Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Wanneer beginnen met rijstebloem

Wanneer beginnen met rijstebloem
Joya

Posting Freak

Topics: 21
25-09-2010 13:37
Ik heb een vraag aan de dames die fv geven..

Julian krijgt hypo allergene fv en op zich gaat dat prima..
's Nachts kan hij ook wel 5 of 6 uur achter elkaar doorslapen.. soms zelfs 7 uur maar overdag komt hij na 2,5 uur alweer.. hij is best hongerig en de fles van 135cc gaat ook snel leeg.. Ik heb dat aangegeven bij het cb en daar zeiden ze dat ik nog geen rijstebloem mag gebruiken en dat dat echt pas bij 4 maanden mag.. Ze hebben me toen geadviseerd om johannesbroodpitmeel te gebruiken.. Julian krijgt daar dus enorme krampen van en het helpt niet want na 2,5 uur komt hij gewoon weer.. Nu hoor ik steeds vaker van mensen dat ze rond een week of 5/6 begonnen zijn met het geven van rijstebloem.. Omdat ook op de verpakking staat dat het pas vanaf 4 maanden mag en ik uiteraard het beste wil voor mijn kindje en geen risico wil lopen dat hij op wat voor manier dan ook last krijgt van rijstebloem dacht ik ik bel de nutricia infolijn.. ook daar zeiden ze dat ik moest wachten tot 4 maanden.. Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wanneer jullie begonnen zijn met het geven van rijstebloem.. Twijfel namelijk heel erg of ik het kan proberen.. Als er iemand is die een ander idee heeft dan is dat natuurlijk ook altijd welkom!! Omdat Julian hypo allergene voeding krijgt kan ik niet overstappen op voeding voor hongerige baby's dus dat is geen optie..
bloemmie

Unregistered

25-09-2010 14:15
wij hebben Tim vanaf 3 maanden rijstebloem bij t flesje gegeven, hij bleef namelijk maar honger hebben en nu nog steeds krijgt die bij zijn ochtendvoeding 2 schepjes
Joya

Posting Freak

25-09-2010 14:45
@jamilah wij kunnen de fles niet ophogen omdat Julian niet meer mag drinken dan 1 liter per 24 uur.. hij krijgt nu 7x135cc dus da's al 945cc per 24 uur..
Sweetangel

Unregistered

25-09-2010 15:52
hoi hoi,

Yvana krijgt ook al 2 weekjes een schepje rijstebloem door de melk. Zij is nu iets ouder dan 3 maand, maar als ze niet zo vroeg was geboren zou ze ongeveer 1,5 maand zijn geweest.
Wij kregen vroeger al met 6 weken rijstebloem. Toen mocht dat gewoon nog.... Soms nemen wij de adviezen van het cb met een korreltje zout en volgen wij ons gevoel.
brusje

Unregistered

25-09-2010 16:17
als je naar 6 voedingen zou kunnen gaan kun je de hoeveelheden wel iets ophogen.. bv 6x 165
als je nu voor de nacht 165 geeft enhij mischien iets langer slaapt dus 6 uurtjes ofzo..
rijstebloem zou ik ook niet doen zo vroeg hoor..ben er met ruime 3½ maand mee begonnen.
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
25-09-2010 21:02
Ik zou ook nog niet met rijstebloem beginnen, hoor. Ruim 1 maand is wel erg jong. Ik ben met 3,5 maand of begonnen, ook omdat ik 2 weken overtijd was met Pip dus ik die weken erbij mocht rekenen qua ontwikkeling van de darmpjes enzo. Ik zie dat je hypoallergeen geeft, heeft dat een reden?
En idd mochten we vroeger alles veel eerder maar het lijkt me dat dit niet voor niets veranderd is. Ik zou ook eerder de hoeveelheid flesvoeding verhogen dan dat je rijstebloem toevoegd. Kijk goed naar je kindje, hij was behoorlijk groot bij zijn geboorte (Pip was 4195gr dus ook een flinke), heeft hij last van darmkrampjes of niet.. blijft hij hongerig etc.. dan kan je altijd nog kijken of je rijstebloem wil gaan proberen. Misschien gaat het wel hartstikke goed!

Die eerste maanden heb ik het heel rustig aan gedaan met Pip maar vanaf 4 a 5 maanden kreeg ze echt alles.. groente/vlees/aardappeltjes, brood, vers fruit etc en bijna alle meiden van het januariforum was zo snel en het gaat met alle kids super :-D

Succes..
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
25-09-2010 22:33
Rijstebloem moet je idd niet te vroeg geven, het kan nl. allergische reacties geven en de darmpjes zijn echt nog niet zover ontwikkeld. Zeker als je kindje al hypoallergeen krijgt zou ik het niet doen.
Hoelang doet je ventje over de fles? En wat voor speen zit erop? Soms krijgen baby's ook al een verzadigder gevoel als ze er wat langer over moeten doen, dus je zou kunnen kijken of het helpt om er een andere speen op te zetten.
Fiemo

Posting Freak

Topics: 3
29-09-2010 21:41
:-DMaar ja, het kan ook zijn dat ze dan weer te moe worden om de fles leeg te drinken en dan worden ze ook weer eerder wakker. Bij mij werd juist geadviseerd om naar een M speen te gaan ipv een S speen en dat hielp super. Ze slaapt gelijk de nacht door
Joya

Posting Freak

08-10-2010 14:53
we zijn toch begonnen met rijstebloem.. het gaat heel goed nu.. hij krijgt nu 6x165cc en we doen een theelepeltje rijstebloem erbij.. het was elke keer huilen na de fles dat hij nog honger had en niets hielp dus we hebben het toch maar geprobeerd.. hij heeft tot nu toe nergens last van gehad en we geven het al ruim een week nu..
Snow

Unregistered

08-10-2010 16:15
goed dat je je eigen gevoel het gevolgd. ( ik heb het bij Femke met 4 maanden pas gedaan)
fijn dat hij wat meer tevreden is nu!
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
08-10-2010 16:29
ik had het persoonlijk nog niet gedaan. er staat niet voor niets 4 maanden op de verpakking. en 3.5 maand, tja dat kan. maar ruim 1 maand zou ik eerlijk gezegt nog niet gedaan hebben. ookal blijkt het goed te gaan nu. je moet je gevoel volgen. als jij achter je beslissing staat is het goed.
Joya

Posting Freak

08-10-2010 17:20
Mippie1987 schreef:ik had het persoonlijk nog niet gedaan. er staat niet voor niets 4 maanden op de verpakking. en 3.5 maand, tja dat kan. maar ruim 1 maand zou ik eerlijk gezegt nog niet gedaan hebben. ookal blijkt het goed te gaan nu. je moet je gevoel volgen. als jij achter je beslissing staat is het goed.

daar heb je gelijk in maar ik had het er ook met mijn moeder over en die zei dat ze bij mijn oudere broer en zus (borer = 14 jr ouder, zus 11 jr en heb nog een zus van 3 jr ouder) bij 6 weken pap van rijstebloem ging geven.. toen mijn 3jr oudere zus 6 weken was zeiden ze bij het cb opeens dat het niet meer mocht.. mijn moeder heeft dat toen wel gewoon gedaan ook bij mij en dat ging goed.. toen ging ik nog meer twijfelen of ik het wel of niet zou doen.. toen hoorde ik weer van iemand anders die bij haar 2e kindje met 5 dagen al pap van rijstebloem met een lepel gaf omdat dat kindje helemaal overstuur was van de honger en die had ook nergens last van toen dacht ik nou dan moet een theelepeltje ook geen kwaad kunnen.. als hij er nu aan moet wennen moet hij dat met 4 maanden ook.. en gelukkig gaat het goed!!
vind het ook zo zielig als hij steeds honger heeft.. als ik over had mogen stappen op voeding voor hongerige baby's dan had ik dat gedaan maar dat is voor ons geen optie..
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave