Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders Weeen / bevallen hoe en wat met je andere kinderen? HELP

Weeen / bevallen hoe en wat met je andere kinderen? HELP
mama1988

Unregistered

24-09-2010 21:25
Hallo

Ik ben 38 weken zwanger en heb twee meisjes van bijna 14 maanden.
Als ik straks weeeen krijg weet ik natuurlijk niet hoelang het duurt voor dat hun zusje geboren wordt en of het s nachts is of niet.

Hebben jullie ervaring met bevallen en meerdere kinderen in huis en wanneer ze eventueel op gehaald werden door opa en oma of dat je ze zelf weg brengt.

Van de meiden heb ik 11,5 uur weeen gehad, ik wil namelijk niet zo lang zonder mijn kids mocht dat nu weer het geval zijn!

Help....
Shiley

Posting Freak

Topics: 14
24-09-2010 21:33
heb geen eigen ervaring maar heb een keer in een gezin gewerkt toen ik nog in de kraamzorg werkte en die woonde in een soort bungalow en hun 2 dochters sliepen in de kamer naast de ouders (zat een dunne muur tussen en geen deur!) en die meiden hebben geslapen en werden wakker van hun broertje dat ze hoorde huilen. die zijn die nacht gewoon thuis gebleven in hun eigen bed (broertje is vroeg in de ochtend geboren)

zelf zou ik denk ik eerst kijken wat voor tijdstip de weeën beginnen. is dit s nachts dan zou ik ze lekker laten slapen. merken ze toch niets en ze hebben wel hun rust. wanneer je dan bijv. bij 6 a 7 cm bent kun je altijd vragen of een buurvrouw of een (schoon)moeder ze op wil halen of beneden wil gaan zitten of iets eerder zelf wegbrengen. voor het geval 1 van de 2 wakker word. moet je naar het ziekenhuis, dan precies t zelfde. overdag zou ik ff kijken hoe het gat met het opvangen van de weeën en hoe ze erop reageren. ze zien dan aan je dat er iets is. dan is het misschien beter en voor zowel hun als jou fijner als ze bij iemand anders zijn.

en natuurlijk afspreken dat zodra jullie bellen/ roepen dat het geboren is, dat degene die bij je meiden zit met ze komt om hun zusje te bewonderen.
weet t ook nog niet precies, maar denk dat ik het zo zou doen.
brusje

Unregistered

24-09-2010 21:42
ja ik zou ook aankijken op wat voor tijdstip het is en hoe t gaat.
bij mij begon het rond 23.00/00.00 uur met weeen, tis dat ik erg bloedverlies kreeg en de vk kwam en ik naar ziekenhuis moest anders had ik aangekeken hoe t met de weeen was gegaan en had ik mn zoon laten slapen(hij was bijna 5 toen, vond dat wel wat risicovol omdat hij wel zou horen en doorhebben dat je pijn hebt of wat dan ook..als ze zo klein zijn beseffen ze dat niet natuurlijk) dan had ik later in de nacht mn schoonouders/zusje of vriendin laten komen om in huis te zijn voor als kyan wakker zou worden.
nu hebben we schoonouders gebeld en die hebben hem gehaald duurde wel 45 min nog voor ze hier waren..toen zijn wij naar zkhs gegaan, kyan heeft zn zus pas later de dag gezien (ze was er om 6 uur) dat is wel jammer..je wilt natuurlijk liefst thuis en meten met zn allen maar nu kwam t wel goed uit, yma haar suiker was niet goed en lag na 2 uur al aan t infuus op de kinderafdeling...en door alles wat daarbij kwam kijken was ik zo met mezelf n yma bezig dat je er niet eens bij stilstaat dat kyan er dan nog niet is.

als je maar weet dat er mensen zijn die je kunt bellen dan zie je dus op dat moment wel wat handig is..
hij heeft nog 1 nacht bij opa en oma geslapen daarna zelfs, wij bleven in ziekenhuis.
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
24-09-2010 22:25
Hier hadden we mijn ouders als 'achterwacht' gevraagd. Uiteindelijk begon de bevalling 18 uur, dus we dachten zoonlief lekker door te kunnen laten slapen. Sylke werd 21.45 uur geboren en Timon sliep toen nog. Helaas moesten we toen naar het ziekenhuis en hebben dus mijn ouders gebeld. Timon werd wakker van al het ambulancepersoneel in huis, maar toen waren mijn ouders er inmiddels ook dus zij hebben hem meegenomen. Uiteindelijk heeft hij zijn zusje pas gezien toen ze een maand oud was, omdat hij niet op de afdeling mocht komen.

Maar: ik zou dus gewoon kijken of je iemand (en evt. nog een reserve, voor als de eerste de tel. niet opneemt ofzo) kunt regelen die je meiden kan halen als het nodig is.
Sanel

Posting Freak

Topics: 39
24-09-2010 22:44
Ik weet niet of je thuis of in het zh gaat bevallen maar ik wist dat ik naar het zh moest. Mijn moeder stond paraat om hier te komen als ik weg moest. Dus ook in de nacht. Het rommelde bij mij afgelopen zaterdag al de hele dag maar het zette niet door. Pas tegen 01:15 kwamen de weeen met de 4 minuten en heb ik de vk gebeld en meteen daarna me moeder. Die woont hier gelukkig nog geen 2 minuten vandaan en was hier dus zo. We zijn om half 3 naar het zh geraakt en Kian is om 05:15 geboren. We waren om kwart voor 9 weer thuis en Fenna was net wakker en kon meteen haar broertje bewonderen.
mama1988

Unregistered

25-09-2010 07:09
Dames,

Bedankt voor alle antwoorden.
Ik wil graag thuis bevallen als dit allemaal goed gaat (mijn tweeling moest in leiden bevallen en 5 weken blijven dus wil nu alles anders graag!)

Mijn man zei gisteren ook nog, Als we de verloskundige bellen omdat je om de zoveel minuten weeen zou hebben kunnen we altijd een van de mensen bellen waar we dit mee afgesprokken hebben mocht dit nodig zijn.
Mijn man zou de kinderen weg moeten brengen aangezien ze nog in autostoeltjes zitten en die vast in de auto zitten gepropt omdat we nu 3 zitjes op de achterbank hebben staan. Mijn schoonouders en zus wonen hier nog geen tien minuten vandaan dus dat zelf weg brengen is goed te doen. of ze moeten hier komen en de meiden op de fiets mee nemen maar ja dat ligt aan het tijdstip natuurlijk!

Ik wil graag de tijd dat je baby wakker is na de bevalling lekker blijven liggen en de borst geven, als mijn meisie(dat wordt/is het) ligt te slapen wil ik graag douche en rond bellen enzovoort. Mijn man zegt dat is een goed moment om dan eventueel de kids pas thuis terug te krijgen dat ze niet in een gestressede huis komen.

Ik ben een controle freak en ook met dit. Mijn schoonmoeder zei gisteren namelijk. Als ze midden in de nacht geboren komen we de meiden niet terug brengen hoor!
ja ik vind ligt er aan toch of de meiden lekker slapen enzo? maar ik vroeg me dus af wanneer mijn schoonmoeder denkt dat ze de meiden eventueel krijgt of op kan halen..

Bij hun heb ik al zo lang weeeen gehad ik ga niet zo lang zonder mijn meissie zitten (denk ik)
Moeilijk maar we hebben iedere geval mensen achter de hand.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave