Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden kinderwens en schulden

kinderwens en schulden
vlindertje1983

Unregistered

20-09-2010 14:21
goedemiddag,

Ik ben nieuw hier op het forum maar wil heel graag mijn verhaal kwijt!

Mijn vriend en ik wonen nu een paar maandjes samen.
Onze kinderwens was er al vrij snel hij is nu dan ook 29 en ik word ook bijna 27 dus een perfecte leeftijd.

Nu is het zo dat mijn vriend schulden heeft opgelopen toen het uit ging met zijn ex en doordat hij zijn baan is kwijt geraakt vorig jaarSad.
Voor de schulden is er een regeling getroffen en gezien hij nu alweer een paar maanden lekker aan het werk is en ook alles kan aflossen word het elke maand minder gelukkig!
Zelf werk ik ook fulltime en heb ik een vaste baan.

Nu wij samenwonen begint het zo ontzettend te kriebelen om met kinderen te beginnen.
Dat ik het liefst vandaag dan morgen wil stoppen met de pil.
Maar ik word er zo verdrietig van als ik denk aan die schulden! zo wilde ik het nooit beginnen... En dat is ook de enige reden dat we nog niet gestopt zijn.
Van hem mag ik nu al stoppen want tja eerder je ook zwanger bent en het kindje is er zijn we alweer 1 jaar verder zegt ie. Terwijl andere ook roepen je moet nooit met kinderen beginnen als je schulden hebt!!
Nu weet ik wel dat als we zo doorgaan met afbetalen we over 4 a 6 maanden nog maar een lopende schuld over hebben en dat het dan wel valt te overzien.

Graag wil ik met dames in contact komen die hier ervaring mee hebben!
ladybrunette

Unregistered

20-09-2010 15:52
Hallo vlindertje,

ik zit in bijna hetzelfde pakket, je bent niet de enige... Ik ben 26 en wil het liefst vandaag nog beginnen haha je kent het vast wel. Ik ben nou 7 jaar met mijn vriend samen en we wonen nu 5 jaar samen. Toen we gingen samenwonen had hij al schulden van vroeger (studieschuld en nog wat hele grote, maar das lang verhaal).
We zijn beide al jaren keihard aan het werk en we hebben denk ik wel he dubbele van die schulden al betaald (belachelijke rentes) maar toch bleven we in een cirkeltje lopen en op een gegeven moment lukte het ons zelf niet meer. We willen natuurlijk iedereen betalen maar je kan ze nooit allemaal tegelijk hen geld geven want dat lukt nou eenmaal niet, maar goed zoals je vast ook wel weet hebben de meeste deurwaarders er geen boodschap aan en die bleven dus dreigen met brieven en langskomen.
Het werd gewoon teveel, vandaar dat we sinds januari in het gkb zitten. Er is een stuk minder spanning nou echt waar.
Maar goed het volgende punt is inderdaad dat wij heel graag kinderen willen en ik wil absoluut niet wachten tot ik 30 ben, zo had ik het mij niet voorgesteld en daar komt ook nog bij en dat gevoel ken je vast wel, ik vind dat ik sinds ik met mijn vriend samen ben dat ik al zoveel heb moeten inleveren en opgeven (heb ik wel zelf voor gekozen) de meeste mensen verklaren je voor gek, maar wat weten zij nou zij weten niet hoe het is. In ieder geval laat ik mij dit niet afpakken.
Ik heb al verschillende mensen hier maar ook in mijn eigen omgeving die ik vertrouw om hen meningen gevraagd en er was niemand bij die negatief deed, alhoewel je er natuurlijk wel bang voor bent. Ik ben er ook bang voor hoe het gkb gaat reageren en mn schoonfamilie, en aan de andere kant denk ik dan ook weer, ze moeten eens beginnen zeg!!
Het komt erop neer dat je moet doen wat jij wil het is jouw eigen zaak.... Ik ga er binnenkort voor en schijt aan de rest hoor....
Ik heb het er ook met mijn beste vriendin over gehad die zit ook in de schulden heeft wel al een zoontje, en die zei ook, wat het geld betreft, je hoeft de eerste jaren alleen maar voeding en luiers in te slaan en het valt best mee. Natuurlijk moet je van tevoren ook dingen inslaan maar heb ik ook een tip voor ga ik zelf ook doen: lekker naar de kringloopwinkel gaan.... Je moet wat vaker gaan en natuurlijk goed kijken of het nog wat is, maar ik weet zeker dat het een heel stuk schelen zal kwa meubeltjes enzo...
Nou meid ik hoop echt dat je hier wat aan hebt, ik hou wel contact met je en goed dat je op deze site bent terecht gekomen, ik zit er ook nog maar net op maar de mensen hier zijn zo aardig en begripvol, je krijgt er echt kracht van!!! Nou meid sterkte en doorzetten hoor!!
Heel veel liefs van ladybrunette.
vlindertje1983

Unregistered

20-09-2010 16:17
hoi Ladybrunette,

Bedankt voor je reactie ben blij dat ik niet alleen ben.
Het doet me veel pijn en jou reactie herken ik meteen dat je zegt dat je veel opgegeven heb voor hem zo voel ik het precies zo!!
Nu is het zo dat over 4 a 6 maanden de meeste lopende deurwaarders zijn betaald en loopt er nog een die dan ongeveer 11.000 is van een krediet. Die waren heel vriendelijk en daar valt vast goed mee te onderhandelen ook heb ik berekend dat als we daar elke maand 400 aan betalen als het kindje er ooit is, dat we het nog wel goed redden!
Ja ben bang voor reacties van mijn collega's en familie die weten hoe onze situatie er voor staat! bang dat ze zeggen je had beter nog niet aan kinderen moeten beginnen. Maar ik wil het zo ontzettend graag maar iets houd me tegen en daar word ik echt verdrietig van...
Mijn vriend gaat ook per november een paar honderd euro per maand meer verdienen dus dat ziet er ook positief uit.

Ik had inderdaad op marktplaats enzo gesnuffeld en je kan echt leuke dingen voor weinig krijgen! gelukkig heb ik zelf een spaarcentje gespaard om dat daarvan aan te schaffen is niet voor maar met 1500 kom je toch weer een eind.

Waarom moest hij nou weer schulden hebben als we dat niet hadden waren we al lang gestopt
ladybrunette

Unregistered

21-09-2010 17:48
hey vlindertje,

daar was ik weer even, ik vind het ook heel fijn dat we niet de enige zijn.... Niet bang zijn voor je familie en omgeving hoor, dat probeer ik ook niet te zijn alhoewel niet echt makkelijk natuurlijk.... Toch maar doen, want zo te horen zitten we in hetzelfde schip en aangezien jij en ik altijd alles opgegeven hebben en altijd klaar staan voor iedereen, maar zelf geen steek vooruit komen vanwege een ander, daar zijn wij beide wel klaar mee denk ik he... Ik ga er gewoon voor en ik hoop dat je jezelf gauw wat beter voelt. Ik vind het heel erg dat je verdriet hebt, want ik ken het gevoel... Daarom zeg ik ook: ga ervoor meid dat doe ik ook. Ik vind het natuurlijk nog steeds wel eng, maar als ik weer jaren ga wachten weet ik zeker dat ik daar spijt van krijg.... Ik denk dat jij dat ook wel herkent.... ik zou zeggen: kies voor jezelf en je kindje!!! Het is het allemaal vast wel waard!!
Ik hou contact met je meid!! Jij mag altijd tegen mij aankletsen hoor, dan zal ik dat ook bij jou doen haha....
Wij weten wel hoe het zit....
Heel veel liefs van ladybrunette...
vlindertje1983

Unregistered

21-09-2010 20:27
thanx ladybrunette...
Ik ben blij dat ik hierover met iemand kan praten die precies de zelfde gevoelens heeft als ik.
Ik heb nu ook besloten om nog dit jaar te stoppen met de pil ik kan en wil niet nog langer wachten ik ga dan ook per dec stoppen ik heb nog 2 strippen dus dat komt mooi uit :-)
Het komt ook allemaal vast goed dat weet ik zeker wij werken hard voor onze centjes en zijn netjes in afbetalen dus ik heb er alle vertrouwen in.

Heel graag wil ik 2 kindjes en wil niet pas 35 zijn als het zo ver is we leven niet eeuwig helaas.
Chelke

Unregistered

21-09-2010 20:43
hey meiden,

schulden zijn natuurlijk altijd lastig, maar ik denk niet dat dit een kinderwens in de weg moet staan. Tegenwoordig hebben heel veel mensen schulden en ook heel veel van die mensen hebben kinderen, ik denk alleen dat er niet snel over gepraat wordt. Als jullie er klaar voor zijn en weten dat jullie alles op de rit hebben dan kunnen jullie denk k gerust voor een kindje gaan.
Het zal misschien niet altijd even makkelijk zijn, maar als je er voor vecht dan komt dat vast wel goed. het hoeft niet duur te zijn, dat hoor ik ook van meiden om me heen die kinderen hebben. Ik zit met het probleem dat ik 30 uur werk en mijn vriend een eigen bedrijf heeft wat nog niet voor 100% van de grond komt. Dus we hebben een zeer wisselend inkomen, vandaar dat ik links en rechts geinformeerd heb naar de kosten die een kindje met zich mee brengt.

Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen, jullie kunnen het Wink

Xxx
vlindertje1983

Unregistered

22-09-2010 08:43
Hoi Chelke,

Schulden zijn inderdaad lastig! maar ik heb inderdaad ook zo is rond gesnuffeld ook op andere sites en het hoeft inderdaad niet zo veel te kosten.
Het is natuurlijk wel zo dat ik zelf minder ga werken en dus minder inkomen heb, daar zie ik een beetje tegen aan te hikken.
Maar goed mijn vriend verdiend aardig en als ik zelf nog 3 dagen blijf werken dan lijkt het me dat het opzich best goed moet komen.
wel heb ik besloten dat ik per december gewoon ga stoppen heb nog 2 stripen thuis liggen en als die op zijn ga ik er gewoon voor!

Spulletjes haal ik lekker van marktplaats en als er leuke aanbiedingen zijn.
haha krijg bijna de neiging om nu vast luiers in te slaan hahahha damn kan bijna niet wachten.
patty1986

Member

Topics: 2
27-09-2010 15:32
Hi meiden,

Het lijkt me heel moeilijk in jullie situatie.
Wij zitten niet in de schulden, we hebben aardig wat spaarcenten en toch blijven we maar denken dat we te weinig geld hebben en we hebben nu een piepklein autootje en willen dan wel een 5-deurs met ruime kofferbak en dat hoeft echt niet duur te zijn ( wij denken zelf aan de 6000 euro)
Ik zou ook liever vandaag dan morgen willen beginnen, ik kan aan niets anders meer denken, soms denk ik dat ik gek ben:-D

Het enigste wat ons nu echt tegen houd, of beter gezegd wat mijn vriend tegenhoudt is dat hij in maart te horen krijgt of zijn contract verlengt word of dat hij in dienst van school komt, hij is gymleraar via de gemeente en dan kom je in dienst van school en verdien je ook een stuk minderSad

Dus dan maar even wachten Cry

Succes meiden en sterke met alles!
vlindertje1983

Unregistered

27-09-2010 16:11
hoi Patty,

Mijn vriend en ik hebben besloten om er nog dit jaar voor te gaan. Als goed is zijn de meeste schulden eind dit jaar weg gewerkt dus dan is het wel te doen voor ons.
En ons wens is zo groot dat zelfs 2 maanden wachten voor ons te lang is.... Maar de angst is er wel hoor!
Sweetangel

Unregistered

02-10-2010 12:46
Hoi Meiden,

ik las jullie verhaal en vind niet dat dit jullie kinderwens mag tegenhouden. En wat de omgeving zegt, is hun probleem.
Als enige tip zou ik willen meegeven ga rekenen. Wij hebben sinds juni een kleintje en de kosten vind ik erg meevallen. Wij hebben verder geen schulden, maar wil jullie graag helpen.
Als jullie kindje er eenmal is krijg je 1x per 3 maanden kinderbijslag €195,- er is kans dat je recht heb op kindgebondenbudget (hebben wij ook, maar dit is afhankelijk van je inkomen)
Verder gebruiken wij luiers & voeding van de kruidvat. Met 1 groot pak luiers doen wij ongevee 1,5 á 2 weken. De prijs van deze luiers ligt tussen de €10,- & €14,- De voeding die wij gebruiken is €6,- voor een pak en daar doen we gemiddeld 1,5 week mee geloof. Als ze meer gaan drinken, gebruik je logisch meer voeding :-)
En verder..... wij hebben de meubels van de kinderkamer bij de Ikea gekocht, ook goed betaalbaar.
Als je rond het einde van het jaar stopt met de pil is het handig om eens naar je zorgverzekeraar te kijken hoe je verzekerd bent qua kraamhulp en eventuele extra kosten mocht je kindje lange tijd in het ziekenhuis moeten liggen.
Ons kleine meisje heeft 8 weken in het ziekenhuis gelegen en wij hebben de bezoekkosten van de brandstof vergoed gekregen. Hier hebben wij vantevoren ook express goed naar gekeken.

Verder weet ik niet zoveel meer :-)
vlindertje1983

Unregistered

07-10-2010 10:35
hoi Sweetangel,

bedankt voor je reactie.

Ik hoor vaak dat een kindje de eerste jaren niet veel kost en ben blij dat er mensen zijn die er ook eerlijk over kunnen spreken wat het nou werkelijk kost.
Soms is het eng want opzich moeten wij het ook wel redden maar je als je geen kinderen heb dan weet je vaak niet wat je te wachten staat!
Ben bang dat wij geen kindgebodenbuget krijgen omdat mijn vriend best modaal verdient en ik wil graag 24 uur blijven werken.
Maar kinderbijslag was ik wel vergeten gelukkig bestaat die ook nog hahah :-)
mama1987

Unregistered

18-10-2010 12:47
Hallo dames..

Ik wil hier ook nog even op reageren.

Ik heb eigenlijk een soort gelijke situatie, en aangezien er ervaringen gevraagd worden voel ik mij ook geroepen lekker mee te ''kletsen''.
Ik ben nu 23 en mijn lieverd is 32. Ik heb dankzij een ex van mij ook een hoop schulden waar nu nog een klein deel van open staat.
Ik heb al een deel kunnen inlossen met hulp van schuldhulpverlening. Door middel van een budgetbeheer rekening.
Ik ben sinds kort naar Rotterdam verhuisd en heb in mijn oude woonplaats die rekening opgeheven en ben nu druk bezig met een baan zoeken en ondertussen een uitkering te regelen voor de tijd dat ik geen baan heb. Zodra ik inkomen heb ga ik ook weer zsm aan mijn nog openstaande schulden werken.

Mijn lieve vriend heeft al een dochtertje van inmiddels 1 jaar. Helaas hebben wij het meisje nog nooit mogen zien en vasthouden omdat de moeder het kindje al vanaf de zwangerschap bij mijn vriend weg houdt. Daar heeft hij psychisch zon klap van gehad dat hij arbeidsongeschikt is geraakt. We zijn nu ook volop aan het vechten het meisje bij ons te krijgen. Aangezien zijn ex psychisch niet 100% is en borderline heeft, en ook al 4 kinderen die haar afgenomen zijn en waar ze geen gezag meer over heeft. Mijn vriend heeft er nooit van af geweten dat ze al 4 kinderen had en al die psychische klachten. Dat heeft ze allemaal voor zich gehouden omdat ze alleen maar in het oog had zwanger te raken. Vanaf het moment dat ze zwanger was heeft ze mijn vriend in de steek gelaten en nergens meer bij betrokken terwijl hij er alles voor over had en er moeite en aandacht aan bestede omdat het ook zijn kindje was en hij er toch van houdt. Zijn ex heeft hem echt duivels behandeld. Nou om een lang verhaal kort te maken hebben wij 8 nov de eerste rechtzaak om dna test te verwezelijken die er na alle berichten gelezen te hebben zeker in zit. Dus allemaal spannend en afwachten.

Buiten dat heeft mijn vriend zelf geen schulden en alles keurig netjes op een rij. Wij doen er nu samen alles aan dat ik mijn schulden afbetaal en ook alles op een rijtje krijg.
Wij hebben ook een kinderwens en gaan er ook voor. Ik ben nog maar 3 maand bij hem, maar we hebben alwel 2.5 jaar een erg hechte vriendschap en we zijn echt naar elkaar toe gegroeid en het lijkt soms wel het lot hihi. Ik ben in 2008 al gestopt met de prikpil en dat kloteding is nu eindelijk uitgewerkt. Heb net sinds gister mijn eerste echte menstruatie. Dus wij hopen binnenkort een broertje of zusje te krijgen voor zijn lieve meid. Wij zien het dan ook als ons 2e kindje ookal ben ik dr moeder niet ik zal er altijd voor haar zijn.

Dus laat je door een paar schulden niet uit de weg jagen, kinderen krijgen is niet zo vanzelfsprekend als er gedacht wordt!
Ga er lekker voor en in Nederland hebben we de middelen en hulp om het te redden!
En kom je er niet meer uit? Meldt je aan voor hulpverleningBig Grin.. Ik ben er echt goed mee geholpen!
mama1987

Unregistered

18-10-2010 13:04
En nog 1 ding:

De mensen die hun mening erover klaar hebben, hebben meestal zelf niets mee gemaakt! Als die ooit 1 tegenslag krijgen, belanden ze meteen in een psychose Wink..
Ik ben alleen maar sterker geworden door wat mij is overkomen, zo moet je het ook zien. Ik ben er trots op dat ik straks alles zelf heb opgelost.
En wat is er dan mooier om je liefde te bezegelen met een kindje.. Laat je niet weerhouden het komt goedBig Grin!!
Dus trek je er niets van aan en volg je gevoel!!
vlindertje1983

Unregistered

18-10-2010 13:14
hoi Mama1987,

Wat herken ik veel in jouw verhaal zeg niet normaal!!
Dan heb ik het over je vriend en zijn dochter!
Mijn vriend heeft ook een dochtertje van 4 jaar en heeft hij alleen de eerste paar maandjes mogen zien daarna nooit meer :-( echt ook een kutwijf van een ex....
Over 1,5 maand gaan ook wij stoppen met de pil bijna 70% van de deurwaarder zijn dan ook afbetaald dus dan is het ook te overzien. Op die manier moeten wij het dan ook redden eerders het kindje er is hebben wij nog maar 1 lopen dus ik zie het ook positief in.
Ik heb al veel moeten inleveren en mijn kinderwens is zo groot dat ik echt het idee heb dat ik nu iets mis, snik snik
Ons huis is groot genoeg en wij verdienen samen een mooi salaris dus waarom niet.
mama1987

Unregistered

18-10-2010 13:40
Hey vlindertje1983.

Ja dat is ook het belangrijkste. Dat je je kindje een veilige liefdevolle omgeving kan bieden!

Maar je zegt dat je vriend haar alleen maar de eerste paar maanden heeft gezien. Wat vreselijk! Kan die het niet aanvechten in een rechtzaak?
Ieder kind heeft recht op zijn/haar vader en iedere ouder heeft recht op zijn kind! Ik vindt niet dat vrouwen er zo maar mee mogen wegkomen op deze manier.
De ex van mijn vriend heeft vader onbekend op de geboorteakte gezet terwijl ze wist dat hij de vader is. Dus ook nog valsheid in geschrifte.
En aangezien ze al 4 kinderen heeft waar ze geen eens voor MAG zorgen hoop ik echt dat ook voor de veiligheid van het meisje ze bij ons terecht komt.

Maar eerst eens de dna test afwachten, want ookal weten wij het zeker, je moet altijd ook van het slechtste uitgaan.
Maar als ik naar de foto's kijk (die zijn ex zelf naar hem gestuurd heeft:S) ook zoiets. Lijken ze precies het zijn 2 druppels water.

Ik weet niet of je op hyves zit maar wij hebben er een hyve voor aangemaakt. Misschien heeft je vriend er wat aan.
Als je op hyves zoekt op Benjamin Dekker kom je bij mijn vriend uit en daar staat een verwijzing naar onze hyve over ouderverstoting.

En verder kan echte liefde en warmte voor je kind niet op tegen dure kleertjes bezittingen en geld!! Dus ik hoop dat wij maar snel zwanger mogen rakenBig Grin!!
mama1987

Unregistered

18-10-2010 13:42
En ja over zn ex kan ik dit hele forum wel volschrijven tis echt te ziek en te beduiveld voor woorden waar die mee bezig is.
Maarja 8 nov. rechtzaak. Ze zal heus boeten voor wat ze de mensen allemaal aan doet!
vlindertje1983

Unregistered

18-10-2010 13:54
Mijn vriend had zijn dochtertje de eerste maandjes 3 a 4 nog wel mogen zien van haar. Daarna om welke reden dan ook hield ze haar weg bij hem echt zo lulllig.
Er lopen al 2,5 jaar allerlei rechtzaken die hij ook heeft gewonnen, maar zelf nu nog houd zij zich niet aan haar afspraak. Gezien hij daardoor ook behoorlijk veel geldproblemen van heeft gekregen kan hij niet door blijven gaan met zijn advocaat helaas.

Ik begrijp zulke vrouwen echt niet een kindje heeft zijn vader nodig hoe dan ook.

Wij hebben helaas geen hyves maar bedankt voor je aanbod :-)
Ik hoop voor jullie dat die rechtzaken wel vooruit mag brengen waar jullie voor vechten ik heb allang geen vertrouwen meer in het rechtsysteem of ex vrouwen
mama1987

Unregistered

18-10-2010 14:01
Nee dat kan ik me goed voorstellen.... Man wat een domper... En ja als je dan schulden hebt kan je idd niet aan de gang blijven met advocaten en rechtzaken..
Wij bereiden ons er ook op voor dat als er een regeling komt, zij die niet gaat nakomen..
Dat zit er dik in.. Mevrouw zegt dat hij de vader niet is maar probeert op alle mogelijke manieren de rechtzaak tegen te houden..
Dan lijkt het me duidelijk dat hij de vader is.. Tis echt belachelijk dat vaders geen rechten hebben in dit land waar alles zo ''goed'' geregeld is..

Maar ik begrijp dus uit jou verhaal dat als zn ex niet mee werkt aan de omgangsregeling daar weinig aan wordt gedaan?
vlindertje1983

Unregistered

18-10-2010 14:10
De eerste rechtzaak die hij ook gewonnen had, is zij haar afspraak 2x nakomen daarna niet meer, dit jaar al zijn 2de rechtzaak gehad ivm de omgangsregeling en zij is niet eens opkomen dagen. En hij heeft zijn advocaat vorige maand gesproken ( die trut van een advocaat kost 400 per uur) en heeft tot op de dag van vandaag niet meer gereageerd.
Ik had mijn vriend wel gezegd dat hij beter kan wachten tot ze 3 is geworden en dan kijken of er andere regelingen getroffen kunnen worden. Als een kind 3 is schijnt een vader meer recht te hebben omdat een kindje onder de 3 echt zijn moeder nodig heeft ( ook zoiets raars) maar goed hij moet gewoon opzoek gaan naar een andere advocaat en zijn ex boetes op laten leggen elke keer als zij niet op komt dagen. had gehoord dat dat kan oplopen tot € 1500,- hahaha
mama1987

Unregistered

18-10-2010 14:22
Ja idd hihi maar das wel de juiste weg.. Die wijven moeten boeten!! En wat een vreemde conclusie dat ze onder de 3 jaar hun moeder nodig hebben.
Dan zal dat de reden zijn dat mijn vriend zn dochtertje nog bij die imbeciel woont.. Terwijl ze al 4 kinderen ergens anders heeft zitten.. Kijk das ook weer een heel groot voordeel voor mijn vriend he.. Dat ze psychisch gek is en al 4 kinderen uit huis heeft.

En mijn vriend heeft gelukkig een goede advocaatBig Grin.. Hij had eerder een minder goede maar die is snel vervangen..
Hij heeft een advocaat die hem niets kost ivm zn arbeidsongeschiktheid door die bitch..
En mijn vader helpt ook mee,, die heeft ook veel ervaring met advocaten en rechtzooi..
Dus ja we kunnen niets anders doen dan afwachten.
vlindertje1983

Unregistered

18-10-2010 15:01
nou heel veel sterkte ermee.
Maar las ik nou dat jij zelf ook schulden had?
Mag ik vragen hoe jij je daar bij voelt nu je een kinderwens heb?? ben je niet bang, dat jullie het niet redden of nog verder in de problemen komen?
Dit is namelijk wel mijn angst terwijl het juist de goede kant opgaat en hij straks over 2 maanden al 70% van de deurwaarders heeft weg gewerkt!
mama1987

Unregistered

18-10-2010 15:36
Ja tuurlijk gaat dat door onze gedachten. Maar ik heb al zo'n groot deel ook ingelost net als jullie.

En mijn vriend gaat mij helpen alles goed te regelen en zo komen we er wel uit!

Ik kan niet leven met de gedachten langer te wachten en weer met problemen komen te zitten. Ben er net uit na 2 jaar.
Kinderen krijgen is voor mij niet zo vanzelfsprekend. Dat omdat ik aan de prikpil ben geweest en das echt olifantenrommel!!!

Dus wij gaan er lekker voor en komen er samen doorheen!!
mama1987

Unregistered

18-10-2010 15:39
En er verder inkomen gebeurd ons niet. Nieuwe schulden maken doe ik echt niet.
vlindertje1983

Unregistered

18-10-2010 15:45
echt knap dat je zo kan denken!! heerlijk zulke mensen..
Ik heb mijn vriend ook enorm geholpen om zijn zaakjes op orden te stellen dus het komt ook bij ons zeker wel goed. en eerders het kindje er is dan is het alweer een jaartje verder en na de zwangerschapsverlof nog eens 2 maanden verder ga ik pas 24 uur werken dus het komt echt wel goed.
Wij verdienen samen beste veel zodat hij ook lekker goed kan aflossen echt heerlijk.
Ik kan ook echt niet leven met de gedachten dat ik nog een half jaar zou moeten wachten zeg, dan zou ik echt verdrietig worden. voor mezelf heb ik het al een half jaar uitgesteld dus vind het ook prima zo.
Ik hoorde laatst een meisje dat ook echt een kinderwens heeft al heel lang, hun hebben een schuld van 30.000 euro en elke maand geen cent om rond te komen hun gaan er ook gewoon voor. dat vind ik zo knap.
Tegelijke tijd denk ik echt damn wat loop ik dan te zuren zelfs met kindje en een bedrag voor de schulden houden wij nog geld over per maand

Wij gaan er ook binnenkort voor ook wij komen er echt wel!!!
Xannia

Posting Freak

Topics: 7
19-10-2010 10:27
Vlindertje, ik vraag me af hoe knap dat is als je in de schulden zit en niets kan aflossen. Als je dan nog een kindje krijgt dan creeer je alleen maar meer schulden met op een gegeven moment het risico je huis uit worden gezet. Dat wil je toch niet voor je kind? Dat het op straat moet opgroeien?

Ik denk dat het juist heel knap is als je er eerst een tijdje extra hard tegenaan gaat, dan de schulden aflost, en dan begint aan een kindje.
Xannia

Posting Freak

19-10-2010 10:31
En dat gaat over dat meisje he, niet over jou. Als je gewoon kan aflossen terwijl je zwanger bent en een kindje hebt dan is het heel anders. Maar als je nu al niet kan aflossen en straks nog een kindje wilt, dan word de schuld hoger. Want ja kinderopvang of minder werken kost nou eenmaal meer geld Wink.
Sweetangel

Unregistered

19-10-2010 10:52
@ angie, das ook een goed punt. Ik snap dat liefde en geborgenheid niets kost, maar het vult niet de maag van zo'n kleintje. Om aan kinderen te beginnen hoef je niet schuldenvrij te zijn, maar wel enige mogelijkheid hebben om het te kunnen verzorgen financieel.

@ de andere meiden. Betalen jullie partners wel alimentatie??
nettie9

Posting Freak

Topics: 1
19-10-2010 10:55
ik vind echt onverantwoordelijk om voor een kindje te gaan als je diep in de schulden zit.
wat heb je het kindje dan te bieden?
Sweetangel

Unregistered

19-10-2010 11:01
Ik denk dat het moeilijk oordelen is over een ander. Zij hebben het beste een beeld of het financieel haalbaar is in de maand om een kindje te onderhouden, ook al is dit met schulden. Schulden zijn natuurlijk altijd dom, stom, balen enz, maar soms niet express. Soms overkomt het je...
Ik vind het juist knap dat zij dit bespreekbaar durven maken. Er zijn er genoeg die dit niet durven
Femke1970

Senior Member

Topics: 5
19-10-2010 11:09
Een baby hoeft niet veel te kosten en je kunt het zo duur maken als je zelf wilt; tot het kind een jaar of 4 wordt is dat dan nog wel vol te houden. Het kán mits je ook een toekomstperspectief hebt, als je maar zeker weet dat er verbetering in de financïele situatie komt over een bepaalde tijd. Dat je bv weet wanneer je schuldenvrij zult zijn en die periode te overzien is. Zo niet, dan kun je er beter nog niet aan een baby beginnen....
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 11:21
Angie89 schreef:Vlindertje, ik vraag me af hoe knap dat is als je in de schulden zit en niets kan aflossen. Als je dan nog een kindje krijgt dan creeer je alleen maar meer schulden met op een gegeven moment het risico je huis uit worden gezet. Dat wil je toch niet voor je kind? Dat het op straat moet opgroeien?

Ik denk dat het juist heel knap is als je er eerst een tijdje extra hard tegenaan gaat, dan de schulden aflost, en dan begint aan een kindje.

Ik bedoelde het in de zin van zo knap dat je zelf niet kan eten en nog een eter erbij neemt! echt stom dus. Ze kunnen hun eigen boterham al niet betalen en dat vind ik echt niet kunnen.
Voglens mij had ik het een beetje verkeerd neer gezet.
Xannia

Posting Freak

19-10-2010 11:24
Knap stom inderdaad ja!

Het eerdere berichtje kwam op mij over alsof je het inderdaad dacht dat het heel goed was wat ze deed. Gelukkig zit ik zelf niet in die situatie, lijkt me behoorlijk lastig!
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 11:36
hahaha ja ik las hem net over en zag wat je bedoelde.
Nee ik bedoelde dat dus niet zo, en zo van wat zit ik dan te zeuren heb al 50x een berekening gemaakt en wij moeten zelf een bedragje over kunnen houden per maand. zo lang dat niet kan na alle vaste lasten zou ik het echt niet durven om aan kinderen te beginnen.
Larissa

Unregistered

19-10-2010 11:38
Als ik schulden zou hebben dan zou ik ook eerst wachten tot die zijn afbetaald en daarna pas aan kinderen beginnen.
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 11:41
ja tot dat je er nog 4 jaar aan vast zit! en je een hele grote kinderwens hebt... dan is dat echt niet zo makkelijk helaas
Xannia

Posting Freak

19-10-2010 12:12
Het ligt er denk echt aan hoe snel je het denkt te kunnen aflossen en hoe de toekomst eruit ziet. Sommige mensen nemen ook een lening voor een keuken, maar hebben verder een goedkoop huurhuis Wink. Ze kunnen het dan misschien wel binnen een jaar aflossen, tegen de tijd dat er een kleine is. Maar wel belangrijk dat je alles van te voren dan uitberekent en heel goed nadenkt.

En als je de 30 jaar eenmaal gepasseerd bent is het denk ook een ander verhaal, afhankelijk van hoe snel je moeder natuurlijk ook de overgang in ging.

Maar als ik maar 100 euro ofzo per maand zou overhouden zonder dat ik kinderen zou hebben zou ik er voorlopig nog niet aan beginnen.
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 13:04
nee inderdaad. Dat zou ik ook zeker niet doen.
Ik heb berekend dat wij als wij kinderen zouden krijgen, en ik minder ga werken met alle vaste lasten dus ook eten kdv enzo meegerekend. Dar wij nog 300 per maand over zouden hebben.
Dus volgens mij moet dat dan wel goed komen.
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 14:23
Sweetangel schreef:@ angie, das ook een goed punt. Ik snap dat liefde en geborgenheid niets kost, maar het vult niet de maag van zo'n kleintje. Om aan kinderen te beginnen hoef je niet schuldenvrij te zijn, maar wel enige mogelijkheid hebben om het te kunnen verzorgen financieel.

@ de andere meiden. Betalen jullie partners wel alimentatie??

Mijn partner heeft per maand altijd zijn dochtertje goed onderhouden, maar omdat zijn ex nu zo moeilijk doet en hij zijn dochter niet mag zien van haar betaald hij ook geen alimentatie... hij was trouwens ook nooit verplicht om het te betalen.
Babii

Posting Freak

Topics: 48
19-10-2010 14:58
Larissa schreef:Als ik schulden zou hebben dan zou ik ook eerst wachten tot die zijn afbetaald en daarna pas aan kinderen beginnen.

Dat kan helaas niet altijd Wink. Zie mezelf: als ik nu ontiegelijke schulden zou hebben en in een minnelijke regeling e/o WSNP terecht kwam (schuldsanering) en die sanering duurt 3 jaar en daarna heb je een schone lei. Dan had ik geen eens een kindje kunnen krijgen, want mijn baarmoeder moet er voor mijn 25e uit.

Ik vind dat men hier niet over mag oordelen, want er is altijd een oplossing om een kindje op te voeden! Zolang je de vaste lasten betaald en de schulden afbetaald is het oké. Als men loonbeslag legt moeten ze rekening houden met de vaste lasten waaronder je huur e.d. en vooral een kind! Er is altijd een oplossing..... Vindt dus echt niet dat mensen daarover mogen oordelen Wink.
snippie

Unregistered

19-10-2010 15:04
Ben het helemaal met babii eens!

mijn man heeft studie schuld maar betaald elke maand netjes af!
en ben nu in verwachting van ons kindje en ook voor ons was er geen keuze om langer te wachten.
snippie

Unregistered

19-10-2010 15:06
en als je schulden hebt wilt het nog niet zeggen dat je niks per maand over houd hoor!
je kunt schulden hebben maar nog ruim voldoende over houden.
mama1987

Unregistered

19-10-2010 15:25
Ik ben het ook met babii eens.. Bij mij is het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend dat ik kan zeggen van hey ik wacht nog maar 3 jaar.. T kan zo zijn dat moeder natuur er dan geen zin meer in heeft.

Mijn vriend betaald nog geen alimentatie omdat zn vaderschap nog vastgesteld moet worden, maar ook daar hebben we allang een spaarrekening voor geopend en dat is al voor een jaar ingedekt.

Hij heeft geen schulden en heeft alles keurig netjes op de regel.
Ik heb nu nog ongeveer 5000 en dat is keurig geregeld allemaal. We houden dik 400 over in de maand dus ons kindje gaat niets tekort komen. We hebben wel eerst alles op de regel gezet en we kunnen het prima redden. En mijn schulden heb ik te danken aan een leuke ex. Ik ben allang trots en blij dat ik het allemaal zelf regel en straks zelf heb opgelost. Ga voor dat etter mijn kinderwens niet laten varen. En ons kindje en ook mijn vriend zn meisje zullen niets te kort komen gelukkig hebben we alles in kannen en kruiken. En meer schulden maken ben je zelf bij. Met een beetje verantwoordelijkheidsgevoel gaat dat niet gebeuren. Daarvoor hebben we elkaar en helpt hij mij.
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 15:28
helemaal met jullie eens!!!
Zelf hebben ze geen idee hoe het is als je schulden hebt! ik wist het ook niet tot dat ik er mee te maken kreeg.
En inderdaad als de toekomst er beter uitziet en je weet dat je alles kunt betalen dan lijkt mij het ook geen probleem!
Het word wel een probleem om het moment als je doordat je een kindje krijgt en je kan je lasten niet meer betalen dan ben ik van mening om het niet te doen.

Maar babii als je inderdaad geen keus hebt dan moet je het doen anders krijg je je hele leven spijt.
mama1987

Unregistered

19-10-2010 15:32
En Babii,, ik was alleens eerder met jou in contact op dit forum alleen onder een andere naam, heb me weer opnieuw aangemeld. Toen was ik hier ivm. mijn prikpil verhaal, die wou maar niet uitwerken en ik kreeg maar geen dik baarmoederslijmvlies en geen grote eitjes. Heb erg veel aan je gehad toen Big Grin.. Ik kan ook zeggen dat ik na 6 maand provera en clomid mijn cyclus weer aardig op gang heb weten te krijgen.
Ben zelfs zondag voor het eerst ECHT ongesteld geworden weer!!! Dus nu kunnen we eindelijk gericht klussen..

Das ook 1 van de redenen dat ik mijn kinderwens niet weer ga uitstellen. Ik wil niet over een paar jaar zeggen van ja ben van de schulden af maar kan geen kinderen meer krijgen. Ik ben eigenlijk zo goed geschrokken van 6 jaar prikpil en nasleep dat ik geen anticonceptie meer aan durf voor ik mijn kinderwens verwezelijkt heb. Klinkt gek maar ben nog nooit zo blij geweest om een normale menstruatie te hebben incl pijn en alle ellende hihi!!
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 15:58
Oke ik heb geen medische reden om op te schieten maar mijn wens is zo groot dat ik niet nog 3 jaar wil wachten.
En ik zie mezelf niet pas met kinderen beginnen als ik 30 ben, wil graag 2 kindjes als het kan. Mijn vriend is iets ouder dus ja jaren wachten is echt geen optie.....
Wij werken alle 2 hard voor ons geld en de schulden zijn niet gekomen door nalatigheid of drang aankopen. Puur omdat de economie vorig jaar is ingestord en mijn vriendlief zijn baan kwijt raakte.
Als je een eengezins woning hebt in je eentje en mindenin de rechtzaken zit wegens je ex, dan is het heeeeel moeilijk om van 800 per maand rond te komen. Op deze manier gaan een heleboel mensen ongewenst de schulden in.

Gelukkig gaat het ook met ons de goede kant op! en we zijn trots dat we het saampjes hebben opgelost zonder hulp van wie dan ook.
Larissa

Unregistered

19-10-2010 17:21
Babii schreef:Dat kan helaas niet altijd Wink. Zie mezelf: als ik nu ontiegelijke schulden zou hebben en in een minnelijke regeling e/o WSNP terecht kwam (schuldsanering) en die sanering duurt 3 jaar en daarna heb je een schone lei. Dan had ik geen eens een kindje kunnen krijgen, want mijn baarmoeder moet er voor mijn 25e uit.

Ik vind dat men hier niet over mag oordelen, want er is altijd een oplossing om een kindje op te voeden! Zolang je de vaste lasten betaald en de schulden afbetaald is het oké. Als men loonbeslag legt moeten ze rekening houden met de vaste lasten waaronder je huur e.d. en vooral een kind! Er is altijd een oplossing..... Vindt dus echt niet dat mensen daarover mogen oordelen Wink.

Ik oordeel ook niet. Ik gaf mijn mening wat ik zou doen als ik schulden zou hebben. Maar kan het uiteraard nooit zeker weten. Je weet het pas als je ermee te maken hebt.
Ik werk zelf op een bewindvoeringskantoor waaronder de WSNP en inkomensbeheer, beschermingsbewind, schuldhulpverlening. Word er dagelijks mee geconfronteerd met onze klanten.
snippie

Unregistered

19-10-2010 17:55
Larissa schreef:Ik oordeel ook niet. Ik gaf mijn mening wat ik zou doen als ik schulden zou hebben. Maar kan het uiteraard nooit zeker weten. Je weet het pas als je ermee te maken hebt.
Ik werk zelf op een bewindvoeringskantoor waaronder de WSNP en inkomensbeheer, beschermingsbewind, schuldhulpverlening. Word er dagelijks mee geconfronteerd met onze klanten.

wat ik al zei schulde betekend niet dat je niet geld overhoud per maand.
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 18:04
het is en blijft een rot situatie! jammer genoeg :-(
snippie

Unregistered

19-10-2010 18:16
das waar.maar hebben er geen moment aan getwijfeld om niet voor onze kinderwens te gaan.
dit omdat we elke maand ruim voldoende over houden
vlindertje1983

Unregistered

19-10-2010 18:46
ja dat is heel goed van je. Zelf wilde ik eerst even het meeste schulden weggewerkt hebben zodat er een goed overzicht zou komen vandaar dat ik pas in december begin. Ben van mezelf al een streskippie dus wilde ik eerst wat rust brengen in deze situatie. Per december houden wij ook genoeg over om lekker te kunnen beginnen en ook wij gaan er dan ook voor :-)
Nu hebben wij een heel ruim inkomen maar op het moment dat er een kindje is ga ik toch 500 euro erop achteruit en dat moet dan ook te doen zijn. En zoals het er nu uitziet gaat dat ook prima lukken.
snippie

Unregistered

19-10-2010 18:57
vlindertje1983 schreef:ja dat is heel goed van je. Zelf wilde ik eerst even het meeste schulden weggewerkt hebben zodat er een goed overzicht zou komen vandaar dat ik pas in december begin. Ben van mezelf al een streskippie dus wilde ik eerst wat rust brengen in deze situatie. Per december houden wij ook genoeg over om lekker te kunnen beginnen en ook wij gaan er dan ook voor :-)
Nu hebben wij een heel ruim inkomen maar op het moment dat er een kindje is ga ik toch 500 euro erop achteruit en dat moet dan ook te doen zijn. En zoals het er nu uitziet gaat dat ook prima lukken.

Nou ben wat blij dat we niet hebben gewacht zie mijn onderschrift!
mama1987

Unregistered

19-10-2010 20:27
Das ook een reden dat ik niet wacht en me niets meer in de weg laat staan! Tis voor mij ook niet vanzelfsprekend.. Heb 6 jaar last van de prikpil gehad.. En nu ga ik ervoor!
Babii

Posting Freak

19-10-2010 21:57
mama1987 schreef:En Babii,, ik was alleens eerder met jou in contact op dit forum alleen onder een andere naam, heb me weer opnieuw aangemeld. Toen was ik hier ivm. mijn prikpil verhaal, die wou maar niet uitwerken en ik kreeg maar geen dik baarmoederslijmvlies en geen grote eitjes. Heb erg veel aan je gehad toen Big Grin.. Ik kan ook zeggen dat ik na 6 maand provera en clomid mijn cyclus weer aardig op gang heb weten te krijgen.
Ben zelfs zondag voor het eerst ECHT ongesteld geworden weer!!! Dus nu kunnen we eindelijk gericht klussen..

Das ook 1 van de redenen dat ik mijn kinderwens niet weer ga uitstellen. Ik wil niet over een paar jaar zeggen van ja ben van de schulden af maar kan geen kinderen meer krijgen. Ik ben eigenlijk zo goed geschrokken van 6 jaar prikpil en nasleep dat ik geen anticonceptie meer aan durf voor ik mijn kinderwens verwezelijkt heb. Klinkt gek maar ben nog nooit zo blij geweest om een normale menstruatie te hebben incl pijn en alle ellende hihi!!

Wat fijn om te lezen! Is je baarmoederslijmvlies ook goed qua dikte nu???
Babii

Posting Freak

19-10-2010 22:01
Larissa schreef:Ik oordeel ook niet. Ik gaf mijn mening wat ik zou doen als ik schulden zou hebben. Maar kan het uiteraard nooit zeker weten. Je weet het pas als je ermee te maken hebt.

Dan hoor jij ook te weten dat er iets als een VTLB is (Vrij Te Laten Bedrag) wat mensen over moeten houden voor hun vaste lasten te betalen en hier zit ook genoeg ruimte in voor leefgeld (eten e.d.). Dus ook genoeg geld om een kindje te kunnen onderhouden. Heb zelf in de WSNP gezeten en had € 120,= per week aan leefgeld (dus boodschappen e.d.) en dan waren mijn vaste lasten al betaald. Had prima een kindje kunnen verzorgen daarmee, dus dat had jij horen te weten dat mensen dat dus wel kunnen hihi Smile.

En als de mensen die hulp al daadwerkelijk hebben aangevraagd, dan worden ze geholpen en wordt er geen beslag e.d. meer gelegd. Ze leven alleen 3 jaar van een bijstandsinkomen, maar daarna is het klaar, schone lei en verder gaan! Moet je daarom alles, maar dan ook alles stil zetten??? Vind ik niet hoor!

Geld is niet alles, zolang jij het geld hebt je kindje onderdak te bieden, liefde, eten en kleding te geven, wat is dan het probleem? Dat zijn de 4 belangrijkste factoren die een kindje nodig heeft...
angie77

Posting Freak

Topics: 8
20-10-2010 07:02
hallo dames
altyd een moeilijk onderwerp schulden en kindjes maar wel te doen hoor.
zo babi das een aardig bedrag 120 euro pw leefgeld bijna riant zeg ik ben sinds januari uit de wsnp met schone lei maar ik kreeg maar 80 euro per week
en dan heb ik ook nog een dochter in die tijd en heb het prima gered hoor dus het is zeker te doen met een kindje ik zou daar mijn wens niet vanaf laten hangen dalijk lukt het niet meer als het goed voelt er gewoon voor gaan ik zat nog id schuldsanering toen ik mijn zoontje kreeg juni 09 zelfs toen redde ik het nog dus het is zeker te doen zelfs met 2 kids.
vlindertje1983

Unregistered

20-10-2010 08:26
snippie schreef:Nou ben wat blij dat we niet hebben gewacht zie mijn onderschrift!

Ja dat snap ik volkomen!
Zelf heb ik geen medische redenen, oke je weet nooit hoelang het kan duren daar heb je gelijk in.
Daarom ga ik er ook binnenkort gewoon voor, ook bij ons komt het echt wel goed!!!
Sweetangel

Unregistered

20-10-2010 09:20
ik heb het al eens eerder gezegd, maar doe het nog eens... :-) Het is echt slim om aan het eind van het jaar naar je zorgverzekering te kijken. Hebben wij vorig jaar ook gedaan toen ik zwanger was, en was er erg blij om. Ik ben met 31 weken bevallen en we hebben heel wat ritjes op en neer naar het ziekenhuis moeten maken... Maar hierdoor werd er veel vergoed... oa de bezoekkosten (van je brandstof/ parkeerkaarten)
mama1987

Unregistered

20-10-2010 09:28
In de maanden dat ik clomid gebruikte is dat onveranderd gebleven (mijn slijmlaag zeg maar), de eitjes vorderde wel.
Ik heb in juni gekozen te stoppen met de MMM en mijn lichaam rust te gunnen en tijd om het zelf mss op te lossen.
De gyn zij ook dat ze geen problemen zag, en dat mijn lichaam iig weer bezig was zoals het hoorde te gaan na de prikpil.
Ze zij ook je bent nog zo jong en na wat ik heb gezien komt het wel goed.

En nu ben ik zelf weer helemaal ongesteld geworden dus ga er vanuit dat het weer in orde is.
Heb wel een max gesteld.. Als er in maart nog niks is ga ik weer naar de HA voor een verwijzing.
vlindertje1983

Unregistered

20-10-2010 09:36
ik zal inderdaad even mijn zorgverzekering na gaan kijken! volgens mij ben ik wel redelijk goed verzekerd, maar goed nooit op dat soort dingen gelet natuurlijk!
Mama1987 gelukkig is het boeltje weer op gang hopelijk ben je snel zwanger :-)
Babii

Posting Freak

20-10-2010 10:52
@ Angie, haha ik ben getrouwd onder huwelijkse voorwaarden dus mijn man zijn inkomen mocht niet mee de boedel in Wink. Als ik mijn VTLB had en zijn uitkering en dan berekende wat de vaste lasten waren, had ik € 120,= per week. Is overigens niet echt riant als je een goed inkomen hebt, want des te hoger je inkomen des te hoger je VTLB. Maar hier zit dus ook het geld van mijn man ze uitkering bij na aftrek vaste lasten.

@ Mama, ja dat dacht ik ook dat me lichaam weer normaal was hihi. Werd 4x ongesteld na de prikpil (deze rondes dan). En heb 4x een positieve ovulatietest gehad. Tot 4x aan toe was de slijmlaag bizar dun Sad. Tot de vorige ronde, toen was hij ineens 5.6 mm i.p.v. 1 á 2 mm.

Je lichaam heeft dus ook de tijd nodig, na het zelf aanmaken van een eisprong om je slijm ook te herstellen. Nu maar hopen dat mijn BMS goed blijft, want krijg bijna de IVF.

@ Sweetangel, ik heb me zorgverzekering net veranderd naar een gezinspolis hihi. Nu maar hopen dat er ook een gezin komt.

Hoe dan ook: heb je schulden, laat je dan niet tegenhouden om te gaan voor een kindje. Zolang jij ze afbetaald en inkomen hebt om van rond te komen, dan redt je het wel. Daarbij: liefde, dak boven het hoofd, eten en drinken en vooral schone nette kleding is van belang.

Daarbij ken ik genoeg stellen die met 2 kids rondkomen van € 60,= per week in de WSNP, dus het is echt wel te doen. Komt goed meiden!! Laat dit niet je wens tegenhouden, mits je gewoon helemaal geen geld hebt om zelf boodschappen te doen, want dan kan je ook niet voorzien in het levensonderhoud van je kinderen. Maar zoals ik het nu lees is dit niet aan de orde bij jullie :mrgreen:.
sonja2009

Unregistered

20-10-2010 11:06
nou ik heb geen schulden maar moet het ook gewoon doen met 50 euro in de week en dat doe ik ook met een kindje dus het is makkelijk te doen
sonja2009

Unregistered

20-10-2010 11:13
overigens vind ik schulden geen reden om niet aan een kind te beginnen ik ben zelf groot geworden met een moeder in de bijstand met die maar 5 gulden in de week had en ik ben ook groot geworden met ook alle liefde die ik heb gekregen dat is het allerbelangrijkste
Larissa

Unregistered

20-10-2010 11:22
Babii schreef:Dan hoor jij ook te weten dat er iets als een VTLB is (Vrij Te Laten Bedrag) wat mensen over moeten houden voor hun vaste lasten te betalen en hier zit ook genoeg ruimte in voor leefgeld (eten e.d.). Dus ook genoeg geld om een kindje te kunnen onderhouden. Heb zelf in de WSNP gezeten en had € 120,= per week aan leefgeld (dus boodschappen e.d.) en dan waren mijn vaste lasten al betaald. Had prima een kindje kunnen verzorgen daarmee, dus dat had jij horen te weten dat mensen dat dus wel kunnen hihi Smile.

En als de mensen die hulp al daadwerkelijk hebben aangevraagd, dan worden ze geholpen en wordt er geen beslag e.d. meer gelegd. Ze leven alleen 3 jaar van een bijstandsinkomen, maar daarna is het klaar, schone lei en verder gaan! Moet je daarom alles, maar dan ook alles stil zetten??? Vind ik niet hoor!

Geld is niet alles, zolang jij het geld hebt je kindje onderdak te bieden, liefde, eten en kleding te geven, wat is dan het probleem? Dat zijn de 4 belangrijkste factoren die een kindje nodig heeft...

Ja uiteraard weet ik dat :-)
Maar ik gaf alleen mijn mening wat ik denk wat ik zou doen als....
En heb niet gezegd dat iemand die schulden heeft en kinderen wilt of al heeft, dat zij dat niet gaan redden. Wat jullie al zeggen het gaat erom dat je ze opvoedt met liefde :-)
sonja2009

Unregistered

20-10-2010 11:26
alleen je weet nooit wat er gebeurt want ik had voor me zwangerschap een goede baan zou per 1 dec een andere betere baan hebben alleen was ik op dat moment zo ziek dat ik gewoon niet kon werken dus werkeloos was en we nog alles moesten kopen voor de baby..Gelukkig had ik recht op een zw uitkering anders had ik het geld ook echt op een andere manier moeten krijgen dus je hebt het nooit voor het zeggen
Babii

Posting Freak

20-10-2010 15:17
Ja en ik had ook een goede job, maar ben boventallig verklaard dus krijg nu wederom een jaarcontract. Laat dit alleen niet mijn IVF in de weg staan, daar ga ik gewoon verder mee :mrgreen:.

Er zijn zoveel redenen waardoor iemand in de schulden kan komen. Zolang je het maar oplost en wekelijks geld over hebt voor de voeding is dat oké.

@ Sonja, jeetje € 50,= per week? En jij koopt nog wel pampers enzo.... Met luiers e.d. doe je toch niet lang?
sonja2009

Unregistered

20-10-2010 15:44
pampers moet je gewoon in de aanbieding kopen ik heb nog 5 pakken liggen

ik heb wel meer geld in de week maar stel mezelf een limiet op van 50 euro zo kan ik extra geld sparen voor later als ik het wel nodig heb

ik denk dat ik met een pak pampers toch wel 2 weken doe hoor en met een pak voeding 1 1/2 week
snippie

Unregistered

20-10-2010 17:53
Je leert er slim mee omgaan he son!
knuf
Babii

Posting Freak

20-10-2010 18:01
Vindt dat heel slim van je Son! Je kan beter denken dat je minder hebt en minder uitgeven en sparen Smile. En inderdaad, dat deed ik ook toentertijd: letten op aanbiedingen en ben zelfs nu al luiers aan het vergelijken en voeding e.d. :oops:.

Vraag me alleen af hoelang je dus met een pak luiers en voeding doet, maar volgens jou dus 1,5 week.... Zoooo dat is best aardig! Weet dus niet hoevaak je een kindje moet verschonen op een dag, zal wel aardig wat zijn :p. Tsjah, ben nog geen Mama he Wink.
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 18:31
sonja2009 schreef:Ik denk dat ik met een pak pampers toch wel 2 weken doe hoor en met een pak voeding 1 1/2 week

Je doet mischien nu nog 1,5 week met een pak voeding maar als je kindje wat ouder is gaat er toch echt een pak voeding per week door. Wat de luiers betreft; waarom zou je persé Pampers kopen? Het lijkt goedkoop die aanbiedingen maar in een pak Pampers zitten aanzienlijk minder luiers dan in een pak van het Kruidvat-huismerk en ze zijn minstens zo goed.

Met 4 kinderen, straks 5, heb ik ook heel goed geleerd op de prijzen en kwaliteit te letten en ik ben inmiddels compleet van de bekende merken afgestapt. Alleen de babyvoeding koop ik nog wel van Friso omdat de huismerken mij niet goed zijn bevallen. Maar verder heb ik de Aldi-luiers ontdekt die in de loop der jaren écht enorm verbeterd zijn, Aldi-billendoekjes die ook nog een handig hersluitbaar klepje hebben en potjes babyvoeding koop ik ook van een huismerk uit de supermarkt of van het Kruidvat. Je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt! Wink
Overigens kijk ik nogal op van de weekbedragen in de WSNP. Wij hebben er ook 3 jaar in gezeten en hadden met een gezin van 4 kinderen 'slechts' 400 euro per maand aan boodschappen te besteden na aftrek van alle vaste lasten; dat is minder dan 100 euro per week. Alle extra's (kleding, schoenen, contributie van sportclubjes, etc.) deed ik van de kinderbijslag per kwartaal. Dat was wel weer een 'leuk' bedrag met 4 kinderen. Het was een klote-periode maar achteraf gezien ook heel erg leerzaam.
Gelukkig hebben we het achter de rug en hebben we weer beschikking over mijn man z'n volledige salaris waar we weer goed met z'n allen van kunnen leven, helemaal nu we van alle schulden verlost zijn. Maar 1 ding heb ik wel geleerd van die 3 jaar; ik let nogsteeds met alles wat ik koop op de prijzen!
Babii

Posting Freak

20-10-2010 19:07
Er zijn ook genoeg mensen en gezinnen met 50 euro per week Wink. Ik heb dan een goed inkomen en des te hoger je inkomen des te hoger je VTLB is. En mijn man had er niks mee te maken, dus had zijn eigen loon e.d. Dus dat is het verschil Smile.
vlindertje1983

Unregistered

20-10-2010 19:47
he dames,

Wij hebben samen ons eigen salaris en geen week geld gelukkig :-) maar zo te horen is dat ook nog goed te doen!
Ik heb nog 2 pillen voor mijn stopweek zit al de hele week te twijfelen of ik niet nu al zou stoppen hahaha
Een kindje geeft je zoveel liefde enzo terug en vind inderdaad ook niet dat als je schulden heb meteen je kinderwens aan de kant moet schuiven daar word je nog ongelukkiger van
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 20:04
Babii schreef:Er zijn ook genoeg mensen en gezinnen met 50 euro per week Wink. Ik heb dan een goed inkomen en des te hoger je inkomen des te hoger je VTLB is. En mijn man had er niks mee te maken, dus had zijn eigen loon e.d. Dus dat is het verschil Smile.

Het VTLB heeft niets met je inkomen te maken hoor, deze is altijd op basis van de gezinsgrootte vastgesteld en zit op of net onder bijstandsniveau. De rest gaat naar de boedelrekening en dus uiteindelijk naar de schuldeisers.
Mijn man heeft ook een behoorlijk goed inkomen en wij hebben 3 jaar lang bijna driekwart van zijn maandsalaris moeten afdragen en hebben een VTLB gehad op bijstandsniveau. Of je nu een bijstandsmoeder bent met 2 kinderen of iemand met een riant inkomen met 2 kinderen, tijdens de WSNP krijg je beide hetzelfde bedrag waar je van moet rondkomen.
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 20:06
@Babii: Ik begrijp overigens wel dat jullie meer per maand te besteden hadden omdat jullie niet in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. Dan valt jouw man uiteraard buiten de regeling met behoud van zijn eigen inkomen.
Babii

Posting Freak

20-10-2010 20:11
Femke het heeft wel degelijk met je inkomen te maken Wink. Bereken in de VTLB calculator maar eens een inkomen van 2000 per maand en de vaste lasten. Je VTLB ligt dan dus hoger als iemand die 1100 euries verdiend Wink.

Niet iedereen heeft hetzelfde VTLB, dit is afhankelijk van inkomen, uitgaven e.d. En inderdaad, mijn man zijn inkomen werd wel meegerekend, maar hij leverde niks in Wink. Ik had eerst een salaris van 1300 per maand en had toen een VTLB van 758 euro. En toen een inkomen van 1778 per maand en een VTLB van 1115 euro. En er was niks qua uitgaven veranderd behalve het inkomen. Zo gaat je VTLB dus omhoog Smile.

En ik weet dit dus zeker, want ik werk ook vrijwillig voor een bewindvoerders forum :p. Dus weet dit van een BWV. Het is even moeilijk uit te leggen, maar als je me voorbeeld hierboven ziet snap je het wel Smile.

Ach en vind het ook onnodig daar een discussie over te voeren, het is hopelijk duidelijk wat ik bedoel hihi :p Smile.
Babii

Posting Freak

20-10-2010 20:14
Heb het net even berekend met dezelfde uitgaven qua huur e.d. en ik zou nu (met nog hoger inkomen) 1358 krijgen Smile. En dat is ook met hetzelfde inkomen van mijn man en zorgtoeslag....

Het is gewoon naar: want er zitten mensen in de WSNP die hebben het echt shit! Ken iemand die doet het met 30 euro per week, de anders is aangemeld bij de voedselbank en de ander krijgt met een gezin 50 euro per week. En toch redden ze het, zo knap!
vlindertje1983

Unregistered

20-10-2010 20:18
ik heb daar echt respect voor!
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 20:33
@Babii: Als dit werkelijk zo is dan kan ik niet anders dan concluderen dat wij 3 jaar lang te weinig hebben gekregen. Onze bewindvoerdster hield ons altijd dit plaatje voor. Ook toen mijn man dreigde zijn baan te verliezen maakte dat volgens haar niks uit; ons te besteden bedrag zou sowieso hetzelfde blijven omdat dit al het minimum was. Wij hadden overigens wel hoge vaste lasten van bijvoorbeeld een redelijk hoge huur voor ons huis. We hoefden niet te verhuizen naar een goedkoper huis en konden 'gewoon' de huur blijven betalen.

Ik hoor en lees trouwens veel over grote verschillen. Zo ken ik verhalen van mensen waarbij hun schuld gesaneerd wordt via de kredietbank dat het complete salaris of uitkering naar de kredietbank gaat, daar ook de rekeningen en vaste lasten worden betaald en wat er over is uiteindelijk pas naar de schuldenaar gaat. Soms blijft er bijna niets over en valt er dus echt niet van te leven. Onbegrijpelijk vind ik dit maar toch komt het voor...Sad
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 21:00
Ik was ook even nieuwsgierig maar ik kan niets berekenen via de VTLB-calculator, alleen bewindvoerders schijnen hier toegang toe te hebben of dit aan te kunnen vragen op de website van de WSNP. Heb het nog wel even bij manlief nagevraagd, hij weet meer van de hele gang van zaken als ik en helpt nu ook mensen met schulden via de gemeentepolitiek Wink) Hij zegt dat wij idd wel iets meer kregen dan bijstandsniveau en dat dit percentage voor hogere inkomens 10% erboven was. Daarentegen vielen wij door het 'hoge' eigen inkomen wel buiten alle wettelijke/gemeente-regelingen voor mensen in de bijstand: Geen zorgtoeslag, geen witgoedregeling, en we kwamen niet in aanmerking voor meedoen-premie's voor sportclubs e.d. Hierbij wordt er naar je werkelijke inkomen gekeken en niet naar je WSNP-situatie dus eigenlijk word je nog dubbel gepakt ook. Ik kon onze toen nog jongste dochter niet eens naar de peuterspeelzaal brengen omdat wij in het hoogste inkomenstarief vielen. Wel kregen we na heel veel gezeur een ontheffing van de gemeentebealstingen, maar dan moet je niet kijken hoe.

Al met al ben ik dolgelukkig dat we van die ellende verlost zijn maar er valt nog héél veel te verbeteren binnen de schuldhulpverlening....
Babii

Posting Freak

20-10-2010 21:15
Nee hoor, je kan daar gewoon bij meid Smile.

Berekening van mijn vrij te laten bedrag

Download als zip bestand of executable Smile.

Trouwens: je moet zo denken: stel je gaat minder verdienen of je inkomsten veranderen, er moet altijd een nieuw VTLB gemaakt worden Smile. Want een VTLB past zich weer daar aan Smile.

Ja dat klopt! Ik kon ook niks krijgen van de gemeente e.d. en inderdaad je wordt dan dubbel gepakt! Want in principe zeg ik bij toeslagen aanvragen: ik leef van dit inkomen, dat andere inkomen krijg ik niet waarom berekenen jullie dat dan. Dat is inderdaad erg krom hoor Sad.... daarom zeg ik: heb veel respect voor gezinnen die het voor minder doen Big Grin.
Femke1970

Senior Member

20-10-2010 21:43
Babii: Dank voor de goede link! Maar bij nader inzien laat ik het er maar bij zitten, het heeft nu toch geen nut meer! Wink
Overigens werd ons bedrag ook wel regelmatig aangepast hoor qua veranderingen in inkomen, hogere premies van verzekeringen enz.
T'is en blijft in ieder geval een ingewikkeld en moeilijk te begrijpen constructie, en de verschillen van aanpak van schuldsanering zijn nog erg divers...:?

Ik wens je verder een hele goede en geslaagde 1e IVF-behandeling toe, hoop dat het goed uitpakt voor jullie! Wink
Babii

Posting Freak

20-10-2010 21:52
Ja dat hoop ik ook aangezien het Kabinet nog maar 1 poging wil vergoeden Sad...
Femke1970

Senior Member

21-10-2010 07:33
Babii schreef:Ja dat hoop ik ook aangezien het Kabinet nog maar 1 poging wil vergoeden Sad...

Tot nu toe zijn dit alleen nog maar plannen toch? Het moet eerst nog goedgekeurd worden door een meerderheid van de 2e en 1e Kamer en daar kan nog een lange tijd overheen gaan. Ik hoop van harte dat jullie in ieder geval 'tiijd genoeg' zullen hebben; sterkte!
vlindertje1983

Unregistered

21-10-2010 09:18
nou ben beniewd of al die plannen ook echt doorgaan.
Want moeders/ toekomstige moeders gaan er dan sterk op achteruit met alles wat ze bedenken!
Las gister wel een stukje over de europese unie dat ze de zwangerschapsverlof misschien wel gaan verlengen met 20 weken en voor vaders 2 weken :-) dat is het enige leuke wat ik heb gehoord of dit onderwerp, maar dat kan ook nog wel een jaar duren eerders dat word ingevoerd!
Babii

Posting Freak

21-10-2010 10:08
Femke1970 schreef:Tot nu toe zijn dit alleen nog maar plannen toch? Het moet eerst nog goedgekeurd worden door een meerderheid van de 2e en 1e Kamer en daar kan nog een lange tijd overheen gaan. Ik hoop van harte dat jullie in ieder geval 'tiijd genoeg' zullen hebben; sterkte!

Die gaan wel door hoor Wink. Het is namelijk allemaal al goedgekeurd Wink..... Althans de begroting is goedgekeurd. Ik zit bij belangenbehartigers van Freya dus weet exact wat er speelt. De partijen die nu tegen zijn, zijn bij lange na niet genoeg qua zetels. Nu dus trachten met de PVV rond de tafel te gaan zitten. Freya is in ieder geval hard bezig, maar de kans zit erin dat het door gaat Sad.

Alleen in 2011 nog niet, maar 2013 volgens de begrotingsplannen. Geloof me: het zat ooit niet in het pakket. Freya heeft toen keihard gevochten het er wel in te krijgen en nu gaat het er wss weer uit Sad.
vlindertje1983

Unregistered

21-10-2010 12:14
en hoe zit het dan met de kinderdagverblijf of gastouderbijdragen?
Is dit ook al zeker dat het eigenbijdragen word verhoogd van 21% naar 26% ??
Vraag me af of er nog ergens iets terug word gegeven bij andere toeslagen dat de kinderbijslag ofzo omhoog gaat door al deze onzin :-(
sonja2009

Unregistered

21-10-2010 13:43
ik heb de pampers in de aanbieding kunnen kopen en veel gekregen ik heb ook nog geen andere luiers geprobeert om te zeggen van ja ik neem dat merk als dit op is dan ga ik daarvoor kijken overigens ben ik ook een beetje een zeikerd want ik veeg me kont ook alleen af met page hihi

Ik heb helaas een man met een enorm gat in zijn hand dus ik moet er gewoon op letten dat er geld naar de spaarrekening gaat stel dat er iets kapot gaat
Ik heb ook helaas een hele slechte eigenschap van mijn opa geerfd ik kan heel goed doen dat ik geen geld heb maar dat is mijn rekening vaak nog rijkelijk gevuld
Babii

Posting Freak

21-10-2010 13:54
vlindertje1983 schreef:en hoe zit het dan met de kinderdagverblijf of gastouderbijdragen?
Is dit ook al zeker dat het eigenbijdragen word verhoogd van 21% naar 26% ??
Vraag me af of er nog ergens iets terug word gegeven bij andere toeslagen dat de kinderbijslag ofzo omhoog gaat door al deze onzin :-(

Dat is er al doorheen Wink.
vlindertje1983

Unregistered

21-10-2010 13:58
Babii schreef:Dat is er al doorheen Wink.

Balen!
Scheelt toch zo 25 a 30 euro per maand aan opvang :-(
mama1987

Unregistered

21-10-2010 15:58
Ik heb ff een gewoon vraagje hihi.. Hoe krijg ik zon leuke teller onderaan in mn handtekening?? Want ik plak de url in het balkje en hij pakt em nietSad..
vlindertje1983

Unregistered

21-10-2010 16:03
ik heb het viva Lilypie en dan in handtekening gekopierd was voor mij ook even knutselen hoor! hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen weet ik niet echt meer hahahah misschien dat iemand anders het nog weet.
mama1987

Unregistered

21-10-2010 16:08
Heb het al gevonden intussen maar thnx anyway!
vlindertje1983

Unregistered

21-10-2010 16:12
hhahah mooi zo zie hem staan! vanavond mijn laatste pil daarna nog 1 strip!!! ik zit zo te twijfel om niet gewoon nu al te stoppen :-( lastig lastig lastig
sonja2009

Unregistered

21-10-2010 16:17
waarom niet gewoon doen hihi
mama1987

Unregistered

21-10-2010 18:14
Ja meid ik kan er natuurlijk niet zomaar over oordelen wat je moet doen..

Ga op je gevoel af is meestal het beste Wink.. En als je vriend er hetzelfde over denkt, tja waarom dan niet?? Big Grin ..

Wat je ook doet, geniet er lekker van samen Big Grin .. Gericht en met een doel ''klussen'' is het leukste en lekkerste wat er is hihi Big Grin !!
Sweetangel

Unregistered

21-10-2010 19:45
Gewoon doen:-D
Mits je vriend het goed vind natuurlijk ;-)
vlindertje1983

Unregistered

24-10-2010 09:02
goedemorgen dames,

donderdag mijn laatste pil geslikt en zou dus eigenlijk vrijdag mijn laatste pil moeten slikken....
Mijn vriend vind het helemaal geweldig als ik nu al gewoon stop, hem maakt het dus niet uit (lekker makkelijk)
Ik ga van de week, nog voor vrijdag uiteraard even met mijn moedertje hier over praten :-) tja moeders kunnen je toch het beste advies geven:oops: hahah zij weet ook van onze situatie en ik wil haar vragen of ze 1 vaste dag per week zou willen oppassen. Ook heel belangrijk om te weten scheelt toch weer 1 dag kdv.... En daaruit kan ik vast mijn beslissing maken om nu al te stoppen of toch nog 1 maandje te wachten.
vlindertje1983

Unregistered

24-10-2010 09:04
ik zou dus vrijdag weer mijn eerste pil moeten slikken, sorry stond een foutje in.
mama1987

Unregistered

24-10-2010 10:51
Hey Vlindertje..

Geweldig dat je vriend erachter staatBig Grin.. En hopen idd dat je moeder een vaste dag in de week zou willen oppassen!!

Maar waarom anders nog een maandje wachten, als ik vragen mag?

Nou veel geluk en succes met zwanger worden alvastBig Grin!
vlindertje1983

Unregistered

24-10-2010 11:02
hey mama1987,

Ja ik hoop het ook echt dat ze dat wil doen!
tja ik ben iedere keer toch een beetje bang dat we straks het heel slecht zullen krijgen omdat het juist nu zo goed gaat :-( ik had altijd mijn zaakjes op orde dus het is gewoon een beetje eng.

Ik ben de laatste jaren heel voorzichtig geworden hahahh en durf niet altijd meer in het diepe te springen :-(
mama1987

Unregistered

24-10-2010 14:09
Tja dat durfde ik ook niet.. Maar vergeet niet: angst is je slechtste raadgever!!

Gaan met die banaan!! Big Grin
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave