Zwanger Worden .NU forum [Archief] Mama zijn Algemeen op naar dat streefgewicht

op naar dat streefgewicht
daisyensteven

Posting Freak

Topics: 6
04-08-2010 14:08
Zijn er nog meer mama's die super gelukkig zijn met hun kleintje, maar ook verlangen naar hun streefgewicht?

Misschien dat het beter gaat als we er samen over kunnen praten hoe we daar geraken?

Ik ben 27 jaar, 30/06 bevallen, weeg momenteel 70kg en mijn streefdoel is 57kg.

Ik was 20kg bijgekomen tijdens mijn zwangerschap, ben er 10 kwijt. Dus 60kg was mijn startgewicht, maar ik wil er nog 3 extra af :-)

Door mijn ks mag ik pas echt terug beginnen sporten in oktober, waardoor ik dus enkel op mijn voeding kan letten en af en toe een wandeling maken met de kinderwagen. Dit maakt het dus heel moeilijk om van die kilo's af te raken.

Soms voel ik me een zaag dat ik er zo met bezig ben, maar voel me gewoon niet goed in mijn lichaam. Ik draag nog steeds mijn zwangerschapskleren :-(
sonja2009

Unregistered

04-08-2010 14:26
ik had het streven om maat 36 te krijgen
Ik woog voor me zwangerschap 73 kilo de dag van me bevalling 76 kilo
Ik weeg inmiddels 63 kilo en wil ook echt richting de 57 kilo en dat moet gewoon

Ik ga morgen weer sporten en dat wil ik dan echt wel 2 a3 x in de week gaan doen
Waarom mag je pas in oktober weer sporten als ik vragen mag want ik ken iemand die ook een ks heeft gehad en die na 2 maanden weer aan het sporten was
brusje

Unregistered

04-08-2010 15:03
voor zwangerschap 73 en nu streven naar 57 is wel wat extreem lijkt me..:S

hier startte ik met 64, bleef na bevallen hangen op 72..ben gaan sporten en op t eten letten en zit nu op de 66 dus nog een klein stukje..mn oude kleren passen weer! ben er erg blij mee..zou ook wel iets onder mn start gewicht willen maja of dat reeel is..
de vorige keer was ik pas op gewicht na ruim 1,5 jaar (ook na sporten en opletten..dus niet vanzelf)
sonja2009

Unregistered

04-08-2010 15:10
nou ik woog 57 kilo toen ik net met mijn man ging maar sinds dien ben ik zoveel aangekomen
Ik weet ook dat het me nooit gaat lukken maar moet toch een doel hebben anders weeg ik straks weer 73 ik hou immers van lekker eten
daisyensteven

Posting Freak

04-08-2010 15:35
Mijn kinesite heeft mij verteld dat ik 3 maanden niet mag sporten, zelfs niet fietsen... Dus dan is het oktober voor ik weer mag sporten. Ik vind het ontzettend vervelend en ga dus zoveel mogelijk wandelen met mijn kleintje.
Ik woog toen ik mijn man leerde kennen 52kg, dat was wel veeeeel te weinig, want ik ben 173cm groot. Toen we trouwden (17/10/2009), 2 jaar nadat ik hem heb leren kennen, woog ik 60kg. Dat was al te veel naar mijn zin :-) En toen ik 30/06 bevallen ben, woog ik 79kg en nu 70kg.

Is je vriendin dan echt terug heel intensief beginnen sporten of gewoon rustig aan?

Ik was daarstraks even naar de winkel geweest en werd weer helemaal neerslachtig van een paar broeken die ik gepast heb. Dus vanaf nu ga ik er echt kei hard voor!
brusje

Unregistered

04-08-2010 17:01
je meot met sproten ook vooral opletten wat je gaat doen he ook met belasten van het bekken!

toen ik mn man leerde kennen was ik ook 57 kilo maja dat was na een stressperiode..dus niet mn normale gewicht...ik zou tevreden zijn met onder de 65 kilo..ben maar 1.68
mar nu mn oude kleren weer passen voelt het wel goed..
sonja2009

Unregistered

04-08-2010 20:22
nee ze doet het wel rustig aan maar sport wel
brusje

Unregistered

04-08-2010 20:24
maar dat kan ook wel hoor lijkt me..stevig lopen op de band of zo iets zou alleen niet buikspieren trainen en veel strekken enzo..
silke

Posting Freak

Topics: 1
04-08-2010 21:00
hoi daisyensteven: ik heb ook een ks gehad, mij vertelden ze dat ik 6 weken niet mocht sporten, ik ben met 5 weken voorzichtig begonnen met joggen en dat ging prima. Ik heb wel goed naar mn lichaam geluisterd en merkte snel genoeg als ik iets teveel deed. Ik zou niet zomaar gaan sporten zonder overleg, maar misschien kun je nog eens vragen of je heel rustig aan iets meer mag gaan doen dan wandelen?

Meiden, succes met die kilootjes kwijt raken!!
daisyensteven

Posting Freak

05-08-2010 10:43
Silke, dat ga ik idd eens doen, want 3 maanden vind ik echt wel lang.
Hielp het joggen bij u?
silke

Posting Freak

Topics: 1
05-08-2010 17:31
Eerlijk gezegd zat ik in de luxe positie dat ik mn overtollige kilo's al met een paar weken kwijt was, maar ik vond het hardlopen wel heerlijk om weer energie te krijgen en er even uit te zijn. Ik nam Lara altijd mee in de wagen en die viel dan altijd heerlijk in slaap, dat was meteen een bonus!
Bambi80

Posting Freak

Topics: 34
06-08-2010 07:22
Hier ben ik door het vele overgeven tijdens de zwangerschap lichter als ervoor. Maar ik wil wel wat kilo's kwijt. Het is wel heel belangrijk voor mij om te gaan sporten. Anders lukt het echt niet af te vallen.
brusje

Unregistered

06-08-2010 08:08
let wel op dat je lijf ook 9 maanden nodig heeft volledig te herstellen he..te vroeg gaan belasten kan voor nare blessures zorgen, met name aan t bekken/knieen/heupen
sonja2009

Unregistered

06-08-2010 08:17
ik ben gister voor het eerst wezen sporten en idd een beetje te intensief begonnen kon me knieeen niet meer bewegen en nu doet alles me pijn
brusje

Unregistered

06-08-2010 17:18
aii..niet fijn, je gewrichten zijn verweekt ivm bevallen he dus kunnen niet zoveel hebben nog!
Bambi80

Posting Freak

06-08-2010 20:50
ooow dat wist ik helemaal niet. maar ik zei vanmiddag nog tegen mijn vriend, dat ik het idee had dat het allemaal nog wat week is. Ik voelde zo hier en daar wel wat pijn bij het wandelen.
Bambi80

Posting Freak

30-10-2010 20:52
heeh, dit topic is ook niet actief
ik was net weer op zoek naar dit topic omdat ik afgelopen woensdag begonnen ben met mijn dieet. Naar was dat het begon met een buikgriep! bah.
Hoe gaat het met andere afvallers?
sonja2009

Unregistered

31-10-2010 19:39
ik ben blijven hangen op 63 kilo en daar wil ik ook op blijven moet wel zeggen sinds ik even aan de pil was ik me helemaal vol heb gegeten
troetelbeertje85

Unregistered

31-10-2010 20:04
heey leuk topic...

ik ben 22 aug 2010 bevallen ik was 12 kilo aangekomen die ben ik al kwijt maar voordat ik zwanger raakte was ik dus bezig al met afvallen en was al 5 kilo kwijt...en wilde weer 80 kilo wegen...dus ik ben weer begonnen ik woog 95 kilo en nu 93 dus ik ga de goede kant op...

zo kunnen we elkaar steunen als we ff een dip hebben ofzo..

xxx
sonja2009

Unregistered

31-10-2010 20:29
ja ik merk echt dat ik iemand nodig heeft die me er soms echt van bewust maakt dat ik op me gewicht moet letten
Bambi80

Posting Freak

01-11-2010 14:42
heeh,
troetelbeertje...goed dat je weer lekker verder gaat met afvallen. Ik weeg zo'n beetje net zoiets als jij bij een lengte van 1,66. Dus dat is echt veel te veel. Ik hoop echt dat ik me fitter voel als er wat kilo's af zijn. Hopelijk ben ik met de kerst 85 kg. Dat is een eerste streefdoel en dan zitten mijn kleren al een stuk beter. Elke kilo die eraf is en blijft, is mooi.
Het gaat hier nog steeds goed.
Gisteren wel wat schijt gehad aan mijn dieet en bewust gezondigd. Geen spijt en niet te gek gedaan, maar ik geloof er gewoon niet in dat het goed is om voor langere periodes bepaalde producten uit je eetpatroon halen zoals aardappels en brood. Verder helpt dit dieet me wel om me goed te voelen en snoep ik niet. Da's echt fijn, want daar komen de kilo's bij mij toch vandaan.
Valt niet altijd mee om altijd op je gewicht te moeten letten en bewut te zijn met wat je eet.
troetelbeertje85

Unregistered

01-11-2010 16:37
heyhey
ik ben 1,64 lang dus ook te veel..heb er ook last van hoor in me rug en zere knieen en voeten dus ik moet echt afvallen..ben nu al 2 kilootjes kwijt jeeeh...dus nog 13 te gaan..
vandaag heb ik wel ff gezondigd hoor want had erge chocola drang en jaa ik word volgens mij eindelijk voor het eerst weer ongesteld dus kan ook met de pil gaan beginnen..

xxx
daisyensteven

Posting Freak

01-11-2010 21:18
Hey meiden, ik ben volop aan het sporten geslagen. Ga nu 3 keer in de week en volg ook de start to run.
Het gaat heel langzaam, maar het gaat wel. Ik probeer op mijn eten te letten, maar zondig toch ook wel af en toe.

Morgen moet ik terug gaan werken. Daar kan ik me wel beter houden aan het vele water drinken. Thuis vergeet ik dat heel dikwijls.

Het steekt me voor de rest wel heel hard tegen dat ik moet gaan werken :-(
cindy85

Posting Freak

Topics: 7
01-11-2010 22:11
leuk zo'n topic! fijn es te horen hoe het bij anderen gaat om af te vallen, want ik vind het toch best wel moeilijk hoor.

Ik woog bij het begin van mn zwangerschap 69kg en op het einde 81kg, dus 12kg bijgekomen. Intussen zit ik op 70.6kg dus ik ben er bijna, maar ik blijf nu precies wat steken. Maar vorig jaar in september heb ik een heupoperatie gehad waardoor ik een tijdlang mn bed bijna niet meer uit kon en dus wel enkele kilootjes bijgekomen ben daardoor, dus ben in één ruk van 61kg naar 69kg gegaan en toen zwanger geworden en weer wat beginnen fietsen. Maar ik moet zeggen die 61kg is voor mij extreem moeilijk te houden, ik moest daarvoor 25km per dag fietsen en 10km per dag lopen, maar daar heb ik nu de tijd niet meer voor + denk ook niet dat het zo goed is voor mijn gewrichten zo kort na de bevalling. En eigenlijk is het me ook afgeraden door de orthopedist omdat het mn heup te veel belast. Maar heb nogal de neiging zulke adviezen in de wind te slaan als het op mn gewicht aankomt haha. Maar nu dus maar eens proberen braaf te luisteren en rustig aan wat te sporten. Voorlopig ben ik al tevreden als ik de 67kg bereik, liefst 65kg. Ik probeer nu dagelijks een halfuurtje op de hometrainer te zitten wil nu ook proberen af en toe weer te gaan joggen nu het nog niet zo koud is buiten. Oja en ik ben 1.76m!

@daisyensteven: haha ik heb dat ook dat ik op mijn werk veel water drink, maar thuis vergeet ik dat echt telkens. Is gewoon omdat het op mijn werk constant voor mijn neus staat op mijn bureau; had ik ook met mijn zwangerschapsvitamientjes Smile
jo-jootje

Posting Freak

Topics: 2
03-11-2010 16:30
kom hier ook maar even neuzen..ook ik ben druk bezig met afvallen.....ik was 16 kilo aangekomen in de zwangerschap..ben daar nu 11 van kwijt.. nog 5 te gaan...en dan wil ik er nog een paar kwijt want ik was ook wat te zwaar toen ik zwanger raakte...dan nog 4 kilo...dus in totaal nog 9...

Ik ben aan de Dr Frank en ben in 5 weken nu 6,2 kilo afgevallen...nog 5 weken te gaan..je mag het 10 weken volgen..dus hoop dan die 5 eraf te hebben om weer op zwangerschapsgewicht te zitten...
jo-jootje

Posting Freak

Topics: 2
03-11-2010 16:32
euh ik bedoel in totaal nog 8....kilo...moeilijk rekenen...wil weer naar de 75...eigenlijk nog iets meer er wel af maar dat is misschien iets voor volgend jaar voor de zomer ofzo...
Joya

Posting Freak

Topics: 21
17-11-2010 17:28
zijn hier nog dames actief??
ik praat wel mee in het topic mag het ietsje minder zijn in het gedeelte algemeen bij zwanger worden..
ik ben 30 kilo aangekomen in de zwangerschap en ben er nu nog steeds maar 10 kwijt Confused
ik ben vlak voor mijn zwangerschap in 2,5 maand 18 kilo afgevallen en was zo blij dat ik die kilo's kwijt was.. nu zitten ze er dus weer bij aan dus wil weer minimaal 18 kilo kwijt en dat het liefst weer zo snel mogelijk Wink ik ben dus hard mijn best aan het doen haha Wink
Bambi80

Posting Freak

17-11-2010 17:34
ik ben nu meer op dat andere topic te vinden.
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave