Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Ovulatietesten Ovulalietesten en PCO

Ovulalietesten en PCO
Rachel1990

Unregistered

10-08-2010 17:35
Hallo meiden,

ik ben even benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met mijn "probleem".
Helaas heb ik last van het PCO syndroom. Dit houdt in dat je geen eisprong van jezelf zult krijgen. Nou ben ik hiervoor aan de medicijnen, clomid.
Vandaag heb ik een follikel meting gehad en ik heb 2 eicellen van 25 mm.
Wanneer en gaan deze springen?
Ik heb ovulatietesten van Kruidvat gedaan maar de uitslag is onduidelijk.
Nu heeft mijn gyn. gezegd dat ik maar geen ovu testen meer moet gebruiken omdat mijn LH waarde te hoog is ( vanwege de PCO ) en daardoor slaat hij altijd aan.

Hoe weet ik nu of ik een eisprong zal krijgen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Rachel
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
10-08-2010 18:14
Ik heb (net als velen hier) PCO en de opmerking van je gyn vind ik echt belachelijk!

Je kunt wel zeker met ovu testen zien of je een piek hebt, ik heb eigenlijk ook altijd 2 streepjes op de test, maar tijdens de piek spatten ze er echt af hoor, dus echt wel duidelijk.
Wel verschilt het wel per test hoe de uitslag is, ik heb al heel wat verschillende merken gebruikt en dan zit er echt wel verschil tussen, het is dus maar welk merk je prettig vind.
2 eitjes van 25mm lijken mij op het punt van springen te staan hoor, dus maak er goed gebruik van vanavond (en morgen...en overmorgen:mrgreenSmile
Verder moet je maar eens snuffelen binnen de verschillende topics over pco en ovulatie testen e.d. is al veel over geschreven.
Rachel1990

Unregistered

10-08-2010 19:38
Dank je wel voor je reactie.
Ik vond de opmerking van mijn gyn ook vreemd. Maar als ik naar de uitslag kijk van de testen misschien ook weer niet.
Afgelopen donderdag ha dik 1 eiblaasje van 17 mm. de zaterdag daarop heb ik de eerste test gedaan en deze was erg donker van kleur. Daarna werd de kleur steeds lichten. Dit terwijl ik vandaag 2 eiblaasjes heb van 25 mm. En ook vandaag is de kleur van de test weer wat lichter geworden. Dat is dan toch ook raar???
hoop1970

Posting Freak

10-08-2010 19:55
wie weet is die van 17 al wel gesprongen... en zit je al in de luteale fase

heb je een foto van je testen?
Rachel1990

Unregistered

10-08-2010 20:19
Dat dacht ik ook maar de gyn zei dat hij niet was gesprongen, aan mijn baarmoederslijmvlies te zien.
Ik heb helaas geen foto maar kan wel goed uitleggen hoe ze eruit zienWink
De eerste was het donkerste en daarna werden ze lichter.
hoop1970

Posting Freak

11-08-2010 10:41
de eerste was het donkerste... bedoel je daarmee de teststreep?
ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van een positieve test van mij...
links is de test streep

PCO heeft natuurlijk wel allerlei degradaties en iedereen heeft weer een andere 'moeilijke' plek... maar echt de opmerking dat lh testen geen zin hebben vind ik raar hoor.
Dikte van baarmoederslijmvlies is wel belangrijk, als dit bij jou achter blijft kan daar zeker ook wat aan gedaan worden, de grootte van je eitjes nu is echt super! mochten ze niet uit zichzelf springen kun je nog iets van ovitrelle/pregnyl spuiten om ovulatie te maken.
Het blijft het *** syndroom... Cry
Hou je me op de hoogte hoe of wat? (pb me anders)
Succes meid!

[Afbeelding: Hoopsposovutest003.jpg]
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave