Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn Oefenweeën

Oefenweeën
precious123

Posting Freak

Topics: 9
20-09-2010 14:23
Hallo dames.

Ik heb al een paar dagen last van harde buiken.
maar vandaag is het wel heel erg. (in rust, zit al vanaf 12u)

De baarmoeder trekt zich nu al om het kwartier samen vanaf 12:45u.
De samentrekking duurt gemiddelt 30 seconde..
maar de laatste bleef hangen en duurde 6 min.
het is een scherp gevoel en is zeker niet prettig.

Ik maak me nog geen zorgen omdat ik weet dat het oefenweeën (kunnen) zijn.

Maar vroeg me af of het normaal is dat ik dit zo lang heb?
het duurt nu al bijna 3 uur en dan om het kwartier.

Wanneer moet ik actie ondernemen als het erger word?:confused:
snippie

Unregistered

20-09-2010 14:26
als ik jouw was zou ik voor de zekerheid nu al de vk bellen meissie!
je bent pas ruim 27 weken hoor!

als ze regelmatig komen sowieso bellen.
maar ik zou meteen bellen voor de zekerheid
precious123

Posting Freak

20-09-2010 14:36
Dankje voor je reactie snippie.
Ik wil nog even een uurtje aankijken..
Ze komen nog steeds om het kwartier en soms tussen het kwartier een kleintje..
Is het over een uur nog niet over dan ga ik zeker dit even doorgeven!!
Ik schrijf het allemaal even op welke tijd en hoelang ze duren.
snippie

Unregistered

20-09-2010 14:38
oke ben benieuwd hopelijk zakken ze af.
heb je gisteren of zo drukke dag gehad?
Snow

Unregistered

20-09-2010 14:46
ik had dit wat jij beschrijft met 22 weken.. en dat waren volgens de gynaecoloog 'lichte weeen'.. Ik ben toen even opgenomen geweest en mocht daarna bijna niks meer doen.
Ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt.. maar bel wel even de VK!!
precious123

Posting Freak

20-09-2010 14:47
Ik hoop dat het zo afzakt..
heb er nu 4 snel achter elkaar gehad maar waren niet zo scherp.. en duurde een halve minuut.
De kleine is tussen door ook lekker actief!

Nee ik heb gisteren juist een rustige dag gehad.
En vandaag heb ik vrij en doe het lekker rustig aan.
Dus dat snap ik idd ook niet.
Snow

Unregistered

20-09-2010 14:49
hmm.. succes iig!!!

oja, ik wilde je niet bang maken met mijn berichtje hoor!!! maar ik dacht toen ook van; ooh harde buiken.. maar toen was het niet erg goed..
precious123

Posting Freak

20-09-2010 14:52
Nee begrijp ik Regenboog.
Maak me ook nog niet zo heel erge zorgen hoor..
maar vind het wel nuttig om het bij te houden en hoe anderen erover denken.
Bedankt voor je reactie!!
Tara28

Posting Freak

Topics: 12
20-09-2010 14:57
mmmm vanaf een week of 25 had ik bijna dagelijks harde buiken, maar ze deden nooit pijn en ben daarom gewoon altijd alles blijven doen. Zolang het geen pijn deed maakte het niet uit zei mijn vk en aangezien ze bij jou wel pijn doen, zou ik inderdaad toch even bellen hoor.
precious123

Posting Freak

20-09-2010 15:17
Ik heb gebelt en ze komt even bij mij aan huis.
Even afwachten wat ze doet en zegt..
vind het toch wel spannend hoor..
snippie

Unregistered

20-09-2010 15:20
succes meissie!
Snow

Unregistered

20-09-2010 15:41
succes! ik hoop straks wat van je te horen..
adniL

Posting Freak

Topics: 7
20-09-2010 18:08
en hoop voor je dat het niets ernstigs is...
precious123

Posting Freak

22-09-2010 12:58
Hallo meiden

ik heb geen tijd om alles na te lezen sorry..

Ik wil jullie even kort op de hoogte brengen dat ik 21-9 om 0:44uur ben bevallen van Quinn onze zoon met 27 weken en 6 dagen.
Ik maak het goed en voel me erg fit.
Quinn is stabiel en ligt in de couveuse in het acedemisch ziekenhuis in Nijmegen (neonatologie).
De verpleging en artsen zijn positief maar er liggen natuurlijk nog veel gevaren op de loer.
Hij is nu vanochtend van de longbeademing en krijgt nu ondersteuning met ademhaling met behulp van een kapje.
Er worden echos gemaakt van zijn hersentjes of er geen bloedinkjes of beschadigingen zijn (tot heden nog niet).
ik kolf en hij krijgt dit via maagsonde binnen en dit slaat al goed aan Big Grin
We hopen dat het zo positief blijft.
Vrijdagmiddag word ik ontslagen uit het ziekenhuis en ga ik gewoon naar huis en bezoeken we hem elke dag.
vanaf dan zal ik ook weer meer op internet zijn om jullie op de hoogte te houden!

voor ons is het heel tegenstrijdig we weten niet goed of we blij mogen zijn.
toch zijn we heel erg positief ingesteld en gaan we van het beste uit!!
J_mylove

Unregistered

22-09-2010 13:02
Hé meis...
Ik had al meegelezen in dit forum en maakte me al een beetje zorgen dat je nog niet gereageerd had nadat de vk geweest was... Hoopte dat het niet door zou zetten, maar is dus toch gebeurd...
Gefeliciteerd met jullie zoon, wat heeft hij een mooie naam gekregen!
Spannende tijd voor jullie!! Ik ben blij dat Quinn stabiel is en dat alles tnt goed gaat met hem. Ik hoop dat jullie sterke mannetje goed mag gaan groeien en dat jullie, ondanks de zorgen, toch kunnen genieten!
Fijn dat met jou alles goed gaat en dat je je fit voelt. Neem goed je rust meid, je zult het straks hard genoeg nodig hebben met het heen en weer rijden naar het ziekenhuis.

Ondanks dat ik je niet ken, wil ik je toch een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen voor de komende tijd!
Liefs,
J_mylove
Snow

Unregistered

22-09-2010 13:07
ooh .. ik dacht ook al; we horen niks Sad.. gefeliciteerd! maar ook spannend allemaal zeg! ik hoop van harte dat alles goed zal gaan..
goed dus dat je aan de bel hebt getrokken!

ik denk aan je
adniL

Posting Freak

22-09-2010 13:34
hey meis gefeliciteerd met jullie zoon.. en wat een leuke naam heeft hij! (staat bij ons ook al tijdje bovenaan het lijstje :S)
hoop zo voor jullie dat alles helemaal goed blijft gaan. Goed dat het met jou zelf lichamelijk in ieder geval goed gaat. Hopen dat hij snel mee naar huis mag.
Maar je bent wel gewoon bevallen dus blijkbaar? had je al zoveel ontsluiting dat ze het niet meer tegen konden houden? ben gewoon benieuwd naar het complete verhaal zeg maar.. Als je er verder niets over kwijt wil begrijp ik dat ook hoor...
Florence26

Unregistered

22-09-2010 14:13
Hartstikke gefeliciteerd met jullie zoon!
Hopenlijk gaat het vanaf nu af aan alleen maar beter.
Ben ook heel benieuwd naar het verhaal.

Liefs, Florence
snippie

Unregistered

22-09-2010 14:23
Meid gefeliciteerd met jullie zoon en idd een pracht naam!
Gelukkig is hij stabiel!!!Hopelijk blijft het goed gaan!
lieverd dikke knuffel!
maria11

Posting Freak

Topics: 8
22-09-2010 14:55
Precious gefelicteerd met jullie zoon!
Wat zal je geschrokken zijn dat de bevalling was begonnen! Confusedhock: Ik ben heel blij te horen dat het goed met jullie gaat, hopelijk blijft hij het zo goed doen. Rust maar goed uit, een bevalling is niet niks.

Take care!

Liefs,
Maria
VickyS

Posting Freak

Topics: 4
23-09-2010 13:55
Gefeliciteerd met de geboorte van Quinn! Blij dat alles goed gaat!!
Jolanda10

Posting Freak

23-09-2010 14:12
Was even dit topic aan het lezen. Zo zie je maar dat het allemaal snel kan gaan.
Gefeliciteerd met je zoontje Quinn! Mooie naam! :-) Hopelijk gaat hij de komende tijd net zo goed doorkomen als hij nu doet!
Veel geluk!
Natascha1982

Posting Freak

Topics: 1
23-09-2010 15:51
Van harte gefeliciteerd met je zoontje!! Ik hoop voor jullie dat alles goed blijft gaan!!
SelOg

Posting Freak

24-09-2010 10:43
Gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoontje. Ik hoop dat alles goed gaat met de baby!
precious123

Posting Freak

25-09-2010 08:17
Hallo Lieverds!! Big Grin

Ik ben jullie nog een heel verhaal schuldig.. dus pak even een kop koffie/thee en ga er maar eens goed voor zitten ;-)

Het begon allemaal maandagmiddag iets voor 13u dat ik menstruatie-achtige klachten kreeg.
Dus bij mij ging er al wel een belletje rinkelen en ben ik het gewoon op papier bij gaan houden welke tijd en hoe lang het aanhield.
Om 16u heb ik besloten om toch de verloskundige te bellen en deze zei meteen dat ze binnen een uur bij mij was, wat mij dus al deed vermoeden dat er iets mis was.
17:15u was ze hier en ik liep nog gewoon rond en je merkte ook niet dat ik weeën had (want dat waren het).
Ik schijn dus echt een enorme hoge pijngrens te hebben Confusedhock:
Eerst voelde ze mijn buik die dus elke keer hard werd en daarna heeft ze me inwendig onderzocht.
en ik had 4 cm ontsluiting!!!
Dus tas inpakken! een heel riedeltje werd opgenoemt wat ik mee moest nemen en de verloskundige ging bellen met het plaatselijke ziekenhuis.
Ik was zelf heel kalm en rustig mijn vriend daarintegen helemaal niet! maar was ook nog niet over de toeren hoor gewoon geschrokken.
Aangekomen bij het ziekenhuis kreeg ik meteen een spuit om de longetjes van Quinn te laten rijpen (dat de longblaasjes openblijven staan) en weeënremmers.
In dat ziekenhuis werd er meteen weer gebelt naar Nijmegen omdat ze geen prematuurtjes onder de 32 weken kunnen opvangen.
Dus even later kwamen de ambulance broeders mij ophalen (je merkte nog steeds niks aan mij, maar op de monitor kon je heel duidelijk grote weeën zien).
Met alle toeters en bellen zijn we met 160km per uur naar Nijmegen gescheurt.
Toen was het inmiddels 19u en werden mijn weeën pijnlijker en kreeg ik ook geen pauzes tussen de weeën door.
Toch moest ik proberen het zo lang mogelijk vol te houden omdat elk uur er 1 was.
Ik heb de hoogste dosering weeënremmer gehad maar het mocht niet baten.
Om 12u snachts had ik het niet meer de ene wee naar de andere en ze waren heftig, Heel heftig!
Dus ik heb de dokter een beetje afgesnauwt en dat het nu wel klaar was!!
Hij mij dus weer inwendig onderzoeken ik had bijna volledige ontsluiting alleen de vliezen waren nog intact.
om 0:30 werden deze doorgeprikt en heb ik het bed gedoopt tot zwembad.
om 0:44u was Quinn er en toen ging het zoooo snel.. navelstreng werd doorgeknipt en werd meteen meegenomen om hem aan alle slangen te leggen.
De moederkoek was er ook zo uit (deze word onderzocht) en daar lag ik dan.. alleen.
De zuster kwam zo nu en dan kijken maar heb toch zeker een uur alleen gelegen op dat ene kamertje waar alles is gebeurt!
Toen Jurgen terug kwam hebben we samen beschuit met muisjes gegeten en heeft hij mij ondersteund bij het douchen.
Daarna hebben we Quinn bekeken in de Couveuse.
van het slapen kwam niks.. 1 uurtje heb ik kunnen slapen.. en toen begon de hectiek van de dag weer.
Je krijgt ontzettend veel info wat er gaat gebeuren en wat je nog moet regelen.
Hoe het met Quinn gaat en wat de gevolgen zouden kunnen zijn van hart, longen, hersens en maag/darmstelsel.
Hij heeft het vanaf dag 1 heel goed gedaan en is een echte vechter.
Zijn Duktus is nog open en krijgen we vandaag weer bericht over.
zijn longen doen het goed en heeft de eerste 2 dagen aan de volledige beademing gezeten.. nu zit hij aan de ondersteunden beademing (snorkel).
Er worden meerdere keren in de week echo's gemaakt van zijn hersenen, ze zagen wel achterstand (wat normaal is) maar geen bloedinkjes etc.
Hij kreeg op dag 2 al borstvoeding (afgekolft en via maagzonde).
De voeding is gisteren even stilgelegt omdat zijn maagje van streek was en het niet goed verteerde en nog te weinig gepoept had.
Dit moet even zijn weg vinden en dan starten ze de voeding weer.

De verpleging en artsen zijn erg positief en leggen alles goed uit.
Wij zijn ook positief en ik weet zeker dat dit een goede bijdrage heeft bij het herstel van Quinn!

Ik heb fotos in het foto album voor een indruk hoe hij erbij ligt.

Met ons (kersverse ouders) gaat het goed.
We moeten echt nog even een ritme vinden maar we maken het goed.
Mila

Posting Freak

Topics: 14
25-09-2010 08:31
helaas zit ik in hetzelfde schuitje en nog weet ik niet wat ik moet zeggen!
Gefeliciteerd met je zoontje, maar ook heel veel kracht toegewenst.
snippie

Unregistered

25-09-2010 08:33
Precious meid wat een verhaal zeg!
en wat een sterk mannetje hebben jullie!
fijn dat het met jullie goed gaat .
dikke knuffel
VickyS

Posting Freak

25-09-2010 12:02
Precious wat fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie 3!! hoop dat Quinn snel groot en sterk genoeg is zodat jullie je zoontje mee naar huis kunnen nemen!! Mooie foto's van jullie kleine man!!
SelOg

Posting Freak

25-09-2010 20:06
Precious, jemig wat een verhaal, zeg! Ik ben blij dat je zoontje het goed doet en dat hij een echte vechtertje is. Heel veel sterkte, succes en geluk gewenst de komende weken!
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
25-09-2010 20:31
Van harte met jullie zoontje Quinn, prachtige naam en een mooi manneke. Wat zullen jullie geschrokken zijn dat hij al zo vroeg kwam, maar desondanks geniet van alles en ook sterkte want het zal vast niet altijd even makkelijk zijn.
precious123

Posting Freak

30-09-2010 11:58
Dankjullie voor de felicitaties en mede leven!

Quinn maakt het goed!
Hij maakt al mooie sprongetjes voor uit.
Hij ligt nu al bijna 24 uur aan de Low Flow Big Grin
en krijgt elke dag 1cc melk meer via maagzonde.
Gister is zijn aterie lijn uit de navelstreng gehaald en in zijn armpje geplaatst.

Ik heb nog een vraagje, misschien weten jullie wel het antwoord.
Ik heb tijdens het plassen en ontlasten krampen (lijken op weeën).
Het plassen zelf doet geen zeer, maar als de blaas bijna geleegt is trekt mijn baarmoeder helemaal samen wat best wel pijnlijk is.
gisteren heb ik denk ik te veel gedaan en vandaag is het al iets minder.
Ik train nu meerdere keren op een dag mijn bekkenbodemspieren en ook dat helpt..
Kan iemand mij vertellen waarom mijn baarmoeder dit doet??
Snow

Unregistered

30-09-2010 12:14
Fijn te horen dat het goed gaat met jullie Quinn!

Ik heb geen antwoord op je vraag.. sorry. Hopelijk iemand anders wel!
adniL

Posting Freak

30-09-2010 15:54
hey precious het klinkt mij meer als een blaasontsteking.. even wat urine inleveren en laten testen als je blaasontsteking niet behandelt kan je nierbekontsteking krijgen namelijk..
als dit het niet is heb ik geen idee wat het wel kan zijn.. maar dit was het eerste wat in me opkwam bij het lezen van de uitleg Big Grin

goed om te lezen dat het zo goed gaat met jullie (toch wel hele) kleine man!
adniL

Posting Freak

30-09-2010 16:02
precious.. hoever was je ookalweer zwanger???
Monalisa

Posting Freak

Topics: 10
30-09-2010 16:11
Meid, van harte met je mooie kindje.Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Fijn dat hij al sprongen vooruit maakt.
Jouw beschrijving van kramp bij ontlasten en verder wc bezoek heb ik elke maand bij mijn menstruatie heel erg....dus ik zou in jou geval denken aan naweeen.,anders zou ik het ook niet weten. Veel sterkte ermee....neem anders een pijnstiller of iets anders wat de kramp kan verzachten. Sterkte!
Snow

Unregistered

30-09-2010 16:30
ze is met 27 weken en 6 dagen bevallen
adniL

Posting Freak

30-09-2010 16:32
dank.. kon het niet meer terug vinden..
precious123

Posting Freak

30-09-2010 21:43
Ik heb de verloskundige vanmiddag een mailtje gestuurd en wacht nog op antwoord.
Ik verwacht niet dat het blaasontsteking is dat voelt heel anders en had het plassen zelf ook pijn gedaan.
Het zijn echt krampen (samentrekken van de baarmoeder).
Ik heb zelf geen idee wat het precies is Tongue

Vandaag kwam de arts met het nieuws dat hij misschien overgeplaatst mag worden Big Grin
Dat houd in dat hij bij ons in de buurt geplaatst kan worden op een High Care afdeling (hij ligt nu op de Intensive Care).
Wat was ik blij met dit nieuws Big Grin
Hij doet het echt goed als je ziet hoe jong hij nog is.
Snow

Unregistered

30-09-2010 21:57
Ooh wat een supernieuws!!!

en wat een prachtige foto bij je naam.. is dat jullie ventje?
Snow

Unregistered

30-09-2010 21:57
ik heb de foto's bekeken op je site.. wat bijzonder!!! wat een prachtig ventje!
Snow

Unregistered

30-09-2010 21:59
.. en wat een apparatuur allemaal.. wat kunnen ze gelukkig veel he.

hij ziet er zo klein, teder en kwetsbaar uit.. wauw
SelOg

Posting Freak

30-09-2010 22:43
Precious, ik heb de foto's op de website bekeken van je zoontje...Wat een mooi jongetje en wat is hij ongelooflijk sterk! Ik hoop dat hij snel aansterkt en gauw naar huis mag met jullie!
adniL

Posting Freak

01-10-2010 07:19
:S hopen dat je snel weet wat het is.. want dit schiet ook niet op dan.. Sad

Goed dat Quinn dichterbij komt... stapje voor stapje dichterbij met naar huis als doel.. Ben zo blij voor jullie dat hij het zo goed doet. echt een vechter...
snippie

Unregistered

01-10-2010 07:35
Meid wat ben ik blij te horen dat alles goed gaat met je zoontje!

dat samen trekken kunnen idd na weeen zijn en dat je baarmoeder weer in normale vorm gaat.
knuf
precious123

Posting Freak

01-10-2010 09:33
Dankjullie Big Grin
We zijn ook erg trots op ons ventje! Hij doet het zo goed!

Ik moet zeggen dat de krampen nu een stuk minder zijn.. misschien heb ik wel gewoon te veel gedaan :-o
Gisteren heb ik meer rust genomen en dat deed mij goed.
Ook train ik geregeld mijn bekkenbodemspieren.

Allemaal heel erg bedankt voor het mee leven en de goede raad Big Grin
Peach

Senior Member

01-10-2010 11:04
Wat een verhaal zeg precious, gelukkig doet je zoontje het goed. Nog van harte gefeliciteerd.

Heb sinds gisteravond af en toe buikkrampen, dus ik schrik een klein beetje van je verhaal. Ik ga er vanuit dat het mijn darmen zijn.
precious123

Posting Freak

02-10-2010 11:31
@ peach, Meld dit toch maar even aan je verloskundige.
Ik heb een paar dagen een menstruatie gevoel gehad.. dat was dus al een voorteken, die ik dus zelf heb genegeert omdat ik dacht dat het niks was.
Vickypreg

Posting Freak

02-10-2010 12:05
Dat menstruatiegevoel had ik eergister nacht heel erg maar nu niet meer. Heb wel het idee dat de kleine echt aan het indalen is...
Wat een mooi ventje heb je Precious, heel veel geluk ermee!!
precious123

Posting Freak

02-10-2010 12:20
Zojuist gebelt met de IC hoe het met Quinn gaat en wanneer hij overgeplaatst zal worden.. Nu word ons ventje ziek Sad De verpleging ziet dat hij moeite heeft met op de rug liggen en zit weer aan de Snorkel (meer ondersteuning bij het ademhalen). Heeft tot nu toe nog geen verhoging, maar is erg moe. Ze zijn gestart met antibiotica en er zijn kweekjes afgenomen om te kijken of hij een infectie heeft en welke. Sad
Vandaag is de eerste keer dat ik het ziekenhuis bel voordat we er smiddags heen gaan.. net of je weet dat er iets niet klopt.
Jolanda10

Posting Freak

02-10-2010 14:25
precious123 schreef:Zojuist gebelt met de IC hoe het met Quinn gaat en wanneer hij overgeplaatst zal worden.. Nu word ons ventje ziek Sad De verpleging ziet dat hij moeite heeft met op de rug liggen en zit weer aan de Snorkel (meer ondersteuning bij het ademhalen). Heeft tot nu toe nog geen verhoging, maar is erg moe. Ze zijn gestart met antibiotica en er zijn kweekjes afgenomen om te kijken of hij een infectie heeft en welke. Sad
Vandaag is de eerste keer dat ik het ziekenhuis bel voordat we er smiddags heen gaan.. net of je weet dat er iets niet klopt.

Dat is toch je moederlijke instinct denk ik! Laten we hopen dat het allemaal mee valt..
Veel sterkte, en energie toegewenst voor jullie allemaal!
Peach

Senior Member

02-10-2010 17:15
Hoop dat het snel beter gaat met Quinn, sterkte!
Snow

Unregistered

02-10-2010 18:46
.. dat is schrikken! hopelijk is het geen infectie en zowel geen ernstige. succes!
Mila

Posting Freak

03-10-2010 11:58
He bah meid! beterschap voor je kleine mannetje.
vaak hebben deze kleintjes als ze ziek zijn geen verhoging,maar juist hele schommelende temp of zelfs onder temp.
de meiden van mij hebben ook een infectie gehad en hadden ook geen verhoging, dus het hoeft niet.

de snorkel is dat de CPAP of low flow (snorretje)?
het woord snorkel ken ik niet Wink
nogmaals beterschap meid.
Vickypreg

Posting Freak

03-10-2010 14:20
Hoe gaat het nu?? Sterkte hoor!
lisi

Posting Freak

03-10-2010 14:26
In het feb topic waar Precious met ons begon heb ik vernomen dat Quinn gister rond 18.00 uur is overleden.

Lieve Precious,
Woorden schieten te kort! Ik leef erg met jullie mee..
Heel veel sterkte lieverd!
Vickypreg

Posting Freak

03-10-2010 14:31
Ik hoor het ook net wat vreselijk! Heel veel sterkte en weet gewoon even niet wat ik moet zeggen....
Snow

Unregistered

03-10-2010 14:54
en dan valt er niks te zeggen.. kippevel..

gecondoleerd en sterkte.
Monalisa

Posting Freak

03-10-2010 14:58
kippevel en tranen,wat onzettend oneerlijk.
HEEL veel sterkte met dit verlies meis!!!!!!!!!
hanse

Posting Freak

Topics: 3
03-10-2010 15:41
heel veel sterkte en heel veel kracht toe gewenst om dit te kunnen dragen. leef met jullie mee
J_mylove

Unregistered

03-10-2010 15:42
Heel veel sterkte gewenst met het grote verlies van jullie prachtige zoon Quinn..
Geen woorden voor..

Dikke knuffel!
Nootje38

Posting Freak

Topics: 17
03-10-2010 15:46
*breek even in**

Ook namens ons allemaal hier. Onwijs veel sterkte om dit verlies een mooi plaatsje te geven in jullie leven..
Quinn* zal altijd een mooie ster zijn aan de hemel.. en in jullie hart..
Liefs Nootje en fam
Tessa23

Posting Freak

Topics: 2
03-10-2010 16:39
gecondoleerd en ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Peach

Senior Member

03-10-2010 16:39
Wat vreselijk zeg.

Lieve Precious, heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

dikke knuf.
snippie

Unregistered

03-10-2010 16:57
Met tranen in me ogen wens ik jouw en je vriend heel veel sterkte in deze moeilijke zware tijd!!

Hele dikke knuffel!
Natascha1982

Posting Freak

03-10-2010 17:08
Geen woorden, kippevel!! Heel veel sterkte met dit verlies.
Goosje

Posting Freak

03-10-2010 17:13
Lieve Precious wat ontzettend verschikkelijk dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie mooie mannetje....Heel veel sterkte....
precious123

Posting Freak

03-10-2010 17:13
Dankjullie wel.

We zijn er zelf ook onderste boven en erg verdrietig van.
Het ging allemaal zoooo snel Sad

Toen wij om 16u bij hem kwamen was hij letterlijk lijkbleek en werd hij in leven gehouden door de aparatuur.
Toen wist ik het al, hij red dit niet.
Toch hoop je nog even.. maar mijn instinct stond sinds zijn geboorte al zo scherp..
We hebben lang zitten wachten in de hal.. tot ik op een gegeven moment zei: "het is niet goed, hij is niet meer".
10 minuten later stonden we bij hem terwijl hij paars aangelopen was en gereanimeerd werd, zoiets blijft je lang bij.
Woorden die ik jurgen in fluisterede waren: We hebben een wonder nodig, wat al snel over ging in: het is goed.
Jurgen durfde hem eerst niet aan te raken zo emotioneel was hij.. ik was dat moment weer oersterk en vroeg zijn handen op de mijne te leggen om toch zo in contact te staan met zijn zoontje.. even later durfde hij het alleen.
We hebben 4 uur de tijd gehad om afscheid te nemen in een apart kamertje.
We hebben hem zelf mogen wassen en aankleden en heel lang vast mogen houden, tot het tijd was om hem echt definitief los te laten Sad
De opa's en oma's van beide kanten waren er ook bij en het was heel mooi allemaal.

Er schieten zoveel momenten door mijn hoofd die ik heel graag zal willen delen, maar dat is te veel.
De babysite blijf ik bij houden voor mijn eigen verwerking.

Ik put erg veel kracht uit de steun van vrienden en familie maar ook van de mensen op het forum of berichtjes van personen op de site die ik helemaal niet ken.
We zijn omringt door liefde en medeleven en dat geeft een warm gevoel.

De enigste verzachting van het verdriet en pijn is Tijd!
Prinses88

Posting Freak

03-10-2010 17:16
Woorden schieten tekort.. Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje Quinn!
Peach

Senior Member

03-10-2010 17:49
Wat ontzettend dapper dat je dit op hebt kunnen schrijven, je bent een sterke vrouw.

Goed dat jullie nog wat tijd met hem hebben kunnen doorbrengen.
Angel21

Posting Freak

03-10-2010 18:01
Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen met dit grote verlies van jullie zoontje Quinn!
adniL

Posting Freak

03-10-2010 18:42
wat te vroeg is begonnen is helaas veeeeeeeeel te vroeg geeindigd..
Ik wens jullie alles wat nodig is om dit verdriet te verwerken... In jullie eigen tijd.. Op jullie eigen manier..
jacq

Posting Freak

03-10-2010 18:45
heel veel sterkte met het verlies van jullie zoontje.
lisi

Posting Freak

03-10-2010 19:12
Lieve Precious,
Jeetje wat is dat snel gegaan zeg.. Ongelooflijk.
IK zit weer met tranen in mijn ogen na het lezen van jullie verhaal.
Wat ben jij dapper zeg! Ik heb veel bewondering voor je..
Sterkte meis.
Monalisa

Posting Freak

03-10-2010 19:16
zit hier nu echt te brullen na het lezen van je verhaal....je bent idd heel sterk. Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je familie.Dikke knuffel!
Natascha1982

Posting Freak

04-10-2010 10:14
Ik heb nog steeds geen woorden, maar veel tranen, wat klink je stoer. Denk aan jezelf meid en aan Jurgen. Onwijs dikke knuffel
VickyS

Posting Freak

04-10-2010 10:28
Oh precious... hier ook geen woorden! Gecondoleerd, wat een verdriet.. Heel veel sterkte en idd, denk ook aan jezelf! Doe alles op je eigen manier en eigen tijd!! Je bent een sterke vrouw!
SelOg

Posting Freak

04-10-2010 10:31
Lieve Precious,

Gecondoleerd met het verlies van je baby en ik wens jou en je vriend en jullie families heel veel sterkte!
Inge79

Posting Freak

04-10-2010 10:49
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Femke1970

Senior Member

Topics: 5
04-10-2010 10:58
Heel veel sterkte gewenst met het enorme verdriet na het overlijden van jullie lieve kanjer Quinn....
Mila

Posting Freak

04-10-2010 11:49
NEEE zit hier met tranen te lezen!!
Wat erg meid!

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Woorden schieten te kort!
Maj

Unregistered

04-10-2010 11:56
heel veel sterkte met dit grote verlies....
Jolanda10

Posting Freak

04-10-2010 12:56
Ik zag dat dit topic ineens 'veel' pagina's extra had.
Maar dit had ik niet verwacht. Tjee zeg!! Gecondoleerd met het verlies van jullie kleine mannetje.
Door je tekst heb ik echt kippenvel gekregen, wat ben jij sterk, en wat ga je hier goed mee om!!
Veel sterkte de komende tijd!!
H83

Posting Freak

04-10-2010 13:23
Vreselijk... woorden schieten te kort... heel veel sterkte samen om dit verlies te dragen!
angelique131083

Unregistered

04-10-2010 13:41
Precious en Jurgen,

Heel veel sterkte met dit verlies, wat is dit oneerlijkzeg!!!
Heb tranen gelaten...ben er stil van.
Heel veel sterkte!!!
geit

Posting Freak

04-10-2010 19:13
precious en jurgen,
heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.
ik vind het heel verdrietig.
susieq12

Posting Freak

Topics: 6
04-10-2010 19:17
neeee toch, och meis wat verschrikkelijk....... Veel sterkte voor jou, je mannetje en jullie familie en vrienden... pffffff
maymar

Posting Freak

04-10-2010 20:02
Woorden schieten tekort voor dit grote verlies van jullie mannetje Quinn!
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies, ook voor de tijd waarin de rest van de mensen door gaan met hun leven en jullie nog elke keer stil staan bij dit dit verlies!!

Liefs
Mirre

Unregistered

04-10-2010 20:24
Lieve lieve precious en Jurgen... Ik heb er geen woorden voor, maar tranen te over... Heel heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Liefs
minimi

Senior Member

05-10-2010 08:50
woorden kan ik niet vinden. het is onbeschrijfelijk... Heel veel sterkte voor jou je man en je familie met dit zware verlies...Cry
Eef82

Posting Freak

05-10-2010 12:18
Verschrikkelijk. Hier zijn geen woorden voor.
Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en kracht toe.
precious123

Posting Freak

09-10-2010 12:20
Iedereen heel erg bedankt!!
Wij waarderen dit enorm!

Nu heb ik een ander vraagje :-$
Hoe lang duurt het voordat ik weer vruchtbaar ben?
We hebben het er over gehad hoe we nu verder gaan en of we snel weer een poging willen doen.
We hebben gezegt dat we dit alles eerst een plaatsje willen geven en wanneer de tijd rijp is.
Toch is het dan wel goed om te weten hoe het zit met de vruchtbaarheid..

Ik heb 2,5 week gekolft, dus mijn melkproductie is op gang geweest, toen Quinn overleden is heb ik alleen nog de druk eraf gekolft om zo borstontsteking te voorkomen.
Dit heb ik 2 dagen gedaan en toen prompt gestopt omdat mijn borsten geen druk meer hadden.
Ik ben (bijna) hersteld daar beneden en de zin in seks is er ook.
We gebruiken geen anticonceptie, tenminste mijn vriend vind dat niet nodig :-P

Echt een duidelijk gesprek hebben we er nog niet over gehad..
maar Hij vertelde mij tijdens het wandelen: "ik zal je zo weer zwanger willen maken".
En bij de drogist wees ik naar de condooms waarop hij mij dom aankeek alsof we die niet nodig hebben.
Ik sta open voor een nieuwe zwangerschap en heb het ook al redelijk verwerkt en zal echt mega blij zijn als ik weer zwanger zal raken..
Toch ben ik huiverig omdat ik niet in het bolletje van mijn vriend kan kijken..

Maar goed..
Wat kunnen jullie mij vertellen over de vruchtbaarheid in mijn situatie?
precious123

Posting Freak

09-10-2010 12:25
Kan ik het nog vager vertellen :-O pfff
We hebben het er min of meer over gehad maar voor mij dus nog niet duidelijk genoeg wat mijn vriend wil..
misschien ook handig om te weten dat ik van Quinn na mijn eerste echte menstruatie al zwanger was.

Met redeliijk verwerkt bedoel ik:
Ik rouw nog elke dag en denk er nog heel veel aan, maar ik ben wel een realistisch mens en wil verder met mijn (ons) leven.

Om weer terug te komen op de vraag:
Hoe lang zal het duren tot ik weer vruchtbaar ben?
Maj

Unregistered

09-10-2010 12:27
Heel eerlijk gezegd zou ik het even met een gyneacoloog oppakken, die kan ook vertellen of er een kans is op herhaling van vroeggeboorte en wat ze daar aan kunnen doen?

Heel veel succes met jullie volgende pogingen!
precious123

Posting Freak

09-10-2010 12:29
Van de week komt de VK en we hebben al een gesprek gepland bij de Gyn Wink
Maj

Unregistered

09-10-2010 12:38
Kijk al helemaal voorbereid! Idd wat Jamilah zegt, diep respect voor jullie!
Vickypreg

Posting Freak

09-10-2010 19:52
Knap dat je er zo over 'praat' en alweer verder wil en kan kijken. Ik zou idd zeggen wacht het gesprek even af, ik denk zelf dat je wel meteen weer vruchtbaar bent maar zou het wel nog even rust geven.
precious123

Posting Freak

10-10-2010 09:35
ja we willen eerst weer dat mijn lichaam helemaal hersteld is zoals mijn vriend dat zegt: "ik maak je pas weer dik wanneer je weer strak bent". haha
Nouja lijkt me duidelijke taal :-P
En tuurlijk moet je er ook echt aan toe zijn en alles een plekje hebben gegeven.
Maar gevoelsmatig zal ik graag weer verder willen en ja we denken nog elke dag aan Quinn, je denkt contineu aan hem, maar op een goede manier.
We zitten niet in een dip en we zien nog steeds de mooie dingen om ons heen, ook genieten we meer van elkaar als ooit te voren.
snippie

Unregistered

10-10-2010 09:47
Respect meissie!
wat gaan jullie erg sterk en krachtig mee om!
Jullie zijn oer sterkte mensen!

dikke knuffel
Peach

Senior Member

11-10-2010 15:44
Neem de tijd om alles te verwerken en ook om lichamelijk te herstellen.

Goed dat jullie zo positief blijven, zo kom je er samen sterker uit.
Quinn heeft z'n papa en mama dichter bij elkaar gebracht, heel erg mooi.

Sterkte en heel veel geluk samen.

knuf
adniL

Posting Freak

11-10-2010 18:13
hey precious ik vond het een vrij duidelijk verhaal.. en ik denk dat je zelf het beste aanvoelt wanneer je/jullie er weer voor wilt/kunt gaan. Eerst natuurlijk even het gesprek met de gyn afwachten en als er verder geen complicaties zijn en je bent er allebei weer klaar voor (en je lichaam ziekenhuistechnisch ook) , lekker de natuur zijn gang laten gaan en genieten van elkaar. En als je lichaam vind dat het goed is zal je vanzelf weer (snel ) zwanger zijn. Als je lichaam het niet aan kan dan laat hij het ook niet toe.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave