Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Algemeen Ontpillen?

Ontpillen?
KarinM

Senior Member

Topics: 5
16-08-2010 18:49
Dag allemaal,

in juni ben ik gestopt met de pil. Daarvoor zo'n 10 jaar aan de pil geweest. Ik heb geen idee meer hoe mijn cyclus voor die tijd verliep. Redelijk gewoon denk ik dan.
Op dit forum lees ik dat iedereen vaak een tijd moet ontpillen.

Toen ik nog de pil slikte was ik vaak zo'n 6 dagen ongesteld. Op de vijfde dag leek het vaak over te zijn en op dag zes kwam er toch nog een 'golfje'.
Na het stoppen met de pil lijkt het iets anders te gaan. In ronde 1 was ik 4/5 dagen ongesteld, maar had ik enkele dagen ernaaf en toe nog een 'drup'.
Halverwege de maand had ik een beetje bloedverlies.

Net voor 2e keer ongesteld geworden. Was twee dagen een beetje ongesteld. Dag 3 en 4 kwam er niets, en op dag 5 weer het 'golfje'.

Herkennen jullie dit, want ik snap mijn eigen lijf even niet meer:-?

Benieuwd naar jullie reacties!
kareltje

Senior Member

Topics: 6
17-08-2010 17:37
Hmm, nee ik herken het niet echt.
Wel dat de lengte van de ongesteldheid wat anders is, maar bij is dat andersom: ik ben zonder pil meer dagen ongesteld.
Maar 10 jaar is natuurlijk een hele tijd, dus dat het allemaal weer even op moet starten vind ik echt niet raar.
Chelke

Unregistered

18-08-2010 10:34
dit herken ik niet.. indd wel de lengte van de ongi.. ik ben nu minder dagen ongesteld en heb veel minder last.
misschien even HA bellen? Voor de zekerheid?
Jeannet83

Member

18-08-2010 12:29
Herken het wel een beetje.
Ik heb ook 11 jaar pil geslikt en was altijd 7 dagen ongie.

nu ben ik het max 5 dagen en vloei ook niet zoals ik dat tijdens mijn pil wel deed.
Ik heb bijv eerste dag alleen een veegje, 2de dag heeeeeeeeeeeeel veel, 3e en 4e weer weinig en dan laatste dag weer veel....
Ook een paar dagen voor mijn ongie, of na sex, een mini drupje.

Je lijf moet goewoon wennen aan het werken op eigen kracht en dat kan een lange tijd duren.

Wat ook nog mogelijk is, en dat had een vriendin van mij ook, die was gewoon zwanger Wink
Die had dus innestelbloedingen....
Maar goed, ieder lijf is anders.
KarinM

Senior Member

18-08-2010 19:06
Bedankt voor jullie reacties!
Ik kijk het voorlopig even aan voor ik de HA raadpleeg. Ook omdat het wel een beetje wordt herkend.
Jeannet, wat jij beschrijft zou wel heel mooi zijn natuurlijk, maar ga ik voor nu maar even niet vanuit.
Ben al erg goed in mezelf gek maken door steeds op mijn lijf te letten en te 'zoeken' naar signalen of ik toch echt niet zwanger ben, haha!

Karin
ruthje

Posting Freak

Topics: 47
18-08-2010 19:38
Hallo karin,

De kleine bloeding halverwege je cyclus kan ook heel goed een eisprongbloeding zijn. Soms knalt een eitje zo hard uit zijn schelp dat er een kleine bloeding optreedt.
Heb hier zelf ook last van, dan bloedde ik soms wel 2 a 3 dagen halverwege de cyclus. Ik zag het toen voor een ongi aan, maar na onderzoek bleek dat een eisprongbloeding te zijn.
Het duurt even voor je lichaam weer helemaal op orde is na de pil.

Wat betreft het bloeden, ik bloed heviger na het stoppen met de pil. Maar wel minder lang. Dag 2 is heftig met veel boed en daarna is het te verwaarlozen qua bloed.
Niks om je nu zorgen over te maken dus.

liefs
Serena

Unregistered

23-08-2010 15:28
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je weer voor de eerste keer ongesteld werd? Ik ben namelijk begin juli gestopt met de pil en nu aan het "wachten" tot ik weer voor de eerste keer ongesteld wordt. Ik heb de pil 15 jaar geslikt.

Groetjes!
kareltje

Senior Member

23-08-2010 15:37
@ serena: bij mij duurde dat een week of 4 á 5, na 8 jaar slikken.
KarinM

Senior Member

23-08-2010 16:53
@ serena: bij mij duurde dat 30 dagen na 9,5 jaar slikken
Serena

Unregistered

23-08-2010 18:09
We wachten maar rustig af dan... ;-)
Kan je eigenlijk nu wel al zwanger worden? Misschien een gekke vraag hoor....
Ashley

Unregistered

25-08-2010 12:10
@ Serena
Ja zeker je kunt gewoon zwanger worden..
Is m'n schoonzus ook gelukt ;-)
Larissa

Unregistered

25-08-2010 19:53
Ik ben half juli gestopt met de pil. Het was ook mijn laatste strip die ik in huis had. Paar dagen erna ongesteld geworden. Daarna geen pil meer geslikt en ik was zelf ook erg benieuwd of ik deze maand optijd ongesteld zou worden. En ja hoor! Gewoon op dezelfde dag was ik ongesteld. Ik slikte de pil vanaf mijn 15. Nu ben ik 24 en slikte de pil al negen jaar.
flower

Posting Freak

Topics: 0
26-08-2010 12:51
ik heb 8jaar lang de pil geslikt. nu was mijn eerste ongi na 17 dagen er al :S... maar goed voordat ik aan de pil begon had ik ook telkens korte cyclus.

maar je kan gelijk zwanger raken horen... vriendin van mij was ook gestopt met pil en gelijk in eerste ronde zwanger Wink
KarinM

Senior Member

26-08-2010 20:48
Nog even terug komend op mijn eerste bericht waarmee ik deze topic startte: ik heb steeds halverwege (nu al de 3e keer) mijn cyclus een beetje bloedverlies of roze/rode afscheiding. Als ik erover lees kan dit dus goed een ovulatiebloeding zijn. Als dat het geval is, moet je dan juist terwijl/na je de bloeding hebt seksen, of juist vlak ervoor?
angel

Unregistered

28-08-2010 13:18
Larissa schreef:Ik ben half juli gestopt met de pil. Het was ook mijn laatste strip die ik in huis had. Paar dagen erna ongesteld geworden. Daarna geen pil meer geslikt en ik was zelf ook erg benieuwd of ik deze maand optijd ongesteld zou worden. En ja hoor! Gewoon op dezelfde dag was ik ongesteld. Ik slikte de pil vanaf mijn 15. Nu ben ik 24 en slikte de pil al negen jaar.

Ik slikte de pil al 14 jaar. Half Juli gestopt 18 Juli ong geworden.
Tijdens mijn ei sprong bloede ik ook. Dacht toen dat ik weer ong was geworden. Na een dagje was het alweer weg.
Ben nu laatst weer ong geworden en wel mooi optijd.

Ik reken dat meestal uit op het internet en zie dan de dagen waarop ik vruchtbaar ben en wanneer mijn eisprong is.
Larissa

Unregistered

29-08-2010 07:51
Dat heb ik ook gedaan op internet. Heb er gelijk een banner van gemaakt.
Ik ben benieuwd of ik over 12 dagen wel of niet ongesteld wordt!
Of ik wel of geen test moet doen...
angel

Unregistered

30-08-2010 06:20
Word dus spannend.
Zal duimen voor je.
Larissa

Unregistered

30-08-2010 11:12
nog 11 dagen :-)
Patricia72e

Posting Freak

Topics: 7
30-08-2010 17:38
Ik ben 12 aug. gestopt met de pil, na 10 jaar lang slikken.
Ik heb alleen bijna elke dag wat krampen in mijn buik, het voelt precies zoals ongi krampen...
Natuurlijk snap ik dat mijn lichaam dan moet "ontpillen", had iemand daar ook last van?
Ben benieuwd of ik gewoon ongesteld wordt.
Larissa

Unregistered

31-08-2010 05:57
Ik vroeg me juist af wat de kwaaltjes zijn van ontpillen. Ik heb eigenlijk nergens last van...
angel

Unregistered

31-08-2010 06:19
Larissa schreef:Ik vroeg me juist af wat de kwaaltjes zijn van ontpillen. Ik heb eigenlijk nergens last van...

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Het enige wat ik nu heb is dat ik mijn ei-sprong voel en dan wat bloed verlies heb.
Verder merk ik niks van ontpillen.
Serena

Unregistered

31-08-2010 08:15
Ik ben dus sinds begin juli gestop. Ben het nog steeds niet geworden. Sommige weken heb ik nergens last van, andere weken heb ik ook krampen en het gevoel dat ik het moet worden. Maar nog steeds niks dus....
lin24

Unregistered

31-08-2010 08:42
Ik kom net bij de HA vandaan omdat ook ik een enorm lange cyclus heb. Volgens de HA komt je cyclus terug zoals zij was voor je pilgebruik, dat klopt in mijn geval wel. Om te kijken of alles beneden bij je werkt kun je tzt progestron krijgen maar dat is dus een hormoon die ook in de pil zit! Ze geven je dus als het ware een korte kuur van de pil om te kijken of er een ontrekkingsbloeding komt. Ik ben al uit mezelf gaan menstrueren, zie handtekening.. Dus ik weet dat het werkt maar heb nu dus al een cyclus nummer 2 van 70 dagen... Maar weinig aan te doen aldus de HA... Ik heb wel tarwekiemcapsules dit bevordert de vruchtbaarheid en de menstruatie en ik slik centrum materna, ik las ook op internet om duizendbladthee te drinken maar dit moet je dus weer niet drinken indien je zwanger bent... Andere meiden hier die een enorm lange cyclus hebben?
Larissa

Unregistered

31-08-2010 11:44
Ik ben ook erg benieuwd of ik over 10 dagen wel of niet ongesteld ga worden!
angel

Unregistered

31-08-2010 11:49
Bij mij gaat het tot nu toe nog alles goed.
Ei-sprong deze keer twee dagen eerder gehad, nu wachten wat er over 13 dagen gaat gebeuren!
poelepetoet

Posting Freak

Topics: 1
05-09-2010 15:27
Ik ben na 11 jaar pilgebruik in feb gestopt en mijn eerste cyclus heeft 187 dagen geduurd!
Typisch gevalletje van ontpillen denk ik dan maar, nu hoop ik dat mijn derde ronde eerder op gang komt en dat dus de 2e cyclus niet zolang duurt.
Zit nu op dag 21.... Weet niet eens of en wanneer ik een eisprong heb. Voel wel een hoop gebeuren in mijn lijf. Wel klussen we braaf om de dag, want je weet maar nooit! ;-)
Duimen jullie voor me mee?
Aphrodite

Posting Freak

Topics: 3
05-09-2010 17:06
Heb er weinig last van eigenlijk. Vorige keer had ik wel maar een dag of drie mijn regels elke keer. Nu een dag of 5 zoals normaal. En heb ook nog altijd een regelmatige cyclus.
angel

Unregistered

05-09-2010 19:25
poelepetoet schreef:Ik ben na 11 jaar pilgebruik in feb gestopt en mijn eerste cyclus heeft 187 dagen geduurd!
Typisch gevalletje van ontpillen denk ik dan maar, nu hoop ik dat mijn derde ronde eerder op gang komt en dat dus de 2e cyclus niet zolang duurt.
Zit nu op dag 21.... Weet niet eens of en wanneer ik een eisprong heb. Voel wel een hoop gebeuren in mijn lijf. Wel klussen we braaf om de dag, want je weet maar nooit! ;-)
Duimen jullie voor me mee?

Ik zal voor je duimen.
poelepetoet

Posting Freak

Topics: 1
05-09-2010 20:16
angel schreef:Ik zal voor je duimen.

Dankje wel! ;-)
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie