Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Welke berekening voor ovulatie???

Welke berekening voor ovulatie???
Brombeertje

Junior Member

Topics: 7
29-09-2010 08:49
Hallo allemaal,

IK vroeg me af welke berekening jullie gebruiken om uit te zoeken wanneer je ongeveer het vruchtbaars bent... (wij proberen nog even zonder de ovulatietesten). Ik heb namelijk gemerkt dat je met verschillende "programmaatjes" verschillende uitkomsten krijgt Sad

Als voorbeeld: mijn laatste menstruatie begon op 6 september, en mijn gemiddelde cyclus is 35 dagen. Volgens clearblue en het programmaatje op mijn mobiel zou 23/24 september dan de geschikte dag zijn om te klussen (wat we dus ook keurig hebben gedaan). Nu surf ik echter een beetje rond en zie ik dat, bijvoorbeeld op de site van predictor, met eenzelfde soort berekening 27/28 september als meest geschikte dag wordt aangegeven (en dan zijn we dus net te laat).

Omdat beide merknamen (predictor en clearblue) me best betrouwbaar lijken, heb ik dus geen idee waar ik nu vanuit kan gaan de komende maanden. (Nu zou het argument kunnen gelden dat we dan maar voor alle zekerheid op beide momenten zouden moeten klussen, en dat zou ik ook het liefste doen Wink, maar vanwege onze werksituatie is het al lastig genoeg om 1 geschikt klusmoment te benutten...) Heeft iemand tips??
la bella

Posting Freak

Topics: 23
29-09-2010 14:06
hoi hoi, ik gebruik de temperatuurmethode en weet zo wanneer mijn ei is
die is iedere maand ongeveer op dezelfde dag
we vrijen om de dag zodat we altijd goed zitten ;-)

succes! x
Nikita

Unregistered

29-09-2010 14:23
Ik ben deze 1e ronde bezig met ovutesten om te kijken of ik mijn ei kan ontdekken. Volgens mijn banner zou ik em vandaag hebben, maar op mijn ovutest is nog niks te zien dus wachten geduldig af....
alorac82

Member

Topics: 9
29-09-2010 18:06
ik had een topic aangemaakt met de vraag hoe je het beste je vruchtbare dagen kan berekenen als je een onregelmatige cyclus heb maar daar reageerd niemand.
temperaturen is niets voor mij omdat ik al elke dag erg vroeg op moet dus ga op mn vrije dagen niet de wekker om 6uur zetten.
en had gelezen dat je bij die ovulatie testen te laat ben om te klussen dus dat je dat eerst een paar maanden bij moet houden en dan kan je het zelf n beedje voorspellen.
mijn vriend en ik willen gewoon zo dolgraag een kindje dus hebben we maar besloten om het elke dag of minimaal om de dag te doen. dan zitten we altijd goed..
Chelke

Unregistered

01-10-2010 14:41
ik zou het van dag 10 tot 20 om de dag doen.. of je moet een heel onregelmatige cyclus hebben, in dat geval weet ik niet hoe je dit het beste kunt berekenen... misschien die datums van de sites allebei aanhouden?
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave