@Poohtje, ze krijgt mijn achternaam omdat ik een hele aparte achternaam heb. Alles met deze naam is familie. Mijn man heeft een veel voorkomende naam. En hij had er geen moeite mee. Ik heb zelf na ons trouwen ook mijn achternaam aangehouden en die van mijn man er achter gezet. Hij heeft nu wel meer stemrecht bij het kiezen van de voornaam. Onze keuze nu is ook zijn idee.
naam .....................................begin zwangerschapsverlof
hanse............................................. .....20 oktober 2010
Tes......................................................10 november 2010
Peach: harde buiken moeten idd niet pijnlijk zijn, dan moet je echt rustiger aan doen. Mag je ook de laatste 3 weken niet wat minder werken van de bedrijfsarts? Ze kunnen het geld gewoon 100% terugkrijgen van het UWV (inclusief vakantiegeld, exclusief opbouw vakantiedagen), ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen!! Kim: supermooi die echofoto!! Dodo: misschien heb ik het gemist, maar wat is je achternaam? Of wil je die hier niet kwijt?
Kan me voorstellen dat je verliefd bent Kiim...mooie foto.
Vandaag werd ik even niet goed op mijn werk; begon met een harde buik. Toen werd ik heel erg duizelig, licht in mijn hoofd en een "zwaar" lichaam. Enkels, benen, polsen, vingers zwollen ook op. Kreeg het ook benauwd en had het gevoel alsof ik zweefde. Heb mijn vriend gebeld, die heeft me naar huis gereden, durfde echt niet in de auto te stappen. Daarna naar de vk voor controle: ik MOET echt minder gaan werken/rustiger aan gaan doen. Als ik morgen nog steeds zo slap/duizelig ben, moet ik de vk opbellen. Bloeddruk, urine en groei baby was allemaal in orde. Lastige situatie, want ik moet 6 uur werken. Morgen misschien maar weer ziek melden, ben wel even geschrokken hiervan.
peach das echt wel even schrikken ja, zo is werken ook niet fijn, zou me als ik jou was gewoon ziek melden en kiezen voor jou en je kleine, hier heeft niemand wat aan toch?
Peach: Waarom kun je niet minder werken? Anders ga je toch voor een bepaald percentage de ziektewet in?! Heb ik de 1e zwangerschap ook gedaan voor 25%. 5x6 uur vind ik nog best veel hoor! Is 30 uur! Probeer eens om 20 - 24 uur te werken, en dan verdeeld over de week. Misschien 5uurtjes per dag ofzo...
Je lichaam geeft niet voor niks aan dat je rustiger aan moet doen! Echt naar luisteren hoor!
B]naam[/B] .....................................begin zwangerschapsverlof
Dodo.....................................................8 november 2010
Tes......................................................10 november 2010
Kim: prachtige foto!! Ik zou ook helemaal verliefd zijn
Peach: ja, je moet echt naar je lichaam luisteren hoor!! Hoe voel je je vandaag??
Ik hoop wat beter. Denk goed aan jezelf en je kleine, jullie gezondheid gaat voor alles. Toch?
Succes.
Gisteravond weer flink benauwd gehad, ben ook verkouden. We zijn toch naar de cursus geweest, was wel leuk en ontspannen. Vandaag ziek gemeld en daarna verder geslapen tot half 12. Morgen blijf ik ook lekker thuis, durf nu echt even niet naar het werk te gaan. Voel me nog steeds wel erg slap, duizelig en "zwaar". Hopen dat een paar dagen rust me weer helpen. Als het morgen nog steeds zo is, bel ik de vk maar voor de zekerheid.
Peach: Goed dat je vandaag en morgen thuis blijft!! Neem de rust, want die heb je nodig hoor.
Goed naar je lichaam luisteren en hopelijk voel je je snel weer wat beter.
vanmorgen controle gehad. was 200 gr afgevallen , kleintje deed het wel goed, bloeddruk was 100/65 ook netjes, ben nu dus nog steeds 5 kilo aangekomen.
kleintje lag al diep in de bekken, daar kon ook mijn harde buiken/gevoelige buiken vandaan komen. wel voor de zekerheid urine laten onderzoeken. kan vanmiddag bellen voor de uitslag en heb nog een keer bloed moeten prikken voor de hb, had daarvoor al laten prikken voor de vit b 12 en de schildklier,
hebben wel de slappe lach gekregen daar, de verloskundige wilde mij een potje mee gegeven voor de urine en ze gaf een verkeerd potje bijna mee, een sperma potje wilde ze me mee geven, de assisitent kon het nog net voorkomen .
de harde buiken was op zich nog niet zo'n groot probleem maar als ze echt nog gevoeliger werden en regelamtiger dan moest ik wel aan de bel trekken.
over 2.5 week weer controle bij onze eigen gyn. hij had nu vakantie.
Goh Hanse, jij hebt dus ook last van veel harde buiken? Je bent wel wat verder dan mij...maar ook ik heb veel harde buiken. Fijn dat de rest allemaal goed was! En ach een potje is een potje toch? haha!
Lag je kindje al ingedaald of nog niet?
@Peach: Je moet echt rustig aan doen hoor! Anders krijg je het straks dubbel en dwars op je bordje terug!
Hier vandaag erg veel last van harde buiken, nu moet ik ook morgen nog extra werken 's middags...Als ik had geweten dat ik me zo voelde, had ik niet aangeboden om te gaan werken haha. Maar ja, dat weet je van te voren ook niet
Rustig aan doen is wel moeilijk hoor! Hopelijk kan ik de laatste 2,5 week wat rustiger werk doen of zo. Maar ja, na 2 dagen is de energievoorraad al weer op.
Vanavond heel even de stad in geweest, was blij dat we weer thuis waren. Blije doos opgehaald (was natuurlijk weer fout gegaan, moest eerst weer mailen voordat ik een ophaalbericht kreeg), zitten wel leuke dingen in. Het is net zo leuk als een kerstpakket open maken, hihi.
Vandaag zijn onze elektrische lattenbodems geleverd. Natuurlijk even uitproberen, leek goed te gaan. Bij 1 v/d lattenbodems wil het hoofdeinde niet meer omlaag, echt balen. Morgen maar richting Beter Bed voor een oplossing. Dat hebben wij weer...
rustiger aan doen is zeker moeilijk, vooral als je alles aan kant wil hebben, hihi. maar ja doe mijn best, meer kan ik niet doen, en denk maar als ukkie het maar goed doet en zoalng het maar bij de harde buiken blijft en verder geen andere kwaaltjes doe ik het er voor
Afgelopen week veel teveel gewerkt. Dan ben ik 's avonds zo moe! Maar deze week heb ik lekker het grootste deel vrij. Ik krijg bezoek uit Portugal en ga dus lekker de toerist uithangen, maar vooral ook relaxed doen!
Afgelopen week weer zwangerschapsmassage gehad. Echt een aanrader hoor! Je bent daarna zo lekker ontspannen!
Helaas kan ze me niet van mijn beenkrampen afhelpen. Daar heb ik regelmatig last van 's nachts.
Vrijdag hebben we onze kinderwagen opgehaald. Hij was er al een tijdje, maar we hadden hem bij de winkel laten staan. Toch wel erg leuk om hem nu in huis te hebben!
beenkrampen heb ik ook, vooral als ik smorgens mijn bed uit wil, moet dan even blijven liggen totdat het weg is.
dodo leuk dat de kinderwagen er nu staat, weer een stapje dichterbij toch?
hier wel een redelijk goede nacht gehad, eindelijk weer eens, vanmorgen wel last van gevoelige buik.
moest ziekenhuis nog bellen voor uitslag van de urine, alles was goed, dus daar komen de harden buiken in ieder geval niet vandaan.
krijg hier steeds meer te horen van anderen dat ik de baby heel laag draag, terwijl ik het met de andere kinderen niet had, misschien ligt het ook wel aan de man werd hier gister ook wel als grapje gezegd, qua zwangerschap is het geheel anders nu.
@Dodo: misschien een tip voor je beenkrampen: leg iets onder je matras bij het voeteneind zodat je voeten /benen iets hoger liggen dan de rest zeg maar. Kan soms werken. Ook goed veel water blijven drinken en magnesium geloof ik. Anders even navragen bij VK, die kan je er alles over vertellen!
@Hanse: Wat vervelend he die harde buiken! Kan verergerd worden door dat je de baby laag draagt inderdaad. Ook als het kindje is ingedaald vermeerderen de harde buiken vaak. Nog even volhouden haha! Wat misschien lekker is is een warme douche of een lekkere kruik ofzo. Daar ontspant je buik lekker van! Verder niet te zwaar meer tillen, ook geen boodschappen ofzo!
Hier ook steeds meer last van harde buiken, denk dat ik toch de VK nog maar eens even bel deze week om het voor te leggen. Kindje beweegt hier ook echt elk moment van de dag! Is bijna niet rustig! Vraag me af of dit wel goed is, stom he? Sommigen vinden het vervelend als de baby te weinig beweegt en ik net andersom... Nou ja, we zullen het dan wel horen.
Morgen met onze dochter naar CB, ze moet weer een prikje hebben...zielig...
Dodo.............................................. .......8 november 2010
Tes............................................... .......10 november 2010
San.............................................. ........ heb alle dagen verlof
Zo ik ben ook weer even "bij" wat lijstjes betreft.
Het gaat hier zozo.. niet echt harde buiken van wat ik lees bij jullie maar ik ben zo vreselijk moe. Morgen belt gyn mij of ik mag starten met medicatie. Gaan dan een week proberen en kom dan op controle. Wil wel weten of het "veilig" genoeg is naast al mijn andere medicatie
a.s. donderdag krijgen we het kamertje! ben zo benieuwd! Zal kijken hoe ik een foto plaats hier.Verder ben ik nog op zoek naar een leuke lamp voor de babykamer.. Heb wel wat gezien maar is 100 euro!! beetje te duur eigenlijk.
Hoe staat het bij jullie? ook de kamertjes al gereed?
verw8 b-s....................................... ......5 november 2010
San.............................................. ........ heb alle dagen verlof
naam....................................................begin zwangerschapsverlof
Peach...................................................14 oktober 2010
naam.............................................. ......begin zwangerschapsverlof
Peach............................................. ......14 oktober 2010
Janne26..................................................mijn verlof is al (vervroegd) in gegaan.
Peach: het gaat spannend worden voor jou nu. Alweer weer bijna 32 weken zwanger!!
Doe het rustig aan, denk goed aan jezelf en jullie kindje. Succes met de laatste loodjes
janne26 hoe is het met jou en kleintje dan? las dat er een groeiachterstand is? die van ons loopt nu ook wel wat achter in de groei, ongeveer 8 dagen denkt men.
kreeg ook als advies rustiger aan te doen
Ons kleintje liep +/-10 dagen achter bij de 20 weken echo. We krijgen dus bij 30 weken nog een echo.
Mijn buik groeit als kool en ons kindje is erg actief. Dus ik denk wel dat het goed zal gaan met ons kindje.
Ik ben de laatste dagen wel heel erg moe. Maar ik denk dan maar dat er veel energie naar het kindje gaat om te groeien.
ik wist niet dat dat bij jullie ook was, hanse. Lukt het een beetje met rustig aan doen? Ik vind dat zo moeilijk!
Maar in ieder geval hoef ik dus niet meer te werken. Voor mijn werk zat ik veel in de auto of was bij cliënten aan het sjouwen en lopen. Ook is het niet altijd zonder stress op mijn werk Dus mijn leidinggevende had me doorgestuurd naar de arbo arts om te overleggen wat nu het beste zou zijn. Zijn advies was toen om met vervroegd verlof te gaan. Iets wat ik toen helemaal niet had verwacht en dus ook wel van schroK! Maar uiteindelijk heb ik het wel voor ons kleintje over hoor
Kan niet wachten tot hij of zij lekker in m'n armen ligt
rustiger aan doen ligt niet in mijn aard. probeer het wel maar denk steeds dat moet ik nog even doen en dat en dan ga ik weer aan de slag hihi, kan heel moeilijk dingen uit handen geven dus dat is een heel "groot" probleem hier hihi. maar kleintje kan nog een groeispurt krijgen in de laatste weken werd ons vrijdag bij de controle gezegd.
[quote=Peach]Dodo: weet je al wanneer je de spullen kan ophalen? Zou fijn zijn als we het kwijt zijn namelijk.[QUOTE]
Ik zal vanavond weer even aan mijn man vragen wanneer hij bij jou in de buurt is. Op wat voor tijden ben je thuis?
Anders zou ik misschien ook aanstaande zondag kunnen.
Rustig aan doen is echt moeilijk, maar vaak kan ik gewoon niet anders. Onze baby lag bij de laatste controle netjes op schema qua groei, maar schijnt daarvoor er ruim onder gelegen te hebben.
Ik merk ook dat mijn buik hard gegroeid is de laatste weken, dus het verbaast me niks eigenlijk. De groei kan tot een week of 30 nog redelijk schommelen, dus niet iets om je zorgen over te maken.
Grootte v/d baby zegt natuurlijk niks over de ontwikkeling verder. Een groeispurt kan altijd nog heb ik gemerkt.
Dodo: wij zijn 's avonds eigenlijk altijd wel thuis en komende zondag waarschijnlijk ook wel de hele dag. Zondag is meestal een schoonmaak/wasjes dag bij ons.
Ik zal ook even het lijstje aanvullen voor het verlof. Had vandaag echt een offday. Kon niks meer hebben en had totaal geen energie meer voor mijn zoontje. Heb echt even zitten janken. Voel me zo schuldig, maar ik ben zo moe en gewoon toe aan een paar dagen echte rust, eindelijk weer eens uitslapen ofzo. Maar ja dat is zo lastig met een kleintje van nog geen 2! En de dagen dat mijn schoonmoeder oppast moet ik toch echt werken!
Het klinkt misschien vreemd voor sommigen van jullie, maar ik kom gewoon helemaal bij op mijn werk! Voor degene die al moeder zijn waarschijnlijk wel herkenbaar... Dus ik hoop zo lang mogelijk door te kunnen blijven werken. Wel neem ik 6 weken van te voren verlof, omdat ik vorige keer drie weken te vroeg ben bevallen en daar nu toch ook rekening mee hou. (ook al hou ik ook in mijn achterhoofd dat ik nu ook wel eens overtijd zou kunnen gaan lopen)
Ik reageer volgende keer op jullie berichtjes, ik ga zo lekker naar bed.
[INDENT]naam.............................................. ......begin zwangerschapsverlof
Peach............................................. ......14 oktober 2010
Pickwick......................................... ......19 november 2010
Janne26........................................... .......mijn verlof is al (vervroegd) in gegaan.
[/INDENT]
Gisteravond op zwangerschapscursus weer eens buiken vergeleken met vrouwen die net zo ver zijn als ik. En mijn buik is dus echt de kleinste. Daar ga ik me dan vervolgens toch druk over maken.
Vanochtend bij VK geweest voor controle. Krijg nu om gerust gesteld te worden en omdat mijn buik moeilijk te voelen is extra groeiecho's met 30, 34 en 38 weken. Met 26 weken klopte de groei wel op de pretecho, maar heb toch behoefte aan wat extra zekerheid.
En de VK stelde het zelf voor omdat ze mijn buik dus moeilijk kan voelen ivm mijn buikwandcorrectie van een aantal jaar geleden. Wat ze kon voelen klopte volgens haar wel met de termijn. Maar gelukkig krijg ik nu dus wat extra echo's.
Moet me eigenlijk niet gek laten maken door andere buiken, maar om me heen zeggen mensen ook dat het eerder een buik van 4 maanden lijkt dan 6,5 maand.
VK gaf als tip tegen kramp ook zorgen voor warme voeten (sokken of kruik) en ik heb een proefje van een magnesiumdrankje mee gekregen.
Kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt, hopelijk stellen de echo's je een beetje gerust. Mijn buik was lange tijd redelijk klein, maar toch deed de kleine het prima. Tijdens mijn 2 weekjes vrij is mijn buik ook aardig gaan groeien en nu zit ik eigenlijk pas op de goede groeicurve. Voor 32 weken heb ik nog steeds geen megabuik hoor, maar dat is niet erg.
ik ben hier ook niet overdreven dik qua buik, terwijl het mijn 4de zw is, de andere 3 waren veel dikker in mijn buik, het is nu ook een kleintje hier, maar vind het nog niet zo erg moet ik zeggen, kan redelijk veel dingen nog zelf doen hihi.
8 okt hier intake van de kraamzorg. duurt ong een uur, denk dat alles wel goed is hier
Wel goed om te horen dat er meer dames zijn met een kleinere buik. Ik hoop ook dat de echo volgende week een geruststelling is. En in de tussentijd probeer ik me niet te druk te maken. Ze beweegt goed en dat is ook belangrijk.
Maar ik heb wel mezelf de opdracht gegeven om meer rust te nemen en niet teveel te werken. Want dat doe ik stiekem nog steeds te veel......
Ja, moeilijk is dat he om dingen aan anderen over te laten? Mijn vriend werkt fulltime, dus ik kan niet verwachten dat hij alles in zijn eentje doet. Ik voel me schuldig en hij wil juist dat ik het rustig aan doe, hij is echt een schat.
Ik ben gewoon niet iemand die lekker gaat zitten terwijl er nog was hangt, onkruid in de tuin staat etc. Maar ja, ik wil ook niet dat die harde buiken gaan leiden tot een te vroege bevalling en een kindje wat de eerste dagen van zijn leven in het ziekenhuis moet liggen. De vraag is: hoe ver kun je gaan?
Mijn man en ik werken allebei full time. Maar hij doet daarnaast bijna alles in huis sinds ik wat verder ben in de zwangerschap. Hij mest de twee paardenstallen uit, gaat stofzuigen en schoonmaken en mee boodschappen doen. Dus ik heb absoluut niets te klagen. Ik kook meestal en loop met de hond. En de vaatwasser doe ik ook meestal zelf. Dus ik hoef thuis niet zo heel erg veel te doen. Mijn moeder doet de was (verwend zijn wij hè?) en zorgt overdag voor de paarden en de hond.
Maar ruim 40 uur op kantoor zijn is eigenlijk teveel nu. Ben ook grieperig en dan kun je ook wat minder hebben. Maar van mijn goede voornemen om wat af te bouwen richting verlof komt maar heel weinig terecht. En dat moet ik wel mezelf verwijten.
De komende dagen maar eens nadenken hoe ik dat wat kan veranderen. Ben de rest van de week dus wel vrij.
Hier doe ik de boodschappen nog, vaak samen met mijn dochter van 1jaar en 2 maand. Zij vind het geweldig, zeker de bakker want dan krijgt ze een lekker bolletje om op te knabbelen
Wel probeer ik zo min mogelijk te tillen, dus alles met winkelwagen te doen. Dochter laat ik vaak zelf lopen als ik karretje op moet halen, vind ze ook erg leuk!
Ook huishouden verdeel ik wat meer over de week...Dus niet in 1 dag het hele huis willen doen, maar de ene dag wassen+stijken enz, stofzuigen en dan later wel eens de badkamer en/of wc... Ook tuinwerk vind ik vrij zwaar en dat laat ik aan mijn man over haha!
Dat doe je goed, Ca!!
Ik doe hier ook het huishouden verdeeld over de week. Ik probeer dan 's ochtends wat te doen, elke dag een beetje. Dan heb ik 's middags nog lekker de rust of de kans om een keer te gaan winkelen ofzo
Dadelijk controle bij de VK. Ben benieuwd! Vind het toch altijd weer spannend hoor...
hier afgezien van de harde buiken/ soms gevoelige buiken mag ik niet klagen. moet wel de dagen zo indelen van als ik iets savonds wil dat ik daar overdag rekening mee hou.
zo willen we hier morgen naar de baby en gezin beurs hier bij ons in de evenementenhal in hardenberg en hebben we savonds verjaardag, maar nu gaan we vanavond naar de verjaardag en zo hoef ik dan morgenavond niet weg:oops:
vandaag heb ik verder een rustig dagje gepland.
Goed zo, Hanse. Lekker rustig aan doen Zo plan ik ook mijn dingetjes de laatste dagen.
Zojuist bij de vk geweest. Alles helemaal goed! De baarmoeder ligt nu helemaal goed op schema, dus we hebben goede kans dat ons kleintje een groeispurt heeft gemaakt. Nog 1,5 week wachten tot de groeiecho en dan weten we het zeker
Fijn Janne dat alles goed was!
@Hanse: best handig idd dat je de afspraken wat spreid over de dagen...Misschien voor hier ook een goed plan! haha...
Hebben hier vaak afspraken staan op 1 dag of echt elke dag wat, zal er eens naar kijken.
Net een liedje geluisterd, stond op de cd...Van Stonewashed, het heet Joshua...Echt heel zielig...Hun hebben hun kindje verloren en daar hebben ze een nummer over gemaakt. Heel mooi, maar met die zwangerschapshormonen kan ik het haast niet zonder tranen luisteren Hebben jullie dat ook? Dat je normaal niet zo huilerig bent of erg emo, en nu in de zwangerschap wel? Vreemd is dat joh! Alsof je daar zelf geen controle meer over hebt.
Nou iedereen fijne dag, ik ga straks even shoppen met dochter voor een winterjasje voor haar. Hoop dat ik kan slagen voor niet al te veel geld!
Komt helemaal goed Janne, kleintje groeit gewoon goed.
Ca, echt fijn al die hormonen. Zat gisteren ook om iets stoms te huilen, echt vaag. Doe ik overigens alleen als er niemand in de buurt is. Laatst had ik weer (dezelfde) nachtmerrie en toen moest ik ook huilen toen ik wakker werd. Ik durfde niet meer verder te slapen, want het is een droom die steeds maar weer terug keert. Gelukkig kan mijn vriend me goed troosten.
janne26: ah fijn ! goed nieuws dus... ff wachten op de groeiecho.. maar het zit vast wel goed ;-)
Ik heb vandaag ook weer een controle gehad bij de gynaecoloog. Alles goed, ukkie zit op schema qua groei.. mijn bloeddruk is 145/75.
Verder is het een dikkertje (aldus gyn) want ze zag een speklaag op de echo.. hihi.. moest er wel om lachen eigenlijk. Ik ben zelf tot nu toe 6.5 kilo aangekomen en ik ben morgen 28 weken zwanger. Dat is volgens mij prima toch?
das toch netjes van die kilo's, ik was vorige week bij de controle in totaal 5 kilo gegroeid, vergeleken met jullie wel weinig, omdat ik nu 31 week zwanger ben, maar ja als kleintje hetmaar goed doet
Hier nog niet helemaal geslaagd voor een jasje...Ben werkelijk waar elke winkel ingelopen die maar kinderkleding verkocht! Maar ja, is niet allemaal mijn smaak.
Je hebt een heleboel "goedkopere" jasjes, maar dat is dan weer zo'n raar stofje, zo glimmend...doet mij beetje "kamperachtig" overkomen. Niet verkeerd bedoeld ofzo, maar ik vind dat zelf niet zo heel mooi eerlijk gezegd.
Volgende week nog maar eens een poging doen...misschien samen met mijn man.
Hier nu lekker weekend! Man gaat bezig in het kamertje. Einde komt in zicht! Wandjes moeten geisoleerd, gips ervoor en dan afwerken! Denk dat mijn man de "deadline" van 30 weken zwangerschap wel gaat halen!
Zo te lezen gaat het met iedereen goed en ook met de babies! Fijn om te lezen!
Ca, heb je al bij kleertjes.com gekeken voor een jasje? Daar hebben ze ontzettend veel merken en levering is heel snel. Ik koop er regelmatig iets voor mijn zoontje. Ook als ik in de winkel iets leuks zie, maar niet meer in zijn maat slaag ik daar meestal wel voor zijn maat.
Wij gaan ook ons best doen voor de 30 weken het kamertje af te hebben! We hebben nog drie weken en dat moet toch wel gaan lukken. Volgende week vrijdag gaan we behangen. Dan de meubeltjes in elkaar zetten en daarna kan ik het dan lekker gaan inrichten! Eindelijk, daar kijk ik zo naar uit!
Ik weet niet hoeveel ik tot nu toe ben aangekomen. Ik denk wel een kilo of 7/ 8. Vorige keer was ik totaal meer dan 20 kilo aangekomen! Dat hoop ik dit keer niet mee te maken. Maar het is wel zo dat ik na de bevalling een week later al 14 kilo kwijt was! Terwijl de kleine maar 6 pond woog. Dus de kilo's zeggen echt niets! De een houd meer vocht vast, heeft meer vruchtwater, grotere placenta etc dan de ander. Zolang het kindje maar goed groeit is er niets aan de hand.
Dat van de hormonen is heel herkenbaar inderdaad. Ik huil vooral van zielige verhalen in de tijdschriften. Ik lees nu heel veel kinderen, ouders van nu etc. Zelfs bij Grey's anatomy (dat volg ik graag) zit ik regelmatig te huilen, hihi. Gaat allemaal weer over!
ah ja dat van die emoties herken ik overigens ook wel hihi.. ik ben veel sneller aangegrepen door emotionele verhalen (op tv of in een tijdschrift ofzo) dan anders.... gek is dat he, die hormonen.
Ik beleef alle emoties ook gewoon heftiger, als ik iets leuk vind.. vind ik het ineens heel leuk etc.
ja, die emoties! Ik stond opeens te janken toen we het kamertje af hadden :| Terwijl ik normaal erg nuchter ben in dat soort dingen.
Pickwick: Leuke site. Kleertjes.com Heb er net ook eventjes gekeken.
Wij hebben voor de baby een leuk jasje kunnen kopen bij prenatal. Lekker warm en lekker zacht. Heb nu al zin om met onze kleine uk te gaan wandelen
Komt trouwens net van een verjaardag vandaan. Opeens had ik het helemaal gehad. Kon niet meer staan en kon alleen maar denken: ik moet naar huis! Mijn vriend wilde nog niet mee, maar na een half uur te wachten kon ik het echt niet meer uithouden. Mijn vriend is nu nog daar, hij zegt wel thuis te komen....maar ik ga zo lekker naar bed!
Ik heb 's avonds ook weinig puf om ergens heen te gaan. Ik ben het liefste thuis, lekker op bed tv kijken of een boek lezen! Heerlijk ontspannen en dan kan de kleine lekker spelen in mijn buik!
Vanavond dus weer een verjaardag, maar ik twijfel of ik wel zal gaan. Morgen gaan we een dagje weg en dat doe ik dan wel graag met genoeg energie
Maandag komen ze van de kraamzorg voor een intake. Ik vroeg me af of er hier meiden zijn waar ze al zijn geweest. Heb er niemand over gehoord. Ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen/vragen hebben...
Na een uurtje winkelen heb ik het ook alweer gehad eigenlijk, dan wil ik gewoon lekker naar huis.
Volgende week ook een verjaardag in Zeeland, is voor ons 5 kwartier rijden. We hebben al afgesproken dat we niet lang blijven gelukkig. Mijn schoonzus is half okt. uitgerekend en woont dus in Zeeland.
Als ze op tijd bevalt kunnen we nog even naar ons neefje gaan kijken, anders weet ik niet of ik zo'n lange rit wel aandurf. We willen het kleintje wel graag zien natuurlijk.
maar wij zijn hier vanmiddag naar het ziekenhuis geweest om een ctg te laten maken, vanaf half 2 wist ik even geen raad met mezelf, net alsof het zou beginnen die bevalling, heb het 2 uur aangekeken en toen gebeld naar ziekenhuis. moesten ook direct komen en heb bijna 3 kwartier er aan gelegen, en ja hoor alles was weer rustig. moeten morgen om 10 uur terug komen voor nog een ctg en ev inwendig onderzoek om te kijken of er ontsluiting is, moest me nou even heel rustig houden hier en dat is niet 1 van mijn favoriete bezigheden
Ola ik heb het gevonden hoor, ik probeerde steeds de link die ze als laatste op het oude forum hadden geplaatst maar helaas die werkte echt niet.
Wilma das schrikken he ineens moet je naar de verloskamers enzo. Ik had het vorige week vrijdag, ik schrok me een ongeluk maar ook bij mij gelukkig alles goed.
ik had/heb last van harde buiken en zeurderige onderrug, en die zeurderige onderrug trekt dan door naar de buik, net even lekker onder de douche geweest, even ontspannend, moeten morgen maar afwachten wat de gyn zegt in het ziekenhuis.
even kort heb 2 dagen bedrust voor geschreven, mocht gelukkig gewoon thuis, als het niet gaat moet ik weer bellen en wordt ik wel opgenomen. had gelukkig verder nog geen ontsluiting. maar ja alles gaat nu voor om het kleintje te laten zitten in de buik.
@Hanse, fijn dat je thuis mag rusten. Hoop dat de kleine nog lekker een tijdje blijft zitten!
Wij hebben morgenavond 3D echo. Vorige keer wilde ze haar koppie niet goed laten zien, dus we mogen nu gratis terug komen. En vrijdagochtend hebben we de 1e extra groeiecho. Maar hopelijk krijgen we morgenavond al een beetje zekerheid over de voortgang van de groei.
Ben nog steeds grieperig. Hoop dat het nu snel overgaat! De magnesiumdrank werkt trouwens goed tegen kramp! Dus als er nog iemand last van heeft dan is dit een goede tip.
Ik lees net dat er bij ons thuis helemaal geen kraam-intake gaat plaatsvinden...tsss.. ze bellen gewoon op om even het een en ander door te nemen. Dat is bij jullie dan wel weer beter geregeld hoor !
Hanse, lekker rustig aan doen dan hoor! Jeetje, je zult wel geschrokken zijn. Hopen dat jullie kindje nog lekker een paar weken blijft zitten.
Kim, ja, dat is inderdaad vreemd. Ze komen bij ons alles doorspreken en zelfs kijken of het kamertje goed in orde is!! :| Vind het daarom ook wel een beetje spannend hoor. Vanmiddag zal ik het weten......
Nog precies 1 week tot wij de groeiecho hebben. Ook weer spannend, maar aan de andere kant heb ik er ook wel weer zin in. Even lekker naar onze kleine hummel spieken en mijn gevoel zegt dat het wel goed zit daar binnen
@Kim, dat doen ze omdat de 2e keer of 3e enz. niet vergoed wordt door je verzekering. Daarom doen ze het bij een volgende zwangerschap telefonisch. En laten we eerlijk zijn, het stelt toch ook niks voor wat doe mensen komen doen....Sommigen hebben het kamertje nog niet klaar, dus wat kunnen ze dan over een kamer zeggen? En alles wat jij koopt voor de baby hoeft zeker niet "goedgekeurd" te worden door zo'n consulent hoor! Maar goed...Hier vroegen ze meer over kraamzorg, of ik voorkeuren had enz. Verder vroegen ze naar de gezinssituatie.
@Hanse: Doe dan maar zeker rustig aan meid! Zal zonde zijn als het te vroeg komt omdat je zelf te druk doet! Das niet helemaal de bedoeling natuurlijk!
Misschien kun je met je verlof wat regelen ofzo...
Hier vandaag intake bij de fysio voor mijn bekken, ik hoop dat die vrouw me wat tips ofzo kan geven waardoor ik minder pijn heb. Ben benieuwd!
dit is voor mij mijn 4de kindje en met mijn hudige man de eerste, maar de kraamzorg komt hier nog wel aan huis, omdat er toch best wel wat verandert is vergeleken met 6 jaar terug, zelf vind ik het wel prettig dat ze even komen.
heb morgen 14.10 een extra controle staan bij de gynacoloog, het wordt wel iets beter maar nog lang niet prettig. en als ik het niet vertrouwde moest ik maar weer contact opnemen.
Vanavond 2e deel pretecho gehad. Wel iets meer van haar gezichtje kunnen zien, maar ze heeft nog steeds niet veel zin om ons duidelijk te laten kijken. Ze blijft wegduwen met haar handjes, heel grappig gevoel!
Groei ligt wel wat achter. Hoofdje klopt precies, maar dat gaat ook als laatste achter lopen. Buikje en beentjes geven aan dat ze een ruime week achter loopt. Doorbloeding navelstreng was goed, dus ze krijgt wel voldoende zuurstof enzo. Gewicht loopt ook wat achter.
Vrijdagochtend hebben we de echte groeiecho, dus dan kijken ze waarschijnlijk wat verder. Kreeg van deze echoscopiste wel het advies het toch echt rustiger aan te doen en mijn energie te bewaren voor de baby. Ik ga deze week dus maar proberen wat eerder te stoppen met werken en 's avonds lekker vroeg naar bed.
Goh, wat lees ik hier regelmatig over kids die niet goed groeien zeg! Komt dat dan echt door te veel doen?
Dan ben ik benieuwd hoe mijn echo is volgende week...
@Hanse: hopelijk gaat het goed daar!
Volgens mij krijg ik de kriebels al..haha! Net wezen opruimen..Kan echt niet tegen alle rotzooi ( lees bijna geen rotzooi, maar in mijn ogen wel...) Kan alleen niet te gek gaan doen natuurlijk, maar er zijn zoveel dingen die ik eventjes zou willen aanpakken! Herkennen jullie dit?
Ik kan natuurlijk ook niet zoveel doen, omdat mijn dochter vaak maar 1 keer per dag anderhalf uur slaapt, dus tja, dat schiet ook niet echt op.
Wat dat betreft is een 1e zwangerschap zoveel "makkelijker"! Als je kapot bent, kruip je lekker op bed, of je kunt lekker uitslapen...Sowieso dat je lekker 's nachts ook door kunt slapen en eruit gaat wanneer jij daar zin in hebt...heerlijk haha! Lekker de hele dag bankhangen...hmm. Meiden geniet er van!
hier geen prettige nacht gehad, zat even in twijfel om te bellen maar wacht maar af tot vanmiddag, nemen uit voorzorg wel een tas mee met spullen.
heb me zondag al ziek gemeld bij mijn werkgevers, dus dat geeft ook al wat meer rust
iedereen verder een goede dag toegewenst en als het lukt meld ik me wel weer
Ik denk dat ik dit topic ook maar eens in de gaten ga houden als dat mag van jullie
Ik ben namelijk 27 november uitgerekend en ik ben eigenlijk de laatste in het november topic.
Ze zeggen ook vaak dat de eerste later kan komen dus het zou zomaar december kunnen worden.
Friend: welkom :-) tuuuurlijk mag je hier aansluiten
@ ca: dit is pas mijn 1e kindje hoor... dus heb nooit eerder iemand van de kraam hier thuis gehad. Ach het maakt mij ook niet uit, ... dan maar telefonisch hihi.
Welkom Friend, eigenlijk hoor ik niet op dit forum thuis, ben namelijk 24/11 uitgerekend. We kwamen zelf op 1 dec (dacht een late eisprong te hebben), maar ik bleek toch een weekje langer zwanger te zijn.
Lees gezellig mee, het is hier niet zo druk, de meeste zitten inmiddels op hyves.
Ca, jij ook al last van nesteldrang? Ik heb ook nog allerlei klusjes die moeten gebeuren voordat de kleine er is.
Ik heb vandaag ook telefonisch de intake van de kraam gehad. Ze komen dus niet kijken. Maar eigenlijk is dat ook niet nodig.
Vandaag heeft mijn baas voor mij besloten dat ik voor 50% de ziektewet in ga. Hij zegt dat ik anders toch teveel blijf doen en dat de gezondheid van mijn kindje het meest belangrijk is. En je kan het maar 1x goed doen! Eigenlijk ben ik er wel blij mee. Blijf nu nog 20 uur werken en ga versneld overdragen aan mijn collega's. Ik moet nog 4 weken tot mijn verlof, maar nu is er wel een last van me afgevallen. Heb al een paar dagen last van harde buiken. Hoop dat dat nu snel minder wordt.
Moesten jullie ook bij 30 weken weer bloedprikken voor controle?
even eenberichtje van mij, ben voor 48 uur aan de weeenremmers gelegd uit voorzorg om lichaam rust te geven en heb een spuit gehad voor longrijping van ukkie, dan gaan ze 24 uur kijken wat lichaam zelf gaat doen en dan wordt verder gekeken. gelukkig wel internet hier kan dus wel me vermaken hier hihi, mag bed alleen verlaten voor toilet en douche, maar gelukkig was alles nog dicht bij mij dat scheelde wel weer vond ik
morgenvroeg gaat infuus er uit, alles is nu rustig nu bij mij, dan nog 24 uur aankijken hoe lichaam er op reageert en als alles goed is vrijdag weer naar huis,