Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Wie weet wat over follikers???

Wie weet wat over follikers???
Rachel1990

Unregistered

30-09-2010 11:53
Hallo meiden,

Is er iemand die weet hoe lang follikels aanwezig en zichtbaar kunnen zijn??
Is het bv mogelijk dat deze er 3 weken lang zitten?

Wie kan mij hier een antwoord op geven? Kan het op internet niet vinden namelijkSad

Liefs Rachel
sharon_

Posting Freak

Topics: 2
30-09-2010 12:19
Naar mijn weten kunnen follikels er inderdaad wel een tijd zitten hoor, en lees dat je pco hebt? Dan zou het heel goed kunnen want dan groeien ze gewoon erg langzaam voor je een eisprong hebt. Ik heb zelf in me natuurlijke cyclus op dag 18 pas me eisprong, dus dan zitten die follikels er ook al een tijdje voor ze springen.
la bella

Posting Freak

Topics: 23
30-09-2010 12:22
follikels rijpen langzaam tot er eentje springt
daarbij kun je last hebben van zowel de groei die je voelt, als het springen van het eitje
er komt dan wat vocht vrij in de buikwand
sommige vrouwen hebben daar veel last van
een eitje springt alleen als het rijp is...

vanwaar je vraag? xx
Rachel1990

Unregistered

30-09-2010 12:24
ok...maar dan zou je 4 dagen later zijn dan normaal?
Ik ruim 2 weken, lijkt mij heel sterk hoor maar zal dan wel zo zijn, ik heb er natuurlijk ook geen verstand vanWink
Vind het namelijk moeilijk te geloven dat er 3 weken geleden een aantal waren die op het punt stonden om te springen en 3 weken later zit er eentje die op het punt staat om te springen.
De vorige ronde met Clomid klopte dit wel en werd ik ook gewoon rond de verwachte tijd onge.
Vind het gewoon moeilijk te bevatten dat dit 3 weken lang kan duren....
Rachel1990

Unregistered

30-09-2010 12:27
oh vanwege bovenstaande dus la bellaWink
Babii

Posting Freak

Topics: 48
30-09-2010 12:39
Als je PCO hebt zitten je follikels er altijd. En 1 moet uitgroeien tot een eitje die gaat springen. Met PCO kost dat veel moeite, dus je hebt altijd eitjes/follikels zitten. Het is dus niet raar dat je ze nu ziet zitten Wink.

Follikels zijn overigens bij iedereen altijd zichtbaar, want je hebt een voorraad aan eitjes bij je geboorte meegekregen Wink. Je ziet dus altijd wel wat. En bij PCO moet je helaas net zolang wachten tot het eitje groot genoeg is om te springen en dit kan soms wel 3 maanden duren. Vandaar dat jij zoveel follikels ziet en altijd follikels ziet.
Rachel1990

Unregistered

30-09-2010 15:38
Babii, dank je wel voor deze heldere uitleg!
Omdat jij er volgens mij wel wat van af weet zal ik enen kort de situatie uitleggen, de reden waarom ik bovenstaande vraag heb gesteld.
Ik heb indd PCO en daarom ben ik aan de Clomid, zorgt ervoor dat ik een eisprong krijg.
Dit is eerder goed gegaan, eiblaasjes te zien die zouden springen, zijn gesprongen en ik werd keurig op tijd ongesteld.
Jammer natuurlijk omdat we uiteraard zwanger willen worden maar het werkt weer zoals het moet.
Deze ronde zou dat ook zo zijn, 2 eiblaasjes stonden op het punt om te springen, de gyn. gaf het 3 a 4 dagen.
Niet veel later kreeg ik allerlei "zwangerschapssymptomen, met de dag meer zeg maar.
Inmiddels ben ik bijna 1 week overtijd en heb 2 licht positieve zwangerschapstesten gehad.
Vandaag naar de gyn geweest, eigenlijk in de overtuiging dat ik zwanger zou zijn.
Neehoor zegt de gyn, je bent niet zwangerSad Uiteraard een zware teleurstelling, ik wist bijna 3 weken geleden al zeker dat het raak was.
Er is nu 1 eiblaasje te zien die op het punt staat te springen...huh...dat hoorde ik 3 weken geleden ook..al waren het er toen 2 maar dat maakt niet uit.
Voor mij dus eigenlijk geheel onduidelijk. Moet eerlijk zeggen dat de gyn. achteraf ook zei dat ze er helemaal niks van begrijpt.
Ik vraag me dan af waarom zij zo stellig was in de uitspraak "je bent niet zwanger".
Voor de inwendige echo zei ze namelijk, als je zwanger bent kan ik dat toch nog niet zien.

Begrijp je mijn verhaal en dus mijn vraag? Wat denk jij hiervan?
Joos

Member

Topics: 3
30-10-2010 14:56
Wat het zou kunnen zijn is een functionele cyste. Moet je maar eens op googelen. Ik heb ook Clomid geslikt en ben daar zwanger mee geraakt. Ik was zwanger, en er was op de echo in mijn eierstok ook een grote follikel te zien. Ik begreep er niks van. De gyn legde me uit dat als je eisprong is geweest, en er een bevruchting heeft plaatsgevonden, dan sluit de opengebarsten follikel zich weer, en gaat dan progestoron afscheiden voor een aantal maanden, totdat de placenta is ontwikkeld. Deze gesloten follikel (ook wel de functionele cyste genoemd) blijft dus zolang de placenta er nog niet is in je eierstok aanwezig, en verdwijnt na verloop van tijd vanzelf. Normaal gezien als je niet zwanger bent dan komt deze opengebarsten follikel met je menstruatie naar buiten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. En hoop ook voor je dat het raak is! groetjes Joos
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave