Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Algemeen Zwanger zijn en de kattenbak schoon maken

Zwanger zijn en de kattenbak schoon maken
Northern Star

Unregistered

24-08-2010 10:51
Hoi!

Ik ben nog niet zwanger, maar ik heb een vraagje die betrekking heeft op zwanger zijn. Wij hebben 2 katten en ik maak dagelijks de kattenbak schoon.
Nu heb ik gehoord dat je deze klus beter aan een ander kunt overlaten wanneer je zwanger bent.

Klopt dit?
Alvast bedankt voor een reactie.
Northern Star

Unregistered

24-08-2010 13:18
Ha, dank je wel voor je reactie.
Ook bij werken in de tuin? Dat wist ik niet.
Is er een site waar je de do's en don'ts rond een zwangerschap kunt vinden?
Wat je bijvoorbeeld wel of niet mag eten...
Northern Star

Unregistered

24-08-2010 15:58
Thanks, ik ben al een stuk wijzer geworden.
Ik zal het wereld wijde web eens induiken, bedankt voor de tip.
Tinkerbell79

Posting Freak

Topics: 48
24-08-2010 20:53
Hm ik zou dus helemaal de kattenbak niet schoonmaken. Ik had ook al langer katten, maar durfde het toch niet aan om te doen. Ook niet met handschoenen en mondkapje. Maar dat is dan ieder voor zich. Ik wilde gewoon heeeeel voorzichtig zijn Smile
En zoals Jamilah zegt, ook als je in de tuin werkt, is bescherming echt nodig.
xx en succes met zwanger worden
Raatje2010

Posting Freak

Topics: 17
27-08-2010 19:08
ook mij werd direct geadviseerd te stoppen met de kattenbak te verschonen ivm de bacterieen die in de ontlasting kunnen zitten, manlief was hier ook erg blij mee, haha
Femke1970

Senior Member

Topics: 5
27-08-2010 19:43
Ik verschoon ook de kattebak nog zelf. Ik begrijp de reden ook niet zo goed waarom het niet zou kunnen. Ik pak die uitwerpselen er toch niet met mijn handen uit??
Dus op het moment dat ik een kattabak leeg gooi in de container en het gaat stuiven of wanneer ik in kontakt dreig te komen met de stank draai ik mijn hoofd weg en houd m'n adem in en na afloop was ik supergoed m'n handen.
Ik kanhet moeilijk m'n kinderen laten doen of wachten tot m'n man 's avonds thuis komt, dus ik kom er niet onderuit om het gewoon maar zelf te doen...
kruimeltje

Posting Freak

Topics: 15
27-08-2010 19:55
Ik gebruik huishoudhandschoenen bij het verschonen. Ook hebben we altijd kattenbakzakken, die kan ik er zo uitpakken en in de container gooien.
Daarbij heb ik al 14 jaar katten, dus ik denk dat voor mij hetzelfde geldt als voor Jamilah, waarschijnlijk heb ik al lang een keer toxoplasmose gehad.

Als mijn man op tijd thuis is wil hij best een keer de kattenbakken schoonmaken, maar hij is vaak laat thuis en ook nog wel eens weg op zakenreis.
Dus ik ontkom er niet aan om het af en toe zelf te doen.
lotje76

Posting Freak

Topics: 9
19-09-2010 16:32
Ik val nog even in. Ik werk zelf in een microbiologisch laboratorium waar we op bloedmonsters op toxoplasmose testen. Ik heb zelf ook twee katten, en heel mijn leven al katten gehad. Ik heb zelf in het laboratorium mijn bloed getest op toxoplasmose, en dat was negatief. Dus zelfs al heb je heel je leven katten gehad, hoef je de ziekte niet doorgemaakt te hebben. Mocht je besmet raken tijdens de zwangerschap met toxoplasmose kan dat gevolgen hebben voor je babytje.
Dus als het niet noodzakelijk is en iemand anders het kan doen...zou ik het risico niet nemen.
Mijn vriend heeft de kattenbak steeds schoongemaakt met een gasmasker op...moet iedere keer zo lachen.
Moet je het wel doen: zorg dat je iig goed je handen wast naderhand!
adniL

Posting Freak

Topics: 7
21-09-2010 09:14
ik baal er wel van dat ik het niet meer mag doen want vriendlief is er niet zo concequent in als ik met als gevolg dat ik gek word van die stank van die bak iedere keer.. en hem normaal dan allang zelf zou hebben verschoont. en aangezien hij weleens weg is voor het werk moet ik het mijn zwagertje vragen.. heel irritant.. Maarja je moet er iets voor over hebben hey..

Wat zijn trouwens de gevolgen van een toxo.. vergiftiging tijdens je zwangerschap???
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave