Posting Freak

Topics: 2
19-10-2010 17:58
Ik zit midden in de onderzoeken nog, 2 weken geleden mijn second opinion gehad en ze weten het gewoon niet.. Gooien het op chronische rugpijn! Krijg eind november nog wel uitslag maar verwacht dat daar niks uitkomt, ben overigens (nog) niet zwanger.. Wink
Pickle

Senior Member

26-10-2010 20:27
Prinses88, excuses voor mijn wel heel reactie! Ik hoop dat ze er wel achter komen wat het is, want het scheelt toch wel als het beestje een naam heeft, tenminste, zo heb ik het ervaren. Vooral veel vragen, ook of ze weten hoe het de zwangerschap zou kunnen beïnvloeden... heb ik ook gedaan, waardoor ik met een gerust hart zwanger kon worden. Ik hoop voor je dat je snel meer weet en dat je snel zwanger bent!
Prinses88

Posting Freak

27-10-2010 19:14
Geeft niks Pickle! Wink Ik verwacht eerlijk gezegd niks meer van het onderzoek, er is me al heel duidelijk gemaakt dat wanneer ze nu niks vinden ze niks meer voor me kunnen betekenen.. Er werd gezegd dat er genoeg mensen zijn die chronische pijn hebben en daar mee moeten leren leven en dat ik dat dan ook moet doen! Tja, het is wel makkelijk om het daar op af te schuiven maar verder onderzoeken heeft geen nut.. Heb nu 2 regionale ziekenhuizen bezocht en een academisch ziekenhuis, enige optie voor mij zou een osteopaat zijn!

Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Big Grin
Pickle

Senior Member

27-10-2010 21:04
Thanks! Ben heel blij met mijn zwangerschap... ik heb altijd gezegd dat het mij niet uitmaakt wat voor lichamelijke problemen ik heb, als ik maar natuurlijk zwanger zou kunnen worden... en binnen 3 maanden was het raak :-D. Vind ik toch wel mooie compensatie eigenlijk ;-).

Helaas schuiven artsen en doktoren heel veel af op 'leer er maar mee leven.'. Dat is deels een stuk onkunde en deels een stuk frustratie dat ze het niet weten. Soms komen ze met de meest rare oorzaken, puur omdat ze niet weten wat het nu eigenlijk is en ze moeten toch wat zeggen. Het is psychisch wordt eigenlijk gebruikt voor alle ziektes waar geen duidelijke oorzaak voor te vinden is, mijn reumatoloog heeft heel eerlijk gezegd dat dat gewoon een 'excuus' is, dat vroeger ook voor ziektes is gebruikt waar nu een duidelijk aanwijsbare lichamelijke oorzaak voor is gevonden. Ik hoop dat een osteopaat dan in ieder geval verlichting voor je kan brengen! En wie weet vinden ze toch iets waar je verder wat mee kan... het heeft bij mij ook jaren geduurd (en vele dokters verder) voordat ik mijn diagnoses heb gekregen (en ook een diagnose is niet zaligmakend, maar dan weet je wel waar je mee te maken hebt).

Alvast succes voor december!!! ;-)
Prinses88

Posting Freak

28-10-2010 13:57
Groot gelijk, ik ga ook gewoon voor een kleine.. Waarom zou ik het uitstellen als ze er een potje van maken! Ik word sowieso niet meer geholpen in het ziekenhuis dus mn enige andere optie is dan een osteopaat.. Ben benieuwd wat die gaat zeggen, maar wat jij zegt is heel erg herkenbaar!

Zie nu hierboven staan dat je fybromyalgie hebt, wat houdt dat precies in want op internet wordt het me niet echt duidelijk..
Pickle

Senior Member

01-11-2010 19:44
Prinses88 schreef:Zie nu hierboven staan dat je fybromyalgie hebt, wat houdt dat precies in want op internet wordt het me niet echt duidelijk..

Fibromyalgie wordt ook wel reuma aan de weke delen genoemd, of spier-reuma. Bij normale reuma tast het namelijk je gewrichten aan, bij fibromyalgie heb je heel veel last van je spieren en dat kan zich op verschillende manieren uiten. Het maakt je in ieder geval hondsmoe (ik kom de dag meestal niet door zonder een middagslaapje van een uur) en je hebt veel pijn en je hebt verminderde kracht/uitval hebben in armen en benen ed en veel last van stijfheid in je lichaam. Daarnaast heb je nog een hele zooi aan symptomen, maar het verschilt ook heel erg per persoon hoe het zich uit en in welke mate je het hebt. Bij mij gaat het allemaal vrij problematisch, omdat ik ook nog een vergroeiing aan mijn rug heb, waardoor alles elkaar een beetje tegenwerkt. Het interessante is dat de hormonen van een zwangerschap de pijn en stijfheid doen afnemen, je wordt er een stuk soepeler door en krijgt meer energie. Best wel een verademing!
Prinses88

Posting Freak

03-11-2010 14:53
Dankje voor de uitleg, had er nog nooit van gehoord.. Maar dan is het zeker een verademing dat je pijn en stijfheid nu minder is met de zwangerschap! Lijkt mij dat je er dan ook echt van kunt genieten, al doe je dat natuurlijk sowieso wel maar zonder erge pijn is het toch prettiger..

Ik hoop ook echt dat ze bij mij nog iets vinden, maar dat betwijfel ik heel erg.. Vreemde van alles is, is dat ik in maart/april 3 weken een verdoofd been heb gehad aan de rechterkant! Kon er niet goed op lopen omdat ik in mn bovenbeen niks voelde, ook artsen kunnen er geen touw aan vast knopen dus het blijft een raadsel ben ik bang..
Pickle

Senior Member

03-11-2010 15:02
Prinses88 schreef:Dankje voor de uitleg, had er nog nooit van gehoord.. Maar dan is het zeker een verademing dat je pijn en stijfheid nu minder is met de zwangerschap! Lijkt mij dat je er dan ook echt van kunt genieten, al doe je dat natuurlijk sowieso wel maar zonder erge pijn is het toch prettiger..

Ik hoop ook echt dat ze bij mij nog iets vinden, maar dat betwijfel ik heel erg.. Vreemde van alles is, is dat ik in maart/april 3 weken een verdoofd been heb gehad aan de rechterkant! Kon er niet goed op lopen omdat ik in mn bovenbeen niks voelde, ook artsen kunnen er geen touw aan vast knopen dus het blijft een raadsel ben ik bang..

Ik geniet alleen al van het feit dat mijn lichaam iets natuurlijks goed doet, voor het eerst (althans, zo voelt het) :-D. Ben best wel trots op de krakkemikkige lichaampje van mij ;-). Maar ja, het helpt idd ook dat ik minder pijn heb, hoe je het ook wendt of keert, is altijd prettiger :-D.

Wat naar van je been!!! Het brengt zoveel onzekerheid met zich mee als je lichaam niet naar behoren functioneert en er is gewoon geen verklaring voor... dan kunnen ze zoveel met de wetenschap tegenwoordig, maar de meest simpele dingen kunnen ze niet verklaren... daar is het lichaam dan toch nog iets te complex voor. Ik hoop echt voor je dat ze toch nog iets vinden, geef de moed niet op en zorg dat je artsen om je heen hebt die er positief instaan, want een negatieve arts is slopend (ik had een huisarts die vroeg of ik wilde dat er wat mis met mij was, omdat ik altijd klachten had... nou ja... wat denk je zelf ?! Heel frustrerend! Hij weigerde mij door te sturen, ben toen uiteindelijk van ha gewisseld en was binnen een week doorgestuurd en had binnen 3 maanden een diagnose waar ik eerst drie jaar voor heb moeten vechten).
Prinses88

Posting Freak

03-11-2010 16:52
Kan ik me voorstellen, ik teken voor een zwangerschap zonder al te veel pijn.. Kan me echt wel voorstellen dat het een opluchting is, optimaal genieten! Big Grin

Soms zit ik er ook wel over na te dneken om over te stappen, mijn huisarts schuift het heel snel op ''Het zit je tussen de oren'' terwijl ik voorheen nooit naar de huisarts ging.. Dus snap die beredenering totaal niet, het is wel lekker makkelijk gezegd! Maar er is dus in het ziekenhuis (UMCG) al aangegeven dat geen enkel ziekenhuis me nog verder gaat helpen omdat ze geen aanknopingspunten hebben en ze niks kunnen vinden.. Dus weet niet of het dan nut heeft om over te gaan stappen, ook omdat ik niet zou weten naar welke huisarts ik dan zou moeten gaan..

Ben in ieder geval blij dat jij na zo lang wachten eindelijk weet wat je mankeert!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave