Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Forum clubje moeders kinderopvantoeslag yerugvragen

kinderopvantoeslag yerugvragen
vj

Posting Freak

Topics: 35
23-09-2010 12:56
Hallo ik heb een vraagje. we kunnenhet op internet niet echt vinden.
Kan je je kinderopvangtoeslag ook bij je belastingaangifte doen in januari 2011 voor het jaar 2010?? of moet je dit appart doen?
omdat mijn man niet echt een vast salaris heeft (bonussen, rijskostenverg enz) wilde we het pas achteraf terug vragen. Wie heeft hier ervaring mee?
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
23-09-2010 18:35
Volgens mij kun je toeslagen ook wel met terugwerkende kracht krijgen. Of je geeft een hoger salaris op dan waar jullie ws op uit gaan komen, dan krijg je achteraf een nabetaling. Maar misschien even de belastingtelefoon bellen? Daar weten ze het vast wel Wink
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
23-09-2010 18:54
Inderdaad even handiger om de belastingtelefoon te bellen, maar je kan het wel met terugwerkende kracht krijgen. Dit hebben wij dit jaar gedaan met de toeslag van de hypotheek van vorig jaar. Kregen we dit jaar in 1x terug van 2009 dus.
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
23-09-2010 22:01
Volgens mij kan zoiets ook achteraf teruggevraagd worden, maar het lijkt me nogal een bedrag om eerst volledig zelf te betalen....
brusje

Unregistered

24-09-2010 07:09
ik denk wel dat het evt kan mar het is neit de bedoeling..je meto een schatting maken van wat t inkomen is..dat kun je gewoon wat hoger aanhouden evt..als je minder hebt gehad krijg je gewoon aan t eind weer wat geld terug en anders moet je wat bij betalen..is alsijd nog minder dan eerst alles zelf betalen.

je kunt een formulier downloaden op toeslagen.nl en daar de definitieve uren en het inkomen doorgeven.
ik vraag t altijd aan in nov/dec voor t volgende jaar en als je dan begin t jaar de jaaropgaven krijgt wijzig ik t oude forumier op de pc en stuur m nogmaals door.
brusje

Unregistered

24-09-2010 07:13
owja je vraag nog een keer gelezen..

je kunt denk ik beter nu t forumulier invullen en dan de datum waarop opvang gestart in invullen..(als dat kan..dacht t wel) dan krijg je het bedrag waarop je het hele jar recht had gehad nu verdeeld in de laatste maanden terug
dat doen ze bij wijzigingen ook altijd..dan passen ze het termijnbedrag voor de resterende maanden aan.
vj

Posting Freak

Topics: 35
30-09-2010 08:32
ok brusje heel erg bedankt!! dan vullen we het gewoon in november in. Dan weten wij het wel ongeveer.
Mijn man ging idd even bellen. Wij nemen maar 1 dag af dus dat is nog wel te betalen.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave