Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen Cadeau tips 1ste verjaardag

Cadeau tips 1ste verjaardag
ran83

Posting Freak

Topics: 23
26-08-2010 13:19
Nou ja de kop zegt het al. We hebben voor amy d'r 1ste verjaardag zelf al wat gekocht. Ze krijgt een nieuw setje kleren en een vtech babysmile computertje.

Maar wat moet ik van de familie vragen??? De meesten willen wel graag een cadeautje erbij geven en tjaa wat vraag je voor een kindje dat 1 wordt.

Iemand tips wat leuke en leerzaam speelgoed o.d. is.

Vindt zelf trouwens zelf zo'n houten motoriek spel wel leuk, maar ja dat is ook niet het duurste.
sofietje

Posting Freak

Topics: 9
26-08-2010 13:32
Ik noem even wat favorieten die we hier in huis hebben:
Duplo
Boerderij/dierentuindiertjes
Fisher Price Little People
Houten puzzels
(voor)leesboekjes
(rieten) poppenwagentje
loopauto
Vormenstoof

Vooral van Duplo en Little People kan je een leuke verzameling aanleggen. Wij hebben inmiddels een heeeeleboel duplo, dus gaan nu LP verder sparen.
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
26-08-2010 13:34
handig Topic Ran, thanks, hahhaha.

Bij ons beginnen ze ook al te vragen wat ze voor Mik moeten kopen en ik heb geeeeen idee. Iedereen wilt inderdaad een kado kopen, ik heb liever geld hahhaha Voor Mik dan he, voor als ik echt iets nodig heb, want nu, pff ze heeft al speelgoed en ik wil gewoon niet teveel speelgoed en kleertjes wil ik zelf kopen....dus ik vind het maar lastig...
Snow

Unregistered

26-08-2010 13:35
Little People Animal Sound Farm; 50 euro, Femke vindt hem geweldig.
Verder stapeltorens.

ik vraag; een wintervestje, een stoeltje ( een zachte ..) en regenlaarsjes Big Grin
Snow

Unregistered

26-08-2010 13:35
een loopauto. ( waar je op kunt zitten ..)
iets van muziekinstrumenten? piano vindt Femke ook heel leuk
ran83

Posting Freak

26-08-2010 13:50
Regenboog little people daar heeft m'n zus bakken vol van, dus dat hoef ik al niet te vragen. Loopauto heeft ze al voor d'r geboorte gekregen.

Tink ik vraag ook gewoon liever geld, maar ja de meesten willen een cadeautje kopen. Amy heeft al zoveel speelgoed gekregen toen voor d'r geboorte. En idd kleren wil ik ook graag zelf uitkiezen voor d'r.

Een zachte stoel kan ik ook voor d'r vragen ja.
Tinkerbell79

Posting Freak

26-08-2010 14:10
maar ja dat kun je niet maken om geld te vragen....verzin nog wel wat
popje 2 in de maak

Senior Member

Topics: 3
26-08-2010 15:14
Inderdaad, Duplo (of primo), vormenstoof, stapelbekers, xylofoon, boekjes/voorleesboeken (die kartonnen worden snel kapotgebeten, badboekjes zijn ook handig), muziek-tvtje, piramide, kralending...
Helaas hebben wij al die dingen al in huis Sad Zoek nog wat origineels en betaalbaars (rond een tientje ofzo) om te vragen aan de paar gasten die we krijgen Wink
ran83

Posting Freak

26-08-2010 16:00
Ik had zelf al wel wat dingetjes opgeschreven wat ik leuk vondt.

- houten motoriek spel
- bromtol
- pluche kegelset
- speeltjes van Vtech
- puzzels

Maar als je van iedereen een klein cadeautje krijgt, dan weet ze van gekigheid niet waar ze straks mee moet spelen.

Iemand misschien ideetjes wat leuk is, maar wat duurder. Dat kunnen een paar mensen geld bij elkaar leggen en het dan geven.
leeuwinnetje

Posting Freak

Topics: 4
26-08-2010 19:33
Ran: weet je wat ik voor een duurder kado heb gevraagd, mijn tantes/ooms doen ook samen:
een tafeltje en stoeltje voor Amy, waar ze straks zelf aan kan gaan zitten en spelen
sofietje

Posting Freak

26-08-2010 19:40
Hier leg ik na de verjaardag ook wat cadeautjes weg. Zo worden ze niet in één keer overladen met veel te veel, en hebben ze iedere keer weer wat nieuws.

Goede voorleesboeken (jip en janneke, pluk van de petteflat, kinderbijbel) vind ik ook altijd leuk.

Op het moment is Nijntje hier trouwens helemaal hot. Heb je ook erg leuke dingen van.
Tinkerbell79

Posting Freak

26-08-2010 19:45
Voorleesboeken vind ik zelf helemaal te gek, maar ik heb er al zoooo veel. Ben bang dat ik dan dezelfde krijg.
Leeuwinnetje, ja een stoeltje en een tafeltjes is misschien wel een heel goed idee.
Met mijn moeder ga ik dan wel samen shoppen voor kleertjes, want dan kan ik ze zelf uitzoeken Smile

Mijn schoonmoeder neemt altijd geregeld wat mee van rommelmarkten, heel mooi en degelijk spul (ik vind hout erg mooi)..dus Mik heeft al zoveel. Misschien dan little people, das ook wel leuk.
ran83

Posting Freak

26-08-2010 20:42
Tink hout daar heb je ook mooi speelgoed van.

Leeuwinnetje dat is ook een idee een tafel en stoeltje, mag ik nu wel al vast gaan kijken, want ik ben nogal moeilijk qua kiezen.

sofie dat is ook een idee, als ze veel cadeautjes krijgt het wegleggen en telkens wat geven.

boekjes heeft amy genoeg allemaal van m'n zus jip en janneke, pietertje pet enz.... 'T is wat als je zus de kids al groter heeft.

Ik vondt zo'n loopfiets ook wel leuk, zonder stepjes zeg maar.
brusje

Unregistered

26-08-2010 20:50
zo`n zachte kinderfautuil is erg gaaf..kyan zit er nogsteed sop gekregen voor zn 1e verjaardag!
van ons krijgt ze kleertjes of iets..
schommel (voor buiten)
ik ga van simkids de armband voor yma sparen (soort pandora..erg leuk) kun je ook bedels vragen
idd loopauto of duwkar
voorleesboekjes of leuke dvdtjes
ik wil voor yma graag zo`n lichtworm (knuffelworm met lichtgevend hoofd..)
logeerkoffertje of trolly

loopfiets met 2 wielen zijn ze nog klein voor hoor..is meer voor 2e verjaardag
Tinkerbell79

Posting Freak

26-08-2010 20:54
Oh Brusje, die lichtworm, die had ik vroeger ook ene groene en die vond ik helemaal geweldig. Nam ik altijd mee in bed!!
brusje

Unregistered

27-08-2010 17:46
jaa idd jeugdsentiment..hihi vandaar dat ik die wil voor haar maar koop m nu nog neit is leuk om te vragen..
Mar22

Posting Freak

Topics: 5
27-08-2010 18:55
Wij geven Fenna ook iets van Little People, het speelhuis. Van oom en tante krijgt ze de roze bus en van Opa het roze vliegtuig... Erg leuk!

Van andere opa en oma hebben we een winterjas gevraagd, en ze krijgt een loopauto erbij.

De rest van de visite heb ik inderdaad puzzels,boekjes gevraagd...

Waar ik nu trouwens ook mee begonnen ben, is met kleine kado's al weg leggen voor Sinterklaas.. Nu heb je overal leuke goedkope aanbiedingen.. Heb nu al 4 doosjes met Little People boven staan waar ik normaal 60 euro voor kwijt zou zijn en nu bijelkaar 20 euro...
sofietje

Posting Freak

27-08-2010 19:17
Wat ik me ook nog bedacht:

Pyjama's of setjes ondergoed oid vind ik ook altijd wel leuk. Komt iets minder precies als bovenkleding. Of regenlaarsjes, die worden in de loop van het eerste jaar ook onmisbaar!

Mar, is dat het Drukke Dag Huis? Die hebben wij Sylke gegeven, er wordt hier echt dagelijks mee gespeeld. Little People wordt idd vaak enorm afgeprijst, wij hadden dat huis voor E30,-, normaal is ie E60,- geloof ik. De boerderij vond ik ook erg leuk, maar die was niet afgeprijst dus dan is de keuze makkelijk :mrgreen:
brusje

Unregistered

27-08-2010 19:57
ja idd setje met regenjasje en laarsjes ofzo is ook leuk en pyama idd ook..

ik vind little poeple helemaal niet leuk..en met zulke dingen wordt vaak weinig gespeeld..kyan had bergen duplo..nouwelijks aangeraakt stat t er nog..allemaal jongensspul dus heb er niks meer aan, nu heeft ie lego en knexx voor zn verjaardag gehad..wordt ook niet naar gekeken..
ik krijg van mn zusje t beetje duplo wat ze had voor mn nichtje en hoef er echt niks meer bij..

poppenwiegje vind ik ook erg leuk..en buggy ze heeft al een mooie pop..
vraag mn moeder wel om leuke kleertjes te maken extra voor de pop..doet ze ook voor mn nichtje dr baby born
ran83

Posting Freak

27-08-2010 21:45
Ik had ook al een beetje rondgekeken in speelgoedzaken. Vindt zo'n ouderwetse bromtol ook nog steeds leuk. Zo'n stoffen kegelsetje wel.

Net wat brusje zegt, je krijgt soms speelgoed waar ze bijna nooit mee spelen en dat vindt ik zo zonde, maar ja het verschilt natuurlijk wel per kind waar het mee speelt.

Denk dat ik zoiezo maar een tafeltje met 2 stoeltjes vraag, en misschien een bijpassende speelgoedkist. Amy snapt dit jaar nog niet zoveel van d'r verjaardag en dat ze van iedereen een cadeautje krijgt, maar zijn ze ouder dan "verwachten" ze het haast wel.
sofietje

Posting Freak

27-08-2010 21:50
Tafeltje en stoeltjes heb ik hier ook, maar daar heb ik eerlijk gezegd spijt van. Staat enorm in de weg en zoonlief doet er nooit wat mee. Nou ja, hij gebruikt alleen een stoeltje als opstapje als hij ergens niet bijkan Smile

@brusje: waar speelt jouw zoontje dan mee?

En hier wordt dus wel veel met Little People gespeeld. Wat die poppetjes allemaal al niet meegemaakt hebben... :-D
ran83

Posting Freak

27-08-2010 21:53
Poeh zeg dat maakt me dan weer aan het twijfelen hihi

Gelukkig heb ik nog even de tijd om rond te kijken en ideetjes op te doen. Ben blij dat ik dit topic geopend heb zeg.
sofietje

Posting Freak

27-08-2010 21:57
Als je er de ruimte voor hebt zou ik het gewoon lekker doen. Maar hier is het best krap, en als er dan ook nog eens iets staat wat niet gebruikt wordt...
Speelgoedkist is trouwens ook wel een goeie! Ik heb hier meerdere kleine kisten, om de spullen een beetje te kunnen sorteren. Werkt erg goed, dan kunnen ze het allemaal wat beter overzien waar ze mee aan het spelen zijn.

Serviesje of pannensetje ofzo is trouwens ook erg leuk! Als de kindjes net 1 zijn, zijn ze daar nog wel een beetje klein voor, maar verderop in het jaar gaan ze je steeds meer imiteren. Ik heb toen mijn zoon 1,5 was ook zo'n setje schoonmaakspulletjes gekocht omdat hij altijd met mijn bezem liep te sjouwen.
Tinkerbell79

Posting Freak

27-08-2010 22:04
Serviesje heeft Mik al gekregen met de geboorte hahahha!
Hm hier hebben we ook niet al te veel plek.
Ja little people wordt veel gekocht, is dat dan zoooo leuk en spelen de kindjes daar echt veel mee??
ran83

Posting Freak

27-08-2010 22:07
Tink ik weet wel dat m'n nichtje nu nog wel eens met de little people speelt en die is 7. M'n zus heeft d'r bakken vol van en die mag amy straks

Serviesje heeft amy ook met d'r geboorte gekregen. Tja en de ruimte is hier momenteel nog niet, we moeten nog weer verbouwen en dan is er ruimschoots plek voor een tafel en stoeltjes. 'T is wat he, de kindjes snappen niets van hun 1ste verjaardag en de ouders hebben het er maar druk mee hihi
Mar22

Posting Freak

28-08-2010 07:29
@ Tink, bij ons op het kdv hebben we ook een aantal dingen van Little People, de bus-vliegtuig-boederij-ark van noach en daar word reuze veel mee gespeeld!

@ Sofietje, ja is geloof ik dat huis, met een paars dak?? Leuke aanbiedingen zijn dat he! Fenna heeft een nog een grote broer ( = zoon van vriendlief ) en daar krijgt ze de winkelstraat van. Die was toen afgeprijsd naar 17 euro !! DUs ze krijgt nu aantal dingetjes van Little People...

Van de rest vraag ik puzzels etc. En ze krijgt al winterjasje, misschien indd leuk om iets van een muts-sjaal-handjes te vragen..
brusje

Unregistered

28-08-2010 20:12
bromtollen heb je bij hema van jip en janneke..erg leuk idd..maarja dat kunnen ze pas als ze groter zijn..

mn zoon speelt het liefst met bakjes en gaat buiten beestjes zoeken..knippen/plakken en vliegtuigjes vouwen..enverder buiten spelen/schommelen voetballen..
toen ie kleiner was sleepte hij met de onderzettertjes/lepeltjes en met bekertjes en tasjes, knuffels is hij nogsteeds gek op!!
facinatie voor stuiterballen kleine tolletjes enzo..kleine frutsels enz
riannetje

Posting Freak

Topics: 10
28-08-2010 22:29
Hoi, hoi
Hier nog een moeder die ook aan het bedenken is wat te geven voor haar 1e verjaardag. Ik weet het zelf niet eens laat staan voor familie/ vrienden. Ik had nog nooit gehoord van Little People :oops:
Is dat echt voor de kleintjes?? Houten speelgoed vind ik ook wel gaaf.
brusje

Unregistered

29-08-2010 05:30
ik vind hout ook leuk maar vaak trekt dat ook minder dan de plastic dingen met muziek..haha
heb eens een houten speelgoed party gegegevn..was wel heel leuk..heb er een xylofoonvan en een loopkar en geboorte-tegel en had een auto ervan voor kyan.allemaal nauwelijks gebruikt.
tafel en stoeltjes heb ik hier ook kyan gebruikt het als knutseltafel..heb zn spulletjes er op stan..(zal straks wel niet meer veilig zijn..hahah)
ikea heeft neutrale kun je zelf verven..nog geen 15 euro dacht ik..
een zandbak is ook leuk te vragen wel jammer dat je de winter in gaat..
hier een speeltuin voor de deur dus niet nodig.

maargoed ik ben er al grotendeels uit
armbandje met bedels (simkids)
poppenbuggy & wiegje
lichtworm
boekjes of dvdtjes
zacht stoeltje of zitkussen
bruine babypop (babyborn)

m
suus81

Posting Freak

Topics: 1
29-08-2010 08:02
Nikki heeft voor haar 1e verjaardag een houten bakfiets gekregen
[Afbeelding: Houten-bakfiets-6859227.jpg]
Ze is ondertussen bijna 6 en speelt er nog steeds mee. Al vanaf het begin gooit ze van alles in de bak en gaat ze er het huis mee door. Als andere kinderen hier komen spelen, gaan ze bijna altijd direct op dat ding af

Voor mn nichtje heb ik toen ze 1 werd
[Afbeelding: 7a66b8539d7a14cdcc73b250b0bf3053.jpg&t=1]
deze gekocht, ze houdt nl erg van muziek maken

Little people hebben we bergen van.. heeft ze ook heeel lang veel mee gespeeld. Nu nog wel eens af en toe (al gaat haar voorkeur nu uit naar pet shop en polly pocket)
ran83

Posting Freak

29-08-2010 12:48
Suus die met die muziekdingen die zijn leuk.

Ik heb nu al het lijstje aangevult met wat ik kan vragen.

-schoentjes
-slofjes
-lief klompjes
-zachte stoel
-woezel & pip bromtol
-woezel & pip kegelsetje

En ik heb nog wel meer dingentjes opgeschreven, ik moet natuurlijk ook niet aan iedereen hetzelfde vragen, want anders krijgt ze van alles dubbel. hihi
Susanna

Posting Freak

Topics: 28
29-08-2010 13:13
Wij zijn zelfs een avond de stad ingegaan om ideeën op te doen Smile

- Stapeltoren, je hebt er honderden, wij hebben er één gezien met houten ringen om een houten staaf heen
- Idd een stoeltje, zodat ze haar eigen stoel bij de salontafel heeft, en/of een tafel+stoel waar ze zelf aan kan zitten (maar dat laatste vond dat meer iets voor de tweede verjaardag)
- Kleertjes (mijn zussen vertrouw ik wel qua smaak Wink )
- Duplo, Jynthe is dan wel een meisje, maar bij mijn ouders heeft ze er wel interesse in, dus toch maar zelf een voorraadje aanleggen.
- een grote speelauto o.i.d. (Jynthe vindt het geweldig om haar fiets heen en weer te duwen)
- lampjes voor op de kamer en andere aanvullingen voorzover de kamer nog wat nodig heeft

Sowieso een goede tip: kijk/vraag op het kdv (of bij de gastouders, of ...) waar je kindje graag mee speelt.

Oh, en wij willen op de kaart een link zetten naar gratisverlanglijstje.nl (of zoiets), daar kun je zelf alle cadeautjes opzetten, iemand die wat heeft gekozen, streept het weg en je kunt aangeven wat je precies wilt (daar te koop, die versie), of aangeven dat je zoiets wilt, maar dat mensen zelf mogen kiezen welke precies (zoals de honderd stapeltorens, ik geef een voorbeeld, vindt iemand wat anders, ook goed).

Little people ken ik niet zo goed, hebben die ook een boomhuis? (zoiets hadden wij vroeger namelijk, echt een boom waarin je dan kamertjes had en zo). Ik ben zelf niet iemand die met poppetjes gespeeld heeft en zo (lego vond ik leuker), dus ik aarzel een beetje. Lastig hoor, je hebt op deze leeftijd nog geen idee wat voor soort kind je hebt. Toch zonde als je later een playmobile-verzameling aanlegt als je een lego-kind of knex-kind hebt, pfff.
Mar22

Posting Freak

29-08-2010 13:56
@ Susanna, je hebt ook meisjes duplo. Van Hello Kitty, lekker roze Wink
Susanna

Posting Freak

29-08-2010 14:20
Hihi, nou roze komt er hier (als het aan mij ligt) niet in Wink Ik wil een stoere meid, geen meisje-meisje (zul je net zien dat roze Jynthe's lievelingskleur wordt, tja, daar heb je dan als moeder weinig tegen in te brengen Smile

Maar ik heb alvast twee doosjes duplo gekocht bij kruidvat, gewoon die standaardstenen. Óf voor haar verjaardag, óf voor sinterklaas, even kijken wat beter uitkomt qua hoeveelheid cadeautjes en zo.

Oh, en hier in huis is momenteel het favoriete speelgoed: petflessen en onderzettertjes! Sja, en wij maar moeilijk doen over leuke cadeautjes...
Mar22

Posting Freak

29-08-2010 14:29
Haha de flesjes en onderzetters zijn hier ook erg favo !
suus81

Posting Freak

Topics: 1
29-08-2010 14:35
Toevallig stond die boom in de "groter groeien"
http://www.magischespeelboom.nl
Ken hem niet van vroeger, maar ziet er wel leuk uit
Susanna

Posting Freak

29-08-2010 14:45
Ja! Da's dus precies dezelfde! Heb er vroeger bij vriendinnetjes mee gespeeld, en we hadden hem vroeger thuis ook, nu ik erover nadenkt. Hm, maar eens even zoeken op zolder.
Susanna

Posting Freak

29-08-2010 14:48
Oh ja, ik heb die boom dus nooit erg leuk gevonden, en manlief geeft hier ook aan dat ie er weinig mee gespeeld heeft. Toch maar even afwachten wat Jynthe voor kind is (ofwel: vriendinnetjes zoeken die al wel zoiets hebben, dan kan ze even 'oefenen'). En wat duur! Kan me voorstellen dat jullie preventief de aanbiedingen afgaan.
ran83

Posting Freak

29-08-2010 14:54
Die boom ken ik helemaal niet, maar vindt hem wel duur zeg.

Het is idd afwachten waar je kindje later interesse naar heeft. Daarom is het moeilijk om nu al iets te "sparen" waar ze misschien later helemaal niet zoveel mee spelen is zo zonde.

Ik zit altijd al wat in speelgoedwinkels te snuien en als ik wat leuks zie schrijf ik het op.

Zelf speelde ik eerder vaak met m'n pop en barbies en verder was ik altijd buiten te vinden.
riannetje

Posting Freak

29-08-2010 18:33
Ik had die boom ook en ik speelde er heel veel mee. Maar ik vind em ook veels te duur en ook niet geschikt voor een 1 jarige. Mijn achter nichtje heeft een zachte stoel van Woezel en Pip en die vind ik erg leuk.
Mar22

Posting Freak

29-08-2010 19:04
Thanks voor de tip Riannetje ! Dat is nog eens een leuk idee
riannetje

Posting Freak

29-08-2010 19:46
Graag gedaan maar volgens mij zag ik het ook hier:mrgreen:
Mar22

Posting Freak

30-08-2010 20:21
Haha nou dan is het een topic vol tips, en dat was dus de bedoeling Wink
finaly87

Posting Freak

Topics: 12
02-09-2010 19:13
wij geven Jayron een speel-leer tafel.. daar kan hij aan staan en zitten allemal lichtjes, geluidjes, muziekjes, speeltjes op.. heel gaaf! en hij krijgt een brandweer loop-auto en een driewieler met duwstang.. van opas en omas.. verder zien we wel, heb boekjes, duplo, puzzeltjes, kleding(bon) en gewoon dingen die voor 1+ leuk zijn gevraagd... Big Grin wilde eerst de winnie de pooh 4 in 1 loop kar kopen voor hem, maar is niet echt meer te vinden en hij loopt nu en heeft een simpele loop auto dus niet echt meer nodig..
finaly87

Posting Freak

02-09-2010 19:14
http://www.intertoys.nl/speelgoed/chicco...-18Maanden die dus
ran83

Posting Freak

02-09-2010 21:28
Finaly die is leuk zeg
Tinkerbell79

Posting Freak

02-09-2010 21:31
Die is idd enorm leuk zeg!
Tinkerbell79

Posting Freak

02-09-2010 21:33
Kennen jullie dat roze huisje nog van vroeger? waarvan de poppetjes zo lekker roken?!?!??!
ran83

Posting Freak

02-09-2010 21:55
Ik ken ze niet tink, maar heb wel even voor je gezocht op het net hihi Duftie's ???? ofzoiets bedoel je dat???
Tinkerbell79

Posting Freak

02-09-2010 21:59
JAAAAAA!!!!!!!!!!!! Heb het ook even opgezocht op die naam (hoe ben je er in godsnaam op gekomen hahah)...maar dat is hem, die vond ik vroeger zoooo leuk!
ran83

Posting Freak

02-09-2010 22:01
ik heb gegoogled op "geurpoppetjes vroeger" hihi
riannetje

Posting Freak

02-09-2010 22:18
O jaaaaaaaaaaaaa die poppetjes jummie!! Ik had de aardbei. Laatst verkochten ze ze ook nog bij de Bart Smit. Ik heb meteen weer gesnuffeld hahaha.
brusje

Unregistered

03-09-2010 21:30
nou ik ben er al uit..ze krijgt van ons een sit&joy zitzak/stoel
riannetje

Posting Freak

03-09-2010 21:33
brusje schreef:nou ik ben er al uit..ze krijgt van ons een sit&joy zitzak/stoel

Een wat??:confused:Smile
ran83

Posting Freak

03-09-2010 21:36
Brusje die zijn leuk en hebben ze ook een hele poos wat aan.
finaly87

Posting Freak

03-09-2010 21:37
leuk! . .
riannetje

Posting Freak

03-09-2010 21:50
Ja maar wat is het dan?????
ran83

Posting Freak

03-09-2010 21:52
Moet je even googelen op sit & joy dan zie je het wel.
riannetje

Posting Freak

03-09-2010 21:55
Ik heb geen zin om te googlen…:mrgreen:Wink
ran83

Posting Freak

03-09-2010 22:02
hoezo lui !!!!!!

[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcRbCpSEDHySZt2YpvLO8pu...MSajuBOeI=]

Dit zijn een paar voorbeelden van Sit & Joy
finaly87

Posting Freak

04-09-2010 15:13
yep hele gave zit zakken.. Jyron heeft ook een grote blauwe zit zak in zijn kamer staan.. maar die in aanbieding bij leen bakker gekocht voor 20,- ofzo.. echt een koopje voor zo n groot dinG!! Hij vind hem nu ook steeds leuker, zet hem er wel eens op, en t is vormbaar dus je kn er een kuipstoel van mken of een hele hoge zit.. leuk idee dus voor n 1e verjaardag..
brusje

Unregistered

04-09-2010 15:37
ja nu zag ik een gave zilvere zitzak ook vrij groot bij kwantum in de aanbieding..die kun je ook idd vormen als een kuipstoel hoog of laag en op zn zij zelfs voor 2 kids..denk dat ik die ga halen..maja met t stoeltje kan ze wel aan t tafeltje (salon) zitten dat vind ik wel handig een keer met de boterham ofzo..wij ontbijten niet in de keuken..
riannetje

Posting Freak

04-09-2010 20:27
@ran: [Afbeelding: smiley_blablabla.gif][Afbeelding: smiley_thefinger.gif]
brusje

Unregistered

04-09-2010 21:41
poppenbedje heb ik leuke gevonden bij ikea..buggy van babyborn..ben opzoek naar goedkope bruine babyborn..hihi erg leuk zeg..zoveel keus voor een meid..hihi
ran83

Posting Freak

05-09-2010 12:06
@riannetje
ran83

Posting Freak

05-09-2010 12:12
@riannetje

[Afbeelding: smiley_tong_uitsteken.jpg]
Linda-1982

Unregistered

05-09-2010 12:43
Ik had in gedachten om voor Abby's 1ste verjaardag te vragen:
- loopauto (Had een leuke gezien waar een trailer achter kon (dus die trailer wil ik dan ook))
- Een driewieler
- Een opvouwbaar badje voor in de douche (wij hebben geen bad en het babybadje begint toch aan de kleine kant te worden)

Houten speelgoed vind ik ook altijd leuk. Ook boekjes zijn leuk om te vragen.

De babyborn had ze al gekregen afgelopen kerst. En ook een zingende knuffel my little pony. En heb van mijn zus al veel accesoires voor de babyborn gekregen. Die had ze nog staan. Verder hebben we ook al veel van de duplo en lego op zolder staan van mijn vriend vroeger geweest.

Die zitzakken zijn ook leuk ja.

Liefs, Linda
Tinkerbell79

Posting Freak

05-09-2010 18:55
Linda, wij hebben ook alleen een douche, maar wij laten de douchebak een beetje vollopen en zetten Mik hier dan in. Dan kan ze zelfs liggen op de buik en spelen. Misschien een optie??

Houten speelgoed en boekjes vind ik ook helemaal geweldig!

Riannetje en Ran, gedraag jullie eens ;-)
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 19:02
bij onze douche kan dat niet.. maar heb een antislip mat, die leg ik dan neer, en dan gewoon de douche aan, of ik hou de douchekop vast en besproei em ermee.. ondertussen speelt hij op de grond met zn speeltjes.. of ik zet hem in zn badje op de grond, daar kunnen kinderen zich nog heel lang in vermaken hoor.. mn zusje speelde op dr 3e nog in het babybadje onder de douche...

hoe kom je erop om de bruine baby-born te willen brusje? wel heel leuk idee, lekker origineel hihi
Tinkerbell79

Posting Freak

05-09-2010 19:04
Finaly, ja dat kan ook idd!
brusje

Unregistered

05-09-2010 19:13
kyan zat bij oma ook tot ruim 4 in t babybadje..hihi vond het geweldig..maar zo`n opklapbadje is wel makkelijker weg te zetten.

ik heb een nog mooiere pop gevonden dan babyborn..leukkk
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 19:16
ik ken ook van die badjes.. zijn ook vAN die op klap bade n van een meter diep ofzo.. heel gaaf! zijn wel erg prijzig..

is dit ook een bruin popje?? Wink
Susanna

Posting Freak

05-09-2010 19:16
Hoe doen jullie dan dan in de douchebak? Ik had Jynthe net in de bak zitten met de douchekop erboven, maar ze zat te bibberen van de kou! Vond het verder wel leuk, maar dat bibberen vind ik ook zo wat.

Hier trouwens een oma die alle kleindochters een armbandje geeft voor hun eerste verjaardag.
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 19:17
wij hebben voor Jayron ook een armbandje met zn naam gegeven., tenminste, krijgt ie nog.. haha.. had ik al verteld dat hij van zn ene oma en "opa" een brandwer-loop auto krijgt met echte water spuit?? hihi ook super gaaf

Jayron bibbert niet, want houd gewoon de warme douche op hem gericht.. maar de badkame ris ook altijd van lekkere temperatuur, misschien scheelt dat??
Tinkerbell79

Posting Freak

05-09-2010 19:23
Susanna, ik doe gewoon de stop in de douchebak en dan heb ik een badje. Kan bij ons wel veel in. Zo krijgt ze het niet koud.
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 19:29
oj susanna t is idd wel zo dat als je de douchekop hoog hebt, je hem heter moet zetten, want hij komt beneden anders koud aan hha, klinkt stom maar is echt zo.. of hem idd boven dr houden met je had..
Tinkerbell79

Posting Freak

05-09-2010 19:34
Ja Finaly, dat is inderdaad zo hahahha!
Hmmm we gaan een beetje off - topic ;-)
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 19:37
nee nee we hebben t nog over t kado.. zo helpen we mee in een beslissing voor een bad kado of niet Wink ach meteen wat douche/bad tips kan geen kwaad Wink
Susanna

Posting Freak

05-09-2010 19:55
Zeker niet off-topic Wink Ik kreeg van iemand de tip om een badring (zo heet dat ding) te vragen voor haar verjaardag. Die kun je in de douchebak zetten, ze kan erin zitten en dan heb je je handen vrij om haar te wassen. Bij de prenatal zijn ze € 20 dus voor een cadeautje misschien niet te duur.
Tinkerbell79

Posting Freak

05-09-2010 20:06
Hahahha ja brengen jullie het idd heel goed on topic ;-) hahha.
ik zit nu ook wat te kijken wat ik wil vragen. Maar bijvoorbeeld little people vind ik eigenlijk erg duur om te vragen. Je hebt ook wel kleine dingen erbij, maar zoals de wat grotere dingen, durf ik niet echt te vragen....
Pffff vind het maar lastig! Maar heb nog 1,5 maand ;-)
brusje

Unregistered

05-09-2010 20:08
maar met 1 jaar kunnen ze toch wel gewoon zitten? yma zit nu nog wel in zo`n zitje.
(hier hadden we ook een hoge douchebak en deden we kyan ook zo in zetten met stopje er in..nu gelukkig een bad toch erg fijn.

hiervan hadden ze ook een bruine babypop maar was ergg donker..dus heb nu de getinte..Wink
hopelijk krijgt mn vriendin een meisje (uit afrika..) dan koop ik die bruine pop voor haar..Wink
finaly87

Posting Freak

05-09-2010 20:25
maar brusje, mijn vraag was: hoe kom je op t idee om een bruin/getinte pop te kopen voor je dochter??
brusje

Unregistered

05-09-2010 20:47
ze heeft al een blanke..Wink muticulti opvoeding..Big Grin
finaly87

Posting Freak

06-09-2010 19:08
haha oke gaaf.. vind t erg leuk idee!
ran83

Posting Freak

06-09-2010 20:18
Finaly nog eventjes en dan is jayron alweer 1 jaar zeg, laat je even weten wat hij van z'n activety tafel vindt???
sofietje

Posting Freak

06-09-2010 20:54
@Tinkerbell: Little People is in de winkel heel vaak afgeprijst, dan vind ik het niet echt duur. (voorbeeld: wij hebben Sylke het Drukke Dag Huis gegeven, is normaal 65,-, nu was ie 30,-)

Ik zeg trouwens meestal als mensen vragen wat de kids willen hebben, dat ze zelf maar wat leuks uit moeten zoeken. Ik houd wel van verrassingen :mrgreen:
Susanna

Posting Freak

07-09-2010 07:29
Heb het even bij m'n moeder nagevraagd, maar het boomhuis is weggegooid, blijkbaar is één van ons er vroeger op gaan zitten en is ie stukgegaan...

Wat ook leuk is: zo'n vormenstoof van tupperware, die blauw/rode bal met gele vormen die erin moeten. Kunnen ze hem eerst als bal gebruiken, en daarna als vormenstoof. Vond hem zelf vroeger altijd leuk, mijn moeder heeft hem alweer te voorschijn gehaald en mijn schoonmoeder heeft er één op de rommelmarkt gekocht. Maar ze verkopen hem nog steeds bij tupperware zag ik laatst. Wel wat duur (weet niet precies hoeveel), maar het gaat ook echt niet stuk.
ran83

Posting Freak

07-09-2010 08:12
Susanna dat is ook leuk ja, amy heeft er een van m'n tante gekregen. Toen hadden ze andere kleur licht groen/geel, was toen zo'n seizoensactie.
Mar22

Posting Freak

07-09-2010 08:34
Op werk hebben wij hem ook, maar dan lichtpaars/groen Wink
finaly87

Posting Freak

07-09-2010 20:57
wat is eeen vormenstoof???
roosje

Unregistered

07-09-2010 21:57
Heb niet alles gelezen dus als het al genoemd is, sorry dan...
Een zandbak, een meegroei- of babyschommel, een plastic serviesje met kopjes en schoteltjes etc., een babywalker (zo'n karretje waar ze achter kunnen lopen), een babycomputer (laptop of console). Wij hebben de V-smile Baby, die is vanaf 9 mnd.

Een vormenstoof is een voorwerp waar verschillende gaten (rond, vierkant, driehoek, etc) in zitten en daar moet je kindje dan de blokken doorheen doen. Dus het cilindervormige blok in het ronde gat, de kubus in het vierkante gat, etc. Wij hebben een blokkenemmer met in het deksel die gaten, maar je hebt ook andere.
bloemmie

Unregistered

08-09-2010 12:10
Tim krijgt gewoon een groot kado. Sinterklaas snapt die toch nog niet dus zal een kadootje van oma's en opa's zijn en daarna is t kerst en dag later zijn verjaardag. Dus we geven Tim gewoon een groot kado, wil zo min mogelijk geven met computer etc. Hebben al een loopauto gekocht van cars en wil idd een babywalker of activitytafel. Of houten blokken of duplo. Iig iets waar hij zijn eigen fantasie t meest kan gebruiken. Kan t toch met korting kopen haha(handig als je in ene speelgoedwinkel werkt Wink)
Als ik soms ouders zie die kinderen hebben die 3 jaar zijn en gewoon al niet meer weten wat ze hun kind moeten geven pffff dan heb je je kind toch echt TEveel verwend hoor(maar das mijn mening)

Mijn moeder wil ook van alles steeds kopen dus heb gezegd, spaar maar voor een groot kado voor zijn verjaardag.
Ben meer voor t leerzame speelgoed zoals fisher price en (lego)duplo waar ze veel zelf moeten fantaseren, en sommige dingen van v-tech.
brusje

Unregistered

08-09-2010 15:13
t ligt ook net aan waar je kindje mee wilt spelen..maar dat weet je bij en 1e verjaardag natuurlijk nog niet..

moet wel zeggen dat ik voor kyan ook niet zou kunnen bedenken wat ik moet geven hoor..met sint iets van knutseldingetjes enzo..maar verjaardag..geeeen idee...en zo verwent is ie niet hoor..maar hij speelt gewoon nergens mee (hij kan zelf zat bedenken hoor..allemaal rommel..hhaha)
Susanna

Posting Freak

08-09-2010 15:14
Een bromtol!
brusje

Unregistered

08-09-2010 15:17
wel leuk om naar te kijken idd maar ze kunnen het nog niet als ze zo klein zijn..
sofietje

Posting Freak

10-09-2010 19:58
Timon kreeg voor zijn eerste verjaardag ook een bromtol, en hij wist al heel gauw wat ie ermee moest doen. Bovendien is het ook wel leuk als ze cadeautjes krijgen die voor later in het eerste jaar leuk zijn.

@Brusje: wat leuk dat Kyan maar zo weinig nodig heeft om zich te kunnen vermaken!
brusje

Unregistered

10-09-2010 20:11
ja das wel heerlijk hoor..Wink heb ook helemaal neti veel speelgoed in huis staan (nog) hihi

en ja idd een poppen buggy kan yma ook nog niks mee als ze 1 is maar met 1,5 hopelijk wel..(alhoewel als ze zo langzaam blijft mischien pas met 2 jaar..Wink)

de pop is binnen..hij is zoow leuk..(yma vond het erg indrukwekkend en eigenlijk nog niet zo leuk..haha)
Mar22

Posting Freak

10-09-2010 20:41
brusje schreef:wel leuk om naar te kijken idd maar ze kunnen het nog niet als ze zo klein zijn..

Fenna heeft een bromtol, en ze weet precies wat ze moet doen! Met haar handje erop drukken en dan gaat het draaien! Ze vind het geweldig..
brusje

Unregistered

10-09-2010 20:46
maar dat is geen ouderwetse dan zeker? want die draaien op een puntje en moet je meerdere keren in en uit trekken om te laten draaien..blijven uit zichzelf niet staan, die bedoelde ik vandaar dat ik dacht dan kunnen ze dat nog niet
finaly87

Posting Freak

10-09-2010 20:49
jayron heeft een tol die wij moeten opwinden en dan op de grond doen en dan komen er allemaal lichtjes en een muziekje.. geweldig vindt hij dat!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Pagina's (2): 1 2 Volgende »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave